Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Jordyz schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:52:
[...]

Hier ook weinig problemen met de connectbox.. Soms 64/65 apparaten actief en nog steeds geen problemen.

Nu bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
dat is ook niet de problemen die mensen ervaren soms met de connectbox het gaat om low latency gaming en torrent verbindingen/vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Amphiebietje schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:24:
en die ene keer toen er ergens buiten een kabel was doorgesneden en de oplossing van Ziggo was om 6 maanden lang een UTP kabel tussen twee schakelkasten over een openbaar grasveld te laten lopen 8)7 )...
Serieus? _O-

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 19:00
Wat je hier meet is bufferbloat (oftewel latency onder load, die veroorzaakt wordt door te grote buffers). Dit kan in de Ubee zitten, maar ook in andere netwerkapparatuur (zoals de router, switch, wifi ap).

Dit is wat ik meet met de ubc1318zg, icm een Fortinet F series op fortios 7.2, meraki switch en ruckus r750 op de nieuwste unleashed firmware; gemeten met een iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/i/5124044959.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:03
Fret Raket schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:18:
[...]

Test je wel naar dezelfde server dan? Niet alle servers zijn altijd beschikbaar, en als je niet handmatig kiest, pakt hij meestal elke keer een andere...
Yes, ook met dezelfde servers blijft het verschil. Ultieme test zou natuurlijk zijn om een Connectbox op mijn aansluiting te proberen, maar daar geef ik de Ubee niet voor op. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
@dennisdennis12 , heldere uitleg, thnx. De Ubee staat in bridge, en kan hem sinds een paar weken helaas niet meer zelf naar router modus switchen. Anders had ik dat even snel geprobeerd om mijn eigen netwerk uit te sluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door zunrob op 21-05-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Daarmee sluit je nog je eigen netwerk niet volledig uit als je het over WiFi test. De beste manier om het te testen is eigenlijk om jouw pc direct op de router aan te sluiten. Mits jouw router snel genoeg is, zit de bufferbloat daar waarschijnlijk niet in. Meestal zit het in het apparaat wat de beperking vormt in de bandbreedte (zoals WiFi of het modem/de netwerkinfrastructuur van ziggo). Echter je kunt soms toch verschillen meten tussen routers, omdat sommige speciale algoritmes gebruiken om bufferbloat te reduceren (SQM, cake, RED, ed). Daarnaast hebben WiFi APs soms ook behoorlijke buffers, met als doel om de instabiliteit in snelheid van WiFi wat te compenseren (op ms schaal fluctueert de snelheid van WiFi wat, door een grotere buffer voorkomt het AP dat tcp automatisch de downloadsnelheid reduceert. Hierdoor haal je dus een hogere downloadsnelheid ten koste van bufferbloat. Sommige APs gebruiken daarnaast, in dit ‘besluit’, ook een vorm van Qos om te bepalen in hoeverre het verkeer gebufferd mag worden (dus hoe belangrijk latency vs throughput is). Bij ruckus heet dit bijvoorbeeld smartcast, maar andere merken ( zoals Cisco, Aruba, UniFi, ed) hebben vaak ook wat algoritmen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:46

Amphiebietje

In de blubber

muisje1997 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:24:
[...]

dat is ook niet de problemen die mensen ervaren soms met de connectbox het gaat om low latency gaming en torrent verbindingen/vpn
Bij het gebruik van VPN heb ik ook geen problemen. Nou ja, zolang ik geen verbinding probeer te maken over IPV6 (waarvan ik echter niet weet of dat Ziggo was of de desbetreffende website die zijn ipv6 versie verkeerd hadden geconfigureerd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:46

Amphiebietje

In de blubber

Ja (5-6 meter). Hoe ze er bij de gemeente in geslaagd zijn nooit die kabel te verschrotten bij het maaien van het grasveld, snap ik nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:38
@zunrob Als ik het goed begrijp heb je dus geen 'nieuwe' ubee maar een 1318 zonder accesspoint?

Je hebt nu dus eigen accesspoints en dat vergelijk je met de accesspoint onboard een connectbox?
Of had je bij gebruik van de connectbox ook al eigen accesspoints?

@dennisdennis12 legt het netjes uit maar volgens mij is het je nog niet helemaal duidelijk wat je exact aan het testen bent.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
@dennisdennis12 en @Raymond P.

Mijn vorige berichtjes waren wat kort (getypt op de telefoon), daarom nu even wat uitgebreider.

Mijn netwerk bestaat uit een ziggo modem in bridge, met daarachter een eigen router (Fritz 7590). Daaraan hangt o.a. nog een los AP.
Recentelijk is mijn oude Ziggo modem (een Cisco EPC3212) vervangen door de nieuwe Ubee 1318. Sindsdien valt op dat de internetverbinding soms wat "sluggish" aanvoelt. De maximale snelheid die ik met het oude modem haalde haal ik ook gewoon met het nieuwe modem. Wat opvalt is dat de ping soms hoger is, maar vooral dat de jitter (dus het verschil tussen pings) soms echt groot is.

Ik heb o.a. met meerdere laptops bedraad aan mijn router aangesloten getest met de kabeltest van DSLreports, en ook hier valt de hogere ping (ook vergeleken met andere testers op de site) onder load op.

Om simpel te vergelijken heb ik de Ookla Speedtest (dus idd via WiFi, maar wel 5 GHz en direct naast router/AP) gebruikt om mijn aansluiting te vergelijken met een connectbox elders. Dan valt me op dat bij die connectbox aansluitingen (wel fZiggo, waarbij ik in fUPC zit) die pings veel lager zijn.

En ik vroeg me eigenlijk af waar dat dan inzit, omdat zover ik vind de Ubee superieur is aan de Connectboxen.

[ Voor 196% gewijzigd door zunrob op 22-05-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Edit.

[ Voor 99% gewijzigd door zunrob op 22-05-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@zunrob In dat geval is mijn screenshot van de speedtest redelijk vergelijkbaar voor jou.
Ubee 1318ZG in bridge met daarachter een router (mikrotik) en accesspoints (engenius) in fUPC gebied.
Ik ervaar geen stroperigheid, een jitter test terwijl mijn lijn goed belast wordt is altijd onder een acceptabele 10ms. Wel draai ik een DNS server (resolving bind) met een homebrew (pi-hole like) badlist.

Als je wilt stress-testen en/of diagnose wilt draaien dan sla je dus wifi over. Maar voordat je daaraan begint zou ik eerst even je modem in duiken en een kijkje nemen naar je lijnkwaliteit @modem, docsis 3.1 is een heel stukje gevoeliger dan de (nog) oudere meuk.

edit: dat heb je dus al gedaan, tijd om hulp te vragen op het community forum wellicht?

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 22-05-2022 10:38 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Zijn er hier toevallig gebruikers van dit pakket? Weet iemand toevallig wat je daarvoor krijgt? Er staat officieel niet bij dat je internet krijgt, maar gezien de prijs zal het vast niet alleen tv + bellen zijn zonder internet.

https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
@zunrob . Ik zie wel een significant verschil in de speedtest van die van mijn en die van @Raymond P , vergeleken met jouw speedtest. Wij hebben namelijk alleen een lichte bufferbloat in de download, maar jij hebt ook bufferbloat in de upload. Het lijkt er dus op dat het netwerk van @Raymond P en van mij een vorm bevatten van QOS wat bij jou niet aanwezig is (zoals in de firewall/router of in de ubee (misschien draai jij ook nog een oudere firmware).

Echter, jij geeft aan dat je een fritzbox hebt. Die heeft voortaan ook een vorm van SQM, namelijk ingress shaping (die zit enigszins verborgen in het support menu, maar als je daarop googelt dan kun je het zo vinden). Zou je eens kunnen proberen om dat aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:30
Hugo__Boss schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:42:
Zijn er hier toevallig gebruikers van dit pakket? Weet iemand toevallig wat je daarvoor krijgt? Er staat officieel niet bij dat je internet krijgt, maar gezien de prijs zal het vast niet alleen tv + bellen zijn zonder internet.

Geen gebruiker van dit pakket, maar ik ben wel bang dat er geen internet bij zit. Zoek maar eens op nederlandse prijsvergelijken sites naar "ziggo vast bellen" Daarnaast is 14 eurocent per minuut bellen niet goedkoop. Geen idee hoe het werkt dat je dan ziggo go kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:42:

Voordelig bellen voor 14 cent per minuut met een starttarief van 14 cent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ziggo go werkt ook buiten een ziggo internet verbinding om de android app dan niet de android tv app
en je krijg er zeker weten een ziggo modem bij telefonie bij ziggo werkt via packetcable geen idee of daar een kleine internet/service flow bij zit voor de telefonie welke je ook kan gebruiken voor internet gebruik

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Voor wie het boeit. Waarschijnlijk is het simpelweg overbodig om de Ubee actief te koelen, maar ik ben graag zuinig op m'n hardware en hoop de Ubee lang stabiel te houden dus....

In de specs van de Ubee staat Operating Temperature: 0℃ ~ 45℃ en ik neem aan dat hierbij een redelijk geventileerde of open omgevingsruimte bedoeld wordt. M'n meterkast is niet geventileerd, m'n Ubee werd +60graden, an sich niets mis mee. Waarschijnlijk zal ie zelfs bij een hittegolf gewoon stabiel blijven, maar ik had nog een pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 140mm liggen. Daar een USB connector op gesoleerd en deze in de Ubee gedrukt. Op 5volt draait de fan langzaam en geluidsstil, ik heb um zo opgehangen dat ie afzuigt. Satéprikkers FTW :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sqkJfQmKi1lVb_WIlKxz2-WQWM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XFIdCezcS5qJnMSM3ikwYyB7.png?f=user_large

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7jQgEi_Sp1BFKq2urTwZ7pV-uY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bevz0fmeKV5GLNn2hcpOZjTL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Raymond P schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:36:
@zunrob In dat geval is mijn screenshot van de speedtest redelijk vergelijkbaar voor jou.
Ubee 1318ZG in bridge met daarachter een router (mikrotik) en accesspoints (engenius) in fUPC gebied.
Ik ervaar geen stroperigheid, een jitter test terwijl mijn lijn goed belast wordt is altijd onder een acceptabele 10ms. Wel draai ik een DNS server (resolving bind) met een homebrew (pi-hole like) badlist.

Als je wilt stress-testen en/of diagnose wilt draaien dan sla je dus wifi over. Maar voordat je daaraan begint zou ik eerst even je modem in duiken en een kijkje nemen naar je lijnkwaliteit @modem, docsis 3.1 is een heel stukje gevoeliger dan de (nog) oudere meuk.

edit: dat heb je dus al gedaan, tijd om hulp te vragen op het community forum wellicht?
Op het forum ben ik helemaal uitgeholpen. Er zijn diverse monteurs gekomen, en er is geconstateerd dat de SNR van mijn OFDM-kanaal lager is dan de overige kanalen. De (niet-Ziggo) experts op het forum wijten het daaraan. Ziggo zegt er niks aan te kunnen doen, en vindt het prima. Waarschijnlijk komt het door de apparatuur in de wijkkast die te oud is en op het toppen van zijn kunnen draait. Maar ik baal er wel een beetje van.

Ik zal eens op zoek gaan naar die QOS @dennisdennis12!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
@zunrob
Welke waarden geeft de connectbox nu aan dan?\
Het lijkt mij echter vreemd dat dit bufferbloat veroorzaakt, maar verder wel stabiel de maximale snelheid behaalt. Op het moment dat onvoldoende kanalen operationeel zijn, dan verwacht je eerder een terugval in snelheid (stabiliteit in snelheid), i.p.v. bufferbloat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
dennisdennis12 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:23:
@zunrob
Welke waarden geeft de connectbox nu aan dan?\
Het lijkt mij echter vreemd dat dit bufferbloat veroorzaakt, maar verder wel stabiel de maximale snelheid behaalt. Op het moment dat onvoldoende kanalen operationeel zijn, dan verwacht je eerder een terugval in snelheid (stabiliteit in snelheid), i.p.v. bufferbloat.
Ik heb dus een 1318. Hier het overzicht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97ZTfuBG6umuitkegIaGFP2bFg0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rIW3nhD8avrppJMuSFgY7mN1.png?f=fotoalbum_large

Vooral veel correctables op het OFDM-kanaal. Maar dat is download, geen upload. Maar je ziet duidelijk dat alle andere kanalen rond de 40dB zitten qua SNR, maar OFDM lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
@dennisdennis12.

Ingress shaping NIET actief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUoRj-ViiVCPKnbXvxSntoIAAps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6oruWmD0Z0Ur2fAbSfwYqO5.jpg?f=fotoalbum_large

Ingress shaping actief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgvCFmsc1tV3cRNzienA2SWj-7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8GH7IGLnOpFPvbtaBtvLS4U.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen effect op de download. Maar de ping is duidelijk veel lager! Alleen de maximale snelheid wordt niet gehaald. Nou boeit dat kleine verschil me niet zoveel. Upload lijkt weinig te doen.

Overigens heb ik ook geprobeerd om de de realtime toepassingen te prioriteren (volgens mij is dat de enige vorm van QOS mogelijk in de Fritz), maar dat maakte niks uit.

Edit: Met DSL reports exact hetzelfde. De bufferbloat is super laag met download nu met Ingress shaping actief. Lijkt echter geen effect te hebben op de upload...

[ Voor 23% gewijzigd door zunrob op 22-05-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
zunrob schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:37:
[...]

Ik heb dus een 1318. Hier het overzicht. [Afbeelding]

Vooral veel correctables op het OFDM-kanaal. Maar dat is download, geen upload. Maar je ziet duidelijk dat alle andere kanalen rond de 40dB zitten qua SNR, maar OFDM lager.
dan moet je die van mij maar eens zien vele correctables op het ofdm kanaal na 6 uur uptime vanwege abbo upgrade reset gehad

merk nergens wat van schijnt normaal te zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTFLz6TM2JyrbitGCjn6a01-Zw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/68dwU9UlixBzrqWLTg0BBQWf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssJY5ZeXtBNioKjBrHhPD43J9BQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kguiLpFsHi6oBhjgRWVWjLRy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Dit is inderdaad niets om je zorgen om te maken. Ingress shaping werkt inderdaad alleen op inkomend verkeer (ingress), en hoort inderdaad de download ook iets te reduceren. Op de upload kun je reguliere qos gebruiken, die je iets onder de Max upload in dient te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
dennisdennis12 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:33:
Dit is inderdaad niets om je zorgen om te maken. Ingress shaping werkt inderdaad alleen op inkomend verkeer (ingress), en hoort inderdaad de download ook iets te reduceren. Op de upload kun je reguliere qos gebruiken, die je iets onder de Max upload in dient te stellen.
Waar precies stel ik dat in bij de Fritz 7590?

En hoe kan het dat een connectbox standaard wel lage latency haalt maar wel de maximale abonnementssnelheid. Als daar een vergelijkbare optie aan zou staan zou die max snelheid niet worden gehaald toch?

Valt trouwens ook als je naar de bufferbloat kijkt tijdens een upload deze de eerste seconde of zo wel laag is (20ms) maar daarna omhoog schiet.

[ Voor 28% gewijzigd door zunrob op 22-05-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand ervaring met het alleen opzeggen van "vaste" telefonie? Ik heb een alles in één pakket met de laagste snelheid en TV middels een eigen CI+ kaart en een oude smartcard uit het Casema tijdperk. Vooral dat laatste wil ik graag zo houden. Ik overweeg telefonie onder te brengen bij een onafhankelijke VOIP provider, maar ik wil dus liever niet dat ik dan een heel nieuw abo krijg met een mediabox XL of zo. En ik wil er liever ook niet een jaar aan vast zitten...

Iemand ervaring?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Roetzen schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:30:
Heeft iemand ervaring met het alleen opzeggen van "vaste" telefonie? Ik heb een alles in één pakket met de laagste snelheid en TV middels een eigen CI+ kaart en een oude smartcard uit het Casema tijdperk. Vooral dat laatste wil ik graag zo houden. Ik overweeg telefonie onder te brengen bij een onafhankelijke VOIP provider, maar ik wil dus liever niet dat ik dan een heel nieuw abo krijg met een mediabox XL of zo. En ik wil er liever ook niet een jaar aan vast zitten...

Iemand ervaring?
Gedaan, ik moest geloof ik wat handmatig laten corrigeren daarna, maar je krijgt daarna hetzelfde pakket met als toevoeging "zonder bellen".

Inderdaad hier ook de trotse eigenaar van een Casema smartcard.

[ Voor 4% gewijzigd door Hugo__Boss op 22-05-2022 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:30:

Iemand ervaring?
Per maart over gestapt op CheapConnect. Na acceptatie portering Ziggo gebeld "om eens te babbelen" en was on principe vrij in wat ik wou. Door keuze / aanhouden TV Start wel een Mediabox XL gekregen, maar die heb ik alleen even aangesloten om te "activeren" waarna de gratis movies & series XL ook beschikbaar kwam. Daarna is die weer de doos in gegaan en staat op zolder. @home smartcard werkt nog steeds perfect, net zoals de oude(re) Ziggo Smartcard. Je hebt alleen een probleem met bestaande smartcards als je er al 5 geregistreerd hebt. Je moet er dan één opgeven zodat er een plekje vrij komt voor de Mediabox.

Vergeet trouwens ook niet te controleren of je TV niet ook kunt / wilt downsizen naar Kabel TV. Steeds meer zenders zijn daarin beschikbaar, in HD. Van de grote / bekende zijn alleen RTL en SBS / Talpa dat nog niet. Dan bespaar je nog wat, en heb je überhaupt geen smartcard nodig.
Zelf wist ik dat in ieder geval niet toen ik abo verlengde / aanpaste. Anders had ik zeker toen al even met netwerkid 4444 getest of daar alles, goed genoeg, in zit voor wat ok nog TV kijk. Nu voor volgend jaar dat dus even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
@zunrob
Ik heb zelf geen fritzbox thuis staan, dus ik kan helaas geen screenshot voor je maken. Maar volgens mij kun je bij de netwerkinstellingen (wan instellingen o.i.d.) ergens de upload en download invoeren. Dat zorgt automatisch voor een vorm van qos. En, meer specifieke qos, per applicatie, kun je eventueel nog ergens anders instellen (om bepaalde games bijvoorbeeld voorrang te geven).

M.b.t. geen invloed van bufferbloat op de download in de connectbox. Dat kan meerdere redenen hebben, het kan zijn dat die connectboxen een ander algoritme gebruiken, wat minder invloed heeft op latency. Het kan ook zijn dat de ubee een veel grotere buffer heeft, waardoor de connectbox minder last heeft van bufferbloat (ervan uitgaande dat de bufferbloat ook daadwerkelijk in het modem zit). Daarnaast kan het ook zo zijn dat ziggo een iets hoger snelheidsprofiel kiest op de connectbox, om te compenseren voor het effect van deze algoritmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
dennisdennis12 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:33:
@zunrob
Ik heb zelf geen fritzbox thuis staan, dus ik kan helaas geen screenshot voor je maken. Maar volgens mij kun je bij de netwerkinstellingen (wan instellingen o.i.d.) ergens de upload en download invoeren. Dat zorgt automatisch voor een vorm van qos. En, meer specifieke qos, per applicatie, kun je eventueel nog ergens anders instellen (om bepaalde games bijvoorbeeld voorrang te geven).

M.b.t. geen invloed van bufferbloat op de download in de connectbox. Dat kan meerdere redenen hebben, het kan zijn dat die connectboxen een ander algoritme gebruiken, wat minder invloed heeft op latency. Het kan ook zijn dat de ubee een veel grotere buffer heeft, waardoor de connectbox minder last heeft van bufferbloat (ervan uitgaande dat de bufferbloat ook daadwerkelijk in het modem zit). Daarnaast kan het ook zo zijn dat ziggo een iets hoger snelheidsprofiel kiest op de connectbox, om te compenseren voor het effect van deze algoritmen.
Ik had die snelheden altijd al netjes ingesteld op de max snelheid van mijn abonnement (150/15 Mbps). Heb ze nu iets hoger gezet (155/20) en dit is het resultaat! De ping tijdens upload is nu dus veel beter geworden. Blijkbaar gaat er iets niet helemaal lekker in de Fritz als de snelheid die je dus daadwerkelijk kunt halen net iets hoger ligt dan de ingestelde snelheid.

Dus ingress shaping heeft de ping tijdens download flink verbeterd zoals je ziet, en het hoger instellen van de upload waarde (hoger dan abonnement) de ping tijdens upload.

Zitten er nadelen aan het gebruik van ingress shaping? Ik zie dat ik met de functie uit ongeveer een gelijke ping tijdens download haal als jij en @Raymond P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw_Fk1Bv6CZD137O-JMZR6WNpf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkIOORQHUX5oMoC7tirxi8Go.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
@zunrob volgens mij heeft het geen nadelen, maar ik ben geen Fritzbox expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
dennisdennis12 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:42:
@zunrob volgens mij heeft het geen nadelen, maar ik ben geen Fritzbox expert.
Bedankt. Ik laat het voorlopig eens zo staan.

Nog een vraag, wat ik niet helemaal snap: op het moment dat ik bijvoorbeeld de telefoon met de 2.4 GHz band laat verbinden (of met de 5 GHz met een zwak signaal, dus grote afstand tussen client en AP) is de verbindingssnelheid tussen client en AP minder dan mijn max download snelheid van Ziggo. Hoe kan het dat op dat moment de ping snelheden wel weer flink omhoog gaan? Wat is de reden dat ze niet even laag blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
@zunrob dat is het verhaal van buffering in het AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
dennisdennis12 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:45:
@zunrob dat is het verhaal van buffering in het AP.
Is dat inherent aan het werkingsprincipe, of zou je dit met andere hardware kunnen voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
@zunrob Dat is gedeeltelijk inherent aan de werking van een AP, maar sommige APs hebben dit meer dan anderen. De vraag is echter of dit slecht is, in het geval van WiFi. Enige buffering zorgt namelijk voor een hogere throughput over WiFi. En sommige APs zijn wel zo intelligent om afhankelijk van het soort verkeer wel/niet te bufferen.
dennisdennis12 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:51:
Daarmee sluit je nog je eigen netwerk niet volledig uit als je het over WiFi test. De beste manier om het te testen is eigenlijk om jouw pc direct op de router aan te sluiten. Mits jouw router snel genoeg is, zit de bufferbloat daar waarschijnlijk niet in. Meestal zit het in het apparaat wat de beperking vormt in de bandbreedte (zoals WiFi of het modem/de netwerkinfrastructuur van ziggo). Echter je kunt soms toch verschillen meten tussen routers, omdat sommige speciale algoritmes gebruiken om bufferbloat te reduceren (SQM, cake, RED, ed). Daarnaast hebben WiFi APs soms ook behoorlijke buffers, met als doel om de instabiliteit in snelheid van WiFi wat te compenseren (op ms schaal fluctueert de snelheid van WiFi wat, door een grotere buffer voorkomt het AP dat tcp automatisch de downloadsnelheid reduceert. Hierdoor haal je dus een hogere downloadsnelheid ten koste van bufferbloat. Sommige APs gebruiken daarnaast, in dit ‘besluit’, ook een vorm van Qos om te bepalen in hoeverre het verkeer gebufferd mag worden (dus hoe belangrijk latency vs throughput is). Bij ruckus heet dit bijvoorbeeld smartcast, maar andere merken ( zoals Cisco, Aruba, UniFi, ed) hebben vaak ook wat algoritmen hiervoor.
Maar, waarom zou je dit willen oplossen. Het bufferingsprobleem in jouw lijn is nu opgelost. Dus, als je nu de lijn volledig belast, hebben andere apparaten en toepassingen daar geen last meer van (zoals gamen tijdens het downloaden). Het enige probleem wat je nu mogelijk nog zou kunnen hebben is dat je verhoogde ping hebt tijdens gamen/videobellen als je op (zeer waarschijnlijk dezelfde pc) aan het downloaden bent, in situaties waarin je WiFi niet snel genoeg is om de volledige internetconnectie te saturneren.

Je zou op jouw fritzbox nog wel kunnen kijken of er ergens een WMM (WiFi MultiMedia) optie bestaat. Dat is ook een vorm van QOS, voor WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Chris.nl Mooie oplossing, mijn Ubee hangt in de woonkamer. Temperatuur varieert tussen de 54 en 55 graden. Waarom maken ze die modems niet van metaal kan de warmte ook weg. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:42:
@Chris.nl Mooie oplossing, mijn Ubee hangt in de woonkamer. Temperatuur varieert tussen de 54 en 55 graden. Waarom maken ze die modems niet van metaal kan de warmte ook weg. :?
Omdat klanten dan voelen dat die warm wordt en zich daar zorgen om maken. Nu zie je het alleen in de webinterface waar 99% van de klanten niet naar kijkt.

Ik heb zelf een UniFi Security Gateway (router) en een UniFi Switch 8-150W. Beiden hebben een warme behuizing, van beiden zijn er klachten op hun forums dat ze ("te") warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:42:
Misschien niet omdat de chipset dat aankan? Dat ie tot 45 graden omgevingstemperatuur te gebruiken valt, betekent waarschijnlijk dat ie makkelijk +75 graden trekt.

Genoeg burgers die onwetend de meterkast extra isoleren met toiletpapier, tassen en meuk, en nooit problemen ervaren. Of problemen daaraan koppelen.

Ik doe het gewoon op mijn manier en denk daar goed aan te doen. Daarnaast heeft @RobertMe ook een goeie verklaring waar ik me idd iets bij kan indenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
W1ck1e schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Geen gebruiker van dit pakket, maar ik ben wel bang dat er geen internet bij zit. Zoek maar eens op nederlandse prijsvergelijken sites naar "ziggo vast bellen" Daarnaast is 14 eurocent per minuut bellen niet goedkoop. Geen idee hoe het werkt dat je dan ziggo go kunt gebruiken.
Nog een interessantere tegengekomen: www.ziggo.nl/euro

Is een pakket met TV Start erin, maar onduidelijk wat voor box je erbij krijgt (of CI module). Iemand die deze aanbieding toevallig besteld heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 17:06

JoSchaap

Had a life, got a modem..

de ubee zonder wifi kan inderdaad wel wat hebben wat warmte betreft.
Deze hangt bij mij zonder enige extra ventilatie in een afgesloten RVS schaal omdat de plek waar mn AOP zit niet echt handig is (direct naast de balkondeur) maar wel pertinent in het zicht is.

Dus dit heb ik maar zo opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTOzIQUAUhdChsl3WrtSwKZ90Ck=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yn57iQkUHIenX45qlOrlQymN.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDv33BEFWh4AGYQ9S8i5NYereI8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSrgr3E3FHLY9gXVfvzGLfcy.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik twijfel nog of ik het zo laat of een restje van het behang op de schaal lijm :)
Modem hangt ondersteboven by choice (kwam beter uit met bekabeling die de goot in moest 8)7 )

thermals lopen rond de 55 - 60 gr constant. alweer een half jaar up en stabiel :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
bij de meterkast wordt mij ubee 68c nergens geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 07:07
Chris.nl schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:06:
Voor wie het boeit. Waarschijnlijk is het simpelweg overbodig om de Ubee actief te koelen, maar ik ben graag zuinig op m'n hardware en hoop de Ubee lang stabiel te houden dus....

In de specs van de Ubee staat Operating Temperature: 0℃ ~ 45℃ en ik neem aan dat hierbij een redelijk geventileerde of open omgevingsruimte bedoeld wordt. M'n meterkast is niet geventileerd, m'n Ubee werd +60graden, an sich niets mis mee. Waarschijnlijk zal ie zelfs bij een hittegolf gewoon stabiel blijven, maar ik had nog een pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 High Speed PWM, 140mm liggen. Daar een USB connector op gesoleerd en deze in de Ubee gedrukt. Op 5volt draait de fan langzaam en geluidsstil, ik heb um zo opgehangen dat ie afzuigt. Satéprikkers FTW :+

[Afbeelding]

Resultaat:
[Afbeelding]
Krijg je bij dit modem ubee ook een muurbevestiging? Of is het gewoon aan de wand schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier slingert de 1318 tussen de 65 en 70 graden board temperatuur..

eerst lag die op z'n zijkant.. nu staat die recht op. doet kwa temperatuur in elk geval niet zo veel :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jordyz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:19:
[...]

Krijg je bij dit modem ubee ook een muurbevestiging? Of is het gewoon aan de wand schroeven?
Er zitten twee gaten in, aan één kant. Dus zelf 2 schroeven in muur jassen um eraan hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muisje1997
ik mag eindelijk binnenkort het nieuwe ziggo modem test die 2,5gbit poorten heeft
en wifi 6

YES! Er is eindelijk wat bekend. De netwerken in je omgeving zijn aangepast en we kunnen op kort termijn beginnen met deze test. Omdat we nu +6 maan verder zijn krijg je in de komende 2week nog een bericht of je nog wil deelnemen. Na jouw akkoord krijg je zo snel mogelijk het nieuwe modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@muisje1997 Snap dat je enthousiast bent maar als je meedoet met een test dan mag je er bij Ziggo nooit over praten en heb je bij deze al de clausule geschonden...

(en ik mag hopen dat je dat onderste stukje niet hebt geknipt en geplakt van een officieel Ziggo bericht...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
jongetje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:28:
@muisje1997 Snap dat je enthousiast bent maar als je meedoet met een test dan mag je er bij Ziggo nooit over praten en heb je bij deze al de clausule geschonden...

(en ik mag hopen dat je dat onderste stukje niet hebt geknipt en geplakt van een officieel Ziggo bericht...)
zodra de test start mag ik er niks over vertellen ik mag wel vertellen dat ik mee doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Lekker op tijd zijn ze bij Ziggo... volgens mij zijn ze ongeveer de enige nog die geen wifi6 modem/router kan leveren?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
SMSfreakie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:13:
Lekker op tijd zijn ze bij Ziggo... volgens mij zijn ze ongeveer de enige nog die geen wifi6 modem/router kan leveren?
Ze leveren kabel modems?
Bieden ze geen accesspoints aan die wifi6 ondersteunen? Imho een veel betere ontwikkeling.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Raymond P schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Ze leveren kabel modems?
Bieden ze geen accesspoints aan die wifi6 ondersteunen? Imho een veel betere ontwikkeling.
de Deco M4 is iig WiFi5.. en de Pods zijn ook geen Wifi6 dunkt mij.. gezien die weer met een CB moeten samenwerken

en ach ik vind het heerlijk om gewoon een dumb modem te hebben.. eigen router er achter... en een setje Deco XE75's om het compleet te maken :)

en het is wel een leuke verbetering van WiFi5 -> 6E

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:12

IkWilbert

Het is mij!

Vandaag even gebeld met Ziggo, doe ik elk jaar.
Had een tijdje terug al een gratis M4 setje ontvangen in bruikleen. Na een leuk gesprek met een aardige medewerker, ook nog eens 9 maand 35 euro korting gekregen. Ik blijf dus nog een jaartje.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@SMSfreakie Lekker los houden inderdaad, ze bieden de TP-Link Deco X20 aan die wifi 6 doet.
Een ISP moet helemaal geen all-in meuk verkopen... Wifi 7 chips rollen al van de band, en ze hebben nog steeds geen fatsoenlijke modems voor docsis 3.1 dat ook al weer 5 jaar oud is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:13:
Volgens mij sinds heel kort kpn en tmobile en dat zijn de enige waarvan ik het weet.

Daarnaast kunnen ze moeilijk bij elke nieuwe wifi standaard een paar miljoen modems omruilen. Dat zou een enorme verspilling (en kostenpost) zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:36
[b]Raymond P in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"Wifi 7 chips rollen al van de band, en ze hebben nog steeds geen fatsoenlijke modems voor docsis 3.1 dat ook al weer 5 jaar oud is.
Lekkere stemmingmakerij. Wifi 7 is nog niet eens gecertificeerd. Wat er nu van de band rolt is dan ook "Wifi 7 ready". En er zijn 2 prima Docsis 3.1 modems beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
henk_dh schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Lekkere stemmingmakerij. Wifi 7 is nog niet eens gecertificeerd. Wat er nu van de band rolt is dan ook "Wifi 7 ready". En er zijn 2 prima Docsis 3.1 modems beschikbaar.
Yep. En als je op tijd je producten op de markt wilt hebben ben je daar nu dus al mee bezig.
Zoals @jongetje aankaart is het voor een ISP oninteressant om (miljoenen) modems om te gaan ruilen over pakweg 1 jaar gezien ze net docsis 3.1 in gebruik nemen. Die modems kunnen nog jaren mee.

Een ISP behoort gewoon een modem (en niet meer) te leveren of de klant de gelegenheid te geven er zelf een te plaatsen. Het netwerk daarachter is niet hun verantwoordelijkheid.

Als je een paar posts terug leest dan zie je dat @muisje1997 (vermoedelijk een docsis 4) modem met 2.5gbit/s poorten en wifi 6 gaat mogen testen die volgens artikel: nieuws: Ziggo verliest 23.900 klanten en kondigt Docsis 4.0-test aan in 2024 in gebruik wordt genomen.

De stemming maakt Ziggo / Liberty Global dus zelf.

edit: welke docsis 3.1 modems zijn dan 'prima' volgens jou?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Raymond P schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Yep. En als je op tijd je producten op de markt wilt hebben ben je daar nu dus al mee bezig.
Zoals @jongetje aankaart is het voor een ISP oninteressant om (miljoenen) modems om te gaan ruilen over pakweg 1 jaar gezien ze net docsis 3.1 in gebruik nemen. Die modems kunnen nog jaren mee.

Een ISP behoort gewoon een modem (en niet meer) te leveren of de klant de gelegenheid te geven er zelf een te plaatsen. Het netwerk daarachter is niet hun verantwoordelijkheid.

Als je een paar posts terug leest dan zie je dat @muisje1997 (vermoedelijk een docsis 4) modem met 2.5gbit/s poorten en wifi 6 gaat mogen testen die volgens artikel: nieuws: Ziggo verliest 23.900 klanten en kondigt Docsis 4.0-test aan in 2024 in gebruik wordt genomen.

De stemming maakt Ziggo / Liberty Global dus zelf.

edit: welke docsis 3.1 modems zijn dan 'prima' volgens jou?
https://www.ziggo.nl/klan...ifi-modems/ubee-ubc1318zg is een heel goed werkend zakelijk modem zonder puma chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ik heb een ubc1318zg, met oude firmware (inclusief security leaks) omdat Ziggo's nieuwere firmwares functionaliteit (met name tunnels) breekt als dat ding in bridge staat.
Het hardware platform is op zich prima ja. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Raymond P schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:05:
[...]

Ik heb een ubc1318zg, met oude firmware (inclusief security leaks) omdat Ziggo's nieuwere firmwares functionaliteit (met name tunnels) breekt als dat ding in bridge staat.
ik heb nergens last van maar ik draai hem ook op ipv4 only en ik vind hem veel beter werken met gaming dan de connectbox prul dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@muisje1997 Ik snap best dat niet iedereen overal last van heeft. Vanuit mijn oogpunt is een product pas echt goed als niemand ergens last van heeft. ;)
Voor mij houdt het dus niet op als het bij mij (toevallig) wel goed gaat.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:12
Nadat de internetverbinding via de Technicolor TC7200 in bridge er opeens mee ophield heb ik vandaag de CB aangesloten. Helaas mocht dat niet baten. Telefonie werkt wel weer meteen, maar internet niet.
Rare is dat alles groen gaat branden (en vervolgens ook uitgaat) en dat geeft aan aan het werkt.

Met Ziggo aan de telefoon gezeten. Medewerker heeft een factory reset uitgevoerd, maar dat hielp niet. Krijg een nieuwe kabel opgestuurd voor de verbinding tussen AOP en Modem. Dat is nu nog een witte steekplug en een witte F-connector met rode rand.
Moeilijk voor te stellen dat een nieuwe kabel het gaat oplossen.
Monteur inplannen kon nog niet.
AOP is misschien wel oud, maar heeft geen uitgang voor radio.

Heeft het zin om hier screenshots te posten uit de webinterface van de CB?

[ Voor 5% gewijzigd door RudolfR op 26-05-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
RudolfR schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:57:
Op het forum van Ziggo zelf (onder kopje internet) kan je veel beter geholpen worden. Daar zitten ook klant-experts die de Ziggo medewerkers kunnen kietelen je goed te helpen. Best daar hulp te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadat de internetverbinding via de Technicolor TC7200 in bridge er opeens mee ophield heb ik vandaag de CB aangesloten. Helaas mocht dat niet baten. Telefonie werkt wel weer meteen, maar internet niet.
Rare is dat alles groen gaat branden (en vervolgens ook uitgaat) en dat geeft aan aan het werkt.

Met Ziggo aan de telefoon gezeten. Medewerker heeft een factory reset uitgevoerd, maar dat hielp niet. Krijg een nieuwe kabel opgestuurd voor de verbinding tussen AOP en Modem. Dat is nu nog een witte steekplug en een witte F-connector met rode rand.

En direct met een PC op het modem aan gesloten en dan in router of mode? Werkt het dan goed? Je moet hem rebooten na wisseling van een aangesloten apparaat.

Je PC krijgt dan een publiek IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997

je kan altijd een screenshot hier posten kunnen we je altijd proberen te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Raymond P schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:05:
[...]

SSH sessies vanaf een CB -> UBC1318 gaan altijd kapot bij mij na een aantal minuten idle..

gekke is dat die sessies over 4G / 5G (USB Tethering, T-Mobile) -> UBC1318 gewoon niet kapot gaan.. na 3u idle doet die het nog prima....
Raymond P schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:46:
@SMSfreakie Lekker los houden inderdaad, ze bieden de TP-Link Deco X20 aan die wifi 6 doet.
Een ISP moet helemaal geen all-in meuk verkopen... Wifi 7 chips rollen al van de band, en ze hebben nog steeds geen fatsoenlijke modems voor docsis 3.1 dat ook al weer 5 jaar oud is.
ach ik kan nu tenminste "redelijk" het max uit mijn Intel Wi-Fi 6E AX210 160MHz halen met de Deco XE75 setup :-D

[ Voor 30% gewijzigd door SMSfreakie op 26-05-2022 21:34 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Modem is een tijdje uitgeweest (omdat ik wilde voorkomen dat ik met m'n eigen wifi-spot zou verbinden, die misschien niet goed werkt) en inmiddels zit er weer een versterker tussen omdat ik televisie wilde kunnen kijken en nu werkt het....

Onderstaande zijn actuele gegevens, mét versterker.
Connect Box status voor monteurs
Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 666000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 50900000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 666000000 9 37 256qam 9
2 602000000 7 38 256qam 1
3 610000000 8 38 256qam 2
4 618000000 8 38 256qam 3
5 626000000 8 38 256qam 4
6 634000000 8 38 256qam 5
7 642000000 9 38 256qam 6
8 650000000 8 37 256qam 7
9 658000000 8 38 256qam 8
10 674000000 8 38 256qam 10
11 682000000 8 38 256qam 11
12 690000000 9 37 256qam 12
13 698000000 9 38 256qam 13
14 706000000 9 37 256qam 14
15 714000000 8 37 256qam 15
16 722000000 9 38 256qam 16
17 730000000 8 38 256qam 17
18 738000000 8 38 256qam 18
19 746000000 8 38 256qam 19
20 754000000 8 37 256qam 20
21 826000000 6 37 256qam 29
22 834000000 6 36 256qam 30
23 842000000 5 36 256qam 31
24 850000000 4 37 256qam 32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 228364340 32
2 Goed (Locked) 38.605 225366341 35
3 Goed (Locked) 38.605 225371406 38
4 Goed (Locked) 38.605 225365347 24
5 Goed (Locked) 38.605 225363059 17
6 Goed (Locked) 38.605 225366505 29
7 Goed (Locked) 38.605 225371266 24
8 Goed (Locked) 37.636 225368255 60
9 Goed (Locked) 38.605 225371832 33
10 Goed (Locked) 38.605 225360140 29
11 Goed (Locked) 38.605 225372152 51
12 Goed (Locked) 37.636 225361254 54
13 Goed (Locked) 38.605 225368581 43
14 Goed (Locked) 37.636 225374117 132
15 Goed (Locked) 37.636 152365130 1901
16 Goed (Locked) 38.605 225373014 1950
17 Goed (Locked) 38.605 162020405 102
18 Goed (Locked) 38.605 225376406 118
19 Goed (Locked) 38.605 225376894 128
20 Goed (Locked) 37.636 225358806 240
21 Goed (Locked) 37.356 225370497 1706
22 Goed (Locked) 36.610 14738574 14993
23 Goed (Locked) 36.610 20356242 9987
24 Goed (Locked) 37.356 16030844 10804
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 39 5.120 64qam 2
2 28600000 39 2.560 64qam 6
3 31800000 39 2.560 64qam 5
4 37100000 39 5.120 64qam 4
5 44000000 39 5.120 64qam 3
6 57800000 39 5.120 64qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0
Algemene configuratie
Netwerk toegang Toegang tot internet
Maximaal aantal apparaten 2
Standaard beveiliging Ingeschakeld
DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0
Config bestand bac102000106546751f5f31b

Primaire Downstream Service Flow
SFID 22864
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
SFID 22863
Maximale snelheid 64000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 22862
Maximale snelheid 10000000 bps
Maximum Traffic Burst 96000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
SFID 22855
Maximale snelheid 53500000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps

Primaire Upstream Service Flow
SFID 22861
Maximale snelheid 128000 bps
Maximum Traffic Burst 3044 bytes
Minimale snelheid 12000 bps
Maximum Concatenated Burst 1522 bytes
Roostertype Best effort
SFID 22860
Maximale snelheid 2000000 bps
Maximum Traffic Burst 2000 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 2000 bytes
Roostertype Best effort
SFID 22854
Maximale snelheid 21400000 bps
Maximum Traffic Burst 42600 bytes
Minimale snelheid 0 bps
Maximum Concatenated Burst 42600 bytes
Roostertype Best effor
Via online formulier bridge modus aangevraagd en dat werkt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
SMSfreakie schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:31:
[...]

SSH sessies vanaf een CB -> UBC1318 gaan altijd kapot bij mij na een aantal minuten idle..

gekke is dat die sessies over 4G / 5G (USB Tethering, T-Mobile) -> UBC1318 gewoon niet kapot gaan.. na 3u idle doet die het nog prima....
Het is voornamelijk proto-41 waar ik last van heb, SSH leeft vooral op 6. Oud UPC gebied, geen full dual stack en geen sit tunnel op de ubee in bridge op nieuwe(re) firmware. Met andere woorden ouderwets ipv4, en dat is soms voor mij ontzettend vervelend. Daar is dus wel een oplossing voor, maar geen fix.

Dat je geen TCP sessie open kan houden op een connectbox is erg meh... Server/client keepalive heb je waarschijnlijk al geprobeerd?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Raymond P schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:10:
[...]

Het is voornamelijk proto-41 waar ik last van heb, SSH leeft vooral op 6. Oud UPC gebied, geen full dual stack en geen sit tunnel op de ubee in bridge op nieuwe(re) firmware. Met andere woorden ouderwets ipv4, en dat is soms voor mij ontzettend vervelend. Daar is dus wel een oplossing voor, maar geen fix.

Dat je geen TCP sessie open kan houden op een connectbox is erg meh... Server/client keepalive heb je waarschijnlijk al geprobeerd?
ik wil wel een kantekening plaatsten in steeds meer oud upc gebieden heb je straks ipv6 in bridge modus lees 2 a 3maanden vermoedelijk ergens Juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
[...]

41.. das ipv6 over ipv4 tunnel toch? :-)
* SMSfreakie is blij met native ipv6 *O*

en tjah keep-alive maakt t wel iets beter maar goed.. t blijft lastig..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
RudolfR schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:42:
Modem is een tijdje uitgeweest (omdat ik wilde voorkomen dat ik met m'n eigen wifi-spot zou verbinden, die misschien niet goed werkt) en inmiddels zit er weer een versterker tussen omdat ik televisie wilde kunnen kijken en nu werkt het....

Onderstaande zijn actuele gegevens, mét versterker.

[...]

[...]

[...]

[...]

Via online formulier bridge modus aangevraagd en dat werkt. :*)
hoe zit je modem aangesloten op het AOP ik hoop niet dat je modem zit aangesloten op de 0db versterking van de versterker dit is namelijk niet meer de juiste aansluitwijze

[ Voor 10% gewijzigd door muisje1997 op 26-05-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@muisje1997 Yep, daar ben ik bekend mee. Als ze opschieten lukt het ze misschien zelfs voordat het glas er ligt. En misschien kan ik dan ook gelijk genieten van een vrije modemkeuze. :+
Ik zit inmiddels alweer bijna 2 jaar op een maandcontract bij Ziggo, en dat is niet omdat ik lui ben. ;)

@SMSfreakie Inderdaad. Het werkt voldoende-goed voor mijn toepassing maar liever zie ik het ook gewoon native.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik ga denk ik toch geen gebruik maken van de eigen modem mogelijkheid de fritzboxen cable xxx
hebben nog steeds een puma chipset danwel de 7 maar die schijnt af en toe nog steeds problemen te hebben zeker met latency dus ik blijf lekker bij de ubee en dan binnenkort kijken hoe dat test modem het doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 11:50
Wat ik niet begrijp is dat Ziggo niet naar de klant luistert.
Inmiddels heb ik diverse extra's mogen ontvangen (TV gerelateerde zaken) waar ik helemaal geen gebruik van maak (maar het was gratis dus heb het maar aangenomen ;) ).
Onlangs kwamen ze ook met een combinatie korting met telefonie erbij aanzetten, omdat ik simpel heb (en mijn abonnement nog een jaar doorloopt) is dit totaal niet interessant voor mij.
Dus ik vroeg of ze mij geen gigabit internet konden aanbieden omdat dit mij wel interesseerde maar dat was helaas niet mogelijk.
Het resultaat is dat ik de gigabit van Ziggo niet kan testen en er ergens eind van het jaar hier glasvezel wordt aangesloten en ik dus gewoon weg ben omdat internet veel interessanter vind dat de rest.
Als ze slim zijn laten ze meer klanten hier eens ervaringen mee opdoen en wellicht houden ze daarmee hun klanten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Dat je op een oude firmware kan blijven zitten, betekent ook dat je v12.5.8011.S15.ZIGGO getest hebt? Zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Chris.nl Nope, die is van begin deze maand. Omdat het nu werkt zit ik er niet bovenop, mijn plan was om netjes te wachten tot na de snelheid upgrade en full dual stack in mijn regio. Dan kan ik ook mee met reguliere updates.
Ik heb mij al wel bedacht dat ik geen idee heb wanneer dat gebeurt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
genesisfm schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:57:
...Dus ik vroeg of ze mij geen gigabit internet konden aanbieden omdat dit mij wel interesseerde maar dat was helaas niet mogelijk.
Het resultaat is dat ik de gigabit van Ziggo niet kan testen ...
Op mijn adres is gigabit beschikbaar. Op dit moment zit ik niet meer in het jaarcontract en kan ik wijzigen. Als ik dat zou willen kan ik gigabit proberen door tijdelijk te upgraden, en indien dat niet zou bevallen weer te downgraden. Dat zou jij ook moeten kunnen..
Of wil jij misschien testen zonder dat je er extra voor betaalt ?
Of is gigabit nog niet beschikbaar op jouw adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 11:50
W1ck1e schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:21:
[...]

Op mijn adres is gigabit beschikbaar. Op dit moment zit ik niet meer in het jaarcontract en kan ik wijzigen. Als ik dat zou willen kan ik gigabit proberen door tijdelijk te upgraden, en indien dat niet zou bevallen weer te downgraden. Dat zou jij ook moeten kunnen..
Of wil jij misschien testen zonder dat je er extra voor betaalt ?
Of is gigabit nog niet beschikbaar op jouw adres ?
Precies, ik wil er niet voor betalen, althans zeker niet als ik van alles gratis krijg
Ik krijg nu op tv gebied zaken ter waarde van meer dan de kosten van gigabit terwijl mijn interesse er totaal niet naar uit gaat.
Ik heb dit meerdere keren bij Ziggo gevraagd en aangegeven en zij willen er niet in mee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
genesisfm schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:53:
Ik krijg nu op tv gebied zaken ter waarde van meer dan de kosten van gigabit terwijl mijn interesse er totaal niet naar uit gaat.
Ik denk dat Ziggo meer pakketten heeft ingekocht dan dat er wordt afgenomen door klanten. Dus ze kunnen sinterklaas spelen zonder dat het ze een cent kost.

Jouw snelheid naar gigabit verhogen kunnen ze ook kostenneutraal doen, want als het modem en de infra in jouw wijk geschikt zijn, is het een administratieve handeling. Maar laat gigabit nu net de melkkoe van Ziggo zijn. Ze geven je dus liever gratis een tv pakket waar je toch geen gebruik van maakt dan gratis een snelheidsverhoging waar je wel gebruik van maakt: dat tv pakket zou je zelf nooit kopen, die extra snelheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:38:
Ze geven je dus liever gratis een tv pakket waar je toch geen gebruik van maakt dan gratis een snelheidsverhoging waar je wel gebruik van maakt: dat tv pakket zou je zelf nooit kopen, die extra snelheid wel.
Nja, ga jij dan spontaan als een malle zitten downloaden als je een hogere snelheid hebt? Ik denk voor mijzelf dat het gelijk blijft. Enige vraag is vervolgens hoe Ziggo het uiteindelijk zou betalen in hun peerings, betalen ze daar in snelheid (een lijn van bv 100Gbit/s) of in data die er doorheen gaat (X terabyte in een maand)? Als ze voor de data betalen is het zoals je zelf al aangeeft echt kostenneutraal en maakt het dus ook niet uit om een klant bv een maandje te laten "proeven" van 1Gbit/s. Betalen ze voor de snelheid van de aansluiting zullen er voor Ziggo uiteraard wel (mogelijk) extra kosten zijn. Maar in zoverre is dat IMO niet perse anders dan een TV zender die je toch niet kijkt. Ook bij internet zul je niet spontaan de hele dag als een malle gaan zitten downloaden als je een hogere snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:57:
[...]

... vraag is vervolgens hoe Ziggo het uiteindelijk zou betalen in hun peerings, betalen ze daar in snelheid (een lijn van bv 100Gbit/s) of in data die er doorheen gaat (X terabyte in een maand)? ...
Dat zal vast een combinatie zijn van beide. Maar tikt Ziggo dat van te voren af of achteraf ? En dan hoe vaak ?
Het zal vast ingewikkelder zijn dan veel mensen aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik ben toch wel blij met mijn internet giga series/films zijn zo binnen korte tijd klaar met downloaden en game updates/installeren gaat ook razend snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
muisje1997 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:41:
ik ben toch wel blij met mijn internet giga series/films zijn zo binnen korte tijd klaar met downloaden en game updates/installeren gaat ook razend snel
Ziggo zal ook wel blij met jou zijn, toch weer per maand max € 23,50 extra in de pocket. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
W1ck1e schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:10:
[...]
Ziggo zal ook wel blij met jou zijn, toch weer per maand max € 23,50 extra in de pocket. ;)
ja ziggo is best duur maar ach kan het lijen mijn abbo kost 96 euro per maand

heb weinig andere keuze als ik deze snelheid wil geen glas of adsl oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
muisje1997 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:18:
[...]

ja ziggo is best duur maar ach kan het lijen mijn abbo kost 96 euro per maand

heb weinig andere keuze als ik deze snelheid wil geen glas of adsl oid
Ik kan het mij ook veroorloven maar ik heb het er niet voor over. Dat is dan weer mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
RobertMe schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:57:
Nja, ga jij dan spontaan als een malle zitten downloaden als je een hogere snelheid hebt? Ik denk voor mijzelf dat het gelijk blijft.
Nee natuurlijk niet. Ik denk dat vrijwel niemand die overstapt op gigabit internet dat ook echt nodig heeft. Het gaat om het gevoel.

Ik heb 300/30, dat wordt binnenkort wat meer, en dat was tot nu toe altijd voldoende. Vorig jaar, tijdens één van de volledige lockdowns met 4 personen werken en studeren vanuit huis hadden we 200 Mbps download nodig. De upload voldeed nog steeds voor simultane Teams sessies, maar die mag van mij wel hoger.

Ik denk dat ik met 200/200 in 95% van de gevallen beter af ben.Ook met thuiswerken, waar ik wel eens grote bestanden moet uploaden. Misschien heb ik over 5 jaar wel 500/500 nodig, maar ik denk het niet. We kunnen nu al meerdere UHD streams tegelijk kijken, en ik hoop dat er nooit 8K content voor de consumentenmarkt komt. Complete onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gadget Freak schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Nee natuurlijk niet. Ik denk dat vrijwel niemand die overstapt op gigabit internet dat ook echt nodig heeft. Het gaat om het gevoel.

Ik heb 300/30, dat wordt binnenkort wat meer, en dat was tot nu toe altijd voldoende. Vorig jaar, tijdens één van de volledige lockdowns met 4 personen werken en studeren vanuit huis hadden we 200 Mbps download nodig. De upload voldeed nog steeds voor simultane Teams sessies, maar die mag van mij wel hoger.

Ik denk dat ik met 200/200 in 95% van de gevallen beter af ben.Ook met thuiswerken, waar ik wel eens grote bestanden moet uploaden. Misschien heb ik over 5 jaar wel 500/500 nodig, maar ik denk het niet. We kunnen nu al meerdere UHD streams tegelijk kijken, en ik hoop dat er nooit 8K content voor de consumentenmarkt komt. Complete onzin.
Als n=1 ervaringsdeskundige van 300/30 naar 200/200 kan ik bevestigen dat 200/200 als beter wordt ervaren.
Werk al een paar jaar thuis.
Allereerst: 300/30 voldoet en het werk. Je kunt eenvoudig werken, gamen en meerdere streams open hebben staan. Dus het is voor het overgrote deel van de mensen genoeg of zelfs meer dan genoeg.

Ik ben uit principe overgestapt naar 200/200. (Principe: slecht aanbod voor klanten die al jarenlang klant zijn)
Overwogen om daar 500/500 van te maken, want maar 7 euro duurder.

Echter kun je met 200/200 eigenlijk alles. Alleen zeer grote downloads zorgen voor langere wachttijden. Die ene keer een game downloaden duurt dus langer. Maar de upload maakt het thuiswerken wel fijner met bestanden delen en syncen naar de cloud. Dat voelt directer. Nogmaals, de 30 Mbit/s was meer dan genoeg voor acceptabele snelheid, maar die 200 maakt het wel degelijk beter. Sinds een console in standby ook een game kan downloaden kan dat prima overdag tijdens het werk en hoef je er ook niet naar te kijken.

Daarnaast is de latency lager op mijn KPN 200/200 lijn vergeleken Ziggo en dat doet denk ik meer met de ervaring van snelheid dan de bandbreedte.

Ook als relatief “zware” gebruiker is een upgrade naar 500 of 1Gbit dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Hann1BaL schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:59:
Als n=1 ervaringsdeskundige van 300/30 naar 200/200 kan ik bevestigen dat 200/200 als beter wordt ervaren.
Dank voor je reactie~! Jouw ervaring matcht met mijn vermoeden. Over een maand ben ik weer "contractloos" en kan ik zonder problemen overstappen. Eens kijken of ik een Ubee modem en €180 korting kan krijgen, anders ga ik denk ik naar T-Mobile 200/200 Mbps internet met tv. Heb ik nog een maand om het gezin te laten wennen aan het zappen met een Apple TV, want ik wil geen "kastjes" en gezeik met VLAN's voor tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:49
Vreemd
Geen ene streaming dienst doet het
Ziggo go app niet
Hbo go
Amazon Prime niet
Maar ik zie nergens een storing gemeld

Edit
Hm bleek mijn vpn te zijn, Norton in dit geval, locatie Nederland

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 27-05-2022 14:10 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:13
Hier werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:05:
[...]

Dank voor je reactie~! Jouw ervaring matcht met mijn vermoeden. Over een maand ben ik weer "contractloos" en kan ik zonder problemen overstappen. Eens kijken of ik een Ubee modem en €180 korting kan krijgen, anders ga ik denk ik naar T-Mobile 200/200 Mbps internet met tv. Heb ik nog een maand om het gezin te laten wennen aan het zappen met een Apple TV, want ik wil geen "kastjes" en gezeik met VLAN's voor tv.
Afhankelijk van abonnement en kosten zou je mogelijk ook Ziggo kunnen houden voor TV? Ikzelf zou aan "KabelTV" voldoende hebben. Dat gecombineerd met een jaarcontract bij Tweak van nog geen €40p/m zou betekenen dat die combi nog steeds (nipt) goedkoper is dan Ziggo Internet Complete + TV Start.

Alleen ligt hier (nog) geen glasvezel, en gaat Delta Fiber Nederland het aanleggen met keuze uit Delta, Caiway, of Online. Die voor alleen internet ook al ruim boven de €40 kosten, dan nog ruim €20 voor Ziggo KabelTV zou dan alsnog duurder zijn dan het huidige Ziggo pakket. Dus ook niet echt interessant en niet eens ingeschreven voor glasvezel. Maar intussen ook weer bericht gehad dat ze het wel huis aan huis bij iedereen gaan aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:25:
[...]
Alleen ligt hier (nog) geen glasvezel, en gaat Delta Fiber Nederland het aanleggen met keuze uit Delta, Caiway, of Online. Die voor alleen internet ook al ruim boven de €40 kosten, dan nog ruim €20 voor Ziggo KabelTV zou dan alsnog duurder zijn dan het huidige Ziggo pakket.
Er komt nog bij dat geen van de providers die via Delta kabel internet aanbiedt ook IPv6 kan leveren. Dat is voor mij wel een dikke minpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Er komt nog bij dat geen van de providers die via Delta kabel internet aanbiedt ook IPv6 kan leveren. Dat is voor mij wel een dikke minpunt...
ik vind ipv6 op dit moment nog geen must, fijn dat ziggo dat hier native levert op de ubc1318 in bridge.. maar ik zou nog prima zonder kunnen.. hoe dit over 6 maanden zal zijn? of over een jaar? dat is koffiedik kijken
maar wie weet hebben ze dan bij Delta & Co ook wel native ipv6, ook dat is koffiedik kijken..

Zelf stap ik als hier glasvezel ligt wel over.. ben er alleen nog niet over uit of ik 150/150 voldoende vind, gezien ik nu gewend ben aan 300/30.. lever ik op de downlink wel de helft in...
of dat het toch 1000/1000 gaat worden.. prijs verschil is 90 euro per jaar

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:07:
[...]
Ik vind ipv6 op dit moment nog geen must, fijn dat ziggo dat hier native levert op de ubc1318 in bridge.. maar ik zou nog prima zonder kunnen.. hoe dit over 6 maanden zal zijn? of over een jaar? dat is koffiedik kijken
maar wie weet hebben ze dan bij Delta & Co ook wel native ipv6, ook dat is koffiedik kijken..
Voor mij is geen IPv6 een show stopper. Het is nu al tien jaar geleden dat RIPE door haar voorraad IPv4 heen is en Ziggo biedt mij al bijna acht jaar native IPv6. Ik wil niet meer terug naar IPv4 only of gedoe met tunnels. Ik ga ook niet meer iedere keer uitleggen waarom ik IPv6 wil. Anno 2022 is een internet verbinding zonder IPv6 als een auto zonder rechter zijspiegel. Toen ik rijexamen deed hadden de autos geen rechterzijspiegels en ik heb decennia probleemloos gereden zonder. Maar nu hoeft een autoverkoper daar echt niet meer mee aan te komen. Met zo'n autoverkoper ga ik ook niet in discussie. Ik ga gewoon een deur verder...

En ja, misschien heeft Delta & co volgend jaar ook wel IPv6. Maar dan moeten ze nog door de leercurve van de kinderziektes heen, dus dan duurt het nog wel even voordat het echt goed werkt.

Dus blijf ik nog maar even bij Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Klopt. IPv6, TV kijken met / zonder settopbox, prijsverschil, nog een @home.nl adres actief in gebruik O-). Allemaal redenen waarom ik mij niet heb ingeschreven toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:42
Roetzen schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Voor mij is geen IPv6 een show stopper. Het is nu al tien jaar geleden dat RIPE door haar voorraad IPv4 heen is en Ziggo biedt mij al bijna acht jaar native IPv6. Ik wil niet meer terug naar IPv4 only of gedoe met tunnels. Ik ga ook niet meer iedere keer uitleggen waarom ik IPv6 wil. Anno 2022 is een internet verbinding zonder IPv6 als een auto zonder rechter zijspiegel. Toen ik rijexamen deed hadden de autos geen rechterzijspiegels en ik heb decennia probleemloos gereden zonder. Maar nu hoeft een autoverkoper daar echt niet meer mee aan te komen. Met zo'n autoverkoper ga ik ook niet in discussie. Ik ga gewoon een deur verder...

En ja, misschien heeft Delta & co volgend jaar ook wel IPv6. Maar dan moeten ze nog door de leercurve van de kinderziektes heen, dus dan duurt het nog wel even voordat het echt goed werkt.

Dus blijf ik nog maar even bij Ziggo...
Same here. Ik heb een aantal goedkopere alternatieven bekeken, maar het ontbreken van IPv6 is voor mij inderdaad een no-go.

Ik heb Internet Only Basic voor €32,50 (vanaf 1 juli €35,00) en goedkopere aanbieders missen allemaal IPv6.

Het gaat dan echt om knaken werk per maand, dus onderaan de streep schiet ik er niet veel mee op.

Helaas heeft T-Mobile nog steeds geen IPv6 op hun netwerk en laat de stabiliteit het af en toe nog afweten, en Ziggo doet het hier al jaren dikke prima.

KPN heeft hier in Utrecht-Oost (en oostelijke rand binnenstad) sinds kort overal glas aangelegd, maar voorlopig is er nog geen meerwaarde om over te stappen als ik kijk naar het financiële plaatje.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeffrey87 op 27-05-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
muisje1997 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:28:
[...]

hoe zit je modem aangesloten op het AOP ik hoop niet dat je modem zit aangesloten op de 0db versterking van de versterker dit is namelijk niet meer de juiste aansluitwijze
Er zit een actieve Hirschmann versterker tussen, ik denk de HMV-41. Modem zit niet op een 0db uitgang (die is er ook niet)
Als 0db niet de juiste manier (meer) is, wat is dan wél zoals het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RudolfR schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:51:
[...]

Er zit een actieve Hirschmann versterker tussen, ik denk de HMV-41. Modem zit niet op een 0db uitgang (die is er ook niet)
De juiste manier is nu (in verband met de omschakeling naar DOCSIS 3.1) om de modem met een splitter direct op het AOP aan te sluiten en de versterker alleen te gebruiken voor de TV. De ingang van de versterker gaat dan op de andere poot van de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:42
RudolfR schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:51:
[...]

In veel gevallen is een versterker niet eens (meer) nodig, tenzij je veel TV's in huis hebt.

Het signaal dat Ziggo over de kabel stuurt is sterk genoeg om minimaal 2 devices (modem + TV) aan te sluiten zonder actieve versterking.

Soms zul je zelfs 3 of 4 devices kunnen aansluiten zonder merkbaar signaalverlies, maar YMMV, kijk in ieder geval naar de signaalwaarden in je modem als indicatie hoe het met je signaal is gesteld.

[ Voor 39% gewijzigd door Jeffrey87 op 28-05-2022 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Gisteren iets raars ontdekt, familielid was zenders "kwijt". Het bleek dat de Samsung TV van een jaar of 10 oud met een CI module als landinstelling niet Nederland had maar "Ander". Als je dan gaat zoeken naar zenders, krijg je een stuk of 50 meer tv zenders. Veel zenders die binnenkort pas toegevoegd worden (Nickelodeon Ukraine kun je echt al kijken), maar ook kanalen met een Netflix, Prime, Viaplay logo en zelfs zenders met een afbeelding met "uw bestelling is geslaagd". Zou je op die manier allemaal kanalen kunnen vinden op een normale tv die bijvoorbeeld voor de Mediabox Next gebruikt worden?

Er zitten ook echt een soort data kanalen tussen of zenders met een 5 cijferig nummer. De zenderindeling en volgorde is ook helemaal op de schop.

Daarna thuis hetzelfde geprobeerd en ik krijg het ook nagebootst als ik de landinstelling op Ander zet in plaats van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:59
Een ongecodeerd kanaal kun je met een tv natuurlijk gewoon bekijken, ook als deze voor de Next bedoeld is.
Weet je wel zeker dat deze tv-kanalen zoals (NUKR) niet onder 4444 ook te vinden te zijn? Al dan niet onder een ander kanaalnummer.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik zie geen verschil in zenders tussen 4444 en 5555. Ook alle gecodeerde zenders komen tevoorschijn met netwerk id 4444.

Zet ik de landinstelling van de tv weer op Nederlands, en zoek ik met 4444 dan krijg ik alleen maar de ongecodeerd zenders te zien.
Pagina: 1 ... 253 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic