De KPN decoder loopt ongeveer 30 seconden achter, dat heb ik met de dodenherdenking gemerkt.nextnext schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:31:
[...]
KPN is hoop ik via internetstream of de app en niet achter de decoder?
pf dat meen je niet, dus als ik spoilervrij EK wil kijken is ziggo kabel de beste optie?jongetje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:07:
[...]
De KPN decoder loopt ongeveer 30 seconden achter, dat heb ik met de dodenherdenking gemerkt.
Ik zeg dat KPN een kleine 30 seconden achter loopt op de daadwerkelijke tijd. Hier gaat dan natuurlijk wel nog vertraging van Ziggo vanaf want die krijgt het signaal ook niet realtime bij je thuisnextnext schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:17:
[...]
pf dat meen je niet, dus als ik spoilervrij EK wil kijken is ziggo kabel de beste optie?
ah ik dacht dat jij ook die tijden poste waarbij kpn 27 seconden vertraging had en ziggo 13 seconden. Realtime is het niet, dat snap ikjongetje schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:21:
[...]
Ik zeg dat KPN een kleine 30 seconden achter loopt op de daadwerkelijke tijd. Hier gaat dan natuurlijk wel nog vertraging van Ziggo vanaf want die krijgt het signaal ook niet realtime bij je thuis.
analoog kijken is nog een keer 5 seconden sneller (ongeveer)....(decoden van het signaal kost ook tijd
)
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Live luisteren via de radio is denk ik de beste optie, als je echt realtime belangrijk vindt...
Alleen lukt dat niet meer in Nederland. Er zijn geen analoge TV uitzendingen meer.MAdD schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:28:
analoog kijken is nog een keer 5 seconden sneller (ongeveer)....(decoden van het signaal kost ook tijd)
Maar als je echt alles als eerste wil zien, moet je gewoon in het stadion gaan zitten.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Scheelt dan weer dat NPO 1 / 2 / 3 ongecodeerd zijn....MAdD schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:28:
analoog kijken is nog een keer 5 seconden sneller (ongeveer)....(decoden van het signaal kost ook tijd)
Klinkt als het Puma 6 UDP overload probleem waar de CB last van had en waar Ziggo middels firmware updates deels wat aan heeft gedaan.Inspired schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:04:
Ik heb sinds een paar maanden de ConnectBox omdat de oude vertrouwde unit (5+ jaar oud) overleden was.Eigenlijk geen issues maar sinds een paar dagen gaat hij over de zeik als ik mijn laptop van het werk gebruik.
![]()
Eerst een;
[...]
Daarna een;
[...]
En dan dus een minuut of 5 geen internet. CB staat in Bridge mode met een Ubiquiti eraan.
Er staan geen vreemde zaken op de laptop maar heb wel het idee dat dit wellicht komt door de Cisco Anyconnect client die we gebruiken. Vreemde is wel dat ik ook een desktop heb staan met dezelfde client. Ik gebruik de desktop eigenlijk de gehele dag voor werk en daarmee heb ik dit issue niet.
Op de laptop staat verder OneDrive die wel veel aan het syncen is doorgaans en verder de standaard meuk als Teams/Slack die wellicht ook wat poorten open zetten. Maar dit gebruik ik op de desktop ook.
Iemand enig idee? Ik heb de waarden bekeken in de CB en die zien er verder netjes uit. Ik heb dus ook geen issues totdat ik de laptop gebruik. Andere devices op WIFI werken verder normaal. De laptop van het werk gebruik ik overigens al veel langer en nooit issues mee gehad. (Altijd gewoon op WIFI.) Ook is er recent niet iets geinstalleerd. (Afgezien van de Windows 10 patches en andere app updates.)
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ja, dat denk ik ook. Al is het wat gek dat het vrij recent begonnen is. Maar wellicht dat een recente update van een app hierin wat veranderd heeft. De firmware update (op de CB) komt er vanzelf op denk ik? Of moet ik daarvoor nog bellen met Ziggo? En heeft het vragen voor een ander (type) modem nog kans van slagen?elsinga schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:30:
[...]
Klinkt als het Puma 6 UDP overload probleem waar de CB last van had en waar Ziggo middels firmware updates deels wat aan heeft gedaan.
Ik zal met de laptop nog eens wat testen om te acterhalen of het inderdaad de Cisco AnyConnect VPN client is of toch iets anders.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Hell just froze over, op de nieuwe factuur is de korting wel verrekend! Ik viel van mijn stoel van verbazingpage404 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:08:
[...]
Yep, krijg de factuur binnen en wat denk je? Korting niet verrekend. Wel hebben ze meteen de hogere abokosten met terugwerkende kracht doorberekend, dat kunnen ze natuurlijk wel.
Net gebeld en het was allemaal heel ingewikkeld maar het zou op de volgende factuur verrekend worden. Ik heb gezegd dat het gezien mijn vorige ervaringen “eerst zien dan geloven is”.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Misschien tijdelijk HDR/HLG uitschakelen en dan pas verder kijken. Formule 1 in 4K werkt wel gewoon goed.
Deze passage valt mij op:
Dus: Laat Ziggo het nu ook maar ongecodeerd in DBV-C doorgeven dan is iedereen blij.Het lijkt erop dat het probleem mogelijk wordt veroorzaakt in de samenwerking (handshake) tussen 4K-decoder en 4K-televisie. Opvallend is namelijk dat bij distributeurs die NPO 1 4K direct via de interne tuner van een 4K-televisie het aantal klachten over slechte beeldkwaliteit (te donker en te flets) veel minder voorkomen. Dit is onder meer bij Canal Digitaal en Stichting Kabelnet Veendam
Jij als hobbyist. Heb je misschien smokeping meelopen of wil je dat gaan doen? Ben namelijk heel benieuwd hoe het modem presteert. Na alle aanpassingen door de jaren heen.Roetzen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:29:
Ziggo heeft vannacht mijn Arris connectbox van nieuwe firmware voorzien. 9.1.2103.102. Ik heb zo gauw niet kunnen zien wat er veranderd is. weet iemand iets?
P.S ik kreeg er geheel gratis en ongevraagd een nieuw IPv4 adres en een nieuwe IPv6 prefix bij...
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 15-06-2021 13:52 ]
Ik zou het ook een goed idee vinden als iedere Ziggo klant kanaal 999 kan zien zonder tussenkomst van een losse ontvanger. Zeker nu het er op lijkt dat de Mediabox Next de beeldkwaliteit verprutst.
Ik heb een LG CX en vind de beeld kwaliteit echt prima via de Next. Maar het valt wel op dat bijvoorbeeld het NOS logo en de tussenstand veel feller is dan de rest van het beeld. Maar ik heb meer het idee dat die te fel zijn, ipv de rest van het beeld te donker, dat ziet er namelijk prima uit qua kleuren en helderheid.dolopfriet schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:58:
Ik zou het ook een goed idee vinden als iedere Ziggo klant kanaal 999 kan zien zonder tussenkomst van een losse ontvanger. Zeker nu het er op lijkt dat de Mediabox Next de beeldkwaliteit verprutst.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Hij doelt niet op encryptie, NPO is inderdaad FTA. Maar het videosignaal is nog steeds wel geencodeerd in h.264 ofzo.jimmya3 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:26:
[...]
Scheelt dan weer dat NPO 1 / 2 / 3 ongecodeerd zijn....
Dat encoderen/decoderen zit tijd in, wellicht ook nog ergens een buffertje van 1 sec ofzo.
Maar het klopt wel dat via Ziggo DVB-C kijken de meest realtime ervaring is, is mijn ervaring.
Dat gezegd hebbende, als ik door zou hebben dat mijn buren een halve minuut achterlopen, zou ik om de haverklap valse alarmen gaan slaan.
Alles kan stuk.
Tijd dat ze op Funda gaan vermelden wat de internetprovider van de buren is, je zult naast remco komen te wonenremco_k schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:11:
[...]
Dat gezegd hebbende, als ik door zou hebben dat mijn buren een halve minuut achterlopen, zou ik om de haverklap valse alarmen gaan slaan.
remco_k schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:22:
offtopic:![]()
@nextnext Ik ben een prima buurman. Ik kijk namelijk geen/nauwelijks voetbal. Misschien dat ik de (halve) finale meepik. Maar speciaal voor jouw kan ik natuurlijk een uitzondering maken.![]()
@remco_k Als jij die uitzondering maakt kom ik bij uitzondering ongenodigd bier drinken (en kijk ik even mee met je realtime broadcast)
Dat is correct.nextnext schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:31:
[...]
KPN is hoop ik via internetstream of de app en niet achter de decoder?
In mijn geval ging het er over of ik wilde overstappen van Ziggo TV naar iets applicatie-achtigs zoals NLZiet of KPN TV-app. Hoop dat dit het wat meer verduidelijkt.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Nee, ik heb geen smokeping draaien. Ik zal het op mijn todo lijstje zetten...stormfly schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Jij als hobbyist. Heb je misschien smokeping meelopen of wil je dat gaan doen? Ben namelijk heel benieuwd hoe het modem presteert. Na alle aanpassingen door de jaren heen.
Ben ik op dit moment aan het testen, mooie App van NLziet op de AppleTV. Hoe bevalt het jou?THE_BASE schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:21:
[...]
Dat is correct.
In mijn geval ging het er over of ik wilde overstappen van Ziggo TV naar iets applicatie-achtigs zoals NLZiet of KPN TV-app. Hoop dat dit het wat meer verduidelijkt.
Maakt niet uit denk ik, ook bij KPN zie je mega veel klachten vanwege het slechtere beeld, via hun beide 4K boxen.dolopfriet schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:58:
Maar het voor iedereen standaard beschikbaar stellen van kanaal 999 voor ieder met een CI+ module zou mooi zijn, echter past helaas niet in het verdien model bij Ziggo.
Staat er DS-Lite aan of niet?Inspired schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:49:
[...]
Ja, dat denk ik ook. Al is het wat gek dat het vrij recent begonnen is. Maar wellicht dat een recente update van een app hierin wat veranderd heeft. De firmware update (op de CB) komt er vanzelf op denk ik? Of moet ik daarvoor nog bellen met Ziggo? En heeft het vragen voor een ander (type) modem nog kans van slagen?
Ik zal met de laptop nog eens wat testen om te acterhalen of het inderdaad de Cisco AnyConnect VPN client is of toch iets anders.
Die T3 timeout ken ik van crashes van de TC7200, niet van de Connect-Box.
Ik zou het contactformulier invullen. Het kan in het fysieke signaal zitten (waarbij de extra data het alleen eerder laat ontstaan), door drukte in het netwerk (upload kanalen zitten vaak extreem vol overdag, maar ook in het type modem).
Bij de UDP bug zou het modem niet moeten resetten. Je kan de UDP bug zelf ook eventueel testen met https://github.com/TransLunarInjection/Puma6Fail
Geen idee DS-Lite aan staat eigenlijk. Vind het in de webinterface niet terug. CB staat in Bridge overigens. Verder ook geen contact gehad met Ziggo mbt IPv6 oid.ANdrode schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:27:
[...]
Staat er DS-Lite aan of niet?
Die T3 timeout ken ik van crashes van de TC7200, niet van de Connect-Box.
Ik zou het contactformulier invullen. Het kan in het fysieke signaal zitten (waarbij de extra data het alleen eerder laat ontstaan), door drukte in het netwerk (upload kanalen zitten vaak extreem vol overdag, maar ook in het type modem).
Bij de UDP bug zou het modem niet moeten resetten. Je kan de UDP bug zelf ook eventueel testen met https://github.com/TransLunarInjection/Puma6Fail
De Puma 6 Test laat het modem niet crashen idd. Zal vanavond nog eens wat met de laptop testen die de CB deed crashen.
Bridge betekent geen DS-Lite.Inspired schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:43:
[...]
Geen idee DS-Lite aan staat eigenlijk. Vind het in de webinterface niet terug. CB staat in Bridge overigens. Verder ook geen contact gehad met Ziggo mbt IPv6 oid.
In een ander dagdeel testen is misschien een goede manier om firmware uit te sluiten. Maar ik vermoed dat je het rondje helpdesk -> geen bridge mode -> monteur -> ... in moetDe Puma 6 Test laat het modem niet crashen idd. Zal vanavond nog eens wat met de laptop testen die de CB deed crashen.

Ja. Idd. Zie toevallig dat ik ook wel de T3 meldingen heb zonder de reboot af en toe;ANdrode schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:44:
[...]
Bridge betekent geen DS-Lite.
[...]
In een ander dagdeel testen is misschien een goede manier om firmware uit te sluiten. Maar ik vermoed dat je het rondje helpdesk -> geen bridge mode -> monteur -> ... in moet
"No Ranging Response received - T3 time-out"
Dan lijkt het voor mij als een signaal. Als er teveel T3 timeouts op rij zijn reboot het modem. Ik weet niet meer wat daar de voorwaarde voor was.Inspired schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:47:
[...]
Ja. Idd. Zie toevallig dat ik ook wel de T3 meldingen heb zonder de reboot af en toe;
"No Ranging Response received - T3 time-out"
Ik heb wel data gezien van regio's waar 95+% van de upload vol zat overdag, dat merkte je dan aan haperende video calls en een lagere upload.
Eén van mijn collega's heeft dit ook - bij calls om 13:00 hapert zijn video altijd 🤷♂️
Op de SD kanalen 951 en 952 en 953 (BBC One en Two) loopt bovenin het beeld een tekst dat de mediabox achterhaald zou zijn en dat je voor een oplossing met Ziggo kan bellen. Een voorbode voor uitschakeling van de SD versies van deze BBC-zenders? (Regio Haaglanden)
[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 15-06-2021 19:36 . Reden: foutje kanaalnummer ]
Hier een Arris CB en Smokeping, wat wil je weten?stormfly schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Jij als hobbyist. Heb je misschien smokeping meelopen of wil je dat gaan doen? Ben namelijk heel benieuwd hoe het modem presteert. Na alle aanpassingen door de jaren heen.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
FW update komt vanzelf, maar na een herstart vrijwel altijd direct.Inspired schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:49:
[...]
Ja, dat denk ik ook. Al is het wat gek dat het vrij recent begonnen is. Maar wellicht dat een recente update van een app hierin wat veranderd heeft. De firmware update (op de CB) komt er vanzelf op denk ik? Of moet ik daarvoor nog bellen met Ziggo? En heeft het vragen voor een ander (type) modem nog kans van slagen?
kanaal 952 en 953U123456 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:01:
Op de SD kanalen 951 en 952 (BBC One en Two)
Ja, daar lijkt het op. Ik zie hier nu op mijn slaapkamer TV, met een "gratis" Ziggo kastje. nu op kanaal 61 en 62 BBC1 en BBC2 in HD. ;-).loopt bovenin het beeld een tekst dat de mediabox achterhaald zou zijn en dat je voor een oplossing met Ziggo kan bellen. Een voorbode voor uitschakeling van de SD versies van deze BBC-zenders? (Regio Haaglanden)
Hier = Driebergen
Ook in bridge mode komt er gewoon een monteur als er veel T3 errors zijn. Hier ook, had veel T3 errors en uiteindelijk is er in de straatkast en verderop in het netwerk wat verstoringen weggewerkt en nu dus de Arris CB in plaats van de Compal. T3's zijn niet helemaal weg, maar een modem herstart daardoor is nu veel minder vaak.ANdrode schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:44:
[...]
Bridge betekent geen DS-Lite.
[...]
In een ander dagdeel testen is misschien een goede manier om firmware uit te sluiten. Maar ik vermoed dat je het rondje helpdesk -> geen bridge mode -> monteur -> ... in moet
Tof ik zou graag weten of je ook al de nieuwe firmware hebt en ik ben erg benieuwd hoe ICMP en DNS eruit zien. Ook los van de firmware vernieuwing. Ik heb dat modem ooit lang geleden getest en heb misschien nog wel screenshots van hoe matig het toen was.elsinga schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:21:
[...]
Hier een Arris CB en Smokeping, wat wil je weten?
Leuk om even te bekijken wat ze al bereikt hebben met firmware aanpassingen. Zou wel goed moeten zoeken, ik denk dat ik ze nog heb.
Ik heb sinds de laatste tijd ook veel T3 errors en een haperende verbinding (met een CB modem). Na een reset te geven aan het modem gaat het weer een tijdje goed. Al een tijdje bezig met de helpdesk en ze willen nu een monteur sturen maar ik voel de bui al hangen dat wanneer die er is en er op dat moment geen probleem is ik vast 50 EU kan betalen.
Het schijnt dat er max. 45 T3 errors mogen zijn per 3 uur, als het meer wordt dan ga je het daadwerkelijk als probleem ervaren (aldus de helpdesk).
Het schijnt dat er max. 45 T3 errors mogen zijn per 3 uur, als het meer wordt dan ga je het daadwerkelijk als probleem ervaren (aldus de helpdesk).
Ik denk dat je een T3 timeout veel eerder merkt. Bij een T3 timeout worden er 12 pakketten (https://volpefirm.com/docsis_timeout_descriptions/) op rij niet door CMTS bevestigd.Onedayflyer682 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:34:
Elke T3 timeout geeft waarschijnlijk een korte onderbreking van de verbinding.
@inspired als je technisch bent (aangezien je die Puma6 test gedraaid had lijkt mij dat zo) dan kan ik smokeping (in een docker container) aanraden zodat je kan zien wat de impact echt is.
Ja, dat gaat wel lukken. Zal hem ff in docker zetten morgen.ANdrode schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:53:
[...]
Ik denk dat je een T3 timeout veel eerder merkt. Bij een T3 timeout worden er 12 pakketten (https://volpefirm.com/docsis_timeout_descriptions/) op rij niet door CMTS bevestigd.
Elke T3 timeout geeft waarschijnlijk een korte onderbreking van de verbinding.
@inspired als je technisch bent (aangezien je die Puma6 test gedraaid had lijkt mij dat zo) dan kan ik smokeping (in een docker container) aanraden zodat je kan zien wat de impact echt is.
Zojuist weer een reboot. Nu dit keer zonder eerst de T3 melding.
Blijkbaar twee keer een reboot. Tweede wellicht als onderdeel van de SW update.15-06-2021 22:56:06 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:be:xx:xx;CMTS-MAC=28:52:61:fb:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:25 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:be:xx:xx;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-06-2021 22:52:42 notice SW download Successful - Via Config file
15-06-2021 22:51:42 notice SW Download INIT - Via Config file bac101000106905c44be5ed5
15-06-2021 22:51:32 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=90:5c:44:be:xx:xx;CMTS-MAC=28:52:61:fb:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:18 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:be:xx:xx
Morgen maar eens bellen met de vrienden van Ziggo.
Hier speelt al sinds april van dit jaar dat de upload tussen 10:00 en 14:00 lekker vol zit en er heel veel congestion optreedt.ANdrode schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:51:
[...]
Dan lijkt het voor mij als een signaal. Als er teveel T3 timeouts op rij zijn reboot het modem. Ik weet niet meer wat daar de voorwaarde voor was.
Ik heb wel data gezien van regio's waar 95+% van de upload vol zat overdag, dat merkte je dan aan haperende video calls en een lagere upload.
Eén van mijn collega's heeft dit ook - bij calls om 13:00 hapert zijn video altijd 🤷♂️
Ziggo is hier van op de hoogte, maar tot op heden nog steeds geen (zicht op een) oplossing, met als gevolg zeer geïrriteerde klanten.
Hardware versie : 10stormfly schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:10:
[...]
Tof ik zou graag weten of je ook al de nieuwe firmware hebt en ik ben erg benieuwd hoe ICMP en DNS eruit zien. Ook los van de firmware vernieuwing. Ik heb dat modem ooit lang geleden getest en heb misschien nog wel screenshots van hoe matig het toen was.
Leuk om even te bekijken wat ze al bereikt hebben met firmware aanpassingen. Zou wel goed moeten zoeken, ik denk dat ik ze nog heb.
Software versie : 9.1.2103.102
Wat wil je weten van ICMP en DNS? Ik draai in bridge.
Een binnen monteur kan geld kosten, een buiten monteur kost nooit geld. Mij stuurden ze eens een binnen monteur en die kosten zijn terug gedraaid omdat het probleem buiten speelde en ik daarvoor al diverse malen de buiten monteur langs had gehad voor datzelfde probleem.Onedayflyer682 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:34:
Ik heb sinds de laatste tijd ook veel T3 errors en een haperende verbinding (met een CB modem). Na een reset te geven aan het modem gaat het weer een tijdje goed. Al een tijdje bezig met de helpdesk en ze willen nu een monteur sturen maar ik voel de bui al hangen dat wanneer die er is en er op dat moment geen probleem is ik vast 50 EU kan betalen.
Ik ben benieuwd naar blauwe vakjes, zowel voor DNS als icmp?elsinga schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:33:
[...]
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.2103.102
Hieronder firmware uit 2017 toen het apparaat net op de markt was en de bom klapte over de puma6 chipset. Vooral mijn middelste plaat zou ik graag eens bekijken met de huidige firmware.
/f/image/1yFqkfUMXFwbPqNISXqW8FkA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3HY79it2serfhPizJgzyHSXw.png?f=fotoalbum_large)
DNS ging eigenlijk altijd wel goed.
/f/image/fjIGbHcpMleDw8pAb9hbriFV.png?f=fotoalbum_large)
Dat zijn ook externe boxen die aan een TV aan zijn gesloten. In theorie versterkt dat het vermoeden dat het probleem in de ontvangers zit in combinatie met onderhandel problemen met de aangesloten TV en het specifieke model daarvan.dinandus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:10:
[...]
Maakt niet uit denk ik, ook bij KPN zie je mega veel klachten vanwege het slechtere beeld, via hun beide 4K boxen.
Klopt. Helaas niet. Maar het zou omwille van de test wel goed zijn of het 4K NPO kanaal er wel (altijd) goed uitziet op TV's met hun eigen ingebouwde DVB-C tuner. Als het inderdaad een probleem zou zijn tussen de losse ontvangers en TV's, dan zou het met alleen TV's met ingeboude ontvangers goed moeten gaan. da's dan info waar de Ziggo's en KPN's dan verder mee kunnen om hun 4K product op een later moment beter uit te melken dan dat ze nu doen.Maar het voor iedereen standaard beschikbaar stellen van kanaal 999 voor ieder met een CI+ module zou mooi zijn, echter past helaas niet in het verdien model bij Ziggo.
Alles kan stuk.
Laat het tenminste een keuze zijn voor 2,5 euro per maand zoals bij KPN.dinandus schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:10:
[...]
Maar het voor iedereen standaard beschikbaar stellen van kanaal 999 voor ieder met een CI+ module zou mooi zijn, echter past helaas niet in het verdien model bij Ziggo.
Bij KPN is het kosteloos (je moet alleen wel de juiste decoder hebben)stormfly schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:51:
[...]
Laat het tenminste een keuze zijn voor 2,5 euro per maand zoals bij KPN.
Zal er om hangen, maar als nieuwe klant is het een optie voor 2,5 euro, hij schiet van 10 naar 12,5.jongetje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:00:
[...]
Bij KPN is het kosteloos (je moet alleen wel de juiste decoder hebben)
https://www.kpn.com/shop/tv
Ik stuur je wel even de gegevens van mijn Smokeping instance, kun je naar hartenlust kijken.stormfly schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:12:
[...]
Ik ben benieuwd naar blauwe vakjes, zowel voor DNS als icmp?
Hieronder firmware uit 2017 toen het apparaat net op de markt was en de bom klapte over de puma6 chipset. Vooral mijn middelste plaat zou ik graag eens bekijken met de huidige firmware.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
DNS ging eigenlijk altijd wel goed.
[Afbeelding]
Nieuwe klanten krijgen iig 1 UHD geschikte ontvanger. Ik betaal er tenminste niets extra's voor... Maar goed, we gaan offtopic.stormfly schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:29:
[...]
Zal er om hangen, maar als nieuwe klant is het een optie voor 2,5 euro, hij schiet van 10 naar 12,5.
https://www.kpn.com/shop/tv
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 16-06-2021 14:59 ]
Heb ik een nieuwe firmware op mijn connectbox?
CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
De tekst is aangepast. Er staat nu "als je dit op kan 61 of 62 ziet dan heb je een outdated media box, als je dit op kan 952 of 953 ziet, ga dan naar kan 61 of 62.Roetzen schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:37:
[...]
kanaal 952 en 953
[...]
Ja, daar lijkt het op. Ik zie hier nu op mijn slaapkamer TV, met een "gratis" Ziggo kastje. nu op kanaal 61 en 62 BBC1 en BBC2 in HD. ;-).
Hier = Driebergen
Op mijn stenen tijdperk SAMSUNG DCB-B270R zie ik de mededeling op kan 61 en 62. En op kan 40 waar op de andere TVs Slotstad TV zit, krijg ik geen beeld.
Offtopic vraagje: wat voor router gebruik jij bij het modem die in de bridge stand staat?elsinga schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:33:
[...]
Die text van gedateerde box is voor de satellietontvangers bestemd in Engeland.
Wellicht de MPEG2 boxen nog.
Maar goed dat Ziggo de HD versies nu in het ongecodeerde pakket heeft geplaatst.
Eindelijk wat minder dubbele zenders.
Wellicht de MPEG2 boxen nog.
Maar goed dat Ziggo de HD versies nu in het ongecodeerde pakket heeft geplaatst.
Eindelijk wat minder dubbele zenders.
Dat denk ik niet. Die zullen het probleem immers niet op kunnen lossen door naar Ziggo te bellen op 0900-1844. Nee, dit is echt bestemd voor de Ziggo kijkers in Nederland en dus door Ziggo er op gezet,dolopfriet schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:46:
Die text van gedateerde box is voor de satellietontvangers bestemd in Engeland.
Inderdaad. Van mij mogen er meer volgen.Maar goed dat Ziggo de HD versies nu in het ongecodeerde pakket heeft geplaatst.
En in het Engels, omdat Britse expats meestal te beroerd zijn Nederlands te leren.Roetzen schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:55:
Nee, dit is echt bestemd voor de Ziggo kijkers in Nederland en dus door Ziggo er op gezet,
Precies. En de Nederlanders die naar de BBC kijken snappen het Engels ook wel.hcQd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:25:
[...]
En in het Engels, omdat Britse expats meestal te beroerd zijn Nederlands te leren.
Ubiquity USG3, met intern nog wat extra Ubiquity spullen..toro schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:50:
[...]
Offtopic vraagje: wat voor router gebruik jij bij het modem die in de bridge stand staat?
Klopt het dat als mijn ziggo modem (nieuwste van Compal) signaal verliest, een herstart dan 15 tot 30 minuten in beslag neemt?
Ben net overgestapt, monteur heeft las in de meterkast en aansluiting in woonkamer vervangen en alles gemeten, zou goed moeten zijn. En toch al 3 keer in een week tijd gem. elke keer 30 minuten geen internet.
Ben net overgestapt, monteur heeft las in de meterkast en aansluiting in woonkamer vervangen en alles gemeten, zou goed moeten zijn. En toch al 3 keer in een week tijd gem. elke keer 30 minuten geen internet.
Geen internet of geen WiFi. Welke feiten zie je in de logs of lampjes?FvGa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:32:
Klopt het dat als mijn ziggo modem (nieuwste van Compal) signaal verliest, een herstart dan 15 tot 30 minuten in beslag neemt?
Geen internet, lan of wifi. Onderste lampje kleurt rood en knippert, groen en uiteindelijk wit zonder te knipperen. Lijkt mij een simpele reset, maar 15 min is een beetje te gortig vandaar mijn vraag.Geen internet of geen WiFi. Welke feiten zie je in de logs of lampjes?
Je kunt dan ook niet inloggen? Dan zou ik de adapter eruit laten en melden dat hij defect is. Halve modems moet je aan een klantenservice als volledig defect laten lijken, anders ben je dagen bezig met halve oplossingen.FvGa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:02:
[...]
Geen internet, lan of wifi. Onderste lampje kleurt rood en knippert, groen en uiteindelijk wit zonder te knipperen. Lijkt mij een simpele reset, maar 15 min is een beetje te gortig vandaar mijn vraag.
yes via m'n tv stick op m;n computer nu ook bbc in hd te zien zonder hindernissen, nice!U123456 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:01:
Op de SD kanalen 951 en 952 en 953 (BBC One en Two) loopt bovenin het beeld een tekst dat de mediabox achterhaald zou zijn en dat je voor een oplossing met Ziggo kan bellen. Een voorbode voor uitschakeling van de SD versies van deze BBC-zenders? (Regio Haaglanden)
lijkt me vreemd dat ziggo zelf specifiek een boodschap bedoelt voor in nederland voor nederlanders in het engels gaat plaatsen, nee deze specifieke melding voor ziggo kijkers wordt gewoon door bbc zelf in de voor ziggo bestemde uitgaande sd feed geplaatst vanuit hun london tv center oid. (gok ik)Roetzen schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:55:
Dat denk ik niet. Die zullen het probleem immers niet op kunnen lossen door naar Ziggo te bellen op 0900-1844. Nee, dit is echt bestemd voor de Ziggo kijkers in Nederland en dus door Ziggo er op gezet,
en zouden de meeste expats niet gewoon hun freeview hd box meenemen vanuit de uk naar nederland en dan een triple sat gebruiken bijv.?
[ Voor 10% gewijzigd door DaveFlash op 18-06-2021 17:06 ]
Ziggo klant:
Reactie Ziggo:
https://community.ziggo.n...085/highlight/true#M57964Ik heb naast Ziggo ook een schotel. Op de verschillende SD kanalen van BBC One en Two geen melding. BBC One London is via de satelliet gewoon te ontvangen zonder banner. Er gaat ook pas in de loop van 2022 wat wijzigen.
Wat gaat Ziggo nu doen? Tijdens het regionieuws gaat het HD kanaal van BBC One "uit" en wordt er verwezen naar het SD kanaal. Per wanneer gaat het SD-kanaal helemaal weg bij Ziggo?
Reactie Ziggo:
https://community.ziggo.n...096/highlight/true#M58206Vanaf 14 juni 2021 is de melding op de zenders BBC1 en BBC2 op kanaal 952 en 953 (SD) geplaatst. Vier weken later, op maandag 12 juli 2021, schakelen we de MPEG2 signalen uit voor deze zenders. We zenden BBC1 en BBC2 dan niet meer uit in MPEG2, maar in H264 (MPEG4) op kanaal 61 en 62 (HD).
[ Voor 40% gewijzigd door U123456 op 18-06-2021 20:18 ]
Hier ook afgelopen weken met regelmaat dat de wifiverbinding eruit ligt. M'n vrouw werkt thuis dus die wordt er elke keer uit geknikkerd tijdens video calls. Daar is ze echt niet blij mee. Heb vandaag de Connectbox een hard reset gegeven en ook de TP-Link Deco M4. Alles opnieuw geïnstalleerd en m'n kabel management wat beter geregeld. Wifi van de Connectbox is ook uitgeschakeld en de M4 is geïnstalleerd zoals het zou moeten.
Splitter en internet coaxkabel had ik al eens vervangen. Probleem is nu na een uurtje van hard resets nog niet naar voren gekomen.
Problemen waren voorheen op willekeurige momenten. Wat maanden geleden zag je dat het lampje ook rood knipperde. Dat doet ie volgens mij nu niet altijd. Dus dat vind ik erg vreemd. Met de download-en uploadverhoging merkte ik ook dat de verbinding er regelmatig uitlag.
Zien jullie voor nu wat geks in m'n logs? Geen idee hoe ik die dingen moet lezen, interpreteren en vervolgens conclusies moet maken.
Thanks in advance!
Splitter en internet coaxkabel had ik al eens vervangen. Probleem is nu na een uurtje van hard resets nog niet naar voren gekomen.
Problemen waren voorheen op willekeurige momenten. Wat maanden geleden zag je dat het lampje ook rood knipperde. Dat doet ie volgens mij nu niet altijd. Dus dat vind ik erg vreemd. Met de download-en uploadverhoging merkte ik ook dat de verbinding er regelmatig uitlag.
Zien jullie voor nu wat geks in m'n logs? Geen idee hoe ik die dingen moet lezen, interpreteren en vervolgens conclusies moet maken.
Thanks in advance!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer 1 618000000 -3.9 37 256 qam 3 2 602000000 -3.9 37 256 qam 1 3 610000000 -3.5 37 256 qam 2 4 626000000 -3.7 37 256 qam 4 5 634000000 -4.2 37 256 qam 5 6 642000000 -4.2 37 256 qam 6 7 650000000 -4.4 37 256 qam 7 8 658000000 -4.2 37 256 qam 8 9 666000000 -4 36 256 qam 9 10 674000000 -3.7 37 256 qam 10 11 682000000 -3.4 37 256 qam 11 12 690000000 -3.9 37 256 qam 12 13 698000000 -4.2 37 256 qam 13 14 706000000 -4.5 37 256 qam 14 15 714000000 -4.5 37 256 qam 15 16 722000000 -4.7 37 256 qam 16 17 762000000 -5.4 36 256 qam 21 18 770000000 -5.5 36 256 qam 22 19 778000000 -6 36 256 qam 23 20 786000000 -5.5 34 256 qam 24 21 826000000 -6 36 256 qam 29 22 834000000 -6.2 36 256 qam 30 23 842000000 -6.2 33 256 qam 31 24 850000000 -6.5 35 256 qam 32 Gebundelde downstream-kanalen Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS 1 Locked 37.6 50 0 2 Locked 37.6 45 0 3 Locked 37.6 54 0 4 Locked 37.6 55 0 5 Locked 37.3 60 0 6 Locked 37.3 50 0 7 Locked 37.6 28 0 8 Locked 37.3 7 0 9 Locked 36.3 0 0 10 Locked 37.3 1 0 11 Locked 37.3 15 0 12 Locked 37.3 55 0 13 Locked 37.3 57 0 14 Locked 37.6 49 0 15 Locked 37.3 44 0 16 Locked 37.3 44 0 17 Locked 36.3 38 0 18 Locked 36.3 257095 213905 19 Locked 36.6 17523 0 20 Locked 36.1 449581 0 21 Locked 36.3 3547 0 22 Locked 36.3 70539 6777 23 Locked 34.3 24075 377055 24 Locked 34.9 7945 150218 Gebundelde upstream-kanalen Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer 1 52000000 51 5120 64 qam 2 2 38400000 50.8 5120 64 qam 4 3 45200044 51 5120 64 qam 3 4 58800000 50.8 5120 64 qam 1 Gebundelde upstream-kanalen Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts 1 ATDMA 0 0 0 0 2 ATDMA 0 0 0 0 3 ATDMA 0 0 0 0 4 ATDMA 0 0 0 0 |
De boodschap is bedoeld voor kijkers die in Nederland via Ziggo naar de BBC kijken. Dat kunnen Nederlanders zijn, maar ook in Nederland wonende Engelsen. Dus helemaal niet vreemd dat de boodschap in het Engels is.DaveFlash schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:04:
[...]
lijkt me vreemd dat ziggo zelf specifiek een boodschap bedoelt voor in nederland voor nederlanders in het engels gaat plaatsen,
Ik betwijfel of er überhaupt zo iets is als "de voor Ziggo uitgaande sd feed van de BBC". Zo belangrijk zijn wij niet voor de Engelsen dat ze voor iedere provider op het Europese vasteland een dedicated feed hebben. Welnee, die hebben gewoon één uitgaande feed voor "the rest of the world". En zie maar...nee deze specifieke melding voor ziggo kijkers wordt gewoon door bbc zelf in de voor ziggo bestemde uitgaande sd feed geplaatst vanuit hun london tv center oid. (gok ik)
Van wat ik me er van herinner is het uiterlijk van die boven in het beeld lopende tekst hetzelfde als wat ik eerder dit jaar in beeld zag bij het uitschakelen van de analoge TV. Het is dezelfde tekstgenerator, alleen voorzien van een andere tekst. Ik houd het er op dat dit van Ziggo zelf komt.
Die zullen er ook wel zijn, maar voor wie genoeg heeft aan BBC1, BBC2 en BBC world is het minder omhaal dan een abonnement bij Ziggo te nemen dan een satelliet schotel op het dak te schroeven.en zouden de meeste expats niet gewoon hun freeview hd box meenemen vanuit de uk naar nederland en dan een triple sat gebruiken bijv.?
Ik ben al jaren klant bij ziggo en heb nog zo'n oude zwarte modem staan(merk/type lijkt heel veel op de Technicolor TC7200 als ik op de afbeelding afga) . Ziggo heeft mij nu de nieuwe witte connectbox toegestuurd waar ik niet zo op zit te wachten aangezien nu alles prima werkt hier.
Bovendien staat mijn modem in Bridge modus wat ik (zelf!) zonder tussenkomst van de helpdesk aan of uit kan zetten.
Ik heb mij altijd wijs laten maken dat als een modem in Bridge modus staat dat het niet uitmaakt of je nu een oud barrel of splinternieuwe modem hebt staan aangezien je eigen router in dat geval de schakel van het geheel is. Klopt dit nog steeds en maakt docsis 3.0 of docsis 3.1 nog een verschil in bridge modus?
En waarom sturen ze een 3.0 modem op.. Is dan de Hitron CNGV4 of de Giga variant niet meer toekomst gericht?!
Of zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee dien te houden..
Bovendien staat mijn modem in Bridge modus wat ik (zelf!) zonder tussenkomst van de helpdesk aan of uit kan zetten.
Ik heb mij altijd wijs laten maken dat als een modem in Bridge modus staat dat het niet uitmaakt of je nu een oud barrel of splinternieuwe modem hebt staan aangezien je eigen router in dat geval de schakel van het geheel is. Klopt dit nog steeds en maakt docsis 3.0 of docsis 3.1 nog een verschil in bridge modus?
En waarom sturen ze een 3.0 modem op.. Is dan de Hitron CNGV4 of de Giga variant niet meer toekomst gericht?!
[ Voor 5% gewijzigd door freestyler2 op 19-06-2021 02:44 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Je ziet in de hogere kanalen veel fouten na RS (die het modem niet kan corrigeren). Dat is dus niet goed. Mogelijk een probleem met de bekabeling (dat kan bij jou of in de kabel naar je huis zitten). Oorzaak daarvan moet Ziggo onderzoeken. Ik zou dit melden in het support forum van Ziggo. Ws. vragen ze je dan ook om een foto van hoe het modem is aangesloten op het aop. Als dat er goed uitziet sturen ze ws. een monteur langs.Draicon schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:20:
Hier ook afgelopen weken met regelmaat dat de wifiverbinding eruit ligt. M'n vrouw werkt thuis dus die wordt er elke keer uit geknikkerd tijdens video calls. Daar is ze echt niet blij mee. Heb vandaag de Connectbox een hard reset gegeven en ook de TP-Link Deco M4. Alles opnieuw geïnstalleerd en m'n kabel management wat beter geregeld. Wifi van de Connectbox is ook uitgeschakeld en de M4 is geïnstalleerd zoals het zou moeten.
Thanks in advance!
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer 1 618000000 -3.9 37 256 qam 3 2 602000000 -3.9 37 256 qam 1 3 610000000 -3.5 37 256 qam 2 4 626000000 -3.7 37 256 qam 4 5 634000000 -4.2 37 256 qam 5 6 642000000 -4.2 37 256 qam 6 7 650000000 -4.4 37 256 qam 7 8 658000000 -4.2 37 256 qam 8 9 666000000 -4 36 256 qam 9 10 674000000 -3.7 37 256 qam 10 11 682000000 -3.4 37 256 qam 11 12 690000000 -3.9 37 256 qam 12 13 698000000 -4.2 37 256 qam 13 14 706000000 -4.5 37 256 qam 14 15 714000000 -4.5 37 256 qam 15 16 722000000 -4.7 37 256 qam 16 17 762000000 -5.4 36 256 qam 21 18 770000000 -5.5 36 256 qam 22 19 778000000 -6 36 256 qam 23 20 786000000 -5.5 34 256 qam 24 21 826000000 -6 36 256 qam 29 22 834000000 -6.2 36 256 qam 30 23 842000000 -6.2 33 256 qam 31 24 850000000 -6.5 35 256 qam 32 Gebundelde downstream-kanalen Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS 1 Locked 37.6 50 0 2 Locked 37.6 45 0 3 Locked 37.6 54 0 4 Locked 37.6 55 0 5 Locked 37.3 60 0 6 Locked 37.3 50 0 7 Locked 37.6 28 0 8 Locked 37.3 7 0 9 Locked 36.3 0 0 10 Locked 37.3 1 0 11 Locked 37.3 15 0 12 Locked 37.3 55 0 13 Locked 37.3 57 0 14 Locked 37.6 49 0 15 Locked 37.3 44 0 16 Locked 37.3 44 0 17 Locked 36.3 38 0 18 Locked 36.3 257095 213905 19 Locked 36.6 17523 0 20 Locked 36.1 449581 0 21 Locked 36.3 3547 0 22 Locked 36.3 70539 6777 23 Locked 34.3 24075 377055 24 Locked 34.9 7945 150218 Gebundelde upstream-kanalen Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer 1 52000000 51 5120 64 qam 2 2 38400000 50.8 5120 64 qam 4 3 45200044 51 5120 64 qam 3 4 58800000 50.8 5120 64 qam 1 Gebundelde upstream-kanalen Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts 1 ATDMA 0 0 0 0 2 ATDMA 0 0 0 0 3 ATDMA 0 0 0 0 4 ATDMA 0 0 0 0
Je hoort overigens veel van dit soort problemen na die frequentiewijzingen. Ik heb dit ook gehad. De monteur gaf ook eigenlijk toe dat niet bij alle huizen de bekabeling (in de wijkkast of in huis) geschikt zijn hiervoor. Als mensen klagen over een wegvallende verbinding dan gaan ze dit aanpassen...
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 19-06-2021 07:25 ]
De witte CB zal na 14 dagen automatisch activeren en je oude modem deactiveren, mits je hem hebt geaccepteerd bij de postbode. Als je hem hebt afgewezen dan verandert er niets.freestyler2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 02:24:
Ik ben al jaren klant bij ziggo en heb nog zo'n oude zwarte modem staan(merk/type lijkt heel veel op de Technicolor TC7200 als ik op de afbeelding afga) . Ziggo heeft mij nu de nieuwe witte connectbox toegestuurd waar ik niet zo op zit te wachten aangezien nu alles prima werkt hier.
De CB is écht een goed modem geworden, recent nog smokeping grafieken gezien en dat is netjes.
Ze geven je al een upgrade, de TC7200 kan bijvoorbeeld 8 streams aan en de CB 24, de CB kan een factor 3 beter capaciteit aanvragen en de load verdelen.
Ziggo gaat uit van een zo laag mogelijk kostenmodel per gebruiker, over de gehele linie; support kosten, infra kosten, hardware kosten etc etc. Standaard een D3.1 uitdelen past daar wellicht niet in.
Ik weet niet of dat het al eerder is gepost, maar bij deze:
Ik kwam er achter dat je via Pricewise een Ziggo Internet Basic abonnement incl. Kabel TV (dus FTA/FTC zenders) excl. Ziggo Go voor €32,50 kunt afsluiten.
Dit is geen actietarief, maar gewoon een sterk uitgekleed pakket zonder Mediabox en Ziggo Go. De snelheid is 40/5, maar in de praktijk kom je uit op 50/20 (alle Internet Basic klanten lijken deze snelheid op dit moment te halen).
Wellicht een tip voor mensen die aan deze snelheid voldoende hebben en weinig tot geen TV kijken.
Naar mijn mening mooi alternatief voor de budget providers, aangezien je hier ook IPv6 bij krijgt. Al is het wel de vraag voor hoe lang deze prijs aanhoudt, aangezien het voormalige "tientje vriendje" abonnement inmiddels ook €17,50 kost bovenop het Kabel TV abonnement.
Ik kwam er achter dat je via Pricewise een Ziggo Internet Basic abonnement incl. Kabel TV (dus FTA/FTC zenders) excl. Ziggo Go voor €32,50 kunt afsluiten.
Dit is geen actietarief, maar gewoon een sterk uitgekleed pakket zonder Mediabox en Ziggo Go. De snelheid is 40/5, maar in de praktijk kom je uit op 50/20 (alle Internet Basic klanten lijken deze snelheid op dit moment te halen).
Wellicht een tip voor mensen die aan deze snelheid voldoende hebben en weinig tot geen TV kijken.
Naar mijn mening mooi alternatief voor de budget providers, aangezien je hier ook IPv6 bij krijgt. Al is het wel de vraag voor hoe lang deze prijs aanhoudt, aangezien het voormalige "tientje vriendje" abonnement inmiddels ook €17,50 kost bovenop het Kabel TV abonnement.
[ Voor 27% gewijzigd door Jeffrey87 op 20-06-2021 13:24 ]
Ik wordt echt ziek van ziggo go. Wat is dat een troep zeg ongelofelijk
Je zit met terugkijken… en dan de commerciële zenders, en dan halverwege programma’s…. en dan valt de app verbinding bijv weg,
Vooral om deze tijd snachts. en dan kan je het hele programma weer vanaf het begin kijken, inclusief de reclames. Gallisch wordt ik ervan.
Kheb geen next maar ik vermoed dat je daar ook, als je een storing hebt, met dit zelfde gekloot zit.
Je kan niks meer plannen zo, en je loopt uren uit op deze manier
Hoe moeilijk is het om een code te schrijven die mij de optie geeft door te spoelen als ik het al heb gezien!!! Bah bah bah
Je zit met terugkijken… en dan de commerciële zenders, en dan halverwege programma’s…. en dan valt de app verbinding bijv weg,
Vooral om deze tijd snachts. en dan kan je het hele programma weer vanaf het begin kijken, inclusief de reclames. Gallisch wordt ik ervan.
Kheb geen next maar ik vermoed dat je daar ook, als je een storing hebt, met dit zelfde gekloot zit.
Hoe moeilijk is het om een code te schrijven die mij de optie geeft door te spoelen als ik het al heb gezien!!! Bah bah bah
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik kan mij echt niet vinden in jouw ervaring.Mel33 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 02:26:
Hoe en waarmee ervaar je dit? iOS, Android, Chromecast, Apple TV?
Ligt aan je WiFi of aan je internet verbinding. Kan hier uren streamen zonder een hikje. Zowel ZiggoGo als de NEXT.Mel33 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 02:26:
Als je een programma opneemt, en terug kijkt via het menu “bewaard” kan je alles wel doorspoelen. Dat kan niet via de replay knop van de gids.
Volgens mij ben ik eruit waarom mijn modem elke keer signaal verliest en 30 minuten nodig heeft om te resetten. Bizar maar waar, meerdere keren uitgeprobeerd met elke keer dezelfde uitslag; Met google maps spelen! Is er iemand die dit kan verklaren? CS 'ziet' niks en alles zou in orde moeten zijn volgens hun.
2 weken tijd, 2 mediaboxen (eerste werd na 10min te heet en sloot af en ging niet aan tot een uur later, net aan het begin van eerste ek wedstrijd) en 2 modems verder. Van een monteur kreeg ik ook te horen dat alle hardware van ziggo gerefurbished rotzooi is, modem zou letterlijk €3 kosten, gaat terug naar fabriek waarbij de plastic behuizing vervangen wordt en klaar is kees. Ben blij dat ik mijn adsl een maandje langer heb laten door lopen, want dit is onwerkbaar, kon gelukkig nog wel onder mijn contract uitkomen. Nu snap ik ook dat de rechtszaak voor een vrije modem keus doodnoodzakelijk is.
2 weken tijd, 2 mediaboxen (eerste werd na 10min te heet en sloot af en ging niet aan tot een uur later, net aan het begin van eerste ek wedstrijd) en 2 modems verder. Van een monteur kreeg ik ook te horen dat alle hardware van ziggo gerefurbished rotzooi is, modem zou letterlijk €3 kosten, gaat terug naar fabriek waarbij de plastic behuizing vervangen wordt en klaar is kees. Ben blij dat ik mijn adsl een maandje langer heb laten door lopen, want dit is onwerkbaar, kon gelukkig nog wel onder mijn contract uitkomen. Nu snap ik ook dat de rechtszaak voor een vrije modem keus doodnoodzakelijk is.
@FvGa Er is niets mis met refurbishen van hardware. Lijkt me ook niet echt duurzaam om elk modem dat terugkomt in de kliko te gooien en een compleet nieuwe op te sturen naar klanten die een nieuwe modem nodig hebben. Dat van 3 euro lijkt me trouwens zwaar overdreven. Als het echt allemaal zo slecht is dan hadden van de 3 miljoen klanten echt wel wat meer geklaagd. Ziggo zit echt niet op klagende klanten te wachten, dat kost echt meer geld dan in 1 keer een goed werkend modem sturen.
Verder moet je de verhalen monteur ook met een korreltje zout nemen. Die zijn vaak echt niet op de hoogte van de producten en processen van Ziggo (maar dat geldt ook voor andere providers). Ik denk echt niet dat Ziggo een monteur op de hoogte brengt van de processen omtrent vernieuwen en refurbishen van de modems, laat staan dat die in de fabriek hebben gekeken hoe dat echt gaat.
En wat lost een eigen modem om door de doorsnee consument? Die is überhaupt nog nooit ingelogd op het modem, die steekt de stekker erin en vult het SSID van de sticker in en is online.
Verder moet je de verhalen monteur ook met een korreltje zout nemen. Die zijn vaak echt niet op de hoogte van de producten en processen van Ziggo (maar dat geldt ook voor andere providers). Ik denk echt niet dat Ziggo een monteur op de hoogte brengt van de processen omtrent vernieuwen en refurbishen van de modems, laat staan dat die in de fabriek hebben gekeken hoe dat echt gaat.
En wat lost een eigen modem om door de doorsnee consument? Die is überhaupt nog nooit ingelogd op het modem, die steekt de stekker erin en vult het SSID van de sticker in en is online.
Nou ja, als ik in 2 weken tijd alle hardware heb moeten vervangen dan schreeuwt dat niet echt kwaliteit, en geloof ik de monteur die er dagelijks mee werkt en zegt dat hij de hele dag modems aan het vervangen is. Een gem. consument zal idd misschien niet wakker liggen van 30 min per dag geen internet paar keer per week, maar ik wel.
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad en de meeste modems gewoon jaren stabiel draaien. Een monteur zit natuurlijk ook alleen maar de probleemgevallen. Die hoeft niet langs klanten waar alles goed werkt.
Ik vind Ziggo go ook een drama. Toch blijft Ziggo een tweede Mediabox Next weigeren.
Onbegrijpelijk gewoon!
Onbegrijpelijk gewoon!
Door de doorsnee consument die geen eigen modem wil en die het modem van Ziggo blijft gebruiken lost het uiteraard niets om. <sic>jongetje schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:19:
@FvGa
En wat lost een eigen modem om door de doorsnee consument?
Maar de doorsnee consument wordt ook niet gedwongen een eigen modem aan te schaffen en aan te sluiten. Hij/zij kan en mag gewoon het modem van Ziggo blijven gebruiken.
Dus wat lost het om door hen die wel een eigen modem willen om steeds weer opnieuw die vraag te stellen?
een paar modems per dag bij enkele tientallen monteurs is natuurlijk peanuts als je 3,3 miljoen (internet) klanten hebt. Mijn Technicolor TC7200 en later Arris CB hebben in de 10 jaar dat ik klant ben geweest altijd goed en stabiel gewerkt.FvGa schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:02:
Nou ja, als ik in 2 weken tijd alle hardware heb moeten vervangen dan schreeuwt dat niet echt kwaliteit, en geloof ik de monteur die er dagelijks mee werkt en zegt dat hij de hele dag modems aan het vervangen is. Een gem. consument zal idd misschien niet wakker liggen van 30 min per dag geen internet paar keer per week, maar ik wel.
Een gemiddelde "downtime" (packetloss) van 0,02% is echt goed wat resulteert in 105 min downtime per jaar. En daar zitten ook onderhoudsnachten in van ca. 30 min.
Oudere grafiek (verbinding met de Ziggo Gateway) toen ik nog in Nieuwegein woonde:

En de laatste paar weken (in Amersfoort):

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2021 12:52 ]
Hier op het Ziggo forum lijken ze te zeggen dat dat idd nieuw is.Mel33 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:05:
Heb ik een nieuwe firmware op mijn connectbox?
Bij mij op de Arris Connectbox ook een nieuwe versie 9.1.2103.102:
M'n gesplitste 2.4Ghz netwerk lijkt offline, wat slecht nieuws is voor m'n PV-inverter.
Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 9% gewijzigd door Skidsteer op 21-06-2021 15:52 ]
Zonet weer het jaarlijkse belletje om korting te regelen naar ziggo; kon zonder problemen €20 korting voor 9 maanden regelen + gratis wifi boosters.
Is weer snel verdient zo!
Moet er wel bij zeggen dat kpn hier recent aan de deur is geweest met een scherp aanbod voor glasvezel. Ik vermoed dat wanneer je bij het "opzeggen" glasvezel van kpn benoemd je wellicht makkelijker korting kunt regelen dan anders.
Moet er wel bij zeggen dat kpn hier recent aan de deur is geweest met een scherp aanbod voor glasvezel. Ik vermoed dat wanneer je bij het "opzeggen" glasvezel van kpn benoemd je wellicht makkelijker korting kunt regelen dan anders.
Met de mogelijkheid voor glasvezel op je adres sta je altijd al stukken sterker bij "onderhandelen" met ZiggoVirtual Reality schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:44:
Zonet weer het jaarlijkse belletje om korting te regelen naar ziggo; kon zonder problemen €20 korting voor 9 maanden regelen + gratis wifi boosters.Is weer snel verdient zo!
Het valt me trouwens op dat hier in onze woonplaats, bij diverse nieuwbouwprojecten, er niet eens antennekabel in de meterkast geplaatst wordt? Dus fiber-only op die plekken. Ik vraag me af of Ziggo dit wel in de smiezen heeft, dat worden automatisch NIET Ziggo klanten dan.
Testing, one, two ...
@hardware-lover Heb je een voorbeeld adres voor mij?
Is Ziggo Zakelijk misschien een optie voor je? Bij deze abonnementen is het wel mogelijk om een 2e Next box te krijgen.dolopfriet schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:23:
Ik vind Ziggo go ook een drama. Toch blijft Ziggo een tweede Mediabox Next weigeren.
Onbegrijpelijk gewoon!
Dat is niet wat @Mel33 zich afvraagt. Het is een gegeven dat je soms even je verbinding kwijt bent.stormfly schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:24:
[...]
Ligt aan je WiFi of aan je internet verbinding. Kan hier uren streamen zonder een hikje. Zowel ZiggoGo als de NEXT.
Daarbij vraagt hij zich af, dat als de verbinding weer hersteld is, waarom Ziggo Go (ik vermoed de webpagina: www.ziggogo.tv) dan weer voor aan het programma begint ipv automatisch verder gaat waar je was en je daarbij ook niet de mogelijkheid geeft om even 45 minuten ofzo door te spoelen naar de plek waar je was vóór de storing. Mag je alle content en reclame's nog een keer bekijken.

Ik heb dat met www.ziggogo.tv ook weleens gehad op vakantie adressen waar de Wifi niet altijd even stabiel is. Als je van een programma voor de 2e of 3e keer helemaal opnieuw de eerste 45 minuten moet gaan aanzetten, is dat ronduit irritant. Dat bedoeld ie.
Alles kan stuk.
Fantastisch dat jij zo tevreden bent, ik doel uiteraard op de nieuwe witte compal modem. Komt bagatelliserend over. Ik hoor mijn mercedes monteur niet klagen over de kwaliteit van hun eigen onderdelen, bij de super hoor ik niet een manager klagen over de kwaliteit van zijn goederen enz. Blijkbaar is het ook in de ziggo community algemeen geaccepteerd dat een modem 15 tot 30 min doet over een reset? Te gek voor woorden imo.ArcticWolf schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:51:
[...]
een paar modems per dag bij enkele tientallen monteurs is natuurlijk peanuts als je 3,3 miljoen (internet) klanten hebt. Mijn Technicolor TC7200 en later Arris CB hebben in de 10 jaar dat ik klant ben geweest altijd goed en stabiel gewerkt.
Een gemiddelde "downtime" (packetloss) van 0,02% is echt goed wat resulteert in 105 min downtime per jaar. En daar zitten ook onderhoudsnachten in van ca. 30 min.
Oudere grafiek (verbinding met de Ziggo Gateway) toen ik nog in Nieuwegein woonde:
[Afbeelding]
En de laatste paar weken (in Amersfoort):
[Afbeelding]
De oplossing is dan toch een stabiel netwerk zoals ik voorstelderemco_k schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:32:
[...]
Dat is niet wat @Mel33 zich afvraagt. Het is een gegeven dat je soms even je verbinding kwijt bent.
Daarbij vraagt hij zich af, dat als de verbinding weer hersteld is, waarom Ziggo Go (ik vermoed de webpagina: www.ziggogo.tv) dan weer voor aan het programma begint ipv automatisch verder gaat waar je was en je daarbij ook niet de mogelijkheid geeft om even 45 minuten ofzo door te spoelen naar de plek waar je was vóór de storing. Mag je alle content en reclame's nog een keer bekijken.![]()
Ik heb dat met www.ziggogo.tv ook weleens gehad op vakantie adressen waar de Wifi niet altijd even stabiel is. Als je van een programma voor de 2e of 3e keer helemaal opnieuw de eerste 45 minuten moet gaan aanzetten, is dat ronduit irritant. Dat bedoeld ie.
Opnemen lost jullie uitdagingen op, dan kan je doorspoelen. EDIT voor cloud opnames heb je een hardware mediabox thuis nodig. Past mooi in de bovenstaande post, opmerkelijke combinaties
[ Voor 6% gewijzigd door stormfly op 21-06-2021 21:04 ]
Ik vraag mij af wat de visie van Ziggo is voor de komende jaren? Content raken ze heel veel van kwijt dit jaar o.a F1 en basketbal. Quad play aanbiedingen zijn magertjes als je het vergelijkt met Tmobile. En de verglazing rukt op, wat maakt hun uniek behalve de hoogste prijs in de markt?hardware-lover schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:56:
[...]
Het valt me trouwens op dat hier in onze woonplaats, bij diverse nieuwbouwprojecten, er niet eens antennekabel in de meterkast geplaatst wordt? Dus fiber-only op die plekken. Ik vraag me af of Ziggo dit wel in de smiezen heeft, dat worden automatisch NIET Ziggo klanten dan.
Je kunt voor 30e 100/30 krijgen over VDSL (zelfs 25e als je ook energie afneemt) en voor 42,5e Ziggo voor 75/10. Ziggo GO app 720p op de AppleTV. NLZIET voor 7,95 een stevige 8 Mbit stream 1080p op de AppleTV.
Het is het allemaal net niet, hoezo spelen ze er niet op in? “Gelukkig” was er een uitstoom van klanten las ik op de front page. Dat zet een directie meestal aan tot nadenken en verkennen.
Hoe kan ik opnemen met go? ik heb geen next om dat door te sturen naar opnemen,stormfly schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:08:
[...]
De oplossing is dan toch een stabiel netwerk zoals ik voorstelde![]()
Opnemen lost jullie uitdagingen op, dan kan je doorspoelen.
Ik kan het wel opnemen op mijn oude samsung media box, dus dat doe ik ook veel, en laat go voor wat het is.
Maar soms, en dan is het vaak snachts, dat ziggo even verbinding verliest, Ik heb nooit een probleem met ziggo, en als dit gebeurd merk je dat nooit, maar dus alleen als je go site/app streamt, (youtube buffert, dus daar merk je het ook niet)
Nee de go-site, en de go ios app verliest zijn connectie even 30sec ofzo,
In de lijst van verder kijken is dan het programma wel aan te klikken, maar gaat niet verder waar je was.
Eens softwarematig oplossen zou het mooiste zijn wat Ziggo kan doen, heb je een bug gelogd op hun forum? community.ziggo.nlMel33 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:43:
[...]
Hoe kan ik opnemen met go? ik heb geen next om dat door te sturen naar opnemen,
Ik kan het wel opnemen op mijn oude samsung media box, dus dat doe ik ook veel, en laat go voor wat het is.
Maar soms, en dan is het vaak snachts, dat ziggo even verbinding verliest, Ik heb nooit een probleem met ziggo, en als dit gebeurd merk je dat nooit, maar dus alleen als je go site/app streamt, (youtube buffert, dus daar merk je het ook niet)
Nee de go-site, en de go ios app verliest zijn connectie even 30sec ofzo,
In de lijst van verder kijken is dan het programma wel aan te klikken, maar gaat niet verder waar je was.
Als ik op de drie puntjes boven elkaar druk zie ik " opnemen " ik heb geen idee of je daar een andere mediabox voor nodig hebt? Logischer wijs zegt ik nee, want je kijkt TV via cloud. Ziggo haar ondoorzichtige portfolio kennende heb je dan nog een hardware box in huis nodig om in de cloud op te kunnen nemen

https://www.ziggo.nl/televisie/opnemenstormfly schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:56:
[...]
Eens softwarematig oplossen zou het mooiste zijn wat Ziggo kan doen, heb je een bug gelogd op hun forum? community.ziggo.nl
Als ik op de drie puntjes boven elkaar druk zie ik " opnemen " ik heb geen idee of je daar een andere mediabox voor nodig hebt? Logischer wijs zegt ik nee, want je kijkt TV via cloud. Ziggo haar ondoorzichtige portfolio kennende heb je dan nog een hardware box in huis nodig om in de cloud op te kunnen nemen
* Let op! Deze Ziggo TV-functie geldt niet voor live tv en is alleen beschikbaar voor klanten met een Mediabox Next of een Mediabox XL met de nieuwste software-upgrade.
Testing, one, two ...
nieuws: Ziggo komt met nieuwe versie van Mediabox Next-settopboxstormfly schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:23:
[...]
Ik vraag mij af wat de visie van Ziggo is voor de komende jaren? Content raken ze heel veel van kwijt dit jaar o.a F1 en basketbal. Quad play aanbiedingen zijn magertjes als je het vergelijkt met Tmobile. En de verglazing rukt op, wat maakt hun uniek behalve de hoogste prijs in de markt?
Je kunt voor 30e 100/30 krijgen over VDSL (zelfs 25e als je ook energie afneemt) en voor 42,5e Ziggo voor 75/10. Ziggo GO app 720p op de AppleTV. NLZIET voor 7,95 een stevige 8 Mbit stream 1080p op de AppleTV.
Het is het allemaal net niet, hoezo spelen ze er niet op in? “Gelukkig” was er een uitstoom van klanten las ik op de front page. Dat zet een directie meestal aan tot nadenken en verkennen.
Propositie om IPTV aan te bieden bij overgestapte glasklanten? CanalDigital met opname 14,95, NLZiet 7,95. Hier kan Ziggo mooi tussenin gaan zitten met 11,95 voor App only. Wat zal het prijsverschil zijn voor de STB, 3 euro? Met het afnemen van lineaire TV dient de prijs wel scherp te zijn om klanten te binden.
Stel voor 14,95, als hij dan ook nog 4K doet dan winnen ze weer wat markt terug. Ik hoop voor Ziggo dat ze geen ouderwetse besluiten nemen door hem alleen te laten functioneren over Ziggo internet aansluitingen enzo. Dat is footshooting met de verglazende markt.
*knip*. Rant.
[ Voor 132% gewijzigd door rens-br op 22-06-2021 12:12 ]
Als consument vind ik het maar al te interessant dat Ziggo na jaren van schijnbaar lijkende stilstand op hun netwerk met het wegvallen van F1 en een aantal andere sporten aanstaande wel moet gaan innoveren links of rechts. Het feit dat de nieuwe decoder draadloos lijkt te zijn lijkt me ook zeker interessant voor de glasproviders. als ze op den duur ook FTTH aanbieden naar de huizen dan ga ik ze zeker overwegen.
Mijn Wifi in huis is bar slecht, vrijstaande woning met diepe tuin, in de tuin heb ik bijna helemaal geen wifi met m'n ipad en iphone. Nou weet ik dat Ziggo een actie heeft met Wifi boosters, maar ze hebben 2 soorten een set van 3 voor 99 euro en een duurdere wifi 6 set die volgens de klantenservice een beter bereik heeft. Welke kan ik het beste nemen? De enkele wifi 6 booster of de set van 3 boosters?
Of is er een beter alternatief buiten Ziggo om?
[ Voor 4% gewijzigd door jasper2603 op 22-06-2021 13:53 ]
Waarom quote je deze (geknipte) opmerking? Mijn oorspronkelijke reactie was op het eerdere rant bericht. Er werden o.a. opmerkingen gemaakt die niet op feiten gebaseerd zijn. De Next box zou Facebook achtige praktijken bevatten…..jasper2603 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Mijn Wifi in huis is bar slecht, vrijstaande woning met diepe tuin, in de tuin heb ik bijna helemaal geen wifi met m'n ipad en iphone. Nou weet ik dat Ziggo een actie heeft met Wifi boosters, maar ze hebben 2 soorten een set van 3 voor 99 euro en een duurdere wifi 6 set die volgens de klantenservice een beter bereik heeft. Welke kan ik het beste nemen? De enkele wifi 6 booster of de set van 3 boosters?

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 22-06-2021 14:39 ]
WiFi verbeteren doe je het beste met UTP als verlengstuk + accesspoint. Als je het draadloos verlengt moet de nieuwe zender binnen in de cirkel staan van goed bereik. Immers je kunt slecht bereik niet versterken, dan weet je vooraf het resultaat.jasper2603 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:52:
[...]
Zonder weblinks over de modellen kan ik inhoudelijk niets meer toevoegen, UniFi wifi is mooi spul. Is een apart topic over.
Iemand een idee waarom ik geen tv zenders (live kijken) kan casten vanuit de iPad naar de Chromecast met Ziggo Go? De Ziggo Sport app laat dit wel toe
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic