Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:46
[quote]R4gnax schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:08:
[...]

Ik heb sinds paar weken het nieuwe ziggo modem (SmartWifi) echter geeft deze ook problemen.

Mijn ervaring met de SmartWiFi modem is dat bijvoorbeeld download niet hoger dan 400-500 Mbps komt terwijl ik met de Ubee UBC1318ZG voorheen makkelijk 900 Mbps download haalde.

Een kennis van mij heeft sinds 2 weken nu ook SmartWiFi modem en ervaart ook een minder snelle verbinding. Rond de 600 Mbps terwijl hij het Giga abonnement heeft.

Wat ook nog opvalt is dat in call of duty de latency altijd 40+ ms is terwijl iemand verderop in de straat met de connectbox 20ms haalt in de zelfde game lobby.

Zakelijke klantenservice wilt mijn modem ook niet omruilen voor een Ubee UBC1318ZG omdat ze deze niet meer leveren omdat nu SmartWiFi modem beschikbaar is.

In alle gevallen staat het modem in bridge mode zonder IPv6.

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenjoeri op 15-11-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
ikbenjoeri schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:25:
Zakelijke klantenservice wilt mijn modem ook niet omruilen voor een Ubee UBC1318ZG omdat ze deze niet meer leveren omdat nu SmartWiFi modem beschikbaar is.
Typisch.
Je zou toch haast uit frustratie alleen al een dikke vette middelvinger naar die Kwalitatief Uitermate Teleurstellende ballen-service van Ziggo opsteken en gewoon zelf een Ubee op de vrije markt aanschaffen en ze vervolgens via chapitre 'eigen modemkeuze' dwingen dat ding op te voeren in hun netwerk.

Kom op zeg. Wat een clown-wereld. Heb je een werkend alternatief; het enige alternatief wat echt vlekkeloos werkt, en dan stop je ermee. WTF. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door R4gnax op 15-11-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:11
[...]

Ik heb sinds paar weken het nieuwe ziggo modem (SmartWifi) echter geeft deze ook problemen.

Mijn ervaring met de SmartWiFi modem is dat bijvoorbeeld download niet hoger dan 400-500 Mbps komt terwijl ik met de Ubee UBC1318ZG voorheen makkelijk 900 Mbps download haalde.

Een kennis van mij heeft sinds 2 weken nu ook SmartWiFi modem en ervaart ook een minder snelle verbinding. Rond de 600 Mbps terwijl hij het Giga abonnement heeft.

Wat ook nog opvalt is dat in call of duty de latency altijd 40+ ms is terwijl iemand verderop in de straat met de connectbox 20ms haalt in de zelfde game lobby.

Ik haal makkelijk de 1000mbit met het nieuwe modem, zelfs rond de 900mbit over wifi. Is je AOP van de nieuwste versie/geen storing op de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:20
Zou kunnen.

Vandaag de pakketten van ziggo in ontvangste genomen..

Hier de sagemcom ontvangen.. Ben er best wel blij mee.

Het is wel een lomp ding.

Maar ben heel blij met de 2,5Gbit poort en wifi 6.. Aangezien ik al van plan was een andere modem te kopen met wifi 6.. Maar wilde nog even wachten vanwege de glasvezel..

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Bij het vervangen van de oude modem, hoef je alleen de nieuwe er tussen te prikken en klaar?

Weet dat ik verder nooit iets van modem instelling hoefde te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:35

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Ik heb sinds kort ook het Giga-abonnement en kreeg aldus ook het SmartWifi modem (zwarte model met stoffen voorkant). Haal hier prima gigabit snelheid. Dat is dan ook bridged (en IPv6 op mijn router uitgeschakeld, router is een ASUS GT-AX11000 Pro trouwens).

Het modem zelf kan het dus prima aan. Dan zal een ander modem ook geen verschil gaan maken lijkt me. Probleem zit dan eerder in het Ziggo netwerk zelf in jouw regio lijkt me.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:39:
[...]

Ik heb sinds kort ook het Giga-abonnement en kreeg aldus ook het SmartWifi modem (zwarte model met stoffen voorkant). Haal hier prima gigabit snelheid. Dat is dan ook bridged (en IPv6 op mijn router uitgeschakeld, router is een ASUS GT-AX11000 Pro trouwens).

Het modem zelf kan het dus prima aan. Dan zal een ander modem ook geen verschil gaan maken lijkt me. Probleem zit dan eerder in het Ziggo netwerk zelf in jouw regio lijkt me.
Stoffen voorkant, heb je een foto? Back to the 70's :P (althans die tijd ken ik alleen van fotos :+ )
R4gnax schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:45:
[...]

Typisch.
Je zou toch haast uit frustratie alleen al een dikke vette middelvinger naar die Kwalitatief Uitermate Teleurstellende ballen-service van Ziggo opsteken en gewoon zelf een Ubee op de vrije markt aanschaffen en ze vervolgens via chapitre 'eigen modemkeuze' dwingen dat ding op te voeren in hun netwerk.

Kom op zeg. Wat een clown-wereld. Heb je een werkend alternatief; het enige alternatief wat echt vlekkeloos werkt, en dan stop je ermee. WTF. 8)7
Bij Ziggo zijn de financiële keuzes vanuit het moederbedrijf doorslaggevend, niet de beleving van klanten. Gelukkig lees je hier wel dat het nieuwe modem massaal wordt uitgerold waardoor er een betere bandbreedte verdeling komt in de wijk netten.
[...]

Hier vergelijk je een niet WiFi modem met een WiFi modem, heb je op het nieuwe modem het WiFi signaal uitgeschakeld en heb je verbinding over je oude AP's? Alleen dan is het eerlijk om deze vergelijking te maken.

Dat kan ook nog aan WiFi liggen, of meet je dit bij beide huizen bedraad?

Ja dat is zorgelijk nieuws, sinds 2 maanden KPN glasvezel hier na een jaar uitstel. Had mij voorgenomen als ik ooit terug naar Ziggo ga dat het UBC1318ZG modem een voorwaarde is voor mij. Dat modem heb ik jaren met plezier gehad (had hem al heel vroeg nav persoonlijke testen).

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 16-11-2022 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
@ Wopper waarom zou je ooit weer terug naar Ziggo willen als je nu toekomstbestendig glasvezel hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:02:
@ Wopper waarom zou je ooit weer terug naar Ziggo willen als je nu toekomstbestendig glasvezel hebt??
Omdat TV kijken tegen valt via een settopbox? Omdat glasvezel net zo goed (veel) duurder kan zijn en je de extra snelheid niet gebruikt? Omdat de ISP een prutser is?* ...? Er zijn zoveel redenen waarom je toch liever niet glasvezel, al dan niet van de beschikbare ISP(s) afneemt.
Zelf heb ik mij in ieder geval begin dit jaar niet ingeschreven voor aanleg bij Delta op basis van de negatieve ervaringen van anderen, het verlies aan TV kijken rechtstreeks op de TV (i.p.v. IPTV met settopbox), en het feit dat voor mij 1Gbit/s niet nodig is, goedkopere abo weer stuk minder was dan huidige 350/35 van Ziggo, en uiteindelijk internet + TV maar iets van 2 of 3 euro per maand goedkoper was.

* Bv Delta / Caiway etc die geen IPv6 ondersteunen, laatst zaten te prutsen met allemaal "nieuwe" IPv4 adressen uit Amerika & Zweden gekocht wat tot allemaal problemen leiden waaronder niet werkende websites, VoLTE dat niet werkte, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirk 1964 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:02:
@RobertMe geeft ook al een aantal valide punten aan. Qua TV en qua merknaam heb ik een oranje hart. Door capaciteitsproblemen ben ik ook overgestapt naar DSL van KPN. En nu overgezet naar glas van KPN, en dat bevalt echt prima:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOD06kzheqyKgAfNAjqcoJDIcls=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3xkJNbfKleN3RgWMUJJPqafj.png?f=user_large

Alleen is het niet zo dat ik specifiek glas wil, ik heb wel een voorkeur voor glas. Er zijn een aantal randvoorwaarden die ik ook meeneem in mijn keuze; ik wil een betrouwbare ISP, bij voorkeur jaarlijkse korting, en snelle reparatietijden. Voor mij valt een Tele2 of T-Mobile daarom ook af. Teveel klachten over "we zetten het door naar de 2e lijn, na 3 dagen hoor je wat".

Ben wel van mening dat het coax internet wel erg gevoelig is voor storingen, ook het verdelen van de bandbreedte TV v.s internet, D3.0 v.s D3.1 kanalen. De complexiteit dat je een coax modem in huis haalt wat 8-12 watt verbruikt. Los van alle energie die verloren gaat in de wijkkasten qua versterkers. Dan is XGS-PON wat Delta en KPN etc uitrollen groener, zowel inhuis (3,5 watt) en buitenshuis omdat het passief is en geen stroom verbruikt tot aan de centrale, welke kilometers verderop staat.

Voorlopig blijf ik nog wel op glas, dat zegt mijn Tweakers hart _/-\o_
RobertMe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:08:
[...]

* Bv Delta / Caiway etc die geen IPv6 ondersteunen, laatst zaten te prutsen met allemaal "nieuwe" IPv4 adressen uit Amerika & Zweden gekocht wat tot allemaal problemen leiden waaronder niet werkende websites, VoLTE dat niet werkte, ....
Ja exact dat, liever DSL van 200/60 van KPN dan 1Gig glasvezel van Delta. De club die erachter zit is chaotisch en niet gestructureerd (my2cents).

[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 16-11-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:19:
[...]

Stoffen voorkant, heb je een foto? Back to the 70's :P (althans die tijd ken ik alleen van fotos :+ )
[...]
Het is hetzelfde spul waarmee de bovenkant van de Next Mini bekleed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRyiLLi3slsb8EZVNv-uxrAOT0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wzji401UFWizzr9EPV4ZClDy.jpg?f=user_large
R4gnax schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:45:
[...]

Typisch.

Nieuwe Sagemcom werkt prima op een gigabit verbinding. In mijn geval zelfs beter dan de Ubee. Ik merk alleen een iets hogere latency (zat altijd op 6-9 ms naar de gemiddelde Speedtest server en nu 9-12). Maar in alledaags gebruik merk ik daar niets van. Het is dus onzin dat de Ubee het enige modem is dat werkt. Sowieso was de Ubee nooit bedoelt voor de consumentenmarkt en was alleen maar een tijdelijke workaround voor diegene die specifieke problemen ervaarden met de Puma chipset. Want, ondanks dat het klopt wat je aangaf is in dagelijks gebruik het probleem van de Puma chipset na die softwarematige mitigaties niet zo groot als sommigen hier doen vermoeden. Velen praten elkaar ook maar na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
Jay-B schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:04:
Want, ondanks dat het klopt wat je aangaf is in dagelijks gebruik het probleem van de Puma chipset na die softwarematige mitigaties niet zo groot als sommigen hier doen vermoeden. Velen praten elkaar ook maar na.
Familie van me heeft 2 dagen een Arris ConnectBox in gebruik gehad voordat de vervangende Ubee bij hen binnenkwam. Niets als problemen met latency spikes bij video streams en gamen en in het algemeen een hogere basis latency. Ze hebben een grafiek van het ding ook uitgelezen; meting over tijd gedaan; etc. en de latency kroop eigenlijk niet onder de 100ms maar had wel continu uitschieters naar boven. Dus tja... "niet zo groot" Nee. Ik denk dat ze gewoon precies zo groot zijn als mensen hier vertellen; alleen dat het gros van de consumenten gewoon niet beter gewend is en denkt dat het maar normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:04:
Sowieso was de Ubee nooit bedoelt voor de consumentenmarkt en was alleen maar een tijdelijke workaround voor diegene die specifieke problemen ervaarden met de Puma chipset.
Je kon (/kunt nog steeds?) deze ook aanvragen in de community. Deze optie zijn ze gaan bieden toen IPv6 in bridge mode beschikbaar kwam. Je had dan de keuze uit de ConnectBox of de Ubee. Diegenen met een oud modem (zoals ik, met nog een antieke Cisco modem only :p) kregen dan ook zonder problemen de Ubee. Die wat al een ConnectBox hadden en wilden ruilen konden dat dan weer niet omdat ze al een geschikt modem hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R4gnax schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:19:
[...]

Familie van me heeft 2 dagen een Arris ConnectBox in gebruik gehad voordat de vervangende Ubee bij hen binnenkwam. Niets als problemen met latency spikes bij video streams en gamen en in het algemeen een hogere basis latency. Ze hebben een grafiek van het ding ook uitgelezen; meting over tijd gedaan; etc. en de latency kroop eigenlijk niet onder de 100ms maar had wel continu uitschieters naar boven. Dus tja... "niet zo groot" Nee. Ik denk dat ze gewoon precies zo groot zijn als mensen hier vertellen; alleen dat het gros van de consumenten gewoon niet beter gewend is en denkt dat het maar normaal is.
Ik heb in een periode van 6 jaar alle Connectboxen gehad. Problemen met lagspikes had ik alleen voor de softwaremitigaties maar niet erna. Basis latency was gemiddeld wel iets hoger maar dit leidde bij mij niet tot problemen. Tot voor kort had ik nog een Connectbox Giga (Puma 7). Het is dat mijn wederhelft problemen had met de nieuwe VPN voor haar werk waardoor ik overgestapt was op een Ubee 1318 maar anders had ik de Connectbox Giga nog steeds. Ik ga niet zeggen dat je geen last kan hebben maar de claim dat dit standaard leidt tot een onbruikbare verbinding (dat is in mijn ogen de symptomen die je beschrijft) daar ga ik op basis van mijn eigen ervaring niet in mee.
RobertMe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:19:
[...]

Je kon (/kunt nog steeds?) deze ook aanvragen in de community. Deze optie zijn ze gaan bieden toen IPv6 in bridge mode beschikbaar kwam. Je had dan de keuze uit de ConnectBox of de Ubee. Diegenen met een oud modem (zoals ik, met nog een antieke Cisco modem only :p) kregen dan ook zonder problemen de Ubee. Die wat al een ConnectBox hadden en wilden ruilen konden dat dan weer niet omdat ze al een geschikt modem hadden.
Klopt maar dit gebeurde dus alleen op kleine schaal. Ziggo heeft zelf ook geen grote aantallen Ubee's. Ze willen hem dus best leveren maar het moet wel zin hebben.
Ik word er ook niet bepaald opgewonden van. Maar goed, smaken verschillen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
@RonbertMe dan heb ik nieuws voor je ook Ziggo gaat volledig over op IPTV ze zijn daar al druk mee bezig. DVBC zal uit gefaseerd gaan worden. Het blijft pappen en nathouden met dat coax netwerk van vaak > 45 jaar oud. Een keer zullen ze toch geheel op glas over moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb het modem aangesloten, die nieuwe sagecom.
Ben er opzicht wel blij mee wat het doet.. Maar het is wel een hele verandering van een front met ledjes die duidelijk iets aangeven of de lijn werkt of niet. Naar een tapijt voorkant.
Witte led zit rechts onderin.. En het is ook het enigste dat waar aan je kan zien dat hij in bedrijf is.

Heb wel opgemerkt dat het nieuwe modem erg snel opstart en klaar is voor gebruik. Bij mijn oude cisco epc 3928 moest ik toch best wel even wachten totdat de verbinding terug komt.

Nou met de GIG abo vliegt alles wel snel door heen.

Ben op zich te vreden, alleen vind dat de download eigenlijk wel een beetje hoger had mogen zijn.
Verwachtte zelf rond de 980 Mbit uit te komen.. Maar waarschijnlijk mag ik blij zijn als hij de 940Mbit haalt.

Upload is verder perfect.

https://dfn.speedtestcust...b7-11ed-a77d-0570a4c3c6ed

Weet niet of dat de wat lagere snelheid te maken kan hebben door welke switch ik gebruik achter die modem / router. Bekabeling naar boven is verder gewoon Cat 6a

Zit er misschien nog verschil in de splitters die ziggo gebruikt.

In het begin dat ik ziggo gekozen heb is hier toen nog een monteur geweest die het AOP heeft aangepast.
Daarop was in 2014 een hele nieuwe unit geinstalleerd.
De splitter is wel een 3 way versie, maar niet de 2 way die je nou dagelijks zit.
Dus apparte Radio (die niet gebruikt word) TV en modem aansluiting.

[ Voor 23% gewijzigd door Robin4 op 16-11-2022 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ongevraagd de nieuwe Sagemcom gekregen bij mijn Internet Start abonnement, dus ik kan bevestigen dat je geen snel pakket nodig hebt om in aanmerking te komen.

De WiFi ontvangst is een stuk beter ten opzichte van mijn witte Compal; voorheen haalde in de meest afgelegen kamer met dikke betonnen muur 12 mbit, nu haal ik daar 40 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dirk 1964 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:49:
-knip-
DVBC zal uit gefaseerd gaan worden.
-knip-
Heb je daar een bron voor, of beleef je het als educated guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:03

DON PAPA

Tweaker-fan

Robin4 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:11:
Ben op zich te vreden, alleen vind dat de download eigenlijk wel een beetje hoger had mogen zijn.
Verwachtte zelf rond de 980 Mbit uit te komen.. Maar waarschijnlijk mag ik blij zijn als hij de 940Mbit haalt.
Is dat niet een beperking van je 1GB netwerk poort? Ik haal op mijn pc bekabeld ook altijd rond de 940Mbit/s maar via WiFi haal ik wel gewoon de 1000Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:19
Ben er opzicht wel blij mee wat het doet.. Maar het is wel een hele verandering van een front met ledjes die duidelijk iets aangeven of de lijn werkt of niet. Naar een tapijt voorkant.
Witte led zit rechts onderin.. En het is ook het enigste dat waar aan je kan zien dat hij in bedrijf is.

Heb wel opgemerkt dat het nieuwe modem erg snel opstart en klaar is voor gebruik. Bij mijn oude cisco epc 3928 moest ik toch best wel even wachten totdat de verbinding terug komt.

Nou met de GIG abo vliegt alles wel snel door heen.

Upload is verder perfect.

https://dfn.speedtestcust...b7-11ed-a77d-0570a4c3c6ed

Weet niet of dat de wat lagere snelheid te maken kan hebben door welke switch ik gebruik achter die modem / router. Bekabeling naar boven is verder gewoon Cat 6a

Zit er misschien nog verschil in de splitters die ziggo gebruikt.

In het begin dat ik ziggo gekozen heb is hier toen nog een monteur geweest die het AOP heeft aangepast.
Daarop was in 2014 een hele nieuwe unit geinstalleerd.
De splitter is wel een 3 way versie, maar niet de 2 way die je nou dagelijks zit.
Dus apparte Radio (die niet gebruikt word) TV en modem aansluiting.
Dat je 'maar' 940Mbit haalt komt door je netwerkkaart/switch of alle andere apparatuur die beperkt is tot theoretisch 1.0Gbps. Maximale wat je erin de praktijk mee haalt is 940Mbit, wil je sneller zal je alles naar minimaal 2,5Gbps upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:02:
[...]

Zolang ze CI+ modules actief blijven "verkopen" lijkt die kans mij sowieso klein. Ze zullen vast eerst beginnen met "nieuwe gebruikers" te weigeren voordat ze ook voor de bestaande klanten ermee stoppen. Dus zolang je nog kunt kiezen voor "ik wil CI+" of "ik wil een extra CI+ module huren" zal het wel los lopen. Immers lijkt het mij ook onlogisch om nu nog iets aan te bieden waarvan ze nu al weten dat het over bv een half jaar of jaar wordt stop gezet. En het daadwerkelijk uitschakelen kan ook zomaar weer in fases gaan, net zoals met analoge TV & radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:59:
* DVB-C heeft z'n langste tijd gehad:
- Alle andere ISP's bieden - op enkele uitzonderingen na - uitsluitend IPTV aan.
- De standaard decoder bij Ziggo is nu IPTV.
- Losse smartcards worden niet meer verkocht of geactiveerd.
- Regelgeving heeft ervoor gezorgd dat de consument eigen hardware mag kiezen bij DVB-C, maar niet bij IPTV; voor een ISP als Ziggo dus extra reden om van DVB-C af te stappen.
- Steeds strengere DRM-eisen van contentproviders.

Nou zal het DVB-C signaal morgen niet uitgeschakeld zijn, maar zou - in theorie - morgen Ziggo persbericht naar buiten kunnen brengen dat ze over x-tijd beginnen in de eerste gebieden het DVB-C signaal uit gaan schakelen (net zoals ze gedaan hebben met analoge TV en radio).
Ze zitten immers al actief klanten IPTV-decoders te pushen (en niet CI-modules) wat niet nodig zou zijn als DVB-C nog lang blijft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Da's een opsomming van argumenten, geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:40:
Die ook nog eens incorrect is. Ja sure, ze verkopen en activeren geen smartcards meer, maar dat is al meer dan 5 jaar het geval. Heeft ook niks te maken met (uitschakelen van) DVB-C maar puur dat ze meer verdienen aan alles verhuren. Wat natuurlijk sowieso de standaard is geworden. Alles op huur basis i.p.v. eenmalige aankoop. Kijk maar naar iets als Office, niemand koopt nog Office, iedereen neemt een abonnement op Office 365.

Edit:
En dat andere providers geen DVB-C aanbieden is ook redelijk logisch. Sure, je kunt van glasvezel ook weer naar DVB-C, en sommige providers hebben dit ook gedaan. Maar erg logisch is het niet. Nog los van dat je waarschijnlijk dan ee nadelen van DVB-C en van IPTV hebt en de voordelen van geen. Voldoende die zweren bij DVB-C omdat je "geen" vertraging hebt, maar met zo'n hybride systeem heb je die toch weer. En voordeel van IPTV is dat het gewoon over ethernet gaat en je geen coax kabels hoeft te trekken, maar on deze variant weer wel.

Edit2 er dan maar meteen achteraan :p
Mooiste oplossing is dan die DVB over IP variant. Een Fritzbox voor Ziggo / docsis kan dit, maar dit wordt nog maar zeer beperkt ondersteund door TVs, meen alleen Panasonic? Dan kun je lekker TV blijven kijken via de TV (/zonder settopbox) maar wel over ethernet. En dat dan volgens een standaard die alle ISPs en TV merken kunnen ondersteunen.

[ Voor 45% gewijzigd door RobertMe op 16-11-2022 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat lijkt een trend te zijn. Ik ben er niet blij mee, ik zie graag wat ledjes waaraan ik direct kan zien of iets normaal functioneert en zo niet heb ik graag een indicatie van wat er mis kan zijn. Met de Smart WiFi pods heeft Ziggo het nog bonter gemaakt. Daar zit een wit ledje op dat knippert bij de installatie en dan uit gaat. Bij normaal bedrijf is het ledje uit en zie je niets. Maar ja, als de netspanning ar af gaat is het ledje ook uit. Ik heb toch echt graag een positieve indicatie bij normaal functioneren.

Overigens kan de LED op het Sagemcom modem ook andere kleuren weergeven. Groen is bridge mode als ik me niet vergis. Blauw en rood schijnt ook te kunnen en iets te betekenen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:03

DON PAPA

Tweaker-fan

Roetzen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:55:
[...]
Overigens kan de LED op het Sagemcom modem ook andere kleuren weergeven. Groen is bridge mode als ik me niet vergis. Blauw en rood schijnt ook te kunnen en iets te betekenen.
Wit = het modem is on-line in routermodus
Wit pulserend = het modem is aan het opstarten
Groen = het modem is on-line in bridgemodus

Een modem in bridge-modus heeft dan geen router-functie:

• Alle wifi-opties van het modem zijn uitgeschakeld
• De firewall schakelt uit.
• Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet gebruiken.

Rood = modem heeft geen verbinding.
Blauw = partial bonding
Blauw snel knipperend = bootload defect

Tijdens de opstartfase is het modem altijd wit knipperend. Groen pulseren/knipperen is dat er een software update plaatsvind. Groen pulserend betekent dus update van het modem, niet dat het online probeert te komen in bridge mode.

SW
SW update in progress
1
Green
50%
Fading in/out every 2 seconds

'flashing blue' (knipperend blauw): is een error en dat het modem niet online komt vanwege problemen met de configuratie. Dit kan een bootloader defect zijn, maar ook wat anders. 

Blauw = WPS functionaliteiten. Zo brand het lampje 0 - 20 seconden blauw als hij een succesvolle WPS registratie heeft. Behalve dus als het snel blauw knippert, dat er een probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:55:
[...]

Dat lijkt een trend te zijn. Ik ben er niet blij mee, ik zie graag wat ledjes waaraan ik direct kan zien of iets normaal functioneert en zo niet heb ik graag een indicatie van wat er mis kan zijn. Met de Smart WiFi pods heeft Ziggo het nog bonter gemaakt. Daar zit een wit ledje op dat knippert bij de installatie en dan uit gaat. Bij normaal bedrijf is het ledje uit en zie je niets. Maar ja, als de netspanning ar af gaat is het ledje ook uit. Ik heb toch echt graag een positieve indicatie bij normaal functioneren.

Blauw is die "als die het niet doet". Toen ik paar weken terug deze bij familie heb aangesloten bleef die op blauw hangen. Pas na half uur bellen kwam er de conclusie dat het AOP "niet goed was" (was stiekem een verborgen splitter over AOP met 1 aansluiting). Zonder die ertussen ging modem eindelijk wel naar de witte led en dus ook verbinding met internet.

Edit:
Met ee volledige lijst van @DON PAPA erbij. Ik bedoel dus blauw pulserend.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 16-11-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zojuist weer voor een jaar verlengd en kreeg na wat overleg 6 a 20 euro korting.
Wel een upgrade gedaan naar het Gigapakket.
De dame wilde eerst een witte modem opsturen, maar ik vertelde haar dat ik liever een zwarte zou willen.
Ze was echter niet op de hoogte dat er een zwarte modem zou zijn voor Giga internet.
Na overleg met haar leidinggevende krijg ik as vrijdag toch een zwarte modem geleverd.

Dit is toch de betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:40:
Nee natuurlijk is dat geen bron. Als ik een bron had stond dat nieuws ook al op alle bekende websites en was het hier ook veel meer besproken.

Het is wel een reeks aan argumenten/voorgeschiedenis waar je wel aan kunt afleiden dat DVB-C eindig is en IPTV de standaard wordt (wat het dus al is bij nieuwe klanten).
Het is langzaam afbouwen van DVB-C (geen eigen/losse smartcards -> standaard decoder is IPTV -> regelgeving dat DVB-C standaard meer 'open' moet wat in het nadeel van Ziggo is -> en steeds meer nadruk op apps voor Android TV/Apple TV e.d.

Dan wordt de stap voor de klanten om van DVB-C naar IPTV te gaan zo klein mogelijk gemaakt.
Hooguit stuur je de rest een 'gratis' IPTV-decoder op (zoals bij uitschakeling van analoge TV is gebeurd) en ze zijn klaar; iedereen aan de IPTV.

Ziggo heeft wel vaker veranderingen aangekondigd die of per direct (verkoop/activering smartcards) of verspreid over jaren (afbouw analoge tv) werden ingezet.
Ze kunnen morgen een persbericht uitbrengen waarin ze (bijvoorbeeld) aangeven over 2 jaar DVB-C uit te schakelen en alle klanten die dat nog gebruiken gratis een IPTV-decoder kunnen krijgen.
Ze bevestigen nergens dat DVB-C nog jaren blijft terwijl ze juist vaag zijn als het over IPTV-only toekomst gaat.
(Wat natuurlijk logisch is vanuit hun positie)
RobertMe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:45:
Die ook nog eens incorrect is. Ja sure, ze verkopen en activeren geen smartcards meer, maar dat is al meer dan 5 jaar het geval.
Dus wat ik daarover zeg is correct.
Heeft ook niks te maken met (uitschakelen van) DVB-C maar puur dat ze meer verdienen aan alles verhuren.
Uiteraard. Ze weten dat lineaire TV een aflopende zaak ze zullen er in de tijd die nog resteert nog zoveel mogelijk (financieel) uitpersen. Zie KPN met DSL, PostNL met post.
Wat natuurlijk sowieso de standaard is geworden. Alles op huur basis i.p.v. eenmalige aankoop. Kijk maar naar iets als Office, niemand koopt nog Office, iedereen neemt een abonnement op Office 365.
Daar kan ik lang over uitweiden, maar laat ik het maar op houden dat ik die trend van eigendom naar alles huren/abonnement een van de grootste negatieve trends vindt momenteel.

Ja ik snap de voordelen van IPTV; die zijn er ook echt wel, maar die flink dichtgetimmerde standaard kent ook flinke nadelen t.o.v. de vrij open standaard DVB-C.
Daar wordt wel heel erg snel overheen gestapt.

Men klaagt over games die niet speelbaar zijn zonder internetverbinding, software dat niet bruikbaar is zonder internet of abonnement (zie debacle met Pantone) maar als het op dit onderwerp gaat zijn die bezwaren er kennelijk niet meer.

/rant.

Maar goed, ik weet zelf ook wel dat ik in de minderheid sta over iets als dit. Dit is een internetdiscussie waar geen van allen de andere overtuigd of laat overtuigen dus ik laat het dan ook maar hier bij. Ik ga liever nu aan de oliebol. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piet91 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:36:
[...]

Nee natuurlijk is dat geen bron. Als ik een bron had stond dat nieuws ook al op alle bekende websites en was het hier ook veel meer besproken.

Het is wel een reeks aan argumenten/voorgeschiedenis waar je wel aan kunt afleiden dat DVB-C eindig is en IPTV de standaard wordt (wat het dus al is bij nieuwe klanten).
Het is langzaam afbouwen van DVB-C (geen eigen/losse smartcards -> standaard decoder is IPTV -> regelgeving dat DVB-C standaard meer 'open' moet wat in het nadeel van Ziggo is -> en steeds meer nadruk op apps voor Android TV/Apple TV e.d.

Dan wordt de stap voor de klanten om van DVB-C naar IPTV te gaan zo klein mogelijk gemaakt.
Hooguit stuur je de rest een 'gratis' IPTV-decoder op (zoals bij uitschakeling van analoge TV is gebeurd) en ze zijn klaar; iedereen aan de IPTV.

Ziggo heeft wel vaker veranderingen aangekondigd die of per direct (verkoop/activering smartcards) of verspreid over jaren (afbouw analoge tv) werden ingezet.
Ze kunnen morgen een persbericht uitbrengen waarin ze (bijvoorbeeld) aangeven over 2 jaar DVB-C uit te schakelen en alle klanten die dat nog gebruiken gratis een IPTV-decoder kunnen krijgen.
Ze bevestigen nergens dat DVB-C nog jaren blijft terwijl ze juist vaag zijn als het over IPTV-only toekomst gaat.
(Wat natuurlijk logisch is vanuit hun positie)

[...]

Dus wat ik daarover zeg is correct.

[...]

Uiteraard. Ze weten dat lineaire TV een aflopende zaak ze zullen er in de tijd die nog resteert nog zoveel mogelijk (financieel) uitpersen. Zie KPN met DSL, PostNL met post.

[...]

Daar kan ik lang over uitweiden, maar laat ik het maar op houden dat ik die trend van eigendom naar alles huren/abonnement een van de grootste negatieve trends vindt momenteel.

Ja ik snap de voordelen van IPTV; die zijn er ook echt wel, maar die flink dichtgetimmerde standaard kent ook flinke nadelen t.o.v. de vrij open standaard DVB-C.
Daar wordt wel heel erg snel overheen gestapt.

Men klaagt over games die niet speelbaar zijn zonder internetverbinding, software dat niet bruikbaar is zonder internet of abonnement (zie debacle met Pantone) maar als het op dit onderwerp gaat zijn die bezwaren er kennelijk niet meer.

/rant.

Maar goed, ik weet zelf ook wel dat ik in de minderheid sta over iets als dit. Dit is een internetdiscussie waar geen van allen de andere overtuigd of laat overtuigen dus ik laat het dan ook maar hier bij. Ik ga liever nu aan de oliebol. :9
Nouja, dat DVB-C eindig is zal ook niemand ontkennen ;) Alleen is de termijn een vraagteken. Dat kan binnen 2 jaar, 5 jaar, 10 jaar, ... zijn.

Overigens zit er ook nog wel een groot verschil tussen "per direct geen smartcards meer activeren" en "over X jaar geen analoge radio & TV meer aanbieden ". "Geen smartcards meer activeren" tref je geen bestaande gebruikers mee, maar alleen die wat er nog een willen toevoegen. Of je daarmee per direct stopt of na een periode maakt voor de klant niet heel veel uit (eerder nadelig voor Ziggo, was dit aangekondigd had iedereen nog even extra smartcards geactiveerd). Maar stoppen met het aanbieden van een bestaand product (analoge aanbod) is het wel zo handig om daarin een overgangsperiode / toekomstige datum af te geven. Dat geeft bestaande klanten de kans om hun zaken op orde te krijgen.
Daarom dat ik ook aangaf dat ik ze niet op korte termijn aan DVB-C zie rommelen. Immers verhuren ze ook nog steeds nieuwe CI+ modules. Dat stopzetten (bestaande blijven, nieuwe aanvragen kan niet) zal de volgende stap worden. En dan nog zie ik ze een periode van 2+ jaar aanhouden voordat ze DVB-C uitschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Simbob schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:14:
De dame wilde eerst een witte modem opsturen, maar ik vertelde haar dat ik liever een zwarte zou willen.
Ze was echter niet op de hoogte dat er een zwarte modem zou zijn voor Giga internet.
Na overleg met haar leidinggevende krijg ik as vrijdag toch een zwarte modem geleverd.

Dit is toch de betere?
De dame in kwestie bepaalt helemaal niet welk modem er verstuurd word bij een order. Dat is op basis van compabiliteit en beschikbaarheid. Dat overleg met een leidinggevende was meer een check bij iemand die weet dat er bij het giga abonnement nu standaard de Sagemcom geleverd wordt. Laat je niet foppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
DON PAPA schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:14:
[...]

Is dat niet een beperking van je 1GB netwerk poort? Ik haal op mijn pc bekabeld ook altijd rond de 940Mbit/s maar via WiFi haal ik wel gewoon de 1000Mbit/s
Moet nog even met een pc beneden direct aan het modem testen en kijken wat het doet.

Er zitten zeker 3 switches tussen dit moment.

Heb net een andere kabel gemaakt naar de switch die direct naar beneden gaat, en de snelheid daarop is het zelfde.

Weet niet of Cat 5e nog iets van doen heeft. (al zou dit de max zijn voor 2,5Gbit snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin4
DON PAPA schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:00:
[...]

Wit = het modem is on-line in routermodus
Wit pulserend = het modem is aan het opstarten
Groen = het modem is on-line in bridgemodus

Een modem in bridge-modus heeft dan geen router-functie:

• Alle wifi-opties van het modem zijn uitgeschakeld
• De firewall schakelt uit.
• Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet gebruiken.

Rood = modem heeft geen verbinding.
Blauw = partial bonding
Blauw snel knipperend = bootload defect

Tijdens de opstartfase is het modem altijd wit knipperend. Groen pulseren/knipperen is dat er een software update plaatsvind. Groen pulserend betekent dus update van het modem, niet dat het online probeert te komen in bridge mode.

SW
SW update in progress
1
Green
50%
Fading in/out every 2 seconds

'flashing blue' (knipperend blauw): is een error en dat het modem niet online komt vanwege problemen met de configuratie. Dit kan een bootloader defect zijn, maar ook wat anders. 

Blauw = WPS functionaliteiten. Zo brand het lampje 0 - 20 seconden blauw als hij een succesvolle WPS registratie heeft. Behalve dus als het snel blauw knippert, dat er een probleem is..
Wist dat niet. Zit geen handleiding bij noch te vinden op het internet. (ja heb er naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Zijn alle coax splitters het zelfde op de werking of het behalen van de maximale snelheid..

Heb het over de splitters die ziggo zelf levert bij hun installatie pakketten.
Heb hier zelf nog de oude splitter zitten die anno 2014 hier bij mijn eerste abbo is geinstalleerd door een ziggo monteur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
[...]

Denk je dat ik met een 2,5 Gbit switch en kabels dan wel meer zou moeten halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robin4 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:17:
[...]

Moet nog even met een pc beneden direct aan het modem testen en kijken wat het doet.

Er zitten zeker 3 switches tussen dit moment.

Heb net een andere kabel gemaakt naar de switch die direct naar beneden gaat, en de snelheid daarop is het zelfde.

Weet niet of Cat 5e nog iets van doen heeft. (al zou dit de max zijn voor 2,5Gbit snelheid.
De beperking zit niet in de kabels, maar in de standaard en (actieve) componenten. In theorie zul je alles bij elkaar vast wel 1024 * 1024 * 1024 bits per seconden bepalen aan ruwe data. Alleen bevat die ruwe data ook weer allemaal zaken aan "data" dat ook weer geen echte data is maar weer een ander protocol. Als je een beetje online speedtest doet bv heb je te maken met HTTP, over TCP/IP over ethernet. Waarbij het HTTP verkeer verdeeld wordt over meerdere TCP/IP pakketten waarbij elk TCP/IP pakket weer een bron en bestemming bevat etc. Vervolgens moet voor elk TCP/IP pakket ook weer een bevestiging gestuurd worden waardoor je weer meer pakketjes krijgt.

Vergelijk het met een gewoon pakketje. Als je online iets besteld en kijkt naar de afmetingen van het product en je zou een brievenbus hebben waar het pakket exact in past kan de bezorger het alsnog niet afleveren. Immers zit het daadwerkelijk product nog in een doos, waardoor het dus groter is. Echter zal de webshop de doos van het product waarschijnlijk weer in een eigen doos stoppen, waardoor het nog eens groter wordt. Zet dit nu bv ook om naar het transport ervan. Het daadwerkelijke product daarvan de afmeting van passen er 1000 achter in een bestelbusje. Echter zit het product weer in een verpakking, en die verpakking weer in een losse doos. Daardoor wordt het groter, terwijl de limiet van het bestelbusje hetzelfde blijft. En daardoor dat er dan nog maar 940 stuks in het busje passen.

Hetzelfde wat jij nu dus ook ziet. De netwerkkaart, switches, ... kunnen wel 1000Mbits per seconde verwerken. Maar daarin zit ook een deel aan "verloren" ruimte omdat er adressering, foutdetectie, etc in zit. Dat is geen data die je heen en weer stuurt, maar wel essentieel vootde werking. Daardoor dat het aantal "nuttige" bits afneemt. En je dus blijft steken op die 940Mbit/s.
De enige oplossing daarvoor is dus overstappen naar een snellere netwerkkaart, switch, etc die dus bv 2,5Gbit/s aan snelheid aankan. Het "verlies" van de bits voor adressering etc zie je dan niet meer, omdat je tot meer dan 2Gbit/s aan "zichtbare" snelheid kunt halen (en je met de overhead dus op 2,5Gbit/s uit komt). Op het moment dat je dan dus een speedtest doet die op 1Gbit/s uit komt zal de netwerkkaart, switch, ... in werkelijkheid dus iets van 1,1Gbits/s verwerken.
In de vergelijking met de pakketjes in het bestelbusje heb je bij 2,5Gbit/s dus een bestelbusje met een laadruimte die 2,5x zoveel plek heeft. Waardoor de 1000 producten wel erin passen, met alle dozen er omheen. En je dus zelfs nog ruimte over houd.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 16-11-2022 21:45 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:08

Nox

Noxiuz

Is iemand bekend met de (zwarte) connectbox in bridge en citrix? M'n zwager had problemen met citrix, hij meldde dat het hele netwerk plat ging toen hij met citrix wilde verbinden.

Ziggo heeft toen voor hem bridge mode uitgeschakeld, beetje halfbakken oplossing, maar ik vind toch opmerkelijk dat dit zo kan.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:10

Wailing_Banshee

You're Next

Piet91 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:36:
[...]
En dan mogen we zeker extra gaan betalen voor die 3 extra decoders? (wij hebben nu 4 CI+ modules, we betalen daar nu niets voor). Het zou voor ons een reden zijn om ziggo op te zeggen.

En als het goed is, komt er komend jaar glasvezel hier, dus dan krijgen zelfs wij keuze (we hebben nu keuze uit ziggo of postduif-snelheid ADSL)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:19
Wailing_Banshee schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:51:
[...]

En dan mogen we zeker extra gaan betalen voor die 3 extra decoders? (wij hebben nu 4 CI+ modules, we betalen daar nu niets voor). Het zou voor ons een reden zijn om ziggo op te zeggen.

En als het goed is, komt er komend jaar glasvezel hier, dus dan krijgen zelfs wij keuze (we hebben nu keuze uit ziggo of postduif-snelheid ADSL)
En wat als je bij die nieuwe providers dan ook moet betalen voor de extra decoders? Voor zover ik weet is er geen enkele provider meer waarbij deze gratis zijn :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

SirMemeAlot schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:11:
[...]

En wat als je bij die nieuwe providers dan ook moet betalen voor de extra decoders? Voor zover ik weet is er geen enkele provider meer waarbij deze gratis zijn :)
Waarschijnlijk niet, maar kabel tv (en gebrek aan alternatieven, op dit moment) is de enige reden dat we bij Ziggo blijven. We betalen daar best veel voor...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

Hmmmmm... twijfels. Liever geen Ziggo meer door monopoliemisbruik, wel ga ik naar een nieuwbouwwoning verhuizen, maar nog even geen internetabo afgesloten. Op dit moment is het in Ede nog Ziggo wat de klok slaat, glasvezel is geen optie maar KPN is wel hard bezig om overal het aan te leggen.

Heb nog een overgangsperiode van paar weekjes. Denk dat ik op m'n 4G-bundeltje daar wel iets aan kan zetten als de prijs goed genoeg is. De gizmo's laten we lekker zitten, hoef alleen maar internet, geen TV-dienst oid. Kom maar op met die Black Friday deals!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:08

Nox

Noxiuz

SirMemeAlot schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:11:
[...]

Een online tv-abo icm een nieuwe chromecast waar zo'n afstandsbediening bij zit is dan weer niet verkeerd, dat is voor je decoder een eenmalige investering waar je nog meer mee kan zoals je 4 jaar oude tv weer smart maken. :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Wailing_Banshee schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:25:
... kabel tv (en gebrek aan alternatieven, op dit moment) is de enige reden dat we bij Ziggo blijven....
Wat kijk jij op de kabel wat het geld waard is?

Ja, DVB-C van Ziggo levert de beste kwaliteit "reguliere" tv. Digitenne en satelliet zijn slechter, en IPTV hoeft niet slechter te zijn, maar is dat wel bij de huidige aanbieders.

Ik kijk nieuws en actualiteiten van de reguliere zenders, maar vaak uitgesteld, wat ook inhoudt dat ik IPTV heb. Voor wat ik kijk vind ik de kwaliteit ruimschoots voldoende!

Films en series kijk ik niet gewoon, die kijk ik via Netflix of een andere streamer.

Ziggo is voor mij een gewone internetaanbieder, tv is niet meer bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eigenlijk zouden de digitale tv ontvangers universeel moeten zijn, zodat je alleen maar iets van je abonnement ofzo erin moet laden en dan een Ziggo kastje nadat je bent overgestapt ook bij provider x kunt gebruiken.

Dat zou pas een stuk mileuvriendelijker zijn dan iedere keer nieuwe kastjes heen en weer sturen....

edit:
Wacht, eigenlijk niet eens per TV een kastje nodig, alleen een chromecast. En dan via app streamen maar.

[ Voor 15% gewijzigd door ZeRoC00L op 18-11-2022 17:25 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:23:
edit:
Wacht, eigenlijk niet eens per TV een kastje nodig, alleen een chromecast. En dan via app streamen maar.
Hoezo "eigenlijk", dit kan nu toch al bij bijna elke provider? Elke grotere provider heeft een app om te casten en daarnaast ook vaak een app. voor appletv, googletv en/of Tizen (voor Samsung tv's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk zouden de digitale tv ontvangers universeel moeten zijn, zodat je alleen maar iets van je abonnement ofzo erin moet laden en dan een Ziggo kastje nadat je bent overgestapt ook bij provider x kunt gebruiken.

Dat zou pas een stuk mileuvriendelijker zijn dan iedere keer nieuwe kastjes heen en weer sturen....

edit:
Gewoon allemaal lekker die DVB variant over IP ondersteunen en zorgen dat TVs dat ook ondersteunen. En gewoon weer lekker ouderwets TV kijken i.p.v. met allemaal extra "kastjes", afstandsbedieningen en app meuk.

DVB-C, DVB-T etc werkte toch allemaal prima en universeel op alle TVs in ik neem alle landen. Dat ze nu dan maar overstappen op die IP based variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb het liefst alles op de Apple TV 4K. Kastje gaat jaren mee, veel krachtiger dan een ontvanger van een provider en veel langer updates dan een smart TV krijgt.

Alleen moet dan wel de beeldkwaliteit minstens gelijk zijn van alle kanalen als op de ontvangers van de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ikweethetbeter schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:56:
[...]

Wat kijk jij op de kabel wat het geld waard is?
Eigenlijk alle zenders, behalve de niet-Engelse buitenlanders. Het enige wat we eigenlijk niet echt kijken zijn Amerikaanse series en films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
De hele tv-wereld, inclusief Ziggo, zit op IPTV of schakelt er naar over. Het is een kwestie van tijd dat Ziggo DVB-C uit gaat schakelen.

In plaats van heel Nederland te voorzien van Next Mini kastjes, die volgens de visie van Ziggo nodig zijn om af te stappen van DVB-C, kunnen ze beter zeer goede tvOS en Google TV / Android TV apps maken en Apple TV en Chromecast met Google TV kastjes aanbieden. Standaard kastjes, die goed performen, gemaakt door bedrijven die dat goed kunnen, en die een provider-wissel overleven.
Helemaal mee eens!
Een standaard Chromecast heeft altijd een device (telefoon, tablet) nodig om iets te kunnen zien. Dat device is meestal zeer persoonlijk, dus deze neem je mee als je weggaat. De overgebleven huisgenoten hebben dan geen tv meer.

Chromecast met Google TV is, net als een Apple TV, een zelfstandig apparaat met een afstandsbediening. Dat is echt noodzakelijk voor een goede tv-kijk-ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Wailing_Banshee schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:07:
Eigenlijk alle zenders, behalve de niet-Engelse buitenlanders. Het enige wat we eigenlijk niet echt kijken zijn Amerikaanse series en films.
En die zenders zijn niet bij andere aanbieders te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:29:
[...]
In plaats van heel Nederland te voorzien van Next Mini kastjes, die volgens de visie van Ziggo nodig zijn om af te stappen van DVB-C, kunnen ze beter zeer goede tvOS en Google TV / Android TV apps maken en Apple TV en Chromecast met Google TV kastjes aanbieden. Standaard kastjes, die goed performen, gemaakt door bedrijven die dat goed kunnen, en die een provider-wissel overleven.
[...]
Wat bedoel je nu te zeggen? Dit kan toch 2 jaar:
Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV

Daarbij zijn er altijd mensen die gewoon graag de decoder via hun provider huren, dat is toch prima, de keuze is aan de klant.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 21-11-2022 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
his.dudeness schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:44:
Weet iemand of Ziggo nog aan 12 maanden 50% korting doet voor nieuwe klanten?

Ik zie het hier staan: https://www.ziggo.nl/actie/over-aanbiedingen
Maar als ik op "Ziggo Sprinters, 12 maanden korting op Internet & TV" klik kom ik op een pagina waar maar 6 maanden korting aangeboden word.

Waar ik woon ligt geen glasvezel, en 1 van de 2 adsl lijnen is kapot, waar kpn niks aan wilt doen, dus ik kan alleen 50mbit krijgen tenzij ik op kabel (coax) ga waar (volgens mij) ziggo een monopolie op heeft, dus ik moet of bij ziggo zijn of met 50mbit genoegen nemen....
Black Friday 2022 aanbieding is nu 12 maanden 50% korting! Internet Only 6 maanden 50%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BgMfmiAcsh7QeL5E5fVha48FiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0I2Zmxvvr7tQ5rO5bpPMJh7e.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.ziggo.nl/tv-internet

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het nadeel van je TV-product alleen aanbieden op Chromecast/Apple TV etc. is dat je als ISP dan ook afhankelijk maakt van die producten/fabrikanten.

Met een eigen decoder heb je als ISP alles in eigen hand. Een update vanuit Apple/Google en je TV werkt niet meer en je hebt een paar miljoen klanten aan de telefoon hangen.

Plus de huidige Ziggo app voor Android TV is natuurlijk sowieso slecht en blijkbaar als gevolg van kostenbesparing. (heb ergens gelezen dat update die alles verslechterde samenhing met wat achterliggende zaken die simpelweg uit kostenbesparing kwam; correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat klopt!

Maar heb je de Ziggo Go app het afgelopen half jaar ook gebruikt?

Tot juni dit jaar werd de Ziggo Go app steeds beter. In juni hebben ze de hele app omgegooid, en sindsdien is het een buggy puinhoop.

Ziggo's verdienmodel voor tv was altijd kastjes schuiven. Met een buggy Ziggo Go app op alle platforms verandert dat niet; ze willen nu zoveel mogelijk Next Mini kastjes schuiven, liefst tegen een maandbedrag van €4.

Wat dat betreft doet T-Mobile het beter. Zij bieden een tv-abonnement aan voor €10 per maand zonder "kastje", maar met een goede (tvOS / Google TV) app! Voor degenen die het willen, is er nog steeds "een kastje" beschikbaar, maar deze wordt niet door je strot geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ikweethetbeter schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:18:
[...]
Wat dat betreft doet T-Mobile het beter. Zij bieden een tv-abonnement aan voor €10 per maand zonder "kastje", maar met een goede (tvOS / Google TV) app! Voor degenen die het willen, is er nog steeds "een kastje" beschikbaar, maar deze wordt niet door je strot geduwd.
Dus wel altijd een kastje. Mijn TV's hebben geen tvOS of Google TV. En wij hebben op dit moment geen enkel kastje. 3 TV's en 2 PC's die aangesloten zijn, 1 HDD decoder en 2 externe CI+modules (voor de PC's). De andere 2 TV's hebben gewoon een ingebouwde CI+ module, geen los kastje nodig. Het enige "kastje" wat wij van Ziggo hebben is het modem.

Over dat modem, dit weekend dat nieuwe ding aangesloten. Eerst onze router (die we al hadden) helemaal ingericht zodat we het modem in bridged kunnen laten zetten. Kwamen we erachter dat maar max 100Mbs was :p Maar alles werkt nu wel. En we hebben nu werkelijk 350/35 ipv 300/35 (blijkbaar kon onze Technicolor modem die snelheid echt niet aan), tenminste zodra we die nieuwe router (in bestelling) aangesloten hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 08:49
Overigens heb ik sinds het nieuwe modem serieus gedoe met zowel draadloze als bedrade cliënts. Heel vaak krijgen deze alleen maar een ipv6 adres of het gebeurt dat ze wel ipv4 krijgen, maar geen subnetmask en gateway met per saldo geen dataverkeer.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:19
Net gebeld met Ziggo 9 maanden korting 20 euro maximaal voor bestaande klanten ook na flink door zeuren.
Iemand andere ervaringen met verlengen via opzeggingen? Of iemand wel de Black Friday korting voor elkaar gekregen als bestaande klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 19:02

hstoker

Yatta!

Mijn ouders hebben een nieuwe connect box gekregen, met de mededeling dat het oude modem het na 14 dagen niet meer doet dus voor die tijd omwisselen.

Dus ik gister daar even heen gekeuteld, met het idee dat ding te installeren. Wifi instellingen aanpassen naar het huidige SSID/wachtwoord en dan door als voorheen.

Alleen: het oude modem heeft een wachtwoord (standaard) met alleen hoofd- en kleine letters, en het nieuwe modem wil dat er dus een cijfer bij in komt want anders niet veilig genoeg :(

Is er een manier om daar omheen te werken? Want anders betekent dat het aanpassen van alle wifi instellingen van telefoons, tablets, airconditioning, palletkachel, zonnepanelen, wifi extenders en weet ik veel wat nog allemaal. En daar heb ik niet zo veel zin in...

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 15:02

Phntm

Tlingelingeling

supayoshi schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:40:
Net gebeld met Ziggo 9 maanden korting 20 euro maximaal voor bestaande klanten ook na flink door zeuren.
Iemand andere ervaringen met verlengen via opzeggingen? Of iemand wel de Black Friday korting voor elkaar gekregen als bestaande klant?
Ik overweeg ook te gaan klagen. Maar om eerlijk te zijn, ik vind het te tijds intensief. Ik zit nu op 78 per maand met TV complete en Internet Max (bestaat geloof ik niet meer). Als ik naar 1 Gig wil kost het mij maar 1 euro extra per maand, waar het voorheen dik een tientje al dan niet meer was. Merkte elk jaar dat ik belde werd mijn korting minder. Voor de rest zit ik in een volledig ziggo gebied. T-mobile is wel hier glasvezel neer aan het leggen, maar heb nu zo een constructie met VodafoneZiggo die me op zich wel bevalt. Om dan weer alles over te gaan zetten vind ik niet veel voordelen hebben. Maar ik spreek hier voor mezelf natuurlijk.

Vraag me af wat ik dan krijg.. 3 maanden 20 euro korting? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Wat mij zou overhalen om te blijven, is dat ze de Ziggo Go app zouden schrijven voor LG tv's.
Dat zou perfect zijn. Geen extra kastjes, inloggen en TV kijken maar.

Als KPN het kan, dan moet ziggo het ook lukken.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:17:
Wat mij zou overhalen om te blijven, is dat ze de Ziggo Go app zouden schrijven voor LG tv's.
Dat zou perfect zijn. Geen extra kastjes, inloggen en TV kijken maar.

Als KPN het kan, dan moet ziggo het ook lukken.
Die ziggo app op de LG TV is inderdaad net niets... Daarom kijken wij via een PC op de TV, via de browser....
Phntm schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:10:
[...]
Ik overweeg ook te gaan klagen. Maar om eerlijk te zijn, ik vind het te tijds intensief. Ik zit nu op 78 per maand met TV complete en Internet Max (bestaat geloof ik niet meer). Als ik naar 1 Gig wil kost het mij maar 1 euro extra per maand, waar het voorheen dik een tientje al dan niet meer was. Merkte elk jaar dat ik belde werd mijn korting minder. Voor de rest zit ik in een volledig ziggo gebied. T-mobile is wel hier glasvezel neer aan het leggen, maar heb nu zo een constructie met VodafoneZiggo die me op zich wel bevalt. Om dan weer alles over te gaan zetten vind ik niet veel voordelen hebben. Maar ik spreek hier voor mezelf natuurlijk.

Vraag me af wat ik dan krijg.. 3 maanden 20 euro korting? 8)7
Ik zat er ook aan te denken om naar dat Giga over te gaan. Maar aangezien wij ook zo'n abbonement hebben wat niet meer bestaat (Alles-in-1-plus, met 5 CI+ modules), gaat dat waarschijnlijk lastig worden om alleen het internet deel te veranderen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 02:19
Leuk kanaal 999
Beeld is wel wat mooier.

Maar het geluid is poep.
Wel surround signaal maar alleen geluid uit links en rechts.
Stereo.
Amateurs

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hstoker schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:53:

Alleen: het oude modem heeft een wachtwoord (standaard) met alleen hoofd- en kleine letters, en het nieuwe modem wil dat er dus een cijfer bij in komt want anders niet veilig genoeg :(
Is er een manier om daar omheen te werken?
Daar liep ik ook tegen aan. Ik heb geen manier kunnen vinden om daar omheen te werken. Ik heb de meloen maar doorgeslikt en het wachtwoord overal aangepast.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:11
CreativeS schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:15:
[...]

Black Friday 2022 aanbieding is nu 12 maanden 50% korting! Internet Only 6 maanden 50%.

[Afbeelding]

Weet iemand of het het gebruikelijk is dat je die korting niet te zien krijgt bij de bestelling? Ik ben vorig jaar van Ziggo naar KPN geswitcht, maar met zo'n aanbieding is weer een jaartje terug gaan wel heel aantrekkelijk. Ik krijg alleen in de bestelling gewoon het reguliere bedrag te zien en niet die 50% korting (maar wel de korting op aansluitkosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Erwin186 schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:57:
Weet iemand of het het gebruikelijk is dat je die korting niet te zien krijgt bij de bestelling? Ik ben vorig jaar van Ziggo naar KPN geswitcht, maar met zo'n aanbieding is weer een jaartje terug gaan wel heel aantrekkelijk. Ik krijg alleen in de bestelling gewoon het reguliere bedrag te zien en niet die 50% korting (maar wel de korting op aansluitkosten).
Je ziet de korting inderdaad niet... die staat vermeld in de bevestiging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JagReZEvnA8VOLyWmlZ1njxIf_E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tFZqataBJ4XPdJzQ9lTsZcw3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:11
CreativeS schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:29:
[...]

Je ziet de korting inderdaad niet... die staat vermeld in de bevestiging.

[Afbeelding]
Ah duidelijk, bedankt! Zover was ik natuurlijk nog niet gekomen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:18:
[...]

Ziggo's verdienmodel voor tv was altijd kastjes schuiven. Met een buggy Ziggo Go app op alle platforms verandert dat niet; ze willen nu zoveel mogelijk Next Mini kastjes schuiven, liefst tegen een maandbedrag van €4.
Dit klopt niet. Het schuiven van kastjes is allesbehalve een verdienmodel. Ten opzichte van een App kost het beheren en onderhouden van die kastjes veel meer dan de onderhoud van een App....
Wailing_Banshee schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:32:

[...]

Ik zat er ook aan te denken om naar dat Giga over te gaan. Maar aangezien wij ook zo'n abbonement hebben wat niet meer bestaat (Alles-in-1-plus, met 5 CI+ modules), gaat dat waarschijnlijk lastig worden om alleen het internet deel te veranderen...
Je zal 1 eigen CI+ moeten laten deactiveren en in de plaats daarvan een CI+ of box in bruikleen moeten nemen. Je zal altijd naar één van de nieuwe pakketten over moeten gaan. De overige 4 smartcards mogen actief blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 21-11-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja. Maar dan wel een kastje of nieuwe TV met die ingebouwde functionaliteit naar keuze.
Het is hoe dan ook een voordeel als ze hun producten wat flexibeler zouden opstellen zodat bovenstaande kan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ako
  • Laatst online: 08-06 15:03

ako

We kijken alles via apps, ofwel op de Apple TV, ofwel via iPads. Bevalt prima, ziggo go is ok, meeste wordt via Netflix, Disney of Amazon prime gekeken. Sinds dit jaar een LG oled tv, maar de os van lg nog niet gebruikt. Ook geen kastje of kaartje van ziggo nodig, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

rvk

supayoshi schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:40:
Hoeveel heb je nu gekregen?

Ik heb op 1 november nog 6x20 gekregen + jaar XL (op complete 70,50).
Ze boden eerst 9x10 maar dat vond ik te weinig.
Vorig jaar ook 6x20 gekregen dus ik zei minimaal hetzelfde willen.
Inmiddels ligt hier glas dus volgend jaar ga ik denk ik voor meer (9x20 of 6x35).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:33:
Leuk kanaal 999
Beeld is wel wat mooier.

Maar het geluid is poep.
Wel surround signaal maar alleen geluid uit links en rechts.
Stereo.
Amateurs
Ik neem aan dat je de NPO / NOS bedoeld? Ziggo kan niet meer doorgeven dan de zender hun aanlevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
RobertMe schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:10:
[...]

Ik neem aan dat je de NPO / NOS bedoeld? Ziggo kan niet meer doorgeven dan de zender hun aanlevert.
@RobertMe

Waar het ook fout gaat.
Npo, Ziggo, soundmixer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:57:
[...]

@RobertMe

Waar het ook fout gaat.
Npo, Ziggo, soundmixer,
Maar je post in het Ziggo topic. Wat IMO impliceert dat je de fout bij Ziggo legt. Terwijl zij juist de partij zijn die hier het minst over te zeggen hebben / aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:09

his.dudeness

The Dude Abides.

CreativeS schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:15:
[...]

[Afbeelding]

Top! bedankt voor de tip!😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
@RobertMe

Ik kijk tv via Ziggo.
Hun geven het signaal door wat Npo levert.
Ik heb geen abbo bij Npo maar bij Ziggo.
Ziggo zou hun leverancier kunnen informeren dat de doorgifte van het geluid niet goed is.
Ik denk dat Ziggo meer voor elkaar krijgt dan ik de particulier.
Moraal van het verhaal, geluid is ruk bij het WK

[ Voor 46% gewijzigd door kevinmastah2005 op 21-11-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Kwam net voor 18h thuis, fijn net op tijd voor de WK wedstrijd.
Wil ik op de desktop inloggen op de ziggogo.tv pagina...

Wachtwoord onjuist!

What? Gisteravond nog tv gekeken via ziggogo.tv.
Weer proberen,.. wachtwoord onjuist, of iets in die strekking.
Op Laptop proberen, neehoor zelfde melding.

Nou dan de link wachwoord vergeten maar aanklikken.
Wachtwoord veranderd, inloggen, weer zelfde melding.
Krijg nou de rambam.

De app op de foon openen, werkt gewoon maar nog met oude wachtwoord.
Ook niet lang meer, dus er zat nogal wat vertraging in blijkbaar.

Even later kon ik met nieuwe wachtwoord wel weer inloggen op ziggogo.tv. :Y

Zal de drukte voor de WK wedstrijd wel geweest zijn.
Maargoed, alsnog een nieuw wachtwoord, mocht ook wel weer eens een keer.

Stuk ongeduld dat ik er ook ben |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:19
rvk schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:56:
[...]

Inmiddels ligt hier glas dus volgend jaar ga ik denk ik voor meer (9x20 of 6x35).
Ik heb 9x 20 euro gekregen
+ Movies Series XL 1 jaar lang voor nop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jay-B schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:24:
[...]

Je zal 1 eigen CI+ moeten laten deactiveren en in de plaats daarvan een CI+ of box in bruikleen moeten nemen. Je zal altijd naar één van de nieuwe pakketten over moeten gaan. De overige 4 smartcards mogen actief blijven.
Dan wordt de meerprijs weer dermate hoger dat het weer niet de moeite waard is.
remco_k schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:58:
[...]

Ja. Maar dan wel een kastje of nieuwe TV met die ingebouwde functionaliteit naar keuze.
Het is hoe dan ook een voordeel als ze hun producten wat flexibeler zouden opstellen zodat bovenstaande kan.
Maar dat is toch hetzelfde bij ziggo? wij hebben geen enkel kastje. Alleen 3 TV's met ingebouwde module. Twee daarvan zijn niet eens smart TV's....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
ako schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:15:
We kijken alles via apps, ofwel op de Apple TV, ofwel via iPads.
Hier ook. Twee tv's, twee Apple TV's.
Bevalt prima, ziggo go is ok, meeste wordt via Netflix, Disney of Amazon prime gekeken.
Ziggo Go was oké, het is nu ruk.
Ik zat te twijfelen tussen "terug" naar DVB-C of NLZiet. Omdat we bijna alles terugkijken gekozen voor NLZiet.
Sinds dit jaar een LG oled tv, maar de os van lg nog niet gebruikt.
Hier een "nieuwe" Samsung met Tizen, maar dat kan ons niet bekoren. Dus gaat hij bij het aanzetten meteen op Apple TV.
Ook geen kastje of kaartje van ziggo nodig, ideaal.
Dat is inderdaad ideaal!

Voor de goede orde: ik heb niks tegen "kastjes", als het maar een kastje naar mijn eigen keuze is. Ik wil geen provider-specifiek kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik ga in december verhuizen en zit nog te twijfelen tussen particulier en zakelijk internet van Ziggo. Qua prijs komt het ongeveer op hetzelfde neer (incl BTW). De uploadsnelheid is iets hoger bij zakelijk en ik krijg als het goed is een vast IP adres. Hebben jullie nog andere redenen om het zakelijke abbo te verkiezen boven het particuliere abbo?

Ik begreep van een Ziggo medewerker dat ze nu ook bij alle pakketten, zowel particulier als Zakelijk het nieuwe Sagemcom modem leveren met 2,5GB WAN poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nee, werkt gewoon. Op Apple TV 4K, iPhone en iPad. Ik heb al weken niet hoeven inloggen. Navigeren gaat goed. Enkel de beeldkwaliteit op de Apple TV 4K is ruk, dat wel. Grootste problemen waren toch bij Android? Oh, wacht...
ikweethetbeter schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:39:Voor de goede orde: ik heb niks tegen "kastjes", als het maar een kastje naar mijn eigen keuze is. Ik wil geen provider-specifiek kastje.
Totaal geen problemen mee. Next en Next Mini. Werken vlekkeloos. Next middels coax en draadloos en de Next Mini draadloos. Sowieso een verademing komende vanaf KPN. Ik ervaar het dan ook niet alsof Ziggo die kastjes door mijn strot wil duwen, ik accepteer ze gewoon, want ze doen wat ze doen moeten. Maar goed, Calimero is ook verleden tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 22-11-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-06 18:56
rvk schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:56:
[...]

op 1 jarige verlenging?
Ik heb internet only voor 50 p maand, vraag me af of ik ook die 6x20 kan krijgen bij het 'opzeggen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:11
mattdice schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:49:
De uploadsnelheid is iets hoger bij zakelijk en ik krijg als het goed is een vast IP adres.
Ligt eraan of je "Zakelijk internet" of "Zakelijk internet Pro". De standaard(/niet pro) zakelijke producten zijn min of meer consumenten producten met "zakelijk" label. Pas bij de pro versies heb je een vast IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Groentjuh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:33:
[...]

Ligt eraan of je "Zakelijk internet" of "Zakelijk internet Pro". De standaard(/niet pro) zakelijke producten zijn min of meer consumenten producten met "zakelijk" label. Pas bij de pro versies heb je een vast IP.
Ah goed dat je het zegt! Ik bedoelde dan inderdaad de Zakelijk internet versie. Dan kan ik net zo goed naar de consumenten labels kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 10-06 17:21
Sinds juni dit jaar overgestapt van Ziggo naar KPN. De aanbieding daar was 1Gbit up/down voor 35p/m.
Nu met de 50% korting wel weer interessant om terug te komen. Ik kon als uiterste startdatum kiezen voor 23 mei 2023. Ik ben benieuwd of dat goed gaat :P

1Gbit internet, TV Complete en 45 euro cashback via CashbackXL. Voor 36 euro per maand. Prima lijkt me.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Scooper schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:33:
Sinds juni dit jaar overgestapt van Ziggo naar KPN. De aanbieding daar was 1Gbit up/down voor 35p/m.
Nu met de 50% korting wel weer interessant om terug te komen. Ik kon als uiterste startdatum kiezen voor 23 mei 2023. Ik ben benieuwd of dat goed gaat :P

1Gbit internet, TV Complete en 45 euro cashback via CashbackXL. Voor 36 euro per maand. Prima lijkt me.
Waarzie je dat het 45 euro is? Ik zie 'Max 90 cashback' .

Is Giga hetzelfde als Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 01:27
Een vraag aan personen die al een WiFi pod/booster gebruiken.

Ik heb mijn contract nu verlengd en gevraagd om pods/boosters met WiFi 6.

De Deco X20 booster heeft Wi-Fi 6 en ik krijg deze dus toegestuurd.
Nu vroeg ik mij af of die ronde Smartwifi Pods op hun website ook WiFi 6 heeft(specificatie informatie staat geen info en ook geen merk ervan etc) en indien deze wel WiFi 6 ondersteund, welke is dan beter in gebruik?

Mijn modem is de nieuwste zwarte modem in bridge en router is een Asus gt-ax11000.
Op zich is Wi-Fi wel prima in huis, maar wil het vooral gebruiken voor extra ontvangst op de 1e verdieping en via lan dan bijvoorbeeld een PS5 aansluiten op de Deco X20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 10-06 17:21
Wolly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:09:
[...]

Waarzie je dat het 45 euro is? Ik zie 'Max 90 cashback' .

Is Giga hetzelfde als Max?
Op de site CBXL op de infopagina van Ziggo staat een overzicht. Ik neem aan dat Giga hetzelfde is als Max ja. Ik heb internet Giga en Tv Complete. Dat resulteerde in 45 euro cashback. Vermoedelijk zou ik 85 cashback krijgen als ik tv-max had genomen ipv complete. Geen garanties...

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:11
beezjeh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:23:
Een vraag aan personen die al een WiFi pod/booster gebruiken.

Ik heb mijn contract nu verlengd en gevraagd om pods/boosters met WiFi 6.

De Deco X20 booster heeft Wi-Fi 6 en ik krijg deze dus toegestuurd.
Nu vroeg ik mij af of die ronde Smartwifi Pods op hun website ook WiFi 6 heeft(specificatie informatie staat geen info en ook geen merk ervan etc) en indien deze wel WiFi 6 ondersteund, welke is dan beter in gebruik?

Mijn modem is de nieuwste zwarte modem in bridge en router is een Asus gt-ax11000.
Op zich is Wi-Fi wel prima in huis, maar wil het vooral gebruiken voor extra ontvangst op de 1e verdieping en via lan dan bijvoorbeeld een PS5 aansluiten op de Deco X20.
De 6 hoekige wifi pods hebben wifi5 en vereist dat je modem in router modus staat. Het zwarte modem (met stof aan de voorkant) heeft wel wifi6 in router modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 01:27
@menzo

Duidelijk, dus de x20 is in mijn geval de beste optie om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:48
Net gebeld, ik heb een internet en tv start abonnement van 55euro, Ik krijg nu 9 maanden 10 euro korting en een nieuwe mediabox.

Hij kwam met 6 maanden 10 euro, na wat teleurstellende woorden van mijn kant, naar 9 maanden gegaan, ach toch 90 euro. Maar het blijft een naaistreek dat je niet gewoon 50% krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0kxSs9b_8kSaQEFgsQbFovdz_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ilNfyGHSRNZfRY62CPZH6psL.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door djeck op 22-11-2022 16:56 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

rvk

Sandernochill schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:26:
[...]
op 1 jarige verlenging?
Ik heb internet only voor 50 p maand, vraag me af of ik ook die 6x20 kan krijgen bij het 'opzeggen'.
Inderdaad op 1 jaar verlenging.
Ik verleng ook altijd maar 1 jaar zodat ik volgend jaar weer kan bellen of overstappen op glas.

Ik heb internet complete + tv (70,50) dus of je dit ook kunt krijgen op internet only weet ik niet. Je kunt het natuurlijk gewoon proberen.

Minimaal kun je er wel 9x10 uitslepen denk ik.
(6x10 is al helemaal standaard)

En als ze niet bieden wat je wilt dan kun je gewoon zeggen dat je ee nog eens even goed over na gaat denken en wens je ze een fijne avond. Als je dan een paar dagen later weer belt en iemand anders krijgt kan het misschien weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
djeck schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:53:
Net gebeld, ik heb een internet en tv start abonnement van 55euro, Ik krijg nu 9 maanden 10 euro korting en een nieuwe mediabox.

Hij kwam met 6 maanden 10 euro, na wat teleurstellende woorden van mijn kant, naar 9 maanden gegaan, ach toch 90 euro. Maar het blijft een naaistreek dat je niet gewoon 50% krijgt.

[Afbeelding]
Als je het een naaistreek vindt moet je dit aanbod niet accepteren en het abo op een andere naam met 50% korting afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
CreativeS schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:49:
Nee, werkt gewoon. Op Apple TV 4K, iPhone en iPad. Ik heb al weken niet hoeven inloggen. Navigeren gaat goed. Enkel de beeldkwaliteit op de Apple TV 4K is ruk, dat wel.
De beeldkwaliteit van de tvOS versie van de Ziggo Go app ben ik tevreden over, zowel op een Apple TV HD als een Apple TV 4K 2021. Ik kijk alleen nieuws en actualiteiten op de reguliere tv. Voor die content is de (HD ready) kwaliteit ruim voldoende. Films en series kijk ik via streaming diensten.

De Ziggo Go app was eigenlijk best goed, tot juni.

Het starten van de app duurt lang.
Het navigeren in de app gaat prima, maar minder snel en soepel dan de juni-versie.
Wanneer je een programma terugkijkt, en je zet het programma op pauze, en wilt daarna weer verder gaan, dan gaat vaak alleen het geluid door en het beeld blijft staan. Dat kan ook als-ie alweer een minuutje draait. Even op Menu of Back drukken, of 2 of 3 keer, lost het probleem op. Voor even, want een minuut later kan het weer fout gaan. En druk per ongeluk één keer teveel op Back, dan kun je het programma opnieuw beginnen. En als dat op een commerciële zender is, dan mag je alles vanaf het begin weer opnieuw bekijken, want skippen is er niet bij!

Conclusie: in juni heeft Ziggo z'n Go app vernield, de UX is ruk.
Grootste problemen waren toch bij Android? Oh, wacht...
Geen idee. Heb een zeer trage tv met Android, deze is niet representatief voor welke app dan ook. Deze tv is "dom" gemaakt door 'm niet met ons netwerk te verbinden, en een oude Apple TV HD maakt 'm snel en slim.
Totaal geen problemen mee. Next en Next Mini. Werken vlekkeloos. Next middels coax en draadloos en de Next Mini draadloos. Sowieso een verademing komende vanaf KPN. Ik ervaar het dan ook niet alsof Ziggo die kastjes door mijn strot wil duwen, ik accepteer ze gewoon, want ze doen wat ze doen moeten. Maar goed, Calimero is ook verleden tijd.
De Next kastjes zijn beter dan alles wat Ziggo eerder heeft geleverd. Toch is het imho niet slim dat ze deze kastjes ver boven hun tvOS en Google TV apps plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:48
Wolly schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:32:
[...]

Als je het een naaistreek vindt moet je dit aanbod niet accepteren en het abo op een andere naam met 50% korting afsluiten.
Ja goeie tip 7(8)7

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Met succes onlangs toegepast 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 13:31
Net via de opzeggingslijn 9 maanden 35 euro korting weten te regelen op mijn Complete+TV start abonnement. Daarvoor moest ik wel mobiel naar Vodafone overstappen, maar ook dat aanbod is 3 euro goedkoper dan wat ik nu betaal bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:24
Is er toevallig een storing bekend in Utrecht?
Postcode 3581 CC.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 22:16
Met plezier Viaplay opgezegd. Ik hoop dar F1 ooit weer bij Ziggo komt.
Pagina: 1 ... 273 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic