Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Raymond P Ik weet even niet of Ziggo een beperking heeft van het aantal apparaten waarop je in een bepaalde periode hebt gekeken of kijkt. Misschien loop je daar tegenaan, al dan niet door delen van jouw account.

update: max 3 tegelijkertijd (maar het zal wel zijn wat @DON PAPA schrijft)

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 03-11-2022 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:32

DON PAPA

Tweaker-fan

@Raymond P dat is een bug die vooral voorkomt op AndroidTV en is ontstaan sinds de laatste update van de ZiggoGo app. Sommige hebben er wel last van en ander weer helemaal niet. Bij mij heeft het enig sinds geholpen om het "automatisch afsluiten na x uur" uit te zetten in de app. Eerst moest ik dagelijks opnieuw inloggen, en nu om de zoveel dagen.

Hier is een topic over het probleem te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@W1ck1e Die weg was ik ook al ingeslagen. Ik heb m'n vriendin gevraagd zich te beperken tot 1 toestel maar dat gaf hetzelfde resultaat, de volgende dag inloggen.

@DON PAPA Bedankt, dan zijn wij gelukkig niet alleen. Wel jammer, de laatste update had al de fix moeten zijn? ;)
De Ziggo app wordt hier verdrongen door andere apps, maar ik ga je tip een kans geven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:12:
[...]

Aha helder! Ik betwijfel alleen of dit zo geïmplementeerd is. Omdat op de ziggo community wordt aangeven dat de next mini blokjes in beeld geeft bij een Speedtest. (Kan natuurlijk ook het WiFi zijn wat congested raakt door de Speedtest.)
In beginsel waren er ook niet zoveel mensen met een Next Mini. Maar nu die aantallen rap gaan oplopen moet je iets doen aan QoS. In de basis is Docsis best effort. Dit gaat natuurlijk niet werken bij diensten als VoIP en lineaire TV. Ik kan je niet zeggen of het overal al zo geïmplementeerd is. Iemand met een Next Mini zou tijdens het TV kijken even in het modem moeten kijken of er een aparte service flow actief is. Je kan dan ook zien wat de gereserveerde bandbreedte van deze service flow is.

Wat je zegt, een hoop issues en artifacts op de Next Mini worden veroorzaakt door congestie of verstoringen in het WiFi netwerk. Het is niet voor niets dat Ziggo aanraadt om de Next Mini via UTP aan te sluiten voor de beste ervaring. Neemt niet weg dat als je je WiFi-netwerk gewoon op orde hebt dat het gewoon prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
Ik zit hier even hardop te denken.

Ik heb alles-in-1, internetsnelheid 350/35 Mbps, tv met series (gratis ivm combi Vodafone), en vaste telefonie die ik niet (meer) gebruik.

De telefoon kan eraf, dat bespaart weer een paar cent.

De downloadsnelheid is meer dan voldoende, vanmorgen nog 359 Mbps gemeten.
De uploadsnelheid is zwaar onvoldoende, die is max 20 Mbps (vanochtend exact dat gemeten).

Ziggo support kan dit niet oplossen. Ik denk dat ik hiervoor Opzeggen moet bellen. Dat doe ik elke 1-1,5 jaar ivm de abonnementsprijs (€69 per maand zonder korting).

Echter, ik denk eraan om dit jaar echt Ziggo op te gaan zeggen. Redenen:
* prijs;
* slechte uploadsnelheid;
* slechte Ziggo Go app (en nee, ik wil geen Ziggo kastje bij mijn tv, ook al is het de nieuwe perfecte Next Mini);
* helpdesk niet bereikbaar (telefonisch alleen als je opzegt, chat heeft absurde wachttijden of reageren niet).

We hebben 3 tv's die we (1) dagelijks, (2) wekelijks of (3) incidenteel gebruiken:
* TV 1 heeft een Apple TV 4K 2021
* TV 2 heeft een Apple TV 4 2015
* TV 3 heeft een Apple TV 2 2010 (heeft geen App store, wordt alleen voor Netflix gebruikt)

Ik wil tv kijken via de ingebouwde tuner of via een Apple TV app.

Ik zit te denken aan T-Mobile 400/400 (glasvezel zit al in de meterkast), dat kost €40 per maand.
De vaste telefoon laat ik weg.
Voor tv kan ik NLZiet Extra nemen voor €9,95, of T-Mobile voor €12,50 per maand.

Iets wat me echt niet boeit, is de resolutie van de live streams of terugkijken (wat ik meestal doe), ik kijk hoofdzakelijk nieuws en actualiteiten, films en series doe ik via oa Netflix.

Wie heeft de beste app, NLZiet of T-Mobile? Zijn deze apps beter dan de Ziggo Go app? Want minder dan dat is echt niet acceptabel voor mij.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, vooral van iedereen die ervaring heeft met Ziggo en anderen. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ikweethetbeter die 20 Mbit hoort natuurlijk niet, dat hoort 35 te zijn. Maar is het echt onvoldoende, in de zin dat je meer nodig hebt ? Sowieso proberen te laten oplossen. Ik kom altijd wel door telefonisch, ik doe niet aan chatten of sociale media.
Als je de interne tuner van de tv wilt gebruiken kan je volgens mij niet weg bij ziggo.
En ziggo heeft nog een 200/20 variant die iets goedkoper is maar daar lopen ze niet mee te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:00:

Ik heb alles-in-1, internetsnelheid 350/35 Mbps, tv met series (gratis ivm combi Vodafone), en vaste telefonie die ik niet (meer) gebruik.

De telefoon kan eraf, dat bespaart weer een paar cent.

De downloadsnelheid is meer dan voldoende, vanmorgen nog 359 Mbps gemeten.
De uploadsnelheid is zwaar onvoldoende, die is max 20 Mbps (vanochtend exact dat gemeten).
Was bij mij ook de reden tot opzeggen, als de wijk thuiswerkt bleef er nog maar 16Mbit upload over.
Ziggo support kan dit niet oplossen. Ik denk dat ik hiervoor Opzeggen moet bellen. Dat doe ik elke 1-1,5 jaar ivm de abonnementsprijs (€69 per maand zonder korting).
Jeps dat antwoord kreeg ik ook, ze doen geen node splitsingen meer is mijn eigen conclusies. Het lijkt nu zo te zijn dat ze inzetten op een D3.1 modem waardoor de verdeling op segmenten verschuift. Kan voor jou ook nog een oplossing zijn, welk modem gebruik je?
Echter, ik denk eraan om dit jaar echt Ziggo op te gaan zeggen. Redenen:
* prijs;
* slechte uploadsnelheid;
* slechte Ziggo Go app (en nee, ik wil geen Ziggo kastje bij mijn tv, ook al is het de nieuwe perfecte Next Mini);
* helpdesk niet bereikbaar (telefonisch alleen als je opzegt, chat heeft absurde wachttijden of reageren niet).
Eens ik denk dat Ziggo een grove fout maakt door de Ziggo Go app slechts in 720p aan te bieden, terwijl de markt juist naar App TV transformeert. Een Next Mini lost dat wel voor je op, die is echt heel klein en kan met klittenband achter je tv.
We hebben 3 tv's die we (1) dagelijks, (2) wekelijks of (3) incidenteel gebruiken:
* TV 1 heeft een Apple TV 4K 2021
* TV 2 heeft een Apple TV 4 2015
* TV 3 heeft een Apple TV 2 2010 (heeft geen App store, wordt alleen voor Netflix gebruikt)

Jeps heb ik ook, sinds vorige maand hier glas van KPN 1G/1G en ik heb al ruim 1 jaar NLZiet omdat ik eerder naar KPN DSL ben overgestapt omdat Ziggo mijn upload niet kon fixen. Daar hebben we direct voor NLZiet gekozen icm de AppleTV, een prima keuze.
Ik zit te denken aan T-Mobile 400/400 (glasvezel zit al in de meterkast), dat kost €40 per maand.
Voor tv kan ik NLZiet Extra nemen voor €9,95, of T-Mobile voor €12,50 per maand.
Waar je nog even op kunt letten is de opname abonnementen, bij KPN krijg je dan 10+5 voor opname. Dan is NLziet met 7,95 ruim goedkoper en inclusief opname.
Iets wat me echt niet boeit, is de resolutie van de live streams of terugkijken (wat ik meestal doe), ik kijk hoofdzakelijk nieuws en actualiteiten, films en series doe ik via oa Netflix.

Wie heeft de beste app, NLZiet of T-Mobile? Zijn deze apps beter dan de Ziggo Go app? Want minder dan dat is echt niet acceptabel voor mij.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, vooral van iedereen die ervaring heeft met Ziggo en anderen. Alvast bedankt!
Ik denk dat de kwaliteit van TV hoger is bij NLziet, het TMobile platform is net als bij Delta niet van hoogstaande kwaliteit lees ik in de betreffende topics. NLziet op de AppleTV blokt of stottert hier nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:05

Ik ben dit jaar overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Glas. TV keek ik via coax en Ziggo Go en kijk ik nu via twee Apple tv's, dus ik denk dat ik wel wat feedback kan geven. Zeker omdat ik het afgelopen jaar de T-Mobile TV-app op de ATV's heb gebruikt en nu NLziet gebruik.

De vorige Ziggo Go app vond ik fijn werken, de versie die dit jaar werd geïntroduceerd vond ik matig. De TV app van T-Mobile voor Apple TV vind ik prettiger werken, al is de bediening wel even wennen.

NLziet heb ik sinds vorige week. Als ik even de T-Mobile TV vergelijk met NLziet dan zie ik de volgende verschillen:
- T-Mobile TV is € 2,50 per maand duurder dan NLziet;
- T-Mobile TV heeft wel een (veel) uitgebreider zenderpakket dan NLziet (CNN, Duitse publieke omroepen, Eurosport 1 en 2, MTV, Xcite, Discovery, National Geographic, zowat alle lokale omroepen in NL)
- Terugkijken via T-Mobile TV kan tot 7 dagen terug, maar je kunt niet vooruitspoelen bij het terugkijken van programma's bij de commerciëlen dus dat betekent reclameblokken uitzitten
- Bij T-Mobile TV had ik regelmatig dat bij het (live) (terug)kijken er een foutmelding kwam dat er iets was misgegaan bij het afspelen. Je kon wel direct de stream opnieuw opstarten, maar bij terugkijken moet je dan wel weer vooruitspoelen naar het punt waar je gebleven was. En bij programma's van een commerciële omroep: zie vorige punt.
- Bij terugkijken van programma's op NLziet zijn de reclameblokken eruit gesneden, dus daar heb je minder last van reclame.
- Ik heb het gevoel dat de beeldkwaliteit van NLziet beter is dan dat van T-Mobile TV.

Los van eventuele acties bij T-Mobile zou ik het advies geven om, als je overstapt, alleen glasvezelinternet bij T-Mobile te bestellen en eerst NLziet te proberen. Mocht NLziet niet bevallen dan kun je dat maandelijks opzeggen. Bestel je nu T-Mobile TV mee bij je glasvezelinternet dan zit je meteen een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
W1ck1e schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:10:
@ikweethetbeter die 20 Mbit hoort natuurlijk niet, dat hoort 35 te zijn. Maar is het echt onvoldoende, in de zin dat je meer nodig hebt ? Sowieso proberen te laten oplossen. Ik kom altijd wel door telefonisch, ik doe niet aan chatten of sociale media.
Dan heb jij geluk! Ik zal het vanmiddag nog eens telefonisch proberen, op chats van gisteren en vandaag is nog niet gereageerd.

Voor "gewoon" gebruik (4 simultane Teams sessies samen met Facetime) gaat probleemloos op 20 Mbps upload. Dat is voldoende. Maar ik betaal voor 35 Mbps, waardoor synchronisatie van data tussen mijn NAS en die van een vriend langer duurt dan noodzakelijk. We zitten er niet op te wachten, het is een luxeprobleem, maar mijn 20 Mbps is altijd de bottleneck. Hij heeft 400/400 Mbps.
Als je de interne tuner van de tv wilt gebruiken kan je volgens mij niet weg bij ziggo.
En ziggo heeft nog een 200/20 variant die iets goedkoper is maar daar lopen ze niet mee te koop.
Vroeger wilde ik DVB-C van Ziggo, omdat die superieur is aan alles wat anderen aanbieden, maar ik kijk al jaren geen films of series meer via gewone uitzendingen.

Het is niet dat ik de interne tuner wil gebruiken, ik wil geen "kastjes" van een provider aansluiten. Dus dan blijven kabel en een app over, waarbij ik de voorkeur heb voor een app ivm één interface voor live en terugkijken.

Ik wil, naast mijn Apple TV, geen kastjes op mijn tv aansluiten. En ik gebruik een Apple TV omdat ik het smart deel van tv's altijd vind tegenvallen, of dat nu WebOS, Tizen, Android of iets anders is. Android is op zich goed, maar tv-makers laten dat draaien op kreupele hardware. Vandaar...

[ Voor 12% gewijzigd door ikweethetbeter op 03-11-2022 09:43 . Reden: Toevoeging 20 Mbps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...
...
ikweethetbeter schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:39:
[...]
...
Het is niet dat ik de interne tuner wil gebruiken,
...
hmm ! ;)

[ Voor 32% gewijzigd door W1ck1e op 03-11-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:46
[b]W1ck1e in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Bij Trined kun je terecht voor een coax keuze. https://www.trined.nl/diensten/televisie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik spreek mezelf toch niet tegen?

De tuner gebruiken is geen must. Ik gebruik liever een app. Ik wil geen kastje van een provider. Eventueel is de tuner een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ikweethetbeter Helder, dan had ik dat niet begrepen zoals jij het bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
rclahsen schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:20:
Ik ben dit jaar overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Glas. TV keek ik via coax en Ziggo Go en kijk ik nu via twee Apple tv's, dus ik denk dat ik wel wat feedback kan geven. Zeker omdat ik het afgelopen jaar de T-Mobile TV-app op de ATV's heb gebruikt en nu NLziet gebruik.
Dat is een ervaring waar ik veel aan heb. Dank, ook voor je uitgebreide reactie!
De vorige Ziggo Go app vond ik fijn werken, de versie die dit jaar werd geïntroduceerd vond ik matig. De TV app van T-Mobile voor Apple TV vind ik prettiger werken, al is de bediening wel even wennen.
Ik deel je mening over de Ziggo Go app. Tot juni was-ie best goed, vanaf juni is het een ramp. Er zijn nu minder vastlopers dan in de eerste release van het juni-ontwerp, maar het starten duurt nog steeds lang en de app is niet echt stabiel. Het lijkt nog steeds een bèta!
Los van eventuele acties bij T-Mobile zou ik het advies geven om, als je overstapt, alleen glasvezelinternet bij T-Mobile te bestellen en eerst NLziet te proberen. Mocht NLziet niet bevallen dan kun je dat maandelijks opzeggen. Bestel je nu T-Mobile TV mee bij je glasvezelinternet dan zit je meteen een jaar aan vast.
Lijkt me een prima advies, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmeh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 21:33
Tweakers, ik loop tegen het volgende aan:

Wanneer ik thuis aan het werk ben, en meetings heb via Google Meet, dan heb ik te maken met connectie problemen. Vaak na 5 minuten, soms na een wat langere tijd verlies ik de connectie met Google Meet (en alleen met Google Meet). Ik heb dus wel connectie met het internet en alle andere websites en diensten werken nog, maar alleen Google Meet kapt er dus mee.

Het verlies van connectie gebeurd dus elke keer, en thuiswerken is niet een pretje met veel meeting. Vaak stap ik elke meeting over op de hotspot van m'n telefoon (Vodafone), maar dat is natuurlijk niet optimaal.

Wat ik heb, en wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Ziggo Internet & TV Start
- Macbook M1, Intel Macbook, iPhone 13 en iPad Pro (allemaal met dit probleem)
- Router al meerder keren opnieuw opgestart
- Het probleem is beide via wifi en bedraad
- Het probleem speelt zich af op meerdere devices
- Via andere software (Facetime, Zoom, Whatsapp) heb ik dit probleem niet
- Het probleem Googlen, maar ik kom bar weinig tegen die mij in een richting van een oplossing wijzen

Loopt iemand van jullie tegen hetzelfde probleem aan, of heeft iemand een oplossing voor het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T1mmeh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:56:
Tweakers, ik loop tegen het volgende aan:

Wanneer ik thuis aan het werk ben, en meetings heb via Google Meet, dan heb ik te maken met connectie problemen. Vaak na 5 minuten, soms na een wat langere tijd verlies ik de connectie met Google Meet (en alleen met Google Meet). Ik heb dus wel connectie met het internet en alle andere websites en diensten werken nog, maar alleen Google Meet kapt er dus mee.

Het verlies van connectie gebeurd dus elke keer, en thuiswerken is niet een pretje met veel meeting. Vaak stap ik elke meeting over op de hotspot van m'n telefoon (Vodafone), maar dat is natuurlijk niet optimaal.

Wat ik heb, en wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Ziggo Internet & TV Start
- Macbook M1, Intel Macbook, iPhone 13 en iPad Pro (allemaal met dit probleem)
- Router al meerder keren opnieuw opgestart
- Het probleem is beide via wifi en bedraad
- Het probleem speelt zich af op meerdere devices
- Via andere software (Facetime, Zoom, Whatsapp) heb ik dit probleem niet
- Het probleem Googlen, maar ik kom bar weinig tegen die mij in een richting van een oplossing wijzen

Loopt iemand van jullie tegen hetzelfde probleem aan, of heeft iemand een oplossing voor het probleem?
Vallen de inkomende of de uitgaande beelden weg? Het kan zijn dat je upload vol zit tijdens werkdagen, maar dan zouden andere diensten ook moeten haperen, of die andere diensten gebruiken substantieel minder bandbreedte?

Geen advertentie filtering die te strak is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
stormfly schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:12:
Was bij mij ook de reden tot opzeggen, als de wijk thuiswerkt bleef er nog maar 16Mbit upload over.
Om te beginnen: dank voor je uitgebreide antwoord!

Ook nu, nu er minder wordt thuisgewerkt, blijft er voor mij 20 Mbps over. Is meestal te doen, maar is de helft van waar ik voor betaal.
Jeps dat antwoord kreeg ik ook, ze doen geen node splitsingen meer is mijn eigen conclusies. Het lijkt nu zo te zijn dat ze inzetten op een D3.1 modem waardoor de verdeling op segmenten verschuift. Kan voor jou ook nog een oplossing zijn, welk modem gebruik je?
Ik heb een witte ConnectBox van juni vorig jaar. Nu ik er zo ver nadenk, zal hij het binnenkort wel weer begeven, dan krijg ik vanzelf een nieuwe...
Eens ik denk dat Ziggo een grove fout maakt door de Ziggo Go app slechts in 720p aan te bieden, terwijl de markt juist naar App TV transformeert. Een Next Mini lost dat wel voor je op, die is echt heel klein en kan met klittenband achter je tv.
Ik heb nu een Apple TV in een gesloten kastje (beneden; de tv zit strak tegen de muur) en met klittenband achter de tv (boven). Ik wil geen extra kastje van Ziggo, ik wil geen extra stroomgebruiker / wifi device / apparaat waar ik een abonnement voor betaal. Het is bijna principieel.
Jeps heb ik ook, sinds vorige maand hier glas van KPN 1G/1G en ik heb al ruim 1 jaar NLZiet omdat ik eerder naar KPN DSL ben overgestapt omdat Ziggo mijn upload niet kon fixen. Daar hebben we direct voor NLZiet gekozen icm de AppleTV, een prima keuze.
Dank! Bevalt de app goed? Is het zappen vergelijkbaar met zappen bij een "ouderwetse" tv tuner?
Waar je nog even op kunt letten is de opname abonnementen, bij KPN krijg je dan 10+5 voor opname. Dan is NLziet met 7,95 ruim goedkoper en inclusief opname.
Dank! Alhoewel ik denk dat ik daar geen gebruik van maak. Binnen 7 dagen terugkijken wel.
Ik denk dat de kwaliteit van TV hoger is bij NLziet, het TMobile platform is net als bij Delta niet van hoogstaande kwaliteit lees ik in de betreffende topics. NLziet op de AppleTV blokt of stottert hier nooit.
Dank, dat wil ik weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:18:

Dank! Bevalt de app goed? Is het zappen vergelijkbaar met zappen bij een "ouderwetse" tv tuner?
Nee dat is even wennen, met het pijltje op de ab kan je naar een overzicht en kan je links rechts zappen ipv op neer. Het is anders, maar hier klaagt niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmeh
stormfly schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:17:
[...]

Vallen de inkomende of de uitgaande beelden weg? Het kan zijn dat je upload vol zit tijdens werkdagen, maar dan zouden andere diensten ook moeten haperen, of die andere diensten gebruiken substantieel minder bandbreedte?

Geen advertentie filtering die te strak is ingesteld?
De complete connectie stopt ermee. Ik krijg de melding van Google Meet "lost connection".
Aan de upload zou het niet moeten liggen met ~20mbit. Soms heb ik Zoom calls met 150 personen of meer waarbij ik rustig m'n scherm kan delen zonder problemen.

Ook geen adblocker die actief is nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T1mmeh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:49:
[...]

De complete connectie stopt ermee. Ik krijg de melding van Google Meet "lost connection".
Aan de upload zou het niet moeten liggen met ~20mbit. Soms heb ik Zoom calls met 150 personen of meer waarbij ik rustig m'n scherm kan delen zonder problemen.

Ook geen adblocker die actief is nee.
Lastige casus, dan zou het iets met routing kunnen zijn, echter had je dan meer meldingen verwacht.

Wat laat je modem log zien, nu en op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmeh
stormfly schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:04:
[...]

Lastige casus, dan zou het iets met routing kunnen zijn, echter had je dan meer meldingen verwacht.

Wat laat je modem log zien, nu en op dat moment?
Hmm, daar zul je me bij moeten helpen. Hoe kan ik zoiets uitlezen en checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T1mmeh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:38:
[...]

Hmm, daar zul je me bij moeten helpen. Hoe kan ik zoiets uitlezen en checken?
Dat gaan ze op het ziggo community forum ook vragen, be prepared ;-)

192.168.178.1 en dan logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmeh
stormfly schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:49:
[...]

Dat gaan ze op het ziggo community forum ook vragen, be prepared ;-)

192.168.178.1 en dan logs.
Check, dankjewel. Ga ik vandaag testen en uitlezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T1mmeh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:56:
[...]

Check, dankjewel. Ga ik vandaag testen en uitlezen!
Ik denk dat je het beste op de Ziggo community een topic kunt openen, wel leuk is om de link hier dan even te delen. Dan komen ze ook met vragen hoe je aansluiting eruit ziet, en of er nog filters op zitten etc.

Wat je hier merkt is dat het langzaam aan drukker wordt in de glasvezel topics en minder druk in het Ziggo topic. Wat ik daarmee bedoel te zeggen; een grotere kans dat je Google Meet lotgenoten vindt op de community site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 08:01
Zojuist deed de Ubee 1318 een reboot uit zichzelf. Zie dat ik nu ook versie 8011 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
En maar wachten, wachten, wachten...
Kan ik 1 Gbit/s overal in Nederland krijgen?
We verbeteren ons GigaNet continu. Zo wordt je internetverbinding nog slimmer, sneller en veiliger. En ben je klaar voor de toekomst. Regio voor regio werken we aan ons GigaNet. Al meer dan 5,5 miljoen huishoudens zijn aangesloten op downloadsnelheden tot wel 1 Gbit/s. Je ontvangt van ons bericht zodra je regio aan de beurt is.
Kunnen we Internet Giga sinds 1 november gewoon bestellen... fijn, dat bericht vooraf :F
Misschien kijken ze naar de impact op het netwerk en sturen ze later dat bericht.... maar toch.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 05-11-2022 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:00
Gisteren was de Go app op Google TV weer eens de inlog kwijt.
Erg vervelend als je, zoals ik, een wachtwoord van 25 karakters/tekens hebt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jij hebt dat wachtwoord toch gekozen? En ook in de vorige versie werd je wel eens uitgelogd. Ik ben overigens al weken niet uitgelogd... ja, met de nieuwe versie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Het lange wachtwoord moet niet uitmaken, de app is gewoon bagger en te gek voor woorden dat je c.a. 1x per 2 weken je opnieuw moet inloggen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik zeg alleen maar dat je zelf voor een lang wachtwoord hebt gekozen en zelf dus lang bezig bent met inloggen. De app kan altijd uitloggen, dat deden de vorige versies ook al. Als de lengte van je wachtwoord jou niet uitmaakt, had je er ook geen opmerking over gemaakt ;)

Nogmaals, ik ben al weken niet uitgelogd geweest. Ook niet na updates, ja, is vreemd, maar ik klaag niet. Oja, op de iPad wel, maar dat was na installatie van iPadOS 16.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
CreativeS schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:08:
Ik zeg alleen maar dat je zelf voor een lang wachtwoord hebt gekozen en zelf dus lang bezig bent met inloggen. De app kan altijd uitloggen, dat deden de vorige versies ook al. Als de lengte van je wachtwoord jou niet uitmaakt, had je er ook geen opmerking over gemaakt ;)

Nogmaals, ik ben al weken niet uitgelogd geweest. Ook niet na updates, ja, is vreemd, maar ik klaag niet. Oja, op de iPad wel, maar dat was na installatie van iPadOS 16.1.
Dat telkens opnieuw moeten inloggen heb ik bij de "oude" app nog nooit meegemaakt.
Sinds de "nieuwe" app is het schering en inslag en ik zorg dat ik alles waar ik een wachtwoord voor nodig heb er eentje gebruik die minstens 20 tot 25 tekens/symbolen sterk is puur om beveiligingsredenen.
Dát is mijn eigen keuze maar ik mag van een app voor Google TV verwachten dat ze iets stabiels bouwen en niet een mediocre gedrocht dat o.a. traag is en ik sta hier echt niet alleen in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
snah001 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:37:
Dat telkens opnieuw moeten inloggen heb ik bij de "oude" app nog nooit meegemaakt.
Sinds de "nieuwe" app is het schering en inslag en ik zorg dat ik alles waar ik een wachtwoord voor nodig heb er eentje gebruik die minstens 20 tot 25 tekens/symbolen sterk is puur om beveiligingsredenen.
Dát is mijn eigen keuze maar ik mag van een app voor Google TV verwachten dat ze iets stabiels bouwen en niet een mediocre gedrocht dat o.a. traag is en ik sta hier echt niet alleen in!!
Misschien doen ze het wel om je te pesten :+ ... wij ervaren de problemen niet in ieder geval. Sorry, ik ga ook niet mee roeptoeteren en klagen als de meute terwijl wij echt geen last hebben. We gebruiken de app dagelijks op onze telefoon. Wat ik wel bemerk is dat heel veel afhankelijk is van waar je het op kijkt. Zowel op onze iPhones, iPad en Apple TV 4K nergens problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 15:32

DON PAPA

Tweaker-fan

snah001 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:01:
te gek voor woorden dat je c.a. 1x per 2 weken je opnieuw moet inloggen.
Dan heb je nog mazzel, er zijn er bij die dagelijks opnieuw moeten inloggen sinds de laatste update. Wat bij mij iets heeft geholpen, is in de ZiggoGo app het "automatisch afsluiten na x uur" uitzetten, sind dien hoef ik iets minder vaak opnieuw in te loggen op de Shield.
CreativeS schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:37:
[...]
Wat ik wel bemerk is dat heel veel afhankelijk is van waar je het op kijkt. Zowel op onze iPhones, iPad en Apple TV 4K nergens problemen.
Klopt deze hebben er ook "bijna" geen last van, het probleem met steeds opnieuw inloggen zit hoofdzakelijk bij Android TV (GoogleTV). Ziggo heeft dit probleem ook in onderzoek, wat na de laatste update is ontstaan.

[ Voor 39% gewijzigd door DON PAPA op 06-11-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Kan de Ziggo Next Mini afstandsbediening ook een Marantz receiver aan/uit zetten?

Ik heb de tv gekoppeld en die gaat aan. De audio kan ik wel netjes beheren van de receiver. Alleen moet ik nog steeds de receiver aan of uit zetten handmatig.

Heb de HDMI van de Mediabox aangesloten op de receiver en die gaat weer naar de tv

Edit; de shield Remote kan het dus wel via IR!!

[ Voor 22% gewijzigd door Deruxian op 06-11-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
Nee, de reciever blijft bij mij ook aan.
Hier thuis met een Marantz NR1604 weliswaar met een Ziggo Next, maar dat is dezelfde afstandbediening en codes.

Is me nog niet gelukt en ben er dan ook mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@Flexboy
Even een open deur, maar staat HDMI-CEC wel aan op je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Flexboy schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:40:
Nee, de reciever blijft bij mij ook aan.
Hier thuis met een Marantz NR1604 weliswaar met een Ziggo Next, maar dat is dezelfde afstandbediening en codes.

Is me nog niet gelukt en ben er dan ook mee gestopt.
Bij mij werkt dit perfect. Zodra ik de ontvanger aanzet gaan mijn LG televisie en de Marantz NR1609 ook aan. En zet ik de ontvanger uit dan gaan deze ook netjes uit. De enige keer dat het wel eens in de war wil raken is als ik het spul met de afstandsbediening van de Chromecast with Google TV 4K aan/uitzet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

De aanleg van glasvezel is hier op het laatste moment afgeketst, sprieten steken bij de voorgevel van het complex uit maar ivm water in de kruipruimte van dit (monumentaal) pand heeft KPN besloten geen glas aan te sluiten hier.

Dan maar over van Ziggo 600mbit naar Ziggo gigabit.

Gelukkig dat ik mobiel internet had, want ik had mooi geen internet via het nieuwe modem. Het SmartWifi modem (het zwarte modem met een stoffen rand) had na een tijd wachten een groen statuslampje. Zou bridge modus betekenen. Maar mooi geen internet. Nada.

Dankzij mobiel internet op mijn telefoon meerdere personen gevonden en de oplossing zou zijn Ziggo het modem uit de bridge modus te laten halen en daarna weer er terug in te zetten.

Yup. Dat werkte dus inderdaad. Ik heb nu weer internet.

Handig om te weten, de Ziggo medewerker was hier niet van op de hoogte...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:21
Wildfire schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:08:
De aanleg van glasvezel is hier op het laatste moment afgeketst, sprieten steken bij de voorgevel van het complex uit maar ivm water in de kruipruimte van dit (monumentaal) pand heeft KPN besloten geen glas aan te sluiten hier.

Dan maar over van Ziggo 600mbit naar Ziggo gigabit.

Gelukkig dat ik mobiel internet had, want ik had mooi geen internet via het nieuwe modem. Het SmartWifi modem (het zwarte modem met een stoffen rand) had na een tijd wachten een groen statuslampje. Zou bridge modus betekenen. Maar mooi geen internet. Nada.

Dankzij mobiel internet op mijn telefoon meerdere personen gevonden en de oplossing zou zijn Ziggo het modem uit de bridge modus te laten halen en daarna weer er terug in te zetten.

Yup. Dat werkte dus inderdaad. Ik heb nu weer internet.

Handig om te weten, de Ziggo medewerker was hier niet van op de hoogte...
Fijn dat je je ervaring deelt, echter is dit ‘probleem’ al 94x langsgekomen afgelopen weken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 21:51
Incognitum schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:08:
[...]

Fijn dat je je ervaring deelt, echter is dit ‘probleem’ al 94x langsgekomen afgelopen weken.
Fijn dat je dit deelt, echter is deze "opmerking" al 93x langsgekomen afgelopen weken :P

Nee, even serieus, niemand gaat pagina's teruglezen om te kijken of er niet toevallig al hetzelfde gepost is. Als dit zo'n bekend probleem is, wellicht moet het dan vast worden gezet of worden toegevoegd in het rode vlak bij een nieuwe post.
Ik heb liever dat mensen iets dubbel posten wat nuttig is, dan stoppen met delen van hulpvolle berichten.

ontopic: Glasvezel van KPN is nu eindelijk aangesloten in de meterkast. Tot maart nog het gigabit-abbo van Ziggo. Haal netjes de maximale snelheid (940/55) dus geen klagen. Tzt maar even kijken waar ik de beste aanbieding kan krijgen O-)
Mochten er nog andere mensen zijn die hetzelfde "dilemma" hebben gehad, hoor ik graag van hun afwegingen zijn geweest (anders dan prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
ikweethetbeter schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:17:
@Flexboy
Even een open deur, maar staat HDMI-CEC wel aan op je receiver?
Zeker, want de andere apparaten (LG TV, Sony Blu-ray) reageren netjes op aan/uit, volume enz.
Ook in het menu van de NEX is aangegeven dat er gereageerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
*verplaatst naar Next topic*

[ Voor 99% gewijzigd door Tiroz op 08-11-2022 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-06 16:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Voor tv maak ik gebruik van een Humax hd recorder (smartcard), werkt tot op heden prima. De Mediabox XL ligt op zolder te versloffen. Iemand deze al laten omruilen voor een Next mini? Wil graag mijn smartcards actief houden, zou eerst de mini op de slaapkamer willen gebruiken.
Wellicht is de vraag al eerder gesteld, vergeef mij. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13
Weet iemand toevallig hoe coulant de klantenservice is m.b.t. het vervangen van de Mediabox XL. Mijn ouders hebben nog steeds de oude XL en die geeft vaak foutmeldingen en alle interactieve zaken werken helemaal niet. Diagnose geeft aan Internet traag maar er is helemaal geen optie om wifi instellingen aan te passen. Ik vermoed dat het internet via de coax kabel loopt. Ik wil ze het liefst een Next geven die ik zelf ook heb. De Next mini liever niet aangezien ze geen netwerkkabel in de buurt hebben lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bart1983 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:34:
Weet iemand toevallig hoe coulant de klantenservice is m.b.t. het vervangen van de Mediabox XL. Mijn ouders hebben nog steeds de oude XL en die geeft vaak foutmeldingen en alle interactieve zaken werken helemaal niet. Diagnose geeft aan Internet traag maar er is helemaal geen optie om wifi instellingen aan te passen. Ik vermoed dat het internet via de coax kabel loopt. Ik wil ze het liefst een Next geven die ik zelf ook heb. De Next mini liever niet aangezien ze geen netwerkkabel in de buurt hebben lopen.
Wellicht eens bellen met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:13
snah001 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:44:
[...]

Wellicht eens bellen met de klantenservice?
Dat ga ik ook zeker doen maar ik vroeg me af of andere hier ervaring mee heb dan kan ik me alvast voorbereiden op welke vragen/antwoorden ze gaan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:24
Bart1983 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:49:
[...]

Dat ga ik ook zeker doen maar ik vroeg me af of andere hier ervaring mee heb dan kan ik me alvast voorbereiden op welke vragen/antwoorden ze gaan geven.
Ik heb dit laatst ook gedaan voor een ouder iemand. Gewoon gebeld met de afdeling opzeggingen en gevraagd of de box kon worden omgeruild voor next (geen mini) was geen probleem en kreeg ook nog 6 maanden 10€ korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 20:31
Ziggo heeft nu wel verleidelijke aanbiedingen…..

Ik heb thans Complete met 350/35 mbps, een extra Next box plus Movies & Series XL met (nog steeds) EUR 2,50 om mijn vaste nummer ‘in de lucht te houden’ terwijl ik al weer een tijdje geen vast toestel meer heb… Hier betaal ik, zodra mijn korting is afgelopen, over 3 maanden EUR 91,00 voor. Maar goed zonder bellen is dat dan wel iets minder natuurlijk.

Maar nu is dan daar Giga-internet met het nieuwste modem, voor wat dat dan waard zal zijn, TV Max dus incl M&S XL met de Next Mini en een extra Next Mini voor net EUR 95,00. Én de eerste 6 (?) maanden half geld.

Verleidelijk, maar ik denk wel dat de verleiding het inmiddels al heeft gewonnen. Echter, dit is dan wel voor nieuwe klanten, want als ik vanuit de Ziggo app dit selecteer krijg ik nul-komma-nul korting. A.s. donderdag, als ik weer thuis ben, maar eens even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

arnova

weet veel, maar niet alles

Incognitum schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:08:
[...]

Des te bizarder dat het gros van de Ziggo-medewerkers dit probleem en de oplossing niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 23:36
RicoK schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:57:
Ziggo heeft nu wel verleidelijke aanbiedingen…..

Ik heb thans Complete met 350/35 mbps, een extra Next box plus Movies & Series XL met (nog steeds) EUR 2,50 om mijn vaste nummer ‘in de lucht te houden’ terwijl ik al weer een tijdje geen vast toestel meer heb… Hier betaal ik, zodra mijn korting is afgelopen, over 3 maanden EUR 91,00 voor. Maar goed zonder bellen is dat dan wel iets minder natuurlijk.

Maar nu is dan daar Giga-internet met het nieuwste modem, voor wat dat dan waard zal zijn, TV Max dus incl M&S XL met de Next Mini en een extra Next Mini voor net EUR 95,00. Én de eerste 6 (?) maanden half geld.

Verleidelijk, maar ik denk wel dat de verleiding het inmiddels al heeft gewonnen. Echter, dit is dan wel voor nieuwe klanten, want als ik vanuit de Ziggo app dit selecteer krijg ik nul-komma-nul korting. A.s. donderdag, als ik weer thuis ben, maar eens even bellen.
Zelf heb ik ook complete en dacht mooi een wifi 6 modem te kunnen scoren( daar de meeste apparaten in mijn netwerk wifi 6 geschikt zijn ) als ik de upgrade deed naar Giga. Helaas kreeg ik geen nieuw modem omdat het huidige Giga aankon dus heb ik maar de upgrade weer teruggedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@edebee Ik zal morgen eens gaan bellen en wellicht moeten gaan praten als Brugman. Op zich staat mijn modem in Bridge en heb ik mijn eigen (WiFi 6) router. Dit laat overigens maar weer eens zien, waarom ik voor een eigen router ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:24
Gisteren en vanochtend/stukje middag bij mn ouders proberen te helpen want op de 2e next mini wou de installatie niet goed voltooien en vanochtend was het beneden raak doordat de telefoon vd stroom was gehaald en het beeld was vastgelopen. Modem wil niet meer online komen. (Fabrieks)reset gedaan maar niks.

Morgenochtend komt een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Fantastisch, we worden steeds meer afhankelijk van internet, maar de service afdelingen van de bedrijven veranderen niet mee, vette pech als je een dag (of langer) zonder internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ze zijn bij mij in de straat druk bezig met glasvezel leggen.
Medio volgend jaar is mijn Ziggo abo afgelopen en als ik voor glas kies kan ik gewoon mijn ASUS AX88U modem er aan hangen en heb verder niks nodig van de glasboer (converter zit er dan al tussen).
Dus ben benieuwd wat voor aanbiedingen ik ga krijgen en neem natuurlijk ook Ziggo mee in de overwegingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ikweethetbeter schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:09:
[...]

Fantastisch, we worden steeds meer afhankelijk van internet, maar de service afdelingen van de bedrijven veranderen niet mee, vette pech als je een dag (of langer) zonder internet zit.
In de begintijd bij Multikabel/multiweb was er gewoon een 24/7 storingsdienst die je kon bellen, kreeg je vaak een monteur aan de lijn :D . Die hebben ze netjes uitgefaseerd onder het mom van kostenbesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

jongetje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:03:
[...]

In de begintijd bij Multikabel/multiweb was er gewoon een 24/7 storingsdienst die je kon bellen, kreeg je vaak een monteur aan de lijn :D . Die hebben ze netjes uitgefaseerd onder het mom van kostenbesparing.
Multiweb met 750mb datalimiet. Kan je dat nog voorstellen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:35:
[...]

Multiweb met 750mb datalimiet. Kan je dat nog voorstellen?
Ik heb nooit een datalimiet gehad. Ging alleen minder snel dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:03:
Dan ging Raymond (toenmalig medewerker Multikabel/Quicknet) 's nachts in batches de uploadsnelheid verhogen met een aantal kb/s: "Ja, jullie zijn nu aan de beurt"...

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 17:27
https://www.telegraaf.nl/...n-te-zien-bij-ziggo-sport

De abonnementen zullen volgend jaar wel weer( flink) duurder worden.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@audiojunk Dat denk ik niet, de prijzen gingen ook niet omlaag toen F1 verdween. ;)

• snah001
Des te meer voor Ziggo de gelegenheid om tóch de prijs weer omhoog te gooien.

• RicoK
Zojuist eens contact opgenomen met Ziggo en door een verkeerde instelling in het menu bij een technisch monteur terecht gekomen die mij (uiteraard) niet verder kon helpen, maar die mij wel naar de Afdeling Retentie doorzette.

Wat ik wilde, gebruik maken van de (nieuwe klanten-)aanbieding, ging sowieso niet, wel ging ze kijken of Ziggo mij op een andere manier tegemoet kon komen. Dit ging ook niet, omdat ik én tot maart 2023 al een korting heb én mijn jaarcontract eind mei 2023 afloopt.

Gepraat als Brugman, uiterst vriendelijk en correct gebleven, maar wel in mijn ogen steekhoudend, waarbij de dame mij dan toch wel tegemoet is gekomen. Vanaf morgen Movies & Series XL, die ik al had, gedurende 12 maanden gratis én vanaf aanstaand weekend krijg ik ter vervanging van de extra Next een Next Mini toegezonden.

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:09

his.dudeness

The Dude Abides.

Weet iemand of Ziggo nog aan 12 maanden 50% korting doet voor nieuwe klanten?

Ik zie het hier staan: https://www.ziggo.nl/actie/over-aanbiedingen
Maar als ik op "Ziggo Sprinters, 12 maanden korting op Internet & TV" klik kom ik op een pagina waar maar 6 maanden korting aangeboden word.

Waar ik woon ligt geen glasvezel, en 1 van de 2 adsl lijnen is kapot, waar kpn niks aan wilt doen, dus ik kan alleen 50mbit krijgen tenzij ik op kabel (coax) ga waar (volgens mij) ziggo een monopolie op heeft, dus ik moet of bij ziggo zijn of met 50mbit genoegen nemen....

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Nu nog Ketnet in HD bij Ziggo :)

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vanmiddag bij mensen hun oude Cisco modem vervangen door een nieuw Connectbox die bij hun bezorgd was (niet omgevraagd).
Vandaag hadden ze ineens geen internet meer en als mensen hun op hun vaste telefoonlijn belden, ging de telefoon bij de buren. En de buren zelf waren onbereikbaar.
Raar probleem, maar dat laatste was maar voor later; eerst modem installeren.

Duurde weer allemaal veel te lang (als ik zulk soort dingen bij anderen moet doen duurt het altijd veel langer dan gedacht) en de interface van de Connectbox lijkt me ook niet bepaald snel/snappy.
Maar uiteindelijk gelukt (Wifi opnieuw instellen met oude wachtwoorden enzo).

Ziggo gebeld om telefoonprobleem, na wat controleren blijkt...modem van de buren was hier bezorgd en modem van hun bij de buren.
En de buren hadden de modem al eerder geïnstalleerd waardoor hier internet natuurlijk niet meer deed
('onze' nieuwe modem was immers door de buren geactiveerd).
En telefoonnummer is gekoppeld aan (serienummer van) modem dus die gaan af bij de buren.

Dus modem met de buren geruild (die mochten het weer opnieuw installeren) en dan eindelijk de eigen modem installeren.

Al met al toch weer een middag aan besteed :| ...

Krijgt iedereen met een oude modem trouwens een nieuwe opgestuurd?
Wij hebben hier al ~10 jaar een Ubee EVW3200 staan namelijk (vanaf de eerste seconde overigens in bridge modus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piet91 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:16:
Krijgt iedereen met een oude modem trouwens een nieuw opgestuurd?
Wij hebben hier al ~10 jaar een Ubee EVW3200 staan namelijk (vanaf de eerste seconde overigens in bridge modus)
Ga daar maar vanuit. Ze zijn steeds actiever bezig met het vervangen van oude modems met modellen die wel docsis 3.1 ondersteunen.

• CreativeS
  • Niet online
his.dudeness schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:44:
Weet iemand of Ziggo nog aan 12 maanden 50% korting doet voor nieuwe klanten?

Ik zie het hier staan: https://www.ziggo.nl/actie/over-aanbiedingen
Maar als ik op "Ziggo Sprinters, 12 maanden korting op Internet & TV" klik kom ik op een pagina waar maar 6 maanden korting aangeboden word.
Nee, doen ze niet meer naar aanleiding van klachten van bestaande klanten. Tegenwoordig maximaal 6 maanden 50%.* Hier een heel jaar voor 50%. Betalen nu voor Internet Giga, TV Max, bellen, Next, Next Mini, SmartWifi Pod en alle gratis pakketten nog geen €52,-.

*Blackfriday 2022 aanbieding is nu 12 maanden 50% korting. Dus ze doen het nog wel :*)

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 19:47

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
MasterL schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:38:
Weet iemand toevallig of IPV6 (al) een keer beschikbaar is in mijn situatie?
Fupc gebied
Ziggo Zakelijk (/29 IPV4 subnet) dus uiteraard bridged/routed.
UBC1318ZG modem
Zakelijk Internet Pro - Zakelijk Internet Giga Pro 1000/50 abbo.
Ik heb deze vraag een jaar geleden dit een keer bij Ziggo neergelegd, toen was het antwoord nee.
Weet iemand hoe dat nu (bijna een jaar later) zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Van wat ik van verschillende zakelijke klanten hoor in voormalig UPC gebied is dat er voor zakelijk met fixed v4 subnets nog steeds geen IPv6 mogelijk is. Heb dit een week geleden nog voor een klant uitgevraagd en toen was het onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Laatst online: 16-06 19:47

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Ahh thanks! Jammer maar ik was er al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:46
Valt mee vermoed ik. Geld voor de F1 rechten hebben ze nl. niet uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:00
Ik heb sinds kort drie tp link deco apparaten.
Waarvan 1 slecht bereik heeft waardoor er weinig snelheid over blijft.

Maar volgens mij zal het opgelost kunnen worden als ze doorschakelen. Maar hij wil hem niet doorschakelen.

Hoofd deco -> deco 1 -> deco 2.

Maar hij maakt direct verbinding van de hoofd deco naar deco 2.

Kan ik ergens forceren dat deco 2 via deco 1 verbinding maakt?

Ik heb al de netwerkoptimalisatie stap uitgevoerd

[ Voor 6% gewijzigd door Joostje123 op 12-11-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostje123 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:08:
Ik heb sinds kort drie tp link deco apparaten.
Waarvan 1 slecht bereik heeft waardoor er weinig snelheid over blijft.

Maar volgens mij zal het opgelost kunnen worden als ze doorschakelen. Maar hij wil hem niet doorschakelen.

Hoofd deco -> deco 1 -> deco 2.

Maar hij maakt direct verbinding van de hoofd deco naar deco 2.

Kan ik ergens forceren dat deco 2 via deco 1 verbinding maakt?

Ik heb al de netwerkoptimalisatie stap uitgevoerd
Je zendvermogen verlagen waardoor je kleinere cirkels krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 21:33
Modem: Cisco EPC 3928 is aan vervanging toe volgens ziggo.

Zou zeggen ja dat klopt.

Ik haal de 350Mbit / 35Mbit niet wat ik wel met me abbo zou moeten kunnen halen..

Haal wel me oude 300Mbit / 30Mbit

Goed dat ziggo mee denkt en een nieuwe modem op wilt sturen.

Uiteraard wil ik geen modem ontvangen die bekend staat om problemen of instabiliteit..

Weet iemand welke Smartwifi modems ze op dit moment uitleveren?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Piet91 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:16:
Vanmiddag bij mensen hun oude Cisco modem vervangen door een nieuw Connectbox die bij hun bezorgd was (niet omgevraagd).
Vandaag hadden ze ineens geen internet meer en als mensen hun op hun vaste telefoonlijn belden, ging de telefoon bij de buren. En de buren zelf waren onbereikbaar.
Raar probleem, maar dat laatste was maar voor later; eerst modem installeren.

Duurde weer allemaal veel te lang (als ik zulk soort dingen bij anderen moet doen duurt het altijd veel langer dan gedacht) en de interface van de Connectbox lijkt me ook niet bepaald snel/snappy.
Maar uiteindelijk gelukt (Wifi opnieuw instellen met oude wachtwoorden enzo).

Ziggo gebeld om telefoonprobleem, na wat controleren blijkt...modem van de buren was hier bezorgd en modem van hun bij de buren.
En de buren hadden de modem al eerder geïnstalleerd waardoor hier internet natuurlijk niet meer deed
('onze' nieuwe modem was immers door de buren geactiveerd).
En telefoonnummer is gekoppeld aan (serienummer van) modem dus die gaan af bij de buren.

Dus modem met de buren geruild (die mochten het weer opnieuw installeren) en dan eindelijk de eigen modem installeren.

Al met al toch weer een middag aan besteed :| ...

Krijgt iedereen met een oude modem trouwens een nieuwe opgestuurd?
Hier ook. Welke connectbox heb je ontvangen? Die van compal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:49:
Modem: Cisco EPC 3928 is aan vervanging toe volgens ziggo.

Zou zeggen ja dat klopt.

Ik haal de 350Mbit / 35Mbit niet wat ik wel met me abbo zou moeten kunnen halen..

Haal wel me oude 300Mbit / 30Mbit

Goed dat ziggo mee denkt en een nieuwe modem op wilt sturen.

Uiteraard wil ik geen modem ontvangen die bekend staat om problemen of instabiliteit..

Weet iemand welke Smartwifi modems ze op dit moment uitleveren?
Kans lijkt mij groot dat je de nieuwe Segacom Sagemcom krijgt. Die zijn ze blijkbaar ook al aan het uitleveren om oude modems te upgraden naar een docsis 3.1 model.

Edit:
Overigens zit zowel in de oude ConnectBox als de nieuwere ConnectBox Giga de beruchte Puma chipset. De Segacom Sagemcom, en de Ubee UBC1318 (wifiloos) zit een Broadcom chipset in.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 12-11-2022 22:31 . Reden: Zie volgende post :P ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:20:
Kans lijkt mij groot dat je de nieuwe Segacom krijgt. Die zijn ze blijkbaar ook al aan het uitleveren om oude modems te upgraden naar een docsis 3.1 model.
Aangezien je zelf ook altijd een pietje-precies wil zijn... Sagemcom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
[...]

Kans lijkt mij groot dat je de nieuwe Segacom krijgt. Die zijn ze blijkbaar ook al aan het uitleveren om oude modems te upgraden naar een docsis 3.1 model.

Edit:
Overigens zit zowel in de oude ConnectBox als de nieuwere ConnectBox Giga de beruchte Puma chipset. De Segacom, en de Ubee UBC1318 (wifiloos) zit een Broadcom chipset in.
Staat dat modem bekend als goed?

En kan ik eventueel het toegezonden modem weigeren als ik toch besluit de nieuwe terug te sturen en bij mijn oude te blijven als ik erop achteruit zou gaan.?

Wil misschien volgend jaar in februari of maart wellicht over gaan op glasvezel (die word in die maanden dan ook aangesloten op het huis. (buiten kabels liggen al recent in de grond.

Ik hou er niet zo van dat ziggo aan up selling doet.. Hogere snelheid beloven en dan achteraf een dikkere rekening sturen.

En daarnaast kan ik dan via freedom internet 500/500 op glas krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Robin4 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:51:
Hier ook. Welke connectbox heb je ontvangen? Die van compal?
Die mensen hadden een Arris ontvangen. Buren ook.
(met wisselen heb ik gewoon alleen modem geruild; adapters e.d. niet geruild)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:34:
[...]

En kan ik eventueel het toegezonden modem weigeren als ik toch besluit de nieuwe terug te sturen en bij mijn oude te blijven als ik erop achteruit zou gaan.?
Nee dat kan niet, tenzij je zonder internet wilt zitten. Als Ziggo jou een nieuw modem stuurt dan doet men dit zomaar. Het modem wat jij hebt (3928) is inmiddels antiek en moet vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jay-B schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:58:
[...]

Nee dat kan niet, tenzij je zonder internet wilt zitten. Als Ziggo jou een nieuw modem stuurt dan doet men dit zomaar. Het modem wat jij hebt (3928) is inmiddels antiek en moet vervangen worden.
Maar je kan wel de nieuwe omruilen als deze niet goed is?

Hij mag misschien antiek zijn, maar voldoet gewoon voor stabiel internet.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 12-11-2022 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robin4 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:09:
[...]

Maar je kan wel de nieuwe omruilen als deze niet goed is?

Hij mag misschien antiek zijn, maar voldoet gewoon voor stabiel internet.
Voor jou voldoet die wellicht wel, maar voldoet die voor jouw buren ook nog? :P Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan één modem ook invloed hebben op de werking van de volledige (coax) ring. Een brak modem kan bv storing veroorzaken op het coax signaal waar een hele ring aan aansluitingen op zit waardoor iedereen dus problemen ervaart.
En in dit geval zal het nieuwe modem gegarandeerd een docsis 3.1 model zijn. Waarbij docsis 3.1 een veel grotere capaciteit heeft ten opzichte van de oudere standaarden. Het zou mij dus ook niks verbazen dat één oud modem zomaar een flinke invloed op de connectiviteit van een hele straat kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:55
Robin4 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:34:
[...]

Ik hou er niet zo van dat ziggo aan up selling doet.. Hogere snelheid beloven en dan achteraf een dikkere rekening sturen.
Dat doen ze toch allemaal? Die rekening hoger maken.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
hk12nl schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:57:
[...]

Dat doen ze toch allemaal? Die rekening hoger maken.
Gaan ze dan ook bij allemaal dan in snelheid omhoog dan?

Snap dat er enige correctie op de abbo prijs zit.

Maar ziggo doet dit elk jaar, maar door je meer snelheid te geven, kunnen hun de reden weer weerleggen om de prijzen te verhogen.

Dit is anders dan snelheid zo laten en dan 1,50 euro extra in de maand vragen..

Heb overigens nog nooit gezien dat ze in betere tijden de prijzen weer iets verlagen..

Ik weet ook dat ziggo alleen voor de aandeelhouders werkt.

[ Voor 47% gewijzigd door Robin4 op 14-11-2022 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
RobertMe schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:57:
[...]

Voor jou voldoet die wellicht wel, maar voldoet die voor jouw buren ook nog? :P Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan één modem ook invloed hebben op de werking van de volledige (coax) ring. Een brak modem kan bv storing veroorzaken op het coax signaal waar een hele ring aan aansluitingen op zit waardoor iedereen dus problemen ervaart.
En in dit geval zal het nieuwe modem gegarandeerd een docsis 3.1 model zijn. Waarbij docsis 3.1 een veel grotere capaciteit heeft ten opzichte van de oudere standaarden. Het zou mij dus ook niks verbazen dat één oud modem zomaar een flinke invloed op de connectiviteit van een hele straat kan hebben.
Niemand zegt dat het modem brak is.

Enigste reden kan zijn gewoon vanwege de leeftijd, en omdat ik niet hoger in snelheid kom wat ik wel zou moeten halen. Voor de rest werk het ding gewoon normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jay-B schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:58:
[...]

Kan ik niet dat modem dan omwisselen voor zo`n sagemcom model? als ik die niet zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Is ziggo ook via een mailtje te bereiken of word het alleen maar bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
[...]

Kans lijkt mij groot dat je de nieuwe Segacom Sagemcom krijgt. Die zijn ze blijkbaar ook al aan het uitleveren om oude modems te upgraden naar een docsis 3.1 model.

Edit:
Overigens zit zowel in de oude ConnectBox als de nieuwere ConnectBox Giga de beruchte Puma chipset. De Segacom Sagemcom, en de Ubee UBC1318 (wifiloos) zit een Broadcom chipset in.
Wat is er mis met de Puma chipset?

Neem aan dat die niet stabiel is of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
[...]

Edit:
Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat ik die ga krijgen..

Op de site staat:

Sagemcom
Ons zwarte SmartWifi modem is de opvolger van het SmartWifi modem Giga. Dit modem beschikt over wifi 6 en is van milieuvriendelijke materialen gemaakt. Hier vind je alle informatie.

Die zou je denk ik alleen bij een GIGA abbo kunnen krijgen, Denk niet dat ze die gaan opsturen aan iemand die een goedkoper abbo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:03:
[...]

Niemand zegt dat het modem brak is.

Enigste reden kan zijn gewoon vanwege de leeftijd, en omdat ik niet hoger in snelheid kom wat ik wel zou moeten halen. Voor de rest werk het ding gewoon normaal
Natuurlijk gaan je buren niet zeggen (/weten) dat door jouw antieke modem zijzelf een slechte verbinding hebben door alle ruis dat jouw oude modem en bekabeling geeft op het netwerk :p
Robin4 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:09:
[...]

Die kan inderdaad in bepaalde gevallen flink wat lag introduceren.
Robin4 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:15:
[...]

Op de site staat:

Sagemcom
Ons zwarte SmartWifi modem is de opvolger van het SmartWifi modem Giga. Dit modem beschikt over wifi 6 en is van milieuvriendelijke materialen gemaakt. Hier vind je alle informatie.

Die zou je denk ik alleen bij een GIGA abbo kunnen krijgen, Denk niet dat ze die gaan opsturen aan iemand die een goedkoper abbo heeft.
Ik heb hem drie weken terug geplaatst bij een familielid. Gegarandeerd op het laagste abonnement. Spontaan opgestuurd gekregen als vervanging voor een Technicolor (die denk ik een stuk nieuwer is dan de Cisco die jij hebt). Dus de Sagemcom wordt zeer zeker niet alleen uitgeleverd aan Giga klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:15:
[...]

Op de site staat:

Sagemcom

Ik heb hem echter wel ontvangen, terwijl ik de 200/20 snelheid heb. Misschien komt het door mijn telefoontje om te informeren OF ik hem ging ontvangen. Op dat moment was het net bekend gemaakt dat er een nieuw modem was.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 14-11-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 14:14
Vraagje aan de mede Ziggo mail gebruikers: Ik probeer het laatste kwartier een mail te verzenden, krijg de melding dat de SMTP-server niet te bereiken is.
Dit zowel in Outlook als in Thunderbird. Mail ontvangen gaat prima.

Meer mensen met hetzelfde probleem?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
RobertMe schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:55:
[...]

Natuurlijk gaan je buren niet zeggen (/weten) dat door jouw antieke modem zijzelf een slechte verbinding hebben door alle ruis dat jouw oude modem en bekabeling geeft op het netwerk :p

[...]

Die kan inderdaad in bepaalde gevallen flink wat lag introduceren.

[...]

Ik heb hem drie weken terug geplaatst bij een familielid. Gegarandeerd op het laagste abonnement. Spontaan opgestuurd gekregen als vervanging voor een Technicolor (die denk ik een stuk nieuwer is dan de Cisco die jij hebt). Dus de Sagemcom wordt zeer zeker niet alleen uitgeleverd aan Giga klanten.
Heb net even ziggo gebeld.

Hij zegt dat ze nog het compal modem uit leveren en de nieuwe Sagecom.

Ook gevraagd of de sagecom alleen bij GIGA abbo zit.. Hij zegt ja..
Heb je lager abbo, lijkt me de kans op het sagemcom modem vrij klein als je die krijgt.

Komt erop neer dat ze de sagecom langzamerhand gaan uitleveren aan alle klanten.

Maar op DIT moment (dus een k*t moment) kan je of de compal krijgen of de sagecom.

Nou de compal wil ik dus echt niet. + een rompeslomp om straks dat modem weer om te wisselen. (als ze dat nog doen, aangezien ze dan zeggen dat je al een up to date modem hebt, en je naar de sagecom kan fluiten.

Heb toen gevraagd dat als je het abbo voor 1 maand naar giga doet het sagecom modem dan wel krijgt.
Antwoord is ja..

Dus heb het abbo maar naar GIGA gezet.. Desnoods voor 1 maand, zodat ik dan toch dat modem krijgt.

Het is allemaal erg ingewikkeld bij Ziggo.

Heb ook aangegeven dat ik al lang bij ziggo zit en altijd volle pond heb moeten betalen.
Vind persoonlijk dat ik dan ook gewoon het nieuwste modem dan mag krijgen.

Nee, maar ze geven ze wel aan de nieuwe klanten.. De oude mag oude meuk overnemen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Wailing_Banshee

You're Next

Robin4 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:37:
[...]

Heb net even ziggo gebeld.

Hij zegt dat ze nog het compal modem uit leveren en de nieuwe Sagecom.

Ook gevraagd of de sagecom alleen bij GIGA abbo zit.. Hij zegt ja..
Heb je lager abbo, lijkt me de kans op het sagemcom modem vrij klein als je die krijgt.

Komt erop neer dat ze de sagecom langzamerhand gaan uitleveren aan alle klanten.

Maar op DIT moment (dus een k*t moment) kan je of de compal krijgen of de sagecom.

Nou de compal wil ik dus echt niet. + een rompeslomp om straks dat modem weer om te wisselen. (als ze dat nog doen, aangezien ze dan zeggen dat je al een up to date modem hebt, en je naar de sagecom kan fluiten.

Heb toen gevraagd dat als je het abbo voor 1 maand naar giga doet het sagecom modem dan wel krijgt.
Antwoord is ja..

Dus heb het abbo maar naar GIGA gezet.. Desnoods voor 1 maand, zodat ik dan toch dat modem krijgt.

Het is allemaal erg ingewikkeld bij Ziggo.

Heb ook aangegeven dat ik al lang bij ziggo zit en altijd volle pond heb moeten betalen.
Vind persoonlijk dat ik dan ook gewoon het nieuwste modem dan mag krijgen.

Nee, maar ze geven ze wel aan de nieuwe klanten.. De oude mag oude meuk overnemen. :+
Dus als ik van die enorme witte baksteen af wil, moet ik een giga abonnement nemen? We hebben zaterdag een nieuw modem ontvangen. Geen idee welke dat is, behalve dat hij wit is (en ik dus begrijp dat dat oude meuk is, om oude meuk te vervangen...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
Robin4 schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:09:
[...]

De Puma-chipsets, feitelijk allemaal, zijn fabrieks-af defect.
Er zit een inherente ontwerpfout in de chips die voor problemen zorgt zoals bovenmatige packet loss; hoge latency spikes; en algehele vastlopers.

DOCSIS kabelmodems werken op een bundel kanalen; waar elk kanaal een beperkte capaciteit heeft, maar meerdere tegelijk gebruiken de bandbreedte hoger maakt en dus de theoretisch haalbare snelheid hoger legt. Dat schaalt gewoon in de breedte door en door.

De Puma-chipsets hebben eigenlijk te weinig capaciteit in hun hardware ingebakken zitten om alle data die over de nominale hoeveelheid up/downstream kanalen loopt die ISPs moeten gebruiken om hun geadverteerde snelheden haalbaar te maken, tijdig te kunnen verwerken. Zo'n chipset heeft hardware-buffers om pieken op te kunnen vangen; maar die buffers zijn eindig en op de Puma's klein. (Te klein zouden sommigen zeggen; Intel heeft daar flink lopen beknibblen op de fabricagekosten.)

Die buffers lopen snel vol; en dan begint het gezeik. Packets kunnen niet meer ontvangen of verstuurd worden; latency loopt hoog op omdat wat er nog wel doorkomt, telkens achterop de buffers en achterin de wachtrij aangeschoven wordt; etc.

Dit is een hardware-defect waarvan Intel zelf uiteindelijk ook schoorvoetend toegegeven heeft dat het een fout ontwerp is geweest; en dat het niet middels software te fixen valt.
Het enige wat je via software kunt doen, en wat Ziggo vziw ook gedaan heeft, is nog meer extra buffers toevoegen in de (veel tragere) software-kant en binnen de software van de modem proberen het netwerkverkeer dusdanig te shapen met extra QoS scheduling dat je piekbelasting zo lang mogelijk probeert te vermijden. En dat trucje an sich levert al weer extra latency op, natuurlijk. En het feit dat de afhandeling van verkeer op een hoger niveau deels via software moet lopen die op een generieke CPU draait, betekent natuurlijk ook: meer stroomverbruik.

Ziggo zal deze problemen overigens glashard ontkennen.
Ik had net zelf ook iemand aan de lijn (want mij gaan ze ook een nieuw modem sturen) die stellig beweerde dat er in het begin inderdaad wel wat problemen zijn geweest met de Puma chipsets, maar dat dat allemaal al jaren gepatched en opgelost was. Heb ze toen ook even deftig gewezen op het feit dat een paar maand geleden mijn ouders nog de zakelijke Ubee modem aangevraagd hebben als workaround, omdat de Arris Connectbox die zij gekregen hadden die problemen dus nog steeds gewoon had.

Mocht je specifiek een ander modem willen; als je geluk hebt tref je iemand aan de telefoon die weet hoe e.e.a. werkt en dat voor je kan regelen. Maar kans is groot dat als je belt, en daarbij ook nog serieus genomen wordt, je richting de Ziggo Community site gewezen wordt om daar een ticket aan te maken - want de Ziggo mensen die daar actief zijn kunnen kennelijk meer voor elkaar krijgen dan de support desk.
Wailing_Banshee schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:07:
[...]

Dus als ik van die enorme witte baksteen af wil, moet ik een giga abonnement nemen? We hebben zaterdag een nieuw modem ontvangen. Geen idee welke dat is, behalve dat hij wit is (en ik dus begrijp dat dat oude meuk is, om oude meuk te vervangen...)
Een witte behuizing betekent vziw inderdaad dat je een oude Connectbox (Compal of Arris) in de maag gesplitst hebt gekregen. (Grote grap is dat dat ding niet eens DOCSIS 3.1 draait; maar vziw nog steeds DOCSIS 3.0.)

De nieuwe Sagemcom is schijnbaar trouwens ook niet zaligmakend; heeft ook nog de nodige kinderziektes. Maar is in tegenstelling tot de derde-rangs Compal/Arris troep in elk geval stabiel te krijgen. (Fabrieksreset uitvoeren -> uit bridge modus halen -> terug in bridge modus zetten. Done. Wat eigenlijk hint naar het feit dat het probleem hier niet bij de hardware of software zit; maar bij Ziggo die de modems out-of-the-box fout afgeconfigureerd uitlevert.)

Als je zelf een router voert met WiFi, of alles bekabeld doet en geen boodschap hebt aan WiFi - dan is de zakelijke Ubee modem waarschijnlijk wat je zou willen hebben.
RobertMe schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:55:
Dus de Sagemcom wordt zeer zeker niet alleen uitgeleverd aan Giga klanten.
Kan ik ook beamen. Ik heb net Ziggo gebeld omdat ook ik de brief ter vervanging modem heb ontvangen, en wilde navragen wat voor modem er voor mij aan zat te komen. Konden ze nog niet direct zien omdat de order nog niet aangemaakt was; maar vermoedelijk zou het de nieuwe Sagemcom worden met de Broadcom chipset.

[ Voor 20% gewijzigd door R4gnax op 15-11-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 19:14
arnova schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:47:
[...]

Des te bizarder dat het gros van de Ziggo-medewerkers dit probleem en de oplossing niet kent.
Dat is het linkerhand / rechterhand - probleem. Kennis leeft bij één gedeelte van de organisatie, maar niet bij een ander deel van de organisatie omdat deze niet goed in contact staan.
Debet hieraan is in dit geval voor de helpdesk waarschijnlijk gewoon het feit dat het de helpdesk is. Dwz ze werken zoals bij zo'n afdeling normaal is, waarschijnlijk ook maar gewoon vanaf een prefab script waarvan slechts incidenteel afgeweken mag worden. Zelfs als ze daar wel van het probleem en de oplossing gehoord zouden hebben: staat het niet op het belscript, dan bestaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:12

Reneger

Wie? IK?

R4gnax schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:08:
[...]

Een witte behuizing betekent vziw inderdaad dat je een oude Connectbox (Compal of Arris) in de maag gesplitst hebt gekregen. (Grote grap is dat dat ding niet eens DOCSIS 3.1 draait; maar vziw nog steeds DOCSIS 3.0.)

[...]
Yup.

code:
1
2
De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
Conform standaard specificaties :   DOCSIS 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
R4gnax schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:08:
[...]

De Puma-chipsets, feitelijk allemaal, zijn fabrieks-af defect.
Er zit een inherente ontwerpfout in de chips die voor problemen zorgt zoals bovenmatige packet loss; hoge latency spikes; en algehele vastlopers.

DOCSIS kabelmodems werken op een bundel kanalen; waar elk kanaal een beperkte capaciteit heeft, maar meerdere tegelijk gebruiken de bandbreedte hoger maakt en dus de theoretisch haalbare snelheid hoger legt. Dat schaalt gewoon in de breedte door en door.

De Puma-chipsets hebben eigenlijk te weinig capaciteit in hun hardware ingebakken zitten om alle data die over de nominale hoeveelheid up/downstream kanalen loopt die ISPs moeten gebruiken om hun geadverteerde snelheden haalbaar te maken, tijdig te kunnen verwerken. Zo'n chipset heeft hardware-buffers om pieken op te kunnen vangen; maar die buffers zijn eindig en op de Puma's klein. (Te klein zouden sommigen zeggen; Intel heeft daar flink lopen beknibblen op de fabricagekosten.)

Die buffers lopen snel vol; en dan begint het gezeik. Packets kunnen niet meer ontvangen of verstuurd worden; latency loopt hoog op omdat wat er nog wel doorkomt, telkens achterop de buffers en achterin de wachtrij aangeschoven wordt; etc.

Dit is een hardware-defect waarvan Intel zelf uiteindelijk ook schoorvoetend toegegeven heeft dat het een fout ontwerp is geweest; en dat het niet middels software te fixen valt.
Het enige wat je via software kunt doen, en wat Ziggo vziw ook gedaan heeft, is nog meer extra buffers toevoegen in de (veel tragere) software-kant en binnen de software van de modem proberen het netwerkverkeer dusdanig te shapen met extra QoS scheduling dat je piekbelasting zo lang mogelijk probeert te vermijden. En dat trucje an sich levert al weer extra latency op, natuurlijk. En het feit dat de afhandeling van verkeer op een hoger niveau deels via software moet lopen die op een generieke CPU draait, betekent natuurlijk ook: meer stroomverbruik.

Ziggo zal deze problemen overigens glashard ontkennen.
Ik had net zelf ook iemand aan de lijn (want mij gaan ze ook een nieuw modem sturen) die stellig beweerde dat er in het begin inderdaad wel wat problemen zijn geweest met de Puma chipsets, maar dat dat allemaal al jaren gepatched en opgelost was. Heb ze toen ook even deftig gewezen op het feit dat een paar maand geleden mijn ouders nog de zakelijke Ubee modem aangevraagd hebben als workaround, omdat de Arris Connectbox die zij gekregen hadden die problemen dus nog steeds gewoon had.

Mocht je specifiek een ander modem willen; als je geluk hebt tref je iemand aan de telefoon die weet hoe e.e.a. werkt en dat voor je kan regelen. Maar kans is groot dat als je belt, en daarbij ook nog serieus genomen wordt, je richting de Ziggo Community site gewezen wordt om daar een ticket aan te maken - want de Ziggo mensen die daar actief zijn kunnen kennelijk meer voor elkaar krijgen dan de support desk.

[...]

De nieuwe Sagemcom is schijnbaar trouwens ook niet zaligmakend; heeft ook nog de nodige kinderziektes. Maar is in tegenstelling tot de derde-rangs Compal/Arris troep in elk geval stabiel te krijgen. (Fabrieksreset uitvoeren -> uit bridge modus halen -> terug in bridge modus zetten. Done. Wat eigenlijk hint naar het feit dat het probleem hier niet bij de hardware of software zit; maar bij Ziggo die de modems out-of-the-box fout afgeconfigureerd uitlevert.)

Als je zelf een router voert met WiFi, of alles bekabeld doet en geen boodschap hebt aan WiFi - dan is de zakelijke Ubee modem waarschijnlijk wat je zou willen hebben.
Staat het Sagemcom modem dan standaard al in bridge mode?
Want zoveel ik weet in de oude situatie gebruik ik geen bridge mode.

Raak ik de gemaakte instellingen dan niet kwijt als ik een fabrieksreset doe op het modem.
En kan het modem dan nog wel weer verbinding krijgen met het netwerk.

Of is het beter om het modem aan te sluiten, even rust te laten voor updates.. Dan eerst zien of het werkt en het netwerk vind, en dan als laatst alsnog die fabrieks reset doen.
Dan zien dat hij weer terug komt en het netwerk weer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Reneger schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:31:
[...]

Yup.

code:
1
2
De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
Conform standaard specificaties :   DOCSIS 3.0
Zover ik aan de telefoon gehoort hebt, is er over het arris modem niks gezegd.

Wel dat het er nog twee waren.

Dus de witte compal. of die zwarte Sagemcom.

Dus dan heb je waarschijnlijk de compal gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Wailing_Banshee

You're Next

Robin4 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:50:
[...]

Zover ik aan de telefoon gehoort hebt, is er over het arris modem niks gezegd.

Wel dat het er nog twee waren.

Dus de witte compal. of die zwarte Sagemcom.

Dus dan heb je waarschijnlijk de compal gehad.
Dan hadden wij de laatste Arris? Want die hebben wij zaterdag gekregen (even gecontroleerd).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Pagina: 1 ... 272 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic