Wonen ze in een glasvezel gebied? Zo ja, dan moet korting echt wel mogelijk zijn. Moet je wel bellen met ‘opzeggingen’ (zonder te hoeven dreigen hoor).GioStyle schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:55:
Ouders zijn al letterlijk tientallen jaren klant bij Ziggo. Waarschijnlijk wil Ziggo ze dit jaar ook weinig tot geen korting geven. Als ik op mijn naam en rekeningnummer een nieuw abonnement afsluit op hun adres. Ziet Ziggo dit als een nieuwe klant? In dat geval scheelt dat even ruim €350 inclusief cashback. Vind ik wel de moeite waard.
Hoe doe ik dat? Ik zit ook in een glasvezel gebied.meesje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:54:
[...]
Wonen ze in een glasvezel gebied? Zo ja, dan moet korting echt wel mogelijk zijn. Moet je wel bellen met ‘opzeggingen’ (zonder te hoeven dreigen hoor).
We hebben nu Int. Complete en TV Complete Next (zonder bellen)
Een wat duurder abonnement, puur omdat het toen in de aanbieding is en die Next box weinig stroom verbruikt.
Hetgeen we willen is:
- Nederland 1/2/3, Veronica, RTL4, etc op de tv kijken
- Netflix op de tv kijken
- en naast de tv (één) nog bijvoorbeeld op 2 telefoonz YouTube kunnen kijken
Hoe weet ik wat het beste past? Kan toch ook met goedkoper abonnement? Maar nog steeds vind ik het veel geld... Als ik dus korting kan krijgen dan blijf ik graag bij Ziggo, hoe pak ik dat aan zonder een 'oke, per 1 juli is uw contract opgezegd en nog een fijne dag'?
€35,00 is inderdaad echt niet slecht als je ziet dat je er inderdaad ook nog DVB-C bij krijgt.Chris.nl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:42:
[...]
DVB-C TV signaal zit ook bij internet only abonnementen inbegrepen hé. Vanaf €35 (straks) 50/20MB
Kan je zappen zonder kastje, eventueel HHD aan je TV hangen om op te nemen of timeshiften.
'k Heb ook glasvezel in de meterkast maar voor mij wint Ziggo het nog met bovenstaand.
En het aantal HD zenders in het Kabel TV pakket (FTA/FTC) wordt ook steeds groter.
Ik kijk niet zo vaak TV, maar ik heb wel gewoon een coaxkabel achterin de TV geprikt.
Als je een Humax STB koopt via Marktplaats (of Tweakers V&A) dan kun je vaak nog opnemen en pauzeren, maar de vraag is in hoeverre je dat het waard vind, aangezien de Humax PVR's vaak nog voor relatief hoge prijzen worden verkocht.
Gelukkig zijn er hier nog mensen met humor!W1ck1e schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:58:
@Masimo
Pas maar op dat ziggo niet overstapt naar een andere klant.

Ik kreeg net een UPC logo en blauwe ipv oranje menu's op de Connectbox... Zit in een voormalig Casema/Ziggo gebied, heb nooit bij UPC gezeten. Modem een beetje in de war?
@President Dan kun je toch al terug naar start (tenzij je wilt opnemen, dan dwingt Ziggo je naar een uitgebreider pakket als compleet of max).
En anders misschien toch glasvezel en NLZIET of tv via die glasvezel provider.
En anders misschien toch glasvezel en NLZIET of tv via die glasvezel provider.
Ik zal over een paar weken bellen en (weer) proberen voor de 9x 20 euro te gaan.Frggl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:39:
[...]
Yes, mijn ervaring is ook dat ze dit jaar minder scheutig zijn met de kortingen. Ik ben daarom nu toch eindelijk maar overgestapt op glasvezel.
Ja modem is dan in de war, ff stroomloos maken en weer opnieuw opstarten. Heb het laatst ook gehad... Geen idee hoe het komt...
Fret Raket schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 03:46:
Ik kreeg net een UPC logo en blauwe ipv oranje menu's op de Connectbox... Zit in een voormalig Casema/Ziggo gebied, heb nooit bij UPC gezeten. Modem een beetje in de war?
Gewoon bellen met de opzeglijn en aangeven dat je een aanbod hebt gehad van KPN. Dat je overweegt over te stappen tenzij Ziggo wat aan de prijs kan doen. Dan komen ze gewoon met een standaard voorstel. Tenminste, bij mij (en vele andere) wel.President schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:07:
[...]
Hoe doe ik dat? Ik zit ook in een glasvezel gebied.
We hebben nu Int. Complete en TV Complete Next (zonder bellen)
Een wat duurder abonnement, puur omdat het toen in de aanbieding is en die Next box weinig stroom verbruikt.
Hetgeen we willen is:
- Nederland 1/2/3, Veronica, RTL4, etc op de tv kijken
- Netflix op de tv kijken
- en naast de tv (één) nog bijvoorbeeld op 2 telefoonz YouTube kunnen kijken
Hoe weet ik wat het beste past? Kan toch ook met goedkoper abonnement? Maar nog steeds vind ik het veel geld... Als ik dus korting kan krijgen dan blijf ik graag bij Ziggo, hoe pak ik dat aan zonder een 'oke, per 1 juli is uw contract opgezegd en nog een fijne dag'?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Volgens mij hebben zij targets voor retentie, dus je kunt gewoon open kaart spelen dat je belt om te kijken welke mogelijkheden voor korting er zijn. In mijn ervaring weten ze dat mensen hier voor bellen en sterker nog een enkele keer adviseerden ze mij dit uit zichzelf (bel al elk jaar, maar toch).Inspired schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:42:
[...]
Gewoon bellen met de opzeglijn en aangeven dat je een aanbod hebt gehad van KPN. Dat je overweegt over te stappen tenzij Ziggo wat aan de prijs kan doen. Dan komen ze gewoon met een standaard voorstel. Tenminste, bij mij (en vele andere) wel.
nee heb je, ja kun je krijgen. Overigens doen ze eerst een standaard mager voorstel en als je aangeeft te twijfelen willen ze vaak nog wat extra's doen.
Daarnaast kun je ook denken aan andere zaken: extra wifibooster en ci+ module is hier gratis gehuurd ipv x euro p/mnd. Daarnaast dit jaar de deco M4 gratis gekregen bijv.
Ik kreeg zonder veel zeuren gewoon dezelfde korting als KPN. Dus, 6 x 35 EUR korting en ook 3 Deco's tegen 0 EUR per maand. Ga nu overigens toch echt opzeggen denk ik.henkjobse schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:59:
[...]
Volgens mij hebben zij targets voor retentie, dus je kunt gewoon open kaart spelen dat je belt om te kijken welke mogelijkheden voor korting er zijn. In mijn ervaring weten ze dat mensen hier voor bellen en sterker nog een enkele keer adviseerden ze mij dit uit zichzelf (bel al elk jaar, maar toch).
nee heb je, ja kun je krijgen. Overigens doen ze eerst een standaard mager voorstel en als je aangeeft te twijfelen willen ze vaak nog wat extra's doen.
Daarnaast kun je ook denken aan andere zaken: extra wifibooster en ci+ module is hier gratis gehuurd ipv x euro p/mnd. Daarnaast dit jaar de deco M4 gratis gekregen bijv.
Toch wel weer leuk om te lezen vandaag op de Homepage van Tweakers, Ziggo start in het na jaar met testen van DOCSIS 4.0. Ik zit nog niet eens op DOCSIS 3.1. Gaat nog jaren duren voordat de upload een keer echt omhoog gaat. Discussie loopt al meer dan 8jr. Pappen en nat houden. Zal mij benieuwen of ik ooit nog 100mbit upload mee maak bij Ziggo. En verder heb ik geen keus er komt hier nooit glasvezel of Ziggo moet zelf dat laatste stukkie doen. De wijkkast staat vlak naast mijn poort achter. Stukkie van 10 meter...
Ah dat is netjes. Hier zeiden ze echt niet meer te kunnen geven agz ze al elk jaar korting hadden gegeven.Inspired schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:03:
[...]
Ik kreeg zonder veel zeuren gewoon dezelfde korting als KPN. Dus, 6 x 35 EUR korting en ook 3 Deco's tegen 0 EUR per maand. Ga nu overigens toch echt opzeggen denk ik.Stap over naar Gbit KPN met NLZiet. Voordeliger en veel sneller. F1 hield me bij Ziggo in het verleden.
Ik gebruikte een Logitech harmony met de Next maar heb nu een next mini. Opzich een mooi klein apparaat maar helaas werken de instellingen van de next niet voor de next mini. In de database van logitech kan ik het apparaat ook niet vinden, is er iemand die weet welk apparaat je moet selecteren uit de logitech database ?
Bedenk even dat de Harmony lijn helemaal is gestopt dus ik hoop dat ze die database nog gaan bij houden. Mocht de originele afstandsbediening IR doen dan kun je eventueel je Harmony zelf programmeren.edebee schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:56:
Ik gebruikte een Logitech harmony met de Next maar heb nu een next mini. Opzich een mooi klein apparaat maar helaas werken de instellingen van de next niet voor de next mini. In de database van logitech kan ik het apparaat ook niet vinden, is er iemand die weet welk apparaat je moet selecteren uit de logitech database ?
Komt waarschijnlijk door het feit dat de eerste versie van de Next met IR werkt maar de Next Mini via Bluetooth.edebee schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:56:
thnx ik maar zoeken naar codes maar dat heeft geen nut. De harmony die heeft helaas geen bluetooth, we gaan de jacht openen op een vervanger voor de harmony die wel bluetooth heeft.Jay-B schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:20:
[...]
Komt waarschijnlijk door het feit dat de eerste versie van de Next met IR werkt maar de Next Mini via Bluetooth.
Ik weet niet welke apparatuur je allemaal aanstuurt met de harmony, maar je kan eventueel ook omdenken hé..edebee schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:28:
[...]
thnx ik maar zoeken naar codes maar dat heeft geen nut. De harmony die heeft helaas geen bluetooth, we gaan de jacht openen op een vervanger voor de harmony die wel bluetooth heeft.
BronHeb je een universele afstandsbediening? Of wil je de televisie en je geluidsapparatuur (bijvoorbeeld je soundbar of versterker) bedienen met je afstandsbediening? Daar hebben we een apart stappenplan voor.
op de harmony zitten panasonic tv, denon reciever, ziggo next en xbox one x. hiervoor heb ik ook activiteiten gemaakt waarmee ik de benodigde apparaten kan bedienen. Heb ook reeds geprobeerd om de Denon XH1500 te koppelen met de next mini ab maar op de een of andere manier zegt hij wel dat hij gekoppeld is maar ik kan de denon daarna niet besturen met de Ab van de mini. Alle HDMI CEC enz langsgelopen maar die staan allemaal goed.Chris.nl schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:15:
[...]
Ik weet niet welke apparatuur je allemaal aanstuurt met de harmony, maar je kan eventueel ook omdenken hé..
[...]
Bron
Ik heb vanaf morgen Internet Giga + Kabel TV. Nu had ik hiervoor een Next box maar ik keek bijna nooit TV en dus heb ik deze eruit gegooid, en met de nieuwe abonnements prijzen straks voor Internet Giga gekozen met online TV.Jeffrey87 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:15:
[...]
€35,00 is inderdaad echt niet slecht als je ziet dat je er inderdaad ook nog DVB-C bij krijgt.
En het aantal HD zenders in het Kabel TV pakket (FTA/FTC) wordt ook steeds groter.
Ik kijk niet zo vaak TV, maar ik heb wel gewoon een coaxkabel achterin de TV geprikt.
Begrijp ik het goed dat je met een kaartje achterin de TV nog gewoon de zenders kan ontvangen? Ik zie deze op de ziggo site staan voor 2 euro per maand, maar dan gebruik ik de app wel op de Google TV, of kan ik ook een willekeurig kaartje kopen, zonder extra kosten, buiten de aanschafkosten.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Volgens mij bevind ik in een fUPC gebied (Amsterdam). Of waar kan je dit zien?Chris.nl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:11:
[...]
https://www.ziggo.nl/internet/basic €32,50 in Zigo gebied is dit 50/20 in UPC gebied 40/5. Wel DVB-C maar echt geen ZiggoGo.
Ik kwam deze abo namelijk ook tegen op Pricewise en ik heb momenteel een inet only glasvezel bij KPN van 50/50 voor 43,73. Ze bieden voor het verlengen helaas amper korting (en raden zelfs aan om een nieuw abo aan te vragen onder naam van de partner) en rekenen voor mij als oude oude klant 43,73 ipv 42,50 per maand. Abo was aangevraagd voor 42,50 pm, maar gelijk bij 1e maand was er al een inflatiecorrectie toegepast. Prima, maar vind gek dat nieuwe klanten wel de oude prijs betalen.
Hmm dus ook fUPC gebied krijgt dan 50/20? Dan is deze abo wellicht toch interessant als overstap vanaf mijn 50/50 glasvezel. Hier zie ik idd al 50 MB staan, maar lijkt mij de prijs van 38 niet te kloppen. Zo te zien wordt dat 35 en denk ik dat deze prijsstijging ook gelijk voor mij gaat gelden ook al gaat mijn abo voor 1 juli in? Ik kom dan voor het eerste jaar op ongeveer € 300Morpheusk schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:37:
We hebben goed nieuws. Je internetsnelheid gaat binnenkort omhoog van 40 naar 50 Mbit/s download en van 5 naar 20 Mbit/s upload.![]()
Oude snelheid Nieuwe snelheid
Internet Basic
40 Mbit/s down 50 Mbit/s down
5 Mbit/s up 20 Mbit/s up
Internet Start
75 Mbit/s down 100 Mbit/s down
10 Mbit/s up 20 Mbit/s up
Internet Start XL
150 Mbit/s down 200 Mbit/s down
15 Mbit/s up 20 Mbit/s up
Internet Complete
300 Mbit/s down 350 Mbit/s down
30 Mbit/s up 35 Mbit/s up
Het is of dit of ik ga voor een ander budget glasvezelprovider zoals Youfone voor iets duurder voor een 50/50 abo.
De zenders zijn zonder kaartje te ontvangen. Overigens vind ik zelf Ziggogo App zoals je zelf al aangeeft makkelijker.rikadoo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:04:
[...]
Begrijp ik het goed dat je met een kaartje achterin de TV nog gewoon de zenders kan ontvangen? Ik zie deze op de ziggo site staan voor 2 euro per maand, maar dan gebruik ik de app wel op de Google TV, of kan ik ook een willekeurig kaartje kopen, zonder extra kosten, buiten de aanschafkosten.
Zie ook https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 12-05-2022 14:20 ]
Maar niet meer uit, vanaf juli wordt het ook in fUPC gebied 50/20 👌 Prijs gaat imo idd van €32,50 naar €35,= (zoals Ziggo zelf zegt)xileS schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:18:
[...]
Volgens mij bevind ik in een fUPC gebied (Amsterdam). Of waar kan je dit zien?
Dat" kaartje" (smartcard, die in CI+ module of decoder moest, en dan de CI+ module in TV) kun je niet meer aan komen. Vroeger kon je een CI+ module al dan niet met Smartcard kopen bij bv de MediaMarkt en de Smartcard kon je dan onder jouw Ziggo account toevoegen. Echter kun je al jaren geen Smartcards meer activeren. Dat is nu, zoals je zelf al gezien hebt, allemaal huur geworden (inclusief CI+ module).rikadoo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:04:
Begrijp ik het goed dat je met een kaartje achterin de TV nog gewoon de zenders kan ontvangen?
Maar zoals @ed1703 al aangeeft kun je ook een (groot) deel van het zender pakket ontvangen zonder smartcard / decoder. Dus dan is het coax kabel insteken, TV instellen en klaar.
Als je deze nog hebt wel. Anders wordt het lastig om er aan te komen.rikadoo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:04:
[...]
Verder kan je het vaak het basis-pakket ook nog kijken zonder kaartje. Inmiddels is Ziggo hier al 2 1/2 jaar de deur uit, maar het basis pakket staat nog steeds ongecodeerd op de kabel.
Scannen met netwerk ID (0)4444 in plaats van (0)5555.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
@RobertMe @TFHfony Nja ik had de Mmediabox Next, geen kaartje dus die zou ik dan moeten aanschaffen, maar dat zal dan wel prijzig zijn als je er uberhaupt aan kkan komen. Waarschijnlijk ga ik gewoon de GoogleTV met de app gebruiken dan maar. Die werkt op de slaapkamer ook prima!
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Je kunt dus niet meer aan een smartcard komen, en als je er al aan komt dan kun je hem niet activeren onder jouw account. Daarnaast weet ik niet of je als "Kabel TV" gebruiker überhaupt "recht hebt" op het "volledige" TV pakket. Denk het namelijk niet, dat je zoals @TFHfony aangeeft alleen met netwerk ID 4444 de niet versleutelde zenders mag kijken. En je voor de versleutelde zenders (netwerk ID 5555), waaronder dus de RTLs en SBSen in HD, een ander abonnement nodig hebt.rikadoo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:50:
@RobertMe @TFHfony Nja ik had de Mmediabox Next, geen kaartje dus die zou ik dan moeten aanschaffen, maar dat zal dan wel prijzig zijn als je er uberhaupt aan kkan komen. Waarschijnlijk ga ik gewoon de GoogleTV met de app gebruiken dan maar. Die werkt op de slaapkamer ook prima!
Oftewel: steek een coax kabel in, stel de TV in voor digitale TV van Ziggo met netwerk ID 4444 en kijk lekker TV. Mis je dan nog iets moet je een ander abonnement afnemen en krijg je vanzelf een decoder / mediaspeler van Ziggo (met TV Start dan de Mediabox XL, of voor een meerprijs een CI+ module of Next).
Ik zag het idd dat het 50/20 wordt. Ah ja, ik had de kleine letters op de eigen site van Ziggo niet gezienChris.nl schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:35:
[...]
Maar niet meer uit, vanaf juli wordt het ook in fUPC gebied 50/20 👌 Prijs gaat imo idd van €32,50 naar €35,= (zoals Ziggo zelf zegt)

Modem is nog steeds een Connectbox zie ik? Deze heb ik in de vorige woning ook gehad en internet was volgens mij gewoon stabiel ermee.
Door deze opmerking dacht ik even dat down en up hetzelfde zouden zijn, maar zo te lezen is het een combi van coax en glasvezel.Op jouw adres is tot 1000 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar via het glasvezel-kabelnetwerk van Ziggo.
Iig denk ik met ons verbruik thuis dat ik weinig ga merken als ik van 70/94 glasvezel naar 50/20 Ziggo ga. Het proberen waard en anders stap ik volgend jaar weer op tijd (ben nu net te laat voor de betere deals begreep ik) over naar iets anders.
Ik kijk al jaren zo goed als nooit reguliere TV, maar als voor het geval als ik iets wil kijken voldoet mij de Ziggo GO app i.c.m. Chromecast. Ik heb op het moment zelf geen Ziggo thuis en gebruik nog een account van mijn ouders, dat werkt voor mij prima.rikadoo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:50:
Yup, precies 50/20 en je krijgt gratis het ongecodeerde DVB-C signaal erbij, wat sinds kort meer HD zenders bevat.xileS schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:32:
[...]
Ik zag het idd dat het 50/20 wordt. Ah ja, ik had de kleine letters op de eigen site van Ziggo niet gezien. Een 50/20 verbinding via Ziggo is in praktijk ook gewoon 50/20 toch? Ik heb namelijk nu een 50/50 KPN verbinding, maar in praktijk haal ik 70/94.
Modem is nog steeds een Connectbox zie ik? Deze heb ik in de vorige woning ook gehad en internet was volgens mij gewoon stabiel ermee.
[...]
Door deze opmerking dacht ik even dat down en up hetzelfde zouden zijn, maar zo te lezen is het een combi van coax en glasvezel.
Iig denk ik met ons verbruik thuis dat ik weinig ga merken als ik van 70/94 glasvezel naar 50/20 Ziggo ga. Het proberen waard en anders stap ik volgend jaar weer op tijd (ben nu net te laat voor de betere deals begreep ik) over naar iets anders.
Zelf heb ik een HHD aan de Android TV gehangen en kan daarmee timeshiften en opnemen, een "Kijk Comedy Central HD" spraakcommando pakt ie ook, lekkere boeiende NEXT vibe joh...
De connectbox was hier prima stabiel. Na een beetje moeite doen op 't Ziggo klantenforum, ben ik zelf ook enorm in m'n nopjes met de Ubee UBC1318ZG en eigen Aruba accesspoint.
In mijn nieuwe woning heb ik alle coax kabels in de woning door UTP laten vervangen, dus daar ga ik geen gebruik van makenChris.nl schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:01:
[...]
Yup, precies 50/20 en je krijgt gratis het ongecodeerde DVB-C signaal erbij, wat sinds kort meer HD zenders bevat.
Zelf heb ik een HHD aan de Android TV gehangen en kan daarmee timeshiften en opnemen, een "Kijk Comedy Central HD" spraakcommando pakt ie ook, lekkere boeiende NEXT vibe joh...
De connectbox was hier prima stabiel. Na een beetje moeite doen op 't Ziggo klantenforum, ben ik zelf ook enorm in m'n nopjes met de Ubee UBC1318ZG en eigen Aruba accesspoint.
En waarom alsnog de connectbox vervangen als die prima stabiel was? Waarschijnlijk niet tevreden met de wifidekking?
[ Voor 5% gewijzigd door xileS op 12-05-2022 18:09 ]
WiFi vanuit de meterkast is beginnen op achterstand idd, én ik had al WiFi6 hangen.xileS schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:09:
[...]
En waarom alsnog de connectbox vervangen als die prima stabiel was? Waarschijnlijk niet tevreden met de wifidekking?
De Connectbox verbruikt met WiFi uitgeschakeld nog steeds 11watt, de Ubee slechts 5á6watt. Dat was m'n grootste drijfveer.
Ik zou even freubelen en één UTP weer terugtrekken met Coax of eventueel een gecombineerde kabel, maar begrijp het cast-gemak ook.In mijn nieuwe woning heb ik alle coax kabels in de woning door UTP laten vervangen, dus daar ga ik geen gebruik van maken
[ Voor 38% gewijzigd door Chris.nl op 12-05-2022 18:27 ]
Ik heb zelf nu alleen de KPN Box 12 hangen en dekt zo goed als de hele woning en ik verwacht dat de Connectbox dat ook wel doet, anders wordt dat 1 extra AP plaatsen.Chris.nl schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:20:
[...]
WiFi vanuit de meterkast is beginnen op achterstand idd, én ik had al WiFi6 hangen.
De Connectbox verbruikt met WiFi uitgeschakeld nog steeds 11watt, de Ubee slechts 5á6watt. Dat was m'n grootste drijfveer.
Over het stroomverbruik heb ik niet eens nagedacht, maar dat zal in mijn geval niet veel uitmaken denk ik. In jouw geval snap ik het, als je toch al WiFi uitschakelt van de Connectbox.
Nee ze hebben het al netjes in de muur verwerkt en ze mochten van mij coax compleet vervangen. Ik vind het prima zo, liever meer UTP in de woning dan coax.Chris.nl schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:27:
[...]
Ik zou even freubelen en één UTP weer terugtrekken met Coax of eventueel een gecombineerde kabel, maar begrijp het cast-gemak ook.
Ook eens het abonnement van mijn ouders erbij gepakt, waar ik jaren niet meer naar omgekeken heb. Internet Start en TV Start (met CI+ Module, zonder Ziggo Bellen) hebben ze voor 53,50. Het valt mij op dat zij 50 cent meer betalen dan een normale Internet & TV Start abo. Na een beetje doorklikken kom ik erachter dat dit door hun CI+ Module komt. Ik kan mij niet herinneren dat je vroeger voor de CI+ extra moest betalen als je geen mediabox nam.
Via Mijn Ziggo kan ik het abo alleen duurder maken of 50 cent goedkoper door CI+ Module uit te vinken. Internet Basic is zeker niet te combineren met TV Start en CI+ Module? Een 100/20 is volgens mij namelijk een beetje overkill voor mijn ouders, maar een CI+ Module is voor hun wel prettig, zodat ze maar 1 afstandsbediening hebben en TV kunnen kijken in fatsoenlijke kwaliteit. Zonder zo'n module waren de zenders altijd van minder kwaliteit herinner ik mij nog.
Bij het aanvragen bij een nieuwe abo zie ik de optie niet eens meer om standaard voor een CI+ Module te kiezen. Dit is niet meer mogelijk? Ik wil namelijk ook nog een poging wagen om te bellen voor een verlenging met korting, maar wel graag met behoud van de CI+ Module dus..
Via Mijn Ziggo kan ik het abo alleen duurder maken of 50 cent goedkoper door CI+ Module uit te vinken. Internet Basic is zeker niet te combineren met TV Start en CI+ Module? Een 100/20 is volgens mij namelijk een beetje overkill voor mijn ouders, maar een CI+ Module is voor hun wel prettig, zodat ze maar 1 afstandsbediening hebben en TV kunnen kijken in fatsoenlijke kwaliteit. Zonder zo'n module waren de zenders altijd van minder kwaliteit herinner ik mij nog.
Bij het aanvragen bij een nieuwe abo zie ik de optie niet eens meer om standaard voor een CI+ Module te kiezen. Dit is niet meer mogelijk? Ik wil namelijk ook nog een poging wagen om te bellen voor een verlenging met korting, maar wel graag met behoud van de CI+ Module dus..
Vandaag ontvang ik de Next Mini, ben heel benieuwd gezien alle verhalen op internet over verschillende foutmeldingen.
Van wanneer herinner je je dit?xileS schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:26:
Zonder zo'n module waren de zenders altijd van minder kwaliteit herinner ik mij nog.
En het is dat ik net verlengt had toen ik de "discussie" over Kabel TV hier las. Anders had ik van tevoren de TV ook wel even ingesteld op netwerk id 4444 (i.p.v. 5555) voor het aanbod van onversleutelde / Kabel TV zenders te zien.
Voor mijn ouder wil ik het zelfde om dezelfde reden.xileS schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:26:
Ook eens het abonnement van mijn ouders erbij gepakt, waar ik jaren niet meer naar omgekeken heb. Internet Start en TV Start (met CI+ Module, zonder Ziggo Bellen) hebben ze voor 53,50. Het valt mij op dat zij 50 cent meer betalen dan een normale Internet & TV Start abo. Na een beetje doorklikken kom ik erachter dat dit door hun CI+ Module komt. Ik kan mij niet herinneren dat je vroeger voor de CI+ extra moest betalen als je geen mediabox nam.
Bij internet Basic zit nog steeds het standaard ongedeerde DVBC signaal van Kabel TV (of hoe het nu heet). Dan heb je minder zenders (o.a. geen SBS9) en zeker minder HD zenders, maar werkt wel zonder extra afstandsbediening of kastje
Volgens mij kan je geen standaard TV erbij krijgen (in 2017 voor mijn broer geprobeerd en niet gelukt), maar je kan altijd even bellen...
Ziggo past steeds iets aan in hun abonnementsstructuur, waardoor het verstandig is altijd je vooraf goed te informeren of je het contract wil laten aanpassen of verlengen. (zo heeft TV start nu maar 2 dagen terug kijken, voorheen was het 7)
Everything is better with Bluetooth
Ik heb Internet Basic + TV start maar met een eigen CI+ module. Mijn Humax mediabox ligt ongebruikt op zolder. Wat ik vreemd vind waarom Ziggo zo schimmig doet over de basic abonnementen? Op de website van Ziggo is het speuren naar een speld in een hooiberg. Als je niet via fora geïnformeerd wordt weet je niet eens van het bestaan.[b]xileS in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Via Mijn Ziggo kan ik het abo alleen duurder maken of 50 cent goedkoper door CI+ Module uit te vinken. Internet Basic is zeker niet te combineren met TV Start en CI+ Module?
Aan de hand van de mail mbt de aangekondigde tarief verhoging gebeld om kosteloos op te zeggen.
Toch nog een jaartje gebleven, als aanbieding 9 maanden lang 20,- Euro korting gekregen.
Juni 2023 wordt hier de glasvezel verbinding opgeleverd, dan definitief weg.
Betaal nu bij Ziggo voor 300/30 52,95 Euro (nu dus 9 maanden lang 32,95 Euro).
Vanaf Juni 2023 glasvezel (E-Fiber) via Glasnet 1000/1000(!) voor slechts 37,50 Euro.
Toch nog een jaartje gebleven, als aanbieding 9 maanden lang 20,- Euro korting gekregen.
Juni 2023 wordt hier de glasvezel verbinding opgeleverd, dan definitief weg.
Betaal nu bij Ziggo voor 300/30 52,95 Euro (nu dus 9 maanden lang 32,95 Euro).
Vanaf Juni 2023 glasvezel (E-Fiber) via Glasnet 1000/1000(!) voor slechts 37,50 Euro.
Wij hebben vandaag de Smart WiFi Connectbox ontvangen maar hebben nu een Technicolor TC7210, welke overigens prima werkt. Zijn er momenteel nog veel problemen met de Connectbox? Heb gegoogeld en gezocht in dit topic, maar kwam niks bijzonders tegen (behalve dat dat ding bij het begin berucht was).
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Zojuist netjes geholpen door de opzeglijn. Ik stap over naar KPN. Laat TV even voor wat het is. Misschien neem ik NLZiet maar wellicht ook helemaal niks. We kijken hier bijna niks meer op TV. Af en toe een keer NPO1 maar dat kan ook prima via NPO app. Zat op Internet Complete met TV Start CI+. (64 EUR) Ga nu naar 1GBit van KPN. Eerst 6 maand EUR 25 en dan EUR 57,50. Gaat me ook niet zozeer om de prijs maar meer om de snelheid. Zit veel thuis en iets meer upload is dan toch wel prettig. Was anders aan het eind van mijn contract overgestapt maar dit is mooi meegenomen.
Pfoe, dat moet denk ik wel weer 5 jaar geleden zijn. In mijn eigen woning heb ik geen Coax meer lopen en kijk amper tv meer. Ik weet wel dat analoog helemaal vervallen is en dat je idd zonder een tv abo alsnog digitaal zender kan ontvangen. Zenders 1 t/m 3 weet ik nog dat het van goede kwaliteit was en rest veel minder. Als ik het goed begrijp is het inmiddels allemaal weer veranderd en beter geworden, maar dat heb ik zelf dus nog niet ervaren. En ben niet zo 123 van plan om het te gaan wijzigen voor mijn ouders als het gewoon werkt en ik geen klachten van ze hoor. Voor max een paar tientjes verschil boeit het hun ook niet geloof ik. Verborgen abos en al die veranderingen helpen ook niet mee, als je deze dingen niet allemaal bij houdt of mee krijgt.RobertMe schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:47:
[...]
Van wanneer herinner je je dit?Toen ik begon met digitale TV moest dit via een CI module en was de keuze of versleutelde digitale TV of analoge TV. En ja, dan zag je het kwaliteitsverschil wel ja. Als ik @Chris.nl moet geloven is dat verschil nu een stuk kleiner / afwezig. Daarnaast zijn er nu ook veel meer zenders in HD beschikbaar in het "Kabel TV" pakket (van de bekende zenders alleen de RTLen en SBSen niet? Discovery, Nat Geo, de NPO, de Belgische, ... zijn wel in HD en dus hetzelfde als bij "met decoder / module"). Daarnaast is de kans ook aanwezig dat de TV goede upscaling doet waardoor je het verschil tussen SD en HD ook veel minder ziet.
En het is dat ik net verlengt had toen ik de "discussie" over Kabel TV hier las. Anders had ik van tevoren de TV ook wel even ingesteld op netwerk id 4444 (i.p.v. 5555) voor het aanbod van onversleutelde / Kabel TV zenders te zien.
Dat ligt aan je use case. Bij een vriendin van mij gaat het plat als d'r zoon dingen binnen hengelt dmv torrents.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:14:
Wij hebben vandaag de Smart WiFi Connectbox ontvangen maar hebben nu een Technicolor TC7210, welke overigens prima werkt. Zijn er momenteel nog veel problemen met de Connectbox? Heb gegoogeld en gezocht in dit topic, maar kwam niks bijzonders tegen (behalve dat dat ding bij het begin berucht was).
Veel connecties lang open is nog steeds een issue, en zal het ook altijd blijven.
- knip -
Wellicht voldoet internet basic ook idd met de standaard on gecodeerde zenders, maar als zenderaanbod niet hetzelfde is, kan ik mij al voorstellen dat ik opeens vragen hierover krijg van mijn ouders xD. En helemaal als ci+ opeens stopt met werken en de zenders opnieuw ingesteld moet worden, dus het lijkt mij "veiliger" om dat nog hetzelfde te houden.jeanj schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:03:
[...]
Voor mijn ouder wil ik het zelfde om dezelfde reden.
Bij internet Basic zit nog steeds het standaard ongedeerde DVBC signaal van Kabel TV (of hoe het nu heet). Dan heb je minder zenders (o.a. geen SBS9) en zeker minder HD zenders, maar werkt wel zonder extra afstandsbediening of kastje
Volgens mij kan je geen standaard TV erbij krijgen (in 2017 voor mijn broer geprobeerd en niet gelukt), maar je kan altijd even bellen...
Ziggo past steeds iets aan in hun abonnementsstructuur, waardoor het verstandig is altijd je vooraf goed te informeren of je het contract wil laten aanpassen of verlengen. (zo heeft TV start nu maar 2 dagen terug kijken, voorheen was het 7)
Ik zal nog eens proberen om te vragen of internet basic icm TV Start met behoud van CI+ Module mogelijk is en tegen welke prijs. Denk sowieso maar vragen om verleng korting, daar is al jaren niet om gevraagd..
Hmm hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Denk telefonisch om gevraagd? Verschil is wel dat jij een eigen ci+ module hebt. Van wat ik herinner had ik voor mijn ouders hun mediabox kosteloos omgeruild voor een ci+ module, dat was voorheen dacht ik zonder extra kosten. Geen idee wanneer ze begonnen zijn om 50 cent hiervoor te gaan rekenen.Jeuvie schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:43:
[...]
Ik heb Internet Basic + TV start maar met een eigen CI+ module. Mijn Humax mediabox ligt ongebruikt op zolder. Wat ik vreemd vind waarom Ziggo zo schimmig doet over de basic abonnementen? Op de website van Ziggo is het speuren naar een speld in een hooiberg. Als je niet via fora geïnformeerd wordt weet je niet eens van het bestaan.
Ik snap het op zich wel, ze hebben natuurlijk liever dat je een duurder abo neemt en de gemiddelde consument zegt al die snelheden hun denk ik niks. Wij hier op Tweakers weten dat een 50/20 verbinding al best snel is en de meeste gewoon hier genoeg aan hebben. Internet basic abo kwam ik trouwens ook gewoon tegen op de site van pricewise (ze geven vaak ook nog een cashback en dus net iets goedkoper dan via de provider zelf) en daar kwam die bij mij weer onder de aandacht bij het vergelijken van abonnementen en toen las ik hier dat snelheid verhoogt wordt naar 50/20. Toevallig was 50 down ongeveer mijn enige eis.
Dat is nou balen, ik torrent aardig veel. Heeft het er ook nog mee te maken hoeveel mbit abonnement je hebt? Hoe meer data te verwerken, des te higher de load voor die Intel Puma 6 chipset.Raymond P schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:41:
[...]
Dat ligt aan je use case. Bij een vriendin van mij gaat het plat als d'r zoon dingen binnen hengelt dmv torrents.
Veel connecties lang open is nog steeds een issue, en zal het ook altijd blijven.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb sinds een week de Next Mini (had een oude upc mediabox die aan vervanging toe was.)Jordyz schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:23:
Vandaag ontvang ik de Next Mini, ben heel benieuwd gezien alle verhalen op internet over verschillende foutmeldingen.
Ik heb tot nu toe mixed feelings over dit kastje.
Het idee is prima, maar heb al gehad dat ik een voetbalwedstrijd aan het kijken was op ESPN en ineens ging de zender op zwart met een foutmelding CS2012, en de melding of ik het later nog eens wilde proberen. Heeft 20min geduurd voor ik de zender terug had en heb de wedstrijd verder met ziggo go app gekeken.
Ben ook al een CS2005 error tegengekomen (verbinding te traag),terwijl ik verder niks aan het doen was.
Het feit dat IPTV en je download niet gescheiden zijn betekend ook dat als je een download start je ziet dat de zender even stilstaat en de kwaliteit zichtbaar achteruit gaat zolang de download bezig is (Linux distro van usenet
Hoop dat dit kinderziektes zijn, want verder is de kwaliteit van de TV er in mijn geval wel op vooruit gegaan (kastje upscaled naar 4K op mijn LG oled).
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Mijn connectbox ervaring was meer dat alle data (maximale bandbreedte) dan naar de torrent ging en andere apparaten of browsen op dezelfde pc als door een emmer stront ging.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:17:
[...]
Dat is nou balen, ik torrent aardig veel. Heeft het er ook nog mee te maken hoeveel mbit abonnement je hebt? Hoe meer data te verwerken, des te higher de load voor die Intel Puma 6 chipset.
uTorrent programma beetje begrenzen binnen de max van het abonnement, deed wonderen. Paar mb/s spelling gegeven/overhouden dus.
Ik zou niet te krampachtig gaan pingen en jitteren maar gewoon de internetverbinding gebruiken. Als je een torrent binnenhaalt en de rest doet het ook soepel, dan is dat zo. Weten dat je ping bv. 2ms hoger ligt ivm eventuele torrent-load gaat wellicht meer tussen de oren werken dan je in de praktijk merkt.
Niet echt. Het aantal peers waar je connectie mee maakt weegt zwaarder.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:17:
[...]
Dat is nou balen, ik torrent aardig veel. Heeft het er ook nog mee te maken hoeveel mbit abonnement je hebt? Hoe meer data te verwerken, des te higher de load voor die Intel Puma 6 chipset.
Een torrent downloaden en online gamen + voip ga je gewoon merken dat je een Connectbox hebt.
- knip -
Vanochtend was mijn ziggo verbinding ineens onstabiel, veel packetloss.
Op de modem stond een melding over Partial Bonding. Na 2 (!) restarts was het opgelost. Kan dit zomaar gebeuren? Of zou er iets meer aan de hand kunnen zijn?
Dit zijn nu mijn waardes:
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 0 38 256qam 1
2 610000000 0 38 256qam 2
3 618000000 0 38 256qam 3
4 626000000 0 38 256qam 4
5 634000000 -1 38 256qam 5
6 642000000 -1 38 256qam 6
7 650000000 -1 37 256qam 7
8 658000000 -1 37 256qam 8
9 666000000 -1 37 256qam 9
10 674000000 0 37 256qam 10
11 682000000 0 38 256qam 11
12 690000000 0 38 256qam 12
13 698000000 -1 38 256qam 13
14 706000000 0 37 256qam 14
15 714000000 0 37 256qam 15
16 722000000 0 38 256qam 16
17 730000000 0 37 256qam 17
18 738000000 0 38 256qam 18
19 746000000 0 37 256qam 19
20 754000000 0 37 256qam 20
21 762000000 -1 37 256qam 21
22 770000000 -1 37 256qam 22
23 778000000 -1 37 256qam 23
24 786000000 -2 37 256qam 24
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 8436078 0
2 Goed (Locked) 38.605 5317036 7
3 Goed (Locked) 38.983 5317521 6
4 Goed (Locked) 38.605 5317629 12
5 Goed (Locked) 38.983 5313735 5
6 Goed (Locked) 38.605 5318910 6
7 Goed (Locked) 37.636 5323207 0
8 Goed (Locked) 37.636 5323383 0
9 Goed (Locked) 37.356 5316988 0
10 Goed (Locked) 37.636 5323671 6
11 Goed (Locked) 38.605 5324820 0
12 Goed (Locked) 38.605 5314755 5
13 Goed (Locked) 38.605 5323110 0
14 Goed (Locked) 37.636 5320223 4
15 Goed (Locked) 37.636 5324134 5
16 Goed (Locked) 38.605 5325001 6
17 Goed (Locked) 37.636 5318942 0
18 Goed (Locked) 38.605 5324715 5
19 Goed (Locked) 37.636 5316209 0
20 Goed (Locked) 37.636 5325946 5
21 Goed (Locked) 37.636 5316227 0
22 Goed (Locked) 37.636 5324872 218
23 Goed (Locked) 37.356 5323530 184
24 Goed (Locked) 37.356 5313665 6
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 49 5.120 64qam 3
2 28600000 49 2.560 64qam 6
3 31800000 49 2.560 64qam 5
4 37100000 49 5.120 64qam 4
5 50900000 49 5.120 64qam 2
6 57800000 49 5.120 64qam 1
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0
--edit--
Errors op 22/23 lopen hard op:
22 Goed (Locked) 37.356 19001893 904
23 Goed (Locked) 37.093 19002591 627
Op de modem stond een melding over Partial Bonding. Na 2 (!) restarts was het opgelost. Kan dit zomaar gebeuren? Of zou er iets meer aan de hand kunnen zijn?
Dit zijn nu mijn waardes:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 602000000 0 38 256qam 1
2 610000000 0 38 256qam 2
3 618000000 0 38 256qam 3
4 626000000 0 38 256qam 4
5 634000000 -1 38 256qam 5
6 642000000 -1 38 256qam 6
7 650000000 -1 37 256qam 7
8 658000000 -1 37 256qam 8
9 666000000 -1 37 256qam 9
10 674000000 0 37 256qam 10
11 682000000 0 38 256qam 11
12 690000000 0 38 256qam 12
13 698000000 -1 38 256qam 13
14 706000000 0 37 256qam 14
15 714000000 0 37 256qam 15
16 722000000 0 38 256qam 16
17 730000000 0 37 256qam 17
18 738000000 0 38 256qam 18
19 746000000 0 37 256qam 19
20 754000000 0 37 256qam 20
21 762000000 -1 37 256qam 21
22 770000000 -1 37 256qam 22
23 778000000 -1 37 256qam 23
24 786000000 -2 37 256qam 24
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 8436078 0
2 Goed (Locked) 38.605 5317036 7
3 Goed (Locked) 38.983 5317521 6
4 Goed (Locked) 38.605 5317629 12
5 Goed (Locked) 38.983 5313735 5
6 Goed (Locked) 38.605 5318910 6
7 Goed (Locked) 37.636 5323207 0
8 Goed (Locked) 37.636 5323383 0
9 Goed (Locked) 37.356 5316988 0
10 Goed (Locked) 37.636 5323671 6
11 Goed (Locked) 38.605 5324820 0
12 Goed (Locked) 38.605 5314755 5
13 Goed (Locked) 38.605 5323110 0
14 Goed (Locked) 37.636 5320223 4
15 Goed (Locked) 37.636 5324134 5
16 Goed (Locked) 38.605 5325001 6
17 Goed (Locked) 37.636 5318942 0
18 Goed (Locked) 38.605 5324715 5
19 Goed (Locked) 37.636 5316209 0
20 Goed (Locked) 37.636 5325946 5
21 Goed (Locked) 37.636 5316227 0
22 Goed (Locked) 37.636 5324872 218
23 Goed (Locked) 37.356 5323530 184
24 Goed (Locked) 37.356 5313665 6
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44000000 49 5.120 64qam 3
2 28600000 49 2.560 64qam 6
3 31800000 49 2.560 64qam 5
4 37100000 49 5.120 64qam 4
5 50900000 49 5.120 64qam 2
6 57800000 49 5.120 64qam 1
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
5 2.0 0 0 0 0
6 2.0 0 0 0 0
--edit--
[ Voor 12% gewijzigd door pingkiller op 14-05-2022 09:52 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Hier ook sinds ongeveer half 8 vanmorgen geen verbinding. Diverse herstarten hebben niet geholpen voor de setup met modem in bridgemodus.
Voor zover ik kan zien is er geen storing bij Ziggo (geweest) in regio Rotterdam
Voor zover ik kan zien is er geen storing bij Ziggo (geweest) in regio Rotterdam
Je kreeg na de reboots een paar storingsgevoelige kanalen toegewezen, lijkt op instraling van een GSM telefoon.pingkiller schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:45:
Ik heb nu zelf last van instraling van Digitenne (786MHz).
Probeer eens of het weg gaat als je de splitter ertussenuit haalt en alleen de modem in het aansluitpunt doet.
Mijn ouders hadden al jaren een oud modem. Ik denk een Ubee, maar zeker weten doe ik dat niet.. Is uit 2013.. In bridge met een eigen (non-WiFi)router erachter. Op die eigen router een apart AP. Ging al jaren goed.
Gisteren hadden ze ineens geen internet meer.. Eigen router kreeg APIPA (zover kreeg ik mijn vader nog aan de telefoon, om de router te checken0. Saillaint detail; Telefonie via Ziggo werkte gewoon.
Ziggo 7x gebeld (nu zijn mijn ouders ook redelijk digibeet, maargoed).. Ze moesten de splitter ervantussen halen.. En het lag allemaal aan de eigen router... En ze moesten de eigen WiFi uitzetten want dat stoort op het COAX signaal.. Op het laatst hadden ze iemand aan de lijn die beweerde dat de modem helemaal niet in bridge stond. Ik luisterde inmiddels ook mee. Laptop aan de modem, maar nog steeds geen IP. Kerel aan de telefoon heeft WiFi aangezet op het modem en de SSID en WW gegeven. Dit WiFi netwerk was echter niet te vinden..
Nu weet ik; Mijn ouders snappen er inmiddels niet superveel meer van. Maar een WiFi netwerk op de iphone opzoeken kunnen ze nog wel.. Geen idee waar dit fout ging.
Anyways; nieuw modem afgestuurd en die was er vandaag al! Nu is dat dus een Connectbox geworden.. Als ik het zo zie op tweakers wordt ik daar niet blij van.. Mijn Pa is hem nu aan het installeren, dus ik weet nog niet of het gaat werken...
1) Gaan mijn ouders ergens last van hebben? Het enige wat ze doen is een beetje browsen en streamen (netflix, prime, plex), WiFi is extern geregel, dus dat ga ik straks remote wel uitzetten (mochten ze online komen).
2) Verder wordt er vanuit de router een Site-2-Site opgezet naar mijn huis/router en de NAS hier synct met de NAS daar (en vice-versa)
3) Ik laat hem voorlopig wel in Router mode staan, dan hebben ze daar wel even NAT-achter-NAT maar dat is geen ramp voor hun denk ik.. Ik ga morgenochtend op vakantie dus ik laat het even zo (als het uberhaupt werkt), maar is het handig om dat ding na mijn vakantie alsnog in Bridge te zetten? VPN wordt wel opgezet, ook met NAT achter NAT (verwacht ik)...
Als ze online komen kan ik overal bij, hetzij via de Site-2-Site (als die in de lucht komt), hetzij via een Anydesk verbinding op de PC van mijn vader...
Gisteren hadden ze ineens geen internet meer.. Eigen router kreeg APIPA (zover kreeg ik mijn vader nog aan de telefoon, om de router te checken0. Saillaint detail; Telefonie via Ziggo werkte gewoon.
Ziggo 7x gebeld (nu zijn mijn ouders ook redelijk digibeet, maargoed).. Ze moesten de splitter ervantussen halen.. En het lag allemaal aan de eigen router... En ze moesten de eigen WiFi uitzetten want dat stoort op het COAX signaal.. Op het laatst hadden ze iemand aan de lijn die beweerde dat de modem helemaal niet in bridge stond. Ik luisterde inmiddels ook mee. Laptop aan de modem, maar nog steeds geen IP. Kerel aan de telefoon heeft WiFi aangezet op het modem en de SSID en WW gegeven. Dit WiFi netwerk was echter niet te vinden..
Nu weet ik; Mijn ouders snappen er inmiddels niet superveel meer van. Maar een WiFi netwerk op de iphone opzoeken kunnen ze nog wel.. Geen idee waar dit fout ging.
Anyways; nieuw modem afgestuurd en die was er vandaag al! Nu is dat dus een Connectbox geworden.. Als ik het zo zie op tweakers wordt ik daar niet blij van.. Mijn Pa is hem nu aan het installeren, dus ik weet nog niet of het gaat werken...
1) Gaan mijn ouders ergens last van hebben? Het enige wat ze doen is een beetje browsen en streamen (netflix, prime, plex), WiFi is extern geregel, dus dat ga ik straks remote wel uitzetten (mochten ze online komen).
2) Verder wordt er vanuit de router een Site-2-Site opgezet naar mijn huis/router en de NAS hier synct met de NAS daar (en vice-versa)
3) Ik laat hem voorlopig wel in Router mode staan, dan hebben ze daar wel even NAT-achter-NAT maar dat is geen ramp voor hun denk ik.. Ik ga morgenochtend op vakantie dus ik laat het even zo (als het uberhaupt werkt), maar is het handig om dat ding na mijn vakantie alsnog in Bridge te zetten? VPN wordt wel opgezet, ook met NAT achter NAT (verwacht ik)...
Als ze online komen kan ik overal bij, hetzij via de Site-2-Site (als die in de lucht komt), hetzij via een Anydesk verbinding op de PC van mijn vader...
[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 14-05-2022 13:35 ]
1. Verwacht dat het alleen maar beter wordtFreakNL schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:32:
1) Gaan mijn ouders ergens last van hebben? Het enige wat ze doen is een beetje browsen en streamen (netflix, prime, plex), WiFi is extern geregeld.
2) Verder wordt er vanuit de router een Site-2-Site opgezet naar mijn huis en de NAS hier synct met de NAS daar (en vice-versa)
2. De site-2-site zal je waarschijnlijk niet redden voordat je op vakantie gaat
3. Het hangt een beetje van het type VPN af, maar zorg er na je vakantie voor dat de dubbele NAT weg is
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
@FreakNL Nieuwe modem zal ook in bridge gezet worden. Komt vast goed.
Je maakt het je ouders niet echt makkelijk met 2 modems/routers.
Jammer dat je niet een vpn kan opbouwen in een standaard modem/router.
Of de vpn het nog doet is de vraag, vermoedelijk krijgen ze een nieuw ext ip adres. (dynamic dns ingesteld?)
Of de vpn het nog doet is de vraag, vermoedelijk krijgen ze een nieuw ext ip adres. (dynamic dns ingesteld?)
[ Voor 20% gewijzigd door Harmen op 14-05-2022 13:38 ]
Whatever.
Mijn vader heeft de modem opgehangen en alles kwam in de lucht, inclusief de eigen router op een private IP.Zegt dus ook dat er niks aan de hand is met de eigen router.
Heb al even snel geneuzeld in het modem. Het is een connectbox, maar ik kan dus alleen de WiFi uitzetten, de optie om de boel in bridge te zetten is er niet.. Maar dat is sowieso niet iets wat ik remote wil doen, dus dat komt na de vakantie.. Weet iemand of ik dat on-demand kan doen? Gewoon door naar 1200 te bellen?
Kan de eigen router ook in DMZ zetten trouwens, maar dat zal wel niet zoveel opleveren?
Thx voor de tips...
Site-2-site kwam ook gewoon in de lucht.. Mijn router hier is de "master", de nodes maken alleen een connectie en hoeven daarvoor niet perse direct aan het internet te hangen.. Ik heb nog een andere site (van een vereniging waar ik vrijwilliger ben) waar de router achter een KPN DSL modem hangt die niet in bridge kan en daar werkt het ook al jaren..Rob schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:37:
[...]
1. Verwacht dat het alleen maar beter wordt
2. De site-2-site zal je waarschijnlijk niet redden voordat je op vakantie gaat
3. Het hangt een beetje van het type VPN af, maar zorg er na je vakantie voor dat de dubbele NAT weg is
Heb al even snel geneuzeld in het modem. Het is een connectbox, maar ik kan dus alleen de WiFi uitzetten, de optie om de boel in bridge te zetten is er niet.. Maar dat is sowieso niet iets wat ik remote wil doen, dus dat komt na de vakantie.. Weet iemand of ik dat on-demand kan doen? Gewoon door naar 1200 te bellen?
Kan de eigen router ook in DMZ zetten trouwens, maar dat zal wel niet zoveel opleveren?
Vooralsnog staat het ding in router mode. Dat ik het ze niet makkelijk maak.. Dat is ook deels maar waar.. Het werkt al jaren probleemloos, inclusief WiFi.. Het AOP zit in de meterkast en dat is ver weg van studeerkamer en woonkamer.. Dus dat ding in de meterkast is hooguit als router-only te gebruiken.. Dus ik had sowieso kabels moeten trekken... Nu loopt er 1 kabel naar de studeerkamer waar de router staat (die ook site-2-site opzet voor remote backup) en vanaf die router is de NAS, PC, AP en een switch (woonkamer) aangesloten.. Het is vooral Ziggo die het ze niet makkelijk maakt met een modem die er ineens mee stopt.... Raar dat de Ziggo VOIP wel bleef werken overigens...Harmen schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:37:
@FreakNL Nieuwe modem zal ook in bridge gezet worden. Komt vast goed.
Thx voor de tips...
[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 14-05-2022 14:21 ]
@FreakNL bridge mode activeren moet je bij mijn weten altijd voor bellen inderdaad.
Ik snap overigens ook niet waarom anderen bridge + router + AP zo gek vinden. Zoals je zelf ook al aangeeft zijn er vrij weinig gebruikers die wifi in de meterkast moeten hebben. Maar ook juist dat nu in het geval van een modem swap alles blijft werken. Als je de boel altijd in router draaide zonder eigen APs moesten jou ouders bv of zelf in het modem gaan zoeken om de oude wifi gegevens daar weer in te stellen, of ze moesten op alle wifi apparaten de instellingen aanpassen. En dat terwijl het zo simpel kon zijn als een nieuw modem inprikken (wat het nu dus wel was).
Ik snap overigens ook niet waarom anderen bridge + router + AP zo gek vinden. Zoals je zelf ook al aangeeft zijn er vrij weinig gebruikers die wifi in de meterkast moeten hebben. Maar ook juist dat nu in het geval van een modem swap alles blijft werken. Als je de boel altijd in router draaide zonder eigen APs moesten jou ouders bv of zelf in het modem gaan zoeken om de oude wifi gegevens daar weer in te stellen, of ze moesten op alle wifi apparaten de instellingen aanpassen. En dat terwijl het zo simpel kon zijn als een nieuw modem inprikken (wat het nu dus wel was).
Je kan het tegenwoordig ook in bridge mode laten zetten door een formuliertje in te vullen op hun website: https://www.ziggo.nl/klan...dus/bridge-modusformulierRobertMe schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:23:
@FreakNL bridge mode activeren moet je bij mijn weten altijd voor bellen inderdaad.
Ah ja, klopt. Heb ik ook gezien toen ik in december een Ubee heb ontvangen. Maar heb toen maar gewoon gebeld, was het ook meteen geregeld en wist ik wanneer het gebeurde. Via dat formulier zal het "ineens" worden uitgevoerd en kan het natuurlijk ook net op een ongunstig moment zijn of wat dan ook.ADDG schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:46:
[...]
Je kan het tegenwoordig ook in bridge mode laten zetten door een formuliertje in te vullen op hun website: https://www.ziggo.nl/klan...dus/bridge-modusformulier
Oud-UPC kan het (nog) lekker zelf.
Kreupele firmware zal helaas ook hier uiteindelijk arriveren...
M'n Ubee is gepinned op 12.5.3208, en dat hoop ik te houden totdat er glasvezel naar binnen wordt gestoken.
Kreupele firmware zal helaas ook hier uiteindelijk arriveren...
M'n Ubee is gepinned op 12.5.3208, en dat hoop ik te houden totdat er glasvezel naar binnen wordt gestoken.
- knip -
Wat kan ik zelf nog proberen als m'n internet die werkt na diverse restarts van modem (in bridge) en ook de router?
Telefoon werkt wel, maar zie geen IP op de wan-interface van openwrt. Gebeld met Ziggo en er komt een nieuw modem mijn kant op.
Modem zit inmiddels direct op aop, maar mocht niet baten.
Telefoon werkt wel, maar zie geen IP op de wan-interface van openwrt. Gebeld met Ziggo en er komt een nieuw modem mijn kant op.
Klinkt een beetje als het verhaal van @FreakNL hierboven. Zal mogelijk te maken hebben met een oud modem wat wordt ingeruild voor een Docsis 3.1 variant?RudolfR schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:28:
Wat kan ik zelf nog proberen als m'n internet die werkt na diverse restarts van modem (in bridge) en ook de router?
Huidig modem is inderdaad een Technicolor TC7200, een docsis 3.0. Vergeten te vragen wat ik krijg.
Opmerkelijk dat er dan nu opeens mee stopt.
Vorige week onderhoud geweest aan het netwerk, je zou denken dat het dan meteen klapt, IPV zaterdagochtendvroeg.
Vorige week onderhoud geweest aan het netwerk, je zou denken dat het dan meteen klapt, IPV zaterdagochtendvroeg.
"Gisteren deed ie het nog". Apparatuur heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven. Soms gaat het 30 jaar mee,. soms maar een jaartje. Dat iets het 30 jaar uithoudt gebeurt overigens niet zo vaak meer. De moderne spullen worden niet meer gemaakt op lange levensduur. Maar wanneer het ook gebeurt, er is altijd een dag waarop je kunt zeggen "gisteren deed ie het nog'.RudolfR schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:05:
Huidig modem is inderdaad een Technicolor TC7200, een docsis 3.0. Vergeten te vragen wat ik krijg.
Kan best gewoon toeval zijn.Vorige week onderhoud geweest aan het netwerk, je zou denken dat het dan meteen klapt, IPV zaterdagochtendvroeg.
Sowieso een ConnectBox, mogelijk een Giga. Meer leveren ze niet, behalve in uitzonderlijke gevallen de Ubee U1318, maar dat is alleen als je er om smeekt, meestal juist omdat je klachten hebt over de CB.RudolfR schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:05:
@RudolfR Hang er eens een verse adapter aan.
- knip -
Het modem bij mijn ouders deed gewoon nog VOIP (Ziggo) en de lampjes van LAN1 (modem) en WAN (eigen router) brandden ook gewoon. Lijkt mij eerder een config fout dan.Roetzen schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:17:
[...]
"Gisteren deed ie het nog". Apparatuur heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven. Soms gaat het 30 jaar mee,. soms maar een jaartje. Dat iets het 30 jaar uithoudt gebeurt overigens niet zo vaak meer. De moderne spullen worden niet meer gemaakt op lange levensduur. Maar wanneer het ook gebeurt, er is altijd een dag waarop je kunt zeggen "gisteren deed ie het nog'.
[...]
Kan best gewoon toeval zijn.
Dat apparatuur stuk gaat ben ik met je eens maar meestal is het dan gewoon dood.
@RobertMe klopt, ze hebben ook 2 WiFi camera’s hangen en die deden het ook meteen weer
/edit
Ik vrees nu met grote vrezen. Ga op vakantie en ik weet dus niet of mijn Ubee (iets met 321) blijft werken… Oh well… Dan maar geen camera’s en Plex….
[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 14-05-2022 17:30 ]
Helaas dat helpt niet. Had ik ook niet verwacht, omdat het apparaat verder nog wel werkt, was de voeding niet echt een verdachte.
Nu je dat zegt begin ik ook te vrezen... mijn ouders hebben ook nog een Ubee EVW321B staan. Als die zomaar opeens van het netwerk wordt geweerd is het voorgoed einde verhaal voor ZiggoFreakNL schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:26:
[...]
/edit
Ik vrees nu met grote vrezen. Ga op vakantie en ik weet dus niet of mijn Ubee (iets met 321) blijft werken… Oh well… Dan maar geen camera’s en Plex….

Los van het feit dat dat ding rijp is voor de sloop. Waarom zou hij ineens van het netwerk geweerd worden?
Ze zijn oude modems aan het vervangen door de Connectbox. Mijn EPC3212 was ook aan de beurt en na 14 dagen zou het modem niet meer werken.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Prima als ze een vervanger sturen (ik snap ook wel dat zo'n 10 jaar oud 8-channel DOCSIS 3.0 exemplaar in de weg zit), maar gewoon onklaar maken zonder iets te laten weten is echt not done!
Dat ze zomaar modems onklaar maken is ook maar een aanname. Kans lijkt mij vele malen groter dat het om twee incidenten gaat en de klantenservice opdracht heeft om zoveel mogelijk oude modems te vervangen door een ConnectBox i.p.v. uren steken in ondersteuning om een (vaag) probleem op te lossen. Dat nieuwe modem moet er toch komen en zal goedkoper zijn dan eerst een half uur met de klantenservice bellen en vervolgens misschien ook nog een monteur langs moeten sturen.Jerrythafast schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:50:
Prima als ze een vervanger sturen (ik snap ook wel dat zo'n 10 jaar oud 8-channel DOCSIS 3.0 exemplaar in de weg zit), maar gewoon onklaar maken zonder iets te laten weten is echt not done!
Er is geen enkele aanwijzing dat ze opzettelijk modems onklaar maken. Zoals ik al eerder schreef: dingen gaan soms gewoon kapot. En anders verwijs ik naar Hanlon's Razor:Jerrythafast schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:50:
Wikipedia: Hanlon's razor
Heb je een Connectbox gekregen of een Connectbox Giga?Erulezz schreef op zondag 15 mei 2022 @ 10:30:
Ze zijn oude modems aan het vervangen door de Connectbox. Mijn EPC3212 was ook aan de beurt en na 14 dagen zou het modem niet meer werken.
Hier zijn ze juist alle Connectboxen aan het vervangen voor Connectbox Giga's. Ook bij lagere abonnementen.
En waar is "hier"? fZiggo of fUPC?rvk schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:37:
[...]
Hier zijn ze juist alle Connectboxen aan het vervangen voor Connectbox Giga's. Ook bij lagere abonnementen.
Ten noorden van Tilburg (fZiggo).
Zijn ze alle oude Connectboxen die ze terugkrijgen nu aan het dumpen in het fUPC gebied? 🤪
(Ze doen het hier om alles naar DOCSIS 3.1 te krijgen)
[ Voor 9% gewijzigd door rvk op 15-05-2022 11:48 ]
fUPC. Normale Connectbox (Compal). Dat 2 weken gebruikt en toen om een Ubee 1318 gevraagd en ook gekregen. Nu DOCSIS 3.1, stabieler en lager energieverbruik. Erg blij mee.rvk schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:37:
[...]
Heb je een Connectbox gekregen of een Connectbox Giga?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
De ongecodeerde tv-zenders die je met Internet Basic ontvangt, gaan ook steeds meer over naar HD. Alleen de zenders van RTL en Talpa ontvang je ongecodeerd nog niet in HD, maar waarschijnlijk gaat dat nog wel gebeuren. Een ander voordeel is inderdaad dat je dit pakket met elke moderne tv kunt ontvangen zonder module of kastje.xileS schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:46:
[...]
Wellicht voldoet internet basic ook idd met de standaard on gecodeerde zenders, maar als zenderaanbod niet hetzelfde is, kan ik mij al voorstellen dat ik opeens vragen hierover krijg van mijn ouders xD. En helemaal als ci+ opeens stopt met werken en de zenders opnieuw ingesteld moet worden, dus het lijkt mij "veiliger" om dat nog hetzelfde te houden.
Ik zal nog eens proberen om te vragen of internet basic icm TV Start met behoud van CI+ Module mogelijk is en tegen welke prijs. Denk sowieso maar vragen om verleng korting, daar is al jaren niet om gevraagd..
Wil je toch het volledige pakket in HD ontvangen en bijvoorbeeld ook beschikken over Ziggo GO of kunnen terugkijken, dan kun je het Voordeelpakket overwegen (of hier inclusief telefonie). In de praktijk komt dat neer op Internet Basic + TV Start (@jeanj). Vanaf juli gaat het naar 50 Mb/s in fUPC (in fZiggo is dat nu al zo). Standaard krijg je een Mediabox, maar via de klantenservice is een CI+ Module normaal gesproken ook mogelijk.
Op de mobiele website zijn de voordeelpakketten niet eens te zien merk ik. Als ik het goed begrijp is dat dus idd basic internet+11 euro extra voor TV per maand. 46 euro.TexMex schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:29:
[...]
De ongecodeerde tv-zenders die je met Internet Basic ontvangt, gaan ook steeds meer over naar HD. Alleen de zenders van RTL en Talpa ontvang je ongecodeerd nog niet in HD, maar waarschijnlijk gaat dat nog wel gebeuren. Een ander voordeel is inderdaad dat je dit pakket met elke moderne tv kunt ontvangen zonder module of kastje.
Wil je toch het volledige pakket in HD ontvangen en bijvoorbeeld ook beschikken over Ziggo GO of kunnen terugkijken, dan kun je het Voordeelpakket overwegen (of hier inclusief telefonie). In de praktijk komt dat neer op Internet Basic + TV Start (@jeanj). Vanaf juli gaat het naar 50 Mb/s in fUPC (in fZiggo-gebied is dat al zo). Standaard krijg je een Mediabox, maar via de klantenservice is een CI+ Module normaal gesproken ook mogelijk.
Goed om te weten, denk aanstaande week eens contact opnemen met Ziggo.
Heeft een upgrade van een gewone connectbox naar een giga eigenlijk voordelen kwa stabiliteit met een 600mbit abbo, of zal alles precies het zelfde werken? Ik maak gebruik van de wifipods van ziggo, dus de ubee is geen optie.
Het lijkt er inderdaad op dat je naar de algemene pakkettenpagina geleid wordt. Via de desktop-website lukt het wel. En met DuckDuckGo op mobiel ook.xileS schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:01:
[...]
Op de mobiele website zijn de voordeelpakketten niet eens te zien merk ik. Als ik het goed begrijp is dat dus idd basic internet+11 euro extra voor TV per maand. 46 euro.
Goed om te weten, denk aanstaande week eens contact opnemen met Ziggo.
- https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi
- https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket
ik heb zelf het gigabit abbo met een ubee modem en kan gewoon gebruik maken van wifispots je krijg voor dat een speciaal modemprofiel waardoor je ondanks dat het modem geen eigen wifi heeft toch gebruik kan maken van wifispotsmenzo schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:11:
Heeft een upgrade van een gewone connectbox naar een giga eigenlijk voordelen kwa stabiliteit met een 600mbit abbo, of zal alles precies het zelfde werken? Ik maak gebruik van de wifipods van ziggo, dus de ubee is geen optie.
Ik heb het over Wifi Pods (wifi accespoints) niet Wifispots (wifi bij andere mensen thuis).muisje1997 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:29:
[...]
ik heb zelf het gigabit abbo met een ubee modem en kan gewoon gebruik maken van wifispots je krijg voor dat een speciaal modemprofiel waardoor je ondanks dat het modem geen eigen wifi heeft toch gebruik kan maken van wifispots
ah sorrymenzo schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:31:
[...]
Ik heb het over Wifi Pods (wifi accespoints) niet Wifispots (wifi bij andere mensen thuis).
als alternatief kun je de deco wifipods/stations nemen die werken wel
en heb je mesh wifi
deze dan dus
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco
[ Voor 9% gewijzigd door muisje1997 op 15-05-2022 20:35 ]
en ben je nog zelf 100% baas over ook..muisje1997 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:32:
[...]
ah sorry
als alternatief kun je de deco wifipods/stations nemen die werken wel
en heb je mesh wifi
deze dan dus
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco
404 Signature not found
ik huur ze voor een jaar gratis als bestaande klanten maar ze werken prima
kan toch niet weg bij ziggo want waar ik woon heb je geen glas/adsl
Voor mij zijn de pods ze gratis zolang mijn abonnement loopt. Maar niemand met ervaringen van stabiliteitsverbeteringen tussen de CB en de CB giga?
ik hoef al die connectboxen niet al heeft de giga wel de vernieuwde puma 7 chipset die zou minder problemen moeten hebbenmenzo schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:41:
Voor mij zijn de pods ze gratis zolang mijn abonnement loopt. Maar niemand met ervaringen van stabiliteitsverbeteringen tussen de CB en de CB giga?
maar heb liever zeker voor gaming gewoon mijn ubee modem
Ja, misschien stuur ik Ziggo eens een bericht of ik een giga kan krijgen.muisje1997 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:43:
[...]
ik hoef al die connectboxen niet al heeft de giga wel de vernieuwde puma 7 chipset die zou minder problemen moeten hebben
maar heb liever zeker voor gaming gewoon mijn ubee modem
Ik zat even te zoeken of er al een opvolger aan zit te komen, en zo te zien wel. Virgin is hun Hub 5 al aan het uitrollen, en dat is zo te zien ook het nieuwe modem dat Ziggo aan het testen is met een 2.5Gbps poort. Virgin loopt meestal een paar maanden voor op Zggo met uitrollen van nieuwe hardware van Liberty.
nieuws: Ziggo test docsis 3.1-modem met 2,5Gbit/s-poort bij klanten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Broadband – DOCSIS3.1/3.0 Broadcom 3390S WiFi: 5 x Antennae 4 x 4 MiMo 5Ghz Broadcom 6715 3 x 3 MiMo 2.4Ghz Broadcom 6710 WiFi 6 Ethernet: 1 x 2.5Gbps Broadcom 54991EL 3 x 1Gbps Broadcom 3390S |
https://community.virginm...dband-router/ba-p/4886299
@menzo Dat modem zie ik ook wel zitten, gelukkig niet met de befaamde Puma chipset, maar Broadcom 👌🏻Naja afwachten maar zal nog wel een tijd duren voordat dit modem uitgeleverd wordt en dan waarschijnlijk eerst bij de high end abbo's...
Had idd desktop modus al geprobeerd. Al die verborgen abos maken het niet overzichtelijker op.TexMex schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:14:
[...]
Het lijkt er inderdaad op dat je naar de algemene pakkettenpagina geleid wordt. Via de desktop-website lukt het wel. En met DuckDuckGo op mobiel ook.
- https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi
- https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket
* Raven doet favorietenlijst ontvanger bijwerken
Werkten ineens 24 sd-zenders niet meer, blijkt normaal te zijn
Leuk dat ze dit soort dingen niet even melden en (niet) de hd-varianten op hetzelfde kanaal zetten zodat de klant er niets van merkt.
Werkten ineens 24 sd-zenders niet meer, blijkt normaal te zijn
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waarschijnlijk zijn het 24 zenders waarvan de SD variant "offline" is gehaald omdat deze nu voor iedereen in HD zijn? Zou dan gek zijn als ze op dezelfde "plek" de HD zender gaan aanbieden, want dan hadden ze nog geen frequentie-ruimte vrij gemaakt. Voor zover ze de HD zenders überhaupt op de plek van de SD zenders kunnen aanbieden, HD zenders zullen afhankelijk van codec (SD is MPEG2, HD is h.264?) meer bandbreedte vragen en dus niet allemaal op de oude plek passen.Raven schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:50:
* Raven doet favorietenlijst ontvanger bijwerken
Werkten ineens 24 sd-zenders niet meer, blijkt normaal te zijnLeuk dat ze dit soort dingen niet even melden en (niet) de hd-varianten op hetzelfde kanaal zetten zodat de klant er niets van merkt.
Jup, daar lijkt het op. Heb echter al meerdere keren meegemaakt dat een sd-zender op hetzelfde kanaal werd vervangen door een hd-variant, met name regionaal geloof ik.RobertMe schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:12:
[...]
Waarschijnlijk zijn het 24 zenders waarvan de SD variant "offline" is gehaald omdat deze nu voor iedereen in HD zijn? Zou dan gek zijn als ze op dezelfde "plek" de HD zender gaan aanbieden, want dan hadden ze nog geen frequentie-ruimte vrij gemaakt. Voor zover ze de HD zenders überhaupt op de plek van de SD zenders kunnen aanbieden, HD zenders zullen afhankelijk van codec (SD is MPEG2, HD is h.264?) meer bandbreedte vragen en dus niet allemaal op de oude plek passen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Regionale zou mij dan ook niks verbazen als die überhaupt nog alleen in SD uitzonden en dus op een gegeven moment naar HD zijn geswitcht. (Al helemaal als je regionaal / lokaal bedoeld en niet regionaal / provinciaal).Raven schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:24:
[...]
Jup, daar lijkt het op. Heb echter al meerdere keren meegemaakt dat een sd-zender op hetzelfde kanaal werd vervangen door een hd-variant, met name regionaal geloof ik.
Maar nu zijn er dus ook een berg SD zenders af gegaan die zowel in SD als HD werden aangeboden. Zou beetje gek zijn dan als ze die zenders dubbel gaan aanbieden of juist de HD verplaatsen naar het SD kanaal. Er zullen immers meer HD kijkers zijn dan SD kijkers.
Twee weken terug kreeg mijn vader die in een oud upc gebied woont een brief dat modem verouderd zou zijn. De TC7200.U die we in bridge gebruiken, we wilden geen connect box omdat we daar zeer slechte ervaringen mee hebben en we hosten een family game empyrion server. Dus ik bel en ze gaven aan dat alleen connect boxen worden opgestuurd, maar als we die dan twee seconden aansluiten dat we kunnen bellen en dat ze het oude modem weer activeren. Zaterdag viel het oude modem dus al uit en niet na twee weken. Dus ik maandag het nieuwe modem aansluiten en bellen nu duurt het dus 3 dagen. Die connectbox is al meerdere keren uitgevallen en online games zijn onspeelbaar geworden door jitter lag en stutter.
Daarbovenop viel gisteravond terwijl mijn vader een film keek zijn upc oude mediabox uit en er staat nu al 12 uur in beeld dat als het langer dan 30 minuten duurt de klantenservice gebeld moet worden maar dat is een automatisch systeem wat ook niet lijkt te werken. Nu weet ik niet of dit door nieuwe slechte modem komt maar ze hebben dus een setup wat meer dan 10 jaar goed werkt in paar dagen verpest.
Tl:dr nieuw modem is superslecht en tv werkt niet meer en ziggo is onbereikbaar en zegt dat het 3 dagen kan duren lekker dan in 1995 oh wacht 2022!
Daarbovenop viel gisteravond terwijl mijn vader een film keek zijn upc oude mediabox uit en er staat nu al 12 uur in beeld dat als het langer dan 30 minuten duurt de klantenservice gebeld moet worden maar dat is een automatisch systeem wat ook niet lijkt te werken. Nu weet ik niet of dit door nieuwe slechte modem komt maar ze hebben dus een setup wat meer dan 10 jaar goed werkt in paar dagen verpest.
Tl:dr nieuw modem is superslecht en tv werkt niet meer en ziggo is onbereikbaar en zegt dat het 3 dagen kan duren lekker dan in 1995 oh wacht 2022!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic