Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Dat verklaar dat het mij niet bekend voor komt. Ik heb zelf geen Mini, maar ik durf wel te beweren dat deze functie niet aanwezig is bij de Mini. Volgens mij heeft deze dezelfde software als de gewone Next (en de bijgewerkte XL).Hellhound schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:41:
[...]
Bij het schakelen van zenders , de meeste zenders hebben zo'n overlay die in beeld komt schuiven links of rechts van de zijkant, mega irritant!
Dit krijg je niet bij de horizon en Next boxen.
Ik hoop het, maar ben er niet zeker van, vandaar dat mijn vraag nog steeds staat.meesje schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:45:
[...]
Dat verklaar dat het mij niet bekend voor komt. Ik heb zelf geen Mini, maar ik durf wel te beweren dat deze functie niet aanwezig is bij de Mini. Volgens mij heeft deze dezelfde software als de gewone Next (en de bijgewerkte XL).
Wellicht kun je je vraag ook stellen in het Next topic (zie roze blok onderaan deze pagina).Hellhound schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:58:
[...]
Ik hoop het, maar ben er niet zeker van, vandaar dat mijn vraag nog steeds staat.
Heb nu zelf de (witte) Ziggo modem in bridge modus en er een stevige TP-link Wifi6 router achter hangen. Op de bovenste verdieping nog een oud routertje die nu in AP modus staat. Tot nu toe werkt alles prima.
Denk dat deze pods dus eigenlijk overbodig zijn? Vooral nu omdat de Ziggo modem in bridge modus draait?
Zo lang je modem in bridge staat kun je ze niet gebruikenDRidder schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 22:44:
Kreeg vandaag een kaartje in de bus van Ziggo met een code om gratis SmartWifi pods te bestellen (in bruikleen), uiteraard gedaan, gratis is immers altijd goed.
Heb nu zelf de (witte) Ziggo modem in bridge modus en er een stevige TP-link Wifi6 router achter hangen. Op de bovenste verdieping nog een oud routertje die nu in AP modus staat. Tot nu toe werkt alles prima.
Denk dat deze pods dus eigenlijk overbodig zijn? Vooral nu omdat de Ziggo modem in bridge modus draait?
Next mini hier en kan bevestigen dat er geen overlay komt zoals jij beschrijft.Hellhound schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:58:
[...]
Ik hoop het, maar ben er niet zeker van, vandaar dat mijn vraag nog steeds staat.
1. Is me niet opgevallen (maar ik zap niet veel).ramrodwillem schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:58:
Waarom is het geluid tussen de diverse zenders niet van het zelfde niveau, lijkt me een kleine moeite om dit van het zelfde niveau door te geven?
2. Alles onder een filter gooien lijkt me niet wenselijk. Je zal maar een concert oid willen kijken en Ziggo heeft het geluid zoals de zender/dirigent het bedoeld heeft nog even door een filtertje getrokken.
-edit-
Onderstaand lijkt me de beste reactie 😅
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 27-04-2022 09:19 ]
Is er een verschil tussen stereo en surround. Als je van dat laatste geen gebruik maakt kan je de Next op stereo forceren.ramrodwillem schreef op woensdag 27 april 2022 @ 07:58:
Waarom is het geluid tussen de diverse zenders niet van het zelfde niveau, lijkt me een kleine moeite om dit van het zelfde niveau door te geven?
Hoe doe ik op de Next "stereo forceren" ? Ik zie nergens stereo staan
Stel je vraag anders ook even hier: [DVB-C] Ziggo Mediabox Nextramrodwillem schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:04:
Ik doe alles op stereo luisteren.
Ziggo geeft TV kanalen door zoals zij het geleverd krijgen van de betreffende stations. Audio levels aanpassen hoort daar dus niet bij en dat is maar goed ook. Stations zijn verantwoordelijk voor die inhoud.ramrodwillem schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:20:
Het geluidsniveau verschilt nogal per kanaal , waarom wordt dit niet door Ziggo gelijkmatig doorgegeven, kan ik zelf hier iets aandoen met instellingen ?
Voor wat betreft je probleem:
1. Controleer even of je van alle zenders hetzelfde audiospoor gebruikt. De meeste zenders hebben een AC3 en een stereo spoor. Die laatste is vaak wat luider. Dus zorg dat je overal AC3 kiest, of overal stereo, dan zijn de grootste verschillen weg. Sommige zenders hebben maar één audio spoor: Stereo. Het kiezen van het juiste spoor doe je op het apparaat waarmee je het beeld ontvangt. Voor de Next gebruikers zal dat op de Next zijn. Voor gebruikers die een CI+ module in de tv hebben zitten hun TV... en dan is er ook nog een groep met andere losse apparatuur waar dat op zit.
2. Sommige ontvangers, tv's en versterkers hebben automatische volume regelingen aan boord. Ga je handleidingen cq menu's na, als je zo'n functie hebt dan is dat wellicht een oplossing.
Alles kan stuk.
Als je dat hebt met CI+ module, dan moet op die TV met de CI+ module op zoek naar het CI-menu of CAM-menu (vast ergens in het instellingen scherm van de TV te vinden).Hellhound schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:14:
Dit is even een vraag voor de mensen met de nieuwe Next Mini box.
Ben je hiermee ook af van die mega irritante "druk op de rode knop" bullshit overlay? (die ook nog eens vaak blijft hangen!).
Erger me daar mateloos aan.
Via dat menu kun je de instellingen van de CAM instellen en daar zit ook een optie om die rode knop-melding te laten verdwijnen bij!
[ Voor 5% gewijzigd door Groentjuh op 27-04-2022 10:53 ]
Ok, bedankt, goed om te weten..henkjobse schreef op woensdag 27 april 2022 @ 05:50:
[...]
Next mini hier en kan bevestigen dat er geen overlay komt zoals jij beschrijft.
Ik heb geen CI+ module maar een standaard kastje van het all-in-one pakket (kastje is zeker 10 a 15 jaar oud, nog met UPC logo). Ben nooit ergens tegengekomen dat het uit te zetten zou zijn.Groentjuh schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:52:
[...]
Als je dat hebt met CI+ module, dan moet op die TV met de CI+ module op zoek naar het CI-menu of CAM-menu (vast ergens in het instellingen scherm van de TV te vinden).
Via dat menu kun je de instellingen van de CAM instellen en daar zit ook een optie om die rode knop-melding te laten verdwijnen bij!
Ga ze maar eens bellen voor een ander kastje want het werkt ook slecht.
Gaat Ziggo nog wat aan deze vertraging doen of is dit onvermijdelijk ?
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 27-04-2022 13:32 ]
Over een aantal jaar zijn meer en meer mensen over naar iptv, waarbij elke provider een andere vertraging heeft.dolopfriet schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:07:
Ok, maar weel jammer straks met sportwedstrijden etc.
Ik heb er echt nog nooit last van gehad dat het digitaal van mijn iptv tien seconden achter liep op bijv. Ziggo. Echt niet elke wedstrijd zit de hele stad in de tuin tv te kijken. Nieuw jaar begint hier ook 15 seconden later vanwege de vertraging, netzoals de dodenherdenking en het 8uur journaal. Maar is prima mee te leven.
Verder zie ik het als voordeel om juist goed op te letten om geen doelpunt te missen
(Al heb ik er nog nooit last van gehad).
Klopt, ter nuance: het verschil tussen Ziggo, Digitenne, KPN IPTV en whatever was er al. Nu is er verschil tussen Ziggo en Ziggo bijgekomen.dolopfriet schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:07:
Ok, maar weel jammer straks met sportwedstrijden etc.
een poa-01-B op het AOP. al ging dat niet vanzelf. plastic van de pao moeten slopen anders ging die nooit op de enkelgats doos met sleutelgat.. afijn! zonder dat plastic doettie t ook wel :-)
maar goed nu staan de tellers met correctables / uncorrectables nog steeds op 0

over de SNR en Powerlevels kan ik niets zeggen.. die heb ik niet opgeslagen voor de tijd... maar goed gezien ik bekabeld gewoon netjes 306/32mbit haal zal het allemaal wel goed lopen
404 Signature not found
Daar liep ik zojuist ook tegenaan.SMSfreakie schreef op woensdag 27 april 2022 @ 15:50:
een poa-01-B op het AOP. al ging dat niet vanzelf. plastic van de pao moeten slopen anders ging die nooit op de enkelgats doos met sleutelgat.. afijn! zonder dat plastic doettie t ook wel :-)
De oplossing:
Eerst de "naakte" POA 01-B op het AOP drukken, dan de kabels aansluiten en dan als laatste het plastic kapje er overheen drukken.
Maar... zoals je zegt, zonder kapje doet ie het ook. Dus heb ik het ook maar weg gelaten.
tjah dan past t ding naar mijn idee nog steeds knullig in de enkelgats met sleutelgat doos... nou moest die er ook al scheef in... de 2 kabels vanaf de POA richting het sleutelgatje... maar goed die ruimte heb ik wel.. want ik wou deze keer de kabels niet inkorten..Roetzen schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:01:
[...]
Daar liep ik zojuist ook tegenaan.
De oplossing:
Eerst de "naakte" POA 01-B op het AOP drukken, dan de kabels aansluiten en dan als laatste het plastic kapje er overheen drukken.
Maar... zoals je zegt, zonder kapje doet ie het ook. Dus heb ik het ook maar weg gelaten.
in de oude situatie was t allemaal precies op maat eigenlijk..
404 Signature not found
In Chrome kan ik wel inloggen, maar staat er geen content op de pagina's. In Firefox kan ik wel inloggen maar laadt de opvolgende pagina nieteens...
hier krijg ik een timeout... al wil dat ding via vodafone.nl inloggen.. ga ik dan terug naar ziggo.nl zonder ben ik ingelogd... maar kan ik de mijn ziggo niet in verder.. dus tja je bent niet de enige..S0epkip schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:46:
Hier nog meer mensen met problemen met inloggen op Mijn Ziggo?
In Chrome kan ik wel inloggen, maar staat er geen content op de pagina's. In Firefox kan ik wel inloggen maar laadt de opvolgende pagina nieteens...
404 Signature not found
Dolby-dinges kan je in het instellingen menu op 'uit', 'aan' of 'volg signaal' zetten. Doe die eersteramrodwillem schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:04:
Ik doe alles op stereo luisteren.
Een eengatsdoos met "sleutelgat" (ofwel de vergrendeling voor destijds de UMU 1006 of SQ 601 splitter) is wel aan vervanging toe.SMSfreakie schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:16:
[...]
tjah dan past t ding naar mijn idee nog steeds knullig in de enkelgats met sleutelgat doos... nou moest die er ook al scheef in... de 2 kabels vanaf de POA richting het sleutelgatje... maar goed die ruimte heb ik wel.. want ik wou deze keer de kabels niet inkorten..
in de oude situatie was t allemaal precies op maat eigenlijk..
ach hij doet 't.. misschien als giganet uitgerold is dat 't ellende gaat geven.. maar ach grotere kans dat er glasvezel ligt voor giganet uitgerold isMasimo schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:18:
[...]
Een eengatsdoos met "sleutelgat" (ofwel de vergrendeling voor destijds de UMU 1006 of SQ 601 splitter) is wel aan vervanging toe.
404 Signature not found
I intend to live forever. So far, so good.
Dit is Totaal TV, Jarco Kriek houdt vaak van roddels die nergens op gebaseerd zijn.IkWilbert schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:16:
Volgende week aankondiging prijsverhoging
https://www.totaaltv.nl/n...aken-met-prijsaanpassing/
Ik vraag mij af in hoeverre zijn "bronnen" kloppen.
Ook zonder dit soort bronnen kun je er de klok op gelijk zetten dat de nieuwe abonnementskosten ieder jaar rond deze tijd wel worden aangepast/aangekondigd?Jeffrey87 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:55:
[...]
Dit is Totaal TV, Jarco Kriek houdt vaak van roddels die nergens op gebaseerd zijn.
Ik vraag mij af in hoeverre zijn "bronnen" kloppen.
Testing, one, two ...
Tja, maar wat is de nieuwswaarde dan? Beetje hetzelfde als de Apple geruchten dat de nieuwste Iphone vermoedelijk de nieuwste Bionic of M1 chip krijgt, O rly! Dan heb ik ook nog wel een nieuwtje volgend jaar April wordt een snelheidsverhoging doorgevoerd op internet en in Mei een prijsverhoginghardware-lover schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:15:
[...]
Ook zonder dit soort bronnen kun je er de klok op gelijk zetten dat de nieuwe abonnementskosten ieder jaar rond deze tijd wel worden aangepast/aangekondigd?
Nul.. 👌SirMemeAlot schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:40:
[...]
Tja, maar wat is de nieuwswaarde dan? [knip]
Testing, one, two ...
Ervaar je dit bij bepaalde content anders? Mijn gevoel is namelijk dat de commerciële zenders bij reclameboodschappen het geluidsniveau express wat opkrikken zodat de boodschap beter overkomt. Voor mij een reden om bij een reclameblok het geluid op mute te zetten.remco_k schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:40:
[...]
Ziggo geeft TV kanalen door zoals zij het geleverd krijgen van de betreffende stations. Audio levels aanpassen hoort daar dus niet bij en dat is maar goed ook. Stations zijn verantwoordelijk voor die inhoud.
Ik snap je vraag niet helemaal in combinatie met wat ik schreef?mv_ak schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:06:
[...]
Ervaar je dit bij bepaalde content anders? Mijn gevoel is namelijk dat de commerciële zenders bij reclameboodschappen het geluidsniveau express wat opkrikken zodat de boodschap beter overkomt. Voor mij een reden om bij een reclameblok het geluid op mute te zetten.
Alles kan stuk.
In reactie op Ramrodwillem waar jij op reageerde: Het geluidsniveau verschilt nogal per kanaal , waarom wordt dit niet door Ziggo gelijkmatig doorgegeven, kan ik zelf hier iets aandoen met instellingen ?remco_k schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:08:
[...]
Ik snap je vraag niet helemaal in combinatie met wat ik schreef?
Het wordt natuurlijk wel een dingetje als de inflatie van de 2,7% vorig jaar (2021) naar de huidige 9,7% of hoger gaat, maar goed we wachten het af... Je bent niet contractvrij als alleen de inflatiecorrectie wordt gehanteerd, wel als de verhoging meer is dan de inflatiecorrectie wat de voorgaande jaren het geval was.SirMemeAlot schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:40:hardware-lover schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:15:
[...]
Ook zonder dit soort bronnen kun je er de klok op gelijk zetten dat de nieuwe abonnementskosten ieder jaar rond deze tijd wel worden aangepast/aangekondigd?
[...]
Tja, maar wat is de nieuwswaarde dan? Beetje hetzelfde als de Apple geruchten dat de nieuwste Iphone vermoedelijk de nieuwste Bionic of M1 chip krijgt, O rly! Dan heb ik ook nog wel een nieuwtje volgend jaar April wordt een snelheidsverhoging doorgevoerd op internet en in Mei een prijsverhoging
Ja, in sommige gevallen wel:mv_ak schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:19:
[...]
In reactie op Ramrodwillem waar jij op reageerde: Het geluidsniveau verschilt nogal per kanaal , waarom wordt dit niet door Ziggo gelijkmatig doorgegeven, kan ik zelf hier iets aandoen met instellingen ?
Dat gelijkmatig maken wordt niet door Ziggo gedaan omdat zij een distributeur zijn. Geen content creators. De zenders willen ook helemaal niet dat Ziggo gaat sleutelen aan hun beeld of geluid. Sterker nog, ik denk dat dat niet mag. Dat moet eruit komen zoals de content creator of zender dat bedoeld had. En daar is de zender, niet Ziggo, verantwoordelijk voor.remco_k schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:40:
1. Controleer even of je van alle zenders hetzelfde audiospoor gebruikt. De meeste zenders hebben een AC3 en een stereo spoor. Die laatste is vaak wat luider. Dus zorg dat je overal AC3 kiest, of overal stereo, dan zijn de grootste verschillen weg. Sommige zenders hebben maar één audio spoor: Stereo. Het kiezen van het juiste spoor doe je op het apparaat waarmee je het beeld ontvangt. Voor de Next gebruikers zal dat op de Next zijn. Voor gebruikers die een CI+ module in de tv hebben zitten hun TV... en dan is er ook nog een groep met andere losse apparatuur waar dat op zit.
2. Sommige ontvangers, tv's en versterkers hebben automatische volume regelingen aan boord. Ga je handleidingen cq menu's na, als je zo'n functie hebt dan is dat wellicht een oplossing.
Alles kan stuk.
Al eens contact gehad met Ziggo over bijvoorbeeld een nieuw AOP of een monteur? Die kanalen horen storingsvrij het modem te bereiken. Het overslaan van deze kanalen is slechts een tijdelijke oplossing, uiteindelijk heb je ze ook gewoon nodig.Fret Raket schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 02:16:
Net weer een modem reboot, half uur offline. Modem had veel moeite om weer online te komen en ik zit nu weer met 3 stoorkanalen in de bonded downstream lijst... Ziggo zal echt beter z'n best moeten doen om niet nog meer klanten kwijt te raken met dit onstabiele netwerk en de speelgoedniveau connectbox modems.
Hoe oud is je CB? Zo'n anderhalf jaar? Dan is dit het begin van het overlijden van je CB! Laat alvast een nieuwe komen, en laat je niet afschepen met "we sturen je een nieuwe voedingsadapter".Fret Raket schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 02:16:
Ziggo zal echt beter z'n best moeten doen om niet nog meer klanten kwijt te raken met dit onstabiele netwerk en de speelgoedniveau connectbox modems.
Dit heb ik al verschillende keren meegemaakt. Ik heb al mijn 3e (of 4e?) CB, ze leven niet lang bij mij. Wat mij bij Ziggo houdt, is dat ik geen "kastje" nodig heb om tv te kijken icm een app voor de Apple TV waarmee ik alles kan zien. En die app doet het op het gewone netwerk, ik hoef daar geen VLAN voor in te richten. O ja, als laatste punt: Ziggo is niet duurder dan de concurrentie (met glasvezel).
NLZIET App is 1080p die van Ziggo 720p meen ik, wel minder zenders bij NLZIET. Kan ook een optie zijn als je, ooit, een andere aanbieder wilt proberen.Gadget Freak schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:49:
[...]
Dit heb ik al verschillende keren meegemaakt. Ik heb al mijn 3e (of 4e?) CB, ze leven niet lang bij mij. Wat mij bij Ziggo houdt, is dat ik geen "kastje" nodig heb om tv te kijken icm een app voor de Apple TV waarmee ik alles kan zien. En die app doet het op het gewone netwerk, ik hoef daar geen VLAN voor in te richten. O ja, als laatste punt: Ziggo is niet duurder dan de concurrentie (met glasvezel).
AFAIK doet Ziggo Go TV (dus de Apple TV / Android TV app, niet Ziggo Go voor telefoon & tablet) ook 1080p?stormfly schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:04:
[...]
NLZIET App is 1080p die van Ziggo 720p meen ik, wel minder zenders bij NLZIET. Kan ook een optie zijn als je, ooit, een andere aanbieder wilt proberen.
Maandje geleden via forum bij ziggo naar ipv6 gegaan waarbij ik nieuwe modem moest hebben. Bleek dat deze veel gevoeliger waren voor gsm masten. Uiteindelijk is mn AOP en mn bekabeling AOP-splitter-tv allemaal vervangen.henk_dh schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:22:
[...]
Al eens contact gehad met Ziggo over bijvoorbeeld een nieuw AOP of een monteur? Die kanalen horen storingsvrij het modem te bereiken. Het overslaan van deze kanalen is slechts een tijdelijke oplossing, uiteindelijk heb je ze ook gewoon nodig.
Ik zou dus zeker monteur in proberen te schakelen. Dit heeft bij mij alles opgelost. En (mogelijk door ipv6 modem?) alles was vanuit de ziggo service.
Ik kijk nieuws en actualiteiten via Ziggo Go. Soms live, vaak terugkijken of start vanaf het begin als het nog bezig is. Of dat 720p of 1080p is boeit me niet.stormfly schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:04:
NLZIET App is 1080p die van Ziggo 720p meen ik, wel minder zenders bij NLZIET. Kan ook een optie zijn als je, ooit, een andere aanbieder wilt proberen.
Films en series kijk ik grotendeels streaming FHD of UHD, en dus nooit via live tv.
Mijn vrouw kijkt geregeld BBC First, en dit is geen onderdeel van NL Ziet. Verder staat XITE soms aan als radio-vervanger. En soms BBC 1 en 2.
Ik heb geen probleem met betalen voor NLZiet, maar dan moeten er wel wat meer zenders in komen. Wie weet stap ik dan over. Of misschien stap ik over een jaar, bij de volgende ConnectBox crash, wel over, en neem ik m'n verlies. We kijken toch voornamelijk Netflix en consorten.
De app werkt bij mij in 4K, ik heb geen idee hoe hij de content afspeelt.RobertMe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:40:
AFAIK doet Ziggo Go TV (dus de Apple TV / Android TV app, niet Ziggo Go voor telefoon & tablet) ook 1080p?
Volgens mij neemt Ziggo de service op zich voor de bekabeling tot het modem (of eigenlijk alles tot en met het modem, modem krijg je immers ook van hun) en tot de "eerste" TV. Uiteraard wel binnen marges / redelijkheid. Als je zelf een COAX kabel tot op de zolder trekt en daar je modem aansluit dan zal Ziggo natuurlijk geen nieuwe kabels daar voor leveren.Dr.Roelski schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:29:
En (mogelijk door ipv6 modem?) alles was vanuit de ziggo service.
Of in ieder geval leveren ze deze service als je oude apparatuur / bekabeling hebt. In mijn geval hebben ze in ieder geval ook een monteur langs gestuurd voor het vervangen van het AOP (tot tweemaal toe, eerste was een prutser en had het antieke doosje niet vervangen en nieuwe binnenwerk in het oude doosje gepropt met een nieuw dekseltje erop, dat zag echt niet uit), en daarnaast hadden ze ook al een nieuwe splitter en kabels voor naar het modem en de TV op de post gedaan. Maar in mijn geval kwam het sowieso nog uit de "Essent@home" tijd, dus ~20 jaar oud.
Live en Replay TV gaan in 720p@4.29 4.96Mbit via de TV app.RobertMe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:40:
[...]
AFAIK doet Ziggo Go TV (dus de Apple TV / Android TV app, niet Ziggo Go voor telefoon & tablet) ook 1080p?
Via de Android TV app is dit simpel te controleren binnen de instellingen (wordt als overlay zichtbaar), blijkbaar zit die optie niet in de Apple TV versie meen ik gelezen te hebben?
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 29-04-2022 15:34 . Reden: Kwaliteit wat opgeschroefd zo te zien ]
Testing, one, two ...
AppleTV is 720, de rest 1080 zover ik weet.RobertMe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:40:
[...]
Ziggo Go TV is 720p ongeacht platform.stormfly schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:10:
[...]
AppleTV is 720, de rest 1080 zover ik weet.
Nog een aanvulling: VOD is wel 1080.
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 29-04-2022 20:53 ]
meesje schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:45:
[...]
Ziggo Go TV is 720p ongeacht platform.
Nog een aanvulling: VOD is wel 1080.
:fill(white):strip_exif()/f/image/tQTayrwu7g90fKwku99wK7sQ.png?f=user_large)
Oud plaatje van toen ik nog Ziggo klant was, kan het nu niet meer testen.
Wat ik ervan gelezen heb kun je inderdaad niet weigeren. Sterker nog: er zit een brief bij (of los verstuurd?) dat je het nieuwe modem in gebruik moet nemen en het oude binnen X dagen niet meer zal werken.MatsuMatsu85 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:58:
@roflexx Mogelijk een nieuw Docsis 3.1 modem, in sommige wijken schijnen mensen ongevraagd nieuwe modems te krijgen om het netwerk stabieler te maken... Naar wat ik hier al eerder gelezen heb, volgens mij kan je het ook niet weigeren...
Edit:
Overigens heb ik dit zelf gehad om een andere reden. Op het forum aangegeven dat ik een verouderd AOP en bekabeling had. Daarop hebben ze toen een nieuwe splitter en kabel gestuurd, en een monteur ingepland. Spullen kwamen woensdag of donderdag of zo aan, monteur kwam op maandag. Vervolgens komt later op maandag wederom een mail dat een pakketje onderweg was. Bleek een gewone coax kabel voor de TV te zijn. Eerste pakketje was de splitter met een coax kabel voor het modem (F-Connector - IEC). Tweede pakketje dan coax kabel met 2x IEC (male - female dan).
[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 29-04-2022 23:26 ]
Lekker dan. Is het plug and play? Kan mij al niet meer herinneren hoe ik mijn huidige heb moeten instellen.RobertMe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:21:
[...]
Wat ik ervan gelezen heb kun je inderdaad niet weigeren. Sterker nog: er zit een brief bij (of los verstuurd?) dat je het nieuwe modem in gebruik moet nemen en het oude binnen X dagen niet meer zal werken.
Zeker, Heb ook al een nieuwe en werkt naar behorenroflexx schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:24:
[...]
Lekker dan. Is het plug and play? Kan mij al niet meer herinneren hoe ik mijn huidige heb moeten instellen.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ja hoor, alleen even het wachtwoord instellen. Daarna de helpdesk bellen om het ding van router- naar bridge mode te krijgen, omdat het anders 25 keer per dag de verbinding verbreekt als je het waagt om je internetverbinding ook daadwerkelijk te willen gebruiken. Dan denk je, nu moet het wel goed gaan, in bridge mode, maar nee.roflexx schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:24:
[...]
Lekker dan. Is het plug and play? Kan mij al niet meer herinneren hoe ik mijn huidige heb moeten instellen.
Ik denk dat je straks heel vaak nog hier boze berichten gaat posten, en je oude modem terug wenst.
Heeft iemand wellicht een changelog
Hier staat het nog niet bij: https://providerforum.nl/...dates-compal-arris.92745/
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nu heb ik in een grijs verleden een keer korting weten te scoren als bestaande klant maar ben ik inmiddels het spoor bijster:
Is dit nog steeds een ding of moet ik doen alsof ik m'n abbo wil opzeggen? Of dit überhaupt niet eens meer mogelijk?
Wie kan me helpen? ... en misschien me wijzen welke optie (van hun telefoonmenu bijv) daarvoor nodig is.
☻/
/▌
/ \
Ik heb vorige week de nieuwe geinstalleerd en na een minuut of 5 wachten was alles blijkbaar ingesteld incl bridgemode en werkte mijn netwerk als vanouds.Fret Raket schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:25:
[...]
Ja hoor, alleen even het wachtwoord instellen. Daarna de helpdesk bellen om het ding van router- naar bridge mode te krijgen, omdat het anders 25 keer per dag de verbinding verbreekt als je het waagt om je internetverbinding ook daadwerkelijk te willen gebruiken. Dan denk je, nu moet het wel goed gaan, in bridge mode, maar nee.
Ik denk dat je straks heel vaak nog hier boze berichten gaat posten, en je oude modem terug wenst.
enige was dat mijn Ip veranderd was zag ik,maar heb gewoon een dns voor bepaalde dingen dus na een refresh werkte dat alles ook weer
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Bij mijn eerste modemwissel moest het nieuwe modem weer handmatig door de service desk in bridge mode worden gezet, maar bij alle volgende modemwissels (en dat zijn er nogal wat, de CB's leven niet lang bij mij) ging dat automatisch.mrsar schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:41:
[...]
Ik heb vorige week de nieuwe geinstalleerd en na een minuut of 5 wachten was alles blijkbaar ingesteld incl bridgemode en werkte mijn netwerk als vanouds.
enige was dat mijn Ip veranderd was zag ik,maar heb gewoon een dns voor bepaalde dingen dus na een refresh werkte dat alles ook weermaar misschien had ik gewoon geluk
Bij mij was hij eerst bereikbaar via 192.178, daarna gaf hij om en om aan in modem of router mode te staan, was bereikbaar via 192.168, had 25% packetloss, stond volgens de helpdesk mode in router mode, werd daarna in modem/bridge mode gezet. Connectbox is echt zo buggy als de pest. Hij is nu weer even stabiel, met de 4 stoorkanalen vervangen door een aantal in de 800mhz. Nu hopen dat het een tijdje zo blijft, maar de vorige keer ging het ding van deze situatie na een reset weer terug naar de stoorkanalen.Gadget Freak schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:52:
[...]
Bij mijn eerste modemwissel moest het nieuwe modem weer handmatig door de service desk in bridge mode worden gezet, maar bij alle volgende modemwissels (en dat zijn er nogal wat, de CB's leven niet lang bij mij) ging dat automatisch.
Edit: Zo, dat duurde niet lang, klereding ging daarnet weer helemaal over de rooie met timeouts en sync errors, dit keer op alle bonded channels.
[ Voor 7% gewijzigd door Fret Raket op 03-05-2022 02:55 ]
Ik vermoed dat het een fix is voor de vorige firmware, die het wifispots gedeelte in de war schopte. Zou je aan jouw kant weinig tot niets van moeten werken, tenzij je wifispots gebruikt.Help!!!! schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:33:
Sinds (vermoedelijk) een dag of zes heb ik nieuwe firmware op mijn Compal Connectbox : CH7465LG-NCIP-6.15.32p2-NOSH
Heeft iemand wellicht een changelog![]()
Hier staat het nog niet bij: https://providerforum.nl/...dates-compal-arris.92745/
wat spook je er dan mee uit?Gadget Freak schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:52:
[...]
Bij mijn eerste modemwissel moest het nieuwe modem weer handmatig door de service desk in bridge mode worden gezet, maar bij alle volgende modemwissels (en dat zijn er nogal wat, de CB's leven niet lang bij mij) ging dat automatisch.
ik heb maar 3 "oude" ubee's versleten.. en 1 technicolor om laten ruilen ivm ipv6 en bridge mode voor een nieuwe ubee
404 Signature not found
Ik heb in 20 jaar tijd een DEMOS, een SB4200 (ging kapot door bliksem), een SB5800 (moest vervangen worden ivm. dat hij de nieuwe snelheden niet aan kon), een UBEE 3200 (werkte prima tot 2 weken terug, moest vervangen worden omdat hij "te oud" was?) en nu de Connectbox, die eigenlijk alleen maar problemen geeft.SMSfreakie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:44:
[...]
wat spook je er dan mee uit?
ik heb maar 3 "oude" ubee's versleten.. en 1 technicolor om laten ruilen ivm ipv6 en bridge mode voor een nieuwe ubee
Van de UBEE is 1 keer de voeding vervangen vanwege blikseminslag in de buurt, modem bleef het daarna gewoon doen, ethernetkaart die eraan vast zat was wel kapot.
Gebruik zelf geen wifispots.Fret Raket schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:38:
[...]
Ik vermoed dat het een fix is voor de vorige firmware, die het wifispots gedeelte in de war schopte. Zou je aan jouw kant weinig tot niets van moeten werken, tenzij je wifispots gebruikt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nee, maar andere klanten kunnen wel dat deel van jouw modem gebruiken, tenzij je er 1 zonder wifi hebt, en dat heeft dus invloed op het functioneren van het modem (gebruikt resources).
Ik zie op mijn.ziggo geen mogelijkheid meer om het uit te zetten, dus ik neem aan dat het bij iedereen met een wifi modem aan staat.
Ik heb 1 Ubee gehad, die gaan niet kapot, daarna kwam de verplichte wissel naar een Connect Box. Dat is een ramp. Ik heb er al 3 versleten, ze gaan anderhalf jaar mee bij mij. Je kunt met allerlei theorieën komen, zoals aardstralen, maar volgens mij is het gewoon troep.SMSfreakie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:44:
wat spook je er dan mee uit?
Ik bedoelde dat ik Wifi spots uit heb gezet in Mijn Ziggo.Fret Raket schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 03:42:
[...]
Nee, maar andere klanten kunnen wel dat deel van jouw modem gebruiken, tenzij je er 1 zonder wifi hebt, en dat heeft dus invloed op het functioneren van het modem (gebruikt resources).
Ik zie op mijn.ziggo geen mogelijkheid meer om het uit te zetten, dus ik neem aan dat het bij iedereen met een wifi modem aan staat.
Bij mij staat het onder Produkten, Internet en dan naar beneden scrollen. Het staat daar nog steeds op 'uit'.
PC Specs
Ik mis die optie dus, geen idee waarom. Ik kan eigenlijk ook niet zien of het op mijn modem ook daadwerkelijk aan staat, en of dat misschien mijn storigen veroorzaakt.Help!!!! schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:11:
[...]
Ik bedoelde dat ik Wifi spots uit heb gezet in Mijn Ziggo.
Bij mij staat het onder Produkten, Internet en dan naar beneden scrollen. Het staat daar nog steeds op 'uit'.
Heb jij je modem niet in bridge mode staan? Misschien dat je daarom de Wifi Spot optie niet meer hebt
Overigens toen ik een tijd terug ineens heel veel problemen had heb ik een monteur laten komen. Niet alleen is mijn AOP toen vernieuwd (was niet superoud maar ook niet helemaal up to date en niet netjes genoeg aangesloten) maar het bleek ook dat een straatkastje verplaatst was. Deze stond nu net wat verder weg wat in mijn geval net even te ver was zelfs met vernieuwde AOP waardoor mijn waardes minder waren. Wat ik me herinner is dat het signaal toen wat geboost is in de straatkast. Anyway daarna werkte alles weer goed.
Ze doen soms aanpassingen voor je AOP waar je geen weet van hebt. Monteur was heel goed bekend met de wijk en heeft echt zijn best gedaan om het goed op te lossen. Ben altijd wel kritisch op Ziggo maar dit keer was de afhandeling gewoon goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 03-05-2022 14:29 ]
PC Specs
Begrijk ik het goed dat als ik gebruik maak hiervan dat ik mijn abonnement verleng met een jaar?Profiteer 12 maanden lang van dubbele snelheid zónder extra kosten
Bekijk hier de online versie | Voeg ziggo.nl@ziggo.com toe aan de lijst met veilige afzenders.
Verrassing: verdubbel gratis je internetsnelheid
We streamen onze muziek, bedienen onze lampen met spraak en videobellen met onze collega’s. Dit vraagt om razendsnel internet. Daarom hebben we een verrassing voor je. Upgrade nu je abonnement van 300 Mbit/s naar 600 Mbit/s, zonder extra kosten.* Aan het eind van de 12 maanden kun je jouw abonnement gratis terugzetten naar de oude snelheid.
*De aanbieding is op basis van een jaarcontract. Na een jaar betaal je de reguliere abonnementsprijs.
Ja, mijn modem staat in bridge mode, dat zou ook los moeten staan van wifispots. Ik kan op mijn.ziggo alleen het password van wifispots resetten, de optie om het uit te zetten is er niet.Help!!!! schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:26:
@Fret Raket
Heb jij je modem niet in bridge mode staan? Misschien dat je daarom de Wifi Spot optie niet meer hebt
Overigens toen ik een tijd terug ineens heel veel problemen had heb ik een monteur laten komen. Niet alleen is mijn AOP toen vernieuwd (was niet superoud maar ook niet helemaal up to date en niet netjes genoeg aangesloten) maar het bleek ook dat een straatkastje verplaatst was. Deze stond nu net wat verder weg wat in mijn geval net even te ver was zelfs met vernieuwde AOP waardoor mijn waardes minder waren. Wat ik me herinner is dat het signaal toen wat geboost is in de straatkast. Anyway daarna werkte alles weer goed.
Ze doen soms aanpassingen voor je AOP waar je geen weet van hebt. Monteur was heel goed bekend met de wijk en heeft echt zijn best gedaan om het goed op te lossen. Ben altijd wel kritisch op Ziggo maar dit keer was de afhandeling gewoon goed.
Vorig jaar zijn de connectors en kabels in het kastje buiten opnieuw gedaan en ik zag dat er een zak kattegrit in de bodem gestort werd. Verder zie ik hier zelden monteurs, op de ingehuurde beunhazen van t-mobile glasvezel na. Wel stond een kastje een aantal dagen open, ik heb ziggo toen gebeld en ze stuurden toen iemand langs om het ding dicht te doen.
Naar mijn idee staat dat er vrij letterlijk in jaIkWilbert schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:31:
Meer mensen deze mail ontvangen? Komt zojuist hier binnen.
[...]
Begrijk ik het goed dat als ik gebruik maak hiervan dat ik mijn abonnement verleng met een jaar?
Ook mooi dat ze daar dan mee komen net voor de snelheidsverhoging. Krijg je nu een nieuw contract met een hoger pakket (Internet Max of hoe heet het?) alleen dan aan de prijs van de huidige Internet Complete, of krijg je Internet Complete met 600Mbit/s, of krijg je Internet Complete met dubbele snelheid? Als in: krijg je dadelijk dan ook 700 (350 * 2) of 600 (Max krijgt geen snelheidsverhoging?).
En ze reppen ook met geen woord over de uploadsnelheid. Wordt die dan ook verdubbeld? Onder "verdubbeling internetsnelheid" zou ik zeggen van wel. Maar het voorbeeld gaat alleen over doenload, dus upload zullen ze wel "vergeten" / "met internet bedoelden we download".
Zo te zien wel. Ik zie trouwens niets in die argumenten (streamen van muziek, videobellen, etc) waar het uit zou maken of je 300 of 600mbit download hebt. In mijn insziens heeft 99% van mensen ruim genoeg aan 100mbit down.IkWilbert schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:31:
Meer mensen deze mail ontvangen? Komt zojuist hier binnen.
[...]
Begrijk ik het goed dat als ik gebruik maak hiervan dat ik mijn abonnement verleng met een jaar?
Ik wacht hier trouwens tot ik eindelijk de snelheid krijg waar ik voor betaal. Abonnement op mijn.ziggo zegt 300/30, maar ik zit nog steeds op 250/25.
Ik dacht het al, dan ga ik er verder niet op in. Heb al een afspraak staan dat ik eind mei even contact opneem omdat mijn abonnement dan verloopt. 300mbit is op dit moment meer dan voldoende voor hier thuis.Fret Raket schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:43:
[...]
Zo te zien wel. Ik zie trouwens niets in die argumenten (streamen van muziek, videobellen, etc) waar het uit zou maken of je 300 of 600mbit download hebt. In mijn insziens heeft 99% van mensen ruim genoeg aan 100mbit down.
Ik wacht hier trouwens tot ik eindelijk de snelheid krijg waar ik voor betaal. Abonnement op mijn.ziggo zegt 300/30, maar ik zit nog steeds op 250/25.
Gewoon een nieuw abo op je vrouw's naam zetten. Heb je gelijk weer 9 maanden korting.dinandus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:39:
@IkWilbert tja, ik heb al twee keer aanbieding, vergelijkbaar met de de jouwe mogen ontvangen, echter ik krijg maar half jaartje de gratis upgrade van 300 naar 600. Dit omdat onze woonplaats nu ook over hun Giga internet is overgegaan. Vindt het prima, blijf mij mijn huidige 300, kost al meer dan genoeg. Afhankelijk van de komende prijs aanpassing na ik straks of down graden, of vliegt Ziggo er helemaal uit, goedkopere varianten voldoende.
Ik kan in UniFi een Prefix Delegation Size opgeven. Ik heb deze op 48 gezet (want hoger kan niet). Daarna een IPv6 Prefix ID geconfigureerd op mijn LAN netwerk. Ik krijg echter nog geen IPv6 adres op mijn apparaten.
Dit is het adres op mijn USG:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 2: eth0: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP link/ether 74:83:c2:df:dc:f9 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff inet 31.151.x.y/24 brd 255.255.255.255 scope global eth0 valid_lft forever preferred_lft forever inet6 2a02:a204:0:13a:xxxx:yyyy:zzz:xxxx/128 scope global valid_lft forever preferred_lft forever inet6 fe80::7683:c2ff:fedf:dcf9/64 scope link valid_lft forever preferred_lft forever |
Wat moet ik invullen bij Prefix Delegation Size?
Gaat het uberhaubt wel werken als ik een /128 krijg op mijn WAN van mijn router? (Moet dat niet /64 of /56 zijn?)
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Je dient een /56 op te geven. De ziggo-router zet bij het vragen van een netje door jouw router een route op naar het /128 adres.EWS99 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:48:
Wat moet ik invullen bij Prefix Delegation Size?
Gaat het uberhaubt wel werken als ik een /128 krijg op mijn WAN van mijn router? (Moet dat niet /64 of /56 zijn?)
Als ik de PD op /56 zet dan krijg ik mijn netwerk settings voor mijn LAN niet opgeslagen:ed1703 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:54:
[...]
Je dient een /56 op te geven. De ziggo-router zet bij het vragen van een netje door jouw router een route op naar het /128 adres.
1
| There was an error saving the home network. Specified prefix ID is invalid for chosen WAN. |
Edit:
Denk dat mijn gekozen prefix ID (250) te hoog was. Heb die nu op 1 gezet en kon 'm wel opslaan. Maar nog geen ipv6 op mijn systeem
[ Voor 14% gewijzigd door EWS99 op 04-05-2022 10:01 ]
Ik zou je Prefix-ID's op je LAN even leegmaken, die verdeling kun je later ook nog maken. Is default ook niet nodig. Deze dien je in HEX in te vullen.EWS99 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:57:
[...]
Als ik de PD op /56 zet dan krijg ik mijn netwerk settings voor mijn LAN niet opgeslagen:
code:
1 There was an error saving the home network. Specified prefix ID is invalid for chosen WAN.
[ Voor 3% gewijzigd door ed1703 op 04-05-2022 10:02 ]
Deed Ziggo niet een /56 uitdelen wat eigenlijk betekent dat je een prefix die kleiner (of noemt men dat groter?ed1703 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:54:
[...]
Je dient een /56 op te geven. De ziggo-router zet bij het vragen van een netje door jouw router een route op naar het /128 adres.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $ show interfaces Codes: S - State, L - Link, u - Up, D - Down, A - Admin Down Interface IP Address S/L Description --------- ---------- --- ----------- eth0 31.151.x.y/24 u/u WAN 2a02:a204:0:13a:aaaa:bbbb:cccc:dddd/128 eth1 192.168.x.1/24 u/u LAN eth1.4 192.168.y.254/24 u/u eth1.5 192.168.z.254/24 u/u eth2 - A/D lo 127.0.0.1/8 u/u ::1/128 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $ show interfaces Codes: S - State, L - Link, u - Up, D - Down, A - Admin Down Interface IP Address S/L Description --------- ---------- --- ----------- eth0 31.151.a.b/24 u/u WAN 2a02:a204:0:13a:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/128 eth1 192.168.x.1/24 u/u LAN 2a02:a210:yyyy:yyyy:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/64 eth1.4 192.168.x.254/24 u/u eth1.5 192.168.x.254/24 u/u 2a02:a210:yyyy:yyyy:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/64 eth2 - A/D lo 127.0.0.1/8 u/u ::1/128 |
apart dit, afwijkende config in fUPC?EWS99 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:26:
Ik heb 'm nu aan de praat met Prefix Delegation Size op /57 en dan een Prefix ID op 1 voor mijn ene LAN en Prefix ID op 2 voor mijn andere LAN:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 $ show interfaces Codes: S - State, L - Link, u - Up, D - Down, A - Admin Down Interface IP Address S/L Description --------- ---------- --- ----------- eth0 31.151.a.b/24 u/u WAN 2a02:a204:0:13a:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/128 eth1 192.168.x.1/24 u/u LAN 2a02:a210:yyyy:yyyy:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/64 eth1.4 192.168.x.254/24 u/u eth1.5 192.168.x.254/24 u/u 2a02:a210:yyyy:yyyy:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/64 eth2 - A/D lo 127.0.0.1/8 u/u ::1/128
Hoe lager hoe groter: /56 is 256 /64 netwerken. SLAAC heeft /64 nodig.RobertMe schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:14:
[...]
Deed Ziggo niet een /56 uitdelen wat eigenlijk betekent dat je een prefix die kleiner (of noemt men dat groter?) is moet gebruiken? Waarbij /64 de defacto standaard is. Dan heb je ook 8-bits, dus 0-255, beschikbaar voor het prefix-ID.
[ Voor 17% gewijzigd door ed1703 op 04-05-2022 10:39 ]
Ik had die /57 hier gevonden:ed1703 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:37:
apart dit, afwijkende config in fUPC?
https://community.ziggo.n...00/highlight/true#M110036
57 geeft toch nog 128 networks. Dat lijkt mij ruim voldoende voor thuis
Ik heb verder dus ook geen opzegdatums ingevuld of doorgegeven, enkel de overstapservice gekozen.
Nu heb ik op 18-4 een mail van Ziggo gekregen waarin staat dat 10-5 de eerstvolgende opzegmogelijkheid is maar ‘’We sluiten pas af als uw nieuwe provider ons laat weten dat uw abonnement bij hen werkt. Die datum krijgen we nog van ze door. Zo zit u nooit zonder.’’.
Vandaag kreeg ik 3 lege dozen in de bus met daarbij brieven dat per 10-5 mijn abonnement opgezegd wordt want dan stap ik - volgens Ziggo - over naar KPN. Of ik alle apparaten wil retourneren.
Ziggo gebeld; die zeggen dat ze van KPN 10-5 hebben doorgekregen als overstapdatum.
KPN gebeld; die zei dat er nooit een overstapdatum is doorgegeven want glasvezel wordt nog aangelegd, dus dit kan ook helemaal niet. Die man zei ook dat de actie van Ziggo een marketingtruc is om je de opzegging te laten cancellen zodat je langer klant blijft bij hun.
Aangezien ik er weinig voor voel om 10-5 zonder diensten te zitten weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen. KPN zegt dat ik vooral niet moet reageren op Ziggo en 10-5 moet afwachten. Als ze me toch afsluiten moet ik gelijk KPN bellen. Ziggo blijft volhouden dat 10-5 de opzegdatum is en als ik niets doe de diensten dan zullen stoppen.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Tesla M3LR '21
Omdat ik net iets te vaak van dit soort dingen lees, maar ik bij een dienst als internet nooit gebruik van een overstapservice. Ik betaal liever een maand dubbel (bij je nieuwe ISP krijg je over het algemeen toch korting).London schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:12:
Een maand geleden heb ik een KPN glasvezel abonnement besteld mét overstapservice van Ziggo naar KPN. Glasvezel wordt nog aangelegd en zou ergens tussen april-juli klaar moeten zijn.
Ik heb verder dus ook geen opzegdatums ingevuld of doorgegeven, enkel de overstapservice gekozen.
Nu heb ik op 18-4 een mail van Ziggo gekregen waarin staat dat 10-5 de eerstvolgende opzegmogelijkheid is maar ‘’We sluiten pas af als uw nieuwe provider ons laat weten dat uw abonnement bij hen werkt. Die datum krijgen we nog van ze door. Zo zit u nooit zonder.’’.
Vandaag kreeg ik 3 lege dozen in de bus met daarbij brieven dat per 10-5 mijn abonnement opgezegd wordt want dan stap ik - volgens Ziggo - over naar KPN. Of ik alle apparaten wil retourneren.
Ziggo gebeld; die zeggen dat ze van KPN 10-5 hebben doorgekregen als overstapdatum.
KPN gebeld; die zei dat er nooit een overstapdatum is doorgegeven want glasvezel wordt nog aangelegd, dus dit kan ook helemaal niet. Die man zei ook dat de actie van Ziggo een marketingtruc is om je de opzegging te laten cancellen zodat je langer klant blijft bij hun.
Aangezien ik er weinig voor voel om 10-5 zonder diensten te zitten weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen. KPN zegt dat ik vooral niet moet reageren op Ziggo en 10-5 moet afwachten. Als ze me toch afsluiten moet ik gelijk KPN bellen. Ziggo blijft volhouden dat 10-5 de opzegdatum is en als ik niets doe de diensten dan zullen stoppen.
Maar mijn advies is wel contact op te nemen met Ziggo. Als je niets doet, vrees ik dat je op 10-05 inderdaad zonder zit.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Je hebt zwart op wit dat Ziggo je pas afsluit zodra KPN dat vraagt, ik zou niet teveel waarde aan de Ziggo telefonische helpdesk hechten.London schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:12:
Een maand geleden heb ik een KPN glasvezel abonnement besteld mét overstapservice van Ziggo naar KPN. Glasvezel wordt nog aangelegd en zou ergens tussen april-juli klaar moeten zijn.
Hij heeft ook zwart op wit van Ziggo dat hij per 10-05 afgesloten wordt samen met dozen om zijn spullen terug te sturen...Wolly schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:31:
[...]
Je hebt zwart op wit dat Ziggo je pas afsluit zodra KPN dat vraagt, ik zou niet teveel waarde aan de Ziggo telefonische helpdesk hechten.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het meest zorgwekkende vind ik nog wel de mededeling van de KPN medewerker eigenlijk. Die stelt dus dat providers schijnbaar proberen opzeggende klanten te houden aan een opzegtermijn van 1 maand terwijl er dus helemaal nog geen opzegdatum is doorgegeven. Dit alles om ze de overstap maar te laten intrekken zodat ze langer klant blijven.TFHfony schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:36:
[...]
Hij heeft ook zwart op wit van Ziggo dat hij per 10-05 afgesloten wordt samen met dozen om zijn spullen terug te sturen...
Vind het een apart verhaal..
Tesla M3LR '21
Tja, dat is dan weer waarTFHfony schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:36:
[...]
Hij heeft ook zwart op wit van Ziggo dat hij per 10-05 afgesloten wordt samen met dozen om zijn spullen terug te sturen...
Maar gezien niemand hem verder kan helpen zou ik het gewoon afwachten, dikke kans dat er gewoon standaard data worden gebruikt bij Ziggo met wellicht wel als onderliggend motief om mensen bang te maken.
Mocht op 10-05 de verbinding wegvallen dan flink stennis schoppen bij Ziggo
En dan? Wachten tot je weer wordt aangesloten? En maar hopen dat dat binnen een paar dagen gebeurd is? En die dagen geen Internet & TV?Wolly schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:46:
[...]
Tja, dat is dan weer waar![]()
Maar gezien niemand hem verder kan helpen zou ik het gewoon afwachten, dikke kans dat er gewoon standaard data worden gebruikt bij Ziggo met wellicht wel als onderliggend motief om mensen bang te maken.
Mocht op 10-05 de verbinding wegvallen dan flink stennis schoppen bij Ziggo
Laten we maar hopen dat hij geen internet voor zijn werk nodig heeft.
- knip -
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic