Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
CreativeS schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:44:
[...]

En sinds vannacht 02.00u hebben we nu ook één DOCSIS 3.1 upstream-kanaal.
Het DOCSIS 3.1 downstream-kanaal is wel van OFDM naar SQ-CAM gegaan, maar er lijkt verder weinig mis.
Uiteraard hetzelfde AOP als voor de aanpassing ;)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Een DOCSIS 3.1 kanaal is altijd OFDM.

Wat jij ziet is dat jouw modem op dit moment de voorkeur geeft aan DOCSIS 3.0 SC-QAM kanalen boven de DOCSIS 3.1 OFDM subcarriers.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 19-09-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door PatRamon op 25-04-2023 21:15 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nice mod! :D ik misbruik de 5V usb voeding al voor een switch.. en ach

code:
1
2
3
System Up Time  30 days 20h:17m:00s.00
Network Access  Allowed
Board Temperature   66.0 degree Celsius

ligt die onder een hoek van 40~45 graden in een kastje naast m'n NAS, paar netvoedingen en 2 switches..
denk ze sowieso wel lekker warm zijn

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:24:
nice mod! :D ik misbruik de 5V usb voeding al voor een switch.. en ach

code:
1
2
3
System Up Time  30 days 20h:17m:00s.00
Network Access  Allowed
Board Temperature   66.0 degree Celsius

ligt die onder een hoek van 40~45 graden in een kastje naast m'n NAS, paar netvoedingen en 2 switches..
denk ze sowieso wel lekker warm zijn
'k Heb inmiddels een usb splitter achter de ubee hangen :+ , ook de HomeWizard watermeter gaat er prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
Hoe werken apps als netflix op de next mini?

We zitten momenteel te kijken naar de ziggo actie van 12 maanden 50% korting....

Kun je er ook disney plus en hbo op downloaden?

We laten de aanbieding van kpn terug draaien want door de hoge energietarieven is de actie van ziggo wel heel verleidelijk....

We zijn opzich wel tevreden met kpn maar de portemonee vind de actie van ziggo wel heel fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 09-09 12:49
Als ik de verhalen zo lees over de connectbox en de xbox dan geeft dat weinig goede hoop dat het goed gaat komen met en stabiele bekabelde verbinding en goede download snelheden....

Momenteel zitten we nog bij kpn....

Wat te doen wat te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PatRamon schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:47:
[...]
Van mij ook idd 60 /65 graden.
Dit komt direct uit de modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
sensor type = 4 (AVS Top TMon)
  enabled: 1
  temperature = 54.85°C (130.73°F)
  average temperature (1 samples):  54.74°C (130.53°F)
  poll interval: 5 seconds
  Viper side sensor
  Temperature State = 0 ('Normal')
  Nominal Operating Temperature = 65.00C
  Hysteresis = 3C
  Thresholds:
    Normal <= 75C
    Elevated 1: 76-85C
    Elevated 2: 86-95C
    Elevated 3: 96-105C
    Elevated 4: 106-115C
    Elevated 5: 116-125C
    Elevated 6 >= 126C

Zoals je kunt zien, nominaal is 65 C. Je lost er dus niets mee op, zorgt dat er meer stof naar binnen gaat (accumuleert) en het kost nog eens meer energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Chris.nl schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:06:
Voor wie het boeit. Waarschijnlijk is het simpelweg overbodig om de Ubee actief te koelen, maar ik ben graag zuinig op m'n hardware en hoop de Ubee lang stabiel te houden dus....

In de specs van de Ubee staat Operating Temperature: 0℃ ~ 45℃ en ik neem aan dat hierbij een redelijk geventileerde of open omgevingsruimte bedoeld wordt. M'n meterkast is niet geventileerd, m'n Ubee werd +60graden, an sich niets mis mee. Waarschijnlijk zal ie zelfs bij een hittegolf gewoon stabiel blijven, maar ik had nog een pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 140mm liggen. Daar een USB connector op gesoleerd en deze in de Ubee gedrukt. Op 5volt draait de fan langzaam en geluidsstil, ik heb um zo opgehangen dat ie afzuigt. Satéprikkers FTW :+

[Afbeelding]

Resultaat:
[Afbeelding]
Wat maakt het uit. Gaat het modem kapot dan een belletje naar Ziggo en je krijgt een nieuwe. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

joey82 schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:49:
Als ik de verhalen zo lees over de connectbox en de xbox dan geeft dat weinig goede hoop dat het goed gaat komen met en stabiele bekabelde verbinding en goede download snelheden....

Momenteel zitten we nog bij kpn....

Wat te doen wat te doen?
Mijn Ziggo verbinding is zo stabiel als wat. Snelheidtests op de laptop gaan ook altijd richting wat maximaal mogelijk is. Nu heb ik geen Connectbox maar een bijna bejaarde Technicolor TC7210 waarvan ik de wifi niet gebruik dus of dat veel verschil maakt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:54:
[...]

Een DOCSIS 3.1 kanaal is altijd OFDM.

Wat jij ziet is dat jouw modem op dit moment de voorkeur geeft aan DOCSIS 3.0 SC-QAM kanalen boven de DOCSIS 3.1 OFDM subcarriers.
Downstream is D3.1 en upstream is SC-QAM, lees ik de tabel zo goed? Dan zal deze klant later dit jaar naar upstream D3.1 overgaan?

Is upstream D3.1 nu bijna de default, of is het overgrote deel nog D3.0 upload?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
sjaool schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 01:21:
[...]

Wat maakt het uit. Gaat het modem kapot dan een belletje naar Ziggo en je krijgt een nieuwe. ;)
Voordat het nieuwe modem binnen is, of er een monteur op pad is gestuurd, zit je dan wel een aantal dagen zonder internet.
stormfly schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:17:
[...]

Downstream is D3.1 en upstream is SC-QAM, lees ik de tabel zo goed? Dan zal deze klant later dit jaar naar upstream D3.1 overgaan?

Is upstream D3.1 nu bijna de default, of is het overgrote deel nog D3.0 upload?
Hij heeft al een DOCSIS 3.1 upstream kanaal.

Het overgrote deel is nog DOCSIS 3.0 upstream.

Ik weet dat fZiggo 4x DOCSIS 3.0 en 1x DOCSIS 3.1 heeft.
Ik weet niet hoe dat in fUPC is geregeld maar dat was voorheen altijd 6x DOCSIS 3.0 waarvan 2 kanalen met een lagere modulatie ivm ruis.

[ Voor 39% gewijzigd door Jeffrey87 op 20-09-2022 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jeffrey87 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:03:
[...]

Voordat het nieuwe modem binnen is, of er een monteur op pad is gestuurd, zit je dan wel een aantal dagen zonder internet.
Heerlijk, een tijdje afkicken. Alhoewel, dan heb ik mijn smartphone met databundel nog. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:03:
Hij heeft al een DOCSIS 3.1 upstream kanaal.

Het overgrote deel is nog DOCSIS 3.0 upstream.

Ik weet dat fZiggo 4x DOCSIS 3.0 en 1x DOCSIS 3.1 heeft.
Ik weet niet hoe dat in fUPC is geregeld maar dat was voorheen altijd 6x DOCSIS 3.0 waarvan 2 kanalen met een lagere modulatie ivm ruis.
En ook hier is dat 4x DOCSIS 3.0 upstreamkanalen en 1x DOCSIS 3.1 upstreamkanaal. Voorheen inderdaad 6x DOCSIS 3.0 met 4x 5120 KSym/sec en 2x 2560 KSym/sec.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9Cx5QYziZsw0_GaaxxOt_mG8fA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1OM8DFleJxkfPMcTA6okC55.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIlCWmPJJ9CtAFO_rp5frnVTGAc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KK1wNvDEnp63JnQy7iSbCPj.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 20-09-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:15:
[...]

En ook hier is dat 4x DOCSIS 3.0 upstreamkanalen en 1x DOCSIS 3.1 upstreamkanaal. Voorheen inderdaad 6x DOCSIS 3.0 met 4x 5120 KSym/sec en 2x 2560 KSym/sec.

[Afbeelding]
Nice, jouw verbinding is nu volledig D3.1 in beide richtingen. Zijn er al geruchten over een upload verhoging, of zouden ze dit pas doen als alle regio's zijn aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
stormfly schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:21:
[...]

Nice, jouw verbinding is nu volledig D3.1 in beide richtingen. Zijn er al geruchten over een upload verhoging, of zouden ze dit pas doen als alle regio's zijn aangepast?
De geruchten komen vooral van Jarco Kriek van TotaalTV, maar die geruchten kun je net zo goed in de prullenbak gooien, want die zijn nergens op gebaseerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 20-09-2022 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:21:
Zijn er al geruchten over een upload verhoging, of zouden ze dit pas doen als alle regio's zijn aangepast?
Wij komen van KPN FTTH af en ja, de upload mis ik wel eens. Zeker als ik weer 100GB richting OneDrive moet sturen, maar dat gebeurt niet dagelijks en nu laat ik het de server gewoon 's nachts uploaden. We hebben alle snelheden wel gehad. Van 100Mb/s tot 1Gb/s en bijbehorende upload. Het was eerst schrikken dat KPN hier op dit nieuwe adres weinig tot niets leverde (max 11Mb/s) en Delta Fibre wil ik niet. Ziggo was het beste alternatief. En eerlijk is eerlijk: het plezier van de TV functionaliteiten is zoveel belangrijker dan die upload die soms gebruikt wordt. Tuurlijk, liever 50Mb/s dan 40Mb/s, dus ik zit wel met smart te wachten op "Gigabit", maar daarover hebben we nog geen bericht mogen ontvangen. Ik kijk wel elke dag even of het al beschikbaar is... :+
Jeffrey87 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:36:
De geruchten komen vooral van Jarco Kriek van TotaalTV, maar die geruchten kun je net zo goed in de prullenbak gooien, want die zijn nergens op gebaseerd.
Ik snap ook niet dat men de berichten op Totaal TV nog steeds aanhaalt. Allemaal inhoudsloze berichten, waarvan je na het lezen al weet dat je dat vooraf ook wel wist.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
Wat een heerlijk kansloos bedrijf toch:
Ziggo:
Wat we doen, wanneer en waarom
Op 26 september 2022 verbeteren we het netwerk in de buurt van <> te Zaandam. Zo zorgen we dat onze technologie up-to-date blijft.

En wat doen ze vannacht (en gisternacht) de updates.
4 ipv 6 docsis 3.0 upload kanalen en nu 1 docsis 3.1 upload kanaal.
Speedtest 500/40mbit werkt, en de upload gaat alleen via het docsis 3.1 kanaal.

Update:
Start 18.9 MHz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNn1TL7WIeVxq4fjY2vTwadUQIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iw8WtMt0vVOQZWvDoDra0lqh.jpg?f=fotoalbum_large

End 34.1 MHz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5ItH8Nl_TdoFoL1MYGTZaISSyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9EDdBqJSoRnNdW03Igi6gWd.jpg?f=fotoalbum_large

Bandbreedte 15.2 MHz

Update 2:
Upload ook via de nu nog 4 docsis 3.0 upload kanalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zh7YDJFf8ibONj92JLPOAeFJ3gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEjNiwFY3VcyPZxvs5TH0Ewc.jpg?f=fotoalbum_large

Update 3:
70mbit upload werkt ook prima met alleen een docsis 3.1 upload kanaal.
Soms worden ook beide gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXySFQt7UMNPnoK22oZdysNtHTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jy071kkCZ0RKgv08qATxEYmi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door neeecht op 21-09-2022 05:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
neeecht schreef op woensdag 21 september 2022 @ 02:41:
Ziggo:
Op 26 september 2022 verbeteren we het netwerk in de buurt van <> te Zaandam. Zo zorgen we dat onze technologie up-to-date blijft.

En wat doen ze vannacht (en gisternacht) de updates.
4 ipv 6 docsis 3.0 upload kanalen en nu 1 docsis 3.1 upload kanaal.
Speedtest 500/40mbit werkt, en de upload gaat alleen via het docsis 3.1 kanaal.
Dat is een mooie stap voorwaarts, er is niet meer ruimte op de upload band. Als ze D3.1 activeren voor de upload zal het inderdaad ten koste gaan van iets anders. Door de hogere modulatie techniek kan je in deze stream meer data transporteren.

Waarom ben je zo verbaasd/verbolgen over hun activiteit? Ik ben slechts om 1 reden vertrokken bij Ziggo en dat was dat de upload in mijn wijk ram vol zat tijdens werkuren, ik zit bovenstaand wel als een mooie vooruitgang.

• CreativeS
  • Niet online
neeecht schreef op woensdag 21 september 2022 @ 02:41:
Ziggo:
Jij hebt tenminste nog een aankondiging gekregen... bij ons was het afgelopen zondag op maandag om 02.00u schluß.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
CreativeS schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:09:
[...]

Jij hebt tenminste nog een aankondiging gekregen... bij ons was het afgelopen zondag op maandag om 02.00u schluß.
Voor de 26e... heb je ook niets aan.

Iemand was ook opgevallen dat het docsis 3.1 downlink signaal van 96 naar 122 MHz bandbreedte is gegaan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-OgQnItYx1T1hgEOlOdsy7qwEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHxo0Tz1oUtbcdFqkktcneTr.jpg?f=fotoalbum_large

Tot 1000 MHz vol in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
neeecht schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:11:
[...]

Voor de 26e... heb je ook niets aan.

Iemand was ook opgevallen dat het docsis 3.1 downlink signaal van 96 naar 122 MHz bandbreedte is gegaan!
[Afbeelding]

Tot 1000 MHz vol in gebruik.
In de beginfase, toen DOCSIS 3.1 alleen nog in Utrecht beschikbaar was, werd er 130 MHz gebruikt.
Dit is in een latere fase, toen ze begonnen met het verder uitrollen van DOCSIS 3.1, teruggebracht naar 96 MHz.

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 20:58
Ik ben een leek op dit gebied maar kreeg een aanbieding om mijn tv kastje te laten vervangen door een nieuwe ( mini next). Pakket kwam gisteren binnen maar kan er niets mee, coax aansluiting ontbreekt namelijk. Al mijn tvs worden nu gevoed door coax kabels die door dunne pvc buisjes lopen en de langste ongeveer 20 meter is. In de meter kast hangt een UPC antenne versterker waarop alles verdeeld wordt. Als ik die uitzet werkt er niets meer. Ziggo heeft wel een (te korte) netwerkkabel mee gestuurd, maar ik heb niet het gereedschap om daar stekkertjes zelf aan te monteren. Iemand hier ervaring mee? Ik heb ziggo overigens al gebeld en er komt binnenkott een monteur kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:07
flyingdutchboy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:00:
Ik ben een leek op dit gebied maar kreeg een aanbieding om mijn tv kastje te laten vervangen door een nieuwe ( mini next). Pakket kwam gisteren binnen maar kan er niets mee, coax aansluiting ontbreekt namelijk.
De Next mini is juist een TV kastje zonder COAX aansluiting, die alles via ofwel netwerkkabel (UTP-kabel) doet ofwel via wifi doet.

Jij wilt duidelijk met Coax blijven werken (, want die kabels heb je liggen.) In dat geval is de Next mini niet zo handig.

• flyingdutchboy
Groentjuh schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:18:
[...]

De Next mini is juist een TV kastje zonder COAX aansluiting, die alles via ofwel netwerkkabel (UTP-kabel) doet ofwel via wifi doet.

Jij wilt duidelijk met Coax blijven werken (, want die kabels heb je liggen.) In dat geval is de Next mini niet zo handig.
Dank je wel. Jammer dat ziggo dit zelf niet weet, of in elk geval niet communiceert

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

flyingdutchboy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:29:
Dank je wel. Jammer dat ziggo dit zelf niet weet, of in elk geval niet communiceert
Denk wel dat ze dat zelf wel weten. Het is niet alleen Ziggo die dat naar buiten heeft gebracht, onder andere hier ook; nieuws: Ziggo maakt coaxloze Next Mini-mediabox beschikbaar voor alle tv-abon...

Je hebt geen fatsoenlijk wifi bereik voor de Next Mini?

Testing, one, two ...

• flyingdutchboy
hardware-lover schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:34:
[...]

Denk wel dat ze dat zelf wel weten. Het is niet alleen Ziggo die dat naar buiten heeft gebracht, onder andere hier ook; nieuws: Ziggo maakt coaxloze Next Mini-mediabox beschikbaar voor alle tv-abon...

Je hebt geen fatsoenlijk wifi bereik voor de Next Mini?
De wifi van ziggo is dusdanig slecht dat slechts een van ons thuis via wifi kan werken (de andere laptop is via de kabel aangesloten). Dus nee, ik wil perse niet nog afhankelijker zijn van wifi. Ontvangst op alle 3 de tvs is overigens prima (coax)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

flyingdutchboy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:13:
De wifi van ziggo is dusdanig slecht dat slechts een van ons thuis via wifi kan werken (de andere laptop is via de kabel aangesloten). Dus nee, ik wil perse niet nog afhankelijker zijn van wifi. Ontvangst op alle 3 de tvs is overigens prima (coax)
Ik zou dan toch even in overleg gaan met Ziggo, en dan ook meteen even jullie (beroerde) WiFi signaal ter sprake brengen.

Testing, one, two ...

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

@flyingdutchboy Heb je nog geen SmartWifi dan? Anders even de Ziggo klantenservice bellen en vragen wat ze kunnen doen om je WiFi te verbeteren.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:23

Typhone

Who Dares Wins

Die Next-mini is wel een verademing zeg! Sinds 2 weken nu in huis hier en zeer tevreden mee. Blij dat ik in de buurt van de TV's ook vanaf de start goede switches heb geplaatst.
@flyingdutchboy Ik zou die monteur voor het aansluiten van wat kabels maar snel afzeggen want dat gaan ze flink doorbelasten.

[ Voor 26% gewijzigd door Typhone op 22-09-2022 12:33 ]

• flyingdutchboy
Er komt volgende week een monteur ( en zwart op wit dat dit gratis is). Hij mag in elk geval wifi doormeten en advies geven voor verbetering. Coax (die er al 30 jaar ligt) blijf ik bij voorkeur vanaf onder het motto: if it aint broken, dont fix it. Dank voor jullie input.
@flyingdutchboy Het enige wat je kunt doen is vragen of je de Next kunt krijgen.
En wat betreft de Wi-Fi heeft Ziggo daar 1 oplossing voor met de betaalde Wi-Fi spots. Je kunt zelf ook bedrade access point(s) aansluiten wil je goede Wi-Fi hebben. Maar daar zijn andere topics voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:24
flyingdutchboy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:00:Ziggo heeft wel een (te korte) netwerkkabel mee gestuurd, maar ik heb niet het gereedschap om daar stekkertjes zelf aan te monteren. Iemand hier ervaring mee? Ik heb ziggo overigens al gebeld en er komt binnenkott een monteur kijken
Ik heb ooit een 30 meter lange ethernet kabel van ziggo (of misschien nog casema) ontvangen, met aan 1 kant een vaste connector en een losse die je er aan de andere kant op kon drukken. Denk alleen niet dat dit voor gigabit ethernet geschikt zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Typhone schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:32:
Die Next-mini is wel een verademing zeg! Sinds 2 weken nu in huis hier en zeer tevreden mee. Blij dat ik in de buurt van de TV's ook vanaf de start goede switches heb geplaatst.
@flyingdutchboy Ik zou die monteur voor het aansluiten van wat kabels maar snel afzeggen want dat gaan ze flink doorbelasten.
Hoe snel zapt hij, is het mogelijk dat je daar een filmpje van maakt en deelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:23

Typhone

Who Dares Wins

stormfly schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:11:
[...]

Zal vanavond even filmpje maken als ik het niet vergeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:00
Hallo,

Weet iemand hoe je in contact komt met ziggo met iemand die je echt kan helpen?

Zo een 4 weken geleden heb ik met ziggo contact gezocht om mijn volop bellen op te zeggen.
Ook aangegeven dat ik graag als vaste klant eens een aanbieding ontvang.
Hierop kreeg ik 6 maanden lang 20euro korting.
Vervolgens krijg ik spontaan een Next mini toe gezonden.
Naar ziggo gebeld en dit was een foutje en moest hem terug sturen.
Zo een 3 dagen later werd mijn Next afgesloten en zaten we zonder tv.
Weer gebeld en ook dit was een foutje, na een week hadden we weer tv.
Ik kreeg het advies een klacht in te dienen en dat heb ik gedaan, maar nu 3 weken later nog geen reactie.
Als klap op de vuurpeil krijg ik nu een facuur die totaal niet klopt en veel te hoog is.
Maar weer gebeld, pas volgende maand kunnen ze dit recht zetten! ( totaal bijn 45 minuten in de wacht en van kastje naar de muur)
Als ik vraag naar iemand die klachten verwerkt krijg ik de melding dat ze me niet kunnen doorverbinden.

Misschien wordt het tijd om te stoppen met Ziggo.

Weet iemand hoe je met k iemand met zeggenschap bij ziggo in contact komt?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timbe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:22:

Misschien wordt het tijd om te stoppen met Ziggo.

Alvast bedankt.
De afdeling opzeggen (retentie) heeft meer mogelijkheden om probleem cases aan te pakken en klanten aan boord te houden.

Kiezen voor opzeggen, daar kan je het ook over kortingen hebben😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

stormfly schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:11:
[...]

Even een zoekterm in YouTube gegooid. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had niet gedacht dat iemand dat zonder vragen erop zou zetten, zal de generatiekloof zijn van een veertiger _/-\o_ Beantwoord alle vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 21:19
[b]timbe in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"t

Alvast bedankt.
Via het Ziggo forum moet dat lukken https://community.ziggo.nl/

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:00
Bedankt voor je hulp.

Verwijderd

https://www.totaaltv.nl/n...e-glasvezelaansluitingen/

Daarna is het wachten tot de aankondiging dat de uploadsnelheid bij het kabelbedrijf wordt verhoogd. Achter de schermen lijkt Ziggo al met een uploadsnelheid van 150Mbps te testen. Dit blijkt uit een melding op het klant-helpt-klant community forum van Ziggo waar deze snelheid tijdelijk door een Ziggo-klant die het GIGA-abonnement bij het kabelbedrijf koopt
. https://community.ziggo.n...oad-bij-Ziggo/td-p/994733

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2022 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gewoon een mod opzoeken... '@ plus naam / mentionen', anders krijg je eerst van die vooruitgeschoven vrijwillige secundantjes die je toch niet kunnen helpen. Ellenlang naar de mond praten, alles vergoelijken en vervolgens moet er alsnog een mod aan te pas komen.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:51:
Dit blijkt uit een melding op het klant-helpt-klant community forum van Ziggo waar deze snelheid tijdelijk door een Ziggo-klant die het GIGA-abonnement bij het kabelbedrijf koopt
klant-helpt-klant community forum
Ik moet ineens aan die gif denken met die vrouw die koffie proest...

Maar goed, alleen die opmerking liet al een lampje branden... en daarnaast, heb je een directe link naar het bericht waarin gezegd wordt dat hij/zij een upload van 150Mb/s heeft? Ik heb die 5 pagina's doorgespit, maar waar? Moet ik naar de brillenman? Nog teveel adrenaline van de Nordschleife? Ziggo test wel vaker en dan blijft er weinig van over in het uiteindelijke aanbod.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 24-09-2022 15:00 ]

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Ziggo maakt dezelfde fout als wat KPN deed (zolang mogelijk krampachtig vasthouden aan ADSL).
En Ziggo doet het nu met kabel en probeert de upload naar 150Mb/s te krijgen.
En ook al hebben ze hun reclames aangepast in het woord "glasvezelkabel", het concept blijft achterhaald.
Nu zijn ze ook bezig met Docsis 4.0 en daar kan wel hogere snelheden mee behaalt worden.
Zelf denk ik dat ze pas met hun tijd meegaan als het teveel klanten kost die wel voor pure glasvezel gaan.

• CreativeS
  • Niet online
Von Henkel schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:59:
Ziggo maakt dezelfde fout als wat KPN deed (zolang mogelijk krampachtig vasthouden aan ADSL).
En ook al hebben ze hun reclames aangepast in het woord "glasvezelkabel", het concept blijft achterhaald.
Nu zijn ze ook bezig met Docsis 4.0 en daar kan wel hogere snelheden mee behaalt worden.
Zelf denk ik dat ze pas met hun tijd meegaan als het teveel klanten kost die wel voor pure glasvezel gaan.
Wij hebben ook KPN FTTH gehad... op ons nieuwe adres niet leverbaar, dus Ziggo als beste alternatief en eigenlijk geen moment spijt. TV ervaring met de Next maakt erg veel goed. Voetjes op de grond en besef wat je wel hebt. Upload naar 150Mb/s zou wel heerlijk zijn. Ik mis de 1Gb/s (down en up) wel, uiteindelijk is het 200Mb/s upload geworden bij KPN als gulden middenweg, dus iets in die buurt... welkom!
ADSL vind ik nu niet echt met kabel te vergelijken.
Als ik bij KPN een postcode check doe kan ik 27 / 5 krijgen als maximum. Dat is zelfs voor de niet veeleisende gebruiker verdomde weinig. Bij Ziggo kan ik wel Giganet afnemen, dus 1000 / 50 of wat is het? En eigenlijk ben ik zelfs aan het denken om van 350 / 35 een stapje terug te gaan (150? 200? down).
Daarnaast heeft Ziggo nog steeds een unique selling point met TV kijken zonder gedoe. Noch ADSL noch glasvezel bieden dat.

Begin dit jaar heeft Delta Fiber Nederland hier ook haalbaarheidsonderzoek gedaan, maar zelf niet op ingeschreven. Niet echt goedkoper, slechtere TV goedkoper, en als ik de Delta & Caiway topics erbij pak wordt ik daar ook niet blij van. Nog los van dat Ziggo IPv6 ondersteund, bridge mode heeft, ... dat bij Delta / Caiway ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ziggo is onderdeel van Liberty Global en die hebben een aantal ISP's onder zich wereld wijd. Daarvan zijn een aantal landen met een fors minder zachte grond dan Nederland. Als je hier twee keer knippert met je ogen ligt er glasvezel in de grond. Dat is in andere landen mogelijk minder goed haalbaar door stenen of rotsen. Dan is het mogelijk dat het moederbedrijf vast blijft houden aan coax omdat dit er al ligt.

Zomaar een hypothese. Ik deel je mening dat onder het IT/Tweakers volk men snel naar glasvezel overstapt en dat Ziggo klanten kost. Zodra je dezelfde vraagt in andere beroepsgebieden zakt dit getal snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:26
Beetje onzin stelling, die getuigd van niet goed doordenken wat je zegt.

Er maar een heel beperkte markt voor hoge upload snelheden, want als dat voor grote aantallen belangrijk zou zijn zou Ziggo in hoog tempo marktaandeel verliezen.
De gemiddelde gebruiker zit helemaal niet te wachten op hoge upload snelheden.

En de hele boel vervangen van Docsis naar bijvoorbeeld Epon is niet alleen maar wat kabel in de grond graven al is dat naar elk huis toe nog steeds een flinke kostenpost.
Maar de hele infrastructuur moet omgezet worden en gedurende die omzetting moet alles dubbel blijven functioneren.
En je moet de coax infrastructuur in stand houden want in tegenstelling wat veel mensen denken wordt er echt nog heel veel tv gekeken via de coax.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 21:06
Ben(V) schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:27:
En je moet de coax infrastructuur in stand houden want in tegenstelling wat veel mensen denken wordt er echt nog heel veel tv gekeken via de coax.
Er is natuurlijk technologie om de glasvezel in de woning te splitsen naar ethernet en coax.

Onder meer TriNed biedt dit aan. Op deze manier blijft het tv-signaal binnen de woning gewoon via coax lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Technisch kan alles altijd, maar het is uiteindelijk een kosten baten analyse en er is geen enkele reden voor Ziggo om dat te gaan doen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-09 21:06
Ben(V) schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:14:
Technisch kan alles altijd, maar het is uiteindelijk een kosten baten analyse en er is geen enkele reden voor Ziggo om dat te gaan doen.
Ik verwacht idd niet dat Ziggo op korte termijn zijn coax vervangt door glasvezel.

Wel denk ik, met de komst van de next mini, dat dvb-c op de middellange termijn (zeg over 10 jaar) afgeschakeld gaat worden (ondanks dat er nog veelvuldig via COAX wordt gekeken). Dan blijft alleen IPTV of OTT streaming over,

Edit: Ziggo kan dan de volledige bandbreedte benutten voor up- en download. Op deze manier kan de coax nog lange tijd de concurrentie met glasvezel aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Pvd01 op 25-09-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja en de bandbreedte van Docsis 3.1 is al 10Gbps down en 2 Gbps up(Docsis 4 is al 6 Gbps up), dus Ziggo zou wel gek zijn om die laatste meters van wijkkast naar huis te gaan vervangen.

Gewoon de mensen die dat soort snelheden willen hebben een Docsis 3.1 of eventueel een Docsis 4 modem geven.

En ook glas heeft zijn beperkingen, de glasvezels die momenteel worden aangelegd zijn maximaal gecertificeerd tot 20Gbps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Pvd01 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:10:
Er is natuurlijk technologie om de glasvezel in de woning te splitsen naar ethernet en coax.

Onder meer TriNed biedt dit aan. Op deze manier blijft het tv-signaal binnen de woning gewoon via coax lopen.
Tekenend is wel dat TriNed daar een uitzondering is; er is (bijna?) geen enkele provider (op kabelproviders na) die TV over coax aanbied.
En dat is natuurlijk simpel te verklaren; elke (extra) TV is weer een X-bedrag per maand wat ze voor een decoder kunnen vragen.

Nou kun je zeggen dat je ook wel via de app op Android TV/Apple TV etc. kunt gebruiken maar we weten allemaal hoe Ziggo dat heeft verknald. :X

Ziggo is de enige grote ISP in Nederland die nog TV kijken via de coax aanbiedt en zou dit eigenlijk wel als USP kunnen gebruiken.
Maar goed; als lineair TV kijken een aflopende zaak is, valt die USP natuurlijk weg.

Ook dé reden dat wij hier nog Ziggo hebben; ik maak er dankbaar gebruik van i.c.m. een Humax recorder. (vaak zat dat ik opnames wil archiveren en dat is met IPTV niet mogelijk)
Een VU+ lijkt me ook wel erg handig, maar dat is toch wel serieus euro's, zeker nu de toekomst van DVB-C niet zo heel erg zeker is.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 25-09-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
Ben(V) schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:43:
En ook glas heeft zijn beperkingen, de glasvezels die momenteel worden aangelegd zijn maximaal gecertificeerd tot 20Gbps.
Hoe kom je erbij dat de huidige vezels tot max. 20Gbps gecertificeerd zouden zijn? De beperking wordt bepaald door de apparatuur welke je er aan hangt en niet door de vezel zelf. Zeker bij de korte afstanden tussen woning en POP en/of straatkast. Ik heb de ITU specs er nog een op teruggelezen en daar staat er niets over vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee hoor multimode om1 en om2 glasvezel is maar tot 20Gbps gecertificeerd.
Zie:
Wikipedia: Multi-mode optical fiber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
Ben(V) schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:02:
Nee hoor multimode om1 en om2 glasvezel is maar tot 20Gbps gecertificeerd.
Zie:
Wikipedia: Multi-mode optical fiber
FTTH is single mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Piet91 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:49:
[knip]

Ook dé reden dat wij hier nog Ziggo hebben; ik maak er dankbaar gebruik van i.c.m. een Humax recorder. (vaak zat dat ik opnames wil archiveren en dat is met IPTV niet mogelijk)
Een VU+ lijkt me ook wel erg handig, maar dat is toch wel serieus euro's, zeker nu de toekomst van DVB-C niet zo heel erg zeker is.
Afhankelijk van het type VU+ (of een soortgelijk apparaat), is deze ook in staat om, naast opnemen, ook ingezet te worden als IPTV streamer. Ze zijn vaak stukken veelzijdiger dan een standaard Ziggo Irdeto decoder/recorder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 00:52
Beetje onzin stelling, die getuigd van niet goed doordenken wat je zegt.

Er maar een heel beperkte markt voor hoge upload snelheden, want als dat voor grote aantallen belangrijk zou zijn zou Ziggo in hoog tempo marktaandeel verliezen.
In onze regio kwam op een gegeven moment e-fiber voorbij met aanleg glasvezel voor alle dorpen binnen onze gemeente INCLUSIEF het buitengebied. Er was ruim voldoende vraag om dit initiatief te ondersteunen en glasvezel uit te rollen. Ze begonnen met 2 providers Tweak en Trined. Trined bood ook meteen ondersteuning voor tv kijken via coax.

Kortom een daverend succes, en ziggo en kpn wisten niet waar ze het zoeken moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ben ik een absolute leek op dit vlak. Maar geldt dit überhaupt nog bij technieken als GPON waarbij glasvezel een gedeeld medium is (net zoals COAX dus). Of geldt dit alleen bij ik meen AON? Waarbij iedereen een directe vezel van de woning naar de straat / wijkkast heeft en je met de juiste SFP(+) module ook "signaal" hebt. Tegenover dan GPON waarbij er specifieke configuratie van de module nodig is om het juiste signaal er uit te prikken.

Of zijn deze twee zaken volledig ongerelateerd waarbij de een meer over de drager / het medium gaat (single vs multi mode) en de ander over over een (optioneel?) protocol op het laagste niveau, om meerdere aansluitingen over dezelfde vezel te bieden (GPON).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:57:
[...]

Nu ben ik een absolute leek op dit vlak. Maar geldt dit überhaupt nog bij technieken als GPON waarbij glasvezel een gedeeld medium is (net zoals COAX dus). Of geldt dit alleen bij ik meen AON? Waarbij iedereen een directe vezel van de woning naar de straat / wijkkast heeft en je met de juiste SFP(+) module ook "signaal" hebt. Tegenover dan GPON waarbij er specifieke configuratie van de module nodig is om het juiste signaal er uit te prikken.

Of zijn deze twee zaken volledig ongerelateerd waarbij de een meer over de drager / het medium gaat (single vs multi mode) en de ander over over een (optioneel?) protocol op het laagste niveau, om meerdere aansluitingen over dezelfde vezel te bieden (GPON).
AON is singlemode waarbij of de centrale kan verzenden of de huisaansluiting. Omdat deze elkaar 1:1 zien is hier geen verkeersregelaar nodig.

GPON/XGSPON is ook singlemode en er zitten meerdere aansluitingen met een actief kastje dmv encryptie + optische splitsing op de fiber, met dezelfde lichtkleur. Hier zal net als bij een coax netwerk een verkeersregelaar nodig zijn om alles in goede banen te leiden. De splitsing factor is niet altijd even helder per provider, denk aan 1:32 1:64 of 1:96. Waarbij een coax segment van Ziggo er 300-500 modems aangestuurd worden door de verkeersregelaar. Kortom je merkt er niets van _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 25-09-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:21:
Afhankelijk van het type VU+ (of een soortgelijk apparaat), is deze ook in staat om, naast opnemen, ook ingezet te worden als IPTV streamer. Ze zijn vaak stukken veelzijdiger dan een standaard Ziggo Irdeto decoder/recorder.
Mwah, onze Humax (5300c, zelf gekocht) wordt alleen maar gebruikt voor opnemen.
Een VU+ (of soortgelijk) biedt inderdaad veel meer mogelijkheden, maar uiteindelijk hoeft die eigenlijk niets anders te doen dan opnemen. Dan is zo'n VU+ van een paar honderd euro ietwat overdreven. :+

IPTV streamen is nog redelijk nieuw voor mij, maar heb wel sinds een tijdje TiviMate op de Chromecast staan met een lijst die langskwam op TotaalTV.
Vinales schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:53:
In onze regio kwam op een gegeven moment e-fiber voorbij met aanleg glasvezel voor alle dorpen binnen onze gemeente INCLUSIEF het buitengebied. Er was ruim voldoende vraag om dit initiatief te ondersteunen en glasvezel uit te rollen. Ze begonnen met 2 providers Tweak en Trined. Trined bood ook meteen ondersteuning voor tv kijken via coax.

Kortom een daverend succes, en ziggo en kpn wisten niet waar ze het zoeken moesten.
Dan zat/zit je wel mooi inderdaad.

Hier kwam Glasvezel Buitenaf met feitelijk alleen Caiway of Delta. :/
Ken mensen die het na het eerste verplichte jaar zijn teruggegaan naar KPN dsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Piet91 schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:47:
Mwah, onze Humax (5300c, zelf gekocht) wordt alleen maar gebruikt voor opnemen.
Een VU+ (of soortgelijk) biedt inderdaad veel meer mogelijkheden, maar uiteindelijk hoeft die eigenlijk niets anders te doen dan opnemen. Dan is zo'n VU+ van een paar honderd euro ietwat overdreven. :+

IPTV streamen is nog redelijk nieuw voor mij, maar heb wel sinds een tijdje TiviMate op de Chromecast staan met een lijst die langskwam op TotaalTV.

[knip]
TiViMate (of alternatieven), heb ik eveneens gebruikt via Android/Google TV, maar dan was de bron het lokale IP adres (geen M3U), van een VU+ (of soortgelijk apparaat), met het zender- en gidsaanbod van mijn Ziggo.

Ik zag het meer als (luxe) hobby, een mens moet tenslotte wat met zijn tijd 😏

Edit: die Humax 5300 kan enkel opnemen via een USB opslag en dan alleen één zender tegelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 25-09-2022 21:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En daarbij is het met gpon zo dat dit in de centrale gebeurd en je van je huis tot de pop een eigen vezel hebt. Ze kunnen indien nodig dus het segment eenvoudig kleiner maken. Alleen heeft een pop ook maar x capaciteit dus ook met AON heb je overboeking. In de praktijk merk je dit niet of weinig van.

Maar we gaan wel erg offtopic in het Ziggo topic.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 25-09-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:57:
TiViMate (of alternatieven), heb ik eveneens gebruikt via Android/Google TV, maar dan was de bron het lokale IP adres (geen M3U), van een VU+ (of soortgelijk apparaat), met het zender- en gidsaanbod van mijn Ziggo.
Oh, ik begreep je even verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde om met de VU+ IPTV streams (van internet) te kijken.
Maar je bedoelt juist de VU+ juist als bron te gebruiken (lineair TV) zodat je op je smartphone/laptop etc. live TV kunt kijken.
Net even wat anders. :P

Maar inderdaad; hoe Ziggo hun apps heeft verpest zou het bijna een reden voor een VU+ kunnen zijn.
Ik zag het meer als (luxe) hobby, een mens moet tenslotte wat met zijn tijd 😏
True. Als een VU+ een leuke prijs had (2e hands) dan was het een mogelijkheid.
Edit: die Humax 5300 kan enkel opnemen via een USB opslag en dan alleen één zender tegelijk?
Klopt.
Zo'n 10 jaar geleden gekocht omdat we ook wel eens wat wilden opnemen. Smartcard voor €15 bijgekocht (moet je nu mee aankomen :X ) en we hadden nog een oude laptop HDD liggen en helemaal happy.
Een enkele keer komt voor dat we 2 dingen tegelijk willen opnemen, maar dat is dan maar jammer.

Lineair tv kijken gebeurd gewoon via smartcard (eveneens; €15 eenmalig) in de TV zelf.
(EDIT: gebeurde; TV is al tijdje stuk. Moet nieuwe komen...)

Met die gekochte smartcards in het achterhoofd ben ik dus ook erg terughoudend met Ziggo (kortings)acties, abonnementswisselingen etc. Want ik weet niet in hoeverre dit effect heeft op die smartcards.
Een eenmaal (door Ziggo zelf) gedeactiveerd; is nooit meer geactiveerd...

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 25-09-2022 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Piet91 schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:16:
Met die gekochte smartcards in het achterhoofd ben ik dus ook erg terughoudend met Ziggo (kortings)acties, abonnementswisselingen etc. Want ik weet niet in hoeverre dit effect heeft op die smartcards.
Een eenmaal (door Ziggo zelf) gedeactiveerd; is nooit meer geactiveerd...
Dat zou allemaal moeten kunnen zonder smartcards te deactiveren. Tenzij je een oud abonnement hebt zonder mediabox (/Next / CI+ / ...) én wisselt naar een abo met (eigenlijk dus allemaal) én je al 5 geactiveerde smartcards hebt. Voor de mediabox die je dan nieuw krijgt zullen ze een plekje vrij moeten maken en dus een smartcard deactiveren. Zelf heb ik IIRC 3 eigen smartcards, begin dit jaar overgestapt van de antieke Alles-in-Een Plus naar TV Start + Internet Complete. Ik had geen mediabox en heb nu een Mediabox XL gekregen. Die Mediabox staat nu onder het account vermeld naast de oude gactiveerde smartcards zonder problemen. Smartcards werken nog en de Mediabox XL is na activatie de doos in gegaan en staat op zolder. Ervaringen van anderen daarbij zijn echter dus dat als ze al 5 geactiveerde smartcars hebben ze voor de mediabox een smartcard moeten deactiveren. Anders kan Ziggo de mediabox niet toevoegen.
Andere situatie waarbij je de eigen smartcards verliest is als je naar KabelTV gaat (alleen toegang tot niet versleutelde kanalen, dus geen smartcard nodig) of TV helemaal opzegt (spreekt voor zich dat je de smartcards dan "kwijt raakt").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@RobertMe Dat maakt een hoop duidelijk.
In ons geval zou het dus geen problemen moeten geven met 2 eigen smartcards.
Hier ook een heel oud abonnement overigens; Alles-in-1 Basis met Internet Z1, TV Extra en Volop Bellen.
Moet ook wel 10+ jaar geleden zijn afgesloten want laatste wat ik hierover kan vinden in de email is dat we Volop Bellen hadden besteld in 2012. :P

Maar die angst is dan misschien van wat jaren geleden; toen las je dat deactiveren bij verwisseling/vernieuwing van product wel eens voorkomen.

EDIT: ik zit eens wat rond te kijken onder "Mijn Ziggo" en ik kan bijvoorbeeld een Extra CI+ Module bestellen (à €2 p/maand), maar bij Smartcard staat al wel 'maximum bereikt'.

Ik neem aan dat die oude CI+ Cam Module + Ziggo Smartcard overigens nog gewoon werkt in een nieuwe TV.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 25-09-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
hardware-lover schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:21:
[...]

IPTV is eigenlijk de toekomst en feitelijk is de Ziggo app een IPTV toepassing echter alleen beschikbaar met bijbehorend Ziggo abo.
Er is natuurlijk ook een IPTV variant waarbij je bijna alles kunt zien kwa streams maar is in NL verboden dus ga ik verder niet op in (test nu zelf Tivimate waarmee je ook kunt opnemen).
Ben ook nog echt geïnteresseerd in een VU+ maar de kosten hik ik niet zo tegen aan maar wel tegen de toekomst van DVB-C bij Ziggo.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:12:
Hier ook een heel oud abonnement overigens; Alles-in-1 Basis met Internet Z1, TV Extra en Volop Bellen.
Poe, volop bellen. Ik vraag mij af of dat nog rendabel is. Geen idee wat daar specifiek de kosten van zijn. Maar "gewoon" betaal je tegenwoordig E3,50 p/m voor bellen, en E0,15 starttarief en daarnaast E0,15 per minuut (afgerekend per seconde). En de oude lokker "gratis bellen met Ziggo klanten" is blijkbaar echt alweer jaren weg (meen zelfs sinds 2014). Bij CheapConnect betaal je maar E9 per jaar (+ eenmalig E5 voor nummerportering). Daadwerkelijk bellen betaal je geen starttarief, en bellen naar mobiel kost E0,05x per minuut en bellen naar vast is nog een stuk goedkoper (0,02x). Bellen naar mobiel is bij CheapConnect dus al 3x zo goedkoop dan bij Ziggo (+ besparing op starttarief), en bellen naar vast zelfs 7x zo goedkoop. Nog los van dat je na 3 maanden bij Ziggo al meer aan abo geld betaalt dan bij CC voor een heel jaar.
Toen ik deze bedragen begin dit jaar zag dan ook meteen naar CC gegaan. Nieuw (DECT) basisstation kostte toen iets van E30 meen ik, en zal intussen al lang zijn terugverdient (zeker na prijsverhogingen waardoor abo duurder is, nog los van de prijsverhoging van starttarief & belminuten).

Edit:
Even gekeken, E13,95 voor volop bellen, en dan moet je "vast bellen" hebben. Oftewel: E17,45 betaal je dan voor telefonie. Daarvoor kun je bij CC 330 minuten (ofwel 5,5 uur) naar mobiele nummers bellen, of 750 minuten (ofwel 12,5 uur) naar vast. Nog los van dat je bij VOIP ook een andere aanbieder om uitgaand te bellen kunt gebruiken met nog goedkopere beltarieven of zelfs gratis bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 25-09-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@snah001, ik had het vanzelfsprekend alleen over legale oplossingen, niets aan zenders kwam uit illegale bron bij mij.

Ik deed eigenlijk vrij weinig meer met live TV, enkel wat specifieke dingen, maar dat lukt nu ook via de diverse streaming apps.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
RobertMe schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:46:
[...]

.... Voor de mediabox die je dan nieuw krijgt zullen ze een plekje vrij moeten maken en dus een smartcard deactiveren. .....
Dat hoeft niet per sé. Kan er gewoon bij. Ik heb recentelijk geüpgrade naar GigaNet. Ik had voor de upgrade een Mediabox Next én 5 smartcards in gebruik. En dat is zo gebleven. Kwestie van onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

[...]
Als dat de redenatie van Ziggo zou zijn, dan zou ik direct opzeggen. Hoezo gaat Ziggo voor mij bepalen waar ik wel en niet op zit te wachten. En dat onder het argument van "gemiddeld gebruikt niemand het".
Ben(V) schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:43:
Tja en de bandbreedte van Docsis 3.1 is al 10Gbps down en 2 Gbps up(Docsis 4 is al 6 Gbps up), dus Ziggo zou wel gek zijn om die laatste meters van wijkkast naar huis te gaan vervangen.

Gewoon de mensen die dat soort snelheden willen hebben een Docsis 3.1 of eventueel een Docsis 4 modem geven.
Volg je een beetje wat er gebeurd? Die Docsis 3.1-modems worden massaal uitgerold. Ook voor het langzaamste abonnement. Als iemand met een oud modem de klantenservice belt, wordt direct zijn modem vervangen.

Gevolg is dat er massaal klachten volgen die met Docsis 3.0 nog niet boven water kwamen: Wegvallende verbindingen, lagere snelheden, maanden lange frustratie bij klanten ("mijn oude modem deed het perfect").

Soms is de oorzaak de kabels van Ziggo, meestal is het de interne bekabeling bij de mensen thuis. Kabels en spltters die al jaren storingsvrij werken gaan opeens "virtueel stuk" doordat er Docsis 3.1 modems ingezet worden.

Momenteel volgt de volgende "ronde": De Docsis 3.1 Upload wordt geactiveerd. Ook daar weer hetzelfde riedeltje als er een wijk omgezet wordt.

Kortom, weinig goodwill: Storingen, Lage upload snelheden, maand-tarieven rijzen de pan uit, de Latency gaat nog steeds niet naar beneden en de klantenservice kan zich nog steeds niet in de klant verplaatsen om problemen op te lossen.

En ik snap dit dit noodzakelijk om volledig naar Docsis 3.1 te gaan, maar ik vraag met af of dit niet het technische eindstation is. Gaat Docsis 4.0 storingsvrij zijn? Die gaat vast nog verder het "onderste uit de kan" proberen te halen, met nog meer storingen tot gevolg.

En die storingen, er is ook geen pijl op te trekken.
Er zitten keurige tellertjes in het modem, soms kan dat een aantal dagen gewoon op 0 blijven stan, het werkt dus zoals Docsis 3.1 moet werken. En op sommige dagen stottert de verbinding meerdere keren per uur en gaan de tellertjes omhoog. Allemaal zonder aanleiding binnenhuis, dus moet de storing daarbuiten liggen. Maar je komt nooit met de klantenservice tot dat technische niveau. Frustratie ten top.

En dit bovenstaande klinkt heel erg zoals KPN de DSL-dienst benaderde: Net zo lang uitknijpen totdat de rek er echt helemaal uit is. Tot pair-bonding aan toe, met het dubbele aantal storing tot gevolg (immers 2 lijnen). En eindelijk valt het kwartje: glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:07
localhost schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:43:
[...]

Als dat de redenatie van Ziggo zou zijn, dan zou ik direct opzeggen. Hoezo gaat Ziggo voor mij bepalen waar ik wel en niet op zit te wachten. En dat onder het argument van "gemiddeld gebruikt niemand het".

[...]

Volg je een beetje wat er gebeurd? Die Docsis 3.1-modems worden massaal uitgerold. Ook voor het langzaamste abonnement. Als iemand met een oud modem de klantenservice belt, wordt direct zijn modem vervangen.

Gevolg is dat er massaal klachten volgen die met Docsis 3.0 nog niet boven water kwamen: Wegvallende verbindingen, lagere snelheden, maanden lange frustratie bij klanten ("mijn oude modem deed het perfect").

Soms is de oorzaak de kabels van Ziggo, meestal is het de interne bekabeling bij de mensen thuis. Kabels en spltters die al jaren storingsvrij werken gaan opeens "virtueel stuk" doordat er Docsis 3.1 modems ingezet worden.

Momenteel volgt de volgende "ronde": De Docsis 3.1 Upload wordt geactiveerd. Ook daar weer hetzelfde riedeltje als er een wijk omgezet wordt.

Kortom, weinig goodwill: Storingen, Lage upload snelheden, maand-tarieven rijzen de pan uit, de Latency gaat nog steeds niet naar beneden en de klantenservice kan zich nog steeds niet in de klant verplaatsen om problemen op te lossen.

En ik snap dit dit noodzakelijk om volledig naar Docsis 3.1 te gaan, maar ik vraag met af of dit niet het technische eindstation is. Gaat Docsis 4.0 storingsvrij zijn? Die gaat vast nog verder het "onderste uit de kan" proberen te halen, met nog meer storingen tot gevolg.

Er zitten keurige tellertjes in het modem, soms kan dat een aantal dagen gewoon op 0 blijven stan, het werkt dus zoals Docsis 3.1 moet werken. En op sommige dagen stottert de verbinding meerdere keren per uur en gaan de tellertjes omhoog. Allemaal zonder aanleiding binnenhuis, dus moet de storing daarbuiten liggen. Maar je komt nooit met de klantenservice tot dat technische niveau. Frustratie ten top.

En dit bovenstaande klinkt heel erg zoals KPN de DSL-dienst benaderde: Net zo lang uitknijpen totdat de rek er echt helemaal uit is. Tot pair-bonding aan toe, met het dubbele aantal storing tot gevolg (immers 2 lijnen). En eindelijk valt het kwartje: glasvezel.
Ziggo zou gewoon gaandeweg nu de coax aansluitingen naar de huizen moeten vervangen door glasvezel, problemen opgelost. En dan meteen mensen keuze geven, al tellen ze een 10,- per maand meer voor hogere upload, ook goed. Ik wacht in spanning af tot hier eindelijk glasvezel ligt in ieder geval, ik ben meteen weg heb snellere upload nodig (video uploads, grotere bestanden, NAS sync noem maar op) en ik ben niet de enige hier.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masimo schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:05:
[...]

Dat hoeft niet per sé. Kan er gewoon bij. Ik heb recentelijk geüpgrade naar GigaNet. Ik had voor de upgrade een Mediabox Next én 5 smartcards in gebruik. En dat is zo gebleven. Kwestie van onderhandelen.
Geen idee wat er bij jou "fout" is gegaan maar het aantal smartcards is in de basis niet onderhandelbaar. Advies om dat wel te doen zorgt alleen maar voor frustratie. Natuurlijk zijn er altijd medewerkers die iets verkeerd doen of een regel bewust of onbewust negeren. Regel is maximaal 5 smartcards. Ga je over naar een bruikleen constructie dan lever je er één in. Je hebt gewoon geluk gehad.
localhost schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:43:
[...]

Je krijgt op dit moment alleen een Docsis 3.1 modem bij bepaalde abonnementen en in een uitzonderlijk geval wanneer je in een druk segment zit. De claim dat ze massaal uitgegeven worden is niet waar. Het vervangen van modems gebeurd omdat modems op een gegeven moment EOL zijn. Meestal krijg je er gewoon weeer een Docsis 3.0 modem voor terug. En ja dan kunnen er in de praktijk issues optreden. Recentere modems maken gebruik van meer downstream kanalen en stellen hogere eisen aan je binnenhuisinstallatie. Voor de duidelijkheid, de installatie was dan al niet in orde. Als je soms ziet wat mensen thuis aan elkaar knutselen dan vraag je je überhaupt af hoe ze ooit verbinding hebben gehad....

Dit lijkt vooral een persoonlijke ervaring en heeft niets te maken met coax als medium op zich. Als je infrastructuur in orde is (wat geldt voor elk medium, ook glasvezel) dan maakt het voor de stabiliteit van je verbinding echt niet uit of je glasvezel of Docsis hebt. Wel is er iets meer overhead op Coax. Dat is vooral inherent aan de gebruikte technieken en protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet91 schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:12:
...
Ik neem aan dat die oude CI+ Cam Module + Ziggo Smartcard overigens nog gewoon werkt in een nieuwe TV.
Bij mij werkt dat niet, dus ga er maar niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:30:
[...]
Oftewel: E17,45 betaal je dan voor telefonie. Daarvoor kun je bij CC 330 minuten (ofwel 5,5 uur) naar mobiele nummers bellen, of 750 minuten (ofwel 12,5 uur) naar vast. Nog los van dat je bij VOIP ook een andere aanbieder om uitgaand te bellen kunt gebruiken met nog goedkopere beltarieven of zelfs gratis bellen.
Dan kun je nog beter naar bijv. Simpel gaan (tenzij je echt perse een vast toestel wilt) met een (simpele) mobiele telefoon. Dan betaal je 3,50 per maand voor het goedkoopste abonnement en doe je daar voor 1,50 onbeperkt bellen bij. Dan ben je voor 5euro per maand klaar en kun je onbeperkt bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fret Raket
localhost schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:43:En die storingen, er is ook geen pijl op te trekken.
Mijn Connectbox heeft vanmorgen weer een reboot gedaan, en kreeg weer "nieuwe" kanalen met honderdduizenden post-rs errors. Ik word hier diep ongelukkig van en zit nu serieus te denken om toch maar die glasvezelbeunhazen van t-mobile toch maar toe te laten. Waarom doen jullie dit, Ziggo? Is het onkunde of interesseert het verlies van "een paar" klanten jullie gewoon niet?

Dit is na 5 uur uptime:

16 770000000 -5.7 36 256 qam 22
17 778000000 -5.5 31 256 qam 23
18 794000000 -5.4 26 256 qam 25
19 802000000 -5.2 32 256 qam 26

16 Locked 36.3 24983932 263591
17 Locked 31.4 51833398 95074417
18 Locked 26.7 2117191 9765525
19 Locked 32.6 217382910 108510058

Net om 21:19 weer een reboot. Nu met 2 stoorkanalen.

Waardes na 3 minuten uptime:

17 786000000 -4.7 34 256 qam 24
18 802000000 -4.9 27 256 qam 26

17 Locked 34.3 695375 1876352
18 Locked 27.3 768140 1005664

[ Voor 8% gewijzigd door Fret Raket op 26-09-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:30:
Poe, volop bellen. Ik vraag mij af of dat nog rendabel is.

Even gekeken, E13,95 voor volop bellen, en dan moet je "vast bellen" hebben. Oftewel: E17,45 betaal je dan voor telefonie. Daarvoor kun je bij CC 330 minuten (ofwel 5,5 uur) naar mobiele nummers bellen, of 750 minuten (ofwel 12,5 uur) naar vast. Nog los van dat je bij VOIP ook een andere aanbieder om uitgaand te bellen kunt gebruiken met nog goedkopere beltarieven of zelfs gratis bellen.
Het is waarschijnlijk niet rendabel nee, kan ongetwijfeld goedkoper.
Maar er wordt hier wel veel gebeld met de vaste telefoon. Ik heb net even wat facturen bekeken en we komen soms wel in de buurt van die 5,5 uur naar mobiel bellen.

Telefoonnummer is ook bekend bij/en wordt gebeld door honderden personen dus daar willen we ook geen problemen mee krijgen.
W1ck1e schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:24:
Bij mij werkt dat niet, dus ga er maar niet van uit.
Wij gebruiken nu deze module i.c.m. een LG 42LW570s.
Die TV is stuk (gaat letterlijk niet meer aan).
Dat wordt dus een van deze 2 modules ook bestellen bij nieuwe tv?: https://www.coolblue.nl/ci-modules
(Uiteraard eerst gewoon met huidige module proberen)
jongetje schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:28:
Dan kun je nog beter naar bijv. Simpel gaan (tenzij je echt perse een vast toestel wilt) met een (simpele) mobiele telefoon. Dan betaal je 3,50 per maand voor het goedkoopste abonnement en doe je daar voor 1,50 onbeperkt bellen bij. Dan ben je voor 5euro per maand klaar en kun je onbeperkt bellen.
Op zijn mobiel zit hij nu inderdaad bij Simpel, maar bellen met een mobiel/smartphone vind hij helemaal niets.
Dus vaste telefoon blijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Piet91 schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:49:
Op zijn mobiel zit hij nu inderdaad bij Simpel, maar bellen met een mobiel/smartphone vind hij helemaal niets.
Dus vaste telefoon blijft. ;)
Dan stop je hier de sim-kaart in 8)
https://vastenmobiel.com/...-telefoon-op-simkaart-4g/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Niet online

localhost

Jay-B schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:54:
[...]

Dit lijkt vooral een persoonlijke ervaring en heeft niets te maken met coax als medium op zich. Als je infrastructuur in orde is (wat geldt voor elk medium, ook glasvezel) dan maakt het voor de stabiliteit van je verbinding echt niet uit of je glasvezel of Docsis hebt. Wel is er iets meer overhead op Coax. Dat is vooral inherent aan de gebruikte technieken en protocollen.
Da's gewoon een kwantitatief meetbare situatie, veel familie in de Regio gebruikt bijna allemaal Ziggo, en als je daar in de Modem Log gaat kijken zie je overal dezelfde problemen. Als ik dan navraag bij die familie naar de bewuste tijdstippen in de 2-3 dagen daarvoor (T3 en T4 Errors) dan bevestigd iedereen dat ze op een of meerdere van die tijdstippen inderdaad onverklaarbare problemen hebben gehad.

En ja, ik snap het: Zo werkt de Docsis techniek/protocol nu eenmaal.
Maar ik reageer trouwens voornamelijk op het eerdere verhaal: "Glasvezel hoeft niet, want Docsis schaalt met 4.0 gewoon door". Ziggo moet serieus eens gaan nadenken hoe men verder wil. Geen paniek vandaga, maar uiteindelijk is het niet houdbaar. Als er overal glasvezel ligt, dan is prijs de enige factor waarop men kan consureren. En "prijs" is vandaag de dag ook niet het sterkste punt van Ziggo. Dus hoe dat over enkele jaren verder moet? Geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
localhost schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:26:
[...]

Da's gewoon een kwantitatief meetbare situatie, veel familie in de Regio gebruikt bijna allemaal Ziggo, en als je daar in de Modem Log gaat kijken zie je overal dezelfde problemen. Als ik dan navraag bij die familie naar de bewuste tijdstippen in de 2-3 dagen daarvoor (T3 en T4 Errors) dan bevestigd iedereen dat ze op een of meerdere van die tijdstippen inderdaad onverklaarbare problemen hebben gehad.

En ja, ik snap het: Zo werkt de Docsis techniek/protocol nu eenmaal.
Maar ik reageer trouwens voornamelijk op het eerdere verhaal: "Glasvezel hoeft niet, want Docsis schaalt met 4.0 gewoon door". Ziggo moet serieus eens gaan nadenken hoe men verder wil. Geen paniek vandaga, maar uiteindelijk is het niet houdbaar. Als er overal glasvezel ligt, dan is prijs de enige factor waarop men kan consureren. En "prijs" is vandaag de dag ook niet het sterkste punt van Ziggo. Dus hoe dat over enkele jaren verder moet? Geen idee.
Ziggo concurreert naar mijn idee ook nog steeds met TV. En daarnaast "bekendheid" / "heeft altijd gewerkt". Mijn ouders zitten al sinds het "Essent@home" tijdperk bij wat nu dan Ziggo is. Die gaan echt niet overstappen zolang het gewoon werkt. Dat er inderdaad ook wel eens fouten in het modem staan zullen zij niks van merken. Dat telefonie veel te duur was wisten ze niet; Dat gratis bellen naar Ziggo klanten al lang niet meer bestaat wisten we niet; Dat "Internet Complete" "te hoog" is weten ze niet; Dat ze nog op een antiek Alles-in-Een Plus pakket zaten, misschien al 15 jaar lang, wisten ze niet; Dat Kabel TV voor hun waarschijnlijk ook voldoende is, i p.v. TV Start weten ze niet;. Het interesseert ze gewoon niet en zolang het werkt werkt het.
En glasvezel is een haalbaarheidsonderzoek naar gedaan door Delta Fiber Nederland. Maar heb ik afgeraden omdat ze qua TV dan achteruit gaan (settopbox vs gewoon "op de TV" via CI+ module) en ze prijzen van Delta & Caiway eigenlijk ook niet echt concurrerend zijn. Eerste jaar wel, daarna gaat het om een paar euro. En met snijden in Ziggo en bellen voor korting moet dat redelijk te compenseren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
localhost schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:26:
[...]

Zoals eerder benoemd, dat is een teken van een gebrekkige infrastructuur (kan binnen zijn, kan bij de buurman zijn of ergens in het netwerk van Ziggo. Dit claimen als eigenschap van coax is wat onzinnig. De problemen die je beschrijft zijn in 99% van de gevallen op te lossen.
Op de lange termijn is glasvezel zeker toekomstbestendiger maar op korte termijn financieel minder rendabel. En laten we wel wezen, het geld moet ook een keer terugverdiend worden. Overigens legt Ziggo daar waar het handiger is al glasvezel tot in de meterkast. Dat zal in de toekomst in steeds meeer gevallen gebeuren. Tot die tijd kunnen we met de Docsis standaarden nog even uit de voeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:08:
De problemen die je beschrijft zijn in 99% van de gevallen op te lossen.
Vraag me dan wel af hoe kosten rendabel dat altijd is. Er kunnen ook problemen ontstaan met de grondkabel lijkt mij zo. Wellicht niet door interferentie van 4G en zo zoals je binnenshuis snel merkt (na overstap van antiek Cisco ding naar Ubee 1318 had ik issues en netjes nieuwe kabels gekregen hiervoor). Maar ook daarbij kan ik mij indenken dat de kabel die ligt in een woonwijk uit de jaren 60 of zo ooit zijn limiet bereikt (of doordat deze niet meer mee kan met de nieuwste ontwikkelingen, of doordat deze "oud" is en "vergaat" of zo) en vervangen zou moeten worden. Vraag me af of Ziggo het er dan bij laat, een nieuwe coax kabel in de grond stopt, of wat jij dan aangeeft (wellicht) toch glasvezel aanlegt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:07:
[...]
Maar ook daarbij kan ik mij indenken dat de kabel die ligt in een woonwijk uit de jaren 60 of zo ooit zijn limiet bereikt (of doordat deze niet meer mee kan met de nieuwste ontwikkelingen, of doordat deze "oud" is en "vergaat" of zo) en vervangen zou moeten worden. Vraag me af of Ziggo het er dan bij laat, een nieuwe coax kabel in de grond stopt, of wat jij dan aangeeft (wellicht) toch glasvezel aanlegt.
Het is op zich een mirakel dat die 40+ jaar oude groene coax kabel in de meeste gevallen de stand der techniek nog prima bij houdt. Maar soms gaat het wel eens mis natuurlijk Bij één van mijn overburen heeft Ziggo verleden jaar nog de kabel tussen het huis en het straatkastje vernieuwd. Ze hadden ook weinig keus in dat geval. Maar ergens anders in het dorp is een rijtje oude huizen afgebroken en daar wordt een nieuw blok woningen neergezet. Dus daar hadden ze mogelijk wel glasvezel tot in de meterkast kunnen brengen. Maar toch zag ik ze daar toch ook weer met rollen groene coax aan de gang...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Roetzen schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:33:
Dus daar hadden ze mogelijk wel glasvezel tot in de meterkast kunnen brengen. Maar toch zag ik ze daar toch ook weer met rollen groene coax aan de gang...
Het is alles of niets, denk ik. Voor het routeren van die glasvezel heb je extra hardware nodig, waar misschien geen plaats voor is in de straatkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roetzen Je kunt niet opeens voor een rijtje of 1 huis over op glasvezel. Dan heb je andere modems en apparatuur nodig en een totaal andere infrastructuur in de straten dan de coax versterkers in de straatkasten.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 27-09-2022 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Niet online

localhost

Fret Raket schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:36:
[...]

Het is alles of niets, denk ik. Voor het routeren van die glasvezel heb je extra hardware nodig, waar misschien geen plaats voor is in de straatkasten.
Weet iemand hoe Ziggo dit doet op plekken waar ze dit wel doen?
Op de Ziggo website is er echt niets over te vinden.
Ik kom wel de term RFoG tegen (Radio Frequency over Glass). Rekam in Gouda lijkt dit ook te doen?
En ik vind dit plaatje van Motorolla (Ziggo lijkt wel andere kleuren licht te gebruiken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glXAyuTrKqWuoqfgCNcpGqLpXFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrKytszTqL4uSbqpzSnOWYtW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
localhost schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 05:11:
[...]

Weet iemand hoe Ziggo dit doet op plekken waar ze dit wel doen?
Op de Ziggo website is er echt niets over te vinden.
Ik kom wel de term RFoG tegen (Radio Frequency over Glass). Rekam in Gouda lijkt dit ook te doen?
En ik vind dit plaatje van Motorolla (Ziggo lijkt wel andere kleuren licht te gebruiken).
[Afbeelding]
Bedoel je met. "dit" de locaties waar Ziggo glas naar binnenbrengt? Dan krijg je een HFC node en daarachter wordt een DOCSIS modem geplaatst, beide in huis. Feitelijk "knippen" ze het stuk coax ertussenuit en verlengen ze het met glas. Omdat hun modems/helpdesk gestandaardiseerd zijn op DOCSIS (zie mijn vorige post over Liberty Global) zijn ze nog niet in staat om native glas aan te bieden.

Feitelijk heb je nog maar 10 centimeter coax en lossen ze een groot deel op qua marketing. Als Tweaker wordt ik er niet warm van. Je krijgt nog steeds een DOCSIS modem (warmte) en een extra HFC node in huis. De kracht van end to end glas is dat er geen digitale omzetting nodig is.

(PS: ik weet niet wat een XGSPON ONT van KPN of Delta verbruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 01:37:
@Roetzen Je kunt niet opeens voor een rijtje of 1 huis over op glasvezel. Dan heb je andere modems en apparatuur nodig en een totaal andere infrastructuur in de straten dan de coax versterkers in de straatkasten.
Met de HFC methode zoals Ziggo die gebruikt gaat dat juist vrij gemakkelijk. Voor één huis zal het niet lonen, maar voor een heel blok is het m.i. wel degelijk te doen. Juist omdat er bij de klant nog steeds DOCSIS spul staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:58:
[...]
Feitelijk heb je nog maar 10 centimeter coax en lossen ze een groot deel op qua marketing. Als Tweaker wordt ik er niet warm van. Je krijgt nog steeds een DOCSIS modem (warmte) en een extra HFC node in huis. De kracht van end to end glas is dat er geen digitale omzetting nodig is.
Ik ben er ook niet kapot van, maar als Ziggo dan tzt besluit om afscheid te nemen van DOCSIS en over te gaan op "echte" glasvezeltechniek, dan liggen de vezels in elk geval al in de huizen en hoeft er niet opnieuw gegraven te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:04:
[...]

Ziggo concurreert naar mijn idee ook nog steeds met TV. En daarnaast "bekendheid" / "heeft altijd gewerkt". Mijn ouders zitten al sinds het "Essent@home" tijdperk bij wat nu dan Ziggo is. Die gaan echt niet overstappen zolang het gewoon werkt. Dat er inderdaad ook wel eens fouten in het modem staan zullen zij niks van merken. Dat telefonie veel te duur was wisten ze niet; Dat gratis bellen naar Ziggo klanten al lang niet meer bestaat wisten we niet; Dat "Internet Complete" "te hoog" is weten ze niet; Dat ze nog op een antiek Alles-in-Een Plus pakket zaten, misschien al 15 jaar lang, wisten ze niet; Dat Kabel TV voor hun waarschijnlijk ook voldoende is, i p.v. TV Start weten ze niet;. Het interesseert ze gewoon niet en zolang het werkt werkt het.
En glasvezel is een haalbaarheidsonderzoek naar gedaan door Delta Fiber Nederland. Maar heb ik afgeraden omdat ze qua TV dan achteruit gaan (settopbox vs gewoon "op de TV" via CI+ module) en ze prijzen van Delta & Caiway eigenlijk ook niet echt concurrerend zijn. Eerste jaar wel, daarna gaat het om een paar euro. En met snijden in Ziggo en bellen voor korting moet dat redelijk te compenseren zijn.
Ik herken dat beeld inderdaad wel. Mensen die ooit analoge tv via de kabel keken en netjes mee veranderden, op een gegeven moment kwam internet erbij, telefonie, digitale tv.

Maar wordt die groep niet steeds kleiner? Nu er veel meer mogelijkheden zijn om TV te kijken is Ziggo niet meer vanzelfsprekend. Als ik naar mezelf kijk: ik wil een stabiele snelle internetverbinding maar TV vind ik niet meer relevant en heb ik opgezegd. Uiteindelijk is Ziggo ook maar 1 van de internetproviders, zij het eentje die op een eigen gesloten netwerk levert. TV is gewoon een dienst. Persoonlijk stap ik dan liever op glasvezel over, al was het maar omdat daar wel meerdere ISP's beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Het lijkt wel alsof ieder jaar de kortingen omlaag gaan. Waar ik vorig jaar nog echt moest hard onderhandelen voor 9 maanden 20 euro. Werd mij net verteld dat 9 maanden 10 euro de max was in het systeem. Bij downgraden naar Start abo is het nog maar 6 maanden 10 euro. Maakt ze niet uit dat KPN 12 maanden 35 euro geeft, want ADSL is niet uit te staan blijkbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 10:42
Stap je toch lekker over naar ADSL, dat zal ze leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 13:35
Hugo__Boss schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:42:
Zijn er hier toevallig gebruikers van dit pakket? Weet iemand toevallig wat je daarvoor krijgt? Er staat officieel niet bij dat je internet krijgt, maar gezien de prijs zal het vast niet alleen tv + bellen zijn zonder internet.

https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen
Ik heb dit onlangs aangevraagd voor mijn moeder omdat KPN de analoge lijn gaat opheffen en ze geen internet erbij hoeft te hebben, en ze toch al Ziggo had voor de tv.
Je krijgt inderdaad gewoon een connectbox met wifi en een internetverbinding, maar die is 1 Mbit/s (gemeten met speedtest). Volgens Ziggo is die internetverbinding ook nodig voor de telefonie, maar krijg je de laagst mogelijke snelheid.
Dus internet ja, maar streaming video kun je wel vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
janbrede schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:46:
[...]

Ik heb dit onlangs aangevraagd voor mijn moeder omdat KPN de analoge lijn gaat opheffen en ze geen internet erbij hoeft te hebben, en ze toch al Ziggo had voor de tv.
Je krijgt inderdaad gewoon een connectbox met wifi en een internetverbinding, maar die is 1 Mbit/s (gemeten met speedtest). Volgens Ziggo is die internetverbinding ook nodig voor de telefonie, maar krijg je de laagst mogelijke snelheid.
Dus internet ja, maar streaming video kun je wel vergeten.
Interessant om te weten, en als tv pakket krijg je gewoon Kabel TV dus? Er staat 6 HD zenders, maar dat is allang achterhaald natuurlijk aangezien er veel meer ongecodeerd worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:56:
[...]

Interessant om te weten, en als tv pakket krijg je gewoon Kabel TV dus? Er staat 6 HD zenders, maar dat is allang achterhaald natuurlijk aangezien er veel meer ongecodeerd worden geleverd.
Je zult dan inderdaad het ongecodeerde pakket krijgen. Dat je dus ook ontvangt als je alleen internet afneemt en expliciet aangeeft geen TV te willen ontvangen. Dat staat nu eenmaal op de kabel voor iedereen in te zien. Zelfs zonder Ziggo abo kun je dat ontvangen zolang ze in de straatkast niet de kabel fysiek afkoppelen. Dat het bij "zelfstandig" bellen wél is inbegrepen en officieel vernoemd, maar bij "zelfstandig" internet niet is dan wel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Maar dat is wel een ander topic dan jij eerst aangaf... ;)

[ Voor 62% gewijzigd door CreativeS op 27-09-2022 20:22 ]

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 22:58
EDIT: Er is een Jonaz topic. Dit mag weg

[ Voor 97% gewijzigd door fuzzyduck op 28-09-2022 09:42 ]

• CreativeS
  • Niet online
En daar wordt het ontkend... als er iets speelt geeft Ziggo meestal wel toe.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45
Is er ook een email of chat functie op de ziggo website?
Ik ga daar alleen maar in rondjes omdat mijn vraag er niet bijstaat, wordt je gek van @VodafoneZiggo

Gaat om de "gratis" zender bij je Hollands nieuwe abbo.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Pagina: 1 ... 267 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic