Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:24
ArieR schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Ik maak gebruik van een Logitech Harmony en die kan de volledige functionaliteit van de afstandbediening overnemen. Het enige wat ik nog moet bedenken is hoe ik mijn volledige TV pakket buiten de deur kijk, KPN beperkt een aantal zenders als je niet verbonden bent met een KPN netwerk (lees bij iemand thuis). Zal waarschijnlijk iets van een VPN-server worden, eerst maar overstappen! :)
Welke Harmony heb je. Ik de touch en bij mij werkt guide niet. Las dat het wel met macro's kan, hoe heb jij dit gedaan? Aanzetten zappen en menu gaan wel goed..

On topic: ik lees veel verschillende verhalen, de een zegt connect box is top, Ander zegt het is een drama. Wat is het nou? Of verschilt het zo erg per situatie, ik heb btw de CB.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein187 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:59:
[...]

On topic: ik lees veel verschillende verhalen, de een zegt connect box is top, Ander zegt het is een drama. Wat is het nou? Of verschilt het zo erg per situatie, ik heb btw de CB.
Voor normaal browsen is hij beter, de WiFi komt namelijk verder, hooguit dat je een keer extra moet klikken om een site te laden met de oude firmware tijdens packetloss. Met de nieuwe firmware is de packetloss nihil, maar de latency nog wel aanwezig. Voor klanten die online games spelen of veel realtime applicaties draaien is de ervaring negatiever door de latency.

Het gros van de gebruikers zal het een beter modem vinden door de veel betere WiFi dekking, zeker met de laatste firmware.

Maar ja je zit hier op Tweakers daar zijn we kritisch naar techniek :9 Ik ben zelf terug bij de Ubee/Cisco als voorkeursmodem, ik heb alles in bridge.

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 29-06-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22
Met welk IP adres is de Connectbox bereikbaar als je hem in bridge modus hebt staan? Ik ben benieuwd of ik al de nieuwe firmware heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Kapitein187 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:59:
[...]

Welke Harmony heb je. Ik de touch en bij mij werkt guide niet. Las dat het wel met macro's kan, hoe heb jij dit gedaan? Aanzetten zappen en menu gaan wel goed..

Ik heb nog geen glasvezel, maar als ik de naam van de decoder (Arcadyan HMB2260) invul op de onderstaande pagina dan zegt Logitech dat het compatible is. Ik heb overigens de Harmony One.

https://support.myharmony.com/nl-us/compatibility

Dus ik ga er vanuit dat het gewoon gaat werken als ik overstap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
GioStyle schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:18:
Met welk IP adres is de Connectbox bereikbaar als je hem in bridge modus hebt staan? Ik ben benieuwd of ik al de nieuwe firmware heb.
http://192.168.100.1/common_page/login.html

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Voor normaal browsen is hij beter, de WiFi komt namelijk verder, hooguit dat je een keer extra moet klikken om een site te laden met de oude firmware tijdens packetloss. Met de nieuwe firmware is de packetloss nihil, maar de latency nog wel aanwezig. Voor klanten die online games spelen of veel realtime applicaties draaien is de ervaring negatiever door de latency.

Het gros van de gebruikers zal het een beter modem vinden door de veel betere WiFi dekking, zeker met de laatste firmware.

Maar ja je zit hier op Tweakers daar zijn we kritisch naar techniek :9 Ik ben zelf terug bij de Ubee/Cisco als voorkeursmodem, ik heb alles in bridge.
TC7210 > all }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

Misschien dat iemand hier dit weet, want de klantenservice had vreemd genoeg geen antwoord:

Ik ben recent overgestapt (naar NLEx) en nu had ik verwacht dat ik de spullen van Ziggo wel terug zou moeten sturen, maar daar heb ik niks over gehoord en zoals gezegd, klantenservice had er geen antwoord op. Iemand enig idee hoe Ziggo dit soort dingen normaal gesproken afhandelt?

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:38
PauseBreak schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:20:
Misschien dat iemand hier dit weet, want de klantenservice had vreemd genoeg geen antwoord:

Ik ben recent overgestapt (naar NLEx) en nu had ik verwacht dat ik de spullen van Ziggo wel terug zou moeten sturen, maar daar heb ik niks over gehoord en zoals gezegd, klantenservice had er geen antwoord op. Iemand enig idee hoe Ziggo dit soort dingen normaal gesproken afhandelt?
Als je opzegging bij Ziggo goed is geregeld ontvang je een of meerdere retourdozen inclusief begeleidende brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

sylvesterrr schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:25:
[...]

Als je opzegging bij Ziggo goed is geregeld ontvang je een of meerdere retourdozen inclusief begeleidende brief.
Bedankt :) Dan wacht ik dat nog even af. Kan zijn dat ze het nog niet administratief helemaal hebben verwerkt. Ach, de bevestiging van de overstap en beëindiging van het contract bij Ziggo heb ik in ieder geval. Ik zet de hele handel zo lang wel op zolder.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yPlC0Ok.jpg

Zag die test voorbij komen, kan nou niet echt opmaken of het nou wel/niet goed is?!

http://www.dslreports.com/tools/puma6

2de poging geeft dit als resultaat, hoe betrouwbaar is het dan?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ug4MYQm.jpg

TC7210 btw, ben blij dat ik speciaal om die modem gevraagd heb!

[ Voor 53% gewijzigd door prutser001 op 29-06-2017 23:40 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mijn TC7210:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BffE02s.png

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 29-06-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb even een vraag mbt aansluiting meterkast ziggo.

Heb 2 tv's en modem/router.

Vanaf aop gaat er coax naar splitter daar is de tv woonkamer op aangesloten en er loopt dan een 2de coax naar tweede splitter waar tv slaapkamer en modem/router op aangesloten zijn.

Is dit de juiste opstelling of kan het ook anders? Merk namelijk dat het internet wat traag is. Splitters en bekabeling zijn gecontroleerd door monteur en betreft 4,6 db ( splitter 1)en 3,6 db splitter 2.

Bij bijvoorbeeld vrienden is er een splitter rechtstreeks op aop gezet.. en zij hebben nergens last van

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:53:
Vanaf aop gaat er coax naar splitter daar is de tv woonkamer op aangesloten en er loopt dan een 2de coax naar tweede splitter waar tv slaapkamer en modem/router op aangesloten zijn.

Is dit de juiste opstelling of kan het ook anders?
Je hebt nu je modem achter 2 splitters zitten, ik begrijp niet waarom een monteur dat zo achter laat. Je modem moet direct op het AOP met de splitter die je meegeleverd krijgt van Ziggo. 1 uitgang voor je modem, de andere naar in jouw geval een splitter met daar je tv's achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
MediaZoo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:03:
De modem wissel van een aantal jaren geleden in fUPC gebied had te maken met het uit het netwerk willen hebben van de euroDOCSIS 2.0 modems. Waar in het fZiggo gebied tot op de dag van vandaag nog steeds euroDOCSIS 1.0(1.1) en 2.0 modems actief zijn zijn alle modems in fUPC gebied euroDOCSIS 3.0. Er is in fUPC gebied nooit sprake geweest van 2 netwerken. Sterker nog het fUPC netwerk is 1 groot netwerk.
Huh? Bij een meting vorig jaar in voormalig UPC gebied heb ik nog gewoon van EuroDOCSIS 2.0 modem waargenomen en bij geen enkele meting in voormalig Ziggo gebied heb ik tot dusver EuroDOCSIS 1.0 (1.1) modems aangetroffen. Dat kan technisch ook niet in de gebieden die ik tot dusver heb gezien aangezien de DOCSIS Upstream Channel Descriptor (UCD) die in die gebieden door de CMTS verzonden wordt alleen gebruikt kan worden door modems die geschikt zijn voor DOCSIS 2.0/3.0:

│   ├─■ Upstream Channel Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0 Only)
  │   │ ├─■ Upstream Channel ID = 1
  │   │ ├─■ Configuration Change Count = 11
  │   │ ├─■ Mini-Slot Size = 2
  │   │ ├─■ Downstream Channel ID = 73
  │   │ └─■ TLVs:
  │   │   ├─■ Modulation Rate = 5120 { Ksym/sec }
  │   │   ├─■ Frequency = 52000000 { Hz }
  │   │   ├─■ Maintain Power Spectral Density = off
  │   │   ├─■ Ranging Required = no ranging required
  │   │   ├─■ Preamble Pattern
  │   │   │ └─■ data = 0000  03 F0 28 33 EB F0 28 33 EB F0 28 33 EB F0 28 33  ..(3..(3..(3..(3
  │   │   │            0010  EB F1 64 28 92 A9 97 47 67 DA 04 17 BB C2 75 8F  ..d(...Gg.....u.
  │   │   │            0020  36 FF 57 39 35 0D C1 87 19 88 D3 D2 2B 60 3F 29  6.W95.......+`?)
  │   │   │            0030  6B 0D F3 DE C0 ED F3 DE C0 ED F3 DE C0 ED F3 DE  k...............
  │   │   │            0040  C0 ED F1 64 28 92 A9 97 47 67 DA 04 17 BB C2 75  ...d(...Gg.....u
  │   │   │            0050  8F 36 FF 57 39 35 0D C1 87 19 88 D3 D2 2B 60 3F  .6.W95.......+`?
  │   │   │            0060  29 6B 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  )k..............
  │   │   │            0070  00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ................
  │   │   ├─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Request
  │   │   │ └─■ Upstream Physical-Layer Burst Attributes:
  │   │   │   ├─■ Modulation Type = 16-QAM
  │   │   │   ├─■ Differential Encoding = off
  │   │   │   ├─■ Preamble Length = 36
  │   │   │   ├─■ Preamble Value Offset = 396
  │   │   │   ├─■ FEC Error Correction (T) = 0
  │   │   │   ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 16
  │   │   │   ├─■ Scrambler Seed = 338
  │   │   │   ├─■ Maximum Burst Size = 0
  │   │   │   ├─■ Guard Time Size = 22
  │   │   │   ├─■ Last Codeword Length = fixed
  │   │   │   ├─■ Scrambler on/off = on
  │   │   │   ├─■ R-S Interleaver Depth (Ir) = 1
  │   │   │   ├─■ R-S Interleaver Block Size (Br) = 2048
  │   │   │   └─■ Preamble Type = QPSK1
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Initial Maintenance
  │   │   │   ├─■ Preamble Length = 384
  │   │   │   ├─■ Preamble Value Offset = 6
  │   │   │   ├─■ FEC Error Correction (T) = 5
  │   │   │   ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 34
  │   │   │   ├─■ Guard Time Size = 48
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Station Maintenance
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Short Data Grant
  │   │   │   ├─■ Modulation Type = 64-QAM
  │   │   │   ├─■ Preamble Length = 64
  │   │   │   ├─■ FEC Error Correction (T) = 6
  │   │   │   ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 76
  │   │   │   ├─■ Maximum Burst Size = 6
  │   │   │   ├─■ Last Codeword Length = shortened
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Long Data Grant
  │   │   │   ├─■ FEC Error Correction (T) = 9
  │   │   │   ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 232
  │   │   │   ├─■ R-S Interleaver Depth (Ir) = 0
  │   │   └─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)
  │   │     ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Unsolicited Grant
  │   │     └─■ Upstream Physical-Layer Burst Attributes:
  │   │       ├─■ Modulation Type = 16-QAM
  │   │       ├─■ Differential Encoding = off
  │   │       ├─■ Preamble Length = 64
  │   │       ├─■ Preamble Value Offset = 396
  │   │       ├─■ FEC Error Correction (T) = 9
  │   │       ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 232
  │   │       ├─■ Scrambler Seed = 338
  │   │       ├─■ Maximum Burst Size = 53
  │   │       ├─■ Guard Time Size = 22
  │   │       ├─■ Last Codeword Length = shortened
  │   │       ├─■ Scrambler on/off = on
  │   │       ├─■ R-S Interleaver Depth (Ir) = 1
  │   │       ├─■ R-S Interleaver Block Size (Br) = 2048
  │   │       └─■ Preamble Type = QPSK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Door mijn (beperkte) technische kennis ben ik een beetje door mijn opties heen maar mijn probleem is nog niet opgelost. Sinds eergisteravond (na 2 weken geleden ook een dag te hebben gehad met hetzelfde probleem) heb ik problemen om een werkende internetverbinding/wifi te krijgen met de Connectbox.
Ondertussen alle standaard dingen al gedaan (stroom van de modem af, reset van de modem, etc) en ook contact gehad met Ziggo. Zij geven aan dat er wel een goed signaal binnen zou komen, maar goed, daar merk ik vrij weinig van. Overigens zou volgens de dame aan de telefoon ook de laatste firmware op de modem staan, maar dat kan ik helaas niet controleren. Met een laptop rechtstreeks met kabel op de modem verbonden kan ik niet via 192.168.178.1/192.168.100.1 verbinding maken.
Aangezien Ziggo's service bar en bar slecht is en er woensdag pas een monteur kan langskomen is mijn vraag of mensen met hetzelfde probleem hebben gekampt en dit wellicht hebben weten op te lossen? Of is de modem simpelweg kapot en dient deze vervangen te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

stormfly schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:04:
[...]

Dat is een gelukstreffer, krijg jij hem 3x op rij zo groen? :9
Net eens even hier geprobeerd met mijn TC7210:

Puma6

Blijft vergelijkbaar hoe vaak ik het ook probeer.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dmnd die is echt goed dan ;-) ik zal vanavond ff wat posten van mijn Ubee en Cisco beide hebben soms een geel vlekje. Mijn lijn is nooit leeg door alle monitoring die er loopt in en uitgaand, dat geeft al wat meer verkleuring.

[ Voor 31% gewijzigd door stormfly op 30-06-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

Hier na een reboot ook nog geen nieuwe firmware en veel PUMA6 geneuzel:
27ms : x
45ms : xxxxxxxx
46ms : xxx
47ms : xx
48ms : xxxxx
49ms : xxxxxxxxxxxx
50ms : xxxxxxxxx
51ms : xxxx
52ms : xxxxx
53ms : xxxx
54ms : xxxx
55ms : xxxxxxxx
56ms : xxxxxxxxx
57ms : x
58ms : xx
59ms : x
60ms : x
61ms : x
63ms : x
67ms : x
81ms : x
93ms : xx
100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
150 - 199ms :xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
200 - 249ms :xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
250 - 299ms :xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
350 - 399ms :xxxx
450 - 499ms :x
500 - 549ms :xx

Plaatje toont veel rood...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Laatst online: 06:31
Ieder modem heeft zijn tekortkomingen t.o.v. de andere modems, zo ook de TC7210. Als je kon kiezen zou het dus een kwestie zijn van afwegen welk modem voor jou de beste balans heeft qua voors/tegens.

Om drie nadelen te noemen die ik met de TC7210 ervaar (n=3, staan bij drie verschillende familieleden, alle drie vertonen dezelfde drie nadelen):
1. Het aanmelden van een nieuw apparaat op de WiFi lukt vaak niet meer als het modem een tijdje aan heeft gestaan. Het modem moet dan eerst opnieuw worden opgestart, na online komen moet je misschien ook nog eerst op de knop op de bovenkant drukken en daarna kun je pas contact maken met nieuwe WiFi-apparaten.
2. In de firmware is de signaalstatus nergens terug te vinden. Het enige dat je kunt doen is in het logboek graven naar T3/T4 timeouts, error correction counters zijn nergens te vinden.
3. Geen IPv6 -O-

Vanwege deze nadelen ben ik blijer met mijn Ubee 321b. Die heeft weliswaar maar 8 downstreams i.p.v. de 16 van de TC7210, maar ondanks dat halen we praktisch altijd de volle 40/4 Mbit/s van het AiE Basis abbo dus die beperking zit ons niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:53
ArChie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:18:
[...]

Huh? Bij een meting vorig jaar in voormalig UPC gebied heb ik nog gewoon van EuroDOCSIS 2.0 modem waargenomen en bij geen enkele meting in voormalig Ziggo gebied heb ik tot dusver EuroDOCSIS 1.0 (1.1) modems aangetroffen. Dat kan technisch ook niet in de gebieden die ik tot dusver heb gezien aangezien de DOCSIS Upstream Channel Descriptor (UCD) die in die gebieden door de CMTS verzonden wordt alleen gebruikt kan worden door modems die geschikt zijn voor DOCSIS 2.0/3.0:
Niet alle modems zijn in fUPC gebied vervangen. Het ging erom dat in fUPC door UPC destijds een actieve benadering was richting de klant om EuroDOCSIS 2.0 modems te vervangen. Zoals altijd reageert niet iedereen hierop. En over EuroDOCSIS 1.0 (1.1) zat ik er dus naast. Vroegâh kwam je nog wel eens zo'n relikwie tegen. Ik wist niet dat de CMTS'en inmiddels al technisch aangepast waren. My bad.

Is dit de juiste opstelling of kan het ook anders? Merk namelijk dat het internet wat traag is. Splitters en bekabeling zijn gecontroleerd door monteur en betreft 4,6 db ( splitter 1)en 3,6 db splitter 2.

Bij bijvoorbeeld vrienden is er een splitter rechtstreeks op aop gezet.. en zij hebben nergens last van

Mvg
Een modem moet altijd aangesloten worden achter de eerste splitter. TV's/Ontvangers altijd (indien het signaal technisch kan) achter een 2e splitter. Maar 3 apparaten op 1 AOP kan soms tot problemen leiden, omdat het signaal te zwak is. Hier kan Ziggo niets aan doen gezien zij slechts signaal moeten leveren voor 2 apparaten. Alles wat je extra krijgt is leuk meegenomen.
Noiz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:37:
Door mijn (beperkte) technische kennis ben ik een beetje door mijn opties heen maar mijn probleem is nog niet opgelost. Sinds eergisteravond (na 2 weken geleden ook een dag te hebben gehad met hetzelfde probleem) heb ik problemen om een werkende internetverbinding/wifi te krijgen met de Connectbox.
Ondertussen alle standaard dingen al gedaan (stroom van de modem af, reset van de modem, etc) en ook contact gehad met Ziggo. Zij geven aan dat er wel een goed signaal binnen zou komen, maar goed, daar merk ik vrij weinig van. Overigens zou volgens de dame aan de telefoon ook de laatste firmware op de modem staan, maar dat kan ik helaas niet controleren. Met een laptop rechtstreeks met kabel op de modem verbonden kan ik niet via 192.168.178.1/192.168.100.1 verbinding maken.
Aangezien Ziggo's service bar en bar slecht is en er woensdag pas een monteur kan langskomen is mijn vraag of mensen met hetzelfde probleem hebben gekampt en dit wellicht hebben weten op te lossen? Of is de modem simpelweg kapot en dient deze vervangen te worden?
Je bent niet technisch.. Laat dan de monteur ernaar kijken. En de service is niet bar slecht als ze woensdag een monteur laten komen. Dit is gewoon conform het contract wat je hebt afgesloten. Als je sneller een monteur wilt is een duurder ZZP abonnement aan te raden. Daar krijg je binnen 4 uur een monteur als er iets met je modem is. Voor de consument is het de eerste mogelijkheid binnen de reguliere planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ArChie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:18:
[...]

│   ├─■ Upstream Channel Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0 Only)
  │   │ ├─■ Upstream Channel ID = 1
  │   │ ├─■ Configuration Change Count = 11
  │   │ ├─■ Mini-Slot Size = 2
  │   │ ├─■ Downstream Channel ID = 73
  │   │ └─■ TLVs:
  │   │   ├─■ Modulation Rate = 5120 { Ksym/sec }
  │   │   ├─■ Frequency = 52000000 { Hz }
  │   │   ├─■ Maintain Power Spectral Density = off
  │   │   ├─■ Ranging Required = no ranging required
  │   │   ├─■ Preamble Pattern
  │   │   │ └─■ data = 0000  03 F0 28 33 EB F0 28 33 EB F0 28 33 EB F0 28 33  ..(3..(3..(3..(3
  │   │   │            0010  EB F1 64 28 92 A9 97 47 67 DA 04 17 BB C2 75 8F  ..d(...Gg.....u.
  │   │   │            0020  36 FF 57 39 35 0D C1 87 19 88 D3 D2 2B 60 3F 29  6.W95.......+`?)
  │   │   │            0030  6B 0D F3 DE C0 ED F3 DE C0 ED F3 DE C0 ED F3 DE  k...............
  │   │   │            0040  C0 ED F1 64 28 92 A9 97 47 67 DA 04 17 BB C2 75  ...d(...Gg.....u
  │   │   │            0050  8F 36 FF 57 39 35 0D C1 87 19 88 D3 D2 2B 60 3F  .6.W95.......+`?
  │   │   │            0060  29 6B 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  )k..............
  │   │   │            0070  00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00  ................
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Request
  │   │   │   ├─■ Preamble Length = 36
  │   │   │   ├─■ FEC Error Correction (T) = 0
  │   │   │   ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 16
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Initial Maintenance
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Station Maintenance
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Short Data Grant
  │   │   │   ├─■ FEC Error Correction (T) = 6
  │   │   │   ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 76
  │   │   │   ├─■ Maximum Burst Size = 6
  │   │   │ ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Long Data Grant
  │   │   │   ├─■ FEC Error Correction (T) = 9
  │   │   │   ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 232
  │   │   │   ├─■ R-S Interleaver Depth (Ir) = 0
  │   │   └─■ Burst Descriptor (DOCSIS 2.0/3.0)
  │   │     ├─■ Interval Usage Code = Advanced PHY Unsolicited Grant
  │   │     └─■ Upstream Physical-Layer Burst Attributes:
  │   │       ├─■ Modulation Type = 16-QAM
  │   │       ├─■ Differential Encoding = off
  │   │       ├─■ Preamble Length = 64
  │   │       ├─■ Preamble Value Offset = 396
  │   │       ├─■ FEC Error Correction (T) = 9
  │   │       ├─■ FEC Codeword Information Bytes (k) = 232
  │   │       ├─■ Scrambler Seed = 338
  │   │       ├─■ Maximum Burst Size = 53
  │   │       ├─■ Guard Time Size = 22
  │   │       ├─■ Last Codeword Length = shortened
  │   │       ├─■ Scrambler on/off = on
  │   │       ├─■ R-S Interleaver Depth (Ir) = 1
  │   │       ├─■ R-S Interleaver Block Size (Br) = 2048
  │   │       └─■ Preamble Type = QPSK1
Al die oude Digitale TV meuk van fUPC (Mediaboxen) hebben nog een 2.0 modem aan boord. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
sylvesterrr schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:57:
Al die oude Digitale TV meuk van fUPC (Mediaboxen) hebben nog een 2.0 modem aan boord. :+
Klopt. Een jaar geleden was dit nog de modem populatie in een coaxsegment in Haarlem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Cable modems:
====================================================================================================================================
OUI       Manufacturer                         Count  Type                                                                          
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
00-00-CA  ARRIS International                      4  Arris TM402B (ED2.0)                                                          
00-13-11  ARRIS International                      5  Arris TM402B (ED2.0)/TM401B (ED2.0)                                           
00-15-96  ARRIS International                      4  Arris TM502B (ED2.0)/TM501B (ED2.0)                                           
00-15-A2  ARRIS International                      1  Arris TM502B (ED2.0)                                                          
00-15-A3  ARRIS International                      3  Arris TM502B (ED2.0)                                                          
00-15-CE  ARRIS International                      1                                                                                
00-1E-69  Thomson Inc.                             1                                                                                
00-22-CE  Cisco SPVTG                              2  Scientific Atlanta EPC2203 (ED2.0)                                            
00-23-BE  Cisco SPVTG                              3  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
00-24-D1  Thomson Inc.                             1  Thomson DCI6221UPC (ED2.0)                                                    
00-25-2E  Cisco SPVTG                              6  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)                                                    
00-26-24  Thomson Inc.                             1  Thomson TWG870UG (ED3.0, 8x4, WLAN)                                           
00-90-3E  N.V. PHILIPS INDUSTRIAL ACTI             5                                                                                
00-90-50  TELESTE OY                               1                                                                                
00-D0-37  Pace France                             73  Pace DCR7111 (ED2.0)                                                          
08-95-2A  Technicolor CH USA Inc                   7  Technicolor ? (ED3.0, 16x?, ?)                                                
10-5F-49  Cisco SPVTG                              6  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
18-59-33  Cisco SPVTG                             13  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
20-D5-BF  Samsung Eletronics Co., Ltd             68  Samsung SMT-G7400 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                          
24-76-7D  Cisco SPVTG                              7  Cisco EPC3208 (ED3.0, 8x4)                                                    
38-C8-5C  Cisco SPVTG                             10  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
3C-62-00  Samsung electronics CO., LTD            46  Samsung SMT-G7400 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                          
44-32-C8  Technicolor USA Inc.                    36                                                                                
44-58-29  Cisco SPVTG                              1                                                                                
54-D4-6F  Cisco SPVTG                              7  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco EPC2203 (ED2.0)/Cisco 8485DVB (ED2.0)        
54-FA-3E  Samsung Electronics Co.,LTD             23  Samsung SMT-G7400 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                          
58-23-8C  Technicolor CH USA                       1  Technicolor TC7210 (ED3.0, 16x4, WLAN)                                        
60-2A-D0  Cisco SPVTG                             20  Cisco EPC3212 (ED3.0, 8x4)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                              
64-7C-34  Ubee Interactive Corp.                  38                                                                                
7C-B2-1B  Cisco SPVTG                              3  Cisco ? (ED3.0, 8x?, ?)                                                       
80-C6-AB  Technicolor USA Inc.                     5  Thomson TWG870U (ED3.0, 8x4, WLAN)                                            
84-8D-C7  Cisco SPVTG                              1                                                                                
88-F7-C7  Technicolor USA Inc.                    27                                                                                
8C-04-FF  Technicolor USA Inc.                    37  Technicolor TC7200.U (ED3.0, 8x4, WLAN)                                       
BC-C8-10  Cisco SPVTG                             25  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)                                              
C4-27-95  Technicolor USA Inc.                    31                                                                                
CC-35-40  Technicolor USA Inc.                    35  Technicolor TC7200.U (ED3.0, 8x4, WLAN)                                       
DC-53-7C  Compal Broadband Networks, I             2                                                                                
E4-48-C7  Cisco SPVTG                             20  Cisco EPC3925 (ED3.0, 8x4, WLAN)/Cisco 8485DVB (ED2.0)                        
FC-52-8D  Technicolor CH USA Inc.                  7  Technicolor ? (ED3.0, 16x?, ?)                                                
FC-8E-7E  Pace plc                                50                                                                                
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Total:           637
====================================================================================================================================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jerrythafast schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:32:
[...]

Ieder modem heeft zijn tekortkomingen t.o.v. de andere modems, zo ook de TC7210. Als je kon kiezen zou het dus een kwestie zijn van afwegen welk modem voor jou de beste balans heeft qua voors/tegens.

Om drie nadelen te noemen die ik met de TC7210 ervaar (n=3, staan bij drie verschillende familieleden, alle drie vertonen dezelfde drie nadelen):
1. Het aanmelden van een nieuw apparaat op de WiFi lukt vaak niet meer als het modem een tijdje aan heeft gestaan. Het modem moet dan eerst opnieuw worden opgestart, na online komen moet je misschien ook nog eerst op de knop op de bovenkant drukken en daarna kun je pas contact maken met nieuwe WiFi-apparaten.
Ik heb dit modem inmiddels al even (jaartje of 2?) en dit probleem herken ik eigenlijk niet echt. Inmiddels is hij hier nu ruim 50 dagen onafgebroken aan en het aanmelden van een (nieuw) WiFi apparaat is niet echt een issue. In de vorige firmware zat wel een dikke WiFi bug waardoor de WiFi binnen enkele dagen uitviel.
2. In de firmware is de signaalstatus nergens terug te vinden. Het enige dat je kunt doen is in het logboek graven naar T3/T4 timeouts, error correction counters zijn nergens te vinden.
3. Geen IPv6 -O-
Je kan wel zien dat hij verbonden is en wat de lijnwaardes zijn, maar de (un)correctables zijn nergens terug te vinden. Het modem ondersteund overigens gewoon IPv6, maar het zit (nog) niet in de door Ziggo gebruikte firmware.
Vanwege deze nadelen ben ik blijer met mijn Ubee 321b. Die heeft weliswaar maar 8 downstreams i.p.v. de 16 van de TC7210, maar ondanks dat halen we praktisch altijd de volle 40/4 Mbit/s van het AiE Basis abbo dus die beperking zit ons niet in de weg.
Die Ubee trok het hier met regelmaat niet met mijn 300Mbit abbo. Maar met 40mbit zal het wel prima zijn.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:04:
[...]

Dat is een gelukstreffer, krijg jij hem 3x op rij zo groen? :9
TFHfony schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:44:
[...]

Net eens even hier geprobeerd met mijn TC7210:

[afbeelding]

Blijft vergelijkbaar hoe vaak ik het ook probeer.
Heb in de paar keer dat ik hem heb getest ook alleen maar groen gehad.. ;) soms zit er een geel vakje tussen, maar goed m'n verbinding is dan ook eigenlijk nooit idle (rPI met wat online services en transmission op een NUC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023

Mvg
Het kan ook anders maar als je downstream (-4 als laagste punt) en upstream (max. 52) waardes in orde zijn is het prima.

Kunt het modem ook op 1e splitter zetten en kabel naar dtv op 2e splitter. Alleen in de gaten houden of het niet te zwaar word voor je mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Ben bezig met mijn connectbox en kom erachter dat een extra router die in gebruik was als accespoint wel eens de boosdoener geweest kan zijn. Apparaat voor apparaat weer aan het aansluiten en tot nu toe een stabiele verbinding.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvg
Vreemde aansluiting. Beste is, wat ik ook heb, een antenne versterker die retour geschikt is. Al die splitters verzwakken enkel het signaal maar. Op die antenne versterker kun je alle tv's aansluiten en ook je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Vreemde aansluiting. Beste is, wat ik ook heb, een antenne versterker die retour geschikt is. Al die splitters verzwakken enkel het signaal maar. Op die antenne versterker kun je alle tv's aansluiten en ook je modem.
'Beste' zou zijn om geen versterkers te gebruiken, deze sturen wel eens extra ruis het netwerk in wat afkomstig is uit een installatie thuis. Of verhoogt het met een paar db. Als het met alleen splitters kan en je signaal blijft binnen min max drempels is er niks aan de hand. Anders met een versterker zou ik het modem op 1e uitgang van splitter zetten en de 2e uitgang naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Giio schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:35:
[...]

'Beste' zou zijn om geen versterkers te gebruiken, deze sturen wel eens extra ruis het netwerk in wat afkomstig is uit een installatie thuis. Of verhoogt het met een paar db. Als het met alleen splitters kan en je signaal blijft binnen min max drempels is er niks aan de hand. Anders met een versterker zou ik het modem op 1e uitgang van splitter zetten en de 2e uitgang naar de versterker.
Een goede versterker stuurt zelf geen ruis uit en voorkomt ook enig sinds het versterken van de ruis. Daarnaast plaats je een splitter of versterker waar nodig. Elke situatie is anders en daarom kun je op voorhand niet zeggen wat wel en niet mogelijk is zonder daadwerkelijk te meten. Er is dan ook geen ideale situatie. Toch kun je door de installatie goed op te bouwen veel problemen zelf al voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Ik vind Ziggo opzicht nog flexibeler met de mogelijkheden van TV kijken. Je hebt altijd nog free to air beschikbaar bij hun.
Dus je kan in principe zoveel TV's aansluiten als je wilt, hoewel de kwaliteit niet HD is.
Maar voor de kinders of op een hobby kamertje waar je vooral wat achtergrond geluid wilt is dat ideaal.

Bij glas betaal je ook altijd voor je receiver.. De vele budget glasvezel concurrenten gaan vaak niet verder dan 2 kastjes. kom je bij de grotere jongens die tot 5 gaan, betaal je je ook blauw aan het basis abonnement...

Dus of je nu bij partij A of B betaald voor de kastjes, betalen zul je...
Niet helemaal waar. Ik heb 5 geactiveerde smartcards die gewoon in elke module of interactive decoder past en betaal daar niks extra's voor. Komt omdat ik oud abbo heb en was nog in periode dat je bij ziggo gratis tot 5 smartcards kon activeren zonder meer kosten wat nu niet meer het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:32:
[...]

3. Geen IPv6 -O-

Ik moet eerlijk zeggen ik heb m'n TC7210 nooit als router gehad, m'n Ubee stond al in Bridge (vanwege die MAC learning bug) en de TC ging automatisch mee toen ik hem kreeg en heb hem daarin laten staan. Dus punt 1 kan ik niks over zeggen.

Signaalstatus is toch gewoon op te vragen...?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VAeQQDpl.png

Error correction counters idd niet.

Punt 3 werkt sowieso niet in Bridge :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@TFHfony @ArcticWolf Ik bedoelde met punt 2 inderdaad de correctable/uncorrectable counters. Beetje brak verwoord door mij, excusez.

Misschien is puntje 1 dan inmiddels gefixt in de nieuwste firmware? Was alweer een half jaartje terug dat ik voor het laatst met een nieuw apparaat bij één van hen op het netwerk wilde.

Anyway, als je je modem in bridge zet zijn puntjes 1 en 3 allebei non-issues en dan ga ik inderdaad niet ontkennen dat "TC7210 > de rest" zoals eerder werd gesteld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja wil hem sowieso op de 1ste splitter hebben. En het liefst indd gelijk op aop. Echter de meegeleverde splitter past niet op aop omdat daar nu een coax met pennetje in steekt. ( dus als ik hem los trek zijn het 2 uiteinden) of heb ik nog wat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nu nieuwe klant wordt bij Ziggo. Kan je dan nog iets bestellen waaruit je de smartcard haalt welke over gezet kan worden in je eigen humax?

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 01-07-2017 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
@stormfly in oud-Ziggo-gebied worden als 'standaard mediabox' nog gewoon Humaxen met irdeto smartcard uitgeleverd. Dus als je zo'n exemplaar laat aanrukken kun je daar de smartcard van gebruiken in je eigen ontvanger naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:38
Sinds gisteren heb ik de Horizon Box. Voordat ik deze aansloot even met UPC Ziggo gebeld om te vragen of ik mijn losse modem kon blijven gebruiken. Dat kon, en was toen ik telefonische bestelde ook al zo ingesteld. Prima!

Nu is het zo dat ik zowel via de modem als de Horizon Box het internet op kan. Ik zie dan ook 2 verschillende ip-adressen als ik naar zo'n site als 'mijn ip' ga.

Wordt de modem in de Horizon later nog uitgeschakeld of blijft dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:07:
@stormfly in oud-Ziggo-gebied worden als 'standaard mediabox' nog gewoon Humaxen met irdeto smartcard uitgeleverd. Dus als je zo'n exemplaar laat aanrukken kun je daar de smartcard van gebruiken in je eigen ontvanger naar keuze.
Dat vermoeden had ik al, thanks voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Reflector, dat is interessant :o Ik ben wel benieuwd nu, krijg je via de horizon ook gewoon dezelfde snelheid als je een speedtest doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Reflector schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:08:
Sinds gisteren heb ik de Horizon Box. Voordat ik deze aansloot even met UPC Ziggo gebeld om te vragen of ik mijn losse modem kon blijven gebruiken. Dat kon, en was toen ik telefonische bestelde ook al zo ingesteld. Prima!

Nu is het zo dat ik zowel via de modem als de Horizon Box het internet op kan. Ik zie dan ook 2 verschillende ip-adressen als ik naar zo'n site als 'mijn ip' ga.

Wordt de modem in de Horizon later nog uitgeschakeld of blijft dit zo?
Zo klaar met stofzuigen, mijn glazenbol is weer een stukgevallen. Maar omdat je over UPC begint ga ik er vanuit dat je in fUPC gebied zit.

Het is Ziggo, de naam en merk UPC bestaat in Nederland al een tijdje niet meer.

In fUPC gebied blijft het modem internet geven tot je hem reset. De systemen staan maar 1 geprovisioned apparaat met een bootfile die internet levert per abonnement toe. Zodra je het modem reset zal deze opnieuw een bootfile ophalen en dan niet meer online komen.

In fZiggo gebied is het (nog) niet mogelijk internet via de Horizon te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflector
Jerrythafast schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:26:
@Reflector, dat is interessant :o Ik ben wel benieuwd nu, krijg je via de horizon ook gewoon dezelfde snelheid als je een speedtest doet?
Download kom ik niet hoger dan 80Mbps. Upload is wel goed, namelijk gewoon 15Mbps.
Misschien heeft dit er mee te maken dat ik het even draadloos met de laptop heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
MediaZoo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:30:
[...]

Zo klaar met stofzuigen, mijn glazenbol is weer een stukgevallen. Maar omdat je over UPC begint ga ik er vanuit dat je in fUPC gebied zit.

Het is Ziggo, de naam en merk UPC bestaat in Nederland al een tijdje niet meer.

In fUPC gebied blijft het modem internet geven tot je hem reset. De systemen staan maar 1 geprovisioned apparaat met een bootfile die internet levert per abonnement toe. Zodra je het modem reset zal deze opnieuw een bootfile ophalen en dan niet meer online komen.

In fZiggo gebied is het (nog) niet mogelijk internet via de Horizon te komen.
Ik heb zonet het modem van de stroom gehaald en even gewacht. Ik kan echter nog steeds online...

Moet de modem echt compleet gereset worden om te testen of het werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Reflector, ik denk dat @MediaZoo juist bedoelt dat je Horizonbox een internetverbinding blijft geven totdat je die reset. Daarna is het dan uit met de pret omdat je internetabbo is overgezet naar je modem. De Horizon 'weet' als het ware nog niet dat hij geen internet meer mag leveren aan jou. Daar komt hij pas achter wanneer hij weer online probeert te komen na een reset.

EDIT: Zie Mr.Master in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

[ Voor 39% gewijzigd door Jerrythafast op 02-07-2017 18:54 . Reden: Verbeterd door Mr.Master. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
@Jerrythafast Ik heb vanmorgen de Mediabox 2x teruggezet naar fabrieksinstellingen, omdat tv-zenders ineens niet beschikbaar waren en on-demand niet werkte. Een echte reset kreeg ik niet voor elkaar.

En waarom zou die de 1e keer al online komen als ik eerst Ziggo bel om te vragen of mijn modem gewoon blijft werken, voordat ik dat ding uberhaupt heb aangesloten :P

[ Voor 29% gewijzigd door Reflector op 01-07-2017 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Klinkt als een foutje. Inprincipe moet op het moment dat je internet op je modem actief wordt de Horizon automatisch herstarten. Als het op het modem altijd al actief geweest is mag je in geen enkel geval internet via de Horizon krijgen. Ik zeg dual WAN en 300Mbit/s :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veraldur
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand anders ook het probleem dat als je op je tweede scherm met Ziggo Go app (Windows 10) naar TV zit te kijken altijd de zender informatie balk blijft staan als je naar een ander venster gaat? Hij is alleen weg als je hem op Ziggo Go laat. Zit al een tijdje te zoeken maar kan niks vinden of anderen het probleem hebben en hoe er vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
@Veraldur, bij mij gaat die balk vanzelf weg na een paar seconden. Ik heb een laptop met touchscreen, als jij dat ook hebt kun je zelfs voorkomen dat die balk verschijnt door op je touchscreen het andere venster aan te tikken. Die balk verschijnt namelijk bij het verschuiven van het aanwijspijltje, en met tikken is dat pijltje in één keer weg en komt die balk dus ook niet tevoorschijn.

Als alternatief kun je ook proberen met Alt+Tab terug naar de Ziggo GO app te gaan, dan Esc om de balk weg te krijgen, en dan terug met Alt+Tab naar wat je aan het doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Zelfs met de pleister-patch is het nog een ramp. Beter komen ze heel snel met een echte fix.
Het is merkbaar in Battlefield1 en af en toe met het laden van websites ook. ;w

[ Voor 30% gewijzigd door Lootbox op 02-07-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:08:
Niet helemaal waar. Ik heb 5 geactiveerde smartcards die gewoon in elke module of interactive decoder past en betaal daar niks extra's voor. Komt omdat ik oud abbo heb en was nog in periode dat je bij ziggo gratis tot 5 smartcards kon activeren zonder meer kosten wat nu niet meer het geval is.
Ik heb toch het sterke vermoeden dat dit nog wel eens gaat verdwijnen en dat we dan allemaal mogen betalen net als nieuwe klanten... Het is volgens mij alleen maar lastig voor Ziggo dat ze nu oude en nieuwe klanten hebben met 2 regelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Jerrythafast schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:48:
@Reflector, ik denk dat @MediaZoo juist bedoelt dat je Horizonbox een internetverbinding blijft geven totdat je die reset. Daarna is het dan uit met de pret omdat je internetabbo is overgezet naar je modem. De Horizon 'weet' als het ware nog niet dat hij geen internet meer mag leveren aan jou. Daar komt hij pas achter wanneer hij weer online probeert te komen na een reset.
Jim423 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:59:
Klinkt als een foutje. Inprincipe moet op het moment dat je internet op je modem actief wordt de Horizon automatisch herstarten. Als het op het modem altijd al actief geweest is mag je in geen enkel geval internet via de Horizon krijgen. Ik zeg dual WAN en 300Mbit/s :)
Reflector schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:51:
@Jerrythafast Ik heb vanmorgen de Mediabox 2x teruggezet naar fabrieksinstellingen, omdat tv-zenders ineens niet beschikbaar waren en on-demand niet werkte. Een echte reset kreeg ik niet voor elkaar.

En waarom zou die de 1e keer al online komen als ik eerst Ziggo bel om te vragen of mijn modem gewoon blijft werken, voordat ik dat ding uberhaupt heb aangesloten :P
Het volledig resetten gaat niet op, hoeft ook niet. En de Horizon/Mediabox XL hoeft niet te herstart worden. De Horizon krijgt deze informatie dat de diensten moeten worden overgezet via het systeem van Ziggo via CMTS. Een reset of reboot is niet nodig. Het enige wat er gebeurd als dit plaatsvindt is dat de Horizon/Mediabox XL foutcode 2020 geeft voor een korte duur, en weer online komt. Dan zijn de diensten over gezet. Indien dit niet gebeurd kan het zijn dat er nog een PR (part request) openstaat bij Ziggo.

Bellen met de klantenservice is dan de enige optie om uit te sluiten of de diensten goed staan in het systeem. Dit is namelijk gekoppeld met serienummer en macadres aan je klantgegevens. Het kan zijn dat een consolidatie of deconsolidatie niet goed is doorgevoerd.
In fUPC gebied blijft het modem internet geven tot je hem reset.
Nee hoor, het modem heeft constant contact met het netwerk. Als eenmaal het serienummer/macadres uit het systeem is reboot het modem en is het klaar met internet op dit modem. Geldt ook voor de Horizon/Mediabox XL. Die springt op offline, geeft foutcode 2020 in beeld, komt weer terug met beeld, komt online.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Giio schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:35:
[...]
Een versterker zet je in indien je meer dan twee TV's of producten gebruikt die op het coax netwerk wordt aangesloten. Gezien Ziggo garandeert tot twee toestellen voldoende signaal te leveren.

Een versterker kan ruis versterken, maar dat is alleen als het signaal wat wordt geleverd al niet goed is. Als je een goede gebruikt zal het ook geen extra ruis genereren.

Een splitter dempt. Gebruik je teveel splitters dan kom je onder de waarden uit die een CPE minimaal zou moeten hebben op een gegarandeerde werking. Dus het gebruik van een versterker is een keuze die soms nodig is. Dus iets als "het beste", hangt dus echt af van de situatie. Dat verschilt per installatie.

Het modem kan op een versterker, mits het een versterker betreft zoals een FRA752N bijvoorbeeld van Ziggo, waar een 0dB poort op zit (eerste poort) en dus verder niet versterkt. Of zoals je in je laatste opmerking terecht aangeeft: splitter, ene poort naar het modem, de andere naar de versterker.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:47:
[...]

Ik heb toch het sterke vermoeden dat dit nog wel eens gaat verdwijnen en dat we dan allemaal mogen betalen net als nieuwe klanten... Het is volgens mij alleen maar lastig voor Ziggo dat ze nu oude en nieuwe klanten hebben met 2 regelingen.
Hoop het niet. Heb hier nog 6 van die kaarten geregistreerd in CI+ modules zitten. Bevalt me nog prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Laatst online: 15-09 21:22
Sinds een week of twee continue diverse sites die niet vooruit te branden zijn... heb al contact gehad met Ziggo maar die zeggen dat er niks mis is met mijn verbinding. Echter sommige sites laden duurt een eeuwigheid, Apple Music hapert regelmatig en ook met het spelen van Black Dessert Online is er veel lag...

Zijn er nog andere methoden om mijn verbinding goed te testen? Ik heb overigens een Hitron modem met een ZZP abbo.

Heb even de puma test gedaan en dat geeft deze resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://www.jumpstartmedia.nl/schermafbeelding.png

[ Voor 27% gewijzigd door 19JM81 op 02-07-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
19JM81 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:06:
Sinds een week of twee continue diverse sites die niet vooruit te branden zijn... heb al contact gehad met Ziggo maar die zeggen dat er niks mis is met mijn verbinding. Echter sommige sites laden duurt een eeuwigheid, Apple Music hapert regelmatig en ook met het spelen van Black Dessert Online is er veel lag...

Zijn er nog andere methoden om mijn verbinding goed te testen? Ik heb overigens een Hitron modem met een ZZP abbo.

Heb even de puma test gedaan en dat geeft deze resultaten:

[afbeelding]
Hitron heeft dezelfde drama chip toch?

Maar dat zou je met browsen volgens mij niet moeten merken. Abonnement snelheid haal je wel gewoon? Gebruik je de standaard DNS servers van Ziggo/UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
ArcticWolf schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:13:
[...]

Hitron heeft dezelfde drama chip toch?

Maar dat zou je met browsen volgens mij niet moeten merken. Abonnement snelheid haal je wel gewoon? Gebruik je de standaard DNS servers van Ziggo/UPC?
Ik haal mijn snelheid wel, maar veel hickups. Heb die van OpenDNS geprobeerd en ben nu weer terug naar die van Google. Die van Ziggo heb ik eigenlijk al jaren niet meer geprobeerd.

Heeft die Hitron ook die chip? Hmm dat wist ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door 19JM81 op 02-07-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
19JM81 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:18:
[...]

Ik haal mijn snelheid wel, maar veel hickups. Heb die van OpenDNS geprobeerd en ben nu weer terug naar die van Google. Die van Ziggo heb ik eigenlijk al jaren niet meer geprobeerd.

Heeft die Hitron ook die chip? Hmm dat wist ik niet.
Yep, volgens mij heeft de Hitron dezelfde chip.

Ik gebruikte altijd de Norton DNS servers maar die zijn al 1 maand over de zeik dus ben teruggegaan naar de stock DNS van Ziggo en het valt me niet tegen hoe die werken, was positief verrast zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Master schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:58:
[...]
Een versterker zet je in indien je meer dan twee TV's of producten gebruikt die op het coax netwerk wordt aangesloten. Gezien Ziggo garandeert tot twee toestellen voldoende signaal te leveren.
Dat hangt natuurlijk ook van de splitters en de bekabeling af of dit kan. Als allebei de toestellen dichtbij staan dan kan het prima werken maar als er een lange kabel naar zolder gaat en dan kan de kwaliteit van die kabel nog verschillen, dan kan het best zo zijn dat het signaal net niet meer lekker binnenkomt. Met als gevolg dat (een aantal) zenders niet meer werken. Ken genoeg mensen waarbij de kabel een of meerdere keren verlengt is met dubieuze plugjes/verlengstukjes. Dat kon 20 jaar geleden prima in de analoge tijd maar dat gaat al meer storing geven nu de kabelfrequenties de etherfrequenties overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Is er een manier om te forceren dat je modem de nieuwe firmware gaat ophalen? Ik heb die test ook gedaan, ongeveer 3kwart staat in het rood...

Modem al opnieuw opgestart, maar dat zorgt niet voor ophalen nieuwe firmware...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Riqy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:56:
Is er een manier om te forceren dat je modem de nieuwe firmware gaat ophalen? Ik heb die test ook gedaan, ongeveer 3kwart staat in het rood...

Dan is die firmware simpelweg nog niet beschikbaar. Je modem downloadt een andere firmware als de versie in de bootfile niet gelijk is aan de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 11:49
Kan iemand iets vertellen over deze waardes, zijn deze in orde?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vUvv9aH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:56:

Ziggo webcare op twitter contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik wil ivm Game of Thrones Movies & Series XL aangooien maar het wordt me onmogelijk gemaakt lijkt het wel. Als ik via mijnziggo wil aanpassen lukt het niet omdat mijn geboortedatum op 01-01-3000 staat. Dit heb ik al 3x aangepast afgelopen week maar in het systeem verandert er niks.

Heb ze nu al tig keer gebeld en elke keer is de wachtrij 'langer dan 8 minuten, heb ik simpelweg geen zin in aangezien ze geen exacte tijd geven, voor je het weet zit je een half uur te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:20:
Ik wil ivm Game of Thrones Movies & Series XL aangooien maar het wordt me onmogelijk gemaakt lijkt het wel. Als ik via mijnziggo wil aanpassen lukt het niet omdat mijn geboortedatum op 01-01-3000 staat. Dit heb ik al 3x aangepast afgelopen week maar in het systeem verandert er niks.

Heb ze nu al tig keer gebeld en elke keer is de wachtrij 'langer dan 8 minuten, heb ik simpelweg geen zin in aangezien ze geen exacte tijd geven, voor je het weet zit je een half uur te wachten.
Dan kies je er dus zelf voor om geen Game of Thrones te kijken ;-) #dank voor het delen van de info.

Je snapt zelf denk wel dat bellen je enige oplossing lijkt te zijn?

nieuws: Bellen naar klantenservice kost vanaf dit weekend geen extra geld meer

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 03-07-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
sjnelle schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:18:

[afbeelding]
Ja deze waarden zijn in orde. Dit had je zelf kunnen lezen in de OP: https://gathering.tweaker...list_messages/1757253#faq
Malt007 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:20:

Er wordt je niets onmogelijk gemaakt, je hebt totaal geen geduld en geeft Ziggo ook niet eens een kans om een en ander op te lossen.

Dat een wachtrij langer dan 8 minuten is zegt niets. Je kunt ook binnen 1 minuut geholpen worden, je kunt ook pas na 30 minuten geholpen worden. Er zijn waarschijnlijk meer mensen die net als jou met een reden bellen. Tja, dan moet je even wachten. Dat is vrij gebruikelijk.

Ik moet persoonlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit problemen ervaar met wachttijden met bellen naar Ziggo. Of het nu voor fUPC of fZiggo gebied is en over welk onderwerp dan ook. Ik kan geluk hebben of ik ervaar een paar minuten wachten niet als wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ja kan op zich wel wachten, maar in het verleden (voor de overname UPC?) kreeg ik altijd direct iemand aan de telefoon, zeker bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Daarnaast gebruik ik de terugbel optie, dan zou je toch denken dat je teruggebeld wordt op het moment dat er iemand beschikbaar is ipv dat je gewoon het standaard menu aan de lijn krijgt.

Ben gewoon al geïrriteerd dat het aanpassen van mijn geboortedatum niet lukt, zeker nadat ik al meerdere keren een mailtje heb gehad dat het binnen 24 uur aangepast zou worden en we zijn ondertussen al 2-3 werkdagen + het weekend verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sjnelle schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:18:

[afbeelding]
offtopic:
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-rJOdtuC4Oy0/ToQI3ZS8x_I/AAAAAAAAAHw/BjMploTrhIs/s1600/printscreen.gif

O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Lootbox schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:57:
Zelfs met de pleister-patch is het nog een ramp. Beter komen ze heel snel met een echte fix.
Het is merkbaar in Battlefield1 en af en toe met het laden van websites ook. ;w
Yep het is echt nog heel slecht met de nieuwe patch. Zie dat roodje icoontje van packet-loss geregeld in Battlefield. Ik twijfel of die gedeeltelijke patch echt iets beter maakt. _/-\o_ . Nu hopen op een snelle oplossing (werkende patch). Wanneer kunnen we de echte patch verwachten? Als het te lang duurt ga ik zeuren voor een ander type modem. ;w 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is niet echt een ander type modem meer, ze zijn vol op de connect box gaan inzetten vanuit het moederbedrijf. Als je het Virgin Media forum leest (ook liberty global) dan zijn er twee type connect boxen. Ze noemen hem daar de "super hub 3"

Die wereldwijde modem keuze is ook te lezen in dit artikel. https://www.libertyglobal...lephony-Gateway-FINAL.pdf

Ze zetten wereldwijd in op beide connect boxen van Arris of Compal.

Je mag zelf googlen of de andere connect box beter is of niet. Ik heb dat zelf al gedaan 🙃

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 04-07-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
Afgelopen 2 weken op vakantie geweest, je zou zeggen dan krijgt de apparatuur wat rust enzo, wat kan er dan misgaan....nou sinds terugkomst ervaren we ineens weer allerlei storing. Het lijkt weer op de storing die we eerder hebben ervaren, maar die eigenlijk sinds de komst van een goede monteur haast verleden tijd was.

Zender Nick JR. stoort weer, en ook is er weer de aparte correlatie tussen Upload stream van internet en de beeld kwaliteit. Mijn PC was vakantiefoto's aan het uploaden, dus volle bak uploaden, en dan volgt er dus storing op het beeld :?

Naja oke dit hebben we eerder gehad, was een tijd weg, maar nu dus blijkbaar zomaar terug. Aangezien de upload nou niet super veel gebruikt wordt, zou ik er nog wel mee kunnen leven. Maar vervolgens hebben we op allerlei zenders last van beeld dat bevriest voor een seconde zo nu en dan, geluid loopt wel gewoon door. Dit hebben we nog nooit gehad, eigenlijk alleen bij kids zenders tot nu toe, maar nu ook op RTL zenders, maar ook NED3 etc.

Zondag maar berichtje via webcare gestuurd, waar je vroeger binnen paar uur antwoord krijgt, is dat tegenwoordig pas na paar dagen :N (nog steeds geen reactie) Het nut van die webcare support is daarmee eigenlijk verdwenen.

Kortom na paar maanden geen problemen, na een vakantie ineens weer volop problemen :? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 20:23
Martinusz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:34:
Zondag maar berichtje via webcare gestuurd, waar je vroeger binnen paar uur antwoord krijgt, is dat tegenwoordig pas na paar dagen :N (nog steeds geen reactie) Het nut van die webcare support is daarmee eigenlijk verdwenen.

Kortom na paar maanden geen problemen, na een vakantie ineens weer volop problemen :? :?
Webcare is inderdaad traag geworden. Mijn ervaring is dat het contactformulier op de website van Ziggo het best werkt:
https://www.ziggo.nl/klan...nement/contact/formulier/

[ Voor 5% gewijzigd door Gandalf op 04-07-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44
Nieuwe firmware op connectbox.
Geen verschil, met die http://www.dslreports.com/tools/puma6 (server 56, bekabeld).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
matthijst schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:42:
Geen verschil, met die http://www.dslreports.com/tools/puma6 (server 56, bekabeld).
Misschien handig om te vermelden welke versie van de software dat is? (nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
matthijst schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:42:
Zijn je signaalwaardes wel in orde? Ook beetje recent AOP/splitter waar je CB op zit aangesloten?
Hou zolang het kan mijn TC7200 lekker, echt 0 problemen:

Afbeeldingslocatie: https://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/Knipsel_zpsban7i0i0.png

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jim423 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:35:
[...]

Zijn je signaalwaardes wel in orde? Ook beetje recent AOP/splitter waar je CB op zit aangesloten?
Hou zolang het kan mijn TC7200 lekker, echt 0 problemen:

[afbeelding]
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH

Waardes:
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 346750000 9 38 256qam 6
2 314750000 9 38 256qam 2
3 322750000 9 37 256qam 3
4 330750000 9 38 256qam 4
5 338750000 9 37 256qam 5
6 306750000 10 38 256qam 1
7 354750000 9 37 256qam 7
8 362750000 9 37 256qam 8
9 370750000 9 37 256qam 9
10 378750000 9 37 256qam 10
11 386750000 9 37 256qam 11
12 394750000 9 37 256qam 12
13 402750000 9 37 256qam 13
14 410750000 10 37 256qam 14
15 418750000 9 37 256qam 15
16 426750000 9 37 256qam 16

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 162551677 10
2 Goed (Locked) 38.983 161482483 5
3 Goed (Locked) 37.636 161485075 7
4 Goed (Locked) 38.605 161485245 16
5 Goed (Locked) 37.636 161481804 3
6 Goed (Locked) 38.605 161483532 5
7 Goed (Locked) 37.636 161492890 5
8 Goed (Locked) 37.356 161485387 8
9 Goed (Locked) 37.636 161487860 10
10 Goed (Locked) 37.356 161485324 22
11 Goed (Locked) 37.636 161486489 13
12 Goed (Locked) 37.636 161479765 10
13 Goed (Locked) 37.356 161488912 13
14 Goed (Locked) 37.636 161489822 14
15 Goed (Locked) 37.636 161486254 17
16 Goed (Locked) 37.356 161491227 18

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 30200000 39 5.120 64qam 11
2 23300000 38 2.560 64qam 12
3 57800000 41 5.120 64qam 7
4 37100000 39 5.120 64qam 10
5 44000000 39 5.120 64qam 9
6 50900000 40 5.120 64qam 8

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Geen idee of het iets op gaat lossen maar je signaalwaardes zijn wel vrij hoog. Zeker een upstream Tx van 38dBmV kan wel lastig doen als de CNR in het segment wat matig is. Zit de CB achter een versterker? Zoja, misschien eens voor de versterker aansluiten met een splitter? Uitgang 1 naar de CB Uitgang 2 naar de versterker. Ingang splitter verbinden met het AOP. Zit er als het goed is 1 in het internet&bellen doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jim423 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:46:
Geen idee of het iets op gaat lossen maar je signaalwaardes zijn wel vrij hoog. Zeker een upstream Tx van 38dBmV kan wel lastig doen als de CNR in het segment wat matig is. Zit de CB achter een versterker? Zoja, misschien eens voor de versterker aansluiten met een splitter? Uitgang 1 naar de CB Uitgang 2 naar de versterker. Ingang splitter verbinden met het AOP. Zit er als het goed is 1 in het internet&bellen doosje.
Omgehangen, up wordt dan:
1 30200000 43 5.120 64qam 11
2 23300000 43 2.560 64qam 12
3 57800000 47 5.120 64qam 7
4 37100000 44 5.120 64qam 10
5 44000000 45 5.120 64qam 9
6 50900000 45 5.120 64qam 8

Maakt voor de test geen verschil :)
Haal wel gewoon 300mbit down, maar heb wel het idee dat iPad/iPhone altijd even moeten nadenken voordat er een site laadt (neem aan dat die Puma 6 test daar voor is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:17:
[...]
Haal wel gewoon 300mbit down, maar heb wel het idee dat iPad/iPhone altijd even moeten nadenken voordat er een site laadt (neem aan dat die Puma 6 test daar voor is?).
De Puma 6 test is voor een ander effect dan wat jij omschrijft. Zo voelde mijn ConnectBox inderdaad ook aan. Ik heb het niet goed kunnen diagnostiseren.

Mijn hypothese was dat een langlopende verbinding (TCP) verloren gaat en dat dit voor een timeout zorgt.

De firmware versie die jij hebt is al de nieuwere. Ter referentie, CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH is één van de oudere firmware versies. Ik weet niet of er een nieuwere versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De 23 hebben ze vandaag bij me gepusht (na vragen aan twitter webcare).

Each page you browse has, on average 50 DNS lookups. Each element on the page has to look in a phone book and look up a number to connect to. This is so critical time wise that ISP's like cox maintain a DNS server as close to your house as possible just for speed. THIS MODEM DOUBLES LATENCY FOR THESE LOOK UPS. So EACH LOOK UP TAKES 2.5 times LONGER !. That REALLY ADDS UP. You can see it on page loads. This has a serious effect on simple web browsing.

[ Voor 76% gewijzigd door matthijst op 04-07-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb deze:
CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Vrij recente versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Die had ik tot vandaag ook, lijkt me de laatste geweest te zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:45:
Each page you browse has, on average 50 DNS lookups. Each element on the page has to look in a phone book and look up a number to connect to. This is so critical time wise that ISP's like cox maintain a DNS server as close to your house as possible just for speed. THIS MODEM DOUBLES LATENCY FOR THESE LOOK UPS. So EACH LOOK UP TAKES 2.5 times LONGER !. That REALLY ADDS UP. You can see it on page loads. This has a serious effect on simple web browsing.
De Puma 6 tests doet HTTP requests (~200 requests).
offtopic:
Had ik tot nu toe nooit bekeken

Bij het laden van nu.nl voorpagina (cookie knop: akkoord, adblocker: uit) worden er 145 http requests gedaan. Hoewel je weinig outliers ziet in de Puma 6 test (< 10%) moet je de som van al deze vertragingen wachten voordat nu.nl helemaal geladen is.

offtopic:
Het probleem is trouwens nu.nl. 145 http requests, ze zijn gek :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hmm jammer. Zou het alsnog zo laten zitten, deze waardes zijn een stuk gezonder.
De 22m1a versie is oud en heeft aantal bugs dus de 23-4 is de juiste. Misschien is het nog het proberen waard om een openDNS of googleDNS in je iPad vast te zetten? Misschien dat dat iets helpt, weet je in ieder geval in welke richting je moet zoeken. Maar het puma6 probleem heeft ook dit tot gevolg volgens mij hoor, van wat ik van het artikel begrijp. Vreemde is ook als je aantal keer op F5 ramt dan laadt de site wel direct. Op mijn TC7200 is dit probleem niet aanwezig echter heeft die wel een alternatieve DNS (kan bij CB niet volgens mij).

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 04-07-2017 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:25:
@ANdrode wat doet telegraaf en tweakers ter vorming van een HTTP request kader 🙃?
Volgens mij is het totaal aantal requests en de Load tijd relevant. Dat tweede is de tijd tot de pagina "gereed" is.

Tweakers.net: 104 requests (1.15s)
Telegraaf.nl: 405 (5.34s)
nu.nl: 147 (3,26s)
Google.com: 17 (0,356s)

Ik kijk met de network tab in Chrome. Nieuwe sessie (anonieme tab), adblocker uit. Zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JkN9UbOwRjNEWMU3vCKLDDwa/full.png
offtopic:
Dit zijn veel meer requests dan ik had verwacht.

De Puma6 test doet HTTP requests die daarna gesloten worden (Connection: close). Per request moet er daardoor een nieuwe verbinding/flow gemaakt worden.

Bij deze websites wordt er data van veel verschillende hosts geladen. Bij elke host heb je deze kans op vertraging. Meerdere requests achter elkaar naar dezelfde host gebruiken (zeer waarschijnlijk, standaard sinds HTTP 1.1) dezelfde TCP verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 04-07-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
@ANdrode ik heb je posts in dit topic teruggelezen. Goeie info!
Alleen lees ik niet of je een oplossing hebt (of is die er niet?).
Downloaden gaat allemaal wel prima, maar die vergelijking die je maakt met browsen op 4G dat sneller is dan via CB herken ik helemaal...

Het voelt allemaal net niet instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:01:
Alleen lees ik niet of je een oplossing hebt (of is die er niet?).
Helaas, ik weet geen oplossing.

Wat wel werkt: Een ander modem (niet Puma 6) of al het verkeer via VPN sturen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBunni
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 09:16
Sinds een tijdje vrij slechte internetverbinding, dus maar even in de modem gecheckt.

1 380000000 -21 28 256qam 10
2 316000000 -23 27 256qam 2
3 324000000 -23 27 256qam 3
4 332000000 -22 27 256qam 4
5 340000000 -21 27 256qam 5
6 348000000 -21 28 256qam 6
7 356000000 -21 28 256qam 7
8 364000000 -20 29 256qam 8
9 372000000 -20 28 256qam 9
10 308000000 -22 27 256qam 1
11 388000000 -21 28 256qam 11
12 396000000 -21 28 256qam 12
13 404000000 -21 28 256qam 13
14 412000000 -21 28 256qam 14
15 420000000 -22 27 256qam 15
16 428000000 -21 28 256qam 16

Kanaal Status afstemming RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Afgestemd 28.715 16620507 50741301
2 Afgestemd 27.042 42668 54518785
3 Afgestemd 27.170 64863 57202558
4 Afgestemd 27.724 1002885 63519483
5 Afgestemd 27.695 728127 63531522
6 Afgestemd 28.463 11131443 53752054
7 Afgestemd 28.753 15564436 49325918
8 Afgestemd 29.227 25251063 39641854
9 Afgestemd 28.905 18555842 46337879
10 Afgestemd 27.170 61697 56885882
11 Afgestemd 28.753 16594657 48299798
12 Afgestemd 28.866 17185728 47712598
13 Afgestemd 28.498 9699034 55195801
14 Afgestemd 28.062 3385601 61486048
15 Afgestemd 27.814 2040199 62769914
16 Afgestemd 28.463 7571985 57327174

1 30200000 61 2.560 64qam 11
2 23300000 61 2.560 64qam 12
3 37100000 61 5.120 64qam 10
4 44000000 61 5.120 64qam 9
5 50900000 61 5.120 64qam 8

1 2.0 0 0 42 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 3 0
4 2.0 0 0 32 0
5 2.0 0 0 18 0

Totaal geen verstand van deze waardes maar als ik de beginpost mag geloven valt zowel de downstream als upstream buiten de maximum. :P

De verbinding komt in m'n meterkast binnen en komt er vervolgens zo als Coax uit de muur:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gi0n8cH.jpg
Daarna split ik de verbinding, daarvan gaat er 1 rechtstreeks in de HorizonTV en 1 naar de Connect Box.

Valt hier zelf nog wat aan te doen of is dit een gevalletje monteur inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als het voorheen wel goed was, zou je voor de gein modem in meterkast kunnen aansluiten en kijken wat de waardes zijn. Als ze daar ook ruk zijn dan weet je dat t niet aan je bekabeling ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
Na 5 dagen aan staan mijn resultaat van de Puma test, valt mee toch? :)

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/NMcOh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:40
@MrBunni Ziet er oud uit. Is dat wel retourgeschikt? Begin inderdaad maar eens in de meterkast. Als het daar goed is heb je werk te doen. Is het in de meterkast ook niet goed, Ziggo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
MrBunni schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:16:
Sinds een tijdje vrij slechte internetverbinding, dus maar even in de modem gecheckt.

1 380000000 -21 28 256qam 10
2 316000000 -23 27 256qam 2
3 324000000 -23 27 256qam 3
4 332000000 -22 27 256qam 4
5 340000000 -21 27 256qam 5
6 348000000 -21 28 256qam 6
7 356000000 -21 28 256qam 7
8 364000000 -20 29 256qam 8
9 372000000 -20 28 256qam 9
10 308000000 -22 27 256qam 1
11 388000000 -21 28 256qam 11
12 396000000 -21 28 256qam 12
13 404000000 -21 28 256qam 13
14 412000000 -21 28 256qam 14
15 420000000 -22 27 256qam 15
16 428000000 -21 28 256qam 16

Kanaal Status afstemming RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Afgestemd 28.715 16620507 50741301
2 Afgestemd 27.042 42668 54518785
3 Afgestemd 27.170 64863 57202558
4 Afgestemd 27.724 1002885 63519483
5 Afgestemd 27.695 728127 63531522
6 Afgestemd 28.463 11131443 53752054
7 Afgestemd 28.753 15564436 49325918
8 Afgestemd 29.227 25251063 39641854
9 Afgestemd 28.905 18555842 46337879
10 Afgestemd 27.170 61697 56885882
11 Afgestemd 28.753 16594657 48299798
12 Afgestemd 28.866 17185728 47712598
13 Afgestemd 28.498 9699034 55195801
14 Afgestemd 28.062 3385601 61486048
15 Afgestemd 27.814 2040199 62769914
16 Afgestemd 28.463 7571985 57327174

1 30200000 61 2.560 64qam 11
2 23300000 61 2.560 64qam 12
3 37100000 61 5.120 64qam 10
4 44000000 61 5.120 64qam 9
5 50900000 61 5.120 64qam 8

1 2.0 0 0 42 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 3 0
4 2.0 0 0 32 0
5 2.0 0 0 18 0

Totaal geen verstand van deze waardes maar als ik de beginpost mag geloven valt zowel de downstream als upstream buiten de maximum. :P

De verbinding komt in m'n meterkast binnen en komt er vervolgens zo als Coax uit de muur:
[afbeelding]
Daarna split ik de verbinding, daarvan gaat er 1 rechtstreeks in de HorizonTV en 1 naar de Connect Box.

Valt hier zelf nog wat aan te doen of is dit een gevalletje monteur inschakelen?
Het is een wonder dat je nog een internetverbinding hebt, al is het slecht. :D Je downstream signaal is slecht, maar je verbinding valt vermoedelijk weg vanwege je upstream. Je modem staat maximaal te zenden.

Sluit je modem even aan in de meterkast. Als het signaal met meer dan 7 dB (3,5 dB splitter plus nog eens 3,5 dB voor bekabeling en connectoren) toeneemt, dan kan je ervan uitgaan dat je bekabeling brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Hoe zijn de waardes van mijn modem? Kan iemand me dat uitleggen, volgens mij binnen de normen. Maar ik twijfel nu ik al die posts zie.

Afbeeldingslocatie: https://www.jumpstartmedia.nl/waarden.png

[ Voor 21% gewijzigd door 19JM81 op 05-07-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
19JM81 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:35:
Hoe zijn de waardes van mijn modem? Kan iemand me dat uitleggen, volgens mij binnen de normen. Maar ik twijfel nu ik al die posts zie.

[afbeelding]
Het is gewoon prima. Vergeleken met je voorganger is het ontvangstniveau van het DS-signaal zo'n 25dB hoger, en het zendniveau van je modem zo'n 14dB lager. :P Het zendniveau is wat aan de hoge kant, maar nog valt nog prima binnen het acceptabele bereik.

Is er een specifieke reden voor deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
Ik heb sinds een week of twee problemen met mijn verbinding, veel lag en laden van sommige websites duurt heel lang.

Afbeeldingslocatie: https://www.jumpstartmedia.nl/puma-1.png

[ Voor 21% gewijzigd door 19JM81 op 05-07-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 08:34
Zijn deze waarden wel ok? Technicolor modem.

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 124 6952000 252000000 Hz 5.2 dBmV 37.4 dB
2 Locked QAM256 121 6952000 228000000 Hz 5.4 dBmV 36.8 dB
3 Locked QAM256 122 6952000 236000000 Hz 5.3 dBmV 37.8 dB
4 Locked QAM256 123 6952000 244000000 Hz 5.3 dBmV 37.9 dB
5 Locked QAM256 125 6952000 260000000 Hz 5.2 dBmV 37.8 dB
6 Locked QAM256 126 6952000 268000000 Hz 5.1 dBmV 37.3 dB
7 Locked QAM256 127 6952000 276000000 Hz 5.3 dBmV 37.6 dB
8 Locked QAM256 128 6952000 284000000 Hz 5.6 dBmV 38.1 dB
9 Locked QAM256 129 6952000 292000000 Hz 5.5 dBmV 38.2 dB
10 Locked QAM256 130 6952000 300000000 Hz 5.5 dBmV 37.9 dB
11 Locked QAM256 131 6952000 308000000 Hz 5.7 dBmV 37.8 dB
12 Locked QAM256 132 6952000 316000000 Hz 5.7 dBmV 38.3 dB
13 Locked QAM256 133 6952000 324000000 Hz 5.8 dBmV 38.4 dB
14 Locked QAM256 134 6952000 332000000 Hz 5.9 dBmV 37.4 dB
15 Locked QAM256 135 6952000 340000000 Hz 5.9 dBmV 37.3 dB
16 Locked QAM256 136 6952000 348000000 Hz 6.1 dBmV 38.6 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.2 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.8 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 43.3 dBmV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
wvkreg schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:18:

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel

Upstream Channel
Heb je problemen?

Of gaat iedereen nu zijn waarden posten (zonder problemen) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel

Upstream Channel
Die waardes zijn heel slecht. De verbinding kan elk moment wegvallen.

spoiler:
Die waardes zijn prima... Ook voor jou geldt: is er een specifieke reden voor deze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
19JM81 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:35:

[afbeelding]
Sorry, maar een beetje eigen initiatief wordt hier toch wel verwacht. Er is een Openingspost waarin dit soort basic vragen beantwoord worden: Kijk onder het kopje Veel gestelde vragen en daar wordt deze vraag prima beantwoord.

Daarnaast heb je geen problemen dan hoeft deze vraag niet gesteld te worden. Heb je wel problemen zoals @MrBunni dan zou je inderdaad kunnen vragen naar een oplossing. Waar geen probleem is valt weinig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 08:34
sylvesterrr schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:35:
[...]

Die waardes zijn heel slecht. De verbinding kan elk moment wegvallen.

spoiler:
Die waardes zijn prima... Ook voor jou geldt: is er een specifieke reden voor deze vraag?
Merci! Ik had de laatste tijd wel wat drops in snelheid in downstream naar 150Mbps. Voor de rest ok, sorry voor het vervuilen van het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:07:
[...]
Ik heb nooit een Horizon gehad. Kan er dus veder geen zinnig woord over zeggen. Mijn verhaal ging alleen op voor de standaard mediabox.
Even een update van mijn router en vreemde ip adressen. Het bleek uiteindelijk inderdaad aan de horizon mediabox te liggen. Zodra ik deze box met mijn router verbond ging de mediabox ook ip adressen uitgeven terwijl ik dhcp uit had staan.

Inmiddels opgelost door mediabox terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Daarna kon ik via de laptop handmatig instellingen doen op de mediabox. Vervolgens weer aangesloten op de router. En nu werkt alles naar wens.
Pagina: 1 ... 30 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic