Acties:
  • +1 Henk 'm!
mm1985 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:45:
Ik heb de mogelijkheid om mijn mediabox dat via COAX loopt om te ruilen voor een Ziggo Next Mini dat internetkabel of WIFI werkt.

Het eerste wat ik me gelijk afvroeg, nu het via internet gaat, gaat dit dan van mijn internet bandbreedte af als er TV gekeken wordt? Of was dit eigenlijk ook al het geval via COAX? (Mijn aanname was altijd dat COAX een apart TV signaal was dat je internet verbinding niet beïnvloedt.)

Dus als ik hevig zou downloaden op mijn PC, zou het dan ineens kunnen dat TV kijken via Next Mini gaat haperen?
Niet per definitie. In het begin was dat standaard zo echter heeft Ziggo later een aparte Docsis service flow opgezet. Het is niet helemaal duidelijk of deze overal al geïmplementeerd is maar waar dat zo is zal je dedicated een stukje bandbreedte hebben voor TV en dus niet afgaan van je internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:39
@GioStyle Ik denk met die nieuwe klanten en met de kortingen die ze krijgen dat Ziggo met deze klanten quitte spelen en dus niet echt geld opleveren.
Zeker niet als ze na een jaar weer gaan hoppen.

De deal van @SuperCrisz van een jaar lang €35,- per maand voor dat abonnement levert niet echt veel geld op voor Ziggo.
Wel omzet maar geen winst.

[ Voor 4% gewijzigd door kevinmastah2005 op 06-09-2022 23:23 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:56
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:17:
@GioStyle Ik denk met die nieuwe klanten en met de kortingen die ze krijgen dat Ziggo met deze klanten quitte spelen en dus niet echt geld opleveren.

De deal van @SuperCrisz van een jaar lang €35,- per maand voor dat abonnement levert niet echt veel geld op voor Ziggo.
Buiten de verplichte afdragen voor kijk- en luistergeld en administratiekosten is elke extra euro omzet pure winst. Ziggo gaat echt niet voor niets zo’n aanbieding beginnen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:40
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:17:

Die info kan je gewoon bekijken: https://www.vodafoneziggo...-jaar-voor-vodafoneziggo/

Ziggo maakt ontiegelijk veel winst. Bestaande én nieuwe klanten zijn winstgevend, óók met korting.
Klanttevredenheid vinden ze belangrijk. In Nederland bereik je dat het snelst met het uitdelen van korting.

Het behouden van klanten geeft ze ook een betere positie tijdens onderhandelingen, meer tv abbo's = betere deals.
Massaal een extra zenderpakketje cadeau is voor Ziggo gewoon een mooie knuppel om mee te slaan.

Het netwerk ligt er al, de operationele kosten worden niet meer als je met korting strooit. Zoals @GioStyle aankaart, zodra je de vaste kosten gedekt hebt is elke euro extra gewoon winst.

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Stop toch eens met zeuren. Ziggo geeft al meer dan 10 jaar korting aan mensen die bellen en overstappen en elke provider verhoogd zijn prijzen elk jaar. Tmobile verhoogd elk jaar de prijzen met de inflatie voor bestaande klanten terwijl nieuwe klanten gewoon het normale tarief betalen, dat vind ik kwalijker. Dat doet Ziggo niet.
Het is overal wel wat en als het je niet bevalt stap je toch zelf ook regelmatig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 22:34
Ander onderwerp: waar ik achter kwam is dat als je als consument zélf een overstapservice aanvraagt via de website, de opzegtermijn bij huidige ISP 1 maand is. (Ondanks dat je het via de nieuwe ISP regelt, bliijft het een actie van de consument.
Maar als je bélt met de nieuwe ISP, dan werkt het blijkbaar anders. Dan vraagt die de overstap aan, en dan is het 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
snah001 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:02:
Zou toch ook mooi zijn als je dat zonder te hoeven bellen en kwasi smeken ook zou kunnen krijgen als je zoals genoemd bijvoorbeeld 5 jaar of langer onafgebroken bij Ziggo klant was.
Zou gewoon via hun website kunnen gaan bijvoorbeeld "al minstens 5 jaar onafgebroken klant bij ons? klik hier om dan met extra korting uw abonnement te verlengen".
Je zou daar zelfs gradaties in kunnen aanbrengen tussen 5 en 10 jaar klant of 10 jaar of langer klant......
Dat zou sympathiek zijn idd. Echter vrees ik toch dat ze dat niet gaan doen, want het aantal mensen dat belt is denk ik uiteindelijk maar een heel klein gedeelte van de klanten. Als ze het via hun website gaan doen en bijna iedereen dat gaat doen wordt het natuurlijk wel wat prijziger voor Ziggo.

Waar bedrijven als Ziggo het voor hun vaste inkomsten grotendeels van moet hebben zijn de slapende klanten die gewoon jarenlang hetzelfde abonnement hebben. Die moeten natuurlijk niet opeens allemaal korting gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SuperCrisz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:27:
Ander onderwerp: waar ik achter kwam is dat als je als consument zélf een overstapservice aanvraagt via de website, de opzegtermijn bij huidige ISP 1 maand is. (Ondanks dat je het via de nieuwe ISP regelt, bliijft het een actie van de consument.
Maar als je bélt met de nieuwe ISP, dan werkt het blijkbaar anders. Dan vraagt die de overstap aan, en dan is het 14 dagen.
Is het eea niet afhankelijk van de opzegtermijn voor je huidige provider? Ziggo hanteert minimaal één maand dacht ik, hoezo zou dit dan 14 dagen kunnen worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
hardware-lover schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:17:
[...]

Is het eea niet afhankelijk van de opzegtermijn voor je huidige provider? Ziggo hanteert minimaal één maand dacht ik, hoezo zou dit dan 14 dagen kunnen worden?
Het resultaat van gelobby een tijd geleden, overstappen van (telecom)provider ging te moeizaam. Geen idee of het tot wetgeving is gekomen, maar de achterliggende gedachte was dat een soepele overstap mogelijk moest zijn. Daar komt die 14 dagen vandaan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Laatst online: 01-09 15:30
Inmiddels 6 jaar abonnee bij Ziggo; overall tevreden, maar inmiddels ligt er bij ons ook glas waardoor ik nu twijfel om alsnog over te stappen.
Ik heb een aanbieding gekregen om met 1 jaar te verlengen tegen 6 maanden 30 procent korting (ik ga 45,50 betalen ipv 65,50). Als ik kijk naar de acties 12 maanden 50% korting voor nieuwe klanten, vind ik het toch best wel karig...

Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:32

IkWilbert

Het is mij!

Gruijters schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:52:
Inmiddels 6 jaar abonnee bij Ziggo; overall tevreden, maar inmiddels ligt er bij ons ook glas waardoor ik nu twijfel om alsnog over te stappen.
Ik heb een aanbieding gekregen om met 1 jaar te verlengen tegen 6 maanden 30 procent korting (ik ga 45,50 betalen ipv 65,50). Als ik kijk naar de acties 12 maanden 50% korting voor nieuwe klanten, vind ik het toch best wel karig...

Ervaringen verschillen enorm per persoon.
Ik bel elke jaar, dit jaar 9 maand 35 euro korting gekregen en drie keer deco m4 gratis te leen. Betaal normaal 67 euro per maand voor 350/35 mbit. en tv standaard.

Ligt er ook aan of er glas ligt, dat help vaak ook om wat meer korting te krijgen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:20:
Het resultaat van gelobby een tijd geleden, overstappen van (telecom)provider ging te moeizaam. Geen idee of het tot wetgeving is gekomen, maar de achterliggende gedachte was dat een soepele overstap mogelijk moest zijn. Daar komt die 14 dagen vandaan.
Ah, zo wel wat duidelijker. Ik had het via de website van de nieuwe provider geregeld en daar rolde toen (als reactie vanuit Ziggo), de maand als opzegtermijn uit. Ik had een vroegere datum gekozen omdat ik niet aan een contract oid vastzat, maar deze werd later alsnog bijgesteld door de nieuwe provider. Ik heb verder niet meer de moeite genomen om de termijn alsnog korter te maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Chris.nl schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:06:
[...]

Volgend jaar is er geen prijsverhoging, maar een inflatiecorrectie die géén recht geeft op ontbinding lopend contract. Heeft Ziggo dit jaar in de algemene voorwaarden opgenomen.

Bron
Maar als je dit jaar voor 1 jaar verlengd hebt en dat valt rond de tijd dat ze normaliter de prijs verhogen volgend jaar is dat geen probleem, kun je toch altijd het opzeggen als argument gebruiken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bull schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:21:
[...]

Geen coaxkabel en netwerkkabel meer door de woonkamer heen lijkt mij al een goede reden, mits het prima werkt via WiFi.
Dat kunnen ze toch ook prima op de Next aanbieden met een update? Dat hij bij gebrek aan coax sowieso de wifi pakt?
Ik kreeg al e-mail om hem bekabeld aan te sluiten in plaats van wifi, dus gok dat het die kant wel op gaat.

Hoe zit het trouwens met surroundgeluid? Één van mijn grootste ergernissen is tot nu toe dat wanneer je live kijkt je 5.1 hebt dus duidelijke stemmen, zet je even pauze en ga je door dan wordt het stereo en is je geluid de rest van de uitzending ruk.
Hebben ze met de mini de streams wel op orde of is daar dan echt gewoon alles stereo?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:06:
[...]

Volgend jaar is er geen prijsverhoging, maar een inflatiecorrectie die géén recht geeft op ontbinding lopend contract. Heeft Ziggo dit jaar in de algemene voorwaarden opgenomen.

Bron
Tenzij de tarieven worden verhoogd met een percentage dat groter is dan de stijging van de consumentenprijsindex volgens het CBS. Dan mag je het contract wettelijk gezien nog steeds laten beëindigen. Met de huidige extreme inflatie zal dat er waarschijnlijk niet in zitten, maar normaal gesproken was dat eigenlijk best een reëel scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:31

Ik heb momenteel inet tv en bellen.

Morgen ga ik per 16-12 opzeggen.

Ik wilde eigenlijk een inet only pakken omdat ik nu veelal via een fire stick en ziggo go tv kijk. Vaste telefoon doen we eigenlik al een tijd niet meer.

Nu zag ik de sprinter weken met 50%korting voor 12 maanden en is het interessanter om er maar tv bij te pakken.

Nu verliezen ze mij als klant en krijgen ze mijn vrouw per 17-12 als klant. Maximaal dagje zonder inet kan ik wel aan. En als nieuwe klant kan ik de maximale korting claimen. Goeie actie van ziggo 13 maanden voor 30,25!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Accountant schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:09:
[...]

Ik heb momenteel inet tv en bellen.

Morgen ga ik per 16-12 opzeggen.

Ik wilde eigenlijk een inet only pakken omdat ik nu veelal via een fire stick en ziggo go tv kijk. Vaste telefoon doen we eigenlik al een tijd niet meer.

Nu zag ik de sprinter weken met 50%korting voor 12 maanden en is het interessanter om er maar tv bij te pakken.

Nu verliezen ze mij als klant en krijgen ze mijn vrouw per 17-12 als klant. Maximaal dagje zonder inet kan ik wel aan. En als nieuwe klant kan ik de maximale korting claimen. Goeie actie van ziggo 13 maanden voor 30,25!
Het bepalen of je nieuwe klant bent.. is dat niet postcode+huisnr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@SuperCrisz N.A.W. + bankrekeningnummer.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Ze hebben sinds augustus de Ziggo Go app nog meer verneukt.
Wordt op de Nvidia Shield nu iedere keer uitgelogd.
Best wel wat commentaar op het Ziggo forum, maar met een oplossing komen ho maar.

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:59
Had vandaag een aantal dat de verbinding 30 seconden tot een minuut weg was, als een reset, zonder dat er iets in de connectbox log staat. Zou de nieuwe firmware dit verdoezelen?

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:31
SuperCrisz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:52:
[...]

Het bepalen of je nieuwe klant bent.. is dat niet postcode+huisnr?
Doe dit al jaren met allerlei producten. Gebruik dan wel de meisjesnaam van mijn vrouw en een 2e rekeningnummer. Het rare is zelfs dat je ook een contract op een fictieve naam kunt afsluiten dat er ook geen fatsoenlijke check is met het rekeningnummer. Dus dat ze een NAW check doen geloof ik niet. Ziggo kan echt niet in een naw administratie kijken en kan dit totaal niet controleren dat kan alleen de overheid. Dit gaat gewoon op basis van vertrouwen en piepen.

Op deze manier online een incasso afgeven is ook niet geldig. Je kunt dus bij een dispuut een jaar terug laten storneren. Dat heb ik na het faillissement van welkom energie laten doen.

• SuperCrisz
Accountant schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:40:
[...]

Doe dit al jaren met allerlei producten. Gebruik dan wel de meisjesnaam van mijn vrouw en een 2e rekeningnummer. Het rare is zelfs dat je ook een contract op een fictieve naam kunt afsluiten dat er ook geen fatsoenlijke check is met het rekeningnummer. Dus dat ze een NAW check doen geloof ik niet. Ziggo kan echt niet in een naw administratie kijken en kan dit totaal niet controleren dat kan alleen de overheid. Dit gaat gewoon op basis van vertrouwen en piepen.

Op deze manier online een incasso afgeven is ook niet geldig. Je kunt dus bij een dispuut een jaar terug laten storneren. Dat heb ik na het faillissement van welkom energie laten doen.
een fake naam opgeven zou ik niet zo snel doen, dat is echt fraude plegen.. maar een contract op een andere naam zetten van je partner/huisgenoot.. ja, waarom niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:10:
Ze hebben sinds augustus de Ziggo Go app nog meer verneukt.
Wordt op de Nvidia Shield nu iedere keer uitgelogd.
Best wel wat commentaar op het Ziggo forum, maar met een oplossing komen ho maar.
Op de Chromecast Google TV draait ie nu idd ook heel traag. Voorheen was ik er erg enthousiast over en alles reageerde lekker snappy. Nu heel stroperig en idd vaak opnieuw inloggen. Dat weerhoudt me er van om de app nog vaak te gebruiken. Snap echt niet hoe zoiets door gebruikerstests komt... ;(
Fret Raket schreef op donderdag 8 september 2022 @ 01:37:
Had vandaag een aantal dat de verbinding 30 seconden tot een minuut weg was, als een reset, zonder dat er iets in de connectbox log staat. Zou de nieuwe firmware dit verdoezelen?
Waarom denk je dat het extern een oorzaak heeft in het coax gedeelte? Je kunt het makkelijk uitsluiten door je coax kabel los te halen en te monitoren hoe de logfile zich vult.

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 08-09-2022 10:19 ]

• TexMex
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:13:
[...]

Op de Chromecast Google TV draait ie nu idd ook heel traag. Voorheen was ik er erg enthousiast over en alles reageerde lekker snappy. Nu heel stroperig en idd vaak opnieuw inloggen. Dat weerhoudt me er van om de app nog vaak te gebruiken. Snap echt niet hoe zoiets door gebruikerstests komt... ;(
Volgens mij vind je hier wel een aardige uitleg voor de traagheid. De nieuwe app maakt gebruik van een multi-platform framework (Flutter van Google). Daarmee zal de app nooit meer zo soepel en vlot werken als de ouderwetse native app. Het is uiteraard puur gedaan om te besparen, maar vooral met Android TV is de app een waar gedrocht geworden.

Misschien dat een Nvidia Shield het nog enigszins aan kan (als je tenminste niet elke dag wordt uitgelogd), maar andere apparaten met Android TV komen al snel in de problemen. Het blijft eeuwig zonde.

• Fret Raket
stormfly schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:18:
[...]

Waarom denk je dat het extern een oorzaak heeft in het coax gedeelte? Je kunt het makkelijk uitsluiten door je coax kabel los te halen en te monitoren hoe de logfile zich vult.
Omdat ik dit al heel vaak meegemaakt heb, en dat er voor de laatste firmware update ook logentries in de connectbox voor aangemaakt werden.
Fret Raket schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:30:
[...]

Omdat ik dit al heel vaak meegemaakt heb, en dat er voor de laatste firmware update ook logentries in de connectbox voor aangemaakt werden.
Dan heb je zelf het antwoord gegeven op je originele vraag _/-\o_

• Gruijters
  • Laatst online: 01-09 15:30

Zojuist toch besloten om over te stappen naar KPN glas 1000/1000 voor €35 / 12 maanden lang. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Mijn zus heeft al jaren Interney Basic (tientje vriendje), wat begon met 25 Mb, en daarna is opgelopen naar 50 Mb.

Nu viel het mij laatst op dat zij ineens 100 Mb heeft. Mijn Ziggo geeft netjes Internet Basic aan en ze betaalt ook 35 euro per maand.

Zijn er meer mensen met een soortgelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Jay-B schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:17:
[...]

[...]

Niet per definitie. In het begin was dat standaard zo echter heeft Ziggo later een aparte Docsis service flow opgezet. Het is niet helemaal duidelijk of deze overal al geïmplementeerd is maar waar dat zo is zal je dedicated een stukje bandbreedte hebben voor TV en dus niet afgaan van je internetsnelheid.
Is dat een aanname of heb je dit ook echt waargenomen? Zou je de bron van deze informatie willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Hier ook een gebruiker van Internet Basic in combinatie met TV Start voor 46 euro, maar naar mijn weten heb ik nog gewoon 50 Mbit. Niet toevallig overgezet op een ander pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
Rivanov schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:22:
[...]

Dat doe ik ieder jaar. ;)
En ieder jaar met succes.
Hoeveel korting gaat het bij jou dan om en wat zijn daarvoor de voorwaarden?
Ik heb begin vorig jaar mijn TV abonnement geüpgrade van "kabel" naar "complete" TV,
Ik moest hiervoor €20,- activatiekosten betalen voor de NEXT box.
Gevraagd om korting, aangezien ik upgrade naar een duurder abonnement.
Kreeg met veel duwen en trekken €15,- eenmalige korting (ik heb 5 jaar geleden ook ooit om korting gevraagt en toen was het ook veel duwen en trekken om een minimale korting te krijgen).

Moest dus €5,- betalen voor de NEXT box ipv 20 en dat was het.
Daarnaast moet ik minimaal 1 jaar extra klant blijven ivm de korting die ik gekregen heb.

Zou het ook leuk vinden om na 15 jaar vaste klant wel es een flinke korting te krijgen.
Bij Ziggo doen ze daar (bij mij) echt niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gabriel_Knight Waarom zou je 20euro betalen voor de next? Dat is toch gewoon onderdeel van je nieuwe abonnement en moeten ze gewoon kosteloos toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:43
Edit: verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Pvd01 op 11-09-2022 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
jongetje schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:47:
@Gabriel_Knight Waarom zou je 20euro betalen voor de next? Dat is toch gewoon onderdeel van je nieuwe abonnement en moeten ze gewoon kosteloos toesturen.
Makkelijk gezegd, maar toentertijd moest je gewoon betalen voor dat kastje. Zoals ik al zei, met pijn en moeite kon ik telefonisch eenmalig €15,- korting krijgen op de eenmalige kosten van €20,-betaald om zo formule 1 in 4K te kunnen kijken.

Tsja als de medewerkers aan de telefoon het niet willen doen, heb je weinig keus.

In het verleden gehoord dat als je Ziggo opzegt ze een aantrekkelijke aanbieding doen. Dus ik in het verleden Ziggo per telefoon opgezegd. Ik kreeg echter geen aanbieding, het abonnement werd na jaren van trouw klant zijn en nooit korting te hebben gehad, gewoon beëindigt. Paar dagen later teruggebeld en abo weer aan laten zetten. Ik de medewerker gevraagd waarom ze geen kortingsvoorstel gaven en zijn antwoord was in de trant van "Waarom zouden wij korting moeten geven, U zegt op, dus zeggen wij het contract op.".
Had toen jarenlang een 3-in-1 internet complete abo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Gabriel_Knight Je hebt altijd keuze.

Een klein beetje eigen inzet is dan wel wenselijk. Ziggo zal je geen korting geven omdat je trouwe klant bent. Het potje korting bij Ziggo is bedoeld voor het behouden van klanten.

Waar het in het kort op neer komt is dat je markt kan onderzoeken. Wat biedt de concurrent, wat krijgt een nieuwe klant.
Als een concurrent een goed aanbod heeft of je voelt je benadeeld t.o.v. nieuwe klanten en je écht minder wilt betalen plus bereid bent gewoon over te stappen (na 6 maanden ben ook jij weer nieuwe klant) dan kan je met die informatie/motivatie Ziggo bellen.

Los daarvan, kan je nu bij Ziggo F1 in 4K kijken? Of heeft de medewerker je dat verteld?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Raymond P schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:43:
@Gabriel_Knight Je hebt altijd keuze.

Een klein beetje eigen inzet is dan wel wenselijk. Ziggo zal je geen korting geven omdat je trouwe klant bent. Het potje korting bij Ziggo is bedoeld voor het behouden van klanten.

Waar het in het kort op neer komt is dat je markt kan onderzoeken. Wat biedt de concurrent, wat krijgt een nieuwe klant.
Als een concurrent een goed aanbod heeft of je voelt je benadeeld t.o.v. nieuwe klanten en je écht minder wilt betalen plus bereid bent gewoon over te stappen (na 6 maanden ben ook jij weer nieuwe klant) dan kan je met die informatie/motivatie Ziggo bellen.

Los daarvan, kan je nu bij Ziggo F1 in 4K kijken? Of heeft de medewerker je dat verteld?
Waarschijnlijk zit daar net het probleem. Ik kan niet overstappen. Ik heb nu 350mbit internet. ADSL gaat op mijn postcode tot 100mb. Glasvezel is er niet. Kortom Ziggo zal geen moeite hoeven doen, omdat ik geen alternatief heb en er geen concurrentie is. Ze zijn nu al 1,5 jaar bezig met glasvezel in de wijk. De gemeente Den Haag en de glasvezelboer liggen al een jaar in de clinch met elkaar. Dus wanneer het oranje sprietje wordt aangesloten is de grote vraag.

F1 is in 2022 niet meer bij Ziggo, vandaar dat ik paar dagen geleden mijn TV abo heb gedowngrade naar kabelTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Gabriel_Knight Ah, duidelijk. Het ging dus om een verlenging van vorig jaar.

Als 100 Mbit echt te weinig is of dat verschil van pakweg 500 euro het je niet waard is dan hebben ze je inderdaad in een hoekje. Die keuze is aan jou. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:24
Gabriel_Knight schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:32:
[...]

Hoeveel korting gaat het bij jou dan om en wat zijn daarvoor de voorwaarden?
Ik heb begin vorig jaar mijn TV abonnement geüpgrade van "kabel" naar "complete" TV,
Ik moest hiervoor €20,- activatiekosten betalen voor de NEXT box.
Gevraagd om korting, aangezien ik upgrade naar een duurder abonnement.
Kreeg met veel duwen en trekken €15,- eenmalige korting (ik heb 5 jaar geleden ook ooit om korting gevraagt en toen was het ook veel duwen en trekken om een minimale korting te krijgen).

Moest dus €5,- betalen voor de NEXT box ipv 20 en dat was het.
Daarnaast moet ik minimaal 1 jaar extra klant blijven ivm de korting die ik gekregen heb.

Zou het ook leuk vinden om na 15 jaar vaste klant wel es een flinke korting te krijgen.
Bij Ziggo doen ze daar (bij mij) echt niet aan.
Krijg vaak 6 maanden voor de helft van de normale prijs. Je zit er dan wel weer voor een jaar aan vast. Maar dat vind ik geen probleem want ben tevreden met / over Ziggo.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
Ik krijg ongevraagd allerlei extra’s:
- gratis ESPN compleet
- gratis film1
- 1 jaar gratis WiFi-pods
- I.c.m. Vodafone gratis ziggo-sport, terwijl mijn mobiele telefoon abbo goedkoper is dan Ziggo-sport los.
- dubbele data op m’n mobiel
- €5,- korting op Vodafone-abbo

Er is wel glasvezel op komst, misschien speelt dat nog mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Pvd01 op 11-09-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18

WCA

Pvd01 schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:33:
Ik krijg ongevraagd allerlei extra’s:
- gratis ESPN compleet
- gratis film1
- 1 jaar gratis WiFi-pods
- I.c.m. Vodafone gratis ziggo-sport, terwijl mijn mobiele telefoon abbo goedkoper is dan Ziggo-sport los.
- dubbele data op m’n mobiel
- €5,- korting op Vodafone-abbo

Er is wel glasvezel op komst, misschien speelt dat nog mee.
Bij Canal Digitaal wordt het een en ander onmogelijk mbt het opnemen en terugkijken van RTL kanalen. Vergelijkbare gratis extra's krijg je daar ook, wellicht bij Ziggo binnenkort ook geen opnemen op RTL kanalen?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
WCA schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:10:
[...]

Bij Canal Digitaal wordt het een en ander onmogelijk mbt het opnemen en terugkijken van RTL kanalen. Vergelijkbare gratis extra's krijg je daar ook, wellicht bij Ziggo binnenkort ook geen opnemen op RTL kanalen?
Ik heb een humax 5400 met smartcard en daarnaast een ci+ module, waardoor ik 3 zenders gelijktijdig kan opnemen(2 op de humax en 1 op de harddisk die aangesloten zit aan de tv), dus dat is geen issue.

Zelfs ziggo-sport 4K kan worden opgenomen op de harddisk.

Ik heb geen next-mediabox, maar ik kan me niet voorstellen dat deze wel restricties heeft qua opnemen.

Ik heb wel gehoord dat het doorspoelen van opnames bij Delta niet altijd mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WCA schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:10:
Indien opnemen in cloud, daar zou een stokje voor gestoken kunnen worden (hoewel ik verwacht dat dit niet zomaar gaat gebeuren), maar bij een decoder met eigen opslag blijft dat nog steeds mogelijk.

Vwb Replay TV, dat is iets wat per zender/programma door desbetreffende provider nu al aan of uit te zetten is. Geen idee wat er voor Canal Digitaal en/of Ziggo gaat veranderen hierin.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Wat ik een groot nadeel van de Next-mediabox vind is dat deze wel 4K weergeeft bij live TV, maar niet in 4K opneemt.

Ik snap dat Ziggo hier bandbreedte mee bespaard, maar ik ga niet een duur TV abonnement speciaal voor 4K afsluiten als ik niet kan terugkijken in 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:37:
[...]

Indien opnemen in cloud, daar zou een stokje voor gestoken kunnen worden (hoewel ik verwacht dat dit niet zomaar gaat gebeuren), maar bij een decoder met eigen opslag blijft dat nog steeds mogelijk.
Dat is niet waar, Ziggo kan aan de streams meegeven of deze opgenomen moeten worden en decoders die aan de standaard voldoen zullen dan opnemen blokkeren.
Gabriel_Knight schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:53:
maar ik ga niet een duur TV abonnement speciaal voor 4K afsluiten als ik niet kan terugkijken in 4K.
Er betaald toch niemand extra voor 4K, dat zit er toch standaard (vanaf TV start) in of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@jongetje Je bedoelt Love & Nature?
Of is er momenteel ook sport wat in 4K te kijken is op 999?
Je hebt iig geen extra pakket nodig om Ziggo Sport te kijken. Enkel een Next of CI+.

En als ze dat nu optioneel maken dan kunnen alle mensen die dat graag willen daar gewoon extra voor betalen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Raymond P Ik bedoel dat er geen 4K pakket is. Je kunt het met elk pakket gewoon ontvangen als je een geschikte ontvanger en de zender in je pakket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@jongetje Nee. Die verwarring is het resultaat van de marketingsoep van Ziggo.

Het 4K pakket begint bij: internet inclusief TV start.
De 4K zenders zitten namelijk niet in het kabel TV pakket (die nu ook 'fictief' optioneel is).

Zolang er een pakket is wat geen 4K zenders biedt én goedkoper is betaalt iedereen die het wel heeft dus mee aan de meerprijs van 4K (en sportcontracten + andere rare zenders).
Dat Ziggo het doet overkomen alsof je het "standaard extra gratis" erbij krijgt heb ik geen boodschap aan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:12:
Dat is niet waar, Ziggo kan aan de streams meegeven of deze opgenomen moeten worden en decoders die aan de standaard voldoen zullen dan opnemen blokkeren.

[knip]
Welke decoders zijn dat? Kun je eens wat modellen aanhalen?

Bij DVB-C TV praten we niet over streams maar over kanalen, haal je misschien wat zaken door elkaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
Gabriel_Knight schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:51:
Waarschijnlijk zit daar net het probleem. Ik kan niet overstappen. Ik heb nu 350mbit internet. ADSL gaat op mijn postcode tot 100mb. Glasvezel is er niet. Kortom Ziggo zal geen moeite hoeven doen, omdat ik geen alternatief heb en er geen concurrentie is.
Ja, dat is vrijwel zeker het probleem! Je hebt gewoon pech...

Elke 12-18 maanden bel ik met Ziggo en krijg ik 6 x €20 of 6 x €30 korting als ik weer een jaar bijteken. Maar ik heb dan ook al een glasvezel aansluiting in de meterkast; op mijn adres kan ik kiezen tussen ADSL, kabel (Ziggo) en glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
ikweethetbeter schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:05:
[...]

Ja, dat is vrijwel zeker het probleem! Je hebt gewoon pech...

Elke 12-18 maanden bel ik met Ziggo en krijg ik 6 x €20 of 6 x €30 korting als ik weer een jaar bijteken. Maar ik heb dan ook al een glasvezel aansluiting in de meterkast; op mijn adres kan ik kiezen tussen ADSL, kabel (Ziggo) en glasvezel.
Ik haal ieder jaar aan dat ik met VDSL 200 down en 61 up krijg aangeboden en krijg dan altijd 6 maanden minstens €20 korting op het nu 350 Mbps abo.
Glasvezel zijn ze waar ik woon wel mee bezig maar zal denk ik minstens nog 1 jaar duren voordat het hier in de straat ligt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:29
@snah001
VDSL (ADSLv2 gaat volgens mij theoretisch tot 24 Mbps) of ADSL maakt niet uit, als de afstand tot de (wijk)centrale te groot is (groter dan 1,5 km) dan haal je maximaal zo'n 20 Mbps.

Daarbij haal je bij een 100 Mbps VDSL2 abonnement alleen de maximum snelheid als je zo ongeveer in de centrale woont:
https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
Gelukkig hebben ze tegenwoordig SDF (Straatkasten) ik heb nooit meer dan 500 meter gezien met uitzondering van wat oudere wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
ikweethetbeter schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:24:
@snah001
VDSL (ADSLv2 gaat volgens mij theoretisch tot 24 Mbps) of ADSL maakt niet uit, als de afstand tot de (wijk)centrale te groot is (groter dan 1,5 km) dan haal je maximaal zo'n 20 Mbps.

Daarbij haal je bij een 100 Mbps VDSL2 abonnement alleen de maximum snelheid als je zo ongeveer in de centrale woont:
https://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
Ik woon daar 500 meter vanaf dus wel degelijk 200 Mbps (VDSL) mogelijk.
KPN geeft zelf aan dat ik hier over VDSL 200 Mbps (down) moet kunnen halen.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Ik kreeg gisteren geen beeld meer via ziggogo op mijn Android TV (draaiende wacht cirkel).
Iemand hetzelfde probleem ?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mesa57 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:52:
Ik kreeg gisteren geen beeld meer via ziggogo op mijn Android TV (draaiende wacht cirkel).
Er zijn nogal wat klachten over de "vernieuwde" Ziggo Go (TV) app, er is nu echter net weer een nieuwe versie uitgebracht. Heb je deze al aangeboden gekregen?

https://community.ziggo.n...-van-Ziggo-GO/ba-p/955956

Testing, one, two ...

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:57:
[...]

Er zijn nogal wat klachten over de "vernieuwde" Ziggo Go TV app, er is nu echter net weer een nieuwe versie uitgebracht. Heb je deze al aangeboden gekregen?

https://community.ziggo.n...-van-Ziggo-GO/ba-p/955956
Ik zal eens kijken of er een update is via de apps instellingen.
Ik zag gisteren wel dat er een algehele software update is voor mijn tv, die zal ik eerst eens doen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wat mij nog steeds opvalt is dat sinds de laatste snelheid verhoging (en giganet uitrol hier) de snelheid niet meer strak 350mbit is zo als je zou verwachten maar het is eigenlijk strak 360mbit..

ook op de upload is er wel 1 mbitje meer..

vraag me dan af komt het van de giganet uitrol?? of hebben ze tijdens de verhoging gewoon de profielen wat ruimer gezet?

vind het eigenlijk wel een positief iets!

heb al ruim voor de verhoging aangekondigd werdt een ubee 1318 draaien dus een modem swap komt t niet van

404 Signature not found

• snah001
mesa57 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:52:
Had ik ook last van, toen eerst een andere app opgestart en daarna nog een keer Ziggo geprobeerd en werkte toen wel weer.

• RicoK
  • Laatst online: 12:58
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, of dat ik toch specifiek in het Ziggo Next topic moet zijn. Ik kan in ieder geval in beide topics niet zien of dit hier al eens werd besproken.

Sinds 2 weken heb ik mijn stereo set-up de deur uit gedaan en daarvoor in de plaats twee HomePod Mini's in stereo opstelling aangeschaft. Dit bevalt mij erg goed. Het geluid en dan zowel de kwaliteit als de kwantiteit, is voor mij meer dan genoeg. Maar, genoeg off-topic.

Nu heb ik dan met deze opstelling i.c.m. de Next een 'probleem(pje)'; ik kan nu geen geluid van een Ziggo TV-uitzending meer afspelen via externe speakers (v/h de stereo set-up). Geen probleem dacht ik in eerste instantie, want dan gebruik ik de Ziggo app wel op mijn Apple TV, waarbij ik de standaard geluidsuitvoer heb ingesteld op de HP Mini's. Echter, dat gaat dan weer niet, omdat ik dan de foutmelding krijg te zien in de trant van dat de app van Ziggo op de ATV niet kan/mag omgaan met AirPlay.... Ja, inderdaad, de HP Mini's ontvangen het geluid van de Apple TV via AirPlay.

Iemand dit ook (gehad) en er een oplossing voor?

Edit: ik lees zojuist hier dat Ziggo er mee bekend is en dat het hard werkt aan een oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door RicoK op 15-09-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Gabriel_Knight schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:51:Ze zijn nu al 1,5 jaar bezig met glasvezel in de wijk. De gemeente Den Haag en de glasvezelboer liggen al een jaar in de clinch met elkaar. Dus wanneer het oranje sprietje wordt aangesloten is de grote vraag.
In Loosduinen zijn ze nu bezig om de stoepen opnieuw te bestraten, na de schots en scheve bende die is achtergelaten door de glasvezelgravers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fret Raket schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:05:
[...]

In Loosduinen zijn ze nu bezig om de stoepen opnieuw te bestraten, na de schots en scheve bende die is achtergelaten door de glasvezelgravers...
En dan gaat het binnenkort weer open omdat KPN heel Den Haag gaat voorzien van glasvezel, inclusief de primevest en ODF wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
jongetje schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:09:
[...]

En dan gaat het binnenkort weer open omdat KPN heel Den Haag gaat voorzien van glasvezel, inclusief de primevest en ODF wijken.
Ik was in de veronderstelling dat er maar 1 glasvezel provider per straat/wijk mocht aanleggen, en dat men maar van elkaar bandbreedte moest huren. Volker Wessels is hier bezig geweest en die waren best wel aggressief aan het flyeren en met het door de bus gooien van officieel lijkende brieven semi-dwingende brieven over dat ze ongevraagd een kastje bij je kwamen installeren waar je niet om gevraagd had.

Ik heb nergens op gereageerd, en blijft maar gewoon bij ziggo. Zo'n kastje heb ik daar niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fret Raket schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:41:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat er maar 1 glasvezel provider per straat/wijk mocht aanleggen, en dat men maar van elkaar bandbreedte moest huren. Volker Wessels is hier bezig geweest en die waren best wel aggressief aan het flyeren en met het door de bus gooien van officieel lijkende brieven semi-dwingende brieven over dat ze ongevraagd een kastje bij je kwamen installeren waar je niet om gevraagd had.

Ik heb nergens op gereageerd, en blijft maar gewoon bij ziggo. Zo'n kastje heb ik daar niet voor nodig.
offtopic:
Als je geen abo afneemt maakt het natuurlijk niet heel veel uit. Als je later dan alsnog glasvezel wilt (van die aanbieder / infrastructuur beheerder) dan kan dat. Wil je later alsnog een glasvezel in je huis hebben terwijl je nu weigert dan kunnen er zomaar later flinke kosten mee gemoeid zijn. Kan (/zal?) later ook vast weer invloed hebben op de waarde van de woning als je wilt verkopen. Als de hele wijk glasvezel heeft en de jouwe niet is die natuurlijk wat minder aantrekkelijk, en bv "hier" heeft Delta Fiber Nederland bij inventarisatie ronde aangegeven dat later laten aansluiten E700 zou kosten. Zelf niet meegedaan aan de inschrijvingen. Maar nu het wel wordt aangelegd en ze hebben aangegeven alle woningen aan te sluiten ben ik ook niet van plan dat actief te weigeren. Immers zullen ze alleen de kabel naar binnen schieten en op een vast punt monteren. Hetzelfde als dat je een AOP van Ziggo eigenlijk wel altijd in huis hebt, en mogelijk / waarschijnlijk ook een telefoonaansluiting. Wat maakt het dan uit als je een derde punt hebt waar weer een ander type kabel "binnen komt"?

En het beschikken over een glasvezelaansluiting geeft mogelijk ook weer een betere onderhandelingspositie om korting bij Ziggo te vragen (is het de vraag of die op specifieke adres controleren of er wel/geen glasvezel is of dat ze meer op wijk basis kijken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Jeffrey87 schreef op zondag 11 september 2022 @ 07:35:
Nu viel het mij laatst op dat zij ineens 100 Mb heeft. Mijn Ziggo geeft netjes Internet Basic aan en ze betaalt ook 35 euro per maand.

Ja. Net terug van vakantie, viel mij vandaag ook op bij mijn Internet Basic abonnement. Speedtest geeft 100Mb aan, 20Mb upload. Dat voor 35 euro per maand, prima!

• b.krijger
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 17:17
Afgelopen maandag bestelde ik een all-in-1 start pakket met nummer behoud en overstap service. Kreeg bevestigingen etc. Wie schets mijn verbazing toen ik s'middags een bericht kreeg dat ik mijn bestelling had
geannuleerd. Ik heb geen 088 nummer gebeld noch een formulier ingevuld. Dat annuleren is door Ziggo gedaan.
Helpdesk gebeld met vraag: hoe kan dat? Verbazing alom. Op mijn verzoek zou een nieuwe bestelling door de helpdesk gemaakt worden. Een uur later kreeg ik de nieuwe bestelling met nieuw orderno. te zien. Helaas zonder nummer behoud en overstap service. Weer gebeld, wist het ook niet. Besloot daarom om de bestelling te annuleren. Helpdesk bood aan zullen wij dat doen. Ok. Volgende dag bericht van KPN uw pakket van Ziggo is onderweg. Nu zelf direct 088no gebeld met stop die bestelling, niet meer mogelijk maar door pakket te weigeren en retour te zenden zou de bestelling worden geannuleerd.
Vandaag Zaterdag 17-09 nog geen bericht gehad van de annulering dus besloot ik maar eens in "mijn Ziggo"
account te kijken of daar iets te zien was.
Na lang zoeken bleek dat ik alleen kon inloggen via een vodaphone link naar letop een nieuwe "mijn Ziggo"
account die niet compleet bleek. Dit is naar mijn idee een Ziggo app omgeving waar je ook terecht komt
via je laptop met W10/firefox. Heb geen smartphone.
Via de zoek funktie kon ik uiteindelijk met de PC/laptop in "mijn Ziggo" pc/laptop omgeving account komen zonder inloggen etc want ik was niet uitgelogd ooit. Een omweg dus. De informatie daar is compleet incl. mijn CI+ kaarten.
In ieder geval daar was onder producten geen nieuwe all-in-1 product te zien. Ga maandag de helpdesk bellen over de onbereikbaarheid van "mijn Ziggo " account via de www.ziggo.nl website.
Sorry voor het lange verhaal. Iemand deze inlog situatie ook mee gemaakt?

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:33
BigSurf schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:45:
[...]

Ja. Net terug van vakantie, viel mij vandaag ook op bij mijn Internet Basic abonnement. Speedtest geeft 100Mb aan, 20Mb upload. Dat voor 35 euro per maand, prima!
Welke regio is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
Gemeente de Ronde Venen, Utrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:03
Ziggo heeft sinds (vandaag?) een aanpassing gedaan om de 700 en/of 800 MHz downlink kanalen niet meer te gebruken, die mobiele providers ook gebruiken.

In de Regio Amsterdam (Zaanstad, etc...) worden kanalen 25-26-27-28 niet meer gebruikt.
790-822 MHz, de '4G kanalen'.

Gecheckt in Delfzijl worden de kanalen 21-22-23-24-25-26-27-28 niet meer gebruikt.
758-790 MHz, de '4G/5G kanalen'.
Meer info: https://antennekaart.nl/page/frequencies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnv-rYy2etC4dM-r4xR1VKf0v9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnYfsqBHV9f2bIeWtmgkncQz.jpg?f=fotoalbum_large

Mogelijk gaat het om een test en misschien niet met alle modems.

Nieuwe telefoons kunnen tegenwoordig Lowband CA, B20 800MHz 4G + N28 700MHz 5G.
Voorheen werd hier in deze regio bij KPN bijvoorbeeld bijna nooit meer B20 als hoofdband gebruikt.
Bijna altijd B3 1800 MHz. Maar de telefoon gaat nu sneller naar B20 + N28. Dat is ideaal voor bereik en nog steeds zat snelheid, maar dat betekent dat de downlink kanalen van de mobiele providers volop aan het werk zijn.

Voorlopig worden de uplink signalen van de mobiele providers nog niet ontweken door Ziggo.
Deze liggen onder kanaal 21 en boven kanaal 28.
Toevallig laatste een mooi plaatje van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP_gsHiI-rM4j19mIM4nubxLtdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcjEbsTKAPgjHPMA7PZCEDSY.jpg?f=fotoalbum_large

• Fret Raket
neeecht schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:08:
Ziggo heeft sinds (vandaag?) een aanpassing gedaan om de 700 en/of 800 MHz downlink kanalen niet meer te gebruken, die mobiele providers ook gebruiken.

In de Regio Amsterdam (Zaanstad, etc...) worden kanalen 25-26-27-28 niet meer gebruikt.

Gecheckt in Delfzijl worden de kanalen 21-22-23-24-25-26-27-28 niet meer gebruikt.
Bij mij stoort er al de hele tijd iets op 722 en 730. Volgens google zou dat iets van een draadloze microfoon moeten zijn.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:03
Fret Raket schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:16:
[...]

Bij mij stoort er al de hele tijd iets op 722 en 730. Volgens google zou dat iets van een draadloze microfoon moeten zijn.
Dat is de T-Mobile 5G uplink band. Of net het laatste stukje van de KPN 5G uplink band.
Het kan je eigen telefoon of die van een buur zijn die stoort. Zeker weten kunnen we alleen met een spectrum uitlezing. Anders erg lastig te zeggen.

• Jeffrey87
neeecht schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:08:

[Afbeelding]

Mogelijk gaat het om een test en misschien niet met alle modems.

Nieuwe telefoons kunnen tegenwoordig Lowband CA, B20 800MHz 4G + N28 700MHz 5G.
Voorheen werd hier in deze regio bij KPN bijvoorbeeld bijna nooit meer B20 als hoofdband gebruikt.
Bijna altijd B3 1800 MHz. Maar de telefoon gaat nu sneller naar B20 + N28. Dat is ideaal voor bereik en nog steeds zat snelheid, maar dat betekent dat de downlink kanalen van de mobiele providers volop aan het werk zijn.

Voorlopig worden de uplink signalen van de mobiele providers nog niet ontweken door Ziggo.
Deze liggen onder kanaal 21 en boven kanaal 28.
Toevallig laatste een mooi plaatje van gemaakt:
[Afbeelding]
Hier in Utrecht lijkt dit nog niet te zijn doorgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SQ4nq-OpmnKC_4f707lMuz_HS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8uuW4AaLVL8dZ6O4BqNdAeu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
neeecht schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:15:
[...]

Dat is de T-Mobile 5G uplink band. Of net het laatste stukje van de KPN 5G uplink band.
Het kan je eigen telefoon of die van een buur zijn die stoort. Zeker weten kunnen we alleen met een spectrum uitlezing. Anders erg lastig te zeggen.
Als alleen al 762-770-778 geblokkeerd wordt, ben ik van 90% van mijn storingen af. Op een gegeven moment is bij 762 de post-rs errors 3 keer rond gegaan in 2 weken tijd (de integer waarde van de teller gaat tot een waarde van iets van 2,1 miljard, daarna gaat hij negatief tellen, bij 0 weer positief).

Verder heb ik naar 722-730 kleinere storingen op 666, 714, 826, 834 en 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
BigSurf schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:12:
[...]

Gemeente de Ronde Venen, Utrecht
Daar zit ik ook, maar ik heb het niet. Modem wel al heel lang niet herstart, zal dat eens doen.

Edit: uitgevoerd, maar blijft 50/20. Ik heb wel zo'n Ubee en ik heb niet alleen Internet Basic maar ook TV Start

[ Voor 18% gewijzigd door Hugo__Boss op 18-09-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zakelijk Internet Instap (Xtra) heeft dit jaar een verhoging van 50/20 naar 100/20 gehad.

Nu zullen de paar gebruikers die 100/20 hebben vast geen zakelijk abonnement hebben. Maar misschien kan de verklaring, al dan niet administratief, wel in die hoek gezocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Ik heb inderdaad geen zakelijke aansluiting. Alleen Internet Basic, geen TV. Modem heeft geen herstart gehad (is nu 58 dagen online). Ergens in de laatste twee weken is de snelheidsverhoging van 50/20 naar 100/20 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:33
Chris.nl schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:14:
Zakelijk Internet Instap (Xtra) heeft dit jaar een verhoging van 50/20 naar 100/20 gehad.

Nu zullen de paar gebruikers die 100/20 hebben vast geen zakelijk abonnement hebben. Maar misschien kan de verklaring, al dan niet administratief, wel in die hoek gezocht worden?
Ziggo instap is sinds kort 200/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:29
Jeffrey87 schreef op zondag 11 september 2022 @ 07:35:
Mijn zus heeft al jaren Interney Basic (tientje vriendje), wat begon met 25 Mb, en daarna is opgelopen naar 50 Mb.

Op de website staat ook 100/20 voor internet basic, dus dat zal binnenkort wel voor iedereen gelden.

Moet nu toch echt eens een nieuw modem regelen voor een vriend, die oude Ubee haalt geregeld minder dan 10Mb via wifi.

[ Voor 10% gewijzigd door hcQd op 18-09-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
hcQd schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:59:
[...]

Op de website staat ook 100/20 voor internet basic, dus dat zal binnenkort wel voor iedereen gelden.
https://www.ziggo.nl/internet/basic ik zie toch echt 50/20 staan voor consumenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:29
Oeps, ik dacht dat start werd bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
BigSurf schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:50:
Ik heb inderdaad geen zakelijke aansluiting. Alleen Internet Basic, geen TV. Modem heeft geen herstart gehad (is nu 58 dagen online). Ergens in de laatste twee weken is de snelheidsverhoging van 50/20 naar 100/20 geweest.
En wat voor modem heb je in gebruik? Vreemd dat dat verschilt, of zou het per dorp binnen de gemeente nog anders kunnen zijn.

Hier is laatst wel docsis 3.1 geactiveerd volgens mij waardoor nu gigabit leverbaar is. Wie weet is dat nog niet in alle dorpen, want wellicht maken ze minder haast voor de dorpen waar geen glasvezelproject loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
TexMex schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Heb je een idee van de bitrate waarmee de belangrijkste zenders op de Next Mini worden doorgeven? Is dat flink minder dan via DVB-C? En is het 1080p of 'gewoon' 1080i?
Misschien kijk ik niet goed hoor, maar ik zag zo geen antwoord op deze vraag. En ik vroeg me ook af of er verschil is in bitrate met de Next mini. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
Hugo__Boss schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:23:
[...]En wat voor modem heb je in gebruik? Vreemd dat dat verschilt, of zou het per dorp binnen de gemeente nog anders kunnen zijn.
Standaard Ziggo connect box. Arris volgens mij

Standard specification compliant : DOCSIS 3.0
Hardware version : 5.01
Software version : CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:23:
Hier is laatst wel docsis 3.1 geactiveerd volgens mij waardoor nu gigabit leverbaar is. Wie weet is dat nog niet in alle dorpen, want wellicht maken ze minder haast voor de dorpen waar geen glasvezelproject loopt.
Als je bent overgezet op DOCSIS 3.1 betekent dat niet direct dat je ook 1000Mb/s beschikbaar hebt.
We hebben nu sinds 2 maanden DOCSIS 3.1 op onze Connectbox Giga, maar tot op heden maximaal 600Mb/s. Het valt wel op dat we sinds vorige week geen uncorrectables meer hebben, na 5 dagen blokjes in beeld. Lag uiteraard volledig aan ons volgens de klantenservice... monteur zou geld kosten, bla bla... op miraculeuze wijze was daarna alles opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 18-09-2022 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:01
Lopen er meer mensen tegenaan dat na telefonisch bellen een korting maar erg mager is tegenover nieuwe klanten?

Nieuwe klanten betalen het eerste jaar maar 50% van de normale abonnementskosten. Bestaande klanten (na bellen met willen opzeggen) alleen €20,- de eerste 6 maanden.

Dan maar over naar glasvezel voor €35,- per maand (1000Mbit verbinding). Voor het eerste jaar.

Ook na aangeven dat ik dezelfde deal wil als voor nieuwe klanten of anders naar KPN overstap, werd geen akkoord op gegeven. Ik zou als aanbieder dit juist met 2 handen aanpakken als een potentiële ex klant aan geeft wel te willen blijven maar dan met dezelfde deal als nieuwe klanten of wat de concurrentie aan biedt. Minder winst is nog altijd winst. Bedrijfs-economie 101..

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Noord27 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:14:
Lopen er meer mensen tegenaan dat na telefonisch bellen een korting maar erg mager is tegenover nieuwe klanten?

Nieuwe klanten betalen het eerste jaar maar 50% van de normale abonnementskosten. Bestaande klanten (na bellen met willen opzeggen) alleen €20,- de eerste 6 maanden.

Dan maar over naar glasvezel voor €35,- per maand (1000Mbit verbinding). Voor het eerste jaar.

Ook na aangeven dat ik dezelfde deal wil als voor nieuwe klanten of anders naar KPN overstap, werd geen akkoord op gegeven. Ik zou als aanbieder dit juist met 2 handen aanpakken als een potentiële ex klant aan geeft wel te willen blijven maar dan met dezelfde deal als nieuwe klanten of wat de concurrentie aan biedt. Minder winst is nog altijd winst. Bedrijfs-economie 101..

:X
Hoeveel korting anderen krijg is in dit topic volgens mij al ruim voldoende over geschreven?

spoiler:
6 maanden 20 euro korting is "standaard". Sommige krijgen een wat hogere korting en/of 9 maanden. De 50% korting voor nieuwe klanten hebben ze AFAIK nog bij niemand gematcht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSurf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Oeps, Jarco valt iets op... pling... diplomatiek artikeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
CreativeS schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:10:
Oeps, Jarco valt iets op... pling... diplomatiek artikeltje!
Jarco z'n missie, Ziggo kapot maken, is nog steeds in volle gang.

KPN krijgt alle lof, Ziggo alle stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Vraagje, morgen gaat mn Ziggo abbo in. Vandaag wordt alles al bezorgd. Zou ik dan vandaag al mn abbo kunnen activeren? Of zit ik dan vandaag zonder internet tot vannacht 00:00 uur. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
RobertMe schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:20:
[...]

Bellen kan uiteraard altijd, en korting zul je waarschijnlijk ook wel krijgen. Enige voordeel met concurrentie is dat je mogelijk een hogere korting krijgt.

* RobertMe heeft begin dit jaar gebeld omdat hij zich ook kon inschrijven voor glasvezel van Delta Fibre Nederland. Kon lullen hoe die wou, maar kwam niet verder dan 20 euro korting voor 6 maanden. Ondanks dat vele anderen hier 35 euro voor 6 maanden of 20 euro voor 9 maanden los wisten te peuteren. En die 20 euro voor 6 maanden lijkt standaard te zijn, als je belt krijg je die vrijwel altijd wel als ik hier zo lees.
Ik zal eens kijken wat ik ervan kan maken.

Had eerst gebeld met afdeling "nieuwe producten" vaak word je daar snel geholpen. Maar dat was al een wachttijd van 9 minuten. Die kon weinig betekenen, heeft mij doorverbonden met afdeling retentie. Wachttijd 10+ minuten, duidelijk dat ik niet de enige ben die dit oppakt op de maandagochtend :X

Eens kijken wat ze kunnen aanbieden als ik aangeef dat ik kan overstappen naar glasvezel voor tientallen euro's goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SuperCrisz schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:59:
Vraagje, morgen gaat mn Ziggo abbo in. Vandaag wordt alles al bezorgd. Zou ik dan vandaag al mn abbo kunnen activeren? Of zit ik dan vandaag zonder internet tot vannacht 00:00 uur. Hoe zit dat?
Daar kan jij zelf toch heel eenvoudig achterkomen? Aansluiten en gewoon proberen onder het mom van, nee heb je, ja ..... enz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Blij met hoe het is gegaan :) vriendelijke medewerker gesproken. Ik heb nu een half jaar 28 euro korting per maand en daarna een half jaar ongeveer 20 euro korting per maand.
Komende zes maanden betaal ik 64 ipv 92.

ESPN heb ik nu een jaar gratis en dan een half jaar een tientje korting per maand op Internet complete.

Kon het beter? Wellicht, dit was de eerste keer dat ik zo'n soort telefoontje deed en ik had weinig behoefte aan een harde onderhandeling. Prima zo, bedankt voor jullie tips/ input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
hardware-lover schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:37:
[...]

Daar kan jij zelf toch heel eenvoudig achterkomen? Aansluiten en gewoon proberen onder het mom van, nee heb je, ja ..... enz.
Dat klopt, maar het is toch geen ramp om het te vragen hier en de ervaringen van anderen vragen (tis immers een ervaringen-topic). Want als de ervaring is dat het pas morgen geactiveerd kan worden, dan ga ik niet nu de boel installeren met het risico dat het hele gezin zonder internet/tv zit

Acties:
  • +4 Henk 'm!
SuperCrisz schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:57:
[...]

Dat klopt, maar het is toch geen ramp om het te vragen hier en de ervaringen van anderen vragen (tis immers een ervaringen-topic). Want als de ervaring is dat het pas morgen geactiveerd kan worden, dan ga ik niet nu de boel installeren met het risico dat het hele gezin zonder internet/tv zit
Als je het modem aansluit kun je toch bv op de mobiele telefoon kijken of het wifi netwerk van het modem de lucht in komt, en verbinden? Dan weet je of het werkt zonder je hele netwerk plat te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SuperCrisz schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:57:
Als je ergens een diversiteit aan gebruikerservaringen tegen gaat komen, dan is het wel binnen dit topic ;)

Dus wat de ene gebruiker heeft ervaren of ervaart zegt (helaas) niets over die van een ander, dus daarom het advies, zelf even proberen. De noodzaak lijkt niet direct aanwezig gezien je nu nog een werkende oplossing hebt, maar alvast de handel "gebruiksklaar" zetten kan altijd vanzelfsprekend en dan wat @RobertMe ook aangeeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:08:
Als je bent overgezet op DOCSIS 3.1 betekent dat niet direct dat je ook 1000Mb/s beschikbaar hebt.
We hebben nu sinds 2 maanden DOCSIS 3.1 op onze Connectbox Giga, maar tot op heden maximaal 600Mb/s.
En sinds vannacht 02.00u hebben we nu ook één DOCSIS 3.1 upstream-kanaal.
Het DOCSIS 3.1 downstream-kanaal is wel van OFDM naar SQ-CAM gegaan, maar er lijkt verder weinig mis.
Uiteraard hetzelfde AOP als voor de aanpassing ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rwi_r1-sSQnRIbrL5D546oqvBJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9G4ZzIF7Qv74Tf09OL6B4SA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0tW9_kbyO16B6HY9jV_NTWosME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZW491qB6IMydYA7sIpwzHVg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTYmt3XwnmrQXYo1AQTBQP5W_GU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6hJdXwimlp9yOmgULRuHB0Y.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 42% gewijzigd door CreativeS op 19-09-2022 12:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:10:
[...]

Zaterdag een artikel op Totaaltv over update 4.42 die vanwege problemen zou zijn stopgezet, alleen gebaseerd op een melding van iemand op een ander forum.

https://www.totaaltv.nl/n...ni-vanwege-problemen-uit/

Diezelfde dag heb ik bij een familielid een Next Mini geïnstalleerd en het eerste wat de Next deed was de firmware updaten naar versie 4.42. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:10:

Oh, en wijs hem daar vooral niet op, dat blijft je achtervolgen tot de dag van vandaag. Oja, misschien hebben mijn klachten over zijn vele taalfouten ook niet geholpen. Taalfouten moeten af en toe kunnen, maar als het je werk is... rasamateur dat het is O-)

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 19-09-2022 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
CreativeS schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:28:
[...]

Oh, en wijs hem daar vooral niet op, dat blijft je achtervolgen tot de dag van vandaag. Oja, misschien hebben mijn klachten over zijn vele taalfouten ook niet geholpen. Taalfouten moeten af en toe kunnen, maar als het je werk is... rasamateur dat het is O-)
Ik kan nog steeds niet geloven dat DPG/Veronica hem een plaats geven, maar ja, we gaan weer teveel off-topic.
Pagina: 1 ... 266 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic