Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Naafkap schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 07:53:
Ik weet niet waarom je zo gepikeerd reageert, maar ik geef slechts…
Als ik iets zeg dat schijnbaar niet in jouw straatje past… betekent dat niet dat ik degene ben die gepikeerd reageert. Ik zeg gewoon waar het op staat. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
SPA112 kan vrij simpel zijn om in ieder geval te laten werken, maar voor meer gebruiksgemak en geen verschil met een KPN lijn is het wel aan te raden om minimaal een dial plan en een toonschema erin te zetten. Zeker als het misschien om ouderen gaat waar dit toegepast gaat worden, zou ik helemaal er naar streven om zo min mogelijk verschillen te hebben.

Gigaset N300A heeft echter ook mijn voorkeur, veel makkelijker en ook wat betrouwbaarder qua werking (geen analoog protocol ertussen, direct van dect naar SIP). Helaas weinig vraag meer naar, ik heb er nog een hoop liggen maar aan de straatstenen niet meer kwijt te raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:52
CreativeS schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Als ik iets zeg dat schijnbaar niet in jouw straatje past… betekent dat niet dat ik degene ben die gepikeerd reageert. Ik zeg gewoon waar het op staat. Niets meer, niets minder.
Jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op mijn uiteenzetting. Dat maakt je bijdrage niet sterk.

Je zegt waarvan jij vindt waar het op staat. Dat is heel iets anders. Jij vindt het klaarblijkelijk een normale gang van zaken dat je je klanten jarenlang negeert en als er concurrentie aankomt en je de klanten dreigt te verliezen probeer je ze te paaien met gratis extra’s en de mededeling dat je zo blij met ze bent.

Prima hoor, maar ik als klant kan die selectieve waardering niet waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

jongetje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Als het echt alleen om bellen gaat, zijn er nog 3 opties:
- Over naar een mobiele telefoon, dan kun je voor 60euro per maand best een mooie telefoon inclusief abonnement voor nemen ;)
Bereikbaarheid op het huidige vaste nummer is een vereiste. (tig klanten hebben dat nummer al, een nieuw nummer zou klanten kosten)

En een fancy telefoon interesseert ze echt niks.
remco_k schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Aangezien je in het Ziggo topic zit: waar sluit je die Fritzbox op aan?
Cisco ding van Ziggo?
In het geval van internet van Ziggo denk ik niet dat je Fritz als modem kunt gebruiken
Nee de Fritz kan via LAN1 worden aangesloten. (de DSL zut is dan gewoon ongebruikt)
Wat ik alleen niet weet is of je in het Ziggo modem je eigen VoIP account kan hangen. Als ja: dan heb je Fritz helemaal niet nodig. Scheelt weer stroom verbruik van Fritz.
Was handig geweest, maar ik zie geen instellingen daarvoor. Ik zou niet eens weten of Ziggo standaard VoIP gebruikt.

Sowieso, de WiFi van het Cisco modem bokt zo nu en dan. Vreemd genoeg niet op alle verbonden apparaten, maar een modem reset lost het altijd op. De Fritz kan ook meteen als alternatief WiFi AP werken.
jongetje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat een fritzbox eenvoudiger is in te stellen dan iig een SPA112 (dat is inmiddels echt antiek en erg lastig te configureren).
Ik heb zelf een SIemens gigaset die VoIP kan zoals een N300(a). Als de fritzbox werkt zou ik die gebruiken, wel even goed instellen dat ie geen routering/dhcp etc. doet. Kun je hem desnoods meteen als een switch gebruiken bij je bijv. de televisie.
Als ik wat extra kabels trek kan de Fritz mogelijk ook de functie van een bestaande switch overnemen, maar da's voor later dan.
Hugo__Boss schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:35:
SPA112 kan vrij simpel zijn om in ieder geval te laten werken, maar voor meer gebruiksgemak en geen verschil met een KPN lijn is het wel aan te raden om minimaal een dial plan en een toonschema erin te zetten. Zeker als het misschien om ouderen gaat waar dit toegepast gaat worden, zou ik helemaal er naar streven om zo min mogelijk verschillen te hebben.

Gigaset N300A heeft echter ook mijn voorkeur, veel makkelijker en ook wat betrouwbaarder qua werking (geen analoog protocol ertussen, direct van dect naar SIP). Helaas weinig vraag meer naar, ik heb er nog een hoop liggen maar aan de straatstenen niet meer kwijt te raken.
Wat voor verschillen gaat dit over? Is dat ook van toepassing op de Fritz, werkt de telefonie dan anders dan via analoog koper?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mentalist schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Was handig geweest, maar ik zie geen instellingen daarvoor. Ik zou niet eens weten of Ziggo standaard VoIP gebruikt.
Dat zal wel moeten, onder de vrije modem keuze. In ieder geval zijn er Tweakers die Ziggo incl. telefonie afnemen en een eigen modem gebruiken. Echter waren daar in ieder geval initieel wat problemen mee met dat het wachtwoord steeds wijzigde of iets dergelijks. Maar in principe zou standaard VOIP dus moeten werken met Ziggo.
Echter gaat Ziggo je natuurlijk nooit toestaan om een eigen VOIP account in het huur modem te zetten :p
Overigens zou het dan dus wel een optie kunnen zijn om onder vrije modem keuze een Fritz te plaatsen die met Docsis en dus Ziggo werkt. Dan kun je ook bv CC er in instellen voor de telefonie. Ik meen dat @Chris.nl of @DJMaze dit intussen gedaan heeft. Na lang vloeken op Ziggo m.b.t. de VOIP credentials de overstap gemaakt naar CC. En dan dus in het eigen modem (Fritzbox dus) de CC credentials gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:35:
SPA112 kan vrij simpel zijn om in ieder geval te laten werken, maar voor meer gebruiksgemak en geen verschil met een KPN lijn is het wel aan te raden om minimaal een dial plan en een toonschema erin te zetten.
Een dial plan is inderdaad wel handig. Hier heb je het mijne. Alleen even het kengetal (zo noemen de boomers als ik dat) aanpassen.

(*x.|[189]x.|0[1-9]xxxxxxxx|00x.|<:0343>[2-7]xxxxx)

Toonschema aanpassen? Dat lijkt me alleen zinvol voor musici met een absolute gehoor. Dat de default toontjes anders zijn dan bij KPN, daar valt deze Boomer niet over. :)
Zeker als het misschien om ouderen gaat waar dit toegepast gaat worden, zou ik helemaal er naar streven om zo min mogelijk verschillen te hebben.
Mwahh...
Gigaset N300A heeft echter ook mijn voorkeur, veel makkelijker en ook wat betrouwbaarder qua werking (geen analoog protocol ertussen, direct van dect naar SIP).
Maar die T65 van de boomer dan? :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Oude Fritzboxen met DECT kan ik ook aanraden.

Deze zijn voor een paar euro van marktplaats te plukken en hebben ook meteen de mogelijkheid om analoge telefoons aan sip te knopen.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Naafkap schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:22:
Jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op mijn uiteenzetting. Dat maakt je bijdrage niet sterk.
[...]
Jij vindt het klaarblijkelijk een normale gang van zaken dat je je klanten jarenlang negeert en als er concurrentie aankomt en je de klanten dreigt te verliezen probeer je ze te paaien met gratis extra’s en de mededeling dat je zo blij met ze bent.
Ik vind providers commerciële bedrijven en die willen allemaal winst maken, het liefst zo veel mogelijk. Sterker nog, ze moeten winst maken om op termijn niet overgenomen te worden. Dus de prijzen gaan ieder jaar op 1 juli omhoog. Niet omdat de kosten gestegen zijn, maar omdat het kan.
En dat terwijl ze dit jaar de Formule 1 en HBO Max hebben verloren, je zou eerder verwachten dat de prijzen naar beneden zouden gaan of minstens gelijk zouden blijven. Ziggo stelt dat er iets anders aan toegevoegd is, maar dat vind ik niet opwegen tegen het verlies.

Vragen om korting zien sommige mensen misschien als iets minderwaardigs, als schooien of bedelen. Maar dat is het niet: bedelen is vragen om geld zonder tegenprestatie. Vragen om korting kun je ook zien als onderhandelen waarbij beide partijen iets te winnen hebben. De klant krijgt korting en het bedrijf de zekerheid dat de klant nog een jaar klant blijft, beiden gaan immers een nieuw contract aan. Ziggo verdient daar meer aan dan de korting die ze de klant geeft, het is een keiharde garantie op een stuk marktaandeel en dat is goud waard in een verzadigde markt.

Het jammere is dan weer dat Ziggo de eigen glazen ingooit met de jaarlijkse prijsverhoging, ook al is dat maar een klein bedrag, zoals 50 cent of een euro. Zij zijn degenen die daarmee het contract verbreken en de klant het recht verschaffen om het contract kosteloos op te zeggen. Je kunt rustig in maart of april op een mooi aanbod ingaan en een jaarcontract afsluiten, en dan na 3 of 4 maanden kosteloos opzeggen vanwege de prijsverhoging op 1 juli. Ze zouden er imho beter aan doen om de prijzen juist niet aan te passen, dan kunnen ze de klanten aan hun jaarcontract houden. De andere providers, voor wie precies hetzelfde geldt, zouden dat dan ook niet moeten doen.

Klanten die jarenlang klant zijn, soms 10 of 20 jaar of nog langer, hebben vaak het idee dat ze een soort band opgebouwd hebben met een bedrijf, die indruk heb ik althans. Misschien krijgen ze af en een mooie brief zoals in jouw geval of een email met felicitaties op de verjaardag. Maar de loyaliteit die de klant richting het bedrijf voelt, geldt omgekeerd veel minder of helemaal niet. Bedrijven zien de klant als marktaandeel, of als een nummer. Als je je dat realiseert zou je misschien minder moeite hebben om de telefoon eens te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
*knip*. Reageer normaal of reageer niet.
Prima hoor, maar ik als klant kan die selectieve waardering niet waarderen.
Dan onderneem je actie op wat voor manier dan ook... roeptoeters zijn er al genoeg. Wat weegt zwaarder... de gemakken van je abonnement of je principes? Handel daarnaar. Klagen kan iedereen.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 17-10-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:52
*knip*
[...]

*knip*
*knip*

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 17-10-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grun93 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:46:
Het jammere is dan weer dat Ziggo de eigen glazen ingooit met de jaarlijkse prijsverhoging, ook al is dat maar een klein bedrag, zoals 50 cent of een euro. Zij zijn degenen die daarmee het contract verbreken en de klant het recht verschaffen om het contract kosteloos op te zeggen. Je kunt rustig in maart of april op een mooi aanbod ingaan en een jaarcontract afsluiten, en dan na 3 of 4 maanden kosteloos opzeggen vanwege de prijsverhoging op 1 juli. Ze zouden er imho beter aan doen om de prijzen juist niet aan te passen, dan kunnen ze de klanten aan hun jaarcontract houden.
Correct me if I'm wrong. Maar volgens mij heeft Ziggo juist dit jaar ook (in een keer?) de algemene voorwaarden aangepast zodat er in staat dat ze jaarlijks op 1 juli de prijzen indexeren op basis van ik meen cijfers van CBS en je dus niet kunt opzeggen als de prijsverhoging puur de indexering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:59:
[...]

Begin dit jaar soort van de switch andersom gedaan. Antiek Alles in Een pakket ("Plus", nog uit het @home tijdperk), met 3 eigen smartcards (en eigen CI modules). Gebeld om telefonie op te zeggen (zie reactie van @jongetje, ik ben juist naar CheapConnect gegaan omdat het echt veel goedkoper is), waarbij ik uiteraard ook van dat antieke pakket af ging. Nieuwe werd dan Internet Complete & TV Start. Alles behouden, maar kwam wel een MediaBox bij (denk tegenwoordig dan wel een Next).
Vraag: Ben je daarbij een nieuw contract aangegaan waar je dan weer een jaar aan vast zit of kun je met dat nieuwe pakket nog steeds met een maand opzeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:35:
[...]

Vraag: Ben je daarbij een nieuw contract aangegaan waar je dan weer een jaar aan vast zit of kun je met dat nieuwe pakket nog steeds met een maand opzeggen?
Telefonie opzeggen ging automatisch uit de portering. Geen idee of daarbij een nieuw contract is aangegaan. Maar kan mij niet herinneren dat dat expliciet ergens vermeld stond.

Echter heb ik na acceptatie van de portering ook uit eigen beweging een belletje er achteraan gedaan "voor korting" en daaruit rolde dan ook de formele stap naar Internet Complete + TV Start i.p.v. oude Alles in Een Plus waarbij het effectief neer leek te komen op Internet Complete (medewerker was totaal verbaasd dat snelheid steeds mee was gegroeid), TV Start maar dan zonder mediabox / interactieve TV, en voorheen dan telefonie waar uiteraard maar een smaakje in is. Dus uit die overstap + korting is dan sowieso een nieuw jaarcontract gerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 19:20
RobertMe schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:28:
Correct me if I'm wrong. Maar volgens mij heeft Ziggo juist dit jaar ook (in een keer?) de algemene voorwaarden aangepast zodat er in staat dat ze jaarlijks op 1 juli de prijzen indexeren op basis van ik meen cijfers van CBS en je dus niet kunt opzeggen als de prijsverhoging puur de indexering is.
In de nieuwe voorwaarden staat inderdaad dat Ziggo de tarieven mag aanpassen met de CBS Consumentenprijsindex. Ze mogen de prijzen met hetzelfde percentage aanpassen maar dan zou je ook verhogingen van bijvoorbeeld 37 of 83 cent mogen verwachten en niet uitsluitend op hele getallen naar boven afgerond. Daarnaast geldt het opeens niet als de index negatief is, dan zouden de tarieven horen te zakken maar dat doet Ziggo niet, de tarieven blijven in dat geval gelijk. Verder hadden ze het over gestegen kosten zonder dat verder te specificeren, dat is erg vaag.

In dezelfde email waarin naar deze nieuwe voorwaarden verwezen werd, stond onderaan nog steeds de mededeling dat je kosteloos mocht opzeggen. Dat lijkt me redelijk, ze kunnen moeilijk halverwege het contract eenzijdig de voorwaarden aanpassen, die kunnen ze beter pas bij een nieuw contract of verlenging laten ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
grun93 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

In de nieuwe voorwaarden staat inderdaad dat Ziggo de tarieven mag aanpassen met de CBS Consumentenprijsindex. Ze mogen de prijzen met hetzelfde percentage aanpassen maar dan zou je ook verhogingen van bijvoorbeeld 37 of 83 cent mogen verwachten en niet uitsluitend op hele getallen naar boven afgerond. Daarnaast geldt het opeens niet als de index negatief is, dan zouden de tarieven horen te zakken maar dat doet Ziggo niet, de tarieven blijven in dat geval gelijk. Verder hadden ze het over gestegen kosten zonder dat verder te specificeren, dat is erg vaag.

In dezelfde email waarin naar deze nieuwe voorwaarden verwezen werd, stond onderaan nog steeds de mededeling dat je kosteloos mocht opzeggen. Dat lijkt me redelijk, ze kunnen moeilijk halverwege het contract eenzijdig de voorwaarden aanpassen, die kunnen ze beter pas bij een nieuw contract of verlenging laten ingaan.
Zat voorheen bij Vodafone / Ziggo, maar dit vind ik wel echt een heel stuk fijner dan hoe KPN het brengt. Zij zeggen; je hebt getekend voor een indexatie verhoging en je mag niet opzeggen, zelfs de ACM zegt dat dit zo mag... nieuwe abonnementen hebben wel de lagere prijs (tot volgend jaar oktober). Wanneer m'n contract verloopt ben ik weg bij KPN en ga ik weer terug naar Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat posts aangepast en weggeknipt. Zullen we het vanaf nu weer gezellig houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ArcticWolf Vodafone doet ook prijsindexatie op mobiele abonnementen, netzoals T-Mobile en KPN. Juist de prijsvechters zoals Simpel e.d. houden zich gewoon netjes aan de prijs die je afspreekt bij het aangaan van een abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:32:
@ArcticWolf Vodafone doet ook prijsindexatie op mobiele abonnementen, netzoals T-Mobile en KPN. Juist de prijsvechters zoals Simpel e.d. houden zich gewoon netjes aan de prijs die je afspreekt bij het aangaan van een abonnement.
Klopt, volgens mij is @ArcticWolf zijn punt dat het binnen het contract heeft plaatsgevonden. Wat overigens normaal is bij KPN want mijn internet is van 50 ook naar 52 gestegen binnen het eerste jaar. Hollandsnieuwe is ook van 11 euro naar 11,13 gestegen.

(Vodafone)Ziggo gaat voor vast internet hetzelfde doen als KPN: nieuws: Ziggo verhoogt prijzen en neemt jaarlijkse prijsverhoging op in voorw...

[ Voor 22% gewijzigd door stormfly op 17-10-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

ThaHandy schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:07:
Probeert Ziggo mijn oud en vertrouwde Cisco EPC3928AD uit circuit te krijgen of zo. Deze is gebruik ik al ~8 jaar.

Op "magische" wijze heb ik sinds vorige week 200Mbit in plaats van de 300Mbit.

Hier ben ik dus gister achter gekomen. Modem weer gereset om te kijken of dit help en heb ik opeens ~100Mbit! Vandaag gereset en is de snelheid weer ~200Mbit.

Ziggo gebeld hierover. Zij geven aan dat het signaal goed is en het aan de modem ligt en nieuwe modem alles oplost. Dat zal wel, ik hoef die nieuwe modem niet.
Helaas was de optie kiezen of delen.... Nieuwe modem is onderweg :/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ID      Time                DL (Mbit/s) UL (Mbit/s) Ping (ms)
2470    4-9-2022 05:00:16   92.356088   30.646296   12.506  
2469    3-9-2022 05:00:18   183.777448  30.623432   12.593  
2468    2-9-2022 05:00:15   184.693864  30.608688   12.487  
2467    1-9-2022 05:00:14   183.756216  30.622912   12.688  
2466    31-8-2022 05:00:17  184.14196   30.635776   12.832  
2465    30-8-2022 05:00:32  153.474984  26.167096   33.25   
2464    29-8-2022 05:00:15  180.944024  30.720992   12.654  
2463    28-8-2022 05:00:14  183.732688  30.66444    12.713  
2462    27-8-2022 05:00:16  304.603144  30.690096   12.639  
2461    26-8-2022 05:00:17  305.46504   30.592848   12.262
Paar weken geleden Connectobox (arris) ontvangen. Hier kan je blijkbaar geen eigen DNS invullen. Hup weg ermee en daarna een dure Fritz!Box aangeschaft. Hiermee wordt het er ook niet beter op.... (niet vergeten het "parental control GUI" waar alle router functies een eigen naam heeft :X )

Oud en vertrouwd zeg ik altijd maar. Onderstaande is gewoon bagger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JpIzq121KnxlWpq7bA_dYDs2-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0X3UGefUpq8FKfrM7MpJTfHK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaHandy schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Paar weken geleden Connectobox (arris) ontvangen. Hier kan je blijkbaar geen eigen DNS invullen. Hup weg ermee en daarna een dure Fritz!Box aangeschaft. Hiermee wordt het er ook niet beter op.... (niet vergeten het "parental control GUI" waar alle router functies een eigen naam heeft :X )

Oud en vertrouwd zeg ik altijd maar. Onderstaande is gewoon bagger.
[Afbeelding]
Fritzboxen gebruiken ook een Puma 6/7 chipset. Lijkt mij dan ook niet heel verrassend dat ze hetzelfde gedrag vertonen, dat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door... bugs in de Puma chipset die bij 6 halfbakken softwarematig gefixt zijn en bij 7 de fix halfbakken hardwarematig is maar er nog steeds issues kunnen zijn.

Dan had je beter bij Ziggo kunnen proberen de Ubee UBC1318 los te peuteren of nu dus dat nieuwe modem met 2,5Gbit/s ondersteuning. In beide zit een Broadcom chipset die uiteraard geen last heeft van de issues in de Intel Puma chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Als ik dat had geweten.... :F

Kan je bij de Ubee UBC1318 de DNS instellen of is dat er ook uitgesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
RobertMe schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:23:
[...]

Fritzboxen gebruiken ook een Puma 6/7 chipset. Lijkt mij dan ook niet heel verrassend dat ze hetzelfde gedrag vertonen, dat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door...
Zijn er inmiddels al modems te kopen zonder de puma chipset voor reguliere consument? Normaal zou ik daar zelf naar op zoek gaan, maar geen idee hoe ik dat voor modem chipsets moet doen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Klopt, volgens mij is @ArcticWolf zijn punt dat het binnen het contract heeft plaatsgevonden. Wat overigens normaal is bij KPN want mijn internet is van 50 ook naar 52 gestegen binnen het eerste jaar. Hollandsnieuwe is ook van 11 euro naar 11,13 gestegen.

(Vodafone)Ziggo gaat voor vast internet hetzelfde doen als KPN: nieuws: Ziggo verhoogt prijzen en neemt jaarlijkse prijsverhoging op in voorw...
Ik heb idd sinds mei een nieuw abonnement van 2 jaar, maar in oktober is die verhoogd. Maar omdat het in het contract staat mag je niet opzeggen. Echter als je op de huidige (verkoop) pagina kijkt dan staan daar gewoon de oude prijzen. Als ik nu een abonnement zou afsluiten dan gaat de prijsverhoging volgend jaar oktober in... Toch bizar dit? En de ACM vind het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ThaHandy schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:47:
Als ik dat had geweten.... :F

Kan je bij de Ubee UBC1318 de DNS instellen of is dat er ook uitgesloopt?
Dat kan wel, maar na elke reboot moet je dan wél opnieuw op 'toepassen' drukken. Kwam ik achter na nachtelijke werkzaamheden.

'k Heb um zelf om die reden maar in bridge gezet, had geen zin om elke dag te checken of DNS nog klopt. Inmiddels heeft m'n EdgeRouter-X een langere uptime dan de Ubee, dus dat probleem ongezien al eens verkomen.

-edit-
IPV6 DNS kan je niet aanpassen op de Ubee, dus dan zullen je apparaat waarschijnlijk nog de Ziggo DNS blijven gebruiken, zelfs als je IPV4 DNS 'brak' ingesteld hebt. Kortom Nee, dat kan toch niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Chris.nl op 17-10-2022 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:27
Deze foutmelding is nieuw in mijn connectbox log: "NOTICE ATOM is restarted due to Kernel/oops panic as part of Self Healing Mechanism"

Kijken of het bij deze ene keer blijft, of dat het modem na minder dan 6 maanden gebruik al gaar aan het worden is...

... en toen deed 'ie weer een reboot ... die niet in de log staat trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Fret Raket op 18-10-2022 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

BigSmurf schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:29:
Ziggo net gebeld, abonnement loopt af van de week. Maximale korting is 9 maanden 10 euro korting (ook Vodafone hier). Gratis ESPN vervalt ook en kon ik niet terugkrijgen. Laat dat nou net het enige zijn wat ik nog regelmatig kijk op TV. Dame in kwestie begon een heel verhaal over concurrentie en dat die 50% korting voor een heel jaar voor nieuwe klanten niet voor bestaande klanten kon gelden. Prima, doe wat leuks. Niet dus.

Met ESPN kom ik bij Ziggo op 88 (!) euro per maand. Terugschalen naar TV Start en tientje korting zou dan inclusief ESPN uitkomen op 73 euro per maand. Bij KPN zit ik inclusief ESPN op 43 euro en glasvezelaanbieders wisselen tussen de 50 en 60 euro per maand voor een jaar. Keuze snel gemaakt, ik stap wel weer een jaartje over en wissel m'n mobiele abonnementen wel om (of niet, dan scheelt het me nog honderden euro's).
Hier vandaag ook het jaarlijkse belletje met de afdeling opzeggingen. Uiteindelijk (wederom) uitgekomen op:
6maanden 20euro korting (internet start en TV complete)
12mnd ESPN compleet gratis
Ziggo next mini (ipv huidige Next)

Meer zat er niet in, maar dit is weer mooi meegenomen.
Vorig jaar hetzelfde 'gekregen'.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
shameblaster schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:21:
[...]

Hier vandaag ook het jaarlijkse belletje met de afdeling opzeggingen. Uiteindelijk (wederom) uitgekomen op:
6maanden 20euro korting (internet start en TV complete)
12mnd ESPN compleet gratis
Ziggo next mini (ipv huidige Next)

Meer zat er niet in, maar dit is weer mooi meegenomen.
Vorig jaar hetzelfde 'gekregen'.
Ik ga van de week nog wel een keer opnieuw bellen. Die willekeur is echt om te janken.

Checkvraag: als ik mijn TV-abonnement terug zet naar TV Start, dan kan ik maar 2 dagen terugkijken. Via de Ziggo Go app is dat toch wel gewoon 7 dagen? Die 2 dagen is soms niet voldoende, maar als ik via de Ziggo Go app gewoon 7 dagen kan terugkijken en kan casten naar de TV (via Airplay direct of via de app op de Apple TV), dan schaal ik lekker terug naar TV Start. Ik meen me alleen te herinneren dat ik in het verleden met de app niet kon casten bij terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 13:57
Het rare is dat volgens de Ziggo website je bij TV Start gewoon 4K tv hebt. Maar toen ik mijn abo terugzette van Complete naar Start was ik de 4K plotseling kwijt. Ik heb daarna gebeld en ze zeiden dat dat gewoon een foutje is op de website. Dus abo weer naar Complete moeten upgraden.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigSmurf schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:40:
[...]
Ik ga van de week nog wel een keer opnieuw bellen. Die willekeur is echt om te janken.

Checkvraag: als ik mijn TV-abonnement terug zet naar TV Start, dan kan ik maar 2 dagen terugkijken. Via de Ziggo Go app is dat toch wel gewoon 7 dagen? Die 2 dagen is soms niet voldoende, maar als ik via de Ziggo Go app gewoon 7 dagen kan terugkijken en kan casten naar de TV (via Airplay direct of via de app op de Apple TV), dan schaal ik lekker terug naar TV Start. Ik meen me alleen te herinneren dat ik in het verleden met de app niet kon casten bij terugkijken.
Nee volgens mij heb je dat dan ook niet in Ziggo Go maar ik kan me vergissen.
onzichtbaar schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:59:
Het rare is dat volgens de Ziggo website je bij TV Start gewoon 4K tv hebt. Maar toen ik mijn abo terugzette van Complete naar Start was ik de 4K plotseling kwijt. Ik heb daarna gebeld en ze zeiden dat dat gewoon een foutje is op de website. Dus abo weer naar Complete moeten upgraden.
Is het niet zo dat de content die je wilde kijken onderdeel is van Movies & Series? Is inderdaad misschien wat verwarrend. Technisch kan de box (Next of Next Mini) natuurlijk nog steeds 4k (denk dat dat ook bedoeld wordt) echter in of de content dan onderdeel is van je pakket zit de crux. Als er geen 4k content beschikbaar is in Start dan was het duidelijker geweest om het dan niet te noemen. Ondanks dat er nergens letterlijk staat dat je 4k content kan kijken in Start (even advocaat van de duivel).

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 18-10-2022 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inmiddels wordt Internet Basic ook als optie meegenomen bij het zelf samenstellen van een pakket. Dat hoeft dus niet per se meer via de losse pagina's of de klantenservice.

Internet met Kabel TV + Ziggo GO (dus zonder box of module) is zo te zien nog niet terug als optie bij het zelf samenstellen. Dat is ooit wel enige tijd mogelijk geweest, maar kan nu alleen via de klantenservice of een vergelijkingswebsite van derden.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 18-10-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:30:
Nee volgens mij heb je dat dan ook niet in Ziggo Go maar ik kan me vergissen.
Ik zie op diverse fora - o.a. van Ziggo zelf - dat dit wel mogelijk zou moeten zijn. Misschien zijn er hier nog TV Start Next gebruikers die dat kunnen bevestigen/ontkrachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Jay-B schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:30:

[...]

Is het niet zo dat de content die je wilde kijken onderdeel is van Movies & Series? Is inderdaad misschien wat verwarrend. Technisch kan de box (Next of Next Mini) natuurlijk nog steeds 4k (denk dat dat ook bedoeld wordt) echter in of de content dan onderdeel is van je pakket zit de crux. Als er geen 4k content beschikbaar is in Start dan was het duidelijker geweest om het dan niet te noemen. Ondanks dat er nergens letterlijk staat dat je 4k content kan kijken in Start (even advocaat van de duivel).
Nee, ik kreeg gewoon helemaal geen 4K tv signaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Binnenkort komt hier glasvezel. Ik kan op de site niet terugvinden hoe ik mijn abonnement kan wijzigen naar alleen TV-Start. Weet iemand of dat via de helpdesk wel te regelen valt?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:40:
Binnenkort komt hier glasvezel. Ik kan op de site niet terugvinden hoe ik mijn abonnement kan wijzigen naar alleen TV-Start. Weet iemand of dat via de helpdesk wel te regelen valt?
Nee dat kan volgens mij niet, de fijne TV ervaring zit gekoppeld aan een internet abonnement verlichting bij Ziggo.

Ben net zo benieuwd als jij, hier ook glasvezel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Nee dat kan volgens mij niet, de fijne TV ervaring zit gekoppeld aan een internet abonnement verlichting bij Ziggo.

Ben net zo benieuwd als jij, hier ook glasvezel internet.
Een los TV Start-abonnement met CI+ zou nog wel kunnen. Dat kost je € 29,45 per maand.

Een andere optie is 'Kabel TV', voor € 20,95 per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 18-10-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ja, dat kan dus wel, maar ik vraag me af waarom ik dan eerst helemaal op moet zeggen om vervolgens die dienst af te kunnen nemen

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ocf81 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:18:
Ja, dat kan dus wel, maar ik vraag me af waarom ik dan eerst helemaal op moet zeggen om vervolgens die dienst af te kunnen nemen
Normaal gesproken moet dat via de klantenservice ook mogelijk zijn. Als het goed is kunnen zij internet van je abonnement af halen. Daarvoor moet je abonnement uiteraard wel maandelijks opzegbaar zijn, anders zal het nog niet gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 18-10-2022 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:40:
Elke glasvezel provider heeft toch ook TV erbij? Dat is vele malen goedkoper dan Ziggo, of je neemt iets als NLZiet voor gewoon TV(terug)kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:02:
[...]

Elke glasvezel provider heeft toch ook TV erbij? Dat is vele malen goedkoper dan Ziggo, of je neemt iets als NLZiet voor gewoon TV(terug)kijken.
De kwaliteit & gemak van DVB-C zul je waarschijnlijk nergens anders vinden? Maar combi zal wel duurder zijn (exclusief Tweak jaar abo voor ~€400 met Ziggo Kabel TV, dat zou voor mij goedkoper zijn dan bv Internet Complete met TV Start nu. Maar ook goedkoper dan Delta met internet + TV waarvoor ik me had kunnen aanmelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

jongetje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:02:
[...]

Het is ongeveer zoals @RobertMe het stelt. DVB-C gaat direct je TV in, en er is geen gezeik met kastjes. Tevens is er geen tracking van je kijkgedrag, en dat is voor mij minstens net zo belangrijk. IPTV heeft een privacy probleem. Ik wil dat dus gewoon houden zoals ik het nu heb. (ik zal ook nooit een smart tv kopen om precies dezelfde redenen) De extra kosten moet ik maar voor lief nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 18-10-2022 16:26 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onzichtbaar schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:49:
[...]

Nee, ik kreeg gewoon helemaal geen 4K tv signaal meer.
Wat bedoel je hier precies mee? Heb je het over een specifiek kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ocf81 Waarom blijf je dan niet ook voor internet bij Ziggo?

Daarnaast heeft heel internet een privacy ding. Dan maakt mij het persoonlijk echt niet uit als iemand heeft gezien dat ik het 8uur journaal heb gekeken. Maar dat is je goed recht. Uiteindelijk zal ziggo ook dvbc uitfasering. Daar wordt al hard naartoe gewerkt met de next mini die pro actief naar enorm veel klanten wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

jongetje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:30:
@ocf81 Waarom blijf je dan niet ook voor internet bij Ziggo?
Omdat ze niet de upload kunnen leveren die ik zoek voor mijn servers(/verwarming) en ze dat voorlopig ook niet gaan doen. Glas kan nu al 1Gbit symmetrisch leveren.
jongetje schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:30:
Daarnaast heeft heel internet een privacy ding. Dan maakt mij het persoonlijk echt niet uit als iemand heeft gezien dat ik het 8uur journaal heb gekeken. Maar dat is je goed recht. Uiteindelijk zal ziggo ook dvbc uitfasering. Daar wordt al hard naartoe gewerkt met de next mini die pro actief naar enorm veel klanten wordt gestuurd.
Ik doe redelijk wat om ervoor te zorgen dat ik zo min mogelijk geprofileerd wordt. Het maakt mij wel uit dat er een profiel van je wordt opgesteld. Ziggo maakt er in de privacyvoorwaarden ook geen geheim dat ze jouw kijkgedrag uitgebreid profileren voor allerlei doeleinden.
Als Ziggo besluit DVB-C de deur uit te doen, dan zal ik t.z.t. wel zien wat ik doe. Het zal zo'n vaart niet lopen. De uitfasering van analoge signalen heeft immers ook ca. 5 jaar langer geduurd dan initieel was gepland.

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 18-10-2022 20:09 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Jay-B schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:54:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Heb je het over een specifiek kanaal?
De ziggo Next bood niet langer de 4K optie aan bij beeldresolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:53:
Overigens zou het dan dus wel een optie kunnen zijn om onder vrije modem keuze een Fritz te plaatsen die met Docsis en dus Ziggo werkt. Dan kun je ook bv CC er in instellen voor de telefonie. Ik meen dat @Chris.nl of @DJMaze dit intussen gedaan heeft. Na lang vloeken op Ziggo m.b.t. de VOIP credentials de overstap gemaakt naar CC. En dan dus in het eigen modem (Fritzbox dus) de CC credentials gezet.
Klopt dat was ik. Bij Ziggo worden er steeds fouten gemaakt waardoor dingen stuk gaan.

Laatst ook bij mijn broer. Die woont in een zwaar geisoleerd huis waarbij de Ziggo wifi pods amper door 1 deur/raam komen.
Nu met een Fritz + AP's geen problemen, alhoewel... Ziggo begon ook bij hem de MAC adressen om te gooien omdat ze 2 nieuwe modems hadden opgestuurd en een dubbele factuur voor Gigabox internet.
Is nu ook recht getrokken en huistelefoon de deur uit en hij gebruikt VoWifi omdat 4g/5g geen kans heeft in zijn huis.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavu023
  • Laatst online: 04-09 17:59
Gisteren de nieuwe ziggo smartwifi modem mogen ontvangen, dacht hem even snel uit tewissel..
Ziggo had hem al op bridge ingesteld en zou gelijk moeten werken volgens hun..
Werkte dus niet, appen bellen met ziggo .. het lag aan mijn router....
Lang verhaal kort te maken na een hard reset van de modem , werkte hij meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ze hebben het weer voor elkaar :(.

Al 15 jaar is mijn ervaring dat het (soms noodzakelijk) contact met de helpdesk meer sloopt dan het fixt.

Gisteren belde ik op omdat ik een doos ontving van ze met een nieuw modem. Of ik dat even wilde installeren en activeren enzo. Welnu, vanwege de aanhoudende problemen en omdat het bedrijf mij helemaal de strot uit komt, zijn we op de kans gesprongen glasvezel te nemen, wat in principe al opgeleverd is maar nog niet voor de provider die ik wil. Met 1 tot 2 maanden hoop ik van Ziggo af te zijn.

Ik heb dus helemaal geen zin in het installatie-en-configuratiegezeik en het door de helpdesk heen worstelen om de bridge modus aan te zetten enzo. Dus ik denk ik ben ze voor, en ik bel op met de uitleg en vraag of ik deze niet gewoon nog een paar maanden aan kan houden.

Tot mijn verbazing reageert de vrouw heel vriendelijk "uiteraard kan dat" en ze maakt 'even een verzoek voor me aan'. Ik zou nog email krijgen en een doos met de post om de spullen retour te doen. So far, so good.

Tot 3 uur later het internet eruit pleurt. Wat blijkt: mijn modem heeft een harde reset gehad (moet weer geactiveerd worden). Dus zwaar ontstemd bel ik op, alleen maar om dan uitgelegd te worden dat ik beter de nieuwe aan kan sluiten en daar de installatieprocedure van kan volgen. Ik zit op dat moment middenin een klus, heb daar helemaal geen tijd voor. Ze hebben een case ingeschoten om de oude te kunnen laten staan, maar de afhandeling daarvan gaat 3 dagen duren. Nou, toen brak mijn klomp helemaal.

Ik heb, nog met enig modicum van beleefdheid, duidelijk gemaakt dat dit niet door mij veroorzaakt is, dat ik er niet om gevraagd heb, dat mijn was toegezegd dat het bij het oude zou blijven en dat ik zeer zeker niet 3 dagen zonder internet kan (ivm thuiswerken, de kinderen hebben ook vakantie nota bene). Tja, daar kan niks aan gedaan worden. Pas na ±20min boos worden en steeds dezelfde uitleg krijgen zegt ze 'ik kan even bellen voor u'. Na 10 min komt ze terug met 'het blijkt dat mijn collega een fout heeft gemaakt, en ze zetten het nu recht, binnen 4 uur heeft u weer internet'. Dat was half 5. We leven nu de volgende ochtend. Guess what? Helemaal f*cking niks. Ja, uiteraard modem een paar keer herstart, ding staat gewoon nog in nieuwe modem-modus (je moet hem activeren). Uiteraard werkt de activatiefunctie ook niet (al geprobeerd).

Het is alsof ze het erom doen.

- edit -

ah, het is bij KPN nu mogelijk te pre-orderen. Direct gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

dejavu023 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:56:
Gisteren de nieuwe ziggo smartwifi modem mogen ontvangen, dacht hem even snel uit tewissel..
Ziggo had hem al op bridge ingesteld en zou gelijk moeten werken volgens hun..
Werkte dus niet, appen bellen met ziggo .. het lag aan mijn router....
Lang verhaal kort te maken na een hard reset van de modem , werkte hij meteen.
Ben wel benieuwd naar het lange verhaal :)
Ik lees elders dat het juist aan het modem ligt, en dat deze opnieuw in router modus en daarna weer in bridge gezet mket worden.
Ik heb er via de chat naar gevraagd (omdat het nét na 20:00 uur was :'(). Nu nog geen antwoord.

En mijn oude modem is blijkbaar meteen definitief gedeactiveerd, dus die backupoptie is niet mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtjJVOpOeUPgJxwfkxMm-RsjHLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amE56Q2RVtdCAFuye0F5kKdF.jpg?f=fotoalbum_large

Straks maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

@HTT-Thalan Ik weet niet of je dit ook al heb gedaan, maar ik heb op het Ziggo forum ook al verschillende keren gelezen dat een hard reset, paperclip achter in het modem uitkomst bied bij het installeren van het aller nieuwste modem. Je bent zeker niet de eerste waar het installeren een nachtmerrie is, als je het Ziggo forum leest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

DON PAPA schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:23:
@HTT-Thalan Ik weet niet of je dit ook al heb gedaan, maar ik heb op het Ziggo forum ook al verschillende keren gelezen dat een hard reset, paperclip achter in het modem uitkomst bied bij het installeren van het aller nieuwste modem. Je bent zeker niet de eerste waar het installeren een nachtmerrie is, als je het Ziggo forum leest
Alle nieuwe spullen zitten nog gewoon in de doos, ik laat mijn oude spul hangen tot KPN erin komt. Ik kan dus helemaal niks momenteel, ze hebben een case om de oude modem 'terug in het systeem te zetten' en dat duurt dus nu al een dag. Net weer gebeld, en uiteraard nul op rekest. Serieus, wat een domme uitspraken doen die mensen.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik zat ben van tig keer te moeten bellen om een probleem op te lossen, en dat ze me geen enkele redelijke indicatie geven wanneer het opgelost gaat zijn. Beloftes worden niet nagekomen. "De case loopt nog". Ok, kunnen jullie me op de hoogte houden? "Nee, zo werkt dat niet meneer. U ziet de modem vanzelf weer 'werken' zodra ze klaar zijn". Oh, dus dan staat hij ook weer in bridge modus? "Nee, daarvoor moet u daarna opnieuw bellen".

Ik stond op het punt haar door de telefoon te trekken, echt waar.

Kunnen jullie engineers geen twee taken achter elkaar aan? Doe eerst A en dan B? Notitie bij de case? "Nee, dat is niet mogelijk meneer, ik kan alleen een nieuwe case aanmaken." Wat is de SLA daarop? "Wat bedoelt u meneer? Wat is een SLA?".

Ze denken echt dat hun klanten complete idioten zijn en je word behandeld als vee gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Alle nieuwe spullen zitten nog gewoon in de doos, ik laat mijn oude spul hangen tot KPN erin komt. Ik kan dus helemaal niks momenteel, ze hebben een case om de oude modem 'terug in het systeem te zetten' en dat duurt dus nu al een dag. Net weer gebeld, en uiteraard nul op rekest. Serieus, wat een domme uitspraken doen die mensen.
Oef daarmee maak je het jezelf wel lastig, 3 dagen zonder internet.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik zat ben van tig keer te moeten bellen om een probleem op te lossen, en dat ze me geen enkele redelijke indicatie geven wanneer het opgelost gaat zijn. Beloftes worden niet nagekomen. "De case loopt nog". Ok, kunnen jullie me op de hoogte houden? "Nee, zo werkt dat niet meneer. U ziet de modem vanzelf weer 'werken' zodra ze klaar zijn". Oh, dus dan staat hij ook weer in bridge modus? "Nee, daarvoor moet u daarna opnieuw bellen".

Ik stond op het punt haar door de telefoon te trekken, echt waar.
3 dagen, en op dag 1 ben je ongeduldig? Begrijp ik wel maar ze kennen jou niet persoonlijk in India he.
Kunnen jullie engineers geen twee taken achter elkaar aan? Doe eerst A en dan B? Notitie bij de case? "Nee, dat is niet mogelijk meneer, ik kan alleen een nieuwe case aanmaken." Wat is de SLA daarop? "Wat bedoelt u meneer? Wat is een SLA?".

Ze denken echt dat hun klanten complete idioten zijn en je word behandeld als vee gewoon.
India, of whatever outsourced land. SLA is je mede gedeeld, maar nu maar de hoop houden dat de Indiër goed geslapen heeft en geen typo maakt in je MAC adres. (of toch maar het nieuwe modem aansluiten :+ )

-----------
Ach je denkt dat het met KPN beter gaat, is je vezel al in huis afgemonteerd? Ik vroeg een abonnement upgrade aan van KPN DSL 200 naar KPN Glas 1000. Dat kan al maanden van te voren, de KPN site is 4 maanden voor de go-live datum van je vezel al open voor het bestel proces.

Omdat je al klant bent neemt de aannemer, welke de vezel binnen afmonteert, de ONT mee, en activeert deze telefonisch. Grote spraakverwarring over mijn postcode...ik heb wel een zorg dat het SN ook niet geheel 100% is overgekomen als een postcode al tot 4x herhaling moest komen.

De status is nu dat ik een "hangende order heb". De KPN medewerker kan mijn drager niet van koper naar glas omzetten, die order zit muurvast. En omdat er geen glas abonnement is in mijn huis kan de ONT niet geactiveerd worden en blijft deze offline. Nu eerst zorgen dat er een drager van glas in het systeem komt te staan, en daarna hopen dat iemand dan nog het serienummer van de ONT herinnert. Ze gaan de order handmatig in beweging zetten.

Duurt al 14 dagen, en gisteren was de formele opleverdatum. Sinds gisteren was er pas een escalatie case mogelijkheid, die is nu door een KPN medewerker aangemaakt.

Mijn advies wacht met aanvragen tot je vezel op deze site op "gereed" staat. Dat voorkomt dat je 4 maanden moet wachten, de pre-order start 4 maanden voor de oplevering.

KPN haar premium experience: er is meerdere malen gevraagd of mijn DSL nog online was, zo niet dan sturen ze een 4G router op als noodpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HTT-Thalan Voor jou hoop ik dat je bij kpn een betere ervaring gaat krijgen. Ik denk dat bij de meeste providers het merendeel van hun klanten terecht tevreden is. En het deel dat niet tevreden is wordt niet altijd goed geholpen. En dan heb je pech en dan kan je er voor kiezen om weg te gaan. Zoals jij gaat doen. Houd je ons op de hoogte ?

Ik deel jouw ervaring trouwens niet. Ik wordt eigenlijk altijd wel goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

stormfly schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:54:
Oef daarmee maak je het jezelf wel lastig, 3 dagen zonder internet.
De eerste medewerker die ik sprak gaf in feite aan dat mijn wens ingewilligd kon worden met een simpel vinkje, en dus zonder 'wijzigingen'. Ik verwachtte dus helemaal geen downtime of uberhaupt werkzaamheden aan beide zijdes.

Pas later bleek dat er hiervoor een case aangemaakt moest worden om de oude modem 'terug' te zetten (aan hun kant dan). Als ik later had gezegd 'doe toch maar de nieuwe' had dat nog meer verwarring en problemen gebracht, want zo ken ik Ziggo immers, dus dat hield ik af. Oude modem werkt prima, fikken af zou ik zeggen.
3 dagen, en op dag 1 ben je ongeduldig? Begrijp ik wel maar ze kennen jou niet persoonlijk in India he.
De tweede dame beloofde mij een SLA van 4 uur. Dezelfde dag dus nog, op basis van het tijdstip dat ik belde. Ja, ik ben ongeduldig als ik om 09:00 een meeting gepland heb staan en alles dan nog steeds plat ligt.

Net voor een derde en daarna vierde maal gebeld, laatste keer naar de 'installatiehulp' desk in een poging een wat technischer persoon te spreken, en dat lukte. Die heeft nu om toestemming gevraagd om India te mogen bellen (wtf, echt 8)7 toestemming om een klant te mogen helpen) om ze te verzoeken de wijziging direct door te voeren. Zodra doorgevoerd zet hij de boel zelf in bridge modus en belt hij me mobiel terug.

Een manier van opereren die toch alweer heel anders is dan de dame van belletjes nummers 2 en 3, die bij hoog en laag bleven volhouden dat pro-actief handelen echt geen optie is.

De eerstelijns is blijkbaar uitbesteed aan Suriname, zo wist hij te vertellen, en 2/3e lijn aan India. Alles voor de euro's. Echt walgelijk, dat ze zo winstgeil zijn dat ze klanten op deze manier moeten 'helpen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:52
Sinds de grote update van de Ziggo Go app (ik denk 2 a 3 maanden geleden) ervaar ik veel meer problemen dan normaal met het casten. Replay-functie werkte sowieso al amper (en ik ben niet de enige zoals ik zie op het Ziggo forum), en nu ook live-verbindingen die steeds vaker wegvallen..

Nu er een nieuwe Apple TV is: werkt de Ziggo app op Apple TV anno oktober 2022 wel naar behoren (incl. replay?).

Benieuwd naar jullie ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:23:
Nu er een nieuwe Apple TV is: werkt de Ziggo app op Apple TV anno oktober 2022 wel naar behoren (incl. replay?).

Benieuwd naar jullie ervaringen :)
Geen idee, maar hier op 2 Android TV's en een MiTV stick is het nog steeds ellende.
Steeds moet ik de app verwijderen en dan opnieuw installeren.
Inloggen met dat gedrocht toetsenbord van hun is ook al hopeloos.
Uit ellende maar een toetsenbord via USB aan de TV's gehangen (werkt ook niet goed, maar typt sneller).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snaggyheadshot Eigenlijk maar 1 bugje (dat eerder nog niet was): vaker moeten we 2 pogingen doen om de app af te sluiten. Bijna geen storingen met live of ondemand kijken. Dit op een philips tv model van 2021. Ook bij een chromecast met google tv 4k, of casten naar een chromecast model 2018 zijn de ervaringen vergelijkbaar.
Bij sommige updates moeten we soms de aanloggegevens opnieuw invoeren. Tot nu toe nooit de app moeten deinstalleren en opnieuw installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 19-10-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
tazmaniankoala schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:14:
Er is weer een nieuw modem beschikbaar voor klanten met een Internet Max of Internet Giga abonnement:

Connectbox Giga V2+

Het is de Sagemcom, het type F3897LG-ZG, Broadcom 3390S. Het nieuwe modem is zwart en de opvolger van de Connectbox Giga en heeft als extra's:
- 4 poorten (3x GB en 1x 2,5GB)
- Wifi 6
Ik heb de F3896LG-ZG zojuist ontvangen. Mijn huidige Cisco modem staat in bridge modus. Wordt deze setting dan direct overgenomen of moet ik dit weer doorgeven bij Ziggo (of zelf instellen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 06:58:
Heel verhaal met telefoontjes en ergernissen.
Ik begrijp dat het best irritant is, maar als je het nieuwe modem had aangesloten was je binnen een half uur online geweest... Soms is het standaard proces volgen toch de makkelijkste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

jongetje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Ik begrijp dat het best irritant is, maar als je het nieuwe modem had aangesloten was je binnen een half uur online geweest... Soms is het standaard proces volgen toch de makkelijkste weg.
Tja, daar is het nu te laat voor, en helaas lijken ook de warme en enthousiaste beloftes van de laatste helpdesksnufferd niet waargemaakt te worden. Geen updates, geen telefoontje en geen internet.

- edit -

onder de noemer van 'waarom ook niet' voor de 5e keer opgebeld. Nieuw persoon aan de lijn. Gewoonlijke geneuzel, gegevens, controlevragen, WEER het verhaal uitgelegd.

'Oh, ja. Ik zie dat het verzoek is afgewezen.'

( |:( :X :r ) 2

En hoe was ik daar dan achtergekomen als ik niet voor de 5e keer had opgebeld?

'Nou, niet.'

De droogkloterige gewoonlijkheid waarmee ze dat ook durven melden. Alsof dit de normaalste zaak van de wereld is, dat je zo behandeld word 8)7.

Verzoek is afgewezen, ik moet alsnog het nieuwe modem installeren, dus ik heb haar gewoon min of meer geen keuze gegeven, telefoon op handsfree en de kast ingedoken. We zijn 3 kwartier verder, de boel hangt al een half uur vast. Modem komt op, zij ziet dat hij in bridge staat, maar verder gebeurt er niks. Zij krijgt geen gegevens en ik krijg, behalve een active link status, geen WAN IP toegewezen, terwijl de model wel volledig is opgestart.

'Ik moet nu andere klanten gaan helpen, maar ik bel over een uur wel terug als ik zie dat hij nog niet werkt'.

Je andere collega heeft óók beloofd terug te bellen over de status...

'Ja, maar ik doe het écht'.

Oh, ik zou voor het ongemak eventueel een vergoeding van 3,80 mogen ontvangen. Ik heb geen woorden of smileys meer over om uit te drukken wat ik van Ziggo vind.

[ Voor 56% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-10-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik had op mijn laptop hele trage download snelheid (<10mbit bij abo van 500mbit). Op dezelfde plek haalde m'n telefoon 80mbit dus ik zocht de oorzaak bij m'n ingebouwde wifi kaart. Echter hielp niets qua drivers en instellingen aan die kant.

Toen heb ik bij de Ziggo smart wifi instellingen gewijzigd dat 2.4ghz niet b/g/n en 5 ghz niet n/ac mixed uitzendt maar ze fixed op 802.11n voor 2.4 en 802.11ac voor 5ghz heb ingesteld en daarna zijn zowel laptop als mobiel ineens 400+ mbit.

Even ter info dus alleen, om niet alleen problemen maar ook oplossingen te plaatsen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25

robertwebbe

Robert Webbe

xantos schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:40:
[...]
Ik heb de F3896LG-ZG zojuist ontvangen. Mijn huidige Cisco modem staat in bridge modus. Wordt deze setting dan direct overgenomen of moet ik dit weer doorgeven bij Ziggo (of zelf instellen)?
Als je vorige modem in bridge stond, zal je nieuwe modem dat automatisch ook weer in bridge gaan. Duurt wel even, dus geduld. Aansluiten, koffie zetten en pas na een half uurtje gaan kijken. Geen paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

robertwebbe schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Als je vorige modem in bridge stond, zal je nieuwe modem dat automatisch ook weer in bridge gaan. Duurt wel even, dus geduld. Aansluiten, koffie zetten en pas na een half uurtje gaan kijken. Geen paniek.
Hij staat al anderhalf uur vruchteloos te pruttelen. En ook deze collega beloofde me terug te bellen (binnen het uur). Uhuh.

Warempel, 1 minuut voor de sluiting van de helpdesk belde zo terug :D helaas met slecht nieuws, de boel functioneerde nog niet. Iets met slechte drempelwaardes. Ze kon er op dat moment ook niks meer aan doen dus ze zou de volgende ochtend om 8 uur terugbellen (niet meer gebeurd).

Nu heb ik zelf gisteravond nog 5 (!) reboots van de modem uitgevoerd waarvan één harde reset, 2 reboots van de router, en toen had ik een WAN IP, plotseling. Helaas nog geen internet. Daarna nogmaals de boel herstart en toen kon ik langzaam (alsof de boel even 'wakker' moest worden) weer het internet op. De snelheden worden nu gehaald, al is de latency nog wat aan de hoge kant. Wellicht heeft ze dat gezien en besloot ze daarom niet terug te bellen (ondanks belofte).

Uiteindelijk is de downtime dus 2+ dagen geweest op basis van de keuze om initieel bij het oude te willen blijven, maar ook als ik direct voor het nieuwe modem had gekozen was ik dus wel een dagje zoet geweest. In beide gevallen weer een bedroevend resultaat voor Operation Z(iggo).

[ Voor 61% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-10-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 21:54
robertwebbe schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:30:
Zeker weten? Bij mij was dit namelijk niet het geval.

Ik heb vorige week een modemswap gehad door een Ziggo monteur, omdat mijn vorige Compal Connectbox was heen gegaan. Deze stond in bridge (groene lampje aan). Mijn nieuwe modem, wederom een Compal Connectbox, stond out-of-the-box niet in bridge (witte lampje aan).

Ik weet niet waar jij je opmerking op berust, maar in ieder geval ging dit voor mij niet op.

Maar, omdat ik in een fUPC gebied zit, kan ik mijn modem zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25

robertwebbe

Robert Webbe

@RicoK Zover ik begrepen heb is mijn bewering alleen van toepassing als je een nieuw modem krijgt via de klantenservice. Zij koppelen dan een nieuw modem aan jouw account en daar zit ook de provisioning in voor bridge modus. Ik vermoed dat omruiling via een monteur weer een heel ander proces is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadat ik 2 weken geleden een fysieke brief heb gekregen met daarin de aankonding dat ik een nieuw modem zou ontvangen, is dat gisteren daadwerkelijk gebeurd. NIet de verwachte witte connectbox, maar het nieuwe zwarte 2,5 Gbit modem. Het voetje is dan weer wel wit. Inclusief een ethernetkabel terwijl die eigenlijk vanwege milieu overwegingen niet er bij zou zijn.

Vanmorgen heb ik hem geinstalleerd conform de handleiding. De bijgeleverde splitter gebruikt waarbij ik de tratec752 niet meer nodig heb. Dat scheelt weer 6 a 7 watt, ter compensatie van het mogelijk zwaardere verbruik van de nieuwe ten opzichte van de oude (cisco3928). De nieuwe heeft een voeding van 36 watt, de oude een van 30 watt.

Het heeft ongeveer 10 minuten geduurd voordat ik weer online was, exclusief het opnieuw instellen.

Bij de oude modem kon ik alle poorten (1..65535) middels 1 enkele regel forwarden naar mijn eigen router. Op die manier had ik geen behoefte aan bridgemode. Op het nieuwe modem krijg ik een foutmelding dat ik bepaalde poorten niet mag forwarden namelijk: 25,53,135,137,138,139,161,162,445 & 1080. Nu zal ik dat met meerdere regels moeten instellen of bridgemode instellen. Weet iemand of bridgemode mogelijk is ?

@Jay-B Ik zag net dat bridegemode inderdaad mogelijk is. Worden mijn (smoke) pings als ik bridgemode instel ook wat sneller ? Mijn nieuwe modem is op dat punt wat langzamer dan mijn vorige.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 20-10-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

Zeker weten? Bij mij was dit namelijk niet het geval.

Ik heb vorige week een modemswap gehad door een Ziggo monteur, omdat mijn vorige Compal Connectbox was heen gegaan. Deze stond in bridge (groene lampje aan). Mijn nieuwe modem, wederom een Compal Connectbox, stond out-of-the-box niet in bridge (witte lampje aan).

Ik weet niet waar jij je opmerking op berust, maar in ieder geval ging dit voor mij niet op.

Maar, omdat ik in een fUPC gebied zit, kan ik mijn modem zelf instellen.
robertwebbe schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:33:
@RicoK Zover ik begrepen heb is mijn bewering alleen van toepassing als je een nieuw modem krijgt via de klantenservice. Zij koppelen dan een nieuw modem aan jouw account en daar zit ook de provisioning in voor bridge modus. Ik vermoed dat omruiling via een monteur weer een heel ander proces is.
In de basis wordt bijgehouden of het modem in bridge staat of niet. Wel kan het zo zijn dat er in het verleden handmatige aanpassingen zijn geweest (om wat voor reden dan ook) waardoor het modem wel in bridge staat maar niet zo geregistreerd is. Dan krijg je dus dat hij bij vervanging toch weer eerst in Router mode springt.
W1ck1e schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:14:
Weet iemand of bridgemode mogelijk is ?
Jazeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
neeecht schreef op woensdag 21 september 2022 @ 02:41:
Wat een heerlijk kansloos bedrijf toch:
Ziggo:
Wat we doen, wanneer en waarom
Op 26 september 2022 verbeteren we het netwerk in de buurt van <> te Zaandam. Zo zorgen we dat onze technologie up-to-date blijft.

En wat doen ze vannacht (en gisternacht) de updates.
4 ipv 6 docsis 3.0 upload kanalen en nu 1 docsis 3.1 upload kanaal.
Speedtest 500/40mbit werkt, en de upload gaat alleen via het docsis 3.1 kanaal.

Update:
Start 18.9 MHz
[Afbeelding]

End 34.1 MHz
[Afbeelding]

Bandbreedte 15.2 MHz

Update 2:
Upload ook via de nu nog 4 docsis 3.0 upload kanalen.
[Afbeelding]

Update 3:
70mbit upload werkt ook prima met alleen een docsis 3.1 upload kanaal.
Soms worden ook beide gebruikt:
[Afbeelding]
Wederom een update om 07:00 in de ochtend. Uiteraard niet aangekondigd.
In Zaanstad hebben we op mijn modem weer 32 Docsis 3.0 download kanalen en 4 Docsis 3.0 upload kanalen. Van 28 naar 32 kanalen is de update.
(En nog steeds Docsis 3.1 download 1 kanaal en Docsis 3.1 upload 1 kanaal.)

Het maximale spectrum wat nu beschikbaar is op de coax kabel wordt nu door de modem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Jay-B schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:20:
In de basis wordt bijgehouden of het modem in bridge staat of niet. Wel kan het zo zijn dat er in het verleden handmatige aanpassingen zijn geweest (om wat voor reden dan ook) waardoor het modem wel in bridge staat maar niet zo geregistreerd is. Dan krijg je dus dat hij bij vervanging toch weer eerst in Router mode springt.
Omdat ik in een fUPC gebied zit, kan ik mijn modem zelf aanpassen. Als je dit bedoelt met handmatig aanpassen dan heb ik dit inderdaad destijds zelf handmatig aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
W1ck1e schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:14: Weet iemand of bridgemode mogelijk is ?
Dat is zeker mogelijk. Als je in een fUPC gebied zit, kun je dit zelf instellen in het modem. Als je in een fZiggo gebied zit, dan moet je de Helpdesk bellen om dit op afstand te laten instelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Dat is zeker mogelijk. Als je in een fUPC gebied zit, kun je dit zelf instellen in het modem. Als je in een fZiggo gebied zit, dan moet je de Helpdesk bellen om dit op afstand te laten instelen.
Ik zit in fZiggo, dus dan zou ik moeten bellen (niet dat dat een probleem is). Dan bllijft de vraag open of mijn smokepings sneller gaan in bridgemode. En daarnaast een nieuwe vraag: hoeveel verbruik in watt's scheelt bridge mode ten opzichte van router mode ? Voor de goede orde: bij het nieuwe sagemcom f@st3896 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Damn, ik zit in een fUPC gebied en zou het modem zelf in bridgemodus moeten kunnen zetten. In theorie dan, want ik mis het tabblad Routerstatus. Ik heb Home, Verbonden apparaten, Geavanceerde instellingen en Beheer, maar Routerstatus wat tussen Verbonden apparaten en Geavanceerde instellingen zou moeten staan staat er niet.

Wél laat de homepage van de Conectbox de Routerstatus zien, maar daar kan ik niets wijzigen.

Zo maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:11:
[...]
Ik zit in fZiggo, dus dan zou ik moeten bellen (niet dat dat een probleem is). Dan bllijft de vraag open of mijn smokepings sneller gaan in bridgemode.
Wat bedoel je met sneller gaan? Lagere latency?
RicoK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:29:
Damn, ik zit in een fUPC gebied en zou het modem zelf in bridgemodus moeten kunnen zetten. In theorie dan, want ik mis het tabblad Routerstatus. Ik heb Home, Verbonden apparaten, Geavanceerde instellingen en Beheer, maar Routerstatus wat tussen Verbonden apparaten en Geavanceerde instellingen zou moeten staan staat er niet.

Wél laat de homepage van de Conectbox de Routerstatus zien, maar daar kan ik niets wijzigen.

Zo maar even bellen.
Dit kan sinds juli niet meer. Mogelijk komt het in de toekomst weer terug maar dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo maar even bellen.
Zie eerdere reactie.
robertwebbe in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:34:
[...]

Wat bedoel je met sneller gaan? Lagere latency?
Ja, de ping quad9 via oude modem was sneller dan het nu via het nieuwe modem is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tL50hWivY7Pv5L3lUgDWIM7Jik=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/St8Kkf02PKoEJgA90qPvxtnG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:43:
[...]

Ja, de ping quad9 via oude modem was sneller dan het nu via het nieuwe modem is:
[Afbeelding]
Had je hiervoor een TC7200? Dat modem heeft een uitzonderlijk lage latency en die wordt bijna niet geëvenaard met nieuwe modems.

Wel een opmerkelijk sprongetje, is het de modemsoftware of de overgang van D3.0 naar D3.1?

Aangaande je power vraag, hooguit een paar watt wat je bespaard met het uitschakelen van de wifi module in bridge. Alle overige processen qua forwarding van data moeten gewoon blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stormfly Neen, Cisco 3928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Zo maar even bellen.
Via Mijn Ziggo inloggen op modem… check het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@CreativeS Bedankt! Maar hoe en waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
De strekking van die post is niet wat ik bedoel. Ik heb mijn modem al weer een weekje actief. Dus ik heb wel al een tijdje gewacht zeg maar. Met het even wachten wordt bedoeld na de aanpassing door of Ziggo of je zelf.

Echter, zoals @Jay-B aangeeft kunnen fUPC'ers sinds juli niet meer zelf deze instelling veranderen...... damn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Note to myself... bridgemodus is niet bekabelde modus.

My bad, bellen dus of dit formulier gebruiken...

Again, my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:54
Deze week na 7 jaar de cisco modem vervangen door de nieuwe sagemcom F3896LG-ZG.
Echter was het aansluitpunt verouderd en deze mocht ik zelf niet vervangen. Vandaag een monteur gehad welke het aansluit punt heeft vervangen.
Maar de oude modem stond in bridge mode dit werkt nog niet out of the box! onze eigen router kreeg geen ip address monteur heeft met diagnose apparatuur gemeten en had het zelfde resultaat link up maar geen ip.

ik heb toen even gegoogled en kwam het zelfde tegen bij de ziggo community. oplossing is de modem uit bridgemode laten halen en daarna weer in bridgemode zetten.

Dit door gegeven aan de monteur die er van stond te kijken dat dit nog niet intern was doorgegeven en wel al een week op het forum stond.
Monteur nam contact op met een collega welke dit even kon uitvoeren en we hadden weer internet!

Dus ik weet niet of dit ergens gepubliceerd kan worden want daar gaat menig Tweaker momenteel tegen aanlopen. gezien dit modem nog vers van de pers is.

Monteur was de volgende dag beschikbaar en we hebben samen het probleem gefixed was een toffe man met 30+ jaar ervaring die toevallig hier in de buurt woont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
CreativeS schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:55:
Note to myself... bridgemodus is niet bekabelde modus.

My bad, bellen dus of dit formulier gebruiken...

Again, my bad!
No problem at all, thanks for your support/help.

Ik ga het formulier invullen, want de wachttijd was vanavond meer dan 10 minuten en bij mijn poging net na 20:00 kreeg ik het bandje.

'Vroeger' waren ze nog tot 22:00 uur beschikbaar........

Edit: Zojuist iedereen weer in rep en roer, want er was geen internet. Wat blijkt het modem staat nu al in Bridge modus. Chapeau Ziggo!

[ Voor 10% gewijzigd door RicoK op 20-10-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dannyx schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:00:
Deze week na 7 jaar de cisco modem vervangen door de nieuwe sagemcom F3896LG-ZG.
Echter was het aansluitpunt verouderd en deze mocht ik zelf niet vervangen. Vandaag een monteur gehad welke het aansluit punt heeft vervangen.
Maar de oude modem stond in bridge mode dit werkt nog niet out of the box! onze eigen router kreeg geen ip address monteur heeft met diagnose apparatuur gemeten en had het zelfde resultaat link up maar geen ip.

ik heb toen even gegoogled en kwam het zelfde tegen bij de ziggo community. oplossing is de modem uit bridgemode laten halen en daarna weer in bridgemode zetten.

Dit door gegeven aan de monteur die er van stond te kijken dat dit nog niet intern was doorgegeven en wel al een week op het forum stond.
Monteur nam contact op met een collega welke dit even kon uitvoeren en we hadden weer internet!

Dus ik weet niet of dit ergens gepubliceerd kan worden want daar gaat menig Tweaker momenteel tegen aanlopen. gezien dit modem nog vers van de pers is.

Monteur was de volgende dag beschikbaar en we hebben samen het probleem gefixed was een toffe man met 30+ jaar ervaring die toevallig hier in de buurt woont :)
Nou ja, exact hetzelfde meegemaakt! Mijn monteur dacht er zelf aan om de modem even terug te zetten en weer opnieuw in bridge te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.totaaltv.nl/n...-klant-monddood-te-maken/

'Ziggo wil helpende klant monddood te maken’

De leiding van het klant-helpt-klant forum van Ziggo wil een helpende klant op het forum monddood maken. Het uiten van kritiek lijkt de oorzaak te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dannyx schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:00: oplossing is de modem uit bridgemode laten halen en daarna weer in bridgemode zetten.

Dit was vanavond dus exact de oplossing bij ons na de ontvangst van de “nieuwe” router:

uit bridgemode laten halen en daarna weer in bridgemode zetten.

De aardige ziggo mdw was zelf even verrast dat ik deze info van het ziggo forum had maar was blij met mijn input hierop.

Zorgelijk dat dit op grote schaal een “issue” is echter fijn dat de oplossing/ quick fix relatief simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.totaaltv.nl/n...-meer-coax-dan-glasvezel/

Ziggo ‘glasvezel-kabel’ netwerk bevat meer coax dan glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd Jarco is een sensatiezoeker en koning open deuren intrappen. Natuurlijk bevat het netwerk van Ziggo in absolute meters meer coax dan glasvezel. Iemand die een beetje kan rekenen kan dat ook wel raden. Echter voor een enkele end2end aansluiting het internet op gaat het signaal voor 97% over glasvezel en de laatste 3% is coax. Ik ben het ermee eens dat de term glasvezel-kabelnetwerk een beetje flauw is. Noem het dan glasvezel-coax netwerk of HFC zoals het officieel heet. Conclusie is dat we het weer nergens over hebben en dat weet Jarco ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jay-B @Verwijderd
Tja, marketingjongens hebben nu eenmaal de neiging om de dingen zo mooi mogelijk voor te stellen an vaak zelfs mooier dan de werkelijkheid. Dat is nu eenmaal een gegeven en dat de marketingjongens van Ziggo zich daar ook aan schuldig maken hoeft ons niet te verbazen en is zeker ook geen nieuws.

De precieze getallen zullen mij ook een zorg zijn, de ketting is zo traag als de traagste schakel en momenteel is dat bij Ziggo nog steeds het stukje coax tussen de wijkkast en de klant. Dat de allerlaatste meters tussen het modem en de computer van de klant ook nog een kabeltje met koper is, klopt weliswaar, maar dat stukje kabel is makkelijk te vervangen als de nood aan de man komt. Ik verwacht het nog wel mee te maken dat er ook intern glasvezel wordt gebruikt.

Inderdaad, we hebben het weer nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ziggo en Hollandsnieuwe zijn hier ook lekker bezig. Ik heb ze samen (meerdere gezinsleden) en al jaren krijgen we de extra's omdat we bij beide klant zijn.

Tot nu.

Kromme actie 1
HN begon mij enige weken geleden geautomatiseerd te mailen dat ik mijn adres gegevens in hun portal moest controleren en aanpassen want die zouden niet overeenkomen met het systeem van Ziggo. Doe ik dat niet, dan zou ik mijn dubbele data niet krijgen. Alsof ze nu ineens niet meer kunnen controleren of ik dezelfde klant ben als bij Ziggo. Dat lukte ze voorgaande jaren ook en er is aan deze kant niets veranderd. :?

Kromme actie 2
Dus ik denk, best, pas ik dat toch even aan dan. Ze schreven:
* Let hierbij op gebruik van hoofdletters en kleine letters, bijv. 1234AB óf 1234 ab
* Let op afkortingen, bijv. H. Kamerlingh Onnesweg óf H.K. Onnesweg
* Let op adres toevoegingen, bijv. 8-3 óf 8-III óf 8-C óf 8 3hg
Het adres moet er exact zoals bij Ziggo instaan.
Dus ik log in de HN portal. En inderdaad, de notatie week af van die van Ziggo. Maar wat blijkt: Is dat hele adres daar niet aan te passen. Je kan een postcode en huisnummer invullen en de rest wordt vanzelf ingevuld.
Als klanten dat adres niet zelf met de letter kunnen aanpassen. Stuur die mail dan niet! 8)7

Kromme actie 3
Dus ik neem contact op met de HN klanten service. Het heeft 2 mails heen en weer nodig, maar de medewerker zegt: ik heb het voor je aangepast. Controleer voor datum X of je dubbele data hebt, zo niet, neem dan nog even contact op.
(Ruim) na datum X: geen dubbele data. Ik neem contact op. Antwoord komt terug en die medewerker vraagt mij om een kopie factuur van Ziggo. Die stuur ik. Het antwoord daarop:
We zien op uw factuur terug dat u gebruikt maakt van een TV Standard Met Smartcard pakket en dat hier geen internet aan gekoppeld is.

Om gebruik te kunnen maken van de dubbele data, is er bij Ziggo een internet pakket nodig. U kunt de voorwaarden van de acties hier in zien: https://www.hollandsnieuwe.nl/ziggo.
1. Stuur mij dan die mails in `kromme actie 1` niet. 8)7
2. Kon iemand dat niet iets eerder vertellen. :?
Maar belangrijker: 3. Ik maak al jaren gebruik van de extra's (blijkbaar dus buiten hun eigen voorwaarden om) en ik heb mij (destijds) juist telefonisch door een Ziggo medewerker laten verzekeren dat het opzeggen van hun internet lijn (want ik ging naar glas) en met behoud van TV het geen probleem is en dat ik de extra's blijf behouden. :O
HN blijkt niet gevoelig voor dit allemaal en koppelt aan mijn account geen dubbele data.

Kromme actie 4
"Heel toevallig" krijg ik ergens in de tussentijd een promotionele mail van Ziggo:
Internet & Vast Bellen voor € 1
...
Wilt u naast volop kijkplezier nog méér uit ons krachtige GigaNet halen?
...
1 euro bovenop mijn huidige TV abbo van 20,95 voor 1 jaar. Dus voor 21,95 per maand heb ik TV én (50 Mbps) internet van Ziggo.
Dit aanbod negeerde ik eerst: want niet nodig. Tot nu. Want nu HN vindt dat ik geen recht heb op de extra's dacht ik bij mezelf: ik bestel die internet aanbieding voor 1 euro p/m, gebruik hem verder niet, pak de spullen niet eens uit, de snelheid is niet relevant want ik ben niet eens van plan het aan te sluiten en ik zeg dat abbo na een jaar gewoon weer op. Dan heb ik op deze manier toch weer recht (in ieder geval voor een jaar) op die extra's.
Maar wat blijkt: ik loop net de bestelprocedure door waar overal en op alle pagina's met 1 euro per maand wordt gesproken. Tot op de allerlaatste pagina waar je de bestelling bevestigd. Daar wordt 'ineens' tussen neus en lippen door op de afrekening vermeld dat er eenmalige kosten van 19,95 aan zijn gekoppeld. Dat is meer dan de abbo meerkosten (van 12 euro) voor het eerste jaar!
Ik snap heus wel dat er eenmalige kosten kunnen worden gerekend. Maar meld dat dan effe iets eerder in de hele rits e-mail/webpagina's en niet pas op het allerlaatste moment op de laatste pagina waar mensen op de bestelknop drukken. Ik heb er uiteindelijk maar niet op gedrukt.
Ik dacht dat dit soort praktijken niet meer toe waren gestaan, maar blijkbaar wel. :(

Kortom; van beide bedrijven heb ik nou niet bepaald een heel positief beeld door dit soort communicatie.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:31:
Ziggo en Hollandsnieuwe zijn hier ook lekker bezig. Ik heb ze samen (meerdere gezinsleden) en al jaren krijgen we de extra's omdat we bij beide klant zijn.

Tot nu.

Kromme actie 1
HN begon mij enige weken geleden geautomatiseerd te mailen dat ik mijn adres gegevens in hun portal moest controleren en aanpassen want die zouden niet overeenkomen met het systeem van Ziggo. Doe ik dat niet, dan zou ik mijn dubbele data niet krijgen. Alsof ze nu ineens niet meer kunnen controleren of ik dezelfde klant ben als bij Ziggo. Dat lukte ze voorgaande jaren ook en er is aan deze kant niets veranderd. :?

Kromme actie 2
Dus ik denk, best, pas ik dat toch even aan dan. Ze schreven:

[...]

Het adres moet er exact zoals bij Ziggo instaan.
Dus ik log in de HN portal. En inderdaad, de notatie week af van die van Ziggo. Maar wat blijkt: Is dat hele adres daar niet aan te passen. Je kan een postcode en huisnummer invullen en de rest wordt vanzelf ingevuld.
Als klanten dat adres niet zelf met de letter kunnen aanpassen. Stuur die mail dan niet! 8)7

Kromme actie 3
Dus ik neem contact op met de HN klanten service. Het heeft 2 mails heen en weer nodig, maar de medewerker zegt: ik heb het voor je aangepast. Controleer voor datum X of je dubbele data hebt, zo niet, neem dan nog even contact op.
(Ruim) na datum X: geen dubbele data. Ik neem contact op. Antwoord komt terug en die medewerker vraagt mij om een kopie factuur van Ziggo. Die stuur ik. Het antwoord daarop:

[...]

1. Stuur mij dan die mails in `kromme actie 1` niet. 8)7
2. Kon iemand dat niet iets eerder vertellen. :?
Maar belangrijker: 3. Ik maak al jaren gebruik van de extra's (blijkbaar dus buiten hun eigen voorwaarden om) en ik heb mij (destijds) juist telefonisch door een Ziggo medewerker laten verzekeren dat het opzeggen van hun internet lijn (want ik ging naar glas) en met behoud van TV het geen probleem is en dat ik de extra's blijf behouden. :O
HN blijkt niet gevoelig voor dit allemaal en koppelt aan mijn account geen dubbele data.

Kromme actie 4
"Heel toevallig" krijg ik ergens in de tussentijd een promotionele mail van Ziggo:

[...]

1 euro bovenop mijn huidige TV abbo van 20,95 voor 1 jaar. Dus voor 21,95 per maand heb ik TV én (50 Mbps) internet van Ziggo.
Dit aanbod negeerde ik eerst: want niet nodig. Tot nu. Want nu HN vindt dat ik geen recht heb op de extra's dacht ik bij mezelf: ik bestel die internet aanbieding voor 1 euro p/m, gebruik hem verder niet, pak de spullen niet eens uit, de snelheid is niet relevant want ik ben niet eens van plan het aan te sluiten en ik zeg dat abbo na een jaar gewoon weer op. Dan heb ik op deze manier toch weer recht (in ieder geval voor een jaar) op die extra's.
Maar wat blijkt: ik loop net de bestelprocedure door waar overal en op alle pagina's met 1 euro per maand wordt gesproken. Tot op de allerlaatste pagina waar je de bestelling bevestigd. Daar wordt 'ineens' tussen neus en lippen door op de afrekening vermeld dat er eenmalige kosten van 19,95 aan zijn gekoppeld. Dat is meer dan de abbo meerkosten (van 12 euro) voor het eerste jaar!
Ik snap heus wel dat er eenmalige kosten kunnen worden gerekend. Maar meld dat dan effe iets eerder in de hele rits e-mail/webpagina's en niet pas op het allerlaatste moment op de laatste pagina waar mensen op de bestelknop drukken. Ik heb er uiteindelijk maar niet op gedrukt.
Ik dacht dat dit soort praktijken niet meer toe waren gestaan, maar blijkbaar wel. :(

Kortom; van beide bedrijven heb ik nou niet bepaald een heel positief beeld door dit soort communicatie.
Klopt de nieuwe dubbele data actie checkt op een actief internetabonnement. De vorige actie 1000mb extra checkte alleen op een actieve contractant bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat vermoeden had ik al een beetje. Als ze die check nou even vóór `kromme actie 1` hadden uitgevoerd, had dat een hoop moeite en ergernis bespaard. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:27:
https://www.totaaltv.nl/n...-klant-monddood-te-maken/

'Ziggo wil helpende klant monddood te maken’

De leiding van het klant-helpt-klant forum van Ziggo wil een helpende klant op het forum monddood maken. Het uiten van kritiek lijkt de oorzaak te zijn.
De user verwijst volgens het artikel regelmatig als prusters naar medewerkers van Ziggo :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:18:
De user verwijst volgens het artikel regelmatig als prusters naar medewerkers van Ziggo :X .
Oh en dit speelt al veel langer hoor. Niet alleen het gebruik van het woord 'prutsers' is tegen het zere been... er wordt teveel geleund op de zogenaamde experts... en als er echt stront aan de knikker is dan komen die modjes pas eens (als het hun uitkomt). Net de assistente bij de huisarts... die assistente kan ook niet op de stoel van de huisarts gaan zitten. Dat forum is gewoon kul geworden. Ik wil hulp van Ziggo, niet van klanten (die kunnen administratief niets! en al helemaal niet in mijn modem!) en het lijntje via social media is niet kort genoeg. Zelfs de medewerkers waar ik 'vroeger' veelvuldig contact mee had... geven niet meer thuis. Ziggo gaat de verkeerde kant op in hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 22-10-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Mijn ouders hebben nu ook een nieuw modem ontvangen als vervanging van de oudere Cisco modem die ze nu hebben.
In de brief stond dat het oude modem stopt te werken na 2 weken als je het nieuwe moden aansluit.
Maar ik vroeg me af wat er gebeurd als ze gewoon de oude modem blijven gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

richard1074 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:26:
Mijn ouders hebben nu ook een nieuw modem ontvangen als vervanging van de oudere Cisco modem die ze nu hebben.
In de brief stond dat het oude modem stopt te werken na 2 weken als je het nieuwe moden aansluit.
Maar ik vroeg me af wat er gebeurd als ze gewoon de oude modem blijven gebruiken ?
Dan stopt het modem na 2 weken met werken en krijgen ze alleen nog de reguliere kabeltelevisie door en geen internet meer.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 13-09 09:37
stormfly schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:49:
[...]

Klopt de nieuwe dubbele data actie checkt op een actief internetabonnement. De vorige actie 1000mb extra checkte alleen op een actieve contractant bij Ziggo.
Ik dacht dat het hebben van Internet altijd al een verplicht onderdeel was, samen met Digitale TV. Was dit ooit enkel TV Only?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

sdk1985 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:18:
[...]
Dat klopt, het is ook een heel normaal woord wat in het woordenboek word beschreven als "iemand die slecht werk levert" en dat onderbouw ik 9/10 keer ook netjes met voorbeelden (zoals je daar ook kan lezen). ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8ImRVSi5wYvH4kAJDrHiStP5oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lgAhGaTjZR9hRXT6DppCDSs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 23-10-2022 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:37
De community van Ziggo is een verdienmodel voor hen geworden.Zo snel mogelijk doorverwijzen betekent immers zo min mogelijk inhuur in callcenters.

Zo vind ik het vreemd dat een helpdesk je doorverwijst naar de Ziggo Community. Klantvriendelijker is het als de helpdeskmedewerker een ticket aanmaakt en dat je teruggebeld wordt. Nu moet je de vraag 2x stellen.

Ander nadeel dat met de komst van Ziggo community andere Ziggo fora om zeep zijn geholpen waar je nog ongebreidelde kritiek op Ziggo kon hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

Ik dacht dat het hebben van Internet altijd al een verplicht onderdeel was, samen met Digitale TV. Was dit ooit enkel TV Only?
In de voorwaarden heeft dat altijd gestaan maar de technische check deed alleen een adres validatie. Nu is de technische check in lijn met de nieuwe voorwaarden: een actief internet abonnement.

Ik meen te herinneren dat je voorheen tripple play moest afnemen volgens de voorwaarden; Internet, TV, Mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeuvie schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:51:
Ander nadeel dat met de komst van Ziggo community andere Ziggo fora om zeep zijn geholpen waar je nog ongebreidelde kritiek op Ziggo kon hebben.
Hier kan dat nog wel. Toch?

Maar men wordt hier natuurlijk wel verondersteld beweringen te onderbouwen...

[ Voor 12% gewijzigd door Roetzen op 23-10-2022 10:44 ]

Pagina: 1 ... 270 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic