Had ik twee keer geprobeerd, ongeveer 7 uur nadat Ziggo zei dat ze het gewijzigd hadden. Dat had niks gedaan. Na zelf aanpassen was het meteen geregeld!Chris.nl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:11:
Misschien omdat je hem had moeten herstarten om de wijziging doorgevoerd te krijgen. Al kan Ziggo ook zelf een reboot commando versturen (bij firmware update).
Ik lees dat ziggo sinds kort een eigen ci+ module moet toestaan. Maar hoe geraak je aan een smartcard zonder nextbox of ci abbo??
Ze zijn verplicht een eigen ci+ toe te staan. Ze zijn niet verplicht gratis smartcards te versterkenGrert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:22:
Ik lees dat ziggo sinds kort een eigen ci+ module moet toestaan. Maar hoe geraak je aan een smartcard zonder nextbox of ci abbo??
Een beetje te vergelijken met het feit dat ze wel eigen modems toe moeten staan maar nog steeds een connectbox leveren (zogenaamd voor wanneer er problemen zijn met de eigen modem en alleen ondersteuning bieden wanneer die eigen modem er hangt).
Niemand heeft het over gratis, het niet willen verstrekken van een smartcard is een belemmering van de vrije apparatuur keuze.rvk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:31:
[...]
Ze zijn verplicht een eigen ci+ toe te staan. Ze zijn niet verplicht gratis smartcards te versterkenDe smartcard kun je dus gewoon huren (door een ziggo ci+ te bestellen en de smartcard daarvan te gebruiken). Maar dan betaal je dus wel huur.
Een beetje te vergelijken met het feit dat ze wel eigen modems toe moeten staan maar nog steeds een connectbox leveren (zogenaamd voor wanneer er problemen zijn met de eigen modem en alleen ondersteuning bieden wanneer die eigen modem er hangt).
Het is simpelweg niet mogelijk.
Denk dat je wel flink verschil gaat zien nadat je AOP, splitter en bekabeling is vervangen. Ben benieuwd....zunrob schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:30:
Ik heb, zoals @RobertMe eerder noemde, ook naar de connection details gekeken. Zie hieronder.[Afbeelding]
Zoals verwacht behoorlijk wat fouten in de hoge frequenties. Modem is nu ongeveer 1.5 uur online.
Je kunt een ci+ huren bij Ziggo. Daar zit een smartcard bij. Dan hebben ze die toch verstrekt?Grert schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:41:
[...]
Niemand heeft het over gratis, het niet willen verstrekken van een smartcard is een belemmering van de vrije apparatuur keuze.
Het is simpelweg niet mogelijk.
Het is hetzelfde met de vrije modemkeuze. Dan krijg je ook altijd nog de Connectbox van hun. Of je hem nu aansluit of niet.
Je kunt het koppelverhuur noemen. Ik ben het er ook niet mee eens maar ze zijn ook niet echt duidelijk geweest met die regelgeving.
Schiet mij maar lek... Vorige week met Ziggo gebeld om contract te verlengen, en het antieke Alles-in-Een Plus werd dan TV Start met Internet Complete, ik weet vrij zeker dat ik de Next zou krijgen, en sowieso Movies & Series XL een jaar lang gratis.
Gisteren kwam pakketje, ik er vanuit gaan dat het de Next zou zijn, is het een Mediabox XL. En Movies & Series XL heb ik nog steeds niks van vernomen.
Vanmorgen gebeld "nee, TV Start is altijd met een Mediabox XL". Ook gevraagd naar Movies & Series XL "dat zit er op". Ik nu met tegenzin de Mediabox aangesloten (in de hoop dat je daarmee dan Movies & Series XL activeert, ding gaat verder weer de doos in want hebben nog oude/gekochte CI+ modules) maar daarop heb ik wel Movies & Series (niet gekeken of dat ook XL is) maar zowel de Ziggo Go (telefoon / tablet) als Ziggo Go TV (Android TV) app geven aan dat ik een abonnement moet afsluiten voor Movies & Series (/XL). Maar ik moet toch zeker M&S XL via Go (TV) kunnen kijken?!
Gisteren kwam pakketje, ik er vanuit gaan dat het de Next zou zijn, is het een Mediabox XL. En Movies & Series XL heb ik nog steeds niks van vernomen.
Vanmorgen gebeld "nee, TV Start is altijd met een Mediabox XL". Ook gevraagd naar Movies & Series XL "dat zit er op". Ik nu met tegenzin de Mediabox aangesloten (in de hoop dat je daarmee dan Movies & Series XL activeert, ding gaat verder weer de doos in want hebben nog oude/gekochte CI+ modules) maar daarop heb ik wel Movies & Series (niet gekeken of dat ook XL is) maar zowel de Ziggo Go (telefoon / tablet) als Ziggo Go TV (Android TV) app geven aan dat ik een abonnement moet afsluiten voor Movies & Series (/XL). Maar ik moet toch zeker M&S XL via Go (TV) kunnen kijken?!
@RobertMe
Volgensmij krijg je bij TV start altijd de Mediabox XL. De next krijg je pas bij TV complete.
https://www.ziggo.nl/tv-internet/start
Volgensmij krijg je bij TV start altijd de Mediabox XL. De next krijg je pas bij TV complete.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 04-03-2022 10:27 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Kan wel zijn, maar die verkoper heeft het IIRC herhaaldelijk over de Next (vs CI+ module) gehad. Dan moet dat ook geleverd worden zeg maar.Help!!!! schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:26:
@RobertMe
In any case. Gezien het ding toch weer de doos in gaat maakt dat mij niet eens zoveel uit. Wat ik uiteraard wel wil gebruiken is Movies & Series XL. Maar dat wil ik dus via de Go TV app. Maar die geeft dus aan dat ik daar geen toegang / abonnement voor heb. Dus daar klopt lijkt mij dus nog steeds het een en ander niet. En ik dacht dat ik wellicht die Mediabox XL aan het account moest koppelen, maar dat lijkt in zoverre ook niet het geval te zijn. Maar nu moet ik bekennen de (installatie)handleiding (nog) niet gelezen te hebben.
In ieder geval is het intussen dus 4 maart en heb ik nog steeds geen toegang tot de diensten / producten die per 1 maart afgesloten hadden moeten zijn. En ik hoop dan maar dat de 6 maanden €20 korting wel "goed komt". (Kan ik niet zien op de factuur voor maart want die is verstuurd op de dag dat ik 's avonds heb gebeld)
Ja, alleen zijn er helaas legio voorbeelden dat die ziggo verkopers regelmatig verkeerde info geven. Alsnog afdwingen dat je een Next krijgt omdat de verkoper dat de over de telefoon gezegd heeft gaat denk ik lastig worden. Heel frustrerend.RobertMe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Kan wel zijn, maar die verkoper heeft het IIRC herhaaldelijk over de Next (vs CI+ module) gehad. Dan moet dat ook geleverd worden zeg maar.
Balen. Denk dat je daar helaas toch weer over moet nabellen of webcare / ziggoforum gebruiken.In any case. Gezien het ding toch weer de doos in gaat maakt dat mij niet eens zoveel uit. Wat ik uiteraard wel wil gebruiken is Movies & Series XL. Maar dat wil ik dus via de Go TV app. Maar die geeft dus aan dat ik daar geen toegang / abonnement voor heb. Dus daar klopt lijkt mij dus nog steeds het een en ander niet. En ik dacht dat ik wellicht die Mediabox XL aan het account moest koppelen, maar dat lijkt in zoverre ook niet het geval te zijn. Maar nu moet ik bekennen de (installatie)handleiding (nog) niet gelezen te hebben.
In ieder geval is het intussen dus 4 maart en heb ik nog steeds geen toegang tot de diensten / producten die per 1 maart afgesloten hadden moeten zijn. En ik hoop dan maar dat de 6 maanden €20 korting wel "goed komt". (Kan ik niet zien op de factuur voor maart want die is verstuurd op de dag dat ik 's avonds heb gebeld)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb vanuit KPN echt een karrig aanbod gekregen en bij ziggo een veel beter aanbod dus overweeg nu over te stappen.
Heeft er iemand ervaring mee om de ziggo router in bridge modus te zetten en dan de deco m9 als router te laten fungeren?
Heeft er iemand ervaring mee om de ziggo router in bridge modus te zetten en dan de deco m9 als router te laten fungeren?
PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279
Intussen werkt het dan toch. Had hem vanmorgen even aangesloten gehad maar ook weer uitgetrokken daarna. Nu bedacht ik mij later dat hij zichzelf wellicht activeert, dat Ziggo bv het serienummer vastlegt bij verzending en de Mediabox zich na aansluiten aanmeld. (Via "coax" dan, hetzelfde als dat bv een smartcard ook updates krijgt v.w.b. pakketten die je afsluit of op zegt).RobertMe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:47:
In any case. Gezien het ding toch weer de doos in gaat maakt dat mij niet eens zoveel uit. Wat ik uiteraard wel wil gebruiken is Movies & Series XL. Maar dat wil ik dus via de Go TV app. Maar die geeft dus aan dat ik daar geen toegang / abonnement voor heb. Dus daar klopt lijkt mij dus nog steeds het een en ander niet. En ik dacht dat ik wellicht die Mediabox XL aan het account moest koppelen, maar dat lijkt in zoverre ook niet het geval te zijn. Maar nu moet ik bekennen de (installatie)handleiding (nog) niet gelezen te hebben.
Toen ik even later op Mijn Ziggo keek was bij Televisie het pakket (eindelijk) aangepast van "Digitale Interactieve TV" (benaming van 15 jaar terug of zo
Uiteindelijk heeft het zichzelf dus allemaal recht getrokken, maar voorwaarde zal dan wel zijn dat de Mediabox "de tijd moet krijgen" om zich te activeren.
Wat wil je specifiek weten? Bridge mode zal gewoon werken en als je daar een eigen router achter hangt moet ook dat gewoon functioneren. De vraag specifieker beantwoorden kan ik echter niet. Ten eerste heb ik geen Deco setje, maar ik heb ook een Ubee U1318 modem(/router), wel in bridge mode, maar dit modem leveren ze niet / alleen in uitzonderlijke gevallen naar consumenten (en ook dan niet zomaar via de klantenservice, die weten niet eens van het bestaan van dit modem). Als nieuwe klant zul je dus gegarandeerd de GigaBox krijgen. Waarbij je rekening ermee moet houden dat deze de befaamde Puma chipset gebruikt. Als je veel problemen daarmee ervaart is dat wellicht wel een reden voor Ziggo om hem om te ruilen met de Ubee, omdat die een Broadcom chipset bevat.Headblast schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:33:
Ik heb vanuit KPN echt een karrig aanbod gekregen en bij ziggo een veel beter aanbod dus overweeg nu over te stappen.
Maar ik zie in ieder geval geen reden waarom bridge mode niet zou werken, en welke eigen router je daar achter hangt moet sowieso niet uit maken. En daarnaast is er nu dan de vrije modem keuze. Dus als je echt zou willen kun je zelf een modem kopen. Voor die 50% korting voor 12 maanden die Ziggo nu aan nieuwe klanten aanbied kun je dat er wel uit halen.
En verder. Nee, ook Ziggo geeft bestaande klanten niet zo'n korting. Net zoals KPN alleen hoge korting geeft om nieuwe klanten te werven. Als bestaande Ziggo klant moet je al flink wat moeite doen om 9 maanden €20 korting te krijgen. Meestal is het maar 6 maanden €20.
Ik heb niks met de Ziggo routers, dus ik laat ze al vanaf het eerste begin in de bridge mode zetten. Dat was één telefoontje met de Ziggo helpdesk; je kunt dit niet zelf doen. Achter het Ziggo modem (want meer is het dan niet) zit mijn eigen netwerk. Momenteel is dat een Linksys Velop set, maar dat kan natuurlijk net zo goed een Deco M9 zijn.Headblast schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:33:
Dit verschilt per regio, ik heb bridge altijd zelf kunnen instellenGadget Freak schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:14:
[...]
Ik heb niks met de Ziggo routers, dus ik laat ze al vanaf het eerste begin in de bridge mode zetten. Dat was één telefoontje met de Ziggo helpdesk; je kunt dit niet zelf doen. Achter het Ziggo modem (want meer is het dan niet) zit mijn eigen netwerk. Momenteel is dat een Linksys Velop set, maar dat kan natuurlijk net zo goed een Deco M9 zijn.
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ik werd vanuit Ziggo zelf gebeld voor de 9 maanden 20 euro korting, zonder extra kosten. Krijg net de bevestiging, waar dus wel eenmalige kosten op staan á 19,95 euro.
Daarom moet je gesprekken met de Ziggo klantenservice altijd opnemen, die beloven alles om maar iets te kunnen verkopen. Zou kon ik ook 2 Next boxen krijgen bij TV Start maar wilde hij dat niet zwart op wit bevestigen.RobertMe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Kan wel zijn, maar die verkoper heeft het IIRC herhaaldelijk over de Next (vs CI+ module) gehad. Dan moet dat ook geleverd worden zeg maar.
Wat staat er in de bevestiging die Ziggo stuurde toen je het afsloot?
Die heb ik dus net gekregen (een dag na het gesprek) en daar staan die eenmalige kosten dus in.jongetje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:37:
[...]
Daarom moet je gesprekken met de Ziggo klantenservice altijd opnemen, die beloven alles om maar iets te kunnen verkopen. Zou kon ik ook 2 Next boxen krijgen bij TV Start maar wilde hij dat niet zwart op wit bevestigen.
Wat staat er in de bevestiging die Ziggo stuurde toen je het afsloot?
Heb zojuist even gebeld, en ze hebben het opgelost.
Bedankt voor je uitgebreide comment, merkte toen ik de Deco had gekocht dat die niet lekker werkte met kpn box, ook niet toen ik die in bridge modus had gezet dus de deco staat momenteel in AP mode. Wat redelijk zonde is eerlijk gezegd.RobertMe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:58:
[...]
Wat wil je specifiek weten? Bridge mode zal gewoon werken en als je daar een eigen router achter hangt moet ook dat gewoon functioneren. De vraag specifieker beantwoorden kan ik echter niet. Ten eerste heb ik geen Deco setje, maar ik heb ook een Ubee U1318 modem(/router), wel in bridge mode, maar dit modem leveren ze niet / alleen in uitzonderlijke gevallen naar consumenten (en ook dan niet zomaar via de klantenservice, die weten niet eens van het bestaan van dit modem). Als nieuwe klant zul je dus gegarandeerd de GigaBox krijgen. Waarbij je rekening ermee moet houden dat deze de befaamde Puma chipset gebruikt. Als je veel problemen daarmee ervaart is dat wellicht wel een reden voor Ziggo om hem om te ruilen met de Ubee, omdat die een Broadcom chipset bevat.
Maar ik zie in ieder geval geen reden waarom bridge mode niet zou werken, en welke eigen router je daar achter hangt moet sowieso niet uit maken. En daarnaast is er nu dan de vrije modem keuze. Dus als je echt zou willen kun je zelf een modem kopen. Voor die 50% korting voor 12 maanden die Ziggo nu aan nieuwe klanten aanbied kun je dat er wel uit halen.
En verder. Nee, ook Ziggo geeft bestaande klanten niet zo'n korting. Net zoals KPN alleen hoge korting geeft om nieuwe klanten te werven. Als bestaande Ziggo klant moet je al flink wat moeite doen om 9 maanden €20 korting te krijgen. Meestal is het maar 6 maanden €20.
Begrijp dat er nog geen ziggo app native voor LG is zoals bij KPN wel is, is het dan handig om een CI kaart te bestellen? Heb namelijk in slaap kamer geen ruimte voor een boxje te plaatsen, woonkamer wel gewoon.
Gewoon bellen op moment dat die actief is en dan regelen ze dat remote?Gadget Freak schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:14:
[...]
Ik heb niks met de Ziggo routers, dus ik laat ze al vanaf het eerste begin in de bridge mode zetten. Dat was één telefoontje met de Ziggo helpdesk; je kunt dit niet zelf doen. Achter het Ziggo modem (want meer is het dan niet) zit mijn eigen netwerk. Momenteel is dat een Linksys Velop set, maar dat kan natuurlijk net zo goed een Deco M9 zijn.
Sinds 1 Maart hebben ze hier het netwerk "ge-upgrade" omdat dit nog oud UPC gebied is.
Vanochtend op stipt 10u opeens geen verbinding meer. Herstarten en resetten (via de reset knop die je met een pinnetje moet indrukken) hielp niet.
De 1e medewerker bij de klanteservice zei dat ik nog een keer moest resetten, dus ik vertelde dat ik dat aan het doen was, toen zei ze dat ik moest wachten en hing daarna vrolijk op zonder ook maar doei te zeggen
Maar goed werkte natuurlijk niet, dus volgende helpdesk medewerker. Verteld ook weer hetzelfde. Toch nog maar een keer 30 seconde de stroom er af halen en opnieuw proberen, maar hij bleef wel hangen. Werkte natuurlijk ook niet, dus ging even hulp zoeken.
Uiteindelijk blijkt dat ik het modem dichter bij het AOP moest aansluiten... Geen idee waarom het de afgelopen 3 dagen wel gewoon gewerkt heeft, maar goed alles doet het weer.
Gelukkig eind deze maand geen Ziggo meer want het is me toch een gedoe iedere keer na dat ze onderhoud hebben en hun netwerk "upgraden".
Vanochtend op stipt 10u opeens geen verbinding meer. Herstarten en resetten (via de reset knop die je met een pinnetje moet indrukken) hielp niet.
De 1e medewerker bij de klanteservice zei dat ik nog een keer moest resetten, dus ik vertelde dat ik dat aan het doen was, toen zei ze dat ik moest wachten en hing daarna vrolijk op zonder ook maar doei te zeggen
Maar goed werkte natuurlijk niet, dus volgende helpdesk medewerker. Verteld ook weer hetzelfde. Toch nog maar een keer 30 seconde de stroom er af halen en opnieuw proberen, maar hij bleef wel hangen. Werkte natuurlijk ook niet, dus ging even hulp zoeken.
Uiteindelijk blijkt dat ik het modem dichter bij het AOP moest aansluiten... Geen idee waarom het de afgelopen 3 dagen wel gewoon gewerkt heeft, maar goed alles doet het weer.
Gelukkig eind deze maand geen Ziggo meer want het is me toch een gedoe iedere keer na dat ze onderhoud hebben en hun netwerk "upgraden".
Nofi, maar hoeveel afstand zit er dan tussen modem en AOP bij je? Metertje mag geen issue zijn, maar als jij bij wijze van spreke 10 meter hebt dan is het uberhaupt een wonder dat het al die tijd gewerkt heeftEreaser schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:34:
Sinds 1 Maart hebben ze hier het netwerk "ge-upgrade" omdat dit nog oud UPC gebied is.
De 1e medewerker bij de klanteservice zei dat ik nog een keer moest resetten, dus ik vertelde dat ik dat aan het doen was, toen zei ze dat ik moest wachten en hing daarna vrolijk op zonder ook maar doei te zeggen![]()

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Klinkt alsof ze meer frequenties zijn gaan gebruiken (bv van DOCSIS 3.1). Daarin zitten dan weer een aantal kanalen die met 4G overlappen. Dus als je vervolgens zelf met een houtje touwtje oplossing het modem verplaatst met (veel) langere kabels die of op zichzelf of de stekkers van, niet goed afgeschermd zijn dan ben je toch echt zelf oorzaak aan het "probleem".Ereaser schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:34:
De 1e medewerker bij de klanteservice zei dat ik nog een keer moest resetten, dus ik vertelde dat ik dat aan het doen was, toen zei ze dat ik moest wachten en hing daarna vrolijk op zonder ook maar doei te zeggen![]()
Maximaal 4 meter. Maar in de dagen nadat ze weer onderhoud hadden dus wel vaak problemen gehad en anders werkte het altijd.The Eagle schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:42:
[...]
Nofi, maar hoeveel afstand zit er dan tussen modem en AOP bij je? Metertje mag geen issue zijn, maar als jij bij wijze van spreke 10 meter hebt dan is het uberhaupt een wonder dat het al die tijd gewerkt heeft
Ah dat zou goed kunnen inderdaad.RobertMe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:47:
[...]
Klinkt alsof ze meer frequenties zijn gaan gebruiken (bv van DOCSIS 3.1). Daarin zitten dan weer een aantal kanalen die met 4G overlappen. Dus als je vervolgens zelf met een houtje touwtje oplossing het modem verplaatst met (veel) langere kabels die of op zichzelf of de stekkers van, niet goed afgeschermd zijn dan ben je toch echt zelf oorzaak aan het "probleem".
En ik woon hier pas een jaar, dus het was niet mijn houtje touwtje oplossing
[ Voor 39% gewijzigd door Ereaser op 04-03-2022 14:51 ]
Zonder concrete beschrijving (/bekende oorzaak) is het denk ik sowieso moeilijk voor iemand om hier wat zinvols over te zeggen v.w.b. wel of niet werken met Ziggo. Enige wat ik mij kan indenken is het hele IPTV verhaal waardoor je meerdere VLANs moet doorgeven, IGMP moet toepassen, etc.. En dat is bij Ziggo natuurlijk niet aan de orde omdat je of via DVB-C kijkt of via Ziggo Go (TV) dat singlecast is over de gewone internet lijn, en niet multicast over een apart VLAN.Headblast schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:45:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide comment, merkte toen ik de Deco had gekocht dat die niet lekker werkte met kpn box, ook niet toen ik die in bridge modus had gezet dus de deco staat momenteel in AP mode. Wat redelijk zonde is eerlijk gezegd.
Je hebt twee manieren om TV te kijken:Begrijp dat er nog geen ziggo app native voor LG is zoals bij KPN wel is, is het dan handig om een CI kaart te bestellen? Heb namelijk in slaap kamer geen ruimte voor een boxje te plaatsen, woonkamer wel gewoon.
1. Via DVB-C waarbij er een coax kabel in de TV moet. Daarbij kun je sowieso een (beperkt) aantal zenders in SD ontvangen en iets van 4 zenders in HD. Wil je het volledige zenderpakket ontvangen moet je een CI+ module huren en in de TV plaatsen. Deze zorgt dan ervoor dat de TV de zenders kan ontsleutelen.
2. Via Ziggo Go (TV). Gezien er zoals je aangeeft geen LG app voor is zul je dit op een andere manier moeten doen. De "betere" optie is via de Ziggo Go TV app. Deze is er voor Android TV en Apple TV, werkt vervolgens alleen via een Ziggo internetverbinding en heeft een iets betere kwaliteit stream dan Ziggo Go. Dit zou je kunnen gebruiken met bv een ATV of elke Android TV mediaspeler (Chromecast with Google TV, Nvidia Shield, XiaoMi Box S, ...). Daarnaast is er dan de Ziggo Go app voor telefoon en tablet. Zoals aangegeven is de kwaliteit daarvan minder (lagere bitrate). Vanuit deze app kun je ook casten naar bv een "gewone" Chromecast die je dan dus op de TV kunt aansluiten.
Ja. Alhoewel ik dat jaren geleden heb gedaan, de helpdesk is heel anders geworden, personen zijn moeilijker te spreken te krijgen. Mogelijk kan het ook via de chat.Headblast schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:45:
Gewoon bellen op moment dat die actief is en dan regelen ze dat remote?
Ik heb al verschillende keren een nieuwe ConnectBox gekregen, en ze staan tegenwoordig automatisch in bridge.
Toen ik in december mijn antieke Cisco modem only heb geruild voor de Ubee moest ik deze in bridge laten zetten. Nadat ik mij door het menu had genavigeerd kreeg ik meteen iemand aan de lijn en was het binnen een minuut of 3, 4 geregeld. Verhaaltje "uitgelegd", toen bleef het paar minuten stil, en toen was het "klaar".Gadget Freak schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:03:
[...]
Ja. Alhoewel ik dat jaren geleden heb gedaan, de helpdesk is heel anders geworden, personen zijn moeilijker te spreken te krijgen. Mogelijk kan het ook via de chat.
Ik heb al verschillende keren een nieuwe ConnectBox gekregen, en ze staan tegenwoordig automatisch in bridge.
Maar volgens mij kun je ook op de website een formulier invullen om bridge mode aan/uit te laten zetten.
Wacht even je hebt in december je cisco ingeruild en een ubee gekregen? Dacht dat die dingen onderhand wel overal uit gefaseerd waren... Ik zou zelf ieder geval gaan klagen als ik een ubee opgestuurd kreegRobertMe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:08:
[...]
Toen ik in december mijn antieke Cisco modem only heb geruild voor de Ubee moest ik deze in bridge laten zetten. Nadat ik mij door het menu had genavigeerd kreeg ik meteen iemand aan de lijn en was het binnen een minuut of 3, 4 geregeld. Verhaaltje "uitgelegd", toen bleef het paar minuten stil, en toen was het "klaar".
Maar volgens mij kun je ook op de website een formulier invullen om bridge mode aan/uit te laten zetten.
Ik denk dat je deze Ubee niet kent.TwistNL schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:44:
[...]
Wacht even je hebt in december je cisco ingeruild en een ubee gekregen? Dacht dat die dingen onderhand wel overal uit gefaseerd waren... Ik zou zelf ieder geval gaan klagen als ik een ubee opgestuurd kreeg
Docsis 3.1 ✅
Broadcom chipset ✅
Lager verbruik dan een connectbox ✅
Simpelweg stabiel ✅
-edit-
'k Zou bijna iets belangrijks vergeten @RobertMe thnx voor de aanvulling.
IPv6 in router & bridge modus ✅
[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 04-03-2022 17:25 ]
Nee inderdaad, die kon ik nog niet! BedanktChris.nl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:54:
[...]
Ik denk dat je deze Ubee niet kent.
Docsis 3.1 ✅
Broadcom chipset ✅
Simpelweg stabiel ✅
Die Ubee dus inderdaad
Dit na aanleiding van het "IPv6 in bridge mode" verhaal. Dit kan alleen met de ConnectBox en de Ubee UBC1318. Diegenen wat bridge hebben maar een ander modem konden (/kunnen?) dit op het forum aangeven met keuze uit de ConnectBox of deze Ubee. Daar toen meteen gebruik van gemaakt omdat ik wist dat de ConnectBox niet perse heel fijn is (gezien Puma chipset dus).
Edit'
Voor de duidelijkheid. Dit modem weet de normale klantenservice ook niet vanaf. Toen ik vorige week belde om mijn contract te verlengen gaf de medewerker aan "kan zijn dat je nieuw modem krijgt" en ik tegen begon te sputteren gaf hij ook aan alleen de oude Ubees te kennen. Daarnaast zijn er op het community forum ook voldoende posts van er die dachten een Ubee te regelen via de webchat / telefonische klantenservice, maar die kregen ook een ConnectBox. En vervolgens doen ze op het forum ook moeilijk over ruilen, immers heb je dan het nieuwste van het nieuwste modem net ontvangen en IPv6 in bridge werkt ook daar mee.
[ Voor 36% gewijzigd door RobertMe op 04-03-2022 16:15 ]
Begrijp ik en daar doelde ik ook niet opRobertMe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Zonder concrete beschrijving (/bekende oorzaak) is het denk ik sowieso moeilijk voor iemand om hier wat zinvols over te zeggen v.w.b. wel of niet werken met Ziggo. Enige wat ik mij kan indenken is het hele IPTV verhaal waardoor je meerdere VLANs moet doorgeven, IGMP moet toepassen, etc.. En dat is bij Ziggo natuurlijk niet aan de orde omdat je of via DVB-C kijkt of via Ziggo Go (TV) dat singlecast is over de gewone internet lijn, en niet multicast over een apart VLAN.
[...]
Je hebt twee manieren om TV te kijken:
1. Via DVB-C waarbij er een coax kabel in de TV moet. Daarbij kun je sowieso een (beperkt) aantal zenders in SD ontvangen en iets van 4 zenders in HD. Wil je het volledige zenderpakket ontvangen moet je een CI+ module huren en in de TV plaatsen. Deze zorgt dan ervoor dat de TV de zenders kan ontsleutelen.
2. Via Ziggo Go (TV). Gezien er zoals je aangeeft geen LG app voor is zul je dit op een andere manier moeten doen. De "betere" optie is via de Ziggo Go TV app. Deze is er voor Android TV en Apple TV, werkt vervolgens alleen via een Ziggo internetverbinding en heeft een iets betere kwaliteit stream dan Ziggo Go. Dit zou je kunnen gebruiken met bv een ATV of elke Android TV mediaspeler (Chromecast with Google TV, Nvidia Shield, XiaoMi Box S, ...). Daarnaast is er dan de Ziggo Go app voor telefoon en tablet. Zoals aangegeven is de kwaliteit daarvan minder (lagere bitrate). Vanuit deze app kun je ook casten naar bv een "gewone" Chromecast die je dan dus op de TV kunt aansluiten.
Toch vragen bij de verkoopafdeling om die ubee ipv de standard router? Of mss zelfs een eigen router kopen?Chris.nl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:54:
[...]
Ik denk dat je deze Ubee niet kent.
Docsis 3.1 ✅
Broadcom chipset ✅
Simpelweg stabiel ✅
Zoals gezegd, ik schat de kans op 1% dat iemand op de verkoopafdeling de Ubee kent en vervolgens op 50% of zo dat die hem daadwerkelijk kan laten leveren, helaas. De klantenservice lijkt het ding gewoon niet te kennen. Het community forum kan een Ziggo medewerker hem wel naar boven toveren, maar zij zullen daar geen verkoop doen, en zoals ook aangegeven zijn ze ook daar niet happig om ConnectBoxen te ruilen voor een Ubee zonder gegronde reden (als in: bewijs dat de ConnectBox bv niet stabiel is / geen stabiele verbinding geeft, al dan niet door het Puma verhaal).Headblast schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:35:
[...]
Toch vragen bij de verkoopafdeling om die ubee ipv de standard router? Of mss zelfs een eigen router kopen?
Heb via de e-mail een persoonlijke aanbod gekregen voor een jaar lang film1 gratis. Had hier liever Viaplay als keuze gehad.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Ik heb een Arris TG2492LG toegestuurd gekregen omdat mijn oude modem Cisco EPC3212 niet meer geschikt zou zijn voor hun netwerk (ze willen blijkbaar alles Docis 3.1, maar ik maak echt geen gebruik van gigabit snelheden en hoef dat ook niet)... Ik ben heel tevreden over de Cisco (beestje doet al jaaaaaren zijn ding), maar lees dat ik hem moet vervangen binnen 14 dagen.
Nu lees ik over de Puma6 chip en ben een vervend gamer. Ik kan die Arris toch ook ergens in een hoek gooien en eisen dat ik nog altijd internet krijg via de Cisco?
Nu lees ik over de Puma6 chip en ben een vervend gamer. Ik kan die Arris toch ook ergens in een hoek gooien en eisen dat ik nog altijd internet krijg via de Cisco?
[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 04-03-2022 17:36 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik ben bang dat de Cisco's straks niet meer kunnen werken, gezien Docsis3.0 uitgefaseerd wordt. Ik heb géén idee hoelang dit nog duurt...JoeZuCK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:23:
Ik heb een Arris TG2492LG toegestuurd gekregen omdat mijn oude modem Cisco EPC3212 niet meer geschikt zou zijn voor hun netwerk (ze willen blijkbaar alles Docis 3.1, maar ik maak echt geen gebruik van gigabit snelheden en hoef dat ook niet)... Ik ben heel tevreden over de Cisco (beestje doet al jaaaaaren zijn ding), maar lees dat ik hem moet vervangen binnen 15 dagen.
Je reinste flauwekul toch? Nu lees ik over de Puma6 chip en ben een vervend gamer. Ik kan die Arris toch ook ergens in een hoek gooien en eisen dat ik nog altijd internet krijg via de Cisco?
An sich valt het Puma6 verhaal mee, de ellende die leest is grotendeels verholpen met een firmware update.
Je kan via het Ziggo forum proberen een Ubee los te peuteren, maar zoals @RobertMe al omschreef, het is lastig en je moet doortastend zijn...
@Harmen heeft bijvoorbeeld door een boel hoepels moeten springen (eerst andere problemen uitsluiten, AOP laten vervangen).
Succesvolle argumenten uit het verleden zijn:
Packetloss bij VPN/Thuiswerken/Videocalls met de Connextbox.
IPv6 niet mogelijk bij de Cisco, wél bij de Ubee (maar helaas hebben ze je al een connectbox gestuurd).
Doorslagend argument voor Harmen en mij was dat de connextbox 5á6watt meer stroom verbruikt, ivm overbodige WiFi chips, dan de Ubee (terwijl dit imo amper een valide argument is).
'k Heb zelf twee pogingen moeten doen (paar maand tussen) om de Ubee te krijgen. Uiteindelijk via DM berichten met helpdesk medewerker geregeld gekregen.
@chris.nl Bedankt voor de tips
En dreigen met opzeggen? Zou dat helpen? Ik bedoel ik heb heb nog nooit gebedeld om kortingen ieder jaar (ga daar geen moeite in steken) en betaal al 20 jaar aan @ Home Ziggo de volle pond. Dan zouden ze op z'n minst een zeer vaste klant als ik ben tegemoet kunnen komen?
En dreigen met opzeggen? Zou dat helpen? Ik bedoel ik heb heb nog nooit gebedeld om kortingen ieder jaar (ga daar geen moeite in steken) en betaal al 20 jaar aan @ Home Ziggo de volle pond. Dan zouden ze op z'n minst een zeer vaste klant als ik ben tegemoet kunnen komen?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik zou persoonlijk niet dreigen met opzeggen, is niet m'n stijl. Heb het uiteindelijk geregeld gekregen door eerlijk te zijn.JoeZuCK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:49:
Ik zou gewoon 'eerlijk' verhaal houden dat je al 20 jaar tevreden klant bent, en blij was met de cisco maar opziet tegen de Connectbox ivm Puma6 / thuiswerken, gamen en stroomverbruik.
Veel succes. Ik heb vorige week als 20 jaar klant geprobeerd korting los te peuteren, en de "€20 korting voor 9 maanden" kreeg ik toch ook niet (max 6 maanden).JoeZuCK schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:49:
En ja, ook ik ben nooit lastig geweest. In de 20 jaar twee modems gehad. Begonnen met de klassieke/ bekende Motorola, en bij overstap naar Alles in Een Plus is die vervangen door de Cisco die jij ook hebt/had. En dat Alles in Een Plus pakket had ik nu nog steeds. Daarbij ook altijd veel teveel betaalt voor telefonie en die heb ik nu per 1 maart laten porteren. En dat was ook de aanleiding dat ik vorige week überhaupt heb gebeld v.w.b. "verlengen" abonnement. Telefonie eruit en dan ook maar eens voor korting vragen. Maar dit kwam pas aan de orde nadat ik de Ubee dus al had.
Overigens heb ik de Ubee toen ook aangevraagd juist om dit voor te zijn. IPv6 is leuk om eens mee te spelen maar voor mij geen vereiste. Maar ik zag hierin wel een mooie mogelijkheid om de antieke Cisco te vervangen door een "modern, degelijk, modem" i.p.v. de ConnectBox met Puma.
als ik hier er weer bij kan ga ik de bekabeling tussen het AOP en t modem vervangen.. daar hangt nu nog een stuk coax met de opschrift: Essent Kabelcom tussen :-) maar dat heeft nu denk ik wat last van 4G instraling..
gelukkig heb ik al vervangende kabels gekregen, alleen tjah ivm renovatie is het allemaal wat onbereikbaar
gelukkig heb ik al vervangende kabels gekregen, alleen tjah ivm renovatie is het allemaal wat onbereikbaar
404 Signature not found
Als je een partner hebt kun je ook opzeggen en vervolgens onder naam van je partner gebruik maken van welkomstaanbieding :-) https://www.ziggo.nl/sprintersEn dreigen met opzeggen? Zou dat helpen? Ik bedoel ik heb heb nog nooit gebedeld om kortingen ieder jaar (ga daar geen moeite in steken) en betaal al 20 jaar aan @ Home Ziggo de volle pond. Dan zouden ze op z'n minst een zeer vaste klant als ik ben tegemoet kunnen komen?
Moet wel even een ander rekeningnummer invoeren, anders voert ziggo de opzegging niet door.
[ Voor 3% gewijzigd door saharoen op 04-03-2022 20:16 ]
Klopt, maar hij wenst géén welkomstaanbieding slechts een ander modem ipv de standaard connectbox.saharoen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:15:
[...]
Als je een partner hebt kun je ook opzeggen en vervolgens onder naam van je partner gebruik maken van welkomstaanbieding :-) https://www.ziggo.nl/sprinters
Moet wel even een ander rekeningnummer invoeren, anders voert ziggo de opzegging niet door.
Zou jammer zijn, ik heb zelf nog een Ubee met 1 netwerkpoort, werkt perfect, nooit last van problemen. Zou deze zo lang mogelijk willen houden maar aan de andere kant niet gek dat het een keer klaar is. Hij komt uit 2009 denk ik, dat zoiets 13 jaar probleemloos mee gaat lijkt me al extreem lang.Chris.nl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:46:
[...]
Ik ben bang dat de Cisco's straks niet meer kunnen werken, gezien Docsis3.0 uitgefaseerd wordt. Ik heb géén idee hoelang dit nog duurt...
Ik zou um nu proberen om te ruilen via het forum, voordat je automatisch een connectbox opgestuurd krijgt. Wellicht moet je AOP (doet monteur gratis) en kabel naar modem ook vervangen worden, om weer tig jaar vooruit te kunnen (4G instraling op die frequenties voorkomen). Wel expliciet om Ubee vragen.Hugo__Boss schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:44:
[...]
Zou jammer zijn, ik heb zelf nog een Ubee met 1 netwerkpoort, werkt perfect, nooit last van problemen. Zou deze zo lang mogelijk willen houden maar aan de andere kant niet gek dat het een keer klaar is. Hij komt uit 2009 denk ik, dat zoiets 13 jaar probleemloos mee gaat lijkt me al extreem lang.
Domme vraag misschien, maar ik heb zo'n Ziggo Arris modem gekregen met 4 utp aansluitingen. Nu dacht ik daar zowel mijn game pc als mijn werklaptop met ieder een internetkabel op aan te sluiten, maar hij ziet er steeds maar ééntje. Of hij ziet mijn game pc, maar niet mijn werklaptop, of vice versa. Hoe los ik dit op?
Heb je het modem in bridge modus gezet? Of had je wellicht hiervoor een modem dat in Bridge modus stond omdat je nog een eigen router o.i.d. er achter hebt?P-Rock schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:58:
Domme vraag misschien, maar ik heb zo'n Ziggo Arris modem gekregen met 4 utp aansluitingen. Nu dacht ik daar zowel mijn game pc als mijn werklaptop met ieder een internetkabel op aan te sluiten, maar hij ziet er steeds maar ééntje. Of hij ziet mijn game pc, maar niet mijn werklaptop, of vice versa. Hoe los ik dit op?
Weet niet hoe technisch je bent, maar kijk eens welk IP adres je krijgt toegewezen op de PC waar je internet op hebt. Is dat een 192.168.X.X dan heb je last van een ander probleem, Krijg je hetzelfde IP adres dat je ziet op www.watismijnip.nl, dan is dit het probleem
Dan moet je afhankelijk van je gebied het zelf even uitzetten in de GUI of even contact opnemen met Ziggo.
[ Voor 15% gewijzigd door SirMemeAlot op 04-03-2022 22:18 ]
-edit- naast wat @SirMemeAlot hierboven zegt.P-Rock schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:58:
Indien ie niet in bridge modus staat:
Zou moeten werken.
Slechte kabels uitgesloten?
Geen gedoe met perongeluk zelfde statische-ip adres toegewezen?
Helpdesk bellen, eventueel modemswap.
Onder het mom, to much info.
Als je het zelf wil fixen kan er wellicht een simpele switch tussen, is een gebruikelijke oplossing voor wanneer je niet genoeg ethernet poorten hebt. Maar dan gaat je 24/7 stand-by verbruik wel een paar watt omhoog.
Deze pricewatch: TP-Link LS1005G ligt bij de action in het schap.
Ben zelf fan van deze gouden ouwe pricewatch: Netgear Prosafe GS105
Die krengen gaan jaaaaaaaren mee. Dit zijn wel domme switches zonder IGMP snooping of VLAN mogelijkheden, mocht je in de toekomst iets met VLAN willen (sjiek thuisnetwerk met gescheiden netwerken voor IoT / Gasten / Privé) dan had je liefs nu een managed switch gekocht. Mocht je in de toekomst naar glasvezel willen en IPTV en andere apparaten via dezelfde switch laten lopen dan had je liefst ook nu managed switch met IGMP snooping gekocht. Zijn voor een tientje oid meer in de pricewatch te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 04-03-2022 21:31 ]
Iemand enig idee waar ik binnen Ziggo ViaPlay kan terugvinden?
Het abo afgesloten via Ziggo. Inlog via ViaPlay-website gaat goed. Ook de inlog op de Samsung-TV-app werkt prima. Maar binnen de Ziggo-box kom ik hem nergens tegen. Ik zie wel dat zender 200 klaar staat om F1 uit te gaan zenden, met nu alleen nog reclame. Maar hoe kom ik binnen Ziggo aan alle andere content?
Bij de FAQ kom ik tegen "Lees hier hoe je Viaplay kijkt", maar als je op die link drukt loopt het dood onder de foutmelding "content’s server IP address could not be found."
Het abo afgesloten via Ziggo. Inlog via ViaPlay-website gaat goed. Ook de inlog op de Samsung-TV-app werkt prima. Maar binnen de Ziggo-box kom ik hem nergens tegen. Ik zie wel dat zender 200 klaar staat om F1 uit te gaan zenden, met nu alleen nog reclame. Maar hoe kom ik binnen Ziggo aan alle andere content?
Bij de FAQ kom ik tegen "Lees hier hoe je Viaplay kijkt", maar als je op die link drukt loopt het dood onder de foutmelding "content’s server IP address could not be found."
[ Voor 49% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2022 07:08 ]
@Dennisdn Wat zou er dan nog meer moeten zijn naast de app en het lineaire tv kanaal?
In de Ziggo-next kan ik geen app vinden, niet in de next-AppStore maar ook niet op kanaal 200. Ik zou iets verwachten als zoals je op 150 inlogt op Netflix of 151 Videoland. Ik zou verwachten dat ik de viaplay-content binnen Ziggo kan kijken zonder externe hulpmiddelen.jongetje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 07:59:
@Dennisdn Wat zou er dan nog meer moeten zijn naast de app en het lineaire tv kanaal?
@Dennisdn Volgens mij is er ook geen app voor op de next.
Dan stop ik met zoekenjongetje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:12:
@Dennisdn Volgens mij is er ook geen app voor op de next.
Gaat wel lastig worden om mijn buurvrouw uit te leggen dat ze wel aan Ziggo betaald voor de content maar dat je er extra devices voor nodig hebt om het te kunnen zien…. (Ik doel dan op de films en series).
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2022 08:17 ]
Binnenkort. https://www.ziggo.nl/klan.../online-tv-kijken/viaplay
Geen idee wat dat is. Volgende week? April, Mei?
Voor 1 augustus in elk geval. Want kanaal 200 is er zodat Ziggo klanten met alleen een Mediabox toch de Formule 1 kunnen kijken zolang de app er nog niet is. En kanaal 200 zal er, tijdelijk, tot 1 augustus zijn.ed1703 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:19:
[...]
Binnenkort. https://www.ziggo.nl/klan.../online-tv-kijken/viaplay
Geen idee wat dat is. Volgende week? April, Mei?
Maar dit lijkt mij vreemd, aangezien kanaal 200 F1-only is en straks de app veel meer aanbod heeft. Films en Series, Darts, Voetbal. Dus dan zou ik deze app wel zeer binnenkort verwachten.RobertMe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:50:
[...]
Voor 1 augustus in elk geval. Want kanaal 200 is er zodat Ziggo klanten met alleen een Mediabox toch de Formule 1 kunnen kijken zolang de app er nog niet is. En kanaal 200 zal er, tijdelijk, tot 1 augustus zijn.
Zeer binnenkort is ook voor 1 augustus, toch?ed1703 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:58:
[...]
Maar dit lijkt mij vreemd, aangezien kanaal 200 F1-only is en straks de app veel meer aanbod heeft. Films en Series, Darts, Voetbal. Dus dan zou ik deze app wel zeer binnenkort verwachten.
Ik ga er in ieder geval vanuit dat een groot deel van diegene die ViaPlay via Ziggo afsluiten dit doen voor de F1, wat vorig jaar dus nog gewoon op Ziggo Sport was. "Lekker makkelijk onder één dak bij Ziggo houden". De andere sporten zullen, vermoed ik, een stuk minder klanten / kijkers trekken. Vandaar dus ook dat Ziggo alleen F1 tijdelijk op kanaal 200 zal aanbieden. Immers blijven er buiten F1 nog heel wat uren over waarmee ze in andere content zouden kunnen voorzien, maar daar kiezen ze blijkbaar niet voor.
Dat ze / Ziggo al die andere content nu niet beschikbaar stelt (via de Next) zal lijkt mij dus ook wel enigszins een indicatie zijn dat Ziggo daar minder klanten mee verwacht te bedienen of dat die klanten sowieso al op een andere manier kijken (SmartTV app, casten, ...).
Ik zit ook nog even uit te vogelen hoe dit bij Ziggo werkt. Misschien kan jij eea even verifiëren?Dennisdn schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 07:05:
Iemand enig idee waar ik binnen Ziggo ViaPlay kan terugvinden?
Kanaal 200 is in de lucht volgens mij? Hij geeft bij mij aan zender is gecodeerd.
Nu kijk ik met een CI+ module. Ik ben dus aangewezen op de Viaplay app op de tv of streamen via de PC. Deze zijn dus van Viaplay zelf. Log ik hierop dan in met mijn Ziggo gegevens? Net als bij de Go app?
Het is me nog niet helemaal duidelijk.
Op 200 staat een kanaal klaar, daar heb je nu continu reclame dat ze F1 gaan uitzenden. Dit was bij ons al zichtbaar vrijwel direct na het afsluiten van ViaPlay (maar wellicht ziet iedereen dat, voor die tijd hadden we het niet gecheckt).Down Under schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:10:
[...]
Ik zit ook nog even uit te vogelen hoe dit bij Ziggo werkt. Misschien kan jij eea even verifiëren?
Kanaal 200 is in de lucht volgens mij? Hij geeft bij mij aan zender is gecodeerd.
Nu kijk ik met een CI+ module. Ik ben dus aangewezen op de Viaplay app op de tv of streamen via de PC. Deze zijn dus van Viaplay zelf. Log ik hierop dan in met mijn Ziggo gegevens? Net als bij de Go app?
Het is me nog niet helemaal duidelijk.
Bij het bestellen van ViaPlay in Ziggo maak je een aparte inlognaam en wachtwoord aan voor ViaPlay. Dat zijn dus andere dan de Ziggo-login. Ik heb ze gebruikt voor de Samsung-TV app en dat loopt dan wel allemaal prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2022 10:48 ]
Thx voor de info, de officiële ViaPlay app werkt hier gewoon dus ook.Dennisdn schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:47:
[...]
Op 200 staat een kanaal klaar, daar heb je nu continu reclame dat ze F1 gaan uitzenden. Dit was bij ons al zichtbaar vrijwel direct na het afsluiten van ViaPlay (maar wellicht ziet iedereen dat, voor die tijd hadden we het niet gecheckt).
Bij het bestellen van ViaPlay in Ziggo maak je een aparte inlognaam en wachtwoord aan voor ViaPlay. Dat zijn dus andere dan de Ziggo-login. Ik heb ze gebruikt voor de Samsung-TV app en dat loopt dan wel allemaal prima.
Beetje primitief wellicht, maar wat ik voorheen altijd deed is mijn ethernetkabel uit mijn game pc trekken en op mijn werklaptop aansluiten. Ik heb nl. geen router, maar de pc is rechtstreeks verbonden met het modem.Chris.nl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:25:
[...]
-edit- naast wat @SirMemeAlot hierboven zegt.
Indien ie niet in bridge modus staat:
Zou moeten werken.
Slechte kabels uitgesloten?
Geen gedoe met perongeluk zelfde statische-ip adres toegewezen?
Helpdesk bellen, eventueel modemswap.
Onder het mom, to much info.
Als je het zelf wil fixen kan er wellicht een simpele switch tussen, is een gebruikelijke oplossing voor wanneer je niet genoeg ethernet poorten hebt. Maar dan gaat je 24/7 stand-by verbruik wel een paar watt omhoog.
Deze pricewatch: TP-Link LS1005G ligt bij de action in het schap.
Ben zelf fan van deze gouden ouwe pricewatch: Netgear Prosafe GS105
Die krengen gaan jaaaaaaaren mee. Dit zijn wel domme switches zonder IGMP snooping of VLAN mogelijkheden, mocht je in de toekomst iets met VLAN willen (sjiek thuisnetwerk met gescheiden netwerken voor IoT / Gasten / Privé) dan had je liefs nu een managed switch gekocht. Mocht je in de toekomst naar glasvezel willen en IPTV en andere apparaten via dezelfde switch laten lopen dan had je liefst ook nu managed switch met IGMP snooping gekocht. Zijn voor een tientje oid meer in de pricewatch te vinden.
Dat werkte altijd prima met mijn oude Cisco modem, totdat Ziggo me opeens verplichtte hun nieuwe connect box/Arris modem te gebruiken. Als ik dit trucje nu doe dan verbindt mijn werklaptop niet meer met internet. Steek ik m terug in de pc dan werkt het wel. Ik moet dus eerst het modem uit- en weer aanzetten voordat ik een internetverbinding heb met mijn werklaptop.
Heeft dit soms te maken met IPv6? Bij het checken van mijn IP-adres zag ik dat ik nu een IP adres 'beginnende met '2001' heb.
Zou los moeten staan van IPv6.
Heb je géén WiFi netwerk in huis vanuit de Ziggo geleverde apparatuur?
Staat je huidige arris in bridgemodus?
Dat Arris modem kwam met een wifi password en zo, maar als ik mijn wifi aanzet zien al mijn apparaten in huis geen wifi-netwerk. Ik heb een heel oud Ziggo abonnement (Z3?), zou het daar aan kunnen liggen? Zou ik eerst moeten overstappen naar een ander abo voordat ik gebruik kan maken van wi-fi? Hij staat niet in Bridge modus. Dat moet je toch via Ziggo zelf laten doen? Ik kan niet eens inloggen op het modem via de website. Dan zie ik alleen 'pagina niet bereikbaar'.Chris.nl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:56:
Zou los moeten staan van IPv6.
Kan ik geen switch direct in het modem prikken, dus zonder router?
Ik heb hier ook een heel oud ziggo abonnement i.c.m. een arris connect box.
De connect box heeft een ander SSID, dan dat je oude modem had. Vermoedelijk dien je al je draadloze apparatuur opnieuw in te stellen. Het heeft in elk geval niks te maken met de “ouderdom” van je abonnement.
Inloggen op het modem kan via: 192.168.178.1. Indien WiFi niet werkt, probeer dan een laptop te verbinden m.b.v. een ethernet kabel. Eenmaal ingelogd kan je een gast netwerk en de wachtwoorden wijzigen.
De connect box heeft een ander SSID, dan dat je oude modem had. Vermoedelijk dien je al je draadloze apparatuur opnieuw in te stellen. Het heeft in elk geval niks te maken met de “ouderdom” van je abonnement.
Inloggen op het modem kan via: 192.168.178.1. Indien WiFi niet werkt, probeer dan een laptop te verbinden m.b.v. een ethernet kabel. Eenmaal ingelogd kan je een gast netwerk en de wachtwoorden wijzigen.
[ Voor 25% gewijzigd door Pvd01 op 05-03-2022 14:01 ]
Nee.P-Rock schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:45:
[...]
Dat Arris modem kwam met een wifi password en zo, maar als ik mijn wifi aanzet zien al mijn apparaten in huis geen wifi-netwerk. Ik heb een heel oud Ziggo abonnement (Z3?), zou het daar aan kunnen liggen?
NeeZou ik eerst moeten overstappen naar een ander abo voordat ik gebruik kan maken van wi-fi?
Dat weet ik niet zeker aan de hand van je uitleg. Bel aub de klantenservice met je verhaal en vraag het.Hij staat niet in Bridge modus.
In fUPC gebied niet, in fZiggo gebied wel.Dat moet je toch via Ziggo zelf laten doen?
Het is lastig te begrijpen wat je bedoeld.Ik kan niet eens inloggen op het modem via de website. Dan zie ik alleen 'pagina niet bereikbaar'.
Kan ik geen switch direct in het modem prikken, dus zonder router?
Modem heeft namelijk ook router en WiFi functionaliteit wanneer hij niet in bridge staat.
Dus je hebt een modem, router, 4 poort switch én WiFi accesspoint in één. Wat zich volgens jou omschrijving gedraagt 'als in bridge modus', terwijl je zegt dat hij niet in bridge staat.
Wellicht stond je Cisco ding in bridge, gezien je hem slechts met kabel op 1 apparaat tegelijkertijd gebruikte. Dan krijg je automatisch een Arris in bridge modus opgestuurd.
Je zou probleemloos alle 4 de ethernet poorten (tegelijkertijd of afwisselen) moeten kunnen gebruiken, wanneer hij niet in bridge staat.
Ja, je kan een switch aan 1 poort hangen, en daarmee meer poorten creëren, wanneer hij niet in bridge staat. Maar je hebt dat eigenlijk niet nodig, je wil immers slechts 2 van de 4 beschikbare poorten gebruiken.
Bel aub de klantenservice.
Heel vreemd allemaal. Ik zal de helpdesk eens bellen en vragen of het modem idd in bridge modus staat.Chris.nl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:33:
[...]
Nee.
[...]
Nee
[...]
Dat weet ik niet zeker aan de hand van je uitleg. Bel aub de klantenservice met je verhaal en vraag het.
[...]
In fUPC gebied niet, in fZiggo gebied wel.
[...]
Het is lastig te begrijpen wat je bedoeld.
Modem heeft namelijk ook router en WiFi functionaliteit wanneer hij niet in bridge staat.
Dus je hebt een modem, router, 4 poort switch én WiFi accesspoint in één. Wat zich volgens jou omschrijving gedraagt 'als in bridge modus', terwijl je zegt dat hij niet in bridge staat.
Wellicht stond je Cisco ding in bridge, gezien je hem slechts met kabel op 1 apparaat tegelijkertijd gebruikte. Dan krijg je automatisch een Arris in bridge modus opgestuurd.
Je zou probleemloos alle 4 de ethernet poorten (tegelijkertijd of afwisselen) moeten kunnen gebruiken, wanneer hij niet in bridge staat.
Ja, je kan een switch aan 1 poort hangen, en daarmee meer poorten creëren, wanneer hij niet in bridge staat. Maar je hebt dat eigenlijk niet nodig, je wil immers slechts 2 van de 4 beschikbare poorten gebruiken.
Bel aub de klantenservice.
Als ik zo lees wat bridge modus inhoudt lijkt het er idd verdacht veel op dat 'ie al daarop staat.
[ Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 05-03-2022 15:17 ]
Dat is dus het probleem: ik kom niet eens op de website. Ik krijg met verschillende browsers de volgende error:Pvd01 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:55:
Ik heb hier ook een heel oud ziggo abonnement i.c.m. een arris connect box.
Deze website is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat 192.168.178.1 reageert.
Probeer het volgende:
Controleer de verbinding
Controleer de proxy en firewall
Windows Probleemoplosser voor netwerken uitvoeren
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Cookies legen werkt ook niet.
Dit lijkt me een typisch gevalletje “helpdesk bellen”😉 . Mijn modem staat overigens niet in bridge. Maar volgens mij moet je ook dan gewoon in het modem kunnen komen…..P-Rock schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:12:
[...]
Dat is dus het probleem: ik kom niet eens op de website. Ik krijg met verschillende browsers de volgende error:
Deze website is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat 192.168.178.1 reageert.
Probeer het volgende:
Controleer de verbinding
Controleer de proxy en firewall
Windows Probleemoplosser voor netwerken uitvoeren
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Cookies legen werkt ook niet.
Edit: op https://community.ziggo.n...n-bridge-modus/td-p/51131 vond ik het volgende: Het inloggen op de Connectbox zonder Bridge doe je met 192.168.178.1 en als die in bridge staat via 192.168.100.1. Dus als jij nu inlogt via 192.168.100.1 dan staat die in bridge.
In bridge-modus heb je een eigen router nodig voor de WiFi, of je kunt je modem uit bridge-modus laten halen door de klantenservice, waardoor deze als modem/router gaat functioneren.
[ Voor 35% gewijzigd door Pvd01 op 05-03-2022 17:49 . Reden: Verduidelijking ]
Als ie in bridge staat is het juist niet in orde maar moet ie als normaal ingesteld worden.Pvd01 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:25:
Dus als jij nu inlogt via 192.168.100.1 dan staat die netjes in bridge en is alles verder in orde.
@P-Rock zegt er zelf geen router tussen te hebben, dan vind ik het ontbreken van een NAT-firewall wel een dingetje.
Van "kabeltje omsteken" (en nooit WiFi gehad hebben) in bridge, naar een "LAN-thuisnetwerk met WiFi" is de beste winst die ie kan boeken. Met alle respect begint ie misschien pas net te begrijpen hoe in elkaar steekt.
NAT-firewall? Je hebt NAT en je hebt firewall, en een firewall kan ook NAT doen. Maar NAT is geen firewall natuurlijk. En bij IPv6 (volgens mij was er al gesproken over IPv6 en een adres beginnende met 2001, dus publiek adres) heb je uiteraard geen NAT, en in dit geval, PC direct aan bridged router, dus ook geen firewall behalve eventueel die op de PC.Chris.nl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:25:
NAT-firewall
Dus waar NAT een soort van schijnveiligheid geeft (router weet niet waar inkomend verkeer naar toe moet dus dropt het maar), onbreekt deze vorm van schijnveiligheid 100% bij IPv6.
Dus ja, het valt ten zeerste te adviseren dat @P-Rock zijn modem in bridge mode laat zetten of a la minute de firewall op beide systemen controleert op een correcte werking (of de kabel uit trekt).
Een zeer kundige dame van Ziggo heeft het na veel moeite weten op te lossen. Hij stond half(?) in bridge modus wat weer te maken had met mijn oude Cisco modem. Aan de ene kant stond ie op router en aan de andere kant op bridge? Uiteindelijk is het haar gelukt om 'm helemaal in bridge modus te zetten en 'm daar weer vanaf te krijgen. Dat heeft toch dik 45m geduurd, maar nu werkt het allemaal naar behoren.Chris.nl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:25:
[...]
Als ie in bridge staat is het juist niet in orde maar moet ie als normaal ingesteld worden.
@P-Rock zegt er zelf geen router tussen te hebben, dan vind ik het ontbreken van een NAT-firewall wel een dingetje.
Van "kabeltje omsteken" (en nooit WiFi gehad hebben) in bridge, naar een "LAN-thuisnetwerk met WiFi" is de beste winst die ie kan boeken. Met alle respect begint ie misschien pas net te begrijpen hoe in elkaar steekt.
En ja, ik ben een totale leek op dit gebied.
Voor de hele corona-ellende ging ik gewoon 5 dagen per week naar kantoor en had ik genoeg aan één internetaansluiting. Toen we allemaal verplicht thuis moesten werken werd t wat lastiger, maar mijn utp kabel omhangen was ook zo gebeurd. Uiteraard weet ik wat wifi, een modem, router en een switch is, maar hoe t allemaal werkt met elkaar is een ander verhaal... Ik ben iig alweer een stuk wijzer geworden.
Stom dat ze niet dit niet in het boekje of op de site vermelden dat er twee aparte sites zijn! Alleen de site zonder bridge wordt genoemd. Ik heb me suf gegoogled waarom ik niet op die site kwam.Pvd01 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:25:
Edit: op https://community.ziggo.n...n-bridge-modus/td-p/51131 vond ik het volgende: Het inloggen op de Connectbox zonder Bridge doe je met 192.168.178.1 en als die in bridge staat via 192.168.100.1. Dus als jij nu inlogt via 192.168.100.1 dan staat die in bridge.
[ Voor 20% gewijzigd door P-Rock op 05-03-2022 18:28 ]
Wat is Ziggo toch een klant hatend bedrijf geworden zeg. Chat wordt abrupt afgekapt en afgesloten. Verwijzen zij mij door naar "de community" waar ik nu al een aantal dagen op antwoord wacht. Echt om gek van te worden.
Probleem? Inlog werkt op Ziggo Go niet. Al een aantal weken nu niet. Al tig keer mijn wachtwoord aangepast, met hetzelfde resultaat. Gebruikersnaam / Wachtwoord combinatie incorrect, probeer nog eens, tot Inloggen lukt nu niet probeer later nog eens. Vermoedelijk omdat ik zogenaamd een verkeerd wachtwoord invoer.
Ik snap gewoon niet hoe dat kan. Inloggen op Mijn Ziggo gaat prima. Gebruiken ze dan verschillende databases voor inlog, en zo ja, waarom the fuck zou je dat in godsnaam doen? Misschien moeten ze een keer Nederlandse developers inhuren in plaats van goedkope krachten in India. Droeftoeters. Als het niet zo ontzettend triest. gesteld was met het internetaanbod hier in de buurt was ik allang weggegaan. Maar nee hoor, zij moeten kosten wat het kost weer een monopolie hebben op internetsnelheden boven de 250mbps.
Probleem? Inlog werkt op Ziggo Go niet. Al een aantal weken nu niet. Al tig keer mijn wachtwoord aangepast, met hetzelfde resultaat. Gebruikersnaam / Wachtwoord combinatie incorrect, probeer nog eens, tot Inloggen lukt nu niet probeer later nog eens. Vermoedelijk omdat ik zogenaamd een verkeerd wachtwoord invoer.
Ik snap gewoon niet hoe dat kan. Inloggen op Mijn Ziggo gaat prima. Gebruiken ze dan verschillende databases voor inlog, en zo ja, waarom the fuck zou je dat in godsnaam doen? Misschien moeten ze een keer Nederlandse developers inhuren in plaats van goedkope krachten in India. Droeftoeters. Als het niet zo ontzettend triest. gesteld was met het internetaanbod hier in de buurt was ik allang weggegaan. Maar nee hoor, zij moeten kosten wat het kost weer een monopolie hebben op internetsnelheden boven de 250mbps.
@sassymousasi De logins zijn hetzelfde voor beide systemen, dus inderdaad, of je vult zelf wat fout in, of er zit een fout in het systeem waardoor jouw login het niet doet.
Gegeven het grote aantal klanten waar het wél werkt, is de kans dus het grootst dat je zelf wat fout doet, dus ik kan me in dat antwoord van Ziggo wel vinden.
Maar dat wil niet zeggen dat dat ook de realiteit is. (en als ik jouw was zou ik dat nog eens triple checken)
Maar er kan nou eenmaal ook een fout in het systeem zitten waardoor jouw login het niet doen. Gebruik je misschien een nogal afwijkend karakter ergens? Dan bedoel ik niet een - of + oid. Maar iets vreemders. Misschien dat 1 van die systemen daar niet tegen kan.
Mocht het probleem er blijven, dan gewoon weer bellen en dat blijven doen tot zij verder gaan kijken.
Gegeven het grote aantal klanten waar het wél werkt, is de kans dus het grootst dat je zelf wat fout doet, dus ik kan me in dat antwoord van Ziggo wel vinden.
Maar dat wil niet zeggen dat dat ook de realiteit is. (en als ik jouw was zou ik dat nog eens triple checken)
Maar er kan nou eenmaal ook een fout in het systeem zitten waardoor jouw login het niet doen. Gebruik je misschien een nogal afwijkend karakter ergens? Dan bedoel ik niet een - of + oid. Maar iets vreemders. Misschien dat 1 van die systemen daar niet tegen kan.
Mocht het probleem er blijven, dan gewoon weer bellen en dat blijven doen tot zij verder gaan kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 05-03-2022 20:59 ]
Alles kan stuk.
Ik heb ook een periode gehad dat ik niet rechtstreeks kon inloggen op "Mijn Ziggo".
Logde ik in (want heb ook een VF abo) bij Vodafone en dan van daaruit naar "Mijn Ziggo" ging dan kon ik er wel in.
Ik geloof dat ik toen ergens moest aangeven dat de VF inlog en ww de standaard was en niet de "Mijn Ziggo" login en daarna een nieuw wachtwoord op VF heb aangemaakt.
Daarna lukte inloggen met dezelfde inlog zowel bij VF als Ziggo wel.
Had met overname van VF te maken zeiden ze.......
Logde ik in (want heb ook een VF abo) bij Vodafone en dan van daaruit naar "Mijn Ziggo" ging dan kon ik er wel in.
Ik geloof dat ik toen ergens moest aangeven dat de VF inlog en ww de standaard was en niet de "Mijn Ziggo" login en daarna een nieuw wachtwoord op VF heb aangemaakt.
Daarna lukte inloggen met dezelfde inlog zowel bij VF als Ziggo wel.
Had met overname van VF te maken zeiden ze.......
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Nog even wachten en dan volgt mogelijk ook nog een jaar "gratis" ESPN, het 2e pakketje wat ik nu als "trouwe klant" kosteloos krijg aangeboden voor één jaar.Pjottski schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:44:
Heb via de e-mail een persoonlijke aanbod gekregen voor een jaar lang film1 gratis. Had hier liever Viaplay als keuze gehad.
Zouden ze nattigheid voelen nu ik in mijn abonnement heb gesneden afgelopen januari?
Testing, one, two ...
Ik heb exact hetzelfde probleem met Ziggo Go op mijn iPhone 12 Pro. Inloggen op Mijn Ziggo gaat prima met mijn username en password, maar in Ziggo Go werkt het niet.sassymousasi schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:15:
Wat is Ziggo toch een klant hatend bedrijf geworden zeg. Chat wordt abrupt afgekapt en afgesloten. Verwijzen zij mij door naar "de community" waar ik nu al een aantal dagen op antwoord wacht. Echt om gek van te worden.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Inmiddels lukt het nu wel bij mij. Heel toevallig precies nadat ik een klacht op de community forum heb gedropt. Dus ik zou je aanraden dat even te doen.PatrickC schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:37:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem met Ziggo Go op mijn iPhone 12 Pro. Inloggen op Mijn Ziggo gaat prima met mijn username en password, maar in Ziggo Go werkt het niet.
Vandaag Movies&Series XL opgezegd en HBO Max abo genomen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ziggo heeft de mail-forward functie weer vermoerd
Normaal geen problemen maar nu wordt mail niet meer geforward naar gmail

Normaal geen problemen maar nu wordt mail niet meer geforward naar gmail

er is wel meer aan de hand dan alleen ziggo...
Ja spotify en wat nog meer?Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:56:
er is wel meer aan de hand dan alleen ziggo...
Vanmorgen is in een paar minuutjes het AOP vervangen! Het modem geeft meteen aan dat de verbinding nu beter is (groen lampje i.p.v. blauw). Straks even modem herstarten, en eens kijken wat de waardes doen.
Hoe was het AOP bij jou geplaatst? Hier is het een week of twee terug vervangen. Maar AOP bevindt zich in de woonkamer met een opbouwdoosje. Monteur had daarbij alleen "het binnenwerk" en afdekplaatje vervangen. Gevolg was een witte muur met een geel opbouwdoosje met vervolgens een witte afdekplaat... Na herhaaldelijk vragen op het community forum gisteren (eindelijk) een reactie dat nieuwe afspraak is ingepland om "het volledige AOP" te vervangen. Hoop dus dat ze dan (alleen) het doosje vervangen. I.p.v. dat dus een monteur voor niks komt omdat die het doosje / omhulsel niet doet/kan vervangen. Vandaar dus even de vraag of bij jou eventueel ook het doosje vervangen is en niet alleen het binnenwerk met dan indien nodig nieuw passend plaatje er op.zunrob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:42:
Vanmorgen is in een paar minuutjes het AOP vervangen! Het modem geeft meteen aan dat de verbinding nu beter is (groen lampje i.p.v. blauw). Straks even modem herstarten, en eens kijken wat de waardes doen.
Ik had een inbouw AOP (ook in de woonkamer), dus een binnenwerk met een vergeeld afdekraam. Zowel het binnenwerk als afdekraampje zijn vervangen voor een nieuwe, de monteur zei Braun. Als je wilt kan ik wel een foto maken?RobertMe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:59:
[...]
Hoe was het AOP bij jou geplaatst? Hier is het een week of twee terug vervangen. Maar AOP bevindt zich in de woonkamer met een opbouwdoosje. Monteur had daarbij alleen "het binnenwerk" en afdekplaatje vervangen. Gevolg was een witte muur met een geel opbouwdoosje met vervolgens een witte afdekplaat... Na herhaaldelijk vragen op het community forum gisteren (eindelijk) een reactie dat nieuwe afspraak is ingepland om "het volledige AOP" te vervangen. Hoop dus dat ze dan (alleen) het doosje vervangen. I.p.v. dat dus een monteur voor niks komt omdat die het doosje / omhulsel niet doet/kan vervangen. Vandaar dus even de vraag of bij jou eventueel ook het doosje vervangen is en niet alleen het binnenwerk met dan indien nodig nieuw passend plaatje er op.
Oftewel, nee, hier geen opbouwdoos.
Voor welke toepassing?zunrob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:45:
Toch nog een vraag. Nu weet ik niet meer precies wat de waardes waren voor vervanging van het modem en AOP, maar wat is een acceptabele jitter?
- knip -
Voor nu niet per se een toepassing, maar als ik de Ookla app op mijn telefoon draai (of een ander device, draadloos verbonden) zie ik vaak 16 ms (of soms zelfs meer staan). Wat ik me herinner was dit jitter vroeger (dus voor vervanging modem en AOP) altijd 1 ms.
Dit lijkt me echter enigszins sterk, want hoezo zou een nieuw modem en nieuw AOP voor hogere jitter zorger?
Edit: Modem een uur geleden gestart, dit een tijd nadat het AOP was vervangen, en sindsdien op geen enkele frequentie een "uncorrectable" meer!
[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 09-03-2022 13:01 ]
Kan het zijn dat Ziggo bezig is klanten in fUPC om te zetten van DS-Lite naar Full Dual Stack? Een inlogger uit Amsterdam die hier voorheen binnen kwam met een CGNAT IPv4 adres van UPC komt nu binnen met een IPv4 adres van Chello.
@zunrob Een draadloze verbinding introduceert jitter afhankelijk van hoe druk het is op de band.
Afhankelijk van het hoeveelheid (en type) verkeer levert Ziggo momenteel wél modems die jitter issues kunnen geven.
Voor browsen op het internet is een hoge latency en een bak jitter vrijwel nooit een issue.
@Roetzen Yes, dat kan. Afaik stond dat in de planning voor maart.
Afhankelijk van het hoeveelheid (en type) verkeer levert Ziggo momenteel wél modems die jitter issues kunnen geven.
Voor browsen op het internet is een hoge latency en een bak jitter vrijwel nooit een issue.
- knip -
Maar die issues zijn met de connectbox toch? Ik heb sinds vorige week de nieuwe Ubee UBC1318ZG. Ben wel benieuwd wat andere mensen voor een jitter meten op hun Android device met dit modem?Raymond P schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:04:
@zunrob Een draadloze verbinding introduceert jitter afhankelijk van hoe druk het is op de band.
Dat klopt. Ik heb je geschiedenis verder niet gelezen.
Om iets zinnigs te zeggen over jitter zal je toch echt ook bedraad moeten meten, vooral omdat de Ubee geen accesspoint is.
fwiw: 3ms bedraad en op android 1 tot 35ms volgens Ookla en 21.1ms (gemiddeld) volgens Cloudflare
Om iets zinnigs te zeggen over jitter zal je toch echt ook bedraad moeten meten, vooral omdat de Ubee geen accesspoint is.
fwiw: 3ms bedraad en op android 1 tot 35ms volgens Ookla en 21.1ms (gemiddeld) volgens Cloudflare
- knip -
Ik heb mijn laptop bedraad met mijn eigen router verbonden (Ubee staat in bridge), maar kan op de laptop bij Ookla nergens de jitter vinden. Kijk ik op cloudfare (https://speed.cloudflare.com/) zie ik waardes tussen de 12 en 40 ms.Raymond P schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:15:
Dat klopt. Ik heb je geschiedenis verder niet gelezen.
Op de Android telefoon zie ik in de Ookla app wel jitter, en die zit soms op 3 ms (soms ook 1 ms) en soms veel hoger.
Ik heb de Ubee niet in bridge, gebruik de router functie, met een Aruba Instant On AP22 accesspoint.zunrob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:49:
[...]
Ik heb mijn laptop bedraad met mijn eigen router verbonden (Ubee staat in bridge), maar kan op de laptop bij Ookla nergens de jitter vinden. Kijk ik op cloudfare (https://speed.cloudflare.com/) zie ik waardes tussen de 12 en 40 ms.
Op de Android telefoon zie ik in de Ookla app wel jitter, en die zit soms op 3 ms (soms ook 1 ms) en soms veel hoger.
Op m'n Android (ook WiFi6) mobiel heb ik bij je cloudflare link 6.92ms jitter. En met Ookla app meestal 1 tot 2ms.
Ik ervaar dit als probleemloos.
-edit- als ik die cloudflare test wat vaker doe kom ik rond de 10ms
-edit- en op dit moment weer 2.02ms jitter bij cloudflare, alsof het roulette is daar.
[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 09-03-2022 17:08 ]
@zunrob Jitter is het verschil in latency tussen meerdere metingen. Ookla doet er 3, dat is een beetje weinig (wifi kan hoge pieken geven).
Cloudflare geeft uiteindelijk een gemiddelde afwijking over meerdere metingen.
Een jitter van 40ms bedraad op een lijn die verder niet belast is vind ik persoonlijk best wel hoog en zou problemen kunnen geven met bijvoorbeeld VOIP.
Cloudflare geeft uiteindelijk een gemiddelde afwijking over meerdere metingen.
Een jitter van 40ms bedraad op een lijn die verder niet belast is vind ik persoonlijk best wel hoog en zou problemen kunnen geven met bijvoorbeeld VOIP.
- knip -
Bedankt voor de antwoorden. De Cloudfare test draait in de browser, en mijn laptop is niet de nieuwste meer. Als ik eerst de test draai op mijn laptop vind ik een ping van 89 ms en een jitter van 35 ms. Draai ik de test daarna op een andere laptop is de ping 22.5 ms en jitter 12.4 ms. Deze metingen zijn overigens draadloos. Zal straks die andere laptop eens bedraad aansluiten.
[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 09-03-2022 14:07 ]
O, dit is raar. Brandde voor het vervangen van het AOP het DS lampje blauw, na het vervangen brandt de US blauw.
Betekent dit dat het slecht aangesloten is? En zou je dan niet met beide (DS en US) problemen verwachten?
Betekent dit dat het slecht aangesloten is? En zou je dan niet met beide (DS en US) problemen verwachten?
Gebruiksaanwijzig zegt: een blauw lampje bij DS of US betekent dat je slecht signaal hebt.Chris.nl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:38:
Gebruiksaanwijzing?
Maar als ik zo hiernaar kijk ziet het voor DS niet slecht uit. US laat niets zien van errors, maar lijkt me raar als DS wel goed is dat US slecht is... 5 uur bedrijfstijd.
:strip_exif()/f/image/yvt8pLbp1dhSbr4bIgNyVmwk.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Overigens, de eerste paar uur na vervanging van het AOP was het lampje wel gewoon groen. Heb het modem nu een minuut van de stroom gehaald, en nu is ie weer groen. Iemand een idee/verklaring wat er aan de hand is?
We wonen aan het einde van een doodlopende straat, dus allicht iets verder van een verdeelpunt (noem je dat zo?) af, maar dit heeft tot nu toe (niet met oude Cisco, en ook niet voor vervanging van AOP) problemen gegeven.
[ Voor 25% gewijzigd door zunrob op 09-03-2022 19:49 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic