Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bas1978 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:15:
Twee weken terug kreeg mijn vader die in een oud upc gebied woont een brief dat modem verouderd zou zijn. De TC7200.U die we in bridge gebruiken, we wilden geen connect box omdat we daar zeer slechte ervaringen mee hebben en we hosten een family game empyrion server. Dus ik bel en ze gaven aan dat alleen connect boxen worden opgestuurd, maar als we die dan twee seconden aansluiten dat we kunnen bellen en dat ze het oude modem weer activeren. Zaterdag viel het oude modem dus al uit en niet na twee weken. Dus ik maandag het nieuwe modem aansluiten en bellen nu duurt het dus 3 dagen. Die connectbox is al meerdere keren uitgevallen en online games zijn onspeelbaar geworden door jitter lag en stutter.
Daarbovenop viel gisteravond terwijl mijn vader een film keek zijn upc oude mediabox uit en er staat nu al 12 uur in beeld dat als het langer dan 30 minuten duurt de klantenservice gebeld moet worden maar dat is een automatisch systeem wat ook niet lijkt te werken. Nu weet ik niet of dit door nieuwe slechte modem komt maar ze hebben dus een setup wat meer dan 10 jaar goed werkt in paar dagen verpest.

Tl:dr nieuw modem is superslecht en tv werkt niet meer en ziggo is onbereikbaar en zegt dat het 3 dagen kan duren lekker dan in 1995 oh wacht 2022!
Ik zou op het Ziggo forum je casus uiteenzetten en vragen om een Ubee UBC1318ZG.

Waarschijnlijk moet je dan wel door wat hoepels springen (schreenshots en foto's plaatsen). Zo is waarschijnlijk je AOP ook verouderd (kan gratis vernieuwd worden) en deels de oorzaak van je brakke verbinding.

Kortom; topic aanmaken op het Ziggo forum, het kan alleen maar beter worden dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Jerrythafast schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:50:
Prima als ze een vervanger sturen (ik snap ook wel dat zo'n 10 jaar oud 8-channel DOCSIS 3.0 exemplaar in de weg zit), maar gewoon onklaar maken zonder iets te laten weten is echt not done!
als goed is heb je een brief gehad over dat je oude modem automatisch gedeactiveerd gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:37
muisje1997 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:50:
[...]

als goed is heb je een brief gehad over dat je oude modem automatisch gedeactiveerd gaat worden
Als het goed is wel :)
Het verhaal waar ik op reageerde was van een paar mensen bij wie zowel die brief als het bijbehorende vervangende modem nooit zijn aangenomen...

Maar zoals @Roetzen terecht opmerkte: laten we Hanlon's Razor toepassen. Zal inderdaad vast niet met opzet zo zijn gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:58

Spotmatic

Ken sent me

Iemand ook een e-mail ontvangen met onderwerp "De tarieven en Algemene Voorwaarden veranderen" en in de header een hoop codes die eigenlijk verborgen hadden moeten blijven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzevoe-V1eEZsphXWo3eOTfXDOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xkPhzEOYgpsFzeQrRm84xIwH.png?f=user_large

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ja hier ook - ik moest er wel om lachen.. iedereen maakt fouten natuurlijk, maar dit is wel erg slordig en lijkt niet goed te zijn getest. Mijn overzicht staat zelfs dat er een hoge risico op opzegging is (high churn risk). Zal wel door de hoeveelheid korting komen ;)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die connectbox is al meerdere keren uitgevallen en online games zijn onspeelbaar geworden door jitter lag en stutter.
Daar moet een andere oorzaak voor zijn. Jarenlang op diverse Connextboxen games gedaan en deze problemen niet gehad. Sowieso heeft het uitvallen van het modem niets te maken met het probleem waar jij naar refereert met de chipset. Het klinkt meer alsof er iets met het signaal niet goed gaat. Dat kan zorgen dat je modem offline gaat en kan ook de overhead verhogen.
Bas1978 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:15: Dus ik bel en ze gaven aan dat alleen connect boxen worden opgestuurd, maar als we die dan twee seconden aansluiten dat we kunnen bellen en dat ze het oude modem weer activeren.
Dat zou een beetje onzinnig zijn. Ziggo stuurt je een modem op omdat de oude niet meer supported is en eruit moet. En dan gaan ze dit weer activeren omdat jij dat vraagt? In het verleden werd dat nog weleens gedaan omdat het modem nog supported was. Nu dat niet meer zo is zal je hem toch echt moeten omruilen voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Spotmatic schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:20:
Iemand ook een e-mail ontvangen met onderwerp "De tarieven en Algemene Voorwaarden veranderen" en in de header een hoop codes die eigenlijk verborgen hadden moeten blijven?

[Afbeelding]
waar kan je die header zien dan mijn mail is vanuit ziggo 9 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Twee weken terug kreeg mijn vader die in een oud upc gebied woont een brief dat modem verouderd zou zijn. De TC7200.U die we in bridge gebruiken, we wilden geen connect box omdat we daar zeer slechte ervaringen mee hebben en we hosten een family game empyrion server. Dus ik bel en ze gaven aan dat alleen connect boxen worden opgestuurd, maar als we die dan twee seconden aansluiten dat we kunnen bellen en dat ze het oude modem weer activeren. Zaterdag viel het oude modem dus al uit en niet na twee weken. Dus ik maandag het nieuwe modem aansluiten en bellen nu duurt het dus 3 dagen. Die connectbox is al meerdere keren uitgevallen en online games zijn onspeelbaar geworden door jitter lag en stutter.
Daarbovenop viel gisteravond terwijl mijn vader een film keek zijn upc oude mediabox uit en er staat nu al 12 uur in beeld dat als het langer dan 30 minuten duurt de klantenservice gebeld moet worden maar dat is een automatisch systeem wat ook niet lijkt te werken. Nu weet ik niet of dit door nieuwe slechte modem komt maar ze hebben dus een setup wat meer dan 10 jaar goed werkt in paar dagen verpest.

Tl:dr nieuw modem is superslecht en tv werkt niet meer en ziggo is onbereikbaar en zegt dat het 3 dagen kan duren lekker dan in 1995 oh wacht 2022!
Ik kreeg zaterdag een dergelijk belletje van mijn pa. Alleen had die kennelijk twee modems ontvangen. DUbbelcheck: zelfde typenummers, dus geen idee wat ze gestuurd hebben (mijn pa heeft geen smartphone, dus kan niet even meekijken).
Binnenkort even langs voor de installatie, mag mij benieuwen daarzo hoe dat zal gaan. Al eens vaker een dergelijk geintje gehad met decoders die elkaar gekruist hadden, kon nog leuk worden :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 16:58

Spotmatic

Ken sent me

muisje1997 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:44:
[...]
waar kan je die header zien dan mijn mail is vanuit ziggo 9 mei
Gewoon zichtbaar in de mail, dus als normale inhoud. Dus wel een leuk foutje ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remag22
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-06-2022

Remag22

tsilaer

Voor mensen die net als ik ervaren dat ineens veel FTA 900 SD zenders van de TV wegvallen.
Dat schijnt te komen door een upgrade van MPEG2 SD naar MPEG4 SD.

Voor FTA zenders kan je dit heel eenvoudig oplossen door ipv ID 5555 nu ID 4444 in te vullen en opnieuw te scannen. Dan komen de 900 zenders gewoon weer terug.

Je kan er hier meer over lezen:
https://community.ziggo.n...rs-verwijderd/td-p/973056

SSTHVoy18NNCBL115SDIKNFCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Spotmatic schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Gewoon zichtbaar in de mail, dus als normale inhoud. Dus wel een leuk foutje ;)
bij mij niet dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Remag22 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:52:
Voor mensen die net als ik ervaren dat ineens veel FTA 900 SD zenders van de TV wegvallen.
Dat schijnt te komen door een upgrade van MPEG2 SD naar MPEG4 SD.

Voor FTA zenders kan je dit heel eenvoudig oplossen door ipv ID 5555 nu ID 4444 in te vullen en opnieuw te scannen. Dan komen de 900 zenders gewoon weer terug.

Je kan er hier meer over lezen:
https://community.ziggo.n...rs-verwijderd/td-p/973056
Daar kwam ik gister ook achter, ineens de nodige sd-zenders foetsie:
verdwenen zenders
^ Tvheadend, er kwamen geen alternatieven voor de sd's te voorschijn.

Heb ze in de favorietenlijst van de OpenPLI tv-ontvanger vervangen door de hd-varianten, kan gelukkig op de pc, met de muis is dat heel wat makkelijker dan met de afstandsbediening :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
* Chris.nl denkt in Maaskantje accent.
M'n SD, wat doe je?
HD, jonguh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remag22

Remag22

tsilaer

Raven schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:36:
[...]

Daar kwam ik gister ook achter, ineens de nodige sd-zenders foetsie:
[Afbeelding: verdwenen zenders]
^ Tvheadend, er kwamen geen alternatieven voor de sd's te voorschijn.

Heb ze in de favorietenlijst van de OpenPLI tv-ontvanger vervangen door de hd-varianten, kan gelukkig op de pc, met de muis is dat heel wat makkelijker dan met de afstandsbediening :P
De SD varianten kan je dus terug krijgen door het Network ID aan te passen naar 4444 + scannen.

Ik heb juist belang bij SD zenders omdat je dan veel meer kan opnemen op de Humax dan met HD. :*)
Ik weet niet precies hoeveel meer maar twee tot drie keer zoveel is het al snel op de 500GB Harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Remag22 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:08:
[...]

De SD varianten kan je dus terug krijgen door het Network ID aan te passen naar 4444 + scannen.
Ik weet niet precies hoeveel meer maar twee tot drie keer zoveel is het al snel op de 500GB Harddisk.
Tvheadend staat al op 4444 en scannen doet ie automatisch, je weet niet toevallig of er een nieuwe mux / transport stream bij is gekomen? Tvheadend pikt die namelijk niet altijd op, de meeste zijn handmatig toegevoegd.
Ik heb juist belang bij SD zenders omdat je dan veel meer kan opnemen op de Humax dan met HD. :*)
Goeie reden om SD te gebruiken :Y

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remag22

Remag22

tsilaer

Raven schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:23:
[...]

Tvheadend staat al op 4444 en scannen doet ie automatisch, je weet niet toevallig of er een nieuwe mux / transport stream bij is gekomen? Tvheadend pikt die namelijk niet altijd op, de meeste zijn handmatig toegevoegd.

[...]
Goeie reden om SD te gebruiken :Y
Ik heb helaas geen idee wat Tvheadend / mux / transport betekend in deze TV decoder context. :D
Maar wanneer hij al op ID 4444 staat dan zouden de SD kanalen weer zichtbaar moeten zijn.

Zelf heb ik verder alle instellingen hetzelfde gehouden en alleen ID 5555 aangepast naar ID 4444.
Dat was dus voldoende om alle 900 serie SD kanalen weer terug te krijgen.
.....mocht dat bij toeval een van je vragen beantwoorden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

gewoon naar een 24TB grote NAS schrijven O-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
https://www.ziggo.nl/klan...ie-netwerk-id-instellen#/

Ik denk dat je met bovenstaande link de kortste klap maakt, postcode invoeren en je krijgt de instellingen van je eigen regio terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Remag22 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:56:
[...]

Ik heb helaas geen idee wat Tvheadend / mux / transport betekend in deze TV decoder context. :D
Maar wanneer hij al op ID 4444 staat dan zouden de SD kanalen weer zichtbaar moeten zijn.

Zelf heb ik verder alle instellingen hetzelfde gehouden en alleen ID 5555 aangepast naar ID 4444.
Dat was dus voldoende om alle 900 serie SD kanalen weer terug te krijgen.
.....mocht dat bij toeval een van je vragen beantwoorden....
Ah :P Tvheadend is een programma dat verschillende (USB-/PCI Express-)ontvangers voor tv (kabel, satelliet, digitenne o.a.) ondersteund en in het geval van DVB-C (kabel) zitten de zenders verspreid over verschillende transport streams (muxes) die elk hun eigen frequentie hebben. Ik vermoed dat er weer een is bijgekomen, normaal pak ik dan Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel erbij, helaas is de laatste update van een hele tijd terug.
Chris.nl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:05:
https://www.ziggo.nl/klan...ie-netwerk-id-instellen#/

Ik denk dat je met bovenstaande link de kortste klap maakt, postcode invoeren en je krijgt de instellingen van je eigen regio terug.
Die 474MHz en andere instellingen zijn in het geval van Tvheadend niet voldoende, zie gelinkt topic hierboven.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 17-05-2022 19:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Jay-B schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:35:
[...]

Daar moet een andere oorzaak voor zijn. Jarenlang op diverse Connextboxen games gedaan en deze problemen niet gehad. Sowieso heeft het uitvallen van het modem niets te maken met het probleem waar jij naar refereert met de chipset. Het klinkt meer alsof er iets met het signaal niet goed gaat. Dat kan zorgen dat je modem offline gaat en kan ook de overhead verhogen.

[...]

Dat zou een beetje onzinnig zijn. Ziggo stuurt je een modem op omdat de oude niet meer supported is en eruit moet. En dan gaan ze dit weer activeren omdat jij dat vraagt? In het verleden werd dat nog weleens gedaan omdat het modem nog supported was. Nu dat niet meer zo is zal je hem toch echt moeten omruilen voor iets anders.
Inmiddels heeft Ziggo de problemen verholpen.

De problemen doen zich voor in zowel Moba (Dota 2) als survival shooters die wij spelen, empyrion, ark, 7d2d etc er zijn een soort packet spikes veroorzaakt door de puma 6 chipset. Het is echt heel merkbaar als je een andere connectie gewend bent.

Het oude modem werkt nu weer, ze hebben 2 modems op ons account gezet het oude en het nieuwe. Zolang de oude infrastructuur beschikbaar is blijft het oude modem gewoon werken volgens de klantenservice, het kon nog maanden duren voordat het echt uitgefaseerd zal worden. Per ongeluk hadden ze de oude mediabox ook uit het Ziggo systeem gehaald deze moet binnen 3 dagen weer werken.

Gelukkig is het allemaal snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Bas1978 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:11:
[...]

De problemen doen zich voor in zowel Moba (Dota 2) als survival shooters die wij spelen, empyrion, ark, 7d2d etc er zijn een soort packet spikes veroorzaakt door de puma 6 chipset. Het is echt heel merkbaar als je een andere connectie gewend bent.

Het oude modem werkt nu weer, ze hebben 2 modems op ons account gezet het oude en het nieuwe. Zolang de oude infrastructuur beschikbaar is blijft het oude modem gewoon werken volgens de klantenservice, het kon nog maanden duren voordat het echt uitgefaseerd zal worden. Per ongeluk hadden ze de oude mediabox ook uit het Ziggo systeem gehaald deze moet binnen 3 dagen weer werken.

het gelijk trekken van de oud ziggo en upc gebied duurt 2 a 3 maanden dit heeft een ziggo medewerker bevestigd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vanacht zijn er hier wat werkzaamheden geweest.. modem is gereset geweest.. prima.. in de uptime (nu iets van 18u) nog 0 errors.. * SMSfreakie vind het bijzonder :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas1978 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:11:
[...]

Nou ja opgelost.... Binnen nu en een paar maanden gaat het modem gewoon niet meer werken. Dus opgelost is het niet. Alleen tijdelijk uitgesteld. Persoonlijk vind ik dat een slechte keuze van de klantenservice maar dat is mijn mening. Ik zou toch alvast een alternatief zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:57
muisje1997 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:29:
[...]

het gelijk trekken van de oud ziggo en upc gebied duurt 2 a 3 maanden dit heeft een ziggo medewerker bevestigd
Daar zijn ze al sinds 2014 mee bezig. 98 maanden had iets geloofwaardiger geweest, maar zelfs dat lijkt onrealistisch.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:34:
vanacht zijn er hier wat werkzaamheden geweest.. modem is gereset geweest.. prima.. in de uptime (nu iets van 18u) nog 0 errors.. * SMSfreakie vind het bijzonder :)
Uit nieuwsgiergheid, zit je in oud UPC of oud Ziggo gebied? Heeft je modem een nieuwe bootfile gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Uit nieuwsgiergheid, zit je in oud UPC of oud Ziggo gebied? Heeft je modem een nieuwe bootfile gekregen?
oud Ziggo, Oud @home gebied..
Configuration File OK bac1010001060cb9374a7438

komende week nog meer werkzaamheden...

inmiddels de lijn even keihard aan het werk gezet.. inmiddels wel wat errors..
code:
1
32  Locked  SC-QAM Downstream   32  850000000 Hz    8000000 Hz  1.1 dBmV    42.5 dB QAM256  1283    5101

alleen op het laatste downstream channel...

* SMSfreakie ligt daar niet wakker van :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Raymond P schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:59:
[...]

Daar zijn ze al sinds 2014 mee bezig. 98 maanden had iets geloofwaardiger geweest, maar zelfs dat lijkt onrealistisch.
project prime time
oftewel het gelijk trekken van de bootfiles van ziggo modems in upc/ziggo gebieden is pas sinds kort begonnen

eenmaal de bacxxxxxx file gekregen kan je het modem ook niet meer zelf in bridge modus zetten ook niet in oud upc gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@muisje1997 Dat geloof ik allemaal.

Echter, de geschiedenis (+/-20 jaar) leert mij dat wat Ziggo (en voorheen UPC) medewerkers verkondigen niet altijd wortels heeft in de waarheid.
Met andere woorden: dat ze er nu pas vaart achter zetten betekent niet dat ze er niet al veel te lang mee bezig zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Worden ook de CI+ modules gelijk getrokken tussen voormalig Ziggo en voormalig UPC gebied?
Zou wel fijn zijn, eindelijk interactief met CI+ module in omgeving Rotterdam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
dolopfriet schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:30:
Worden ook de CI+ modules gelijk getrokken tussen voormalig Ziggo en voormalig UPC gebied?
Zou wel fijn zijn, eindelijk interactief met CI+ module in omgeving Rotterdam!
niet antwoord wat veel zeggend is maar uit interne memo's
eind oktober vorig jaar :
Ook hier zijn momenteel nog kleine verschillen tussen fUPC gebied en fZiggo gebied. We proberen wel steeds meer deze verschillen te verkleinen en het aanbod in heel Nederland gelijk te trekken. Dit is een tijdrovende (en kostbare) klus dus we verwachten hier nog ongeveer 2 jaar mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 18:44
Goedemorgen,

andere mensen met ziggo (niet oud UPC) problemen met het bereiken van bepaalde websites? Reddit het grote voorbeeld bij mij nu. Reageert wel op ping, maar traceroute blijft hangen bij... ik denk een knooppunt in Amsterdam aan de naam te zien...

https://allestoringen.nl doet het ook niet ironisch genoeg.

Meta Taro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@vmachiel : bij mij werken beide (fZiggo)
welke ipadressen krijg je op de dns namen ?

ik : C:\Users\W1ck1e>tracert allestoringen.nl

Tracing route to allestoringen.nl [104.18.18.63]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms 1 ms <1 ms router [192.168.12.34]
2 <1 ms <1 ms <1 ms modem [192.168.178.1]
3 6 ms 6 ms 6 ms 10.255.106.1
4 7 ms 9 ms 9 ms venl-rc0003-cr102-et123-251.core.as33915.net [213.51.192.93]
5 12 ms 12 ms 12 ms asd-tr0021-cr101-be153-10.core.as9143.net [213.51.158.50]
6 36 ms 17 ms 13 ms nl-ams14a-ri1-ae51-0.core.as9143.net [213.51.64.186]
7 * * * Request timed out.
8 18 ms * * 87.119.94.210
9 14 ms 15 ms 10 ms 104.18.18.63

Trace complete.

C:\Users\W1ck1e>tracert reddit.com

Tracing route to reddit.com [151.101.129.140]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms router [192.168.12.34]
2 <1 ms <1 ms <1 ms modem [192.168.178.1]
3 7 ms 6 ms 6 ms 10.255.106.1
4 10 ms 10 ms 20 ms weer-rc0002-cr101-et123-201.core.as33915.net [213.51.192.89]
5 13 ms 13 ms 11 ms asd-rc0001-cr101-be153-10.core.as9143.net [213.51.158.42]
6 12 ms 15 ms 15 ms nl-ams14a-ri1-ae50.core.as9143.net [213.51.64.58]
7 11 ms 14 ms 11 ms 213.46.191.170
8 14 ms 11 ms 11 ms 151.101.129.140

Trace complete.

welke (niet eigen) dns servers gebruik je ? : ik : quad9, en andere
gebruik je pihole of iets dergelijks ? ik : ja

[ Voor 80% gewijzigd door W1ck1e op 19-05-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
Reddit geeft me 199.232.149.140 EN een NODATA...

Meta Taro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmachiel
Zocht naar DNS cache flusing: appletips.nl zelfde gedoe. Krijg een IP adres, ping wordt beantwoord maar de site is niet te bereiken en de traceroute faalt.. alles maar even eruit en opnieuw opstarten denk ik dan maar

Meta Taro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
2 keer ziggo werkzaamheden geweest in mijn buurt, en bij de laatste, die vannacht was, mis ik opeens 20mbit tov het abbo. En het is het hele jaar 1 a 2 mbit over mijn 150mbit heen geweest.

Nou leuk weer. Want met de next mini aan, mis ik er nu dus dik 40mbit opeens.

Modem 2 keer herstart, en 2 keer 20min uitgezet. Niks helpt.
Afwachten maar weer wat ziggo zegt in de ziggo app.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:09:
2 keer ziggo werkzaamheden geweest in mijn buurt, en bij de laatste, die vannacht was, mis ik opeens 20mbit tov het abbo. En het is het hele jaar 1 a 2 mbit over mijn 150mbit heen geweest.
Heb je dan alle stekkers uit het modem, wifi uit en getest met 1 laptop direct in het modem geplugged?
Nou leuk weer. Want met de next mini aan, mis ik er nu dus dik 40mbit opeens.

Modem 2 keer herstart, en 2 keer 20min uitgezet. Niks helpt.
Afwachten maar weer wat ziggo zegt in de ziggo app.
De next mini is unicastverkeer en dat gaat inderdaad gewoon van je 150Mbit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
stormfly schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:56:
[...]

Heb je dan alle stekkers uit het modem, wifi uit en getest met 1 laptop direct in het modem geplugged?

[...]

De next mini is unicastverkeer en dat gaat inderdaad gewoon van je 150Mbit af.
Nee ik ga niet testen met laptop er direct op. Het is elke keer zelfde geleuter en 100% aan de buitenkant ziggo die iets veranderd. Inhuis is alles kwaliteit en zelden storing of opeens 20mbit minder op mijn netwerk.

Ja ik weet van de next mini dat er 20mbit van je abbo snelheid afgaat. Had ik zelf getest en hier gemeld voor de rest vd tweakers die een mini aan wilden schaffen. Vandaar dat ik er nu toch wel even aandacht aan geef met de 20mbit verlies, en dus nogmaals 20mbit door de next mini. (Ziggo weet ook dat het unicast is. Dus ik zou graag 170mibt willen krijgen als ik de mini neem. (Of straks dan 220mbit… met de snelheids verhoging naar 200mbit en de €3 meer in mijn geval.))

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:14:
[...]

Nee ik ga niet testen met laptop er direct op. Het is elke keer zelfde geleuter en 100% aan de buitenkant ziggo die iets veranderd. Inhuis is alles kwaliteit en zelden storing of opeens 20mbit minder op mijn netwerk.

Ja ik weet van de next mini dat er 20mbit van je abbo snelheid afgaat. Had ik zelf getest en hier gemeld voor de rest vd tweakers die een mini aan wilden schaffen. Vandaar dat ik er nu toch wel even aandacht aan geef met de 20mbit verlies, en dus nogmaals 20mbit door de next mini. (Ziggo weet ook dat het unicast is. Dus ik zou graag 170mibt willen krijgen als ik de mini neem. (Of straks dan 220mbit… met de snelheids verhoging naar 200mbit en de €3 meer in mijn geval.))
Die 20mbit merk je niet in het gebruik, toch? En als jij dat wel merkt dan kan je upscalen naar 600 of 1000 >:)

Verbruikt hij op alle kanalen 20mbit?

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 19-05-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en weer werkzaamheden gehad...

bonus!
code:
1
33  Locked  OFDM Downstream 159 578000000 Hz    38000 kHz   3.5 dBmV    44.0 dB OFDM PLC    0   0

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SMSfreakie Had je dit OFDM downstream kanaal eerst niet? Dan hebben ze jouw gebied beschikbaar gemaakt voor Internet Giga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jay-B schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:19:
@SMSfreakie Had je dit OFDM downstream kanaal eerst niet? Dan hebben ze jouw gebied beschikbaar gemaakt voor Internet Giga.
nee die is nieuw :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:51
vmachiel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:23:
Goedemorgen,

andere mensen met ziggo (niet oud UPC) problemen met het bereiken van bepaalde websites? Reddit het grote voorbeeld bij mij nu. Reageert wel op ping, maar traceroute blijft hangen bij... ik denk een knooppunt in Amsterdam aan de naam te zien...

https://allestoringen.nl doet het ook niet ironisch genoeg.
Nee, reddit laadt gewoon hier. Heb wel om de paar minuten een lagspike, dat merk ik heel erg bij gamen en het vertraagd laden van websites als google.

Ik heb sinds een maand zo'n arris baggerbox (geen giga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Fret Raket schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Nee, reddit laadt gewoon hier. Heb wel om de paar minuten een lagspike, dat merk ik heel erg bij gamen en het vertraagd laden van websites als google.

Ik heb sinds een maand zo'n arris baggerbox (geen giga).
ik had altijd last van die lag spikes met de connectbox gelukkig ben ik dankzij de ziggo community over op een ubee modem nergens meer last van draait super snel en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:23:
en weer werkzaamheden gehad...

bonus!
code:
1
33  Locked  OFDM Downstream 159 578000000 Hz    38000 kHz   3.5 dBmV    44.0 dB OFDM PLC    0   0
dat ofdm kanaal valt nog niet binnen docsis 3.1 range die ziggo gebruikt/hanteert
ik verwacht binnenkort dus nog meer werkzaamheden

[ Voor 3% gewijzigd door muisje1997 op 20-05-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
muisje1997 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:23:
[...]

dat ofdm kanaal valt nog niet binnen docsis 3.1 range die ziggo gebruikt/hanteert
ik verwacht binnenkort dus nog meer werkzaamheden
deze week al 2x werkzaamheden gehad ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:45:
[...]

deze week al 2x werkzaamheden gehad ;)
ik krijg nu ook een 2de werkzaamheid
al had ik al volledig docsis 3.1 giganet
16mei de 1ste en 26ste de volgende
mijn vader heeft er nu zoan 4 al gehad afgelopen 2 maanden in dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
muisje1997 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:05:
[...]

ik krijg nu ook een 2de werkzaamheid
al had ik al volledig docsis 3.1 giganet
16mei de 1ste en 26ste de volgende
mijn vader heeft er nu zoan 4 al gehad afgelopen 2 maanden in dordrecht
ik dus dinsdag op woensdag en afgelopen nacht (donderdag op vrijdag)

enfin ik zie nu ook dat het "Acquire Downstream Channel 618000000 Locked" ook een andere frequentie heeft gekregen.. dit was altijd 666mhz.. nu wat lager in de band..

maar zolang het werkt vind ik t wel goed eigenlijk..

trouwens als ik nu zou upgraden van internet snelheid naar 1000/50 (ipv 300/300) dan betekend dat toch nog geen nieuw jaar contract ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:13:
[...]
...

trouwens als ik nu zou upgraden van internet snelheid naar 1000/50 (ipv 300/300) dan betekend dat toch nog geen nieuw jaar contract ?
Ik denk het niet.
volgens mij: zodra je maandelijks kan opzeggen kan je straffeloos (lees nieuw jaarcontract) down & upgraden
en wanneer je nog in je jaarcontract zit, dan zal upgraden toch ook straffeloos kunnen, maar misschien bij downgraden niet.
als je het zeker wil weten moet je misschien even bellen met de helpdesk. misschien doen ze je een aanbieding (met wellicht wel een nieuw contract, dus opletten). of anders voorzichting rondklikken op ziggo.nl terwijl je aangelogd bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:13:
[...]

ik dus dinsdag op woensdag en afgelopen nacht (donderdag op vrijdag)

enfin ik zie nu ook dat het "Acquire Downstream Channel 618000000 Locked" ook een andere frequentie heeft gekregen.. dit was altijd 666mhz.. nu wat lager in de band..

maar zolang het werkt vind ik t wel goed eigenlijk..

is giganet snelheid qua upgrade al wel mogelijk als optie dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@W1ck1e @muisje1997

ja ik meende het ook dat t gewoon altijd "kon"

en nee Ziggo zelf weet nog van niks :)
de reden van de vraag is als Delta hier Fiber gaat uitrollen zal dat vermoedelijk in tussen Q4 2022 en Q1 2023 voltooid zijn en dan wil ik natuurlijk wel zonder moeite bij Ziggo weg kunnen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:13:
@W1ck1e @muisje1997

ja ik meende het ook dat t gewoon altijd "kon"

en nee Ziggo zelf weet nog van niks :)
de reden van de vraag is als Delta hier Fiber gaat uitrollen zal dat vermoedelijk in tussen Q4 2022 en Q1 2023 voltooid zijn en dan wil ik natuurlijk wel zonder moeite bij Ziggo weg kunnen ;)
bij mij weten zorg een snelheid verhoging inderdaad niet gelijk voor een jaarcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Vandaag gewoon een factuur gekregen met 50% korting..Dat houdt dus in dat ik ondanks reeds contractant te zijn (maandcontract op dat moment) wel de korting voor 12 maanden heb kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Prosac schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:42:
Vandaag gewoon een factuur gekregen met 50% korting..Dat houdt dus in dat ik ondanks reeds contractant te zijn (maandcontract op dat moment) wel de korting voor 12 maanden heb kunnen regelen.
Met welke pakket was je vrijblijvend klant dan? Alleen tv? of alleen internet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Mel33 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:58:
[...]

Met welke pakket was je vrijblijvend klant dan? Alleen tv? of alleen internet?
Alles in een. En als ik belde kreeg ik de melding dat het alleen voor nieuwe klanten was. Vervolgens lukt het via een of andere advertentielink om toch de aanbieding te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Prosac schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:46:
[...]

Alles in een. En als ik belde kreeg ik de melding dat het alleen voor nieuwe klanten was. Vervolgens lukt het via een of andere advertentielink om toch de aanbieding te krijgen.
Ja klopt, en gaat dan een verbintenis met hun aan natuurlijk, van 12 maand. Soms gaat er iets met de cookies doorheen waardoor je het aangevraagd krijgt, en bevestigd!, En dan doen ze dat tegenwoordig accepteren. Je gaat anders Ziggo wel bellen dat je een akkoord in de site en mail hebt gehad, en een bestelnummer hebt. (in die tijd haalden ze de korting uit jouw bevestigingsmail. Maar je had het op de site wel meegeteld zien staan, tot en met de 'bevestigings oke' op de site zelf. (screenshotjes maken)
Ik zal nu ook eens weer even proberen, ff cookies wissen, misschien heb ik weer geluk in een van de 4 browsers :9

Ja als vaste klant kreeg je nooit vanzelf iets, je moest er voor knokken en tweaken. :+
Maar het is een leuk gevecht toch haha, En ze verbeteren hun site ook op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, anders wil ik de moderator vragen om het te herplaatsen.

Ben al best wel lang klant van Ziggo maar vond de kosten toch wel erg hoog. Daarom eens gaan kijken naar glasvezel waarbij een aanbieder met een leuke actie kwam. Dus afgelopen week Ziggo gebeld met de mededeling dat ik stopte met het abonnement bij hen. En toen kreeg ik een aanbod waar ik m'n twijfels bij heb ( in het kader van : te mooi om waar te zijn). Als ik in ons gezin ook een paar mobiele telefonie abonnementen bij Vodafone zou afsluiten zou ik veeeel minder gaan betalen als wat ik nu deed. Ik weet niet of het hier toegestaan is om bedragen te plaatsen, maar het scheelt echt superveel. Ik zou dan gewoon hetzelfde internet-abonnement houden, ook met terugkijken en opnemen, en een jaar lang ESPN gratis.

Is Ziggo zo bang om klanten kwijt te raken, of zit er toch een addertje onder het gras? Iemand hier ervaring mee met zo'n mooie aanbieding die dan achteraf toch niet zo mooi blijkt te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:26
Appelmoesje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:35:
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen, anders wil ik de moderator vragen om het te herplaatsen.

Ben al best wel lang klant van Ziggo maar vond de kosten toch wel erg hoog. Daarom eens gaan kijken naar glasvezel waarbij een aanbieder met een leuke actie kwam. Dus afgelopen week Ziggo gebeld met de mededeling dat ik stopte met het abonnement bij hen. En toen kreeg ik een aanbod waar ik m'n twijfels bij heb ( in het kader van : te mooi om waar te zijn). Als ik in ons gezin ook een paar mobiele telefonie abonnementen bij Vodafone zou afsluiten zou ik veeeel minder gaan betalen als wat ik nu deed. Ik weet niet of het hier toegestaan is om bedragen te plaatsen, maar het scheelt echt superveel. Ik zou dan gewoon hetzelfde internet-abonnement houden, ook met terugkijken en opnemen, en een jaar lang ESPN gratis.

Is Ziggo zo bang om klanten kwijt te raken, of zit er toch een addertje onder het gras? Iemand hier ervaring mee met zo'n mooie aanbieding die dan achteraf toch niet zo mooi blijkt te zijn?
Normaal krijg je 5 euro extra korting ongeveer op je tel abonnement als je ook ziggo hebt volgens mij.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33

Ja door vodafone en ziggo te nemen krijg je extras en dubele telefoondata, de tv pakketten die je kan afsluiten zijn niet allemaal gratis, alleen een paar. Dus kijk daar na of het jou beter uitkomt.
Ook de internet basis telt daar niet in mee, dan heb je geen extras, En de tv kabel en start geloof ik ook niet,
Nee geen adders. Maar kijk eerst of je met een 6 maand kortig kan zonder een mobiel. Want een mobiel erbij is wel weer minimaal 20eu abbo erop.

En prijzen mag je hier best mooi opsommen hoor. Kijken we mee of wij nog wat van jou kunnen leren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
het enigste wat ik kreeg als vaste klant
ik ben van internet giga internet only naar
internet giga + tv max next
en krijg nu de 20 euro activeringskosten vergoed dankzij een moderator op de ziggo community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
Was Ziggo niet in een jaar tijd 200.000 klanten kwijtgeraakt? Ik kan me voorstellen dat deze trend doorzet als mensen het zat zijn om zoveel te betalen voor hun abonnement en dan ook nog een brak modem opgedrongen krijgen die de boel onstabiel maakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Mel33 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:40:
[...]

En prijzen mag je hier best mooi opsommen hoor. Kijken we mee of wij nog wat van jou kunnen leren ;) .
Het was een aanbieding voor € 33,50 voor de eerste 9 maanden en daarna 3 maanden € 68,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
muisje1997 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:42:
het enigste wat ik kreeg als vaste klant
ik ben van internet giga internet only naar
internet giga + tv max next
en krijg nu de 20 euro activeringskosten vergoed dankzij een moderator op de ziggo community
Dan had ik gewacht met bestellen, je gaat toch een nieuw contract aan, korting moet kunnen.
Bij een nee.. Dan maar annuleren binnen 14 dagen, en later weer eens kijken, Grote kans dat ze je bellen, of dat je een korting vindt via ads..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
Mel33 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:13:
[...]

Dan had ik gewacht met bestellen, je gaat toch een nieuw contract aan, korting moet kunnen.
Bij een nee.. Dan maar annuleren binnen 14 dagen, en later weer eens kijken, Grote kans dat ze je bellen, of dat je een korting vindt via ads..
ik ga geen nieuw contract aan
en ik mijn situatie kan ik geen korting krijgen via de afdeling opzeggingen omdat ik onder curatele sta dan mag je namelijk niet bellen met ziggo alleen mailen over aanpassing aan het abbonement
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkWUGjavfJY_3VqTMysNB2D835Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/klB7Pp4C4gNw8RbhZFioZJXY.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
muisje1997 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:35:
[...]

ik ga geen nieuw contract aan
en ik mijn situatie kan ik geen korting krijgen via de afdeling opzeggingen omdat ik onder curatele sta dan mag je namelijk niet bellen met ziggo alleen mailen over aanpassing aan het abbonement
[Afbeelding]
Oke ja dat is dan niet anders.
Mag ik vragen waarom neem je niet een veel goedkoper pakket, in jouw situatie?. Niet ervan uit gaande dat je onder bewind staat ofzo hoor. dat gaat niemand iets aan en suggereer ik ook niet.

Maar k weet uit ervaring dat Ziggo voor mensen met een klein budget, en die een basis of start pakket nemen, best wel coulanter is met korting geven en uitgesteld betalen etc.

Ik ken in mijn omgeving wel mensen met die situaties.. die wel coulance/kortingen krijgen van ziggo. Ziggo en steeds meer essentiële bedrijven geven jou een financiële check om problemen te voorkomen. (staat tegenwoordig in de voorwaarden dat ze jou eerst met behulp van hun gegevens, en van derden, nachecken of jij dit wel kan betalen.
Kzal eens kijken of ik die voorwaarden nog ergens vandaan kan halen.. Hier op blad nr 5 in een pdf reader
Artikel 3, punt 4.

Ziggo kan een Aanvraag weigeren als:
de Klant redelijkerwijze niet als kredietwaardig kan
worden aangemerkt. Ziggo is gerechtigd om een
kredietwaardigheidsonderzoek uit te laten voeren
of zich over de kredietwaardigheid van de Klant te
laten informeren door derden.
Maar met deze ontwikkeling in de abonnementen wereld, werkt het ook in je voordeel als je wat minder te besteden hebt, en hebben ze empathie en korting als jij niet het onderste uit de kan wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 20-05-2022 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Mel33 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Oke ja dat is dan niet anders.
Mag ik vragen waarom neem je niet een veel goedkoper pakket, in jouw situatie?. Niet ervan uit gaande dat je onder bewind staat ofzo hoor. dat gaat niemand iets aan en suggereer ik ook niet.

Maar k weet uit ervaring dat Ziggo voor mensen met een klein budget, en die een basis of start pakket nemen, best wel coulanter is met korting geven en uitgesteld betalen etc.

Ik ken in mijn omgeving wel mensen met die situaties.. die wel coulance/kortingen krijgen van ziggo. Ziggo en steeds meer essentiële bedrijven geven jou een financiële check om problemen te voorkomen. (staat tegenwoordig in de voorwaarden dat ze jou eerst met behulp van hun gegevens, en van derden, nachecken of jij dit wel kan betalen.
Kzal eens kijken of ik die voorwaarden nog ergens vandaan kan halen..
Maar met deze ontwikkeling in de abonnementen wereld, werkt het ook in je voordeel als je wat minder te besteden hebt, en hebben ze empathie en korting als jij niet het onderste uit de kan wil.
ikzelf heb express gekozen voor dit pakket
omdat het alles aanbied op gebied van internet en tv
ik had een abbo van 65 euro per maand en nu een van 96 euro
curatele is een soort van bewind maar daarnaast ben je handelingsonbekwaam
(overziet niet de gevolgen van dingen die die doet is bij mij de reden geweest care )
ik zit ook vrij goed qua financien zonder daar veel over uit te wijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

Lijkt me geen schande om over combinatiekortingen te praten. Op https://directsales.vodafone.nl/ vind je de strakste Vodafone-Ziggo kortingen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:16
Geen idee of dit het juiste topic is, maar sinds afgelopen week ben ik alle niet-HD zenders kwijt. Worden niet meer gevonden. Via Ziggo word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Nieuwe coax kabel, frequentie instellingen, het mag allemaal niet baten. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Het heeft hiervoor prima gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@infidel011 Zie: Remag22 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[ Voor 70% gewijzigd door remco_k op 21-05-2022 00:22 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10
Appelmoesje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:06:
Het was een aanbieding voor € 33,50 voor de eerste 9 maanden en daarna 3 maanden € 68,50
Dat is niet verkeerd. Kun je gerust doen. Vorig jaar hadden ze in sommige grote steden een vergelijkbare gigadeal actie, daar heb ik gebruik van gemaakt en ben niet teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appelmoesje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:06:
[...]

Deze aanbieding heb ik begin maart gekregen. We hebben overigens geen VodafoneZiggo. Dus geen addertjes onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:49
Mijn internet doet het niet, tv wel. Komt uit dezelfde coax-splitter. Helpdesk vind dat ik eerst de splitter moet vervangen, inclusief de coax-kabel. Ik vroeg nog hoe oud mijn modem is, maar dat konden ze niet terugvinden. Het is zo een zwarte Technicolor hoge smalle doos.

Ik ben zo naar de bouwmarkt om een POA te kopen, maar ben niet overtuigd dat zo een simpel onderdeel half kapot is.

Ik moet wel zeggen: netjes te woord gestaan, medewerker had alle tijd. Het bandje om bij een mens uit te komen was wel veel te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
HelloIamAldo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:53:
Mijn internet doet het niet, tv wel. Komt uit dezelfde coax-splitter. Helpdesk vind dat ik eerst de splitter moet vervangen, inclusief de coax-kabel. Ik vroeg nog hoe oud mijn modem is, maar dat konden ze niet terugvinden. Het is zo een zwarte Technicolor hoge smalle doos.

Ik ben zo naar de bouwmarkt om een POA te kopen, maar ben niet overtuigd dat zo een simpel onderdeel half kapot is.

Ik moet wel zeggen: netjes te woord gestaan, medewerker had alle tijd. Het bandje om bij een mens uit te komen was wel veel te lang.
probeer het anders een met het modem direct aangesloten op de punt waar ziggo binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
muisje1997 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:57:
[...]

probeer het anders een met het modem direct aangesloten op de punt waar ziggo binnenkomt
Dat is wel een slimme, maar kan ik niet.
Uit de muur komt TV en R (radio?), geen aansluiting voor het soort connector dat naar mijn modem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
HelloIamAldo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:09:
[...]

Uit de muur komt TV en R (radio?), geen aansluiting voor het soort connector dat naar mijn modem gaat.
je hebt waarschijnel een rood rood kabel met schroefdraad
dan gaat dat inderdaad niet werken heb je niet ergens een groen rood kabel

dit is de kabel die je dan nodig hebt denk ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAye2bS704qzAMhoowC0tSis-6k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S2o4V16ut0LnUVR4hkkHQzBl.png?f=user_large

kan je niet op je modem inloggen en hier screenshots delen van wat die allemaal zegt neem aan dat je nog een oude cisco hebt gezien je bekabeling niet up2date is TV/R wordt niet meer gebruikt omdat de radio eraf is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HelloIamAldo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:09:
[...]

Bedoel je dat je nog een tweegats AOP hebt met aparte aansluitungen voor Radio en TV? foto?

In dat geval lijkt me dat je om vervanging van het AOP kunt vragen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
Roetzen schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Bedoel je dat je nog een tweegats AOP hebt met aparte aansluitungen voor Radio en TV? foto?

In dat geval lijkt me dat je om vervanging van het AOP kunt vragen.
fotoooo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ak9-Wtkslebc9dWIA_iyKP9do3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRS26nYWmtqVhqMzpLkF7bXg.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn modem staat in bridge naar een degelijke router, dus moet dat eerst terugbouwen om het te benaderen. De modem maakt ook wat meer geluid dan ik verwachtte, alsof een ventilator een beetje aanloopt.

Eerst naar de sport met mijn kind, op de terugweg een POA kopen en dan weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HelloIamAldo Ik zou Ziggo bellen en aangeven dat je een heel oud AOP hebt. Dan sturen ze een nieuwe want deze is antiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muisje1997
jongetje schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:40:
@HelloIamAldo Ik zou Ziggo bellen en aangeven dat je een heel oud AOP hebt. Dan sturen ze een nieuwe want deze is antiek.
het AOP overnamepunt
mag je zelf niet aankomen en dan stuur ziggo een monteur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@HelloIamAldo Success, de modem kan je normaal wel benaderen als hij in bridge staat. Mijn Ubee kan ik via 192.168.100.1 benaderen. Heb een Opnsense router.

Whatever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@HelloIamAldo post de foto van hierboven op het Ziggo community forum. Dan zal een Ziggo medewerker voor je nieuwe kabels opsturen en een monteur inplannen om het AOP tevervangen. Want zoals anderen al aangaven is dit "oude rommel" waarop je gegarandeerd een flinke berg ruis krijgt van 4G. En als je nu nog een Technicolor modem hebt én een eigen router gebruikt zou ik meteen eens vragen of je een Ubee U1318 kunt krijgen. Dan ben je weer helemaal up-to-date. En die Ubee leveren ze normaliter niet op verzoek (de telefonische klantenservice weet hier ook niet van, alleen de mods / medewerkers op het forum kunnen deze uitleveren). Dan voorkom je ook meteen dat Ziggo je ineens een brakke ConnectBox stuurt met de Puma issues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HelloIamAldo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:36:
[...]
fotoooo
[Afbeelding]

Mijn modem staat in bridge naar een degelijke router, dus moet dat eerst terugbouwen om het te benaderen. De modem maakt ook wat meer geluid dan ik verwachtte, alsof een ventilator een beetje aanloopt.

Eerst naar de sport met mijn kind, op de terugweg een POA kopen en dan weer verder kijken.
Vergeet dat POA maar. Je hebt nog een AOP uit het stenen tijdperk. Dat is een voor de hand liggend startpunt om het probleem aan te pakken. Bel Ziggo, leg uit wat je voor AOP hebt en maak een afspraak voor een monteur. Zo'n oud AOP wordt gratis vervangen.

En die monteur komt met een busje. In dat busje liggen ook splitters en kabeltjes. Dus voorlopig nog even nkis gaan kopen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:10:
[...]

Vergeet dat POA maar. Je hebt nog een AOP uit het stenen tijdperk. Dat is een voor de hand liggend startpunt om het probleem aan te pakken. Bel Ziggo, leg uit wat je voor AOP hebt en maak een afspraak voor een monteur. Zo'n oud AOP wordt gratis vervangen.

En die monteur komt met een busje. In dat busje liggen ook splitters en kabeltjes. Dus voorlopig nog even nkis gaan kopen...
In mijn geval, na melding op forum met foto, heeft Ziggo meteen kabels opgestuurd. Dinsdag of zo reactie op mijn topic, donderdag lag een nieuwe splitter + kabel in de brievenbus, maandag om 8 uur stond de monteur aan de deur en paar dagen later kwam onverwachts ook nog een nieuwe kabel voor naar de TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:53:
[...]

In mijn geval, na melding op forum met foto, heeft Ziggo meteen kabels opgestuurd. Dinsdag of zo reactie op mijn topic, donderdag lag een nieuwe splitter + kabel in de brievenbus, maandag om 8 uur stond de monteur aan de deur en paar dagen later kwam onverwachts ook nog een nieuwe kabel voor naar de TV.
Je kan van alles vinden van Ziggo, maar in die dingen doen ze niet moeilijk en wordt er snel gereageerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Roetzen schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Je kan van alles vinden van Ziggo, maar in die dingen doen ze niet moeilijk en wordt er snel gereageerd. :)
Zeker weten, wat betreft service zit het goed bij Ziggo. Daar kan KPN op dit moment (denk dat ze veel te hard groeien met het beschikbare personeel) een hoop van leren. Maar de upload is voor mij gewoon te gunstig en ik gebruik het ook. Anders had ik Ziggo niet ingeruild denk ik.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kwa service prima hoor, hier hetzelfde verhaal. Als je met een goed verhaal komt op het Ziggo forum is dat zo geregeld. Stap 1 Kabels, Stap 2 Nieuwe AOP, Stap 3 Nieuwe modem Ubee UBC1318ZG :7
Bevalt prima tot nu toe, weinig issues. Blij dat de connectbox weg is.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
In de vernieuwde Ookla Speedtest kun je nu ook de ping zien tijden down- en upload. Het valt me op dat deze met de nieuwe Ubee een stuk hoger is dan connectboxen bij mijn ouders of schoonouders. Zie hier de resultaten. Op de connectboxen is de ping tijdens down- en upload soms bijna gelijk aan de inactieve ping.
Ik zou dus juist verwachten dat de Ubee beter is, en juist de laagste pings heeft. Wat meten jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMY3XCFoU87TinBFckPRAtHUnEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQ6UUwQKkBwTg4x7wVOTTl4z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 21-05-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik maak me niet zo druk op wat mijn mobiel laat zien die hebben toch minder rekenkracht altijd dan een desktop wat ook weer bijdraagt een de ping ms

dit is wat ik heb op desktop en de beste manier om te meten is bedraad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAx6cty_fBJFwtb9eV3dkjLleKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMFKJD6GWosOzXW0cEaVR5F0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
muisje1997 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:39:
ik maak me niet zo druk op wat mijn mobiel laat zien die hebben toch minder rekenkracht altijd dan een desktop wat ook weer bijdraagt een de ping ms

dit is wat ik heb op desktop en de beste manier om te meten is bedraad
[Afbeelding]
Op een bedraad device zijn de resultaten gelijk, ook met bijvoorbeeld dslreports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
Net weer een vrolijke helpdesker gesproken die het roerend met jullie eens was. Er is een nieuwe modem onderweg. Als nieuwe modem em niet is moet er een monteur langs, maar dat is natuurlijk de langzame oplossing, vooral met Hemelvaart ertussendoor.

Ze zetten 50GB data op mij Vodafone abbo om het weekend mee door te komen. Medewerker hintte er subtiel naar dat hij dit kon regelen als ik er om vroeg. Dusseh... Ja wel netjes geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zunrob schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:34:
In de vernieuwde Ookla Speedtest kun je nu ook de ping zien tijden down- en upload. Het valt me op dat deze met de nieuwe Ubee een stuk hoger is dan connectboxen bij mijn ouders of schoonouders. Zie hier de resultaten. Op de connectboxen is de ping tijdens down- en upload soms bijna gelijk aan de inactieve ping.
Ik zou dus juist verwachten dat de Ubee beter is, en juist de laagste pings heeft. Wat meten jullie?
Het kan altijd beter 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XpFrR9WlHYn1BS9JZ7wBpU07eU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mh8zl0tQ7i7vfDl7TiM8SXHu.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HelloIamAldo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:53:
Net weer een vrolijke helpdesker gesproken die het roerend met jullie eens was. Er is een nieuwe modem onderweg. Als nieuwe modem em niet is moet er een monteur langs, maar dat is natuurlijk de langzame oplossing, vooral met Hemelvaart ertussendoor.
Plaats dan alsnog even een foto op het forum. Dan want ook daar duurt het wel even voordat een Ziggo medewerker langs komt. Met een beetje geluk zien ze het dan nog voor Hemelvaart en heb je heel misschien vrijdag en anders waarschijnlijk begin van de week erna al een monteur voor de deur staan. Want dat AOP wat je nu hebt kan gewoon echt niet meer. En als die ConnectBox die je nu krijgt even lekker met alle ~32 downstream kanalen wil gaan spelen (de Technicolor gebruikt er maar 8 ) dan loop je alweer/alsnog tegen problemen aan. Want dat AOP is totaal niet afgeschermd tegen de instraling van 4G telefonie frequenties en gaat dus een gigantische ruis op het signaal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket

[Afbeelding]
Test je wel naar dezelfde server dan? Niet alle servers zijn altijd beschikbaar, en als je niet handmatig kiest, pakt hij meestal elke keer een andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12
Ik begin wel een beetje genoeg te krijgen van de prijs/kwaliteitverhouding van Ziggo. Eigenlijk is hun grote pluspunt de locatie van de AOP: In de meterkast. Vanaf daar heb ik best goede wifi in het hele huis, inclusief de TV. Als ik daar ook een ISRA punt zou hebben zou ik snel weg zijn bij Ziggo. Maar eens kijken of dat valt te verplaatsen tegen redelijke kosten.

Ik heb nu gedowngrade naar het goedkoopste TV pakket en 75Mb internet. Dat is al 20 euro goedkoper. Mediabox XL teruggestuurd. Volgens de klantenservice kan ik geen Internet Only krijgen en zit ik nog tot 14 oktober aan een contract vast. Maar goed, tegen die tijd maar eens achterhalen wat de juiste toverwoorden zijn om ook te stoppen met betalen voor TV.

En we zijn nu NLZiet aan het testen. Die app draait wel op onze TV, in tegenstelling tot Ziggo app. Vooralsnog bevalt dat prima. Geen coax meer in de kamer, gewoon via Wifi. Zit ook vooruitkijken op en NPO Start. Vooralsnog bevalt dat prima en willen we die 7,95 wel gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

Inderdaad:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/c/1b9561e7-89c1-42be-94bb-294ec139a630.png

En als ik de TV en andere gebruikers uit zet komt er nog een +/- 20mbps down bij. 8)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

[Afbeelding]
is dit de een app op je telefoon oid?

de windows store app heeft m nog niet..

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/13181553185.png

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
JoSchaap schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:37:
[...]

is dit de een app op je telefoon oid?

de windows store app heeft m nog niet..

[Afbeelding]
Klopt, app op Android telefoon.

Ik zie hierboven wat resultaten van maximale snelheden, maar niet van de pings. Ik vind onze waarden, soms een halve seconde gemiddelde ping echt wel hoog. Ben daarom benieuwd naar jullie resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
de app slaat bij mij om een of andere reden de resultaten niet op en detailed results knop/link werkt ook niet maar dit is mijn speedtest Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjyF77kZG4lcGag31Cl8zgcoQPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdRHiUBpuZpCZKpiyxQjqCxT.jpg?f=fotoalbum_large

permissies stonden blijkbaar uit tot storage Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FC9nKSqOVzIeBCHav1N434xrho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GsVynFe0YtoLcw6Nk4WzkGN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door muisje1997 op 21-05-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
zunrob schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Klopt, app op Android telefoon.

Ik zie hierboven wat resultaten van maximale snelheden, maar niet van de pings. Ik vind onze waarden, soms een halve seconde gemiddelde ping echt wel hoog. Ben daarom benieuwd naar jullie resultaten!
Je test over een wifi verbinding. Als je je nieuwe Ubee naast die van een van de mede-Tweakers zet en tegelijk test dan kan je daar mogelijk iets zinnigs over zeggen...

Ik heb geen nieuwe Ubee maar eigen (Engenius) meuk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLwpkzkGk4wge3vC7z4B57-jTFE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dyPVQOksK7t7mBhXacIbL6gu.png?f=fotoalbum_large

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Tot nu toe heb ik gewoon goed, snel internet met mijn ConnectBox. Ook bij grote downloads.

Maar ja, in mijn vorige woning heb ik 8 jaar lang mijn eerste Ziggo modem gebruikt zonder ooit storing te hebben (behalve dat ergens in 2012-2013 de stroomadapter stuk was gegaan, en die ene keer toen er ergens buiten een kabel was doorgesneden en de oplossing van Ziggo was om 6 maanden lang een UTP kabel tussen twee schakelkasten over een openbaar grasveld te laten lopen 8)7 )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Amphiebietje schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:24:
Tot nu toe heb ik gewoon goed, snel internet met mijn ConnectBox. Ook bij grote downloads.

Maar ja, in mijn vorige woning heb ik 8 jaar lang mijn eerste Ziggo modem gebruikt zonder ooit storing te hebben (behalve dat ergens in 2012-2013 de stroomadapter stuk was gegaan, en die ene keer toen er ergens buiten een kabel was doorgesneden en de oplossing van Ziggo was om 6 maanden lang een UTP kabel tussen twee schakelkasten over een openbaar grasveld te laten lopen 8)7 )...
Hier ook weinig problemen met de connectbox.. Soms 64/65 apparaten actief en nog steeds geen problemen.

Nu bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzeZYkxPfrjlf739nTwLaaO6qb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AxnJkJIULjf2bqpqOebnqsRB.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 252 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic