Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo gisteravond Connectbox afgekoppeld en de Ubee UBC1318 aangesloten.
Plaatjes zeggen genoeg. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANPuvFTRyRGvNhs11Nd1h_2-Hk0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHwvfEFsLsB6dxyYhyrNY21U.jpg?f=fotoalbum_medium

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
SunnieNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Net mail gehad van Ziggo Sport gratis voor een jaar.
ESPN had ik al en de Film1 via een 'trucje' gekregen (alles achter de ? in de url van een van de andere links achter de url van de gratis film1 zetten). Als ik de url van Movies XL weet gok ik erop dat het trucje ook werkt met die link.
kan je dat trucje eens doorsturen?

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Harmen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:02:
[Afbeelding]
ook de ubee heeft bij mij de eerste 4 maanden wat issues gehad; maar dit is gelukkig met een softwareupdate verholpen.

sindsdien superstabiel! en dat op de 9e verdieping met de kabel buiten de gevel langs in een jaren 70 flat :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4xhAQ7s.png

Overigens lijkt cloudflare nu ook weer goed te gaan (maar voor hoelang..)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zq3qpic.png

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 18-02-2022 09:18 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
JoSchaap schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:16:
[...]

ook de ubee heeft bij mij de eerste 4 maanden wat issues gehad; maar dit is gelukkig met een softwareupdate verholpen.

sindsdien superstabiel! en dat op de 9e verdieping met de kabel buiten de gevel langs in een jaren 70 flat :D

[Afbeelding]

Overigens lijkt cloudflare nu ook weer goed te gaan (maar voor hoelang..)

[Afbeelding]
Mooie plaatjes inderdaad ;) En die van @Harmen ook.
Maar ik heb geen idee hoe of waarmee deze zijn gemaakt. En wat ik zie en hoe ik dat kan interpreteren.?
Kan jij of @Harmen dat mij kort toelichten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Smokeping, kan je op een linux machine installeren. Handig voor zulke doeleinden. Deze stuur een ping naar een opgegeven host. Hiermee kan je goed zien hoe variable de tijden waren bij een connectbox.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
MAdD schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:47:
[...]

kan je dat trucje eens doorsturen?
Stond al ergens genoemd..
Alles achter de ? van link A plakken achter het vraagteken van link B. Dat werkte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harmen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:59:
Smokeping, kan je op een linux machine installeren. Handig voor zulke doeleinden. Deze stuur een ping naar een opgegeven host. Hiermee kan je goed zien hoe variable de tijden waren bij een connectbox.
Perfect, ik ga eens kijken of ik het aan de gang krijg op een raspberrypi. Die heb ik toch nog liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris.nl schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Hoewel nog beperkt vergeleken met zo'n kastje.... Ik kan tegen m'n smart TV zeggen "kijk kanaal 1" of "kijk Ziggo Sport" (jij wellicht ook) en met een HHD erachter geplakt vrijwel onbeperkt opnemen / timeshiften / reclames doorspoelen.

Kans dat jij met een USB stick in jou TV het toch handig vindt om tijdens liniaire TV op pauze te kunnen drukken?
Ik kan een HDD op een van de USB poorten van de TV aansluiten en daarmee opnemen, Met een USB stick zou het niet gaan. Wat precies de mogelijkheden zijn weet ik niet, ik heb het nog nooit gebruikt. Spraakbesturing is er in elk geval niet en dat vind ik best zo.Ik hoef geen apparaat dat constant staat te luisteren...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:03:
[...]
Dat schreef ik, dat het voor jou via CI+ voldoende is v.w.b. mogelijkheden, maar dat hoeft voor menig ander helemaal niet het geval te zijn. Ik geef de voorkeur aan één klein (uit beeld geplaatst) kastje waarmee ik geen beperking hoef te hebben voor het TV kijken of andere interactieve diensten.
Als dat jouw voorkeur heeft, dan moet je het vooral op die manier doen
En nu heb ik ook wel een z.g. Smart TV, maar zo "smart" zijn deze helemaal niet en v.w.b. app support is het al helemaal dramatisch. En vroeg of laat worden al dit soort TV's alleen maar dommer i.p.v. "smarter" ;)
Dat is inderdaad wel een dingetje, :(
Jij haalt in één van je reacties aan dat je schermt met de hoge beeldkwaliteit via Ziggo DVB-C maar vervolgens neem je wel genoegen met de mindere beeldkwaliteit van NPO plus? Dat staat wat mij betreft lijnrecht tegenover elkaar en geeft aan dat beeldkwaliteit niet het allerbelangrijkste voor jou is, toch? ;)
Beeldkwaliteit is uiteraard niet het enige. Maar dat verandert niets aan mijn stelling dat DVB-C nu juist één van de sterke punten van Ziggo is, onder meer vanwege de beeldkwaliteit. Een ander punt wat voor mij meespeelt is dat ik liever niet meer dan één afstandsbediening heb. In het verleden, toen ik voor het eerst digitale TV had, had ik een los DVB-C kastje met eigen afstandsbediening. Dan ook nog een afstandsbediening voor de (VHS) video recorder en nog eentje voor de DVD speler. Ik heb geëxperimenteerd met zogenaamde universele afstandsbedieningen, maar dat was het ook niet. Er was altijd weer een functie die niet of niet goed werkte. Die TV van toen de en VHS recorder zijn al lang naar de recycling. De DVD speler heb ik nog wel, maar al jaren niet meer gebruikt.

Wat ik ook een probleem vind van die extra TV kastjes is dat we ons steeds meer afhankelijk maken van de providers. Het begon ooit met kabel TV. Daar sloot je eigen TV op aan en die TV was technisch precies hetzelfde als de TV waarop je vroeger een eigen antenne aansloot om het signaal zelf uit de ether te plukken. Met de digitale TV veranderde dat al een beetje, want de uitzendnorm op de kabel verschilt van die in de ether. DVB-C vs DVB-T. En die trend zet door. Je moet eigenlijk wel aan zo'n kastje van de provider, Als ik bij Ziggo weg ga of Ziggo stopt met DVB-C dan moet ik er ook aan.

En eigenlijk vind ik die ontwikkeling maar zozo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Net gebeld voor een jaarcontract de enige korting die ze kunnen geven is 9 maanden voor 58,50 ipv 68,50. Straks nog maar eens bellen want dat moet toch veel beter kunnen :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
hk12nl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:01:
Net gebeld voor een jaarcontract de enige korting die ze kunnen geven is 9 maanden voor 58,50 ipv 68,50. Straks nog maar eens bellen want dat moet toch veel beter kunnen :)
maximale korting (zeggen ze bij mij iig) is 6*20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meermarco schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:34:
[...]

maximale korting (zeggen ze bij mij iig) is 6*20 euro.
Dan valt er iig nog 30 euro meer te halen :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
hk12nl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:01:
Kennis had een goede aanbieding ivm bezoek aan huis van een "ziggo"verkoper.

Gebeld dat ik dat ook wel wilde. Kwam uit op 9 maanden 20 euro korting. (ca 54,-- => ca. 34,-- p/mnd)
Maar hangt natuurlijk af of je een alternatief hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Ron555 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Gebeld dat ik dat ook wel wilde. Kwam uit op 9 maanden 20 euro korting. (ca 54,-- => ca. 34,-- p/mnd)
Ik heb zeker een alternatief; glasvezel. Vorig jaar moest ik ook 2x bellen. Elk jaar komt het nog goed. En anders zien we het wel :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Hmm na 24 uur nog steeds geen espn2 enzo. Binnenkort maar bellen dan. Of meer mensen waar het lang duurt door vele aanvragen wellicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Ron555 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Hoppa. Tweede belletje is geslaagd. 9 maanden 20 euro korting. Totaal weer dezelfde korting als alle voorgaande jaren. Plus een aantal gratis pakketten nu dus ik zit nog wel een jaartje goed bij ziggo :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:09

rvk

hk12nl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:39:
[...]
Hoppa. Tweede belletje is geslaagd. 9 maanden 20 euro korting. Totaal weer dezelfde korting als alle voorgaande jaren. Plus een aantal gratis pakketten nu dus ik zit nog wel een jaartje goed bij ziggo :)
En heb je ook vodafone abo (en met een jaar verlengd)? Zoja, welke?

Handig om een beetje te weten hoe ver ze kunnen gaan wanneer het hier weer tijd wordt (had nu alleen 6mnd €20 korting incl. vodafone voor €11/mnd voor een jaar verlenging).

[ Voor 3% gewijzigd door rvk op 18-02-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
rvk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:07:
[...]

En heb je ook vodafone abo (en met een jaar verlengd)? Zoja, welke?

Handig om een beetje te weten hoe ver ze kunnen gaan wanneer het hier weer tijd wordt (had nu alleen 6mnd €20 korting incl. vodafone voor €11/mnd voor een jaar verlenging).
Nee met Vodafone niets gedaan.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Harmen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:02:
[Afbeelding]
Hier verder boven heb ik ook mijn afbeeldingen gepost waarbij ik slechts mijn modem even heb herstart. Dat had ook al tot betere waarden kunnen leiden, het patroon lijkt verdacht veel op die van mij, of had je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
SunnieNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Stond al ergens genoemd..
Alles achter de ? van link A plakken achter het vraagteken van link B. Dat werkte voor mij.
Staan het gedeelte voor het ? van link A en B ook ergens vermeld? Aardig wat pagina's doorgelezen, wellicht overheen gelezen maar niet kunnen vinden. Heb zelf de aanbieding van Film1 gekregen maar niet hele grote interesse in dat pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Hugo__Boss schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:40:
[...]

Staan het gedeelte voor het ? van link A en B ook ergens vermeld? Aardig wat pagina's doorgelezen, wellicht overheen gelezen maar niet kunnen vinden. Heb zelf de aanbieding van Film1 gekregen maar niet hele grote interesse in dat pakket.
Bij pepper heb je de links. Maar het vreemde is dat zelfs mijn ‘goede’ pakket nog steeds niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
HvB83 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Naast een lagere uploadsnelheid heeft coax ook een hogere latency. Dat laatste is niet alleen voor gamers interessant, maar ook voor een snappier gevoel tijdens het browsen.
Dat klopt. Er is naar ik weet een oplossing daarvoor in de maak. Een low latency versie van Docsis 3.1 maar dan moet Ziggo daar wel de benodigde licenties en apparatuur ervoor inkopen. Feit blijft dat coax passe is en je met glas toekomstbestendiger bent, maar ik vrees dat het nog decennia duurt voordat heel Nederland verglaast is.

https://www.cablelabs.com/technologies/low-latency-docsis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1RPEbuJVA-OdmA5xfgW8DRDmBs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8zZRbjIk3wndigcBvPmzaEK3.png?f=user_large

Als je je eigen modem regelmatig TCP-pingt op poort 443 dan gaat hij uiteindelijk dood (web interface werkt niet meer).

Dat is mooi, want dan blijft je internet prima werken, maar je latency gaat naar beneden, handig voor de fanatieke gamer :)

Dat deze conclusie klopt, is te zien in de grafiek, want op het einde gaat de latency weer omhoog (ra ra hoe komt dat).

Volgens mij zijn die witte vierkante gigabit modems met zo'n led rondom van mindere kwaliteit, om het voorzichtig uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
meermarco schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:21:
[...]

Bij pepper heb je de links. Maar het vreemde is dat zelfs mijn ‘goede’ pakket nog steeds niet werkt.
Top, ik ga het proberen, dank!

Wel een mail van Ziggo gehad? Ik moest via Mijn Ziggo ook even op Zenderaanbod ophalen klikken voordat het werkte.

[ Voor 18% gewijzigd door Hugo__Boss op 19-02-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
meermarco schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:21:
[...]

Waar is de link voor ESPN precies te vinden? Kan alleen Film1 terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Hugo__Boss schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:46:
[...]

Top, ik ga het proberen, dank!

Wel een mail van Ziggo gehad? Ik moest via Mijn Ziggo ook even op Zenderaanbod ophalen klikken voordat het werkte.
Waar precies ? Ik heb de mijn ziggo app. Maar zie niks qua ‘ophalen’.

Via webcare contact gehad. Nu weer een nieuwe bestelling. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
meermarco schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Waar precies ? Ik heb de mijn ziggo app. Maar zie niks qua ‘ophalen’.

Via webcare contact gehad. Nu weer een nieuwe bestelling. Ben benieuwd.
In de Mijn Ziggo omgeving kun je heel eenvoudig zelf het zenderaanbod ophalen. Bij producten en dan televisie, naar beneden scrollen en dan kies je de juiste smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Jordyz schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:37:
[...]

In de Mijn Ziggo omgeving kun je heel eenvoudig zelf het zenderaanbod ophalen. Bij producten en dan televisie, naar beneden scrollen en dan kies je de juiste smartcard.
Daar staat niks nog inderdaad. Bestelling staat ook nog steeds als in behandeling.

Via Twitter reactie. Opnieuw in orde gemaakt. Dilm1 sowieso niet. Denk dat ze toch kijken naar waar je ‘recht’ op hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door meermarco op 19-02-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
meermarco schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Daar staat niks nog inderdaad. Bestelling staat ook nog steeds als in behandeling.
Vreemd, in mijn geval was het nog geen uur voordat de bevestiging kwam en daarna als je inlogt in Mijn Ziggo zie je het pakket erbij staan. Moest inderdaad alleen bij iedere smartcard het zenderpakket ophalen terwijl de tv aan stond en na 30 seconden ofzo verdween de melding dat de zender gecodeerd was en kwam er beeld.

Wel slim van Ziggo, er is vast een doelgroep die ze zo vasthouden om in ieder geval met tv niet over te stappen naar glasvezel die denken ik blijf nog minstens een jaartje. Zou ik zelf ook doen, hier loopt ook inschrijving voor glasvezel maar eigenlijk bevalt het me nog prima. Hoewel ik wel de aansluiting zou willen hebben want uiteraard zal glasvezel meer toekomst hebben dan coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:11:
Wel slim van Ziggo, er is vast een doelgroep die ze zo vasthouden om in ieder geval met tv niet over te stappen naar glasvezel die denken ik blijf nog minstens een jaartje. Zou ik zelf ook doen, hier loopt ook inschrijving voor glasvezel maar eigenlijk bevalt het me nog prima. Hoewel ik wel de aansluiting zou willen hebben want uiteraard zal glasvezel meer toekomst hebben dan coax.
Zo zit ik er inderdaad ook in. Hier is Delta Fiber Nederland bezig met inschrijvingen. Mijn Tweakers hart zegt "ja doen". Maar als ik het totaalplaatje bekijk blijf ik toch bij Ziggo. DFN schijnt heel onduidelijk en vaag te zijn in oplevering en soms ook flink uit te lopen zonder dat ze aan informatievoorziening doen. En daarnaast vrees ik IPTV en uiteindelijk ontlopen de kosten elkaar niet veel. Nu 300/30 bij Ziggo voor ~65 (TV Start + Internet Complete). Bij Delta en Caiway is goedkoopste pakket IIRC (maar) 150/150 en tientje goedkoper en voor voor dezelfde ~65 krijg je 1000/1000 (Delta) of 500/500 (Caiway). Maar dat vind ik persoonlijk ook niet interessant. Ik red mij prima met de 300/30 en behoud dan liever DVB-C, IPv6 en bridge mode dan dat ik een lagere download met hogere upload heb voor een tientje minder of veel hogere down- en upload voor hetzelfde geld.

Een partij als Tweak over glasvezel vind ik dan wel interessant (maar die leveren niet over DFN netwerk). Daar krijg je Gigabit internet only voor €410 per jaar, oftewel 34,xx per maand (los per maand is 41,00). Voor dat prijsverschil van €30 kan zelfs Ziggo TV Start worden aangehouden (€28 p/m) en is het nog net zo duur als Ziggo TV + internet. Als een partij als E-Fiber, waar Tweak wel over levert, hier de interesse zou pijlen zou ik mij daarvoor dus weer wel inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
RobertMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Zo zit ik er inderdaad ook in. Hier is Delta Fiber Nederland bezig met inschrijvingen. Mijn Tweakers hart zegt "ja doen". Maar als ik het totaalplaatje bekijk blijf ik toch bij Ziggo. DFN schijnt heel onduidelijk en vaag te zijn in oplevering en soms ook flink uit te lopen zonder dat ze aan informatievoorziening doen. En daarnaast vrees ik IPTV en uiteindelijk ontlopen de kosten elkaar niet veel. Nu 300/30 bij Ziggo voor ~65 (TV Start + Internet Complete). Bij Delta en Caiway is goedkoopste pakket IIRC (maar) 150/150 en tientje goedkoper en voor voor dezelfde ~65 krijg je 1000/1000 (Delta) of 500/500 (Caiway). Maar dat vind ik persoonlijk ook niet interessant. Ik red mij prima met de 300/30 en behoud dan liever DVB-C, IPv6 en bridge mode dan dat ik een lagere download met hogere upload heb voor een tientje minder of veel hogere down- en upload voor hetzelfde geld.

Een partij als Tweak over glasvezel vind ik dan wel interessant (maar die leveren niet over DFN netwerk). Daar krijg je Gigabit internet only voor €410 per jaar, oftewel 34,xx per maand (los per maand is 41,00). Voor dat prijsverschil van €30 kan zelfs Ziggo TV Start worden aangehouden (€28 p/m) en is het nog net zo duur als Ziggo TV + internet. Als een partij als E-Fiber, waar Tweak wel over levert, hier de interesse zou pijlen zou ik mij daarvoor dus weer wel inschrijven.
Ik had ongeveer hetzelfde. Ik wilde wel eens glasvezel proberen (ligt hier al in de meterkast) maar ik ben bij ziggo tot zover het goedkoopste uit (met jaarlijkse korting en extra pakketten) dus toch maar weer een jaartje verlengt 😄

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Ik had ongeveer hetzelfde. Ik wilde wel eens glasvezel proberen (ligt hier al in de meterkast) maar ik ben bij ziggo tot zover het goedkoopste uit (met jaarlijkse korting en extra pakketten) dus toch maar weer een jaartje verlengt 😄
offtopic:
Ding hier is dus dat Delta Fiber Nederland het alleen aansluit als je ook een abo neemt bij een van de providers (Delta, Caiway of Online.nl). Doe je nu niet mee en wil je het later toch hebben rekenen ze weer aansluitkosten, á €790 of iets dergelijks. Doe je mee aan de inschrijving dan is het weer wel gratis. Dus het enige "verleidelijke" is om dan maar mee te doen met de goedkoopste optie die er is (Caiway internet only, eerste 6 maanden €35, daarna €44,50). Maar dat geeft weer een gevoel van het alleen maar doen op basis van FOMO.
En daarnaast heeft DFN ook nog eens een drempel van 35%. Dus voor hetzelfde geldt komt het er niet eens omdat de drempel niet gehaald wordt. En daarnaast las ik ook weer over projecten waar de drempel gehaald is en DFN aan het "ruziën" is met de gemeente omtrent vergunningen, terwijl E-Fiber daar intussen weer wel al daadwerkelijk aan het graven is.
"Stiekem" hoop ik intussen eigenlijk dus ook dat DFN mislukt maar later iemand anders het wel op pakt. Dus bv E-Fiber met met een Tweak als aanbieder. Maarja, grote kans dat als DFN tot de conclusie komt dat het animo er niet is dat een andere partij ook niet zal beginnen eraan.

Iets meer ontopic. Intussen wel weer wat stappen aan het nemen met Ziggo. Gisteren een acount aangemaakt bij CheapConnect voor VOIP. Met €9 per jaar natuurlijk veel goedkoper dan Ziggo's €2,50 p/m voor telefonie. En daarnaast rekent CheapConnect geen starttarief (€0,14 bij Ziggo) en zijn de belminuten veel goedkoper (€0,023 naar vast en €0,05 naar mobiel, vs Ziggo die altijd €0,14 rekenen).
En als de nummerportering geaccepteerd is ook maar eens een belletje naar Ziggo doen. Ten eerste om te bevestigen dat telefonie uit het pakket is en dus €2,50 "besparing". En daarnaast ook eens babbelen over dat DFN hier bezig is en het eerste jaar echt veel goedkoper is. Oftewel: eens kijken om ook die €20 korting voor 9 maanden los te peuteren. Zouden ze wel mogen doen voor iemand die al 20 jaar klant is en nog nooit korting of een gratis pakket heeft gehad.

En daarnaast een tijdje terug hier een vraag gesteld over de Ubee UBC1318 die ik recentelijk heb ontvangen (op aanvraag voor IPv6, ter vervanging van antieke Cisco modem only) en "blauw DS ledje op brand". Oorzaak daarvan zit schijnbaar in storing, dat ik intussen ook uit de interface van het modem heb gehaald. Na contact via het community forum afgelopen weekend heeft Ziggo daarvoor al een nieuwe splitter en kabel gestuurd, en maandag komt een monteur het AOP vervangen.

Dus intussen wel heel wat jaren "achterstallig onderhoud" op dit gebied aan het wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Zo zit ik er inderdaad ook in. Hier is Delta Fiber Nederland bezig met inschrijvingen. Mijn Tweakers hart zegt "ja doen". Maar als ik het totaalplaatje bekijk blijf ik toch bij Ziggo. DFN schijnt heel onduidelijk en vaag te zijn in oplevering en soms ook flink uit te lopen zonder dat ze aan informatievoorziening doen.
Ik zit met hetzelfde. Ik ben helemaal niet zo ontevreden over Ziggo. maar ja glasvezel is wel de toekomst en nu is de aanleg "gratis". Als ik het later alsnog hebben wil kost het €650. Dus ik heb mij ingeschreven voor het goedkoopste abonnement voor een jaar. Dat is goedkoper dan die €650. En dan houd ik voorlopig Ziggo ook nog maar aan. Dan maar een jaartje dubbele kosten en en aan het eind van dat jaar zie ik wel wie ik houd. Goede kans dat het toch weer Ziggo wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Die afweging van nog geen glasvezel en door delta dit wel te nemen voor een jaartje snap ik volledig. Doen veel mensen om mij heen ook. Ik ben in dat opzicht blij dat ik al glasvezel in de kast heb liggen :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Roetzen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Ik zit met hetzelfde. Ik ben helemaal niet zo ontevreden over Ziggo. maar ja glasvezel is wel de toekomst en nu is de aanleg "gratis". Als ik het later alsnog hebben wil kost het €650. Dus ik heb mij ingeschreven voor het goedkoopste abonnement voor een jaar. Dat is goedkoper dan die €650. En dan houd ik voorlopig Ziggo ook nog maar aan. Dan maar een jaartje dubbele kosten en en aan het eind van dat jaar zie ik wel wie ik houd. Goede kans dat het toch weer Ziggo wordt.
Daar hebben ze hier ook mee gedreigd toen ze glasvezel gingen aanleggen.
Uiteindelijk was er te weinig belangstelling en hebben ze besloten om bij iedereen standaard glasvezel naar binnen te leggen. Dus zonder over te gaan op glasvezel toch die aansluiting in huis en nog steeds tevreden over Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jordyz schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Daar hebben ze hier ook mee gedreigd toen ze glasvezel gingen aanleggen.
Uiteindelijk was er te weinig belangstelling en hebben ze besloten om bij iedereen standaard glasvezel naar binnen te leggen. Dus zonder over te gaan op glasvezel toch die aansluiting in huis en nog steeds tevreden over Ziggo.
Gaat wel offtopic, maar zal ook wel zwaar afhankelijk zijn van wie het aanlegt (KPN, T-Mobile, Delta Fiber Nederland, E-Fiber, ...) en de dichtheid / bebouwing. In een stad of "compact" dorp waar je meteen huis na huis kunt aansluiten is het natuurlijk stukken goedkoper dan een of ander dorpje of gehucht met alleen maar "grote woningen" / "vroegere boerderijen" waar je op 100m maar 3 of 4 huizen hebt. En dus "een straat aansluiten" maar een stuk of 20 - 40 woningen zijn. Terwijl je in een stad over dezelfde afstand misschien wel 100 woningen aansluit. Voor de partij die het aanlegt is het anders een hele dure investering die ze wellicht nooit meer terugverdienen. En als ze het alvast aanleggen, gratis, verlaagd dat natuurlijk enorm de barrière voor de (toekomstige) bewoners om alsnog over te stappen. Als ze een heel dorp / wijk / stad aansluiten kost dat misschien €100 om een woning meer of minder aan te sluiten (kabel schieten en binnen afwerken). Terwijl als het later gedaan moet worden er veel meer werk bij komt kijken en dus de aansluitkosten €650+ voor de klant zijn. Die wat de kabel legt kan dan dus best besluiten dat ze liever die €100 investeren per huishouden om het wel aan te leggen en later een klant ervoor terug te krijgen dan nooit die klant te krijgen omdat die de aansluitkosten niet kan/wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
Roetzen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Ben ook tevreden Ziggo gebruiker sinds jaar en dag. Pas geleden nog overgestapt op GigaNet.

Wat glasvezel betreft heeft EuroFiber pas geleden een paar bedrijfspanden in de buurt aangesloten. Nu begint e-Fiber met aanleg voor particulieren. Ik heb de folder al in de bus gehad en had een kleine week tijd om te beslissen. Ik ben echter niet zo gediend van dit soort koppel-verkooppraktijken. Als ik een glasvezel aansluiting wil, dan moet ik vooralsnog gedwongen overstappen, of ik moet later €450 dokken. Voelt als chantage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Masimo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:34:
Ik ben echter niet zo gediend van dit soort koppel-verkooppraktijken. Als ik een glasvezel aansluiting wil, dan moet ik vooralsnog gedwongen overstappen, of ik moet later €450 dokken. Voelt als chantage.
Mwa, vind ik persoonlijk niet zo heel gek? Op de een of andere manier zal de beheerder van het netwerk de onkosten voor het aanleggen er uit moeten halen. Als ze een hele "regio" (dorp / wijk / stad) in een keer doen zijn die kosten per huishouden natuurlijk niet zo hoog omdat ze maar 1x de straat open hoeven te trekken. Ze hebben dus veel "vaste" kosten voor bv het open trekken van de straat, en de "variabele" kosten per huishouden (schieten van de vezel naar het huis en binnenshuis afmonteren). Hoe meer mensen mee doen des te goedkoper het relatief gezien is om het aan te leggen omdat de kosten voor het open trekken van de straat door meer man gedeeld zijn, de monteur die bv de glasvezel binnenshuis af monteert van huis naar huis kan gaan etc. Die kosten worden in dat geval dus gedragen door de beheerder van het netwerk. Wil jij later glasvezel laten aanleggen dan zal iemand moeten komen (= "voorrijkosten") die met een beetje geluk de kabel die al in de straat voor jouw huis klaar ligt naar binnen moet schieten. Een ander monteur moet langs komen (= wederom "voorrijkosten") om de kabel aan te af te monteren binnenshuis, etc.. Als je dus later glasvezel wilt laten aanleggen zijn de kosten dus gewoon vele malen hoger. En blijkbaar wil de beheerder dan niet voor die kosten opdraaien en zullen ze het drijfveer gebruiken om je meteen een abonnement af te laten sluiten.

Overigens ben je ook niet gedwongen om over te stappen. Niemand houd je tegen om een jaarcontract af te sluiten en daarna weer op te zeggen. Met €450 aan installatiekosten wellicht niet heel interessant (denk dat er weinig aanbieders zijn die (substantieel) goedkoper zijn, mogelijk zelfs alleen Tweak internet only, als je meteen voor een jaar betaald kost die €410 i.p.v. €41 per maand). Maar "in mijn geval", met Delta Fiber Nederland, zijn die aansluitkosten al €7xx. Dus als ik dan een jaar lang het goedkoopste pakket van Caiway afneem (internet only, €477 het eerste jaar) zou ik mij ruim 200, tot 300 euro "besparen" op de installatiekosten mocht ik later alsnog glasvezel willen afnemen over het netwerk van DFN.

Overigens verwacht ik dat Ziggo op termijn ook vast wel dat laatste stukje glasvezel gaat leggen, of desnoods hier en daar kleinere glasvezelboeren over neemt. Uiteraard geen KPN, en T-Mobile is natuurlijk al het oude Vodafone netwerk. Maar wellicht wel een DFN die ook "maar" van een investeringspartij zijn, of een e-fiber die denk ik redelijk onafhankelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alhoewel een oligopolie zeker niet zaligmakend is, creëer je door mee te doen met zo'n glasvezel 'aanbieding' wel meer keus voor je zelf. Zeker als je verwacht nog wel een tijdje op je huidige adres te blijven wonen.

Ik denk dat ik wel mee zou doen als het hier eindelijk zou worden aangeboden. Ook al is dat eerste jaar duur ivm de aansluitkosten.

Nu kun je geen kant op en betaal je altijd de hoofdprijs tenzij je genoegen wilt nemen met ADSL...

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 19-02-2022 22:11 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:48
Hier ook caiway 150/150 aangevraagd om aan glasvezel te komen. Scheelt in mijn geval nogal wat tov de 100/30 zakelijk die ik nu heb.

Twijfel aan het TV platform van Caiway, dus mogelijk houd ik Ziggo ernaast voor televisie.

Met nieuwe Ubee modem bevalt Ziggo me op zich prima, moet alleen nog een nieuw AOP (nu 4G storing op hoogste 2 downstream kanalen).

Gaat mij niet eens om kabel vs glas, maar vooral om keuze... alternatief is 4Mbit ADSL.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Hier zit ik prima met Ziggo.

Ik betaal nu €50 per maand voor Ziggo én Vodafone gecombineerd: €32,50 voor 50/20 Mb internet en €17,50 voor 35 GB mobiel (normaal 25 GB, 10 GB extra gekregen via klantenservice).

Bovenstaande is voldoende voor mij (alleenstaand en geen grootverbruiker: m'n Xbox games download ik wel als ik lig te slapen).

De service van Ziggo vind ik over het algemeen ook vele malen beter dan die van KPN (eigen ervaring).

Ik zou met mijn huidige pakket en ervaring niet snel overstappen op KPN.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeffrey87 op 20-02-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Mijn extra tv pakketten blijven blijkbaar hangen in het proces omdat er een NEXT onderweg is. Als ik die geactiveerd heb zouden de tv pakketten er ook moeten komen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen donderdag Ubee UBC1318ZG aangesloten, werkt tot voorkort prima!
Echter kom ik vanmorgen (7:00) beneden, geen internet. :?
Webinterface onbereikbaar, na een powercycle was er weer internet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2022-02-21 07:05:24 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:35 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:32 notice  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1970-01-01 00:00:27 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:21 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:27 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:21 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2022-02-21 06:05:41 critical    Resetting the cable modem due to docsDevResetNow
1970-01-01 00:00:28 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:43 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:22 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:48 critical    DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:43 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:23 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:01:
[...]

En blijkbaar wil de beheerder dan niet voor die kosten opdraaien en zullen ze het drijfveer gebruiken om je meteen een abonnement af te laten sluiten.
ik ben blij dat KPN het hier gewoon gratis heeft aangelegd. Ligt mooi in de meterkast te wachten tot ik er iets mee wil doen. Ik kan het nu wel gebruiken als argument voor korting bij Ziggo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Harmen schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:40:
Webinterface onbereikbaar, na een powercycle was er weer internet. Iemand een idee wat dit kan zijn?

...
Is het een modem dat je van ziggo hebt ontvangen of van iemand anders overgenomen ?
Misschien een hikje door de storm "Franklin" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gisteren vlogen mijn UPS'en kortstondig aan vanwege instabiele stroomtoevoer (lampen knipperden).

Misschien dat de Ubee of Ziggo daar last van had?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2022-02-21 07:05:24 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:35 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:32 notice  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2022-02-21 06:05:41 critical    Resetting the cable modem due to docsDevResetNow
1970-01-01 00:00:28 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:22 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:48 critical    DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:01:5c:b4:24:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
1970-01-01 00:00:23 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=0c:b9:37:2e:19:e6;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Dat kan van alles zijn; de logs zeggen echter niet veel, signaalwaardes wel :)
toen ik dit had bleek dat er een update uit was die niet juist installeerde.

Als dit eenmalig is zou ik er niet teveel tijd aan spenderen; blijft het voorkomen dan zou ik inderdaad eens contact opnemen met de klantenservice om de waardes te controleren.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Signaal waardes zijn prima, lampjes waren ook normaal, 4x groen en 1x blauw. Hopelijk was het eenmalig. Heb dit niet graag in het weekend, dan maken de kids ons wakker. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13
Al jaren tevreden over Ziggo (10 jaar) en eigenlijk nooit last van storingen gehad.

Waar ik me de laatste tijd wel kapot aan irriteer zijn de werkzaamheden die plaatsvinden. Nu woon ik dan wel in een nieuwbouwwijk dus ergens snap ik het wel, alleen de tijdsspanne waarin ze het doen irriteert me enorm.
Dit is namelijk niet altijd snachts maar ook regelmatig op de dag, zoals vandaag tussen 1300-1700.

Ja ze kondigen het aan maar wanneer er kinderen zijn kan je niet zo even buiten de deur een halve middag ergens anders gaan werken. Hotspot niet ideaal, aangezien er weinig tot geen bereik is in de huizen tegenwoordig.

Doe de werkzaamheden lekker snachts, ik werk zelf 100% vanuit huis en dan voor de 3e of 4e keer werkzaamheden in een hele korte periode begint me wel echt serieus te irriteren.

[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 21-02-2022 14:36 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sjorremans Als je niet tevreden bent dan kun je toch overstappen naar iets anders? Zeker in nieuwbouwwijken is er vaak glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
meermarco schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:46:
Mijn extra tv pakketten blijven blijkbaar hangen in het proces omdat er een NEXT onderweg is. Als ik die geactiveerd heb zouden de tv pakketten er ook moeten komen 👍
NEXT aangesloten, en de extra TV zenders zijn inderdaad geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
W1ck1e schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:14:
Naar aanleiding van onderstaande reactie:
nu al de factuur voor februari/maart ontvangen is inderdaad voorbarig.
hardware-lover schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:19:
Je krijgt die factuur voor de volgende maand nu al?

Factureren en afschrijven gebeurd hier toch echt steevast tegen het einde van de maand en niet eerder.
zo ziet het er nu uit (begin januari overgestapt). Januari is een dubbele rekening voor jan en feb, Februari is voor 1 t/m 31 maart, wat dus al half februari afgeschreven is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eQ_5AaI7b8rrvDreowP8YeB3no=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6qJUm09xwuU5lZImI0Id23R.png?f=fotoalbum_large

ik vind het ook vreemd. zal straks op een rustig moment es kijken of ik de klantenservice kan bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
habermas schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:44:
[...]

[...]

zo ziet het er nu uit (begin januari overgestapt). Januari is een dubbele rekening voor jan en feb, Februari is voor 1 t/m 31 maart, wat dus al half februari afgeschreven is...

[Afbeelding]

ik vind het ook vreemd. zal straks op een rustig moment es kijken of ik de klantenservice kan bereiken
Wat staat er in de specificatie ?
Dit is mijn status:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymvpzvoUCjoyhNLQIB1xg3aYKm0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3yY6Mx2Tg2wDVvnsi8OwBiTU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 22-02-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
W1ck1e schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:56:
[...]
Wat staat er in de specificatie ?
Januari:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYrG4BE7fApPi8ntVqYQKVqBRe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I2taCCy3kBr7maWY4ck6MSXf.png?f=fotoalbum_large

Februari:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWGHcryf_q-Am2i3zhn5JjAOjNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sgn3nSmFnNruF7EEhQ0ZVddW.png?f=fotoalbum_large

(Ik heb een korting voor de eerste zes maanden, waarbij ik 29,95 p/m betaal)

[ Voor 4% gewijzigd door habermas op 22-02-2022 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@habermas In je eerst post over dit onderwerp vroeg je " ...
Is dit hoe Ziggo normaal gesproken factureert? Zijn jullie ook al tot eind maart afgeschreven? Ik vind het een beetje voorbarig eerlijk gezegd :)"
Als pas gisteren de factuur is betaald dan valt het nog wel mee.Een week voor het eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
jongetje schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:27:
@sjorremans Als je niet tevreden bent dan kun je toch overstappen naar iets anders? Zeker in nieuwbouwwijken is er vaak glasvezel.
Dit lost natuurlijk niks op, want ook glasvezel is niet vrij van onderhoud. Het is gewoon even een irritatie, die waarschijnlijk een maand later er niet meer is omdat dan de meeste werkzaamheden weer even voor X jaar zijn gedaan.

Ik weet uiteraard niet exact de redenen, maar het is wel zo dat voor nacht werkzaamheden vergunningen nodig zijn van de gemeente, en dan zit je ook nog eens met onder aannemers die beschikbaar moeten zijn in de nacht en uiteraard zal het invloed hebben op het tarief dat betaald wordt. Er zijn dus wel wat variabelen waarom iets wel of niet in de nacht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SirMemeAlot De enige keer dat ik overdag onderhoud had was vanwege het vervangen van de versterkers en splitters in de kasten vanwege Giganet.
Verder kan ik me niet voorstellen dat er onderhoud nodig is waarbij je verbinding overdag enkele uren niet beschikbaar is. En weet niet waarvoor (los van graafwerkzaamheden) er een vergunning nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als je nieuwbouw woont kan ik me indenken dat er alleen overdag een nieuwe straat aangekoppeld kan worden, en dit irritant wordt als het om een paar blokken gaat.

An sich doet Ziggo/Vodafone niet moeilijk over 50GB bundels uitdelen om werkzaamheden uit te zingen. Maar als je binnenshuis slechte 4/5G ontvangst hebt en een paar koters ivm gebrek aan internet om je heen staan te dansen, terwijl je moet thuiswerken..... Tja, dan krijg je er gewoon spijt van dat je je kinderen hebt leren lopen en praten en bedenkingen over je abonnement.

Als ik de beste man was zou ik ook even spuien 🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Chris.nl schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:27:
An sich doet Ziggo/Vodafone niet moeilijk over 50GB bundels uitdelen om werkzaamheden uit te zingen.
Daar heb je in de praktijk alleen niks aan.

Je telefoon is inderdaad in te stellen als hotspot, maar de tijd dat je maar met één apparaat (in de buurt van je telefoon) op internet moet is voorbij.

Alle "smart" zaken in je huis zijn verbonden met je thuisnetwerk. Al je computers, tablets, telefoons, horloges, mediaspelers, tv's, smart home hubs, speakers, receivers, ...

Alleen op 1 telefoon en 1 of 2 (werk/school) laptops internet is een doekje tegen het bloeden.

Daarbij... als je thuis Ziggo hebt, en geen Vodafone telefoon, dan heb je er niks aan. Of, toen wij het nodig hadden, geen Ziggo internet thuis ivm kapotte CB, 2 KPN werktelefoons thuis, en een Vodafone telefoon op school: kansloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:10
Gadget Freak schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Daar heb je in de praktijk alleen niks aan.

Je telefoon is inderdaad in te stellen als hotspot, maar de tijd dat je maar met één apparaat (in de buurt van je telefoon) op internet moet is voorbij.

Alle "smart" zaken in je huis zijn verbonden met je thuisnetwerk. Al je computers, tablets, telefoons, horloges, mediaspelers, tv's, smart home hubs, speakers, receivers, ...

Alleen op 1 telefoon en 1 of 2 (werk/school) laptops internet is een doekje tegen het bloeden.

Daarbij... als je thuis Ziggo hebt, en geen Vodafone telefoon, dan heb je er niks aan. Of, toen wij het nodig hadden, geen Ziggo internet thuis ivm kapotte CB, 2 KPN werktelefoons thuis, en een Vodafone telefoon op school: kansloos.
Waarom zo negatief? Het is toch ook letterlijk een doekje tegen het bloeden, er is onderhoud bezig in de wijk. Ze kunnen ook geen doekje bieden, heb je dat dan liever?

Het is inderdaad handig als je hierdoor net wel even thuis kan blijven werken of je kind via de tablet wel even naar Netflix kan laten kijken. Maar het gaat niet je volledige thuisnetwerk overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
Jeetje wat kan ik verdrietig worden van Ziggo.
Gesprekken van meer dan een half uur met beloofde acties waar weken later gewoon blijkt dat Ziggo niet eens een log van die gesprekken heeft.

Zojuist de afdeling opzeggingen aan de lijn om te zien of ik het probleem niet een heel stuk makkelijker voor hun kan maken, is er na 5 minuten in de wacht staan wéér een Connectbox onderweg. En dat direct na de melding dat ik dat te allen tijde wil vermijden.

Ik heb nu maar een visje uitgegooid bij Ziggo community in de hoop dat iemand daar mij een Ubee of soortgelijks toe kan sturen zodat ik ook normaal een gesprek kan voeren met de klantenservice.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat is momenteel de snelste manier om aan een Ubee 1318 modem te komen?
Klant van mij heeft problemen met de CB Giga, maar Ziggo wil geen 1318 opsturen, 'want dat is een zakelijk modem'. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Grappig, de helpdesk scheept jullie af met een connectbox. Standaard policy.
Echter als je via Ziggo Community een topic aanmaakt en alle troubleshooting stappen doorloopt maak je kans. Been there done that, onstabiele verbinding, nieuwe splitters, kabels en AOP. Op het einde gevraagd om een Ubee aangezien deze stukken zuiniger is. Tot op heden bevalt hij prima. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:13:
Wat is momenteel de snelste manier om aan een Ubee 1318 modem te komen?
Je kan tegenwoordig ook zelf een FRITZ!Box kopen.
Moet die wel aan je eisen voldoen.

Ik heb de "Ubee 1318" hoop opgegeven en je kan mijn uitgebreide productreview: AVM FRITZ!Box 6690 Cable review door DJMaze lezen.
Of de goedkopere pricewatch: AVM FRITZ!Box 6660 Cable

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 22-02-2022 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13
Chris.nl schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:27:
Als je nieuwbouw woont kan ik me indenken dat er alleen overdag een nieuwe straat aangekoppeld kan worden, en dit irritant wordt als het om een paar blokken gaat.

An sich doet Ziggo/Vodafone niet moeilijk over 50GB bundels uitdelen om werkzaamheden uit te zingen. Maar als je binnenshuis slechte 4/5G ontvangst hebt en een paar koters ivm gebrek aan internet om je heen staan te dansen, terwijl je moet thuiswerken..... Tja, dan krijg je er gewoon spijt van dat je je kinderen hebt leren lopen en praten en bedenkingen over je abonnement.

Als ik de beste man was zou ik ook even spuien 🤬
Het is verschrikkelijk, toen ik in de auto op terug weg van school vertelde dat internet er even uit lag, was het net of de wereld verging _O- :')
En nee, vroeger telt uiteraard niet maar ik vind het soms echt wel heel erg om te zien hoe afhankelijk ze daar van zijn geworden...

Maar goed, dat geldt ook een beetje voor mezelf want zonder internet valt er voor mij ook niet te werken. De irritatie komt dan puur voort uit voor een 2e tot 3e keer werkzaamheden midden op de dag, onlangs nog werkzaamheden midden op de dag aan het stroomnet gehad en onlangs ook nog een stroomstoring van 4-5 uur gehad.

Dat allemaal in een korte periode terwijl ik alle dagen vanuit huis werk, kwam er gisteren allemaal een soort van uit denk ik :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DJMaze schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Je kan tegenwoordig ook zelf een FRITZ!Box kopen.
Moet die wel aan je eisen voldoen.

Ik heb de "Ubee 1318" hoop opgegeven en je kan mijn uitgebreide productreview: AVM FRITZ!Box 6690 Cable review door DJMaze lezen.
Of de goedkopere pricewatch: AVM FRITZ!Box 6660 Cable
Dankje, dat weet ik inderdaad en heb ik de klant ook aangeboden als alternatief. Vooralsnog blijft de klant bij haar principes en vindt (terecht) dat Ziggo gewoon een goed werkend modem moet leveren.
We gaan even kijken of een topic op de community wat oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auriso
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-08-2023
Hallo,

Ben niet helemaal zeker of dit hier thuis hoort maar ik doe een gooi... Ik overweeg de overstap naar Giganet en Mediabox NEXT voor de volgende doelen:
  1. Snellere internet verbinding (down+up) met WiFi6 (802.11ax)
  2. 4K televisie kijken op één van de 2 TV's
  3. Geen lelijk kastje of kabel bij 2e TV
Een paar keer telefonisch contact gehad met Ziggo klantenservice maar ik kom er niet uit. Hopelijk is hier iemand die kan beoordelen en adviseren.
We hebben momenteel een redelijk complexe installatie met alle kabels netjes weggewerkt in de muren waarvan in de bijlage de huidige en verwachte installatie uitgetekend. Concreet zijn de vragen:
  1. De media connect box is in principe overbodig. Deze biedt geen Wifi6 optie. Kan deze er tussenuit of is deze verplicht? En indien verplicht. Kan deze ook in Bridge modus gezet worden door ZIGGO?
  2. één TV gaat werken via de Mediabox Next i.v.m. 4K tv. de andere hangt ergens aan de muur en ik heb geen ruimte voor een kastje. De 2e tv zou ik dus eigenlijk op de bestaande COAX/CI+ combo willen gebruiken.
  3. Klopt het HDMI bekabelingsschema voor TV #1? Met name de aansluiting van de Mediabox Next is zorgelijk.
Alvast bedankt!

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90al2WNUkQejU2pYrN0tjOf12bY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w0hjBWgbGbYL36stzNOUK8Fi.png?f=fotoalbum_large

Verwachte situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6FzyQP3-i4vuEweIP5hACk0F7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/joLOuTio8HN76RsC33f27QGv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:19
@Auriso, de Mediabox NEXT heeft ook Coax nodig. Daarnaast kun je alle 4K uitzendingen, die via DVB-C worden uitgezonden ook via CI+ ontvangen.

[ Voor 49% gewijzigd door Groentjuh op 23-02-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Auriso, u gaat de mist in met de aansluiting van de Next. Deze dient op coax en internet aangesloten te worden voor een volledige werking.

edit: wat @Groentjuh ook al schrijft ;)

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2022 15:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
@Auriso De connectbox gaat met een splitter op je AOP, deze laatste zal ook geüpgrade moeten worden. Verder heb je sowieso een modem nodig, de connectbox (modem/router) kan in bridge-modus met als je huidige Ubee. Eventueel zou je een geschikt eigen modem aan kunnen schaffen, op het ogenblik levert alleen AVM deze in de vorm van de Fritz!Box 6690.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
hcQd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:05:
Eventueel zou je een geschikt eigen modem aan kunnen schaffen, op het ogenblik levert alleen AVM deze in de vorm van de Fritz!Box 6690.
Of de FRITZ!Box 6660.

[ Voor 28% gewijzigd door Jeffrey87 op 23-02-2022 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@Auriso
Vergeet de Next, gebruik gewoon CI+ voor live tv, en de Ziggo Go app op je Apple TV 4K voor terugkijken.

[edit]
O ja, sluit je ATV aan op je receiver, dan ben je niet afhankelijk van je tv als het gaat om bv Dolby Atmos ondersteuning, deze en andere HD audio formaten hebben namelijk eARC nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door Gadget Freak op 23-02-2022 17:12 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Auriso wat heb je en wat moet je nog kopen?
Als je nog een tweede TV moet kopen of als deze DVB-via-IP ondersteunt, dan kan je beter een FRITZ!Box aanschaffen.
In mijn review over 6690 staan de voor en nadelen van deze setup.

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 23-02-2022 17:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag maar eens gebeld met Ziggo wat ze kunnen bieden aan een 20 jarige klant.

Uiteindelijk dus niet veel buiten het standaard verhaal.
  • Glasvezel aanleg => standaard praatje dat hun netwerk ook voor 96% uit glasvezel bestaat
  • Upload snelheid => heb je dat echt nodig? + half jaar geleden heb ik gehoord dat ze dit binnen 4 jaar gaan aanpakken, dus nu nog maar 3,5 jaar *O*
  • Bestaand abo Alles in één Plus => "Wat denkt u van 300 Mbit/s upload" => dat heb ik nu al?! => Oh, systeem zegt 120/12 (dat zal het inderdaad wel zijn geweest ten tijde dat dat pakjet er uit ging).
  • Meteen aangegeven dat TV nu matcht met TV Start => Psst, Mediabox Next lenen? Of CI+ met super awesome nieuwe interface en 4K ondersteuning? (Sure, als het niks extra kost, zal wel in doos blijven heb nog drie oude smartcards op naam staan)
  • Aanbod van €20 korting voor 6 maanden => anderen krijgen 9 maanden?! => Helaas, kan ik niet. Anders wordt ik ontslagen. Mag ik alleen bij klanten die veel klachten hebben => dus zelfs niet bij iemand die 20 jaar klant is? => Nee
  • €20 korting is hetzelfde als wat nieuwe klanten krijgen => nee, die betalen €39? €63 - €20 = €43
  • ESPN of Ziggo Sport 12 maanden gratis? => Kan Movies & Series ook? => Check
  • Hoe is het (wifi) bereik => helemaal prima, zelf geregeld
  • Combideal Vodafone? => Nee, betalen bij Simyo €7 per maand, veel goedkoper
  • Oh, ik zie dat je een Ubee hebt, die zal dan vervangen worden door een wit modem => Die Ubee heb ik van december helemaal nieuw?! Ik hoef geen Gigabox. Maar jullie, voor consumenten, mogen die niet aanbieden. Wordt alleen voor zakelijk gedaan => Ow... Ja, ik ken alleen de Gigabox
Oftewel:
€20 korting voor 6 maanden ("9 maanden mag ik echt echt niet")
Mediabox Next (met super awesome afstandsbediening waartegen je kunt praten)
Movies & Series XL jaar lang

Toen die op het einde aangaf dat het kan zijn dat ik nog een enquête krijg over hem en of ik hem een 10 wou geven heb ik nog maar eens de 9 maanden korting aangehaald. Maar dan had hij toch nog liever een lagere score in enquête dan ontslag door 9 maanden korting te geven :+

En ja, het was een echte verkoper. Glasvezel praatje klaar. Het verhaaltje m.b.t. Mediabox Next waartegen je kunt praten. CI+ module met nieuwe software, nieuwe interface, 4K. Etc etc. Ik belde gewoon voor korting, de rest van het verhaal kon mij gestolen worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
DJMaze schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:26:
@Auriso wat heb je en wat moet je nog kopen?
Als je nog een tweede TV moet kopen of als deze DVB-via-IP ondersteunt, dan kan je beter een FRITZ!Box aanschaffen.
In mijn review over 6690 staan de voor en nadelen van deze setup.
Volgens mij doet alleen Panasonic DVB-over-IP, ik ben nog niets tegenkomen voor LG of Samsung helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:54:
CI+ module met nieuwe software, nieuwe interface, 4K. Etc etc.
Dat is gewoon liegen!
Er bestaan nog geen CI+ v1.4 modules.
Kwam ik vorig jaar achter bij aanschaf TV en aankoop 2e CI+ module (geen Ziggo verkapte huur).
productreview: Panasonic TX-55JZW1004 Zwart review door DJMaze
Jeffrey87 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:00:
Volgens mij doet alleen Panasonic DVB-over-IP, ik ben nog niets tegenkomen voor LG of Samsung helaas.
Dat is wel jammer. Dan kan je alleen ongecodeerde zenders kijken via AndroidGoogle TV apps.

[ Voor 11% gewijzigd door DJMaze op 23-02-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJMaze schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Dat is gewoon liegen!
Kwam ik vorig jaar achter bij aanschaf TV en aankoop 2e CI+ module (geen Ziggo verkapte huur).
productreview: Panasonic TX-55JZW1004 Zwart review door DJMaze
Ik zei toch dat het een echte verkoper was :p
Volgens mij heb ik zelfs aan de telefoon letterlijk aangegeven dat Next, of CI+ module, ongebruikt zal blijven. En dan op het eind nog even die reclame talk over voice control op de Next. Ook dat hij niet van "de Ubee" wist (die ze officieel dan ook alleen zakelijk leveren). Echt een canned response op "glasvezel wordt aangelegd". Zeggen dat €63,45 abo met €20 korting hetzelfde is als wat nieuwe klanten krijgen (nope, die krijgen €39,xx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:52
Vandaag na wijziging naar een zakelijk abonnement 500/40 heb ik 2 gratis smart wifi pods gekregen. Ben positief verrast over de snelheid, 3x zo snel als mijn oude devolo 500 setje. Snelheid nu 1ste verdieping 200Mbit ipv 40-50Mbit. Op zolder nu 150-200Mbit ipv 20Mbit. Dat mag ook is gezegd worden over Ziggo :) Hoop ook dat ze een stuk stabieler zijn, met de Devolo viel de wifi nog wel is regelmatig weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:46
Vandaag maar eens gebeld met Ziggo wat ze kunnen bieden aan een 20 jarige klant.

Uiteindelijk dus niet veel buiten het standaard verhaal.
  • Glasvezel aanleg => standaard praatje dat hun netwerk ook voor 96% uit glasvezel bestaat
  • Upload snelheid => heb je dat echt nodig? + half jaar geleden heb ik gehoord dat ze dit binnen 4 jaar gaan aanpakken, dus nu nog maar 3,5 jaar *O*
  • Bestaand abo Alles in één Plus => "Wat denkt u van 300 Mbit/s upload" => dat heb ik nu al?! => Oh, systeem zegt 120/12 (dat zal het inderdaad wel zijn geweest ten tijde dat dat pakjet er uit ging).
  • Meteen aangegeven dat TV nu matcht met TV Start => Psst, Mediabox Next lenen? Of CI+ met super awesome nieuwe interface en 4K ondersteuning? (Sure, als het niks extra kost, zal wel in doos blijven heb nog drie oude smartcards op naam staan)
  • Aanbod van €20 korting voor 6 maanden => anderen krijgen 9 maanden?! => Helaas, kan ik niet. Anders wordt ik ontslagen. Mag ik alleen bij klanten die veel klachten hebben => dus zelfs niet bij iemand die 20 jaar klant is? => Nee
  • €20 korting is hetzelfde als wat nieuwe klanten krijgen => nee, die betalen €39? €63 - €20 = €43
  • ESPN of Ziggo Sport 12 maanden gratis? => Kan Movies & Series ook? => Check
  • Hoe is het (wifi) bereik => helemaal prima, zelf geregeld
  • Combideal Vodafone? => Nee, betalen bij Simyo €7 per maand, veel goedkoper
  • Oh, ik zie dat je een Ubee hebt, die zal dan vervangen worden door een wit modem => Die Ubee heb ik van december helemaal nieuw?! Ik hoef geen Gigabox. Maar jullie, voor consumenten, mogen die niet aanbieden. Wordt alleen voor zakelijk gedaan => Ow... Ja, ik ken alleen de Gigabox
Oftewel:
Mediabox Next (met super awesome afstandsbediening waartegen je kunt praten)
Movies & Series XL jaar lang

Toen die op het einde aangaf dat het kan zijn dat ik nog een enquête krijg over hem en of ik hem een 10 wou geven heb ik nog maar eens de 9 maanden korting aangehaald. Maar dan had hij toch nog liever een lagere score in enquête dan ontslag door 9 maanden korting te geven :+

En ja, het was een echte verkoper. Glasvezel praatje klaar. Het verhaaltje m.b.t. Mediabox Next waartegen je kunt praten. CI+ module met nieuwe software, nieuwe interface, 4K. Etc etc. Ik belde gewoon voor korting, de rest van het verhaal kon mij gestolen worden O-)
6 maanden 20 euro korting is toch netjes na alleen een belletje. Denk dat ik dat ook maar eens ga doen dan. Wie weet krijg ik als 21 jaar zijnde klant wel 9 maanden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
technoaddict schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:05:
[...]

6 maanden 20 euro korting is toch netjes na alleen een belletje. Denk dat ik dat ook maar eens ga doen dan. Wie weet krijg ik als 21 jaar zijnde klant wel 9 maanden :p
Oh, het is zeker netjes als korting zijnde. Alleen weer zo typisch dat je als bestaande klant gewoon keihard genaaid wordt tenzij je zelf er achteraan zit.
En v.w.b. duur. Het is eerder "2x jaar". Al klant toen het nog "Essent@home" was (wel met een @home.nl adres), en ik denk dat dat zo rond 2000 was. Eerst is het toen nog "afgestoten" van Essent naar gewoon @home en toen pas Ziggo. Eerst wat prutsen met inbel geneuzel en daarna breedband internet via coax bij "Essent@home" dan, met een heuze 64Kbit/s download snelheid als ik mij niet vergis. Jarenlang hetzelfde Motorola modem gehad, totdat telefonie erbij kwam. Zo'n zelfde modem heeft Ziggo vorig jaar nog bij familie verplicht vervangen (van hun uit) omdat het "binnenkort" niet meer zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19

Oftewel:
Gewoon nog een keer bellen. ;)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is gewoon liegen!
Fout. Er zijn wel degelijk CI+ 1.4 modules in omloop. Ze zijn van Smardtv en worden in oud UPC gebied uitgegeven. Zo ver ik weet wordt er verder geen gebruik gemaakt van specifieke 1.4 functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste analoge TV signaal op kanaal 70 (862 MHz) is nu ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
[...]

Dat is gewoon liegen!
...
Deze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megapaul schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:12:
[...]

Gewoon nog een keer bellen. ;)
True, wellicht wat voor volgend jaar :9

Nu was het sowieso beetje raar. Enerzijds telefonie opgezegd / geporteerd deze week, wat per 1-3 in gaat (naar CheapConnect, €8,90 per jaar vs €2,50 per maand bij Ziggo, geen starttarief, en veel goedkoper bellen). Anderzijds omdat het nog een oud pakket was (Alles in Één Plus). Die verkoper was misschien hartstikke blij dat die een oude klant een nieuw pakket heeft aangesmeerd en uiteindelijk heb ik gewoon hetzelfde als vroeger alleen met korting en een Next die in de doos zal blijven zitten. Alles in Één Plus was namelijk gewoon al identiek aan TV Start + Internet Complete + Vaste telefonie. Alhoewel hij in het systeem dus zag dat het om 120/12 internet zou gaan.

Terugkomende op de Next. Sowieso wat liggen bakkeleien over Next vs CI+. En last minute bleek dat hij de CI+ had opgezet en ik voor de Next ging. Onder het motto: Next is anders, CI+ heb ik toch al. Maar tussen neus en lippen door noemde die toen nog iets van €0,50 verschil. Ik weet alleen niet hoe en wat. Is CI+ dan duurder of goedkoper? En als het in bruikleen is (want eerste "ding" dan. Huidige CI+ modules zijn nog met oude "gekochte" smartcard, wederom, eentje met @home opdruk) zou dat toch sowieso niet uit maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Nope, die heb ik. Die is "compatible met 1.4" maar geen UHD en ook geen dubbele decoder.
TV zegt ook gewoon vrolijk v1.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Nee wij hebben deze 1.4 al een jaar via Ziggo, alleen geeft Ziggo hiermee nog geen 4K door;

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Groentjuh
  • Laatst online: 13-09 17:19
4K heeft weinig met de cam te maken. De cam ontsleuteld enkel de data. Een beetje cam kan tot 96mbit aan data aan en een x aantal pids. Die 14 (=HD) of 20 (=4K) mbit pid maakt best weining verschil voor een cam.

• Raymond P
Klopt. Ik heb immers ook op 999 de Olympics in 4K/HDR gevolgd met een 1.3 Ci+.

Verder is Ci+ nog steeds volledig kreupel in oud UPC gebied zodra het niet om het ontvangen van lineaire tv gaat.

- knip -

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
Zijn er meer die problemen hebben met Ziggo zakelijk (in dit geval 50/1000 Internet Pro in Utrecht) met Safari op een M1 (safari 15.2 (17612..3.6.1.6). Gaat in dit geval om een macbook Air m1 16gb. Vreselijk traag tot geen internetconnectie. Andere browser (Edge Versie 98.0.1108.51 (Officiële build) (arm64)) geen probleem wat het tot een gek probleem maakt. DNS van hele apparaat al aangepast, maar dat helpt in ieder geval niet. Lijkt op een extensie o.i.d. maar die heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
monsieurpinot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:30:
Zijn er meer die problemen hebben met Ziggo zakelijk (in dit geval 50/1000 Internet Pro in Utrecht) met Safari op een M1 (safari 15.2 (17612..3.6.1.6). Gaat in dit geval om een macbook Air m1 16gb. Vreselijk traag tot geen internetconnectie. Andere browser (Edge Versie 98.0.1108.51 (Officiële build) (arm64)) geen probleem wat het tot een gek probleem maakt. DNS van hele apparaat al aangepast, maar dat helpt in ieder geval niet. Lijkt op een extensie o.i.d. maar die heb ik niet.
Geen probleem hier in Utrecht (Centrum) met een 16-inch M1 Pro 2021.

Ik heb geen Gigabit, maar dat lijkt mij niets uit te maken.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:19
Ik helemaal door het dak omdat er eindelijk Anime staat op Movies en series, er staat zelfs bij OV.
Hebben ze de Engelse stemmen gebruikt i.p.v. de echt OV stemmen. (Japans)

En vertel niet dat er dan meer publiek op afkomt, dan hadden ze Parasite ook wel vertaald.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
Mocht je je afvragen waarom Ziggo zo prijzig is tegenwoordig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnKEGcTU1paPQX2JhGv9aVzBXK8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JbCQtZVsmLj2Z1uk9uwpGY9Y.png?f=user_large

Zijn ze mij nu gewoon een dozijn Connectboxen aan het sturen in de hoop dat ik er één accepteer?

Gisteravond (net na 20:00) was mijn modem alvast op non-actief gezet voordat er uberhaubt een afleverpoging van iets geweest is, ook fijn.
De Chat-support, die gelukkig ook actief is na 20:00, heeft mijn Technicolor weer actief gekregen.
Vanmiddag belt die terug, want de opdracht om mijn telefonie te fixen (ik heb nu al bijna een jaar geen werkende telefonie) moest daarvoor gecanceld worden.
Een aantal (lange) contactmomenten die ik daarover heb gehad zijn ook totaal niet terug te vinden, extra fijn.

Boven op dit alles heb ik 4 maart een monteur gepland die koffie komt drinken en dan (hopelijk?) een non puma-chipset modem meeneemt.

Het kost mij wel een hoop energie om kalm te blijven.

- knip -

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 19:49
Misschien dat ik een gekke situatie heb, maar wellicht zijn er wat Tweakers die hetzelfde ervaren.
De ziggo-helpdesk wil me hierbij niet ondersteunen, omdat de mediabox Next officieel een Ziggo-internetverbinding nodig heeft.

De situatie: Ik heb een glasvezel abonnement, maar ik vind het TV platform echt super ruk (Delta).
Ik heb dus daarnaast een Ziggo-abonnement basis met TV, met een Mediabox next en een CI+ module.
De internetverbinding van ziggo en de glasvezelverbinding zitten in een draytek dual wan router, de ziggo verbinding wordt hier gebruikt als fallback.

Bij het installeren van de mediabox next kreeg ik eerst een 100:70 melding op alle zenders die niet in standaard kabel TV zitten (RTL4 HD enz.). Geen probleem denk je, even de kabels omleggen en de mediabox next aan de ziggo verbinding hangen. Daarna weer de glasvezel aangesloten en tada het werkt.

Nu is ESPN 1 erbij gekomen. wat ik ook doe, zodra ik de glasvezel kabel terug plaats, alleen op ESPN 1 de melding 100:70 ? Zou dit een extra beveiligingseis zijn van ESPN ? ESPN1 werkt wel op de ziggo verbinding en op de extra CI+ module.

Ik wil eigenlijk niet permanent de mediabox next op de ziggo verbinding hebben, de glasvezel verbinding is veel sneller en betrouwbaarder. Geen grote ramp, maar ik hoop niet dat dit in de toekomst ook voor de andere zenders gaat gelden...
@peponline Waarom niet de next op de ziggo verbinding houden. Zoveel bandbreedte heb je niet nodig voor de next dat je daar glasvezel voor nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
peponline schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:24:
Ik wil eigenlijk niet permanent de mediabox next op de ziggo verbinding hebben, de glasvezel verbinding is veel sneller en betrouwbaarder. Geen grote ramp, maar ik hoop niet dat dit in de toekomst ook voor de andere zenders gaat gelden...
Je kan toch in de Draytek instellen dat de Next alleen via "wan2" met bepaalde IP ranges verbindt?
Tenminste, dat kan ik wel met mijn 2926.

• Hugo__Boss
Ik zou inderdaad zorgen dat je Mediabox Next een vast IP heeft en dat het uitgaande verkeer van de Mediabox primair via Ziggo loopt met eventueel automatische failover naar je Delta. Mocht Ziggo internet storing hebben, heb je alleen op ESPN storing. Geen idee overigens verder waarom alleen die zender dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:13:
Ik zou inderdaad zorgen dat je Mediabox Next een vast IP heeft en dat het uitgaande verkeer van de Mediabox primair via Ziggo loopt met eventueel automatische failover naar je Delta. Mocht Ziggo internet storing hebben, heb je alleen op ESPN storing. Geen idee overigens verder waarom alleen die zender dat heeft.
Imo wel bijzonder dat je Ziggo als niet/minder stabiel ervaart. Dat kan zeker zijn hoor, maar zou te verhelpen moeten kunnen zijn. Wellicht is de aansluiting in de wijkkast een beetje geoxideerd of is je AOP thuis verouderd. Ook kan de klantenservice / een gratis monteur wellicht iets doen aan zendvermogen oid.

Best ben je geholpen als je een topic op het Ziggo kantenforum start. Dan moet je wel door wat hoepels springen qua screenshots en modemlogs plaatsen. Maar als de verbinding echt onder de maat is, kan het verholpen worden.

Ik woon zelf 2019 nieuwbouw, dus een frisse kabel / AOP en wijkkast. Daarmee is m'n Ziggo verbinding even stabiel als de glasvezel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Maar ze geven ook duidelijk aan dat ze alleen de 1.3 functionaliteit bieden.......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
peponline schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:24:
Misschien dat ik een gekke situatie heb, maar wellicht zijn er wat Tweakers die hetzelfde ervaren.
De ziggo-helpdesk wil me hierbij niet ondersteunen, omdat de mediabox Next officieel een Ziggo-internetverbinding nodig heeft.

De situatie: Ik heb een glasvezel abonnement, maar ik vind het TV platform echt super ruk (Delta).
Ik heb dus daarnaast een Ziggo-abonnement basis met TV, met een Mediabox next en een CI+ module.
De internetverbinding van ziggo en de glasvezelverbinding zitten in een draytek dual wan router, de ziggo verbinding wordt hier gebruikt als fallback.

Bij het installeren van de mediabox next kreeg ik eerst een 100:70 melding op alle zenders die niet in standaard kabel TV zitten (RTL4 HD enz.). Geen probleem denk je, even de kabels omleggen en de mediabox next aan de ziggo verbinding hangen. Daarna weer de glasvezel aangesloten en tada het werkt.

Nu is ESPN 1 erbij gekomen. wat ik ook doe, zodra ik de glasvezel kabel terug plaats, alleen op ESPN 1 de melding 100:70 ? Zou dit een extra beveiligingseis zijn van ESPN ? ESPN1 werkt wel op de ziggo verbinding en op de extra CI+ module.

Volgens mij zenden ze op de next de 4k en hdr zenders uit via ethernet ipv coax, vandaar dat je een Ziggo verbinding nodig hebt voor deze zenders. Ik gok dat opnames terugkijken en on demand ook niet werkt via het internet van een andere provider.

[ Voor 3% gewijzigd door Nachtapotheker op 25-02-2022 11:48 ]

Pagina: 1 ... 240 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic