iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ik heb het 600/60-pakket en krijg volledige snelheid van de M4 - als ik in de buurt ben.Martinusz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:28:
Mensen hier die ook de TP link Deco m4 gebruiken?
Wat voor snelheid krijgen jullie uit de WiFi gepompt?
Ik krijg er nu Max 500 mbit uit, ook al sta ik er naast. Bij installatie van de zwarte sagemcom modem kreeg ik op die WiFi >600 mbit.
Krijg het gevoel dat de deco’s niet veel meer aan kunnnen?
Heb je misschien details hoe aangesloten? Acces point modus? Utp tussen modem en Deco 1 op poort 1? Etc..ZonderTaal schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:14:
[...]
Ik heb het 600/60-pakket en krijg volledige snelheid van de M4 - als ik in de buurt ben.
Float like a butterfly, sting like a bee.
iPhone speedtest - https://www.speedtest.net/result/i/5576149121Martinusz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:17:
[...]
Heb je misschien details hoe aangesloten? Acces point modus? Utp tussen modem en Deco 1 op poort 1? Etc..
Ik gebruik Acces Point modus, en ze zijn allemaal via Cat5e-kabel aangesloten op mijn gigabit-switch.
Net nieuwe test:ZonderTaal schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:20:
[...]
iPhone speedtest - https://www.speedtest.net/result/i/5576149121
Ik gebruik Acces Point modus, en ze zijn allemaal via Cat5e-kabel aangesloten op mijn gigabit-switch.
5ghz signaal aangezet van zwarte router -> 675 mbit
Deco 1 (staat letterlijk 20 cm ernaast) -> 475 Mbit
Float like a butterfly, sting like a bee.
Totdat je hem weer vastzet op WPA2-PSK, dan werken ze beiden weer.
Ik kan er weinig over terugvinden.
@RobertMe Zojuist getest. Ook met 'Kabel TV' (en internet van Ziggo) worden de betreffende zenders via Ziggo GO TV inderdaad doorgegeven in 1080p HEVC en de iets hogere bitrate.TexMex schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:42:
[...]
Hier Internet Basic met Kabel TV (en dus Ziggo GO én Ziggo GO TV). Ik zal het komende week even voor je testen. Ik ga ervan uit dat ik die zenders gewoon in 1080p ontvang. Dat was bij de test in ieder geval wel zo. Ook kun je gewoon tot een week terug Replay TV gebruiken.
Hopelijk gaat Ziggo deze optie (Internet plus Kabel TV/Ziggo GO) weer via de website aanbieden, zoals ze dat in het verleden ook enige tijd hebben gegaan. Dat kan best een populaire optie worden voor mensen die meer zenders willen ontvangen dan NLZIET biedt, waaronder bijvoorbeeld Ziggo Sport.
Automatisch in bridge mode of had je al gebeld om de router in bridge mode te zetten?Anoniem: 363533 schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:46:
*zucht* Nou, dit ging weer 'soepel'....not.
We komen van een situatie af waarbij de Connectbox (Arris Compal) in Bridge Modus stond in combinatie met een Asus RT-AX86U in IPV6 modus. Maar gezien de oude Connectbox end-of-life is krijgen mensen nu de Sagecom modem. Vandaag was het dan tijd om het eens te proberen...met bidden en beven want de vorige keer met een modem swap (oude Ubee was defect) ging het nou niet echt...soepel...meer een epic failure.
Nu leek het allemaal goed te gaan met het aansluiten van de Sagecom. Binnen 15 minuten stond de modem automatisch op bridge modus (groen lampje trouwens, niet wit lampje, ontbreekt in de handleiding). Toen de Asus router aangezet en....
Nada, noppes. Geen IP adres. Geen internet verbinding. Ik dacht al dat het weer tijd was om mijn gal op Twitter/Tweakers te spuwen maar....ik vond een topic op het Providerforum met iemand in exact dezelfde situatie met de oplossing.
Oftewel: Belangrijk als je van Bridge Modus Arris Compal naar Bridge Modus Sagecom gaat. Volg deze stappen exact!
1) Start de Sagecom op met stroom, coaxkabel en telefonie (indien aanwezig). Verbind nog NIET je router.
2) Wacht totdat de Sagecom helemaal klaar is. Dat is niet een wit lampje maar een GROEN statisch lampje in bridge modus.
3) Zet de Sagecom modem uit. Indien je router nog aan staat, zet deze ook uit.
4) Bevestig de netwerkkabel tussen de Sagecom en je router. Sluit de netwerkkabel aan op poort 4 (2.5gbps).
5) Zet de Sagecom modem weer aan, zet nog NIET de router aan.
6) Keer de Sagecom modem op zijn kant en druk met een tandenstoker voor 10 seconden de factory reset knop in.
7) Laat de Sagecom vervolgens de factory reset uitvoeren.
8 Wanneer het lampje weer statisch GROEN brand, zet dan pas je router aan.
9) Binnen enkele minuten zou je een correct IPV6 adres moeten krijgen en werkt je internetverbinding weer.
Het schijnt een bug te zijn in de firmware van de Sagecom i.c.m. de Ziggo configuratie met Bridge modus dat je eerst een factoryreset moet uitvoeren om een werkend IP adres toegewezen te krijgen.
Heel bijzonder weer....nu snap ik wel dat het druk is bij de Ziggo klantenservice.
Soms zou je willen dat er niks zou veranderen ook al is dat een slecht plan, maar ik heb mijn netwerk 10 jaar geleden aangelegd als noob en nu ben ik wederom een noob gezien er nooit problemen zijn geweest om mijn kennis up to date te houden
Mijn Sagecom geeft dus een wit lampje, maar de router die op de 1e verdieping staat doet het ook gewoon (die zorgt voor alle Wifi en een vaste pc verbinding) terwijl ik mij echt kan herinneren dan ik 10 jaar geleden via de klantenservice het vorige ziggo modem op bridge modem heb laten zetten. Dus dan zou het modem boven nu toch in de verkeerde modus moeten staan of schakelt die dan gewoon over naar acces point funties? Zou niet eens weten hoe ik dat kan zien..man man
Volgens de website van Ziggo werken alle poorten en de wifi niet meer op het Ziggo modem als je die in bridge mode zet, maar ik heb altijd 2 poorten gebruikt to nu toe voor de vaste verbindingen beneden dus dan heeft het nooit in bridge modus gestaan?
Ik denk dat ik het maar laat zoals het is en wacht tot ik tegen de eerste problemen aan loop gezien ik nu overal internet heb en geen tijd heb om er diep in te duiken.
Edit : Probleem 1 gespot. Kan geen netwerk verbinding meer maken met de Nvidia Shield beneden vanaf de pc boven dus die zullen allebei nu echt op een verschillend netwerk zitten.
Kan iemand bevestigen of ontkrachten of de netwerk poorten onbruikbaar worden op de Sagecom als deze in bridge mode gezet wordt? Dat zou namelijk mijn netwerk opzet onmogelijk maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 24-04-2023 14:21 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Bij bridgemode is er maar 1 ethernet poort aktief. De rest is onbruikbaar. Dat is ook logisch, want de modem geeft/heeft maar 1 adres voor je netwerk. Op de ene poort die wel werkt (waarschijnlijk nummer 1), sluit je iets aan met een router functie (met dhcp server) voor de spullen in je netwerk.De wan kant van jouw eigen router krijgt dat ene adres van je in bridge mode gezette modem.Beakzz schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:05:
Kan iemand bevestigen of ontkrachten of de netwerk poorten onbruikbaar worden op de Sagecom als deze in bridge mode gezet wordt? Dat zou namelijk mijn netwerk opzet onmogelijk maken.
[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 24-04-2023 14:45 ]
Hmm dan heeft het dus blijkbaar nooit in bridge mode gestaan terwijl ik daar toen voor gebeld hadW1ck1e schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:23:
[...]
Bij bridgemode is er maar 1 poort aktief. De rest is onbruikbaar. Dat is ook logisch, want de modem geeft/heeft maar 1 adres voor je netwerk.
Dan moet het nieuwe modem dus de reden zijn dan ik vanaf boven de Nvidia Shield beneden niet meer zie. Ik ga eens zoeken in de instellingen.
Nope op diverse modems waaronder de UBEE1318 krijg je per poort een publiek IP adres in bridgemode in oud Ziggo gebied.W1ck1e schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:23:
[...]
Bij bridgemode is er maar 1 ethernet poort aktief. De rest is onbruikbaar. Dat is ook logisch, want de modem geeft/heeft maar 1 adres voor je netwerk. Op de ene poort die wel werkt (weaarschijnlijk nummer 1), sluit je iets aan met een router functie (met dhcp server) voor de spullen in je netwerk.De wan kant van jouw eigen router krijgt dat ene adres van je in bridge mode gezette modem.
Wat jij schetst klopt ook, het hangt een beetje van het type modem af en de configuratie vanuit Ziggo. Mogelijk in oud UPC gebied.
Als een modem in bridge mode is zou ik geen spullen "rechtstreeks" aan internet willen hebben. Behalve een router met nat functie. Het is wel een tijdje geleden dat die modems met meerdere publieke adressen nieuw waren. (Maar ik vraag mij wel af hoe die Nvidia Shield op de rest van het interne netwerk toegankelijk was.)stormfly schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:37:
[...]
Nope op diverse modems waaronder de UBEE1318 krijg je per poort een publiek IP adres in bridgemode in oud Ziggo gebied.
Wat jij schetst klopt ook, het hangt een beetje van het type modem af en de configuratie vanuit Ziggo. Mogelijk in oud UPC gebied.
Je bent daar niet alleen inW1ck1e schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:43:
[...]
(Maar ik vraag mij wel af hoe die Nvidia Shield op de rest van het interne netwerk toegankelijk was.)
Anyway ik heb de Shield even van de stroom af gezet en die heeft nu een nieuwe ip gekregen (duh) en is weer vindbaar op de pc boven. Ik zal wel nooit in bridge modus hebben gestaan al moest ik nu wel toestemming geven voor deze public network discovery in Windows dus er lijkt iets anders, maar als de werking hetzelfde is dan vind ik het best voor nu.
Aan de Ziggo router hangen nu (bedraad) mijn Oled,Xbox X, Reciever en de huiskamer pc en die kan ik allemaal weer benaderen vanaf de pc boven (die aangesloten is op de TPlink Touch P5).
Edit : voorlopig laat ik het even zo staan, maar ik denk dat ik nog een extra router beneden ga plaatsen zo dat het weer een volledig privat network is en dan de Ziggo router alsnog in bridge mode laten zetten. En iemand inschakelen die er verstand van heeft anders ben ik er weer avonden zoet mee straks.
[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 24-04-2023 15:13 ]
* RobertMe heeft de genoemde UBC1318. Heb afgelopen weken een zelfbouw router op gezet en zoals genoemd kon ik deze op een tweede poort van de Ubee aansluiten en kreeg ik daarop een eigen (/ander) publiek IP, IPv6 prefix, etc..W1ck1e schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:43:
[...]
Als een modem in bridge mode is zou ik geen spullen "rechtstreeks" aan internet willen hebben. Behalve een router met nat functie. Het is wel een tijdje geleden dat die modems met meerdere publieke adressen nieuw waren. (Maar ik vraag mij wel af hoe die Nvidia Shield op de rest van het interne netwerk toegankelijk was.)
Grappig genoeg heb ik jaren een adres in de 217 range gehad, paar maanden terug heb ik hier gerant dat ik ineens een nieuw IP had in de 84 range (wat ik voor dat ene 217 adres ook heb gehad), en deze nieuwe router kreeg weer een 217 adres. Dus die subnets / DHCP pools lijken niet zoals ik eerst dacht regio gebonden te zijn.
Edit:
Maar zoals je zegt zou ik inderdaad niet in bridge mode zomaar iets aansluiten op het modem.
[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 24-04-2023 15:08 ]
217.x en 84.x werden voorheen assigned aan voormalig @Home gebied.RobertMe schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:06:
[...]
* RobertMe heeft de genoemde UBC1318. Heb afgelopen weken een zelfbouw router op gezet en zoals genoemd kon ik deze op een tweede poort van de Ubee aansluiten en kreeg ik daarop een eigen (/ander) publiek IP, IPv6 prefix, etc..
Grappig genoeg heb ik jaren een adres in de 217 range gehad, paar maanden terug heb ik hier gerant dat ik ineens een nieuw IP had in de 84 range (wat ik voor dat ene 217 adres ook heb gehad), en deze nieuwe router kreeg weer een 217 adres. Dus die subnets / DHCP pools lijken niet zoals ik eerst dacht regio gebonden te zijn.
Edit:
Maar zoals je zegt zou ik inderdaad niet in bridge mode zomaar iets aansluiten op het modem.
Ik heb heel lang een 83.83.x en later een 82.217.x adres gehad, die waren toegekend aan voormalig Casema gebied.
Sinds een aantal maanden heb ik een 217.123.x adres, dus het lijkt er op dat ze de pools aan het herverdelen zijn.
Die "voormalig @home gebied" klopt wel jaJeffrey87 schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:38:
[...]
217.x en 84.x werden voorheen assigned aan voormalig @Home gebied.
Ik heb heel lang een 83.83.x en later een 82.217.x adres gehad, die waren toegekend aan voormalig Casema gebied.
Sinds een aantal maanden heb ik een 217.123.x adres, dus het lijkt er op dat ze de pools aan het herverdelen zijn.
Dan staat ie niet in bridge mode. In bridge mode is het lampje groen:
https://community.ziggo.n...agem-F3896LG/td-p/1074833
Ziggo zegt in Mei, dit geeft ze de tijd om bij de meeste klanten al het internetsnelheid the verhogen. Die van mij is ook al bijna twee weken verhoogd na een herstart van de Arris Connectbox.winwiz schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:08:
Grappig. De nieuwe snelheden zouden toch pas in Mei komen? Na onderhoud vannacht heb ik nu een uploadsnelheid van 75 Mbit en staat ook al in Mijn Ziggo... (Gigabit Abo)
Zelf heb nu last van te hoge downstreams waarden (vermogen in dBmV) en pakketten die verloren gaan. Ik lees dat het verbinding van de AOP wel eens de oorzaak kan zijn. Zo gezegd coaxkabel ontbonden, plastic kapje van AOP opnieuw vast schroeven en kabel weer aan verbonden. Het heeft geholpen, hopelijk blijft dat morgen ook zo
Ik heb een POA-01 gekregen in plaats van de UMU-1006. Misschien helpt het bij jou ook. Daarnaast hebben ze een reprovision uitgevoerd. Internet is nu wel iets stabieler, geen blauw DL lampje meer op m’n modem.NeverSettle schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:41:
[...]
Ziggo zegt in Mei, dit geeft ze de tijd om bij de meeste klanten al het internetsnelheid the verhogen. Die van mij is ook al bijna twee weken verhoogd na een herstart van de Arris Connectbox.
Zelf heb nu last van te hoge downstreams waarden (vermogen in dBmV) en pakketten die verloren gaan. Ik lees dat het verbinding van de AOP wel eens de oorzaak kan zijn. Zo gezegd coaxkabel ontbonden, plastic kapje van AOP opnieuw vast schroeven en kabel weer aan verbonden. Het heeft geholpen, hopelijk blijft dat morgen ook zo
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Voorheen had ik ook de POA-01 splitter (of een die er op leek) gebruikt, was meegeleverd met de Ziggo Arris Connectbox. Een maand geleden had ik ook problemen met het internet, er kwam bijna geen signaal naar het modem toe, wel volle upload snelheid. Heb vervolgens meerdere keren het modem opnieuw opgestart, coaxkabel eruit en meshsysteem opnieuw opstarten zonder succes. In overleg met Ziggo support kreeg ik een ander Coaxkabel opgestuurd en kon in het splitter weglaten. Tot en met vandaag had ik er geen problemen meer mee gehad.THE_BASE schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:09:
[...]
Ik heb een POA-01 gekregen in plaats van de UMU-1006. Misschien helpt het bij jou ook. Daarnaast hebben ze een reprovision uitgevoerd. Internet is nu wel iets stabieler, geen blauw DL lampje meer op m’n modem.
Het kapje van de AOP opnieuw vastschroeven heeft geholpen, maar ik ervaar niet meer de volle 400Mbps via ethernet of Wi-Fi. Morgen maar even contact opnemen met Ziggo.
Wat versta jij onder te hoog?NeverSettle schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:41:
[...]
Ziggo zegt in Mei, dit geeft ze de tijd om bij de meeste klanten al het internetsnelheid the verhogen. Die van mij is ook al bijna twee weken verhoogd na een herstart van de Arris Connectbox.
Bij mij is het signaal zo'n 10 tot 12 dBmV met de splitter er op. Niet heel slecht, nog altijd binnen de "marges", maar niet geheel optimaal.
Ik heb een 6 dB attenuator gekocht en deze tussen het modem en de splitter gedaan. Nu zit m'n signaal netjes rond de 4-5 dBmV in de downstream en 44-45 dBmV in de upstream.
[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey87 op 24-04-2023 22:39 ]
Tussen de 10 en 14 dBmV. Aantal kanalen hadden ook een zeer hoge Pre en Post Reed Errors aan.Jeffrey87 schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:33:
[...]
Wat versta jij onder te hoog?
Bij mij is het signaal zo'n 10 tot 12 dBmV met de splitter er op. Niet heel slecht, nog altijd binnen de "marges", maar niet geheel optimaal.
Ik heb een 6 dB attenuator gekocht en deze tussen het modem en de splitter gedaan. Nu zit m'n signaal netjes rond de 4-5 dBmV in de downstream en 44-45 dBmV in de upstream.
Voor nu werkt alles weer, download zit nu tussen de 200 en 300Mb/s. Normaal haal ik 40Mb/s.
Als dat je waardes zijn met de splitter er tussen, dan is er inderdaad wel wat mis.NeverSettle schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:21:
[...]
Tussen de 10 en 14 dBmV. Aantal kanalen hadden ook een zeer hoge Pre en Post Reed Errors aan.
Voor nu werkt alles weer, download zit nu tussen de 200 en 300Mb/s. Normaal haal ik 40Mb/s.
Normaliter zou er maximaal 13-14 dBmV op het AOP mogen staan, dus zo'n 10 dBmV met de splitter er tussen.
U gebruikt een particulier product van ons. En we zien in uw klantgegevens dat u een KvK-nummer heeft. Grote kans dat u uw Ziggo-diensten zakelijk gebruikt. Daarom registreren we u vanaf juni als zakelijke klant.
Ik heb ze gebeld. 28 minuten aan de lijn gezeten. Ze hebben u geen oplossing. Ik moet eerste zakelijk abonnee worden, om vervolgens weer terug te gaan naar prive.
Wie dit heeft verzonnen...

Xbox Live: Miesjh NL
Heb je zelf een KvK nummer aan ze doorgegeven?Miesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:
Ik kreeg gisteravond de volgende mail van Ziggo:
U gebruikt een particulier product van ons. En we zien in uw klantgegevens dat u een KvK-nummer heeft. Grote kans dat u uw Ziggo-diensten zakelijk gebruikt. Daarom registreren we u vanaf juni als zakelijke klant.
Ik heb ze gebeld. 28 minuten aan de lijn gezeten. Ze hebben u geen oplossing. Ik moet eerste zakelijk abonnee worden, om vervolgens weer terug te gaan naar prive.
Wie dit heeft verzonnen...Mag ik zelf even bepalen hoe ik mijn abonnement gebruik.
Vaak zijn zakelijke voorwaarden minder aantrekkelijk, heb je daar al naar gekeken?
Ze hebben het wel over de klantregistratie, ik denk niet dat de afgenomen diensten wijzigen? Kan ook niet want ze kunnen niet eenzijdig een contract sluiten met een andere entiteit.
[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 25-04-2023 11:22 ]
Als je het abonnement als consument hebt, waarom heb je dan ooit een KVK-nummer ingevuld?Miesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:
[i]U gebruikt een particulier product van ons. En we zien in uw klantgegevens dat u een KvK-nummer heeft. Grote kans dat u uw Ziggo-diensten zakelijk gebruikt.
Ik heb nog nooit een kvk bij Ziggo ingevuld. Zij kopen kvk gegevens op en leggen dat over hun eigen database.Ruben279 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:19:
[...]
Als je het abonnement als consument hebt, waarom heb je dan ooit een KVK-nummer ingevuld?
Heb het nog even controleert op mijn Ziggo, maar ik zie niks staan.
Ik ben al 10+ jaren abonnee.
[ Voor 9% gewijzigd door Miesjh op 25-04-2023 11:32 ]
Nee, niet doorgegeven.Wolly schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:19:
[...]
Heb je zelf een KvK nummer aan ze doorgegeven?
ad A: dat zal wel kloppenMiesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:
A U gebruikt een particulier product van ons.
B En we zien in uw klantgegevens dat u een KvK-nummer heeft.
C Grote kans dat u uw Ziggo-diensten zakelijk gebruikt.
D Daarom registreren we u vanaf juni als zakelijke klant.
E Ik heb ze gebeld. 28 minuten aan de lijn gezeten. Ze hebben u geen oplossing. Ik moet eerste zakelijk abonnee worden, om vervolgens weer terug te gaan naar prive.
Wie dit heeft verzonnen...Mag ik zelf even bepalen hoe ik mijn abonnement gebruik.
ad B: vanuit een andere bron dan door jou aan ziggo gemeld
ad C: geen idee, wat is een grote kans ? Maar dus niet zeker
ad D: dan is dit een beetje kort door de bocht, en niet gewenst door de klant
ad E: het is nog geen juni. waarom sturen ze de mail als je er toch niet vanaf kan. het lijkt mij dat zij jou niet als zakelijk gaan zien zodat je dat niet hoeft te laten herstellen met allerlei gevolgen die je niet wilt.
hier niet op antwoorden
Het is natuurlijk vreemd dat ze je op deze manier naar hun zakelijke pakketten dwingen. Stel je bent stukadoor dan gebruik je de verbinding zo goed als niet zakelijk dus is een vreemde gang van zaken.Wolly schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:19:
[...]
Vaak zijn zakelijke voorwaarden minder aantrekkelijk, heb je daar al naar gekeken?
Het enige voordeel van een zakelijk pakket is dat je een modem krijgt met een 4G back-up zodat je bij een verstoring een verbinding houd.
Ja, ik werk regelmatig vanuit huis. Maar ik kijk ook prive TV en maak prive gebruik van het internet. En dan is het niet zo zwart wit, dat je zomaar kan omschakelen. Als ik dit zakelijk zou betalen, dan moet ik ook mijn prive deel verantwoorden en betalen, ook al zeggen veel verkopers (van Ziggo en KPN) van niet. Ik weet gerust wat Ziggo hier probeert te doen. Maar ik wil dit gewoon zelf bepalen.W1ck1e schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:45:
[...]
ad A: dat zal wel kloppen
ad B: vanuit een andere bron dan door jou aan ziggo gemeld
ad C: geen idee, wat is een grote kans ? Maar dus niet zeker
ad D: dan is dit een beetje kort door de bocht, en niet gewenst door de klant
ad E: het is nog geen juni. waarom sturen ze de mail als je er toch niet vanaf kan. het lijkt mij dat zij jou niet als zakelijk gaan zien zodat je dat niet hoeft te laten herstellen met allerlei gevolgen die je niet wilt.
hier niet op antwoorden: doe je dingen via je ziggo verbinding die passen bij zakelijk gebruik ?
Sinds corona werken er wel meer mensen thuis via hun particuliere verbinding, daarvoor hoef je geen zakelijke verbinding te hebben. Als ik jou was dan zou ik zo snel mogelijk duidelijk maken dat je niet wilt dat ze jou omzetten naar zakelijk. In een reactie op de mail en vragen om een bevestiging dat ze ervan zien. Zodat je niet heen en weer gaat tussen particulier en zakelijk.Miesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:53:
[...]
Ja, ik werk regelmatig vanuit huis. Maar ik kijk ook prive TV en maak prive gebruik van het internet. En dan is het niet zo zwart wit, dat je zomaar kan omschakelen. Als ik dit zakelijk zou betalen, dan moet ik ook mijn prive deel verantwoorden en betalen, ook al zeggen veel verkopers (van Ziggo en KPN) van niet. Ik weet gerust wat Ziggo hier probeert te doen. Maar ik wil dit gewoon zelf bepalen.
Ah oke, dan is het een hele rare gang van zaken...Miesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:30:
[...]
Ik heb nog nooit een kvk bij Ziggo ingevuld. Zij kopen kvk gegevens op en leggen dat over hun eigen database.
Heb het nog even controleert op mijn Ziggo, maar ik zie niks staan.
Ik ben al 10+ jaren abonnee.
Helemaal omdat ze je geen keuze geven is het voor hun een mooie opstrijker gezien ze alleen wat meer support bieden, verder zit er geen voordeel aan. Voor een thuisaansluiting al helemaal niet, zakelijk hangt van je soort bedrijf af natuurlijk.
Het is maar de vraag of je naar een zakelijk pakket gaat of dat ze bij je klantregistratie een vinkje 'Zakelijk' zetten.jongetje schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:46:
[...]
Het is natuurlijk vreemd dat ze je op deze manier naar hun zakelijke pakketten dwingen. Stel je bent stukadoor dan gebruik je de verbinding zo goed als niet zakelijk dus is een vreemde gang van zaken.
Het enige voordeel van een zakelijk pakket is dat je een modem krijgt met een 4G back-up zodat je bij een verstoring een verbinding houd.
Dan krijg je voortaan natuurlijk wel veel meer zakelijke spam maar blijf je je consumentenabo houden?
Zonder splitter, was niet meer nodig met een andere coaxkabel.Jeffrey87 schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:41:
[...]
Als dat je waardes zijn met de splitter er tussen, dan is er inderdaad wel wat mis.
Normaliter zou er maximaal 13-14 dBmV op het AOP mogen staan, dus zo'n 10 dBmV met de splitter er tussen.
Probleem lijkt echter te zijn opgelost, haal weer de volledige 400Mbps.
Ik heb wel een mailtje gekregen over Ziggo Zakelijk. Maar dat was alleen een aanbieding (1 maand gratis).Miesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:
Hoe weten ze dat je een KvK nummer hebt? Heb je een bedrijfsnaam opgegeven bij hun?
Ik vraag me ook af of ze zomaar je naam mogen gebruiken om die even te koppelen aan een eventueel bedrijf. Dat lijkt me een behoorlijk privacy kwestie. Of heb je ook daadwerkelijk je KvK nummer bij hun ooit opgegeven?
En als je die ooit opgegeven hebt bij hun... kun je die dan nog weghalen (als ongeldig). Als je aan hun doorgeeft dat er geen KvK nummer is (of dat die niet meer geldig is) dan mogen ze je volgens mij niet omzetten naar Zakelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door rvk op 25-04-2023 14:48 ]
Match op adres.rvk schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:47:
[...]
Ik heb wel een mailtje gekregen over Ziggo Zakelijk. Maar dat was alleen een aanbieding (1 maand gratis).
Hoe weten ze dat je een KvK nummer hebt? Heb je een bedrijfsnaam opgegeven bij hun?
Ik vraag me ook af of ze zomaar je naam mogen gebruiken om die even te koppelen aan een eventueel bedrijf. Dat lijkt me een behoorlijk privacy kwestie. Of heb je ook daadwerkelijk je KvK nummer bij hun ooit opgegeven?
En als je die ooit opgegeven hebt bij hun... kun je die dan nog weghalen (als ongeldig). Als je aan hun doorgeeft dat er geen KvK nummer is (of dat die niet meer geldig is) dan mogen ze je volgens mij niet omzetten naar Zakelijk.
https://www.kvk.nl/produc...-handelsregister/kvk-api/rvk schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:47:
[...]
Ik heb wel een mailtje gekregen over Ziggo Zakelijk. Maar dat was alleen een aanbieding (1 maand gratis).
Kun je ook handmatig doen. Vul een adres in en kvk.nl gooit er kvknummers uit.
Waarom gebruik maken van een KVK API?
Automatisch aanvullen
Uit het Handelsregister haal je direct actuele informatie op binnen je eigen klantrelatie managementsysteem (CRM), website of financieel pakket. De gegevens worden automatisch aangevuld (autofill of autocompletion).
Controleren
Je controleert zakelijke klanten op KVK-nummer, adresgegevens, Standaard Bedrijfsindeling (SBI) en werkzame personen.
[ Voor 19% gewijzigd door icall5s op 25-04-2023 15:01 ]
Het is voor Ziggo technisch niet mogelijk om kabel televisie helemaal af te koppelen, schijnt (zie ook de update in dit wat oudere Tweakers nieuwsitem).
Ergens wel handig, mocht je een internet storing hebben, dan heb je in elk geval nog iets om te kijken...
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Dat is geen reden om dit KVK nummer aan jouw account te koppelen. Als je zeker weet dat je zelf het nummer niet hebt doorgegeven dan zou ik een klacht neerleggen. Het kan niet zo zijn dat zonder nadrukkelijke toestemming je plotseling een zakelijke relatie hebt.
Staat ook gewoon op de Internet Only productpagina, dat je toegang hebt tot 40+ zenders via DVB-C waarvan een handvol in HD (maar intussen is "handvol" eerder "het grote merendeel").KillerBee schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:28:
Hier kwam ikzelf zojuist achter, maar als je kies voor alleen internet (in mijn geval heb ik mijn alles-in-1 abonnement gewijzigd in: Internet Complete), behoudt je ook kabel televisie.
Het is voor Ziggo technisch niet mogelijk om kabel televisie helemaal af te koppelen, schijnt (zie ook de update in dit wat oudere Tweakers nieuwsitem).
Ergens wel handig, mocht je een internet storing hebben, dan heb je in elk geval nog iets om te kijken...
Moet je overigens de TV wel voor op netwerk ID 4444 zetten, terwijl voor kijken met smartcard/CI en de "50+" zenders van TV Start etc 5555 nodig is.
En dat het technisch niet mogelijk is om TV helemaal er af te halen klopt niet. Ze kunnen als ze willen dat hele netwerk ID 4444 gewoon er af halen en de ongecodeerde zenders "verwijderen" (of waar nodig coderen). Enige "onmogelijkheid" is dat ze als TV aanbieder verplicht zijn om een (aantal) free-to-air zenders aan te bieden, oftewel: ongecodeerd. Maar dat gaat alleen om NPO1 en mogelijk de regionale zender (want rampenzenders). Alle andere zenders kunnen ze gewoon versleutelen en klanten verplichten een CI+ module met smartcard te gebruiken.
In de tijd van analoge TV was dat uiteraard nog een ander verhaal: immers had je bij analoge TV geen mogelijkheid tot versleuteling.
Edit:
Dat ze overigens die 40+ zenders ongecodeerd hebben zal eerder "klantvriendelijkheid" zijn. Dat je op een tweede/derde/... TV ook kunt kijken zonder dat je meteen weer een CI+ module/mediabox nodig hebt. Maar met bv de Ziggo Go (TV) app kijk je daarop net zo makkelijk naar het volledige abonnementsaanbod i.p.v. alleen dat handjevol zenders.
[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 25-04-2023 18:12 ]
Hoe deed filmnet dat destijds dan?RobertMe schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:43:
[...]
In de tijd van analoge TV was dat uiteraard nog een ander verhaal: immers had je bij analoge TV geen mogelijkheid tot versleuteling.
Met het "filmnetkastje".
Ook op sommige satelliet kanalen werd het analoge signaal gecodeerd en was er een "kastje" voor de decodering.
Nouja, potentieel dat het toen dan wel kon met extra apparatuur. Nu is een CI+ module en/of mediaspeler volledig ingeburgerd. Het is nu in deze digitale tijd inclusief CI+/mediaspeler een stuk "makkelijker" te doen. Helemaal in den beginnen van TV waren deze mogelijkheden er (zeer waarschijnlijk) nog niet. En dat dan pas met digitale TV versleuteling er door de TV aanbieders door is gedrukt. Want vanaf dag 1 met "digitale TV" bij @home moest dat met een decoder en smartcard (of een Alphacrypt module met CI, maar dat "mocht niet", en later kreeg je pas de nieuwere CI+ modules en Ziggo certified TVs).
Dan was er dus wel een mogelijkheid om te versleutelen toch?Roetzen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:50:
[...]
Met het "filmnetkastje".
Ook op sommige satelliet kanalen werd het analoge signaal gecodeerd en was er een "kastje" voor de decodering.
Ja, het kon. Met extra hardware, maar mogelijk was het zeker.Wolly schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:51:
[...]
Dan was er dus wel een mogelijkheid om te versleutelen toch?
Erg sterk was de versleuteling van dat Filmnetkastje overigens niet. Wie een beetje handig was met de Motorola microprocessors en een reverse assembler had, plus de handigheid om het commandokanaal af te tappen, kwam een heel eind...
Kom je nu meeRoetzen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:16:
[...]
Ja, het kon. Met extra hardware, maar mogelijk was het zeker.
Erg sterk was de versleuteling van dat Filmnetkastje overigens niet. Wie een beetje handig was met de Motorola microprocessors en een reverse assembler had, plus de handigheid om het commandokanaal af te tappen, kwam een heel eind...
Brengt weer goede herinneringen terug 😅
YouTube: Filmnet Plus reclameblok (1995)
[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey87 op 25-04-2023 22:15 ]
Hocus pocus, daar is dus de forse prijs verhoging voor nodig.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Filmnet, trip down memory lane. In mijn studentenhuis (19 coax aansluitingen) hing het Filmnet kastje direct aan de groene kabel, nog voor de versterker. Handig! Ik kan me vaag herinneren dat Essent er achter kwam en toen was het gedaan met Filmnet.Roetzen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:16:
[...]
Ziggo had dat natuurlijk nog op de plank liggen nadat ze de F1 rechten niet hebben "gewonnen"audiojunk schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:25:
https://www.telegraaf.nl/...ijn-lonkt-voor-eredivisie
Hocus pocus, daar is dus de forse prijs verhoging voor nodig.

Nee daar hadden ze de Champions League al voor gekochtRobertMe schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:44:
[...]
Ziggo had dat natuurlijk nog op de plank liggen nadat ze de F1 rechten niet hebben "gewonnen"
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Wat leesvoer: https://archive.org/detai...rambling-systems/mode/2upRoetzen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:16:
[...]
In ieder geval van Internet Complete + TV Start terug naar Internet Start + KabelTV (zo gecommuniceerd door mij en zo staat het ook in de bevestigingsmail, dus niet "Ziggo Go app" zoals breedbandwinkel het noemt). En daarnaast "na overleg" 6 maanden €20 korting (zonder overleg was het 9 maanden €10).
Medewerker zat blijkbaar wel in de auto te werken. Want toen hij begon over klanttevredenheidsonderzoek vroeg ik of dat was bij die partij met dat datalek (
Heh, die mail heb ik dan weer (nog?) niet gekregen...Miesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:
Terwijl ik juist overweeg over te stappen naar zakelijk. Qua prijs maakt het weinig uit, maar je krijg nét wat meer heb ik het idee.
Heb nu particulier Giga, TV max en een CI+ module voor (nu mijn eerste jaar 50% korting net is afgelopen) €93,50 per maand
Zou ik overstappen naar Zakelijk Xtra Giga, met TV Start (zo veel live TV kijk ik eigenlijk niet) en die CI+ module, dan ga ik €72 ex betalen; dus €87,12 inclusief BTW.
Dan heb ik wat minder zenders, maar wel 1200/100Mbps ipv 1000/70; 3 TP-Link deco wifi punten in bruikleen, en een backup data sim voor als het internet er eens uit zou liggen (waarvoor ik reeds een 3G extender heb liggen nog waar mijn firewall netjes naar kan overschakelen bij uitval van de verbinding)
De nadelen van zo'n overstap zie ik nog niet echt...
(Ik gebruik het niet echt zakelijk... Heb wel KvK inschrijving voor af en toe eens wat bijklussen, maar ben voornamelijk gewoon in loondienst bij een bedrijf. Maar goed, ondanks dat het een zakelijke aansluiting is hoef ik natuurlijk de BTW niet af te trekken/terug te vragen, en ook niks in de administratie op te nemen? En dus ook niks aan de belastingdienst te verantwoorden omdat ik het dan gewoon 100% prive gebruik én betaal?)
[ Voor 12% gewijzigd door SambalBij op 26-04-2023 19:35 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Van wat ik heb begrepen is het een administratieve omzetten. Voor je pakketten veranderd er (nog) niets.SambalBij schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:32:
[...]
Heh, die mail heb ik dan weer (nog?) niet gekregen...
Terwijl ik juist overweeg over te stappen naar zakelijk. Qua prijs maakt het weinig uit, maar je krijg nét wat meer heb ik het idee.
Heb nu particulier Giga, TV max en een CI+ module voor (nu mijn eerste jaar 50% korting net is afgelopen) €93,50 per maand
Je abonnement blijft hetzelfde, je maandbedrag blijft hetzelfde, alles blijft hetzelfde alleen veranderen je voorwaarden waardoor je betaaltermijn nu van 14 dagen naar 30 dagen gaat, en vervalt je wettelijke bedenktermijn als je een nieuw product besteld.Jeuvie schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:45:
[...]
Van wat ik heb begrepen is het een administratieve omzetten. Voor je pakketten veranderd er (nog) niets.
Voor de rest ontvang je voortaan een btw specificatie op je factuur.
De soep wordt heter gegeten dan dat hij eigenlijk is. Blijft natuurlijk niet netjes dat ze dit zomaar doen.
Ook ik sta ingeschreven bij de KvK, omdat ik zeer sporadisch wat klusjes doe naast mijn vaste baan. Dat betekent nog niet dat ik mijn verbinding zakelijk gebruik.
Nu was ik al uit eigen initiatief overgestapt op Ziggo Zakelijk omdat ik daar een scherp aanbod had gevonden.
[ Voor 16% gewijzigd door Jeffrey87 op 27-04-2023 12:17 ]
"U gebruikt een particulier product van ons. En we zien in uw klantgegevens dat u een KvK-nummer heeft. Grote kans dat u uw Ziggo-diensten zakelijk gebruikt. Daarom registreren we u vanaf juni als zakelijke klant."
Gaat Ziggo nu beleid voeren op basis van kansberekening? Dat is te zot voor woorden... De amateur die verantwoordelijk is voor dit stukje tekst moet zich schamen. Dit soort onzin verwacht je misschien bij een kleine, lokale provider maar niet bij een van de grootste providers van Nederland. Bizar dat waarschijnlijk meerdere mensen binnen Ziggo goedkeuring aan deze actie hebben gegeven.
Iemand leest hier mee zo te zien, zag net dit artikel en moest meteen hieraan denken! https://www.totaaltv.nl/n...-abonnement-bij-abonnees/Miesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:
Ik ben benieuwd hoe het KVK nummer bij de klantgegevens terecht zijn gekomen. Heeft Ziggo dit zelf gedaan obv een bestand? Of heeft de klant dit zelf destijds ingegeven.TexMex schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:34:
Tsja, het blijft natuurlijk een totaal bizarre, lachwekkende, actie:
"U gebruikt een particulier product van ons. En we zien in uw klantgegevens dat u een KvK-nummer heeft. Grote kans dat u uw Ziggo-diensten zakelijk gebruikt. Daarom registreren we u vanaf juni als zakelijke klant."
Gaat Ziggo nu beleid voeren op basis van kansberekening? Dat is te zot voor woorden... De amateur die verantwoordelijk is voor dit stukje tekst moet zich schamen. Dit soort onzin verwacht je misschien bij een kleine, lokale provider maar niet bij een van de grootste providers van Nederland. Bizar dat waarschijnlijk meerdere mensen binnen Ziggo goedkeuring aan deze actie hebben gegeven.
Los van dat je gezegde niet klopt, Ziggo veranderd het alleen in eigen belang. Over een jaar weet je waarom... (Ik vermoed om die pakketten op termijn een andere prijs te kunnen geven zonder consumenten bescherming).Jeffrey87 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:13:
[...]
De soep wordt heter gegeten dan dat hij eigenlijk is. Blijft natuurlijk niet netjes dat ze dit zomaar doen.
Nu zie ik gisteren zonder aankondiging dat Ziggo mij een terugbetaling doet. Het bedrag van €45 dat ze mij terugbetalen lijkt mij te hoog. Ik zou hopen dat ik ergens kan achterhalen waarom Ziggo mij een bedrag terugbetaald maar dat is dus niet zo. Hopelijk klopt de Ziggo verrekening en betekend het niet weer meer gezeur 😉
Ja, Jarco'tje moet ergens zijn artikelen mee vullen. Hij volgt meerdere fora en hij laat geen kans onbenut als hij Ziggo kan bashen.zunrob schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:40:
Iemand leest hier mee zo te zien, zag net dit artikel en moest meteen hieraan denken! https://www.totaaltv.nl/n...-abonnement-bij-abonnees/
jongetje schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:56:
[...]
Los van dat je gezegde niet klopt, Ziggo veranderd het alleen in eigen belang. Over een jaar weet je waarom... (Ik vermoed om die pakketten op termijn een andere prijs te kunnen geven zonder consumenten bescherming).
Details. Maar je snapt hem dondersgoed.
Ik heb zelf niks opgegeven. Staan ook geen Kvk gegevens in mijn Ziggo Profiel.meesje schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:51:
[...]
Ik ben benieuwd hoe het KVK nummer bij de klantgegevens terecht zijn gekomen. Heeft Ziggo dit zelf gedaan obv een bestand? Of heeft de klant dit zelf destijds ingegeven.
Meerdere mensen hebben dat ook gemeld hier. Blijkbaar rekenen ze bij Ziggo vooruit, dus de maand dat je stopt + een maand er na. Ze betalen wel netjes terug, al duurt het dus langer.BartNL schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:17:
Ziggo blijft mij verbazen met haar ondoorgrondelijke manier van factureren. Paar weken geleden hier geklaagd dat opzeggen vaste telefonie bevestigd werd maar ik toch een factuur kreeg voor de maand April inclusief vaste telefonie.
Nu zie ik gisteren zonder aankondiging dat Ziggo mij een terugbetaling doet. Het bedrag van €45 dat ze mij terugbetalen lijkt mij te hoog. Ik zou hopen dat ik ergens kan achterhalen waarom Ziggo mij een bedrag terugbetaald maar dat is dus niet zo. Hopelijk klopt de Ziggo verrekening en betekend het niet weer meer gezeur 😉
Bashen? Terechte kritiek zul je bedoelen.CreativeS schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:19:
[...]
Ja, Jarco'tje moet ergens zijn artikelen mee vullen. Hij volgt meerdere fora en hij laat geen kans onbenut als hij Ziggo kan bashen.
Staat er nog meer in die email eigenlijk? Zoals de mogelijkheid om per direct op te zeggen omdat zij de voorwaarden van je contract wijzigen?TexMex schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:34:
Tsja, het blijft natuurlijk een totaal bizarre, lachwekkende, actie:
Wat is dit dan slecht! Wat als je glas zakelijk hebt en voor privé ziggo? Ik den dat dit nog wel een staartje krijgt. KVK gegevens zijn wel openbaar, maar om nu voorbarige verbanden te leggen…Miesjh schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:28:
[...]
Ik heb zelf niks opgegeven. Staan ook geen Kvk gegevens in mijn Ziggo Profiel.
Hij heeft meer artikelen geschreven dan enkel deze... of heb jij zelf zo'n kort geheugenspanne? Dat het een keer terecht is of niet, doet er totaal niet toe.icall5s schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:33:
Bashen? Terechte kritiek zul je bedoelen.
Edit: Ik reageer overigens alleen maar op een opmerking dat Jarco'tje weer ergens de klepel heeft horen luiden. Meer niet. Rustig maar!
[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 27-04-2023 14:34 ]
De brief staat hier op tweakers:Wolly schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:36:
[...]
Staat er nog meer in die email eigenlijk? Zoals de mogelijkheid om per direct op te zeggen omdat zij de voorwaarden van je contract wijzigen?
nieuws: Ziggo zet particuliere abo's automatisch om naar zakelijke op basis v...
Ach, laat die kerel lekker schrijven. Daar heeft toch niemand last van. Soms is het nieuwswaardig, soms wat vergezocht.CreativeS schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:54:
[...]
Hij heeft meer artikelen geschreven dan enkel deze... of heb jij zelf zo'n kort geheugenspanne? Dat het een keer terecht is of niet, doet er totaal niet toe.
Hier op het forum zijn er overigens ook genoeg die min of meer aan hetzelfde euvel lijden, waarbij met een roze bril naar de eigen provider wordt gekeken en andere providers juist te makkelijk worden zwartgemaakt.
Dat hij andere artikelen heeft geschreven is niet zo relevant. Wat ziggo hier doet met haar klanten is gewoon bijzonder kwalijk en terecht dat hier aandacht aan wordt besteed.CreativeS schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:54:
[...]
Hij heeft meer artikelen geschreven dan enkel deze... of heb jij zelf zo'n kort geheugenspanne? Dat het een keer terecht is of niet, doet er totaal niet toe.
Nog even een update mbt dit probleem. Het issue zit in de firmware van het witte connectbox modem (torentje). Heb gister een ander modem ontvangen https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg deze doet het perfect.hgwj1983 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:27:
Ik heb hier sinds een aantal weken (vermoedelijk sinds een firmware upgrade van het modem) issues met mijn upload. Wanneer ik binnen mijn netwerk de upload gebruik is er niets aan de hand. Ping tijden blijven mooi laag en geen uitval. Maar zodra ik vanaf buiten mijn interne netwerk mijn upload gebruik dan lopen de ping tijden enorm hoog op tot zelfs timeouts. Hele internet verbinding is dan niets meer mee te beginnen. Websites laden niet meer. Zit denk ik een fout in de firmware ofzo?
Meer mensen die dit herkennen?
Ook dit artikel van Totaaltv is puur wat sensatie. In de brief van Ziggo staat duidelijk dat het abonnement hetzelfde blijft en de prijs blijft hetzelfde. Titel totaaltv 'Ziggo wijzigt ongevraagd abonnement bij abonnees'. Wat dat betreft helemaal eens met CreativeS, het is 9 vd 10 keer zoals ook nu weer heel sensatie belust ingestoken. Maar daar gaan we als maatschappij nou eenmaal goed op af - clickbait.Naafkap schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:21:
[...]
Dat hij andere artikelen heeft geschreven is niet zo relevant. Wat ziggo hier doet met haar klanten is gewoon bijzonder kwalijk en terecht dat hier aandacht aan wordt besteed.
Het abonnement ongevraagd omzetten van particulier naar zakelijk is natuurlijk wel degelijk een noemenswaardige wijziging, dus zo gek is die titel niet. En direct na de titel volgt een verdere verduidelijking.SirMemeAlot schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:31:
[...]
Ook dit artikel van Totaaltv is puur wat sensatie. In de brief van Ziggo staat duidelijk dat het abonnement hetzelfde blijft en de prijs blijft hetzelfde. Titel totaaltv 'Ziggo wijzigt ongevraagd abonnement bij abonnees'. Wat dat betreft helemaal eens met CreativeS, het is 9 vd 10 keer zoals ook nu weer heel sensatie belust ingestoken. Maar daar gaan we als maatschappij nou eenmaal goed op af - clickbait.
Als je dan toch kritiek op Totaal TV wilt hebben, zijn er genoeg artikelen waarbij dat terecht is. Maar dit is nu juist bij uitstek een artikel waarvoor de auteur niet zoveel te verwijten valt. Het is juist goed dat deze lachwekkende actie van Ziggo aan de kaak wordt gesteld.
Ik was wat aan het testen en kan het "ping"-probleem van dit modem bevestigen.hgwj1983 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:31:
[...]
Nog even een update mbt dit probleem. Het issue zit in de firmware van het witte connectbox modem (torentje). Heb gister een ander modem ontvangen https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg deze doet het perfect.
Iets afspelen met Jellyfin naar mijn iPhone (vodafone) geeft een flinke ping-spike. Nog geen time-outs, maar dat zal bij downloaden vanaf het interne netwerk zeker wel zo zijn.
Opvallend is dat als ik hetzelfde doe, maar verbindt via Wireguard de ping-spikes fors lager zijn.
@hgwj1983 - Gaf Ziggo dit probleem zomaar toe of moest je er moeite voor doen?
Er is een topic van mij op het gebruikersforum. Daar werd mij aangeraden dit modem te nemen. Deze wordt eigenlijk alleen bij zakelijke klanten gegeven. Maar je kan het proberen.MariosCube schreef op donderdag 27 april 2023 @ 19:25:
[...]
Ik was wat aan het testen en kan het "ping"-probleem van dit modem bevestigen.
Iets afspelen met Jellyfin naar mijn iPhone (vodafone) geeft een flinke ping-spike. Nog geen time-outs, maar dat zal bij downloaden vanaf het interne netwerk zeker wel zo zijn.
Opvallend is dat als ik hetzelfde doe, maar verbindt via Wireguard de ping-spikes fors lager zijn.
@hgwj1983 - Gaf Ziggo dit probleem zomaar toe of moest je er moeite voor doen?
Intussen kun je vast net zo goed de Sagemcom geregeld krijgen neem ik toch aan. Dat is het modem dat ze tegenwoordig (normaliter) uit lijken te leveren. En zowel de Ubee UBC1318 als Sagemcom zit een Broadcom SoC in (wel een ander model), die uiteraard geen last heeft van de Puma issues die de Puma 6 & Puma 7 SoCs van Intel die in de ConnectBoxen zit hebben. En met de Sagemcom heb je meteen een 2,5Gbit/s aansluitinghgwj1983 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:06:
[...]
Er is een topic van mij op het gebruikersforum. Daar werd mij aangeraden dit modem te nemen. Deze wordt eigenlijk alleen bij zakelijke klanten gegeven. Maar je kan het proberen.
Wat ik van een ziggo monteur begreep is dat er op dit moment een issue speelt met dit modemRobertMe schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:16:
[...]
Intussen kun je vast net zo goed de Sagemcom geregeld krijgen neem ik toch aan. Dat is het modem dat ze tegenwoordig (normaliter) uit lijken te leveren. En zowel de Ubee UBC1318 als Sagemcom zit een Broadcom SoC in (wel een ander model), die uiteraard geen last heeft van de Puma issues die de Puma 6 & Puma 7 SoCs van Intel die in de ConnectBoxen zit hebben. En met de Sagemcom heb je meteen een 2,5Gbit/s aansluiting
Icm bridge modus. Download is dan max 600mbit. Opzich geen probleem tenzij je het gigabit abonnement hebt 😋
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 27-04-2023 21:07 ]
Maar er staat toch letterlijk in de brief, niet eenmaal maar meermaals dat je het zelfde abonnement en dienst houdt en dat is dus een particulier abonnement. Er is wel een verschil tussen hoe je als klant geregistreerd staat en welk product je afneemt. Er staat niet we zetten je abonnement om naar een zakelijk abonnement, een ZZP'er kan toch prima een particulier abonnement afnemen en die vervolgens wel gebruiken voor werk. Maarja, dinsdag komt er reactie van Ziggo, dan horen we vast meer.TexMex schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:48:
[...]
Het abonnement ongevraagd omzetten van particulier naar zakelijk is natuurlijk wel degelijk een noemenswaardige wijziging, dus zo gek is die titel niet. En direct na de titel volgt een verdere verduidelijking.
Als je dan toch kritiek op Totaal TV wilt hebben, zijn er genoeg artikelen waarbij dat terecht is. Maar dit is nu juist bij uitstek een artikel waarvoor de auteur niet zoveel te verwijten valt. Het is juist goed dat deze lachwekkende actie van Ziggo aan de kaak wordt gesteld.
Er staat ook letterlijk dat je onder de zakelijke voorwaarden gaat vallen en die zijn doorgaans niet beter dan consumentenvoorwaarden.SirMemeAlot schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:14:
[...]
Maar er staat toch letterlijk in de brief, niet eenmaal maar meermaals dat je het zelfde abonnement en dienst houdt en dat is dus een particulier abonnement. Er is wel een verschil tussen hoe je als klant geregistreerd staat en welk product je afneemt. Er staat niet we zetten je abonnement om naar een zakelijk abonnement, een ZZP'er kan toch prima een particulier abonnement afnemen en die vervolgens wel gebruiken voor werk. Maarja, dinsdag komt er reactie van Ziggo, dan horen we vast meer.
Als zakelijke klant val je onder zakelijke voorwaarden. Maar in datzelfde stukje staat ook: Alleen het artikel over service levels (artikel 6) van de aanvullende Ziggo Zakelijk internet & TV (d.d. 1 maar 2022) geldt niet voor u, zolang u een particuliere dienst of product van ons gebruikt.Wolly schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:18:
[...]
Er staat ook letterlijk dat je onder de zakelijke voorwaarden gaat vallen en die zijn doorgaans niet beter dan consumentenvoorwaarden.
Laten we maar tot dinsdag afwachten om een conclusie te trekken, maar daarom vind ik de koptekst belust op sensatie. Ik verwacht van een journalist wel dat hij zaken uitzoekt voordat je een titel van dergelijke 'feiten' gaat voorzien, en dit is voor mij echt te vaag om daar die kop boven te plakken.
[ Voor 12% gewijzigd door SirMemeAlot op 27-04-2023 21:25 ]
Dus het stukje waar je eventueel wel voordeel aan hebt geldt niet.SirMemeAlot schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:23:
[...]
Als zakelijke klant val je onder zakelijke voorwaarden. Maar in datzelfde stukje staat ook: Alleen het artikel over service levels (artikel 6) van de aanvullende Ziggo Zakelijk internet & TV (d.d. 1 maar 2022) geldt niet voor u, zolang u een particuliere dienst of product van ons gebruikt.
Laten we maar tot dinsdag afwachten om een conclusie te trekken, maar daarom vind ik de koptekst belust op sensatie. Ik verwacht van een journalist wel dat hij zaken uitzoekt voordat je een titel van dergelijke 'feiten' gaat voorzien, en dit is voor mij echt te vaag om daar die kop boven te plakken.
Bedankt voor de info.
Uiteindelijk zal het wel een Sagemcom worden, maar ook dit modem/router heeft problemen, o.a. met IPv6 (als ik @Roetzen mag geloven, en dat mag ik denk wel) en met hairpinning op IPv4 als ik het mij goed herinner.
Het witte melkpak werkt voor mij nog even goed genoeg, totdat ik met een nog aan te schaffen nieuwe laptop aan de slag ga.
Heb toch anders op 3 plaatsen die Sagemcom (in bridge) en die gaan allemaal tot rond de 940Mb/s met download 😉hgwj1983 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:30:
[...]
Wat ik van een ziggo monteur begreep is dat er op dit moment een issue speelt met dit modem
Icm bridge modus. Download is dan max 600mbit. Opzich geen probleem tenzij je het gigabit abonnement hebt 😋
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Het was met de UB1318 dat ik in router mode problemen had met IPv6 pinholing. Met de Sagemcom heb ik dat probleem niet. De Sagemcom had inderdaad een probleem met hairpin loopback, maar dat is inmiddels opgelost.MariosCube schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:46:
@hgwj1983 @RobertMe @Jay-B @DON PAPA
Bedankt voor de info.
Uiteindelijk zal het wel een Sagemcom worden, maar ook dit modem/router heeft problemen, o.a. met IPv6 (als ik @Roetzen mag geloven, en dat mag ik denk wel) en met hairpinning op IPv4 als ik het mij goed herinner.
Dat is goed nieuws. Bedankt.Roetzen schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:35:
[...]
Het was met de UB1318 dat ik in router mode problemen had met IPv6 pinholing. Met de Sagemcom heb ik dat probleem niet. De Sagemcom had inderdaad een probleem met hairpin loopback, maar dat is inmiddels opgelost.
Daar ben ik al heel lang naar op zoek, iemand die een vergelijking kan maken tussen het verschil in kwaliteit van de TV-zenders van Ziggo (via coax en internet) en bijv. T-Mobile (via glasvezel) of inderdaad een dienst als NLZiet. Ik ben érg tevreden over de kwaliteit van het Ziggo signaal op mijn TV, zowel via de CI+-module als via de Next.jongetje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:07:
[...]
Waarom zou je perse (dure) TV van Ziggo willen hebben als het ergens anders goedkoper is. Zoveel ontloopt de kwaliteit niet, ik zie het iig niet.
Bij ons wordt nu het glasvezelnetwerk van E-fiber aangelegd, met oa T-Mobile als provider. Hoe is de kwaliteit van de TV zenders van T-Mobile? Ik lees negatieve reacties op Canal Digital, daar kies ik niet voor. Qua internet heb ik nu Ziggo Giganet, 1000MB down en 75 MB up. Heb ik meer upload snelheid nodig, dat is altijd de vraag.
Ben met name dus geïnteresseerd in de vergelijking met T-Mobile.
Zover ik het weet varieert (full)HD kanalen bij T-Mobile, van 8Mbit tot aan 16Mbit. Bij Ziggo rond de 12Mbit/s. Voor beide geldt het dat het per kanaal verschilt.rogergorissen schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:53:
[...]
Daar ben ik al heel lang naar op zoek, iemand die een vergelijking kan maken tussen het verschil in kwaliteit van de TV-zenders van Ziggo (via coax en internet) en bijv. T-Mobile (via glasvezel) of inderdaad een dienst als NLZiet. Ik ben érg tevreden over de kwaliteit van het Ziggo signaal op mijn TV, zowel via de CI+-module als via de Next.
Bij ons wordt nu het glasvezelnetwerk van E-fiber aangelegd, met oa T-Mobile als provider. Hoe is de kwaliteit van de TV zenders van T-Mobile? Ik lees negatieve reacties op Canal Digital, daar kies ik niet voor. Qua internet heb ik nu Ziggo Giganet, 1000MB down en 75 MB up. Heb ik meer upload snelheid nodig, dat is altijd de vraag.
Ook ik ben benieuwd, rond oktober zijn ze hier met Dutch Fiber in samenwerking met T-Mobile klaar met glasvezel aanleggen
[ Voor 4% gewijzigd door NeverSettle op 28-04-2023 16:52 ]
Ik lees in het Online topic de laatste tijd veel lovende berichten over de kwaliteit van de TV streams van canaldigital. Ikzelf heb 2 jaar T-Mobile en vind de TV kwaliteit prima. Ik "mis" geen kwaliteitrogergorissen schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:53:
[...]
Dat was voor de update naar het nieuwe platform. Bij het nieuwe platform TV anywhere van Tmobile hebben ze de bitrate fors omlaag geschroefd en is de kwaliteit echt fors lager dan het oude platform.NeverSettle schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:50:
[...]
Zover ik het weet varieert (full)HD kanalen bij T-Mobile, van 8Mbit tot aan 16Mbit. Bij Ziggo rond de 12Mbit/s. Voor beide geldt het dat het per kanaal verschilt.
Ook ik ben benieuwd, rond oktober zijn ze hier met Dutch Fiber in samenwerking met T-Mobile klaar met glasvezel aanleggen
Ik begrijp dat TV anywhere voor kleinere schermen (onderweg, zoals Ziggo GO app) is gemaakt en de reguliere T-Mobile hardware decoder hogere bitrate zou moeten geven? bronMiki schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:38:
[...]
Dat was voor de update naar het nieuwe platform. Bij het nieuwe platform TV anywhere van Tmobile hebben ze de bitrate fors omlaag geschroefd en is de kwaliteit echt fors lager dan het oude platform.
[ Voor 15% gewijzigd door NeverSettle op 28-04-2023 18:25 ]
Ik zou het even navragen in het Tmobile forum. Twee jaar geleden heeft mij het weerhouden om de overstap te maken na de berichten over slechter beeld.NeverSettle schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:22:
[...]
Ik begrijp dat TV anywhere voor kleinere schermen (onderweg, zoals Ziggo GO app) is gemaakt en de reguliere T-Mobile hardware decoder hogere bitrate zou moeten geven? bron
Goed om te weten, thanks.jongetje schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:00:
[...]
Ik lees in het Online topic de laatste tijd veel lovende berichten over de kwaliteit van de TV streams van canaldigital. Ikzelf heb 2 jaar T-Mobile en vind de TV kwaliteit prima. Ik "mis" geen kwaliteiten vele mensen met mij.
In een topic op het forum van T-Mobile (niet hier op GoT), las ik opmerkingen van iemand die was overgestapt van Ziggo naar T-Mobile en behoorlijk wat functionaliteit mist in de T-Mobile TV box (geen idee hoe dat ding heet), vergeleken met de Ziggo Next. Qua opnemen, EPG, bediening, snel vooruit en achteruit spoelen, info over een uitzending en over een opnamen, etc. Hoe beoordeel jij dat?
Hoe zijn je ervaringen met de overstap naar T-Mobile?
Ik mis dan ook het voordeel op de Vodafone abonnementen. Dubbele data, korting, etc. Ook iets om mee te nemen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic