Acties:
  • +1 Henk 'm!
meermarco schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:30:
Ik kon het 1-2-3 niet vinden. Maar per 17 maart zou de viaplay app moeten werken op elke NEXT box.
Klopt, bericht op gostreaming.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 18:39

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:36:
[...]
Aan het begin van de coronaperiode bood Ziggo een maandje FILM1 gratis aan. Na drie films hadden we het wel gezien. Allemaal B e C films.ESPN hoef ik ook niet. Leuk die cadeautjes, maar als het iets zou zijn wat ik echt had willen hebben had ik het al gehad natuurlijk.Laat ze maar liever gewoon wat korting geven..
Vwb dat laatste, dé reden waarom ik beide aangeboden pakketten niet ga activeren. Op een geschikt moment (voor mij), ga ik daarover in onderhandeling en komt daar niet het gewenste resultaat uit dan komt er binnenkort toch een einde aan mijn @home e-mail adres ;)

Ik ga er echter vanuit dat er wel wat te regelen valt, gezien de resultaten uit het (ook recente) verleden in dit topic ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:07:
[...]

Vwb dat laatste, dé reden waarom ik beide aangeboden pakketten niet ga activeren. Op een geschikt moment (voor mij), ga ik daarover in onderhandeling en komt daar niet het gewenste resultaat uit dan komt er binnenkort toch een einde aan mijn @home e-mail adres ;)

Ik ga er echter vanuit dat er wel wat te regelen valt, gezien de resultaten uit het (ook recente) verleden in dit topic ;)
Deze pakketten zitten echt niet in de weg bij je onderhandelingen hoor. Zie mijn eerdere bericht (9 x 35 euro korting bij abo van 68,50 euro zonder VodafoneZiggo abo). Ik had eind vorig jaar al een jaar lang gratis ESPN en Ziggo Sport Totaal geactiveerd. Niet dat ik hier overigens echt gebruik van maak. :) Ik wilde typen dat ESPN handig was met de klassieker van a.s. zondag, maar die wordt deze keer op het voor iedereen gratis eerste ESPN kanaal getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
meermarco schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:30:
Ik kon het 1-2-3 niet vinden. Maar per 17 maart zou de viaplay app moeten werken op elke NEXT box.
Klopt inderdaad, is beschikbaar vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39
Jordyz schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:10:
[...]

Klopt inderdaad, is beschikbaar vandaag.
Was voor mijn Next al gisteravond beschikbaar; merkte wel dat het nog de eerste versie is, veel thumbnails werken (nog) niet, dus denk dat er voor ViaPlay wel aardig nog wat werk is om VP echt tot een succes te gaan maken.

Daarnaast blijkt het dus dat je voor VP geen opnames kan doen, als je een race of wedstrijd wilt terug kijken kan dat maximaal 48 uur.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjowhan schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Was voor mijn Next al gisteravond beschikbaar; merkte wel dat het nog de eerste versie is, veel thumbnails werken (nog) niet, dus denk dat er voor ViaPlay wel aardig nog wat werk is om VP echt tot een succes te gaan maken.

Daarnaast blijkt het dus dat je voor VP geen opnames kan doen, als je een race of wedstrijd wilt terug kijken kan dat maximaal 48 uur.
We moeten er denk ik allemaal even aan wennen dat Viaplay een streaming dienst is. En dat de race niet lang terug gekeken kan worden heeft ongetwijfeld te maken met de afspraken (kosten) die gemaakt zijn met de FIA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:08

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze weten van gekkigheid blijkbaar niet meer wat ze moeten doen. Een paar dagen geleden krijg ik dat mailtje: gratis alle Ziggo sport kanalen 401-406. Ik hoef het alleen nog maar even te activeren. Niet gedaan en nu staat ineens alles open voor iedereen. Tja...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:06
Roetzen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Een paar dagen geleden krijg ik dat mailtje: gratis alle Ziggo sport kanalen 401-406. Ik hoef het alleen nog maar even te activeren. Niet gedaan en nu staat ineens alles open voor iedereen. Tja...
Ik vond dat mailtje heel nuttig, zodat ik in die url "sprinters-ziggo-sport-totaal" in "sprinters-film1" kon veranderen en die ook kon aanklikken. Ga ik daar iets mee doen? Nou waarschijnlijk niet, maar tis gratis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Roetzen schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:56:
Ik kreeg een mailtje van Ziggo:

Je krijgt 6 maanden gratis het extra tv-pakket Ziggo Sport Totaal, omdat je een trouwe klant bent. Je moet 'm alleen nog even activeren, dan doet 'ie het binnen een dag.

Wat moet ik daar nou mee? Ik heb niks met sport muv de Tour de France.
Hier hetzelfde verhaal.

Ik heb liever dat ze mij een modem e.d. naar keuze laten kiezen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:42
Door de nieuwe aanbieding van 12 maanden 50% korting begint ziggo qua prijs toch wel weer interessant te worden. Echter de ziggo routers ben ik nog niet vergeten. Aangezien ik mijn eigen wifi infra heb, zou ik graaf de ubee zonder wifi ontvangen. Ik heb daar wel wat vragen over, waar ik geen 100% helderheid over kan krijgen.
Is het wel of niet mogelijk om dit modem te regelen bij het afsluiten van het (particuliere) abbonement?
Indien ik als particulier een zakelijk abbo neem zou het dan evt wel lukken mocht het via particulier niet kunnen?

Het liefst zou ik het abbo online afsluiten en zo nog cashback scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:50
@Shizzel Inmiddels heb je een vrije modemkeuze.
Uiteraard met haken en ogen, het voormalig UPC gebied ondersteunt het (nog) niet en je keuze in modems is beperkt.

Als particulier een Ubee toegezegd krijgen gaat ook niet zonder slag of stoot, maar is wel mogelijk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Shizzel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:11:
Door de nieuwe aanbieding van 12 maanden 50% korting begint ziggo qua prijs toch wel weer interessant te worden. Echter de ziggo routers ben ik nog niet vergeten. Aangezien ik mijn eigen wifi infra heb, zou ik graaf de ubee zonder wifi ontvangen. Ik heb daar wel wat vragen over, waar ik geen 100% helderheid over kan krijgen.
Is het wel of niet mogelijk om dit modem te regelen bij het afsluiten van het (particuliere) abbonement?
Indien ik als particulier een zakelijk abbo neem zou het dan evt wel lukken mocht het via particulier niet kunnen?

Het liefst zou ik het abbo online afsluiten en zo nog cashback scoren.
Ik heb destijds in een Vodafone/Ziggo winkel gevraagd of ik de Ubee bij een particulier abonnement kon krijgen. Dat was niet mogelijk, ik had ook niet de indruk dat ze echt wisten waarover het ging (even bellen met m'n leidinggevende -> Nee dat kan niet).

Ben destijds toch voor een abonnement gegaan en via Ziggo forum een Ubee ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Ik wil even laten weten dat ik in navolging van meesje ook 9x35 euro korting aangeboden heb gekregen + een gratis zenderpakket voor 12 maanden. (Ik heb Ziggo Complete met de Ziggo Next)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Hier ook gebruik gemaakt van de huidige actie helft korting 1 jaar internet en tv max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Compleet + tv start voor 9 maanden 35 euro korting. Ik gebruik nog kaarten in een humax, dus met opnemen gewoon ;) . Ik heb geen extra zenderpakket gevraagd (en nog film1 klaarliggen in een mail in principe)

Schoonvader: Internet only compleet 9 maanden 20 euro korting. Daarnaast nog een nieuwe modem

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 17-03-2022 17:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 14:45

sjaool

Every life should have 9 cats

meesje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:00:
[...]

We moeten er denk ik allemaal even aan wennen dat Viaplay een streaming dienst is. En dat de race niet lang terug gekeken kan worden heeft ongetwijfeld te maken met de afspraken (kosten) die gemaakt zijn met de FIA.
En dat terwijl een streamingdienst juist ontstaan is uit het feit dat je altijd content terug kunt kijken op een tijdstip dat jij zelf wenst. Dit is echt een grote blunder van Viaplay en zal illegaal kijken of downloaden van de race alleen maar bevorderen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:45:
[...]

En dat terwijl een streamingdienst juist ontstaan is uit het feit dat je altijd content terug kunt kijken op een tijdstip dat jij zelf wenst. Dit is echt een grote blunder van Viaplay en zal illegaal kijken of downloaden van de race alleen maar bevorderen.
‘Altijd’ is wel relatief, want: zo lang de licentie loopt. En sportlicenties zijn nu eenmaal anders dan tv/series.
Voor F1 ben je denk ik bij f1tvpro aan het beste adres. Deze hebben een groot archief. Als Viaplay dit ook zou willen aanbieden, zou het abonnement veel duurder worden. Viaplay is meer dan F1.
Zelf heb ik geen enkele behoefte om een race die ik live (of uitgesteld) gekeken heb, nog een keer te zien. Dat heb ik overigens ook met films/series, maar met sport helemaal. Maar ja, dat is erg persoonlijk.
Nu heb ik een paar maanden Viaplay. Wanneer volle mep betalen, ga ik f1tvpro proberen. En na dit seizoen zien we wel weer welke Viaplay dan heeft en wellicht maak ik een permanente overstap naar f1tvpro. 2,50-3 euro per raceweekend vind ik niet veel geld. Dit vind ik geen enkele reden om maar weer naar een illegale oplossing te zoeken. Hoeveel goedkoper moet het dan? Blijf dan gewoon lekker samenvattingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:50:
[...]

‘Altijd’ is wel relatief, want: zo lang de licentie loopt. En sportlicenties zijn nu eenmaal anders dan tv/series.
Voor F1 ben je denk ik bij f1tvpro aan het beste adres. Deze hebben een groot archief. Als Viaplay dit ook zou willen aanbieden, zou het abonnement veel duurder worden. Viaplay is meer dan F1.
Zelf heb ik geen enkele behoefte om een race die ik live (of uitgesteld) gekeken heb, nog een keer te zien. Dat heb ik overigens ook met films/series, maar met sport helemaal. Maar ja, dat is erg persoonlijk.
Nu heb ik een paar maanden Viaplay. Wanneer volle mep betalen, ga ik f1tvpro proberen. En na dit seizoen zien we wel weer welke Viaplay dan heeft en wellicht maak ik een permanente overstap naar f1tvpro. 2,50-3 euro per raceweekend vind ik niet veel geld. Dit vind ik geen enkele reden om maar weer naar een illegale oplossing te zoeken. Hoeveel goedkoper moet het dan? Blijf dan gewoon lekker samenvattingen kijken.
Okay, altijd is wel heel lang voor een licentie maar 2 dagen is wel heel erg kort. ;)

Ik heb zelf F1TV Pro omdat de rest van het aanbod van Viaplay mij totaal niet aanspreekt. Dus ja, dat is de beste optie voor een F1 fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 16:52
sjaool schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Okay, altijd is wel heel lang voor een licentie maar 2 dagen is wel heel erg kort. ;)

Ik heb zelf F1TV Pro omdat de rest van het aanbod van Viaplay mij totaal niet aanspreekt. Dus ja, dat is de beste optie voor een F1 fan. :)
Yep maar dan moeten ze wel even NL commentaar erbij gooien 😉 Anders is het oa voor mijn ouders niet te kijken.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Vandaag gewoon via het webformulier 12 maanden korting op het alles in 1 pakket gekregen. Geen gedoe via retentie e.d.
Me aangemeld en klaar, inclusief 6 maanden korting op ESPN Compleet.

Blijkbaar is de nood hoog en scheelt weer "zeuren" via de telefoon. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Prosac schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:12:
Vandaag gewoon via het webformulier 12 maanden korting op het alles in 1 pakket gekregen. Geen gedoe via retentie e.d.

Nice! En ik maar chatten en "Nee, korting is niet mogelijk, want u heeft vast ooit al korting gehad.." als antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

tcviper schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Yep maar dan moeten ze wel even NL commentaar erbij gooien 😉 Anders is het oa voor mijn ouders niet te kijken.
Vanaf juni is als het goed is Nederlands commentaar beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Prosac schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:12:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Gewoon vragen om korting?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:48:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Gewoon vragen om korting?
Gewoon een webformulier waar ik op kwam via een youtube advertentie. Ik dacht: Als ik me aanmeld, dan vervalt die korting ongetwijfeld, maar niets van dat alles.
Misschien helpt het dat ik geen vast abonnement meer had.

Via deze link?:
https://www.ziggo.nl/campagne/sprinters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tcviper schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:23:
[...]
Zijn jouw ouders niet met de Duitse TV programma's opgegroeid? Vaak kunnen ze die taal probleemloos verstaan en begrijpen. F1TV heeft prima Duits commentaar 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
hardware-lover schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:29:
[...]

Zijn jouw ouders niet met de Duitse TV programma's opgegroeid? Vaak kunnen ze die taal probleemloos verstaan en begrijpen. F1TV heeft prima Duits commentaar 😏
Nee helaas haha 😀 Voor nu maar even Viaplay en zodra NL er is bij F1TV switchen we 😀 Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 23:29:
[...]

Beetje vreemde aanname, niet waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:47:
[...]

Vanaf juni is als het goed is Nederlands commentaar beschikbaar.
Krijgt er op dit moment iemand een taalcursus die in juni klaar is?
Desnoods zet je formule1 radio erbij op en het geluid van je TV uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jeffrey87 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 07:42:
[...]
Beetje vreemde aanname, niet waar?
offtopic:
Als het geboortejaar klopt van desbetreffende Tweaker wat in zijn profiel staat dan is die aanname echt zo gek nog niet dan je zou denken. Over het algemeen kan "mijn" generatie prima met Duits overweg omdat we daar mee zijn opgegroeid. De leukere (kinder) programma's werden via de Duitse televizie uitgezonden, de Nederlandse TV stelde in die tijd niet werkelijk heel veel voor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De Giganet uitrol schiet ook niet echt meer op geloof ik ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
@SMSfreakie Het is hier inmiddels ook beschikbaar was volgens mij ook 1 van de latere plaatsen/gemeentes. Dus volgens mij zijn ze een heel eind op streek. Het is nu afwachten op modem swaps naar Docsis 3.1, zodat de upload omhoog kan. Of wellicht de upload verhogen met de bestaande modems...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier stond sinds okt 2021 (toen viel 't me op) op de zakelijke pagina binnenkort beschikbaar.. inmiddels is dat niet meer zichtbaar.. en zijn we ook een maand of 5 verder..

Maar goed we wachten het nog wel even af.. wat er uit de hoed van Ziggo gaat komen

[ Voor 20% gewijzigd door SMSfreakie op 19-03-2022 10:57 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds een paar weken heb ik een kennis in Amsterdam Noord (dus fUPC)die regelmatig op één van mijn servers inlogt. Hij heeft een DS-Lite aansluiting. Wat me opvalt is dat Ziggo geen reverse DNS aan het IPv6 adres heeft gekoppeld. Wel aan het IPv4 adres.

De IPv6 adressen uit fZiggo gebied (Dual Stack) hebben wel een uniek rev DNS voor de IPv6 adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:48
Ik heb alle stappen doorlopen en op verzenden gedrukt, kijken wat er gebeurt. Ik heb nu nog de gigadeal (9 maanden voor 29,95 en daarna 3 maanden voor 96 euro) en ben net aan die laatste drie maanden begonnen. Ik ga dan wel terug van 1000 mbps naar 300 mbps (internet + tv) maar mag de next houden. Als het goed is gaat het volgende week al in en dan zit ik er weer een jaar aan vast.

[update] Helaas, ik kan wel downgraden maar dan zonder de 50% korting.

[ Voor 6% gewijzigd door grun93 op 19-03-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Nu online
grun93 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb alle stappen doorlopen en op verzenden gedrukt, kijken wat er gebeurt. Ik heb nu nog de gigadeal (9 maanden voor 29,95 en daarna 3 maanden voor 96 euro) en ben net aan die laatste drie maanden begonnen. Ik ga dan wel terug van 1000 mbps naar 300 mbps (internet + tv) maar mag de next houden. Als het goed is gaat het volgende week al in en dan zit ik er weer een jaar aan vast.

[update] Helaas, ik kan wel downgraden maar dan zonder de 50% korting.
Jammer zeg, ik hou het wel in de gaten, maar heb een bevestigingsmail waarin de 50% korting benoemd staat.
Vandaag ook al mail dat vandaag de mediabox next bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prosac schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 22:09:
[...]

Gewoon een webformulier waar ik op kwam via een youtube advertentie. Ik dacht: Als ik me aanmeld, dan vervalt die korting ongetwijfeld, maar niets van dat alles.
Misschien helpt het dat ik geen vast abonnement meer had.

Via deze link?:
https://www.ziggo.nl/campagne/sprinters
Heb je op dit moment al internet van Ziggo? Want als dat zo is dan zal je de korting uiteindelijk alsnog niet krijgen.

[ Voor 64% gewijzigd door Jay-B op 19-03-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jongetje schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:24:
[...]

Krijgt er op dit moment iemand een taalcursus die in juni klaar is?
Desnoods zet je formule1 radio erbij op en het geluid van je TV uit.
Ik denk dat het een soort van rechtenkwestie is en dat het het commentaar van Viaplay wordt. Maar om heel eerlijk te zijn hoop ik dat ze de stream van Grandprixradio door gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jay-B schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:19:
Heb je op dit moment al internet van Ziggo? Want als dat zo is dan zal je de korting uiteindelijk alsnog niet krijgen.
Ja, ik heb al internet en nee, ik krijg geen korting. Het was te proberen maar ziggo is wel goed, maar niet gek. Straks in juni, als het abo afloopt, nog maar eens proberen wat er mogelijk is.

Ik had eigenlijk verwacht dat het tijdens het bestelproces al meteen geblokkeerd werd maar dat werd niet opgemerkt. Ik kreeg eerst een positieve bevestiging en 10 minuten later een correctie.

[ Voor 18% gewijzigd door grun93 op 19-03-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:44
In oktober heb ik ook eens een nieuw pakket besteld via de incognito modus en bij de tweede stap inloggen met Mijn Ziggo, toen 3 maanden voor 29,95 gekregen.

Maar dat gaat nu dus niet goed meer? En zou je de zenderpakketten kwijt zijn die je nu hebt (ik heb ESPN Compleet 1 jaar gratis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
hallo, ik hoop dat ik hier op de goede plek zit voor deze vraag.

Ik heb vaak last van het volgende; ik kijk op mijn via netwerkkabel aangesloten pc naar een streaming service(amazon, netflix) en na ongeveer een uur valt mijn internet uit.
Dan begint een bijna standaard 3 maal reset van modem en herstarten van pc.

De laatste keer kon ik op een geven moment via mijn telefoon wel mijn gigabox benaderen via 192.168.178.1
maar via mijn pc niet.
Ik heb dus geen idee wat hier aan de hand is en heb in de modem wel een stuk netwerk status kunnen kopiëren.
Tijd Prioriteit Omschrijving
Wed 02/03/2022 07:18:28 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:18:28 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:18:29 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 21; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:18:31 5 Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:19:09 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:19:11 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:19:14 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:24:55 3 SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:24:55 6 CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 3; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:a7:b8:84;CMTS-MAC=00:01:5c:af:28:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 02/03/2022 07:24:59

Ik hoop dat jullie misschien iets kunnen verhelderen voor me. Ik heb geen idee wat hier staat maar hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-05 22:46

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Pipita schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:13:
Heeft er iemand ervaring om gratis smart wifi pods te scoren als bestaande klant?
yup, ik ben sinds deze week over van privé naar zakelijk bij Z, en kreeg spontaan 2 pods cadeau. en n mediabox next.

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-05 22:46

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

ik heb hier 2 Netgear WN3000RP in gebruik, nu 2 pods gekregen van Z. kan ik 1 pod ook gaan gebruiken om mijn mediabox next mee aan te sluiten zoals dat bij die Netgear kan? dan sluit je n toestel zonder Wi-fi aan met n netwerk kabel aan op die repeater, en dan gedraagt dat toestel alsof ie aangesloten zit op n kabel naar de router.

ik kan ook die Netgear daarvoor gaan gebruiken, die komt nu vrij.

t probleem is dat n kabel vanaf de router naar de tv over de vloer moet, ik heb geen kruipruimte oid waar die door kan helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door Andre1973 op 19-03-2022 20:05 ]

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Prosac schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:10:
Jammer zeg, ik hou het wel in de gaten, maar heb een bevestigingsmail waarin de 50% korting benoemd staat.
Vandaag ook al mail dat vandaag de mediabox next bezorgd wordt.
Jouw deal gaat vast door maar jij zat dan ook al buiten contract. Ik zat er nog ruim twee maanden binnen.

Naar aanleiding van de mail waarin de eerder ontvangen bevestiging gecancelled werd, moest ik wel meteen contact opnemen om te voorkomen dat de downgrade geactiveerd werd maar dan zonder korting, dat was nu ook weer niet de bedoeling. :)
Dus meteen gisteren gebeld met ziggo retentie en daar vloeide een prettig gesprek uit voort. Na wat onderhandelingen en ruggenspraak met de teamleider zijn we nu beiden tevreden: ziggo omdat ik weer voor een jaar verlengd heb, en ik omdat ik van een duur contract naar een goedkopere variant overgezet ben, met korting (niet de 50% waarop ik gehoopt had maar minder. Desondanks toch zeer content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

SMSfreakie schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:50:
hier stond sinds okt 2021 (toen viel 't me op) op de zakelijke pagina binnenkort beschikbaar.. inmiddels is dat niet meer zichtbaar.. en zijn we ook een maand of 5 verder..

Maar goed we wachten het nog wel even af.. wat er uit de hoed van Ziggo gaat komen
Wat is je woonplaats? Volgens mij is de ombouw nog in volle gang, maar het eind is wel een beetje in zicht.
Na de ombouw moet Ziggo nog wat aanpassingen doen om 3.1/Giganet te activeren, maar dat duurt niet heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Wat is je woonplaats? Volgens mij is de ombouw nog in volle gang, maar het eind is wel een beetje in zicht.
Na de ombouw moet Ziggo nog wat aanpassingen doen om 3.1/Giganet te activeren, maar dat duurt niet heel lang.
prachtige joure..

Zag dat glaspoort voor hier het aan het onderzoeken is om glas te gaan leggen...
hopelijk zit daar meer gang in dan bij Delta..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Anderen ook problemen met de Next? Bij mij lijkt het erop dat ze gisteren een mislukte poging gedaan hebben dat ding te updaten. Hij werkt sindsdien dramatisch slecht. (En dan heb ik het over de meest basale functionaliteit, je kunt amper van zender wisselen. Duurt heel lang voor je weet of hij wel of niet gaat reageren)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:54:
Anderen ook problemen met de Next? Bij mij lijkt het erop dat ze gisteren een mislukte poging gedaan hebben dat ding te updaten. Hij werkt sindsdien dramatisch slecht. (En dan heb ik het over de meest basale functionaliteit, je kunt amper van zender wisselen. Duurt heel lang voor je weet of hij wel of niet gaat reageren)
Even een stomme en simpele vraag. Heb je hem al een keer van de stroom gehaald? Vaak lost dat de meeste problemen wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuisklusser
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02 15:42
Ik heb sinds verhuizen naar Amsterdam (Staatsliedenbuurt) stabiliteitsproblemen met Ziggo, internetverbinding valt paar keer per dag een aantal minuten weg. Meerdere malen een Ziggo knakker langs gehad maar nog zonder succes (‘tja nu werkt ie toch’). Kan ik makkelijk wat reporting genereren om mijn claim te onderbouwen? Waarin ik de dagelijkse downtime kan registreren? Ik heb een ConnectBox | Compal, CH7465LG.
Suggesties zijn welkom! Dank! 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Ankona schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:54:
Aan/uit knopje op de achterkant ff keer gebruiken?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb geen next en ben waarschijnlijk spuit 11. Maar zit er misschien (naast de stroom eraf/erop oplossing) een opnieuw opstarten of herstarten optie in ergens in een menu? Kans dat dit (ook) het opnieuw inladen van firmware / cache opschonen oid kan triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Stroom er idd al afgehaald, idd vaak eerste poging bij haperende electronica.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:39
Thuisklusser schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:07:
Ik heb sinds verhuizen naar Amsterdam (Staatsliedenbuurt) stabiliteitsproblemen met Ziggo, internetverbinding valt paar keer per dag een aantal minuten weg. Meerdere malen een Ziggo knakker langs gehad maar nog zonder succes (‘tja nu werkt ie toch’). Kan ik makkelijk wat reporting genereren om mijn claim te onderbouwen? Waarin ik de dagelijkse downtime kan registreren? Ik heb een ConnectBox | Compal, CH7465LG.
Suggesties zijn welkom! Dank! 🙂
Ik had (ook) dagelijks last van 2-3 keer een disconnect op bijna vaste tijden; uiteindelijk was een kleine demper (oid, ik heb niet veel verstand van kabel verbindingen :P ) tussen het modem en de aansluiting geplaatst werd (aan de kabel dus, voordat-ie het modem in ging) de oplossing. Dit via Webcare (en een monteur die die dingen bij zich had) laten oplossen.
Ik weet niet of het bij jou ook helpt maar wellicht een oplossing..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet iemand wellicht of en hoe je Movies & Series XL eenvoudig aan de praat krijgt als je alleen een (Quantis) CI+ 1.3 module hebt :?

Mijn TV is een LG C9 oled en ik zit volgensmij in voormalig/origineel Ziggo gebied.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48
Nu een week verder na het laatste bezoek van de monteur waarbij de kabel in de wijkkast op een tap met lagere demping is gezet. De ping zit nu rond de 25ms, en jitter ook in dezelfde orde. Ik baal ondertussen wel een beetje van het nieuwe modem, de oude Cisco (met docsis 3.0) had een lage ping en een jitter rond of onder de 1 ms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 10:46
Help!!!! schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:08:
Weet iemand wellicht of en hoe je Movies & Series XL eenvoudig aan de praat krijgt als je alleen een (Quantis) CI+ 1.3 module hebt :?

Mijn TV is een LG C9 oled en ik zit volgensmij in voormalig/origineel Ziggo gebied.
Die rode knop op je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 20:51
Weet iemand wat de beste modem van ziggo is (energiezuinig en beste snelheden)?
Ik gebruik hem alleen voor internet en heb hem in bridge modus staan.

Heb het idee dat mijn modem een beetje oud is (leek toen ik hem 3 jaar geleden kreeg ook al een tweede hands).
Ik heb een connectbox en start als abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 22:40
ousselg schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:18:
Weet iemand wat de beste modem van ziggo is (energiezuinig en beste snelheden)?
Ik gebruik hem alleen voor internet en heb hem in bridge modus staan.

Heb het idee dat mijn modem een beetje oud is (leek toen ik hem 3 jaar geleden kreeg ook al een tweede hands).
Ik heb een connectbox en start als abo.
Het meest zuinige modem zou de Ubee UBC1318ZG zijn want dat is er 1 die geen Wifi aan boord heeft. Dan hoef je die chipset dus ook niet van vermogen te voorzien. Vraag zal zijn of je die kan krijgen met een relatief instap-abonnement. Men is wel de Connectbox Giga aan het uitrollen als vervanging van de reguliere Connectbox en die zou je dan nieuw moeten krijgen. Heb de power-data niet bij de hand maar het verbruik zal ergens tussen de 10W en 15W liggen denk ik.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Veel Ziggo-klanten hebben stroomslurpend tv-kastje in huis | Radar Checkt!
Het meest gebruikte tv-kastje van Ziggo, de Mediabox XL, verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom als die van concurrent KPN. Wil je als Ziggo-klant op jaarbasis meer dan honderd euro aan stroom besparen? Zet dan je Mediabox XL op de eco-modus, of doe deze de deur uit!

Radar kwam de energieslurper op het spoor door een tip van Bo, die van energie besparen zijn beroep heeft gemaakt. 'Ik kwam erachter dat als ik het kastje in standby zou zetten volgens de normale instellingen, ik een toename in stroomverbruik zou hebben van 33 procent. Als je m op de actieve standby modus laat staan, betaal je zelfs meer dan 100 euro per kastje per jaar'. En het alternatief, de eco-modus, is niet heel aantrekkelijk: je moet dan drie minuten wachten alvorens het kastje opgestart is om televisie te kijken. Terwijl andere providers wel zuinige kastjes leveren, die nagenoeg direct opstarten.

Bezuinigen op tv-kijken
In tijden van rijzende stroomtarieven een makkelijke manier om te bezuinigen, want het kastje staat permanent op standby en verbruikt dan ook permanent stroom. Bij het installeren van de Mediabox XL doorloopt de gebruiker een programma waarin de eco-modus geselecteerd kan worden. 'Maar je wil gewoon snel televisie kunnen kijken als je de afstandsbediening pakt, dan wil je niet nog vier minuten moeten wachten', aldus Bo. Zijn schoonvader was er zo verbolgen over dat hij op hoge poten Ziggo belde en zijn beklag deed. Hij kreeg vervolgens de nieuwste box - de Next - thuisgestuurd. Die box is via de website van Ziggo te bestellen, maar kost vijf euro per maand extra aan abonneegeld.

Saillant details: Ziggo zegt op de website klimaatneutraal te werken. Maar door de Mediabox XL geldt dat zeker niet voor de klanten. Een rondgang van Radar langs verschillende Ziggo klanten leerde dat lang niet iedereen op de hoogte is van de instellingen en het enorme energieverbruik van de standaardinstellingen.

Onderzoek Radar
Maar omdat Radar niet over één nacht ijs gaat hebben we aan meerdere Ziggo en KPN klanten gevraagd om voor ons het stroomverbruik in de standby-modus te meten (samen zijn Ziggo en KPN goed voor bijna 82% van de televisiemarkt). Door middel van een stroommeter hebben deelnemers gekeken wat het verbruik is van de Ziggo Mediabox XL en wat het stroomverbruik is van het televisie-kastje van KPN. Het verschil? Ziggo verbruikt bijna tien keer zoveel stroom als KPN.

Op de vraag hoeveel mensen in Nederland gebruik maken van de Mediabox XL kwam geen antwoord van Ziggo. Om hoeveel stroomverbruik het op landelijk niveau gaat is dan ook gissen. Bo: 'Het gaat om 240 miljoen euro per jaar aan stroom dat door de gebruikers betaald wordt. Zonder dat ze dat doorhebben. Ter vergelijking: dat is ongeveer 1000 voetbalvelden aan zonnepanelen om dat verbruik te kunnen compenseren.'

Reactie Ziggo
Ziggo laat in een reactie weten dat 'gebruikers de box op de eco-stand kunnen zetten, dan verbruikt deze aanzienlijk minder stroom'. Dat de gebruiker dan wel lang moet wachten om televisie te kijken wordt niet vermeld.
* Raven kijkt naar zijn Mut@nt HD500c DVB-C ontvanger die tijdens aan staan op zijn hoogst ~10W verbruikt en zichzelf 's nachts uit en 's ochtends vroeg weer automatisch aanzet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Clueless schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Het meest zuinige modem zou de Ubee UBC1318ZG zijn want dat is er 1 die geen Wifi aan boord heeft. Dan hoef je die chipset dus ook niet van vermogen te voorzien
Heb je daar specificaties van wat een Connectbox in bridge gebruikt en die Ubee? Ben namelijk wel benieuwd of dat echt zo is.
No shit Sherlock. Dat is toch al jaren bekend?

[ Voor 35% gewijzigd door jongetje op 22-03-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Jup, maar blijkbaar is er i.v.m. energiecrisis nu meer aandacht voor.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:47:
[...]
Jup, maar blijkbaar is er i.v.m. energiecrisis nu meer aandacht voor.
Ben ik me al jaren bewust van, hier al een post van bijna 5 jaar geleden:
jongetje schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:42:
En dan gebruikt de decoder van KPN / NLE 5,4Watt (in gebruik!) en dat Mediabox XL ding van Ziggo 50Watt standby... dan verdien je ook nog wat tientjes energiekosten terug bij een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 13:51
Hoe lang kan het activeren van een mediabox duren? In mijn geval de Next? Ik kan namelijk al 4 dagen geen tv kijken.

De ellende begon doordat ik vorig week mijn tv-abbo heb gedowngrade. Van Max naar Start Next. Helaas had Ziggo er Start van gemaakt en zodoende kreeg ik automatisch de MediaboxXL opgestuurd. Wat niet zo erg is maar hiermee werd ook mijn Next gedeactiveerd. Nu ben ik sinds zaterdagochtend bezig om de Next weer te laten activeren. Tot nu toe zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
[...]

Heb je daar specificaties van wat een Connectbox in bridge gebruikt en die Ubee? Ben namelijk wel benieuwd of dat echt zo is.
Ben ook wel benieuwd idd. Ik zie mezelf niet gauw naar een giga abbo overstappen maar de ubee zou het beste zijn voor mij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

colossos schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:58:
Hoe lang kan het activeren van een mediabox duren? In mijn geval de Next? Ik kan namelijk al 4 dagen geen tv kijken.

De ellende begon doordat ik vorig week mijn tv-abbo heb gedowngrade. Van Max naar Start Next. Helaas had Ziggo er Start van gemaakt en zodoende kreeg ik automatisch de MediaboxXL opgestuurd. Wat niet zo erg is maar hiermee werd ook mijn Next gedeactiveerd. Nu ben ik sinds zaterdagochtend bezig om de Next weer te laten activeren. Tot nu toe zonder succes.
Een volledige nieuwe Next was in 15 minuten maximaal geactiveerd. Die benamingen bij Ziggo zijn inderdaad ook niet duidelijk, want in de producten heb je Televisie Start (Mediabox zonder opnemen) en TV Complete (Next met opnemen) en hoger. In beide gevallen krijg je een TV standaard pakket.

(inmiddels is mijn Next weer terug en downgraded naar product TV Start vanwege https://community.ziggo.n...-mediabox-Next/td-p/32152. Bij gebruik van ARC had ik zowel wegvallend als out of sync geluid. Gezien hun onderzoek al vanaf 2020 loopt had ik er geen vertrouwen meer in gelijk en terug gegaan naar mijn Humax 5200c set-up met kaart)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

[...]

Geen harde specificaties maar het is al vaker gemeten en benoemd in dit topic / op het Ziggo forum.

De Connectbox gebruikt in bridge en normaal met WiFi(-spots) aan of uit altijd zo'n 11,5watt. Zou te maken hebben met de (WiFi)chipset die sowieso stroom verbruikt ongeacht instellingen.

Zelf heb ik gemeten dat de Connectbox met WiFi(-spots) uitgeschakeld 5a6watt meer verbruikt dan de Ubee in routermodus.

Ik heb de Ubee met het goedkoopste basic abonnement. Kreeg eerst de Connectbox, die later omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
Geven aan (aan de telefoon) dat de ubee niet meer geleverd wordt klopt dit?

Ik heb de arris modem volgens hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
ousselg schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:56:

Nee dat klopt niet :) De ubee1318 is gewoon leverbaar. Zou het even via de ziggo community forums proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-04 21:56
Bij ons is de overstap naar KPN ook in progress. We zitten inmiddels op ons 4e vervangende modem, de befaamde Ubee UBC1318ZG, en ook deze blijft bij ons problemen hebben.

Het hele modemplan tot nu toe is:
Ubee EVW3200 (zeer instabiel internet) -> Compal Connect Box (NAT loopback problemen, instabiel internet) -> Arris Connect Box (ontzettend trage webinterface & raakte instellingen kwijt) -> Ubee UBC1318ZG (raakt zijn volledige configuratie af en toe kwijt en heeft last van spontane reboots, plus deze heeft helemaal géén NAT loopback)

Vroeger hebben wij ook al geprobeerd over te stappen maar toen kwamen ze met een lulverhaal over dat de Mediabox een eigen contract had van 2 jaar en we dus niet weg konden. Ik belde dus van de week even naar de klantenservice om na te vragen of we ook daadwerkelijk weg kunnen, want de website is hier dus compleet niet duidelijk over (Maandelijks aanpasbaar is niet hetzelfde als Maandelijks opzegbaar!), en deze vertelde me dat dat verhaal complete onzin was.

Nu moet ik zeggen dat de klantenservice op het community forum van ze erg fijn is met snelle reacties en mensen die wel weten waar ze het over hebben. Deze hebben dan ook kosteloos een monteur laten langskomen ook al hebben we verteld dat we gaan overstappen, want "het tussentijds gewoon goed moet werken". Zal natuurlijk ook zijn om je terug te winnen, maar wel fijn dat ze zo meedenken.

Deze is vandaag langsgekomen. Blijkbaar als je het modem zelf vervangt vervalt je garantie. Leuk, zeker als Ziggo zelf zegt dat je het modem zelf moet vervangen. Eigenlijk zouden er dus monteurskosten à €50 in rekening gebracht worden, maar deze zijn gelukkig kwijtgescholden door de community.

Vervolgens merkt meneer op dat de Mediabox een slechte verbinding heeft. Ding doet het verder prima wanneer het modem het prima doet, maar de speedtest op het ding werkt niet. In plaats van uitzoeken waarom, "oh je hebt er zelf een router tussen staan, die zal wel niet goed genoeg zijn voor de mediabox". Sorry, maar dat klinkt alsof je de schuld wil verschuiven naar de apparatuur van de consument. Logisch aangezien je daar geen ondersteuning voor biedt maar het is wel een makkelijk antwoord. Natuurlijk zou ik het een keer kunnen proberen met een directe verbinding.

Wel heeft hij het aansluitpunt vervangen, wat de community ook al aangaf; hier had eerder een monteur bij moeten komen.

Ik vind het zo jammer. Ze hebben de mogelijkheid om een goed verbinding te leveren met goede klantenservice maar verneuken het dan met van die instabiele rotapparatuur. Bij KPN heb ik dan ook een Fritzbox bij het abonnement genomen en ik kan niet wachten totdat we over zijn (en te kijken wat voor problemen we daar tegen gaan komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raven schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:45:
[...]
* Raven kijkt naar zijn Mut@nt HD500c DVB-C ontvanger die tijdens aan staan op zijn hoogst ~10W verbruikt en zichzelf 's nachts uit en 's ochtends vroeg weer automatisch aanzet.
"Een rondgang van Radar langs verschillende Ziggo klanten leerde dat lang niet iedereen op de hoogte is van de instellingen en het enorme energieverbruik van de standaardinstellingen."

Dan zullen die klanten dat voor andere apparaten in huis ook wel niet hebben uitgezocht. Wat moet je nu met zo'n artikel, concluderen dat het een aantal klanten worst zal wezen wat de apparatuur in huis zoal gebruikt en ze geen moeite hebben (of hadden), om het geld er aan weg te gooien jaar in jaar uit?

Simpele oplossing voor deze klanten (mits ze de nieuwe software op hun XL hebben), gooi er een Android/Google/Fire/Apple TV apparaat tegenaan en ga de Ziggo Go TV app gebruiken. Lekker zuinig bij gebruik en geen noodzaak meer om de Mediabox XL aan de stroom te laten hangen. Je levert wat in op beeldkwaliteit maar deze zal voor menigeen toch wel voldoende zijn verwacht ik..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Vandaag weer gebeld met Ziggo, en kreeg een heel behulpzame dame aan de lijn. Ze kon ook zien dat het OFDM-kanaal niet helemaal ok was. Ongeveer een miljoen corrigeerbare fouten per uur, oftewel ongeveer 97% van de pakketten wordt gecorrigeerd. Zoveel had ze nog niet eerder gezien. Dit verklaarde volgens haar ook waarom er zo'n hoge jitter is. Klinkt wat mij betreft logisch. Ze zou onderzoeken wat er nog gedaan kon worden.

Ik had geopperd of ik niet terug kon naar mijn oude docsis 3.0 modem. Ook dat ging ze uitzoeken. Als snel belde ze terug dat er voor morgen al een netwerkmonteur stond ingepland om een storing aan het gehele blok op te lossen. Hopelijk is dat de oplossing.

Ze belt sowieso donderdag terug. Mochten de werkzaamheden geen verbetering opleveren gaan we voor een docsis 3.0 modem. Ik kan kiezen uit mijn oude Cisco of een Connectbox met docsis 3.0 (er is ook een 3.1 variant). Wat is wat jullie betreft de betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij betreft zou er helemaal geen sprake moeten zijn van "geen verbetering opleveren". Docsis 3.1 is voor Ziggo ook nieuw dus ik snap dat sommige problemen misschien niet in één keer opgelost zijn maar het zou bezopen zijn dat je moet terugschakelen naar een 3.0 modem omdat het OFDM kanaal teveel storing geeft. Lijkt me niet iets wat niet opgelost kan worden. Als je lijn gewoon goed is dan is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/d/e3876171-b545-4ccc-9d9e-25ea9d69682d.png

[ Voor 24% gewijzigd door Jay-B op 22-03-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
NanoSector schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:11:
Bij ons is de overstap naar KPN ook in progress. We zitten inmiddels op ons 4e vervangende modem, de befaamde Ubee UBC1318ZG, en ook deze blijft bij ons problemen hebben.

Het hele modemplan tot nu toe is:
Ubee EVW3200 (zeer instabiel internet) -> Compal Connect Box (NAT loopback problemen, instabiel internet) -> Arris Connect Box (ontzettend trage webinterface & raakte instellingen kwijt) -> Ubee UBC1318ZG (raakt zijn volledige configuratie af en toe kwijt en heeft last van spontane reboots, plus deze heeft helemaal géén NAT loopback)

Vroeger hebben wij ook al geprobeerd over te stappen maar toen kwamen ze met een lulverhaal over dat de Mediabox een eigen contract had van 2 jaar en we dus niet weg konden. Ik belde dus van de week even naar de klantenservice om na te vragen of we ook daadwerkelijk weg kunnen, want de website is hier dus compleet niet duidelijk over (Maandelijks aanpasbaar is niet hetzelfde als Maandelijks opzegbaar!), en deze vertelde me dat dat verhaal complete onzin was.

Nu moet ik zeggen dat de klantenservice op het community forum van ze erg fijn is met snelle reacties en mensen die wel weten waar ze het over hebben. Deze hebben dan ook kosteloos een monteur laten langskomen ook al hebben we verteld dat we gaan overstappen, want "het tussentijds gewoon goed moet werken". Zal natuurlijk ook zijn om je terug te winnen, maar wel fijn dat ze zo meedenken.

Deze is vandaag langsgekomen. Blijkbaar als je het modem zelf vervangt vervalt je garantie. Leuk, zeker als Ziggo zelf zegt dat je het modem zelf moet vervangen. Eigenlijk zouden er dus monteurskosten à €50 in rekening gebracht worden, maar deze zijn gelukkig kwijtgescholden door de community.

Vervolgens merkt meneer op dat de Mediabox een slechte verbinding heeft. Ding doet het verder prima wanneer het modem het prima doet, maar de speedtest op het ding werkt niet. In plaats van uitzoeken waarom, "oh je hebt er zelf een router tussen staan, die zal wel niet goed genoeg zijn voor de mediabox". Sorry, maar dat klinkt alsof je de schuld wil verschuiven naar de apparatuur van de consument. Logisch aangezien je daar geen ondersteuning voor biedt maar het is wel een makkelijk antwoord. Natuurlijk zou ik het een keer kunnen proberen met een directe verbinding.

Wel heeft hij het aansluitpunt vervangen, wat de community ook al aangaf; hier had eerder een monteur bij moeten komen.

Ik vind het zo jammer. Ze hebben de mogelijkheid om een goed verbinding te leveren met goede klantenservice maar verneuken het dan met van die instabiele rotapparatuur. Bij KPN heb ik dan ook een Fritzbox bij het abonnement genomen en ik kan niet wachten totdat we over zijn (en te kijken wat voor problemen we daar tegen gaan komen).
Welke Mediabox heb jij? Ik heb hetzelfde modem als jij (in bridge), dan een Fritz!Box 7590 en daarop de Next. De Next verliest regelmatig zijn verbinding met de Ziggo servers en de enige oplossing is een reset van het modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Jay-B schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:49:
Wat mij betreft zou er helemaal geen sprake moeten zijn van "geen verbetering opleveren". Docsis 3.1 is voor Ziggo ook nieuw dus ik snap dat sommige problemen misschien niet in één keer opgelost zijn maar het zou bezopen zijn dat je moet terugschakelen naar een 3.0 modem omdat het OFDM kanaal teveel storing geeft. Lijkt me niet iets wat niet opgelost kan worden. Als je lijn gewoon goed is dan is dit het resultaat:

[Afbeelding]
Netjes. Wat is jouw jitter? En kan je toevallig de signaal waardes delen van je modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb de laatste 10 bekeken. Er zitten wat uitschieters tussen van boven de 20 ms maar de meeste zijn tussen de 1 en 3 ms.

Signaalwaardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
CM Downstream Channel Info
Channel Lock Status Channel Type    Channel ID  Frequency   Width   Power   SNR Modulation Profile ID   Correctables    Uncorrectables
1   Locked  SC-QAM Downstream   6   642000000 Hz    8000000 Hz  6.8 dBmV    38.4 dB QAM256  126 182
2   Locked  SC-QAM Downstream   1   602000000 Hz    8000000 Hz  7.3 dBmV    38.5 dB QAM256  97  122
3   Locked  SC-QAM Downstream   2   610000000 Hz    8000000 Hz  7 dBmV  38.3 dB QAM256  2588    601
4   Locked  SC-QAM Downstream   3   618000000 Hz    8000000 Hz  7 dBmV  38.4 dB QAM256  1802    584
5   Locked  SC-QAM Downstream   4   626000000 Hz    8000000 Hz  6.9 dBmV    38.6 dB QAM256  841 462
6   Locked  SC-QAM Downstream   5   634000000 Hz    8000000 Hz  6.9 dBmV    38.5 dB QAM256  531 517
7   Locked  SC-QAM Downstream   7   650000000 Hz    8000000 Hz  6.7 dBmV    38.2 dB QAM256  489 518
8   Locked  SC-QAM Downstream   8   658000000 Hz    8000000 Hz  7 dBmV  38.4 dB QAM256  519 555
9   Locked  SC-QAM Downstream   9   666000000 Hz    8000000 Hz  7.2 dBmV    38.7 dB QAM256  496 444
10  Locked  SC-QAM Downstream   10  674000000 Hz    8000000 Hz  7.3 dBmV    38.5 dB QAM256  828 486
11  Locked  SC-QAM Downstream   11  682000000 Hz    8000000 Hz  7.1 dBmV    38.7 dB QAM256  106 96
12  Locked  SC-QAM Downstream   12  690000000 Hz    8000000 Hz  7.1 dBmV    38.7 dB QAM256  464 309
13  Locked  SC-QAM Downstream   13  698000000 Hz    8000000 Hz  7.1 dBmV    38.8 dB QAM256  287 290
14  Locked  SC-QAM Downstream   15  714000000 Hz    8000000 Hz  7.1 dBmV    38.8 dB QAM256  270 259
15  Locked  SC-QAM Downstream   16  722000000 Hz    8000000 Hz  7.2 dBmV    38.6 dB QAM256  372 357
16  Locked  SC-QAM Downstream   17  730000000 Hz    8000000 Hz  7.3 dBmV    38.7 dB QAM256  595 385
17  Locked  SC-QAM Downstream   18  738000000 Hz    8000000 Hz  7.6 dBmV    38.8 dB QAM256  445 390
18  Locked  SC-QAM Downstream   19  746000000 Hz    8000000 Hz  7.5 dBmV    38.9 dB QAM256  485 376
19  Locked  SC-QAM Downstream   20  754000000 Hz    8000000 Hz  7.3 dBmV    38.8 dB QAM256  452 315
20  Locked  SC-QAM Downstream   21  762000000 Hz    8000000 Hz  7.1 dBmV    38.6 dB QAM256  409 424
21  Locked  SC-QAM Downstream   22  770000000 Hz    8000000 Hz  6.9 dBmV    38.5 dB QAM256  473 279
22  Locked  SC-QAM Downstream   23  778000000 Hz    8000000 Hz  6.9 dBmV    38.7 dB QAM256  276 60
23  Locked  SC-QAM Downstream   24  786000000 Hz    8000000 Hz  6.8 dBmV    38.7 dB QAM256  122 77
24  Locked  SC-QAM Downstream   25  794000000 Hz    8000000 Hz  6.5 dBmV    38.5 dB QAM256  463 594
25  Locked  SC-QAM Downstream   26  802000000 Hz    8000000 Hz  6.6 dBmV    38.3 dB QAM256  446 612
26  Locked  SC-QAM Downstream   27  810000000 Hz    8000000 Hz  6.5 dBmV    38.3 dB QAM256  569 640
27  Locked  SC-QAM Downstream   28  818000000 Hz    8000000 Hz  6.7 dBmV    38.5 dB QAM256  460 495
28  Locked  SC-QAM Downstream   29  826000000 Hz    8000000 Hz  6.7 dBmV    38.6 dB QAM256  526 536
29  Locked  SC-QAM Downstream   30  834000000 Hz    8000000 Hz  6.6 dBmV    38.5 dB QAM256  607 435
30  Locked  SC-QAM Downstream   31  842000000 Hz    8000000 Hz  6.4 dBmV    38.3 dB QAM256  653 736
31  Locked  SC-QAM Downstream   32  850000000 Hz    8000000 Hz  6.3 dBmV    38.4 dB QAM256  863 886
32  Locked  OFDM Downstream 33  917000000 Hz    93000 kHz   5.7 dBmV    38.5 dB OFDM PLC    2570    0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:45:

[...]

Beetje tenenkrommend artikel. Ja je kan Ziggo erop aanspreken waarom ze dit ding nog verkopen in TV Start. Maar de vergelijk slaat helemaal nergens op. Ze vergelijken het laatste nieuwe model van KPN (VIP5202) met een apparaat wat meer dan 10 jaar oud is en oorspronkelijk bedoeld is als multimediagateway.. Appels en peren....

Bovendien doet men net of het een geheim is terwijl het gewoon op de webiste staat:

https://www.ziggo.nl/klan...ergieverbruik-en-stand-by

Er wordt echter niet gerept over het stroomverbruik van de Next. Dat scoort namelijk geen kijkers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NanoSector
zunrob schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Welke Mediabox heb jij? Ik heb hetzelfde modem als jij (in bridge), dan een Fritz!Box 7590 en daarop de Next. De Next verliest regelmatig zijn verbinding met de Ziggo servers en de enige oplossing is een reset van het modem...
Sorry dat had ik er wel wat duidelijker bij kunnen zetten :) Ik heb de Mediabox Next, met tussen de Ubee en de Mediabox een Synology RT1900ac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
NanoSector schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:20:
[...]

Sorry dat had ik er wel wat duidelijker bij kunnen zetten :) Ik heb de Mediabox Next, met tussen de Ubee en de Mediabox een Synology RT1900ac.
Dank! Ik ben niet de enige met dit probleem (CS9993), zie ook hier: https://community.ziggo.n...-geeft-CS9993/td-p/943330

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NanoSector
zunrob schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:42:
[...]

Dank! Ik ben niet de enige met dit probleem (CS9993), zie ook hier: https://community.ziggo.n...-geeft-CS9993/td-p/943330
Het leuke is dus dat ik het omgekeerde probleem heb. De mediabox werkt prima (mits het modem werkt) maar de diagnostiek zegt van niet, althans de Speedtest geeft aan dat mijn verbinding te traag is voor SD content. Content afspelen werkt verder gewoon prima zelfs in HD.

Uit dat menu kon de monteur blijkbaar halen dat mijn router te traag is voor de mediabox. Dezelfde router waarop ik hem 2 minuten daarvoor nog een Speedtest liet zien (wel over WiFi) waar ik netjes mijn 300/30 verbinding haal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 07:12

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-06 21:54
Mijn ervaring is dat Ziggo in maart/april een snelheidsverhoging aankondigt. Kunnen wij in 2022 weer zoiets verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jeuvie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:39:
Mijn ervaring is dat Ziggo in maart/april een snelheidsverhoging aankondigt. Kunnen wij in 2022 weer zoiets verwachten?
mogen ze wel eens een goede stap zetten.... want glasvezel lonkt op steeds meer plekken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Jeuvie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:39:
Ik ben deze keer ook echt heel benieuwd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jordyz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:08:
[...]

Ik ben deze keer ook echt heel benieuwd..
Vooral naar de eventuele verhoging in upload.
Analoge radio nu weg dus dat geeft ruimte…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Plucky schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:10:
[...]

Klopt analoge radio is nog niet overal afgeschakeld maar zijn hard op weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Plucky schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:10:
[...]
Jawel, maar zoals al eerder gemeld, kan die ruimte pas echt goed benut worden met de invoering van DOCSIS 3.1. En dat proces is nog lang niet voltooid. Ik verwacht dus voorlopig nog geen spectaculaire verhoging van de upload voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:18:
[...]

Jawel, maar zoals al eerder gemeld, kan die ruimte pas echt goed benut worden met de invoering van DOCSIS 3.1. En dat proces is nog lang niet voltooid. Ik verwacht dus voorlopig nog geen spectaculaire verhoging van de upload voor iedereen.
Ik ben er inderdaad ook bang voor maar die hogere download hoeft voor mij (en ik denk veel anderen) niet zo. Al verhogen ze de upload maar naar 75 of desnoods 50 voor de Max en Complete abonnementen, dat zou al een stap zijn. Mogelijk dat die beperkte verhoging zonder docsis 3.1 al haalbaar is?

Enige reden dat ik nog bij Ziggo zit is dat ik geen fatsoenlijke alternatieven heb (65/14 max).

[ Voor 4% gewijzigd door Plucky op 23-03-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Laatst online: 31-05 20:29
ousselg schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:56:

Deze kan gewoon geplaatst worden maar de klantenservice kan die niet particulier opsturen en bij Zakelijk krijg je vaak Arris 3.1 modem met wifi. Eigen monteurs hebben allemaal Ubee zonder wifi op de bus, externe monteurs weet ik niet. :) Ubee draait als een trein altijd. Je moet natuurlijk wel je eigen wifi systeem hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:12
Jay-B schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:57:
[...]

Beetje tenenkrommend artikel. Ja je kan Ziggo erop aanspreken waarom ze dit ding nog verkopen in TV Start. Maar de vergelijk slaat helemaal nergens op. Ze vergelijken het laatste nieuwe model van KPN (VIP5202) met een apparaat wat meer dan 10 jaar oud is en oorspronkelijk bedoeld is als multimediagateway.. Appels en peren....

Bovendien doet men net of het een geheim is terwijl het gewoon op de webiste staat:

https://www.ziggo.nl/klan...ergieverbruik-en-stand-by

Er wordt echter niet gerept over het stroomverbruik van de Next. Dat scoort namelijk geen kijkers...
In het gelinkte artikel wordt de Next wel even genoemd, en in de uitzending gaan ze er verder op in. Maar je moet dus blijkbaar €5 per maand bijbetalen voordat je een Next opgestuurd krijgt (die verdien je vervolgens wel dubbel en dwars weer terug op de energierekening, maar toch)

De KPN-ontvanger HBM2260 gaat inmiddels ook alweer (minstens) 8 jaar mee en verbruikt in standby maar 2W meer dan de nieuwe 4K-ontvanger van KPN. Het was misschien beter geweest als ze daarmee hadden vergeleken, maar zo veel scheelt het nu ook weer niet :)

Ik vind persoonlijk wel dat Ziggo hier wat te verwijten valt, zeker omdat ze pretenderen groen bezig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
theblindman schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:39:
Ik vind persoonlijk wel dat Ziggo hier wat te verwijten valt, zeker omdat ze pretenderen groen bezig te zijn.
Zeker!

Ik roep het al jaren, en laatst zei hardware-lover het ook: maak goede tvOS / Android TV apps, Apple, Google en Nvidia weten goede en snelle en energiezuinige spelers te maken. Als de tv providers (Ziggo, KPN, ...) zich richten op alleen de app, en niet op de hardware, dan hebben ze met minder inspanning meer tevreden klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 15:01
Hallo hallo, ik heb al even gezocht. Maar ik ben wat aan het stoeien met de Connect Box.

Ik heb namelijk de default configuratie waarbij IPv6 Stateless is. Dat werkt, maar soms weigert Windows ineens IPv6 en heb ik halverwege het computeren alleen IPv4.

Op het Ziggo Forum zijn wat mensen die suggereren om Statefull te gebruiken. Maar hebben meer mensen hier ervaring mee? En eventueel wat uitgezocht? Anders ga ik zelf aan de slag met wireshark om de RA's te checken samen met het gedrag.

Robin

Acties:
  • +1 Henk 'm!
theblindman schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:39:
[...]

In het gelinkte artikel wordt de Next wel even genoemd, en in de uitzending gaan ze er verder op in. Maar je moet dus blijkbaar €5 per maand bijbetalen voordat je een Next opgestuurd krijgt (die verdien je vervolgens wel dubbel en dwars weer terug op de energierekening, maar toch)
Correct me if I'm wrong, maar die €5 zal zitten in een upgrade van TV Start naar TV Complete? Terwijl je volgens mij voor €0,50 p/m TV start kunt krijgen met een Next (hetzelfde als dat je tegen een kleine meerprijs TV Start kunt krijgen met een CI+ module i.p.v. de Mediabox XL). Zie ook deze pagina: https://www.ziggo.nl/tele...t/interesseformulier-next daar staat dat het meestal €0,50 kost, als er al extra kosten aan verbonden zijn, maar het in sommige gevallen hoger uit valt. Ik meen ook dat er hier op Tweakers al een aantal gebruikers zijn geweest die hun Mediabox hebben laten vervangen door een Next, zonder het abonnement substantieel aan te passen (dus niet de overstap naar TV Complete / Max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 22:12
Jay-B schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:30:
Heb de laatste 10 bekeken. Er zitten wat uitschieters tussen van boven de 20 ms maar de meeste zijn tussen de 1 en 3 ms.

Signaalwaardes:

....
Als ik deze getallen zie, dan is er iets mis met je installatie. Er lijkt te veel ruis op het signaal te zitten, gezien de errors over het hele frequentiebereik, en de relatief lage SNR terwijl de vermogens toch aan de hoge kant zijn.
Alle bekabeling, AOP, splitters, versterker, etc van goede kwaliteit ("KabelKeur")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Masimo Installatie is een week oud. Ik ervaar geen problemen overigens. Was meer dat iemand erom vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 20:16

Flipm0de

geen

Via ziggo.nl/snelledeal kan je nu een jaarabonnement afsluiten met 50% korting. Krijgt er ook 12 maanden ESPN compleet bij. We zijn geen grootverbruikers dus het basis Start abonnement lijkt prima. Werken wel met z’n tweeen thuis. Kom dan uit op 26,50e per maand voor het eerste jaar. Na een jaar kijken of we kunnen overstappen. Heb wel het gevoel dat ik wat over het hoofd zie? Lijkt te goedkoop, helemaal met ESPN Compleet.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-06 21:54
Flipm0de schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:09:
Via ziggo.nl/snelledeal kan je nu een jaarabonnement afsluiten met 50% korting. Krijgt er ook 12 maanden ESPN compleet bij. We zijn geen grootverbruikers dus het basis Start abonnement lijkt prima. Werken wel met z’n tweeen thuis. Kom dan uit op 26,50e per maand voor het eerste jaar. Na een jaar kijken of we kunnen overstappen. Heb wel het gevoel dat ik wat over het hoofd zie? Lijkt te goedkoop, helemaal met ESPN Compleet.
Je ziet niets over het hoofd! Ziggo is bezig aan een enorm charme offensief, ze hebben veel abonnees verloren. Jullie werken veel thuis schijf je. Nemen jullie afzonderlijk deel aan videoconferenties, met 2 devices? Dan kan de upload een probleem gaan vormen. Cisco bijvoorbeeld heeft een opload nodig van 5 mb/s wil het niet haperen. Dat is tenminnste mijn ervaring. Daarom de keuze gemaakt voor Start XXL (150/15) maar dat is niet in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 22:40
Flipm0de schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:09:
Via ziggo.nl/snelledeal kan je nu een jaarabonnement afsluiten met 50% korting.
Die link is wel alleen voor nieuwe klanten:
Is deze aanbieding ook geldig voor bestaande Ziggo internetklanten?

Voor bestaande klanten hebben we deze aanbiedingen.
Daar kun je dan via een ander link ook wel de 50% korting voor een jaar krijgen dat wel. ESPN Compleet kun je daar dan voor 6 maanden ook 50% korting op krijgen, maar dat geldt ook voor Sport Compleet (ESPN Compleet + Ziggo Sport Compleet), Sport Compleet + Film1 of 4 maanden korting op Ziggo Sport Totaal of Movies & Series XL.

Tis beter dan niks zullen we maar zeggen. Zelf wil ik op het moment nog even de commitment niet aangaan aangezien er in juni/juli glasvezel wordt aangelegd en ik wil zien wat de aanbiedingen dan zijn. :Y)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 20:16

Flipm0de

geen

Jeuvie schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Je ziet niets over het hoofd! Ziggo is bezig aan een enorm charme offensief, ze hebben veel abonnees verloren. Jullie werken veel thuis schijf je. Nemen jullie afzonderlijk deel aan videoconferenties, met 2 devices? Dan kan de upload een probleem gaan vormen. Cisco bijvoorbeeld heeft een opload nodig van 5 mb/s wil het niet haperen. Dat is tenminnste mijn ervaring. Daarom de keuze gemaakt voor Start XXL (150/15) maar dat is niet in de aanbieding.
Goeie om daar rekening mee te houden. Ja zitten de hele dag op onze eigen laptops (eerste verdieping en zolder) via WiFi in videocalls. Hebben nu T-Mobile glasvezel 100/100 en eigenlijk nooit issues. Bij compleet krijg je ‘maar’ 30MB upload. Dat is ook niet veel. Als ik de laatste paar berichten hier teruglees is de upload van ziggo sowieso iets waar veel gedoe over is.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Neem gewoon start. Een teams vergadering kost 1 a 2 Mbit up en download, dat gaat prima met meerdere computers tegelijk.
Pagina: 1 ... 244 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic