Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er zit nog één freak abonnement in de mix.

Wanneer je binnen dit topic een zoekopdracht op 50/20 doet kom je er achter dat het basic abonnement (eventueel upgraden met TV e.d) in fUPC 40/5 en in fZiggo gebied 50/20 geeft voor de minste kosten.

Zo zijn er hier ook een paar gedowngraded van abonnement om meer upload voor minder kosten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 21:32
Chris.nl schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:47:

Wanneer je binnen dit topic een zoekopdracht op 50/20 doet kom je er achter dat het basic abonnement (eventueel upgraden met TV e.d) in fUPC 40/5 en in fZiggo gebied 50/20 geeft voor de minste kosten.

Zo zijn er hier ook een paar gedowngraded van abonnement om meer upload voor minder kosten te krijgen.
Moet in ieder geval zeggen dat Basic me wel interessant lijkt om aan te houden als backup-lijntje mocht ik overstappen naar glasvezel _/-\o_

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Jeuvie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:19:
Jullie werken veel thuis schijf je. Nemen jullie afzonderlijk deel aan videoconferenties, met 2 devices? Dan kan de upload een probleem gaan vormen. Cisco bijvoorbeeld heeft een opload nodig van 5 mb/s wil het niet haperen. Dat is tenminnste mijn ervaring. Daarom de keuze gemaakt voor Start XXL (150/15) maar dat is niet in de aanbieding.
Je overdrijft hier schromelijk!

Wij hebben Ziggo alles-in-1 300/30 (300 Mbps download en 30 Mbps upload).
Wij zijn met z'n vieren. In de corona thuiswerk piek zaten we met z'n allen thuis te werken en leren / studeren. Dat houdt in 4 simultane Teams sessies, en daarnaast ook nog een multitaskende puber die beneden Netflix aan laat staan terwijl boven ook Netflix en Spotify staan te streamen. En natuurlijk simultaan een Facetime sessie met een klasgenoot die altijd problemen heeft met Teams.

Dit gaat allemaal via wifi (eigen netwerk, 3 nodes onderling bedraad met elkaar verbonden, dus geen brakke Ziggo ConnectBox router of wifispots zonder bereik) en alles zonder haperingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Erg bijzonder. Ik vink het knopje aan dat ik al Ziggo klant ben, krijg de aanbieding en kan het kiezen.

Als ik vervolgens bel om het daar rond te breien (omdat ik geen nieuwe decoder wil, maar oude smartcards wil behouden) krijg ik het antwoord: het is een fout, dat wordt handmatig rechtgezet, ik kan u 6 maanden 20 euro korting bieden.

Met alle respect: Ziggo geeft een nieuwe klant nu een korting van 325 euro en bestaande klanten mogen het doen met 120 euro, terwijl ze er geen omkijken naar hebben.

Ik zit er serieus over te denken naar KPN Glasvezel te gaan.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-05 20:09
Gadget Freak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:34:
[...]

Je overdrijft hier schromelijk!

Wij hebben Ziggo alles-in-1 300/30 (300 Mbps download en 30 Mbps upload).
Wij zijn met z'n vieren. In de corona thuiswerk piek zaten we met z'n allen thuis te werken en leren / studeren. Dat houdt in 4 simultane Teams sessies, en daarnaast ook nog een multitaskende puber die beneden Netflix aan laat staan terwijl boven ook Netflix en Spotify staan te streamen. En natuurlijk simultaan een Facetime sessie met een klasgenoot die altijd problemen heeft met Teams.

Dit gaat allemaal via wifi (eigen netwerk, 3 nodes onderling bedraad met elkaar verbonden, dus geen brakke Ziggo ConnectBox router of wifispots zonder bereik) en alles zonder haperingen.
Jullie zijn met z’n vijven, dan klopt het toch wat ik zeg? Maar goed ik had aan 75/10 onvoldoende en stond ik vaak bij anderen “stil”. Nu met 150/15 heb ik dit probleem niet. Ik heb een Ziggo Ubee1318ZG en Asus accespoints. Aan die configuratie is niets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:52
Clueless schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Die link is wel alleen voor nieuwe klanten:

[...]

Daar kun je dan via een ander link ook wel de 50% korting voor een jaar krijgen dat wel. ESPN Compleet kun je daar dan voor 6 maanden ook 50% korting op krijgen, maar dat geldt ook voor Sport Compleet (ESPN Compleet + Ziggo Sport Compleet), Sport Compleet + Film1 of 4 maanden korting op Ziggo Sport Totaal of Movies & Series XL.

Tis beter dan niks zullen we maar zeggen. Zelf wil ik op het moment nog even de commitment niet aangaan aangezien er in juni/juli glasvezel wordt aangelegd en ik wil zien wat de aanbiedingen dan zijn. :Y)
Als ik die link volg dan komt na pakket selectie de vraag "al klant van Ziggo?".
Beantwoord je die met ja dan schotelen ze je gewoon een abo zonder korting voor.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Nee:
dan klopt het toch wat ik zeg?
Dat je aan 15 Mbps up genoeg hebt wel, maar niet dat een Teams (of Zoom of Cisco of ...) sessie 5 Mbps upstream nodig heeft. Dan heb je aan 1 à 2 Mbps per stream echt wel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Als ik die link volg dan komt na pakket selectie de vraag "al klant van Ziggo?".
Beantwoord je die met ja dan schotelen ze je gewoon een abo zonder korting voor.
Klopt, dat had ik ook (en is normaal), maar toen ik opnieuw de pagina opende, kreeg ik wel de korting. Het lijkt me inderdaad een foutje met de webpagina/cookies o.i.d.
Ik had dit overigens puur als test gedaan (na een reactie in dit topic), want ik had een paar dagen eerder al telefonisch 9x35 euro korting gekregen bij een abonnement van 68,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
Heeft iemand onderstaande aanbieding gevonden op de Ziggo website?

https://www.breedbandwink...nly-start-xxl--aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeuvie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:46:
Heeft iemand onderstaande aanbieding gevonden op de Ziggo website?

https://www.breedbandwink...nly-start-xxl--aanbieding
Lijkt me niet aangezien dit niet direct via Ziggo mee wordt gepromoot.
Wel mooi dat je er een draadloos wifi modem bij krijgt. Volgens je link op die pagina zelfs een 4g backup, alleen zie ik dat verderop nergens meer terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie

Werkt dit ook voor Internet Basic en TV-Start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:55
THE_BASE schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:22:
Erg bijzonder. Ik vink het knopje aan dat ik al Ziggo klant ben, krijg de aanbieding en kan het kiezen.

Als ik vervolgens bel om het daar rond te breien (omdat ik geen nieuwe decoder wil, maar oude smartcards wil behouden) krijg ik het antwoord: het is een fout, dat wordt handmatig rechtgezet, ik kan u 6 maanden 20 euro korting bieden.

Met alle respect: Ziggo geeft een nieuwe klant nu een korting van 325 euro en bestaande klanten mogen het doen met 120 euro, terwijl ze er geen omkijken naar hebben.

Dan heb je wss de verkeerde afdeling te pakken. Retentie doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jordyz schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:11:
[...]

Dan heb je wss de verkeerde afdeling te pakken. Retentie doet wonderen
Ik had de opzeglijn, dat is toch altijd wel de juiste?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
THE_BASE schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:48:
[...]

Ik had de opzeglijn, dat is toch altijd wel de juiste?
Hmmm meestal wel maar soms sales ook een goeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gewoonlijk bel ik dat ik me wel doen met de nieuwe klanten korting (bel elk jaar naar opzeggingen, keuze 4-> 3 -> 4). Dan melden ze terug dat dat niet mogelijk is maar volgt alsnog een goede aanbieding. Alleen in december was het ruk: Kixtart in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10", maar nu dat de sprinter aanbieding aan de hoge kant is ging het gemakkelijk: Kixtart in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:27:
[...]

Gewoonlijk bel ik dat ik me wel doen met de nieuwe klanten korting (bel elk jaar naar opzeggingen, keuze 4-> 3 -> 4). Dan melden ze terug dat dat niet mogelijk is maar volgt alsnog een goede aanbieding. Alleen in december was het ruk: Kixtart in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10", maar nu dat de sprinter aanbieding aan de hoge kant is ging het gemakkelijk: Kixtart in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Ook wel mijn jaarlijks werkwijze. Maar het kost enorm veel energie en gedoe. Moet ik serieus vier keer bellen voor ze over de brug komen met iets meer dan 6 maanden 20 euro? Vorig jaar kreeg ik na veel belletjes 9 maanden voor 29,95 euro. Dat zijn leuke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gewoonlijk is het zo geregeld. De moeite vind ik het wel waard om nu even door te pakken, gezien het nogal scheelt. Ik heb ook wel eens 6m voor 39.95 gehad (ongeveer 25 euro korting). Loont zich nog steeds om iig wat te regelen, want dit is toch weer 150 euro voor één belletje

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:01

Goed punt! Daar heb ik in mijn verlenging niet rekening mee gehouden.
Heb nu start (dus 75/10) met een Next omdat ik ook een internet-only glasvezel abonnement heb, dus die 50/20 zou nog beter zijn wat dat betreft.
Het lukt mij op dit moment niet om dit te wijzigen (wellicht omdat ik ook korting op het pakket krijg), ik probeer het later dit jaar nog wel eens..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:50
Jeuvie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Je ziet niets over het hoofd! Ziggo is bezig aan een enorm charme offensief, ze hebben veel abonnees verloren. Jullie werken veel thuis schijf je. Nemen jullie afzonderlijk deel aan videoconferenties, met 2 devices? Dan kan de upload een probleem gaan vormen. Cisco bijvoorbeeld heeft een opload nodig van 5 mb/s wil het niet haperen. Dat is tenminnste mijn ervaring. Daarom de keuze gemaakt voor Start XXL (150/15) maar dat is niet in de aanbieding.
Wij kregen ook deze aanbieding, 50% korting 1e jaar en gratis 12 mnd ESPN compleet per post, uiterlijk reageren voor 4 april. Ik begrijp dat je het abonnement max 112 dagen later in mag laten gaan, dat zou fijn zijn voor de overstapservice, klopt dat ongeveer?

Is dit de beste deal de komende maand of zit er misschien nog meer in het vat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25

IkWilbert

Het is mij!

Vanaf 4 april Ziggo Sport totaal gratis bij TV Max abonnement.

https://www.ziggo.nl/campagne/ziggo-sport-totaal-bij-ziggo

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zojuist via een cashback website en vergelijkingspagina Ziggo internet + tv afgesloten voor 22,5 euro per maand de gehele looptijd (12 maanden). Eigenlijk kijk ik geen liniaire tv, maar zonder tv zou het abonnement duurder worden.

Ik moet zeggen dat dit wel een hele scherpe prijs is. Alleen jammer dat de coax aansluiting midden in de woonkamer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dan wordt het nu ook tijd om een nauwelijks gebruikt Vodafone abonnement aan de kant te gooien 👍

Edit: done

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

hardware-lover schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Dan wordt het nu ook tijd om een nauwelijks gebruikt Vodafone abonnement aan de kant te gooien 👍
Nog meer paniek @ HQ veroorzaken 😝
Ze weten gewoon van gekkigheid niet meer wat ze klanten aan lokkertjes moet aanbieden. Ik denk dat ze behoorlijk radeloos zijn.

Flickr

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 09:46
ed1703 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:47:
[...]

Ze weten gewoon van gekkigheid niet meer wat ze klanten aan lokkertjes moet aanbieden. Ik denk dat ze behoorlijk radeloos zijn.
Als ze nou eens een goede analyse zouden doen waarom mensen weg gaan en daar op acteren.
Het werkt niet om 'gratis' zaken weg te geven aan mensen die er toch nooit naar kijken.
Ik kreeg bv. een mail voor gratis ESPN. Als ze gewoon in mijn afgelopen 20 jaar Ziggo geschiedenis hadden gekeken, hadden ze gezien dat ik nooit voetbalzenders heb afgenomen. Dan kun je het gratis geven, maar de kans dat dat ook maar enigszins iets helpt mij te behouden is zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 13:23
SunnieNL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:42:
[...]

Als ze nou eens een goede analyse zouden doen waarom mensen weg gaan en daar op acteren.
Het werkt niet om 'gratis' zaken weg te geven aan mensen die er toch nooit naar kijken.
Ik kreeg bv. een mail voor gratis ESPN. Als ze gewoon in mijn afgelopen 20 jaar Ziggo geschiedenis hadden gekeken, hadden ze gezien dat ik nooit voetbalzenders heb afgenomen. Dan kun je het gratis geven, maar de kans dat dat ook maar enigszins iets helpt mij te behouden is zeer klein.
inderdaad hier hetzelfde, ik heb helaas geen keuze en ziggo is de enige met een knappe snelheid anders was ik allang overgestapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
darkdesign schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:06:
Zojuist via een cashback website en vergelijkingspagina Ziggo internet + tv afgesloten voor 22,5 euro per maand de gehele looptijd (12 maanden). Eigenlijk kijk ik geen liniaire tv, maar zonder tv zou het abonnement duurder worden.

Ik moet zeggen dat dit wel een hele scherpe prijs is. Alleen jammer dat de coax aansluiting midden in de woonkamer zit.
Welk abo en welke cashback site? Was je al klant bij Ziggo?

Oftewel: heb je iets meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Welk abo en welke cashback site? Was je al klant bij Ziggo?

Oftewel: heb je iets meer info?
Ik ben nieuwe klant en heb Ziggo Internet Start & TV Start afgesloten via Cashbackxl en Breedbandwinkel. Onder de streep kost mij dat 270,50 euro voor 1 jaar internet + tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ed1703 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:47:
[...]

Ze zouden kunnen beginnen om mensen niet langer op te zadelen met apparatuur waar men niet op zit te wachten. Of op zijn minst een stuk flexibeler worden. Klantvriendelijkheid is sowieso regelmatig een issue bij ze.

Daarnaast zijn ze gewoon duur en hebben ze m.i. hun monopolie flink uitgebuit of misbruikt zo je wil.

Zodra hier glasvezel is ga ik eens goed vergelijken en ben ik zeer waarschijnlijk weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 29-03-2022 13:47 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 20:56
Ouders hebben een paar weken geleden hun 'brandbrief' gekregen van Ziggo dat DOCSIS 3.1 er aan komt en ze voorafgaand daaraan een nieuw modem nodig zouden hebben.

Als je een beetje met de materie bekend bent, dan kun je al wel raden wat er bij ontvangst uit de doos tevoorschijn kwam: yup, Arris Connectbox. ::zucht::

Dat niet alleen; het aansluitpakket was ook nog eens incompleet. POA-01 splitter ontbrak.
Men waarschuwt dat er schade aan je apparatuur kan ontstaan als je de box op de nul-versterkte lijn van een splitter/versterker zoals de vrij-standaard 4-wegs Tratec aansluit, dus zelfs als ze het ding aan hadden willen sluiten - konden ze dat niet eens 'veilig' doen.

Uiteraard meteen toen ik bij hen aanwezig was contact opgenomen met Ziggo om uit te leggen dat ze niet gediend waren dat apparaat met een defecte Puma chipset en een slootlading andere problemen in hun maag gesplitst te krijgen; en dat er naar een andere oplossing gekeken zou moeten worden.

Eerste medewerker gooide bot de lijn dicht. (Niet eens iets zeggen of zo; gewoon direct hoorn op de haak bij eerste melden dat ze die Connectbox niet wilden accepteren.)
Tweede medewerker was meer behulpzaam; ging regelen dat er een nieuw aansluitpakket verzonden werd en maakte een notitie om de regeling te kunnen starten het zakelijke modem te kunnen aanvragen. Moest wel eerst de Connectbox toch aangesloten en geactiveerd worden; want hij kon de activatie daarvan en de deactivatie van het oude modem niet meer stopzetten; en het aanvragen van dat zakelijke modem parallel aan de hangende activatie van de Connectbox was schijnbaar helemaal een ramp: "Wordt ergens op een ver-weg server in India geregeld. Dan weet u het wel, heh?"

Paar dagen later:
Boem. Oude modem dood. Vreemd; want je zou dus tot aan twee weken na ontvangst de tijd moeten hebben om het nieuwe modem neer te zetten. Totaal paniek, want: oudere mensen, doen nog alles via de vaste telefoonlijn; die er dus ook mee uit lag.

Ziggo bellen via een andere lijn: neeee, het oude modem stond daar echt nog gewoon als actief. Die Connectbox heeft het niet overgenomen, hoor. Okee. Storingsticket aanmaken dan? Neeee, want als het goed ging kregen we de dag er op het ontbrekende aansluitmateriaal al. Dus eerst toch eens dat nieuwe modem proberen. (Ja; maar wacht eens? Die activatie/deactivatie was toch juist niet het probleem? Of wat? ::wenkbrauw:: ) Vrij vertaald kregen we een professionele, deftige versie van "stik er maar in en wacht maar tot je het boeltje aan kunt sluiten. En achter ons vergaat de wereld."

En natuurlijk werd er op eerder afgesprokene om die Connectbox af te rangeren en te vervangen door het zakelijke modem, terloops ook weer tegengas gegeven met de letterlijke woorden: "Dat zullen we dan nog wel zien." (Wil iemand deze jojos uit leggen dat een verbale overeenkomst ook wettelijk bindend is?)

Aansluitmateriaal gelukkig de dag er op inderdaad ontvangen.
Lach niet: nog steeds niet compleet. Gelukkig wel met de POA-01 splitter. Het ontbrekende spul zelf kunnen regelen met verloopstuk. Hoera.

Aansluiten; en hup. Verbinding weer meteen terug. Modem komt vol geactiveerd binnen, waar die procedure normaal gezien best wel even zou duren (15~30min). Zegt voldoende: oude modem was dus wss. inderdaad gewoon al door Ziggo er uit gesmeten en het nieuwe al op de CMTS aangemeld.

En... oh mijn god, wat een draak. De geruchten zijn waar. De user-interface van dat ding is echt zo traag als dikke stront door een dunne trechter. Interface express standaard op Nederlands laten staan; want je zou verwachten dat dat tenminste wel getest zou zijn. Krijg je een soort van rare Frankenstein half-om-half versie met een mix-and-match van Engelse en Nederlandse tekst.
Ik zou er om lachen, als ik er niet om zou moeten janken; en als zijnde werkzaam in de IT plaatsvervangende schaamte voor voelde.

...
Benieuwd of ze uiteindelijk woord gaan houden mbt dat zakelijke modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:18:
Compleet + tv start voor 9 maanden 35 euro korting. Ik gebruik nog kaarten in een humax, dus met opnemen gewoon ;) . Ik heb geen extra zenderpakket gevraagd (en nog film1 klaarliggen in een mail in principe)
Gisteren ook gebeld, prettig gesprek maar verder dan 9x20 euro korting kwamen ze niet ondanks dat hier glasvezel ligt.

Is er nog een geheime code die ik moet uitspreken oid?

PS. Ik heb nu ook Compleet + tv start (+ bellen)

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 29-03-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert456
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 12:54
Internet compleet + TV compleet next. 1 jaar verlengd met 6mnd 35 euro korting + 12mnd series XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25

IkWilbert

Het is mij!

Wolly schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:22:
[...]

Gisteren ook gebeld, prettig gesprek maar verder dan 9x20 euro korting kwamen ze niet ondanks dat hier glasvezel ligt.

Is er nog een geheime code die ik moet uitspreken oid?

PS. Ik heb nu ook Compleet + tv start (+ bellen)
Ik kwam vandaag ook niet verder dan 9x20 euro korting.
Internet complete, tv standaard met ci modules en twee vodafone abonnementen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@R4gnax Het is natuurlijk niet ok dat het pakket niet compleet was. Maar zijn je ouders zulke fanatieke internet gebruikers/ gamers dat de connectbox niet voldoet? Volgens mij heb je gewoon een principe kwestie.

Verder is Ziggo enorm veel klanten aan het verliezen dat ze met allemaal acties, posters, gratis pakketten klanten proberen te behouden en binnen te halen.
Als Ziggo transparant zou zijn en een globale roadmap mbt modems, snelheden en decoders zou delen dan denk ik dat je meer klanten houdt dan zou geheimzinnig te doen met testen en ontwikkelingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R4gnax
jongetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:04:
@R4gnax Het is natuurlijk niet ok dat het pakket niet compleet was. Maar zijn je ouders zulke fanatieke internet gebruikers/ gamers dat de connectbox niet voldoet? Volgens mij heb je gewoon een principe kwestie.
Ik heb nog een thuis wonende jongere broer die veel games speelt; audiochat; en videochat gebruikt; en streamt. Dan is lage latency en een goede connectie ineens een tikkie meer van belang.

Mijn vader hangt trouwens als het slecht weer is echt de hele dag op YouTube als 'ie de kans krijgt en dan is het ook gewoon full screen en 1080P wat de klok slaat.

Daarnaast speelt ook het energieverbruik van die Connectbox heel erg voor ze. Want het ding is, wees eerlijk, gewoon een enorme slurper.

En principe-kwestie? Ja, misschien speelt dat ook wel mee, ja.
Je hoort mensen natuurlijk sowieso niet met hardware op te zadelen waarvan de fabrikant notabene aangegeven heeft dat deze fabrieks-af defect is; zonder mogelijkheid om het middels software te repararen. Je hoort sowieso te zorgen dat die apparatuur goed werkt; en niet om de zoveel tijd spontaan de instellingen kwijt is; met bepaalde services om vreemde redenen gewoon niet werkt (Sonos speakers; VPN issues; etc.); of dat je ellen- ellen-lang moet zitten wachten op het laden van configuratie-pagina's als je iets aan moet passen. (Bijv. een extra MAC adres aan je white-list toevoegen voor iemand die op bezoek komt. Leuk als dat ineens 15min langer duurt omdat de pagina 5min blijft hangen; je het hele ding een reboot moet geven of moet power-cyclen; en het daarna nog eens moet proberen, bijv.)

Maar; om dat dan ook nog eens te flikken bij klanten die letterlijk sinds dag één je dienst af nemen; dat gaat nog dubbelop zo hard, natuurlijk. Die krijgen dan ook het idee: ok, dus dat is wat je voor heel die jaren loyaal klant blijven terug krijgt? Een schop na?

Overigens hebben ze in een eerdere periode toen het nog @Home heette, ook al een jaar of langer in de shit gezeten met een klapperende verbinding waar men destijds geen verantwoordelijkheid voor wenstte te nemen. De dossieropbouw daarvan incl. de lange, lange lijst aan individuele telefoongesprekken die daar over gevoerd zijn, hebben ze ook nog. (Bleek uiteindelijk een dubbel uitgegeven modem te betreffen. In het midden gelaten of we daar te maken hadden met een administratieve fout; of een ali-illegali gekloond modem wat op hun abonnement mee zat te liften.)

"Glas en ik ben weg," is daar ook al eens genoemd.

Het is een beetje een haat-liefde relatie.
Fijn als het goed werkt; maar zodra het fout gaat komen de messen op tafel - so to say.

[ Voor 13% gewijzigd door R4gnax op 29-03-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R4gnax schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:32:
[...]
Daarnaast speelt ook het energieverbruik van die Connectbox heel erg voor ze. Want het ding is, wees eerlijk, gewoon een enorme energie slurpen.
Dat van je energiegebruik snap ik niet. De connectbox gebruikt rond de 12Watt. De Hitron modem 30Watt en de Technicolor rond de 20 a 24Watt. Dat is juist het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wel frappant dat ze heel hard de oude modems aan het uitfaseren zijn..
ik zie bijna dagelijks een andere meterkast op het moment, en zie meeste "antiek" is dan een EPC3928 maar ik zag zelfs nog een Motorola Surfboard 5100 (denk ik.. niet op t type plaatje gekeken) welke vrolijk online stond..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:50:
wel frappant dat ze heel hard de oude modems aan het uitfaseren zijn..
ik zie bijna dagelijks een andere meterkast op het moment, en zie meeste "antiek" is dan een EPC3928 maar ik zag zelfs nog een Motorola Surfboard 5100 (denk ik.. niet op t type plaatje gekeken) welke vrolijk online stond..
Is nodig voor docsis 3.1? Of in ieder geval staat dat in de brief erbij.
Bij familie van mij, in hetzelfde dorp, hebben ze denk ik zomer 2020 een antieke Motorola vervangen (even plaatje opgezocht van de Motorola die jij benoemd, en zal inderdaad die / zo een zijn geweest). Zelf had ik echter nog een antieke Cisco modem only (wel telefonie, maar geen router dus). En die heeft tot december nog gewoon lopen snorren, en toen heb ik een Ubee UBC1318 aangevraagd onder het mom van IPv6 in bridge. Terwijl die waarschijnlijk 10+ jaar oude Cisco toch in ieder geval geen docsis 3.1 gedaan zal hebben. Dus geen idee waarom die Motorola bij familie vervangen moest maar die Cisco niet. (Motorola zal allicht wel al 20 jaar oud zijn geweest natuurlijk, dus er zullen wel wat meer verschillen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
geen idee welke docsis spec die ouwe meuk is.. 2.0 ofzo? en 8 downstream kanalen van ~50mbit per stuk die ze kunnen ofzo? niet dat die 8 kanalen volledig voor 1 modem beschikbaar zijn..

maar goed t zal ziggo een zorg zijn als de modems geen "hinder" veroorzaakt binnen het segment dus.
heeft mijn 1318 t toch wel makkelijk.. 32 kanalen waar maar 300mbit totaal door heen moet ;)

zat ik net even in mijn eigen 1318 te kijken. kan je dus een backup maken van de configuratie...... krijg je een .conf file met onleesbare info..

nou ben ik wel benieuwd of die file "leesbaar" te maken is :P gewoon omdat ik nieuwschierig ben wat er in staat ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door SMSfreakie op 29-03-2022 18:10 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SMSfreakie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:09:
geen idee welke docsis spec die ouwe meuk is.. 2.0 ofzo? en 8 downstream kanalen van ~50mbit per stuk die ze kunnen ofzo? niet dat die 8 kanalen volledig voor 1 modem beschikbaar zijn..

maar goed t zal ziggo een zorg zijn als de modems geen "hinder" veroorzaakt binnen het segment dus.
heeft mijn 1318 t toch wel makkelijk.. 32 kanalen waar maar 300mbit totaal door heen moet ;)

zat ik net even in mijn eigen 1318 te kijken. kan je dus een backup maken van de configuratie...... krijg je een .conf file met onleesbare info..

nou ben ik wel benieuwd of die file "leesbaar" te maken is :P gewoon omdat ik nieuwschierig ben wat er in staat ;-)
Heb ik ook geprobeerd met hex editor / config decrypten e.d. Maar ik kwam er niet uit.

Soms is het idd mogelijk instellingen om aan te passen die in de normale (provider beperkte) menu's verborgen zijn, dmv het aanpassen van de config-file. Maar helaas pindakaas, ik heb de handdoek in de ring gegooid. Als jou het lukt hoor ik het graag.

-edit-

Net als onderstaand ben ik wel enorm in m'n nopjes met dat ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 29-03-2022 18:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 03:21
Ben toch echt blij met mijn Ubee UBC1318ZG, inmiddels alweer sinds ontvangst.

System Up Time 54 days 22h:43m:42s.00

Blij dat mijn poging via Community de moeite waard is geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door beezjeh op 29-03-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
jongetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:46:
[...]

Dat van je energiegebruik snap ik niet. De connectbox gebruikt rond de 12Watt. De Hitron modem 30Watt en de Technicolor rond de 20 a 24Watt. Dat is juist het dubbele.
::shrug::
Oude data dan wellicht? Dat is wel interessant om te weten. Thanks.

Of zou er nog een wezenelijk verschil zijn tussen routed/bridged mode? Kan me indenken dat het ding in bridged mode een stuk minder te verzetten heeft dan in routed mode. (Waardoor bridged mode de problemen met de Puma chipset ook ten dele kunnen maskeren, voordat 'ie gewoon inkakt, lijkt me?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
RobertMe schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:00:
[...]

Is nodig voor docsis 3.1? Of in ieder geval staat dat in de brief erbij.
Ja; dat is het frappante.
Ik heb dus die Connectbox die ze ter vervanging sturen, helpen aansluiten bij mijn ouders thuis. Maaruh; die geeft dus in z'n statusoverzicht ook enkel Docsis 3.0 aan. :? Misschien dat daar dan nog een firmware update voor moet komen of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
R4gnax schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:19:
[...]

::shrug::
Oude data dan wellicht? Dat is wel interessant om te weten. Thanks.

Of zou er nog een wezenelijk verschil zijn tussen routed/bridged mode? Kan me indenken dat het ding in bridged mode een stuk minder te verzetten heeft dan in routed mode. (Waardoor bridged mode de problemen met de Puma chipset ook ten dele kunnen maskeren, voordat 'ie gewoon inkakt, lijkt me?)
Nee, bridge of routed de connectbox verbruikt altijd 11a12watt. Zou te maken hebben met de (WiFi) chipset die sowieso van stroom wordt voorzien.

Ubee verbuikt daarintegen 5a6watt, maarja, die heeft ook geen WiFi chipset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 19:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

beezjeh schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:33:
Ben toch echt blij met mijn Ubee UBC1318ZG, inmiddels alweer sinds ontvangst.
System Up Time 54 days 22h:43m:42s.00
Blij dat mijn poging via Community de moeite waard is geweest.
Heb dezelfde ervaringen! Google Stadia heeft sinds het vervangen van de modem niet meer gehaperd. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik ben ook erg content met de 1318

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 26-05 22:40
Heb hier nu zelf zowel thuis als op kantoor al een maandje de 1318 draaien, en dat is echt een feest vergeleken met de draak van een connectbox (beiden in bridge mode). Deze Ubee zorgt er zeker voor dat alles gewoon sneller aanvoelt, en altijd laadt. De connectbox had ik op kantoor nog wel eens vage problemen met VoIP, niet Ziggo, en dat is nu ook niet meer voorgekomen.

Dus ja, de Puma chip geeft daadwerkelijk problemen ondanks dat je het niet direct daar zou zoeken.
En de winst is nog eens 6W ipv de 11W verbruik ook!

Netwerk en Wifi heb ik op beide locaties Unifi voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sja, ik heb een bejaarde technicolor en daar nooit issues mee gehad (in bridge), ondanks dat er veel over geklaagd is op fora. Het zal toch deels afhangen van hoe ie gebruikt wordt. Maar gezien het veel lagere gebruik van de ubee zal ik eens kijken of ik die toegestuurd kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:50
Meer mensen welke sinds afgelopen nacht een ander WAN IP hebben gekregen? Verbinding was rond 2:20 en 4:10 ook even weg. fUPC gebied.

Zat in 24.132.117* en nu 178.85.76.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:37
Brokencore schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:45:
Meer mensen welke sinds afgelopen nacht een ander WAN IP hebben gekregen? Verbinding was rond 2:20 en 4:10 ook even weg. fUPC gebied.

Nee ik zit nog op mijn 77.249.*.* IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 23:01
Brokencore schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 07:45:

Niet afgelopen nacht maar ongeveer een week geleden ben ik na jaren van het 80.56.0.0-80.57.255.255 blok naar 92.108.0.0-92.111.255.255 verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:42

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hmm, kreeg hier ook ineens een Connectbox :/ ter vervanging van mijn zeer bejaarde maar prima werkende Ubee EVM3200. _/-\o_ (zonder telefoon en Wifi). Heb zelf achter die Ubee een oude maar vertrouwde ASUS N65 router hangen (met dubbele WIFI zenders). Meeste is hier bekabeld aangesloten, alleen telefoon en tablet maken gebruik van Wifi.
Omdat die N65 ook al een oudje is met een van de eerste 5Ghz "N" chipsets dacht ik bij mezelf om die ook met pensioen te sturen en alleen de Connectbox te gaan gebruiken.

Dus ik alles afgekoppeld en alle UTP (4x) omgezet naar de nieuwe box, spanning erop, een half uurtje wachten voor de zekerheid en dan via de handleiding alle stappen even nalopen. Helaas :'( , op de Box leek alles OK (lampjes), maar geen internet. Kon geen IP-adres krijgen (geen DHCP) en ook met een handmatig ingesteld IP in de range van de handleiding (192.168.178) nada, noppes. Ook geen Wifi zichtbaar?
Toevallig ook mijn PS5 gecheckt en warempel die had wel internet? Die had een IPv6 adres gekregen en de gateway was een 85.## nummer ?

Wacht even :? staat die Box als bridge ingesteld? Ook na een reset (15s en 30s geprobeerd) nog steeds hetzelfde. Toen ben ik online gaan zoeken en uiteindelijk via verschillende sites tot de volgende conclusie gekomen:

- Omdat ik geen WIFI en telefoon modem had, was de opgestuurde connectbox op " bridge" ingesteld. Alle handleidingen, wachtwoorden, stikkers, kaartjes, Wifi namen etc die meegeleverd waren gingen uit van een WIFI connectbox. 8)7
- Het webadres van een bridged ConnectBox is niet 192.168.178.1, maar 192.168.100.1
- Alleen UTP poort 1 is actief in bridged mode. (al mijn apparatuur op de andere poorten kreeg dus geen antwoord behalve de PS5 die op poort 1 zat)
- Heb voorlopig dus mijn N65 aan poort 1 gekoppeld en viola, het werkt! :+

Mijn vraag aan jullie is nu: Is het wel verstandig om aan Ziggo te vragen om die Connectbox terug te zetten naar Wifi modus, zodat mijn N65 met pensioen kan? (scheelt ook weer 15Wh aan stroom). Ben niet veeleisend voor het internet als het maar blijft werken. :)
En ja, die 15W lijkt niet veel, maar op jaarbasis is dat 130KWh, waarmee ik ruim 1000 uur TV kan kijken. :P

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chrasher schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:59:
Mijn vraag aan jullie is nu: Is het wel verstandig om aan Ziggo te vragen om die Connectbox terug te zetten naar Wifi modus, zodat mijn N65 met pensioen kan? (scheelt ook weer 15Wh aan stroom). Ben niet veeleisend voor het internet als het maar blijft werken. :)
En ja, die 15W lijkt niet veel, maar op jaarbasis is dat 130KWh, waarmee ik ruim 1000 uur TV kan kijken. :P
Dat weet ik niet. Locatie, locatie, locatie.

Waar staat je connectbox? Waar staat je N65?

Als beiden in je meterkast staan en je kreeg met de N65 je huis gedekt, dan is het zeker het proberen waard. Staat je N65 centraal in het huis, maar de connextbox in de meterkast, dan wordt je beleving waarschijnlijk dat de connectbox veel slechtere WiFi heeft.

Zelf krijg ik vanuit de meterkast 't huis niet gedekt, maar met een centraal geplaatste accesspoint in het trappenhuis wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar heb je ook IPv6 op je op de N65 aangesloten apparaten?
In tegenstelling tot bij terugschakelen naar IPv4 only mode kun je bij bridge mode altijd weer terugkomen op dat besluit. Dus vraag Ziggo gewoon de bridge mode op te heffen en kijk hoe het bevalt. Bevalt het niet dat kun je altijd weer terug naar bridge mode.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Chris.nl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:27:
[...]
Dat weet ik niet. Locatie, locatie, locatie.
Waar staat je connectbox? Waar staat je N65?

Als beiden in je meterkast staan en je kreeg met de N65 je huis gedekt, dan is het zeker het proberen waard. Staat je N65 centraal in het huis, maar de connextbox in de meterkast, dan wordt je beleving waarschijnlijk dat de connectbox veel slechtere WiFi heeft.
Woon in een klein appartement, N65/Box staan in de hoek van de kamer, slaapkamer zit ertegenover. Voorzie geen problemen hiermee. Gaat mij vooral om de betrouwbaarheid van de Box.
Roetzen schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:29:
[...]
Maar heb je ook IPv6 op je op de N65 aangesloten apparaten?
[...]
In tegenstelling tot bij terugschakelen naar IPv4 only mode kun je bij bridge mode altijd weer terugkomen op dat besluit. Dus vraag Ziggo gewoon de bridge mode op te heffen en kijk hoe het bevalt. Bevalt het niet dat kun je altijd weer terug naar bridge mode.
N65 geeft nu IPv4 door. Omdat het een heel oud model is stond IPv6 nog in de kinderschoenen. Er is wel een menu optie voor IPv6, maar veel moet handmatig worden ingesteld. (soort beta firmware).

Ja, theoretisch zou ik Ziggo meerdere malen aan het werk kunnen zetten. Ga ervanuit dat dit een fluitje van een cent is voor hun? Heb alleen geen zin om uren aan de telefoon in de wacht te staan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chrasher schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Woon in een klein appartement, N65/Box staan in de hoek van de kamer, slaapkamer zit ertegenover. Voorzie geen problemen hiermee. Gaat mij vooral om de betrouwbaarheid van de Box.
Mooi! Doen! Laat je niet afschrikken door Puma6 verhalen. Voor de meeste gebruikers is de connectbox echt prima.

Als je (veel) apparaten een vast IP wil geven en met eigen instellingen wil freubelen, dan kan de connectbox frustraties geven (instellingen die niet goed opgeslagen/bewaard worden). Maar out of the box, met misschien wat kleine aanpassingen is de connectbox solide. 'k Heb vrienden en familie (geen consumenten die op Tweakers zitten) die dik tevreden zijn.

Je zegt zelf niet veeleisend te zijn, de upgrade naar WiFi-ac pakt waarschijnlijk al heel positief uit. Laat je het weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@Chris.nl Ga het binnenkort laten omzetten. Gisteravond genoeg tijd eraan moeten besteden totdat het werkte. Bedankt voor de info, kom er zeker op terug. :)
Meeste staat hier op default DHCP, alleen de PS5 staat in een DMZ zone, maar werkt ook prima onder DHCP.

[ Voor 24% gewijzigd door Chrasher op 31-03-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:40
Hmm, kreeg hier ook ineens een Connectbox :/ ter vervanging van mijn zeer bejaarde maar prima werkende Ubee EVM3200. _/-\o_ (zonder telefoon en Wifi). Heb zelf achter die Ubee een oude maar vertrouwde ASUS N65 router hangen (met dubbele WIFI zenders). Meeste is hier bekabeld aangesloten, alleen telefoon en tablet maken gebruik van Wifi.
Omdat die N65 ook al een oudje is met een van de eerste 5Ghz "N" chipsets dacht ik bij mezelf om die ook met pensioen te sturen en alleen de Connectbox te gaan gebruiken.

Dus ik alles afgekoppeld en alle UTP (4x) omgezet naar de nieuwe box, spanning erop, een half uurtje wachten voor de zekerheid en dan via de handleiding alle stappen even nalopen. Helaas :'( , op de Box leek alles OK (lampjes), maar geen internet. Kon geen IP-adres krijgen (geen DHCP) en ook met een handmatig ingesteld IP in de range van de handleiding (192.168.178) nada, noppes. Ook geen Wifi zichtbaar?
Toevallig ook mijn PS5 gecheckt en warempel die had wel internet? Die had een IPv6 adres gekregen en de gateway was een 85.## nummer ?

Wacht even :? staat die Box als bridge ingesteld? Ook na een reset (15s en 30s geprobeerd) nog steeds hetzelfde. Toen ben ik online gaan zoeken en uiteindelijk via verschillende sites tot de volgende conclusie gekomen:

- Omdat ik geen WIFI en telefoon modem had, was de opgestuurde connectbox op " bridge" ingesteld. Alle handleidingen, wachtwoorden, stikkers, kaartjes, Wifi namen etc die meegeleverd waren gingen uit van een WIFI connectbox. 8)7
- Het webadres van een bridged ConnectBox is niet 192.168.178.1, maar 192.168.100.1
- Alleen UTP poort 1 is actief in bridged mode. (al mijn apparatuur op de andere poorten kreeg dus geen antwoord behalve de PS5 die op poort 1 zat)

Precies hetzelfde probleem als dat ik had.

Is het lampje onderin groen, dan staat 'ie in bridge. Is het wit, dan staat 'ie op Wifi.

Ik heb er nadien geen problemen meer mee gehad. Werkt vooralsnog prima. Bij mijn moeder wel een hoop problemen gehad met wegvallende wifi op haar tablet en Mediabox XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Statusupdate van mijn geval: Connectbox draait ondertussen bij mijn ouders.
En hij is in bridge mode gezet.

Het volgende klinkt dan weer een beetje als een raar verhaal voor mij:
Omdat ik geen WIFI en telefoon modem had, was de opgestuurde connectbox op " bridge" ingesteld. Alle handleidingen, wachtwoorden, stikkers, kaartjes, Wifi namen etc die meegeleverd waren gingen uit van een WIFI connectbox. 8)7
Als dat het protocol is, hoe kan het dan dat mijn ouders een Connectbox kregen die gewoon op routed modus was ingesteld? Ook zij kwamen nl. af van hetzelfde veroudere Ubee EVM3200 model.

Dus of heeft Ziggo organisatorisch haar zaakjes niet op orde; of is iemand bij de service desk weer eens onzin aan het uitkramen geweest als 'uitleg' aan klanten.
Dat laatste zou ook niet de eerste keer zijn. Heb al eens een geval gehad waar Ziggo's service desk serieus een (destijds duurdere vorm van) abo met Horizon probeerde aan te smeren toen er vanwege TV-storing gebeld werd en uitgelegd werd dat sinds het wijkkastonderhoud specifiek één of twee zenders stoorden, waarbij er voorheen geen enkel probleem was: "Ja; dan is jullie oude decoder gewoon op. Daar begint het mee. En dan langzaam maar zeker wordt het erger en beginnen zenders één voor één helemaal weg te vallen." (Dafuq jongens; dat ding lijdt niet aan één of andere enge ziekte, heh? 8)7 )

Enfin; Connectbox draait dus ondertussen bridged. Binnenkort als ik weer bij mn ouders binnenval even de rest regelen. Kan ik ook gelijk even Ziggo vertellen dat ze maar één POA-01 splitter na hoefden te sturen; en niet 3 of meer. Er zijn ondertussen al twee pakketjes afgeleverd en het mailtje met de track&trace voor de derde kwam eerder vandaag binnenrollen.

Heeft hun logistiek management systeem een verborgen knopje 'repeat' of zo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:32
25 mei gaan wij verhuizen naar een nieuwe woning. Ook hier is een ziggo-aansluiting. Het probleem? Er is alleen een groene kabel en geen AOP. Ik heb dus een monteur nodig van Ziggo.

Gisteren 50 minuten aan de lijn gehangen en 4 keer doorverbonden. Blijkbaar is een verhuizing doorgeven en het verzoek doen om voor verhuizing een monteur in te plannen heel erg ingewikkeld. Uiteindelijk zou ik teruggebeld worden.

Nu krijg ik opeens een email dat mijn abonnement per 25 mei, op mijn verzoek, is beeindigd. Dit is natuurlijk niet waar. De wachttijden bij de KS lopen op tot een half uur.

Gaat goed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
FrankoNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:45:
25 mei gaan wij verhuizen naar een nieuwe woning. Ook hier is een ziggo-aansluiting. Het probleem? Er is alleen een groene kabel en geen AOP. Ik heb dus een monteur nodig van Ziggo.

Gisteren 50 minuten aan de lijn gehangen en 4 keer doorverbonden. Blijkbaar is een verhuizing doorgeven en het verzoek doen om voor verhuizing een monteur in te plannen heel erg ingewikkeld. Uiteindelijk zou ik teruggebeld worden.

Nu krijg ik opeens een email dat mijn abonnement per 25 mei, op mijn verzoek, is beeindigd. Dit is natuurlijk niet waar. De wachttijden bij de KS lopen op tot een half uur.

Gaat goed daar.
Verhuizingen juist erg prettige ervaringen mee met Ziggo, wat jij beschrijft heb ik in het verleden met kpn gehad :+

Een verhuizing zou normaliter geen probleem mogen zijn en weet dat ziggo tijdens een verhuizing altijd een gratis monteur kan sturen en sowieso voor het aop te laten vervangen/aanpassen.

Ah ik zie trouwens dat je op de community geland bent?
https://community.ziggo.n...ot-verhuizing/td-p/948294

Altijd goed daar

[ Voor 7% gewijzigd door Jordyz op 31-03-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:32
Jordyz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Verhuizingen juist erg prettige ervaringen mee met Ziggo, wat jij beschrijft heb ik in het verleden met kpn gehad :+

Een verhuizing zou normaliter geen probleem mogen zijn en weet dat ziggo tijdens een verhuizing altijd een gratis monteur kan sturen en sowieso voor het aop te laten vervangen/aanpassen.

Ah ik zie trouwens dat je op de community geland bent?
https://community.ziggo.n...ot-verhuizing/td-p/948294

Altijd goed daar
Yup klopt. Even kijken of die kunnen helpen :)

Zal uiteindelijk wel in orde komen, maar het is tot nu toe wel een gedoe voor een simpel verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
FrankoNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Yup klopt. Even kijken of die kunnen helpen :)

Zal uiteindelijk wel in orde komen, maar het is tot nu toe wel een gedoe voor een simpel verzoek.
Jaa snap ik, inderdaad een simpel verzoek.. Ze zouden daar wel zorgvuldiger mee om mogen gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@P-Rock en @R4gnax , Yep, blijkbaar is er bij Ziggo geen eenduidig beleid. Geen idee waar die verschillen vandaan komen tussen het vervangen van dezelfde oude modems.
Toevallig heeft mijn moeder net ook een brief gehad dat ze haar modem moeten gaan vervangen (ook een Ubee, maar dan met telefonie). Ben benieuwd wat ze gaat krijgen! Heb i.i.g. al wat ervaring opgedaan, dus hopelijk heb ik snel in de gaten wat er moet gebeuren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chrasher schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:20:
Ben benieuwd wat ze gaat krijgen!
Alle consumenten krijgen standaard een connectbox, is niet zo spannend 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Chris.nl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Mooi! Doen! Laat je niet afschrikken door Puma6 verhalen. Voor de meeste gebruikers is de connectbox echt prima.
Je zegt zelf niet veeleisend te zijn, de upgrade naar WiFi-ac pakt waarschijnlijk al heel positief uit. Laat je het weten?
Vanochtend via de Ziggo chat het modem om kunnen zetten (wel na een aantal pogingen/reboots). In eerste instantie konden ze helemaal niet zien dat mijn modem in "bridge-modus" stond, pas na een reboot die ze zelf uitvoerden zagen ze het pas. Daarna was het gelukkig snel omgezet. WIFI werkt hier verder prima nu en alle UTP poorten doen het weer. :)
Het enige wat ik mis in de settings van de Box is een "hidden SSID" , de optie is er wel, maar kan niet geactiveerd worden en het instellen van een andere DNS server (op IP-adres). Alleen DDNS is mogelijk. Met die DNS van Ziggo is er regelmatig iets mis, vandaar dat ik liever een andere gebruik.
jongetje schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:43:
[...]

Alle consumenten krijgen standaard een connectbox, is niet zo spannend 😉
Da's mooi, daar heb ik nu al enige ervaring mee. ;) Scheelt weer uitzoekwerk bij problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45
Een stuk of zes monteurs verder is ons probleem (hogere ping en jitter met nieuw DOCSIS 3.1 modem) niet opgelost. Wel is de oorzaak nu duidelijk: de huidige wijk apparatuur is te oud. Ziggo is bezig met het project Kaap Hoorn om overal nieuwe apparatuur neer te zetten. Het is onbekend wanneer onze buurt aan de beurt is, daarna zouden onze problemen voorbij moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Chrasher schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:49:
[...]

Vanochtend via de Ziggo chat het modem om kunnen zetten (wel na een aantal pogingen/reboots). In eerste instantie konden ze helemaal niet zien dat mijn modem in "bridge-modus" stond, pas na een reboot die ze zelf uitvoerden zagen ze het pas. Daarna was het gelukkig snel omgezet. WIFI werkt hier verder prima nu en alle UTP poorten doen het weer. :)
Het enige wat ik mis in de settings van de Box is een "hidden SSID" , de optie is er wel, maar kan niet geactiveerd worden en het instellen van een andere DNS server (op IP-adres). Alleen DDNS is mogelijk. Met die DNS van Ziggo is er regelmatig iets mis, vandaar dat ik liever een andere gebruik.

[...]

Da's mooi, daar heb ik nu al enige ervaring mee. ;) Scheelt weer uitzoekwerk bij problemen.
Mooi dat de WiFi positief uitpakt. Weet je dat je ook een openbare "Ziggo" WiFi-Spots SSID uitzend, waarmee passanten zouden kunnen verbinden? En je zelf in de Ziggo omgeving onder "Internet" ook inloggegevens hiervoor hebt? Zou kunnen dat je dit handig vind, of het juist bewust wil uitschakelen.

Wat hidden SSID betreft heb ik ooit een artikel gelezen dat het schijnveiligheid is. Een google opdracht met "is hidden ssid safer?" kan je er wellicht gerust op stellen dat je weinig mist.

Dat custom DNS instellen niet kan, klop als een bus en vind ik ook een misser. Op veel gebruikte apparaten kan het lonen om die handmatig in te stellen. Misschien is een Pi-Hole opzetten ooit een leuk projectje 😬
zunrob schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:39:
Een stuk of zes monteurs verder is ons probleem (hogere ping en jitter met nieuw DOCSIS 3.1 modem) niet opgelost. Wel is de oorzaak nu duidelijk: de huidige wijk apparatuur is te oud. Ziggo is bezig met het project Kaap Hoorn om overal nieuwe apparatuur neer te zetten. Het is onbekend wanneer onze buurt aan de beurt is, daarna zouden onze problemen voorbij moeten zijn.
'k Blijf het knap vinden dat je je zure situatie nog zo rustig en met geduld kan verwoorden 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45
Chris.nl schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:20:
[...]

Mooi dat de WiFi positief uitpakt. Weet je dat je ook een openbare "Ziggo" WiFi-Spots SSID uitzend, waarmee passanten zouden kunnen verbinden? En je zelf in de Ziggo omgeving onder "Internet" ook inloggegevens hiervoor hebt? Zou kunnen dat je dit handig vind, of het juist bewust wil uitschakelen.

Wat hidden SSID betreft heb ik ooit een artikel gelezen dat het schijnveiligheid is. Een google opdracht met "is hidden ssid safer?" kan je er wellicht gerust op stellen dat je weinig mist.

Dat custom DNS instellen niet kan, klop als een bus en vind ik ook een misser. Op veel gebruikte apparaten kan het lonen om die handmatig in te stellen. Misschien is een Pi-Hole opzetten ooit een leuk projectje 😬

[...]

'k Blijf het knap vinden dat je je zure situatie nog zo rustig en met geduld kan verwoorden 😬
Wat me vooral tegenvalt is dat de communicatie binnen Ziggo zelf niet echt lekker loopt. Er was al snel duidelijk dat er een netwerkmonteur moest komen, toch kwamen er eerst nog andere... Ook hebben sommigen weinig informatie, ook van wat er al gedaan is, en vind ik het onduidelijk wat er daarna nog gebeurt.
De monteur vandaag was duidelijk dat het aan het spul van Ziggo ligt, en heeft me toegezegd dit op te schrijven, maar ik vraag me erg af wat (en of) er iets mee gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zunrob schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:23:
[...]

Wat me vooral tegenvalt is dat de communicatie binnen Ziggo zelf niet echt lekker loopt. Er was al snel duidelijk dat er een netwerkmonteur moest komen, toch kwamen er eerst nog andere... Ook hebben sommigen weinig informatie, ook van wat er al gedaan is, en vind ik het onduidelijk wat er daarna nog gebeurt.
De monteur vandaag was duidelijk dat het aan het spul van Ziggo ligt, en heeft me toegezegd dit op te schrijven, maar ik vraag me erg af wat (en of) er iets mee gebeurt...
Praktisch gezien kan je een weekje vakantie nemen, en vlak voor vertrek met een hummer de wijkkast een parkeerfout van 5 meter gunnen 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 02:06
Het enige wat ik mis in de settings van de Box is een "hidden SSID"
Die optie biedt geen beveiliging en zorgt ervoor dat de batterijen van je apparaten sneller leeg raken. Wees blij dat het er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het enige wat ik mis in de settings van de Box is het instellen van een andere DNS server (op IP-adres).
Je kan altijd naar bridge modus en eigen router, of eigen modem zoals de fritzbox 6660 of 6690

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Chris.nl schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:20:
[...]

Mooi dat de WiFi positief uitpakt. Weet je dat je ook een openbare "Ziggo" WiFi-Spots SSID uitzend, waarmee passanten zouden kunnen verbinden?

Yep, WIFI spots staan bij mij uit.

W.b.t. Hidden SSID's, elke drempel, hoe laag ook is er 1. Woon in een appartementen complex en de lijst van SSID's (vele van Ziggo) bij het zoeken hier zijn niet op twee handen te tellen.

Custom DNS heb ik nu apart op de relevante apparaten ingesteld, maar de optie in een router is zeker veel handiger.
ZonderTaal schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 00:34:
[...]
Die optie biedt geen beveiliging en zorgt ervoor dat de batterijen van je apparaten sneller leeg raken. Wees blij dat het er niet is.
Kost dat meer energie ??? Dat hoor k voor het eerst. Denk niet dat dat zoveel zal uitmaken.
DJMaze schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 00:59:
[...]

Je kan altijd naar bridge modus en eigen router, of eigen modem zoals de fritzbox 6660 of 6690
Die heb ik nu juist afgekoppeld, zodat ik nu maar 1 apparaat heb staan. Dat scheelt weer 15W verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Zijn er soms meer mensen met problemen met hun mail, specifiek upcmail?
Kan sinds gisteravond geen contact krijgen met de upcmail server. mijn oom belde met hetzelfde probleem vanochtend.
Dit allebei in Alkmaar.

Edit 12:46, het lijkt weer te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door apollo13 op 02-04-2022 12:56 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02

Exirion

Gadgetfetisjist

apollo13 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:40:
Zijn er soms meer mensen met problemen met hun mail, specifiek upcmail?
Kan sinds gisteravond geen contact krijgen met de upcmail server. mijn oom belde met hetzelfde probleem vanochtend.
Dit allebei in Alkmaar.
Hier hetzelfde, pop3 op upcmail.nl plat. Inmiddels overgezet op imap op ziggo.nl.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Exirion schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:02:
[...]

Hier hetzelfde, pop3 op upcmail.nl plat. Inmiddels overgezet op imap op ziggo.nl.
Hier gaat het nu via pop.ziggo.nl en via port 995, was 110.
Had toch wel fijn geweest als Ziggo zijn klanten informeert over zulke wijzigingen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

apollo13 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:42:
Hier gaat het nu via pop.ziggo.nl en via port 995, was 110.
Had toch wel fijn geweest als Ziggo zijn klanten informeert over zulke wijzigingen.
Zeker, maar na ongeveer 22 jaar UPC/Ziggo vind ik het niet zo'n ramp om het een keer aan te passen :P Overigens is IMAP wel echt een stuk beter dan POP3, dus dat aanpassen is sowieso aan te raden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:10:
[...]
Overigens is IMAP wel echt een stuk beter dan POP3, dus dat aanpassen is sowieso aan te raden.
Wat is er dan beter aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
Ligt er aan wat je wil. Bij IMAP blijft je mail op de server staan en ziet je mailbox op elk device er hetzelfde uit, als je dat zou willen. Bij POP wordt je mail opgehaald en bewaard op je computer en dan is 't alleen beschikbaar op die ene computer. Bovendien wordt verzonden mail niet op de server bewaard in het geval van POP.

Geen idee hoeveel ruimte je bij Ziggo krijgt voor je mail (ik gebruik 't niet namelijk), maar dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Want bij IMAP blijft het op de server staan en dan zit je mailbox op een gegeven moment vol.

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 03-04-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:35:
Ligt er aan wat je wil. Bij IMAP blijft je mail op de server staan en ziet je mailbox op elk device er hetzelfde uit, als je dat zou willen. Bij POP wordt je mail opgehaald en bewaard op je computer en dan is 't alleen beschikbaar op die ene computer. Bovendien wordt verzonden mail niet op de server bewaard in het geval van POP.
Tja, dat het bij de provider op de server blijft staan is nu net wat ik liever niet heb. Ik bewaar het liever op mijn eigen computer. Daar kunnen overheden en andere nieuwsgierige aagjes minder makkelijk bij dan wanneer het bij de provider blijft staan. Dat het dan alleen beschikbaar is op die ene computer vind ik niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Roetzen schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:57:
Tja, dat het bij de provider op de server blijft staan is nu net wat ik liever niet heb.
Niets houdt je tegen om het zelf te verwijderen. POP3 is echt achterhaald. Er zijn nog maar weinig mensen die 1 client gebruiken om hun mail te lezen en IMAP is veel geschikter om te voorzien in het gebruiken van mail via meerdere apparaten. Je kunt vaak ook retention policies instellen op een IMAP server.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Tja, dat het bij de provider op de server blijft staan is nu net wat ik liever niet heb. Ik bewaar het liever op mijn eigen computer. Daar kunnen overheden en andere nieuwsgierige aagjes minder makkelijk bij dan wanneer het bij de provider blijft staan.
ben altijd benieuwd wat voor een supergeheime activiteiten je doet dat een overheid je mail zou lezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dinandus schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:57:
[...]

Bijvoorbeeld RTL+, BBC World News, NPO Nieuws en Politiek, (nu enige dagen ook in HD beschikbaar, echter hoelang mogen we bij Ziggo voor het doorzetten hiervan gaan wachten) NDR, TV538, om maar enkele te noemen.
CNN en BBC World News worden sinds afgelopen vrijdag in HD doorgegeven. Het heeft even geduurd, maar toch goed om te zien.

Ook is nieuwszender Ukraina 24 tijdelijk toegevoegd op kanaal 502.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
8)7 nou staat er wel weer dat er "binnenkort" giganet beschikbaar is.
uiteraard weet niemand weer wat ze met "binnenkort" bedoelen.. dus tjah 8)7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
Echt nooit problemen gehad met de Ziggo verbinding, maar de laatste week is het echt al een aantal keer gebeurd dat we even een minuut geen verbinding hebben. De router (unifi) geeft aan dat er geen internet verbinding is. Kom er niet achter wat het probleem kan zijn. In de Connect box kun je verder ook niet veel zien voor zover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 02:06
Chrasher schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:29:
Kost dat meer energie ??? Dat hoor k voor het eerst. Denk niet dat dat zoveel zal uitmaken.
Ja, want een draadloos apparaat dat is geconfigureerd om te worden verbonden met een geheime SSID, moet constant verzoeken uitzenden naar elk toegangspunt dat het tegenkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:24:
Kom er niet achter wat het probleem kan zijn. In de Connect box kun je verder ook niet veel zien voor zover.
Je kan de logs en statistieken na laten pluizen op het Ziggo forum. Hier kan je een start maken met inlezen hoe je de experts en medewerkers aldaar van zoveel mogelijk informatie kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:56
ZonderTaal schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 01:29:
[...]

Ja, want een draadloos apparaat dat is geconfigureerd om te worden verbonden met een geheime SSID, moet constant verzoeken uitzenden naar elk toegangspunt dat het tegenkomt.
Heb je daar een bron van?

Of bedoel je wellicht de probe request bij het initiëren van een verbinding?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 06:27
Tja, dat het bij de provider op de server blijft staan is nu net wat ik liever niet heb. Ik bewaar het liever op mijn eigen computer. Daar kunnen overheden en andere nieuwsgierige aagjes minder makkelijk bij dan wanneer het bij de provider blijft staan.
Hopelijk heb je dan wel een goed backup beleid en test je ook regelmatig of de recovery procedure goed werkt, dat laatste wordt vaak vergeten.
Als je zo bang bent voor afluisteren door de overheid zou je IMHO ook kunnen overwegen om een mailhoster in een neutraal land als Zwitserland (protonmail) of Noorwegen (runbox) te nemen. Wel in Europa, maar niet in de EU.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De vraag is sowieso hoe handig het is om je provider mail te gebruiken. Hiermee maak je het overstappen naar een andere provider erg lastig omdat je dan je mailadres kwijt bent. Dat is voor mij de reden om geen providermail adres te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
Chris.nl schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 02:03:
[...]

Je kan de logs en statistieken na laten pluizen op het Ziggo forum. Hier kan je een start maken met inlezen hoe je de experts en medewerkers aldaar van zoveel mogelijk informatie kan voorzien.
Ik ga dat eens even bijhouden. Zag wel wat meldingen staan. Kan zijn dat er teveel downloads open hebben gestaan, maar kan me niet herinneren dat dat op het moment zo was. Meestal is de verbinding dan heel langzaam in plaats van dat deze er constant uit klapt.
jongetje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:37:
De vraag is sowieso hoe handig het is om je provider mail te gebruiken. Hiermee maak je het overstappen naar een andere provider erg lastig omdat je dan je mailadres kwijt bent. Dat is voor mij de reden om geen providermail adres te gebruiken.
Is nooit handig. Ik heb mijn ouders ook heel lang proberen uit te leggen waarom dat niet handig was. Totdat ze over gingen stappen en mijn punt ineens pijnlijk duidelijk werd. Vreemd genoeg hadden ze vrij snel een ander mailadres buiten de providers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 06:36:
[...]

Hopelijk heb je dan wel een goed backup beleid en test je ook regelmatig of de recovery procedure goed werkt, dat laatste wordt vaak vergeten.
Wat er niet meer is kan ook niet in verkeerde handen vallen. Dus als het een keer mis zou gaan, dan is dat in elk geval geregeld. :P
Als je zo bang bent voor afluisteren door de overheid zou je IMHO ook kunnen overwegen om een mailhoster in een neutraal land als Zwitserland (protonmail) of Noorwegen (runbox) te nemen. Wel in Europa, maar niet in de EU.
Ik heb een account bij een mail provider in Luxemburg. Dat leek destijds (15 jaar geleden) wel een redelijk compromis. Wel EU, maar toch wat meer afstand van de overheid dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 07:37:
Nu haal je twee dingen door elkaar. Toen ik het in dit verband had over "de server van de provider" bedoelde ik de e-mail server van de e-mail provider. Die e-mail provider zou dezelfde kunnen zijn als de Internet Acces Provider maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb uiteraard een Ziggo e-mail adres, dat heeft elke Ziggo klant. Of beter, ik heb een casema e-mail adres. Maar ik heb ook een provider onafhankelijk e-mail adres dat gebaseerd is op mijn naam. Dat heb ik ondergebracht bij een DNS en e-mail provider in Luxemburg.

Ik gebruik ze allebei. Ik houd daarbij uiteraard rekening met het feit dat ik dat casema adres kwijtraak als ik afscheid neem van Ziggo en ik dat provider onafhankelijk adres kan houden tot zo lang als ik leef en de wereld niet vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 10:41

Je ziet hier wel iets over het hoofd: als je klant bent, dan betaal je een bepaald bedrag per maand. Waarom zou je daar dan nog eens korting op willen of moeten krijgen? Korting krijg je om klant te worden en eventueel als je weer aangeeft een jaar klant te blijven. Als iedereen dus "korting" zou krijgen, dan betekent dat dat het abonnement te duur is. Als ik weet dat ik iedereen €10 korting geef, dan maak ik dat abonnement dus €10 duurder dan ik wil hebben. En als iemand niet vraagt om korting, dan heb ik dus €10 extra winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb bij verlenging deze maand bij Ziggo 9 maanden dertig euro korting gekregen plus een jaar gratis ESPN en het pluspakket op de kabel ( movies en series L heb ik al )

En heel veel moeite hoefde ik geeneens te doen. Gewoon verteld dat er glasvezel ligt ( in mijn geval van Deltafiber) en de prijzen genoemd die een jaarabonnement daar kost met een bepaalde internetsnelheid.

Toen was de aanbieding van Ziggo zo rond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
feuniks schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:41:
[...]

Je ziet hier wel iets over het hoofd: als je klant bent, dan betaal je een bepaald bedrag per maand. Waarom zou je daar dan nog eens korting op willen of moeten krijgen? Korting krijg je om klant te worden en eventueel als je weer aangeeft een jaar klant te blijven. Als iedereen dus "korting" zou krijgen, dan betekent dat dat het abonnement te duur is. Als ik weet dat ik iedereen €10 korting geef, dan maak ik dat abonnement dus €10 duurder dan ik wil hebben. En als iemand niet vraagt om korting, dan heb ik dus €10 extra winst!
No worries, ik ben zojuist overgestapt op KPN 1 Gbps + TV voor nog geen 27 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
feuniks schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:41:
Je ziet hier wel iets over het hoofd: als je klant bent, dan betaal je een bepaald bedrag per maand. Waarom zou je daar dan nog eens korting op willen of moeten krijgen?
Nou... misschien omdat je dan goedkoper uit bent? Je kunt je geld maar één keer uitgeven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 10:41
Gadget Freak schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:15:
[...]

Nou... misschien omdat je dan goedkoper uit bent? Je kunt je geld maar één keer uitgeven!
Natuurlijk kun je je geld maar eenmaal uitgeven. Maar om een reclameslogan van Hornbach aan te halen: Wie korting geeft, is normaal te duur! Ik vind persoonlijk het standaard (of na vragen) geven van korting op de normale prijs een belediging voor mijn intellect. Als je zo gemakkelijk korting kunt krijgen, dan is die prijs met korting toch de prijs die Ziggo voor ogen heeft voor het abonnement? Dan is de prijs die ze communiceren toch alleen de prijs voor ofwel mensen die zich niet de moeite doen om te bellen, ofwel de prijs die ze neerzetten zodat mensen die "korting" krijgen, denken dat ze een goede deal hebben gekregen. Dit is toch hetzelfde als de van / voor prijskaartjes van producten die nooit die van prijs gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
feuniks schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:31:
Als je zo gemakkelijk korting kunt krijgen, dan is die prijs met korting toch de prijs die Ziggo voor ogen heeft voor het abonnement?
Inderdaad.

Dus doe ik jaarlijks graag wat moeite voor die korting, want ze kunnen het er blijkbaar voor leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:08
Mocht iemand met Ziggo Internet Start (en TV start) XXL pakket zich afvragen waarom zijn/haar internet zo traag is; kijk even goed naar de factuur.
Bij ons is zonder overleg het pakket afgelopen maart gewijzigd naar internet Z1 (start 75mbit) en TV standaard.
Pas na troubleshooting en andere mogelijke oorzaken uit te sluiten kwam ik hier achter.
De reden "Er was iets ingesteld wat niet kon", toch gek dat het zo jaren prima heeft gewerkt...
Ondertussen heb ik via de support internet weer terug naar Start XXL (150Mbit). Maar het TV pakket is nog steeds op niveau standaard kabel (geen enkele HD buiten NPO/decoder zender doet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:10:
[...]

No worries, ik ben zojuist overgestapt op KPN 1 Gbps + TV voor nog geen 27 euro per maand.
Gedurende de looptijd of een tijdelijke korting? Klinkt interessant
Pagina: 1 ... 245 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic