Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
jelmuur schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:22:
[...]

Hoe heb je deze mogelijkheid gekregen? Zou als gebruiker van de oude COAX mediabox graag willen overstappen naar Next / Mini
Kreeg gewoon een mailtje van Ziggo. Ook als je je abbo veranderd (in mijn geval naar Giga abbo en vaste tel eruit) krijg je nieuw modem en die nieuwe mediabox erbij.

Of dat van je internetsnelheid afgaat kan ik nog niet testen, heb het nog niet binnen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:02:
[...]

Bij mij staat het knopje er wel en ik heb 'm op UIT staan.
Ik kan m'n spots niet meer uit zetten sinds ik een Ubee zonder WiFi heb. Want dan krijg je het sowieso, al kun je zelf niet delen.

Ik gok dat wie een connectbox heeft wél kan toggelen en wie een Ubee of eigen modem heeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
joey82 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:21:
zijn er al mensen die de nieuwe Modem in huis hebben en via ethernetkabel hebben aangesloten op hun xbox one/series / playstation 5?

is dat gewoon plug en play of moet je eerst in het modem nog wat aanpassen om bijvoorbeeld nat type 2/open te krijgen?

op onze kpn modem moest ik ipv6 uitschakelen en upnp aanzetten omdat de nat type op de xbox op strict bleef staan....

alvast bedankt,
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Heb ze geprobeerd te overtuigen een WIFI6 modem toe te sturen, ik heb allemaal WIFI6 apparatuur en dat zou wel nice zijn. Helaas doen ze alsof ze geen mogelijkheden hebben. Blijkbaar moet je je oude modem eerst water geven voordat ze iets willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azerox schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:31:
Heb ze geprobeerd te overtuigen een WIFI6 modem toe te sturen, ik heb allemaal WIFI6 apparatuur en dat zou wel nice zijn. Helaas doen ze alsof ze geen mogelijkheden hebben. Blijkbaar moet je je oude modem eerst water geven voordat ze iets willen doen.
Dat is altijd al zo geweest. Je kreeg nooit een nieuw modem alleen omdat het een nieuw feature had wat je graag zou willen hebben. Toen ik graag een modem wilde dat IPv6 deed, moest ik ook wachten tot het oude kapot ging. Of er zelf één scoren op marktplaats. Dat kon toen nog...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is ook vrij logisch als je er over nadenkt zeker in deze tijd. Er zijn nog steeds tekorten in grondstoffen en chips. Ziggo zal eerst de klanten die geen of geen geschikt modem hebben het nieuwe modem willen sturen in plaats van verzoekjes van klanten die het 'nice' vinden om te hebben. Ik gun het iedereen maar ik snap de logica erachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Azerox schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:31:
Ik heb door een foutje dus een nieuwe F3896LG-ZG gekregen (bestaand Complete abonnement). Ik dacht, helemaal prima, ik ga later wel naar de extra functionaliteiten kijken, maar ik vervang m'n huidige modem vast even. Inmiddels ben ik 3 uur verder en krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Krijg bekabeld op poort 1 ook geen toegang tot de modem, geen enkel ip adres werkt.

Ziggo klantenservice al een uur aan de telefoon gehad, die snapten al niet waarom ik een ander modem had gekregen, maar konden me ook niet helpen. Modem kwam ook niet online aan hun kant. Nu maar afgesproken dat ik hem uit en aan zou zetten en een uur zou wachten op eventuele updates. Ik word straks teruggebeld. Modem stond wel direct al in bridge mode (dat gaat blijkbaar standaard goed), maar internet ho maar. Hele netwerk erachter (router, switch, AP's, pihole) is prima te benaderen en niks in gewijzigd.

Besteed je dan weer heel je vrijdagmiddag aan. TV werkt overigens wel en met een hotspot hou je de rest van het huis tevreden, maar toch. :X

Update: opgelost, toch een issue aan de kant van Ziggo. Modem uit bridge gehaald, kwam nog steeds niet online en kreeg ook niet het standaard SSID te zien. Vervolgens weer opnieuw in bridge gezet en "ineens" kwam hij wel online en werkte alles. Wel netjes te woord gestaan en teruggebeld in beloofde tijdslot.

[ Voor 10% gewijzigd door BigSmurf op 07-10-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
BigSmurf schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:22:
[...]
Ik heb door een foutje dus een nieuwe F3896LG-ZG gekregen (bestaand Complete abonnement). Ik dacht, helemaal prima, ik ga later wel naar de extra functionaliteiten kijken, maar ik vervang m'n huidige modem vast even. Inmiddels ben ik 3 uur verder en krijg ik met geen mogelijkheid verbinding. Krijg bekabeld op poort 1 ook geen toegang tot de modem, geen enkel ip adres werkt.

Ziggo klantenservice al een uur aan de telefoon gehad, die snapten al niet waarom ik een ander modem had gekregen, maar konden me ook niet helpen. Modem kwam ook niet online aan hun kant. Nu maar afgesproken dat ik hem uit en aan zou zetten en een uur zou wachten op eventuele updates. Ik word straks teruggebeld. Modem stond wel direct al in bridge mode (dat gaat blijkbaar standaard goed), maar internet ho maar. Hele netwerk erachter (router, switch, AP's, pihole) is prima te benaderen en niks in gewijzigd.

Besteed je dan weer heel je vrijdagmiddag aan. TV werkt overigens wel en met een hotspot hou je de rest van het huis tevreden, maar toch. :X

Update: opgelost, toch een issue aan de kant van Ziggo. Modem uit bridge gehaald, kwam nog steeds niet online en kreeg ook niet het standaard SSID te zien. Vervolgens weer opnieuw in bridge gezet en "ineens" kwam hij wel online en werkte alles. Wel netjes te woord gestaan en teruggebeld in beloofde tijdslot.
Dat kan idd gebeuren bij nieuw spul. Die kerel zei aan de telefoon dat k beter over paar weken opnieuw kon proberen omdat hij nu niet een nieuw modem kon kiezen en zeker was dat ik die zwarte kreeg. Dus dat ga ik doen. En anders kan ik nog wel anders creatief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

In bridge (laten) zetten en je PS er direct op aansluiten. :P

Zonder gekkigheid, je kan de juiste port-forwards instellen in de router/modem van Ziggo voor jouw games en je dient de PS een vast IP-adres te geven of een reservering te maken in de DHCP server.

UPnP is vanwege safety issues geen aanrader. IPv6 is dan weer wel een aanrader, mits de security van jouw console up to date is en er mee om kan gaan.

Goed, ziggo vond dat ik een nieuw modem nodig had. De huidige werkt prima.

Ze sturen 'm op, ben zelf niet thuis en word afgeleverd bij iemand anders. Dit triggert schijnbaar via API iets bij Ziggo waarmee m'n huidige modem gedeactiveerd word. Ik meld dit bij Ziggo en wens iets zonder puma chipset (zit de hele dag met VPN aan en heb soms nogal veel tcp connecties open, ik wens iets zonder hardwarebugs van 5 jaar oud).

Ziggo: prima, we sturen een nieuwe op. Oude mag retour.
Ik: oude is retour
anderhalve week later:
Oude modem werkt niet meer, nieuwe modem is niet aangekomen (had er geen haast mee)
Ziggo getwittert: activeer die oude eens
Ziggo: nee kan niet zit activatie van die nieuwe in de weg enz enz.

Goed, heb ze maar eens gebeld vanmiddag, zouden de oude activeren. Dat ging niet goed (staat 24 uur voor om een of andere reden) dus 's avonds om half 8 weer gebeld. Ging iets fout, maar nu beloven ze dat het goed gaat. Ja heb er een slecht gevoel bij... vooral omdat je merkt dat de mensen aan de telefoon zelf gewoon niet zoveel kunnen/invloed hebben op het proces (ze hebben het over witte en zwarte modems, die dingen hebben niet voor jan lul modelnummers en merknamen meegekregen). Waarom moeten ze per se sleutelen aan een goedwerkende setup :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 07-10-2022 20:08 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Het zijn wel een stel amateurs bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Azerox schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:07:
Het zijn wel een stel amateurs bij Ziggo.
Nou, ze kunnen op z'n minst eens gewoon luisteren en zorgen dat hun medewerkers de juiste dingen doen. Dat het per definitie allemaal amateurs zijn wil ik ook niet zeggen. Goed degelijk personeel is al lastig genoeg te vinden. Iemand die gedegen stukje kennis heeft van computer- en netwerkapparatuur en weet hoe ze in de basis werken en hoe provisioning gebeurt zou al veel meer kunnen. Die zou je zelf een modem kunnen laten provisioneren in plaats van dat ze het door iemand anders moeten laten doen.

Daarbij is het wegwerken van user-errors ook niet makkelijk hoor. Als je heel veel 'domme' users hebt die maar wat aankloten moet je er heel veel 'domme' medewerkers tegenover zetten.

Als er toch eens een mogelijkheid was waar je kon kiezen: 'ik ben gevorderde gebruiker' zou dat al een hoop schelen. Of, zoals ik het zelf zou maken, iedereen die online wil dient een Internetcertificaat te behalen met basiskennis van Internetvaardigheden en een soort van Internetbewijs te halen. Scheelt ook een hoop gewauwel op facebook :+

[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 07-10-2022 20:16 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de 20 jaar dat ik nu Ziggo klant ben 2x contact gehad met Ziggo klantenservice op technisch vlak. 1x want "geen internet" incl "geen lampjes op modem". Medewerker wilde nog proberen of hij het modem kon benaderen, ging natuurlijk niet, en is nieuwe opgestuurd geworden. Oude was een Cisco modem only. Nieuwe was een Cisco modem/router. Toen die aan kwam weinig tijd, adapters bekeken, zelfse voltage, nieuwe hoger amperage. Adapter omgewisseld en klaar. Nooit meer naar om gekeken, en ligt nog steeds op zolder in een bak. Na misschien wel 15+ jaar werd het toch maar eens tijd om die Cisco modem only te vervangen. Onder het mom van "IPv6 in bridge mode" een Ubee aangevraagd via het forum, netjes ontvangen. Klantenservice gebeld om bridge mode te activeren en incl door menus navigeren, even in de wacht, ... was ik binnen 8 minuten klaar met bellen en was het geregeld.

En bij het probleem van @Nox hierboven denk ik dat het probleem niet perse in kunde hoeft te zitten. Maar meer in procedures zit. Ineens een nieuw modem sturen, ineens de oude deactiveren. Niet de oude kunnen activeren terwijl de nieuwe nog niet geactiveerd is, .... Klinkt voornamelijk alsof de medewerkers wel kundig genoeg zijn om het oude te activeren. Maar het procedureel niet mag. Dan kun je daar wel iemand zetten die de universiteit gedaan heeft en ooit zelf een ISP heeft opgericht en een salaris heeft van 10k p/m. Maar in het geval van "computer says no" gaat die je ook niet verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Nox schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Nou, ze kunnen op z'n minst eens gewoon luisteren en zorgen dat hun medewerkers de juiste dingen doen. Dat het per definitie allemaal amateurs zijn wil ik ook niet zeggen. Goed degelijk personeel is al lastig genoeg te vinden. Iemand die gedegen stukje kennis heeft van computer- en netwerkapparatuur en weet hoe ze in de basis werken en hoe provisioning gebeurt zou al veel meer kunnen. Die zou je zelf een modem kunnen laten provisioneren in plaats van dat ze het door iemand anders moeten laten doen.

Daarbij is het wegwerken van user-errors ook niet makkelijk hoor. Als je heel veel 'domme' users hebt die maar wat aankloten moet je er heel veel 'domme' medewerkers tegenover zetten.

Als er toch eens een mogelijkheid was waar je kon kiezen: 'ik ben gevorderde gebruiker' zou dat al een hoop schelen. Of, zoals ik het zelf zou maken, iedereen die online wil dient een Internetcertificaat te behalen met basiskennis van Internetvaardigheden en een soort van Internetbewijs te halen. Scheelt ook een hoop gewauwel op facebook :+
Ik heb de afgelopen 10 jaar geregeld contact met Ziggo gehad via twitter, community, telefoon en het was allemaal om te huilen. Grotendeels heb ik zelf de problemen opgelost en hun de weg gewezen. Je hebt niks aan ze behalve een modem omruilen of een monteur te sturen om buiten iets te fixen. Als je een jip-en-janneke-gebruiker bent zit je waarschijnlijk maanden met je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

RobertMe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:23:
In de 20 jaar dat ik nu Ziggo klant ben 2x contact gehad met Ziggo klantenservice op technisch vlak. 1x want "geen internet" incl "geen lampjes op modem". Medewerker wilde nog proberen of hij het modem kon benaderen, ging natuurlijk niet, en is nieuwe opgestuurd geworden. Oude was een Cisco modem only. Nieuwe was een Cisco modem/router. Toen die aan kwam weinig tijd, adapters bekeken, zelfse voltage, nieuwe hoger amperage. Adapter omgewisseld en klaar. Nooit meer naar om gekeken, en ligt nog steeds op zolder in een bak. Na misschien wel 15+ jaar werd het toch maar eens tijd om die Cisco modem only te vervangen. Onder het mom van "IPv6 in bridge mode" een Ubee aangevraagd via het forum, netjes ontvangen. Klantenservice gebeld om bridge mode te activeren en incl door menus navigeren, even in de wacht, ... was ik binnen 8 minuten klaar met bellen en was het geregeld.

En bij het probleem van @Nox hierboven denk ik dat het probleem niet perse in kunde hoeft te zitten. Maar meer in procedures zit. Ineens een nieuw modem sturen, ineens de oude deactiveren. Niet de oude kunnen activeren terwijl de nieuwe nog niet geactiveerd is, .... Klinkt voornamelijk alsof de medewerkers wel kundig genoeg zijn om het oude te activeren. Maar het procedureel niet mag. Dan kun je daar wel iemand zetten die de universiteit gedaan heeft en ooit zelf een ISP heeft opgericht en een salaris heeft van 10k p/m. Maar in het geval van "computer says no" gaat die je ook niet verder kunnen helpen.
Njah ik denk dat het andersom zit.

Willen wel, kunnen niet.

Maar het is ook zo taffesgroot qua bedrijf en dan hebben ze geen fatsoenlijke onderlinge communicatie. Een ticketnummer krijgen lukt me waarschijnlijk ook niet.

Ik ga nu maar chatten... hopelijk kunnen de mensen daar wél een modem activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Goed, het probleem is helder.

Mijn oude modem was opeens niet meer geschikt bevonden voor mijn abonnement. Oke, kan.

Er werd een nieuwe opgestuurd, omdat die ontvangen was begon een timer te lopen dat je oude stopt met werken en de koppeling met het abbo stopt.

Opnieuw koppelen kan dus niet meer (tof, dat hadden ze me ook 's morgens kunnen melden), gewoon, computer says no. (@RobertMe je had dus toch gelijk)

In ieder geval, via de chat iemand gesproken die dat kon uitleggen. Gevraagd of 'ie het abbo dan tijdelijk omlaag kon zetten (dat is hoe ik als admin zoiets zou oplossen :P) naar iets wat wel compatible was maar dat was helaas niet mogelijk want dan begon de hele malle molen weer opnieuw.

Hij gaat iemand opzoeken die sudo kan doen en alsnog mijn modem kan koppelen met mijn abonnement.

En daarna eens kijken of dat nieuwe ubee modem deze kant op kan komen. Ik zet een zak chocoladepepernoten erop in dat ik straks weer zo'n pumamodem krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:05
Hmm, ik had een RAX10 router gekocht en dacht die even snel aan te sluiten, maar het lukt niet.

Ik heb een Technicolor TC7200.U. Ik heb die in bridge gezet. Nu werkt er niks meer:
- de rax10 aangesloten (kabel in gele poort RAX en in poort 1 van Technicolor). Via de wizard etc krijg ik geen internet.
- als ik mijn pc aansluit op poort 1 van Technicolor kom ik niet ingelogd op de modem. Wat zou de IP instellingen moeten zijn? Ik heb DHCP geprobeerd en vast ip bijv 192.168.178.2 met gateway 192.168.178.1, maar dat werkt niet. Wat zou wel moeten werken?
- het rare is dat mijn oude SSID van de Technicolor nog steeds in de lucht is. Als ik er verbinding mee maakt werkt dat, maar ik kan geen enkele pagina bezoeken.

Het lijkt er op alsof ie half in bridge staat ofzo (omdat de wifi nog lijkt te werken)? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nox schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:53:
En daarna eens kijken of dat nieuwe ubee modem deze kant op kan komen. Ik zet een zak chocoladepepernoten erop in dat ik straks weer zo'n pumamodem krijg...
Iemand met sudo rechten kan dat wellicht wel voor je regelen. Maar de normale klantenservice lijkt die Ubees inderdaad niet te kennen. Ik heb mijn Ubee sinds december, toen ik eind februari belde voor verlenging / korting zie die gewoon "ik zie dat je een Ubee hebt, dan krijg je een nieuw model". Toen ik aangaf dat deze toch echt nieuw was 'maar de normale klantenservice er niet van wist', erkende hij inderdaad alleen de oude Ubees te kennen. Voor een Ubee zou je potentieel ook op het community forum terecht kunnen. Maarja, weekend en zo. Dus die zullen daar niet voor maandag op reageren, en "als het druk is" kan het ook zomaar woensdag of nog later zijn voordat ze reageren.

Edit:
V.w.b activeren van oud modem heb ik op het community forum meen ik ook al gelezen van "sluit nieuwe aan, wacht dat die geactiveerd is, en neem meteen weer contact op". Ik weet dus niet of die sudo optie wel bestaat.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 07-10-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

fce773febc139c7 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:55:

- het rare is dat mijn oude SSID van de Technicolor nog steeds in de lucht is. Als ik er verbinding mee maakt werkt dat, maar ik kan geen enkele pagina bezoeken.

Het lijkt er op alsof ie half in bridge staat ofzo (omdat de wifi nog lijkt te werken)? Iemand een idee?
Wat is je IP als je er mee verbindt? in cmd kan je ipconfig doen.

Start 'ie met 169 is er geen dhcp server actief en krijg je er geen info uit. Maar als je iets anders krijgt kan je eens kijken of je in je browser het IP van je gateway kan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:05
Nox schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:08:
[...]

Wat is je IP als je er mee verbindt? in cmd kan je ipconfig doen.

Start 'ie met 169 is er geen dhcp server actief en krijg je er geen info uit. Maar als je iets anders krijgt kan je eens kijken of je in je browser het IP van je gateway kan invullen.
Met DHCP aan krijg ik een 169 adres op mijn PC (wat lijkt te kloppen, met bridge gaat de DHCP server uit).

Als ik handmatig instel (eigen IP 192.168.178.2, gateway 192.168.178.1) werkt er niks: kan de gateway niet pingen en krijg de router niet in beeld als ik http://192.168.178.1 open.

Resetknop indrukken op de router en PC terug naar DHCP krijg ik meteen weer internet, dus aan kabels/PC lijkt het niet te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:54
Tweakwondo schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:20:
[...]

Ik kan geen audio instellingen vinden. Ik gebruik apple tv :/

p.s, zijn er gebruikers met de next mini, die de zenders kunnen schakelen via de lg magic remote?
werkte prima op de next, heb al geprobeerd om het opnieuw in te stellen, ook onder de naam upc. dit werkte weleens in het verleden maar helaas nu nog geen oplossing gevonden
Ik heb sinds kort een ziggo abonnement met next mini en ik heb de magic remote nog niet werkend gekregen met het kastje, jij inmiddels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JoSchaap schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:56:
De wifi-spots kunnen inmiddels al een jaar niet meer uitgezet worden in mijn ziggo inderdaad :)
vandaar de keuze voor een modem zonder wifi :)
Ik kan er anders nog steeds bij...

Via Mijn Ziggo ->

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIsSfDU0czn9SxkT_T37fJlP-xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oToPcTByHtcVm9eLfKltu5dn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyOp_K78lHOZAC7KYXH8lMOWLh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uo8XpoARzNp1OV6qnZGKxBmj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--z7qEv5Yj5TIuDaNVbXfE9dgiY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HfHSO8ADDakmBGkmx7Zs9U2Z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjOjQivMxlkRfZ7wWbA423VbcGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Y7XgnAXee4ByMXP19JymTpz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Me_0okfU8YTrDl_KLXXo7aBx5N0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QbSQDEoMZg5u51QqCl6m11v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03:47
Fugitive2008 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:46:
[...]

Ik heb sinds kort een ziggo abonnement met next mini en ik heb de magic remote nog niet werkend gekregen met het kastje, jij inmiddels wel?
Ik zit inmiddels bij kpn. Ik heb het nooit werkend gekregen. Van wat ik heb mee gekregen is dat het niet werkt omdat de next mini geen IR heeft maar enkel een blue tooth verbinding met de bij horende afstandsbediening. Wellicht dat het inmiddels toch werkt. Zit al paar maanden bij kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Laatst online: 15:54
Tweakwondo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Ik zit inmiddels bij kpn. Ik heb het nooit werkend gekregen. Van wat ik heb mee gekregen is dat het niet werkt omdat de next mini geen IR heeft maar enkel een blue tooth verbinding met de bij horende afstandsbediening. Wellicht dat het inmiddels toch werkt. Zit al paar maanden bij kpn
Ja ik ben andersom gegaan...ellende! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
fce773febc139c7 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 02:24:
[...]

Met DHCP aan krijg ik een 169 adres op mijn PC (wat lijkt te kloppen, met bridge gaat de DHCP server uit).

Als ik handmatig instel (eigen IP 192.168.178.2, gateway 192.168.178.1) werkt er niks: kan de gateway niet pingen en krijg de router niet in beeld als ik http://192.168.178.1 open.

Resetknop indrukken op de router en PC terug naar DHCP krijg ik meteen weer internet, dus aan kabels/PC lijkt het niet te liggen.
Ik heb het met mijn TC7210 ook eens gehad dat hij wel in bridge stond, maar er toch een SSID zichtbaar was. Helpdesk heeft toen opnieuw bridge geactiveerd en SSID was weg. Ik kon er niet mee verbinden en bridge werkte nog gewoon. Bugje. Wel was het zo dat als ik het aangesloten apparaat wisselde (bv router of direct pc) het modem een reset nodig had om weer een WAN ip uit te delen. In jouw geval zou ik vragen om een ubee1318ZG. Die ondersteunt docsis3.1 en ook full dual stack in bridge. De tc7200 is toch verouderd. Geen energie meer insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Tweakwondo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:39:
[...]
Ik heb het nooit werkend gekregen. Van wat ik heb mee gekregen is dat het niet werkt omdat de next mini geen IR heeft maar enkel een blue tooth verbinding met de bij horende afstandsbediening. Wellicht dat het inmiddels toch werkt.
Dat is niet waar, de afstandsbediening van de mini heeft ook IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 01:41:
[...]

Dat is niet waar, de afstandsbediening van de mini heeft ook IR.
Dat is puur om een tv of receiver mee aan te sturen met die afstandbediening. De next mini heeft itt de gewone next geen ir ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb een ziggo Next op mijn LgG2 aangesloten. Alles dikke prima alleen wanneer ik alles uit wil zetten met de Ziggo afstandsbediening krijg ik melding “wilt u set top box inschakelen”?

Voorheen kreeg ik deze nooit.. gewoon “nee” selecteren?ik moet nu de tv.mediaplayer in twee etappes uitzetten zeg maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:27
@Deruxian je kunt in de Next normaliter bij de HDMI instellingen de CEC zo instellen dat je met een druk op de standby toets tegelijk ook de LG standby zet. Kijk ook even bij je instellingen van je tv of je daar ook de CEC ingeschakeld hebt staan.
Heb je alles al zo ingesteld staan, wil het nog wel eens helpen om beiden stroomkosten te maken, en opnieuw op te starten, communiceren beiden met een nieuwe verbinding over de HDMI aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

dinandus schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:29:
@Deruxian je kunt in de Next normaliter bij de HDMI instellingen de CEC zo instellen dat je met een druk op de standby toets tegelijk ook de LG standby zet. Kijk ook even bij je instellingen van je tv of je daar ook de CEC ingeschakeld hebt staan.
Heb je alles al zo ingesteld staan, wil het nog wel eens helpen om beiden stroomkosten te maken, en opnieuw op te starten, communiceren beiden met een nieuwe verbinding over de HDMI aansluitingen.
Yes dankjewel, stroom eraf van beide apparaten en de melding is weer verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderWind
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-05 16:13
BigSmurf schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Wat is verder jouw ervaring met het modem? Ik heb hem vrijdag gekregen en direct aangesloten. Alles leek in eerste instantie goed te werken, maar kwam er al snel achter dat mijn internetsnelheid gezakt is naar ±20Mbit/s down en een ±0.2Mbit/s down.
Hierop het modem meerdere keren herstart en uiteindelijk nog een keer gereset. Helaas zaterdagochtend nog steeds geen verbetering en Ziggo gebeld. Ik bleek de 5e op rij die al belde (en het was nog maar 10.00 uur) met hetzelfde probleem en met hetzelfde modem...

Morgen komt de monteur, ik ben benieuwd of die wat kan vinden of er gewoon een ander modem aan gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:17:
Ik heb een ziggo Next op mijn LgG2 aangesloten. Alles dikke prima alleen wanneer ik alles uit wil zetten met de Ziggo afstandsbediening krijg ik melding “wilt u set top box inschakelen”?

Voorheen kreeg ik deze nooit.. gewoon “nee” selecteren?ik moet nu de tv.mediaplayer in twee etappes uitzetten zeg maar
Toevallig bij de C2 ook gehad.
Kwam omdat ik per ongeluk de installatie wizard had gestart en niet had afgesloten.
Met de LG kun je ook je Next afstandsbediening instellen voor je huidige tv.
Wellicht ook dus ook met de G2.

Verholpen door fabriek instellingen terug te zetten van de LG

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

jongetje schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:57:
[...]
Dat is puur om een tv of receiver mee aan te sturen met die afstandbediening. De next mini heeft itt de gewone next geen ir ontvanger.
De afstandsbediening van de Next communiceert via Zigbee RF4CE en heeft zover ik weer geen infrarood. Ook hier wordt het alleen gebruikt voor bediening van de TV of receiver.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 09-10-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
SanderWind schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Wat is verder jouw ervaring met het modem? Ik heb hem vrijdag gekregen en direct aangesloten. Alles leek in eerste instantie goed te werken, maar kwam er al snel achter dat mijn internetsnelheid gezakt is naar ±20Mbit/s down en een ±0.2Mbit/s down.
Hierop het modem meerdere keren herstart en uiteindelijk nog een keer gereset. Helaas zaterdagochtend nog steeds geen verbetering en Ziggo gebeld. Ik bleek de 5e op rij die al belde (en het was nog maar 10.00 uur) met hetzelfde probleem en met hetzelfde modem...

Morgen komt de monteur, ik ben benieuwd of die wat kan vinden of er gewoon een ander modem aan gaat hangen.
Na het voorval vrijdag geen klachten. Als een zonnetje. Down en up zijn netjes 350/35. Verder nog niet in depth naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:33
Ik heb ik elke kamer van mijn huis ethernet aansluitingen welke bij elkaar komen in de meterkast op een switch. Deze switch word gevoed door internet van de modem/router. (Smart WiFi modem )

Als ik een smart WiFi pod in Eem kamer bekabeld aansluit op de ethernet aansluiting.

Kan ik de smart WiFi pods via de switch laten lopen of dienen ze direct bekabeld aangesloten worden met de smart WiFi modem ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@murky123 Kan beide, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Gisteravond iets opmerkelijks ervaren, ik ben benieuwd of iemand dit herkent of kan verklaren?
  1. NUC heeft een vast IP adres (.24) door een reservering via MAC adres in Ziggo Connectbox. Ziggo modem doet DHCP.
  2. Na een herstart van Ziggo modem blijkt NUC niet meer bereikbaar op .24.
  3. Volgens een overzicht van verbonden apparaten in Ziggo modem heeft een Unifi AP ineens hetzelfde MAC adres als de NUC, en daardoor .24 gekregen. NUC is naar .100 gegaan.
  4. Stekker uit de AP, Ziggo modem en NUC herstart, en de NUC zit weer op .24.
  5. Unifi AP terug, en volgens de verbonden apparaten heeft deze nu weer 'gewoon' een ander MAC adres dan de NUC en dus ook niet meer via de reservering .24 gekregen.
Dit is op z'n minst merkwaardig wat mij betreft. Een Unifi AP welke ineens het MAC adres van een ander apparaat heeft aangenomen lijkt me twijfelachtig en ik neig eerder te denken dat dit een bug in de Ziggo Connectbox is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Ziggo net gebeld, abonnement loopt af van de week. Maximale korting is 9 maanden 10 euro korting (ook Vodafone hier). Gratis ESPN vervalt ook en kon ik niet terugkrijgen. Laat dat nou net het enige zijn wat ik nog regelmatig kijk op TV. Dame in kwestie begon een heel verhaal over concurrentie en dat die 50% korting voor een heel jaar voor nieuwe klanten niet voor bestaande klanten kon gelden. Prima, doe wat leuks. Niet dus.

Met ESPN kom ik bij Ziggo op 88 (!) euro per maand. Terugschalen naar TV Start en tientje korting zou dan inclusief ESPN uitkomen op 73 euro per maand. Bij KPN zit ik inclusief ESPN op 43 euro en glasvezelaanbieders wisselen tussen de 50 en 60 euro per maand voor een jaar. Keuze snel gemaakt, ik stap wel weer een jaartje over en wissel m'n mobiele abonnementen wel om (of niet, dan scheelt het me nog honderden euro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

JBS schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:18:
Gisteravond iets opmerkelijks ervaren, ik ben benieuwd of iemand dit herkent of kan verklaren?
  1. NUC heeft een vast IP adres (.24) door een reservering via MAC adres in Ziggo Connectbox. Ziggo modem doet DHCP.
  2. Na een herstart van Ziggo modem blijkt NUC niet meer bereikbaar op .24.
  3. Volgens een overzicht van verbonden apparaten in Ziggo modem heeft een Unifi AP ineens hetzelfde MAC adres als de NUC, en daardoor .24 gekregen. NUC is naar .100 gegaan.
  4. Stekker uit de AP, Ziggo modem en NUC herstart, en de NUC zit weer op .24.
  5. Unifi AP terug, en volgens de verbonden apparaten heeft deze nu weer 'gewoon' een ander MAC adres dan de NUC en dus ook niet meer via de reservering .24 gekregen.
Dit is op z'n minst merkwaardig wat mij betreft. Een Unifi AP welke ineens het MAC adres van een ander apparaat heeft aangenomen lijkt me twijfelachtig en ik neig eerder te denken dat dit een bug in de Ziggo Connectbox is?
Je NUC is via wifi aangesloten?

Je connectbox kijkt waarschijnlijk naar welk mac-adres er op welk switchpoortje zit. Combineer dat met de dhcp leases en jij ziet zelf fysiek de kabel van poort 1 naar je unifi AP gaan. Je unifi AP stuurt o.a. het mac-adres door van je NUC op dezelfde switchpoort en hier is je verwarring ontstaan misschien.

Anders zou je unifi AP het mac-adres hebben gecloned van je NUC, dat zou oprecht een fikse bug zijn.

Ik heb nav mijn problemen op het community forum maar een bericht aangemaakt. Werd doodleuk verwijderd door een moderator zonder ff een berichtje te sturen. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 10-10-2022 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Laatst online: 04-07 20:45
nvm

[ Voor 113% gewijzigd door rr7r op 12-10-2022 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Nox schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:43:
[...]

Je NUC is via wifi aangesloten?

Je connectbox kijkt waarschijnlijk naar welk mac-adres er op welk switchpoortje zit. Combineer dat met de dhcp leases en jij ziet zelf fysiek de kabel van poort 1 naar je unifi AP gaan. Je unifi AP stuurt o.a. het mac-adres door van je NUC op dezelfde switchpoort en hier is je verwarring ontstaan misschien.

Anders zou je unifi AP het mac-adres hebben gecloned van je NUC, dat zou oprecht een fikse bug zijn.
Nee, NUC is bedraad aangesloten.
Dus ik zie ook geen direct verband tussen de NUC en het betreffende AP (ook bedraad aangesloten).

De NUC is (via een switch) aangesloten op poort 4 van de Ziggo Connectbox. De betreffende AP (via een switch) op poort 2 van de Ziggo Connectbox.

[ Voor 16% gewijzigd door JBS op 11-10-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

JBS schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 03:48:
[...]

Nee, NUC is bedraad aangesloten.
Dus ik zie ook geen direct verband tussen de NUC en het betreffende AP (ook bedraad aangesloten).

De NUC is (via een switch) aangesloten op poort 4 van de Ziggo Connectbox. De betreffende AP (via een switch) op poort 2 van de Ziggo Connectbox.
Dan denk ik dat het een glitch is. Als je het kan reproduceren zou het een mooie bug zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
BigSmurf schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:29:
Ziggo net gebeld, abonnement loopt af van de week. Maximale korting is 9 maanden 10 euro korting (ook Vodafone hier). Gratis ESPN vervalt ook en kon ik niet terugkrijgen. Laat dat nou net het enige zijn wat ik nog regelmatig kijk op TV. Dame in kwestie begon een heel verhaal over concurrentie en dat die 50% korting voor een heel jaar voor nieuwe klanten niet voor bestaande klanten kon gelden. Prima, doe wat leuks. Niet dus.

Met ESPN kom ik bij Ziggo op 88 (!) euro per maand. Terugschalen naar TV Start en tientje korting zou dan inclusief ESPN uitkomen op 73 euro per maand. Bij KPN zit ik inclusief ESPN op 43 euro en glasvezelaanbieders wisselen tussen de 50 en 60 euro per maand voor een jaar. Keuze snel gemaakt, ik stap wel weer een jaartje over en wissel m'n mobiele abonnementen wel om (of niet, dan scheelt het me nog honderden euro's).
kreeg het aanbod 9 maanden x 10 euro in eerste instantie ook, maar toen zag ze dat ik espn had. deze kon ze een heel jaar gratis aanbieden. 12x 18 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
fredgroes schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 03:38:
[...]

kreeg het aanbod 9 maanden x 10 euro in eerste instantie ook, maar toen zag ze dat ik espn had. deze kon ze een heel jaar gratis aanbieden. 12x 18 euro korting.
Dat laatste was bij mij “systeemtechnisch” echt niet mogelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

De F3896LG-ZG gebruikt 13 watt in de standaard modus. Het is me nog niet gelukt het ding in bridge te krijgen omdat het abonnement nog niet in de administratie staat oid...

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PA5AM schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:43:
De F3896LG-ZG gebruikt 13 watt in de standaard modus. Het is me nog niet gelukt het ding in bridge te krijgen omdat het abonnement nog niet in de administratie staat oid...
En als je zelf WiFi uitzet, dan kan je bijna-bridge het verbruik meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM

PA5AM

Kortegolf

stormfly schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

En als je zelf WiFi uitzet, dan kan je bijna-bridge het verbruik meten?
11 watt. Zet niet zo heel veel zoden aan de dijk dus.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PA5AM schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat een glas belichter (xPON) ook zoiets doet. Zal zo eens meten, ze hebben KPN/Glaspoort glas afgemonteerd maar nog niet geactiveerd. Het licht staat erop, ben wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 09:40
tazmaniankoala schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:14:
Er is weer een nieuw modem beschikbaar voor klanten met een Internet Max of Internet Giga abonnement:

Connectbox Giga V2+

Het is de Sagemcom, het type F3897LG-ZG, Broadcom 3390S. Het nieuwe modem is zwart en de opvolger van de Connectbox Giga en heeft als extra's:
- 4 poorten (3x GB en 1x 2,5GB)
- Wifi 6
Ik heb inmiddels dit modem aangesloten en werkt tot nu toe goed. Ik heb Wifi uitgezet, ik heb daar mijn eigen AP's voor.

Echter loop ik tegen dit probleem aan. Ik heb een Pi-Hole met een fixed IP 192.168.178.2. Deze had ik in mijn oude modem als primaire DNS ingevuld en werkte grandioos. Dit nieuwe modem accepteert het voor geen meter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBs0gJANnrqkUjxMIio_UmB2tZQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dlyzMOj0KRp9cEdjIeAAw1rM.png?f=user_large

De Ziggo helpdesk zegt dat dit "buiten de service" valt en dat ik in de Ziggo Community mijn vraag moet stellen. Maar uiteraard doe ik dat liever eerst hier O+ Zijn er meerdere met dit probleem?

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijn946 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Ik heb inmiddels dit modem aangesloten en werkt tot nu toe goed. Ik heb Wifi uitgezet, ik heb daar mijn eigen AP's voor.

Echter loop ik tegen dit probleem aan. Ik heb een Pi-Hole met een fixed IP 192.168.178.2. Deze had ik in mijn oude modem als primaire DNS ingevuld en werkte grandioos. Dit nieuwe modem accepteert het voor geen meter:

[Afbeelding]

De Ziggo helpdesk zegt dat dit "buiten de service" valt en dat ik in de Ziggo Community mijn vraag moet stellen. Maar uiteraard doe ik dat liever eerst hier O+ Zijn er meerdere met dit probleem?
Lukt 1.1.1.1 wel? Of accepteert hij niets.
Lost jouw probleem niet op, ik ben benieuwd of het modem op RFC1918 adressen filtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
stormfly schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:03:
[...]
Lukt 1.1.1.1 wel? Of accepteert hij niets.
Ja, die wordt geaccepteerd. Inderdaad worden alle interne IP-reeksen niet geaccepteerd door het modem, louter publieke.

[ Voor 19% gewijzigd door martijn946 op 12-10-2022 14:09 ]

MyMeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM

PA5AM

Kortegolf

Mijn ervaring is dat dit soort controles op de connectbox alleen in de browser gebeuren. Je kan er dus wat aan sleutelen als je handig bent met f12.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

[...]

[Afbeelding]

Door dat gezeur heb de mijne in bridge gezet en een eigen router aangesloten. Edgerouter 3 en dat werkt perfect. Nu blijft mijn interne netwerk ook gewoon werken als de Ziggo modem ineens weer opnieuw start of updates e.d. krijgt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
Heb sinds 3 weken de Connectbox Giga, en sindsdien een irritant iets met thuiswerken.

Regelmatig, soms meerdere keren per uur, hangt mijn rdp sessie even voor enkele seconden, en gaat daarna weer door. Het gebeurd eigenlijk zo snel dat remote desktop niet eens gaat melden dat de verbinding is verbroken, maar je merkt het zelf wel omdat je plotseling klikt of typt en er niets gebeurd.

Modem herstart, maakt geen verschil.
Ziggo gebeld, die hebben modem uitgelezen maar zien niets geks.
Pc hangt met utp kabel rechtstreeks aan de connectbox, en ik heb zelfs een nieuwe kabel gekregen van Ziggo om eea uit te sluiten, maar geen verschil.
Het ligt ook niet aan kantoor, want ik kan rustig met iemand zitten in Teams die op kantoor is, en dat loopt wel door. Daarbij heeft geen enkel andere collega dit, en ik heb dit ook nooit gehad tot de modemwissel.
Heb al eens continu een ping mee laten lopen naar de rd gateway, en soms is er idd even 1 ping geen reply wat dan samenvalt met de hapering in rdp. Dit is echter ook niet altijd zo.

Ook verder met internetten etc merk ik helemaal niets, het gaat puur om rdp welke via de rd gateway loopt.
Iemand een idee waar te zoeken, of kan ik beter gewoon Ziggo nog een keer lastig vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@JeroenV_ Wellicht kan je vanaf een andere machine een ping laten lopen? Heb zelf een proxmox servertje met smokeping, deze heb ik meerdere keren gebruikt om dingen aan te tonen. Er zijn meerdere opties, pingplotter zou ook kunnen.

Andere optie is een melding aanmaken bij Ziggo community, daar zitten wel moderators met kennis. Via die weg heb ik een andere modem kunnen aanvragen. (Ubee 1318)

[ Voor 26% gewijzigd door Harmen op 12-10-2022 15:53 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
@Harmen Dat zou kunnen ja, maar het is dus niet altijd zo dat er geen reply is als de sessie hangt.
Gebeurd ook vaak genoeg dat de reply er continu is, maar toch de hangende sessie.

Ziggo community is idd ook een goede, had ik nog niet aan gedacht (y)

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenV_ op 12-10-2022 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn946
PA5AM schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:22:
Mijn ervaring is dat dit soort controles op de connectbox alleen in de browser gebeuren. Je kan er dus wat aan sleutelen als je handig bent met f12.
Goeie tip, ik ga eens snuffelen straks!

Update - Ik vond een stukje JavaScript dat wordt aangroepen (http://192.168.178.1/common/js/utilities.js) en wat blijkt....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
/**
 * Validates whether the provided string is a valid IPv4 DNS address
 *
 * @param {string} address the address to be checked
 *
 * @returns {boolean} true if the argument is a valid IPv4 address
 */
function isValidIPv4DNS(address) {
    var privateIP = /^(^127\.)|(^10\.)|(^172\.1[6-9]\.)|(^172\.2[0-9]\.)|(^172\.3[0-1]\.)|(^192\.168\.)|(^169\.254\.)|(^22[4-9]\.)|(^2[3-9][0-9]\.)|(^[3-9][0-9][0-9]\.)/;
    if (privateIP.test(address) || (address == "0.0.0.0")) {
        return false;
    } else {
        return isValidIPv4Address(address);
    }
}

[ Voor 55% gewijzigd door martijn946 op 12-10-2022 16:40 ]

MyMeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenV_ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:47:
Heb sinds 3 weken de Connectbox Giga, en sindsdien een irritant iets met thuiswerken.

Regelmatig, soms meerdere keren per uur, hangt mijn rdp sessie even voor enkele seconden, en gaat daarna weer door. Het gebeurd eigenlijk zo snel dat remote desktop niet eens gaat melden dat de verbinding is verbroken, maar je merkt het zelf wel omdat je plotseling klikt of typt en er niets gebeurd.

Pc hangt met utp kabel rechtstreeks aan de connectbox, en ik heb zelfs een nieuwe kabel gekregen van Ziggo om eea uit te sluiten, maar geen verschil.
Het ligt ook niet aan kantoor, want ik kan rustig met iemand zitten in Teams die op kantoor is, en dat loopt wel door. Daarbij heeft geen enkel andere collega dit, en ik heb dit ook nooit gehad tot de modemwissel.
Heb al eens continu een ping mee laten lopen naar de rd gateway, en soms is er idd even 1 ping geen reply wat dan samenvalt met de hapering in rdp. Dit is echter ook niet altijd zo.

Ook verder met internetten etc merk ik helemaal niets, het gaat puur om rdp welke via de rd gateway loopt.
Iemand een idee waar te zoeken, of kan ik beter gewoon Ziggo nog een keer lastig vallen?
Klinkt als Puma. Als in: de Intel chipset die in deze modems zit en nogal eens faalt bij veel verkeer waaronder bv ook RDP.

Edit:
Overigens moet Ziggo dan ook niet net doen alsof ze nergens van weten. Want dat hun standaard modems dit issue hebben is vrij breed bekend en moet hij hun (technische) mensen ook bekend zijn.
Oftewel: nog een keer contact opnemen en proberen om of een Ubee UBC1318 los te peuteren of die nieuwe connectbox met wifi6. Beide zit een Broadcom chipset in i.p.v. zo'n brak Puma geval en heeft dus nergens last van.
Evt kun je dit ook voorleggen op het Community forum. Ook daar zitten moderators van Ziggo die een ander modem kunnen regelen als je enigszins kunt aantonen dat het modem / Puma verhaal het issue is.

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 12-10-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:41
[...]

[Afbeelding]

Dit is de dns-server die de connectbox moet gebruiken, voor de clients kun je dat normaal instellen bij de settings van de lan dhcp-server welke dns-server deze moeten gebruiken, ik weet niet of dat kan bij zo'n connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:14
[...]

De IP uitgifte begint bij standaard bij 192.168.178.10. Je kunt proberen deze op 192.168.178.2 misschien dat hij het dan wel pakt. Heb zelf ook wel eens problemen gehad met handmatig toegewezen IP adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valianttttt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 18:57
JeroenV_ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:47:

Toevallig heb ik dat ook, nog geen contact gehad met Ziggo maar tijdens het spelen van online spellen gebeurd het de afgelopen 3 weken soms dat ik internet verlies voor een seconde en eruit lig.

Edit: Geen nieuwe modem maar wel werkzaamheden gehad, dus ik denk dat het daaraan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
wel dat was raar...

lekker tv aan het kijken.. ineens een lijn artifacts door het beeld.
tegelijkertijd is het internet weg... is schijnbaar mijn ubee 1318 gereboot.. maar waarom is mij niet duidelijk.

log file levert alleen:
code:
1
2
3
4
5
6
2022-10-12 19:46:23 notice  DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=70:18:a7:67:d4:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-10-12 19:46:17 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=70:18:a7:67:d4:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:37 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=70:18:a7:67:d4:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:34 notice  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1970-01-01 00:00:22 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-10-11 09:07:17 critical    16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=70:18:a7:67:d4:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

oftewel laatste toevoeging voor de reboot gister ochtend.. dan ineens een reboot.. :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:52:
wel dat was raar...

lekker tv aan het kijken.. ineens een lijn artifacts door het beeld.
tegelijkertijd is het internet weg... is schijnbaar mijn ubee 1318 gereboot.. maar waarom is mij niet duidelijk.

log file levert alleen:
code:
1
2
3
4
5
6
2022-10-12 19:46:23 notice  DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=70:18:a7:67:d4:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-10-12 19:46:17 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=70:18:a7:67:d4:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:37 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=70:18:a7:67:d4:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:34 notice  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1970-01-01 00:00:22 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-10-11 09:07:17 critical    16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;CM-MAC=0c:b9:37:4a:74:38;CMTS-MAC=70:18:a7:67:d4:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

oftewel laatste toevoeging voor de reboot gister ochtend.. dan ineens een reboot.. :/
Hoe lang duurde de ruis op de TV? Kan zijn dat het modem de CMTS niet meer kon vinden en dat default gedrag dan een reboot is. Ze hebben zoveel modems dat ik niet weet of het default gedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Dit is de dns-server die de connectbox moet gebruiken, voor de clients kun je dat normaal instellen bij de settings van de lan dhcp-server welke dns-server deze moeten gebruiken, ik weet niet of dat kan bij zo'n connectbox.
Erg scherp! En dan klopt de RFC1918 check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:47:
[...]

Klinkt als Puma. Als in: de Intel chipset die in deze modems zit en nogal eens faalt bij veel verkeer waaronder bv ook RDP.

Edit:
Overigens moet Ziggo dan ook niet net doen alsof ze nergens van weten. Want dat hun standaard modems dit issue hebben is vrij breed bekend en moet hij hun (technische) mensen ook bekend zijn.
Oftewel: nog een keer contact opnemen en proberen om of een Ubee UBC1318 los te peuteren of die nieuwe connectbox met wifi6. Beide zit een Broadcom chipset in i.p.v. zo'n brak Puma geval en heeft dus nergens last van.
Heeft de Gigabox niet de v7 van de puma chipset? Ik meen dat het grootste probleem zat in UDP, RDP is over internet TCP. Het kan de veroorzaker zijn, ben benieuwd of het breder gedragen is, het modem is al geruime tijd op de markt.
Evt kun je dit ook voorleggen op het Community forum. Ook daar zitten moderators van Ziggo die een ander modem kunnen regelen als je enigszins kunt aantonen dat het modem / Puma verhaal het issue is.
Jeps daar beginnen ze met de connectoren even opnieuw erop schuiven en een paperclip reset, baat het niet dan schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Hoe lang duurde de ruis op de TV? Kan zijn dat het modem de CMTS niet meer kon vinden en dat default gedrag dan een reboot is. Ze hebben zoveel modems dat ik niet weet of het default gedrag is.
lijntje met artifacs was echt maar 1 a 2 seconden, net genoeg om duidelijk op te vallen,
en gezien het een lijn met artifacs was en geen heel / half frame.. was in mijn optiek niet het hele signaal weg..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:47:
[...]

lijntje met artifacs was echt maar 1 a 2 seconden, net genoeg om duidelijk op te vallen,
en gezien het een lijn met artifacs was en geen heel / half frame.. was in mijn optiek niet het hele signaal weg..
Was het je modem niet wat zorgde voor de artifacs tijdens de reboot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:49:
[...]

Was het je modem niet wat zorgde voor de artifacs tijdens de reboot 8)
Als dat zo zou zijn... ga ik maar eens klagen dat het modem mn tv stoort :+ 8)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

Als dat zo zou zijn... ga ik maar eens klagen dat het modem mn tv stoort :+ 8)
Bijna blackfriday dan zakken de TV's in prijs ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
Jeuvie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:54:
[...]

De IP uitgifte begint bij standaard bij 192.168.178.10. Je kunt proberen deze op 192.168.178.2 misschien dat hij het dan wel pakt. Heb zelf ook wel eens problemen gehad met handmatig toegewezen IP adressen.
Nee, geheel 192.* wordt geblokkeerd helaas.
hcQd schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:37:
[...]

Ik zou ook de Pi ook kunnen instellen als DHCP, maar heb daar slechte evaringen mee. De PI draait als Docker in een NAS die ook een IP moet hebben.

Ik vrees dat ik alle cliënts met de hand langs moet ;)

[ Voor 42% gewijzigd door martijn946 op 12-10-2022 21:22 ]

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

stormfly schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:47:
[...]
Heeft de Gigabox niet de v7 van de puma chipset?
[...]
Het oude Giga modem had inderdaad een Puma, het nieuwe modem (Sagemcom) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PA5AM schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:37:
[...]

Zoals beloofd zou ik nog even meten, was zelf ook benieuwd.

Het XGS-PON kastje van Glaspoort/KPN verbruikt 3,5 watt. Nu ben ik mijn favoriete powermeter even kwijt na de verbouwing. Laten we stellen <5 watt omdat deze powermeter mogelijk wat aan de voorzichtige kant meet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1Qtf0ynML-MhqM-6Hye7YCJsoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x1jdJ60FWmrqmwQbA8mSqbym.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door stormfly op 13-10-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Valianttttt schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:08:
[...]

Toevallig heb ik dat ook, nog geen contact gehad met Ziggo maar tijdens het spelen van online spellen gebeurd het de afgelopen 3 weken soms dat ik internet verlies voor een seconde en eruit lig.

Edit: Geen nieuwe modem maar wel werkzaamheden gehad, dus ik denk dat het daaraan ligt
Werkzaamheden zijn hier niet bekend, en het is dus ook alleen met rdp dat ik de storing merk.
Heb inmiddels de vraag gesteld op de ziggo community, dus wellicht dat daar wat uit komt. Hoop het wel tenminste, wat het is gewoon irritant :/

Had vanmorgen al weer 2 haperingen tijdens het werken, maar pingplotter laat er weinig van zien volgens mij. Was rond 9.24 en 9.32
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Z6mhvND/pingplotter.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM

PA5AM

Kortegolf

stormfly schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:39:
[...]

Zoals beloofd zou ik nog even meten, was zelf ook benieuwd.

Het XGS-PON kastje van Glaspoort/KPN verbruikt 3,5 watt. Nu ben ik mijn favoriete powermeter even kwijt na de verbouwing. Laten we stellen <5 watt omdat deze powermeter mogelijk wat aan de voorzichtige kant meet.

[Afbeelding]
Verbruik van de PON kastje valt me mee. Had erger verwacht.

Het nieuwe ziggo modem gebruikt in bridge 9-10 watt en draait prima. Vergeleken met m'n oude DSL lijn zit er natuurlijk wat meer TDMA jitter op maar verder kan ik niet zeuren.

Hopelijk is het maar voor een jaar en kan ik daarna naar glasvezel.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 13:57
Had mijn internet abo onlangs verlaagd van complete naar start. Dat gaat prima, inclusief 4K streamen. En in het appartementencomplex komt glasvezel van T. Ineens wordt ik gemaild en gebeld door Ziggo. Krijg gratis 1 jaar Film1 en Movies & Series XL. En of ik ook nog gratis 3 van die TP-Link wifi boosters wil. Werden 2 dagen er na geleverd. Sinterklaas begint vroeg dit jaar! Zeer tevreden met Ziggo!

Update: zie dat ik momenteel de Arris uit 2019 heb. Dus misschien willen ze met hun oude onverkochte voorraad Deco M4 eventuele problemen voorkomen?

[ Voor 16% gewijzigd door onzichtbaar op 15-10-2022 10:49 ]

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:38
Hier ook na aankondiging van glasvezelaanleg allemaal cadeautjes gehad van Ziggo. De 7 jaar daarvoor dat ik klant ben geweest helemaal niets. Hoewel ik zeer tevreden ben over de diensten en kwaliteit van Ziggo heb ik toch besloten mij aan te melden voor glasvezel. Mocht het niet bevallen, ben ik na een jaartje weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:14
Naafkap schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:07:
Hier ook na aankondiging van glasvezelaanleg allemaal cadeautjes gehad van Ziggo. De 7 jaar daarvoor dat ik klant ben geweest helemaal niets. Hoewel ik zeer tevreden ben over de diensten en kwaliteit van Ziggo heb ik toch besloten mij aan te melden voor glasvezel. Mocht het niet bevallen, ben ik na een jaartje weer terug.
Ik heb hetzelfde gedaan. Echter zou KPN in juni van dit jaar glasvezel aan komen leggen en is de termijn steeds met 2 maanden opgeschoven. De planning is dat het nu in februari 2023 gaat gebeuren. Stel dat ik mijn Ziggo al had opgezegd had ik nu vdsl verbinding gehad. Misschien is dat ook wel de strategie erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Vindt dat toch wel bijzonder, ben ook al even klant en niets geen korting, cadeaus ofzo ondanks dat volgend jaar glas komt. Ik heb ook nog Vodafone dus dubbelop voor ze.

Zou best een setje van die deco dingen willen hebben om mee te spelen of korting per maand ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 13:57
Misschien dat je nog benaderd wordt. Bij mij stuurt T nu de brieven rond voor een gratis aansluiting zonder verplichting abonnement. Hete adem en zo…

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Toen jij klant bent geworden heb je toch ook korting gekregen? En als je al een tijd klant bent, bel je toch voor korting? Tuurlijk ze evenaren niet vaak de korting voor nieuwe klanten, maar goed… bij aangaan abonnement heb je vaak al korting gehad en alles daarna is extra. Plus… de één is nu eenmaal brutaler dan de ander, maar om dat nu af te schuiven op anderen door te klagen over weinig mogelijkheden?

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 15-10-2022 16:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
CreativeS schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

Toen jij klant bent geworden heb je toch ook korting gekregen?
Wat een dooddoener. Iedereen die elk jaar belt krijgt wel iets van korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:04
Ik heb even zitten zoeken in dit topic maar het lijkt er op dat de aanbieding 12 maanden 50% korting voor nieuwe klanten dit jaar voor het eerst was, klopt dat? Zelfs rond black friday zie ik wel 6 maanden korting voorbij komen, maar geen 12 maanden. Want dan kan ik misschien nu toch maar het abonnement afsluiten ipv wachten tot black friday...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 16:01:
Wat een dooddoener. Iedereen die elk jaar belt krijgt wel iets van korting.
Je citeert dan ook selectief... de rest staat toch ook in mijn bericht?

En dat iemand het een dooddoener vindt (lekker belangrijk... uch), doet niets af aan het feit dat het wél zo is!

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 15-10-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
musicfreak schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:15:
Ik heb even zitten zoeken in dit topic maar het lijkt er op dat de aanbieding 12 maanden 50% korting voor nieuwe klanten dit jaar voor het eerst was, klopt dat? Zelfs rond black friday zie ik wel 6 maanden korting voorbij komen, maar geen 12 maanden. Want dan kan ik misschien nu toch maar het abonnement afsluiten ipv wachten tot black friday...
Wij zijn in april verhuisd. Enige wat KPN hier kon leveren was max 11Mb/s, dus zijn we overgegaan naar Ziggo. 12 maanden 50% is leuk, maar ook zonder korting hadden we het wel gedaan. Tuurlijk mis ik de lekker upload van 200Mb/s (1Gb/s bleek duidelijk overkill) wel eens, maar ik gebruikte het niet de hele dag. Als ik nu iets naar OneDrive moet uploaden, doe ik het wel via de server. Maakt niet uit of die er wat langer over doet. KPN haalt bij lange na niet het gebruiksgemak wat Ziggo biedt met de Next. Dat maakt al zoveel goed. We hebben hier wel Delta Fiber, maar dat laat ik lekker links liggen... ook al kunnen we 2.5Gb/s afnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 15-10-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ok, gekke vraag in de hoop dat er iemand ervaring mee heeft.

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten bij de KPN per 1 november. Daarbij aangegeven dat de KPN mijn abonnement bij Ziggo op moet zeggen.

Dat is blijkbaar ook gebeurd: ik heb van Ziggo diverse mails gehad over mijn opzegging. In 1 van die mails stond bij internet, dat de eerste mogelijkheid tot opzeggen 17 oktober is. Daar heb ik eigenlijk geen acht op geslagen: ik heb immers via de KPN aangegeven dat ik per 1 november overstap.

Nu krijg ik afgelopen woensdag ineens een doosje thuisgestuurd voor het retourneren van het modem naar Ziggo, met daarbij een brief dat dat binnen 14 dagen moet gebeuren. Maar over 14 dagen is het nog geen 1 november, natuurlijk…

Gaat dit toch goed komen of moet ik Ziggo erop wijzen dat het nieuwe abonnement pas per 1 november ingaat? Dat ga ik toch wel doen, maar vraag me af of iemand dit al eerder meegemaakt heeft?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Staat er niet 14 dagen na stoppen van de dienst? Dat stond bij mij in de brief. Kikk ook eens naar de datering van de brief. Kan goed zijn dat die al een weekje of 1.5 verder is gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandera
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:01
Pietervs schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:04:
Ok, gekke vraag in de hoop dat er iemand ervaring mee heeft.

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten bij de KPN per 1 november. Daarbij aangegeven dat de KPN mijn abonnement bij Ziggo op moet zeggen.

Dat is blijkbaar ook gebeurd: ik heb van Ziggo diverse mails gehad over mijn opzegging. In 1 van die mails stond bij internet, dat de eerste mogelijkheid tot opzeggen 17 oktober is. Daar heb ik eigenlijk geen acht op geslagen: ik heb immers via de KPN aangegeven dat ik per 1 november overstap.

Nu krijg ik afgelopen woensdag ineens een doosje thuisgestuurd voor het retourneren van het modem naar Ziggo, met daarbij een brief dat dat binnen 14 dagen moet gebeuren. Maar over 14 dagen is het nog geen 1 november, natuurlijk…

Gaat dit toch goed komen of moet ik Ziggo erop wijzen dat het nieuwe abonnement pas per 1 november ingaat? Dat ga ik toch wel doen, maar vraag me af of iemand dit al eerder meegemaakt heeft?
Ik heb hetzelfde gehad met de overstap naar Tweak (nog mee bezig zelfs) en destijds even achteraan gebeld. Het is een standaardbrief die geen rekening houdt met de daadwerkelijke overstapdatum. Gewoon ervoor zorgen dat je modem en eventueel mediabox (die willen ze inmiddels niet meer terug ;) ) binnen twee weken na de daadwerkelijke overstap bij ziggo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Abo bij Ziggo, internet+tv met 3 Irdeto kaarten (van voor de UPC overname) en zonder huurtuners. En een Cisco modem met telefoonaansluitingen. (die oude waarbij je moet kiezen tussen 2.4Ghz en 5Ghz WiFi 8)7)

Is het mogelijk om zonder zorgen vaste telefonie aan dit abonnement toevoegen? Of riskeer je dan dat Ziggo de Irdeto kaarten deactiveert en een horizon ding in de maag splitst?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Mentalist Waarom zou je vaste telefonie via Ziggo willen met hun absurd hoge tarieven? Waarom geen VoIP via bijv. Cheapconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:35
Ik heb sinds kort de ziggo connectbox en die haalt de zolder verdieping niet qua wifi verbinding.

Wat kan ik beste doen?
Als ik het goed begrijp kan ik smart wifi pods aanschaffen die de connectbox wifi netwerk in een mesh systeem kunnen uitbreiden.

Of toch gewoon eigen Asus Rt-Ac66U router koppelen, dus de ziggo modem in bridge modus zetten en gebruik makne van die router. Of die echt beter is dan de connectbox vraag ik mij af.

Die was veel beter dan de oude ziggo router daarvoor.. Maar vraag mij af of die de zolder kamer haalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mentalist schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:21:
Abo bij Ziggo, internet+tv met 3 Irdeto kaarten (van voor de UPC overname) en zonder huurtuners. En een Cisco modem met telefoonaansluitingen. (die oude waarbij je moet kiezen tussen 2.4Ghz en 5Ghz WiFi 8)7)

Is het mogelijk om zonder zorgen vaste telefonie aan dit abonnement toevoegen? Of riskeer je dan dat Ziggo de Irdeto kaarten deactiveert en een horizon ding in de maag splitst?
Begin dit jaar soort van de switch andersom gedaan. Antiek Alles in Een pakket ("Plus", nog uit het @home tijdperk), met 3 eigen smartcards (en eigen CI modules). Gebeld om telefonie op te zeggen (zie reactie van @jongetje, ik ben juist naar CheapConnect gegaan omdat het echt veel goedkoper is), waarbij ik uiteraard ook van dat antieke pakket af ging. Nieuwe werd dan Internet Complete & TV Start. Alles behouden, maar kwam wel een MediaBox bij (denk tegenwoordig dan wel een Next). Zolang je TV niet opzegt of naar Kabel TV over stapt behoud je de eigen kaarten dus gewoon. Enige uitzondering is als je geen mediabox / next / ... van Ziggo hebt, en al 5 eigen smartcards hebt. Je mag maar 5 smartcards / apparaten hebben, en omdat je dan een mediabox / next erbij moet krijgen "kan dat niet" en moet je 1 smartcard opofferen zodat er een plekje vrij komt voor die mediabox / next.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:38
CreativeS schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:59:
[...]

Toen jij klant bent geworden heb je toch ook korting gekregen? En als je al een tijd klant bent, bel je toch voor korting? Tuurlijk ze evenaren niet vaak de korting voor nieuwe klanten, maar goed… bij aangaan abonnement heb je vaak al korting gehad en alles daarna is extra. Plus… de één is nu eenmaal brutaler dan de ander, maar om dat nu af te schuiven op anderen door te klagen over weinig mogelijkheden?
Ik weet niet waarom je zo gepikeerd reageert, maar ik geef slechts aan dat ziggo 7 jaar niet naar mij heeft omgekeken als klant, en nu er serieuze concurrentie komt in de vorm van glasvezel, krijg ik meerdere cadeautjes (tijdelijk gratis film1 en espn) omdat ze zo blij met mij zijn als klant (letterlijk in hun brief). Als je zo blij met mij bent als klant, dan kan je dat ook laten blijken als er geen serieuze concurrentie is. Dit is selectief.

En eh, bellen voor korting? Nee dank je. Als je je vaste klanten echt waardeert, wat ze nu dus beweren op de brieven die je krijgt met de cadeaus, dan doe je dat altijd, en niet alleen als de concurrentie in je nek hijgt.

Jij vindt het blijkbaar een normale gang van zaken (want ik klaag toch?) dat je als ziggo zijnde beweert dat je blij met mij bent als klant, maar alleen als er serieuze concurrentie komt. Ik vind dat soort selectief belonen van klanten niets met klantenwaardering te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

jongetje schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:53:
@Mentalist Waarom zou je vaste telefonie via Ziggo willen met hun absurd hoge tarieven? Waarom geen VoIP via bijv. Cheapconnect?
Als ik de abohouder was.. De abohouder heeft al 40+ jaar vaste telefonie van KPN over koper. Die lijn is ook in gebruik voor zakelijke doeleinden en qua betrouwbaarheid kan er weinig tippen aan analoog koper.

Maar nu gaat KPN het koper uit de grond rukken dus dat is voorbij. Het aanbod van KPN: €50/maand voor vaste telefonie inclusief BelOnbeperkt Altijd. Geen internet, geen TV, alleen maar een vaste lijn. Plus ik schat een tientje/maand voor Eneco om het glasvezelmodem te voeden, totaal €60/maand.

De abohouder vreest al voor een overstap naar Ziggo, gaat wat worden om die te overtuigen van CheapConnect. Maar ik heb net de tarieven opgezocht en misschien moet ik dat toch proberen. Ik heb nog ergens een Fritz!Box liggen die volgens https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1814 zou moeten werken, doe ik toch niks mee.

Absurd hoog vergeleken met CheapConnect, ja, maar vergeleken met KPN een koopje.
Joostje123 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:26:
Ik heb sinds kort de ziggo connectbox en die haalt de zolder verdieping niet qua wifi verbinding.
Alternatieven: powerline of ouderwets een UTP kabel trekken. Als 100mbit genoeg is zijn er extra dunne netwerkkabels met 4 aders i.p.v. 8. Voor draadloze apparaten moet je dan een WiFi AP of je Asus router op zolder neerzetten.
RobertMe schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:59:
[...]

Begin dit jaar soort van de switch andersom gedaan. Antiek Alles in Een pakket ("Plus", nog uit het @home tijdperk), met 3 eigen smartcards (en eigen CI modules). Gebeld om telefonie op te zeggen (zie reactie van @jongetje, ik ben juist naar CheapConnect gegaan omdat het echt veel goedkoper is), waarbij ik uiteraard ook van dat antieke pakket af ging. Nieuwe werd dan Internet Complete & TV Start. Alles behouden, maar kwam wel een MediaBox bij (denk tegenwoordig dan wel een Next). Zolang je TV niet opzegt of naar Kabel TV over stapt behoud je de eigen kaarten dus gewoon. Enige uitzondering is als je geen mediabox / next / ... van Ziggo hebt, en al 5 eigen smartcards hebt. Je mag maar 5 smartcards / apparaten hebben, en omdat je dan een mediabox / next erbij moet krijgen "kan dat niet" en moet je 1 smartcard opofferen zodat er een plekje vrij komt voor die mediabox / next.
Goede informatie! MediaBox lijkt me wel ongewenst. Misschien toch maar CheapConnect voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mentalist schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:33:
De abohouder vreest al voor een overstap naar Ziggo, gaat wat worden om die te overtuigen van CheapConnect. Maar ik heb net de tarieven opgezocht en misschien moet ik dat toch proberen. Ik heb nog ergens een Fritz!Box liggen die volgens https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1814 zou moeten werken, doe ik toch niks mee.
Ik weet natuurlijk niet wat de situatie nu is. Maar ikzelf had een Gigaset telefoon en "nu" een nieuw basisstation gekocht van Gigaset, dat ook VOIP ondersteund, voor een euro of 40 meen ik. Alleen aan "abo" kosten heb je die al na iets meer van een jaar er uit gehaald, laat dus staan als je de bel tarieven mee rekent. Denk dat die aanschafprijs op een maand of 4, 5 was terug verdiend zonder dat ik absurd veel bel. Maar als je nu een oplossing hebt met bedrade telefoons gaat dat natuurlijk niet.

Maar als het voor zakelijk gebruik is is VOIP wellicht sowieso "beter"? Mogelijkheid tot meerdere tegelijk tijdige gesprekken, je zou eenvoudig een software based centrale er aan kunnen knopen, ....
[...]

Goede informatie! MediaBox lijkt me wel ongewenst. Misschien toch maar CheapConnect voorstellen.
Die mediabox heb je niet nodig. Ik heb die zelf een uurtje aangesloten gehad om hem te activeren (had een jaartje gratis Movies & Series XL gekregen, dat pas werkte na activatie mediabox). En vervolgens weer in de doos gestopt en staat nu op zolder stof te vangen. TV kijken gebeurt dus nog steeds via CI+. En het Movies & Series XL verhaal via de Ziggo Go TV app op Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

RobertMe schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:16:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat de situatie nu is. Maar ikzelf had een Gigaset telefoon en "nu" een nieuw basisstation gekocht van Gigaset, dat ook VOIP ondersteund, voor een euro of 40 meen ik. Alleen aan "abo" kosten heb je die al na iets meer van een jaar er uit gehaald, laat dus staan als je de bel tarieven mee rekent. Denk dat die aanschafprijs op een maand of 4, 5 was terug verdiend zonder dat ik absurd veel bel. Maar als je nu een oplossing hebt met bedrade telefoons gaat dat natuurlijk niet.
Hardware is geen probleem, ik heb al een Fritz!Box liggen waarmee de vaste toestellen aangesloten kunnen worden. Die vaste toestellen (DECT) zijn overigens toch aan vervanging toe binnenkort (schermen/knoppen/batterijen, alles slijt), het is dan mogelijk idd een goed idee om te kijken naar een toestel dat direct met VoIP kan werken in geval van een overstap naar CheapConnect.
Maar als het voor zakelijk gebruik is is VOIP wellicht sowieso "beter"? Mogelijkheid tot meerdere tegelijk tijdige gesprekken, je zou eenvoudig een software based centrale er aan kunnen knopen, ....
Dit is de generatie van het letterlijk draaien van nummers. Software based centrale? Ik zal vragen of ze er een lightsaber bij willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Knurft schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:13:
Staat er niet 14 dagen na stoppen van de dienst? Dat stond bij mij in de brief. Kikk ook eens naar de datering van de brief. Kan goed zijn dat die al een weekje of 1.5 verder is gedateerd.
Datering van de brief is 8 oktober. En niks over de beëindiging van de dienst, dus dat is het ook niet.
Leandera schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:13:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met de overstap naar Tweak (nog mee bezig zelfs) en destijds even achteraan gebeld. Het is een standaardbrief die geen rekening houdt met de daadwerkelijke overstapdatum. Gewoon ervoor zorgen dat je modem en eventueel mediabox (die willen ze inmiddels niet meer terug ;) ) binnen twee weken na de daadwerkelijke overstap bij ziggo is.
Daar hoopte ik al op! Fijn om dat te horen, dank je wel!
(Inderdaad bevestiging gehad van Ziggo dat ze alleen het modem terugwillen, heb ik dus 2 Humax decoders over :D )

@Knurft @Leandera dank voor het meedenken!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mentalist schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:33:
[...]
Geen internet, geen TV, alleen maar een vaste lijn. Plus ik schat een tientje/maand voor Eneco om het glasvezelmodem te voeden, totaal €60/maand.
Als het echt alleen om bellen gaat, zijn er nog 3 opties:
- Over naar een mobiele telefoon, dan kun je voor 60euro per maand best een mooie telefoon inclusief abonnement voor nemen ;)
- Een VoIP app op een mobiele telefoon zetten om via cheapconnect te bellen.
- https://www.cheapconnect.nl/mobiel/ hiermee kun je je cheapconnect vaste nummer gebruiken om uitgaand te bellen. Is geen hele goedkope oplossing, maar kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mentalist schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Hardware is geen probleem, ik heb al een Fritz!Box liggen waarmee de vaste toestellen aangesloten kunnen worden.
Aangezien je in het Ziggo topic zit: waar sluit je die Fritzbox op aan? In het geval van internet van Ziggo denk ik niet dat je Fritz als modem kunt gebruiken en je gewoon het modem van Ziggo als modem moet gebruiken welke ook VoIP kan en POTS aansluitingen heeft voor een paar telefoons. Wat ik alleen niet weet is of je in het Ziggo modem je eigen VoIP account kan hangen. Als ja: dan heb je Fritz helemaal niet nodig. Scheelt weer stroom verbruik van Fritz.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
In een Ziggo modem kan je niet zelf voip accounts instellen.

Met een Fritzbox zou het denk ik wel kunnen werken, als je die gewoon als client in je netwerk opneemt. Echter is een simpele ATA pakken misschien makkelijker. Grandstream HT80X of een Cisco SPA112 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:01:
In een Ziggo modem kan je niet zelf voip accounts instellen.

Met een Fritzbox zou het denk ik wel kunnen werken, als je die gewoon als client in je netwerk opneemt. Echter is een simpele ATA pakken misschien makkelijker. Grandstream HT80X of een Cisco SPA112 bijvoorbeeld.
Ik denk dat een fritzbox eenvoudiger is in te stellen dan iig een SPA112 (dat is inmiddels echt antiek en erg lastig te configureren).
Ik heb zelf een SIemens gigaset die VoIP kan zoals een N300(a). Als de fritzbox werkt zou ik die gebruiken, wel even goed instellen dat ie geen routering/dhcp etc. doet. Kun je hem desnoods meteen als een switch gebruiken bij je bijv. de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat een fritzbox eenvoudiger is in te stellen dan iig een SPA112 (dat is inmiddels echt antiek en erg lastig te configureren).
Onzin.

Ik heb zelf een SPA112. Configureren voor CheapConnect is en fluitje van een cent. Server naam invullen, user name en wachtwoord invullen, klaar.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Pagina: 1 ... 269 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic