Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als ze nou de XE75 gingen aanbieden O-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
IkWilbert schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:30:
Ik krijg zojuist een mail van ziggo dat ik gratis wifi pods mag bestellen.
Hier ook dezelfde mail gehad. Morgen komen ze binnen, dua eens kijken of ik er wat aan heb. Gratis is gratis.

Sowieso veel gratis aanbiedingen de laatste maanden. Eind vorig jaar een jaar gratis ESPN gekregen, begin dit jaar een jaar gratis het meest uitgebreide TV pakket met Movies XXL. En nu dan de wifi pods. Blijkbaar proberen ze zieltjes te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eborn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:08:
[...]

Hier ook dezelfde mail gehad. Morgen komen ze binnen, dua eens kijken of ik er wat aan heb. Gratis is gratis.

Sowieso veel gratis aanbiedingen de laatste maanden. Eind vorig jaar een jaar gratis ESPN gekregen, begin dit jaar een jaar gratis het meest uitgebreide TV pakket met Movies XXL. En nu dan de wifi pods. Blijkbaar proberen ze zieltjes te winnen.
Voor altijd gratis of alleen het eerste jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
meesje schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:24:
[...]

Voor altijd gratis of alleen het eerste jaar?
De twee TV pakketten een jaar, die worden automatisch stopgezet. De 3 wifi pods voor zolang als je Internet bij ziggo hebt. Hoewel die dingen over een aantal jaren afgeschreven zullen zijn, dus geen idee wat ze er dan mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
eborn schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:26:
[...]

De 3 wifi pods voor zolang als je Internet bij ziggo hebt.
Dat is wel een verbetering tov eerdere aanbiedingen. Daar was alleen het 1e jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:00
FF1987 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:22:
[...]

Zou kunnen, heb ook zo'n meter vlak naast het modem hangen. Ik weet niet precies hoe het bij jou in de meterkast eruit ziet, maar je kan proberen wanneer je splitters hebt, deze tijdelijk te ontkoppelen. En direct op de AOP je modem aan te sluiten. Dat hadden ze mij destijds ook aangeraden om even te doen. Dan kan je bijvoorbeeld na een dag kijken wat de error waarden op je modem zijn. Als je een beetje nieuwe AOP aansluiting en kabel hebt naar het modem, dan zou 4G prima afgeschermd moeten zijn. Bij mij heb ik al de splitter in de meterkast vervangen voor een nieuwe die instraling tegenhoudt. Binnenkort ga ik nog wat in de woonkamer vervangen zodat daar ook de instraling beperkt zal gaan zijn.
Als deze "slimme" meter twee keer per dag contact met eneco zoekt, zou dat heel wat verklaren wat betreft storingen met de arris connectbox die elke keer rond hetzelfde tijdstip gebeuren. Met de wifi-loze oude ubee 3200 had ik trouwens nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fret Raket schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:20:
[...]

Als deze "slimme" meter twee keer per dag contact met eneco zoekt, zou dat heel wat verklaren wat betreft storingen met de arris connectbox die elke keer rond hetzelfde tijdstip gebeuren. Met de wifi-loze oude ubee 3200 had ik trouwens nergens last van.
Het verschil zal niet zitten in wifi loos, maar "oud ding" vs "nieuw ding". De een doet wel Docsis 3.1 en de ander niet, en de frequenties die matchen met 4G worden alleen / pas gebruikt bij Docsis 3.1. Jouw oude modem gebruikte dus die frequenties niet waardoor je ook geen last had van instraling op de kabel op die frequenties. Dat verklaart in ieder geval waarom je met een oud modem nergens last van had en met een nieuwe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
RobertMe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:33:
[...]

Het verschil zal niet zitten in wifi loos, maar "oud ding" vs "nieuw ding". De een doet wel Docsis 3.1 en de ander niet, en de frequenties die matchen met 4G worden alleen / pas gebruikt bij Docsis 3.1. Jouw oude modem gebruikte dus die frequenties niet waardoor je ook geen last had van instraling op de kabel op die frequenties. Dat verklaart in ieder geval waarom je met een oud modem nergens last van had en met een nieuwe wel.
Uit het "info" menupunt bij dit modem:

The information below shows current status of this Connect Box.

Standard specification compliant : DOCSIS 3.0

De nieuwe "zakelijke" ubee is wel DOCSIS 3.1...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 14:59
(jarig!)
RobertMe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 21:33:
[...]en de frequenties die matchen met 4G worden alleen / pas gebruikt bij Docsis 3.1
Dit is niet juist. 4G en 5G beginnen vanaf 703MHz (https://en.wikipedia.org/wiki/LTE_frequency_bands, zie band 28 en band 20). Docsis 3.0 zit bij Ziggo tussen 602-858MHz. Het Docsis 3.1 kanaal van Ziggo begint op 879MHz. Verder zijn er nog DVB-T2 signalen die overlappen met het Docsis3.0 signaal. Er is dus weldegelijk overlap tussen 4G/5G en Docsis 3.0 bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:34
henk_dh schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:13:
[...]

Dit is niet juist. 4G en 5G beginnen vanaf 703MHz (https://en.wikipedia.org/wiki/LTE_frequency_bands, zie band 28 en band 20). Docsis 3.0 zit bij Ziggo tussen 602-858MHz. Het Docsis 3.1 kanaal van Ziggo begint op 879MHz. Verder zijn er nog DVB-T2 signalen die overlappen met het Docsis3.0 signaal. Er is dus weldegelijk overlap tussen 4G/5G en Docsis 3.0 bij Ziggo.
Technisch gezien klopt het wat je zegt, maar de downloadbanden (dus wat de zendmasten uitzenden) is 758-788MHz. Dit is het hoge vermogen waar het netwerk last van heeft. Het stuk van 703-733MHz zijn de uploadsignalen vanaf de telefoons, die vrij zwak zijn waardoor je hier amper instraling van ervaart.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:38
DRidder schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:58:
Simpele vraag luitjes. Heb nu een mediabox next en uiteraard erg tevreden over. Vind mijn abbonementskosten per maand echter wel erg aan de hoge kant.

Is het nog steeds niet mogelijk om terug te schakelen naar het goedkoopste (TV) abbo met behoud van de next box?
Als nieuwe klant van Ziggo vind ik de abonnementskosten best meevallen dankzij de welkomstpremie van 840,-. (Max 50% + ESPN gratis + CB). Voor het eerste jaar komt dit neer op een maandprijs van 38,-.

[ Voor 5% gewijzigd door mv_ak op 15-04-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 14:59
(jarig!)
jk-5 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:37:
[...]
Technisch gezien klopt het wat je zegt, maar de downloadbanden (dus wat de zendmasten uitzenden) is 758-788MHz. Dit is het hoge vermogen waar het netwerk last van heeft.
Ook dat valt binnen het door Ziggo voor Docsis 3.0 gebruikte frequentiestuk. Dat loopt namelijk door tot 858MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Eentje uit de oude doos, hier gaat mijn verbinding naar toe verhuizen, een jaren 90 AOP. Het is een Philips LHC 0171. Ik ga zodra de verhuizing er administratief door is direct een monteur laten komen. Zou ik iets van internet uit de AOP kunnen krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnVSHOIXaEd3TkZ8y1Ced03VYAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMR7bviYiYPQ5HuxWmXLu5GU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:06
menzo schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:40:
[...]Zou ik iets van internet uit de AOP kunnen krijgen?

[Afbeelding]
Uiteraard. Ik denk dat je een prima 4G/5G ontvangst zal hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 15-04-2022 20:46 ]

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Laatst online: 06:56
@Raymond P Ook leuk een gratis 4g hotspot. :P

De binnenkant voor de geintereseerdeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlDIKwZZXLEOWvNQ40XxFCZ0dIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrXPk3XzpauzKdrGGFf9k2DX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
Ik heb iets bijzonders ontdekt met de nieuwe Ubee. De SNR van mijn OFDM kanaal is na een factory reset ongeveer 1dB hoger dan na een gewone reset. Terwijl het vermogen per kanaal juist na een gewone reset hoger lijkt. Geen idee hoe dit kan, wel bijzonder. Het aantal CM status sent meldingen is na een factory reset ook lager.

Het is overigens niet zo dat na lang wachten de waardes toch met elkaar overeen komen, dit verschil is continu en consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
zunrob schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:20:
Ik heb iets bijzonders ontdekt met de nieuwe Ubee. De SNR van mijn OFDM kanaal is na een factory reset ongeveer 1dB hoger dan na een gewone reset. Terwijl het vermogen per kanaal juist na een gewone reset hoger lijkt. Geen idee hoe dit kan, wel bijzonder. Het aantal CM status sent meldingen is na een factory reset ook lager.

Het is overigens niet zo dat na lang wachten de waardes toch met elkaar overeen komen, dit verschil is continu en consequent.
Krijg hij na de reset niet gewoon andere kanalen, wat andere waarden oplevert?

PS Ik vraag me af of het mogelijk is dat ziggo een modem minder kanalen toekent, ik heb er 4 die continu miljoenen fouten geven en zorgen dat de andere 20 daarmee niet "in harmonie" kunnen werken. De ouwe ubee werkte goed met 8 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
menzo schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:59:
@Raymond P Ook leuk een gratis 4g hotspot. :P

De binnenkant voor de geintereseerde[Afbeelding]
Doet me denken aan begin jaren 80, toen casema nog vanuit een keet op industrieterrein Zichtenburg opereerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:19
FF1987 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:22:
[...]

"maar je kan proberen wanneer je splitters hebt, deze tijdelijk te ontkoppelen"
De originele Splitter (POA-01-B) er tussenuit gehaald en dan heb ik het "probleem" niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mv_ak schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:59:
[...]

Als nieuwe klant van Ziggo vind ik de abonnementskosten best meevallen dankzij de welkomstpremie van 840,-. (Max 50% + ESPN gratis + CB). Voor het eerste jaar komt dit neer op een maandprijs van 38,-.
Het is natuurlijk geen antwoord op de vraag en fijn dat jij als nieuwe klant wel tevreden bent. De vraag is echter of de kosten gedrukt kunnen worden als bestaande klant met behoud van de NEXT-box. Volgens mij is dat nog altijd niet mogelijk.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jeuvie schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:21:
[...]

De originele Splitter (POA-01-B) er tussenuit gehaald en dan heb ik het "probleem" niet.
Dan is het goed om naar de kabels, eindpunten en eventuele andere splitters te kijken om die eventueel te vervangen. Dan heb je toch ergens of op meerdere punten instraling van 4G.

De 01-B zou wel prima tegen instraling moeten kunnen. Dat is ook een redelijk nieuw splitter.

Zoals eerder door iemand anders aangegeven is het goed om een topic bij Ziggo community aan te maken en wat foto's te plaatsten. Zij kunnen je dan wat advies over vervanging gegeven.

[ Voor 26% gewijzigd door FF1987 op 16-04-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Gisteren ook gebeld, prettig gesprek maar verder dan 9x20 euro korting kwamen ze niet ondanks dat hier glasvezel ligt.

Is er nog een geheime code die ik moet uitspreken oid?

PS. Ik heb nu ook Compleet + tv start (+ bellen)
Inmiddels heb ik Ziggo telefonisch opgezegd omdat ik nu een andere provider werkend heb, prettig gesprek gehad met een afdeling retentie medewerker. Zij gaf aan het jammer te vinden blablaba waarop ik zei dat de aangeboden korting van een week eerder gewoon te mager was en ik 'had gelezen' dat er ook 9x35 mogelijk was.

Zij vertelde dat dit inderdaad soms het geval is, maar omdat ik ook een Vodafone gsm abo heb was het niet voor mij van toepassing. Dat abo zorgde immers al voor 5 euro korting per maand op de gsm rekening.

Dus uiteindelijk was de extra korting van 12x(35-20)=180 9x(35-20)=135 EURO niet mogelijk omdat ik 60 euro per jaar bespaar op mijn gsm rekening |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRidder schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:58:
Simpele vraag luitjes. Heb nu een mediabox next en uiteraard erg tevreden over. Vind mijn abbonementskosten per maand echter wel erg aan de hoge kant.

Is het nog steeds niet mogelijk om terug te schakelen naar het goedkoopste (TV) abbo met behoud van de next box?
THE_BASE schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:35:
[...]

Het is natuurlijk geen antwoord op de vraag en fijn dat jij als nieuwe klant wel tevreden bent. De vraag is echter of de kosten gedrukt kunnen worden als bestaande klant met behoud van de NEXT-box. Volgens mij is dat nog altijd niet mogelijk.
Het is mogelijk om te downgraden naar TV Start en de Next te behouden. Als dat niet in Mijn Ziggo zichtbaar is dan kan je het beste even bellen. Houd er wel rekening mee dat TV Start maar twee dagen Replay TV heeft en je niets kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRidder
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 16:02
Jay-B schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:15:
[...]

[...]

Het is mogelijk om te downgraden naar TV Start en de Next te behouden. Als dat niet in Mijn Ziggo zichtbaar is dan kan je het beste even bellen. Houd er wel rekening mee dat TV Start maar twee dagen Replay TV heeft en je niets kan opnemen.
Replay en opnemen deed ik sowieso nooit dus dat is geen probleem. Weet je zeker dat ik het kan downgraden? Dat moet wel recent zijn aangepast dan, ik ga even bellen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Fret Raket schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 00:44:
[...]

Krijg hij na de reset niet gewoon andere kanalen, wat andere waarden oplevert?

PS Ik vraag me af of het mogelijk is dat ziggo een modem minder kanalen toekent, ik heb er 4 die continu miljoenen fouten geven en zorgen dat de andere 20 daarmee niet "in harmonie" kunnen werken. De ouwe ubee werkte goed met 8 kanalen.
Signaal na gewone reset:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUoahG7OPF9pwT8aCgo475kbwWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLyyxBXdrA066NqQPGrYzwPN.jpg?f=fotoalbum_large

En na een factory reset:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKscEfgjzgjsnM2n_XnV_AlAa9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSq8cnoSSFkCr2jCp3bckLTg.jpg?f=fotoalbum_large

Dit verschil blijft consequent zichtbaar, ook na een behoorlijke tijd draaien. De SNR is op het OFDM-kanaal ongeveer een dB beter na een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
zunrob schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:11:
[...]

Signaal na gewone reset:
[Afbeelding]

En na een factory reset:
[Afbeelding]

Dit verschil blijft consequent zichtbaar, ook na een behoorlijke tijd draaien. De SNR is op het OFDM-kanaal ongeveer een dB beter na een factory reset.
Bij mij fluctueert het zelfs na een reboot.

Let wel dat een modem geen meetinstrument is, dus die waarden moet je met een korrel zout nemen. Ik denk dat er een marge van ±1dB in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
zunrob schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:11:
[...]

Signaal na gewone reset:
[Afbeelding]

En na een factory reset:
[Afbeelding]

Ik denkt niet je SNR waardes problematisch zijn, volgens Ziggo, zit je binnen de veilige marge.
Wat zijn de handvatten wat betreft de waarden die je ziet?

Voor de DS- US-waarden geldt:
DS Power: tussen de -8 en 11 dBmV (het liefst zo dicht mogelijk bij de 0dBmV)
SNR: >33 dB

US Power: < 51 dBmV
SNR: >25 dB

Voor de T3 en T4 waarden geldt:
T3 mag maximaal 45 keer per 3 uur voorkomen.
T4 is echt een connection loss en zou in de perfecte wereld op 0 moeten blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Vorige week in verband met verhuizing een nieuw contract afgesloten. Heb TV Start en in verband met zeer verouderde Mediabox de MediaBox XL gekregen. Echter was ik in de veronderstelling dat het allemaal 4K was (indien beschikbaar). Op de Ziggo site lees ik volgens mij ook dat je dan de Mediabox Next moet hebben bij een abonnement duurder.

Net gebeld en de meneer zei dat ik WEL 4k kan kijken met de Mediabox XL? Nu snap ik het niet meer…
De XL boxen van tegenwoordig zouden gewoon 4K ondersteunen zei hij. Daarvoor hoefde ik niet te upgraden zei hij..

(Testen kan pas volgende maand ivm verhuizing en het nog moeten krijgen van de tv)

[ Voor 9% gewijzigd door Deruxian op 16-04-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
Deruxian schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:47:
Vorige week in verband met verhuizing een nieuw contract afgesloten. Heb TV Start en in verband met zeer verouderde Mediabox de MediaBox XL gekregen. Echter was ik in de veronderstelling dat het allemaal 4K was (indien beschikbaar). Op de Ziggo site lees ik volgens mij ook dat je dan de Mediabox Next moet hebben bij een abonnement duurder.

Net gebeld en de meneer zei dat ik WEL 4k kan kijken met de Mediabox XL? Nu snap ik het niet meer…

(Testen kan pas volgende maand ivm verhuizing en het nog moeten krijgen van de tv)
De Mediabox XL ondersteunt geen 4K, zowel op DVB-C als op HDMI niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jeffrey87 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:50:
[...]

De Mediabox XL ondersteunt geen 4K, zowel op DVB-C als op HDMI niveau.
Was ik al bang voor.. verkeerd geïnformeerd dus aan de telefoon?😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:40

B4tman_DH

To the Bat.....

Deruxian schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:55:
[...]

Was ik al bang voor.. verkeerd geïnformeerd dus aan de telefoon?😅
Yep, alleen de (mini) next kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Jeffrey87 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:38:
[...]

Bij mij fluctueert het zelfs na een reboot.

Let wel dat een modem geen meetinstrument is, dus die waarden moet je met een korrel zout nemen. Ik denk dat er een marge van ±1dB in zit.
En @Chris.nl. Eens met jullie allebei. Maar ben zeker dat het geen fluctuatie is, heb het namelijk meerdere keren over een periode van meerdere dagen geprobeerd en elke keer eenzelfde soort verschil. Probeer het zelf maar eens.

Het zal idd een fout in de weergave, en dus software zijn, maar opvallend vind ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Zo na iets minder dan een jaar nog eens Tmobile thuis geprobeerd te hebben toch maar naar het enige goede wat op mijn adres te krijgen is…Ziggo. Helaas geen glasvezel hier in Landgraaf voorlopig.

Die Vodafone troep mochten ze alleen houden, dat willen ze je wel heel graag aansmeren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
-TheNose- schreef op zondag 17 april 2022 @ 07:51:
Die Vodafone troep mochten ze alleen houden, dat willen ze je wel heel graag aansmeren 😂
De combi van Ziggo en Vodafone is financieel vooral een sigaar uit eigen doos (doen alsof je 5 euro korting krijgt) met extra's waar tegenwoordig nog weinig "normale" gebruikers nog wat aan hebben. IMHO.
Terwijl je bij de concurrent net zo goed uit bent met acceptabele databundel, zelfde prijs en zonder extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
ed1703 schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:57:
[...]

De combi van Ziggo en Vodafone is financieel vooral een sigaar uit eigen doos (doen alsof je 5 euro korting krijgt) met extra's waar tegenwoordig nog weinig "normale" gebruikers nog wat aan hebben. IMHO.
Terwijl je bij de concurrent net zo goed uit bent met acceptabele databundel, zelfde prijs en zonder extra's.
Plus ik heb zoveel gedoe gehad met Vodafone vroeger dat ik daar nooit meer naar terug ga. Hoe slecht Tmobile thuis ook is, de mobiele tak heb ik alleen maar goede ervaringen mee hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
-TheNose- schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:59:
[...]

Plus ik heb zoveel gedoe gehad met Vodafone vroeger dat ik daar nooit meer naar terug ga. Hoe slecht Tmobile thuis ook is, de mobiele tak heb ik alleen maar goede ervaringen mee hier.
Tja zo zie je maar weer hoeveel ervaringen kunnen verschillen.
Heb ze als telco mobiel (VF,TM,KPN) allemaal gehad en diegene met eigenlijk geen problemen is VF gebleken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
snah001 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:35:
[...]

Tja zo zie je maar weer hoeveel ervaringen kunnen verschillen.
Heb ze als telco mobiel (VF,TM,KPN) allemaal gehad en diegene met eigenlijk geen problemen is VF gebleken.
Vodafone haalde ooit een zendmast weg in mijn dorp zodat ik met mijn toen dure 4G abbo alleen nog edge haalde in mijn woonplaats. Maanden bezig geweest voor compensatie en uiteindelijk ontbinding contract.
Hier in de grensstreek is Tmobile sterker wat ontvangst betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
ed1703 schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:57:
[...]

Ik heb Ziggo Internet Basic (50 Mb down, 20 Mb up) voor €32,50 en Vodafone Red SIM only (40 GB) voor €17,50. Totaal dus €50,00.

Ik ben behalve T-Mobile, nog geen betere deal tegen gekomen. Alleen T-Mobile is juist de partij waar ik helemaal klaar mee ben qua internet.

De overige (budget) mobiele aanbieders (Simpel, Ben, Youfone), hebben vaak maximaal 20 GB bundels voor dezelfde prijs, dus een dubbele deal zoals ik nu heb is dan een betere bang for your buck.

[ Voor 17% gewijzigd door Jeffrey87 op 17-04-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:25:
[...]

Ik heb Ziggo Internet Basic (50 Mb down, 20 Mb up) voor €32,50 en Vodafone Red SIM only (40 GB) voor €17,50. Totaal dus €50,00.

Ik ben behalve T-Mobile, nog geen betere deal tegen gekomen. Alleen T-Mobile is juist de partij waar ik helemaal klaar mee ben qua internet.
Hier dan Vodafone red met 30 gig voor 21 euro. Een ziggo abonnement met alleen kabel-tv en 300/30 is 58,95. Die gratis extra’s zijn leuk, maar kan je alleen krijgen als je digi-tv hebt. Logisch ook wel, maar het is mij vooral aan de ziggokant erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
ed1703 schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:38:
[...]

Hier dan Vodafone red met 30 gig voor 21 euro. Een ziggo abonnement met alleen kabel-tv en 300/30 is 58,95. Die gratis extra’s zijn leuk, maar kan je alleen krijgen als je digi-tv hebt. Logisch ook wel, maar het is mij vooral aan de ziggokant erg karig.
Die extra zenders kunnen me gestolen worden, ik kijk toch haast geen TV.

Die extra data en €5,00 korting vind ik belangrijker, en voor €50,00 vind ik alles bij elkaar een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flurb
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 14:45
Zijn er toevallig ook andere Ziggo gebruikers al dan niet in de regio Amsterdam met oplopende latencies op het ZIggo netwerk?

traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 30 hops max, 38 byte packets
1 ip-213-127-207-xx.ip.prioritytelecom.net (213.127.207.xx) 4.281 ms 1.467 ms 1.623 ms
2 * * *
3 asd-rc0001-cr103-new-et64-201.core.as33915.net (213.51.164.1) 10.691 ms 8.568 ms 16.617 ms
4 asd-rc0001-cr101-be162-2.core.as33915.net (213.51.7.114) 9.075 ms 8.341 ms 8.709 ms
5 nl-ams14a-ri1-ae50.core.as9143.net (213.51.64.58) 8.306 ms 11.062 ms 11.195 ms
6 74.125.146.228 (74.125.146.228) 8.213 ms 9.502 ms 10ge-1-4.cr1.ams2.baseip.com (213.46.182.22) 10.116 ms
7 108.170.241.225 (108.170.241.225) 9.200 ms 108.170.241.129 (108.170.241.129) 11.334 ms *
8 172.253.66.185 (172.253.66.185) 9.467 ms dns.google (8.8.8.8) 8.624 ms 108.170.227.9 (108.170.227.9) 9.514 ms

Vind het wat bijzonder, modem en intern netwerk zijn ok.
Alle EHBO stappen al uitgevoerd, lijkt dat met name verkeer naar buiten het Ziggo netwerk een behoorlijk vertraging lijkt te hebben.

Verneem graag of anderen dit ook ervaren, Ziggo heeft belooft er naar te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
flurb schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:36:
Zijn er toevallig ook andere Ziggo gebruikers al dan niet in de regio Amsterdam met oplopende latencies op het ZIggo netwerk?

1 ip-213-127-207-xx.ip.prioritytelecom.net (213.127.207.xx) 4.281 ms 1.467 ms 1.623 ms
2 * * *
3 asd-rc0001-cr103-new-et64-201.core.as33915.net (213.51.164.1) 10.691 ms 8.568 ms 16.617 ms
4 asd-rc0001-cr101-be162-2.core.as33915.net (213.51.7.114) 9.075 ms 8.341 ms 8.709 ms
5 nl-ams14a-ri1-ae50.core.as9143.net (213.51.64.58) 8.306 ms 11.062 ms 11.195 ms
6 74.125.146.228 (74.125.146.228) 8.213 ms 9.502 ms 10ge-1-4.cr1.ams2.baseip.com (213.46.182.22) 10.116 ms
7 108.170.241.225 (108.170.241.225) 9.200 ms 108.170.241.129 (108.170.241.129) 11.334 ms *
8 172.253.66.185 (172.253.66.185) 9.467 ms dns.google (8.8.8.8) 8.624 ms 108.170.227.9 (108.170.227.9) 9.514 ms

Alle EHBO stappen al uitgevoerd, lijkt dat met name verkeer naar buiten het Ziggo netwerk een behoorlijk vertraging lijkt te hebben.

Verneem graag of anderen dit ook ervaren, Ziggo heeft belooft er naar te gaan kijken.
Jup, hier ook (Groningen). Vooral vanmiddag was het extreem, richting Twitter, nos.nl en tweakers. Lijkt nu wel weer oké.

[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 18-04-2022 19:54 . Reden: Antwoord stond in de quote. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
flurb schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:36:

2 * * *

Ik zie niet zo wat er loos is met die traceroute, of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 00:35
Jeffrey87 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:28:
[...]

Ik zie niet zo wat er loos is met die traceroute, of ligt het aan mij?
Met de traceroute is niets mis mee, met de tijd dat die er over doet is best lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flurb
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 14:45
De ping tijden zijn beroerd, heb ook packet loss. Met name buiten het eigen netwerk van Ziggo. Soms wel 200ms naar de US. Effect is dat bv mijn sessie in iracing wordt afgekapt of dat video hapert. Lijkt mij niet de bedoeling. Het lijkt te zijn gestart na onderhoud op het netwerk in onze regio, op 8-4-22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De Next mini is nu officieel verkrijgbaar bij Ziggo:

https://www.ziggo.nl/tele...oxen/next-mini-als-2de-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 07:47

DON PAPA

Tweaker-fan

En niet alleen voor je tweede TV maar ook bij het start abonnement

https://community.ziggo.n...Next-Mini-FAQ/ba-p/957423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Mag ik aannemen dat je dezelfde kwaliteit binnenhengelt als bij gebruik van Ziggo Go TV?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik verwacht dezelfde kwaliteit.
Ik vraag me nu wel gelijk af of een gewone Mediabox Next voor je tweede toestel niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een tweede mediabox Next is al maanden problematisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 07:47

DON PAPA

Tweaker-fan

dolopfriet schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:35:
Ik vraag me nu wel gelijk af of een gewone Mediabox Next voor je tweede toestel niet meer mogelijk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyz8xS7gb3_qdQdsxrHHriN_Vg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjluxnWO3ZT5kMfeItj3GxGB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met de Mediabox Next mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:12:
Mag ik aannemen dat je dezelfde kwaliteit binnenhengelt als bij gebruik van Ziggo Go TV?
Dat lijkt niet het geval te zijn?

- Wel zo fijn, dezelfde handelingen, 4K beeld en voice control.

4K-beeldkwaliteit

Beschikbare programma’s, films en series bekijk je in haarscherpe 4K-beeldkwaliteit. Alsof je er zelf in speelt.

Ik krijg geen 4k beeld aangeboden via (de) Ziggo Go TV (app), verre van, maar afdoende in de meeste gevallen.

Edit: spekjes; https://community.ziggo.n...specificaties/ba-p/937228

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 19-04-2022 12:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@hardware-lover Ik ging ervan uit dat die specs vooral voor de (installeerbare?) apps en Movies/Series (XL) van toepassing waren.
Ik kon nergens vinden of de 720P grens voor lineaire tv doorbroken wordt.

Het leest voor mij iig als een ci+ 2.0 unit...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:26:
@hardware-lover Ik ging ervan uit dat die specs vooral voor de (installeerbare?) apps en Movies/Series (XL) van toepassing waren.
Ik kon nergens vinden of de 720P grens voor lineaire tv doorbroken wordt.

Het leest voor mij iig als een ci+ 2.0 unit...
Ik vind dat de mogelijkheden van Ziggo Go niet te vergelijken zijn met de CI+ mogelijkheden die er nu zijn?

CI+ 2.0 zie ik nog niet snel door Ziggo ingezet worden. Heb jij dat al ergens hier in Nederland (of elders) actief in gebruik gezien bij een provider?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Ik heb het idee dat de Next Mini dezelfde 720p streams als Ziggo Go gebruikt, alleen dat ze 4K als marketing term gebruiken, omdat het apparaat 4K output heeft, en dus kan upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
My bad, slecht verwoord. Dat bedoelde ik niet letterlijk natuurlijk, je prikt sowieso geen coax erin. :)
Ik zat te kijken naar de interactieve kanalen die een app openen, dat ervaar ik als ci-saus.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jeffrey87 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:51:
Ik heb het idee dat de Next Mini dezelfde 720p streams als Ziggo Go gebruikt, alleen dat ze 4K als marketing term gebruiken, omdat het apparaat 4K output heeft, en dus kan upscalen.
Volgens specificatie is dat niet het geval (die heb je gelezen?).

Bij Ziggo Go TV specificaties staat duidelijk vermeld dat deze lineaire en replay TV in 720P naar de gebruiker brengt.

Zou erg vreemd zijn dat ze nu enkel voor marketing "4K" zouden gebruiken (al is 4K sowieso al marketing bij iedere provider). Indien het enkel via upscalen tot stand zou komen dan zou het algehele aanbod in 4K zijn, toch?

Kunnen ze bij de Next eveneens gaan roepen dat alles in 4K is, deze scaled tenslotte ook het beeld op wat niet 4K is (of kan dit doen indien de resolutie ook zo is ingesteld).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:13:
[...]

Dat lijkt niet het geval te zijn?

- Wel zo fijn, dezelfde handelingen, 4K beeld en voice control.

4K-beeldkwaliteit

Beschikbare programma’s, films en series bekijk je in haarscherpe 4K-beeldkwaliteit. Alsof je er zelf in speelt.

Ik krijg geen 4k beeld aangeboden via (de) Ziggo Go TV (app), verre van, maar afdoende in de meeste gevallen.

Edit: spekjes; https://community.ziggo.n...specificaties/ba-p/937228
Uit jouw link komen de drie actoren die een rol spelen bij 4K.
De beeldkwaliteit is natuurlijk afhankelijk van de uitzending zelf. Daarnaast zijn de technische specificaties van je eigen apparatuur ook essentieel. Als je TV géén 4K ondersteunt, zal het beeld ook geen 4K-kwaliteit zijn. De doorgifte van de beeldkwaliteit wordt dus bepaald door de zender, de tv en de mediabox.
Het is dus de vraag of de eerste, de zender, ook in 4K wordt aangeboden aan de Next Mini. Daarvoor zie ik nog geen bevestiging op de Ziggo site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zxui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 18:18
Ik zie net op de Ziggo website dat als je nu TV Start bestelt, dat je dan een Next Mini krijgt. En voor €4 per maand extra kun je ook een 2e erbij krijgen. Volgens mij was dit eerder toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wolly schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:45:
[knip]

Het is dus de vraag of de eerste, de zender, ook in 4K wordt aangeboden aan de Next Mini. Daarvoor zie ik nog geen bevestiging op de Ziggo site.
Dit geeft nog steeds twijfel? https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv#nodig

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stuk duidelijkere link (y)

Er zijn dus 4 TV kanelen beschikbaar in 4K.
Champions League (Ziggo Sport 4K)
Premier League (Ziggo Sport 4K)
Love Nature (onderdeel van Movies & Series XL-pakket) Niet beschikbaar op CI+ module
ESPN UHD (onderdeel van ESPN Compleet-pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wolly schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:41:
[...]
Stuk duidelijkere link (y)

Er zijn dus 4 TV kanalen beschikbaar in 4K.
[...]
Hmmmm, je haalt nu 2x hetzelfde kanaal aan met die "4" ;)

Ziggo Sport 4k is kanaal 400, en daar gaat meer over dan alleen voetbal (o.a. ook MotoGP bijvoorbeeld en nog veel andere sporten ook).

Kwaliteit is (ik kijk meestal via DVB-C), overigens erg goed via kanaal 400. Mooie hoge bitrate en erg strak beeld, dikke prima.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:47:
[...]

Ziggo Sport 4k is kanaal 400, en daar gaat meer over dan alleen voetbal (o.a. ook MotoGP bijvoorbeeld en nog veel andere sporten ook).

Kwaliteit is (ik kijk meestal via DVB-C), overigens erg goed via kanaal 400. Mooie hoge bitrate en erg strak beeld, dikke prima.
Je hebt gelijk, Ziggo Sport is één kanaal en daar zijn dus alleen de wedstrijden van de Champions League (vanaf 1/8e finales) en de Premier League in 4k.

Met die Next Mini is het dus meer een marketingverhaal dan dat er daadwerkelijk veel aanbod is in 4K wat gekeken kan worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mediabox XL staat op zolder stof te vangen. Iemand deze al kunnen omruilen voor een Next mini? Kan de mini dan mooi gebruiken voor op de slaapkamer. :+ In de Woonkamer staat nog een 'oude' Humax 5200C.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fret Raket
flurb schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:44:
De ping tijden zijn beroerd, heb ook packet loss. Met name buiten het eigen netwerk van Ziggo. Soms wel 200ms naar de US. Effect is dat bv mijn sessie in iracing wordt afgekapt of dat video hapert. Lijkt mij niet de bedoeling. Het lijkt te zijn gestart na onderhoud op het netwerk in onze regio, op 8-4-22.
Heb je ook een Arris ConnectBox? Het zou zomaar kunnen dat deze na het onderhoud in routermode teruggezet is, als hij in bridgemode stond. Dat kan je blijkbaar aan de gebruikerskant niet betrouwbaar detecteren. Bij mij stond hij in routermode toen ik het onding toegestuurd kreeg, maar hij gaf bij mij bridgemode aan...

In routermode had ik sowieso 25% packetloss naar de ziggo gateway toe, en een stuk of 8 onstabiele kanalen (van de 24), ipv. 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:53
hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:47:
[...]

Ziggo sport via de CI+ is inderdaad kanaal 400, echter op de Next is het gewoon kanaal 14.
Dit zal dan denk ik ook op de Next Mini kanaal 14 worden?
Wel is de beeldkwaliteit op het UHD kanaal, ook bij van orginie HD uitzendingen stukken beter. Vergelijk je een parallel lopende uitzending op kanaal 401, lijkt het wel of ik ineens SD kijk ipv HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:13:
[...]
Ziggo sport via de CI+ is inderdaad kanaal 400, echter op de Next is het gewoon kanaal 14.
Dit zal dan denk ik ook op de Next Mini kanaal 14 worden?
Wel is de beeldkwaliteit op het UHD kanaal, ook bij van orginie HD uitzendingen stukken beter. Vergelijk je een parallel lopende uitzending op kanaal 401, lijkt het wel of ik ineens SD kijk ipv HD.
Ziggo Sport op kanaal 400 is de 4k versie van kanaal 401, van beiden is de gids 100% gelijk, tenminste, dat is wat ik hier zie via mijn VU+.

Kanaal 14 is hier bij mij een Full HD zender, kanaal 400 4k, kanaal 401 Full HD. Ik zit het nu te bekijken via mijn VU+, heb de Next nu even niet aangesloten staan.

Het Ziggo Sport pakket is volgens mij sinds enige tijd voor iedere abonnee beschikbaar vanaf een bepaald TV abonnement? Dus zonder dat er een Ziggo Sport abonnement voor hoeft te zijn aangegaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:31:
Het Ziggo Sport pakket is volgens mij sinds enige tijd voor iedere abonnee beschikbaar vanaf een bepaald TV abonnement? Dus zonder dat er een Ziggo Sport abonnement voor hoeft te zijn aangegaan?
Sinds 2017? Volgens mij zelfs onderdeel van "Kabel TV"? En altijd in HD?

Edit:
Volgens mij zelfs 2016, niet pas sinds 2017.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 19-04-2022 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:42:
[...]
Sinds 2017? Volgens mij zelfs onderdeel van "Kabel TV"? En altijd in HD?

Edit:
Volgens mij zelfs 2016, niet pas sinds 2017.
Nee, ik doel op het complete Ziggo Sport pakket, het zit nu schijnbaar "gratis" bij TV-Max; https://www.vodafoneziggo...ggo-sport-totaal-kanalen/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zxui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 18:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Hmm wat is ziggo aan het doen..

Ik logde even in in mijn-ziggo en kijk naar pakketten en wat ik allemaal kan wijzigen. Ik wijzig niks.
krijg ik opeens een mail dat mijn ziggo hotspot aan is gezet (die was al aan)
en ik heb opeens geen xxxxx..@ziggo.nl mail adres meer in mijn account staan. ik kan gelukkig nog wel inloggen mails versturen
Onderhoud bezig'''' staat er nu! en ik kan niks wijzigen.

haha ziggo wijzig dan ook niks voor mij please oke, graag gedaan dank u

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Leuke en goede reviews van @robertwebbe! Wellicht wel goed om even te vermelden dat Robert bij VodafoneZiggo werkt en dus niet compleet onafhankelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

@awenger Klopt. Maar ik doe dit op persoonlijke titel en geef wel mijn eerlijke mening. Mijn collega’s van communicatie zijn hier niet altijd even blij mee…
Ik ben van plan om binnenkort ook nog een uitgebreide geschreven productreview te schrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 20-04-2022 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robertwebbe schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:12:
@awenger
Ik ben van plan om binnenkort ook nog een uitgebreide geschreven productreview te schrijven.
Dan alvast twee vragen die je in misschien bij die review mee kunt nemen::

1) Ondersteunt de Next Mini IPv6?
2) Als ie achter een switch hangt is het dan van belang of die switch IGMP snooping ondersteunt?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Roetzen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:13:
[...]
2) Als ie achter een switch hangt is het dan van belang of die switch IGMP snooping ondersteunt?
De Next mini maakt geen gebruikt van Multicast streams. Dus IGMP snooping is niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59

rally

Deyterra Consultancy

Hoeveel bandbreedte gebruikt de Next Mini bij 4K, HD en SD kanalen?
Want ik neem aan dat dit af gaat van bandbreedte van je verbinding? Of is dat een verkeerde aanname?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Klopt het dat je met de Mediabox Next Mini geen verbinding kan maken over je interne netwerk naar bijv je NAS? Dus apps zoals Kodi/Plex/Emby zijn niet installeerbaar/gaan niet werken?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Zoals @awenger al zei, geen IGMP snooping.
En zoals @rally al vermoedde, dan gaat dit af van je bandbreedte. Gezien ik Internet Giga heb is dat voor mij geen enkel probleem. De bandbreedte is niet vast maar dynamisch en er is sprake van enige buffering. Het ligt ook nog eens aan de content die je bekijkt hoeveel er gevraagd wordt. Als ik keek hoeveel het was (momentopname) dan zag ik waardes tussen de 8 en 25 Mbps. Ik zal eens kijken of ik ergens een gemiddelde bandbreedte kan vinden.

@Roetzen IPv6 wordt ondersteund *O* , zie mijn 2e video bij 3:35. Het staat bij mij niet aan om een bepaalde reden.

@Bolk Ik denk dat de mini prima verbinding kan maken met je NAS alleen zijn er geen Kodi/Plex/Emby apps. Ik denk dat deze ook nooit zullen komen voor de Mini, daar zul je dan een andere mediaplayer voor moeten gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 20-04-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:47:
Hoeveel bandbreedte gebruikt de Next Mini bij 4K, HD en SD kanalen?
Want ik neem aan dat dit af gaat van bandbreedte van je verbinding? Of is dat een verkeerde aanname?
Die aanname is goed, waar zou die bandbreedte anders vandaag moeten komen ;-)
Bolk schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:47:
Klopt het dat je met de Mediabox Next Mini geen verbinding kan maken over je interne netwerk naar bijv je NAS? Dus apps zoals Kodi/Plex/Emby zijn niet installeerbaar/gaan niet werken?
Het heeft dezelfde apps als de normale Next (zover ik weet) dus geen Kodi e.d. Dan kun je beter een GoogleTV kastje kopen en daar de ZiggoTV app op zetten, dan heb je hetzelfde voor minder geld en kun je alle apps installeren die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59

rally

Deyterra Consultancy

jongetje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:33:
[...]

Die aanname is goed, waar zou die bandbreedte anders vandaag moeten komen ;-)
Bij sommige technieken van providers wordt het TV signaal via een aparte stream opgezet, waardoor het niet van de bandbreedte van de klant af gaat (eenvoudig gezegd).
Maar ik vermoedde dit al. Rechtvaardigt wel waarom de bandbreedte steeds verder omhoog moet met die 4K streams :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Alle keuzes hebben voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
awenger schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:30:
[...]

De Next mini maakt geen gebruikt van Multicast streams. Dus IGMP snooping is niet van belang.
Dus voor iedere live stream (bijv het NOS journaal) wordt er een eigen sessie opgezet tussen de klant en de server vanwaar de live stream wordt verzonden? Dat lijkt me een recept voor congestie aan de top. Had ViaPlay daar ook geen problemen mee? En vandaar dat Ziggo een DVB-C kanaal heeft geopend daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:55:
[...]

Dus voor iedere live stream (bijv het NOS journaal) wordt er een eigen sessie opgezet tussen de klant en de server vanwaar de live stream wordt verzonden? Dat lijkt me een recept voor congestie aan de top. Had ViaPlay daar ook geen problemen mee? En vandaar dat Ziggo een DVB-C kanaal heeft geopend daarvoor?
Het verschil met Viaplay is al zodanig dat streams van ziggo binnen het eigen netwerk blijven waar Viaplay op dure CDN’s moet leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roetzen Zo doet bijv. T-mobile dat ook met hun tv platform. Maakt het voor de klant ook eenvoudiger doordat je geen igmp switches nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:15:
@Roetzen Zo doet bijv. T-mobile dat ook met hun tv platform. Maakt het voor de klant ook eenvoudiger doordat je geen igmp switches nodig hebt.
Dat de klant dan geen switches met IGMP snooping nodig heeft is natuurlijk een voordeel voor de klant.
Als voordeel van IP TV boven DVB-C wordt altijd genoemd dat je bij DVB-C het hele aanbod aan live TV op de kabel moet hebben. Onafhankelijk van of iemand er naar kijkt of niet. Bij IP TV hoef je alleen die kanalen te streamen waar iemand op dat segment naar kijkt. Dat zou een hele hoop bandbreedte besparen. Maar zonder multicast gaat dat verhaal natuurlijk niet op en zul je mogelijk juist meer bandbreedte nodig hebben...

Zoals @robertwebbe al opmerkte: elke keuze heeft zijn voor- en nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rally schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:48:
[...]
Bij sommige technieken van providers wordt het TV signaal via een aparte stream opgezet, waardoor het niet van de bandbreedte van de klant af gaat (eenvoudig gezegd).
Maar ik vermoedde dit al. Rechtvaardigt wel waarom de bandbreedte steeds verder omhoog moet met die 4K streams :)
Ziggo heeft in het verleden aangegeven extra ruimte te reserveren bij gebruik van een Connectbox en de Next, zodat het "Next verbruik" niet van je internetsnelheid af zou gaan. Wat daar nu in de praktijk van terecht is gekomen durf ik niet te zeggen; https://community.ziggo.n...xt-Mijn-modem/td-p/213528

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:37:
[...]

Ziggo heeft in het verleden aangegeven extra ruimte te reserveren bij gebruik van een Connectbox en de Next, zodat het "Next verbruik" niet van je internetsnelheid af zou gaan. Wat daar nu in de praktijk van terecht is gekomen durf ik niet te zeggen; https://community.ziggo.n...xt-Mijn-modem/td-p/213528
Ben benieuwd hoe Ziggo dat technisch dan doet als je slechts aansluit op je normale LAN.
Je kabelmodem krijgt toch sowieso een vaste bandbreedte in een configprofile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:32:
En zoals @rally al vermoedde, dan gaat dit af van je bandbreedte. Gezien ik Internet Giga heb is dat voor mij geen enkel probleem.
Zeker weten? Ik zou dit toch nog even checken/testen. ;)
hardware-lover schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:37:
[...]

Klopt. Binnen de Docsis specificaties kan je aparte service flows definiëren. Zo kan je er even simpel gezegd voor zorgen dat je een gereserveerd stukje capaciteit met aangepaste QoS kan toewijzen aan de DTV streams zonder dat dit van je maximale snelheid afgaat. De meest recente modems hebben de mogelijkheid om deze aparte service flow op te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 20-04-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Next mini omgeruild met de mediabox xl, paar dagen heb ik hem in huis.
Kosten a 19,95 admin kosten

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Zojuist te horen gekregen dat de snelheden van zakelijk internet omhoog gaan (bij veel wordt de download verdubbeld). Is er ook zoiets bekend voor de consumenten lijnen?

https://www.ziggo.nl/zake..._u=9618568&mi_ecmp=BCP740

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 11-09 16:17
Ziggo: In juli gaan de internetsnelheden omhoog

https://www.ziggo.nl/zake...ternetsnelheid-meegroeien

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die Next Mini lijkt me wel ideaal. Ik heb nu een gewone Next die ik achter mijn tv heb 'geplakt' met tie-wraps. Je moet dan al wel oppassen dat ie nog voldoende frisse lucht krijgt, omdat de fan anders hard gaat blazen. Nu geen probleem, omdat ik een vrij ruime tv-beugel heb (zo'n zwenkbare).

Ik ben echter aan het oriënteren naar een Oled-tv die ik vlak tegen de muur wil plaatsen. Het lijkt erop dat de Next op deze manier niet meer achter de tv past. Misschien net (een LG OLED heeft nog wel wat loze ruimte aan de bovenkant), echter is er dan totaal geen koeling en gaat de fan vast weer heel hard blazen. Zo'n Next mini lijkt me dan ideaal. En zal dan ook blij zijn dat ik van de coax-kabels af ben. Gebruik nu al een Chromecast TV (met remote) icm. de Ziggo GO app op mijn tweede tv en dat werkt al prima. Heb er daarom wel vertrouwen in dat zo'n Next Mini ook prima gaat werken. Iemand een idee of die Next Mini wel Dolby Digital ondersteunt? Heb nl. een Sonos Beam en nadeel van de Chromecast is dat je dan geen surround hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:01:
Zojuist te horen gekregen dat de snelheden van zakelijk internet omhoog gaan (bij veel wordt de download verdubbeld). Is er ook zoiets bekend voor de consumenten lijnen?

https://www.ziggo.nl/zake..._u=9618568&mi_ecmp=BCP740
Screenshot voor het leesgemak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLJrExYqYaY9JkpDCERCcX48sNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pimbTnP86SwwcW7kCrCDvPRs.jpg?f=fotoalbum_large

Zit er zelf niet om verlegen, maar qua klantenbinding wellicht jammer dat de upload niet bepaald een boost krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 20-04-2022 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ook voor de particulier gaan ze omhoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqZoyDm7EloRFXuekNSsQo1DAtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDtjyVnRSCw5D78x4fTW0rpV.jpg?f=fotoalbum_large

bron: doorgestuurd gekregen van maatje die bij Ziggo werkt.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Technomania schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:13:
[...]

[knip]
Ik mis er een paar voor de particulier? De hogere snelheden laten ze ongemoeid?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Haha echt tegelijkertijd gepost.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Technomania schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:13:
[...]

[Afbeelding]

bron: doorgestuurd gekregen van maatje die bij Ziggo werkt.
In fZiggo gebied kreeg je bij basic al 50/20 ipv 40/5. Dat was al een mazzeltje. An sich fair dat ze dit nu gelijk trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

Technomania

Huiskamer verslaafde.

hardware-lover schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:16:
[...]

Ik mis er een paar voor de particulier? De hogere snelheden laten ze ongemoeid?
Geen idee eigenlijk. Ik werkt niet voor Ziggo.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Pagina: 1 ... 247 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic