Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:41:
[...]

Gebruiksaanwijzig zegt: een blauw lampje bij DS of US betekent dat je slecht signaal hebt.

Maar als ik zo hiernaar kijk ziet het voor DS niet slecht uit. US laat niets zien van errors, maar lijkt me raar als DS wel goed is dat US slecht is... 5 uur bedrijfstijd.
[Afbeelding]

Edit: Overigens, de eerste paar uur na vervanging van het AOP was het lampje wel gewoon groen. Heb het modem nu een minuut van de stroom gehaald, en nu is ie weer groen. Iemand een idee/verklaring wat er aan de hand is?

We wonen aan het einde van een doodlopende straat, dus allicht iets verder van een verdeelpunt (noem je dat zo?) af, maar dit heeft tot nu toe (niet met oude Cisco, en ook niet voor vervanging van AOP) problemen gegeven.
Dit doet 1d en 20u bij mij (werkzaamheden gehad)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt8IILFHJKBQab0UKX7Qg8M53sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnLgo0AdKrbSv2oNnBhXY7U0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie verschillen, maar kan dat niet ontleden. Op het ziggo forum zitten wel lui die iets kunnen zeggen van jou screenshot. Ik denk dat ziggo nog iets met zendvermogen kan rommelen, als dat nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:19
Roetzen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:01:
Kan het zijn dat Ziggo bezig is klanten in fUPC om te zetten van DS-Lite naar Full Dual Stack? Een inlogger uit Amsterdam die hier voorheen binnen kwam met een CGNAT IPv4 adres van UPC komt nu binnen met een IPv4 adres van Chello.
Hier fUPC gebied (omgeving Amsterdam) en ik heb nu alleen nog maar een IPv4-adres in plaats van DS-Lite. Modem is rond 2u 's nachts gereset. Er lijkt dus wel wat aan de hand te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:52
Chris.nl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:07:
[...]

[Afbeelding]

Ik zie verschillen, maar kan dat niet ontleden. Op het ziggo forum zitten wel lui die iets kunnen zeggen van jou screenshot. Ik denk dat ziggo nog iets met zendvermogen kan rommelen, als dat nodig is.
Op het Ziggo forum wordt aangegeven dat het vermogen van het OFDM kanaal iets (te) laag is. Dit zou mogelijk door een monteur gefixt kunnen worden door de aansluiting van mijn coax kabel in de eindversterker/straatkast op een tap met lagere demping wordt aangesloten.

[ Voor 53% gewijzigd door zunrob op 09-03-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oohh schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:12:
[...]

Hier fUPC gebied (omgeving Amsterdam) en ik heb nu alleen nog maar een IPv4-adres in plaats van DS-Lite. Modem is rond 2u 's nachts gereset. Er lijkt dus wel wat aan de hand te zijn.
Van DS-Lite naar IPv4 only kan ik niet echt vooruitgang noemen. Zeker als het ongevraagd is. :(

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roetzen Wel als het een voorbereiding is op full dual stack. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zunrob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:41:
Maar als ik zo hiernaar kijk ziet het voor DS niet slecht uit. US laat niets zien van errors, maar lijkt me raar als DS wel goed is dat US slecht is...
Dat is juist helemaal niet gek. Upstream gebruikt compleet andere frequenties dan downstream. Het kan dus best dat je op een aantal frequenties (flinke) verstoring hebt en andere frequenties niet of veel minder (voor vervangen had ook jij IIRC veel errors op de 940MHz+ frequenties bv, door 4G instraling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
RobertMe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:09:
[...]

Dat is juist helemaal niet gek. Upstream gebruikt compleet andere frequenties dan downstream. Het kan dus best dat je op een aantal frequenties (flinke) verstoring hebt en andere frequenties niet of veel minder (voor vervangen had ook jij IIRC veel errors op de 940MHz+ frequenties bv, door 4G instraling).
Klopt, maar zou met het nieuwe AOP niet alle verstoring (door bijv. 4G instraling) op alle frequenties minder zijn. Lijkt me vreemd dat met het nieuwe AOP juist op de upstream er verstoringen bij zijn gekomen.

Heeft iemand ervaring met het laten omplaatsen van de kabel in de eindverdeler/straatkast naar een tap met lagere weerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:07:
[...]

[Afbeelding]
Interessant vergelijksmateriaal. Ik heb nu na 5 dagen onderstaande, dat er beduidend slechter uit ziet. Vooral het OFDM kanaal met 124k errors, en kanaal 26 met 4k aan errors en 27 met 1k aan errors, correctable dan, maar dan ook 300 uncorrectable op kanaal 26.

Wellicht toch vrijdag toch maar even aangeven als komende vrijdag een monteur als het goed is het opbouwdoosje komt vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvkxCWLTEpgUdTSvEW5QLIwBZGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8IIlgVdyMM0FfnFQHeMU5O8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 09-03-2022 22:21 . Reden: Toch maar de screenshot toevoegen :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zunrob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Klopt, maar zou met het nieuwe AOP niet alle verstoring (door bijv. 4G instraling) op alle frequenties minder zijn. Lijkt me vreemd dat met het nieuwe AOP juist op de upstream er verstoringen bij zijn gekomen.
Het is wel gek in zoverre dat je nu op andere frequenties verstoring hebt waar dat voorheen klaarblijkelijk niet was. Maar 4g zit op 800MHz en 900MHz. Volgens mij gebruikt upload een vele malen lagere frequentie, dus dat overlapt bij lange na niet met 4g om maar eens wat te noemen. En het kan wellicht net zo goed dat de kabel niet goed op het nieuwe AOP is aangesloten en daardoor de signaal kwaliteit niet 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
RobertMe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:20:
[...]

Het is wel gek in zoverre dat je nu op andere frequenties verstoring hebt waar dat voorheen klaarblijkelijk niet was. Maar 4g zit op 800MHz en 900MHz. Volgens mij gebruikt upload een vele malen lagere frequentie, dus dat overlapt bij lange na niet met 4g om maar eens wat te noemen. En het kan wellicht net zo goed dat de kabel niet goed op het nieuwe AOP is aangesloten en daardoor de signaal kwaliteit niet 100% is.
Snap wat je zegt, maar dat had ik dan toch terug gezien in het vermogen en de SNR van het modem op alle kanalen? Vergelijk ik de huidige waardes met de oude dan lijken die min of meer gelijk te zijn. OFDM lijkt zelfs beter te zijn. Dus ben er vrij zeker van dat het AOP goed is aangesloten.

Heeft iemand een verklaring hoe het kan dat (met zowel oude als nieuwe AOP) het vermogen en SNR bij het OFDM kanaal lager is dan de andere kanalen? In alle andere screenshots die hier gepost worden zitten ze namelijk wel in dezelfde range.

[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 09-03-2022 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:24:
Heeft iemand een verklaring hoe het kan dat (met zowel oude als nieuwe AOP) het vermogen en SNR bij het OFDM kanaal lager is dan de andere kanalen? In alle andere screenshots die hier gepost worden zitten ze namelijk wel in dezelfde range.
Er zitten twee uiteinden aan de kabel, AOP vervangen sluit gedoe thuis uit. Dan heb je de wijkkast nog, sommige kabel eindjes die daar liggen zijn 20, 30 jaar oud. Iets met oxidatie zou kunnen. 'k Denk dat een monteurbezoekje aan de wijkkast helpt.
zunrob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:46:
[...]
Op het Ziggo forum wordt aangegeven dat het vermogen van het OFDM kanaal iets (te) laag is. Dit zou mogelijk door een monteur gefixt kunnen worden door de aansluiting van mijn coax kabel in de eindversterker/straatkast op een tap met lagere demping wordt aangesloten.
Ziggo forum neigt dus ook naar een monteur in de wijk-/straatkast.

Je hebt de Ziggo strippenkaart bijna vol met je nieuwe modem, splitter, AOP en nu nog kabeleindje d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Chris.nl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:46:
[...]

Er zitten twee uiteinden aan de kabel, AOP vervangen sluit gedoe thuis uit. Dan heb je de wijkkast nog, sommige kabel eindjes die daar liggen zijn 20, 30 jaar oud. Iets met oxidatie zou kunnen. 'k Denk dat een monteurbezoekje aan de wijkkast helpt.

[...]

Ziggo forum neigt dus ook naar een monteur in de wijk-/straatkast.

Je hebt de Ziggo strippenkaart bijna vol met je nieuwe modem, splitter, AOP en nu nog kabeleindje d:)b
Haha, ja, dat laatste klopt! Hopelijk komt er binnenkort een monteur om te kijken naar de eindverdeler, en kan die of de aansluiting overzetten op een vrije tap met lagere demping of de huidige connectie verbeteren. Ik zal laten horen hoe het verder gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Nog wat extra informatie, wellicht helpt het ooit iemand anders. In het Event Log van de Ubee krijg ik nu bijna elke minuut de volgende meldingen:

Event Log:

- 21:30:25. CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3

- 21:52:10: CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2 3.

- 21:52:36: CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.

Meer info: https://community.ziggo.n...t-DS-quot-aan/td-p/931592

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Ziggo even gebeld. Zij zagen ook dat het niet optimaal was. Eerste suggestie was om interne bekabeling aan te passen. Dat is echter al gebeurt, alle kabels en AOP zijn nieuw. Er wordt nu een afspraak met een monteur gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:04:
@Roetzen Wel als het een voorbereiding is op full dual stack. ;)
Een stap terug om daarna weer twee stappen vooruit te gaan? Maar ondertussen is het wel een stap terug die niet alleen ongevraagd maar ook onaangekondigd was. Ik was net met een kennis in Amsterdam Noord bezig zijn IPv6 op orde te brengen. Het is een beetje ongebruikelijke situatie met een router achter een router. Een beetje uitzoeken.dus. We dachten het net voor elkaar te hebben en toen opeens ging het toch weer niet Omdat Ziggo teruggeschakeld had van DS-Lite naar IPv4 only! Dat was weer even zoeken voordat we daar achter waren. Als ik daar achter het scherm gezeten had, had ik het snel gezien, maar ik zit 50 km verderop en het is niet voor niets dat die kennis hulp nodig had. Ik zal heus niet de enige zijn die overvallen is door het ongevraagd en onaangekondigd uitzetten van IPv6. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Enige tijd geleden (herfst 2021) had ik "ruzie" met de Ziggo Go App op het WiFi netwerk thuis. Bij live TV kijken via de app kreeg ik foutcode 2031. Dit was "ineens" weer verdwenen. Nu is het fenomeen echter weer terug. Als ik de modem en router opnieuw start is het kortstondig mogelijk om live TV te kijken via de app, maar daarna weer code 2031. Als de stream laadt en ik ga meteen het menu in om "vanaf het begin" te kijken, dan laadt de stream zonder probleem, maar live geeft de foutcode. Alleen router of alleen modem herstarten werken niet. Het gebeurt op mijn telefoon, TV en Shield. Als ik op mijn telefoon naar het mobiele netwerk schakel, dan werkt het naar behoren, maar als ik weer naar WiFi schakel krijg ik abrubt de error. Al geprobeerd om uit en weer in te loggen, ander account, data en cache clearen van de app, opnieuw installeren, en combinaties van die dingen, maar helaas, niets lijkt te werken. Als ik via het mobiele netwerk een VPN opzet met thuis, valt ook de verbinding weg, met dezelfde foutcode. Iemand nog ideeën wat ik kan proberen?

Ik heb een technicolor modem in bridge mode met daarachter een AX88U met AsusWRTMerlin

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb een mailing van ziggo gehad voor gratis 6 maanden ziggo Sport, stopt automatisch.
Verrassing! Je krijgt Ziggo Sport Totaal cadeau
Beste meneer jeanj,
Ook jij als vaste klant krijgt een mooie Ziggo Sprinters deal. Want we doen graag iets extra’s voor onze trouwe klanten. Daarom krijg je van ons 6 maanden gratis het extra tv-pakket Ziggo Sport Totaal. Activeer je cadeau en kijk gratis, onbeperkt en op zes premium kanalen naar je favoriete sport.
De link kan ik niet delen, die is persoonlijk. Actievoorwaarden

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16
Graag wil ik mijn ervaring delen. Wat een ellende vandaag! 7 uur geen internet!
Vanochtend storing bij ons in de regio Haarlem.
Internet lag er helemaal uit. Eerste actie modem uitzetten, wachten en weer aanzetten. Kabels checken, andere kabel proberen, etc. Nou ja alle standaard riedeltjes, waarvan je weet dat de klantenservice ook mee komt. Ik las op ziggo.nl dat er werkzaamheden waren geweest, maar dat internet weer zou moeten werken. Niet dus!
Klantenservice gebeld. Ik kon meteen al veel uitsluiten, maar toch moest ik nog wat checks doen. Zucht. Mijn modem in bridge gaf geen ip adres door naar mijn router. Het had lange tijd probleemloos gewerkt.
Uurtje later bleek dat er meerdere mensen in de buurt problemen hadden. "We zoeken het uit".
's middags 1330 ontving ik een sms dat alles weer zou moeten werken.
Nou hier dus niet. Weer die harde reset's gedaan. Zowel op de modem als ook de router.
Ziggo medewerkers belde me deze keer gelukkig terug, nadat hij wat dingen ging uitzoeken.
Uurtje later had ik nog steeds geen ip. alleen een 192.168.100.x adres. En helemaal geen ipv6.
Deze keer boodt de medewerker aan mijn modem terug te zetten van bridge naar gewoon. Toch maar gedaan. Tijdelijk.
En jawel hoor, toen kreeg ik weer ipv4 en ipv6 adressen. Teruggebeld en modem toch maar weer in Bridge laten zetten. En deze keer werkte alles weer meteen!
Maar dus wel 7 uur verder met allerlei experimenten om problemen aan mijn kant uit te sluiten! Gek wordt ik daarvan.
Maar ik ben blij dat het weer werkt!
Zou Ziggo geen compensatie moeten geven voor deze tijd en ellende die het me kost?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:56
saharoen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:15:
[...]

Als je een partner hebt kun je ook opzeggen en vervolgens onder naam van je partner gebruik maken van welkomstaanbieding :-) https://www.ziggo.nl/sprinters

Moet wel even een ander rekeningnummer invoeren, anders voert ziggo de opzegging niet door.
Hoe zit het met de datums. Als ik vandaag op zou zeggen, gaat de opzegging dan per 10/4 in? En vul ik bij de ingangsdatum van het nieuwe abonnement 11/4 in?

Wil uiteraard geen dag zonder internet zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 00:22:
Nog wat extra informatie, wellicht helpt het ooit iemand anders. In het Event Log van de Ubee krijg ik nu bijna elke minuut de volgende meldingen:

Event Log:

- 21:30:25. CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3

- 21:52:10: CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2 3.

- 21:52:36: CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 2.

Meer info: https://community.ziggo.n...t-DS-quot-aan/td-p/931592
Informatief en leerzaam topic, je hebt goed doorgevraagd! Tof dat je 't ongemak zo opbouwend oppakt.
zunrob schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:57:
Er wordt nu een afspraak met een monteur gepland.
Laat je het weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Chris.nl schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Informatief en leerzaam topic, je hebt goed doorgevraagd! Tof dat je 't ongemak zo opbouwend oppakt.

[...]

Laat je het weten?
Zeker laat ik het weten!

Heb echter wel meteen een vraag: op de Next knippert nu het lampje van de 2 pijlen geel. Hij is echter gewoon verbonden met internet (dat geeft ie zelf ook aan, router ook), maar zegt dat de Ziggo servers niet bereikbaar zijn. CS9993. Stroomloos maken heeft niets geholpen. Iemand anders een tip? Er staat dat de servers van Ziggo niet bereikbaar zijn... Maar er is geen storing bekend, en dit heeft de afgelopen dagen gewoon gewerkt.

Edit: OK, geen idee waarom (en dat vind ik niet zo fijn), maar na een factory reset van het Ubee modem werkt het wel weer...

[ Voor 18% gewijzigd door zunrob op 10-03-2022 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:58
zunrob schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:21:
[...]

Zeker laat ik het weten!

Heb echter wel meteen een vraag: op de Next knippert nu het lampje van de 2 pijlen geel. Hij is echter gewoon verbonden met internet (dat geeft ie zelf ook aan, router ook), maar zegt dat de Ziggo servers niet bereikbaar zijn. CS9993. Stroomloos maken heeft niets geholpen. Iemand anders een tip? Er staat dat de servers van Ziggo niet bereikbaar zijn... Maar er is geen storing bekend, en dit heeft de afgelopen dagen gewoon gewerkt.

Edit: OK, geen idee waarom (en dat vind ik niet zo fijn), maar na een factory reset van het Ubee modem werkt het wel weer...
Dat probleem had ik vandaag ook ineens. Uiteindelijk kwam ik er achter dat de next een dns rebind probeert te doen van dmdsdp.com (specifiek naar een epg subdomein er van). DNS rebind is via mijn dns server een no go omdat dit een exploit techniek is. Heb een uitzondering gemaakt op dat domein (en alles wat er onder zit) en daarna had de Next direct weer een goede verbinding.
Heb dat hiervoor nooit gehad, dus lijkt iets te zijn in de laatste (test) firmware of een andere change bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ahbart schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:38:
Zou Ziggo geen compensatie moeten geven voor deze tijd en ellende die het me kost?!
Nee, tenzij je iets anders hebt afgesproken in de SLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
ahbart schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:38:

Vergoeding bij abonnement
Heeft u een abonnement op internet, telefoon en/of televisie? Dan krijgt u 1/30e deel van uw abonnementsgeld terug voor elke dag dat de storing duurt. Voor een storing korter dan 12 uur krijgt u geen vergoeding. Per storing van 12 uur of langer krijgt u minstens € 1.

Rekenvoorbeeld:
U heeft een abonnement van € 60 per maand. 1/30e deel is dus € 2.

Storing duurt 0 tot 12 uur: u heeft geen recht op een vergoeding.
Storing duurt 12 tot 24 uur: u heeft recht op € 2.
Storing duurt 24 uur of langer: u heeft recht op € 2 voor elke nieuwe dag met storing. Het maakt niet uit hoelang de storing van die dag duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe is jullie ervaring met het activeren van Viaplay? Gaat dit direct in of gaat er een x uur (of dagen) over heen?

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 11-03-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 11:30
Maken jullie SmartWifi pods ook eens in de zoveel tijd een sissend geluid? Het ventilatortje lijkt even 1 seconde vol te blazen ofzo, beetje irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
arj1o1 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:46:
[...]

Hoe zit het met de datums. Als ik vandaag op zou zeggen, gaat de opzegging dan per 10/4 in? En vul ik bij de ingangsdatum van het nieuwe abonnement 11/4 in?

Wil uiteraard geen dag zonder internet zitten :)
Qua opzeggen is dat inderdaad een maand
Ik heb vanmiddag toevallig opgezegd, en mijn abbo loopt dus af op 11 april.
Ik krijg in de week toelopend de doos om mijn modem terug te sturen, en heb dan 3 weken om dat te doen NA de 11e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 09:10
Sinds vandaag wordt internet niet meer via mijn unmanaged switch doorgegeven? Intetnet werkt wel als ik apparaten rechtstreeks op de Ziggo router aansluit.
Ik heb zowel een TP link switch, als een Netgear en nog een switch geprobeerd. Ik kan me niet voorstellen dat alle drie switches defect zijn?
Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ruftman Heb je dit met verschillende kabels geprobeert om uit te sluiten dat de kabel defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@ruftman https://community.ziggo.n...et-verbinding/td-p/832395 zegt connextbox opnieuw opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
jongetje schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:27:
@ruftman Heb je dit met verschillende kabels geprobeert om uit te sluiten dat de kabel defect is?
Uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Dank je wel, maar ik heb hem al meerdere keren opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ruftman schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:55:
[...]

Dank je wel, maar ik heb hem al meerdere keren opnieuw opgestart.
Dan zou ik een factory reset proberen... Als niets helpt, toch maar een topic starten op het Ziggo forum en door alle hoepels springen totdat je een modemswap krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 22:44
Wij hadden hier een week geleden ook dagen lang een vervelende storing. Onregelmatig de verbinding er een paar seconden tot een half uur uit. Bleek te gaan om een wijkstoring. Gelukkig opgelost.

Gelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid om de Connectbox te laten wisselen voor een UBC1318ZG. En ik kan zeggen dat het net lijkt alsof de verbinding sneller is. Pagina's laden veel sneller in, en geen gezeur meer met half ladende pagina's of zelfs alleen met tekst.

Dus ondanks dat de Puma chipset updates heeft gehad, maakt het daadwerkelijk een flink verschil.
Net zoiets als de overstap van een harddisk naar SSD :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
Chris.nl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:59:
[...]

Dan zou ik een factory reset proberen... Als niets helpt, toch maar een topic starten op het Ziggo forum en door alle hoepels springen totdat je een modemswap krijgt.
Zonder iets veranderd te hebben, werkt de switch weer als vanouds. Beats me. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik zie van klanten in Amsterdam waar ik DHCP-PD alvast aangezet had op de Ubiquiti routers voor de grap nu opeens full dualstack (IPv4 via chello.nl, met een "echt" v4 adres, en een IPv6 prefix over DHCP-PD) verbinden sinds vannacht.

v6 lijkt daar ook compleet te werken na een paar regeltjes aanpassen in de firewall, lijkt er dus op dat fUPC nu ook volledig dual-stack gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plofkotje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 02:15:

v6 lijkt daar ook compleet te werken na een paar regeltjes aanpassen in de firewall, lijkt er dus op dat fUPC nu ook volledig dual-stack gaat.
Is dat alleen in bridge mode of zijn er ook klanten die met de Connectbox in router mode Dual Stack krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
En kunnen we dit jaar al een upload snelheidsverhoging verwachten of wordt het weer een jaarlijkse verhoging van de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Zojuist is de monteur geweest. In eerste instantie is de EV/straatkast gecontroleerd, en daar kon ook hij zien dat het OFDM-kanaal niet ideaal was. Daarop besloten om even binnen te kijken naar het AOP, splitter en bekabeling, maar dat was allemaal in orde (want vorige week nieuw).

Daarop terug naar de EV/straatkast om mij op een hogere tap (met minder demping) te zetten. De voorlaatste was beschikbaar, daar zijn wij nu op aangesloten. Zou 1.5 dB schelen zoals de monteur aangaf.

Ondanks dat wij aan het einde van de straat wonen (het verst van de EV/straatkast af, zo'n 85 meter) staat er echter een ander huis op de bovenste tap met de minste demping. Helaas (maar ook vanzelfsprekend) mocht ie dit niet omwisselen, ondanks dat de huidige aansluiting dus niet helemaal logisch lijkt te zijn. Maar zoals de monteur zei komt ie wel vaker zaken tegen die helemaal niet logisch zijn.

Hier in ieder geval bijgevoegd een nieuw overzicht uit het modem. Het vermogen op alle kanalen is iets verbetert (ongeveer 0.6 dBmV). Het vermogen op de OFDM is dus ook iets verbetert (zat rond de -7 dBmV). Vind het wel raar dat dit niet gelijk is aan die 1.5 dB die de monteur aangaf? Wel lijkt het aantal correctable fouten hoger te zijn. Dit aantal wat je nu ziet is van slechts enkele minuten online. Dit was op de oude tap veel lager, maar ik kan me niet voorstellen hoe een tap hierop van invloed is.

In de event log zie je nog steeds dezelfde meldingen (CM-status message sent), maar naast de code 16 en 24 die al aanwezig waren, zie je nu ook code 20 en 22. DS lampje was zojuist weer blauw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH7BKUOMj-LuSUdns03_qRX67bA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6LTYh1eXSOD4P1uAtqwXAI0Y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 12-03-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zunrob schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:51:
Ondanks dat wij aan het einde van de straat wonen (het verst van de EV/straatkast af, zo'n 85 meter) staat er echter een ander huis op de bovenste tap met de minste demping. Helaas (maar ook vanzelfsprekend) mocht ie dit niet omwisselen, ondanks dat de huidige aansluiting dus niet helemaal logisch lijkt te zijn. Maar zoals de monteur zei komt ie wel vaker zaken tegen die helemaal niet logisch zijn.
Ik hoop dat ie ook gecontroleerd had of dit een actieve aansluiting was, zou sund zijn als ie um probleemloos had kunnen loskoppelen.

Hopelijk ervaar je in het gebruik (zonder naar statistieken of lampjes te kijken) wél een stabiele verbinding. Anders maar weer doorposten in het Ziggo topic van je ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:10:
En kunnen we dit jaar al een upload snelheidsverhoging verwachten of wordt het weer een jaarlijkse verhoging van de prijs?
Aan het eind van de maand verdwijnt iin het laatste deel van Limburg het analoge radio signaal van de ziggo kabel. Ik weet niet of dat in de hele rest van Nederland al gebeurd is, maar dan is er misschien ruimte voor een hogere (upload) snelheid. Er is altijd ruimte voor een prijsverhoging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
@W1ck1e Laten we het hopen. Ik kan het met 100% thuiswerken nog wel wat meer upload gebruiken. 100mbit zou al perfect zijn of anders 75mbit. Nu is de verhouding totaal scheef vergeleken met glas. We gaan het meemaken of Ziggo nog een leuke verrassing voor ons heeft dit jaar :) Behoudens de prijsverhoging O-)

[ Voor 5% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 12-03-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
Roetzen schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:50:
[...]

Is dat alleen in bridge mode of zijn er ook klanten die met de Connectbox in router mode Dual Stack krijgen?
In dit geval in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
W1ck1e schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Aan het eind van de maand verdwijnt iin het laatste deel van Limburg het analoge radio signaal van de ziggo kabel. Ik weet niet of dat in de hele rest van Nederland al gebeurd is, maar dan is er misschien ruimte voor een hogere (upload) snelheid. Er is altijd ruimte voor een prijsverhoging. ;)
Ik denk dat jullie de laatsten zijn met de analoge radio.

Nu wil ik inderdaad (zonder prijsverhoging) snellere upload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 12:51
Plofkotje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 02:15:
Ik zie van klanten in Amsterdam waar ik DHCP-PD alvast aangezet had op de Ubiquiti routers voor de grap nu opeens full dualstack (IPv4 via chello.nl, met een "echt" v4 adres, en een IPv6 prefix over DHCP-PD) verbinden sinds vannacht.

Mijn NAS/Pi-Hole en andere zaken doen het vannacht inderdaad ook opeens niet meer, mijn voorbarige conclusie is inderdaad dat ze IPv6 hebben aangezet - maar ik kwam niet eens op mijn router.

Fijn dit te lezen, bevestigd (hoop ik) mijn conclusies - nog weinig tijd gehad om achter de knoppen te zitten maar internet werkt niet dus ik zal er snel achter aan moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
MatthiasL schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:08:
[...]

Mijn NAS/Pi-Hole en andere zaken doen het vannacht inderdaad ook opeens niet meer, mijn voorbarige conclusie is inderdaad dat ze IPv6 hebben aangezet - maar ik kwam niet eens op mijn router.

Fijn dit te lezen, bevestigd (hoop ik) mijn conclusies - nog weinig tijd gehad om achter de knoppen te zitten maar internet werkt niet dus ik zal er snel achter aan moeten ;)
Waarschijnlijk heb je een nieuwe v4 lease gekregen ook, bij mij veranderde overal de IPv4 IP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Chris.nl schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:46:
[...]

Ik hoop dat ie ook gecontroleerd had of dit een actieve aansluiting was, zou sund zijn als ie um probleemloos had kunnen loskoppelen.

Hopelijk ervaar je in het gebruik (zonder naar statistieken of lampjes te kijken) wél een stabiele verbinding. Anders maar weer doorposten in het Ziggo topic van je ;(
Er zat een fysiek koppelstuk tussen de kabel en de tap bij die aansluitingen die niet actief waren zei hij. Dat zat bij de bovenste tap niet, dus die zal idd actief zijn geweest.

Nu ping van 24 ms, jitter 26 ms en verlies van 0,7%. Dus nee, niet ideaal. Ik vind het raar dat het met mijn oude kabels, oude AOP en nieuwe modem beter was (ping van 12 ms, jitter meestal 1 ms zover ik me herinner).

Ik kreeg de indruk dat de monteur dit wel OK vond en niet meer kon doen...

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 12-03-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zunrob schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:36:
[...]

Er zat een fysiek koppelstuk tussen de kabel en de tap bij die aansluitingen die niet actief waren zei hij. Dat zat bij de bovenste tap niet, dus die zal idd actief zijn geweest.

Nu ping van 24 ms, jitter 26 ms en verlies van 0,7%. Dus nee, niet ideaal. Ik vind het raar dat het met mijn oude kabels, oude AOP en nieuwe modem beter was (ping van 12 ms, jitter meestal 1 ms zover ik me herinner).

Ik kreeg de indruk dat de monteur dit wel OK vond en niet meer kon doen...
Jup, ping 12, jitter 1 en verlies 0,0 is hier normaal bij Ookla speedtest. Hopelijk levert je topic nog wat op (ik lees dat je weer aan het posten bent geslagen). Idd vreemd dat de upgrade van 3.0 naar 3.1 voor jou een downgrade in de praktijk is 📉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik zag zojuist dat Ziggo een aanbieding heeft waarbij je 12 maanden lang 50% korting krijgt. Nu twijfel ik over de snelheid die ik zou moeten kiezen.

Eigenlijk heb ik alleen internet nodig, maar het is goedkoper om er ook televisie bij te nemen. Het enige waar ik het internet voor nodig heb is voor het gebruik van streamingsdiensten op mijn tv. Dit betreft 4k content. Is 75 Mbit/s downloadsnelheid voldoende hiervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door darkdesign op 13-03-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 20:48
darkdesign schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:18:
Ik zag zojuist dat Ziggo een aanbieding heeft waarbij je 12 maanden lang 50% korting krijgt. Nu twijfel ik over de snelheid die ik zou moeten kiezen.

Eigenlijk heb ik alleen internet nodig, maar het is goedkoper om er ook televisie bij te nemen. Het enige waar ik het internet voor nodig heb is voor het gebruik van streamingsdiensten op mijn tv. Dit betreft 4k content. Is 75 Mbit/s downloadsnelheid voldoende hiervoor?
Ze streamen met regelmaat hier 4k content op de televisies, soms 2 tergelijkertijd en gemiddeld 25 devices verbonden met wifi nog nooit problemen gehad dat de snelheid te beperkt was.

Volgens mij kun je sowieso altijd upgraden van pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

darkdesign schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:18:

75Mbit zou ruim moeten volstaan maar buiten dat is de kans aardig aanwezig dat ze die snelheid binnen afzienbare tijd ook weer wat gaan verhogen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:16
Dat mag je wel nuanceren imho. Vanaf welke bron wordt gestreamd?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Raymond P schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:31:
Netflix, HBO Max en Disney+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:31:
In welk opzicht? Voor welke (legale) 4k streaming service zou 75Mbit niet volstaan, behoudens dat deze niet met diverse personen tegelijk wordt aangesproken? Hoewel dat zelfs geen probleem hoeft te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
hardware-lover schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:43:
[...]

In welk opzicht? Voor welke (legale) 4k streaming service zou 75Mbit niet volstaan, behoudens dat deze niet met diverse personen tegelijk wordt aangesproken? Hoewel dat zelfs geen probleem hoeft te zijn.
Bravia Core. Dat piekt over 80Mbit bij een aantal films. ;)
Er zullen er wel meer zijn.

Een enkele stream van de gangbare diensten zal natuurlijk, op dit moment, helaas geen issue mogen zijn.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:04:
[...]
Bravia Core. Dat piekt over 80Mbit bij een aantal films. ;)
Er zullen er wel meer zijn.

Een enkele stream van de gangbare diensten zal natuurlijk, op dit moment, helaas geen issue mogen zijn.
Die kende ik (nog) niet, maar is ook voor een tamelijk "select" gezelschap valt er te lezen ;)
Dan nog hoeft dat niet werkelijk een probleem te geven, al zou ik als bezitter van een Sony die daarvoor in aanmerking zou komen met deze dienst niet voor de 75Mbit Ziggo verbinding gaan :)

@darkdesign zou nu de keuze voor een voordelig sneller abonnement kunnen overwegen, mocht de twijfel bestaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@hardware-lover De "pure view" mode enablen gaat gepaard met een speedtest die je afaik niet succesvol kan passen met de onboard 100Mbit nic.
Bij Apple TV ging het ruim een jaar geleden ook al over de 60Mbit schiet mij net te binnen. Geen idee of die minder of meer zijn gaan aanbieden.

Zolang @darkdesign geen plethora aan kids heeft die ook willen streamen zal het met Netflix, HBO Max en Disney+ wel los lopen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raymond P schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:38:
@hardware-lover De "pure view" mode enablen gaat gepaard met een speedtest die je afaik niet succesvol kan passen met de onboard 100Mbit nic.
Bij Apple TV ging het ruim een jaar geleden ook al over de 60Mbit schiet mij net te binnen. Geen idee of die minder of meer zijn gaan aanbieden.

Zolang @darkdesign geen plethora aan kids heeft die ook willen streamen zal het met Netflix, HBO Max en Disney+ wel los lopen.
In het artikel wat ik heb gedeeld wordt dat ook aangehaald, waar je tegenaan kan lopen en hoe aan te pakken. Maar laten we dat maar even voor wat het is.

Ik heb regelmatig de bitrates gemeten van de diverse streaming servies die we hier in Nederland beschikbaar hebben, en Apple biedt idd de hoogste aan (buiten die Sony dienst), of ken je nog anderen? Die uitschieter van Aplle heb ik tijdens het meten niet eerder vast kunnen stellen maar ik meet niet continue. Enig idee bij welk media dat toen het geval was, ik wil dat graag zelf ook eens meten namelijk.

HBO Max heeft trouwens bij divers aanbod ook een aardig hoge bitrate, maar ook die dienst gaat geen problemen geven bij Ziggo @ 75Mbit.

Maar laten we wel wezen, als nieuwe Ziggo klant kun je op dit moment al voordelig een veilige keuze maken gezien de aanbiedingen, dus waarom zou je daar geen gebruik van maken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Tiny World: https://tv.apple.com/nl/s...1sid6bqjoez4sxonuulq12af7

De natuur-meuk, zowel mens en dier, komt meestal in de hoogste kwaliteit. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadget Freak schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:15:
[...]

Ik denk dat jullie de laatsten zijn met de analoge radio.
Klopt. Het had eigenlijk eind verleden jaar al gepiept moeten zijn, maar Covid gooide roet in het eten.

https://mediamagazine.nl/...adiosignaal-uitschakelen/
Nu wil ik inderdaad (zonder prijsverhoging) snellere upload!
Tja, zoals de Engelstaligen zeggen: "If wishes were horses, beggars would ride". Ik denk dat het nog wel even gaat duren. En het glas zal Ziggo met de coax sowieso niet gaan evenaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-06 20:04
We hebben hier in Noord-Groningen ook nog steeds analoge radio via de kabel. Dit wordt 29 maart afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:41:
We hebben hier in Noord-Groningen ook nog steeds analoge radio via de kabel. Dit wordt 29 maart afgesloten.
Ja, en dan is in heel Nederland de FM band op de kabel vrij gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kunnen we dan per 1 april wat gas gaan geven op de upload? :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:24:
Frequentietechnisch is er dan de ruimte. Maar pas met DOCSIS 3.1 kan die ruimte ook benut worden. En het gaat vast nog even duren voordat dat overal voor iedereen kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:40
SMSfreakie schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:24:
Wel wat te denken om eerst eens alle tv zenders naar HD te upgraden.....
TV speelt al lang een ongewaardeerde verwaarloosde rol bij deze tv provider....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dinandus schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:05:
[...]

Wel wat te denken om eerst eens alle tv zenders naar HD te upgraden.....
TV speelt al lang een ongewaardeerde verwaarloosde rol bij deze tv provider....
Welke noemenswaardige zenders zijn dan nog niet in HD? Wellicht de regionale en/of lokale zenders? Maar dan ben ik benieuwd of die überhaupt in HD uitzenden, en dus of je ze bij een andere TV aanbieder wel in HD krijgt.

Zit je niet gewoon op het goedkope / verplichte TV pakket? Waarbij je alleen NL1, Ziggo Sport en nog één of twee zenders in HD krijgt? Dat is dus zeg maar het pakket als je of Ziggo internet wilt zonder TV of je echt alleen "domme TV" wilt zonder smartcard / CI of Mediabox. Maar IMO is het dan meer eigen keuze dan "deze waardeloze TV aanbieder levert niet eens in HD".

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:38:
En het glas zal Ziggo met de coax sowieso niet gaan evenaren...
Kon DOCSIS 3.1 niet al symmetrische gigabit aan? Of is dat pas bij DOCSIS 4? Daarmee zouden ze dan toch wel een zeer competitieve verbinding kunnen leveren. Vraag is dan alleen of de prijs ook competitief is. Maar het kan glasvezel dat voor 99,999% van de huishoudens voldoende is dan wel evenaren. En ja, ik weet dat glasvezel alweer veel verder gaat (Delta Fiber Nederland met XGS-PON tot 8Gbit/s), maar er komt dan natuurlijk wel meer bij kijken (wie heeft er een thuisnetwerk met infrastructuur geschikt voor 2,5Gbit/s / 5Gbit/s / 10Gbit/s?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Voor mij was gratis DVB-C met NPO, Ziggo Sport en alle regionale zenders in HD juist doorslaggevend om een internet-only abonnement te nemen. Toch een stukje beter beeld (en alle andere zenders gratis in SD) dan DVB-T2 Digitenne NPO + 2 regionale zenders in HD gratis uit de lucht vissen.

Docsis3.1 kan max 10Gb down en 1Gb up. Zou dus ook theoretisch 1GB symmetrisch kunnen.

Docsis4.0 kan 10Gb symmetrisch leveren, (maar flinke investering)

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 13-03-2022 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik hoef de kabelkrant niet in HD hoor ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is je jaarcontract bij Ziggo afgelopen, dan kan het handig zijn om even met ‘opzeggingen’ te bellen. Ik had een internet+tv+telefonie compleet abonnement van 71 euro. Telefonie heb ik geschrapt. Vroeger was de meerprijs 1 euro p/m, nu is dat 2,50 euro p/m. Ik gebruik het totaal niet. Dus mijn maandbedrag wordt 68,50 euro. Als verlengingsaanbod heb ik een korting van 9 x 35 euro ontvangen. Ik weet het, nieuwe klanten krijgen nu dit abonnement voor 12 x 34,25 euro p/m. Dit konden ze niet geven, maar hun aanbod vind ik zeer riant. Ze weten heel goed wat de concurrentie aanbiedt, met o.a. een flink aantal maanden gratis Viaplay en hoge (upload) snelheden via glasvezel.

Ik zou in ieder geval zeggen: mocht je tevreden zijn met Ziggo, pleeg gewoon even een belletje. Je hoeft niet te dreigen met opzeggen. Aan het begin van het gesprek geef ik ook direct aan dat ik tevreden ben met de diensten en dat ik ook helemaal niet wil overstappen, maar geef wel aan dat de aanbiedingen me om de oren vliegen. Het zijn altijd plezierige en beschaafde gesprekken. Ze bedanken me zelfs dat ik ze heb gebeld. :)

O ja, natuurlijk zou het fijn zijn als Ziggo mij zelf benadert met een dergelijk aanbod. Maar ja dat is nu eenmaal de wereld waarin we leven. Je moet zelf een klein beetje actie ondernemen. Een dergelijke belletje kost je hooguit 15 minuten (incl. wachttijd). En ik kies voor retentie, niet om daadwerkelijk op te zeggen, maar omdat je dan medewerkers aan de lijn krijgt die meer bevoegdheden hebben.

Al met al doe er je voordeel mee! :) Je weet welke abo ik heb en welke korting gekregen. Dan heb je een beetje een indicatie van wat je kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:34
[b]meesje in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
O ja, natuurlijk zou het fijn zijn als Ziggo mij zelf benadert met een dergelijk aanbod. Maar ja dat is nu eenmaal de wereld waarin we leven. Je moet zelf een klein beetje actie ondernemen. Een dergelijke belletje kost je hooguit 15 minuten (incl. wachttijd). En ik kies voor retentie, niet om daadwerkelijk op te zeggen, maar omdat je dan medewerkers aan de lijn krijgt die meer bevoegdheden hebben.

Al met al doe er je voordeel mee! :) Je weet welke abo ik heb en welke korting gekregen. Dan heb je een beetje een indicatie van wat je kunt verwachten.
Op zich wel een mooie aanbieding die je toch behoorlijk wat geld bespaard. Dat Ziggo je zelf niet benaderd met dergelijke aanbiedingen lijkt me ergens duidelijk. Ze hebben je immers al binnen als klant dus waarom daar nog effort aan besteden? Met af en toe een de morrelende massa iets toewerpen scheppen ze intussen het geld binnen. Ik vergelijk het maar met de energie-maatschappijen en de slapende klanten die ondertussen uitgemelkt worden.

Voor mezelf is het momenteel nog flut-DSL of Ziggo, dus ik heb momenteel een 600mbit abbo van Ziggo. Wel inmiddels al een brief gehad van T-Mobile & Open Dutch Fiber dat er glasvezel aangelegd gaat worden. Plan voor uitvoering is momenteel juli 2022. Twijfel dus erg of ik me nu voor een jaar aan Ziggo wil commiteren.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clueless schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:30:
[...]

Op zich wel een mooie aanbieding die je toch behoorlijk wat geld bespaard. Dat Ziggo je zelf niet benaderd met dergelijke aanbiedingen lijkt me ergens duidelijk. Ze hebben je immers al binnen als klant dus waarom daar nog effort aan besteden? Met af en toe een de morrelende massa iets toewerpen scheppen ze intussen het geld binnen. Ik vergelijk het maar met de energie-maatschappijen en de slapende klanten die ondertussen uitgemelkt worden.
Klopt hoor. Ik heb het alleen maar extra aangegeven, omdat ik soms van die teleurgestelde/verbolgen reacties lees.

In jouw situatie zou ik in ieder geval wachten tot juli. Dan kun je meer korting verwachten, mocht je bij Ziggo willen blijven natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 13-03-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Chris.nl schreef op zondag 13 maart 2022 @ 00:06:
[...]

Jup, ping 12, jitter 1 en verlies 0,0 is hier normaal bij Ookla speedtest. Hopelijk levert je topic nog wat op (ik lees dat je weer aan het posten bent geslagen). Idd vreemd dat de upgrade van 3.0 naar 3.1 voor jou een downgrade in de praktijk is 📉
Het lijkt me sterk, maar kan een verschil tussen voormalig UPC of voormalig Ziggo gebied allicht een verschil verklaren? Ik denk dat ik in voormalig UPC gebied zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
meesje schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:14:
Is je jaarcontract bij Ziggo afgelopen, dan kan het handig zijn om even met ‘opzeggingen’ te bellen. Ik had een internet+tv+telefonie compleet abonnement van 71 euro. Telefonie heb ik geschrapt. Vroeger was de meerprijs 1 euro p/m, nu is dat 2,50 euro p/m. Ik gebruik het totaal niet. Dus mijn maandbedrag wordt 68,50 euro. Als verlengingsaanbod heb ik een korting van 9 x 35 euro ontvangen. Ik weet het, nieuwe klanten krijgen nu dit abonnement voor 12 x 34,25 euro p/m. Dit konden ze niet geven, maar hun aanbod vind ik zeer riant. Ze weten heel goed wat de concurrentie aanbiedt, met o.a. een flink aantal maanden gratis Viaplay en hoge (upload) snelheden via glasvezel.

Ik zou in ieder geval zeggen: mocht je tevreden zijn met Ziggo, pleeg gewoon even een belletje. Je hoeft niet te dreigen met opzeggen. Aan het begin van het gesprek geef ik ook direct aan dat ik tevreden ben met de diensten en dat ik ook helemaal niet wil overstappen, maar geef wel aan dat de aanbiedingen me om de oren vliegen. Het zijn altijd plezierige en beschaafde gesprekken. Ze bedanken me zelfs dat ik ze heb gebeld. :)

Dat is een goede deal! De laatste tijd leek men hier niet meer dan 9 x 20 euro te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zunrob schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:24:
[...]

Dat is een goede deal! De laatste tijd leek men hier niet meer dan 9 x 20 euro te krijgen.
Ik schrok ook wel een beetje. Hoor ik het nu goed? :) Even een belletje plegen en je bespaart 315 euro. Dit vond ik wel het melden waard op tweakers. Ik zat al eventjes buiten mijn jaarcontract maar wilde even wachten tot het Viaplay geweld zou losbarsten.

Maar ook 9 x 20 vind ik nog best een aardig bedrag. Als je niet belt, weet je in ieder geval dat je geen korting krijgt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 13-03-2022 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zunrob schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:24:
[...]

En ook die 9x €20 was al meer uitzondering dan regel. Toen ik eind februari belde was 6x €20 het maximale. En ook anderen in dit topic gaven aan meermaals te moeten bellen voor 9x €20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:18
Gisteren gebeld met opzeggingen en heb 12x 50% gekregen en 1 jaar espn.

Kan dus wel blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Lijkt er dan haast op dat de maximale korting die je krijgt als je belt met retentie deze week omhoog is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambianz schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:07:
Gisteren gebeld met opzeggingen en heb 12x 50% gekregen en 1 jaar espn.

Kan dus wel blijkbaar.
Heb je wellicht een VodafoneZiggo abonnement? Degene die ik aan de lijn heb, liet doorschemeren dat er dan meer mogelijk is.
Ziggo Sport Totaal en ESPN gratis voor 1 jaar had ik al. Dat vond ik overigens best bijzonder. Net als dat sommigen Film1 voor een jaar hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
RobertMe schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:10:
[...]

Welke noemenswaardige zenders zijn dan nog niet in HD? Wellicht de regionale en/of lokale zenders? Maar dan ben ik benieuwd of die überhaupt in HD uitzenden, en dus of je ze bij een andere TV aanbieder wel in HD krijgt.

Zit je niet gewoon op het goedkope / verplichte TV pakket? Waarbij je alleen NL1, Ziggo Sport en nog één of twee zenders in HD krijgt? Dat is dus zeg maar het pakket als je of Ziggo internet wilt zonder TV of je echt alleen "domme TV" wilt zonder smartcard / CI of Mediabox. Maar IMO is het dan meer eigen keuze dan "deze waardeloze TV aanbieder levert niet eens in HD".
Heb al jaren het meest uitgebreide tv pakket, Series en Movies XL, waarbij groot deel zenders slechts in SD aangeboden worden. Nu is het de laatste tijd mondjesmaat enigszins met wat HD zenders aangepast, echter waarom niet verder doorgezet om alles in HD aan te bieden? Kijk trouwens sinds de test introductie via de Next box met daarnaast nog een aantal CI modules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
dinandus schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Heb al jaren het meest uitgebreide tv pakket, Series en Movies XL, waarbij groot deel zenders slechts in SD aangeboden worden. Nu is het de laatste tijd mondjesmaat enigszins met wat HD zenders aangepast, echter waarom niet verder doorgezet om alles in HD aan te bieden? Kijk trouwens sinds de test introductie via de Next box met daarnaast nog een aantal CI modules.
Om te voorkomen dat er langs elkaar heen gepraat wordt.... Over welke zenders heb je het dan? Als je bijvoorbeeld RTL4 in SD hebt met een CI+ module, dan kan je geholpen worden om je TV goed in te stellen ipv dat het HD aanbod van Ziggo brak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:21:
[...]

Het lijkt me sterk, maar kan een verschil tussen voormalig UPC of voormalig Ziggo gebied allicht een verschil verklaren? Ik denk dat ik in voormalig UPC gebied zit.
Ik weet het niet, maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Chris.nl schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Om te voorkomen dat er langs elkaar heen gepraat wordt.... Over welke zenders heb je het dan? Als je bijvoorbeeld RTL4 in SD hebt met een CI+ module, dan kan je geholpen worden om je TV goed in te stellen ipv dat het HD aanbod van Ziggo brak is...
Bijvoorbeeld RTL+, BBC World News, NPO Nieuws en Politiek, (nu enige dagen ook in HD beschikbaar, echter hoelang mogen we bij Ziggo voor het doorzetten hiervan gaan wachten) NDR, TV538, om maar enkele te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:56
Korting zal ook afhangen van het type abonnement. Hier complete+kabel tv a 58.95. Korting was 9x20 euro. 9x35 zal eerder bij een abonnement zijn met een uitgebreider tv-abonnement.

Zonder deze korting was ik ook daadwerkelijk opgestapt. Zonder f1 is er geen reden meer om bij Ziggo te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
dinandus schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:57:
[...]
NPO Nieuws en Politiek, (nu enige dagen ook in HD beschikbaar, echter hoelang mogen we bij Ziggo voor het doorzetten hiervan gaan wachten)
Niet al te lang; op deze pagina staat:
Ziggo heeft het zenderaanbod in HD-kwaliteit verder uitgebreid. Sinds 9 februari zijn ook de volgende 10 zenders te zien in HD: ONS, Sat. 1, TV5MONDE, Arte, TRT Türk, Family7, Euronews, Al Jazeera English, Stingray Classica, Secret Circle. Deze maand komen daar NPO Politiek en Nieuws en TVE nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Tochjo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:27:
Niet al te lang; op deze pagina staat:

Secret Circle.
Daar zitten veel klanten op te wachten?
Via de app op de slaapkamer tv blijft het 720p...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 18:33
DJMaze schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Daar zitten veel klanten op te wachten?
Via de app op de slaapkamer tv blijft het 720p...
Die doet het toch alleen via de media box volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
zunrob schreef op maandag 14 maart 2022 @ 00:20:
Lijkt er dan haast op dat de maximale korting die je krijgt als je belt met retentie deze week omhoog is gegaan!
Het is het hoogst mogelijke aanbod wat ze kunnen doen. Ze zetten vaak laag in.

Als je een helder verhaal hebt over waarom je twijfelt (beperkte upload) zullen ze sneller de hogere korting bieden.

Doe dit al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
MatthiasL schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:53:
[...]

Het is het hoogst mogelijke aanbod wat ze kunnen doen. Ze zetten vaak laag in.

Als je een helder verhaal hebt over waarom je twijfelt (beperkte upload) zullen ze sneller de hogere korting bieden.

Doe dit al jaren.
Ik denk dat het eraan ligt welke medewerker je aan de lijn krijgt.
Ik heb tijdens Black Friday gebeld en vorige week, ik kon beide keren max 20 EUR korting krijgen voor 6 maanden.

Ook heb ik aangegeven dat ik graag een hogere upload wilde, maar dan heeft Ziggo alleen het duurste pakket (giganet) welke veel duurder is dan bijvoorbeeld KPN glas.
Ook gaf ik aan dat er heel veel mensen een jaar jaar ESPN of Ziggo Sport of Film 1 krijgen via een mailtje.
Ik gaf aan dat ik nog nooit een mail heb ontvangen met een soortgelijke deal.

Dus uiteindelijk opgezegd en overgestapt naar KPN Glas.
En wat denk je, van de week een mail met 6 maanden gratis Ziggo Sport Totaal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kreeg een mailtje van Ziggo:

Je krijgt 6 maanden gratis het extra tv-pakket Ziggo Sport Totaal, omdat je een trouwe klant bent. Je moet 'm alleen nog even activeren, dan doet 'ie het binnen een dag.

Wat moet ik daar nou mee? Ik heb niks met sport muv de Tour de France.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasL
Plofkotje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:07:
[...]

Waarschijnlijk heb je een nieuwe v4 lease gekregen ook, bij mij veranderde overal de IPv4 IP's.
Nee die was hetzelfde. Het lijkt er op dat de update niet goed was doorgevoerd want na een harde reset, en zelfde instellingen qua port forwarding en wachtwoorden, werkte alles weer. Denk toch iets met IPv6, maar goed, wel vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:56:
Ik kreeg een mailtje van Ziggo:

Je krijgt 6 maanden gratis het extra tv-pakket Ziggo Sport Totaal, omdat je een trouwe klant bent. Je moet 'm alleen nog even activeren, dan doet 'ie het binnen een dag.

Wat moet ik daar nou mee? Ik heb niks met sport muv de Tour de France.
Jij een half jaar het sportpakket, ik Film1 en ESPN "gratis" voor één jaar. Heb er echter nog niets mee gedaan op dit moment, denk ook niet dat ik er iets mee ga doen, heb net het Film1 pakket opgezegd en nu kan het ineens gratis?

Mocht je interesse hebben in één van beiden, misschien kun je het ruilen met het Sportpakket?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat ZiggoGo wordt ook met de dag slechter. Ooit werkte het heel behoorlijk. Al een tijdje kon je niet meer goed programma's later starten (als het programma live afgelopen was sprong de stream naar live) Nu kun je gewoon helemaal niet meer terugkijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Ankona schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:07:
Dat ZiggoGo wordt ook met de dag slechter. Ooit werkte het heel behoorlijk. Al een tijdje kon je niet meer goed programma's later starten (als het programma live afgelopen was sprong de stream naar live) Nu kun je gewoon helemaal niet meer terugkijken.
Met welk device? Hier op iPad en iPhone app totaal geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Jordyz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:02:
[...]

Met welk device? Hier op iPad en iPhone app totaal geen last van..
Gewoon in de browser

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04

jerry_a

doei

Geen last van. Haal je tijdelijke bestanden eens weg. Misschien helpt dat.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Hier in de browser ook totaal geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:52
Ik kon het 1-2-3 niet vinden. Maar per 17 maart zou de viaplay app moeten werken op elke NEXT box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Net even de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met de afdeling retentie. Korting wat ik kon krijgen was 9 maand 10 euro korting. We hebben het goedkoopste alles in 1 pakket. (TV start + Internet Start)
Mooi meegenomen die 10 euro per maand. :+

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:49:
[...]
Mocht je interesse hebben in één van beiden, misschien kun je het ruilen met het Sportpakket?
Aan het begin van de coronaperiode bood Ziggo een maandje FILM1 gratis aan. Na drie films hadden we het wel gezien. Allemaal B e C films.ESPN hoef ik ook niet. Leuk die cadeautjes, maar als het iets zou zijn wat ik echt had willen hebben had ik het al gehad natuurlijk.Laat ze maar liever gewoon wat korting geven..

Pagina: 1 ... 243 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic