Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Een bekende met de TC7210 heeft de email ook gekregen. Dus hopelijk deze ook..tcviper schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:05:
[...]
Geld alleen voor de Connectboxen en de Ubee 1318. Alle overige modems krijgen dat niet.
8 punten en 3 strepen
Dat kan ik beamen! ik heb hier een TC7210 in bridge en ik kreeg de mail ook..PA5AM schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:34:
[...]
Een bekende met de TC7210 heeft de email ook gekregen. Dus hopelijk deze ook..
404 Signature not found
Geen idee van de selectie van Ziggo, maar hier een compal connectbox, fziggo, bridge, maar geen email.tcviper schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:05:
[...]
Geld alleen voor de Connectboxen en de Ubee 1318. Alle overige modems krijgen dat niet.
Achja, zal ik iets missen? denk het voorlopig niet.
Dat denk ik dus ook.. misschien leuk om mn server een ipv6 adres te geven..ed1703 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:42:
[...]
Geen idee van de selectie van Ziggo, maar hier een compal connectbox, fziggo, bridge, maar geen email.
Achja, zal ik iets missen? denk het voorlopig niet.
al deed ik net per ongelijk nog een DHCPv4 request richting Ziggo.. wat normaal gewoon het zelfde ip weer geeft maar de leasetijd hooguit aanpast..
krijg ik nu gewoon een 2de ipv4 adres van de Ziggo DHCP server(s)
404 Signature not found
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
is er een reden dat je de EPC 3928 wilt houden? anders kan je als je toch ipv6 wilt hem proberen te ruilen via de klantenserviceBarreljan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:21:
Ik vermoed dat ik voorlopig (geen email nog namelijk) met m'n Cisco EPC3928 in bridge nog in het stof bijt als het gaat om IPv6. Of zijn er andere geluiden omtrent dit model? Zit in oud Multikabel gebied (Noord-Holland).

404 Signature not found
Mij maakt het geen fluit uit eerlijk gezegdSMSfreakie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:25:
[...]
is er een reden dat je de EPC 3928 wilt houden? anders kan je als je toch ipv6 wilt hem proberen te ruilen via de klantenservice
Omruilen bij de KS? Doen ze dat? Ik geloof 't niet
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Die EPC wordt wel geruild ja. Krijg je wel een connectbox. Als je gaat ruilen zou ik echt proberen een ubee1318 lost te peuteren. Probeer dat anders op de community.Barreljan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:29:
[...]
Mij maakt het geen fluit uit eerlijk gezegdIk heb deze nu al jaren, voldoet prima, haalt de 300Mbit en is uiterst stabiel. Eigenlijk is een powercycle alleen bij uitval stroom 't geval.
Omruilen bij de KS? Doen ze dat? Ik geloof 't niet
als ik misschien toch eens gigabit wil afnemen bij ze gaat dat ook alleen gebeuren met een 1318valkenier schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:36:
[...]
Die EPC wordt wel geruild ja. Krijg je wel een connectbox. Als je gaat ruilen zou ik echt proberen een ubee1318 lost te peuteren. Probeer dat anders op de community.
geen 1318 maar een connectbox? dan geen gigabit
[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 16-11-2021 20:46 ]
404 Signature not found
Ik heb ook een TC7210 en de mail ook gekregen. Toch weet ik niet of het inderdaad gaat werken en of het goed werkt. Een paar jaar geleden is IPv6 getest op de TC7210. Die test is destijds afgebroken, omdat de TC7210 niet stabiel was met IPv6.valkenier schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:35:
Heb hem ook gekregen met een TC7210. Ik ga ervanuit dat dit dus gewoon gaat werken. Zou ook niet weten waarom niet.
Ik ken het apparaat niet, maar DHCPv6 zal in ieder geval aan moeten staan. Als je het uitzet moet je een statisch adres invullen, wat niet kan met Ziggo.Tester_-_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:57:
[Afbeelding]
Ik kom er nog niet helemaal uit (Asus ZenWiFi AX standaard firmware).
Ik vermoed dat het "native" of "passtrough" moet zijn...
Indien "native" kan ik enkel iets bij LAN prefixlengte invullen als ik DHCP-PD uitschakel.
Vervolgens twijfel ik of ik hier 56 of /56 moet invullen.
Iemand advies?
Ik gok:
Verbindingstype: Native
DHCPv6: Aan
Automatische configuratie indeling: Stateless
Automatische DNS indeling: Aan
Routeradvertenties: Inschakelien
Je hebt dus geen mogelijkheid om de prefixlengte in te stellen, dus het is hopen dat je router het automatisch goed doet.
Je zou IPv6 kunnen uitproberen door het modem uit bridge modus te laten halen, in die stand kan een router achter het modem met DHCPv6-PD een prefix krijgen.
8 punten en 3 strepen
Misschien is dat anders in bridge? We gaan het zien.feuniks schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:08:
[...]
Ik heb ook een TC7210 en de mail ook gekregen. Toch weet ik niet of het inderdaad gaat werken en of het goed werkt. Een paar jaar geleden is IPv6 getest op de TC7210. Die test is destijds afgebroken, omdat de TC7210 niet stabiel was met IPv6.
des te meer reden om een ubee1318 te willenvalkenier schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:24:
[...]
Misschien is dat anders in bridge? We gaan het zien.

404 Signature not found
Ik denk dat het regiogebonden is, niemand in mijn regio (West Utrecht, provincie) die ik ken heeft deze mail ontvangen terwijl bijna iedereen een van bovenstaande modems heeft in bridge mode. Is ook allemaal fZiggo gebied en niet fUPCtcviper schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:05:
[...]
Geld alleen voor de Connectboxen, TC7210 en de Ubee 1318. Alle overige modems krijgen dat niet.
Heb zelf de Ubee1318ZG in bridge staan met Giganet en ook geen mail ontvangen.
We gaan het zien of ergens december IPv6 doorkomt, mijn firewall staat al 7 jaar te wachten op een IPv6 adres.
[ Voor 14% gewijzigd door drocona op 16-11-2021 22:47 ]
Dat moet sowieso die bovenste optie zijn "native met DHCP-PD ingeschakeld", anders verkrijg je überhaupt geen prefixes van Ziggo / WAN-zijde.Tester_-_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:57:
[Afbeelding]
Indien "native" kan ik enkel iets bij LAN prefixlengte invullen als ik DHCP-PD uitschakel.
Iemand advies?
Wel heel raar dat je geen prefix-size-hint op kan geven of andere settings, maar oke. Ik krijg zonder prefix-size-hint een /60 bij Ziggo voor elke router die een PD-request doet, trouwens, goed genoeg voor 16 subnetten. Die /60's zitten dan allemaal in "mijn" /56. Jouw router kan er maar één subnet zo te zien ("LAN") dus komt goed ook zonder zo'n instelling en verklaart ook misschien de afwezigheid ervan.
Aan de LAN-zijde kan je alles op stateless/SLAAC zetten wat betreft IPv6, daar heb je met wat moderne software op je apparaten geen DHCPv6 voor nodig.
Die tweede/onderste variant is voor als je statisch een prefix gerouteerd krijgt op je router, denk ik. Ik ken geen NL'se ISP die dat doet. Zelfs Freedom Internet die statische IPv6 range uitdeelt doet dat alsnog via DHCPv6-PD en niet met een statische route naar je verbinding ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 16-11-2021 22:58 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Als je op IPv6 FAQ klikt krijg je dit te zien:Tester_-_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:57:
[Afbeelding]
Iemand advies?
/f/image/FjatrWWvfBMVj71zhSwk1TR3.png?f=fotoalbum_large)
Misschien heb je daar wat aan, ik weet ook niet of dit goed is of niet.
Ik zit met hetzelfde probleem maar dan met een andere Asus router.
Lijkt me niet toch? Want waarom zouden ze anders überhaupt aan DS-Lite zijn begonnen?Roetzen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:12:
[...]
Toch is het opmerkelijk dat in de mail voorkomt: "om voorbereid te zijn op het moment dat de IPv4-adressen op zijn".
Tot dusver werd steeds beweerd dat ZIggo nog ruim voldoende IPv4 heeft voor haar klanten.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Tijd om mijn ipv6 kennis eens op te frissen(lees: opnieuw opdoen)
helaas ondersteunt mijn palo alto firewall geen dhcp-pd. iemand daar misschien een tip voor?
denk dat ik toch moet gaan terugvallen op mijn oude mikrotik router. zou iemand me naar een voorbeeld config daarvoor kunnen wijzen?
Ik heb de mail wel gehad en heb een EPC3928. Neem dus maar aan dat dat ding wel IPv6 kan. Zit wel in het oude @home gebied.Barreljan schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:21:
Ik vermoed dat ik voorlopig (geen email nog namelijk) met m'n Cisco EPC3928 in bridge nog in het stof bijt als het gaat om IPv6. Of zijn er andere geluiden omtrent dit model? Zit in oud Multikabel gebied (Noord-Holland).
Nou ja, zie wel. Voorlopig nog geen 6 nodig.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Is het mogelijk om met mijn Netgear R8000 aan de buitenkant IPv6 in te schakelen, maar intern IPv4 te houden? Het lijkt mij wel, maar toch even een dubbel check. Ik heb een aantal apparaten die een handmatig IP adres hebben namelijk

Ziggo IPv6 is dual stack, dus je behoudt gewoon je IPv4 adressen.Kickasz schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:39:
Ik heb hier ook het mailtje gehad van Ziggo over IPv6. Het is alweer even geleden dat ik actief iets deed met netwerken en ik heb daarbij IPv6 altijd links laten liggen.
Is het mogelijk om met mijn Netgear R8000 aan de buitenkant IPv6 in te schakelen, maar intern IPv4 te houden? Het lijkt mij wel, maar toch even een dubbel check. Ik heb een aantal apparaten die een handmatig IP adres hebben namelijk.
Het is ook wel wat genuanceerder dan fZiggo in z’n geheel is mijn vermoeden zo ondertussen. Al heb ik wel het idee dat fUPC iig in z’n geheel op dit moment geen bridged ipv6 krijgt.drocona schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:44:
[...]
Ik denk dat het regiogebonden is, niemand in mijn regio (West Utrecht, provincie) die ik ken heeft deze mail ontvangen terwijl bijna iedereen een van bovenstaande modems heeft in bridge mode. Is ook allemaal fZiggo gebied en niet fUPC
Heb zelf de Ubee1318ZG in bridge staan met Giganet en ook geen mail ontvangen.
Ik heb overigens geen mail gehad dus val denk ik helaas buiten de boot.
1. Ik heb opgezegd via het online formulier.
2. Daarna werd ik gebeld door een ziggo medewerker maar die kon mij niet meer geven dan 9 maanden 20 euro korting.
3. Verteld dat ik dat te weinig vond.
4. Hij zou de opzegging verder in orde maken.
Nog geen email gekregen met bevestiging van de opzegging van Ziggo. Vorig jaar werd ik dus hierna gebeld met het 9 maanden 35 euro korting aanbod. Maar daar wacht ik nu op. Iemand een idee of dit script nog hetzelfde is?
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Kan alleen maar zeggen dat ik voor je hoop dat je straks niet zonder internet zit... Ik vraag me af of er echt scripts voor zijn. Het veschilt per medewerker die je aan de lijn krijgt is mijn ervaring.Mighty schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:32:
Mijn ziggo jaarcontract loopt af en ik wil weer een nieuw contract met korting aanvragen. Vorig jaar had ik 9 maanden 35 euro korting.
1. Ik heb opgezegd via het online formulier.
2. Daarna werd ik gebeld door een ziggo medewerker maar die kon mij niet meer geven dan 9 maanden 20 euro korting.
3. Verteld dat ik dat te weinig vond.
Nog geen email gekregen met bevestiging van de opzegging van Ziggo. Vorig jaar werd ik dus hierna gebeld met het 9 maanden 35 euro korting aanbod. Maar daar wacht ik nu op. Iemand een idee of dit script nog hetzelfde is?
I intend to live forever. So far, so good.
Ikzelf ben klaar met Ziggo en stap over op budget alles in 1 (xdsl) 60/12 met een maandje overstaptijd.
Mogelijk in 2022 weer Ziggo.
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
Het risico van opzeggen met het oogmerk korting te krijgen is uiteraard dat wanneer je overvraagt je echt opgezegd wordt. Het kon dan wel eens lastig worden dat weer terug te draaien.Mighty schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:32:
Ziggo heeft de afgelopen jaren niet meer meegedaan aan Black Fridaydr.nld schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:00:
Hoi, houd er even rekening mee dat vanaf 20 november de kans groot is dat de providers nog gaan stunten (black Friday).
Ikzelf ben klaar met Ziggo en stap over op budget alles in 1 (xdsl) 60/12 met een maandje overstaptijd.
Mogelijk in 2022 weer Ziggo.
Er is geen script voor zover ik weet inderdaad.IkWilbert schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:00:
[...]
Kan alleen maar zeggen dat ik voor je hoop dat je straks niet zonder internet zit... Ik vraag me af of er echt scripts voor zijn. Het veschilt per medewerker die je aan de lijn krijgt is mijn ervaring.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ja snap ik. Ik heb er net als bij gas/electra moeite mee dat als je blijft zitten je meer betaalt dan een nieuwe klant. Als ik wordt opgezegd dan ga ik kijken naar een aanbieding van KPN of T-Mobile. De tip om op Black Friday te wachten is een goeie.Roetzen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:06:
[...]
Het risico van opzeggen met het oogmerk korting te krijgen is uiteraard dat wanneer je overvraagt je echt opgezegd wordt. Het kon dan wel eens lastig worden dat weer terug te draaien.
Ik kom hier op terug.ed1703 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:42:
[...]
Het is ook wel wat genuanceerder dan fZiggo in z’n geheel is mijn vermoeden zo ondertussen. Al heb ik wel het idee dat fUPC iig in z’n geheel op dit moment geen bridged ipv6 krijgt.
Inmiddels een informatiebrief van Ziggo ontvangen met dezelfde strekking als de e-mail die schijnbaar niet iedereen heeft ontvangen.
Anders moet ik eens op zolder in de grabbelton gaan zoeken. Alweer heel wat jaartjes terug was "het modem stuk", geen lampjes of niks. Ziggo gebeld en hebben ze nieuwe opgestuurd. Die kwam na 1,5e dag op een zaterdagochtend terwijl ik de deur uit moest aan, bleek een Cisco modem/router te zijn, even naar adapter gekeken, zelfde plug, zelfde voltage. Oftewel: adapter gewisseld en het oude modem draaide weer als een zonnetje. Het nieuwe Cisco modem/router is vervolgens een bak in gegaan en nooit meer aangeraakt. En zou dus zomaar kunnen dat dat eenzelfde is als wat hierboven is vermeld. Omruilen voor deze en in bridge laten zetten is dan wellicht een optie. Maarja, if it ain't broken don't fix it, en switchen naar bridge-mode zal ook wel een administratief werkje zijn (lees: bellen).
Verklaart overigens denk ik zomaar ook waarom andere familie eerder dit jaar bericht van Ziggo kreeg dat ze een nieuw modem (/router) zou ontvangen en de oude niet meer zou functioneren. Denk dat daar zelfs nog zo'n antieke Motorola in gebruik was die ze 20, 25 jaar terug gebruikten.
Lijkt 'vanaf' de connectbox te zijn of toch nog de TC7210.. maar ik zou dit topic sowieso even in de gaten houden:RobertMe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:42:
"Hier" in huis geen berichtgeving m.b.t. IPv6. Familielid paar straten verderop heeft wel de mededeling ontvangen via een dode boom. Maar ik neem aan dat ik buiten de boot val gezien hier nog een Cisco modem only hangt (EPC3212 volgens de web interface). Iemand die daar heel toevallig meer van weet? Nu ik beetje in dit topic aan het lezen was zag ik wel nog een andere Cisco EPC... langs komen, dus wellicht toch een beetje hoop.
Anders moet ik eens op zolder in de grabbelton gaan zoeken. Alweer heel wat jaartjes terug was "het modem stuk", geen lampjes of niks. Ziggo gebeld en hebben ze nieuwe opgestuurd. Die kwam na 1,5e dag op een zaterdagochtend terwijl ik de deur uit moest aan, bleek een Cisco modem/router te zijn, even naar adapter gekeken, zelfde plug, zelfde voltage. Oftewel: adapter gewisseld en het oude modem draaide weer als een zonnetje. Het nieuwe Cisco modem/router is vervolgens een bak in gegaan en nooit meer aangeraakt. En zou dus zomaar kunnen dat dat eenzelfde is als wat hierboven is vermeld. Omruilen voor deze en in bridge laten zetten is dan wellicht een optie. Maarja, if it ain't broken don't fix it, en switchen naar bridge-mode zal ook wel een administratief werkje zijn (lees: bellen).
Verklaart overigens denk ik zomaar ook waarom andere familie eerder dit jaar bericht van Ziggo kreeg dat ze een nieuw modem (/router) zou ontvangen en de oude niet meer zou functioneren. Denk dat daar zelfs nog zo'n antieke Motorola in gebruik was die ze 20, 25 jaar terug gebruikten.
https://community.ziggo.n...227/highlight/true#M95602
Als je het perse wilt krijg ik toch wel de indruk dat je een beweging moet maken voor een nieuw modem en een omzetting naar bridge.
Wat ziggo SD kennende in 2 stappen zal moeten met een flink aantal dagen doorlooptijd
En dit is juist waarom ik er huiverig voor ben, en ook toentertijd de switch niet gemaakt heb naar die Cisco modem/router. Hoop gedoe dat niks oplevert. Waar het nu dan IPv6 zou opleveren, maar dat is dan ook alleen maar "voor de leuk" en niet omdat het moet.ed1703 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:01:
Wat ziggo SD kennende in 2 stappen zal moeten met een flink aantal dagen doorlooptijd
zodra de uitrol echt op gang is kijk ik wel eens..
en grote kans dat Ziggo toch wel weer een mail met de mededeling dat het zou moeten werken..
en dan kijken of ik een ipv6 adres aan kan binden aan m'n WAN interface
Edit:
Krijg ik net nog een mailtje van Ziggo.. verdubbel je snelheid voor maar 8,05 per maand...
allen wel creatief die verdubbeling... want 300 x 2 is toch nog altijd 600.. en geen 500 wat er dan weer in de mail staat
[ Voor 41% gewijzigd door SMSfreakie op 18-11-2021 20:38 ]
404 Signature not found
Het ziet er dus naar dat ik niets kan instellen, ik heb het verbindingstype op "native" gezet en verder alles op de standaardwaarden laten staan, zoals in het screenshot hier onder:gertvdijk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:55:
[...]
Dat moet sowieso die bovenste optie zijn "native met DHCP-PD ingeschakeld", anders verkrijg je überhaupt geen prefixes van Ziggo / WAN-zijde.
Wel heel raar dat je geen prefix-size-hint op kan geven of andere settings, maar oke. Ik krijg zonder prefix-size-hint een /60 bij Ziggo voor elke router die een PD-request doet, trouwens, goed genoeg voor 16 subnetten. Die /60's zitten dan allemaal in "mijn" /56. Jouw router kan er maar één subnet zo te zien ("LAN") dus komt goed ook zonder zo'n instelling en verklaart ook misschien de afwezigheid ervan.![]()
Aan de LAN-zijde kan je alles op stateless/SLAAC zetten wat betreft IPv6, daar heb je met wat moderne software op je apparaten geen DHCPv6 voor nodig.
Die tweede/onderste variant is voor als je statisch een prefix gerouteerd krijgt op je router, denk ik. Ik ken geen NL'se ISP die dat doet. Zelfs Freedom Internet die statische IPv6 range uitdeelt doet dat alsnog via DHCPv6-PD en niet met een statische route naar je verbinding ofzo.
/f/image/F5wZsi7GY71PCI3YPRUZYXtE.png?f=fotoalbum_large)
We gaan zien of het werkt over een week of twee...
Dank voor de adviezen in ieder geval!
Als je op IPv6 FAQ klikt krijg je dit te zien:Tester_-_ schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:13:
[...]
Het ziet er dus naar dat ik niets kan instellen, ik heb het verbindingstype op "native" gezet en verder alles op de standaardwaarden laten staan, zoals in het screenshot hier onder:
[Afbeelding]
We gaan zien of het werkt over een week of twee...![]()
Dank voor de adviezen in ieder geval!
/f/image/FjatrWWvfBMVj71zhSwk1TR3.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf bij WAN connection type automatic IP dus IPv6 op Passthrough gezet.
Over 2 weken kijken of het werkt.
Voor het proces nog even een update want ik werd wel teruggebeld. Donderdag bevestiging van de opzegging gekregen en dus vanochtend gebeld door Ziggo of ik toch nog niet wilde blijven. Maximale wat ze konden bieden waren 9 maanden 20 euro korting, gratis Wifi spots en gratis 6 maanden Movies & Series XL. De aanbieding van 9 maanden voor 29,95 konden ze volgens de medewerker echt niet aan bestaande klanten aanbieden. Dus als iemand die wel heeft gekregen dan hoor ik dat graag.Mighty schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:28:
[...]
Ja snap ik. Ik heb er net als bij gas/electra moeite mee dat als je blijft zitten je meer betaalt dan een nieuwe klant. Als ik wordt opgezegd dan ga ik kijken naar een aanbieding van KPN of T-Mobile. De tip om op Black Friday te wachten is een goeie.
Laat ons niet langer in spanning, blijf je of ga je weg ?Mighty schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:24:
[...]
Voor het proces nog even een update want ik werd wel teruggebeld. Donderdag bevestiging van de opzegging gekregen en dus vanochtend gebeld door Ziggo of ik toch nog niet wilde blijven. Maximale wat ze konden bieden waren 9 maanden 20 euro korting, gratis Wifi spots en gratis 6 maanden Movies & Series XL. De aanbieding van 9 maanden voor 29,95 konden ze volgens de medewerker echt niet aan bestaande klanten aanbieden. Dus als iemand die wel heeft gekregen dan hoor ik dat graag.
Haha...de spanningsboog neemt toe.W1ck1e schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:50:
[...]
Laat ons niet langer in spanning, blijf je of ga je weg ?
Dat is in elk geval een betere aanbieding van ze voor de trouwe klanten.meesje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:28:
Ik ontvang net een mail dat ik als trouwe klant 12 maanden ESPN compleet cadeau krijg. Het abonnement stopt automatisch. Dat is leuk meegenomen, ik hou wel van voetbal. Natuurlijk zal ik later deze maand nog wel met retentie bellen voor nieuw voorstel. Eerst even BF afwachten.
Ik kreeg vandaag als trouwe klant de mail om 2 smart wifi pods voor 12 maand gratis gebruiken, hierna gaan ze € 2,50 per maand kosten....
Zit ik dus echt niet op te wachten, prima wifi in mijn appartement.
Zal eens problemen of ik geen ander cadeau kan kiezen.....
Nieuwsgierig als ik ben uitgepakt en aangesloten.
Inmiddels weer ingepakt en mag retour. Systeem gaat om de zoveel minuten offline en de momenten dat het werkt is de snelheid van mijn “oude” ASUS ac68 een stuk beter. Bereik kan beter maar goed dit is ook niet alles.
Deco M4 is toch niet hun smartpods systeem? :-)Pannekoek81 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:22:
Afgelopen week een mail gekregen of ik gebruik wilde maken van de actie een jaar lang 2 SmartWifi pods gratis. Ik dacht ach waarom niet eens proberen. Hop besteld. Vandaag dingdong pakketje. Wat een grote doos, hop open. TP link deco m4 mesh systeem. Hmmm vreemd.
Nieuwsgierig als ik ben uitgepakt en aangesloten.
Inmiddels weer ingepakt en mag retour. Systeem gaat om de zoveel minuten offline en de momenten dat het werkt is de snelheid van mijn “oude” ASUS ac68 een stuk beter. Bereik kan beter maar goed dit is ook niet alles.
404 Signature not found
Nee foutje blijkbaar. Maar eens bellen met Ziggo. Als het wel had gewerkt was het mooi geweest.SMSfreakie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:26:
[...]
Deco M4 is toch niet hun smartpods systeem? :-)
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods
@Pannekoek81 Had je misschien de TP-Link in routermodus laten staan ipv accesspoint modus? Want dat loopt niet lekker als de Connectbox ook router is.
[ Voor 48% gewijzigd door robertwebbe op 20-11-2021 01:28 ]
Nee, netjes als access point geconfigureerd. De stappen exact doorlopen zoals staat aangegeven.robertwebbe schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 01:25:
De TP-Links heten nu ook pods:
https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods
@Pannekoek81 Had je misschien de TP-Link in routermodus laten staan ipv accesspoint modus? Want dat loopt niet lekker als de Connectbox ook router is.
Ik heb sinds gisteren een tooltje gedownload die de verbinding ook monitored als aanvullend 'bewijs'. De resultaten geven op zowel op de wifi als kabel hetzelfde resultaat. Apparaten zijn rechtstreeks aangesloten op de ConnectBox. Zie hieronder het verschil van time-outs vs. normaal gedrag.
![]() | ![]() |
Inmiddels ook het contact met de helpdesk weer opgestart maar dat zal vermoedelijk weer even tijd kosten voordat we daar echt verder mee kunnen. Modem inmiddels al een paar keer herstart.
In de CB zie ik wel meldingen staan zoals onderstaande:
- Illegal - Dropped FORWARD packet / Illegal - Dropped INPUT packet
- No Ranging Response received - T3 time-out
- TR069 start / TR069 unexpected exit (vandaag de 1e keer dat ik het zie)
Mijn vraag is of iemand hier nog suggesties heeft wat te doen? Het kan namelijk zijn dat het straks weer een tijdje goed gaat maar is natuurlijk verre van ideaal. Zou het helpen om de CB in bridge-modus te zetten of heb ik dan hetzelfde probleem omdat het slechts een doorgeefluik wordt?
:strip_exif()/f/image/TRHg765t7j1BUtfatPB7rI0G.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik heb vooral in de middag en avond issues, ping tijden lopen dan omhoog. Heb vooral het idee dat de pingtijden oplopen als de kids online zijn. Hou het nog even in de gaten, anders trek ik aan de bel voor een andere modem.
[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 20-11-2021 12:37 ]
Whatever.
Dank goede suggestie om ook nog even uit te voeren! De hoge ping vind ik op zich nog niet het meest vervelende, vooral de onderbrekingen in de verbinding (erg storend in Teams-calls). Ik heb wel het idee dat het op bepaalde momenten minder is maar kan geen vooralsnog geen verband ontdekken.Harmen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:35:
@Onedayflyer682 Vervelend probleem! Timeout zijn nooit goed. Wat je ook kan proberen is de tool SmokePing. Deze laat wat mooiere grafieken zien. Voorbeeld mijn verbinding begin dit jaar:
[Afbeelding]
Ik heb vooral in de middag en avond issues, ping tijden lopen dan omhoog. Heb vooral het idee dat de pingtijden oplopen als de kids online zijn. Hou het nog even in de gaten, anders trek ik aan de bel voor een andere modem.
[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 20-11-2021 13:54 ]
Whatever.
Als het je eigen belasting is dan kan je ook met andere prioritering van pakketten (smart queue management bij openwrt) de verbinding stabieler houden.Harmen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:35:
Daarmee kan je er voor zorgen dat de latency laag blijft.
Resultaat, A+, A, A+ (ook als vriendin en beide kids zitten te streamen/internetten)
http://www.dslreports.com/speedtest/70068057
Whatever.
Harmen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:39:
@ANdrode Maak al gebruik van Qos, via deze tip:
Resultaat, A+, A, A+ (ook als vriendin en beide kids zitten te streamen/internetten)
http://www.dslreports.com/speedtest/70068057
SQM/QOS in OpenWRT is inderdaad een simpele manier van fq_codel configureren. Want dat instellen kan lastig worden en ik wist niet wat opnsense daarvoor had. In die thread lijkt het wel te doen te zijn als je wat magie overneemt
Apart dat je daarmee nog die smoke hebt in smokeping. Bij glasvezel had ik dat niet.
Mogelijk zit de smoke/jitter in de wijk ipv in huis?
Ik mag al een muziektorentje vervangen, daar komen nu twee televisies bij.
https://community.ziggo.n...-HD-kwaliteit/ba-p/864086
[ Voor 16% gewijzigd door DUX op 21-11-2021 07:45 ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
En een Chromecast icm Ziggo go?DUX schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:43:
Ik krijg zojuist in beeld dat Ziggo per 7 december aanstaande de doorgifte van NPO op SD-kwaliteit gaat stoppen. Daar gaat mijn televisiekijken op de slaapkamer met de kleine ‘s ochtends
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Probeer eens zonder smartcard, met netwerk-id 4444 ipv 5555. Je krijgt dan alleen het ongecodeerde aanbod. En ik weet vrij zeker dat de NPO ongecodeerd isDUX schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:43:
Ik krijg zojuist in beeld dat Ziggo per 7 december aanstaande de doorgifte van NPO op SD-kwaliteit gaat stoppen. Daar gaat mijn televisiekijken op de slaapkamer met de kleine ‘s ochtends
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Hier afgestapt van coax en naar tevredenheid een Nvidia Shield neer gezet met de Ziggo go app.DUX schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:43:
Reden voor dit apparaat is omdat we dan ook 4k kunnen doen met apps zoals Plex, Netflix, Prime, Disney plus enzovoorts.
Als het alleen gaat om tv kijken, dan is een chrome cast ook prima (22,22 euro bij Google met de Stadia Controller en de 4k Chrome cast op dit moment).
Ze gaan alles naar MPEG4 overzetten, de meeste SD decoders zijn niet in staat MPEG4 te decoderen. Omdat je in de regel voor MPEG4 een HD ontvanger nodig hebt en de HD kanalen van NPO vrij zijn te ontvangen is het dubbel uitzenden met SD en HD doelloos.DUX schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:43:
Verwacht dat je begin volgend jaar steeds meer zenders zult verliezen omdat je ontvanger geen MPEG4 ondersteunt.
BBC was je al kwijt om die reden, maar dat is je waarschijnlijk nog niet opgevallen.
Uiteindelijk het volgende kunnen regelen:
- Indien ik akkoord ga een gratis modemswap van een Ubee EVW320B naar de witte Connectbox.
- Gratis Movies & Series XL (fijn voor de kinderen met alle kidszenders op 303 t/m 312)
- Upgrade van 5GB van van mobiel abonnement (20GB/onbeperkt bel/sms voor €19 naar 25GB/onbeperkt bel/sms voor €19)
Voor de vrouw konden ze in eerste instantie weinig met het mobiele abonnement (van 1.5GB / 150 minuten naar 3GB met 200 minuten voor € 10. Na wat heen en weer'en kwam ze met de aanbieding 13GB + onbeperkt bellen voor € 14.
Nou weet ik niet of de modemswap een groot voordeel gaat zijn. Internet voelt soms wat stroperig, maar dat is denk ik meer ping-gerelateerd. Daarnaast is dat een koekje uit eigen keuken natuurlijk, een modem van 10+ jaar oud is altijd wel te vervangen natuurlijk.Wel al een poos dat de correctables / uncorrectables soms lekker doortikken, zit nu met een uptime van 20 dagen op 8550 cor / 1905 uncor.
Verdere korting op het Ziggo abonnement kon ze niet geven, hiervoor moest ik met de afdeling opzeggingen bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door The Executer op 21-11-2021 10:54 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Plus de regionale zenders. Die worden sinds kort ook nog alleen in HD doorgegeven._JGC_ schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:41:
[...]
Ze gaan alles naar MPEG4 overzetten, de meeste SD decoders zijn niet in staat MPEG4 te decoderen. Omdat je in de regel voor MPEG4 een HD ontvanger nodig hebt en de HD kanalen van NPO vrij zijn te ontvangen is het dubbel uitzenden met SD en HD doelloos.
Verwacht dat je begin volgend jaar steeds meer zenders zult verliezen omdat je ontvanger geen MPEG4 ondersteunt.
BBC was je al kwijt om die reden, maar dat is je waarschijnlijk nog niet opgevallen.
Waarschijnlijk komt Vodafone aankomende week met Black Friday kortingen, en dat in combinatie met Friends & Family zou misschien nog een leuke deal kunnen opleveren.The Executer schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:51:
- Upgrade van 5GB van van mobiel abonnement (20GB/onbeperkt bel/sms voor €19 naar 25GB/onbeperkt bel/sms voor €19)
Voor de vrouw konden ze in eerste instantie weinig met het mobiele abonnement (van 1.5GB / 150 minuten naar 3GB met 200 minuten voor € 10. Na wat heen en weer'en kwam ze met de aanbieding 13GB + onbeperkt bellen voor € 14.
Zo heb ik een Vodafone Red afgesloten met de afgelopen Runners actie voor €17,50 per maand.
[ Voor 115% gewijzigd door Ynnoz op 21-11-2021 14:17 ]
Ik heb inderdaad een oude HD-ready televisie daar op de slaapkamer hangen, en kijk daar alles ongecodeerd. Dat werkte prima. Het enige wat ik daarmee doe is 's ochtends Zappelin kijken op NPO met de kleine. Daar heb ik echt geen HD voor nodig op de slaapkamer. Sterker nog, ik heb bij Ziggo alle HD-kanalen uit het pakket laten gooien behalve diegenen die je sowieso krijgt zoals NPO1/2/3 en Ziggo Sport HD. Ik merk dat ik te weinig televisie kijk en het scheelt toch weer vijf Euro per maand. Dus: beneden bij de grote, goede televisie ook geen decoder of kaart. Maar die grote televisie kan prima NPO HD aan, dus daar speelt dat probleem niet.
Die FM-radiozenders waren lang vantevoren aangekondigd, de aankondiging betreft NPO SD heb ik even gemist kennelijk en dan is 7 december heel rap. Ik kan ook niet echt boos worden op Ziggo dat ze die zaken eruit gooien omdat het verouderd is, maar ik ben vooral even teleurgesteld dat alles geld gaat kosten terwijl nu vanalles op zwart gaat. Nieuw stereotorentje, twee nieuwe televisies, zometeen moet ik in de auto ook wat gaan verzinnen. Dat geld heb ik gewoon niet liggen nu.
Ik zal Chromecast overwegen, dank voor die suggestie!
Mijn HD-Ready slaapkamer TV is nog ouder. Die doet helemaal geen DVB-C, Toen een paar jaar geleden aangekondigd werd dat de analoge TV er uit zou gaan, heb ik gebruik gemaakt van het aanbod van Ziggo om "gratis" een HUMAX 5500C in bruikleen te krijgen. Dat gaat prima ,en dat ding kan ook overweg met HD. Dus ik heb voorlopig geen probleem.DUX schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:24:
Een hoop reacties op een kleine frustratiepost, leuk/lief
Ik heb inderdaad een oude HD-ready televisie daar op de slaapkamer hangen,
Misschien als je Ziggo lief aankijkt en uitlegt dat je al jaren trouwe klant bent dat ze er nog eentje voor je op kunnen duikelen. Ze worden ook wel op marktplaats aangeboden. Je hebt wel kans dat de prijs nu wat omhoog gaat nu NPO SD van de kabel gaat...
Als de kleine heel klein is kan je misschien overgaan naar één van de Belgische zenders. Die blijven voorlopig nog in SD verspreid.en kijk daar alles ongecodeerd. Dat werkte prima. Het enige wat ik daarmee doe is 's ochtends Zappelin kijken op NPO met de kleine. Daar heb ik echt geen HD voor nodig op de slaapkamer.
True, maar weer een extra kastje erbij (die ik dan met klittenband moet gaan vastmaken aan de hangende tv o.i.d.) terwijl ik het aantal losse apparaten en afstandsbedieningen eigenlijk een beetje probeer te minderen. Ik denk dat die Chromecast een betaalbare tussenoplossing kan zijn en dat een nieuwe tv de langetermijnoplossing gaat zijn.Roetzen schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:11:
Mijn HD-Ready slaapkamer TV is nog ouder. Die doet helemaal geen DVB-C, Toen een paar jaar geleden aangekondigd werd dat de analoge TV er uit zou gaan, heb ik gebruik gemaakt van het aanbod van Ziggo om "gratis" een HUMAX 5500C in bruikleen te krijgen. Dat gaat prima ,en dat ding kan ook overweg met HD. Dus ik heb voorlopig geen probleem.
Misschien als je Ziggo lief aankijkt en uitlegt dat je al jaren trouwe klant bent dat ze er nog eentje voor je op kunnen duikelen. Ze worden ook wel op marktplaats aangeboden. Je hebt wel kans dat de prijs nu wat omhoog gaat nu NPO SD van de kabel gaat...
Klopt! Als er op Zappelin een tekenfilm verschijnt die haar niet zint dan zap ik wat rond en kom daar ook wel eens uit. Disney heeft af en toe ook wel wat aardigs. Zappelin blijft favoriet, met een dansje op het bed bij elke verjaardagenaankondigingAls de kleine heel klein is kan je misschien overgaan naar één van de Belgische zenders. Die blijven voorlopig nog in SD verspreid.
[ Voor 0% gewijzigd door lohost op 22-11-2021 10:26 . Reden: Beetje brakke zin. ]
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Elluk nadeel hep s'n foordeel!lohost schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:46:
Dankzij de melding van Ziggo dat het SD-kanaal wordt afgesloten ben ik er 'gelukkig' achter dat ik de extra tv die ik recent in gebruik heb genomen niet goed stond ingesteld.
Hoe kom je hier achter? Ziggo geeft elke keer aan dat de modem waardes prima zijn.ANdrode schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:55:
[...]
Mogelijk zit de smoke/jitter in de wijk ipv in huis?
Standaard checks, andere router... direct op de modem testen....

Whatever.
Lastig. Weekje weg gaan is lastig om zoiets te debuggen.Harmen schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:34:
[...]
Hoe kom je hier achter? Ziggo geeft elke keer aan dat de modem waardes prima zijn.
Standaard checks, andere router... direct op de modem testen....
Bij docsis zou ik alleen sowieso smoke overdag verwachten door de upload van andere gebruikers. Wat je nog kan doen is vol een abusive download doen (Linux issue met 100 connecties zonder vpn of iets anders dat zwaar is) en kijken of je veel meer smoke krijgt of niet.
ben benieuwd of ze dat ook doen bij de SmartWifi pods die je een jaar lang op proef krijgt. Kan me niet voorstellen dat ze iets kunnen met 2 losse Pods zonder doos die iemand terug stuurt. Maar goed, dat zien we over iets minder dan een jaar dan wel weerErwin schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:00:
Afgelopen week mijn "wifibooster met kabel" opgezegd. Kreeg daarna een email dat ik het apparaat mocht houden. Gratis tip.
Aan de andere kant kan jij weer niets met die smartwifi pods. Die werken niet meer als je ze opzegt.njitter schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:19:
[...]
ben benieuwd of ze dat ook doen bij de SmartWifi pods die je een jaar lang op proef krijgt. Kan me niet voorstellen dat ze iets kunnen met 2 losse Pods zonder doos die iemand terug stuurt. Maar goed, dat zien we over iets minder dan een jaar dan wel weer
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ze zijn bezig met het omzetten van zenders naar HD. Welke het precies zijn of gaan worden weet ik niet.Raven schreef op woensdag 24 november 2021 @ 05:49:
Weet iemand toevallig welke zenders allemaal op zwart gaan? Laatst BBC1+2 (SD), gister kwam de melding op NPO3 (SD), komen er nog meer? Dan krijg ik het druk met de favorieten lijst aan te passen
https://mediamagazine.nl/...iteit-op-komst-bij-ziggo/
"When you grow up your heart dies"
NPO 1, 2 en 3 SD gaan er per 7 dec uit. Wat er daarna nog komt is nog niet bekend gemaakt.Raven schreef op woensdag 24 november 2021 @ 05:49:
Weet iemand toevallig welke zenders allemaal op zwart gaan? Laatst BBC1+2 (SD), gister kwam de melding op NPO3 (SD), komen er nog meer? Dan krijg ik het druk met de favorieten lijst aan te passen
zijn die dingen dan server-side gelocked? Wel slim. De Deco M4's is dat niet het geval mee volgens mij..Jay-B schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:22:
[...]
Aan de andere kant kan jij weer niets met die smartwifi pods. Die werken niet meer als je ze opzegt.
Waar kan ik trouwens zien tot wanneer mijn gratis abbo op die dingen loopt? Ik kan dat in Mijn Ziggo niet zien.
[ Voor 14% gewijzigd door njitter op 24-11-2021 10:31 ]
Als het goed is krijg ik over een paar dagen een 1318 binnen dus dan zou ik helemaal klaar moeten zijn
ik krijg netjes steeds via de app of af en toe via de mail een bericht dat ik oude paketten heb en deze nodig moet aanpassen.
dan word het ineens lastig. want vanuit oude contracten 300/30 internet met CI+ (interactief en meer dan de 80 zenders) omzetten blijkt moeilijk. schijnbaar nieuwe smart card of huur CI+ nodig en verlies van opname mogelijkheden/pauze en minder zenders. Moet je naar duurder TV abbonement en/of mediabox. sneller internet kan wel maar alleen bij 1000/50 krijg je een nieuw modem (ondersteund die oude Ubee ineens 600 dan?). en oh ja je krijgt als "korting" van die wifi pod dingen (niet nodig). andere opties of kortingen niet mogelijk.
maw. je bent langdurig klant. vraagt nooit ergens om maar betaald wel elk jaar meer terwijl je eigen apparatuur dan wel modem van tig jaar oud gebruikt. wil je iets of moet je iets kun je vooral meer betalen voor minder functionaliteit.
Aangezien KPN mijn wijk vol glas heeft gegooid toch meer eens induiken.
Laat je het weten? 😅Remco Tr schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:21:
Binnenkort ipv6.
Weet iemand hoe de Ubiquiti edge router x ingesteld moet worden?
Is dit iets ?Remco Tr schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:21:
Binnenkort ipv6.
RobertMe in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
[ Voor 23% gewijzigd door MdO82 op 24-11-2021 11:54 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Wel apart, ik heb een TC7210 en ik heb wel een brief gehad van Ziggo over de IPv6 migratie.Jaguar645 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:27:
op het Ziggo forum bevestiging dat de TC7210 geen IPv6 gaat krijgen in bridge mode... Wel werd er bij anderen daar aangegeven omgeruild te kunnen worden voor een ConnectBox of een UBC1318.
Als het goed is krijg ik over een paar dagen een 1318 binnen dus dan zou ik helemaal klaar moeten zijn
Of sturen ze dat gewoon naar iedereen die hun modem in bridge heeft draaien?
Gewoon een vrij algemene dhcpv6-pd configuratie op de interface. Eigenlijk is dat gelijk aan hoe het nu ook al werkt bij ziggo voor ipv6 zonder bridge mode.Remco Tr schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:21:
Binnenkort ipv6.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Zie de site van Ziggo. Zoals genoemd, DHCPv6 inschakelen en Prefix Delegation op /56 instellen. Hoe je dat moet doen staat ongetwijfeld in de handleiding van je router.Remco Tr schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:21:
Binnenkort ipv6.
[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 24-11-2021 12:56 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb de mail ook gehad met mijn 7210 maar kennelijk had dat dus niet gemogen als ik het ziggo forum zo zie erover.Squatto schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:45:
[...]
Wel apart, ik heb een TC7210 en ik heb wel een brief gehad van Ziggo over de IPv6 migratie.
Of sturen ze dat gewoon naar iedereen die hun modem in bridge heeft draaien?
Nouja mooi moment geweest om gratis een andere modem te fixen
[edit]
van het forum:
/f/image/UKwYhassWFkq7XjwwzgTo0f4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Jaguar645 op 24-11-2021 13:27 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Delta737 op 24-11-2021 13:33 ]
Heb ook nog de 7210 in bridge staan.Jaguar645 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:23:
[...]
Ik heb de mail ook gehad met mijn 7210 maar kennelijk had dat dus niet gemogen als ik het ziggo forum zo zie erover.
Nouja mooi moment geweest om gratis een andere modem te fixen
[edit]
van het forum:
[Afbeelding]
Welk modem precies is dan als goede vervanger aan te raden?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Die heb ik al eens gehad, was een behoorlijk dramatische ervaring... Er waren geen andere opties, alleen een connectbox was beschikbaar.
Voorlopig hier dus geen IPv6 via Ziggo helaas...
EDIT:
Werd teruggebeld door de helpdeskmedewerkster, in beperkte mate bleek het toch mogelijk om een aantal UBC1318's uit te leveren op verzoek van de klant, dus krijg ik deze thuisgestuurd! Prima service!
[ Voor 23% gewijzigd door Corn op 24-11-2021 15:35 . Reden: update ]
hier een Ubee UBC1318 in bridge werkt perfect.snah001 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:30:
[...]
Heb ook nog de 7210 in bridge staan.
Welk modem precies is dan als goede vervanger aan te raden?
Volgens mij hebben ze vanwege de chiptekorten niet heel veel van die modems over, ik kon er gelukkig een krijgen. Die witte Connectbox werkt voor geen meter als je wilt gamen of VPN verbinding nodig hebt. Ik heb nu al spijt dat ik overgestapt ben van glasvezel naar kabel. Bizar dat ze na 4 jaar nog steeds de modem met slechte chipset naar klanten sturen, ik gok dat ze het piep-systeem gebruiken, eerst kijken of de klant genoegen neemt met de goedkope variant.Corn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:31:
Zonet een telefoontje gehad met de (kleinzakelijk) klantenservice ivm TC7210, deze kon volgens de dame alleen omgeruild worden met een Connectbox.
Die heb ik al eens gehad, was een behoorlijk dramatische ervaring... Er waren geen andere opties, alleen een connectbox was beschikbaar.
Voorlopig hier dus geen IPv6 via Ziggo helaas...
EDIT:
Werd teruggebeld door de helpdeskmedewerkster, in beperkte mate bleek het toch mogelijk om een aantal UBC1318's uit te leveren op verzoek van de klant, dus krijg ik deze thuisgestuurd! Prima service!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic