Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Waarom zou je een Mediabox XL bestellen activeren om hem vervolgens direct weer terug te sturen. Klinkt als een incompleet verhaal of een medewerker die niet weet wat hij of zij aan het doen is.
Ja, mij niet bellen. Begrijp er ook geen snars van. Uiteindelijk was het wel nodig om mijn nieuwe abonnement actief te krijgen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:54

reaL_G

G

Jay-B schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Waarom zou je een Mediabox XL bestellen activeren om hem vervolgens direct weer terug te sturen. Klinkt als een incompleet verhaal of een medewerker die niet weet wat hij of zij aan het doen is.

[...]

Welk pakket heb je nu? Wat staat er op je factuur? Wat staat er in mijn Ziggo?
Je moet die box aansluiten om alles te activeren, anders sluiten ze al je oude kaarten af na 2 weken.
Maar dat weten de meeste zelf daar niet.

Poging 4, nwe ci module + nwe kaart.
Want volgens hun is er geen andere manier
Terwijl je gewoon de oude kaart kunnen activeren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMurCsabdaaWJ5CSiuqEdDW07cQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6ht0W8OUM2SbMLuCBuYEJUT.jpg?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik heb toch het idee dat je van een play start naar een play complete abonnement gaat, blijf je bij play start komt er geen Mediabox XL aan te pas. Zo was het vroeger in ieder geval.

Edit:

Aha, dus tegenwoordig krijg je wel een Mediabox XL bij play start. Alleen dan zonder opnemen? Ook raar. Maar inderdaad zeer onhandig allemaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Janus Bier op 01-06-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:18:
[...]

Je moet die box aansluiten om alles te activeren, anders sluiten ze al je oude kaarten af na 2 weken.
Maar dat weten de meeste zelf daar niet.

Poging 4, nwe ci module + nwe kaart.
Want volgens hun is er geen andere manier
Terwijl je gewoon de oude kaart kunnen activeren.
De overstap naar het bruikleen model is mij duidelijk. Dat verklaart niet waarom er een Mediabox XL besteld wordt of gekozen is. Er zijn ook pakketten met een CI+ module. Je krijgt dan een nieuwe CI+ module in bruikleen en de eigen smartcards houd je dan ernaast. Vandaar dat er iets in het traject hiervoor al fout is gegaan. Als ik de reacties van @THE_BASE teruglees kan ik niet anders concluderen dat dit een grove fout is van de medewerker. Blijkbaar was het de bedoeling om een retentiekorting te krijgen maar kreeg de medewerker het niet voor elkaar om wat voor reden dan ook en zadelt @THE_BASE op met een probleem door een pakket met Mediabox XL in het systeem te gooien. Wat natuurlijk niet werkt. Op het moment dat je je pakket weer aanpast naar een variant met een CI+ module dan vervallen standaard al je kortingen weer. (zucht)....

[ Voor 26% gewijzigd door Jay-B op 01-06-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:24:
[...]

De overstap naar het bruikleen model is mij duidelijk. Dat verklaart niet waarom er een Mediabox XL besteld wordt of gekozen is. Er zijn ook pakketten met een CI+ module. Je krijgt dan een nieuwe CI+ module in bruikleen en de eigen smartcards houd je dan ernaast. Vandaar dat er iets in het traject hiervoor al fout is gegaan. Als ik de reacties van @THE_BASE teruglees kan ik niet anders concluderen dat dit een grove fout is van de medewerker. Blijkbaar was het de bedoeling om een retentiekorting te krijgen maar kreeg de medewerker het niet voor elkaar om wat voor reden dan ook en zadelt @THE_BASE op met een probleem door een pakket met Mediabox XL in het systeem te gooien. Wat natuurlijk niet werkt. Op het moment dat je je pakket weer aanpast naar een variant met een CI+ module dan vervallen standaard al je kortingen weer. (zucht)....
Precies wat je zegt. En dat het keurig geregeld is, neemt niet weg dat het mij als klant bakken met energie en tijd kost om het voor elkaar te krijgen.

Inmiddels is de opdracht aangemaakt een CI+ naar mij te sturen en een retourdoos voor de Mediabox XL te regelen. Bovendien is de korting in het systeem gezet.

Maar echt geloven doe ik het pas als het rond is en ik een aangepaste factuur heb. 8)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Jay-B schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:24:
[...]

Eigen smartcard is niet van toepassing.
Kortingen ook niet. En er word niks gekozen.
Die kaarten die je al heb komen gewoon van ziggo en zijn al geactiveerd, anders kon je vroeger geen tv kijken.
Uiteindelijk word gewoon gezegd je heb die nodig anders kan het niet. Het is gewoon onkunde idd.

Na 4de keer heb ik uit ellende maar alles teruggezet.
En zelfs toen deden ze moeilijk.
Ja meneer je oude module en kaart kan je niet meer gebruiken.

Kwa facturatie perfect, uitvoering |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFzDUnyD5sg3zv43waL0bKrn3EU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un7RiDpR2qA90PyaBikVwiOo.jpg?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

THE_BASE schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:58:
[...]

Precies wat je zegt. En dat het keurig geregeld is, neemt niet weg dat het mij als klant bakken met energie en tijd kost om het voor elkaar te krijgen.

Inmiddels is de opdracht aangemaakt een CI+ naar mij te sturen en een retourdoos voor de Mediabox XL te regelen. Bovendien is de korting in het systeem gezet.

Maar echt geloven doe ik het pas als het rond is en ik een aangepaste factuur heb. 8)
Ik heb het maar opgegeven.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:28
THE_BASE schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:44:
[...]

Ik kreeg dit aanbod gewoon van Ziggo, ze kunnen er alleen geen kortingen op geven. Zo is er ook nog een versie van 48,50 per maand met 75 Mbps.
Zit er ook Ziggo Go bij dit abonnement of is dit zo'n sterk uitgekleed pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0_0 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:41:
[Afbeelding]

Dit abonnement wordt op prijsvergelijkingswebsites aangeboden aan bestaande klanten.

Ik heb de Ziggo helpdesk gebeld met de vraag of ze mij over kunnen zetten. Maar doordat het abonnement niet in hun systeem staat, krijg ik vooral verwarrende antwoorden; de een zegt dat het een prijsfout betreft, de ander zegt dat ik het abonnement al heb (klopt, maar betaal €7,50 meer).

Ondertussen is het wel te bestellen op Pricewise, zal ik het er op wagen? Of grote kans dat het bij het overzetten spaak loopt?
Het goedkoopste is Internet-Only, daarmee doe je afstand van je Ziggo Go online tv dienst. Dit abonnement is er sinds kort. Te vinden via de zelf-samenstellen knop.

https://www.ziggo.nl/pakketten

Per maand 42,50 75/10Mbit

nieuws: Ziggo biedt internetabonnementen zonder online tv aan voor 6 euro minder

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 02-06-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Het goedkoopste is Internet-Only, daarmee doe je afstand van je Ziggo Go online tv dienst. Dit abonnement is er sinds kort. Te vinden via de zelf-samenstellen knop.

https://www.ziggo.nl/pakketten

Per maand 42,50 75/10Mbit

nieuws: Ziggo biedt internetabonnementen zonder online tv aan voor 6 euro minder
Leuk allemaal, maar een beetje onderhandelen met retentie resulteert in een lager gemiddeld maandbedrag voor de normale pakketen met o.a. Ziggo Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:29
Ik heb even een vraagje, als ik de topic warning lees lijkt het wel binnen de guidelines te vallen namelijk:

In mijn meterkast komt echt een heel kort stukje kabel binnen (10 a 15cm) dit is echter niet de kabel die ik zou moeten hebben (het is al lang geleden dat ik het geïnstalleerd heb, maar er stond dat ik eigenlijk contact op zou moeten nemen met de helpdesk.

Ik kon de kabel alleen direct in het modem prikken, niet in het blokje dat eerst internet/tv opsplitst. Nu kijk ik tv via de app op de shield. Af en toe wel last van dat hij traag is of dat als je een bepaald programma terug kijkt, dat programma eindigt maar toch verder kijkt dat de stream er op een gegeven moment gewoon uit gegooid word. Op zich geen onoverkomelijke problemen. (Oh en ik kan dat secret circle kanaal niet kijken via de app wat op zich raar is, maar geloof niet dat ik iets mis).

Nu vraag ik mijzelf af en toe af: moet ik misschien toch een monteur laten komen die het goed kan aansluiten, of mis ik eigenlijk niets en heeft tv via het aparte kastje dezelfde tekortkomingen? Iemand ervaring met een dergelijke situatie? Verder staat m'n modem in bridge modus en haal ik de internetsnelheden eigenlijk altijd, dus verder niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Leuk allemaal, maar een beetje onderhandelen met retentie resulteert in een lager gemiddeld maandbedrag voor de normale pakketen met o.a. Ziggo Go.
Exact, dat is de ook de reden dat ik mijn Complete pakket niet snel zal downgraden. Sowieso wil ik mijn Next mediabox behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Erwin537 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:52:
Ik heb even een vraagje, als ik de topic warning lees lijkt het wel binnen de guidelines te vallen namelijk:

In mijn meterkast komt echt een heel kort stukje kabel binnen (10 a 15cm) dit is echter niet de kabel die ik zou moeten hebben (het is al lang geleden dat ik het geïnstalleerd heb, maar er stond dat ik eigenlijk contact op zou moeten nemen met de helpdesk.

Ik kon de kabel alleen direct in het modem prikken, niet in het blokje dat eerst internet/tv opsplitst. Nu kijk ik tv via de app op de shield. Af en toe wel last van dat hij traag is of dat als je een bepaald programma terug kijkt, dat programma eindigt maar toch verder kijkt dat de stream er op een gegeven moment gewoon uit gegooid word. Op zich geen onoverkomelijke problemen. (Oh en ik kan dat secret circle kanaal niet kijken via de app wat op zich raar is, maar geloof niet dat ik iets mis).

Nu vraag ik mijzelf af en toe af: moet ik misschien toch een monteur laten komen die het goed kan aansluiten, of mis ik eigenlijk niets en heeft tv via het aparte kastje dezelfde tekortkomingen? Iemand ervaring met een dergelijke situatie? Verder staat m'n modem in bridge modus en haal ik de internetsnelheden eigenlijk altijd, dus verder niets te klagen.
Heb je een duidelijke foto van de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
silmaril8 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Heb je een duidelijke foto van de situatie?
Hieronder twee foto's waarbij ik heb getracht het duidelijk er op te krijgen. Je ziet de groene kabel naar het modem lopen. Deze kabel komt uit de hoek naar boven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2DFvBuGUTp4QbrVcnqkSwW_Ito=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlNIWriL7325KQ344gHQgEZN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nm3o6LpLDs6Z6JONLFIqomNXvI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJySF6bWKx5BcMsYG7qEewN4.jpg?f=fotoalbum_tile

Misschien moet ik mijn meterkast eens opruimen/schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 12:06
Erwin537 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Hieronder twee foto's waarbij ik heb getracht het duidelijk er op te krijgen. Je ziet de groene kabel naar het modem lopen. Deze kabel komt uit de hoek naar boven.
Gewoon Ziggo bellen en vragen om een monteur te sturen voor het plaatsen van een AOP.
Misschien moet ik mijn meterkast eens opruimen/schoonmaken
Even de stofzuiger er door kan geen kwaad. :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Roetzen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Gewoon Ziggo bellen en vragen om een monteur te sturen voor het plaatsen van een AOP.
Maar heb ik daar ook echt iets aan? Als ik met dat aparte kastje stabielere verbinding (tv/internet) heb, dan vind ik het het wel waard, maar als ik effectief alleen een extra kastje bij de tv kan plaatsen dan bespaar ik net zo lief die moeite. Het staat en werkt, de modem staat een beetje awkward in een hoekje, maar staat daar verder ook goed. Er gaat een kabeltje verrijkt met PoE naar een edgerouter die heel ergens anders in huis staat.

Wellicht dat ik m'n volledige bandbreedte blijf houden als TV via het kastje loopt ipv via de app en dus internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:11

TFHfony

Professional Weirdo

Erwin537 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Maar heb ik daar ook echt iets aan? Als ik met dat aparte kastje stabielere verbinding (tv/internet) heb, dan vind ik het het wel waard, maar als ik effectief alleen een extra kastje bij de tv kan plaatsen dan bespaar ik net zo lief die moeite. Het staat en werkt, de modem staat een beetje awkward in een hoekje, maar staat daar verder ook goed. Er gaat een kabeltje verrijkt met PoE naar een edgerouter die heel ergens anders in huis staat.

Wellicht dat ik m'n volledige bandbreedte blijf houden als TV via het kastje loopt ipv via de app en dus internet?
De TV-streams die je nu kijkt zijn meestal maar een paar mbit/s (Want 720p). Dus echt voelen op je bandbreedte ga je het niet. Je TV zal dus wel iets stabieler worden en scherper (want FullHD ipv HD-Ready). Daarnaast zal je dan wel een kastje bij je TV moeten zetten of een CI+ kaartje regelen. En er zal dus een coax kabeltje richting TV moeten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Erwin537 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:39:
[...]

Maar heb ik daar ook echt iets aan?
Ja.

1) Om te beginnen breng je de aansluiting in lijn met zoals het tegenwoordig hoort. De monteur zal waarschijnlijk de kabel verlengen en het AOP op een comfortabele hoogte aanbrengen. En belangrijker, hij zal het even doormeten om te zien of het signaal in orde is. En als dat dat niet zo is, zal hij het in orde brengen. Dan heb je dat al vast geëlimineerd. Als je voor koffie zorgt vallen er ook nog wel een paar kabeltjes uit de bus om alles netjes volgens de regelen der kunst aan te sluiten.

2) Je krijgt voor de meeste zenders een full 1080p HD beeld. Als je dat eenmaal gehad hebt, wil je nooit meer terug naar 720p.

3) Je vermijdt bij toekomstige problemen moeilijke discussies met de Ziggo helpdesk over wat je precies in de meterkast hebt hangen. Wij kwamen er zonder foto ook niet uit. Dus ga dat maar eens uitleggen aan een helpdesk medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 12:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[knip]

Na een reboot van het modem lijkt het e.e.a. beter te werken

[ Voor 91% gewijzigd door Equator op 03-06-2021 11:14 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 12:37

Equator

Crew Council

#whisky #barista

offtopic:
Ik hoefde het filmpje niet te kijken om te weten wat er werd gezegd :P

Maar ja, je hebt gelijk. Had ik beter meteen kunnen doen.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 12:49
Als ik nu van 'alleen TV' naar 'TV + Internet' zou gaan, weet iemand na hoeveel maanden je dat weer terug mag draaien?

De vraag komt voort uit het volgende: ik heb TV van Ziggo, maar internet via XS4ALL. Nu werkt internet sinds maandag niet meer, en vandaag blijkt dat er een kabelprobleem is buiten, verderop in de straat, bij een druk kruispunt, precies onder het asfalt. De man van Volker Wessels wist te vertellen dat de gemeente erbij moet komen, verkeersplan opstellen, de hele mikmak. Gaat weken duren.

XS4ALL biedt me wel een dongle zonder limiet (heb de afgelopen dagen kunnen werken via tethering op mijn Vodafone abonnement, maar data is eindig uiteraard), maar dat is maar 4G, en uiteraard alleen bedoeld voor werk.

Als ik dus voor korte tijd Ziggo kan opschalen naar TV + Internet, dan heb ik dat geld er wel voor over om ook buiten het werk een beetje van het world wide web te kunnen genieten. Maar ik moet er niet een jaar aan vastzitten, en echt overstappen van XS4ALL zie ik ook niet zo zitten (verder erg tevreden namelijk).

Nu kan ik de klantenservice wel bellen, maar als mijn eerste vraag is hoe snel ik weer mag afschalen dan wekt dat natuurlijk argwaan op :) . Gezien de Ziggo horrorverhalen hier en die ik privé ken zie ik een definitieve overstap niet zo zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
autje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:36:
Als ik nu van 'alleen TV' naar 'TV + Internet' zou gaan, weet iemand na hoeveel maanden je dat weer terug mag draaien?

De vraag komt voort uit het volgende: ik heb TV van Ziggo, maar internet via XS4ALL. Nu werkt internet sinds maandag niet meer, en vandaag blijkt dat er een kabelprobleem is buiten, verderop in de straat, bij een druk kruispunt, precies onder het asfalt. De man van Volker Wessels wist te vertellen dat de gemeente erbij moet komen, verkeersplan opstellen, de hele mikmak. Gaat weken duren.

XS4ALL biedt me wel een dongle zonder limiet (heb de afgelopen dagen kunnen werken via tethering op mijn Vodafone abonnement, maar data is eindig uiteraard), maar dat is maar 4G, en uiteraard alleen bedoeld voor werk.

Als ik dus voor korte tijd Ziggo kan opschalen naar TV + Internet, dan heb ik dat geld er wel voor over om ook buiten het werk een beetje van het world wide web te kunnen genieten. Maar ik moet er niet een jaar aan vastzitten, en echt overstappen van XS4ALL zie ik ook niet zo zitten (verder erg tevreden namelijk).

Nu kan ik de klantenservice wel bellen, maar als mijn eerste vraag is hoe snel ik weer mag afschalen dan wekt dat natuurlijk argwaan op :) . Gezien de Ziggo horrorverhalen hier en die ik privé ken zie ik een definitieve overstap niet zo zitten.
Je gaat in principe een nieuw contract aan voor een nieuwe dienst, dus pas na 12 maanden zou je het internet weer op mogen zeggen.
Afschalen na X maanden geldt (naar mijn weten) alleen tussen de internet abonnementen in.

En ben wel benieuwd over welke horror verhalen je het hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ArcticWolf schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:48:
[...]

Je gaat in principe een nieuw contract aan voor een nieuwe dienst, dus pas na 12 maanden zou je het internet weer op mogen zeggen.
Afschalen na X maanden geldt (naar mijn weten) alleen tussen de internet abonnementen in.

En ben wel benieuwd over welke horror verhalen je het hebt?
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb even naar de internetpaketten zitten kijken, en ik zie dat je bij alles behalve het duurste een Mediabox XL krijgt. Daar lijken de meeste mensen hier toch niet zo blij mee te zijn, met vastlopers e.d. (en dat ken ik ook van twee mensen uit mijn privé-kring). Als dat alleen voor TV is zal het wel (kijk zelden), maar aangezien hier twee mensen voor hun werk afhankelijk zijn van internet kan ik niet hebben dat dat ook regelmatig vastloopt.

Nu dacht ik: als ik één of een paar maanden een paar tientjes extra bij moet leggen heb ik dat er wel voor over (zelfs eventueel het duurste pakket; over de Next lijkt men in het algemeen wel tevreden te zijn), maar een heel jaar. Alles bij elkaar zou even duur zijn als XS4ALL nu, maar alleen bij een volledige overstap, en dat zie ik toch als een risico. Dus het liefst zou ik ze een paar maanden naast elkaar hebben om Ziggo te testen, en indien problemen linea recta weer af te schalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
autje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:36:

...
via https://www.ziggo.nl/euro kan je volgens mij voor 1 euro per maand internet er bij krijgen. Dat is een contract voor 1 jaar. Dat is iets wat ziggo aanbiedt. Ik zou hen bellen, het hele verhaal vertellen en vragen of je na 12 maanden weer terug kan naar alleen tv, (mocht je dat willen of nodig vinden). Misschien dat ziggo je wel zodanig gaat bevallen dat je overstapt. Maar het lijkt mij sowieso dat je die 12 euro er voor over zou kunnen hebben.

gezien jouw reactie op een eerder antwoord sta je er voor open.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 03-06-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
W1ck1e schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:55:
[...]

via https://www.ziggo.nl/euro kan je volgens mij voor 1 euro per maand internet er bij krijgen. Dat is een contract voor 1 jaar. Dat is iets wat ziggo aanbiedt. Ik zou hen bellen, het hele verhaal vertellen en vragen of je na 12 maanden weer terug kan naar alleen tv, (mocht je dat willen of nodig vinden). Misschien dat ziggo je wel zodanig gaat bevallen dat je overstapt. Maar het lijkt mij sowieso dat je die 12 euro er voor over zou kunnen hebben.

gezien jouw reactie op een eerder antwoord sta je er voor open.
Supertip! Bedankt!

Dat gaan we eens even uitpluizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
autje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:55:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb even naar de internetpaketten zitten kijken, en ik zie dat je bij alles behalve het duurste een Mediabox XL krijgt. Daar lijken de meeste mensen hier toch niet zo blij mee te zijn, met vastlopers e.d. (en dat ken ik ook van twee mensen uit mijn privé-kring). Als dat alleen voor TV is zal het wel (kijk zelden), maar aangezien hier twee mensen voor hun werk afhankelijk zijn van internet kan ik niet hebben dat dat ook regelmatig vastloopt.

Nu dacht ik: als ik één of een paar maanden een paar tientjes extra bij moet leggen heb ik dat er wel voor over (zelfs eventueel het duurste pakket; over de Next lijkt men in het algemeen wel tevreden te zijn), maar een heel jaar. Alles bij elkaar zou even duur zijn als XS4ALL nu, maar alleen bij een volledige overstap, en dat zie ik toch als een risico. Dus het liefst zou ik ze een paar maanden naast elkaar hebben om Ziggo te testen, en indien problemen linea recta weer af te schalen.
ahh maar TV en internet zijn gescheiden bij Ziggo, als je TV / mediabox vastloopt dan loopt je internet niet vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ArcticWolf schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:00:
[...]

ahh maar TV en internet zijn gescheiden bij Ziggo, als je TV / mediabox vastloopt dan loopt je internet niet vast ;)
Goed om te horen! Heb nu een Humax voor alleen TV, dus weet ik veel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb de vraag van @Ynnoz afgesplitst naar [Ziggo] Nieuwsbrief in spam

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 03-06-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Heeft iemand recentelijk nog de afdeling opzeggen aan de lijn gehad om te vragen naar een leuk aanbod?
Laatste twee jaar bleef het bij 'slechts' 6 maanden 39,95 tov standaardprijs van 53 (tv+internet start).

Ergens hoop ik op een scherper aanbod, las ook even geleden dat mensen die Deco M4 er gratis bij kregen? Ik betaal daar nu maandelijk 2,50 voor, maar ze bevallen eigenlijk wel prima. Alternatief is het hele zooitje opzeggen, naar kpn gaan, en de deco m4 afkopen? (Kon dat ooit doen met ci+ module)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KoningPaulus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:49:
Heeft iemand recentelijk nog de afdeling opzeggen aan de lijn gehad om te vragen naar een leuk aanbod?
Heb je de laatste pagina's gelezen? Is totaal willekeurig wie je te spreken krijgt en waar je woont. De beste deal krijg je met elk jaar overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
KoningPaulus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:49:
Laatste twee jaar bleef het bij 'slechts' 6 maanden 39,95 tov standaardprijs van 53 (tv+internet start).

Ergens hoop ik op een scherper aanbod, las ook even geleden dat mensen die Deco M4 er gratis bij kregen? Ik betaal daar nu maandelijk 2,50 voor, maar ze bevallen eigenlijk wel prima. Alternatief is het hele zooitje opzeggen, naar kpn gaan, en de deco m4 afkopen? (Kon dat ooit doen met ci+ module)
Gewoon deze link volgen en aanvragen. Je krijgt een mail met bewijs dat je die korting krijgt.

Daarna een mail waar geen korting in staat. Maar als je dan aangeeft dat je het gewoon online hebt verlengd op een eigen website van Ziggo, krijg je gewoon die aanbieding.

https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/ingroningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarvoor hoef je niet de moeite te doen door op de link te klikken. Kan je net zo goed gelijk met de retentielijn bellen. Een bestelbevestiging is geen bewijs dat je de korting krijgt of zou moeten krijgen. Zeker niet als je bewust de voorwaarden probeert te omzeilen. Dat is al veelvuldig langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 24-06 21:04
THE_BASE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Gewoon deze link volgen en aanvragen. Je krijgt een mail met bewijs dat je die korting krijgt.

Daarna een mail waar geen korting in staat. Maar als je dan aangeeft dat je het gewoon online hebt verlengd op een eigen website van Ziggo, krijg je gewoon die aanbieding.

https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/ingroningen
Op de site dit aanvragen en dan inloggen op je account geeft in principe 9 maanden voor 29,95. Daarna 99,95.
Ik heb het geprobeerd, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Op de site dit aanvragen en dan inloggen op je account geeft in principe 9 maanden voor 29,95. Daarna 99,95.
Ik heb het geprobeerd, we zien wel.
Gaat werken. Alleen even achteraan bellen morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:43:
Daarvoor hoef je niet de moeite te doen door op de link te klikken. Kan je net zo goed gelijk met de retentielijn bellen. Een bestelbevestiging is geen bewijs dat je de korting krijgt of zou moeten krijgen. Zeker niet als je bewust de voorwaarden probeert te omzeilen. Dat is al veelvuldig langsgekomen.
Telefonisch ga je dit absoluut niet krijgen. Wel via de link. Ze bieden het aan, het is ook voor bestaande klanten, ik krijg een bevestiging. Ik omzeil niets (bewust).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
THE_BASE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:31:
[...]

Gaat werken. Alleen even achteraan bellen morgen. :)
Modem reboot net, heb een connectboxV2. Nu al de Gigabit :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Netwerk toegang 
true
Maximaal aantal apparaten   
2
Standaard beveiliging   
true
DOCSIS-Modus    
3.1
Config bestand  
bac102000106e4574007be26

Primaire Downstream Service Flow
SFID    
20237
Maximale snelheid   
1070000000
Maximum Traffic Burst   
96000
Minimale snelheid   
0

Primaire Upstream Service Flow
SFID    
20236
Maximale snelheid   
53500000
Maximum Traffic Burst   
25000
Minimale snelheid   
0
Maximum Concatenated Burst  
65535
Roostertype 
bestEffort

Waarom bellen?

[ Voor 50% gewijzigd door wvkreg op 03-06-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Modem reboot net, heb een connectboxV2. Nu al de Gigabit :)

Waarom bellen?
Om je korting vast te leggen. Geloof me, het staat nergens in de logs dat je die automatisch gaat ontvangen als bestaande klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
THE_BASE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Om je korting vast te leggen. Geloof me, het staat nergens in de logs dat je die automatisch gaat ontvangen als bestaande klant.
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:32:
[...]

Telefonisch ga je dit absoluut niet krijgen. Wel via de link. Ze bieden het aan, het is ook voor bestaande klanten, ik krijg een bevestiging. Ik omzeil niets (bewust).
Dan zou ik toch nog een keer naar de actievoorwaarden kijken (dan heb ik niet nog niets eens over het feit dat deze op 7 mei afliep, klein detail) :

https://cdn-master.aem.pr...orwaarden%20Groningen.pdf
Actievoorwaarden
Actievoorwaarden Stap over naar Ziggo en ontvang 9 maanden korting
op je abonnement + 12 maanden gratis tv-pakket.
• Je kunt gebruik maken van deze actie tussen 24 maart t/m 7 mei 2021, enkel als je woonachtig
bent in de gemeente Groningen binnen de postcodes startend met: 9711, 9712, 9713, 9714, 9715,
9716, 9717, 9722, 9731, 9741, 9742, 9746.
• Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen van Ziggo.
• Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe internetklanten van Ziggo die kiezen voor een
Internet, Internet & TV of Alles-in-1 pakket.
• Abonnees die in de afgelopen 6 maanden internet van Ziggo hadden, kunnen geen gebruik
maken van het actieaanbod
Je hebt gewoon een retentieoffer gehad. Het kan best zijn dat het retentieteam een soortgelijke actie mag geven maar laten we nu niet doen alsof het aanbod in Groningen hier ook maar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Dus ik bel Ziggo ivm de omzetting en dat ik 29,95 de 1e negen maanden wil betalen. Sorry meneer, storing.. bel later maar terug.. maar wanneer dan? We zijn tot 20 uur open. Heerlijk zo'n ''servicedesk''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je wacht liever aan de telefoon tot de storing bij hun opgelost is?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nee, ik verwacht een terugbel actie. Dienstverlening, want ik weet niet wanneer de storing is verholpen.
Maar dat doen ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:48
PostalDude schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:09:
Ik dacht ben de brief maar voor en ook een omzetting geregeld. Nu nog steeds Complete met korting. Zou geen pakketten ofzo ontvangen want heb al jaren Ziggo. Nu krijg ik opeens een mail dat ze mij de Mediabox XL gaan sturen. Heb gebeld en ze zeggen gewoon; als je hem echt niet wil moet je hem weigeren bij de postbode en anders breng je hem maar naar de milieustraat.. echt teveel geld daar.
Nou dat kreeg even een andere wending. Opeens een rekening van 90+€.
Ben maar gaan chatten en blijkt dat de korting niet is geactiveerd die is afgesproken. Nu MOET ik terug tenzij ik alsnog de Mediabox XL accepteer want die hoort bij het pakket. Ook al ga je hem niet gebruiken moet je hem in ieder geval in huis hebben.. Lekker bureaucratisch gezien ik met een oude smartcard en CI+ TV kijk.

Na het accepteren van de Mediabox zouden ze het pakket goed zetten en nu "opeens" kunnen ze de actie/kortingsvoorwaarden niet terugvinden en moet ik maar naar een normaal pakket.
Echt geweldig hoe Ziggo omgaat met klanten die ondertussen al 10+ jaar bij hun producten afnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PostalDude schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:48:
[...]
Nou dat kreeg even een andere wending. Opeens een rekening van 90+€.
Ben maar gaan chatten en blijkt dat de korting niet is geactiveerd die is afgesproken.
Was je dit telefonisch overeengekomen? Want dan kan je een klacht indienen. Gesprekken worden opgenomen. Belofte maakt schuld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Actievoorwaarden Stap over naar Ziggo en ontvang 9 maanden korting
op je abonnement + 12 maanden gratis tv-pakket.
• Je kunt gebruik maken van deze actie tussen 1 juni t/m 25 juli 2021, enkel als je woonachtig bent
in Maastricht.
• Deze actie geldt niet in combinatie met andere aanbiedingen van Ziggo.
• Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe internetklanten van Ziggo die kiezen voor een
Internet, Internet & TV of Alles-in-1 pakket.

• Abonnees die in de afgelopen 6 maanden internet van Ziggo hadden, kunnen geen gebruik
maken van het actieaanbod.

___

Heb ze nu aan de lijn...anders maar weer opzeggen..helaas mag t niet voor bestaande klanten.
Dus geannuleerd op basis van herroepingsrecht.

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 04-06-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:48
Jay-B schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Was je dit telefonisch overeengekomen? Want dan kan je een klacht indienen. Gesprekken worden opgenomen. Belofte maakt schuld. >:)
Nee moest via de site. Gelukkig heb ik de bevestiging.
Vandaag gelukkig wel iemand in de chat die meewerkend is. Die zei dat de korting maar 3 dagen actief is geweest en iemand mijn pakket heeft aangepast. Diegene heeft het terug laten zetten met de juiste korting en gaat verrekend worden in de volgende factuur. Zo kan het ook!
Kan die Mediabox XL naar de zolder.. Is mij niet gelukt een Next te regelen zonder bijbehorend pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ben nu de eerste formule 1 training aan het kijken en het geluid valt steeds weg en komt kortstondig terug, gewoon via hdmi en geen extra geluidsinstallatie.
Iemand anders hier ook last van? (Next mediabox op 4k)

Edit:
Gevonden... Was m'n tv zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18
Hmm heb de afgelopen 4 weken nu al 2 keer gehad dat om een uur of 1 de verbinding eruit knalt. De eerste keer was het een modem update. Vannacht was het niet duidelijk. Nadat ik de connectbox opnieuw in het stroom had gedaan kreeg ik even een UPC login scherm :X .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is echt maar net wie je treft.

Ik heb via Twitter contact en die persoon is zeer behulpzaam en heeft alles keurig geregeld. De kortingen staan er goed in, de Mediabox XL mag retour en mijn oude CI+ is weer geactiveerd.

Edit: gisterenavond laat via Twitter gevraagd of ik toch naar Internet Complete 300Mbit kan met behoud van de kortingen, was geen probleem, zou doorgegeven worden.

Vanmorgen vroeg al de nieuwe snelheid. Toch fijn dat er ook nog snelle respons kan zijn bij Ziggo.

[ Voor 37% gewijzigd door THE_BASE op 05-06-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
sdk1985 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:12:
Hmm heb de afgelopen 4 weken nu al 2 keer gehad dat om een uur of 1 de verbinding eruit knalt. De eerste keer was het een modem update. Vannacht was het niet duidelijk. Nadat ik de connectbox opnieuw in het stroom had gedaan kreeg ik even een UPC login scherm :X .
Ja ik heb na amper 4 maandjes Ziggo alweer spijt hier. Het is continu vage dingetjes. Kijk de latency en upload kan ik best mee leven, maar ik ervaar toch regelmatig stotteren in ZiggoGO, ZiggoGO via browser en met enige regelmaat lijkt de hele internet connectie 1-2 keer per week gewoon even uit te vallen. Dus ik weet niet wat Ziggo aan het doen is, maar ik heb het idee dat ze modem updates pushen en direct updates uitvoeren of iets wat er op lijkt, gewoon tijdens de late avonduren.

Vroeger ging dat in ieder geval nog na 00u00..

Als het zo door gaat ren ik keihard terug naar een glasvezel ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18
Lord_Dain schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:38:
[...]

Ja ik heb na amper 4 maandjes Ziggo alweer spijt hier. Het is continu vage dingetjes. Kijk de latency en upload kan ik best mee leven, maar ik ervaar toch regelmatig stotteren in ZiggoGO, ZiggoGO via browser en met enige regelmaat lijkt de hele internet connectie 1-2 keer per week gewoon even uit te vallen. Dus ik weet niet wat Ziggo aan het doen is, maar ik heb het idee dat ze modem updates pushen en direct updates uitvoeren of iets wat er op lijkt, gewoon tijdens de late avonduren.

Vroeger ging dat in ieder geval nog na 00u00..

Als het zo door gaat ren ik keihard terug naar een glasvezel ISP.
Haperingen geen last van. ZiggoGo werkt hier eigenlijk altijd prima (óf het werkt niet). Jaren geleden wel regelmatig disconnects gehad, toen is op dat adres eerst het AoP vervangen voor een variant die wel tegen 800 Mhz instraling kan (ipv de UMU-01) en later via een lijntest bleek dat er een fout in het verdeelkastje zat. Mijn kabel zat op de verkeerde versterker.

Ben recent verhuisd en heb toen preventief de boel laten vervangen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag bij mijn ouders de ‘Next’ update op de Horizon/XL mediabox mogen ervaren. Ik ben zeer positief verrast. De performance (menu) is zeer goed. Beeldkwaliteit ook top. Eigenlijk is het hoge energieverbruik nog het enige nadeel. Ongetwijfeld zal deze iets lager zijn geworden doordat de HD niet meer in gebruik is.
Het zal nu wel langer duren voordat je Next ook bij goedkopere tv abonnementen kunt afsluiten. Ik koester mijn Next box (bij Complete). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Helaas is Ziggo hier nog steeds te prijzig. Gigabit is niet beschikbaar, dus helaas ook geen 9 maanden voor 29.xx en daarna 3 maanden 99.xx.

KPN doet niet meer aan korting als je eenmaal klant bent, maar ik vertik het om naar T-Mobile te gaan na alle problemen die ik daar gehad heb.

Dus blijf ik maar zitten waar ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:23
dit wordt ook wel een Interessant item om te volgen:

https://tweakers.net/nieu...aanbieden-in-benelux.html

Ben benieuwd wat Liberty Global hiermee van plan is....
Alle coax aansluiting vervangen door Glas??

[ Voor 0% gewijzigd door MAdD op 07-06-2021 14:26 . Reden: typo ]

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-06 02:59
MAdD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:53:
dit wordt ook wel een intresant item om te volgen:

Die liften (kopen het gebruik in) dan gewoon mee met het glas wat er al ligt,

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
Kanaal 999

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yz-YDDRjngfgtmISZjufLI7i83o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbLlE81M8A4KZwMFV5bxOqnU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door Rivanov op 09-06-2021 17:56 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:40
@Rivanov,

Klopt! Ziggo gaat het niet op kanaal 1 uitzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Is dat ook op de oude media boxen? ik kan deze niet vinden, en ook niet in de ci+. ik heb al opnieuw laten zoeken naar zenders, maar niks hoor. Ik zit in fZiggo gebied.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:22
MAdD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:53:
dit wordt ook wel een Interessant item om te volgen:

Ziggo heeft in veel plaatsen ook zakelijk glasvezel liggen. Gok dat ze daar de vezeltjes op aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
Mel33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:27:
[...]

Is dat ook op de oude media boxen? ik kan deze niet vinden, en ook niet in de ci+. ik heb al opnieuw laten zoeken naar zenders, maar niks hoor. Ik zit in fZiggo gebied.
Nee. Hier heb je de Next mediabox voor nodig uiteraard.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Rivanov schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:38:
[...]

Nee. Hier heb je de Next mediabox voor nodig uiteraard.
Niks "Uiteraard". Technisch is dat helemaal niet nodig. Het zou op elke 4K DVB-C ontvanger moeten kunnen Zoals bijvoorbeeld mijn SAMSUNG 4K TV met CI+. Maar Ziggo heeft het voor gekozen het zo te coderen dat het alleen met de Next gaat,:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Niks "Uiteraard". Technisch is dat helemaal niet nodig. Het zou op elke 4K DVB-C ontvanger moeten kunnen Zoals bijvoorbeeld mijn SAMSUNG 4K TV met CI+. Maar Ziggo heeft het voor gekozen het zo te coderen dat het alleen met de Next gaat,:(
Je bent waarschijnlijk wel op de hoogte van het Ziggo aanbod. Dus gewoon uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Roetzen schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Ozo
Ok dan dus nooit de Next gaan nemen is de oplossing
Dan moeten ze het wel op een gegeven moment standaard doorgeven.
Doen jullie mee mij helpen om 4k op ci te krijgen
Ja? Oke dankue :> O+

Thanks doen we dat toch.
Jammer van die 4k
Zie ik een stukje snot minder uit de neuzen komen van die voetballers haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jammer dat t weer alleen op die losse box is :(

op 530mhz ? O-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
SMSfreakie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:22:
[...]

jammer dat t weer alleen op die losse box is :(
Volhouden en hem niet nemen is het enige advies wat juist is.
Meegaan kost uiteraard meer en je dwingt de ander ook mee te gaan.
Maar dat is beetje dom
Niet nemen is de oplossing om 4k in de basis te krijgen als het ook van uit de tv beeld makers wordt getransporteerd naar de providers.

Kwordt een beetje zat van providers die meer en meer op drugs dealers gaan lijken
Eerst afhankelijk maken en dan prijzen ophogen
En een kastje er bijop gooien. Terwijl de basis eigenlijk al dik 2k moet kunnen zijn
En geen 720p sd standaard voor 54€ pm
Is toch wel zot dat het niet meer gewoon voor 25€ kan, Internet en tv 100mbit, En echt HD

Had allang gekund maar we gaan als tweakers maar mee in hun verhaal! en niet ons eigen belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Start een petitie! Stel Kamer vragen! Barricadeer het Ziggo hoofdkantoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
meesje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:40:
Start een petitie! Stel Kamer vragen! Barricadeer het Ziggo hoofdkantoor!
Nee das niet nodig. Gewoon niet de Next nemen das al genoeg.
Het duurt 2 jaar maar dan is de ci+ 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
moauw denk dat ik hem wel zie op mn E2 decoder.. maar ach mn smartcard werkt weer niet mee.. (none or unknown card) 8)7 maar das een andere koek

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Mel33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Meegaan kost uiteraard meer en je dwingt de ander ook mee te gaan.
Maar dat is beetje dom
Niet nemen is de oplossing om 4k in de basis te krijgen als het ook van uit de tv beeld makers wordt getransporteerd naar de providers.

Kwordt een beetje zat van providers die meer en meer op drugs dealers gaan lijken
En een kastje er bijop gooien. Terwijl de basis eigenlijk al dik 2k moet kunnen zijn
Is toch wel zot dat het niet meer gewoon voor 25€ kan, Internet en tv 100mbit, En echt HD

Had allang gekund maar we gaan als tweakers maar mee in hun verhaal! en niet ons eigen belang.
Voor 25 Euro? Dat denk ik niet. Maar goedkoper dan bij de grote commerciële providers: Dat zeker. Het bewijs wordt geleverd door SKV: https://www.skv.nl/ Let op: Prijzijn zijn incl. ESPN.
SKV is een stichting en mag dus (in principe) geen winst maken.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:45:
[...]

Nee das niet nodig. Gewoon niet de Next nemen das al genoeg.
Het duurt 2 jaar maar dan is de ci+ 4k
Ik heb ‘m gelukkig op het juiste moment genomen, bij Complete. Ik zou er in ieder geval niet het Max pakket voor over hebben. Het 4K aanbod is te beperkt. Alleen voor Formule 1 (ook alleen nog maar dit jaar) en nu even vier weken voetbal. Ziggo adverteert met sportzomer. Dat suggereert dat we nog wat meer mogen verwachten, maar verder niks vernomen. De zomer duurt langer dan 11 juli. OS zou mooi geweest zijn, maar dat komt niet in 4K (bij Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
TFHfony schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Voor 25 Euro? Dat denk ik niet. Maar goedkoper dan bij de grote commerciële providers: Dat zeker. Het bewijs wordt geleverd door SKV: https://www.skv.nl/ Let op: Prijzijn zijn incl. ESPN.
SKV is een stichting en mag dus (in principe) geen winst maken.
Alleen Tv en 4k voor 25eu. Jazeker moet dat kunnen!
This een schande dat ik als digitaal 24,95 betaal en geen 4k kan kijken
En ze kunnen het wel maar ze willem het niet en je moet dus dan duurder en met kastje en internet
Want owee zonder dat lukt het niet.
Nou het zou echt wel moeten lukken zonder al die extra troep

Zo moet je het eigenlijk zien.

[ Voor 26% gewijzigd door Mel33 op 09-06-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Mel33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:00:
[...]

Alleen Tv en 4k voor 25eu. Jazeker moet dat kunnen!
Dat wel. Maar hij had het ook over 100mbit internet voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
TFHfony schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Dat wel. Maar hij had het ook over 100mbit internet voor dat bedrag.
Ik bedoel 4k en 100 mbit voor €54
Alleen tv 4k voor €25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-06 20:29
Ik ben bezig met het installeren van mijn connectbox en wil de dhcp wijzigen (is nu 192.168.178.1 en het moet worden 192.168.2.1
Ik krijg echter onderstaande foutmelding. Kan dit niet?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtUUM1bKr-ze6BQQ4LySJQpCanE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVe9xq4R3DJzEY54EWFjP3z7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:26
HF5236 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:20:
Ik ben bezig met het installeren van mijn connectbox en wil de dhcp wijzigen (is nu 192.168.178.1 en het moet worden 192.168.2.1
Ik krijg echter onderstaande foutmelding. Kan dit niet?[Afbeelding]
Misschien dom antwoord, maar werkt 192.168.2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
Denk dat ik het al weet, hij staat op 192.168.178.10 en je kan alleen het derde deel (178) wijzigen. Mooi klote want mn nas draait nu op 192.168.2.10 en dat is nu dus niet mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
Plot twist, je stelt blijkbaar het vanaf adres in voor de uitgifte. Niet het adres van de router zelf. Lijkt nu te gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
HF5236 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:38:
Denk dat ik het al weet, hij staat op 192.168.178.10 en je kan alleen het derde deel (178) wijzigen. Mooi klote want mn nas draait nu op 192.168.2.10 en dat is nu dus niet mogelijk :(
Laatst zat ik met hetzelfde probleem. Had destijds contact opgenomen met Ziggo. In eerste instantie zou het moeten kunnen volgens de helpdesk en uiteindelijk bleek dat het niet mogelijk is. Bij een zakelijke abonnement is het wel mogelijk om het interne IP aan te passen. Maar voor consumenten niet. Heb toen maar op andere plekken buiten het modem IP wijzigingen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@HF5236 Je haalt wat dingen door elkaar
Je device naar router verbinding, dus je verbinding met de router heeft 192.168.178.10 gekregen

Volgens mij ondersteunt de DHCP-server van de CB alleen een subnet in klasse C, dus alleen 192.168.[0-255].0/24.

Maar je moet dat aanvragen of ziggo dat voor je wil doen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 22:43
Ik heb recent mijn abonnement bij Ziggo verlengt met een jaar (met korting). Nu hebben ze uit eigen initiatief een nieuwe modem opgestuurd en willen ze dat ik die vervang voor mijn prima werkende TC7200U. Ik haal met de oude modem makkelijk en altijd 300/30Mbit.

De TC7200U verbruikt 7,5w en de nieuwe modem lijkt 12 watt te gaan verstoken als ik internet mag geloven.
Ik had het idee de oude modem te blijven gebruiken, maar op de doos van de nieuwe modem staat dat mijn oude modem na 14 dagen niet meer zal werken.

Weet iemand of dat daadwerkelijk zo is? Is het 'bluf' of wordt de oude modem dan echt uit het netwerk gegooid?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-06 22:37
Scooper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:53:

Weet iemand of dat daadwerkelijk zo is? Is het 'bluf' of wordt de oude modem dan echt uit het netwerk gegooid?
Dan zal je oude macid idd uit de administratie gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Scooper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:53:
Ik heb recent mijn abonnement bij Ziggo verlengt met een jaar (met korting). Nu hebben ze uit eigen initiatief een nieuwe modem opgestuurd en willen ze dat ik die vervang voor mijn prima werkende TC7200U. Ik haal met de oude modem makkelijk en altijd 300/30Mbit.

De TC7200U verbruikt 7,5w en de nieuwe modem lijkt 12 watt te gaan verstoken als ik internet mag geloven.
Ik had het idee de oude modem te blijven gebruiken, maar op de doos van de nieuwe modem staat dat mijn oude modem na 14 dagen niet meer zal werken.

Met de Connect Box haal je vast ook die snelheden. Sluit hem aan en ervaar het zelf. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mel33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:30:
[...]
Ja, dat.
Die techniek heeft een naam: upsell (https://business.trusteds...pselling-en-cross-selling)
En die werkt bewezen in vrijwel alle verkoop segmenten die je kent.
Ziggo doet het ook, en zijn daar heer en meester in. En zolang wij 'domme' burgers in de (in dit geval) 4k upsel truuk trappen, zullen er nieuwe upsell truken blijven komen.
Ziggo is een commercieel bedrijf, heeft aandeelhouders, dus de winst die ze maken moet niet alleen zo blijven, daar moet een groeiende lijn in zitten. Daarom upsell.

Ik ben niet upsell gevoelig, mijn stokoude HDTV abbo van Ziggo kost me 20.95 per maand (sinds kort werd deze 1 euro duurder). Internet heb ik van Tweak. 1Gb up en down voor 410 per jaar. (=34,17) per maand.
Dat is wat je krijgt als je niet in de upsell truken trapt. Maar in sommige gevallen mis je dan ook iets. In dit geval 4k TV. Ik lig er niet wakker van en het is me de belachelijke meerprijs die ik ervoor moet neer gaan leggen ook zeker niet waard. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
remco_k schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 00:58:
[...]

Ja, dat.

[...]

Die techniek heeft een naam: upsell (https://business.trusteds...pselling-en-cross-selling)
En die werkt bewezen in vrijwel alle verkoop segmenten die je kent.
Ziggo doet het ook, en zijn daar heer en meester in. En zolang wij 'domme' burgers in de (in dit geval) 4k upsel truuk trappen, zullen er nieuwe upsell truken blijven komen.
Ziggo is een commercieel bedrijf, heeft aandeelhouders, dus de winst die ze maken moet niet alleen zo blijven, daar moet een groeiende lijn in zitten. Daarom upsell.

Ik ben niet upsell gevoelig, mijn stokoude HDTV abbo van Ziggo kost me 20.95 per maand (sinds kort werd deze 1 euro duurder). Internet heb ik van Tweak. 1Gb up en down voor 410 per jaar. (=34,17) per maand.
Dat is wat je krijgt als je niet in de upsell truken trapt. Maar in sommige gevallen mis je dan ook iets. In dit geval 4k TV. Ik lig er niet wakker van en het is me de belachelijke meerprijs die ik ervoor moet neer gaan leggen ook zeker niet waard. :)
Eens. Gewoon goed uitzoeken en je hebt een mooie deal. Voor gemiddeld 36 euro heb ik 300 Mbit, HDTV, Ziggo Go, 12 maanden gratis Movies & Series XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Eens. Gewoon goed uitzoeken en je hebt een mooie deal. Voor gemiddeld 36 euro heb ik 300 Mbit, HDTV, Ziggo Go, 12 maanden gratis Movies & Series XL.
Mooie deal!
En inderdaad gewoon kijken, binnen of buiten Ziggo, wat het beste bij je past. Heb je voor die vier weken EK en (dit jaar) Formule1 het geld over voor 4K? Ik niet. Ik heb wel een Next box (was meer op van die oude Horizon/XL af te zijn) maar niet met Max tv. Nu nog alleen een 4K tv. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 11:32
THE_BASE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:28:
Gefeliciteerd, maar als anderen dat ook willen lukt het vast niet terwijl zij ook best heel erg goed kunnen zoeken. Als ik alle berichten van je in dit topic achter elkaar leg, heb je om dit voor elkaar te krijgen heel veel moeten bellen, onderhandelen, chatten en twitteren, en dan uiteindelijk moet je ook nog die ene medewerker te pakken zien te krijgen die er een klap op geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
grun93 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Gefeliciteerd, maar als anderen dat ook willen lukt het vast niet terwijl zij ook best heel erg goed kunnen zoeken. Als ik alle berichten van je in dit topic achter elkaar leg, heb je om dit voor elkaar te krijgen heel veel moeten bellen, onderhandelen, chatten en twitteren, en dan uiteindelijk moet je ook nog die ene medewerker te pakken zien te krijgen die er een klap op geeft.
En je moet er achter aan om die korting ook echt op je factuur te krijgen. Het gaat ook na de bestelling nooit in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:44:
[...]
Nu nog alleen een 4K tv. :)
Heb je die nou nog steeds niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Je hebt je goed verdiept in mijn werkwijze. ;)

En het maakt mij niet uit of ik 2 of 8 keer contact moet opnemen. Het is voor mij een leuk spelletje. Zal wel in mij zitten na 20 jaar verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Heb je die nou nog steeds niet? :)
Hehe, grapjas. :)
Ach, de beeldkwaliteit heeft in ieder geval lgeen effect op de sportuitslagen. ;) Ik merk overigens dat ik steeds vaker naar content kijk op mijn iPad. Of dat ik even snel de Ziggo Go TV app op mijn ATV start, omdat deze toch al aan staat. Bij dat laatste zit je in 720p te kijken. Bij 4 meter kijkafstand en een 50 inch tv is dat nog best te doen.
Voor een nieuwe tv wacht ik wel tot een “offer you can’t refuse”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Hehe, grapjas. :)
Ach, de beeldkwaliteit heeft in ieder geval lgeen effect op de sportuitslagen. ;) Ik merk overigens dat ik steeds vaker naar content kijk op mijn iPad. Of dat ik even snel de Ziggo Go TV app op mijn ATV start, omdat deze toch al aan staat. Bij dat laatste zit je in 720p te kijken. Bij 4 meter kijkafstand en een 50 inch tv is dat nog best te doen.
Voor een nieuwe tv wacht ik wel tot een “offer you can’t refuse”.
Je hebt groot gelijk hoor. Ik vind 4K ook niet interessant genoeg, tot die aanbieding van de 55OLEDB6 voor 789,- langs kwam.

Nu ik 4K heb is Apple TV+ en Netflix 4K wel fijn en wil je niet terug. Als ik reguliere tv kijk merk ik het al, laat staan bij Ziggo Go. Overigens doen die toch bijna 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Je hebt groot gelijk hoor. Ik vind 4K ook niet interessant genoeg, tot die aanbieding van de 55OLEDB6 voor 789,- langs kwam.

Nu ik 4K heb is Apple TV+ en Netflix 4K wel fijn en wil je niet terug. Als ik reguliere tv kijk merk ik het al, laat staan bij Ziggo Go. Overigens doen die toch bijna 1080p?
De Ziggo Go TV app doet voor tv uitzendingen 720p en het ondemand aanbod (M&S/L/XL) 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:15:
[...]

De Ziggo Go TV app doet voor tv uitzendingen 720p en het ondemand aanbod (M&S/L/XL) 1080p.
Ah, oké. Moet zeggen dat je dat verschil niet heel duidelijk merkt. Wellicht iets met upscaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Ah, oké. Moet zeggen dat je dat verschil niet heel duidelijk merkt. Wellicht iets met upscaling.
Dat zou best kunnen. Het valt me voornamelijk op bij sportuitzendingen. Voor het nieuws of zo zal mij het een zorg wezen. Het is ook erg afhankelijk van de kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 18:30
Ik kan nog geen kanaal 999 op een standaard DVB-C manier zien. Wel 3 UHD services, waarvan 2 wel de juiste CAIDs voor CI+ kaarten bevatten, maar voor nu is het nog steeds afwachten of Ziggo inderdaad 4K NPO 1 alleen toegankelijk maakt voor de NEXT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:26
Net 3 dagen geen internet en tv gehad omdat bij werkzaamheden aan de verdeelkast twee kabels waren verwisseld. Fijn hoor. 😒

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Groentjuh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:47:
maar voor nu is het nog steeds afwachten of Ziggo inderdaad 4K NPO 1 alleen toegankelijk maakt voor de NEXT.
Dan kun je lang wachten. Ziggo gebruikt 4K om klanten naar hun Next abonnementen te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 11:32
THE_BASE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:54:
Je hebt je goed verdiept in mijn werkwijze. ;)
En het maakt mij niet uit of ik 2 of 8 keer contact moet opnemen. Het is voor mij een leuk spelletje. Zal wel in mij zitten na 20 jaar verkoop.
Daar zal het idd aan liggen, ik ben geen verkoper. Ik heb gisteren gebeld en kreeg de gewone standaard aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Daar zal het idd aan liggen, ik ben geen verkoper. Ik heb gisteren gebeld en kreeg de gewone standaard aanbieding.
En wat is de ‘standaard’? In mijn ogen is die er juist niet. En niet onbelangrijk om te vermelden: bij welke abonnement heb je de korting gekregen en heb je eventueel een VodafoneZiggo abonnement?
Pagina: 1 ... 213 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic