Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:30
meesje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:50:
En wat is de ‘standaard’? In mijn ogen is die er juist niet. En niet onbelangrijk om te vermelden: bij welke abonnement heb je de korting gekregen en heb je eventueel een VodafoneZiggo abonnement?
Ik belde voor de giganet aanbieding zoals die dit voorjaar in de stad Groningen gold. 9 maanden voor 30 euro, de overige 3 maanden de normale prijs voor een compleet pakket. Weliswaar is die actie afgelopen maar de link werkt ook nu nog dus ik dacht, gewoon proberen. Deze actie dus:

https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/ingroningen

De ziggo medewerker meldde dat ze een storing had met een of ander systeem en daarom die aanbieding niet kon terug vinden, ze kon me wel 6 maanden voor 30 euro en 6 maanden normaal tarief aanbieden. Verderop in het gesprek bleken we over verschillende perioden te spreken, zij dacht dat ik het over een verlopen actie van eind vorig jaar had, maar ik heb het over de actie die pas op 24 maart begon en tot in mei door liep. Er werd nog een ander bijgehaald maar die bleek al net zo onwrikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:23:
[...]

Ik belde voor de giganet aanbieding zoals die dit voorjaar in de stad Groningen gold. 9 maanden voor 30 euro, de overige 3 maanden de normale prijs voor een compleet pakket. Weliswaar is die actie afgelopen maar de link werkt ook nu nog dus ik dacht, gewoon proberen. Deze actie dus:

https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/ingroningen

De ziggo medewerker meldde dat ze een storing had met een of ander systeem en daarom die aanbieding niet kon terug vinden, ze kon me wel 6 maanden voor 30 euro en 6 maanden normaal tarief aanbieden. Verderop in het gesprek bleken we over verschillende perioden te spreken, zij dacht dat ik het over een verlopen actie van eind vorig jaar had, maar ik heb het over de actie die pas op 24 maart begon en tot in mei door liep. Er werd nog een ander bijgehaald maar die bleek al net zo onwrikbaar.
Zoals al vele anderen aan hebben gegeven: je kunt het elders ook gewoon aanvragen. Uiteindelijk ga je het krijgen. Maar als jij, zoals je zelf leek aan te geven, vind dat het teveel goede is, moet je akkoord gaan met wat ze je telefonisch aanbieden of opzeggen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 22:00
Net Ziggo gebeld voor korting via de opzegkeuze in het telefoonmenu.
Heb een oud abonnement en kon daar geen korting op krijgen. Moest dus overstappen naar het nieuwe abo en +0,50€ per maand om 9 maanden een korting van 10€ per maand te krijgen.
Krijg nu een CI+ module die ik al heb. Is in elk geval kleiner dan om een horizonbox op de plank te leggen..
Voor wat het waard is: De callcenteragent zij ook dat ze met een 'programma' bezig zijn om bestaande klanten korting te geven maar ze schrijven klanten niet aan...
Bij mijn adres is er concurrentie van glas maar als er geen glas bij je ligt zou de dat programma kunnen aanhalen. Wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-06 22:17
Voor de geïntereseerde bij deze een vervolg op mijn vraag enkele weken geleden of het beter was om een wifi modem aan te vragen bij ziggo of zelf een andere router te kopen. (Heb hier nog een oude ubee docsis 3 zonder wifi staan)
TLDR: In mijn situatie was zelf een andere router kopen het verstandigst.

Gisteren een Asus ax55 besteld en die vanmiddag aangesloten op dezelfde plek als waar de vorige stond, Resultaat: Nog slechtere wifi.
Vervolgens een wat langere kabel gepakt en de router uit die hoek gehaalt: Alles perfect, Daarna het ding bovenop een kast gezet met hetzelfde resultaat.
Nog even wat kabels moeten doortrekken en ook het bedraade netwerk zat er weer aan.

Had ik dan niet gewoon de oude router op de nieuwe locatie kunnen zetten? Jazeker (ook even getest) alleen dat lost nog steeds niet het initiële probleem niet op. En dat is/was ontzettend trage wifi op de Surface Pro 6, Welke bij een download gelijk het hele wifi netwerk mee de afgrond introk.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 02:59
Sato schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:11:
Had ik dan niet gewoon de oude router op de nieuwe locatie kunnen zetten? Jazeker (ook even getest) alleen dat lost nog steeds niet het initiële probleem niet op. En dat is/was ontzettend trage wifi op de Surface Pro 6, Welke bij een download gelijk het hele wifi netwerk mee de afgrond introk.
Zou dan toch eerder aan malware iod denken. Je geeft het nu ruim baan misschien.

Wifi wordt gewoon gedeeld naar het aantal apparaten die op dat moment wifi nodig hebben
Heb je wat meer info wat voor wifi router je had, en of een router reset het niet gewoon oploste evt.

Maar ik zou beter naar je Surface pro 6 kijken als eerste. Of het aantal connecties die hij maakt.
Netstat -an

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 19:10
Nog meer mensen last dat het geluid van NPO 1 uit linksachter komt met een Dolby Digital track? NPO 2 en andere zenders zijn wel goed…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Saekerhett schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:22:
Nog meer mensen last dat het geluid van NPO 1 uit linksachter komt met een Dolby Digital track? NPO 2 en andere zenders zijn wel goed…
Jawel. Ik heb DD even uitgezet nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Jammer, de studio footage nu is niet in 4K.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Geen last van op kanaal 999 en ook niet op kanal1.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 10:22

Pierre

Van nature lui!

Yep hier ook in Ridderkerk, mijn modem viel ook uit btw. Het geluid is ook weer normaal volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 11-06-2021 19:19 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@stormfly ik ga jullie nu toch echt verlaten, was echt niet ontevreden over Ziggo maar de stap is nu echt gezet... KPN netwerkNL is vanmorgen langs geweest en heeft de vezel gepatched en aangesloten.

Hier kan weinig tegen op (voor die prijs; 39,95 pm):
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/n9iZtebm.jpg

Ik heb een ZTE F668A fiber router gekregen met Fiber > Coax converter en icm CAM (irdeto v1.2) heb ik een basis TV pakketje erbij (voor 4,95 pm).

De rest kijk ik via een Nvidia Shield Pro (en die ondersteund ook IPTV & F1TV Viewer for Android TV)

Tot ooit ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:05:
[...]
Geen last van op kanaal 999 en ook niet op kanal1.
Het probleem was op die beide kanalen aanwezig, maar zo te lezen is het alweer opgelost.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-06 22:17
Mel33 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Zou dan toch eerder aan malware iod denken. Je geeft het nu ruim baan misschien.

Wifi wordt gewoon gedeeld naar het aantal apparaten die op dat moment wifi nodig hebben
Heb je wat meer info wat voor wifi router je had, en of een router reset het niet gewoon oploste evt.

Maar ik zou beter naar je Surface pro 6 kijken als eerste. Of het aantal connecties die hij maakt.
Netstat -an
De problemen met de Surface Pro 6 waren er uit de doos gelijk al, Is een vrij bekend probleem van dat ding. Microsoft had wat geld bespaard op de wifi adapter (Marvell Avastar) en vervolgens mochten eigenaren van de sp6 (na heel wat heen en weer met MS) vervolgens hun router vervangen als ze problemen hebben.

Had hiervoor een Netgear WNDR3700 en het wifi N wat daarop zit daar werkt het Marvell Avastar adaptertje in de sp6 gewoon niet mee samen.

Netstat -an even gedraait, Gemiddeld: 20 Foreign Adress, 19 established en 1 time_wait.
Lijkt mij vrij normaal? Maar bedankt voor je bezorgdheid.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Sato Das idd een vrij normaal aantal connecties. Thanks voor de rest van je info.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Beelden vanuit stadion hebben netjes NPO 1 UHD logo op kanaal 999. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Strak beeld hoor nu in volwaardig 4K HDR. En gelukkig zenden ze het tóch in Dolby Digital uit, waar voorheen sprake was dat het Stereo zou zijn. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2021 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel prent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-01-2023
Het bij mij erg donker beeld op zender 999 veel donkerder dan “gewoon 1”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 12:06
Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:41:
Strak beeld hoor nu in volwaardig 4K HDR. En gelukkig zenden ze het tóch in Dolby Digital uit, waar voorheen sprake was dat het Stereo zou zijn. :)
Ik blijf het zonde vinden van die 20 MHz bandbreedte van dat 4K DVB-C kanaal om er alleen maar de klanten met een Next mee te bedienen, terwijl dat technisch ook breder ingezet kan worden.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-06 21:28
michel prent schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:46:
Hier ook, beeld is heel donker. Het NOS en NPO logo spatten daarin tegen wel van het scherm. Wat echt niet handig is met OLED en burn-in. Vind het tegenvallen. F1 zonder HDR is veel beter. (Het is wel lekker scherp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
michel prent schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:46:
Welke Picture Mode staat je TV? Mijn LG 65CX staat op HDR Standard en ziet er top uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Welke Picture Mode staat je TV? Mijn LG 65CX staat op HDR Standard en ziet er top uit.
Hier Philips Oled en op HDR intens is het nog het beste, natuurlijk is vrij donker. Maar op HDR intens preset spatten de logo's van het scherm. Niet handig met burn in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
TomSt schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Hier ook, beeld is heel donker. Het NOS en NPO logo spatten daarin tegen wel van het scherm. Wat echt niet handig is met OLED en burn-in. Vind het tegenvallen. F1 zonder HDR is veel beter. (Het is wel lekker scherp).
Ik hoop inderdaad dat de rode O in het NOS logo nog gedimd gaat worden.. Wordt m'n Oled niet zo blij van idd. Voor de rest top beeld, alleen het HDR effect nog niet zo bijzonder. Maar ja, zit ook in een redelijk lichte huiskamer helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel prent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-01-2023
Rivanov schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Stond blijkbaar op verkeerde hdr instelling idd. Heb hem nu op cinema gezet, en redelijk gelijk aan de “normale npo1”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Als jullie dit donker vinden dan moeten jullie toch een andere TV. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
DutchOwnage schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Ik hoop inderdaad dat de rode O in het NOS logo nog gedimd gaat worden.. Wordt m'n Oled niet zo blij van idd. Voor de rest top beeld, alleen het HDR effect nog niet zo bijzonder. Maar ja, zit ook in een redelijk lichte huiskamer helaas..
Kleuren zijn ook heel dim op Natuurlijk preset.
Blijft natuurlijk HLG en niet HDR10(+) of Dolby Vision.

In het echt is het nog dimmer, telefoon maakt hem zelf al helderder😂.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F4KNklwvn1x7pq04sPNIkStwpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiWetY7VeLS7oVmmjReNz7oT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door TomSt op 11-06-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
De lichten in het stadion zijn toch wel lekker fel bij nader inzien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten jullie wel in het juiste topic? Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier op m'n 55GX op HDR filmmakermode ziet het er top uit! Alleen loopt het geluid op 999 achter in tegenstelling tot dat op 1, meer mensen last van?

@meesje tsja is toch Ziggo, maar ik zal wel verplaatsen naar Next :).

[ Voor 20% gewijzigd door Majesty op 11-06-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majesty schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:02:
Hier op m'n 55GX op HDR filmmakermode ziet het er top uit! Alleen loopt het geluid op 999 achter in tegenstelling tot dat op 1, meer mensen last van?

Ik heb het roze blok niet verzonnen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Majesty schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:02:

Hahaha hier de uberlord tweaker kijkt ze beide tegelijk

Nee ik kan het niet checken ik kijk 1 tegelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Voor het eerst dat ik HDR Vivid er het beste uit vind zien :X :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Ik heb het roze blok niet verzonnen hoor. :)
Haha, je hebt gelijk!
Mel33 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:04:
[...]

Hahaha hier de uberlord tweaker kijkt ze beide tegelijk

Nee ik kan het niet checken ik kijk 1 tegelijk
Haha, even switchen van 1 naar 999 kan met de afstandsbediening channel up / down heel snel op de Next, dan zie ik op 999 dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld en op 1 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
DutchOwnage schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:05:
Voor het eerst dat ik HDR Vivid er het beste uit vind zien :X :9
Hier idem. Fractie sprankelender dan HDR Standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Man man het verschil in beeldkwaliteit is wel gigantisch hoor tussen 1 en 999.

Mis alleen de stand en zo op 999.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchOwnage op 11-06-2021 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Zit wel een duidelijk brightness verschil tussen de “normale” wedstrijdcamera en de close-up camera’s. De normale camera is stuk lichter.

Maar man man, dit wil je toch voor al je content. Zoveel meer beleving op deze manier.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 11-06-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
DutchOwnage schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:14:
Man man het verschil in beeldkwaliteit is wel gigantisch hoor tussen 1 en 999.

Mis alleen de stand en zo op 999.
Verrek. Nu je het zegt. Was me nog eens niet opgevallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Haha ik ook pas net. Zit voortdurend te switchen tussen 1 en 999. 1 doet opeens pijn aan de ogen zo matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hou je wel in heh als je nu ergens bij een kennis gaat kijken bijv, dan niet over zijn mindere beeld gaan beginnen heh, want we worden verwend hiermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:18:
@stormfly ik ga jullie nu toch echt verlaten, was echt niet ontevreden over Ziggo maar de stap is nu echt gezet... KPN netwerkNL is vanmorgen langs geweest en heeft de vezel gepatched en aangesloten.

[Afbeelding]

Ik heb een ZTE F668A fiber router gekregen met Fiber > Coax converter en icm CAM (irdeto v1.2) heb ik een basis TV pakketje erbij (voor 4,95 pm).

De rest kijk ik via een Nvidia Shield Pro (en die ondersteund ook IPTV & F1TV Viewer for Android TV)

Tot ooit ;w
Holy cow dat is wel echt een mooie snelheid. Geniet ervan en tot ooit!

@ArcticWolf wil je nog eens laten weten hoe je ervaring is met TV?

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 12-06-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:16
TomSt schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Ik moet eigenlijk stiekem altijd wel lachen om de burn-in comments.

Je koopt toch een TV om zorgeloos te kunnen kijken? Niet om je druk te maken over het inbranden van je TV.

Ben ik blij dat ik een QLED TV heb gekocht zeg. Een leven zonder zorgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 22:19

Phydomir

Dennis

Jeffrey87 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:49:
[...]

Ik moet eigenlijk stiekem altijd wel lachen om de burn-in comments.

Je koopt toch een TV om zorgeloos te kunnen kijken? Niet om je druk te maken over het inbranden van je TV.

Ben ik blij dat ik een QLED TV heb gekocht zeg. Een leven zonder zorgen...
Ik heb ook een leven zonder burnin zorgen met een oled. Je moet wel echt heel erg lang iets continu op dezelfde plek hebben staan wil je überhaupt lichte burn in krijgen. Het EK is daar (ondanks dat tegenwoordig schijnbaar ieder land mee mag doen aan de eind ronde) in ieder geval veel te kort voor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:18:

[Afbeelding]

Tot ooit ;w
Klein beetje off topic, maar hoe, voor dit bedrag a €39,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Phydomir schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Ik heb ook een leven zonder burnin zorgen met een oled. Je moet wel echt heel erg lang iets continu op dezelfde plek hebben staan wil je überhaupt lichte burn in krijgen. Het EK is daar (ondanks dat tegenwoordig schijnbaar ieder land mee mag doen aan de eind ronde) in ieder geval veel te kort voor.
OLED is cumulatief, dus stapelt op. Denk dat na het EK, en als je alle wedstrijden gekeken hebt er wel een rood rondje te zien zal zijn. Hoop ik niet voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 15:59
Segafreak83 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Klein beetje off topic, maar hoe, voor dit bedrag a €39,95?
Ligt eraan of ie meer pakketten heeft aangezet, maar volgens mij zag ik met een beetje zoom en wat hulp van mijn bril staan dat ie bij Jonaz heeft afgesloten.
https://www.jonaz.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Fiekert schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:13:
[...]

Ligt eraan of ie meer pakketten heeft aangezet, maar volgens mij zag ik met een beetje zoom en wat hulp van mijn bril staan dat ie bij Jonaz heeft afgesloten.
https://www.jonaz.nl/
Ah, op die manier, thanks d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
Phydomir schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Onze Philips OLED uit 2018 heeft al Burn-in en dat ging in minder dan een maand. Elke dag een uur lang een YouTuber kijken die zijn logo groot in beeld had met de felle kleuren rood/geel. Heel toevallig heeft hij z'n logo nadat wij de burn in ontdekt hadden transparant gemaakt.

Nieuwe Philips OLED van dit jaar hebben een systeem waar ze mee scannen op logo's en die dimmen. Pixel shift en scherm verversen heeft bij onze 2018 OLED niks geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
Dacht ik hier opeens in een OLED draadje verzeild te zijn.. confusing... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 12-06-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 11:29

seninha

god's right foot

Daar waar ik met F1 echt tevreden ben dat het in 4K uitgezonden wordt (jammer genoeg moet ik soms de Box herstarten om 4k te zien) zo slecht vond ik de eerste 4KEK wedstrijd.

Kreeg mijn 2018 OLED 4K TV met geen mogelijkheid goed om mooi beeld te krijgen.
Vond de kleuren niet mooi en beeld te donker.

Om toch een beetje alles goed te kunnen zien heb ik brightness maar omhoog gezet. Wat dan er voor zorgde dat er een waas overheen zat.
Heb tijdens de hele wedstrijd alleen maar met de instellingen gespeeld, terwijl F1 in 1x gewoon vele malen beter en mooier was. Zonder iets aan te doen.

NOP1 HD zag er op mijn TV beter uit. Helder en mooie kleuren. Alles sprong er beter uit.

Zie hier fotos die ik gemaakt heb. Boven NPO1 HD en onder 4K (met hoge brightness dus, die tijdens de wedstrijd minder erg uitzag, maar in de studio meer opviel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdTtCL6GQ_a9j-hgFvM1ctCTWI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQ8YyqAXjmjadAa3vMtHyJrB.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Volgens mij ligt de fout bij de NPO, want op de KPN Community lees ik dezelfde klachten over dit kanaal als bij Ziggo. Het beeld van BBC I player schijnt wel goed te zijn van het EK in 4K HDR, dus ze zitten gewoon in Hilversum te prutsen , vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 22:19

Phydomir

Dennis

dolopfriet schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:12:
Volgens mij ligt de fout bij de NPO, want op de KPN Community lees ik dezelfde klachten over dit kanaal als bij Ziggo. Het beeld van BBC I player schijnt wel goed te zijn van het EK in 4K HDR, dus ze zitten gewoon in Hilversum te prutsen , vrees ik.
Dat klinkt aannemelijk. Verklaard ook het geluid wat niet goed liep in de 1e helft. Je hoorde ook duidelijk een soort tik in het geluid bij het schakelen van de wedstrijd naar de studio.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie ook de ervaring dat er een matte sluier op 999 ligt? Alsof het in de schemer is gefilmd. Op dit moment is NPO1 scherper.

Samsung 40 inch 4K spelen met de UHD schakelaar geeft geen verschil.

Nee de plaatjes zijn niet verwisseld 4K is matiger dan 1080.

4K
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xw4mZDBXBGSAkS7RqYnlRFcxpkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzauCmM73AOoaPRgUoOBCmP9.jpg?f=fotoalbum_large
1080
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWVlvkCKfx5n5wazoRilnvO4UxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6RY8UOwu6JwamlBRx5kyql1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door stormfly op 12-06-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
seninha schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:10:
Daar waar ik met F1 echt tevreden ben dat het in 4K uitgezonden wordt (jammer genoeg moet ik soms de Box herstarten om 4k te zien) zo slecht vond ik de eerste 4KEK wedstrijd.

Kreeg mijn 2018 OLED 4K TV met geen mogelijkheid goed om mooi beeld te krijgen.
Vond de kleuren niet mooi en beeld te donker.

[Afbeelding]
Nou ik ervaar exact hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
stormfly schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:33:
Hebben jullie ook de ervaring dat er een matte sluier op 999 ligt? Alsof het in de schemer is gefilmd. Op dit moment is NPO1 scherper.

Samsung 40 inch 4K spelen met de UHD schakelaar geeft geen verschil.

Nee de plaatjes zijn niet verwisseld 4K is matiger dan 1080.

4K
[Afbeelding]
1080
[Afbeelding]
3 posts boven jou volgens mij hetzelfde issue: seninha in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

KPN klanten hebben er ook last van, lijkt dus bij NPO fout te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Erg fijn hoor....heb je een 4K scherm en een speciale box en nog heb je bagger beeld. .

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t86m9aGhtgC8zoPA9F17CjGVnZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FW8r9GNInOurBBnugNWaAvAW.jpg?f=fotoalbum_large

Niks mis mee. Verbluffende kwaliteit zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:57:
[Afbeelding]

Niks mis mee. Verbluffende kwaliteit zelfs.
Fluorescerend gras is toch niet realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
meesje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Fluorescerend gras is toch niet realistisch?
Gras hoort groen te zijn, niet pisgeel :)
En de foto vertekend iets, op m'n tv is het wat minder groen.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 12-06-2021 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Gras hoort groen te zijn, niet pisgeel :)
Ieder z’n voorkeur maar zo’n zuurstok stand hou ik totaal niet van. Maar ja, dat is nu eenmaal de commerciële trend: “de kleuren spatten van het scherm”.
Gisteren al eerder gelezen dat om het 4K beeld acceptabel te krijgen je bij LG voor de overdreven ‘vivid’ stand moet kiezen. NPO mag nog flink aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dat ben ik met je eens hoor. Normaal zou ik nooit maar dan ook nooit de stand Vivid gebruiken, maar voor nu geeft het echt het beste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Wat is dat voor stand ?..Vivi?...zeker alleen op nieuwe LG's

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik denk de beelden die Wopper hier plaatst, de meeste mensen ook zo hebben.
NPO1 UHD is momenteel, huilen met de lamp aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dolopfriet schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:45:
Ik denk de beelden die Wopper hier plaatst, de meeste mensen ook zo hebben.
NPO1 UHD is momenteel, huilen met de lamp aan !
Klopt, had dat gisteren ook bij Ziggo. Vreemd genoeg was m'n 1080 stream van m'n glasvezel provider net zo slecht (die pakt 4k stream ook op uit Hilversum)... dus denk dat er iets mis is met de 4k source (maar dat is weer een contradictie... omdat het normaal gesproken de 4k source bovenaan alle andere streams zou moeten staan :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 12-06-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
seninha schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:32:
Wat is dat voor stand ?..Vivi?...zeker alleen op nieuwe LG's
Op m’n LG CX heb ik inderdaad HDR Vivid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Kan de NPO de BBC even bellen voor de juiste instellingen?
Blijkbaar is HDR HLG wel uitstekend op de BBC I mediaplayer.
Deze ellende met flut UHD HDR HLG beeld kan echt niet langer doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verplaatst naar Next topic.

[ Voor 90% gewijzigd door meesje op 13-06-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ArcticWolf schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Klopt, had dat gisteren ook bij Ziggo. Vreemd genoeg was m'n 1080 stream van m'n glasvezel provider net zo slecht (die pakt 4k stream ook op uit Hilversum)... dus denk dat er iets mis is met de 4k source (maar dat is weer een contradictie... omdat het normaal gesproken de 4k source bovenaan alle andere streams zou moeten staan :+ )
Het viel mij zelfs op dat via ZiggoGO de stream op NPO1 heel 'flets' was qua scherpte en kleur, terwijl ik in een 2e window de stream op NPO3 had staan (BE-RU) en daar was het gras bijna fel groen en de kleuren over het algemeen veel sterker. Dus ik dacht dat mijn monitor instelling niet goed was.. tot ik beide windows op 1 monitor zette en toen bleef het verschil bestaan. Dus het gaat al ergens fout bij de bron vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-06 20:40
Ben benieuwd! Lees net op https://www.totaaltv.nl/n...lijk-4kkanaal-ek-voetbal/ dat er dingen zijn gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 09:09
Gister avond leken ze voor even het juiste hdr knopje gevonden tehebben, maar nu is het weer bout tedonker en grauw(logo en zo zijn wel ok) ook bij andere provider gezien bij kpn als bij youfone zelfde grauwe donkere beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 13:08
Edit: Verkeerde topic

[ Voor 82% gewijzigd door menzo op 13-06-2021 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44
Is bij jullie ook alles vertaald in de tvgids? Nooit gezien dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yUpboeId60TUvlVoP6ICewvDRU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e48yJzgBrFRYxiwJbUOqDbUn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGVfAAb6eE75GIvUxPp_dOXBjv4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3BUUEzjlsvZ5yBB5DtP4h1t9.jpg?f=user_large

Moord, ze schreef en Volledig metalen jasje. _O-

Pagina verversen en alles is weer normaal. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door chim0 op 13-06-2021 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
chim0 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

FF translate uitzettten? Blauwe icoontje in balk bovenin? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:53

Zorian

What the fox?

chim0 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

:9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TOwoYJk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:48
Poos geleden overgegaan naar een ander pakket. Daarbij werd ik verplicht een Mediabox XL te nemen zoals ik hier al eens heb geschreven. Nu heb ik al 2 mailtjes en een sms gehad van Ziggo met de tekst;

"De nieuwe Ziggo apparatuur nog niet geïnstalleerd? Sluit dan snel aan want 14 dagen na ontvangst van de nieuwe werkt de oude apparatuur niet meer."

Weet iemand wat ze nu exact gaan doen?

Mijn oude Samsung decoder heb ik via marktplaats gekocht en werkt nog gewoon met een smartcard. Heb de andere smartcard in mijn tv zitten met een CI+ module die ook van marktplaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:18
PostalDude schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:44:
Poos geleden overgegaan naar een ander pakket. Daarbij werd ik verplicht een Mediabox XL te nemen zoals ik hier al eens heb geschreven. Nu heb ik al 2 mailtjes en een sms gehad van Ziggo met de tekst;

"De nieuwe Ziggo apparatuur nog niet geïnstalleerd? Sluit dan snel aan want 14 dagen na ontvangst van de nieuwe werkt de oude apparatuur niet meer."

Mijn oude Samsung decoder heb ik via marktplaats gekocht en werkt nog gewoon met een smartcard. Heb de andere smartcard in mijn tv zitten met een CI+ module die ook van marktplaats komt.
Wat ze precies gaat doen, weten zij wellicht. ik stel voor dat je even belt.

Ik kreeg vorig jaar ook een mediabox (niet xl) terwijl ik al een humax met schijf had, die ik wilde blijven gebruiken. Dit heb ik ook aangegeven in een gesprek met ziggo, en ik hoefde de nieuwe mediabox niet aan te sluiten. Ik moest hem wel ontvangen en bewaren. Alleen vanwege het niet in gebruik nemen van de nieuw werd niet automatisch herkend dat mijn nieuwe abonnement kon starten, Daardoor heeft het even geduurd voordat ik de juiste producten in "mijn ziggo" zag. Dat is opgelost na nog een belletje.
Ik kan nog steeds opnemen op mijn eigen harddisk in de humax, en die opnames worden ook niet gewist/vergeten (zoals volgens mij gebeurt met de ziggo opnames "in de cloud") .

Ik denk dat wel te regelen is dat je je oude spullen kan blijven gebruiken, even bellen en uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 12:19

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

PostalDude schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:44:

In mijn geval werd mijn oude CI+ kaart gedeactiveerd en werkte het oude modem ook niet meer. Beiden heb ik moeten vervangen; ik kreeg ook de mediabox opgestuurd. Deze heb ik laten vervangen voor een andere CI+ kaart. Mijn oude CI+ kaart kon niet snel geactiveerd meer worden.

Ik had in het gesprek ook aangegeven dat ik mijn oude apparatuur wilde blijven gebruiken, maar dat is niet goed doorgekomen; ik heb zowel een nieuw modem als een nieuw mediabox gekregen, en werd bij beiden 'verplicht' om deze te gaan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door gorgi_19 op 14-06-2021 09:56 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kort vraagje (voordat ik er een apart topic over start). Gebruikt ook iemand het ubee ubc1318zg modem, en werkt het sharen van een usb-schijf als samba-share? Ik krijg dat nl. niet aan de praat, terwijl ik in het control panel wel zie dat ie de schijf heeft gevonden. De FTP-share werkt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Ik heb met het afsluiten al aangegeven de Mediabox niet te willen hebben. Zonder Mediabox in huis kun je het pakket schijnbaar niet afsluiten.

In mijn chat gesprekken heb ik veelvoudig aangegeven dat ik de Mediabox niet ga gebruiken en mijn huidige spullen wil blijven gebruiken. Zal wel weer eens contact met ze opnemen dan.
Het nieuwe pakket en de afgesproken korting ging ook al fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-06 20:02
Kan iemand hier iets melden over de vertraging van uitzenden van televisie? Ik heb ondervonden dat mijn t-mobile erg achterloopt en overweeg nu ziggo, hoe is daar de vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
PostalDude schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:12:
Ik heb met het afsluiten al aangegeven de Mediabox niet te willen hebben. Zonder Mediabox in huis kun je het pakket schijnbaar niet afsluiten.

In mijn chat gesprekken heb ik veelvoudig aangegeven dat ik de Mediabox niet ga gebruiken en mijn huidige spullen wil blijven gebruiken. Zal wel weer eens contact met ze opnemen dan.
Het nieuwe pakket en de afgesproken korting ging ook al fout..
Wat was hun reactie op jouw opmerkingen dat je de mediabox niet ging gebruiken maar wel je huidige spullen?

Alleen als ze hebben gereageerd met iets als "ja dat kan, is geen probleem" dan moeten ze daarvoor zorgen.
Voor het helemaal regelen dat ik een soort van korting kreeg, die mij op diverse momenten was toegezegd, heb ik een aantal keren gebeld. Ik hou sowieso niet van chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
Ondertussen lang verhaal. Ik chat juist omdat het telefonisch niet te achterhalen is (voor mij) wat er precies is gezegd. Ik heb bijvoorbeeld gebeld dat ze mij die Mediabox zouden sturen terwijl ik die niet wou. Telefonisch is mij verteld dat ik hem dan maar moet weigeren bij PostNL en het dan goed komt. Achteraf gezien heb ik via chat te horen gekregen dat die Mediabox verplicht is. Ook beetje bureaucratisch maar je moet hem in huis hebben liggen anders mogen ze het pakket niet voor je afsluiten. Als dat via chat was gezegd had ik makkelijker bewijs, nu halen ze hun schouders op dat ze niet verantwoordelijk zijn voor wat hun collega zegt.

Ik heb het even nagekeken en ze hebben niet echt inhoudelijk gereageerd op mijn reactie dat ik de Mediabox niet ga gebruiken. Wat ik overigens helemaal bijzonder vind aan mijn 10+ chat en telefoon sessies is dat niemand mij heeft gevraagd waarom ik de Mediabox niet wil (gebruiken). Wel heb ik meermaals geprobeerd een Next te krijgen maar dat doen ze echt niet zonder een Max pakket.

In ieder geval heb ik vanmorgen ook gechat over mijn vraag. De eerste die reageert zegt dat mijn "hoofdbox" inderdaad straks gedeactiveerd zal worden maar dat mijn smartcard enz (met het nummer) het wel blijft doen. Daarom heb ik gereageerd dat ik alleen een Samsung decoder heb en of ze die dan bedoelen met hoofdbox waarop ik een antwoord krijg dat ik mij nergens zorgen om hoef te maken en dat alles blijft werken en het gewoon een standaard mail/sms is. Ook mijn Samsung decoder blijft het gewoon doen. Ik ben een beetje huiverig maar we zullen het zien.

[ Voor 16% gewijzigd door PostalDude op 14-06-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
PostalDude schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:36:
Ondertussen lang verhaal. Ik chat juist omdat het telefonisch niet te achterhalen is (voor mij) wat er precies is gezegd. Ik heb bijvoorbeeld gebeld dat ze mij die Mediabox zouden sturen terwijl ik die niet wou. Telefonisch is mij verteld dat ik hem dan maar moet weigeren bij PostNL en het dan goed komt. Achteraf gezien heb ik via chat te horen gekregen dat die Mediabox verplicht is. Ook beetje bureaucratisch maar je moet hem in huis hebben liggen anders mogen ze het pakket niet voor je afsluiten. Als dat via chat was gezegd had ik makkelijker bewijs, nu halen ze hun schouders op dat ze niet verantwoordelijk zijn voor wat hun collega zegt.

Ik heb het even nagekeken en ze hebben niet echt inhoudelijk gereageerd op mijn reactie dat ik de Mediabox niet ga gebruiken. Wat ik overigens helemaal bijzonder vind aan mijn 10+ chat en telefoon sessies is dat niemand mij heeft gevraagd waarom ik de Mediabox niet wil (gebruiken). Wel heb ik meermaals geprobeerd een Next te krijgen maar dat doen ze echt niet zonder een Max pakket.

In ieder geval heb ik vanmorgen ook gechat over mijn vraag. De eerste die reageert zegt dat mijn "hoofdbox" inderdaad straks gedeactiveerd zal worden maar dat mijn smartcard enz (met het nummer) het wel blijft doen. Daarom heb ik gereageerd dat ik alleen een Samsung decoder heb en of ze die dan bedoelen met hoofdbox waarop ik een antwoord krijg dat ik mij nergens zorgen om hoef te maken en dat alles blijft werken en het gewoon een standaard mail/sms is. Ook mijn Samsung decoder blijft het gewoon doen. Ik ben een beetje huiverig maar we zullen het zien.
Dan denk ik dat het goed is. Je smartcard gaan ze dus niet deactiveren, die je dus kunt blijven gebruiken in JOUW samsung decoder (net zoals ik mijn Humax kan gebruiken). Jouw gekochte samsung is niet de hoofdbox die ze kunnen deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een eigen smartcard wordt in principe nooit gedeactiveerd mits je niet aan het max aantal zit. De reden waarom je een mediabox toegestuurd krijgt is dat je altijd over moet naar het bruikleenmodel. Dit wil zeggen primair een bruikleen decoder en eventueel wat extra smartcards ernaast.

Als je een pakket aan de deur weigert dan gaat de bestelling in zijn geheel niet door en ga je in principe terug naar de situatie van voor de wijzigingsanvraag.

Wat je niet moet doen is de box eerst aannemen en na een tijd onaangekondigd terugsturen. Dan wordt gewoon je hele DTV service opgezegd inclusief eigen smartcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
nextnext schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:15:
Kan iemand hier iets melden over de vertraging van uitzenden van televisie? Ik heb ondervonden dat mijn t-mobile erg achterloopt en overweeg nu ziggo, hoe is daar de vertraging?
Ik heb dit gemeld in het NLZiet forum, misschien heb je er iets aan:

Vertraging t.o.v. rechtstreeks (NPO 1) via Ziggo:
NLZiet: 30 seconden
Ziggo Go: 13 seconden
KPN: 27 seconden

Ik vind vooral NLZiet best schrikbarend als het altijd 30 seconden achterloopt. Wellicht is het een momentopname, heb ook niet alle zenders gecontroleerd. Ziggo Go doet het beduidende beter.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:38:
[...]

Ik vind vooral NLZiet best schrikbarend als het altijd 30 seconden achterloopt. Wellicht is het een momentopname, heb ook niet alle zenders gecontroleerd. Ziggo Go doet het beduidende beter.
Wat is je ref timeframe? Een reguliere coax uitzending bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

Maar hoe erg is het dan dat het iets achter loopt? Dat je je buren eerder hoort juichen bij een doelpunt op het EK? :P Iets anders kan ik niet bedenken ;)

Er zal overigens ook wel een reden voor zijn dat het achterloopt. Dergelijke tv over internet moet worden omgezet naar een stream, waar overhead in zit. En misschien is je eigen verbinding niet altijd stabiel, waardoor die soms wat langer moet bufferen en daardoor meer gaat achterlopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 14-06-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stormfly schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:48:
[...]
T.o.v. Ziggo Coax, loop Ziggo Go via de Edge Chromium browser hier precies 28 sec achter (handy, die sec. klok linksboven in beeld ;) )

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 18:30
Palomar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Maar hoe erg is het dan dat het iets achter loopt? Dat je je buren eerder hoort juichen bij een doelpunt op het EK? :P Iets anders kan ik niet bedenken ;)
Voor de gene met de Ziggo verbinding is het niet irritant, die hebben goede/slechte nieuws als eerst binnen.

Ik zou denk ik best het plezier van mijn buren bederven als het volume van mijn TV voor hun op duidelijk volgbaar volume zet. Het is toch wel een beetje een spoiler als je via die manier dingen te weten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Wij zaten gisteren in de tuin van een vriend van me, te kijken via de mediabox van KPN. En zijn buren zaten via een internetstream te kijken waarschijnlijk, want die juichte iedereen keer 30 seconden later. :+
Was denk ik voor hun best irritant ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 14-06-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Mijn ervaring dat tussen NLziet (op ipad/atv) en Ziggo Next er 22 sec. vertraging zit. Voor mij in ieder geval reden genoeg om niet via NLziet te kijken. Ik heb overigens geen test gedaan met de coax direct in de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch juist een voordeel, kun je alvast goed opletten omdat je weet dat er een doelpunt aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Klopt, ik keek live bij Ziggo, bekabeld via Coax naar NPO 1 en RTL 4.

@meesje heeft het ook getest en die kwam op 22 seconde verschil uit. Het verschilt dus wel, maar duidelijk is dat er een vertraging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Ziggo heeft vannacht mijn Arris connectbox van nieuwe firmware voorzien. 9.1.2103.102. Ik heb zo gauw niet kunnen zien wat er veranderd is. weet iemand iets?

P.S ik kreeg er geheel gratis en ongevraagd een nieuw IPv4 adres en een nieuwe IPv6 prefix bij.. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Roetzen schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:29:

P.S ik kreeg er geheel gratis en ongevraagd een nieuw IPv4 adres en een nieuwe IPv6 prefix bij.. :(.
Tja, nadeel van een contract met officieel een dynamisch IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Jeffrey87 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:11:
[...]

Tja, nadeel van een contract met officieel een dynamisch IP.
Jawel, maar vroeger veranderde het adres alleen bij verandering van het MAC adres van de CPE, niet bij een firmware update. Dat lijkt veranderd te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Ik zie dat er met de nieuwe firmware iets veranderd is aan de firewall. Om inkomend IPv6 toe te staan is er nog een extra vinkje "ingeschakeld" nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44
Lord_Dain schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:07:
[...]

FF translate uitzettten? Blauwe icoontje in balk bovenin? ;)
Zo goeiemorgen! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
Palomar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Er zal overigens ook wel een reden voor zijn dat het achterloopt. Dergelijke tv over internet moet worden omgezet naar een stream, waar overhead in zit. En misschien is je eigen verbinding niet altijd stabiel, waardoor die soms wat langer moet bufferen en daardoor meer gaat achterlopen.
Het is echt niet leuk kijken als je ruim 20s van te voren weet dat er gescoord is (en dus ook weet dat er niet gescoord gaat worden bij een aanval als gejuich uitblijft). Ook met F1 wist ik zo vorige week al dat er iets mis zou gaan met Max.

Het ligt niet aan je eigen verbinding, t-mobile loopt ongeacht je verbinding zo'n 20 tot 28 seconden achter. En meest logische reden is de compressie die ze er over heen gooien, beeldkwaliteit was namelijk ook belabberd.

[ Voor 0% gewijzigd door nextnext op 15-06-2021 08:32 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
[...]

KPN is hoop ik via internetstream of de app en niet achter de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:56
Ik heb sinds een paar maanden de ConnectBox omdat de oude vertrouwde unit (5+ jaar oud) overleden was. ;w Eigenlijk geen issues maar sinds een paar dagen gaat hij over de zeik als ik mijn laptop van het werk gebruik. :?

Eerst een;
No Ranging Response received - T3 time-out
Daarna een;
Cable Modem Reboot - due to power reset
En dan dus een minuut of 5 geen internet. CB staat in Bridge mode met een Ubiquiti eraan.

Er staan geen vreemde zaken op de laptop maar heb wel het idee dat dit wellicht komt door de Cisco Anyconnect client die we gebruiken. Vreemde is wel dat ik ook een desktop heb staan met dezelfde client. Ik gebruik de desktop eigenlijk de gehele dag voor werk en daarmee heb ik dit issue niet.

Op de laptop staat verder OneDrive die wel veel aan het syncen is doorgaans en verder de standaard meuk als Teams/Slack die wellicht ook wat poorten open zetten. Maar dit gebruik ik op de desktop ook.

Iemand enig idee? Ik heb de waarden bekeken in de CB en die zien er verder netjes uit. Ik heb dus ook geen issues totdat ik de laptop gebruik. Andere devices op WIFI werken verder normaal. De laptop van het werk gebruik ik overigens al veel langer en nooit issues mee gehad. (Altijd gewoon op WIFI.) Ook is er recent niet iets geinstalleerd. (Afgezien van de Windows 10 patches en andere app updates.)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 214 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic