Acties:
  • +1 Henk 'm!
@timbe Technisch is het verschil groter. De gewone Next maakt gebruik van de DVB-C streams op de kabel en deze zijn van hogere kwaliteit en kosten je ook geen bandbreedte van je internet verbinding als je TV kijkt. Maar als je geen coax kabels het liggen naar je TV is de Next mini wee handiger want die hoef je alleen op je netwerk aan te sluiten. Handig als je bijv. van DSL/Glasvezel afkomt.
Als je de keuze hebt zou ik voor de gewone Next gaan, per definitie minder storingsgevoelig met livetv en het beeld zal minder achter lopen met een WK wedstrijd (voor als je daar om geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timbe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:36:
Hallo,

Ik heb nu een Media box Next, na een telefoontje met Ziggo krijg ik nu een Next box mini opgestuurd.
Naar mijn idee ga ik hier mee een stap terug of zeker niet voor uit, zeker om dat ik voor in de toekomst met een soundbar de optische uitgang.

Of zie ik dit verkeerd en ga ik er wel op voor uit?
Zo ja waarom zou ik voor de next mini moeten gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies.
Een paar vragen:
Heb jij Ziggo gebeld of heeft Ziggo jou gebeld ? En waarom ?
Waarom wordt er een next box mini naar jou gestuurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:50
Heb nu op 1 kamer een Google Chromecast met Google TV.
Is het de moeite waard om te ruilen voor de Next Mini ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Albert020 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:05:
Volgens mij niet:

de chromecast met google tv
daar kan kan je de ziggo app op installeren (waarschijnlijk heb je dat gedaan)
is waarschijnlijk gekocht (en kost je niets meer), terwijl je volgens mij de next mini "moet" huren

de next mini:
volgens mij (ik heb hem niet) kan je daar mee opnemen in de cloud (wat met de chromecast niet kan)
@jongetje dat wist ik niet.

dat lijkt mij dan duidelijk: alleen maar voordelen bij de chromecast

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 30-08-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@W1ck1e Als je cloud opleg opnemen hebt, werkt dat ook in de tv app op de googletv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:50
W1ck1e schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:22:
[...]
Volgens mij niet:

is waarschijnlijk gekocht (en kost je niets meer), terwijl je volgens mij de next mini "moet" huren

de next mini:
volgens mij (ik heb hem niet) kan je daar mee opnemen in de cloud (wat met de chromecast niet kan)

En bedankt ;)
jongetje schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:30:
@W1ck1e Als je cloud opleg opnemen hebt, werkt dat ook in de tv app op de googletv.
Ja dat werkt gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 30-08-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:33:
@timbe
[...]
kosten je ook geen bandbreedte van je internet verbinding als je TV kijkt.
Zou bij de Next Mini inmiddels ook niet meer het geval moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
timbe schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:36:
Hallo,

Ik heb nu een Media box Next, na een telefoontje met Ziggo krijg ik nu een Next box mini opgestuurd.
Naar mijn idee ga ik hier mee een stap terug of zeker niet voor uit, zeker om dat ik voor in de toekomst met een soundbar de optische uitgang.

Of zie ik dit verkeerd en ga ik er wel op voor uit?
Zo ja waarom zou ik voor de next mini moeten gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies.
Je zou ook nog de coax van je huidige Next gewoon direct in je tv kunnen steken. Dan houd je een heel behoorlijk ongecodeerd pakket in DVB-C (alles in HD behalve de zenders van RTL en Talpa) rechtstreeks op je tv. De Next Mini sluit je dan via ethernet (of draadloos) aan op je tv. Dan heb je het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Zou bij de Next Mini inmiddels ook niet meer het geval moeten zijn.
Waar komt de data voor de tv stream dan vandaan? Voor het modem is het gewoon ip verkeer, je kunt het testen door vol te downloaden uploaden als je tv kijkt. Mijn Next vond dat echt niet leuk en ging stotteren met afspelen van opnames. Tenzij je een bron hebt dat dit inmiddels is verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:22

iichel

Gazoooo

Zijn er meer mensen met problemen voor Ziggo Go?

Ik moet telkens inloggen, krijg een storingsmelding en kan geen TV kijken want dan wil ie dat ik een zenderpakket koop. Gister was alles nog prima.

Volgens de storingscheck zijn er geen problemen en het stappenplan op de site brengt geen oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xchiVB6.png

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Waar komt de data voor de tv stream dan vandaan? Voor het modem is het gewoon ip verkeer, je kunt het testen door vol te downloaden uploaden als je tv kijkt. Mijn Next vond dat echt niet leuk en ging stotteren met afspelen van opnames. Tenzij je een bron hebt dat dit inmiddels is verandert?
Heb je een idee van de bitrate waarmee de belangrijkste zenders op de Next Mini worden doorgeven? Is dat flink minder dan via DVB-C? En is het 1080p of 'gewoon' 1080i?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Binnen de Docsis specificaties heb je een mogelijkheid om aparte serviceflows op te zetten. Dit kan ook dynamisch op basis van een aantal voorwaarden. Ik durf niet te zeggen of dit al overal van toepassing is maar op basis van die techniek kan Ziggo op eenvoudige wijze bandbreedte reserveren voor IPTV zonder dat dit invloed heeft op je internetverbinding. Hetzelfde gebeurt nu ook al voor telefonie. Je snelheid wordt niet lager wanneer je een telefoongesprek voert.

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 30-08-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
iichel schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:58:
Zijn er meer mensen met problemen voor Ziggo Go?

Ik moet telkens inloggen, krijg een storingsmelding en kan geen TV kijken want dan wil ie dat ik een zenderpakket koop. Gister was alles nog prima.

Volgens de storingscheck zijn er geen problemen en het stappenplan op de site brengt geen oplossing.

[Afbeelding]
toevallig hier ook, inlog vereist maar geen mogelijkheid om via Windows iets te kijken.
IPad app werkt overigens wel zonder problemen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

Binnen de Docsis specificaties heb je een mogelijkheid om aparte serviceflows op te zetten. Dit kan ook dynamisch op basis van een aantal voorwaarden. Ik durf niet te zeggen of dit al overal van toepassing is maar op basis van die techniek kan Ziggo op eenvoudige wijze bandbreedte reserveren voor IPTV zonder dat dit invloed heeft op je internetverbinding. Hetzelfde gebeurt nu ook al voor telefonie. Je snelheid wordt niet lager wanneer je een telefoongesprek voert.
Kun je uiteraard wel binnenshuis nog issues hebben, als je GigaNet abo hebt en dan intern ook maar 1Gbit/s switches en je trekt de boel dicht is het binnenshuis ook dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W1ck1e schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:22:
[...]
Volgens mij niet:

de next mini:

Een mogelijk nadeel bij gebruik van de Ziggo Go TV app t.o.v. de Next Mini, de bitrate van live en replay TV ligt net onder de 5Mbit en is in 720p. @Albert020, als je de beeldkwaliteit nu voldoende vind dan is daar verder niets mee mis, maar ik verwacht dat de Next Mini wat dat betreft een betere kwaliteit op het scherm geeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 17:06

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Sjowhan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

toevallig hier ook, inlog vereist maar geen mogelijkheid om via Windows iets te kijken.
ik heb al 3 maanden gedoe met de ziggo-app op mn shield pro.

elke start opnieuw inloggen.
als je de app volledig uninstalled, het mapje van de storage verwijderd en weer installeerd werkt het een weekje goed. En daarna weer elke start uitgelogd.

inmiddels heb ik de app nu al 3 weken niet meer gebruikt en ga ik ws gewoon TV opzeggen. Nieuws is ook in de NPO app te kijken en kost niets Y:)

bovendien komen ze in december glasvezel aanleggen *O*

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JoSchaap schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

als je de app volledig uninstalled, het mapje van de storage verwijderd en weer installeerd werkt het een weekje goed. En daarna weer elke start uitgelogd.

inmiddels heb ik de app nu al 3 weken niet meer gebruikt en ga ik ws gewoon TV opzeggen. Nieuws is ook in de NPO app te kijken en kost niets Y:)

Het blijft bizar hoe ze Ziggo GO de facto de nek om hebben gedraaid. Vooral de versie voor Android TV.

Natuurlijk, na wat updates werkt het allemaal wel weer enigszins. Maar de functionaliteit en de stabiliteit zijn nog steeds stukken minder. Het blijft traag, het zit nog vol met bugs en ook de beeldkwaliteit is er zeker niet op vooruitgegaan. En dan zijn we inmiddels zo'n drie maanden verder...

Het blijft een onbegrijpelijke keuze, al zal het ongetwijfeld met besparingen te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Ik heb daar ook mijn beklag over gedaan (Play Store), en als reactie daarop vraagt Ziggo of ik mijn bevindingen op het Ziggo Forum wil delen. Ik had er eerder geen problemen mee maar de laatste tijd kwam het steevast terug.

Op een gegeven moment had ik er de buik zo vol van dat mijn maandenlange twijfel over Ziggo (en dan vooral over de Max abonnementsverhoging zonder dat er maar iets tegenover stond), dat ik de handel maar heb opgezegd. Na zo'n 22(?) jaar TV en internet via de kabel wordt het tijd voor een meer verstandige keuze.

Dus daar gaan mijn nog 4 geactiveerde smartcard's, de Next en Enigma2 decoders, aan alles komt een einde, per 23-09 om precies te zijn ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
[...]

Ik had dat van de week ook dat ik ineens opnieuw moest inloggen, lastig als je een wachtwoord van 20 karakters gebruikt.......
En de app blijft zo traag als wat op iedere input.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 16:02
W1ck1e schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
Een paar vragen:
Heb jij Ziggo gebeld of heeft Ziggo jou gebeld ? En waarom ?
Waarom wordt er een next box mini naar jou gestuurd ?
Ik heb zelf ziggo gebeld om mijn volop bellen op te zeggen.
Hier naast wel over mijn TV abonoment gesproken, en vervolgens krijg ik een mail dat er een next mini naar me onderweg is.
Weer gebeld en ook ziggo snapte niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@timbe Hebben zij misschien begrepen dat jij bellen wilde opzeggen en daardoor geen alles-in-1 meer zou hebben en dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 16:02
W1ck1e schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:56:
@timbe Hebben zij misschien begrepen dat jij bellen wilde opzeggen en daardoor geen alles-in-1 meer zou hebben en dus ....
geen idee, maar heb aangegeven dat ik de Next mini niet wil hebben.
Ik krijg nu als het goed gaat een retour doos toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:22

iichel

Gazoooo

Sjowhan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:03:
[...]

Ik heb het opgelost met een browser reboot + clear cache

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Albert020 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:05:
Mijn dochter heeft een Next Mini en ik moet zeggen dat het een mooi klein kastje is dat ook nog lekker vlot zapt. Het werkt in ieder geval flink beter dan ik verwacht had. De Next Mini heeft ook dezelfde afstandsbediening als de gewone Next dus spraakherkenning werkt ook gewoon. 4K wordt ook ondersteunt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 15:16

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:57
Krijg een mail dat ik gratis gebruik kan maken van Smartpods. Heb inmiddels zelf een goed netwerk aangelegd waardoor het niet meer nodig is.
Zou er een mogelijkheid zijn om ipv die Smartpods een gratis Viaplay pakket te krijgen?

Iemand al een poging gewaagd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 13:01

zeroday

There is no alternative!

zow .. dit is nieuw ..
ik heb zomaar ineens een nieuw IP adres .. zit ik op kantoor en kom nergens meer thuis bij
kijk ik via mijn controller zie ik een nieuw WAN ip adres die naar xxxx.ip.prioritytelecom.net verwijst

dat is voor het eerst in jaren ... gisteren in verschillende firewalls mijn thuis ip adres toegevoegd, kan ik opnieuw beginnen <lol>

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@zeroday Ja zo werkt dat. Eigenlijk heb je geluk gehad dat deze nog nooit is gewijzigd. Soms kun je na groot netwerkonderhoud een nieuw adres krijgen (of als je modem lang offline is geweest). Als je een vast adres wilt dan moet je een zakelijk abonnement nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:16
@zeroday Hier is mijn Ip ook veranderd.
En dat na 5 jaar ofzo.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:08
hardware-lover schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Ik heb daar ook mijn beklag over gedaan (Play Store), en als reactie daarop vraagt Ziggo of ik mijn bevindingen op het Ziggo Forum wil delen. Ik had er eerder geen problemen mee maar de laatste tijd kwam het steevast terug.

Op een gegeven moment had ik er de buik zo vol van dat mijn maandenlange twijfel over Ziggo (en dan vooral over de Max abonnementsverhoging zonder dat er maar iets tegenover stond), dat ik de handel maar heb opgezegd. Na zo'n 22(?) jaar TV en internet via de kabel wordt het tijd voor een meer verstandige keuze.

Dus daar gaan mijn nog 4 geactiveerde smartcard's, de Next en Enigma2 decoders, aan alles komt een einde, per 23-09 om precies te zijn ;)
Hamvraag…. Waar stap je naar over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jeuvie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:45:
Hamvraag…. Waar stap je naar over?
Youfone glas internet only met daarnaast de al langer in huis aanwezige streamingdiensten voor o.a. live/replay TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 13:01

zeroday

There is no alternative!

jongetje schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:16:
@zeroday Ja zo werkt dat. Eigenlijk heb je geluk gehad dat deze nog nooit is gewijzigd. Soms kun je na groot netwerkonderhoud een nieuw adres krijgen (of als je modem lang offline is geweest). Als je een vast adres wilt dan moet je een zakelijk abonnement nemen.
ik woon hier 8 jaar, heb nu iets van 5 jaar hetzelfde adres gehad, daarvoor had ik een andere router er tussen hangen en dan krijg je op basis van je mac sowieso een nieuw IP. Op zich geen probleem, alleen verrassend dat het nu zo ineens gebeurd(e).

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Sinds gisteren wordt rarbg ook geblokkeerd op IP ipv alleen op DNS. Ik gok dat Ziggo ook wat nieuwe "netwerk instellingen" heeft toegepast.

Het is, wat het is. Net de boel strak ingesteld en weer soort van terug bij af.

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 31-08-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
Chris.nl schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:02:
Sinds gisteren wordt rarbg ook geblokkeerd op IP ipv alleen op DNS. Ik gok dat Ziggo ook wat nieuwe "netwerk instellingen" heeft toegepast.

Het is, wat het is. Net de boel strak ingesteld en weer soort van terug bij af.
Kwam je daar gisteren achter? M'n fix heeft een timestamp van 3 juli.
Of is er nu weer iets nieuws?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:08:
[...]

Kwam je daar gisteren achter? M'n fix heeft een timestamp van 3 juli.
Of is er nu weer iets nieuws?
Ik weet niet wat je bedoelt met "m'n fix heeft een timestamp van 3 juli". Maar ik weet heel zeker dat ik eergisteren rarbg nog gewoon kon benaderen met DNS ingesteld op Cloudflare/Quad9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Chris.nl 3 Juli is de dag dat ik tegen de HSTS certificaat block aan liep en erachter kwam dat het IP rerouted is naar een page van Ziggo met wat mooie verhalen.
Vanaf die datum dus hier op IP niveau, waar ik direct omheen gewerkt heb.

Het verbaast mij dus dat jij dat dus nu pas hebt en het niet network-wide in 1 keer is doorgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 31-08-2022 20:27 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:27:
@Chris.nl 3 Juli is de dag dat ik tegen de HSTS certificaat block aan liep en erachter kwam dat het IP rerouted is naar een page van Ziggo met wat mooie verhalen.
Vanaf die datum dus hier op IP niveau, waar ik direct omheen gewerkt heb.

Het verbaast mij dus dat jij dat dus nu pas hebt en het niet network-wide in 1 keer is doorgezet.
Nou ja, valt wel mooi samen met de aangepaste IP's hier. Blijkbaar is er nu iets (meer?) network-wide ingesteld door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Klaarblijkelijk :+
Volgens mij waren ze (lees: Convenant) het al een tijdje verplicht 24-03-2022

Maar ik snap dat ze eerst de jaarlijkse prijswijziging door hebben gezet.

- knip -

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier gisteren mijn Ziggo abonnement opgezegd en voor de KPN aanbieding gegaan van €35 per maand voor TV en internet. Ik heb nog wel met Ziggo gebeld, maar de enige aanbieding die ze mij konden/wilden doen was 6 maanden €20 korting. Dat zou betekenen dat mijn abonnement voor 6 maanden naar €45 euro per maand zou gaan. Nieuwe klanten bieden ze mijn abonnement aan met een aanbieding van €37 voor 12 maanden.

Ook al moet ik wel wat inleveren qua internetsnelheid als ik naar KPN overstap is een prijsverschil van €30 euro voor mij te groot om te negeren. Als de aanbieding bij KPN voorbij is stap ik wel weer terug over naar Ziggo zodra ze een goede aanbieding hebben voor nieuwe klanten.

Op zich wel jammer, want ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest over Ziggo.

[ Voor 5% gewijzigd door Azer op 01-09-2022 12:34 ]

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
Heb ik nooit begrepen waarom ze niet dezelfde korting geven aan bestaande als aan nieuwe klanten als iemand dat zo vraagt... ik snap dat ze stilzwijgend verlengen he (verdient beter).. maar als iemand zo actief bezig is ermee, geef gewoon dezelfde korting...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Ewivis schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:40:
Heb ik nooit begrepen waarom ze niet dezelfde korting geven aan bestaande als aan nieuwe klanten als iemand dat zo vraagt... ik snap dat ze stilzwijgend verlengen he (verdient beter).. maar als iemand zo actief bezig is ermee, geef gewoon dezelfde korting...
Omdat klanten die al klant zijn niet zo snel weg zullen gaan. Terwijl de hoge korting wel een trigger kan zijn voor nieuwe klanten om over te stappen. En die 50% korting is ook alleen om KPN te matchen. Want anders hebben ze helemaal geen nieuwe aanwas meer. Zou me ook niks verbazen "als ze er op bij leggen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:59
Ewivis schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:40:
Heb ik nooit begrepen waarom ze niet dezelfde korting geven aan bestaande als aan nieuwe klanten
Nieuwe klanten doen ziggo's concurrentiepositie verbeteren, bestaande klanten niet. Dat heb ik hier al eens uitgelegd.

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:37
grun93 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:53:
[...]

Nieuwe klanten doen ziggo's concurrentiepositie verbeteren, bestaande klanten niet. Dat heb ik hier al eens uitgelegd.
Ok sorry had die niet gevonden. Punt blijft wel, als een klant moeite doet om te bellen, kunnen ze prima diezelfde korting geven, want hetzelfde geldt hier ook dan, alleen andersom. Je positie verzwakt als iemand weggaat en die van je concurrent wordt sterker. Dus ook bestaande klanten houden is goed voor de concurrentiepositie.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Azer schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:33:
Hier gisteren mijn Ziggo abonnement opgezegd en voor de KPN aanbieding gegaan van €35 per maand voor TV en internet. Ik heb nog wel met Ziggo gebeld, maar de enige aanbieding die ze mij konden/wilden doen was 6 maanden €20 korting. Dat zou betekenen dat mijn abonnement voor 6 maanden naar €45 euro per maand zou gaan. Nieuwe klanten bieden ze mijn abonnement aan met een aanbieding van €37 voor 12 maanden.

Ook al moet ik wel wat inleveren qua internetsnelheid als ik naar KPN overstap is een prijsverschil van €30 euro voor mij te groot om te negeren. Als de aanbieding bij KPN voorbij is stap ik wel weer terug over naar Ziggo zodra ze een goede aanbieding hebben voor nieuwe klanten.

Ik heb zelf geen contact opgenomen voor mijn opzegging maar ben daarna diverse keren gebeld door een (na later bleek) Ziggo nummer. Iedere keer als ik opnam werd direct de verbinding verbroken, dat ging voor 3 dagen op willekeurige tijden steeds zo (niet 's nachts gelukkig). Ze willen me pesten? :+

Afijn, nummer is in blokkade gegaan en ik heb inmiddels alles al binnen van Ziggo ter bevestiging van de opzegging, it's the final countdown...

Ik ben overigens ook niet ontevreden geweest over Ziggo maar ze zijn mij nu, voor hetgeen ik nog gebruik, te duur geworden. Een tijdelijke korting zet geen zoden aan de dijk, en ik ben niet het type wat steeds opzoek gaat naar de op dat moment beste aanbieding. Zal wel leeftijd gerelateerd zijn, op een gegeven moment vind men het wel goed zo ;)

Testing, one, two ...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:10

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ewivis schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:07:
[...]

Ok sorry had die niet gevonden. Punt blijft wel, als een klant moeite doet om te bellen, kunnen ze prima diezelfde korting geven, want hetzelfde geldt hier ook dan, alleen andersom. Je positie verzwakt als iemand weggaat en die van je concurrent wordt sterker. Dus ook bestaande klanten houden is goed voor de concurrentiepositie.
Klopt, dus dan krijg je vaak de afdeling retentie aan de lijn die je ineens wél een scherp(er) aanbod doet. Maar daarvoor moet je dus wel eerst (dreigen met) opzeggen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:08
remco_k schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:57:
[...]

Klopt, dus dan krijg je vaak de afdeling retentie aan de lijn die je ineens wél een scherp(er) aanbod doet. Maar daarvoor moet je dus wel eerst (dreigen met) opzeggen.
Daar heb ik dus helemaal geen zin in. Wil graag waardering als klant en niet willen hoeven bedelen. Op Internet Only Basic na alles van Ziggo de deur uitgedaan incl.Vodafone.

50/20 werkt goed maar moet iets langer wachten met grote downloads maar dat is dan maar zo. I.c.m. met NLziet helemaal tevreden.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jeuvie schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:37:
[...]

Daar heb ik dus helemaal geen zin in. Wil graag waardering als klant en niet willen hoeven bedelen. Op Internet Only Basic na alles van Ziggo de deur uitgedaan incl.Vodafone.

50/20 werkt goed maar moet iets langer wachten met grote downloads maar dat is dan maar zo. I.c.m. met NLziet helemaal tevreden.
Ja eens hoor, ik vind het ook vrij ongemakkelijk om te moeten dreigen met opzeggen. Het prijsverschil wordt echter op een gegeven moment zo groot dat je eigenlijk een dief van je eigen portomonnee bent als je niet overstapt.

Zoals ik in mijn eerdere bericht had getyped ben ik nu overgestapt. Maar als Ziggo mij de aanbieding had kunnen geven die nieuwe klanten ook krijgen, dan was ik wel bij ze gebleven. En daar heb ik dan best een ongemakkelijk telefoontje van 10 minuten voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:59
Ewivis schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:07:
Punt blijft wel, als een klant moeite doet om te bellen, kunnen ze prima diezelfde korting geven, want hetzelfde geldt hier ook dan, alleen andersom. Je positie verzwakt als iemand weggaat en die van je concurrent wordt sterker. Dus ook bestaande klanten houden is goed voor de concurrentiepositie.
Met de laatste zin ben ik het eens, klantbehoud is idd belangrijk. Klanten die einde contract zijn, willen ze graag houden want die kunnen ieder moment opzeggen mits met een maand opzegtermijn. Voor de moeite van je belletje bieden ze je al de standaard korting aan, dat is mooi meegenomen en snel verdiend. Voor ziggo ook een stukje zekerheid dat je nog een jaartje blijft, want je krijgt wel een nieuw jaarcontract. Win-win voor beiden, iedereen blij.

Voor de rest van je betoog zie ik niet waar het voordeel voor ziggo zit. Je bent klant en je blijft klant, daar verschuift hun marktaandeel niet door. Omdat je dreigt nieuwe klant te worden bij de concurrent wil je de nieuwe klanten korting van ziggo terwijl ze dan zwakker zouden worden, ziggo zou gek zijn als ze dat doen. 'Als' telt niet, je bent pas echt een nieuwe klant als je daadwerkelijk overstapt. Pas dan krijg je nieuwe klanten korting, van de nieuwe provider.

Ik zie dit soort telefoontjes overigens niet zozeer als bedelen, meer als zakelijk onderhandelen. Waardering is belangrijk en leuk maar daar koop je niks voor, je kunt de bakker niet betalen met schouderklopjes. Het is een spel waarbij zij meestal in het voordeel zijn. Op de afdeling retentie (klantbehoud) zitten hun meest ervaren mensen die een lijstje voor zich hebben met wat ze je mogen bieden, bovendien kunnen ze zien welke concurrenten er actief zijn op jouw adres. Bijvoorbeeld of er al glasvezel ligt of binnenkort komt. Het kan geen kwaad om als klant zelf ook alvast wat argumenten op papier te zetten voordat je belt. Overigens vermoed ik dat de meeste klanten helemaal niet bellen en om korting vragen, zelfs niet iedereen op dit forum.

Van mijn kant laat ik het graag hierbij, voordat het meer over economie en marketing gaat dan over ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:11
Ik heb nu al meet dan twee jaar een maandelijks opzegbaar contract bij Ziggo. Ik zie flinke kortingen voor nieuwe jaar abonnementen.

Iemand ervaring met het omzetten van zijn maandcontract in een jaar contract? Ik heb nu Ziggo complete + eredivisie + tv compleet voor ultra HD zenders a 90 euro pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

TFHfony

Professional Weirdo

MetalSonic schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:23:
Ik heb nu al meet dan twee jaar een maandelijks opzegbaar contract bij Ziggo. Ik zie flinke kortingen voor nieuwe jaar abonnementen.

Iemand ervaring met het omzetten van zijn maandcontract in een jaar contract? Ik heb nu Ziggo complete + eredivisie + tv compleet voor ultra HD zenders a 90 euro pm
Inmiddels zit ik bij KPN, maar in het verleden belde ik elk jaar naar Ziggo als mijn jaar contract was afgelopen om te vragen wat er mogelijk was bij verlenging.
Het varieerde een beetje. Maar 6 maanden 35 euro korting was zo'n beetje wat ik gemiddeld voor elkaar kreeg. (Ik had dan het snelste internet pakket met TV Complete).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:04
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met de Next na de laatste update ?

De Next is erg traag geworden en de EPG word niet meer geladen.
Blijkbaar komt dit doordat het modem in bridge staat.
Heb alles al geprobeerd maar geen succes en het modem ga ik niet van bridge afhalen.

Op het ziggo forum word er ook al over geklaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 11:23
Snel bellen met opzeggingen, en vragen wat ze voor je kunnen betekenen als je verlengd. Is automatisch een jaar dan. En daarna ieder jaar bellen.
MetalSonic schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:23:

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 12:58
Even ander vraagje. Weet iemand waarom het niet lukt om SoundCloud naar een next te streamen vanaf een iPhone of Android? Mijn next gaat middels HDMI naar mijn receiver en dan naar mijn tv. Voor tv werkt dat perfect met 5.1, maar SoundCloud werkt niet. Nu heb ik een chromecast in mijn receiver, dat werkt wel, maar dan moet ik op mijn receiver steeds van input kanaal wisselen. YouTube streamen werkt wel. Beide gaat toch over hetzelfde protocol? In mijn geval AirPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:11
Hurricane Jac schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:23:
Snel bellen met opzeggingen, en vragen wat ze voor je kunnen betekenen als je verlengd. Is automatisch een jaar dan. En daarna ieder jaar bellen.

[...]
Tot voor kort kon ik waar ik woon alleen Ziggo kiezen voor snel internet. Binnenkort krijg ik een KPN glasvezel aansluiting. Als ik die heb ga ik bellen en inderdaad vragen naar de opzeggen desk. Bedankt voor deze tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NitSuA schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:43:
YouTube streamen werkt wel. Beide gaat toch over hetzelfde protocol? In mijn geval AirPlay?
De next heeft een youtube app een daar stuur je die stream heen. De next is namelijk geen chromecast of airplay device en aangezien er geen soundcloud app is, kan de next deze niet oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Misschien dat iemand het hier weet. Streamen met de Ziggo go app naar mijn tv is echt drama. Als ik in een opname wil spoelen, laten we zeggen 30 seconden vooruit, dan kan ik 10 tot 15 seconden wachten voordat de stream verder gaat. Soms loopt de hele stream vast. Als ik spoel dan staat er wel meteen de goede tijd, alleen het beeld komt niet of veel later pas.

Andere apps hebben dit probleem niet, Netflix / HBO.

Tv is bekabeld aangesloten via een nieuwe switch naar de Connectbox Giga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:03:
[...]

Tot voor kort kon ik waar ik woon alleen Ziggo kiezen voor snel internet. Binnenkort krijg ik een KPN glasvezel aansluiting. Als ik die heb ga ik bellen en inderdaad vragen naar de opzeggen desk. Bedankt voor deze tip
Bellen kan uiteraard altijd, en korting zul je waarschijnlijk ook wel krijgen. Enige voordeel met concurrentie is dat je mogelijk een hogere korting krijgt.

* RobertMe heeft begin dit jaar gebeld omdat hij zich ook kon inschrijven voor glasvezel van Delta Fibre Nederland. Kon lullen hoe die wou, maar kwam niet verder dan 20 euro korting voor 6 maanden. Ondanks dat vele anderen hier 35 euro voor 6 maanden of 20 euro voor 9 maanden los wisten te peuteren. En die 20 euro voor 6 maanden lijkt standaard te zijn, als je belt krijg je die vrijwel altijd wel als ik hier zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Fwiw Ziggo kan de deal van de concurrent gewoon matchen.
Zelfs op een middenmoot pakketje (waar ik dit jaar enorm in gesneden heb) kon nog een goede korting gegeven worden.
(N.B. ik had de bevestiging van KPN al in de mail.)

Nu ging het mij niet om de korting, ik was het 'gedoe met Ziggo' gewoon goed zat. Mja, klaarblijkelijk heb ik ook mijn prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YalWWMkvKmvFDX8d41knmyN5DeA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lHqd2qepRWLpYRiOCBwzvaPO.png?f=user_large

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik nu gek, of is Internet + KabelTV niet meer mogelijk? Vind op de website alleen de standalone KabelTV (zonder internet etc dus).

Heb paar werken terug wel meegekregen dat ze wat hadden aangepast, maar dat was volgens mij het schrappen van Internet Basis (was IIRC de naam: dat goedkoopste pakket onder Internet Start dus). Met dan verschil naar Internet Only dat je met KabelTV wel Ziggo Go hebt als ik mij niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@RobertMe Klopt. Die staat niet online momenteel. Dat betekent niet noodzakelijk dat het niet mogelijk is, enkel dat ze het liever niet verkopen.

Als nieuwe klant kan je met ING rentepunten nu ook een mooie prijs krijgen (-50%x12):
https://meervoordeel.nl/meer/ingactieziggo

[ Voor 30% gewijzigd door Raymond P op 03-09-2022 23:17 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:03:
Ben ik nu gek, of is Internet + KabelTV niet meer mogelijk? Vind op de website alleen de standalone KabelTV (zonder internet etc dus).

Heb paar werken terug wel meegekregen dat ze wat hadden aangepast, maar dat was volgens mij het schrappen van Internet Basis (was IIRC de naam: dat goedkoopste pakket onder Internet Start dus). Met dan verschil naar Internet Only dat je met KabelTV wel Ziggo Go hebt als ik mij niet vergis.
Dat is via de website inderdaad niet meer te bestellen. Die beide wijzigingen kwamen tegelijk. Via de klantenservice zou het overigens nog wel moeten lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 04-09-2022 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TexMex schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:06:
[...]

Dat is via de website inderdaad niet meer te bestellen. Die beide wijzigingen kwamen tegelijk. Via de klantenservice zou het overigens nog wel moeten lukken.
Thanks, dan volgend jaar even bellen en kijken wat ze zeggen. Maar vraag me dan ook af wat het prijsverschil met internet only is. Ziggo Go gebruik ik eigenlijk niet. Voor een paar euro per maand is de garantie op TV kunnen kijken dan wel fijn. Maar dat moet natuurlijk geen €10 of zo zijn. Want bij internet only heb je natuurlijk hetzelfde zenderpakket als KabelTV. Alleen heb je bij de laatste garantie dat je TV kunt ontvangen en bij de eerste is het "toevallig" omdat die zenders niet versleuteld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:10:
[...]

Thanks, dan volgend jaar even bellen en kijken wat ze zeggen. Maar vraag me dan ook af wat het prijsverschil met internet only is. Ziggo Go gebruik ik eigenlijk niet. Voor een paar euro per maand is de garantie op TV kunnen kijken dan wel fijn. Maar dat moet natuurlijk geen €10 of zo zijn. Want bij internet only heb je natuurlijk hetzelfde zenderpakket als KabelTV. Alleen heb je bij de laatste garantie dat je TV kunt ontvangen en bij de eerste is het "toevallig" omdat die zenders niet versleuteld zijn.
Klopt inderdaad. Het verschil is eigenlijk alleen Ziggo GO. Het onversleutelde pakket 'Kabel TV' ontvang je inderdaad ook gewoon met een los internet-pakket. Dus als je daar genoeg aan hebt, zou ik daar gewoon voor gaan. Waarschijnlijk zit je goed zolang Ziggo niet volledig over gaat op IPTV. En dat zal vast nog wel even duren.

Het verschil tussen een los internet-pakket en internet plus Ziggo GO is momenteel in de meeste gevallen zes euro.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 04-09-2022 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TexMex schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:14:
[...]
En dat zal vast nog wel even duren.
"Even" lijkt me een understatement.

On 2017 heeft Ziggo aangekondigd te stoppen met Analoge radio + TV. Dat was na zo'n 4,5 jaar klaar.
Als DVB-C stopt dan zien we dat vast een paar jaar aankomen, gezien tig klanten dan aanpassing moeten doen/regelen.

DVB-C lijkt mij juist een enorme usecase voor Ziggo klanten. Imo het enige pluspunt t.o.v. glasvezel. Daarmee stoppen staat volgens mij gelijk aan zichzelf in de voet schieten.

[ Voor 62% gewijzigd door Chris.nl op 04-09-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:54
Chris.nl schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:42:
[...]

"Even" lijkt me een understatement.

On 2017 heeft Ziggo aangekondigd te stoppen met Analoge radio + TV. Dat was na zo'n 4,5 jaar klaar.
Als DVB-C stopt dan zien we dat vast een paar jaar aankomen, gezien tig klanten dan aanpassing moeten doen/regelen.

DVB-C lijkt mij juist een enorme usecase voor Ziggo klanten. Imo het enige pluspunt t.o.v. glasvezel. Daarmee stoppen staat volgens mij gelijk aan zichzelf in de voet schieten.
Er zijn ook glasvezelproviders die DVB-C leveren.

Maar ik denk dat de waarde van DVB-C wel minder wordt. Nu de streamingdiensten vaak ook prima kwaliteit leveren, zie ik niet meer wat DVB-C nog voor meerwaarde heeft. Wij kijken TV via Wifi en dat gaat prima. Geen aparte kabel voor TV meer nodig. En als je coax wil hebben voor stabiliteit kun je net zo goed ethernetkabels trekken, daar profiteren ook andere apparaten van.

Ik zit nog bij Ziggo voor twee redenen:
- Alternatieven hebben lagere snelheden (tot 60 Mb)
- het aansluitpunt zit op een handige plek centraal in huis dus overal wifi, in tegenstelling tot de telefoonlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kalentum schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:26:
[...]

Er zijn ook glasvezelproviders die DVB-C leveren.
Steeds minder en niet overal.
Maar ik denk dat de waarde van DVB-C wel minder wordt. Nu de streamingdiensten vaak ook prima kwaliteit leveren, zie ik niet meer wat DVB-C nog voor meerwaarde heeft.
Klopt, maar er zijn nog miljoenen die niet zo handig (bij de tijd) zijn als 'ons' en dik tevreden zijn met lineaire TV zonder extra kastje.
Wij kijken TV via Wifi en dat gaat prima. Geen aparte kabel voor TV meer nodig. En als je coax wil hebben voor stabiliteit kun je net zo goed ethernetkabels trekken, daar profiteren ook andere apparaten van.
Ik wil coax simpelweg omdat ik er gratis NPO mee kijk. Is gratis DVB-C bij Ziggo niet meer mogelijk dan lus is de coax in de meterkast weer door naar zolder, waar een antenne voor gratis NPO via DVB-T2 staat.

Voordeel van DVB-C is dat het beter beeld geeft, en er nog een bups andere zenders bij hangen.
Ik zit nog bij Ziggo voor twee redenen:
- Alternatieven hebben lagere snelheden (tot 60 Mb)
- het aansluitpunt zit op een handige plek centraal in huis dus overal wifi, in tegenstelling tot de telefoonlijn
Ik zit bij Ziggo voor DVB-C. Stopt dat feestje dan ga ik weer naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 02:14

ThaHandy

Discovery Channel

Probeert Ziggo mijn oud en vertrouwde Cisco EPC3928AD uit circuit te krijgen of zo. Deze is gebruik ik al ~8 jaar.

Op "magische" wijze heb ik sinds vorige week 200Mbit in plaats van de 300Mbit.

Hier ben ik dus gister achter gekomen. Modem weer gereset om te kijken of dit help en heb ik opeens ~100Mbit! Vandaag gereset en is de snelheid weer ~200Mbit.

Ziggo gebeld hierover. Zij geven aan dat het signaal goed is en het aan de modem ligt en nieuwe modem alles oplost. Dat zal wel, ik hoef die nieuwe modem niet.
Helaas was de optie kiezen of delen.... Nieuwe modem is onderweg :/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ID      Time                DL (Mbit/s) UL (Mbit/s) Ping (ms)
2470    4-9-2022 05:00:16   92.356088   30.646296   12.506  
2469    3-9-2022 05:00:18   183.777448  30.623432   12.593  
2468    2-9-2022 05:00:15   184.693864  30.608688   12.487  
2467    1-9-2022 05:00:14   183.756216  30.622912   12.688  
2466    31-8-2022 05:00:17  184.14196   30.635776   12.832  
2465    30-8-2022 05:00:32  153.474984  26.167096   33.25   
2464    29-8-2022 05:00:15  180.944024  30.720992   12.654  
2463    28-8-2022 05:00:14  183.732688  30.66444    12.713  
2462    27-8-2022 05:00:16  304.603144  30.690096   12.639  
2461    26-8-2022 05:00:17  305.46504   30.592848   12.262

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 04-09-2022 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:54
Vanochtend ook maar weer eens gebeld met Ziggo retentie. Ik hou niet van dreigen met opzeggen, maar open kaart gespeeld dat de KPN deal voor 35,- per maand te aantrekkelijk is om niet te overwegen. Eigenlijk direct 20,- per maand korting gekregen voor 9 maanden. We zijn prima tevreden over Ziggo en hebben geen zin in overstap gedoe, dus geaccepteerd. Kijken we over een jaar wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ouwe twitteraar. :)
nieuws: Ziggo maakt coaxloze Next Mini-mediabox beschikbaar voor alle tv-abon...

Zelf ga ik wel even bellen om mijn Next te vervangen door de Mini, want passief gekoeld. De gewone Next maakt bij mij, in de zomermaanden, best wat geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 05-09-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
meesje schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:12:
[...]

nieuws: Ziggo maakt coaxloze Next Mini-mediabox beschikbaar voor alle tv-abon...

Zelf ga ik wel even bellen om mijn Next te vervangen door de Mini, want passief gekoeld. De gewone Next maakt bij mij, in de zomermaanden, best wat geluid.
O-)

Scusi.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
virofi schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:50:
Vanochtend ook maar weer eens gebeld met Ziggo retentie. Ik hou niet van dreigen met opzeggen, maar open kaart gespeeld dat de KPN deal voor 35,- per maand te aantrekkelijk is om niet te overwegen. Eigenlijk direct 20,- per maand korting gekregen voor 9 maanden. We zijn prima tevreden over Ziggo en hebben geen zin in overstap gedoe, dus geaccepteerd. Kijken we over een jaar wel weer...
Ik hou ook niet zo van dit soort acties (vind het ook een beetje onrespectvol van Ziggo naar hun klanten die wel al jarenlang de volle mep betalen en niet huilie huilie doen aan de telefoon). Maar kennelijk is dit de manier hoe het werkt...

Zit je met die korting die je via de retentie-afdeling krijgt dan wel weer voor minimaal een jaar aan Ziggo vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:54
Palomar schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:46:
[...]

Ik hou ook niet zo van dit soort acties (vind het ook een beetje onrespectvol van Ziggo naar hun klanten die wel al jarenlang de volle mep betalen en niet huilie huilie doen aan de telefoon). Maar kennelijk is dit de manier hoe het werkt...

Zit je met die korting die je via de retentie-afdeling krijgt dan wel weer voor minimaal een jaar aan Ziggo vast?
Inderdaad, maar snap dat het strategisch ook niet heel handig is om die korting gewoon aan iedereen uit te delen, ook al is dat een beetje treurig. Nieuw jaarcontract inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 14-07 20:07
Wat is het verschil met de gewone site van ziggo en meermetziggo site.
Ik zie als je nieuw bent dat je 12 maanden 50% korting krijgt. Maar op de gewone ziggo site met samenstellen wordt dat niet toegepast maar om meermetziggo wel. Daarnaast heeft meermetziggo en meer aanbod qua snelheid. Ik kan daar 200mbit kiezen. Op de gewone site niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:46:
[...]

Je kunt er wat vinden. Maar het is nu eenmaal een gegeven dat als je niet jaarlijks belt (met retentie) dat je een dief van je eigen portemonnee bent. Ook al is het ‘maar’ 6 x 20 euro korting. Het blijft serieus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:07
meesje schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:12:
[...]

Is dat het enige verschil? Die van mij staat namelijk een stuk verder en hoor ik nooit. Ik kan verder geen reden bedenken om hem om te ruilen voor een mini. De iets lagere energie kosten zullen het verschil ook niet maken. Of zie ik iets over het hoofd? :)

Zou nog wel een tweede next willen maar die geven ze nog niet 'gratis' dus dat blijf ik nog even proberen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
hk12nl schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:19:
[...]

Is dat het enige verschil? Die van mij staat namelijk een stuk verder en hoor ik nooit. Ik kan verder geen reden bedenken om hem om te ruilen voor een mini. De iets lagere energie kosten zullen het verschil ook niet maken. Of zie ik iets over het hoofd? :)

Zou nog wel een tweede next willen maar die geven ze nog niet 'gratis' dus dat blijf ik nog even proberen :)
Geen coaxkabel en netwerkkabel meer door de woonkamer heen lijkt mij al een goede reden, mits het prima werkt via WiFi.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:07
Bull schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:21:
[...]

Geen coaxkabel en netwerkkabel meer door de woonkamer heen lijkt mij al een goede reden, mits het prima werkt via WiFi.
Is idd ook een goeie maar voor mij in dit geval niet belangrijk.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:04
hk12nl schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:23:
[...]

Is idd ook een goeie maar voor mij in dit geval niet belangrijk.
Oke maar ik zal mijn ouders er vast wel blij mee kunnen maken en dan met name mijn moeder want die vind dat als een echte vrouw betaamt natuurlijk spuuglelijk zo'n kabel door de halve woonkamer heen. Wij mannen denken alleen aan het resultaat en niet de weg ernaar toe. ;)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 14-07 20:07
Hoe zijn de apps op de mini next? Zoals Netflix, Prime, Apple TV etc?
Beetje goede bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Azer schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:33:

Precies het zelfde aanbod. Kreeg ook maar 6 maanden 20 korting aangeboden en meer kon er niet vanaf.

Na ruim 20 jaar ziggo/chello/upc en vodafone over naar KPN glasvezel.

Naar mijn mening niet zo handig van ze aangezien ik ook 4 telefoonabonnementen meeneem naar KPN want die contracten waren ook afgelopen

Las her en der dat anderen 9x35 euro aangeboden kregen, dat had ik wel prima gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 05-09-2022 16:52 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
lHybridl schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:04:
Wat is het verschil met de gewone site van ziggo en meermetziggo site.
Ik zie als je nieuw bent dat je 12 maanden 50% korting krijgt. Maar op de gewone ziggo site met samenstellen wordt dat niet toegepast maar om meermetziggo wel. Daarnaast heeft meermetziggo en meer aanbod qua snelheid. Ik kan daar 200mbit kiezen. Op de gewone site niet.
Die korting op meermetzigoo krijg je alleen maar als je nieuwe abonnee bent of tenminste langer dan 6 maanden niet meer.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:39
Vorige week overstap aangevraagd van KPN naar Ziggo op basis van de 50% korting 12 mnd. Ik wilde de mini omdat ik niet met COAX ga werken, dus die heb ik er bij besteld. Dan zit ik alsnog voordeliger dan bij KPN. Dankzij Tweakers las ik dus dat Ziggo sinds vandaag de NEXT mini levert, dus ik opnieuw bellen. Order er uitgegooid en nieuwe order gemaakt. Hij deed er zonder dat ik er naar vroeg gratis 12 mnd ESPN Compleet + 6 mnd Movies+series bij. En allemaal voor 35,25 per maand. Mijn vriendin zit bij Vodafone mobiel, dus straks ook een extra zender aanvragen: Ziggo Sport totaal. Deze voetbalfanaat is een blij mens. Goeie deal of niet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dym1c7yxYwWbyWZY0DEmzt2LHBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VslcIWJw7yEPfE5EELhToLul.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Tja, voor nieuwe abonnees is die korting ook geen probleem.
Bestaande langjarige abonnees zouden zo'n korting ook wel appreciëren en misschien als Ziggo als voorwaarde zou stellen "tenminste 5 jaar ononderbroken klant" dan zou dat best eens goed kunnen aanslaan.
Wel met zelf aanmelden zonder heisa.

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 06-09-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-07 18:14

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

snah001 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:38:
Tja, voor nieuwe abonnees is die korting ook geen probleem.
Bestaande langjarige abonnees zouden zo'n korting ook wel appreciëren en misschien als Ziggo als voorwaarde zou stellen "tenminste 5 jaar ononderbroken klant" dan zou dat best eens goed kunnen aanslaan.
Wel met zelf aanmelden zonder heisa.
Ik heb gehoord van langjarige ziggo abonnees die met een telefoontje naar de helpdesk ook korting konden krijgen. Kwestie van wie niet waagt wie niet wint denk ik?

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Mototaz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:06:
[...]

Ik heb gehoord van langjarige ziggo abonnees die met een telefoontje naar de helpdesk ook korting konden krijgen. Kwestie van wie niet waagt wie niet wint denk ik?
Dat doe ik ieder jaar. ;)
En ieder jaar met succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Zou toch ook mooi zijn als je dat zonder te hoeven bellen en kwasi smeken ook zou kunnen krijgen als je zoals genoemd bijvoorbeeld 5 jaar of langer onafgebroken bij Ziggo klant was.
Zou gewoon via hun website kunnen gaan bijvoorbeeld "al minstens 5 jaar onafgebroken klant bij ons? klik hier om dan met extra korting uw abonnement te verlengen".
Je zou daar zelfs gradaties in kunnen aanbrengen tussen 5 en 10 jaar klant of 10 jaar of langer klant......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:12
Ik neem aan dat Ziggo onderzoek doet in zijn klantenbestand. Ze zullen ongetwijfeld bijhouden wie er vertrekt en wie er blijft. Hier op tweakers lijkt het een komen en gaan van ziggo abonnees maar misschien zijn wij wel niet representatief voor de gemiddelde ziggo gebruiker.
Neemt niet weg dat ik het idee van @snah001 best handig vind, beetje zoals de anwb ook doet met zijn leden welke al jaren lid zijn, die krijgen bepaalde voordelen afhankelijk van de lengte van hun lidmaatschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarom zou Ziggo de mensen korting geven die er niet om vragen?

Al heb ik het idee dat Ziggo wel een van de weinig providers is die zulke kortingen geeft aan klanten die bellen. Dat merk ik bij KPN, T-Mobile en Online.nl bijv. niet. Niet in deze orde van grote iig.
Persoonlijk ben ik ook meer van overstappen. Als je dat eenmaal eens hebt gedaan en je spullen thuis zijn er op afgestemd is het elke keer een kwestie van omprikken. Zeker als je kunt wisselen tussen Glas, DSL en Coax kun je nog wat overlap inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Door alle kortingen voor nieuwe klanten en de isp-hoppers word abbo bij Ziggo volgend jaar gewoon weer verhoogd.
Dit jaar waren er ook al meerdere keren verhogingen.
Ze moeten de schade van al die kortingen toch ergens op verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:50:
Door alle kortingen voor nieuwe klanten en de isp-hoppers word abbo bij Ziggo volgend jaar gewoon weer verhoogd.
Mij is alleen de jaarlijkse verhoging bekend.
nieuws: Ziggo verhoogt prijzen en neemt jaarlijkse prijsverhoging op in voorw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
@meesje een aantal optionele pakketten waren verhoogd zo ook de jaarlijkse (standaard) verhoging.

Zal me niks verbazen als volgend jaar de prijsverhoging nog hoger gaat uitvallen. Ipv €5,- meer te betalen per maand naar iets van €10,- ik noem maar even een zijstraat.

Ziggo zou indd iets van 5 jaar moeten doen.
Nieuwe klant? Korting. Maar wel 5 jaar vast.
Zit je in het 5e jaar weer een korting.

Nu zit er een gat in de maas en zijn een aantal die ISP-hoppers zijn die ieder jaar switchen om goedkoop uit te zijn.
Het verlies wat Ziggo daaraan heeft word weer verhaald op de vaste klanten. En uiteindelijk word het allemaal steeds duurder.
Ook Ziggo is dief van hun eigen portemonnee.

[ Voor 43% gewijzigd door kevinmastah2005 op 06-09-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 13:16
Ik heb de mogelijkheid om mijn mediabox dat via COAX loopt om te ruilen voor een Ziggo Next Mini dat internetkabel of WIFI werkt.

Het eerste wat ik me gelijk afvroeg, nu het via internet gaat, gaat dit dan van mijn internet bandbreedte af als er TV gekeken wordt? Of was dit eigenlijk ook al het geval via COAX? (Mijn aanname was altijd dat COAX een apart TV signaal was dat je internet verbinding niet beïnvloedt.)

Dus als ik hevig zou downloaden op mijn PC, zou het dan ineens kunnen dat TV kijken via Next Mini gaat haperen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mm1985 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:45:
Ik heb de mogelijkheid om mijn mediabox dat via COAX loopt om te ruilen voor een Ziggo Next Mini dat internetkabel of WIFI werkt.

Het eerste wat ik me gelijk afvroeg, nu het via internet gaat, gaat dit dan van mijn internet bandbreedte af als er TV gekeken wordt? : JA
Of was dit eigenlijk ook al het geval via COAX? : NEE
(Mijn aanname was altijd dat COAX een apart TV signaal was dat je internet verbinding niet beïnvloedt.) : JA
Dus als ik hevig zou downloaden op mijn PC, zou het dan ineens kunnen dat TV kijken via Next Mini gaat haperen? : JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:49:
@meesje een aantal optionele pakketten waren verhoogd zo ook de jaarlijkse (standaard) verhoging.

Zal me niks verbazen als volgend jaar de prijsverhoging nog hoger gaat uitvallen. Ipv €5,- meer te betalen per maand naar iets van €10,- ik noem maar even een zijstraat.
Volgend jaar is er geen prijsverhoging, maar een inflatiecorrectie die géén recht geeft op ontbinding lopend contract. Heeft Ziggo dit jaar in de algemene voorwaarden opgenomen.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Chris.nl schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:06:
[...]

Volgend jaar is er geen prijsverhoging, maar een inflatiecorrectie die géén recht geeft op ontbinding lopend contract. Heeft Ziggo dit jaar in de algemene voorwaarden opgenomen.

Bron
Jij gelooft dat Ziggo niet gaat verhogen volgend jaar?
(JAARLIJKSE prijsverhoging).

Dan komt er volgend jaar een inflatiecorrectie en een prijsverhoging.
Ieder jaar zelfde liedje bij Ziggo.
Eerst een snelheidsverhoging van internet en dan de verhoging.
Ze moeten ook ieder jaar nieuwe klanten korting geven.
Je denkt toch niet dat Ziggo verlies gaat lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:09:
[...]

Jij gelooft dat Ziggo niet gaat verhogen volgend jaar?
Extra prijsverhoging is dit jaar al geweest. Internet only basic kost nieuwe klanten tussendoor niet meer €35 maar €40. Zomaar...
Dan komt er volgend jaar een inflatiecorrectie en een prijsverhoging.
Ieder jaar zelfde liedje bij Ziggo.
Eerst een snelheidsverhoging van internet en dan de verhoging.
Ik denk dat Ziggo voor nieuwe klanten gewoon de prijzen aanpast zoals ze willen (maar dan 1e x tijd met korting). En daarnaast voor bestaande klanten inflatiecorrectie toepast.
Ze moeten ook ieder jaar nieuwe klanten korting geven.
Je denkt toch niet dat Ziggo verlies gaat lijden.
Nee, dat denk ik niet. Zichzelf in de voet schieten is wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
@Chris.nl
Volgend jaar 2023 rond Juni/Juli komt Ziggo gewoon met een nieuwe JAARLIJKSE prijsverhoging.
Ziggo (verzint) gewoon een nieuwe reden daarvoor.
Zeker als Ziggo hun beleid niet gaat aanpassen met al die kortingen die ze geven aan Nieuwe en isp-hoppers.

Mark my words.

[ Voor 46% gewijzigd door kevinmastah2005 op 06-09-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:38:
@Chris.nl
Volgend jaar 2023 rond Juni/Juli komt Ziggo gewoon met een nieuwe JAARLIJKSE prijsverhoging.
Ziggo (verzint) gewoon een nieuwe reden daarvoor.
Zeker als Ziggo hun beleid niet gaat aanpassen met al die kortingen die ze geven aan Nieuwe en isp-hoppers.

Mark my words.
Alleen kunnen klanten bij een prijsverhoging het contract ontbinden. Bij een inflatiecorrectie kan dat niet meer, want daarvoor hebben ze nu de algemene voorwaarden aangepast.
En wat ze nu tot elk jaar gedaan hebben, en prijsverhoging noemen, deden ze toelichten als "toegenomen kosten" oftewel "door inflatie wordt het duurder, en dat rekenen we door".
Ik geloof dus niet dat ze zomaar een prijsverhoging gaan doen (klanten kunnen dan het contract ontbinden), wel dat ze in juni/juli de prijzen verhogen, als zijnde inflatiecorrectie (waarbij klanten niet het contract mogen ontbinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:47
kevinmastah2005 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:50:
Schade? Welke schade? Nieuwe klanten leveren geld op, anders zijn het geen klanten...
Pagina: 1 ... 265 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic