Miesjh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:
Ik kreeg gisteravond de volgende mail van Ziggo:
U gebruikt een particulier product van ons. En we zien in uw klantgegevens dat u een KvK-nummer heeft. Grote kans dat u uw Ziggo-diensten zakelijk gebruikt. Daarom registreren we u vanaf juni als zakelijke klant.
Ik heb ze gebeld. 28 minuten aan de lijn gezeten. Ze hebben u geen oplossing. Ik moet eerste zakelijk abonnee worden, om vervolgens weer terug te gaan naar prive.
Wie dit heeft verzonnen...

Mag ik zelf even bepalen hoe ik mijn abonnement gebruik.
Heh, die mail heb ik dan weer (nog?) niet gekregen...
Terwijl ik juist overweeg over te stappen naar zakelijk. Qua prijs maakt het weinig uit, maar je krijg nét wat meer heb ik het idee.
Heb nu particulier Giga, TV max en een CI+ module voor (nu mijn eerste jaar 50% korting net is afgelopen) €93,50 per maand
Zou ik overstappen naar Zakelijk Xtra Giga, met TV Start (zo veel live TV kijk ik eigenlijk niet) en die CI+ module, dan ga ik €72 ex betalen; dus €87,12 inclusief BTW.
Dan heb ik wat minder zenders, maar wel 1200/100Mbps ipv 1000/70; 3 TP-Link deco wifi punten in bruikleen, en een backup data sim voor als het internet er eens uit zou liggen (waarvoor ik reeds een 3G extender heb liggen nog waar mijn firewall netjes naar kan overschakelen bij uitval van de verbinding)
De nadelen van zo'n overstap zie ik nog niet echt...
(Ik gebruik het niet echt zakelijk... Heb wel KvK inschrijving voor af en toe eens wat bijklussen, maar ben voornamelijk gewoon in loondienst bij een bedrijf. Maar goed, ondanks dat het een zakelijke aansluiting is hoef ik natuurlijk de BTW niet af te trekken/terug te vragen, en ook niks in de administratie op te nemen? En dus ook niks aan de belastingdienst te verantwoorden omdat ik het dan gewoon 100% prive gebruik én betaal?)
[
Voor 12% gewijzigd door
SambalBij op 26-04-2023 19:35
]