Hmm, kreeg hier ook ineens een Connectbox

ter vervanging van mijn zeer bejaarde maar prima werkende Ubee EVM3200.

(zonder telefoon en Wifi). Heb zelf achter die Ubee een oude maar vertrouwde ASUS N65 router hangen (met dubbele WIFI zenders). Meeste is hier bekabeld aangesloten, alleen telefoon en tablet maken gebruik van Wifi.
Omdat die N65 ook al een oudje is met een van de eerste 5Ghz "N" chipsets dacht ik bij mezelf om die ook met pensioen te sturen en alleen de Connectbox te gaan gebruiken.
Dus ik alles afgekoppeld en alle UTP (4x) omgezet naar de nieuwe box, spanning erop, een half uurtje wachten voor de zekerheid en dan via de handleiding alle stappen even nalopen. Helaas

, op de Box leek alles OK (lampjes), maar geen internet. Kon geen IP-adres krijgen (geen DHCP) en ook met een handmatig ingesteld IP in de range van de handleiding (192.168.178) nada, noppes. Ook geen Wifi zichtbaar?
Toevallig ook mijn PS5 gecheckt en warempel die had wel internet? Die had een IPv6 adres gekregen en de gateway was een 85.## nummer ?
Wacht even

staat die Box als bridge ingesteld? Ook na een reset (15s en 30s geprobeerd) nog steeds hetzelfde. Toen ben ik online gaan zoeken en uiteindelijk via verschillende sites tot de volgende conclusie gekomen:
- Omdat ik geen WIFI en telefoon modem had, was de opgestuurde connectbox op " bridge" ingesteld. Alle handleidingen, wachtwoorden, stikkers, kaartjes, Wifi namen etc die meegeleverd waren gingen uit van een WIFI connectbox.
- Het webadres van een bridged ConnectBox is niet 192.168.178.1, maar 192.168.100.1
- Alleen UTP poort 1 is actief in bridged mode. (al mijn apparatuur op de andere poorten kreeg dus geen antwoord behalve de PS5 die op poort 1 zat)
- Heb voorlopig dus mijn N65 aan poort 1 gekoppeld en viola, het werkt!
Mijn vraag aan jullie is nu: Is het wel verstandig om aan Ziggo te vragen om die Connectbox terug te zetten naar Wifi modus, zodat mijn N65 met pensioen kan? (scheelt ook weer 15Wh aan stroom). Ben niet veeleisend voor het internet als het maar blijft werken. 
En ja, die 15W lijkt niet veel, maar op jaarbasis is dat 130KWh, waarmee ik ruim 1000 uur TV kan kijken.