Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:37

icecreamfarmer

en het is

Technomania schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:13:
[...]

Ook voor de particulier gaan ze omhoog.

[Afbeelding]

bron: doorgestuurd gekregen van maatje die bij Ziggo werkt.
Zo te zien kan ik weer gaan downgraden. Aan 100mbit down heb ik genoeg voor mezelf, 200 is onnodig.
Ik had een zakelijke lijn voor de veel hogere upload maar dat is ook niet meer nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 20-04-2022 16:23 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Technomania schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:18:
[...]
Geen idee eigenlijk. Ik werk niet voor Ziggo.
Jij niet, maar je "maatje" toch wel? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

Technomania

Huiskamer verslaafde.

hardware-lover schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:23:
[...]

Jij niet, maar je "maatje" toch wel? ;)
Als ik het niet vergeet zal ik het vragen als hij klaar is met werken.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

[...]

[Afbeelding]

Een hoop pakketten maar mijn abonnement staat er natuurlijk niet bij (zakelijk internet complete 500/40).

Benieuwd of die ook aangepast gaat worden.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Maar eens overwegen of we hier gaan downgraden naar Internet Start. Ik heb straks door de verhoging van upload het complete abonnement niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zouden de prijzen dan hetzelfde blijven? Of komen ze dan een maand later met een prijsverhoging. :?

@IkWilbert Aangezien het een kleine snelheidsverhoging is... Heb zelf Basis, 75/10 naar 100/20. We gaan het wel weer zien. O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Harmen op 20-04-2022 16:36 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:22

IkWilbert

Het is mij!

Harmen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:34:
Zouden de prijzen dan hetzelfde blijven? Of komen ze dan een maand later met een prijsverhoging. :?
Die prijsverhoging komt er elk jaar.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

@IkWilbert Aangezien het een kleine snelheidsverhoging is... Heb zelf Basis, 75/10 naar 100/20. We gaan het wel weer zien. O-)
In de faq staat
Gaat ik meer betalen voor de verhoging van de internetsnelheid?
De snelheidsverhoging hoort bij je huidige abonnement. Je gaat dus niet meer betalen door de snelheidsverhoging.
Maar dat sluit een 'jaarlijkse' prijsverhoging idd niet uit.

Aan de andere kant zou een prijsverhoging (naast inflatiecorrectie) direct betekenen dat alle klanten contractvrij zijn.... Weet niet of Ziggo zichzelf in de voet wil schieten, gezien de opmars van de glasvezelboeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 20-04-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

Technomania

Huiskamer verslaafde.

IkWilbert schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:35:
[...]

Die prijsverhoging komt er elk jaar.
De laatste prijsverhoging die ik had van Ziggo was in mei 2020.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:24
Ik verwacht wel dat er ook een prijsverhoging aan staat te komen,

In februari heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding om te upgraden van start naar "start xl". De eerste 6 maanden zonder meerprijs, daarna wel de reguliere prijs. Met een contractduur van 6+6 maanden

Met een snelheidsverhoging ben ik wel geneigd om terug te gaan naar het nieuwe start. Wel even kijken wanneer ik dat doe: op het moment van de snelheidsverhoging, na de prijsverhoging, na de 6 maanden van gratis upgrade, of na die 6+6 maanden.

In ieder geval: 100/20 is in mijn geval ruim voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:35
Technomania schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:38:
[...]

De laatste prijsverhoging die ik had van Ziggo was in mei 2020.
Hij is er zeker wel geweest, alleen niet voor alle klanten.

https://community.ziggo.n...r-1-juli-2021/td-p/768155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Chris.nl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:10:
[...]

Zit er zelf niet om verlegen, maar qua klantenbinding wellicht jammer dat de upload niet bepaald een boost krijgt.
Voor sommigen wel. Zoals van 40/5 naar 50/20 of van 75/10 naar 100/20. Maar voor de meeste internetpakketten is de uploadboost nog beperkt. Zoals van 400/40 naar 700/50 met 75% sneller download en maar 25% sneller upload of 300/40 naar 500/40 met geen enkele uploadverhoging.

Denk dat het in 2023/2024 gaat komen, waarbij upload sneller stijgt dan download. Een 700/50 zou naar 750/100 kunnen gaan zodra een meer capaciteit is. Steeds meer plekken krijgen glasvezel. Ziggo moet wel vanaf 2023/2024 upload gaan verhogen of prijzen verlagen!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
Benieuwd of Internet Max (600/40) verhoogd gaat worden?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt, mijn reactie ging ook vooral over de zakelijke verhoging. Op moment van schrijven wist ik de particuliere nog niet 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:10:
[...]

Zit er zelf niet om verlegen, maar qua klantenbinding wellicht jammer dat de upload niet bepaald een boost krijgt.
Tja, zonder verdere uitrol van DOCSIS 3.1 zit er technisch gewoon niet veel meer in qua upload. En symetrisch zoals de glasvezel boeren bieden, zal het nooit worden.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:38:
[...]

Tja, zonder verdere uitrol van DOCSIS 3.1 zit er technisch gewoon niet veel meer in qua upload. En symetrisch zoals de glasvezel boeren bieden, zal het nooit worden.
DOCSIS 3.1 kan theoretisch 10Gb down en 1Gb up. Symmetrisch 1Gb/1Gb zou kunnen, maar denk wel dat je gelijk hebt dat we dit niet gaan zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Lisadr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:25:
[...]

Voor sommigen wel. Zoals van 40/5 naar 50/20 of van 75/10 naar 100/20. Maar voor de meeste internetpakketten is de uploadboost nog beperkt. Zoals van 400/40 naar 700/50 met 75% sneller download en maar 25% sneller upload of 300/40 naar 500/40 met geen enkele uploadverhoging.

Denk dat het in 2023/2024 gaat komen, waarbij upload sneller stijgt dan download. Een 700/50 zou naar 750/100 kunnen gaan zodra een meer capaciteit is. Steeds meer plekken krijgen glasvezel. Ziggo moet wel vanaf 2023/2024 upload gaan verhogen of prijzen verlagen!
HAHAHA.

*lacht in kersverse glasvezel >:)

Nú opeens besluiten ze de abo's omhoog te gooien, nadat ze jarenlang mijn budgetlijn weg lieten rotten terwijl iedere andere klant gewoon sneller werd met up- en download. En nee, andere opties waren er niet want DSL met zéér beperkte mogelijkheden. Mooi dat ik van die uitknijpers af ben voor 5 euro extra per maand, 300/300.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Racing_Reporter schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:04:
[...]

HAHAHA.

Nú opeens besluiten ze de abo's omhoog te gooien, nadat ze jarenlang mijn budgetlijn weg lieten rotten terwijl iedere andere klant gewoon sneller werd met up- en download. En nee, andere opties waren er niet want DSL met zéér beperkte mogelijkheden. Mooi dat ik van die uitknijpers af ben voor 5 euro extra per maand, 300/300.
Dank voor deze zinvolle post waar we dus geen moer mee kunnen zonder de details. Jammer... ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Racing_Reporter schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:04:
[...]

HAHAHA.

Nu opeens? Gemiddeld is er elke 1 a 2 jaar een verhoging als je naar de laatste jaren kijkt. Soms wat meer aan de onderkant van de abonnementen soms iets meer in de hogere ranges. Geen idee waar je het over hebt.
Chris.nl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:38:
[...]

In de faq staat
[...]

Maar dat sluit een 'jaarlijkse' prijsverhoging idd niet uit.

Aan de andere kant zou een prijsverhoging (naast inflatiecorrectie) direct betekenen dat alle klanten contractvrij zijn.... Weet niet of Ziggo zichzelf in de voet wil schieten, gezien de opmars van de glasvezelboeren.
Prijsverhogingen staan altijd los van de snelheidsverhogingen. Maar gezien de inflatie op dit moment kan je zelf makkelijk inschatten of die verhoging er komt dit jaar. Alles is enorm duur geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Jay-B schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:23:
[...]

Nu opeens? Gemiddeld is er elke 1 a 2 jaar een verhoging als je naar de laatste jaren kijkt. Soms wat meer aan de onderkant van de abonnementen soms iets meer in de hogere ranges. Geen idee waar je het over hebt.

[...]

Prijsverhogingen staan altijd los van de snelheidsverhogingen. Maar gezien de inflatie op dit moment kan je zelf makkelijk inschatten of die verhoging er komt dit jaar. Alles is enorm duur geworden.
Klopt, ik bedoelde onderscheid te maken tussen inflatiecorrectie (dat breekt de contracten niet open) en een prijsverhoging, dan kan ieder die (inmiddels) ook glasvezel in de meterkast heeft plots weer overstappen.

Ik hoop dat Ziggo zich niet waagt aan een prijsstijging, gezien het keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer klanten verliest. Laatste bericht dat het aantal klanten steeg was uit 2014.
Ik hoop dus dat Ziggo zich wat meer als prijsvechter gaat opstellen ipv bestaande klanten het klantenverlies te laten compenseren iod.

Ik ben nu dik tevreden klant, maar zal zeker terug naar glasvezel gaan als die het voor mij qua prijs/kwaliteit weer wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zo alles aangesloten, smart WiFi box ding met 2 pods. Werkt prima maar haal over WiFi maar 150mbit op zowel IPhone als MacBook Pro. Die Smart WiFi moet toch ac etc aankunnen en dus veel sneller kunnen? Mis ik ergens een instelling? 600/40 lijn hier en volgens de verkoper moest ik dat over WiFi wel kunnen benaderen zij het niet altijd even stabiel als een vaste ethernet kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 18:52
Wat een armzalige zielige verhoging zeg, mijn zakelijke pakket zit er niet eens bij 500/40 pfff en die upload verhoging is zielig te noemen anno 2022 :+ Helaas geen glasvezel hier. Dus zal het met Ziggo moeten doen helaas...

Zal nog wel op zijn minst tot 2023 of zelfs 2024 duren alvorens de upload door Docsis 3.1 echt 100mbit+ aan kan. Man man wat duurt dat nog lang :F

[ Voor 38% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 20-04-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Roetzen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:38:
[...]

Op Wikipedia staats dat DOCSIS 3.0 een max download van 1 Gbit/s en upload van 200 Mbit/s aankan. Bij EuroDOCSIS 3.0 is het max 1600 Mbit/s download en 216 Mbit/s upload. Toch heeft Ziggo op dit moment een max van 50 Mbits/s en vanaf juli 70 Mbits/s.

[ Voor 6% gewijzigd door Lisadr op 20-04-2022 23:54 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lisadr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:52:
[...]

Op Wikipedia staats dat DOCSIS 3.0 een max download van 1 Gbit/s en upload van 200 Mbit/s aankan. Bij EuroDOCSIS 3.0 is het max 1600 Mbit/s download en 216 Mbit/s upload. Toch heeft Ziggo op dit moment een max van 50 Mbits/s en vanaf juli 70 Mbits/s.
Die totale upload deel je met alle modems in je wijk. Dat zijn er al snel 300 stuks.

Door de overboeking, bij elke ISP, hoef je hier als gebruiker niets aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lisadr schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:52:
[...]

Los van dat Ziggo inmiddels op veel plekken met Docsis 3.1 heeft kunnen ze die snelheid alleen halen als er niets anders dan internet op de kabel zit. Dit is ook de reden waarom analoge TV al weg even is (toen was er giganet mogelijk met 1Gbit down) en de FM radio inmiddels ook weg is wat de weg vrij maakt voor meer upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

In de praktijk zie ik dat ik nagenoeg altijd de snelheden haal die bij het abonnement horen. In coronatijd met giga niet altijd overdag maar dan nog steeds > 600 Mbps. En de upload is nooit een probleem maar die is niet zo hoog.

@-TheNose- Als je de SmartPods draadloos aansluit haal je lagere snelheden dan als je ze bedraad met het Smartwifi modem. Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik er een kabel aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Nu online
robertwebbe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 07:47:
In de praktijk zie ik dat ik nagenoeg altijd de snelheden haal die bij het abonnement horen. In coronatijd met giga niet altijd overdag maar dan nog steeds > 600 Mbps. En de upload is nooit een probleem maar die is niet zo hoog.

@-TheNose- Als je de SmartPods draadloos aansluit haal je lagere snelheden dan als je ze bedraad met het Smartwifi modem. Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik er een kabel aan hangen.
Ik haal op WiFi mijn abbo snelheid ook niet als ik naast de meterkast sta, als ik naar de WiFi specs kijk van dat modem en wat mijn iPhone MacBook etc aan zou moeten kunnen dan zou dat toch gewoon moeten kunnen via WiFi?
Misschien stel ik iets verkeerd in.

Ik heb niet de mogelijkheid om de pods van een ethernet kabel te voorzien, als ik overal kabels getrokken zou hebben zou ik geen pods hebben hangen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
-TheNose- schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:04:
[...]

Ik haal op WiFi mijn abbo snelheid ook niet als ik naast de meterkast sta, als ik naar de WiFi specs kijk van dat modem en wat mijn iPhone MacBook etc aan zou moeten kunnen dan zou dat toch gewoon moeten kunnen via WiFi?
Misschien stel ik iets verkeerd in.

Ik heb niet de mogelijkheid om de pods van een ethernet kabel te voorzien, als ik overal kabels getrokken zou hebben zou ik geen pods hebben hangen denk ik.
WiFi... Serieus? Dat is van zoveel zaken afhankelijk. Kabel er in en dan weet je of Ziggo geeft wat je afneemt. Dan kan je daarna je inhouse wifi gaan inrichten. En niet met de hobby bobby stuff van Ziggo. Dat is voor Jan en Anita en niet voor de veel eisende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Nu online
Darkz0rs schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:07:
[...]

WiFi... Serieus? Dat is van zoveel zaken afhankelijk. Kabel er in en dan weet je of Ziggo geeft wat je afneemt. Dan kan je daarna je inhouse wifi gaan inrichten. En niet met de hobby bobby stuff van Ziggo. Dat is voor Jan en Anita en niet voor de veel eisende gebruiker.
WiFi naast de router zou wel meer moeten geven dan de 150mbit die ik nu haal. Het boeit me niet als ik minder haal dan wat mijn abbo is.
Enige wat ik me afvraag is of ik wat anders in zou moeten stellen op het hobby spul van Ziggo.

Dat het enorm verheven antwoord van de tweaker met zijn gebruik voor 1000€ aan geweldige apparatuur voor de veeleisende gebruiker antwoord zou komen had ik wel verwacht.

Is er ook een antwoord voor de normale gebruiker die gewoon in zijn praktijk en in het thuis kantoor normaal van internet gebruik wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@-TheNose- Wifi is een breed begrip voor een aantal standaarden.
Middels welke standaard zet jij nu een verbinding op?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Nu online
Raymond P schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:09:
@-TheNose- Wifi is een breed begrip voor een aantal standaarden.
Middels welke standaard zet jij nu een verbinding op?
Daar probeer ik dus achter te komen, maar vanwege het "smart wifi" gebeuren is dat lastig te achterhalen. Voorheen logde je in op je router, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik daar nu in kom.

Sorry, vroeger overclockende tweaker, tegenwoordig simpele gebruiker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
-TheNose- schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:02:
[...]

WiFi naast de router zou wel meer moeten geven dan de 150mbit die ik nu haal. Het boeit me niet als ik minder haal dan wat mijn abbo is.
Enige wat ik me afvraag is of ik wat anders in zou moeten stellen op het hobby spul van Ziggo.

Dat het enorm verheven antwoord van de tweaker met zijn gebruik voor 1000€ aan geweldige apparatuur voor de veeleisende gebruiker antwoord zou komen had ik wel verwacht.

Is er ook een antwoord voor de normale gebruiker die gewoon in zijn praktijk en in het thuis kantoor normaal van internet gebruik wil maken?
Uit je 2 voorgaande berichtjes maak ik op dat je het wel boeit of je de abonnement snelheid haalt op je wifi.

Maar goed:

De getallen in de typenummers van draadloze routers zijn vaak geen snelheden, Wat gebruikers wel zouden kunnen denken. Het zijn theoretische getallen die vaak niet gehaald (kunnen) worden.

Ik ben op dit vlak geen veeleisende gebruiker en ik gebruik standaard consumenten spul. Vaak goedkoop en/of 2de hands. Ik gebruik een eigen router aan mijn modem.

De behaalde wifi snelheid is afhankelijk van de bouw van je woning of pand. Daar kan de provider niet zoveel aan doen. Voor de gemiddelde gebruiker van ziggo (en andere providers) zal hun apparatuur voldoende zijn. Zo gebruik ik de deco set van ziggo voor de verbindingen naar 2 andere ruimtes. Ik heb meerdere homeplug setjes en andere oplossingen gebruikt, maar de deco set bevalt mij het best.

Heb je geen ruimte waar je de smartpod wel bedraad aan kan sluiten zodat je wel betere wifi krijgt in de ruimte waar je dat nodig hebt ? Dan hoef je niet overal kabels te kunnen trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Is dat niet aan de client side na te kijken?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo is snel met hun communicatie. Gisteren nieuwsbericht op tweakers. Zojuist de bevestigingsmail van Ziggo ontvangen (in juli van 300 naar 350). We zullen het in juli wel zien. Ik ga hiervoor in ieder geval niet elke dag mijn modem uit/aan zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:20:
[...]
Uit je 2 voorgaande berichtjes maak ik op dat je het wel boeit of je de abonnement snelheid haalt op je wifi.

Maar goed:

De getallen in de typenummers van draadloze routers zijn vaak geen snelheden, Wat gebruikers wel zouden kunnen denken. Het zijn theoretische getallen die vaak niet gehaald (kunnen) worden.

Ik ben op dit vlak geen veeleisende gebruiker en ik gebruik standaard consumenten spul. Vaak goedkoop en/of 2de hands. Ik gebruik een eigen router aan mijn modem.

De behaalde wifi snelheid is afhankelijk van de bouw van je woning of pand. Daar kan de provider niet zoveel aan doen. Voor de gemiddelde gebruiker van ziggo (en andere providers) zal hun apparatuur voldoende zijn. Zo gebruik ik de deco set van ziggo voor de verbindingen naar 2 andere ruimtes. Ik heb meerdere homeplug setjes en andere oplossingen gebruikt, maar de deco set bevalt mij het best.

Heb je geen ruimte waar je de smartpod wel bedraad aan kan sluiten zodat je wel betere wifi krijgt in de ruimte waar je dat nodig hebt ? Dan hoef je niet overal kabels te kunnen trekken
Het boeit me vooral om als ik de 600Mbit niet haal in de woonkamer met mijn apparatuur ik mijn abbo omlaag ga bijstellen. Dat is het enige.
Dat ik op de pods een lagere snelheid haal is geen probleem, in de woonkamer wil ik wel maximale snelheid halen en na de setup van het modem nogmaals te hebben doorlopen door gewoon in te loggen (ipv de “smart” WiFi app) haal ik nu op de werk laptop van mijn vrouw 540/39 in de speedtest. Dikke prima dus nu.

Snap alleen niet waarom ik dit niet haal op
Bijvoorbeeld mijn iPhone als ik op dezelfde verbinding zit, die zou dit ook moeten kunnen halen lijkt me. Volgens de settings in de modem staat hij met 5Ghz verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
[...]

Ik roep nergens prijzen en zeker geen 1000€.

Asus en tplink hebben hele leuke en snelle consumenten spullen die echt prima de snelheid halen. Maar WiFi begint bij het begin. En die uitleg is over te vinden. Maar ja je zou wel meer dan 150Mbit moeten kunnen halen. Begin eens met je 2.4g en 5g te scheiden als netwerk als je dat nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Nu online
Darkz0rs schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:41:
[...]

Ik roep nergens prijzen en zeker geen 1000€.

Asus en tplink hebben hele leuke en snelle consumenten spullen die echt prima de snelheid halen. Maar WiFi begint bij het begin. En die uitleg is over te vinden. Maar ja je zou wel meer dan 150Mbit moeten kunnen halen. Begin eens met je 2.4g en 5g te scheiden als netwerk als je dat nog niet gedaan hebt.
Ik heb nog niets gescheiden nog aangezien het allemaal smart moet werken, maar handmatig de setup van het modem nogmaals doorlopen en nu haal ik wel de verwachte snelheden op de laptops. Alleen nog niet op mijn iPhone gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
WiFi naast de router zou wel meer moeten geven dan de 150mbit die ik nu haal.
Wifi 802/11 is een half-duplex protocol waar de kabel full-duplex is, dacht ik. Als dat zo is dan lijkt het me logisch dat je wifi snelheid achterblijft tov de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Nu online
grun93 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:56:
[...]

Wifi 802/11 is een half-duplex protocol waar de kabel full-duplex is, dacht ik. Als dat zo is dan lijkt het me logisch dat je wifi snelheid achterblijft tov de kabel.
Jazeker, maar de 600Mbit moet over WiFi ook redelijk te doen zijn, zij het niet zo stabiel als een kabel. Snelheden daarboven wordt steeds lastiger natuurlijk. Via de pods verwacht ik niet veel meer dan 150Mbit te halen wat nu ook lukt.

Maar zoals hierboven beschreven haal ik mijn abbo snelheid inmiddels op de laptops in de woonkamer, dus ik hoef niet voor een lagere snelheid te gaan. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05:29
*knip*. Hulp bij illegale IPTV diensten bieden we hier niet.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 21-04-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42
duderuud schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:30:
[...]

Een hoop pakketten maar mijn abonnement staat er natuurlijk niet bij (zakelijk internet complete 500/40).

Benieuwd of die ook aangepast gaat worden.
Ik zat ook al te zoeken...maar staat er niet tussen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:30:
Ziggo is snel met hun communicatie. Gisteren nieuwsbericht op tweakers. Zojuist de bevestigingsmail van Ziggo ontvangen (in juli van 300 naar 350). We zullen het in juli wel zien. Ik ga hiervoor in ieder geval niet elke dag mijn modem uit/aan zetten. :)
Nog geen mail gehad van Ziggo. Op vodafoneziggo.nl staat nu wel een nieuwsbericht, alleen in de daar gepubliceerde tabel komt Basic niet voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TW5EPLUE90PcsNEvKZ714PBQq0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O583uKVJMyaBNzOhBaYrnKY0.png?f=fotoalbum_large

https://www.vodafoneziggo...n-voor-veel-abonnementen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik ben toch benieuwd waarom Ziggo deze verhoging pas vanaf 1 juli doorvoert.

Gaan ze dan toch extra upload capaciteit in de vrijgekomen FM band (en daar boven) activeren op hun netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:45
Jeffrey87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:10:
Ik ben toch benieuwd waarom Ziggo deze verhoging pas vanaf 1 juli doorvoert.
Iets met tariefsverhoging?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat reacties opgeruimd. Problemen met illegale IPTV streams is niet iets waar we hulp bij mogen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
easyriider schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:48:
[...]

Nog geen mail gehad van Ziggo. Op vodafoneziggo.nl staat nu wel een nieuwsbericht, alleen in de daar gepubliceerde tabel komt Basic niet voor:

...
Net als start xxl (die vaker ontbreekt in lijstjes) die volgens de gelekte informatie ook een upgrade krijgt. Maar de nieuwe snelheden van start zijn voor mij weer voldoende (dus ik ga weer downgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
stormfly schreef op donderdag 21 april 2022 @ 06:16:
Die totale upload deel je met alle modems in je wijk. Dat zijn er al snel 300 stuks.
De Docsis standaard is een standaard welke door je modem wordt ondersteund. Het gaat dus niet over de totale bandbreedte in de wijk, dat staat er totaal los van!

Sterker nog, de wijkkasten zijn via glasvezel aangesloten op het internet, dus zijn er vanaf die kasten theoretisch symmetrische (upload = download) verbindingen mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:10:
[...]

De Docsis standaard is een standaard welke door je modem wordt ondersteund. Het gaat dus niet over de totale bandbreedte in de wijk, dat staat er totaal los van!

Sterker nog, de wijkkasten zijn via glasvezel aangesloten op het internet, dus zijn er vanaf die kasten theoretisch symmetrische (upload = download) verbindingen mogelijk.
Coax is wel een gedeeld medium. Over die ene kabel is er dus een maximale snelheid die al de aangesloten huishoudens tegelijkertijd kunnen verbruiken. Als er dus "te veel" huishoudens zijn aangesloten (en tegelijkertijd flink up of downloaden) dan haal je ook niet meer de maximale snelheid. Onafhankelijk dus van dat de straatkast met glasvezel os aangesloten op het netwerk. Je kunt wel de straatkast met een 100Gbit/s uplink uitrusten, en daarop 100 huishoudens aansluiten met een 1Gbit/s download snelheid, maar als de coax kabel een maximale capaciteit heeft van bv 50Gbit/s die je vervolgens dus over 100 huishoudens moet verdelen kan nog niet iedereen (of niemand) die 1Gbit/s halen als iedereen dat tegelijkertijd wil doen. Immers zullen de modems & straatkast moeten "balanceren" over wie op welk moment iets op de kabel mag zenden of er vanuit de straatkast gezonden wordt. Er zijn immers maar X frequenties en een Y tijd beschikbaar waarbij er per frequentie in Y tijd maar Z bytes verstuurd kunnen worden (op basis van modulatie etc). En als de straatkast iets naar huisnummer 10 stuurt over freqentie X kan die op dat moment frequentie X niet gebruiken om iets naar huisnummer 11 te sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
[...]

<knip>

Daar klopt dus helemaal niets van. Het DVB-C en DOCSIS signaal wordt via een fiber vanuit de headend naar een node bij jou in de wijk gestuurd, vanaf daar vindt er een omzetting plaats van fiber naar coax. Er vindt totaal geen IP vertaling plaats in de node.

Het DVB-C en DOCSIS signaal dat wordt aangeleverd in de node, is hetzelfde als het signaal dat op jouw huisaansluiting binnenkomt.

Verdiep je alsjeblieft wat meer in de techniek voordat je wat gaat roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
De totale wijkcapaciteit dus het coax deel waarin jou modem zich bevind zijn 32 docsis 3.0 (256qam) streams a 50 Mbit is in totaal 1600 Mbit. Die lopen nu van 600 Mhz tot 860 Mhz zo'n beetje.

Met docsis 3.1 kan daar het deel van 900-1200 Mhz bij komen, dat noemen ze giganet en ik meen dat er per 100 Mhz zo'n 1000 Mbit bij kan komen afhankelijk van de gekozen modulatie. Dus 2.5 tot 3 Gbit in totaal kan er bij komen maar dat werkt alleen voor de nieuwe doscis 3.1 modems, oudere modems kunnen daar niks mee.

Voor de upload is nu het deel van 85-200 Mhz vrij na het uitschakelen van analoge FM kabel radio, het is aan ziggo zelf om daar iets mee te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Het gaat dus niet over de totale bandbreedte in de wijk, dat staat er totaal los van!
Je zit er compleet naast, zie de andere posts voor meer uitleg.
Het knelpunt en de deel factor zit in het kabel/coax HFC gedeelte. Ook op glas is het nog HFC, als het daar IP zou zijn heb je een symmetrisch pad.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 21-04-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terrestrial schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:54:
De totale wijkcapaciteit dus het coax deel waarin jou modem zich bevind zijn 32 docsis 3.0 (256qam) streams a 50 Mbit is in totaal 1600 Mbit. Die lopen nu van 600 Mhz tot 860 Mhz zo'n beetje.

Met docsis 3.1 kan daar het deel van 900-1200 Mhz bij komen, dat noemen ze giganet en ik meen dat er per 100 Mhz zo'n 1000 Mbit bij kan komen afhankelijk van de gekozen modulatie. Dus 2.5 tot 3 Gbit in totaal kan er bij komen maar dat werkt alleen voor de nieuwe doscis 3.1 modems, oudere modems kunnen daar niks mee.
Download is het probleem niet.
Voor de upload is nu het deel van 85-200 Mhz vrij na het uitschakelen van analoge FM kabel radio, het is aan ziggo zelf om daar iets mee te gaan doen.
Upload daarentegen is wel uitdagend. Ik vernam van iemand uit omgeving Amsterdam dat Ziggo daar de filters in de EV's aan het vervangen is.

Zijn er al meerdere segmenten met een D3.1 upload uitgerold?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 21-04-2022 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
stormfly schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:06:
[...]

[...]

Upload daarentegen is wel uitdagend. Ik vernam van iemand uit omgeving Amsterdam dat Ziggo daar de filters in de EV's aan het vervangen is.

Zijn er al meerdere segmenten met een D3.1 upload uitgerold?
In bepaalde delen van Utrecht gebruikt Ziggo inmiddels al een DOCSIS 3.1 upload kanaal, echter is dit in de range 19 tot 35 MHz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDHjF7G9HJeAA3nPi3cXq6jjHVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vlaz59dfZ9WEIRpBzMyrfWys.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Jeffrey87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:16:
[...]

In bepaalde delen van Utrecht gebruikt Ziggo inmiddels al een DOCSIS 3.1 upload kanaal, echter is dit in de range 19 tot 35 MHz.

[Afbeelding]
Het nadeel is natuurlijk dat als je docsis 3,1 upstream gaat gebruiken dit weer niet compatible is met oudere modems. Dus de frequentie ruimte voor oud en nieuw moet naast elkaar bestaan. Mja ze hebben toch niet voor niks die 85-200 Mhz vrij gemaakt neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
stormfly schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:06:
[...]

Download is net zo goed een probleem als iedereen gaat streamen, zoals met viaplay of nu met die ziggo next mini box. 1600 Mbit is zo gevuld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Terrestrial schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:46:
[...]

Het nadeel is natuurlijk dat als je docsis 3,1 upstream gaat gebruiken dit weer niet compatible is met oudere modems. Dus de frequentie ruimte voor oud en nieuw moet naast elkaar bestaan. Mja ze hebben toch niet voor niks die 85-200 Mhz vrij gemaakt neem ik aan.
Van wat ik heb gelezen hier in dit topic, heeft Ziggo al onaangekondigd het modem bij een aantal klanten vervangen voor een DOCSIS 3.1 variant. Dus het lijkt er op dat Ziggo langzamerhand het gehele netwerk DOCSIS 3.1 wil gaan maken.

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom je alleen een DOCSIS 3.1 modem mag gebruiken bij vrije modemkeuze. Een EuroDOCSIS 3.0 modem kun je niet laten activeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey87 op 21-04-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Jeffrey87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:51:
[...]

Van wat ik heb gelezen hier in dit topic, heeft Ziggo al onaangekondigd het modem bij een aantal klanten vervangen voor een DOCSIS 3.1 variant. Dus het lijkt er op dat Ziggo langzamerhand het gehele netwerk DOCSIS 3.1 wil gaan maken.
Ja uiteraard maar besef dat het netwerk in grote delen nog niet giganet ready is, ze zeggen van wel maar in de praktijk valt dit tegen. En de meeste ziggo klanten hebben nog een docsis 3.0 modem.. het gaat jaren duren om die te vervangen. Daardoor geldt weer, 3.0 en 3.1 moet de komende jaren naast elkaar draaien, je kunt dus niet de volledige bandbreedte inzetten voor giganet. Bovendien heeft Ziggo de uitbreiding naar 1700 Mhz ook nog niet ingezet, die is nodig voor die 10 Gbit download snelheid waar iemand hier over schreef. En voor de 1 Gbit upload heb je dacht ik tot 400 Mhz nodig en daar zit nu deels DVB-C... dus het is allemaal niet morgen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Terrestrial schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:56:
[...]

Ja uiteraard maar besef dat het netwerk in grote delen nog niet giganet ready is, ze zeggen van wel maar in de praktijk valt dit tegen.
Heb je daar een bron van?

Nevermind, heb net even de postcode van een vriend getest die ergens in the middle of nowhere woont, en daar is inderdaad maximaal 600 Mb verkrijgbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Jeffrey87 op 21-04-2022 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
Jeffrey87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:57:
[...]

Heb je daar een bron van?

Nevermind, heb net even de postcode van een vriend getest die ergens in the middle of nowhere woont, en daar is inderdaad maximaal 600 Mb verkrijgbaar.
Hier ook niet verkrijgbaar maar als ze zelfs nog filters moeten gaan vervangen betekend dit dat giganet nog helemaal niet af is. Het is net alsof ze alles in delen doen... en dat duurt verschrikkelijk lang en daardoor blijven ze maar achter lopen op de concurrentie.

Symmetrisch klinkt leuk maar is echt niet nodig. Alleen je verwacht toch wel dat die giganet abo's een upload van 100 of 200 Mbit gaan krijgen. Die eerste moet nu al kunnen met bestaande 3.0 techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Terrestrial schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:07:
[...]

Symmetrisch klinkt leuk maar is echt niet nodig. Alleen je verwacht toch wel dat die giganet abo's een upload van 100 of 200 Mbit gaan krijgen. Die eerste moet nu al kunnen met bestaande 3.0 techniek.
Daarover verschillen de meningen enorm. Ikzelf ben het wel met je eens. Met mijn gebruik heb ik zelfs aan een 50/20 verbinding (wat ik nu dus ook heb) meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
Jeffrey87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:12:
[...]

Daarover verschillen de meningen enorm. Ikzelf ben het wel met je eens. Met mijn gebruik heb ik zelfs aan een 50/20 verbinding (wat ik nu dus ook heb) meer dan voldoende.
ik heb al jaren glas, dus niks te klagen... ook nog Ziggo er naast alleen TV op dit moment. Maar als ik kijk hoeveel upload verkeer ik maak is dat maar een fractie van de download, en dan draai ik ook nog wat servers. Tuurlijk kun je het lijntje altijd vol krijgen maar Ziggo roept al jaren dat download het belangrijkste is en dat geloof ik ook wel.. Maar voor de mensen die elke dag cloud backups maken en bereid zijn om een giga abo af te nemen, die voelen zich nu genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 21:19
easyriider schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:48:
[...]

https://www.vodafoneziggo...n-voor-veel-abonnementen/
Ik weet ook niet waarom ze dit pakket zo verborgen houden dit is/was ook al zo met XXL start. In mijn Ziggo omgeving is het basic pakket sinds kort wel te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 20:02
*knip*. Zou je even Het algemeen beleid #quickstart door willen nemen en zou je daarna een eigen topic willen aanmaken? Dit heeft namelijk weinig met Ziggo te maken.

[ Voor 100% gewijzigd door rens-br op 22-04-2022 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik heb zojuist de officiele mail ontvangen van ziggo over de snelheidsverhoging in juli 2022 met een link naar deze pagina: https://www.ziggo.nl/campagne/meegroeien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4XiqQFu-BLdRv2aejShiqPYYes=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uso1dSX6WN2Dd1S5EtqAkUv7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@W1ck1e Volgens mij hoeft niet iedereen te melden dat hij een mail heeft ontvangen. Deze nieuwe snelheden zijn toch al een aantal dagen bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
jongetje schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:48:
@W1ck1e Volgens mij hoeft niet iedereen te melden dat hij een mail heeft ontvangen. Deze nieuwe snelheden zijn toch al een aantal dagen bekend.
Maar op deze site staan wel de snelheidsverhogingen van het Basic en Start XXL abonnement vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik had nog even terug gezocht, maar eerdere berichten hadden alleen "niet officiele" informatie of geen informatie over basic & start xxl.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 22-04-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

sjaool schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:59:
[...]

Dank voor deze zinvolle post waar we dus geen moer mee kunnen zonder de details. Jammer... ;)
Wat voor details had je erover gewild? Sowieso tel ik trouwens 4 mensen die dat niet met je eens zijn, zonder enige mate van herkenning krijg je niet zo snel een upvote op Tweakers :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Racing_Reporter schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:19:
[...]

Wat voor details had je erover gewild? Sowieso tel ik trouwens 4 mensen die dat niet met je eens zijn, zonder enige mate van herkenning krijg je niet zo snel een upvote op Tweakers :P
Heel simpel, je vertelt alleen dat je blij bent dat je weg bent en verder niet zoveel. Je had dus net zo goed niet kunnen posten. Ik kan bijvoorbeeld ook zeggen dat de zon gratis schijnt en dat ik dat geweldig vind. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:53:
Ik had nog even terug gezocht, maar eerdere berichten hadden alleen "niet officiele" informatie of geen informatie over basic & start xxl.
Het stond toch in het artikel op de frontpage van Tweakers afgelopen woensdag:
nieuws: Ziggo verhoogt in juli snelheden van bijna alle internetpakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Niet helemaal, er staat (nog steeds):
"De snelheidswijzigingen van het zakelijke pakket worden in ieder geval per juli van kracht, schrijft Ziggo. Op het Tweakers-forum toont een gebruiker een screenshot waarop ook de nieuwe snelheden staan voor particuliere gebruikers. Die informatie is inmiddels ook door gebruikers op het Ziggo-forum geplaatst. Het lijkt erop dat die snelheidswijziging ook per juli actief wordt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:24:
Niet helemaal, er staat (nog steeds):
"De snelheidswijzigingen van het zakelijke pakket worden in ieder geval per juli van kracht, schrijft Ziggo. Op het Tweakers-forum toont een gebruiker een screenshot waarop ook de nieuwe snelheden staan voor particuliere gebruikers. Die informatie is inmiddels ook door gebruikers op het Ziggo-forum geplaatst. Het lijkt erop dat die snelheidswijziging ook per juli actief wordt."
In de mail die ik gisteren van Ziggo heb ontvangen staat: “In Juli gaat je internetsnelheid omhoog.” Dus in mijn geval geen ‘lijkt’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@meesje Klopt, ik reageerde op het voorafgaande bericht met een citaat uit het artikel op de frontpage.

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 22-04-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

sjaool schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:04:
[...]

Heel simpel, je vertelt alleen dat je blij bent dat je weg bent en verder niet zoveel. Je had dus net zo goed niet kunnen posten. Ik kan bijvoorbeeld ook zeggen dat de zon gratis schijnt en dat ik dat geweldig vind. ;)
Wat is dit dan weer. Er staat een heel duidelijke reden bij :X Ik was een klant van hun budgetinternetlijn, dat abo waarvoor je door moest klikken omdat ze liever hun duurdere varianten sleten, de rest van Ziggo-minnend Nederland met die abonnementen ging net als ik met de prijzen omhoog, maar kreeg altijd snelheidsverhogingen op de koop toe. In een jaar of vijf heb ik wel de lasten maar niet de lusten mogen ervaren. Nul respons vanuit hun. En dan ga jij zeggen dat ik daar 'niet zoveel' over zei?

Door hun toenmalige wurggreep op de Nederlandse markt en de minder populaire, kleinere gemeenten zonder glasvezel of iets was het kiezen of delen, want ook al zou ik overstappen naar een andere provider, het signaal liep dan nog steeds door dat overgewaardeerde DSL-netwerk van ze zonder kans op verbetering. Gatverdamme, kansarme praktijken. Erg leuk als iemand dan wijs gaat lopen doen met z'n wink-emoji's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
Jeffrey87 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:16:
[...]

[Afbeelding]
Dit is mogelijk om te testen tot hoe laag ze het upload signaal kunnen gebruiken zonder (al te veel) storingen.
Dan moet je vooral aan Shortwave radio denken die kan storen.

Wikipedia: Shortwave bands

De 13m en 11m uitzendingen zouden kunnen storen. De Docsis 3.0 upload kanalen beginnen vanaf 26 MHz hier, die hebben daar geen last van. En veel 27 MHz signalen zijn er niet meer.

Maar goed, alle meegenomen bandbreedte helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
neeecht schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:53:
[...]

Dit is mogelijk om te testen tot hoe laag ze het upload signaal kunnen gebruiken zonder (al te veel) storingen.

De 13m en 11m uitzendingen zouden kunnen storen. De Docsis 3.0 upload kanalen beginnen vanaf 26 MHz hier, die hebben daar geen last van. En veel 27 MHz signalen zijn er niet meer.

Toen ik mijn Connectbox Giga nog in gebruik had, zag ik dat dit kanaal op 16QAM draaide, dus waarschijnlijk hebben ze dat gedaan vanwege de hoge ruis op deze band. (4K bij type in mijn screenshot blijkt niets te maken te hebben met 4096QAM, maar met het maximaal aantal subcarriers, aldus deze site)

De SC-QAM kanalen draaien gewoon met 64QAM.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey87 op 23-04-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:00
Na de zoveelste reset heeft de Arris Connectbox modem eindelijk de storingsgevoelige kanalen (762-770-778-786Mhz) ertussenuit gehaald en lijkt de downstream nu stabiel. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Next mini leuk dingetje, snel en met wifi makkelijk te doen, wifi en via netwerk kabel gaat wel van je bandbreedte af. Hoop dat dat later nog geschieden van je eigen netwerk wordt, want als ik op mijn pc een speedtest doe, dan hapert het beeld op tv wel.
Jammer dat ze de HBO go app en Apple tv app er niet op hebben, of als optie die te instaleren.
Software update kwam gelijk toen ik hem verbond met wifi.

Maar mooi dingetje en stil en klein, kan zo in je kontzak haha
(misschien moet ik het ergens ander plaatsen, maar er is nog geen next mini topic)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:31:
Next mini leuk dingetje, snel en met wifi makkelijk te doen, wifi en via netwerk kabel gaat wel van je bandbreedte af. Hoop dat dat later nog geschieden van je eigen netwerk wordt, want als ik op mijn pc een speedtest doe, dan hapert het beeld op tv wel.
Jammer dat ze de HBO go app en Apple tv app er niet op hebben, of als optie die te instaleren.
Software update kwam gelijk toen ik hem verbond met wifi.

Maar mooi dingetje en stil en klein, kan zo in je kontzak haha
(misschien moet ik het ergens ander plaatsen, maar er is nog geen next mini topic)
Gelet op de naam denk ik dat berichten over de Next Mini ook wel geplaatst kunnen worden in het gewone Next topic. Het maakt mij overigens niks uit, ik volg beide topics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Sinds ik net mijn nieuwe Connectbox Giga heb aangesloten en in bridge heb laten zetten heb ik geen IPv6 meer. Ik lees in meerdere posts hier dat dat gewoon zou moeten werken, maar hier dus niet. Nog tips qua dingen die ik kan proberen? Op mijn vorige connectbox ging dat gewoon prima (ook in bridge).

Edit: even gebeld, ze hebben mijn verbinding blijkbaar op "ipv4 only" gezet. Geen idee waarom. Ze kunnen het aanpassen, maar dat duurt even omdat mijn aanvraag nog niet helemaal rond is. Donderdag bellen ze me terug (Ziggo Zakelijk). Dan maar even alleen ipv4 dus ;)

[ Voor 31% gewijzigd door posttoast op 23-04-2022 20:45 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
posttoast schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:13:
Sinds ik net mijn nieuwe Connectbox Giga heb aangesloten en in bridge heb laten zetten heb ik geen IPv6 meer. Ik lees in meerdere posts hier dat dat gewoon zou moeten werken, maar hier dus niet. Nog tips qua dingen die ik kan proberen? Op mijn vorige connectbox ging dat gewoon prima (ook in bridge).

Edit: even gebeld, ze hebben mijn verbinding blijkbaar op "ipv4 only" gezet. Geen idee waarom. Ze kunnen het aanpassen, maar dat duurt even omdat mijn aanvraag nog niet helemaal rond is. Donderdag bellen ze me terug (Ziggo Zakelijk). Dan maar even alleen ipv4 dus ;)
Woon je in fZiggo of fUPC gebied? Naar mijn weten werkt IPv6 in bridge nog niet in fUPC gebied.

Edit: Ik zag je edit te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Jeffrey87 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:50:
[...]

Woon je in fZiggo of fUPC gebied? Naar mijn weten werkt IPv6 in bridge nog niet in fUPC gebied.

Edit: Ik zag je edit te laat.
Voor wat het nog waard is: fZiggo :) op mijn vorige modem werkte het ook prima.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03:47
Palomar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:06:
Die Next Mini lijkt me wel ideaal. Ik heb nu een gewone Next die ik achter mijn tv heb 'geplakt' met tie-wraps. Je moet dan al wel oppassen dat ie nog voldoende frisse lucht krijgt, omdat de fan anders hard gaat blazen. Nu geen probleem, omdat ik een vrij ruime tv-beugel heb (zo'n zwenkbare).

Ik ben echter aan het oriënteren naar een Oled-tv die ik vlak tegen de muur wil plaatsen. Het lijkt erop dat de Next op deze manier niet meer achter de tv past. Misschien net (een LG OLED heeft nog wel wat loze ruimte aan de bovenkant), echter is er dan totaal geen koeling en gaat de fan vast weer heel hard blazen. Zo'n Next mini lijkt me dan ideaal. En zal dan ook blij zijn dat ik van de coax-kabels af ben. Gebruik nu al een Chromecast TV (met remote) icm. de Ziggo GO app op mijn tweede tv en dat werkt al prima. Heb er daarom wel vertrouwen in dat zo'n Next Mini ook prima gaat werken. Iemand een idee of die Next Mini wel Dolby Digital ondersteunt? Heb nl. een Sonos Beam en nadeel van de Chromecast is dat je dan geen surround hebt.
Ziggo is bezig met een nieuwe tv app waarbij ook dolby digital ondersteuning komt, zo is mij gezegd.
Ik heb nu een next mini en hier werkt dolby digital op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Tweakwondo schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:27:
[...]

Ziggo is bezig met een nieuwe tv app waarbij ook dolby digital ondersteuning komt, zo is mij gezegd.
Ik heb nu een next mini en hier werkt dolby digital op
Dolby digital kun je toch allang in de huidige TV app van Ziggo enablen? Zit onder instellingen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03:47
tcviper schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:49:
[...]

Dolby digital kun je toch allang in de huidige TV app van Ziggo enablen? Zit onder instellingen.
Ik kan geen audio instellingen vinden. Ik gebruik apple tv :/

p.s, zijn er gebruikers met de next mini, die de zenders kunnen schakelen via de lg magic remote?
werkte prima op de next, heb al geprobeerd om het opnieuw in te stellen, ook onder de naam upc. dit werkte weleens in het verleden maar helaas nu nog geen oplossing gevonden

[ Voor 33% gewijzigd door Tweakwondo op 25-04-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
tcviper schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:49:
[...]

Daar zit een Dolby toggle inderdaad. Wat voor Dolby smaak staat daar niet bij.

Krijg jij een surround (5.1+) signaaltje uit de app bij gebruik van Movies&Series bijvoorbeeld? Zo ja, wat voor?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24
We hebben goed nieuws. Je internetsnelheid gaat binnenkort omhoog van 40 naar 50 Mbit/s download en van 5 naar 20 Mbit/s upload. :*)

Oude snelheid Nieuwe snelheid

Internet Basic
40 Mbit/s down 50 Mbit/s down
5 Mbit/s up 20 Mbit/s up

Internet Start
75 Mbit/s down 100 Mbit/s down
10 Mbit/s up 20 Mbit/s up

Internet Start XL
150 Mbit/s down 200 Mbit/s down
15 Mbit/s up 20 Mbit/s up

Internet Complete
300 Mbit/s down 350 Mbit/s down
30 Mbit/s up 35 Mbit/s up

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:35:
[...]
Daar zit een Dolby toggle inderdaad. Wat voor Dolby smaak staat daar niet bij.

Krijg jij een surround (5.1+) signaaltje uit de app bij gebruik van Movies&Series bijvoorbeeld? Zo ja, wat voor?
Hoewel bij TV uitzendingen DD zichtbaar wordt op het receiver display hier (indien DD in de uitzending zit), blijft het bij de films en series die ik geprobeerd heb allemaal 2 kanaals (non DD) audio.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ben benieuwd wat mijn 1318ZG doet als ik hem achter de Tratec vandaan haal :P van de week eindelijk eens tijd om de boel te netjes te maken.. :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:10:
[...]

Hoewel bij TV uitzendingen DD zichtbaar wordt op het receiver display hier (indien DD in de uitzending zit), blijft het bij de films en series die ik geprobeerd heb allemaal 2 kanaals (non DD) audio.
Lineaire TV is wel nog steeds 2.0 neem ik aan? ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:26:
[...]
Lineaire TV is wel nog steeds 2.0 neem ik aan? ;)
Mijn receiver geeft 5.1 aan als input (nu via RTL7)?

Getest via Ziggo Go i.c.m. Nvidia Shield en VU+ decoder.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 25-04-2022 21:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Ah kijk eens aan, daar is dus wel vooruitgang. Ci+ levert nu 2.0 op dat kanaal.

edit: DD 3/2.1

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond P op 25-04-2022 21:52 . Reden: typo ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:39:
Ah kijk eens aan, daar is dus wel vooruitgang. Ci+ levert nu 2.0 op dat kanaal.

edit: DD 3.0/2.1
Ik heb nog even wat info vanuit de VU+ getrokken, de RTL7 stream laat het volgende zien;

[Gebruik Filter List]
(1) Built-in MPEG PS/TS Stream Source
(2) Built-in Video Codec/Transform
(3) Built-in Direct3D9 Video Renderer
(4) Built-in Audio Codec/Transform
(5) DirectSound Audio Renderer

[Video Informatie]
Codec: H264 - Ingebouwde FFmpeg Decoder(h264, Thread Frame)
Input type: H264(24 bits)
Input grootte: 1920 × 1080(1.78:1)
Output type: NV12(12 bits)
Output grootte: 1920 × 1080(1.78:1)
Frame rate: 25
BitRate: Onbekend

[Audio Informatie]
Codec: AC3(0x2000) - Ingebouwde FFmpeg Decoder(ac3)
Sample rate: 48000 -> 48000 samples/sec
Bits per sample: 0 -> 16 bits/sample
kanalen: 6 -> 2 kanalen << conversie naar PC luidsprekers
Bitrate: 384 kbps

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@hardware-lover Ik maakte een typo in m'n edit. Voor de duidelijkheid DD 3/2.1 wat dus 6 kanaals is op Ci+.

De Ziggo Go TV app op diezelfde TV en kanaal geeft vrolijk 2.0 stereo.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:29
neeecht schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:53:
[...]

Radio amateur hier (met F registratie).

Hier in de regio is het nog best druk op 11m en de meeste zitten met 100w of meer. Zelf gebruik ik 11m niet (alhoewel, zwaai soms naar een cursist die aan het leren is voor de amateur registratie) maar wel 160m tot 23cm.

Nu met de warme maanden gebruik ik voornamelijk 15m/12m/10m/6m/4m/2m/70cm en 23cm. Samen met mij vele andere radio amateurs die nu met de warme maanden lekker vermogen lopen te stoken op die banden.

Maar de Data Over Cable Service Interface Specification kan hier redelijk goed tegen. Daarbij zitten de Ziggo digitale radio en tv signalen goed verpakt en beschermd in afgeschermde coax kabels.

Waar het vaak misgaat is als die kabels niet goed afgeschermd zijn maar dan kan er van alles qua hoog frequent binnenkomen zoals zelfs Digitenne signalen.

Internet Giga hier de laatste jaren en zelfs met heel groot vermogen van 400w op de banden gaat het allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 10:36
Dit is even een vraag voor de mensen met de nieuwe Next Mini box.

Ben je hiermee ook af van die mega irritante "druk op de rode knop" bullshit overlay? (die ook nog eens vaak blijft hangen!).

Erger me daar mateloos aan.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hellhound schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:14:
Dit is even een vraag voor de mensen met de nieuwe Next Mini box.

Ben je hiermee ook af van die mega irritante "druk op de rode knop" bullshit overlay? (die ook nog eens vaak blijft hangen!).

Erger me daar mateloos aan.
Wanneer krijg je dat dan? Niet herkenbaar bij mijn gewone Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 10:36
meesje schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:27:
[...]

Wanneer krijg je dat dan? Niet herkenbaar bij mijn gewone Next.
Ik krijg dat bij mijn box (Start Pakket) die ik nu heb, dus geen Next.
Aangezien dit de opvolger is van de box bij het Start pakket.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hellhound schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:36:
[...]

Ik krijg dat bij mijn box (Start Pakket) die ik nu heb, dus geen Next.
Aangezien dit de opvolger is van de box bij het Start pakket.
De vraag blijft. Wanneer krijg je dat dan? Het komt mij niet meer bekend voor van dat ik nog Horizon/XL had.
Pagina: 1 ... 248 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic