• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:45:
En daar wordt het ontkend... als er iets speelt geeft Ziggo meestal wel toe.
of ze willen nu niks omdat mensen dan weer gaan lopen bellen appen etc voor datums?

normaliter zullen ze een selecte groep test gebruikers gebruiken... maar wie zegt dat ze dat al niet gedaan hebben? en er nu op semi willekeur wat gebruikers geselecteerd zijn?
immers is de kwaliteit van het COAX segment in het HFC niet overal even goed
niet overal zal exact de zelfde apparatuur hangen / staan, fUPC, fZiggo welke ook weer op te splitsen is in 3 grote delen..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:45:
En daar wordt het ontkend... als er iets speelt geeft Ziggo meestal wel toe.
Ziggo geeft alleen toe als ze vindt dat het commercieel tijd is om iets toe te geven. Dit is altijd zo geweest. De oplettende tweaker heeft allang gezien dat er in vrij rap tempo in verschillende gebieden OFDM upload kanalen verschijnen. Die introduceer je niet zomaar. Als je naar de geschiedenis kijkt dan zie je dat dit vaker is voorgekomen. Vaak ver voor de introductie worden er live testen gedaan vermoedelijk om in een praktijksituatie te kunnen waarnemen hoe het netwerk zich houdt wanneer dergelijke snelheden gebruikt worden. Het zegt niets over wanneer de snelheden verhoogd worden, wel dat er serieus gewerkt wordt aan het verhogen van de upload.
Bad Brains schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:29:
Is er ook een email of chat functie op de ziggo website?
Ik ga daar alleen maar in rondjes omdat mijn vraag er niet bijstaat, wordt je gek van @VodafoneZiggo

Gaat om de "gratis" zender bij je Hollands nieuwe abbo.
Wat wil je weten?

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
Vanmiddag ook maar even gebeld, jaarcontract was voorbij en KPN heeft een mooie aanbieding.
De vrouw aan de lijn klonk heel zakelijk, totaal niet vriendelijk, maar goed....ik al 18 jaar Ziggo klant (multikabel) kon een mooie aanbieding krijgen van 9x 10 euro korting per maand. Wow.....

"Dat is wel heel erg weinig" zei ik.
Ze ging direct overleggen met haar manager.
Nu kon ik 6 maanden 20 euro korting krijgen.
Nou, klein stapje.
Op jaarbasis scheelt Ziggo (79 per maand) en KPN (55 per maand incl ESPN) toch iets van 500 euro.
Toen ik dat aangaf dat ik het verschil erg groot vind, gaf ze meteen een korting van 6 maanden voor 40 euro, daarna 79 euro.

Het loont om toch maar even te bellen voor korting

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45
Ik heb al jaren HN als 06 en vroeger kreeg ik altijd een extra tv pakket.
Nu ben ik weer "terug" bij Ziggo na een jaar hiatus en ik kan nergens iets selecteren, en op de site kan iok niets vinden.
Als ik een emailtje wil schrijven ga ik in rondjes in hun "klantenservice" parade.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:09
@Bad Brains Is even bellen misschien een oplossing ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
@Bad Brains ik zou HN even contacten. Zij moeten volgens mij jouw HN abonnement weer linken aan het nieuwe afgesloten Ziggo abonnement. Ook gedaan met vriendin, die heeft er nu ook wat extra data bij gekregen (ik zit zelf bij VF dus extra's hadden we al).

http://specs.tweak.to/5253

Bad Brains schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:53:
[...]

Ik heb al jaren HN als 06 en vroeger kreeg ik altijd een extra tv pakket.
Nu ben ik weer "terug" bij Ziggo na een jaar hiatus en ik kan nergens iets selecteren, en op de site kan iok niets vinden.
Als ik een emailtje wil schrijven ga ik in rondjes in hun "klantenservice" parade.
De HN check gaat op postcode + huisnummer en sinds kort een extra check of je een actief internetabonnement hebt. Als jij in beide systemen dit hebt gecontroleerd is telefonisch contact je volgende optie.

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 29-09-2022 08:47 ]

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

MuTTLeYs schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:07:
Vanmiddag ook maar even gebeld, jaarcontract was voorbij en KPN heeft een mooie aanbieding.
De vrouw aan de lijn klonk heel zakelijk, totaal niet vriendelijk, maar goed....ik al 18 jaar Ziggo klant (multikabel) kon een mooie aanbieding krijgen van 9x 10 euro korting per maand. Wow.....

"Dat is wel heel erg weinig" zei ik.
Ze ging direct overleggen met haar manager.
Nu kon ik 6 maanden 20 euro korting krijgen.
Nou, klein stapje.
Op jaarbasis scheelt Ziggo (79 per maand) en KPN (55 per maand incl ESPN) toch iets van 500 euro.
Toen ik dat aangaf dat ik het verschil erg groot vind, gaf ze meteen een korting van 6 maanden voor 40 euro, daarna 79 euro.

Het loont om toch maar even te bellen voor korting
Interessant ook ik had een vrij zakelijke dame, maar die zei dat 9x 10 euro korting de max was, en het zo vast stond in het systeem… een extra zenderpakket voor 3 maanden kon dan weer wel

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Heeft iemand ervaringen met een internet only abbo van Ziggo?
Kun je dan wel nog iets van tv kijken, of heb je dan echt alleen het internet signaal? Wij kijken thuis nog maar zelden lineair tv en willen over naar wellicht alleen internet met een app. Hebben nu alle in een van ziggo. We vragen ons nu af of dan helemaal geen tv signaal meer beschikbaar zal zijn of dat je wel nog iets kunt ontvangen. Ook heb ik op ons abbo 2 smartcards staan. Vervallen die dan? OP de website van Ziggo kan ik dit niet direct terug vinden.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45
Ik alleen internet en het lijkt hier niet te werken.
Niet op de app en niet op de website.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:59
@Sparkiee Kabel TV zit bij elk pakket van Ziggo. Dat signaal leeft gewoon op de kabel, en betaal je (indirect) ook voor.
Je kan het resultaat daarvan nu ook al testen door je tv/tuner in te stellen op netwerk-id 4444 in plaats van 5555.

CI+ modules of decoders heb je daarvoor niet nodig zolang je TV/tuner dvb-c ondersteunt.
Het recht om de Ziggo Go app te gebruiken vervalt bij Internet Only.
Er is ook een Internet + kabel TV pakket daarbij behoud je recht op Ziggo Go. Hiervoor zal je wel even moeten bellen, want ik zie de combi momenteel niet op de website.

Bij Internet + kabel TV (Ziggo Go) kan je geen gebruik meer maken van extra TV pakketten, ook niet als je die "gratis" krijgt via bijvoorbeeld Vodafone of klantenservice/actie.

- knip -

Sparkiee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:57:
Ook heb ik op ons abbo 2 smartcards staan. Vervallen die dan?
Voor de duidelijkheid. Ja die vervallen dan en zullen ook later niet meer geactiveerd kunnen worden.
Bad Brains schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:08:
Ik alleen internet en het lijkt hier niet te werken.
Niet op de app en niet op de website.
Je kan geen gebruik maken van het gratis kanaal als je alleen internet hebt. Je hebt daarbij minimaal een DTV abonnement nodig op dit moment (minimaal TV Start of een reeds geactiveerde smartcard).
Raymond P schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:13:
@Sparkiee Kabel TV zit bij elk pakket van Ziggo. Dat signaal leeft gewoon op de kabel, en betaal je (indirect) ook voor.
Leuk geschreven dat dat signaal gewoon op de kabel leeft. Maar dat is natuurlijk een keuze van Ziggo om een pakket aan zenders ongecodeerd door te geven. Ze kunnen ook die zenders versleutelen en zorgen dat alle betalende klanten een settopbox of CI+ module (moeten) hebben.

Bij Internet only heb je officieel dus ook geen recht op TV en zul je er lijkt mij geen support op krijgen. Neem je Kabel TV af dan heb je wel recht op TV, en kun je ook Ziggo Go gebruiken. Maar zit je dus nog steeds met hetzelfde, onversleutelde, zenderpakket. (Dus eigenlijk betaal je alleen om het officieel te hebben en voor Ziggo Go).

Volgens mij is het zelfs zo dat klanten die alleen analoge TV afnamen zijn overgezet naar "Kabel TV". Maar theoretisch kunnen die hun Ziggo abonnement helemaal opzeggen. En zolang Ziggo niet een monteur langs stuurt om de kabel uit te trekken (in de straatkast) kan nog steeds TV gekeken worden met netwerk ID 4444.

Edit:
En zoals anderen dan al aangaven: als je geen abonnement afneemt met versleutelde kanalen (dus vanaf TV Start, waarbij RTL & SBS / Talpa in HD zijn vs SD van KabelTV / onversleuteld) heb je ook geen recht meer op (zelf gekochte) smartcards dus die worden dan gedeactiveerd en kunnen ook niet meer worden geactiveerd. Echter zul je bij het opnieuw afsluiten van bv/minimaal TV Start wel één settopbox krijgen of voor een meerprijs een CI+ module. Dus voor 1 TV ben je dan weer voorzien (zij het met een meerprijs voor CI+).

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 29-09-2022 12:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
@RobertMe Nee hoor, ook bij Internet Only heb je recht op gebruik van kabel TV. Maar ik snap dat je dat denkt. Die modellen zijn zo transparant als een loden deur.

(screenshot van https://www.ziggo.nl/internet/internet-only)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efFJ081CQCihIIfrx6E3g5ipXZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/02xzYHcI1kOJRR4j0Tj7tm9h.png?f=fotoalbum_large

edit: het concept van helemaal niet betalen en toch een aansluiting hebben ben ik bekend mee maar vond ik niet nodig om aan te halen.

En voor de aanvulling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRO-jKi77CCXRsknxTJucqUDPa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7w34RdbitNrLHFugzHrBeOeO.png?f=fotoalbum_large

Het pakket "Kabel TV" geeft je toegang tot Ziggo Go.
Het pakket "Internet Only" is niet enkel internet.
Elk Ziggo abbo komt met toegang tot Shownieuws.

[ Voor 37% gewijzigd door Raymond P op 29-09-2022 12:19 ]

- knip -

Raymond P schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:10:
@RobertMe Nee hoor, ook bij Internet Only heb je recht op gebruik van kabel TV. Maar ik snap dat je dat denkt. Die modellen zijn zo transparant als een loden deur.

(screenshot van https://www.ziggo.nl/internet/internet-only)
[Afbeelding]
Mooie pagina ook. "Internet only" en dan "Dit krijg je thuisgestuurd " met ook de Next vermeld. Die krijg je dan dus weer niet.
Maar inderdaad, blijkbaar vermelden ze wel dat je daadwerkelijk recht hebt op TV / TV geleverd krijgt. Dan is het verschil tussen Internet Only en Internet + Kabel TV dus daadwerkelijk alleen Ziggo Go. (Met ik meen een prijsverschil van een euro of 5?)

• Raymond P
@RobertMe Klopt.

Het vervelende is dat ik liever die basis kanalen ook niet heb. Dat zou immers meer bandbreedte op de lijn geven en een meer realistische prijs voor enkel internet opleveren.
Mja, elk TV (basis) abbo is een potentiële kijker en levert Ziggo gewoon direct geld op van twee kanten.

- knip -

Raymond P schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:27:
@RobertMe Klopt.

Het vervelende is dat ik liever die basis kanalen ook niet heb. Dat zou immers meer bandbreedte op de lijn geven
Maar coax is een gedeeld medium, dus ze kunnen jou geen signaal geven zonder TV want dan heeft de buurman ook geen TV? En ik mag toch hopen dat de overlap tussen 4444 en 5555 gewoon dezelfde kanalen zijn / maar één keer op de kabel staan en dus maar 1 keer "bandbreedte" verbruiken. Alleen zijn er dan een aantal kanalen die niet overlappen, zoals dus RTL & SBS / Talpa die bij Kabel TV in SD zij en bij "betaalde" TV pakketten in HD, dus die worden sowieso dubbel uitgezonden.

En v.w.b. het totaalplaatje. Het is hier toch echt vaker gegaan over dat Kabel TV (en daarmee Ziggo Go) optioneel is. Volgens mij hebben ze i.t.t. wat jij aangaf dus helemaal niet Kabel TV geschrapt en dat je moet bellen om Kabel TV af te nemen. Immers geeft jouw screenshot duidelijk aan Kabel TV incl Ziggo Go. Oftewel: ze hebben "Internet Only", met exht totaal geen TV, geschrapt. Waarbij "Internet Only" nu is wat vroeger / tot een paar maanden terug "Internet (Only)" + "Kabel TV" was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@RobertMe Ik durft niet te zeggen hoe dat technisch zit. Het is een gedeeld medium ja, maar wat nu in 4444 zit kan prima onder 5555 met verplicht een decoder. De non-overlap is inderdaad waar de winst in bandbreedte zit.
Het probleem zit 'm in dat als ik niet voor 4444 betaal hun aantal TV-abonnees daalt, en dat willen ze absoluut niet moeten rapporteren.

Totaalplaatje, Algemene Voorwaarden
quote: 5.2
Als de Klant een Abonnement wil aangaan op een
andere Dienst dan het Basis TV-pakket, dan kan
dit alleen als voor die Aansluiting een Basis
TV Abonnement of een Bundel is of wordt aangegaan.
Ik heb het hier al eens aangehaald (minder gedetailleerd).

Toen ik koos voor "Kabel TV" (omwille van Go, vriendin kijkt Formule1-café) was de constructie exact hetzelfde. Er is een tijd geleden wel een (kort) moment geweest waarbij je Ziggo Go als module bij "Internet Only" kon toevoegen. Deze optie hebben ze hernoemd naar "Kabel TV".
(edit: voor de duidelijkheid, dit is afaik al minstens 15 jaar zo. Je betaalt altijd voor TV.)

Bij Internet Only krijg je nu afaik géén toegang tot Ziggo Go, daar zit het verschil dus (en volgens mij is dat het enige verschil).
Ik zeg ook niet dat "Kabel-TV" geschrapt is, het is enkel een product wat niet op de website te koop/huur staat in pakketvorm, waarschijnlijk is dat telefonisch gewoon beschikbaar als pakketvorm inclusief internet.
Het linkje voor enkel "Kabel TV" (klik) had ik ook gegeven, wellicht had je daaroverheen gekeken.

Het basis pakket is niet hetzelfde als "Kabel TV". :9

[ Voor 2% gewijzigd door Raymond P op 29-09-2022 12:59 . Reden: overlap error ]

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vaurits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:10
Je kan het resultaat daarvan nu ook al testen door je tv/tuner in te stellen op netwerk-id 4444 in plaats van 5555.

CI+ modules of decoders heb je daarvoor niet nodig zolang je TV/tuner dvb-c ondersteunt.
Er is ook een Internet + kabel TV pakket daarbij behoud je recht op Ziggo Go. Hiervoor zal je wel even moeten bellen, want ik zie de combi momenteel niet op de website.

Bij Internet + kabel TV (Ziggo Go) kan je geen gebruik meer maken van extra TV pakketten, ook niet als je die "gratis" krijgt via bijvoorbeeld Vodafone of klantenservice/actie.
Hartelijk dank. Ik heb al enkele maanden internet only van ziggo en was in de veronderstelling dat ik alleen NL1-3 en de regionale tv kon kijken. Met jouw tips heb ik mijn tv geswitched naar 4444 en zie ik opeens ook RTL en dergelijke. De beeldkwaliteit is rampzalig (kennelijk raakt je oog verwend door de jaren heen) maar voor die ene keer per lichtjaar dat we linear kijken wel fijn om ook de andere zenders te kunnen bereiken (zonder er voor te betalen)
RobertMe schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:35:
[...]
En v.w.b. het totaalplaatje. Het is hier toch echt vaker gegaan over dat Kabel TV (en daarmee Ziggo Go) optioneel is. Volgens mij hebben ze i.t.t. wat jij aangaf dus helemaal niet Kabel TV geschrapt en dat je moet bellen om Kabel TV af te nemen. Immers geeft jouw screenshot duidelijk aan Kabel TV incl Ziggo Go. Oftewel: ze hebben "Internet Only", met exht totaal geen TV, geschrapt. Waarbij "Internet Only" nu is wat vroeger / tot een paar maanden terug "Internet (Only)" + "Kabel TV" was.
Raymond P schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:54:
Bij Internet Only krijg je nu afaik géén toegang tot Ziggo Go, daar zit het verschil dus (en volgens mij is dat het enige verschil).
Ik zeg ook niet dat "Kabel-TV" geschrapt is, het is enkel een product wat niet op de website te koop/huur staat in pakketvorm, waarschijnlijk is dat telefonisch gewoon beschikbaar als pakketvorm inclusief internet.
Het linkje voor enkel "Kabel TV" (klik) had ik ook gegeven, wellicht had je daaroverheen gekeken.

Het basis pakket is niet hetzelfde als "Kabel TV". :9
Het enige verschil tussen Internet Only en Kabel TV is inderdaad Ziggo Go. De Kabel TV pakketten bestaan ook nog gewoon, ze worden alleen niet actief aangeboden op de website (dat is een commerciële keuze). Mensen die echter "Internet Only" hebben kunnen wel in mijn Ziggo "upgraden" naar een pakket met Kabel TV mocht men Ziggo Go toch willen hebben. :)

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 21:19
Sparkiee schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:57:
Heeft iemand ervaringen met een internet only abbo van Ziggo?
Kun je dan wel nog iets van tv kijken, of heb je dan echt alleen het internet signaal?
Ik heb ook Only en de smartcards zijn komen te vervallen. Als je het netwerkid van je TV instelt op 4444 kun je wel tv kijken maar niet alles in HD.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:02:
[...]
Mensen die echter "Internet Only" hebben kunnen wel in mijn Ziggo "upgraden" naar een pakket met Kabel TV mocht men Ziggo Go toch willen hebben. :)
Het is wel mogelijk Ziggo Go te gebruiken met een account van iemand anders die wel een Ziggo TV/Kabel TV pakket heeft. En ook Ziggo Android TV, wanneer je internet only van Ziggo hebt. Maar dat is niet de bedoeling volgens de voorwaarden van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
Jeuvie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:25:
[...]

Ik heb ook Only en de smartcards zijn komen te vervallen. Als je het netwerkid van je TV instelt op 4444 kun je wel tv kijken maar niet alles in HD.
Dus de smartcards, die je in een ver verleden een gekocht hebt, die vervallen dan ook echt? Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee

NIce. Dit ga ik testen. Als dit werkt ben ik ook weer een stukje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:44:
[...]

Dus de smartcards, die je in een ver verleden een gekocht hebt, die vervallen dan ook echt? Dat is jammer.
Om die smartcards geactiveerd te houden zal je bij een wijziging een pakket moeten bestellen waar minimaal TV Start in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Als het lineaire tv kijken zo minimaal is dat je het overweegt om naar bare-minimum te gaan dan zal je vast niet veel gebruik maken van die cards.

Nu weet ik niet hoe dat technisch zit, maar kan je de CI+ modules + smartcards die je kunt krijgen niet gebruiken in zo'n decoder/recorder?
(Ik realiseer mij dat dat dan huur is)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
Jay-B schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:07:
[...]

Om die smartcards geactiveerd te houden zal je bij een wijziging een pakket moeten bestellen waar minimaal TV Start in zit.
Ik vind hier wel wat van maar geen enkele consumentenorganisatie doet hier iets mee of wil hier iets aan doen. Heb het al bij enkele aangegeven maar zonder resultaat.

't Is toch van de zotte dat ik mijn eigen smartcards (3 stuks) en eigen CI+ modules niet kan heractiveren? Sommigen houden daarom hun abonnement op TV-start aan en in mijn ogen is dit een vorm van een vendor lock in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard mag je daar je mening over hebben. Consumentenorganisaties doen er niets aan omdat ze daar niet over gaan. Ziggo bepaalt zelf het business model en heeft op enig moment ervoor gekozen om geen eigen smartcards meer te activeren en de huidige reeds geactiveerde smartcards te beschouwen als een interactieve TV dienst in een sterfhuisconstructie. Kies je een pakket zonder interactieve TV dan kies je dus impliciet voor het deactiveren van deze smartcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Jay-B schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:49:
Uiteraard mag je daar je mening over hebben. Consumentenorganisaties doen er niets aan omdat ze daar niet over gaan. Ziggo bepaalt zelf het business model en heeft op enig moment ervoor gekozen om geen eigen smartcards meer te activeren en de huidige reeds geactiveerde smartcards te beschouwen als een interactieve TV dienst in een sterfhuisconstructie. Kies je een pakket zonder interactieve TV dan kies je dus impliciet voor het deactiveren van deze smartcards.
Blijf het raar vinden dat als ik TV wil her activeren ik voor de tv boven weer een kaartje moet huren à € 24,- per jaar. Ik vind dit niet klantvriendelijk en dan druk ik mij zacht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeuvie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:36:
[...]
Blijf het raar vinden dat als ik TV wil her activeren ik voor de tv boven weer een kaartje moet huren à € 24,- per jaar.
Dat heet een verdienmodel.
Ik vind dit niet klantvriendelijk en dan druk ik mij zacht uit.
Als je het niet eens bent met het verdienmodel van een onderneming, dan kun je stemmen met de portemonnee,,,

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Jeuvie Dat betaal je voor gebruik van wat ze nu als een legacy product zien.
Ik mag hier hetzelfde betalen zonder support voor het interactieve deel op CI+, daar wordt ook niets meer aan gedaan.
Gezien het hele cardsharing debacel een aantal jaren geleden is dat ergens ook wel begrijpelijk dat ze daar niet verder mee willen.

M.a.w. zo'n next mini box zal je vast gratis kunnen krijgen voor je TV boven. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:20
Raymond P schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:34:
Als het lineaire tv kijken zo minimaal is dat je het overweegt om naar bare-minimum te gaan dan zal je vast niet veel gebruik maken van die cards.

Nu weet ik niet hoe dat technisch zit, maar kan je de CI+ modules + smartcards die je kunt krijgen niet gebruiken in zo'n decoder/recorder?
Het kan minimaal zijn maar ook bij een minimaal aanbod verwacht je HD. Veel mensen zijn al lang blij met NPO, RTL, SBS en regionale omroep, dat zijn dan ook de populairste zenders. Al de rest is doorgaans nogal specifiek op bepaalde doelgroepen gericht, Discovery met reality, TLC voor de dames, een berg kinderzenders en ga zo maar door. Voor mensen die gewoon lineair kijken is een coax kabel in de tv steken met DVB-C al lang goed. Echter kiest Ziggo er zelf voor om net de populaire RTL en SBS zenders ongecodeerd in SD te sturen terwijl de rest van het aanbod net wel HD is. Wil je RTL en SBS in HD via DVB-C dan ontkom je al niet aan TV-start met smartcard terwijl daar technisch echt geen enkele zinnige reden voor te bedenken is. En dat is bijzonder jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 09:46

filthy rich

löp wa los

Net ook gebeld.

10 euro korting voor 9 maand was t maximale dat ze konden geven en concurrent geeft 12 maand 50% korting bij nieuwe klant (ook nog is eens glasvezel zonder die gare uploadsnelheden). En weer verlaat een tevreden klant het pand (overigens niet dat ik die 50% korting verwacht te krijgen maar minstens 35 voor 6/9 maand lijkt me prima).

Ze wilden er niet eens naartoe bewegen. Dat wordt opzeggen, dag Ziggo :w

[ Voor 31% gewijzigd door filthy rich op 30-09-2022 16:21 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andros schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:00:
[...]
Voor mensen die gewoon lineair kijken is een coax kabel in de tv steken met DVB-C al lang goed. Echter kiest Ziggo er zelf voor om net de populaire RTL en SBS zenders ongecodeerd in SD te sturen terwijl de rest van het aanbod net wel HD is
Ik verwacht eigenlijk dat dat niet zo heel lang meer zal duren en dat ook de HD varianten van RTL en SBS naar het ongecodeerde aanbod zullen gaan en dat de SD varianten zullen worden uitgefaseerd. Net als met enige tientallen andere zenders is gebeurd.

Het naast elkaar laten bestaan van een HD en een SD variant kost onnodige bandbreedte, Technisch is het zinloos. Het zal dus wel een rechtenkwestie zijn. Het moet gewoon even uitonderhandeld worden tussen Ziggo en RTL/SBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Andros Wat je kunt verwachten kan je toch gewoon terugvinden op de website?

Een commercieel bedrijf als Ziggo hoeft natuurlijk niet elke beslissing vanuit technische overwegingen te nemen. Ze hebben gewoon een commercieel belang bij het verkopen van extra.

@Roetzen Technisch is er wel een verschil, de HD variant is versleuteld. Eea is ook afhankelijk van 3e partijen, zolang er voetbal en autorace op die zenders te zien is hoef je (denk ik) niet te verwachten dat dat op 4444 in HD te bekijken is.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ook doen hè... roeptoeters genoeg :)
Maar met zo'n nickname hoef jij je daar toch niet zo druk om te maken?

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 30-09-2022 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raymond P schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:34:
@Roetzen Technisch is er wel een verschil, de HD variant is versleuteld. Eea is ook afhankelijk van 3e partijen, zolang er voetbal en autorace op die zenders te zien is hoef je (denk ik) niet te verwachten dat dat op 4444 in HD te bekijken is.
Bij Paramount Network and Geographic channel zijn ook allerlei leuke dingen te zien en dat kan kennelijk wel in HD. Het klassieke verdienmodel van de commercielen zijn de reclame opbrengsten. Zouden ze bij RTL en SBS nou echt denken dat ze meer kunnen verdienen door mij extra te laten betalen om die reclame in HD te zien? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:34:

Kan, zelfs vrij eenvoudig als het Irdeto is (smartcard alleen is voldoende).

Ik zal de Samsung decoders (voornamelijk C7140), eens gaan verzamelen en er anderen blij mee gaan maken (hoop ik dan). Nu bijna iedereen uit het gezin over is gestapt naar glasvezel, wordt het stapeltje ongebruikte Irdeto apparaten wel wat hoog ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Roetzen schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:27:
[...]

Bij Paramount Network and Geographic channel zijn ook allerlei leuke dingen te zien en dat kan kennelijk wel in HD. Het klassieke verdienmodel van de commercielen zijn de reclame opbrengsten. Zouden ze bij RTL en SBS nou echt denken dat ze meer kunnen verdienen door mij extra te laten betalen om die reclame in HD te zien? :)
Dat zijn toch andere dingen dan een Champions League waar uitzendrechten voor bedongen moeten worden. Van wat ik daarvan heb meegekregen zitten er haken en ogen aan het verkrijgen van dat soort rechten.
Hoe ze dat vervolgens terug verdienen is inderdaad weinig aan veranderd.

Het zou mij overigens niets verbazen als een HD reclame (met overgesatureerde kleuren natuurlijk) meer impact heeft dan de SD variant. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:36
Met de verlenging van mijn abo heb ik ongevraagd een connectbox gekregen ter vervanging van mijn Cisco modem. Aanvankelijk dacht ik: vervangen is gedoe. Ik parkeer 'm desnoods. Op de doos stond echter pontificaal dat mijn oude modem na 14 dagen niet meer zou werken.
Dus toch maar vervangen. Nu lijkt het erop dat ik geen alternatieve DNS servers in kan stellen in de CB. Dat zou balen zijn, want dankzij AdGuard altijd heerlijk schone websites in huis. Tot nu dan.
Klopt het dat de CB deze mogelijkheid niet heeft? En wat is het alternatief? Ik heb niet zo'n zin in een pi hole oid. Adguard DNS voldeed prima.
Zou ik mijn Asus router het vuile werk kunnen laten doen?
Of zelf een modem kopen? Vrije modemkeuze?

[ Voor 3% gewijzigd door Marcva op 01-10-2022 15:58 . Reden: vrije modemkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Marcva schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:53:
Met de verlenging van mijn abo heb ik ongevraagd een connectbox gekregen ter vervanging van mijn Cisco modem. Aanvankelijk dacht ik: vervangen is gedoe. Ik parkeer 'm desnoods. Op de doos stond echter pontificaal dat mijn oude modem na 14 dagen niet meer zou werken.
Dus toch maar vervangen. Nu lijkt het erop dat ik geen alternatieve DNS servers in kan stellen in de CB. Dat zou balen zijn, want dankzij AdGuard altijd heerlijk schone websites in huis. Tot nu dan.
Klopt het dat de CB deze mogelijkheid niet heeft? En wat is het alternatief? Ik heb niet zo'n zin in een pi hole oid. Adguard DNS voldeed prima.
Alternatief is andere DHCP server (zoals Pihole) of Ziggo bellen en connect box in bridge laten zetten en je eigen oplossing neerzetten.

Alternatief modem kan natuurlijk ook, maar is puur hiervoor wat overdreven.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickH89 op 01-10-2022 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:24
Marcva schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:53:
Ik heb niet zo'n zin in een pi hole oid. Adguard DNS voldeed prima.
Gewoon de CB in bridge zetten en bij ASUS DNS instellen op Adguard... kan prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Even vraagje, hebben meer mensen problemen met mijn ziggo en / of mijn vodafone?

Bij ziggo krijg ik een foutmelding en bij vodafone zou mijn account nog niet geverifieerd zijn. (Wat zeker weten wel zo is).
Zo doe ik het wel. Ziggorouter in bridge en dan in de router je alternatieve DNS resolver invoeren.
In adguard home zo geconfigureerd dat ik parallele requests doe. Heeft ook nog eens het voordeel dat je geen last hebt van DNS blokkades voor oa de piratenbaai etc.

Heeft het trouwens nut om je router om te wisselen ivm docsis 3.1? Want eigenlijk heb ik geen klagen over mijn oude router/modem van ziggo tot nu toe. (een Cisco geloof ik)

[ Voor 55% gewijzigd door arbraxas op 02-10-2022 08:49 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Het volgende, je bent ziggo klant met een alles in 1 abonnament.
Je bent dit al vrij lang, want je gebruikt nog een @chello e-mail adres.

Nou is het mij duidelijk dat het email adres vervalt, als je overstapt naar een andere ISP.

Maar stel, je switched naar TV only van ziggo. Is er dan een kans dat je het email
adres kan behouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Met tv only lijkt me die kans nul, omdat je het internetgedeelte van het abbo opzegt.
En voor zover ik weet doet ziggo niet aan alleen emailadres als abbo vorm.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:34
ppeterr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:40:
Het volgende, je bent ziggo klant met een alles in 1 abonnament.
Je bent dit al vrij lang, want je gebruikt nog een @chello e-mail adres.

Nou is het mij duidelijk dat het email adres vervalt, als je overstapt naar een andere ISP.

Maar stel, je switched naar TV only van ziggo. Is er dan een kans dat je het email
adres kan behouden ?
Als ik het goed heb onthouden vervalt je emailadres wanneer je alle internet producten opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Messje schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

Als ik het goed heb onthouden vervalt je emailadres wanneer je alle internet producten opzegt.
Ja daar was ik al bang voor, zit voor een ouder paar een en ander uit te zoeken om eventueel
een overstap te maken. Grootste struikelpunt is voor hun het verliezen van het email adres
wat ze al meer dan 20 jaar gebruiken.

Dus ik dacht, dan nemen ze tv only (want daar zijn ze wel tevreden over), behouden ze het adres. En nemen ze er delta naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ppeterr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:50:
Ja daar was ik al bang voor, zit voor een ouder paar een en ander uit te zoeken om eventueel
een overstap te maken. Grootste struikelpunt is voor hun het verliezen van het email adres
wat ze al meer dan 20 jaar gebruiken.

Dus ik dacht, dan nemen ze tv only (want daar zijn ze wel tevreden over), behouden ze het adres. En nemen ze er delta naast.
Eigenlijk was dat één van de redenen waarom ik een overstap steeds maar uit bleef stellen, mijn oude vertrouwde emailadres van + 20 jaar oud.

In de praktijk viel het echter reuze mee om dat om te zetten naar een ander mailadres en dan naar een algemeen (ouder) Hotmail adres, waarbij ik geen last meer zal hebben van een mogelijk toekomstige overstap naar weer een andere provider.

Ben er even goed voor gaan zitten, en het meeste was toch vrij snel geregeld. Gelukkige bijkomstigheid, het oude mailadres bij Ziggo blijft nog 6 maanden actief, dus als je iets over het hoofd hebt gezien dan is de kans groot dat je daar in die 6 maanden nog wel achter gaat komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Eigenlijk was dat één van de redenen waarom ik een overstap steeds maar uit bleef stellen, mijn oude vertrouwde emailadres van + 20 jaar oud.

In de praktijk viel het echter reuze mee om dat om te zetten naar een ander mailadres en dan naar een algemeen (ouder) Hotmail adres, waarbij ik geen last meer zal hebben van een mogelijk toekomstige overstap naar weer een andere provider.

Ben er even goed voor gaan zitten, en het meeste was toch vrij snel geregeld. Gelukkige bijkomstigheid, het oude mailadres bij Ziggo blijft nog 6 maanden actief, dus als je iets over het hoofd hebt gezien dan is de kans groot dat je daar in die 6 maanden nog wel achter gaat komen.
Dat ben ik volkomen met je eens, en moeder van 80+ ook wel.
Maar ik begrijp haar zorgen wel, zodoende dat ik naar een oplossing aan het zoeken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Vroem schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Gewoon de CB in bridge zetten en bij ASUS DNS instellen op Adguard... kan prima hoor
Ik krijg de boel niet lekker aan de praat. Had intern ip adres aangepast op Cisco modem en eigen router. Paar devices met fixed ip en het drama is compleet. Ik kon met CB niet bij router komen, CB pakte mijn eigen interne ip niet, sommige apparaten verbonden wel met wifi, maar hadden desondanks geen verbinding met internet. Ook als het OS daarover geen melding gaf.
Klantenservice opperde dat ik modem moest resetten naar fabrieksinstellingen. Ik mopperde dat ik -vanwege het afwijkende interne ip adres- dan hetzelfde zou moeten doen voor de router. En dus diverse ssid's en wachtwoorden weer in kon kloppen, zonder dat ik daarom gevraagd had. Had net zo lief mijn Cisco gehouden.
Man gaf aan: geen probleem. Wat is serienummer? Binnen 24 uur is je Cisco weer in de lucht :+
CB gaat retour :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marcva schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:44:
Man gaf aan: geen probleem. Wat is serienummer? Binnen 24 uur is je Cisco weer in de lucht :+
Ik zou er dan wel rekening mee houden dat dat nogal een zwaar geval van "uitstel van executie" zal zijn. Die "Cisco" leveren ze niet meer (alleen de ConnectBoxen en de Ubee 1318). Waarschijnlijk ondersteund die ook geen Docsis 3.1 waardoor Ziggo hem echt snel(ler) uit het netwerk wilt halen en dan kun je weer opnieuw beginnen.

Overigens kan ik ook niet echt een touw vastknopen aan jouw post. Hoezo moet de CB jouw router kunnen bereiken en waarom zou dat niet werken? Ik vind het voornamelijk lezen als een NAT achter NAT verhaal waarbij je of twee routers hebt in hetzelfde IP range (CB & eigen dus), of dat je ook poorten / wifi op de CB gebruikt maar apparaten die zo verbonden zijn, logischerwijs, niet kunnen babbelen met apparaten die aan de LAN kant van de eigen router verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
[...]

Ik krijg de boel niet lekker aan de praat.

Klantenservice opperde dat ik modem moest resetten naar fabrieksinstellingen. Ik mopperde dat ik -vanwege het afwijkende interne ip adres- dan hetzelfde zou moeten doen voor de router. En dus diverse ssid's en wachtwoorden weer in kon kloppen, zonder dat ik daarom gevraagd had. Had net zo lief mijn Cisco gehouden.
Eeehh, vanaf de muur CB dan kabel naar je ASUS.

Ip van de CB is dan 192.168.1.100 en die in bridge zetten. Wifi is dan daar uit.

Verder kun je alle instellingen doen op de ASUS zoals je het zelf wil.. en ook geen verschillende SSID's hoor.

Ik gebruik die CB alleen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Dit zou best weleens fout kunnen gaan. Het is in principe niet de bedoeling dat deze beste man de Cisco opnieuw activeert. Deze is EOL ondersteunt beperkt tot geen IPv6 (afhankelijk van exacte model) en praat geen Docsis 3.1 zoals @RobertMe al aangaf. Ziggo stuurt niet zomaar een modem (lees kost geld). Het is in de basis de bedoeling dat je het modem ook gaat gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 03-10-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Vroem schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:28:
[...]

Ip van de CB is dan 192.168.1.100 en die in bridge zetten. Wifi is dan daar uit.

Verder kun je alle instellingen doen op de ASUS zoals je het zelf wil.. en ook geen verschillende SSID's hoor.

Ziggo gebied niet meer mogelijk om zelf in brigde te zetten, dacht oud upc gebied ook niet meer.
Ofwel: 192.168.1.100 werkt niet meer.
Kan via Klantenservice of forum of via het nieuwe forumulier:

https://www.ziggo.nl/klan...tappenplan-bridge-modus#/
Binnen no time aangepast (24uur normaal, maar hier was het al gelijk in de ochtend)
Gewoon slim plannen als je moet werken :)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Jay-B schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Dit zou best weleens fout kunnen gaan. Het is in principe niet de bedoeling dat deze beste man de Cisco opnieuw activeert. Deze is EOL ondersteunt beperkt tot geen IPv6 (afhankelijk van exacte model) en praat geen Docsis 3.1 zoals @RobertMe al aangaf. Ziggo stuurt niet zomaar een modem (lees kost geld). Het is in de basis de bedoeling dat je het modem ook gaat gebruiken.
Vrije modemkeuze... ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Raymond P Dat is dan ook de uitzondering. Neemt niet weg dat zelfs klanten die een eigen modem gebruiken en het Ziggo modem op de plank hebben liggen ook een nieuw modem krijgen indien het modem op de plank niet meer mee kan. Hierover zijn al wat discussies geweest in het specifieke topic. Maar het klopt wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Onder dezelfde noemer is een tijd geleden mijn (ja, die is van mij nu) TC7200 geactiveerd toen eea mis ging met levering van een correct modem.

Ik ben met je (en @RobertMe) eens dat het niet de bedoeling is. Als support voor 3.0 vervalt dan sta je daar...

edit: wat betreft verplichten: volgens mij niet, mag je allemaal zelf uitzoeken in welke mate het werkt of niet. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Raymond P op 03-10-2022 20:49 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
PatRamon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Ziggo gebied niet meer mogelijk om zelf in brigde te zetten, dacht oud upc gebied ook niet meer.
Ofwel: 192.168.1.100 werkt niet meer.
Kan via Klantenservice of forum of via het nieuwe forumulier:

https://www.ziggo.nl/klan...tappenplan-bridge-modus#/
Binnen no time aangepast (24uur normaal, maar hier was het al gelijk in de ochtend)
Gewoon slim plannen als je moet werken :)
Oeps, sorry...niet bij stil gestaan... ik kon het gelukkig zelf doen. Hoop dat je snel verder kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:47:
edit: wat betreft verplichten: volgens mij niet, mag je allemaal zelf uitzoeken in welke mate het werkt of niet. :+
Ziggo mag eisen stellen met betrekking tot specificaties van een modem zolang deze niet onnodig belemmerend zijn. Docsis 3.1 als vereiste stellen is dat absoluut niet. Ik citeer:
Vereisten voor je modem
Het modem moet enkele Ziggo specificaties, waaronder DOCSIS 3.1, ondersteunen om het op ons netwerk te kunnen aansluiten. Vraag dit bij twijfel na bij de aanbieder of fabrikant van het modem.
Als je Ziggo Vast Bellen wilt gebruiken, moet je erop letten dat het modem ondersteuning biedt voor vaste telefonie van Ziggo. Vraag dit bij twijfel na bij de aanbieder of fabrikant van het modem. Download de specificatielijst voor telefonie.
Bron: https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/eigen-modem

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 03-10-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Jay-B Uiteraard. Maar voorlopig doet 3.0 het ook nog...
Hoe lang dat nog duurt weet ik niet. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Ik zou er dan wel rekening mee houden dat dat nogal een zwaar geval van "uitstel van executie" zal zijn. Die "Cisco" leveren ze niet meer (alleen de ConnectBoxen en de Ubee 1318). Waarschijnlijk ondersteund die ook geen Docsis 3.1 waardoor Ziggo hem echt snel(ler) uit het netwerk wilt halen en dan kun je weer opnieuw beginnen.

Overigens kan ik ook niet echt een touw vastknopen aan jouw post. Hoezo moet de CB jouw router kunnen bereiken en waarom zou dat niet werken? Ik vind het voornamelijk lezen als een NAT achter NAT verhaal waarbij je of twee routers hebt in hetzelfde IP range (CB & eigen dus), of dat je ook poorten / wifi op de CB gebruikt maar apparaten die zo verbonden zijn, logischerwijs, niet kunnen babbelen met apparaten die aan de LAN kant van de eigen router verbonden zijn.
Het uitstel van executie snap ik. Maar dit is een quick fix. Ze sturen je dat modem als plug en play, maar dat geldt alleen in standaard situaties.
En ja, je hebt gelijk: mijn verhaal kan warrig, zijn, of mijn setup. Ik ben geen techneut, maar had met wat kunst en vliegwerk een redelijk fijn en schoon netwerk. Met de CB had me dat te veel moeite gekost omdat deze mijn huidige interne ip niet pakt.
If it ain't broke don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Vroem schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:28:
[...]

Met dat ip heb ik dus zitten klooien op de CB. Pakt 'ie niet.
Volgens mij is het nu standaard 192.168.172.1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:47
Er is weer een nieuw modem beschikbaar voor klanten met een Internet Max of Internet Giga abonnement:

Connectbox Giga V2+

Het is de Sagemcom, het type F3897LG-ZG, Broadcom 3390S. Het nieuwe modem is zwart en de opvolger van de Connectbox Giga en heeft als extra's:
- 4 poorten (3x GB en 1x 2,5GB)
- Wifi 6

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit modem werd al enige tijd getest. Verklaart ook gelijk waarom sommigen een hogere snelheid haalden dan 950 Mbps ;) Gezien hij nu op de website staat mogen we het er over hebben kennelijk zo lang het niet over de testfase zelf gaat :X

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-B op 04-10-2022 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik heb hem ook al een tijd in huis, prima ding. De wifi6 verbinding is ook zeer goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oj5M04TuwWM2izyzqQgh85r_jAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X2gtajL1PGaE5Y1h8WwNZrwj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb hem ook mogen testen sinds het begin en heb hem in bridge modus staan. Via de 2.5 Gb LAN aansluiting naar de SFP+ poort van mijn Ubiquiti UDM-Pro door middel van een uitvoering: MikroTik S+RJ10 module. Met mijn internet Giga tik ik de 1 Gbps aan. Superstabiel, naar mijn mening zelfs beter dan de Ubee UBC1318.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWccvX1th1dActpcZZ5N9saKV8o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qRVVglqziALnWT8h73dV0e0t.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 04-10-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
tazmaniankoala schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:14:
Er is weer een nieuw modem beschikbaar voor klanten met een Internet Max of Internet Giga abonnement:

Connectbox Giga V2+

Het is de Sagemcom, het type F3897LG-ZG, Broadcom 3390S. Het nieuwe modem is zwart en de opvolger van de Connectbox Giga en heeft als extra's:
- Wifi 6
Weet je ook of je deze als huidige gigabit klant kan aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Het enige nadeel vind ik als tweaker, dat je nog geen docsis 3.1 waardes kan zien op de webinterface of smartwifi web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Weet je ook of je deze als huidige gigabit klant kan aanvragen?
Nee in de basis niet. Je huidige modem haalt de snelheden reeds. Dit kan uiteraard in de toekomst veranderen. Je zal het modem vooral gaan zien bij nieuwe klanten en klanten die upgraden naar Giga maar nog geen Docsis 3.1 modem hebben. Het swappen van een modem kost Ziggo geld. Als het niet hoeft dan liever niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:04:
Het enige nadeel vind ik als tweaker, dat je nog geen docsis 3.1 waardes kan zien op de webinterface of smartwifi web.
Ik heb hem ook een paar maanden in test. Dat je die DOCSIS 3.1 kanalen niet ziet is inderdaad een minpuntje. Maar dat zal wel opgelost worden, net als nog een paar andere kleine kinderziektes. Ik moet zeggen dat het ding zeer stabiel is.Ik heb het wel een paar keer gereset in het kader van de test, maar dat had eigenlijk niet gehoeven. Zoals Ziggo zelf ook al opmerkt in de FAQ: hij wordt wel voelbaar warm. Ik heb het stroomverbruik niet gemeten, maar die warmte komt natuurlijk wel ergens vandaan...

[ Voor 3% gewijzigd door Roetzen op 04-10-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Roetzen schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:24:
[...]
Zoals Ziggo zelf ook al opmerkt in de FAQ: hij wordt wel voelbaar warm. Ik heb het stroomverbruik niet gemeten, maar die warmte komt natuurlijk wel ergens vandaan...
Heb je hem rechtop staan? Want de enige keer dat die bij mij echt warm aanvoelde was toen die plat lag. Blijkbaar is het thermisch design voor rechtop staand.

Ik heb er wel een meter tussen gehad. In de meeste gevallen verbruikt die tussen de 8 en 10 Watt, afhankelijk van hoe hard die moet werken. Volgens Sagemcom is het maximum verbruik 33,3 Watt maar dat heb ik nooit gezien. Maar dat zal ongetwijfeld ook te maken hebben met het feit dat ik hem in bridge modus heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Heb je hem rechtop staan? Want de enige keer dat die bij mij echt warm aanvoelde was toen die plat lag. Blijkbaar is het thermisch design voor rechtop staand.
Ik heb hem steeds rechtop gehad. Aanvankelijk staande op zijn eigen voetjes, later met een muurbeugel tegen de muur. Met een muurbeugel oorspronkelijk bedoeld voor de witte connectbox, die dus ook past. De afstand tussen de modem en de muur is dan ca 3 cm.

Ook de smart Wifi pods worden net voelbaar warm in ruststand. Naar verluid kunnen die zo warm worden dat een ingebouwde ventilator nodig is. Die heb ik nog nooit in horen komen. Ook niet toen het buiten 30+ C was.
Ik heb er wel een meter tussen gehad. In de meeste gevallen verbruikt die tussen de 8 en 10 Watt,
Dat valt me mee.
afhankelijk van hoe hard die moet werken. Volgens Sagemcom is het maximum verbruik 33,3 Watt maar dat heb ik nooit gezien. Maar dat zal ongetwijfeld ook te maken hebben met het feit dat ik hem in bridge modus heb staan.
Ik heb hem in router mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Edit: deco set is compleet

[ Voor 94% gewijzigd door CR9 op 05-10-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CR9 Het kopen van een nieuwe set zal waarschijnlijk duurder zijn dan de vervangingswaarde aftikken, bovendien worden de serienummers geregistreerd. Verlies nemen, betalen, uithuilen en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.totaaltv.nl/n...idsverhoging-in-aantocht/

Ziggo levert standaard nieuw supersnel internetmodem: snelheidsverhoging in aantocht?
Opnieuw een teken dat Ziggo zich aan het voorbereiden is op snelheidsverhoging bij internetabonnementen. Het kabelbedrijf levert een nieuw model modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jezus, wat suggestief weer van Jarco... [clickbait]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Snelheid is ook niet alles, heb liever een stabiele verbinding. ;)
Ubee 1318 gekoppeld aan Sophos (Opnsense) en Unifi Wifi is een top combinatie.

Voorlopig heb ik nog korting de komende maanden, over een tijdje maar weer eens bellen. Vind tv kijken via dvb-c ideaal werken. (nouja de vriendin dan)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Connectbox Giga V2+

- Wifi 6
Helaas wel weer met verplichte wifi (Ziggo hotspot) imho zonde van de stroom als je dat niet wilt.
wel meteen een upgrade naar Wi-Fi 6! (als je daar een fan van bent. doe mij maar gewoon een kabeltje :P)

Helaas wel weer met verplichte wifi (Ziggo hotspot) imho zonde van de stroom als je dat niet wilt.
wel meteen een upgrade naar Wi-Fi 6! (als je daar een fan van bent. doe mij maar gewoon een kabeltje :P)

Gelukkig ondersteund de ubee1318 ook LAG tot 4gbit! dan maar 2 kabeltjes inpluggen om boven de gigabit uit te komen Y:)

[ Voor 15% gewijzigd door JoSchaap op 07-10-2022 10:42 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:22
filthy rich schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:19:
Net ook gebeld.

10 euro korting voor 9 maand was t maximale dat ze konden geven en concurrent geeft 12 maand 50% korting bij nieuwe klant (ook nog is eens glasvezel zonder die gare uploadsnelheden). En weer verlaat een tevreden klant het pand (overigens niet dat ik die 50% korting verwacht te krijgen maar minstens 35 voor 6/9 maand lijkt me prima).

Hier niet anders, korting die ze na 15 jaar klant aanbieden is heel laag gezien nieuwe klanten 50% korting krijgen voor een heel jaar. Dus voor mij de vraag welke Glasvezel aanbieder bied goed en stabiel internet aan en heeft redelijke tv ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:26
Net ook gebeld.

Vaak helpt een tweede keer bellen nog wel. Als je dan een meer ervaren medewerken krijgt is er vaak meer mogelijk.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoSchaap schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Gelukkig ondersteund de ubee1318 ook connection teaming! dan maar 2 kabeltjes om boven de gigabit uit te komen Y:)
WiFi is nooit verplicht geweest en kan je gewoon uitzetten. Ook wifispots zijn niet verplicht. Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:03
Net ook gebeld.

Ik had laatst ook gebeld ivm met een verhuizing en of ze niet ook nieuwe klanten actie konden matchen.
Nee dat kan niet, maar als u toch verhuist bent u met een nieuw adres nieuwe klant.
:+ :F dus dan maar nieuwe klant geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Jay-B schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:26:
[...]

WiFi is nooit verplicht geweest en kan je gewoon uitzetten. Ook wifispots zijn niet verplicht. Of bedoel je iets anders?
De wifi-spots kunnen inmiddels al een jaar niet meer uitgezet worden in mijn ziggo inderdaad :)
vandaar de keuze voor een modem zonder wifi :)

het uit knopje is destijds letterlijk weggehaald van de site

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S2jpelm.png

[ Voor 6% gewijzigd door JoSchaap op 06-10-2022 08:57 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04

Connectbox Giga V2+

- Wifi 6
Is er al wat bekend over het idle stroomverbruik in bridge mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoSchaap schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

De wifi-spots kunnen inmiddels al een jaar niet meer uitgezet worden in mijn ziggo inderdaad :)

[Afbeelding]
Via de klantenservice kan je alsnog wifispots laten uitschakelen. Het feit dat je het zelf niet meer kan aanpassen lijkt meer een bug in de Mijn Ziggo omgeving. Lukt mij inderdaad ook niet. Ik weet zeker dat dit een half jaar geleden nog wel kon. Heb toen nog een aanpassing gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 09-09 12:49
zijn er al mensen die de nieuwe Modem in huis hebben en via ethernetkabel hebben aangesloten op hun xbox one/series / playstation 5?

is dat gewoon plug en play of moet je eerst in het modem nog wat aanpassen om bijvoorbeeld nat type 2/open te krijgen?

op onze kpn modem moest ik ipv6 uitschakelen en upnp aanzetten omdat de nat type op de xbox op strict bleef staan....

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:06:
Dit modem werd al enige tijd getest. Verklaart ook gelijk waarom sommigen een hogere snelheid haalden dan 950 Mbps ;)
Dat is hier eerder al aangegeven... 2.5Gbit-poort, ergo hoger dan 940Mb/s haalbaar.... misschien niet willen lezen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik heb net een brief ontvangen van ziggo met daarin een aankondiging van de kosteloze vervanging van mijn modem. Ik heb nu een "EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway". En ik zou een smartwifimodem moeten krijgen. Mijn abonnement is nu 200/20, dus nog lang geen giga of max. Mijn oude modem werkt vanaf 2 weken na levering niet meer en hoeft niet retour. Heeft iemand hier een idee of ik het nieuwe modem ga ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:14:
[...]

Dat is hier eerder al aangegeven... 2.5Gbit-poort, ergo hoger dan 940Mb/s haalbaar.... misschien niet willen lezen? :X
Er werden beweringen gedaan op de frontpage dat het niet mogelijk is om meer dan 940 Mbps te halen maar er mocht in de basis nog niets gezegd worden over het modem gedurende die tijd. Snap dus niet of je mij hierop aanspreekt of diegene die die bewering maakte?
W1ck1e schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:48:
Ik heb net een brief ontvangen van ziggo met daarin een aankondiging van de kosteloze vervanging van mijn modem. Ik heb nu een "EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway". En ik zou een smartwifimodem moeten krijgen. Mijn abonnement is nu 200/20, dus nog lang geen giga of max. Mijn oude modem werkt vanaf 2 weken na levering niet meer en hoeft niet retour. Heeft iemand hier een idee of ik het nieuwe modem ga ontvangen ?
Weet je nooit 100% zeker vooraf maar ik denk dat je gewoon deze krijgt:

https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/connect-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
[b]

[...]

Weet je nooit 100% zeker vooraf maar ik denk dat je gewoon deze krijgt:

https://www.ziggo.nl/klan...n/wifi-modems/connect-box
Ik heb net even gebeld met ziggo. Menu keuze 2-6-2 om een medewerker aan de lijn te krijgen. En die bevestigt wat jij al denkt. Het wordt een witte connectbox.

Update: het is toch het nieuwe zwarte modem geworden. Met een 2.5Gbit poort (ga ik niet meteen iets van merken, want ik heb het 200/20 abonnement).

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 19-10-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:02:
Er werden beweringen gedaan op de frontpage dat het niet mogelijk is om meer dan 940 Mbps te halen maar er mocht in de basis nog niets gezegd worden over het modem gedurende die tijd. Snap dus niet of je mij hierop aanspreekt of diegene die die bewering maakte?
Ook daar stond het gewoon tussen de reacties... dat er een NDA geldt... tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CreativeS maar wat wil je nu precies zeggen? Dat wat ik zei al bekend was? Prima. Misschien niet willen lezen komt wat aanvallend over of bedoelde je dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Vinnienerd schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:35:
[...]
Is er al wat bekend over het idle stroomverbruik in bridge mode?
Bij mij tussen de 8 en 10 Watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

JoSchaap schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:34:
[...]
Gelukkig ondersteund de ubee1318 ook connection teaming! dan maar 2 kabeltjes om boven de gigabit uit te komen Y:)
Je bedoelt Link Aggregation (LAG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:22
Nieuwe modem/router heb ik al een tijdje en werkt tegenover rest van routers van Ziggo uitstekend. Vooral wifi bereik is enorm gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Is er een manier om ook als bestaande klant dit nieuwe modem aan te vragen? Wij hebben sinds enkele maanden de Connectbox Giga en deze modem heeft de stabiliteit van ons netwerk geen goed gedaan en zou dan ook graag zo snel mogelijk upgraden naar de nieuwe modem.

Het is al erg genoeg dat je als bestaande klant zo weinig voordeel krijgt bij Ziggo maar als ik nu als bestaande klant ook nog voor onbepaalde tijd vast zit aan dit modem dan wordt het misschien toch tijd om over te stappen wanneer eind dit jaar glasvezel wordt gelegd in mijn wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
Redblader schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:18:
Is er een manier om ook als bestaande klant dit nieuwe modem aan te vragen? Wij hebben sinds enkele maanden de Connectbox Giga en deze modem heeft de stabiliteit van ons netwerk geen goed gedaan en zou dan ook graag zo snel mogelijk upgraden naar de nieuwe modem.

Het is al erg genoeg dat je als bestaande klant zo weinig voordeel krijgt bij Ziggo maar als ik nu als bestaande klant ook nog voor onbepaalde tijd vast zit aan dit modem dan wordt het misschien toch tijd om over te stappen wanneer eind dit jaar glasvezel wordt gelegd in mijn wijk.
Ik heb gewoon gebeld en kreeg een nieuwe opgestuurd en de oude retour gestuurd.
Dus gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-09 22:42
mm1985 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:45:
Ik heb de mogelijkheid om mijn mediabox dat via COAX loopt om te ruilen voor een Ziggo Next Mini dat internetkabel of WIFI werkt.

Het eerste wat ik me gelijk afvroeg, nu het via internet gaat, gaat dit dan van mijn internet bandbreedte af als er TV gekeken wordt? Of was dit eigenlijk ook al het geval via COAX? (Mijn aanname was altijd dat COAX een apart TV signaal was dat je internet verbinding niet beïnvloedt.)

Dus als ik hevig zou downloaden op mijn PC, zou het dan ineens kunnen dat TV kijken via Next Mini gaat haperen?
Hoe heb je deze mogelijkheid gekregen? Zou als gebruiker van de oude COAX mediabox graag willen overstappen naar Next / Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
JoSchaap schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij staat het knopje er wel en ik heb 'm op UIT staan.
Pagina: 1 ... 268 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic