Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42
RobertMe schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:50:
[...]

RTL & SBS / Talpa in 1080p? Interessant als je KabelTV af neemt met dus maar SD op coax. Deze zenders zijn via Ziggo Go TV dan dus al beter en nu al helemaal.
Het afsteken addertje is dat het alleen werkt met internet via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:13:
[...]

Het is natuurlijk ook een alternatief voor de decoder. Een aangezien je de decoder ook niet mee kunt nemen veranderd er in die zin niets.

Dit is natuurlijk ook omdat je een coax-kabel naar oneindig tv's kunt doorkoppelen en dmv IPTV Ziggo veel meer controle krijgt over het TV kijken. Er zijn namelijk genoeg mensen die zelf hobbymatig het TV signaal deelden met de buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
[...]
Beetje vergezocht natuurlijk.... het gaat alleen om de tv app.

Logisch dat ze willen dat die in het huis staat waar het abonnement is afgesloten en dat doen ze door even te controleren of er internet van Ziggo wordt gebruikt.

De Go app op mobiele apparaten werkt prima op andere netwerken.

[ Voor 18% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja dat is met de Samsung TV app van KPN ook zo. Alleen de tablets doen het in de hele EU meen ik.

Heeft iemand de mogelijkheid om NLziet h.264 eens te vergelijken op hetzelfde device als de nieuwe Ziggo Go streams h.265?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:29:
[...]

Beetje vergezocht natuurlijk.... het gaat alleen om de tv app.

Logisch dat ze willen dat die in het huis staat waar het abonnement is afgesloten en dat doen ze door even te controleren of er internet van Ziggo wordt gebruikt.
Het zou logisch zijn dat ze willen controleren of de TV staat op het adres waar het TV abonnement is afgesloten. Maar door te controleren op het internet abonnement is het resultaat de facto een koppelverkoop. Ik ben geen jurist, maar ik meen te weten dat koppelverkoop bij wet verboden is.
De Go app op mobiele apparaten werkt prima op andere netwerken.
Maar niet met 1080p

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:36:
[...]
Het zou logisch zijn dat ze willen controleren of de TV staat op het adres waar het TV abonnement is afgesloten. Maar door te controleren op het internet abonnement is het resultaat de facto een koppelverkoop. Ik ben geen jurist, maar ik meen te weten dat koppelverkoop bij wet verboden is.

Maar niet met 1080p
Niet zo doorslaan..... je logt in op de app met de gegevens van je account en ze controleren of er een Ziggo internet abonnement aanwezig is. Als je dan zelf gaat "frauderen" door op een ander adres te kijken dan is dat geen koppelverkoop maar niet voldoen aan de voorwaarden (door jouzelf).

Nee geen 1080p omdat zij aangeven dat ze vinden dat het op mobiele apparaten geen toegevoegde waarde heeft. Best goed verdedigbaar dat dat zo is en ook een goede reden om dan de bandbreedte te beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:13

DON PAPA

Tweaker-fan

stormfly schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:32:
[...]
Heeft iemand de mogelijkheid om NLziet h.264 eens te vergelijken op hetzelfde device als de nieuwe Ziggo Go streams h.265?
Op de AppleTV 4K zie ik niet echt verschil tussen de beeldkwaliteit van NLZiet en de nieuwe 1080P HEVC beeldkwaliteit in de ZiggoGo TV app. Alleen blijf mijn voorkeur bij de NLZiet app, van wegen het terugkijken van programma's

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 19-04-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:36:
[...]
Maar door te controleren op het internet abonnement is het resultaat de facto een koppelverkoop. Ik ben geen jurist, maar ik meen te weten dat koppelverkoop bij wet verboden is.
Wat een raar verhaal. Je koopt toch een totaalpakket, je kunt ook geen TV van KPN afnemen bij Ziggo of andersom. Ik kan ook voor mijn mobiel geen data abonnement bij KPN kopen en mijn belminuten bij Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:40:
[...]

Niet zo doorslaan..... je logt in op de app met de gegevens van je account en ze controleren of er een Ziggo internet abonnement aanwezig is. Als je dan zelf gaat "frauderen" door op een ander adres te kijken dan is dat geen koppelverkoop maar niet voldoen aan de voorwaarden (door jouzelf).
Frauderen? De bedoeling is dat ik binnenkort een glasvezel aansluiting van Delta in huis heb. Ik overweeg alleen internet te nemen via de glasvezel en Ziggo aan te houden voor de TV. Ik ga dan dus niet op een andere adres kijken, Maar voor de IP TV wel middels een internet verbinding van een andere provider. Dat is toch geen frauderen? Maar dat zou dan dus niet kunnen. Om het volle pond uit mijn TV abo te halen, moet ik een Internet abo van Ziggo er bij nemen. Sorry, maar ik blijf er bij dat dat koppelverkoop is.
Nee geen 1080p omdat zij aangeven dat ze vinden dat het op mobiele apparaten geen toegevoegde waarde heeft.
En wat ik als klant daarvan vind telt niet?
Best goed verdedigbaar dat dat zo is en ook een goede reden om dan de bandbreedte te beperken.
Waarom? Ik ben toch degene die betaalt voor die bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:55:
[...]
Wat een raar verhaal. Je koopt toch een totaalpakket
Waarom zou ik een totaalpakket moeten afnemen?
je kunt ook geen TV van KPN afnemen bij Ziggo of andersom. Ik kan ook voor mijn mobiel geen data abonnement bij KPN kopen en mijn belminuten bij Simpel.
Bij KPN kan dat inderdaad niet, maar bij Ziggo kan ik wel degelijk alleen TV afnemen zonder internet. Althans zo lang het nog via DVB-C gaat. Maar met IP TV zou dat dan niet meer kunnen? Ik zie geen technische beperking, alleen de wens van ZIggo om die IP TV via haar eigen netwerk aan te leveren. Ik noem dat toch echt koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:56:
[...]
Frauderen? De bedoeling is dat ik binnenkort een glasvezel aansluiting van Delta in huis heb. Ik overweeg alleen internet te nemen via de glasvezel en Ziggo aan te houden voor de TV. Ik ga dan dus niet op een andere adres kijken, Maar voor de IP TV wel middels een internet verbinding van een andere provider. Dat is toch geen frauderen?
Natuurlijk wel... de voorwaarden zijn gewoon simpel, GO TV is alleen voor de relevante abonnementen die ook internet van Ziggo hebben. Voorwaarden zijn duidelijk. Als je dat bewust wilt omzeilen is het fraude. Je mag ongecodeerd DVB-C ook kijken naar een mix van HD en 720p, maar voor alles in 1080p willen ze graag wat extra geld van je ontvangen door een iets hoger geprijsd abonnement met een CI+ of decoder (en nu dus ook GO TV).

En wat jij wilt is niet zo relevant, je kan kiezen uit wat ze aanbieden en daar moet je het mee doen.

En ze betalen natuurlijk wel voor de data als je via een andere provider wilt kijken. Dat lijk je even te willen vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:03:
[...]

Waarom zou ik een totaalpakket moeten afnemen?

[...]

Bij KPN kan dat inderdaad niet, maar bij Ziggo kan ik wel degelijk alleen TV afnemen zonder internet. Althans zo lang het nog via DVB-C gaat. Maar met IP TV zou dat dan niet meer kunnen? Ik zie geen technische beperking, alleen de wens van ZIggo om die IP TV via haar eigen netwerk aan te leveren. Ik noem dat toch echt koppelverkoop.
Omdat Ziggo, net als KPN, T-Mobile etc. alleen televisie over hun eigen netwerk levert (ook met DVB-C). Dan moet je uitwijken naar NLZiet, Canaldigitaal of gewoon via Delta. Waarom zou je perse (dure) TV van Ziggo willen hebben als het ergens anders goedkoper is. Zoveel ontloopt de kwaliteit niet, ik zie het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel toch, op een iPad krijg je toch 1080 te zien, dat is toch al jaren 1080? Alleen die Ziggo Go App op een fysiek TV device in huis was 720 gebonden meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:05:
[...]
Natuurlijk wel... de voorwaarden zijn gewoon simpel, GO TV is alleen voor de relevante abonnementen die ook internet van Ziggo hebben. Voorwaarden zijn duidelijk. Als je dat bewust wilt omzeilen is het fraude.
De voorwaarden mogen dan wel duidelijk zijn, het verandert niets aan het feit dat het koppelverkoop is. Renault kan in zijn voorwaarden zetten dat ik alleen mag rijden met benzine die ik gekocht heb bij een pomp bij een Renault dealer. Of omgekeerd, dat ik daar alleen mag tanken als ik de auto bij hen gekocht heb. Maar dat is in strijd met de wet want het is koppelverkoop.

Ik wil de voorwaarden niet omzeilen, ik wil dat ze de voorwaarden aanpassen zodat die koppelverkoop er uit gaat..
Je mag ongecodeerd DVB-C ook kijken naar een mix van HD en 720p, maar voor alles in 1080p willen ze graag wat extra geld van je ontvangen door een iets hoger geprijsd abonnement met een CI+ of decoder (en nu dus ook GO TV).
Met mijn CI+ (in eigendom) zie ik geen 1080p zenders.
En wat jij wilt is niet zo relevant, je kan kiezen uit wat ze aanbieden en daar moet je het mee doen.
Ik ben de klant. Dat het voor Ziggo niet zo relevant is wat de klant wil hebben we al vaker geconstateerd.
En ze betalen natuurlijk wel voor de data als je via een andere provider wilt kijken. Dat lijk je even te willen vergeten.
Ik betaal voor de data (de content) via het TV abonnement. Voor het transport van die data betaal ik de provider bij wie ik een internet abo heb afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:58:
[...]
Ik betaal voor de data (de content) via het TV abonnement. Voor het transport van die data betaal ik de provider bij wie ik een internet abo heb afgesloten.
Hou toch op met je verhaaltje over koppelverkoop.... je bent gewoon niet bereid om een paar euro extra per maand te betalen voor het tv abonnement waar je in HD kan kijken. Het scheelt je €9 per maand als je HD zo belangrijk vindt.

Met je basis tv abonnement weet je dat je maar een paar zenders in HD krijgt en de rest in SD. Betaal wat meer en je kijkt alles in HD. Dat zijn gewoon de voorwaarden.

En Ziggo betaald natuurlijk ook voor het dataverkeer dat hebt als je via de Go app kijkt bij een andere provider. Dus dat ze daar niet de hoogste datastromen zomaar gratis willen aanbieden is niet meer dan logisch.

[ Voor 4% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:07:
[...]

Omdat Ziggo, net als KPN, T-Mobile etc. alleen televisie over hun eigen netwerk levert (ook met DVB-C).
Dat ze het met DVB-C alleen via het eigen netwerk leveren is inherent aan de techniek. Maar dat ze het via IP-TV ook doen is technisch niet noodzakelijk. Het is niet anders dan wanneer Renault nij zou dwingen alleen bij een Renault dealer benzine te kopen.
Dan moet je uitwijken naar NLZiet, Canaldigitaal
En misschien doe ik dat ook wel. Dan verdient Ziggo helemaal niets meer aan mij.
of gewoon via Delta.
En dan een koppelverkoop deal aangaan met Delta?
Waarom zou je perse (dure) TV van Ziggo willen hebben als het ergens anders goedkoper is. Zoveel ontloopt de kwaliteit niet, ik zie het iig niet.
Ik ben de klant. Ik hoef niet uit te leggen waarom ik iets wil hebben wat elders goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:49:
[...]
Wel toch, op een iPad krijg je toch 1080 te zien, dat is toch al jaren 1080?
Geen 1080p?
Alleen die Ziggo Go App op een fysiek TV device in huis was 720 gebonden meen ik.
Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:27:
[...]
En misschien doe ik dat ook wel. Dan verdient Ziggo helemaal niets meer aan mij.
Als je echt zuinig wilt doen dan zeg je gewoon je tv abonnement op en blijft je kijken naar de ongecodeerde HD/SD DVB-C kanalen. En hoop je dat ze je niet afsluiten in de wijkkast, dat doen ze maar zelden.

Hoef je verder helemaal niet te klagen over je gratis tv kijken. Zijn die SD kanalen vast ineens minder pijnlijk :-).

Wil je HD betaal er dan gewoon voor....

[ Voor 3% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:17:
[...]
Hou toch op met je verhaaltje over koppelverkoop.... je bent gewoon niet bereid om een paar euro extra per maand te betalen voor het tv abonnement waar je in HD kan kijken. Het scheelt je €9 per maand als je HD zo belangrijk vindt.
Ik ben best bereid wat meer te betalen voor het TV abo met HD. Ik doe dat al. Ik heb niet het basis abonnement, Ik heb het abonnement met een CI+ kaart en smartcard.
Met je basis tv abonnement weet je dat je maar een paar zenders in HD krijgt en de rest in SD. Betaal wat meer en je kijkt alles in HD. Dat zijn gewoon de voorwaarden.
Dat doe ik dus al. Maar ik zie het nog steeds als koppelverkoop als ik daar alleen het volle pond uit kan halen als ik ook een internet abo van Ziggo neem.
En Ziggo betaald natuurlijk ook voor de data die je consumeert als je via de Go app kijkt bij een andere provider. Dus dat ze daar niet de hoogste datastromen zomaar gratis willen aanbieden is niet meer dan logisch.
En ik betaal aan Ziggo via het TV abonnement dat ik afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:39:
[...]
En ik betaal aan Ziggo via het TV abonnement dat ik afneem.
Zo werkt het dus niet, dat snap je neem ik aan zelf ook wel. Via de eigen infrastructuur zit het in de prijs. Als jij ze dwingt een infra van derden (die andere provider) te gebruiken dan kost het ze extra omdat ze dataverkeer moeten afrekenen.

En als je al HD kan kijken waar gaat het dan over. Je abonnement dekt 1 TV (ook dat staat er duidelijk) voor elke aanvullende tv betaal je wat extra in de vorm van een CI+ of settopbox.

En SBS6 in HD voegt natuurlijk ook niet echt iets toe :-). Kijk op die additionele tv's gewoon naar de ongecodeerde DVB-C kanalen.

[ Voor 9% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:33:
[...]

Als je echt zuinig wilt doen dan zeg je gewoon je tv abonnement op en blijft je kijken naar de ongecodeerde HD/SD DVB-C kanalen. En hoop je dat ze je niet afsluiten in de wijkkast, dat doen ze maar zelden.
Ik ben helemaal niet uit op supergoedkoop. Ik wil zelfs wel iets meer betalen als ik het TV en Internet abo bij verschillende providers kan afnemen.

Ik wil gewoon meer keuze, niet per sé goedkoper, laat staan gratis.
Wil je HD betaal er dan gewoon voor....
Ik betaal al voor HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Iets met plaat/hoofd.... je betaald voor HD op 1 tv, die waar je CI+ inzit. Elke aanvullende tv heeft gewoon een meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik ben best bereid wat meer te betalen voor het TV abo met HD. Ik doe dat al. Ik heb niet het basis abonnement, Ik heb het abonnement met een CI+ kaart en smartcard.
Er is ook een zelfstandig TV Start abonnement, geen internet verplicht, zit CI+ module bij. Dus wat is het probleem nu? Nu kunt bij Ziggo alleen TV afnemen inclusief HD zenders (middels CI, niet via een Next Mini want ook die vereist Ziggo internet).

Edit:
Linkje: https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 19-04-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap het verhaal over mogelijk koppelverkoop niet. Je kunt bij Ziggo losse tv diensten afnemen (Kabel TV, TV Start, TV Complete). Daarbij zit Ziggo GO inbegrepen. Verwar dit niet met Ziggo GO TV. Daarnaast kun je ook een los internet afsluiten.
Beide diensten kun je dus afzonderlijk afsluiten. Om tv te kunnen kijken, hoef je niet perse internet af te nemen. Indien je pakket afneemt, dan krijg je er ook Ziggo GO TV bij.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 19-04-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Het is alleen koppelverkoop als Ziggo Go een los item bij Ziggo zou zijn wat ze weigeren om los te verkopen wat geen enkele koppeling heeft met het hoofdproduct, maar het is gewoon onderdeel van het TV product. De rechten om de programma's uit te zenden zitten in hun TV product, zonder die rechten geen ZIggo Go...

Ook snap ik het vanuit Ziggo's kant dat ze deze dienst alleen binnen hun eigen netwerk aanbieden, transporteren van de streams verder het netwerk van Ziggo in naar andere ISP's is duurder dan direct uitspelen naar klanten over hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:45:
[...]

Iets met plaat/hoofd.... je betaald voor HD op 1 tv, die waar je CI+ inzit. Elke aanvullende tv heeft gewoon een meerprijs.
Ik vraag niet om signaal op een aanvullende TV. Ik vraag om de 1080p zenders op dezelfde TV als waar de CI+ in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:00:
[...]

Ik vraag niet om signaal op een aanvullende TV. Ik vraag om de 1080p zenders op dezelfde TV als waar de CI+ in zit.
Dan kijk je toch via CI+...... wat is nou je probleem?

[ Voor 46% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Plofkotje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:59:
Het is alleen koppelverkoop als Ziggo Go een los item bij Ziggo zou zijn wat ze weigeren om los te verkopen wat geen enkele koppeling heeft met het hoofdproduct, maar het is gewoon onderdeel van het TV product. De rechten om de programma's uit te zenden zitten in hun TV product, zonder die rechten geen ZIggo Go...

Ook snap ik het vanuit Ziggo's kant dat ze deze dienst alleen binnen hun eigen netwerk aanbieden, transporteren van de streams verder het netwerk van Ziggo in naar andere ISP's is duurder dan direct uitspelen naar klanten over hun eigen netwerk.
Ziggo Go werkt op alle netwerken (in EU) en niet alleen op eigen netwerk.
Niet te verwarren met de TV app: Ziggo Go TV die wel alleen werkt op het Ziggo netwerk, want alleen op het Ziggo netwerk hoeven TVs te werken. Best wel logisch zou je zeggen, omdat de dienst primair voor het adres van afname is geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:52:
[...]

Er is ook een zelfstandig TV Start abonnement, geen internet verplicht, zit CI+ module bij. Dus wat is het probleem nu?
Dat ik de 1080p zenders niet krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:06:
[...]
Je hebt of een KabelTV abonnement en dan kijk je naar een paar zenders in HD en de rest in SD, of je hebt een TV start abonnement en dan kijk je (bijna) alles in HD met je CI+.

Voor de rest is het slap geklets of je snapt niet hoe je abonnement werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:06:
[...]

Heb je gelezen? Met dat abonnement krijg je exact hetzelfde als dat je nu krijgt op je TV met CI+ (dus 70+ zenders waarvan 60+ in FHD). Dus dan bevalt hetgeen dat je nu krijgt je ook al niet? En als je vervolgens naar Delta over stapt krijg je het nog steeds niet maar gooi je het op koppelverkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:02:
[...]

Dan kijk je toch via CI+...... wat is nou je probleem?
Dan heb ik maximaal 1080i op de normale HD kanalen. Verder heb ik 2160p op kanaal 400 maar dat is opgeschroefd 1080i. Alleen toen Ziggo nog de F1 had was het echt 2160p. De nieuwe 1080p kanalen krijg ik niet met mij mijn CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:10:
[...]

Dan heb ik maximaal 1080i op de normale HD kanalen. Verder heb ik 2160p op kanaal 400 maar dat is opgeschroefd 1080i. Alleen toen Ziggo nog de F1 had was het echt 2160p. De nieuwe 1080p kanalen krijg ik niet met mij mijn CI+
Jesus man.... als dat je hele probleem is. 1080i is gewoon de norm voor DVB-C.

Als je de interlaced beelden zo slecht vindt dan is een andere aanbieder toch zo gevonden.
Maar ik weet zeker dat je het verschil niet ziet....

[ Voor 26% gewijzigd door CirclDigital op 19-04-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:05:
[...]
Ziggo Go werkt op alle netwerken (in EU) en niet alleen op eigen netwerk.
Niet te verwarren met de TV app: Ziggo Go TV die wel alleen werkt op het Ziggo netwerk,
Daarvoor is geen technische noodzaak. De TV app van NPOplus werkt ook op alle netwerken en die is gekoppeld aan het MAC adres van mijn TV. Ziggo zou hetzelfde kunnen doen met de Ziggo go app.
want alleen op het Ziggo netwerk hoeven TVs te werken.
Waarom? Het is geen technische beperking, alleen de wens van Ziggo om meer aan mij te verdienen. Het is niet anders dan dat ik mijn mijn Renault alleen bij de Renault dealer zou kunnen tanken.
Best wel logisch zou je zeggen, omdat de dienst primair voor het adres van afname is geregistreerd.
Het beperken tot de TV waarvoor het abo is afgesloten kan ook op een andere manier dan het koppelen aan de internet aansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:16:
[...]
Waarom? Het is geen technische beperking, alleen de wens van Ziggo om meer aan mij te verdienen. Het is niet anders dan dat ik mijn mijn Renault alleen bij de Renault dealer zou kunnen tanken.
Nee, Ziggo wil geen geld op je toeleggen omdat je je dataverkeer via een andere provider wilt doen en zij een rekening krijgen voor dat dataverkeer.

Maar ik ben nu wel een beetje klaar met je en je domme stellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:12:
[...]

Jesus man.... als dat je hele probleem is. 1080i is gewoon de norm voor DVB-C.
Hoezo? Technisch is 1080p geen enkel probleem met DVB-C. Zelfs 2160p gaat prima met DVB-C op mijn Samsung 4K TV. Op kanaal 400.
Als je de interlaced beelden zo slecht vindt dan is een andere aanbieder toch zo gevonden.
Maar ik weet zeker dat je het verschil niet ziet....
Ik zie het wel. Digitenne is 1080p. Bij bewegende beelden zie ik het verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Daarvoor is geen technische noodzaak. De TV app van NPOplus werkt ook op alle netwerken en die is gekoppeld aan het MAC adres van mijn TV. Ziggo zou hetzelfde kunnen doen met de Ziggo go app.

[...]

[...]

Het beperken tot de TV waarvoor het abo is afgesloten kan ook op een andere manier dan het koppelen aan de internet aansluiting.
Het is een gekozen technische beperking omdat ze een product verkopen met een licentiemodel dat gebaseerd is van TV op je eigen adres en dus zal Ziggo dat moeten naleven. Zenders, zeker commerciele zenders eisen dit gewoon (BBC is bijv heel strict.) Tegelijkertijd moeten ze toestaan dat streams op een mobiel overal in de EU beschikbaar moeten zijn.

NPO plus is niet vergelijkbaar daar in, omdat die niets te maken heeft met commerciele en buitenlandse zenders.

Je kunt het vast ook anders beperken, maar dit is de meest eenvoudige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:20:
[...]

Het is een gekozen technische beperking omdat ze een product verkopen met een licentiemodel dat gebaseerd is van TV op je eigen adres en dus zal Ziggo dat moeten naleven.
Dat doen ze dan iet goed want het is helemaal niet hard gekoppeld aan mijn adres. Ik kan mijn TV spulletjes meenemen naar aan ander adres en daar werkt het gewoon als er maar een Ziggo internet abonnement is. .
NPO plus is niet vergelijkbaar daar in, omdat die niets te maken heeft met commerciele en buitenlandse zenders.
NLziet dan...
Je kunt het vast ook anders beperken, maar dit is de meest eenvoudige manier.
Koppelen aan het MAC adres van het apparaat bijvoorbeeld. Maar die zogenaamd "eenvoudigste manier" is toevallig ook de manier waarop Ziggo het meest aan mij kan verdienen.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:29:
[...]

Koppelen aan het MAC adres van het apparaat bijvoorbeeld. Maar die zogenaamd "eenvoudigste manier" is toevallig ook de manier waarop Ziggo het meest aan mij kan verdienen.
.
Hoe koppel je een abonnement aan een MAC adres? Een MAC adres zit zo laag in het OSI model dat jou IPTV dienstverlener dat niet ziet. En koppelen aan een IP adres kan, maar daar fiets je met een VPN zo omheen.
En Ziggo doet zeer waarschijnlijk ook een restrictie op IP adres, alleen dan de volledige subnets die hun eigendom zijn en niet specifieke IPs aan specifieke klanten koppelen. Dat laatste zou uiteraard ook kunnen, immers weten ze specifiek welk modem een klant geactiveerd heeft en dus ook welk IP adres aan dat modem is uitgedeeld. Vervolgens kunnen ze bij IPTV het IP dat wilt kijken gewoon opzoeken van welke klant dat IP is. Alleen zo verdomde lastig als de klant een nieuw IP adres krijgt en vervolgens de administratie van Ziggo uren achter loopt.

En v.w.b. rechten zal het niet uit maken. Immers betaal je de TV rechten altijd, want ook bij Internet only heb je officieel toegang tot TV. Dus als klant betaal je er toch al voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@RobertMe , ik denk niet dat @Roetzen het wil begrijpen want liever blijven roepen dat het alleen maar “grote boze Ziggo is”

Ziggo heeft het zich makkelijk gemaakt door eigen subnetrestrictie toe te passen voor het Ziggo TV signaal en dat betekent inderdaad dat je met jouw account kunt inloggen op een ander adres met Ziggo, maar daar is ook betaald voor Ziggo. Enige is dat je daarmee wel bijv extra kanalen kunt kijken die misschien niet op dat adres afgesloten zijn.
Dat is echter zoveel makkelijker en efficienter dan op specifiek adres (met modem info) dat je die paar mensen die wel accounts uitwisselen dan maar voor lief neemt. Kosten-batenanalyse.

Ziggo kan niet zonder meer die beperking opheffen door de overeenstemming met de rechthebbenden zelfs als ze dat zouden willen (wat ze zelf ook niet willen.)

Bij KPN en andere providers is het overigens niet anders. De mobiele app heeft een andere insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CirclDigital schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:18:
[...]

Nee, Ziggo wil geen geld op je toeleggen omdat je je dataverkeer via een andere provider wilt doen en zij een rekening krijgen voor dat dataverkeer.
Dus de kosten voor de TV zitten voor een deel in het internet abo. Dat heet koppelverkoop. Ziggo kan dat ontkoppelen door het TV only abo wat duurder te maken en het internet only abo navenant wat goedkoper.
Maar ik ben nu wel een beetje klaar met je en je domme stellingen.
Kan ik daar op rekenen dan? :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CirclDigital
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:24:
[...]
Alleen als je je klantnummer even wilt posten zodat ik je abonnement voor je kan opzeggen en we je hier niet meer zien.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

[...]

Ik denk eigenlijk dat het beperken van Ziggo GO TV tot klanten met een Ziggo-internetverbinding vooral is bedoeld om het buitenshuis delen van Ziggo-abonnementen enigszins tegen te gaan. Klanten met tv van Ziggo zónder internet van Ziggo zijn daarvan de dupe, maar dat neemt Ziggo blijkbaar op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:43:
[...]

Hoe koppel je een abonnement aan een MAC adres? Een MAC adres zit zo laag in het OSI model dat jou IPTV dienstverlener dat niet ziet.
De app weet het MAC adres. Die geeft het door aan de content provider. Ik neem aan dat dat precies is zoals de NPOplus app het doet.

Dat is een quasi dynamisch gebeuren. Zo af en toe, om de drie maanden of zo, gaat de koppeling verloren en dan krijg ik een code te zien die ik na inloggen bij NPO.nl moet ingeven en dan is de koppeling weer hersteld en heb ik op dat TV toestel weer volledige toegang tot NPOplus. Ik zie geen enkele reden waarom Ziggo dat niet ook zo kan doen..
En koppelen aan een IP adres kan, maar daar fiets je met een VPN zo omheen.
Niet echt handig dus en zoals je zelf al aangeeft wordt het bij dynamische adressen gecompliccerder. En ook bij IPv6 privacy adressen.
En v.w.b. rechten zal het niet uit maken. Immers betaal je de TV rechten altijd, want ook bij Internet only heb je officieel toegang tot TV. Dus als klant betaal je er toch al voor.
Alleen de rechten voor de ongecodeerde zenders. En tot zolang dat systeem van "gratis" de ongecodeerde zenders er bij nog stand houdt.. Als Ziggo definitief afscheid neemt van DVB-C en alles via IP-TV gaat, dan is dat ook historie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Dat doe ik dus al. Maar ik zie het nog steeds als koppelverkoop als ik daar alleen het volle pond uit kan halen als ik ook een internet abo van Ziggo neem.

[...]
Je mag het best koppelverkoop vinden, maar erover klagen helpt je weinig. Klaag dan Ziggo aan. Dan verdien je mijn respect. Niet met dit gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:19:

[...]

Ik zie het wel. Digitenne is 1080p. Bij bewegende beelden zie ik het verschil.
Maar het bronmateriaal is nog steeds gewoon 1080i50. Dus uiteindelijk is die 1080p van Ziggo GO TV, Digitenne en NLZiET niet veel meer dan een gepimpte versie van 1080i.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 19-04-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:57
@Roetzen Ik zie het probleem niet. Koppelverkoop is het niet, tv is los te bestellen.

https://www.ziggo.nl/tele...0QKw3zEAAYASAAEgJpYvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Koppelverkoop, dat is het absoluut niet. Het is een product wat je (gratis) krijgt als je TV afneemt van Ziggo. Je betaalt er niets extra's voor (niet zichtbaar althans). Bovendien heeft het met rechten te maken en kun je niet zomaar alles wat de consument wenst.

Ga jij bij Apple ook zeuren dat je iCloud wilt bij je Google Pixel? |:(

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-09 17:13
Blackouts schreef op woensdag 19 april 2023 @ 06:56:
Weet iemand hoe lang het normaal duurt voordat het installatie pakket verstuurd wordt naar nieuwe klanten?
Bestelling staat al een week op in behandeling, ik had de ingangsdatum op afgelopen maandag gezet
Het is makkelijker om in de winkel te bestellen, dan krijg je de apparatuur direct en soms wat extra korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laten we wel een beetje aardig blijven voor elkaar ook als iemand een andere mening heeft.
[...]

Dus de kosten voor de TV zitten voor een deel in het internet abo. Dat heet koppelverkoop. Ziggo kan dat ontkoppelen door het TV only abo wat duurder te maken en het internet only abo navenant wat goedkoper.

[...]
De discussie of dit koppelverkoop is of niet is niet relevant in deze context. Koppelverkoop is bij wet niet verboden. De ACM zal alleen maatregelingen treffen als een aanbieder voor een gekoppeld product een aanmerkelijke marktmacht heeft. In eerdere uitspraken van het CBb heeft de ACM dit al niet kunnen bewijzen voor Kabel TV, laat staan voor andere producten. Koppelverkoop is dus toegestaan als je het zo wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Jay-B schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:09:
De discussie of dit koppelverkoop is of niet is niet relevant in deze context.
De hele complottheorie die gebouwd is om het verschil van 1080i vs 1080p is natuurlijk niet relevant en ook totaal idioot.

Iedereen die een beetje de technieken kent weet dat dit gewoon is hoe het zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld. En het is ook een redelijk zinloos verhaal aangezien het voor 99% van de uitzendingen er ook alleen om gaat waar de conversie van 1080i plaatsvindt, in je tv, decoder of bij de provider. De bron is in omroepland gewoon 1080i.

En voor de sportkanalen waar nu vaak wat beter beschikbaar is moet je toch bijna altijd aanvullende diensten afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 15:38
Jeuvie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:40:
@Roetzen Ik zie het probleem niet. Koppelverkoop is het niet, tv is los te bestellen.

https://www.ziggo.nl/tele...0QKw3zEAAYASAAEgJpYvD_BwE
Hoe werkt dat met TV bij Ziggo, ik ben sinds kort weer terug bij Ziggo met Internet en TV, maar toen ik op glasvezel zat en Ziggo heb opgezegd heb ik niets aan mijn situatie veranderd en de TV deed het gewoon nog wel zonder CI-module. Niet de commerciele zenders maar wel alles wat voor en na RTL kwam. Discovery Channel, National Geographic, TLC, MTV, en uiteraard NPO1,2 en 3.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Daniel. schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:22:
[...]

Hoe werkt dat met TV bij Ziggo, ik ben sinds kort weer terug bij Ziggo met Internet en TV, maar toen ik op glasvezel zat en Ziggo heb opgezegd heb ik niets aan mijn situatie veranderd en de TV deed het gewoon nog wel zonder CI-module. Niet de commerciele zenders maar wel alles wat voor en na RTL kwam. Discovery Channel, National Geographic, TLC, MTV, en uiteraard NPO1,2 en 3.
Er zijn een stuk of 40 zenders die onversleuteld op de coax kabel staan en je dus zonder CI module kunt bekijken. Dit uiteraard wel onder de voorwaarde dat Ziggo niet in de straatkast uitgetrokken moet hebben.

Neem je alleen internet af heb je ook recht op deze kanalen en staat op de site vermeld bij de internet only producten. Dus Ziggo kan dit ook niet zomaar aanpassen (kan wel, maar zullen ze moeten communiceren naar klanten etc). Het is dus ook geen loophole om dit te gebruiken. Daarnaast kun je zelfstandig en bovenop Internet Only ook "KabelTV" afnemen als product. Dan krijg je nog steeds dezelfde onversleutelde kanalen, maar heb je ook toegang tot Ziggo Go (en in geval van "internet only" dus ook dr Ziggo Go TV app met een betere beeldkwaliteit dan de kanalen op coax).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Tevreden dat Ziggo Go nu wel de Nederlandse zenders in 1080P laat zien. Hoef ik ook geen NLZiet af te nemen voor in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
KPN beloont vaste klanten: 24 maanden tv en internet voor 35 euro

Klanten die binnenkort uit hun lopende jaarcontract met een promotieprijs van 35 euro komen, krijgen automatisch ook de komende twaalf maanden deze lagere prijs doorberekend. De klanten worden voor nu hun trouw beloond met een jaar lang korting. Het maakt daarbij niet uit voor welk internetabonnement wordt gekozen. Zowel het abonnement met het snelste als het langzaamste internet wordt in combinatie met Interactieve TV of TV+ geleverd voor 35 euro per maand. KPN-abonnees die voor deze actie in aanmerking komen worden persoonlijk per e-mail hierover ingelicht.

Nog een jaar
KPN gaat nu echter nog een stapje verder. Bij de huidige actie wordt na afloop van de contractvaste periode van een jaar de prijs van het abonnement ook in het tweede jaar niet verhoogd. Dit betekent dat KPN-klanten die vorig jaar het actie-abonnement namen ook de komende twaalf maanden voor 35 euro per maand van tv en internet kunnen genieten. Voor extra toevoegingen, zoals het Pluspakket en abonnementen voor streamingdiensten als Netflix, Videoland, Disney+ en Viaplay, moet wel bijbetaald worden.

Concurrenten
KPN voert met het beleid om trouwe klanten fors te belonen de druk op concurrenten als Ziggo en T-Mobile verder op. Deze aanbieders doen wel aan het belonen van bestaande klanten, maar meestal in de vorm van gratis jaarabonnementen voor onder meer Film1, ESPN, Ziggo Sport Totaal of Viaplay. Als al een financiële korting wordt gegeven, geldt dit voor bestaande klanten slechts voor enkele maanden en niet in de mate waarop KPN het momenteel doet. Ziggo heeft op dit moment wel een actie waarbij nieuwe klanten tot 569 euro aan korting kunnen krijgen op het jaarabonnement.

https://www.totaaltv.nl/n...en-internet-voor-35-euro/

Ben benieuwd wanneer Ziggo hier mee aankomt,want zo blijven de klanten wel

[ Voor 77% gewijzigd door lelytown op 20-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
lelytown schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:00:
Gaat slechts over nieuwe klanten die het afgelopen jaar zijn binnengekomen met de (glasvezel) aanbieding van €35 p/m. Die willen ze blijkbaar dus nog niet direct kwijt. Maar dat zijn nog niet echt "vaste klanten".

[ Voor 6% gewijzigd door CirclDigital op 20-04-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
lelytown schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:00:

https://www.totaaltv.nl/n...en-internet-voor-35-euro/

Ben benieuwd wanneer Ziggo hier mee aankomt,want zo blijven de klanten wel
12 extra maanden 35 euro. Nu lijkt het net of ze nog 2 jaar die prijs krijgen. Volgend jaar zijn ze gewoon de pineut en is een andere groep aan de beurt. :+

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Totaal dus wel gewoon 2 jaar tegen een goedkoop tarief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelytown
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07 21:36
CirclDigital schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:19:
Totaal dus wel gewoon 2 jaar tegen een goedkoop tarief....
ja gewoon 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Vraagje voor de mensen met een Ubee UBC1318ZG.

Word deze altijd in bridge mode gezet of kan je hem ook gewoon als router/dhcp server gebruiken en dus zelf ook wat portforwarding rules erin zetten? En zit er een optie in voor ddns?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor IPv4 only doet ie het goed. Voor IPv6... er zit een dikke bug in de IPv6 pinholing. Dus als je servers wil draaien op IPv6 kan ik hem niet aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond naar voetbal gekeken via de Ziggo GO TV app. Ik zag toch af en toe de beeldkwaliteit even terug springen. Toen maar weer even de Next mediabox aangezet. Het beeld via de mediabox blijft toch flink scherper. Ik ga de GO TV app zeker vaker gebruiken. Alles via 1 kastje (in mijn geval Apple TV) vind ik wel een fijne gedachte. Echter bij voetbal/sport doek ik toch liever de Next even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12
De afgelopen tijd ben ik aan het rondkijken naar een alternatief voor Ziggo. Hierbij passeert ook T-Mobile de revue. Bij T-Mobile kun je er voor kiezen om TV te kijken via een kastje van hen, maar je kunt er ook voor kiezen om dit te doen via bijvoorbeeld een eigen kastje in de vorm van een Apple TV. Volgende maand stuur ik al mijn Extra Next Mini terug. Omdat er toch steeds minder Live TV wordt gekeken in ons huishouden zou ik ook wel de reguliere Next kunnen/willen retourneren, maar die mogelijkheid biedt Ziggo (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:08
RicoK schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:50:
De afgelopen tijd ben ik aan het rondkijken naar een alternatief voor Ziggo. Hierbij passeert ook T-Mobile de revue. Bij T-Mobile kun je er voor kiezen om TV te kijken via een kastje van hen, maar je kunt er ook voor kiezen om dit te doen via bijvoorbeeld een eigen kastje in de vorm van een Apple TV.
Dat kan bij Ziggo toch ook?
Alleen zorgen dat je een Apple TV 4 of nieuwer, en minimaal tvOS 11 hebt.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:34:
Gisteravond naar voetbal gekeken via de Ziggo GO TV app. Ik zag toch af en toe de beeldkwaliteit even terug springen.
Ik heb gister als test ook naar het voetbal zitten kijken via de ZiggoGo TV app op een Apple TV 4K (bekabeld) en constant echt super scherp beeld gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand met een KabelTV abonnement bevestigen dat je ook daarmee die 11 zenders die nu in 1080p beschikbaar zijn ontvangt in die 1080p?

Momenteel twijfel ik nog een beetje tussen geen TV (dus internet only met de ongecodeerde kanalen waarvan dus RTL & SBS/Talpa in SD) en KabelTV. Degelijk FHD beeld voor genoemde zenders kan dan zomaar de doorslag geven om toch KabelTV te nemen. Momenteel heb ik nog TV Start, maar dat is eigenlijk gewoon zo er uit gerold na verlengen antiek abo. Mediabox is nooit gebruikt geworden, en terugkijken gebeurt maar zeer sporadisch (en mogelijk zit dit ook in KabelTV? Eigenlijk nog niet nagekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ruben279 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:55:
Dat kan bij Ziggo toch ook?
Alleen zorgen dat je een Apple TV 4 of nieuwer, en minimaal tvOS 11 hebt.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv
Dat schrijf ik toch ook? De tweede extra Next Mini gaat de deur al uit om gebruik te maken van de GO app op de Apple TV, maar van de hoofdbox kun je (nog) geen afscheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:28:
Kan iemand met een KabelTV abonnement bevestigen dat je ook daarmee die 11 zenders die nu in 1080p beschikbaar zijn ontvangt in die 1080p?
Ik zie op mijn slaapkamer TV met Humax 5500c nog steeds 1080i Beantwoordt dat je vraag?

Kabel TV is toch alleen de ongecodeerde DVB-C kanalen kijken?

[ Voor 10% gewijzigd door Roetzen op 21-04-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:34:
[...]

Dat schrijf ik toch ook? De tweede extra Next Mini gaat de deur al uit om gebruik te maken van de GO app op de Apple TV, maar van de hoofdbox kun je (nog) geen afscheid nemen.
Dat kan wel als je "TV *" opzegt en "KabelTV" afneemt. Dan kun je nog steeds de app gebruiken (Met 1080p?) maar heb je geen decoder.
Alleen heb je dan ook niet alle zenders (SBS9 in ieder geval niet). En ik weet niet of replay dan beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:48:
[...]

Dat kan wel als je "TV *" opzegt en "KabelTV" afneemt. Dan kun je nog steeds de app gebruiken (Met 1080p?) maar heb je geen decoder.
Alleen heb je dan ook niet alle zenders (SBS9 in ieder geval niet). En ik weet niet of replay dan beschikbaar is.
De opneem en replay functies zijn dan verdwenen.
Bij de beschrijving van Kabel TV zie ik overigens alleen de GO app vermeld en niet de GO TV.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Ziggo Sport hou je dan wel, maar ESPN is dan verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 21-04-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:44:
[...]

Ik zie op mijn slaapkamer TV met Humax 5500c nog steeds 1080i Beantwoordt dat je vraag?

Kabel TV is toch alleen de ongecodeerde DVB-C kanalen kijken?
Met KabelTV krijg je ook toegang tot Ziggo Go (en dus ook de Ziggo Go TV app). Als Internet Only klant heb je daarnaast sowieso altijd toegang tot de ongecodeerde kanalen (staat ook op de website).

Dus je kunt KabelTV afnemen en verder niks van Ziggo, dan heb je gegarandeerd signaal op de kabel en dus toegang tot de ongecodeerde kanalen en toegang tot Ziggo Go (Ziggo Go TV app vereist dan weer wel een Ziggo internetverbinding).
En je kunt KabelTV afnemen terwijl je ook internet afneemt. Dan krijg je alleen Ziggo Go extra (en doordat je ook internet afneemt kun je dus ook de Ziggo Go TV app gebruiken).

Waarbij ik met mijn vraag doelde op het gebruik van de Ziggo Go TV app, die nu dus 1080p doet. En mijn vraag is of dat ook geldt voor KabelTV klanten, of alleen voor "TV *" klanten. Immers kunnen ze makkelijk op basis van login het abonnement bepalen en dus een andere stream leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:34:
[...]

Het zou mooi zijn dat, net als bij t-mobile, je ook bij de hoofdbox een keuze kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:53:
[...]

De opneem en replay functies zijn dan verdwenen.
Bij de beschrijving van Kabel TV zie ik overigens alleen de GO app vermeld en niet de GO TV.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Ziggo Sport hou je dan wel, maar ESPN is dan verdwenen.
De Ziggo Go TV app werkt ook met KabelTV, dat is (veel) eerder in dit topic al regelmatig benoemd. Dat het niet op die pagina staat zal wel zijn omdat die is voor klanten die alleen TV willen, zonder internet. Daar waar Ziggo Go TV dus alleen werkt over een Ziggo internetverbinding. KabelTV heeft momenteel een meerprijs van €6, daar waar TV Start €12,50 extra kost. Maar daar zal vast ook een inflatiecorrectie op komen vanaf juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik zou wel de TV dienst willen afnemen met terugkijken, opnemen etc., maar dan zou ik niet per se een kastje als de Next hoeven/willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:00:
[...]

Ik zou wel de TV dienst willen afnemen met terugkijken, opnemen etc., maar dan zou ik niet per se een kastje als de Next hoeven/willen.
Dat kan dus niet. Uiteraard kun je wel de stekker uit de Next trekken en het daar bij laten.

De vorig jaar ontvangen Mediabox XL heb ikzelf ook alleen aangesloten om deze te activeren, waarna ook het (jaar gratis) M&S XL pakket geactiveerd is. Anders had ik dat hele ding niet eens uit de doos gehaald.

Note: ik heb geen idee of opnemen (in de cloud is dat neem ik aan?) ook kan via de Ziggo Go TV app, replay zit er uiteraard wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:03:
[...]

Dat kan dus niet. Uiteraard kun je wel de stekker uit de Next trekken en het daar bij laten.

De vorig jaar ontvangen Mediabox XL heb ikzelf ook alleen aangesloten om deze te activeren, waarna ook het (jaar gratis) M&S XL pakket geactiveerd is. Anders had ik dat hele ding niet eens uit de doos gehaald.

Note: ik heb geen idee of opnemen (in de cloud is dat neem ik aan?) ook kan via de Ziggo Go TV app, replay zit er uiteraard wel in.
Dat laatste kan uiteraard. Net zo ‘uiteraard’ als replay. :)

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 21-04-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:59:
[...]

De Ziggo Go TV app werkt ook met KabelTV, dat is (veel) eerder in dit topic al regelmatig benoemd. Dat het niet op die pagina staat zal wel zijn omdat die is voor klanten die alleen TV willen, zonder internet. Daar waar Ziggo Go TV dus alleen werkt over een Ziggo internetverbinding. KabelTV heeft momenteel een meerprijs van €6, daar waar TV Start €12,50 extra kost. Maar daar zal vast ook een inflatiecorrectie op komen vanaf juli.
Het staat me bij dat je wel eens eerder de meerprijs van 6 euro hebt genoemd. Via de website krijg ik dit niet voor elkaar. Het lukt me niet om een pakket samen te stellen met alleen internet en Kabel TV. Bij TV moet ik dan minimaal TV Start selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:08:
[...]

Het staat me bij dat je wel eens eerder de meerprijs van 6 euro hebt genoemd. Via de website krijg ik dit niet voor elkaar. Het lukt me niet om een pakket samen te stellen met alleen internet en Kabel TV. Bij TV moet ik dan minimaal TV Start selecteren.
Deze zou je kunnen aanvragen via de klantenservice / telefonisch, naar het schijnt. En even snel gekeken, en (bv) breedbandwinkel noemt hem ook (bv dan "Internet Start & Ziggo Go app", voor €53,50 vanaf juli).

Edit:
Breedbandwinkel heeft een volledige pagina met alle voor- en na prijzen: https://www.breedbandwink...verhoging-per-1-juli-2023 Wat zij dus "Ziggo Go" noemen is nu dat prijsverschil van €6 en gaat naar €6,50. En in die zin is de "Ziggo Go" naam natuurlijk ook logischer. "TV via coax kabel" (lees "kabel TV") heb je ook al met internet only.

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 21-04-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:18:
[...]

Deze zou je kunnen aanvragen via de klantenservice / telefonisch, naar het schijnt. En even snel gekeken, en (bv) breedbandwinkel noemt hem ook (bv dan "Internet Start & Ziggo Go app", voor €53,50 vanaf juli).

Edit:
Breedbandwinkel heeft een volledige pagina met alle voor- en na prijzen: https://www.breedbandwink...verhoging-per-1-juli-2023 Wat zij dus "Ziggo Go" noemen is nu dat prijsverschil van €6 en gaat naar €6,50. En in die zin is de "Ziggo Go" naam natuurlijk ook logischer. "TV via coax kabel" (lees "kabel TV") heb je ook al met internet only.
O ja, dat was het: even checken op breedbandwinkel.
Zelf vind ik 53,50 euro nog steeds flink aan de prijs. Ik vind t-mobile steeds interessanter als alternatief voor Ziggo. Eerdaags even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:23:
[...]

O ja, dat was het: even checken op breedbandwinkel.
Zelf vind ik 53,50 euro nog steeds flink aan de prijs. Ik vind t-mobile steeds interessanter als alternatief voor Ziggo. Eerdaags even bellen.
Nouja, "hier" is Ziggo nog de enige echte keuze. ADSL kan maar is max 35Mbit/s. Glasvezelspriet van Delta steekt aan de voordeur uit de grond, maar na kortingen betaal je daar meen ik ook €52,50 voor internet + TV. Dus dat zet geen zoden aan de dijk, maar is gedeeltelijk achteruitgang (geen bridge mode, geen IPv6 bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:03:

Uiteraard kan dat, maar dan betaal je nog altijd de huur van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:41:
[...]

Uiteraard kan dat, maar dan betaal je nog altijd de huur van dat ding.
Je kunt niet alles hebben :p Als je hem uit trekt bespaar je in ieder geval de extra energiekosten zullen we maar zeggen. Of je neemt "TV *" af en betaald impliciet voor het apparaat of je neemt "KabelTV" af maar hebt geen opnemen en terugkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Als nieuwe klant bij Ziggo is het in sommige gevallen zelfs beter om er ook tv bij te nemen, in plaats van internet only 😉

Zie mijn voorbeeld op het ziggo forum
https://community.ziggo.n...7335/highlight/true#M1639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:14
Ik snap even niet meer precies hoe het nou zit.

Momenteel heb ik het volgende abonnement: Internet start + tv start CI+. Ik kan dus tv kijken via de CI+ module in m'n tv. Ik heb echter ook een Chromecast met Google TV en kan daar dus via de Ziggo Go TV app op kijken. Nu wil ik van het dure tv abonnement af, maar ik wil nog wel tv kunnen kijken via zowel de Ziggo Go TV app op de Chromecast met Google TV en de Ziggo Go app op Android.

Wat kan ik in dit geval het beste doen?
Kan ik een internet only abonnement nemen en kan ik dan nog gebruik maken van de Ziggo Go TV app op de Chromecast met Google TV en de Ziggo Go app op Android? Of heb ik alsnog een bepaald tv abonnement nodig om dit te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

[...]

[...]

Het is geen koppelverkoop. Ziggo Go voor je TV zit niet in het TV abonnement. Wel Ziggo Go voor je Mobiele apparaat (die je met elke vaste verbinding kan gebruiken) en de browser

Bron: https://www.ziggo.nl/televisie, klik op Ziggo Go item
Of je nu boven op zolder, in de tuin of naast elkaar op de bank zit: met Ziggo GO maak je van elk scherm een tv. Overal in huis en onderweg, in Nederland én in de EU. Verandert je plan, ben je later thuis dan verwacht? Of gebeurt er iets wat je direct wilt zien? Met Ziggo GO kijk je live (of terug), waar je ook bent, op je mobiel, laptop of tablet. Dat geldt voor bijna alle zenders die in je abonnement zitten.

Bij TV van Ziggo ontvang je ook Ziggo GO. Het enige wat je nodig hebt is een Mijn Ziggo account. En wil je online tv-kijken? Dan log je in op Ziggogo.tv via je browser.
TV staat er niet tussen, dus Ziggo Go voor mobiel, laptop of tablet zit in je TV only abonnement, en daar is geen vast internet van Ziggo voor nodig. QED

Ik begrijp dat het verwarrend is maar Ziggo Go is een verzamelnaam voor
  • Ziggo Go op TV en TV gerelateerde apparaten (ik dacht dat Apple TV, android TV, Firestick hieronder vallen), alleen via Ziggo vast internet. Hier komt dan de 1080p ook voor beschikbaar
  • Ziggo Go voor Mobiel via vast of mobiel internet in de EU
  • Ziggo Go, webbrowser via vast of mobiel internet in de EU
Daarnaast is er nog iets als Ziggo Go/Uitzending gemist op setop-boxen, en rode knop bij CI+ (en daar kunnen onderling nog wel eens verschil tussen zitten)

En Ziggo is niet altijd even duidelijk hierin, want in sommige uitingen van Ziggo Go wordt wel TV genoemd, zonder dat de uitzondering duidelijk wordt. Ik kon het tenminste niet vinden op de site van ziggo.

Op de community site vond ik de reden
Waarom werkt de app [op Fire TV etc, Jeanj] alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.
Overigens tellen al de inlogs op de 3 ziggo go varianten wel bij elkaar mee voor het maximum van 3., dus ze hebben wel iets met elkaar te maken (naast dat ze erg op elkaar lijken)
[...]

Je kan alleen de app gebruiken bij Kabel TV op mobiel, laptop of tablet niet op je TV, dat wordt namelijk niet genoemd. Wel casten naar je TV.
Je hebt dan dus ook niet in in Ziggo Go de 1080P zenders uit het nieuws bericht want dat is alleen op de TV versie van de Ziggo go app.

[ Voor 43% gewijzigd door jeanj op 21-04-2023 17:08 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cordonbleu schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:00:
Ik snap even niet meer precies hoe het nou zit.

Momenteel heb ik het volgende abonnement: Internet start + tv start CI+. Ik kan dus tv kijken via de CI+ module in m'n tv. Ik heb echter ook een Chromecast met Google TV en kan daar dus via de Ziggo Go TV app op kijken. Nu wil ik van het dure tv abonnement af, maar ik wil nog wel tv kunnen kijken via zowel de Ziggo Go TV app op de Chromecast met Google TV en de Ziggo Go app op Android.

Wat kan ik in dit geval het beste doen?
Kan ik een internet only abonnement nemen en kan ik dan nog gebruik maken van de Ziggo Go TV app op de Chromecast met Google TV en de Ziggo Go app op Android? Of heb ik alsnog een bepaald tv abonnement nodig om dit te kunnen?
Als je TV helemaal opzegt heb je wel/alleen nog toegang tot de ongecodeerde zenders op de kabel. Dit zijn "40+" zenders waarvan een deel in HD en een deel in SD (noemenswaardig zijn RTL & SBS/Talpa in SD). Hiervoor heb je dus ook geen CI+ nodig en kun je altijd ontvangen (zolang de kabel insteekt in de straatkast, wat uiteraard het geval is als je internet afneemt), en staat ook op de Ziggo website vermeld op de Internet Only pagina (dus kunnen ze niet zomaar mee stoppen onder het motto "had je geen recht op"). Dit kun je ook nu al proberen door de TV op netwerk ID 4444 in te stellen.

Daarnaast kun je optioneel "KabelTV"? "Ziggo Go"? afnemen (in dit topic is naar mijn idee altijd over "KabelTV" gesproken, breedbandwinkel noemt het "Ziggo Go"). Hiermee krijg je bovenop de ongecodeerde zenders ook toegang tot Ziggo Go. Dit is voor zover ik weet ook inclusief Ziggo Go TV dus (opgemaakt uit oudere berichten in dit topic). Of je met Ziggo Go TV dan ook de 1080p krijgt is ook voor mij de vraag. Maar ik neem aan van wel. Want Ziggo Go was al 720p en daarmee voor RTL etc een betere kwaliteit dan via coax.

Dus de keuze is dan:
Internet Only => 40+ ongecodeerde zenders op de kabel, deel in HD, deel niet (nogmaals: RTL & SBS / Talpa niet)
KabelTV / Ziggo Go => hetzelfde als internet only, + toegang tot Ziggo Go (en daarmee Ziggo Go TV, en daarmee 1080p inclusief RTL & SBS/Talpa?)

TL;DR: als je via Android TV wel nog TV wilt blijven kijken en niet de "extras" van opnemen en terugkijken wilt heb je KabelTV/Ziggo Go pakket nodig. Deze staat niet op de website, maar kan als het goed is via de klantenservice worden afgesloten. Optioneel kun je dan ook nog die kanalen via de kabel/coax kijken, maar kwaliteit is dan bij sommige zenders veel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeanj schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:03:
[...]

Je kan alleen de app gebruiken op mobiel, laptop of tablet niet op je TV, dat wordt namelijk niet genoemd. Wel casten naar je TV.
Je hebt dan dus ook niet in in Ziggo Go de 1080P zenders uit het nieuws bericht want dat is alleen op de TV versie van de Ziggo go app.
(Nogmaals) die pagina gaat over "TV only". De "KabelTV"? (/"Ziggo Go"?) optie die je kunt toevoegen aan een internet only abonnement staat niet (/heel erg verstopt?) op de Ziggo website (/alleen af te sluiten bij klantenservice). En dat Ziggo Go TV beschikbaar is als je Internet Only hebt met deze TV "addon" is al veel eerder langs gekomen in dit topic. Inclusief dan ook dat de SD zenders via Ziggo Go TV wel in 720p waren (toen dat dus nog het maximum was dat Ziggo Go TV deed).

Edit/toevoeging:
Naar mijn idee is Ziggo Go dus één product. Alleen met verschillende apps/website. Waarbij je de Ziggo Go TV app alleen kunt gebruiken op een Ziggo internetverbinding. Dat werkt potentieel dus ook voor "TV only KabelTV" klanten als ze hun gegevens bij anderen, met Ziggo internet, gebruiken. En als Ziggo Internet Only klant met de "KabelTV" / "Ziggo Go" optie erbij voldoe je natuurlijk ook aan de voorwaarde dat je kijkt via een Ziggo internetverbinding. Iets dat dus ook al maanden terug bevestigd is door Internet Only klanten met deze toegevoegde optie: Go TV app werkte prima, en gaf 720p beeld.

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 21-04-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Sinds vorige.maand vertrokken bij ziggo naar youfone. Wat een verademing is het modem. Ziggo wifi in mijn appartement was zo brak.

Btw. Door de "klantenservice" werd me een groter/sneller abbonement geadviseerd. Ik had namelijk zoveel verschillende.apparaten aangesloten (2x google home, paar smart stekkers enzo), tot zover de experts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je hebt het steeds over Kabel TV maar dat is echt het abonnement oude Coax abonnement wat nu alleen digitaal is, dus kale TV via de coax, al 20+ jaar. Als je deze constructie bedoeld bij breed band winkel, internet only plus Ziggo Go app, noem het dan geen Kabel TV

Verder zie ik dat in de specificatie staat
Beschikbaar vanaf Android TV OS 5.0 op o.a. Sony en Philips Smart tv's
Dus heeft men het hier over de Ziggo GO TV app

Daarmee heb je de juiste app en een ziggo verbinding (er is nog een eis aan je hardware), behalve dat je tov een "normale" Ziggo Go TV gebruiker alleen toegang krijgt via de app tot de zelfde (50+) zenders in Kabel TV en niet de 70+ zenders bij TV Standaard/Start.

De 11 zenders waar volgens het nieuws bericht in 1080P naar kan worden gekeken zitten wel in het pakket maar het kan zijn dat ziggo op basis van je abonnement geen toegang geeft tot de 1080P.

Ik vermoed dat bellen of vragen op het forum van ziggo geen eenduidig antwoord zal geven. Dus blijft over proberen, wie meld zich vrijwillig?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Mensen hier die ook de TP link Deco m4 gebruiken?
Wat voor snelheid krijgen jullie uit de WiFi gepompt?

Ik krijg er nu Max 500 mbit uit, ook al sta ik er naast. Bij installatie van de zwarte sagemcom modem kreeg ik op die WiFi >600 mbit.
Krijg het gevoel dat de deco’s niet veel meer aan kunnnen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Martinusz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:28:
Dit staat erop de tplink site bij de Deco M4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHAKE5UhZwRoBgpSeTfdnzYZbJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Sr9RnnJc1Ip2FAT4lmpAXhg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jeanj schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:19:
Je hebt het steeds over Kabel TV maar dat is echt het abonnement oude Coax abonnement wat nu alleen digitaal is, dus kale TV via de coax, al 20+ jaar. Als je deze constructie bedoeld bij breed band winkel, internet only plus Ziggo Go app, noem het dan geen Kabel TV
We noemen het wel Kabel TV want dat is hoe Ziggo het zelf noemt. Dat breedbandwinkel zelf een andere naam toont neemt niet weg dat je straks gewoon een Internet Start en Kabel TV pakket ziet staan in je contract. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:00:
[...]

We noemen het wel Kabel TV want dat is hoe Ziggo het zelf noemt. Dat breedbandwinkel zelf een andere naam toont neemt niet weg dat je straks gewoon een Internet Start en Kabel TV pakket ziet staan in je contract. ;)
Maar heb jij het? En is Ziggo Go TV dan in 1080p? O-)

Wil zelf voor 1-7 abo aanpassen. Ziggo Go TV in 1080p is dan wel een belangrijk argument voor KabelTV erbij af te nemen. Anders wordt het waarschijnlijk toch alleen internet, met dan TV via coax, gedeeltelijk in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Martinusz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:28:

Ik krijg er nu Max 500 mbit uit, ook al sta ik er naast. Bij installatie van de zwarte sagemcom modem kreeg ik op die WiFi >600 mbit.
Krijg het gevoel dat de deco’s niet veel meer aan kunnnen?
Hoe zijn de Deco M4's aangesloten? Via backhaul of alleen via Wi-Fi verbonden? Zelf heb ik "maar" 400Mbps download en die haal ik via de Wi-Fi als ethernet. Ik gebruik het in bridge mode.

Als de Deco's via backhaul zijn aangesloten, maar alsnog niet 600Mbps haalt dan kijken of er niet een update is. Netwerk optimaliseren kan er ook voor zorgen dat ze beter werken. Anders Fast Roaming en Beamforming aan of uitzetten. Werkt niet met alle apparaten heb ik gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:13:
[...]

Wil zelf voor 1-7 abo aanpassen. Ziggo Go TV in 1080p is dan wel een belangrijk argument voor KabelTV erbij af te nemen. Anders wordt het waarschijnlijk toch alleen internet, met dan TV via coax, gedeeltelijk in SD.
Waarom dan toch voor Ziggo Go kiezen voor 6 euro (verplicht voor een jaar) en geen NLZiet wat hetzelfde biedt zonder verplichting én de mogelijkheden van alles terug te kunnen kijken en belangrijk verschil: door kunnen spoelen door reclames. Heerlijk, ik ben er fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:38:
[...]

Waarom dan toch voor Ziggo Go kiezen voor 6 euro (verplicht voor een jaar) en geen NLZiet wat hetzelfde biedt zonder verplichting én de mogelijkheden van alles terug te kunnen kijken en belangrijk verschil: door kunnen spoelen door reclames. Heerlijk, ik ben er fan van.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is 8,95 meer dan 6 (en 95,40 meer dan 78) ;). Daarnaast mis ik direct al Discovery & Nat. Geo bij NLZiet (vervolgens zit wel SBS 9 erbij die bij Ziggo mist zonder volledig TV pakket, maar daarop zijn toch alleen herhalingen van de andere Talpa zenders :+). Terugkijken heb ik nog nooit gedaan dus is geen argument :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
NeverSettle schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:38:
[...]

Hoe zijn de Deco M4's aangesloten? Via backhaul of alleen via Wi-Fi verbonden? Zelf heb ik "maar" 400Mbps download en die haal ik via de Wi-Fi als ethernet. Ik gebruik het in bridge mode.

Als de Deco's via backhaul zijn aangesloten, maar alsnog niet 600Mbps haalt dan kijken of er niet een update is. Netwerk optimaliseren kan er ook voor zorgen dat ze beter werken. Anders Fast Roaming en Beamforming aan of uitzetten. Werkt niet met alle apparaten heb ik gemerkt.
Gemeten bij de hoofd Deco, die uiteraard met utp is aangesloten. Deco 2 zit ook met utp kabel verbonden, Deco 3 met WiFi aan Deco 2.

Deco 1 = 500mbit op WiFi
Deco 2 = 425-450 mbit ongeveer op WiFi
Deco 3 = +/- 130mbit op WiFi

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:13:
[...]

Hier Internet Basic met Kabel TV (en dus Ziggo GO én Ziggo GO TV). Ik zal het komende week even voor je testen. Ik ga ervan uit dat ik die zenders gewoon in 1080p ontvang. Dat was bij de test in ieder geval wel zo. Ook kun je gewoon tot een week terug Replay TV gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Martinusz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:10:
[...]

Gemeten bij de hoofd Deco, die uiteraard met utp is aangesloten. Deco 2 zit ook met utp kabel verbonden, Deco 3 met WiFi aan Deco 2.

Deco 1 = 500mbit op WiFi
Deco 2 = 425-450 mbit ongeveer op WiFi
Deco 3 = +/- 130mbit op WiFi
Hmm, verlies van Deco 2 en Deco 3 lijkt mij zeer normaal. Kan het niet zo zijn dat de UTP kabels te veel verstoring krijgt? Zelf gebruik ik F/UTP of S/UTP kabels om eventuele storingen van buitenaf te voorkomen (in de meeste gevallen overbodig). Staan de pods ergens op een verborgen ruimte? Ook een tv scherm of een spiegel kan het WiFi al verstoren.
Anders weet ik het ook niet, ik blijf dit wel volgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door NeverSettle op 21-04-2023 21:23 ]

Pagina: 1 ... 292 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic