Wat levert meer voor Ziggo op? Situatie A: waarbij één klant de volle mep betaalt of situatie B: één klant die de volle mep betaalt plus één klant die een tientje per maand korting krijgt?feuniks schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:41:
[...]
Je ziet hier wel iets over het hoofd: als je klant bent, dan betaal je een bepaald bedrag per maand. Waarom zou je daar dan nog eens korting op willen of moeten krijgen? Korting krijg je om klant te worden en eventueel als je weer aangeeft een jaar klant te blijven. Als iedereen dus "korting" zou krijgen, dan betekent dat dat het abonnement te duur is. Als ik weet dat ik iedereen €10 korting geef, dan maak ik dat abonnement dus €10 duurder dan ik wil hebben. En als iemand niet vraagt om korting, dan heb ik dus €10 extra winst!
Kijk even in het KPN-forum voor de aanbieding. Deze staat ook op Pepper.darkdesign schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:10:
[...]
Gedurende de looptijd of een tijdelijke korting? Klinkt interessant
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat lijkt mij de beste manier om met die absurde (in vergelijk met klanten die al jaren de volle mep betalen) kortingsacties om te gaan, gewoon switchen.THE_BASE schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:10:
[...]
No worries, ik ben zojuist overgestapt op KPN 1 Gbps + TV voor nog geen 27 euro per maand.
Die actie van KPN is slechts een week geldig, maar ik weet zeker dat Ziggo dit gaat voelen. Niet zozeer deze actie, ook andere acties van KPN uit.Wolly schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:54:
[...]
Dat lijkt mij de beste manier om met die absurde (in vergelijk met klanten die al jaren de volle mep betalen) kortingsacties om te gaan, gewoon switchen.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Een product is pas te duur als niemand het meer hebben wil vanwege de prijs. Verder is Ziggo een commercieel bedrijf en die moet nu eenmaal winst maken, dat is een simpele economische wet. Hoeveel winst? Het liefst zoveel mogelijk, niet omdat het nodig is maar omdat het kan.feuniks schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:41:
Je ziet hier wel iets over het hoofd: als je klant bent, dan betaal je een bepaald bedrag per maand. Waarom zou je daar dan nog eens korting op willen of moeten krijgen? Korting krijg je om klant te worden en eventueel als je weer aangeeft een jaar klant te blijven. Als iedereen dus "korting" zou krijgen, dan betekent dat dat het abonnement te duur is. Als ik weet dat ik iedereen €10 korting geef, dan maak ik dat abonnement dus €10 duurder dan ik wil hebben. En als iemand niet vraagt om korting, dan heb ik dus €10 extra winst!
Om korting vragen is heel normaal, het levert immers beide partijen voordeel op. Jij krijgt korting en ziggo bindt weer een klant voor een jaar aan zich. Een win-win situatie lijkt me.
Het is natuurlijk eigenlijk raar dat als je niet elk jaar switched van leverancier, je dief bent van je eigen portemonnaie.. (of iets regelt door te doen alsof je opstapt). Daarom heb ik al jaren dubbele infrastructuur en hou die in stand: coax voor Z. En utp met de juiste IPM snooping switches voor K. Het blijft een gedoe maar ja tientjes per maand verschil voor als je niets doet, serieus geld! Mobiele abonnementen ook losgekoppeld, alles om maar te voorkomen dat ik bij een leverancier in een ‘lock-in’ terecht kom.
In een groeimarkt zou dat idd raar zijn maar iedereen heeft al internet en tv, de markt is verzadigd, er zijn geen nieuwe klanten meer. De providers kunnen niet meer groeien terwijl dat wel nodig is om te overleven, anders worden ze vroeg of laat opgegeten door een groter bedrijf met meer geld. Om toch te groeien kunnen ze alleen maar proberen om klanten te verleiden om over te stappen, door korting en/of cadeau's zoals tv-pakketten of wifi-spots te bieden. Dan zegt die klant de huidige provider op, die wordt zwakker en jij wordt sterker. Daarom zijn nieuwe klanten meer waard dan zittenblijvers maar dat wordt vaak niet begrepen.mv_ak schreef op woensdag 6 april 2022 @ 02:01:
Het is natuurlijk eigenlijk raar dat als je niet elk jaar switched van leverancier, je dief bent van je eigen portemonnaie.. (of iets regelt door te doen alsof je opstapt).
Ja maar het voelt met de huidige prijsstelling en bijna idiote kortingen toch raar dat de zittenblijvers dit blijkbaar financieren. Want per saldo weinig groei. Hadden ze beter een deel kunnen investeren in beter netwerk, diensten en onderlinge prijsafspraken zodat de markt wat stabieler wordt ipv dit gedoe steeds.grun93 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 05:51:
[...]
In een groeimarkt zou dat idd raar zijn maar iedereen heeft al internet en tv, de markt is verzadigd, er zijn geen nieuwe klanten meer. De providers kunnen niet meer groeien terwijl dat wel nodig is om te overleven, anders worden ze vroeg of laat opgegeten door een groter bedrijf met meer geld. Om toch te groeien kunnen ze alleen maar proberen om klanten te verleiden om over te stappen, door korting en/of cadeau's zoals tv-pakketten of wifi-spots te bieden. Dan zegt die klant de huidige provider op, die wordt zwakker en jij wordt sterker. Daarom zijn nieuwe klanten meer waard dan zittenblijvers maar dat wordt vaak niet begrepen.
Maar ik snap het ook wel hoor, in een markt die steeds minder gaat opbrengen moet je nog steeds marktaandeel houden om interessant te blijven. Want op termijn stellen de providers nog weinig voor, alles media tv gaat via IP en dat wordt een goedkope commodity. Blijft over de diensten en die worden straks uitsluitend bijna geleverd door de Amerikanen voor het deel wat commercieel interessant is. Vreemd eigenlijk, miljardenbusiness hé Europa?? De providers kunnen nog wat verdienen aan de overheid voor het doorgeven publieke kanalen maar dat is het dan ook wel.
[ Voor 20% gewijzigd door mv_ak op 06-04-2022 11:13 ]
Maar dat mag nou net niet vanwege de antikartelwetgeving...mv_ak schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:06:
[...]
en onderlinge prijsafspraken zodat de markt wat stabieler wordt ipv dit gedoe steeds.
Een bedrijf zou ook kunnen kiezen voor korting voor vaste klanten. Hoe langer je lid bent hoe meer korting. Gaat meestal niet om megabedragen maar het voelt toch als een kadootje.grun93 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 05:51:
[...]
Daarom zijn nieuwe klanten meer waard dan zittenblijvers maar dat wordt vaak niet begrepen.
Een ANWB doet dit bijvoorbeeld:
Of een Essent met Thuisvoordeel:Op basis van de duur van je lidmaatschap ontvang je Trouwe-Ledenvoordeel. Als je 10 tot 25 jaar lid bent, heb je een gouden pas. Kijk hier voor alle voordelen met je gouden pas.
Met Thuisvoordeel krijg je altijd voordeel. Hoeveel voordeel dat is, hangt af van het aantal jaren dat je klant bent.
Het is niet alleen dat er geen korting wordt gegeven dat ik vertrek, want de service en de stabiele verbinding zijn prima.
Het zijn meerdere aspecten: de lage download tegen een redelijk hoge prijs, de jaarlijkse prijsstijgingen (wil niet zeggen dat KPN dat niet doet), het vertrek van heel veel voetbal en andere extra diensten. We zijn al overgestapt van Vodafone naar KPN Mobiel.
Daarnaast is het een goed moment om over te stappen naar 1 Gbps + TV voor 35 euro per maand en alle voordelen die we hebben en krijgen i.c.m. KPN Mobiel.
Het zijn meerdere aspecten: de lage download tegen een redelijk hoge prijs, de jaarlijkse prijsstijgingen (wil niet zeggen dat KPN dat niet doet), het vertrek van heel veel voetbal en andere extra diensten. We zijn al overgestapt van Vodafone naar KPN Mobiel.
Daarnaast is het een goed moment om over te stappen naar 1 Gbps + TV voor 35 euro per maand en alle voordelen die we hebben en krijgen i.c.m. KPN Mobiel.
Korting is een zwaktebod en een sigaar uit eigen doos, of in het geval van ziggo soms uit andermans' doos (de zittenblijvers betalen zoals eerder aangehaald).grun93 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:09:
[...]
Een product is pas te duur als niemand het meer hebben wil vanwege de prijs. Verder is Ziggo een commercieel bedrijf en die moet nu eenmaal winst maken, dat is een simpele economische wet. Hoeveel winst? Het liefst zoveel mogelijk, niet omdat het nodig is maar omdat het kan.
Was dat niet de slogan van een concurrent?.
YouTube: Tele2 commercial OmdatHetKan
Dat ze winst 'moeten' maken vanwege een economische wet is onzin. Dat is alleen maar omdat ze ervoor gekozen hebben met aandeelhouders te werken, snelle groei, snel investeren etc etc. Je kan nog steeds prima een bedrijf runnen waar iedereen eerlijk betaald word en de winst niet schofterig hoog is voor slechts een percentage van het personeel.
Om korting vragen is heel normaal, het levert immers beide partijen voordeel op. Jij krijgt korting en ziggo bindt weer een klant voor een jaar aan zich. Een win-win situatie lijkt me.
Ziggo, voorheen Casema, heeft altijd al een semi-monopolie op snelle verbindingen gehad in veel gebieden en hun klantenservice (want ik stam nog uit het casema tijdperk) is nooit boven niveau rioolputje uitgekomen. Ik heb nog nooit een bevredigend gesprek of interactie met ze gehad ongeacht het onderwerp, zelfs niet voor doodsimpele zaken die makkelijk op te lossen hadden moeten zijn. En ik heb in 20+ klant-zijn echt voldoende kansen voor verbetering aangedragen.
Ik ben blij dat we nu eindelijk op glasvezel over kunnen, want nu heb ik keuze in mijn ISP. Ik vind Ziggo een walgelijk bedrijf waar ik nooit en te nimmer meer klant wil zijn of worden.
Dat zou de uitstroom inderdaad kunnen beperken. Maar als elk bedrijf dit gaat doen dan zit de markt op slot. De koek is verdeeld, niemand stapt nog over. Zolang je als klant beseft dat je die korting zelf betaald hebt is het prima. Waar komt dan de noodzakelijke groei vandaan?njitter schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:24:
Een bedrijf zou ook kunnen kiezen voor korting voor vaste klanten. Hoe langer je lid bent hoe meer korting. Gaat meestal niet om megabedragen maar het voelt toch als een kadootje.
Ik niet. Sterker nog, dit jaar ben ik klant van Ziggo, na een goed gesprek deden ze een aanbod wat ik niet kon weigeren. Sowieso stap ik meestal ieder jaar over en ben ieder jaar ook weer ergens een nieuwe klant met de bijbehorende voordelen. Nadeel is wel dat enige flexibiliteit vereist is, je moet bereid zijn een stap terug te doen qua snelheid, van 100/30 naar 1000/50 en weer terug bijvoorbeeld. Dat maakt mij niet uit maar dat zal vermoedelijk niet voor iedereen gelden.HTT-Thalan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:26:
Ik ben blij dat we nu eindelijk op glasvezel over kunnen, want nu heb ik keuze in mijn ISP. Ik vind Ziggo een walgelijk bedrijf waar ik nooit en te nimmer meer klant wil zijn of worden.
Mooie discussie / marktanalyse om te lezen. Maar laten we niet doen alsof alleen Ziggo sigaren uit eigen doos geeft. De huidige aanbieding van KPN komt ook ergens vandaan.
Gelukkig worden er nog huizen gebouwd of bestaande panden omgeturnd tot (tijdelijke) woningen. Er zit nog wat groei in de markt.
Gelukkig worden er nog huizen gebouwd of bestaande panden omgeturnd tot (tijdelijke) woningen. Er zit nog wat groei in de markt.
Want het gras bij de buren is altijd groener, nietwaar?HTT-Thalan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:26:
Ik vind Ziggo een walgelijk bedrijf waar ik nooit en te nimmer meer klant wil zijn of worden.
Laat ons volgend jaar even weten hoe je er dan tegenaan kijkt!
Ik heb al 15+ jaar achter elkaar Ziggo dus geen idee, ik baseer mijn mening puur op het opgesloten gevoel van al die jaren geen goed alternatief te hebben gehad en toch te hebben moeten 'dealen' met hun praktijken. Glasvezel an sich is niet perse de oplossing, maar wel het feit dat ik daar uit 10+ providers kan kiezen.Gadget Freak schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:24:
[...]
Want het gras bij de buren is altijd groener, nietwaar?
Laat ons volgend jaar even weten hoe je er dan tegenaan kijkt!
Generaliseren is een vak, Vodafone dus ook niet neem ik aan.HTT-Thalan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:26:
[...]
Enige argumenten waren te complex te verzinnen.
Gelukkig ben je als individu ook totaal oninteressant voor Ziggo.
Eens, wij stappen nu over naar KPN na decennia Ziggo en moeten daarbij smartcards gaan missen. Dus op andere manieren tv kijken dan met een simpel kaartje. Mocht ik weer terug willen naar Ziggo dan zijn die kaarten dus niet meer bruikbaar.grun93 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:09:
[...]
Nadeel is wel dat enige flexibiliteit vereist is, je moet bereid zijn een stap terug te doen qua snelheid, van 100/30 naar 1000/50 en weer terug bijvoorbeeld. Dat maakt mij niet uit maar dat zal vermoedelijk niet voor iedereen gelden.
De toekomst is denk ik toch IPTV. De kastjes die je gebruikt om TV te kijken worden steeds kleiner en kun je in de toekomst ook simpel achter een TV plakken. Dat zie je al in andere landen waar Global Liberty actief is.THE_BASE schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:01:
[...]
Eens, wij stappen nu over naar KPN na decennia Ziggo en moeten daarbij smartcards gaan missen. Dus op andere manieren tv kijken dan met een simpel kaartje.
Enige nadeel is dat TV kijken steeds meer een service is. Je hebt lokaal niks meer staan qua opnames etc. En als je internet storing hebt dan kun je weinig meer.
Als je nu Ziggo Internet +TV Compleet zou nemen dan krijg je één Mediabox Next.
Kun je dan op een 2e TV alleen TV kijken door een extra Mediabox Next of CI+ module te huren ad E5 / E2 per maand
Kun je dan op een 2e TV alleen TV kijken door een extra Mediabox Next of CI+ module te huren ad E5 / E2 per maand
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
@Help!!!! Nee, je hebt toegang tot het ongecodeerde deel van de kabel (vrije zenders, 4444). Je hebt ook toegang tot het Ziggo Go platform.
Als je dezelfde beeldkwaliteit wilt dan zal je wel een extra ci+/decoder moeten huren.
Als je dezelfde beeldkwaliteit wilt dan zal je wel een extra ci+/decoder moeten huren.
- knip -
^
Heb je dan ook HD zenders of alleen SD ?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Klein onbetekend voorbeeldje: De storing van vandaag (niet veroorzaakt door Ziggo zelf maar door graafwerkzaamheden) werd pas na ±1 uur gemeld door Ziggo en rond 12:03 online gezet op hun storingspagina.wvkreg schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:16:
[...]
Generaliseren is een vak, Vodafone dus ook niet neem ik aan.
Enige argumenten waren te complex te verzinnen.
Gelukkig ben je als individu ook totaal oninteressant voor Ziggo.
Verderop de dag veranderde die tijd ineens naar 14:03.... waarom dat? Statistieken opknappen?
Bellen omdat er een fout is gemaakt in een overzetting (bij verhuizing) en bepaalde toezeggingen krijgen van een collega die daarna 'vergeten' worden op te schrijven. "Kun je die collega dan niet even mailen of bellen" - nee, wij kunnen niet intern met collega's communiceren

Een vraag stellen (enige jaren terug alweer) over de jaarlijkse verhoging van het tarief. Ik stel de vraag waarom het verhoogd word: het antwoord is voorspelbaar uiteraard, het gewoonlijke gedoe over 'verbetering veiligheid', 'verhoging snelheid' en 'meer diensten aanbieden'. Ik geef terug dat het abonnement dat ik destijds had helemaal niet in aanmerking kwam voor een snelheidsverhoging, dat een veilig netwerk een doodnormaal onderdeel van hun dienst zou moeten zijn en dat ik helemaal niet om extra diensten heb gevraagd (dus waarom moet ik er voor betalen). Vervolgens erkent hij dat dit allemaal klopt, maar dat ik de prijsverhoging toch ga krijgen. Wees dan gewoon eerlijk en geef me de echte reden, ik vind het zo disrespectvol om bullshit te verkopen aan je klanten en dan zeker onzin die je binnen 30 seconden onderuit maait. Het boeit ze gewoon niet.
Een medewerker die ik later nog eens sprak gaf aan dat ze wel degelijk een korting konden aanbieden als compensatie voor de verhoging, maar dan moest ik eerst 'dreigen dat ik weg zou gaan'. Toen ik dat deed kreeg ik (van diezelfde medewerker) vrolijk het ingestudeerde zinnetje met verbonden aanbod tot korting gepresenteerd

Ik baseer mijn mening niet op landelijke statistieken, maar ook niet op basis van 1 of 2 interacties. Ik heb al bijna mijn hele werkende leven contact met ze en in al die jaren is het niveau alleen maar verder gezakt op de servicedesk.
De verbinding, als hij werkt (en dat is meestal zo), heb je weinig over te klagen. De organisatie echter...
- edit -
de storing, die om 18:00 verholpen zou zijn, is om 18:04 aangepast naar 21:00. Want blijkbaar konden ze om 5 voor zes nog niet zien aankomen dat ze het niet gingen halen. Het is maar een klein dingetje, toegegeven, en ik weet zeker dat er daar een groep mensen gefrusteerd staat te zwoegen om de boel weer online te krijgen, maar het gevoel dat ze in al die jaren hebben weten te creëren is dat de klantbeleving altijd op de laatste plaats komt, en ze hebben nog nooit een successvolle poging gedaan daar verandering in te brengen.
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-04-2022 18:08 ]
Een aantal zenders wordt inderdaad ongecodeerd in HD doorgegeven. Zoals NPO 1, 2 en 3. En nog een paar andere zenders. Maar that's it. De rest is in SD kwaliteit. En ook niet elke zender wordt dan doorgegeven. SBS9 wordt bv niet ongecodeerd doorgegeven (zo ver ik weet).Help!!!! schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:49:
Het is gewoon wennen aan de verandering. In principe kijken we heel veel via streamingdiensten. De enkele keer dat we een tv-programma rechtstreeks willen kijken zullen we de tv-app moeten opstarten. Doen we overigens nu ook al steeds vaker, het is best omslachtig om te wisselen naar de bron tv als je gewoon de app op Apple TV kunt opstarten.njitter schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:07:
[...]
De toekomst is denk ik toch IPTV. De kastjes die je gebruikt om TV te kijken worden steeds kleiner en kun je in de toekomst ook simpel achter een TV plakken. Dat zie je al in andere landen waar Global Liberty actief is.
Enige nadeel is dat TV kijken steeds meer een service is. Je hebt lokaal niks meer staan qua opnames etc. En als je internet storing hebt dan kun je weinig meer.
Ok, duidelijk. Het gaat mij echt om de dienst. Ik bel nooit met de helpdesk. Ik zie de storing pagina dan wel.HTT-Thalan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:58:
[...]
Klein onbetekend voorbeeldje: De storing van vandaag (niet veroorzaakt door Ziggo zelf maar door graafwerkzaamheden) werd pas na ±1 uur gemeld door Ziggo en rond 12:03 online gezet op hun storingspagina.
Verderop de dag veranderde die tijd ineens naar 14:03.... waarom dat? Statistieken opknappen?
Bellen omdat er een fout is gemaakt in een overzetting (bij verhuizing) en bepaalde toezeggingen krijgen van een collega die daarna 'vergeten' worden op te schrijven. "Kun je die collega dan niet even mailen of bellen" - nee, wij kunnen niet intern met collega's communiceren.
Een vraag stellen (enige jaren terug alweer) over de jaarlijkse verhoging van het tarief. Ik stel de vraag waarom het verhoogd word: het antwoord is voorspelbaar uiteraard, het gewoonlijke gedoe over 'verbetering veiligheid', 'verhoging snelheid' en 'meer diensten aanbieden'. Ik geef terug dat het abonnement dat ik destijds had helemaal niet in aanmerking kwam voor een snelheidsverhoging, dat een veilig netwerk een doodnormaal onderdeel van hun dienst zou moeten zijn en dat ik helemaal niet om extra diensten heb gevraagd (dus waarom moet ik er voor betalen). Vervolgens erkent hij dat dit allemaal klopt, maar dat ik de prijsverhoging toch ga krijgen. Wees dan gewoon eerlijk en geef me de echte reden, ik vind het zo disrespectvol om bullshit te verkopen aan je klanten en dan zeker onzin die je binnen 30 seconden onderuit maait. Het boeit ze gewoon niet.
Een medewerker die ik later nog eens sprak gaf aan dat ze wel degelijk een korting konden aanbieden als compensatie voor de verhoging, maar dan moest ik eerst 'dreigen dat ik weg zou gaan'. Toen ik dat deed kreeg ik (van diezelfde medewerker) vrolijk het ingestudeerde zinnetje met verbonden aanbod tot korting gepresenteerddie ik niet aangenomen heb overigens - het stoot me gewoon tegen de borst hoe ontzettend dom ze je behandelen.
Ik baseer mijn mening niet op landelijke statistieken, maar ook niet op basis van 1 of 2 interacties. Ik heb al bijna mijn hele werkende leven contact met ze en in al die jaren is het niveau alleen maar verder gezakt op de servicedesk.
De verbinding, als hij werkt (en dat is meestal zo), heb je weinig over te klagen. De organisatie echter...
- edit -
de storing, die om 18:00 verholpen zou zijn, is om 18:04 aangepast naar 21:00. Want blijkbaar konden ze om 5 voor zes nog niet zien aankomen dat ze het niet gingen halen. Het is maar een klein dingetje, toegegeven, en ik weet zeker dat er daar een groep mensen gefrusteerd staat te zwoegen om de boel weer online te krijgen, maar het gevoel dat ze in al die jaren hebben weten te creëren is dat de klantbeleving altijd op de laatste plaats komt, en ze hebben nog nooit een successvolle poging gedaan daar verandering in te brengen.
Als ik korting wil dan bel ik opzeggingen en krijg ik korting, eens in de zoveel jaren. Voor de rest, ja monopolie maar het werkt wel binnen de afgesproken service levels.
Tja, dit gaat echt niet beter dan bij welke organisatie met 100+ man dan ook. Een service provider kan zo 1000FTE bezetten, over 6 a 7+ vestigingen verspreid door het hele land. Had je dan verwacht dat ze elkaar allemaal individueel kennen en met elkaar bellen? Sterker nog vaak is het ook nog een verhouding tussen ingehuurde personeel door externe partijen en intern. Zonde van de interactie die niet gelogd is of afspraak die eens misgaat maar dat gebeurd helaas.HTT-Thalan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:58:
[...]
Klein onbetekend voorbeeldje: De storing van vandaag (niet veroorzaakt door Ziggo zelf maar door graafwerkzaamheden) werd pas na ±1 uur gemeld door Ziggo en rond 12:03 online gezet op hun storingspagina.
Bellen omdat er een fout is gemaakt in een overzetting (bij verhuizing) en bepaalde toezeggingen krijgen van een collega die daarna 'vergeten' worden op te schrijven. "Kun je die collega dan niet even mailen of bellen" - nee, wij kunnen niet intern met collega's communiceren.
Een medewerker die ik later nog eens sprak gaf aan dat ze wel degelijk een korting konden aanbieden als compensatie voor de verhoging, maar dan moest ik eerst 'dreigen dat ik weg zou gaan'. Toen ik dat deed kreeg ik (van diezelfde medewerker) vrolijk het ingestudeerde zinnetje met verbonden aanbod tot korting gepresenteerddie ik niet aangenomen heb overigens - het stoot me gewoon tegen de borst hoe ontzettend dom ze je behandelen.
- edit -
Doorgaans bij storingscheckers in bijv. IT heb je ook Prio 1/2/3/4 afhankelijk daarvan zijn SLA's aan verbonden. Waarschijnlijk is er ergens gewoon een nieuw ticket aangeplakt waardoor de tijd is veranderd. Kan dat beter? Zeker, moet je je om zulke druk maken? Zou ik niet adviseren.
Zelfde als de prijsverhoging, wat verwacht je te horen. Waarom geloof je de medewerker die zegt dat het komt door verbeterde beveiliging/toename in bandbreedte niet, maar die andere medewerker bijv. niet. Dat jij beveiliging een dood normale zaak vind betekent niet dat het geen geld kost en met de toenemende dreiging vanuit Rusland een steeds belangrijker item. Dat jij niet gevraagd hebt om extra diensten is ook niet relevant, zoiets wordt bepaald op de menigte. Ze gaan dit echt niet stoppen omdat jij er niet om gevraagd hebt, in dat geval zijn ze je liever kwijt dan rijker. Dat is de eerlijke waarheid waar je naar zoekt?
Ik heb beide gehad, zowel glasvezel als Ziggo en ben op dit moment weer bij Ziggo. Het is overal 1 pot nat, maar met wat handigheidjes zoals vragen stellen in dit topic of de Ziggo Community scheelt je een hoop frustratie als ik het zo lees.
Jouw uitleg is net zo waarschijnlijk als de mijneSirMemeAlot schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:31:
[...]
Tja, dit gaat echt niet beter dan bij welke organisatie met 100+ man dan ook. Een service provider kan zo 1000FTE bezetten, over 6 a 7+ vestigingen verspreid door het hele land. Had je dan verwacht dat ze elkaar allemaal individueel kennen en met elkaar bellen? Sterker nog vaak is het ook nog een verhouding tussen ingehuurde personeel door externe partijen en intern. Zonde van de interactie die niet gelogd is of afspraak die eens misgaat maar dat gebeurd helaas.
Doorgaans bij storingscheckers in bijv. IT heb je ook Prio 1/2/3/4 afhankelijk daarvan zijn SLA's aan verbonden. Waarschijnlijk is er ergens gewoon een nieuw ticket aangeplakt waardoor de tijd is veranderd. Kan dat beter? Zeker, moet je je om zulke druk maken? Zou ik niet adviseren.
Zelfde als de prijsverhoging, wat verwacht je te horen. Waarom geloof je de medewerker die zegt dat het komt door verbeterde beveiliging/toename in bandbreedte niet, maar die andere medewerker bijv. niet. Dat jij beveiliging een dood normale zaak vind betekent niet dat het geen geld kost en met de toenemende dreiging vanuit Rusland een steeds belangrijker item. Dat jij niet gevraagd hebt om extra diensten is ook niet relevant, zoiets wordt bepaald op de menigte. Ze gaan dit echt niet stoppen omdat jij er niet om gevraagd hebt, in dat geval zijn ze je liever kwijt dan rijker. Dat is de eerlijke waarheid waar je naar zoekt?
Ik heb beide gehad, zowel glasvezel als Ziggo en ben op dit moment weer bij Ziggo. Het is overal 1 pot nat, maar met wat handigheidjes zoals vragen stellen in dit topic of de Ziggo Community scheelt je een hoop frustratie als ik het zo lees.
Je hebt ook gelijk dat dit bij heel veel grote bedrijven zo loopt, ook buiten de ISP markt. Daarom ben ik dit juist heel belangrijk gaan vinden en krijgen bedrijven die het wel goed doen bij mij voorrang
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.HTT-Thalan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:04:
[...]
Jouw uitleg is net zo waarschijnlijk als de mijnemaar ze hebben het voordeel van de twijfel bij mij al lang niet meer. Ik heb ze tientallen keren gesproken in de jaren en het ging gewoon te vaak mis op eerlijkheid, respect en service.
Je hebt ook gelijk dat dit bij heel veel grote bedrijven zo loopt, ook buiten de ISP markt. Daarom ben ik dit juist heel belangrijk gaan vinden en krijgen bedrijven die het wel goed doen bij mij voorrang.
Het klopt dat de telefonische klantenservice vaak niet verder komt dan een script. Zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn aansluiting (nieuwbouw '19) de klantenservice gebeld dat mijn nieuw gestuurde modem (abonnement sinds oktober '21) geen verbinding kreeg omdat er géén signaal op de lijn stond (er was immers ook geen DVB-C signaal). Volgens de klantenservice zat ik er naast want in het systeem stond alles goed. Er zou wel een monteur gestuurd kunnen worden, maar volgens de klantenservice op mijn eigen kosten omdat ik er naast zat.
Telefonische helpdesk wou wel namens mij een opmerking aan de monteur meegeven, dit ging op sarcastische toon vanuit de dame die ik aan de lijn had. "Volgens klant zit zijn huis nog niet aangesloten op de wijkkast". Uiteindelijk kwam de monteur me zeggen dat hij n.a.v. mijn opmerking eerst langs de wijkkast is geweest en er inderdaad nog een stofkap van mijn lijn gehaald moest worden, ik hier geen rekening voor krijg.
Telefonische klantenservice waardeloos, zelf sarcasme mogen nergeren en goed moeten communiceren, monteur ok.
Daarnaast is de Ziggo community (vrijwillige klanten-experts die medewerkers al adviseren voordat ze reageren) zeer bedreven, en zijn de community medewerkers ook bekwaam met meer mogelijkheden/rechten dan de belmieps.
Zo hoef je bijvoorbeeld niet met de klantenservice te bellen voor een Ubee UBC1318ZG, dan komt het script niet verder dan "Ken ik niet", "Alleen voor bedrijven" of "Niet meer leverbaar". Maar toch hebben aardig wat Tweakers via de Ziggo community en medewerkers aldaar zo'n Ubee kunnen regelen.
Met de ervaring die ik heb opgedaan, zou ik kunnen zeggen dat de klantenservice waardeloos is. Maar, ik sta tegen de wind in te pissen als ik ze bel, want ik weet ook dat ik op het Ziggo forum uitstekend geholpen wordt.
Korting dmv jaarlijks te verlengen is me in het verleden (eerder abonnement gehad tot 2014) wel vriendelijk gelukt met de telefonische klantenservice.
Lang verhaal kort; Je moet even weten waar de voorrangsweg ligt, tegen de wind in pissen is dan een keuze.
Ik zit al sinds 2005 bij Ziggo en heb weinig klachten. Als ik ze bel met een willekeurige vraag krijg ik regelmatig een paar maanden gratis Movies & Series XL of Film 1.
Qua storing met internet/tv valt het ook wel mee. Zit zelf in Ziggo gebied Limburg Midden
Qua storing met internet/tv valt het ook wel mee. Zit zelf in Ziggo gebied Limburg Midden
[ Voor 12% gewijzigd door WinterMute2025 op 07-04-2022 11:10 ]
Daar heb ik dynamic DNS voor. Draait als een plugin op m'n Opnsense router.BonzO schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:43:
[Afbeelding]
Voor het eerst in 3-4 jaar dat mijn IP is gewijzigd. Ik hoop dat het geen regulier iets wordt.
Whatever.
Ja, ubiquiti ondersteund ook een hoop DDNS providers, maar probeer het nog te ontwijken, vooral als het ook zonder kan.Harmen schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:11:
[...]
Daar heb ik dynamic DNS voor. Draait als een plugin op m'n Opnsense router.
Ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt. Vanochtend viel mijn verbinding uit, en werkte pas weer na een restart van mijn modem.BonzO schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:43:
[Afbeelding]
Voor het eerst in 3-4 jaar dat mijn IP is gewijzigd. Ik hoop dat het geen regulier iets wordt.
Daarna is mijn IP adres gewijzigd in 77.248.xxx.xxx, na dit jarenlang hetzelfde was (217.103.xxx.xxx)
Vanmiddag gebeurde het nog een keer, nu zonder restart van het modem (naar 89.99.xxx.xxx)
Het maakt me niet zoveel uit, ik gebruik ook een DDNS service.
Google heeft echter al twee keer een kritieke beveiligingsmelding gegeven, omdat ik steeds vanaf
een ander IP afdres inlogde. Ik hoop maar dat het geen gewoonte wordt van Ziggo...
Sinds deze week zijn de SD versies van een aantal zenders uitgeschakeld. Alleen nog in HD, zelfs in het goedkoopste TV pakket.
https://mediamagazine.nl/...-standaard-bij-ziggo/?ampSinds deze week zijn ook de televisiezenders
FOX, Comedy Central, Spike, Discovery, National Geographic Channel, Eurosport 1, TLC, MTV HD, Disney Channel, Nickelodeon, VRT één, VRT Canvas, ARD en ZDF in HD-kwaliteit te kijken via het pakket Kabel TV.
Zo wordt het wel interessant om TV Start op te zeggen. Want dan krijg je de zender dus ook in HD i.p.v. SD als ik het goed begrijp?U123456 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:30:
Sinds deze week zijn de SD versies van een aantal zenders uitgeschakeld. Alleen nog in HD, zelfs in het goedkoopste TV pakket.
[...]
https://mediamagazine.nl/...-standaard-bij-ziggo/?amp
Het is dat ik nu weer een jaartje vast zit. Maar volgend jaar dan eens inventariseren welke zenders er überhaupt in het goedkoopste TV pakket zitten en of dat dan SD of HD is. Meer dan NPO, RTL, SBS / ..., Discovery & National Geographic kijk ik toch niet.
Worden de bestaande SD zenders vervangen door HD (op hetzelfde kanaal) zodat de zenderlijst niet wordt aangepast?U123456 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:30:
[...]
https://mediamagazine.nl/...-standaard-bij-ziggo/?amp
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb dat sinds een maandje al gedaan. Ik kan met kabel-tv naar alle zenders kijken waar ik behoefte aan heb en kijk eigenlijk altijd via Apple-TV Ziggo-GO app. En die kwaliteit vind ik acceptabel. En rest van de Start of Complete features kunnen mij eerlijk gezegd gestolen worden.RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:53:
[...]
Zo wordt het wel interessant om TV Start op te zeggen. Want dan krijg je de zender dus ook in HD i.p.v. SD als ik het goed begrijp?
DDNS is leuk, maar firewall rules (tbv poort forwarding) moeten dan wel steeds aangepast wordenHarmen schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:11:
[...]
Daar heb ik dynamic DNS voor. Draait als een plugin op m'n Opnsense router.

Het goedkoopste pakket is gratis. Ik heb bewust internet only omdat je zelfs daar DVB-C bij krijgt. Het gaat me om NPO HD wat ik anders gratis via Digitenne DVB-T2 zou kijken, maar Ziggo maakt het wel heel ludiek zo. Laatst nog een film op Veronica SD zitten kijken, was goed te doen.RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:53:
[...]
Zo wordt het wel interessant om TV Start op te zeggen. Want dan krijg je de zender dus ook in HD i.p.v. SD als ik het goed begrijp?
Het is dat ik nu weer een jaartje vast zit. Maar volgend jaar dan eens inventariseren welke zenders er überhaupt in het goedkoopste TV pakket zitten en of dat dan SD of HD is. Meer dan NPO, RTL, SBS / ..., Discovery & National Geographic kijk ik toch niet.
-edit-
Net de zenders opnieuw laten zoeken. De extra HD zenders zitten er inderdaad tussen 😁
[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 08-04-2022 10:18 ]
Is dat zo ? die blijven toch gewoon bestaan in je router je krijgt enkel een ander IP welke je doorgeeft aan je DDNS service zodat de naam weer naar het juiste IP wijst.SniperGuy schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:04:
[...]
DDNS is leuk, maar firewall rules (tbv poort forwarding) moeten dan wel steeds aangepast worden![]()
![]()
Tenzij je portforwading gebruikt en alleen specifieke Ziggo Source IP adressen toestaatjimmya3 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:10:
[...]
Is dat zo ? die blijven toch gewoon bestaan in je router je krijgt enkel een ander IP welke je doorgeeft aan je DDNS service zodat de naam weer naar het juiste IP wijst.
DDNS zal inderdaad wel blijven werken (daarvoor is het ook bedacht). Ik heb een hele rits forwards die ik allemaal aan zou moeten passen bij wijzigen van het ziggo IP adres bij de source...
[ Voor 19% gewijzigd door SniperGuy op 08-04-2022 10:13 ]
ah kijk IP whitelisting dat stond er niet bij... in dat geval wellicht handiger als je in plaats van IP whitelist een DNS whitelist maakt.SniperGuy schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:12:
[...]
Tenzij je portforwading gebruikt en alleen specifieke Ziggo Source IP adressen toestaat
Unifi ondersteund dat niet geloof ik (of ik moet met API's gaan werken)jimmya3 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:13:
[...]
ah kijk IP whitelisting dat stond er niet bij... in dat geval wellicht handiger als je in plaats van IP whitelist een DNS whitelist maakt.
https://community.ui.com/...82-4fe1-8e27-bfe8bf848990
[ Voor 16% gewijzigd door SniperGuy op 08-04-2022 10:15 ]
Die zonder Ziggo GO is dan inderdaad al helemaal interessant want dat gebruik ik nu ook zeer zelden tot nooit (voor zover ik TV kijk).Chris.nl schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:07:
[...]
Het goedkoopste pakket is gratis. Ik heb bewust internet only omdat je zelfs daar DVB-C bij krijgt. Het gaat me om NPO HD wat ik anders gratis via Digitenne DVB-T2 zou kijken, maar Ziggo maakt het wel heel ludiek zo. Laatst nog een film op Veronica SD zitten kijken, was goed te doen.
Ja joh. Opslagmedium aan de TV hangen en je kan nog opnemen en timeshiften ook.RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:17:
[...]
Die zonder Ziggo GO is dan inderdaad al helemaal interessant want dat gebruik ik nu ook zeer zelden tot nooit (voor zover ik TV kijk).
Het was ooit ongeveer alleen NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport.
Dat beginnen er echter steeds meer te worden. Op dit moment zie ik de volgende niet versleutelde HD-zenders:
NPO 1 HD, NPO 2 HD, NPO 3 HD, FOX HD, Ziggo TV HD, Ziggo Sport, Comedy Central HD, Spike HD, Discovery HD, National Geographic Channel HD, Eurosport 1 HD, TLC HD, MTV HD, Disney Channel HD, Nickelodeon HD, één HD, Canvas HD, ARD HD, ZDF HD, BBC One HD, BBC Two HD, BBC World News HD en CNN HD.
Sommige regionale zender zijn ook nog in HD te ontvangen.
Voornamelijk de populaire commerciële zenders zijn nog in SD, indien ontsleutelen niet mogelijk in. Dan hebben we het over RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL Z, SBS 6, Veronica HD / Disney XD, Net 5 en SBS9.
Klopt voor de Kabel-TV klanten. Kwam er zelf als Standaard TV klant achter dat het SD kanaal van VRT Een (in de 900-reeks) was uitgeschakeld toen opnames mislukt waren op mijn Humax met HDD. Ik gebruikte de SD versies omdat dit minder ruimte inneemt dan de HD.Raven schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:56:
[...]
Worden de bestaande SD zenders vervangen door HD (op hetzelfde kanaal) zodat de zenderlijst niet wordt aangepast?
Heb geen poorten open staan in m'n opnsense router. Maak enkel verbinding met openvpn om bij het interne netwerk te komen.SniperGuy schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:04:
[...]
DDNS is leuk, maar firewall rules (tbv poort forwarding) moeten dan wel steeds aangepast worden![]()
![]()
Whatever.
Zover ik nu weet zijn de RTL en SBS zenders in HD gewoon achter de scramble, decoder.RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:53:
[...]
Denk dat dit ook wel zo blijft gezien de abo structuur.
Da's mijn puntdinandus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:12:
[...]
Zover ik nu weet zijn de RTL en SBS zenders in HD gewoon achter de scramble, decoder.
Denk dat dit ook wel zo blijft gezien de abo structuur.
* RobertMe vraagt zich nu wel maar meteen af wat dan het verschil is tussen Kabel TV + Ziggo Go en TV Start. Alleen wat meer HD zenders en verplicht kijken met een Mediabox of eigen CI module (of bijbetalen voor CI module of Next) lijkt me dan?
Het verschil zit hierin ja. Daarbij is alleen vanaf tv start gratis zenderpakket + een keuze via je vodafone-abonnement mogelijk. Die ben je bij overgang naar Kabel-TV direct kwijt. Voor Ziggo-GO is er, behalve wat zenders die niet bij Kabel-TV zitten, geen verschil. Volgens het abonnement heb je ook geen replay-tv, maar dat werkt hier via de app wel gewoon. (Ik zie het iig niet bij de opties van Kabel-TV staan)RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:03:
[...]
* RobertMe vraagt zich nu wel maar meteen af wat dan het verschil is tussen Kabel TV + Ziggo Go en TV Start. Alleen wat meer HD zenders en verplicht kijken met een Mediabox of eigen CI module (of bijbetalen voor CI module of Next) lijkt me dan?
Het verschil tussen kabel-tv en tv start is het voor mij financieel niet waard.
Bedenk me net.... Nu er meer zenders op HD only gezet worden (SD versie eruit) komt er bandbreedte vrij....
Durf ik te hopen dat er binnenkort meer upload komt? (Heb het persoonlijk niet nodig, maar zou wel een klantenbindertje kunnen zijn)
Durf ik te hopen dat er binnenkort meer upload komt? (Heb het persoonlijk niet nodig, maar zou wel een klantenbindertje kunnen zijn)
Minder zenders = meer frequenties over had ik mij inderdaad ook al bedacht. Vraag is waarschijnlijk wel waar die frequenties zich bevinden. Voor upload hebben ze AFAIK al specifiek de radio er af gegooid. En volgens mij stelt DOCSIS ook dat upload en download zich in een eigen "bereik" bevinden. Vraag is dan of de vrijgekomen frequenties in het upload of download blok zitten.Chris.nl schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:54:
Bedenk me net.... Nu er meer zenders op HD only gezet worden (SD versie eruit) komt er bandbreedte vrij....
Maar kan mij ook indenken dat of met wel vaker de verhogingen van download snelheden mogelijk in combinatie met klanten die snellere abonnementen afnemen dat download ook wat "overprovisioned" is / dreigt te raken en ze daar wat meer speling willen hebben.
Maar het kan natuurlijk ook zo simpel zijn als minder zenders = makkelijker in beheer. Een zender die er niet is hoef je ook niet door te geven etc etc. En mogelijk dat het ook samen hangt met contracten? Dat ze met een TV zender contract hebben waar in staat dat "kabel TV" maar SD krijgt en dat dat onder een nieuw contract is vervallen. En mogelijk dus ook dat dat betekent dat andere zenders geleidelijk aan ook in HD only komen.
Volgens mij is de extended upstream band tot 204(?) MHz al vrijgemaakt.RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:22:
[...]
Minder zenders = meer frequenties over had ik mij inderdaad ook al bedacht. Vraag is waarschijnlijk wel waar die frequenties zich bevinden. Voor upload hebben ze AFAIK al specifiek de radio er af gegooid. En volgens mij stelt DOCSIS ook dat upload en download zich in een eigen "bereik" bevinden. Vraag is dan ogmf de vrijgekomen frequenties in het upload of download blok zitten.
Wellicht dat @neeecht dat zou kunnen bevestigen?
Edit: Ja dus, deze band is volgens deze graph vrijgemaakt
https://x264.nl/dump/zigg...ull-2022-01-13-zoomed.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door Jeffrey87 op 08-04-2022 15:39 ]
Klopt. Met als laatste het definitief verdwijnen van de analoge radio verleden week is het gebied to 204 MHz vrij gemaakt voor meer upload. Dat is dus niet het gebied waar de verdwenen SD zenders zich bevonden.Jeffrey87 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:35:
[...]
Volgens mij is de extended upstream band tot 204(?) MHz al vrijgemaakt.
Wellicht dat @neeecht dat zou kunnen bevestigen?
Edit: Ja dus, deze band is volgens deze graph vrijgemaakt
https://x264.nl/dump/zigg...ull-2022-01-13-zoomed.jpg
Eerst maar eens de nog in HD ontbrekende zenders, die nog in SD beschikbaar zijn beschikbaar stellen.Chris.nl schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:54:
Verder kan er wel meer aandacht komen voor UHD! Nog steeds mondjesmaat een enkele wedstrijd op slechts 2 UHD kanalen, hoewel de ESPN UHD niet eens volwaardig 4K is. Reken ik de LoveNature 4K welke gestreamd wordt even niet mee...
Eurosport in 4K is ook mooie uitbreiding, of bijvoorbeeld Insight UHD, en zo zijn er nog wel enige andere beschikbaar....
Voor sneller internet, c.q. hogere upload kun je ook zelf sneller internet pakket nemen, heeft lang iedereen niet direct interesse in, wordt het abo alleen maar weer duurder....
Hier ook eens gekeken, maar alle resterende "dubbele" zenders lijken weg. Tot voor kort vond ik er 309 als ik zenders ging zoeken (inclusief radio). Nu zijn het er nog maar 287. Zijn er toch 22 minder dan eerst. Alleen RTL en SBS, totaal 8 kanalen, lijken nog dubbel, maar volgens mij ging dat ook blijven.
Zelfs enkele lokale zenders geven nu aan HD te zijn, hoewel mijn tv wel aangeeft dat het 720p is in plaats van 1080i wat gebruikelijk is bij Ziggo.
Zelfs enkele lokale zenders geven nu aan HD te zijn, hoewel mijn tv wel aangeeft dat het 720p is in plaats van 1080i wat gebruikelijk is bij Ziggo.
[ Voor 19% gewijzigd door Hugo__Boss op 08-04-2022 19:57 ]
Mooie beredenering. Je wilt meer 4K zenders, en voor sneller internet kun je het pakket aanpassen. Maar het punt is juist dat de meeste een hogere upload snelheid willen, en ja, daar kun je heel misschien een beetje in spelen met aanpassen pakket, maar dat trekt wel erg scheef (bv voor 30 => 50 upload krijg je ook 300 => 500 download). En dat hogere internet snelheden het abo voor iedereen duurder maakt. Tsja, datzelfde geldt gegarandeerd ook voor meer 4K zenders aanbieden. Ook al zijn dat, wellicht, betaalde zenders, Ziggo zal toch in hun infrastructuur moeten investeren om 4K aan te kunnen bieden, de settop boxen moeten het ondersteunen, etc etc. Dus Ziggo maakt ook gewoon (flinke) kosten om 4K TV te ondersteunen, die door alle klanten gedragen worden, hetzelfde als dat ze flinke kosten maken als investering voor "giganet" / docsis 3.1 ondersteuning etc, dat ook door alle klanten betaald wordt.dinandus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:48:
[...]
Eerst maar eens de nog in HD ontbrekende zenders, die nog in SD beschikbaar zijn beschikbaar stellen.
Verder kan er wel meer aandacht komen voor UHD! Nog steeds mondjesmaat een enkele wedstrijd op slechts 2 UHD kanalen, hoewel de ESPN UHD niet eens volwaardig 4K is. Reken ik de LoveNature 4K welke gestreamd wordt even niet mee...
Eurosport in 4K is ook mooie uitbreiding, of bijvoorbeeld Insight UHD, en zo zijn er nog wel enige andere beschikbaar....
Voor sneller internet, c.q. hogere upload kun je ook zelf sneller internet pakket nemen, heeft lang iedereen niet direct interesse in, wordt het abo alleen maar weer duurder....
BonzO schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:43:
[Afbeelding]
Ik ben gewend elke reboot of na werkzaamheden een nieuw IP adres te krijgen. Voor zover ik weet kunnen alleen zakelijke klanten een vast IP krijgen/ kopen.ReneK schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:41:
[...]
Ik heb vandaag hetzelfde meegemaakt. Vanochtend viel mijn verbinding uit, en werkte pas weer na een restart van mijn modem.
Daarna is mijn IP adres gewijzigd in 77.248.xxx.xxx, na dit jarenlang hetzelfde was (217.103.xxx.xxx)
Vanmiddag gebeurde het nog een keer, nu zonder restart van het modem (naar 89.99.xxx.xxx)
Het maakt me niet zoveel uit, ik gebruik ook een DDNS service.
Google heeft echter al twee keer een kritieke beveiligingsmelding gegeven, omdat ik steeds vanaf
een ander IP afdres inlogde. Ik hoop maar dat het geen gewoonte wordt van Ziggo...
-edit- 👇wat @JoSchaap zegt klopt ook als een bus!
Ik heb voor zover ik me herinner jarenlang hetzelfde IP adres gehad, ook na rebooten van het modem.Chris.nl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:53:
[...]
[...]
Ik ben gewend elke reboot of na werkzaamheden een nieuw IP adres te krijgen.
Klopt, als particulier klant heb je geen enkele garantie dat je IP nooit verandert. Het viel me alleen op dat het nu twee keer op één dag gebeurde.Voor zover ik weet kunnen alleen zakelijke klanten een vast IP krijgen/ kopen.
Is ook verder geen probleem.
Ik kan het niet verklaren, daarvoor zal je dezelfde vraag best op het Ziggo forum kunnen stellen.Jeuvie schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:27:
Ik heb geen storingen in mijn internetverbinding maar na 1 dag uptime heb ik ontzettend veel OFDM correctables. Heeft iemand hier een verklaring voor?
[Afbeelding]
Ter referentie van een 'goede' verbinding, hier mijn statistiek na 33dagen en 12h uptime.
:strip_exif()/f/image/NcmtYjkbcvP3Im23wFLxrieO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gok dat mijn correctables/uncorrectables globaal vooral binnen 4/5G frequenties liggen en ze waarschijnlijk omhoog knallen als ik mijn mobiel (zonder WiFi-verbinding) vlakbij 't modem wat data laat verstoken. Beetje verstoring moet kunnen.
[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 10-04-2022 13:59 ]
Ik heb ook altijd (ca 10 jaar) Ziggo gehad. Ik heb paar maanden terug nog gebeld voor een korting, evt bij upgrade naar Giga maar kwam toen niet verder als 7 euro korting bij een upgrade oid. Nu met deze actie van KPN is het ruim 30 euro korting voor 12 maanden lang (+100 euro cashback via Breedbandwinkel), en 1gbit IPV 300mbit, dus ik heb ook niet meer de moeite genomen om te gaan smeken bij Ziggo.. Enige is dat de Next box mij wel beviel, maar zoveel lineaire tv kijken we ook niet en KPN heeft ook een 4k box (en app).THE_BASE schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:58:
Het is niet alleen dat er geen korting wordt gegeven dat ik vertrek, want de service en de stabiele verbinding zijn prima.
Vandaag een enquete die ik via de mail heb gekregen van ziggo ingevuld. Met onder andere vragen over wat je vind van de up en download snelheid (zelfs in die volgorde). Dus raad ik de klanten die daar iets van vinden aan de enquete in te vullen als zij die mail ook hebben ontvangen.
Hier ook opgezegd en naar KPN gegaan.
De opzeglijn van Ziggo belde mij vanmorgen nog en wilde als ultieme aanbod mij nog 9x 35euro korting geven.. maar daarmee betaal ik alsnog meer dan bij KPN voor ongeveer hetzelfde soort pakket.
Kom volgend jaar wel weer terug.
Al moet ik nu wel een UTP kabel gaan trekken ipv een coax naar de woonkamer
De opzeglijn van Ziggo belde mij vanmorgen nog en wilde als ultieme aanbod mij nog 9x 35euro korting geven.. maar daarmee betaal ik alsnog meer dan bij KPN voor ongeveer hetzelfde soort pakket.

De KPN monteur die bij mij de boel kwam installeren bood aan om de utp kabel te trekken, dit kon door een loze leiding, in de leiding van de coax (coax verwijderen) of langs de plinten. Zat blijkbaar ook inbegrepen in de installatie.TripleQ schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:12:
Hier ook opgezegd en naar KPN gegaan.
Maar gezien ik al utp poorten beschikbaar had was deze monteur lekker een uurtje eerder vrij
Correct, maar die zal de KPN monteur niet bij zich hebben
Voor KPN is het natuurlijk perfect als jij je coax infrastructuur laat vervangen door UTP, dan is die terugwissel naar Ziggo over 12 maanden weer een stukje lastiger.
zet er een MoCa Adapter op als je geen kabel wilt / kan trekken? :-)
anders om is wat lastiger geloof ik... CAI over UTP? hmm
anders om is wat lastiger geloof ik... CAI over UTP? hmm
404 Signature not found
Hoeft niet. Zet er een Apple TV neer, zet er Ziggo Go op, en je doet alles via wifi of ethernet.Wolly schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:23:
Voor KPN is het natuurlijk perfect als jij je coax infrastructuur laat vervangen door UTP, dan is die terugwissel naar Ziggo over 12 maanden weer een stukje lastiger.
Of goedkoper, een Chromecast w/ Google TV.Gadget Freak schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:58:
[...]
Hoeft niet. Zet er een Apple TV neer, zet er Ziggo Go op, en je doet alles via wifi of ethernet.
https://www.belsimpel.nl/...omecast-met-google-tv-wit
of nog goedkoper: https://www.xiaomiproducts.nl/nl/xiaomi-mi-tv-stick.htmlJeffrey87 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:47:
[...]
Of goedkoper, een Chromecast w/ Google TV.
https://www.belsimpel.nl/...omecast-met-google-tv-wit
(niet vergelijkbaar qua specs maar is maar net wat je nodig hebt)
Nog nieuws over snelheidsverhoging of in de wandelgangen? Vorig jaar was de snelheidsverhoging al een feit namelijk

Dubbel...
[ Voor 97% gewijzigd door zunrob op 11-04-2022 23:11 ]
Bij mij exact hetzelfde, en op het Ziggo forum nog iemand. Vele monteurs al geweest. Zo goed als alles is uitgesloten. Vermoeden is dan ook dat het aan de verouderde Ziggo apparatuur in de wijk ligt.Jeuvie schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:27:
Ik heb geen storingen in mijn internetverbinding maar na 1 dag uptime heb ik ontzettend veel OFDM correctables. Heeft iemand hier een verklaring voor?
[Afbeelding]
Wat zie je voor ping en jitter als je in de Ookla Speedtest app kijkt?
Dank voor je bericht. Vannacht hebben ze werkzaamheden aan het netwerk, ik ben benieuwd of dat misschien heeft geholpen? Maar ‘s Nachts werken ze vast niet aan wijkkasten?zunrob schreef op maandag 11 april 2022 @ 23:08:
[...]
Wat zie je voor ping en jitter als je in de Ookla Speedtest app kijkt?
Draadloos
[
:strip_exif()/f/image/Jbn9qZP2SUjdbCYEpYlutYvd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Jeuvie op 12-04-2022 06:19 ]
Dat is toevallig, woon je in de buurt (Limburg Noord)? Ook bij mij zijn namelijk werkzaamheden uitgevoerd vannacht, tussen 1:00 en 6:00 uur. Ik moest het modem resetten, want die had geen verbinding meer. Bijzondere is dat ik het modem niet meer zelf in bridge kan zetten, het lijkt dus of ik van fUPC naar fZiggo ben gegaan.Jeuvie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 06:16:
[...]
Dank voor je bericht. Vannacht hebben ze werkzaamheden aan het netwerk, ik ben benieuwd of dat misschien heeft geholpen? Maar ‘s Nachts werken ze vast niet aan wijkkasten?
Draadloos
[[Afbeelding]
De monteur gaf pas aan dat er nog oude apparatuur in de wijkkast zit die dit jaar hopelijk vervangen wordt als onderdeel van project Kaap Hoorn. Dit zou een nieuwe fysieke kast betekenen, aangezien de nieuwe apparatuur niet zou passen. De kast is hetzelfde gebleven zag ik, en aangezien er niks verandert lijkt te zijn aan het signaal denk ik dat het een netwerkaanpassing is geweest.
Is je jitter elke keer zo laag, ook als je hem meerdere keren uitvoert?
Hier ook onderhoud vannacht van 1 tot 6 uur. Maar om half negen na een reset van het modem nog steeds geen internet. Dus even contact gehad met de helpdesk hoe lang het nog ging duren. Ze konden niets zeggen, maar ik zou een sms krijgen als het weer zou moeten werken.
Op dit moment nog geen sms gehad en kan ook niet via teamviewer bij mijn computer thuis komen. Regio Almere-haven.
Op dit moment nog geen sms gehad en kan ook niet via teamviewer bij mijn computer thuis komen. Regio Almere-haven.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ideaal, bedankt voor de link!
Aanbevolen door KPN en Ziggo zodat je makkelijk kunt switchen als het nodig mocht zijn.
Netwerk en coax kabel - Technetix - 20 meter (Cat6, Wit)
Dit product wordt aanbevolen door Ziggo
Cat6 en coax kabel - Deze gecombineerde kabel van 20 meter lang bestaat uit een Cat6 en een coax kabel. Zo zorgt dit exemplaar voor internet en televisie via één kabel. De kabels zijn plat naast elkaar verlijmd, waardoor je ze eenvoudig door een standaard doorvoerbuis kunt trekken. Dit product is bovendien Ziggo en KPN geschikt.
- Woon boven de IJsel dus niet in de buurtzunrob schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:28:
[...]
Dat is toevallig, woon je in de buurt (Limburg Noord)?
Is je jitter elke keer zo laag, ook als je hem meerdere keren uitvoert?
- Jitter is altijd zo laag. Zijn dit geen goede waardes?
Zeker wel, dit is netjes zover ik weet. Bij mij is de jitter soms 2 ms, maar soms ook veel hoger. Het verschilt van moment tot moment. Deze heb je het liefste zo laag mogelijk.Jeuvie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:36:
[...]
- Woon boven de IJsel dus niet in de buurt
- Jitter is altijd zo laag. Zijn dit geen goede waardes?
Simpele vraag luitjes. Heb nu een mediabox next en uiteraard erg tevreden over. Vind mijn abbonementskosten per maand echter wel erg aan de hoge kant.
Is het nog steeds niet mogelijk om terug te schakelen naar het goedkoopste (TV) abbo met behoud van de next box?
Is het nog steeds niet mogelijk om terug te schakelen naar het goedkoopste (TV) abbo met behoud van de next box?
Volgens mij kun je voor een kleine meerprijs TV Start met een Next afnemen inderdaad. Maar op de website hebben ze dat IIRC ook ver weg verstopt.DRidder schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:58:
Simpele vraag luitjes. Heb nu een mediabox next en uiteraard erg tevreden over. Vind mijn abbonementskosten per maand echter wel erg aan de hoge kant.
Meen dat die optie er o.a. is voor de ViaPlay kijkers, omdat de ViaPlay app alleen voor de Next beschikbaar is en niet voor de Horizon.
Na 11 uur uptime is dit het resultaat. De netwerk werkzaamheden hebben iig niets uitgehaald.zunrob schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:47:
[...]
Zeker wel, dit is netjes zover ik weet. Bij mij is de jitter soms 2 ms, maar soms ook veel hoger. Het verschilt van moment tot moment. Deze heb je het liefste zo laag mogelijk.
:strip_exif()/f/image/aIN5TTqOsmdM3Z3nFUxVZu2L.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij helaas ook niet. Zoals @Chris.nl al zei raad ik je aan ook in de Ziggo Community een topic te openen. Er is naast mij tot nu toe één iemand anders die daar dezelfde problemen heeft. Hoe meer mensen er over "klagen" hoe sneller ze hopelijk iets doen.Jeuvie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:24:
[...]
Na 11 uur uptime is dit het resultaat. De netwerk werkzaamheden hebben iig niets uitgehaald.
[Afbeelding]
Hetzelfde probleem heb ik ook. Eerst met de Connectbox, waarbij eigenlijk alle channels wel errors gaven. Maar nu ook met de nieuwe Ubee modem. Het is wel zo dat het nu vooral net als bij jou in de hoge channels zit (en gelukkig niet meer overal). Maar wel een stuk minder dan bij de Connectbox. Had wel laatst een keer ineens veel errors binnen 1 a 2 dagen gehad. Daarbij toen ook bij Ziggo community dezelfde vraag gesteld. En blijkt vooral instraling te zijn van 4G / 5G op het interne coax netwerk. Zie meer informatie over het antwoord wat ze daar hebben geplaatst. Het Ubee modem is in ieder geval wel veel stabieler dan de Connectbox. Daar ben ik in ieder geval erg blij mee. Binnenkort ga ik het advies nog opvolgen wat ze in het topic hebben geplaatst.Jeuvie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:24:
[...]
Na 11 uur uptime is dit het resultaat. De netwerk werkzaamheden hebben iig niets uitgehaald.
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door FF1987 op 12-04-2022 20:17 ]
Update: net even vijftien vrolijke minuten met de telefonische helpdesk van ziggo gesproken, want ik heb nog steeds geen internet.Marc H schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:08:
Hier ook onderhoud vannacht van 1 tot 6 uur. Maar om half negen na een reset van het modem nog steeds geen internet. Dus even contact gehad met de helpdesk hoe lang het nog ging duren. Ze konden niets zeggen, maar ik zou een sms krijgen als het weer zou moeten werken.
Telefonie, dat via hetzelfde technicolor modem loopt, werkt wel. De helpdesker kon wel in het modem komen, ik niet eens. Factory reset gedaan, maar ook dat mocht niet baten. Gek trouwens dat de door mij ingestelde SSID nog steeds actief was. Morgen wordt ik teruggebeld door een techneut. Heb ik weer.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
De slimme energiemeter maakt gebruik van 4G en hangt naast mijn modem in de meterkast. Kan dit de boosdoener zijn?FF1987 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:14:
[...]
En blijkt vooral instraling te zijn van 4G / 5G op het interne coax netwerk.
Edit: Typo
Met goede bekabeling zou dat geen probleem mogen zijn. Ik zou gewoon even een topic aanmaken op het Ziggo community forum. Foto erbij van het AOP (+ bekabeling dan) en een screenshot van het modem met de waardes van de (un)correctable errors. Als blijkt dat de bekabeling of het AOP oud is stuurt Ziggo nieuwe kabels op en/of plant een monteur in om het AOP te vervangen. Dat is w.m.b. stap één om de boel op orde te krijgen.Jeuvie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 06:18:
[...]
De slimme energiemeter maakt gebruik van 4G en hangt naast mijn modem in de meterkast. Kan dit de boosdoener zijn?
Zou kunnen, heb ook zo'n meter vlak naast het modem hangen. Ik weet niet precies hoe het bij jou in de meterkast eruit ziet, maar je kan proberen wanneer je splitters hebt, deze tijdelijk te ontkoppelen. En direct op de AOP je modem aan te sluiten. Dat hadden ze mij destijds ook aangeraden om even te doen. Dan kan je bijvoorbeeld na een dag kijken wat de error waarden op je modem zijn. Als je een beetje nieuwe AOP aansluiting en kabel hebt naar het modem, dan zou 4G prima afgeschermd moeten zijn. Bij mij heb ik al de splitter in de meterkast vervangen voor een nieuwe die instraling tegenhoudt. Binnenkort ga ik nog wat in de woonkamer vervangen zodat daar ook de instraling beperkt zal gaan zijn.Jeuvie schreef op woensdag 13 april 2022 @ 06:18:
[...]
De slimme energiemeter maakt gebruik van 4G en hangt naast mijn modem in de meterkast. Kan dit de boosdoener zijn?
Ik heb dit "probleem" al jaren, en inderdaad op de hoge (4G uplink) frequenties.Jeuvie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:24:
[...]
[Afbeelding]
Ziggo is al eens langsgeweest voor andere problemen die ik had, maar gaf hier aan dat mijn AOP en interne bekabeling in orde is. Mijn AOP is toen zelfs preventief vervangen.
Ik heb zelfs een keer het modem rechtstreeks met een nieuwe kabel aangesloten op het AOP en zelfs toen bleven de errors oplopen.
Ik denk toch dat er ergens verstoring ontstaat in een niet goed afgesloten tap in de EV of GV.
Foutje
[ Voor 99% gewijzigd door Jeffrey87 op 13-04-2022 08:57 ]
Na 50dagen uptime gisteravond de eerste storing ervaren. (ubee 1318zg)
Was tegen 22u, youtube (chromecast ultra bekabeld) ging bufferen en er kwam een melding in beeld. Firewall (opsense) gaf aan dat de Wan down was, kon niets aan de status lampjes zien. Webinterface van de Ubee gaf ook geen response. Na 2x een herstart van de modem was alles er weer. Er was ook geen storing bekend volgens Ziggo, Vaag!
Iemand hier ervaringen mee of hetzelfde mee gemaakt?
Was tegen 22u, youtube (chromecast ultra bekabeld) ging bufferen en er kwam een melding in beeld. Firewall (opsense) gaf aan dat de Wan down was, kon niets aan de status lampjes zien. Webinterface van de Ubee gaf ook geen response. Na 2x een herstart van de modem was alles er weer. Er was ook geen storing bekend volgens Ziggo, Vaag!
Iemand hier ervaringen mee of hetzelfde mee gemaakt?
Whatever.
@Harmen
Bij de ConnectBox (de vorigen, de huidige (nog) niet) maakte ik dat geregeld mee. Mogelijk erg gevoelig voor kortstondige storinkjes van buiten. Of gewoon instabiel.
Bij de ConnectBox (de vorigen, de huidige (nog) niet) maakte ik dat geregeld mee. Mogelijk erg gevoelig voor kortstondige storinkjes van buiten. Of gewoon instabiel.
Ik krijg zojuist een mail van ziggo dat ik gratis wifi pods mag bestellen.
Deze krijg ik dan in bruikleen. Het gaat in mijn geval om de Deco M4 set van drie stuks.
Meer mensen deze mail gehad? En wat zijn de ervaringen met deze set?
Ik heb mijn ubee in bridge staan en aangesloten op mijn asus ac68 router.
Bereik op zolder is niet super, zullen deze pods helpen?
Heb een 300/30 abonnement op dit moment
Deze krijg ik dan in bruikleen. Het gaat in mijn geval om de Deco M4 set van drie stuks.
I intend to live forever. So far, so good.
Wat zeggen de reviews? pricewatch: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)IkWilbert schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:30:
Ja, had ik zelf ook kunnen bedenkenRobertMe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:35:
[...]
Wat zeggen de reviews? pricewatch: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)
Ik ga ze gewoon proberen, terugsturen kan altijd nog.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb niet deze mail gekregen maar wel zo'n set sinds eind vorig jaar. 1ste 12 maanden kosten ze mij niks, en vervolgens 2,50 euro per maand (tenzij ik ze niet meer wil en terugstuur).IkWilbert schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:30:
Ik gebruik ze in combinatie met een asus ac66 en ben heel tevreden. Ik heb ze ingesteld als 3 maal accesspoint. Ze zijn heel betrouwbaar. Als je in de buurt van de zolder een bedrade aansluiting hebt kun je waarschijnlijk wel de deco set gebruiken om op de zolder zelf goede wifi te krijgen. Ik zou zeggen : DOEN
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic