Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:46
mehtevaschino schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:41:
Helaas woon ik ook in een gebied waar alleen koper wordt geleverd op een KPN DSlam kan ik maar maximaal DL 120 mbps en UL 23 mbps behalen.
In die situatie zit ik ook. Al die mensen die mooie alternatieven hebben om mee te onderhandelen bij Ziggo over een korting: GELUKSVOGELS!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennard92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:09
Patrick_6369 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:22:
[...]

In die situatie zit ik ook. Al die mensen die mooie alternatieven hebben om mee te onderhandelen bij Ziggo over een korting: GELUKSVOGELS!
Bij ons is het maximale bij KPN: 28Mbit/5Mbit, T-mobile: 29Mbit/5Mbit en Ziggo: 600Mbi/40mbit.
Toch verleende Ziggo ons wel de 'maximale' korting na een 2e keer gebeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:06
mehtevaschino schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:41:
Helaas woon ik ook in een gebied waar alleen koper wordt geleverd op een KPN DSlam kan ik maar maximaal DL 120 mbps en UL 23 mbps behalen.
Als ik deze snelheid op DSL kon krijgen, dan had ik hiervoor nog wel getekend. (meestal is het 30Mb upload als 100Mb mogelijk is). Daar kan ik prima mee uit de voeten.

Begrijp natuurlijk ook wel voor de zware gebruikers dat dit niet meer voldoende is, maar heel veel mensen hebben hier nog voldoende aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Hier werd de 20,5Mhz bandbreedte benoemd, het viel mij inderdaad op dat de downstream kanalen flink hoog in het spectrum zitten. Dat moet mogelijkheden opleveren voor upload laag in het spectrum.
Zoals je ook al in het plaatje kunt zien, gaat het niet zo zeer om die 20,5 MHz die vrijkomt als de FM band er uit gaat, het gaat om het hek dat tussen het verkeer naar de klant tot en het verkeer van de klant af staat. Zoals het er nu bij staat, staat het hek op ongeveer 75 MHz. Het is een beetje dik hek, maar dat laten we voor het gemak maar even buiten beschouwing. Een vervelende eigenschap van hekken is dat het van die sta-in-de-weg dingen zijn. De upload band is beperkt tot 65 MHz omdat dat hek er staat.

Maar... als de FM band verdwijnt kan het hek verzet worden. Er kan meer ruimte voor de upload komen door het hek te verzetten naar een hogere frequentie. Tot zelfs 204 MHz. Dat gaat ten koste van de downloadband, maar die kan dan naar boven uitgebreid worden want er staat geen hek aan de bovenkant.

Het hek wordt gevormd door de filters in de splitters en versterkers die de uploadfrequenties van de downloadfrequenties scheiden. In heel Nederland zijn de versterkers in de straat- en wijkkasten al aangepast. Die kunnen omgeschakeld worden. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar het kan dus. Ziggo is er klaar voor. Eventuele versterkers bij de mensen thuis is een ander verhaal...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
krakendmodem schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:25:
[...]

Als ik deze snelheid op DSL kon krijgen, dan had ik hiervoor nog wel getekend. (meestal is het 30Mb upload als 100Mb mogelijk is). Daar kan ik prima mee uit de voeten.

Begrijp natuurlijk ook wel voor de zware gebruikers dat dit niet meer voldoende is, maar heel veel mensen hebben hier nog voldoende aan.
100% waarheid, ik heb het als backup- en speel lijntje erbij. En er zijn weken dat ik alleen op die KPN lijn draait, latency is iets lager over xDSL waardoor je net wat snellere browse ervaring hebt. Het is voor mij hobby, soms configureer ik het zo dat bulk downloads alleen over Ziggo verlopen, etc etc. Spielerij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Zoals je ook al in het plaatje kunt zien, gaat het niet zo zeer om die 20,5 MHz die vrijkomt als de FM band er uit gaat, het gaat om het hek dat tussen het verkeer naar de klant tot en het verkeer van de klant af staat. Zoals het er nu bij staat, staat het hek op ongeveer 75 MHz. Het is een beetje dik hek, maar dat laten we voor het gemak maar even buiten beschouwing. Een vervelende eigenschap van hekken is dat het van die sta-in-de-weg dingen zijn. De upload band is beperkt tot 65 MHz omdat dat hek er staat.

Maar... als de FM band verdwijnt kan het hek verzet worden. Er kan meer ruimte voor de upload komen door het hek te verzetten naar een hogere frequentie. Tot zelfs 204 MHz. Dat gaat ten koste van de downloadband, maar die kan dan naar boven uitgebreid worden want er staat geen hek aan de bovenkant.

Het hek wordt gevormd door de filters in de splitters en versterkers die de uploadfrequenties van de downloadfrequenties scheiden. In heel Nederland zijn de versterkers in de straat- en wijkkasten al aangepast. Die kunnen omgeschakeld worden. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar het kan dus. Ziggo is er klaar voor. Eventuele versterkers bij de mensen thuis is een ander verhaal...
Bedoel je mijn plaatjes? Ik zie het "hek" niet in de plaatjes, zou je dat kunnen verduidelijken? Je mag tech facts tegen mij praten, hoeft niet in beeldspraak, mag wel.

Las ook nog een stuk in het document van Cisco dat de upgrade tot 1200Mhz de beste kostenbaten verhouding aanbiedt. Dat lijkt Ziggo ook gedaan te hebben als ik mij goed herinner, die Braun AOP's zijn tot 1200Mhz, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Bedoel je mijn plaatjes? Ik zie het "hek" niet in de plaatjes, zou je dat kunnen verduidelijken? Je mag tech facts tegen mij praten, hoeft niet in beeldspraak, mag wel.

Las ook nog een stuk in het document van Cisco dat de upgrade tot 1200Mhz de beste kostenbaten verhouding aanbiedt. Dat lijkt Ziggo ook gedaan te hebben als ik mij goed herinner, die Braun AOP's zijn tot 1200Mhz, toch?
Er zitten (voor zover ik weet) filters "ergens" in het netwerk.

Ik dacht in de versterkers maar ook in de filters die voor de retour-lasers zitten. Dat is volgens mij de grootste drempel, die fysiek filtering (en mogelijk erg legacy AOPs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:51:
[...]

Er zitten (voor zover ik weet) filters "ergens" in het netwerk.

Ik dacht in de versterkers maar ook in de filters die voor de retour-lasers zitten. Dat is volgens mij de grootste drempel, die fysiek filtering (en mogelijk erg legacy AOPs).
Aha, maar die zijn vorig jaar overal aangepast. Zover ik weet is ons net fysiek helemaal vernieuwd en voorzien van de juiste actieve componenten voor de toekomst @Roetzen Alleen de analoge radio zit nog in de weg, als die verwijderd is kan het nieuwe frequentieplan geactiveerd worden lijkt mij?

MediaZoo in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:26
@stormfly ja dat zou kunnen, maar zover ik weet is dat nog nergens in NL uitgerold. De analoge radio gaat er dit jaar wel overal af. Wat betreft je eerdere vraag of de volledige gigabit downstream op het OFDMA kanaal zit: dat is volgens mij wel het geval. Die eurodocsis 3.0 streams dienen als een soort backup, maar worden dan volgens mij niet gebruikt voor giganet. Ik weet dit overigens niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Tja, ik dacht het met die vergelijking met dat hek toch duidelijk uit te leggen. Als dat mislukt is, moet iemand anders het nog maar eens proberen. Er is een reden dat ik een carrière in het onderwijs altijd uit de weg ben gegaan. :)
De nieuwste AOPs zoals de Braun btv 1IEC-NL gaat al tot 2 GHz. Dus als je die hebt kan je nog even vooruit. Voorlopig gaat Ziggo met het signaal nog niet verder dan 1,2 GHz. De opvolger van de versterker voor thuis, de FRA-752/N die ze in hun webshop hebben staan gaat ook tot 1,2 GHz. Maar de upload van dat ding is nog steeds beperkt van 5-65 MHz....
stormfly schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:56:
[...]
@Roetzen Alleen de analoge radio zit nog in de weg, als die verwijderd is kan het nieuwe frequentieplan geactiveerd worden lijkt mij?
Ja, dan kan dat. Maar ik heb van Ziggo nog niets anders gehoord dan dat ze zich nog gaan beraden over wat te doen met de vrijgekomen frequentieruimte. Dus in hoeverre dat wordt ingezet voor meer upload is nog onzeker. Het ligt wel voor de hand dat in elk geval een deel daarvoor gebruikt gaat worden, maar we weten het pas zeker als het zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:07:
@stormfly ja dat zou kunnen, maar zover ik weet is dat nog nergens in NL uitgerold. De analoge radio gaat er dit jaar wel overal af. Wat betreft je eerdere vraag of de volledige gigabit downstream op het OFDMA kanaal zit: dat is volgens mij wel het geval. Die eurodocsis 3.0 streams dienen als een soort backup, maar worden dan volgens mij niet gebruikt voor giganet. Ik weet dit overigens niet 100% zeker.
Flinke bandbreedte in dat ene kanaal, wat een modulatie techniek niet al kan veranderen. Als ik het goed begrijp is een regulier D3.0 51 Mbit/s en het D3.1 kanaal 1 Gbit/s.

Najaar gaf een monteur aan afgelopen bezoek. Dan schijnen er upload verbetering mogelijk te zijn, details ontbreken. Voelt alsof het relatie kan hebben met analoge radio verwijdering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:26
stormfly schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Flinke bandbreedte in dat ene kanaal, wat een modulatie techniek niet al kan veranderen. Als ik het goed begrijp is een regulier D3.0 51 Mbit/s en het D3.1 kanaal 1 Gbit/s.

Najaar gaf een monteur aan afgelopen bezoek. Dan schijnen er upload verbetering mogelijk te zijn, details ontbreken. Voelt alsof het relatie kan hebben met analoge radio verwijdering.
Het heeft dus ook een relatie met verwijderen van analoge radio, zoals hierboven uitgelegd. Als “de hekken” wegzijn is er ruimte voor upload verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Opgezegd en KPN Internet aangevraagd, krijg ik vandaag toch een belletje van Ziggo of ik zeker weet dat ik wil vertrekken en dat ze me toch graag nog een aanbod doen.

Ziggo Internet Start + TV Start, de eerste 6 maanden voor 33,50 euro en daarna 6 maanden voor 53,50 euro. Komt totaal op 522,00 euro of 43,50 euro per maand, gemiddeld gezien.

KPN Internet Only, de eerste 6 maanden voor 21,25 euro, daarna 6 maanden voor 42,50 euro. Komt totaal op 382,50 euro of 31,88 euro per maand, gemiddeld gezien. Maar daar moet NLZiet bij voor 7,95 euro per maand, dus dan kom je op 39,83 euro per maand. Een verschil van 4 euro per maand.

Van KPN krijg ik nog wel 5 euro korting op Spotify en 50 euro cashback. Maar iets zegt mij dat ik niet met NLZiet tv wil gaan kijken i.v.m. haperingen en vertragingen (voetbal, live-tv). Ik ken mijzelf, ik ga me daar aan ergeren. Als Ziggo nog iets verder over de brug zou komen had ik de knoop doorgehakt. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:35
je had deze aanbieding moeten vragen https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/ingroningen :)

speciaal voor Groningen een glasharde deal
Nu de eerste 9 maanden slechts € 29,95 p.m.
Kies het pakket dat bij je past. Met ultrasnel internet voor de hele familie, de Mediabox Next of juist een kleiner pakket voor jou alleen. Stap over en betaal tot 7 mei voor alle Alles-in-1 pakketten de eerste 9 maanden slechts 29,95 per maand.

Tot 1000 Mbit/s internet via ons krachtige GigaNet

Een jaar lang gratis: Movies & Series XL, Ziggo Sport Totaal of Volop bellen

Geen eenmalige kosten

Gratis overstapservice

Gratis installatiemonteur

[ Voor 75% gewijzigd door saharoen op 26-05-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
saharoen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:12:
je had deze aanbieding moeten vragen https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/ingroningen :)

Kies het pakket dat bij je past. Met ultrasnel internet voor de hele familie, de Mediabox Next of juist een kleiner pakket voor jou alleen. Stap over en betaal tot 7 mei voor alle Alles-in-1 pakketten de eerste 9 maanden slechts 29,95 per maand.

Geen eenmalige kosten

Gratis overstapservice

Haha, kan alles vragen, maar krijgen is een tweede. Hier in Utrecht ligt al een dik jaar Giganet, dus ben bang dat daar geen actie meer te halen valt.

Overigens kan ik het gewoon aanklikken en bestellen als bestaande klant. Maar het is niet spectaculair beter. Als ik voor de eerste kies, scheelt het 3 euro per maand. De duurdere zijn voor mij niet interessant, dan ben ik na 9 maanden de pineut. Bovendien halen ze mijn CI+ weg en vervangen ze dat voor een ontvanger. :)

[ Voor 15% gewijzigd door THE_BASE op 26-05-2021 19:41 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:06

Geen eenmalige kosten

Gratis overstapservice

Die aanbieding van Groningen is puur als antwoord op de glasvezelaanleg van KPN. Hoor van veel mensen (ik werk in Groningen) dat ze al overgestapt zijn. Dus Ziggo zal dit op de een of andere manier wel voelen.

Ziggo moet wel met de voorwaarden bezig. Ze geven aan “gemeente Groningen”, maar alleen de postcodes van de stad doen mee, de dorpen in de gemeente Groningen komen niet in aanmerking. (Met bijbehorende boze reacties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:40:
[...]
De nieuwste AOPs zoals de Braun btv 1IEC-NL gaat al tot 2 GHz. Dus als je die hebt kan je nog even vooruit. Voorlopig gaat Ziggo met het signaal nog niet verder dan 1,2 GHz. De opvolger van de versterker voor thuis, de FRA-752/N die ze in hun webshop hebben staan gaat ook tot 1,2 GHz. Maar de upload van dat ding is nog steeds beperkt van 5-65 MHz....
Dat maakt die extra upload een lastige keuze. Het is duur (zowel wat betreft tijd als reputatie) om bij klanten te debuggen en daarna de versterker als schuldige te moeten aanwijzen.

Een segment splitsen hoeft toch ook niet [i]zo[i] duur te zijn? Als je op de plek waar je zit al een vezel (of twee als up/down los zijn) hebt kan je het bij de CMTS splitsen (want daar mix je n vezels weer naar één poort op een lijnkaart).

Ligt er geen optische infrastructuur dan zit Ziggo vrij vast :X
stormfly schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Het D3.1 kanaal is dan wel een stuk breder.

Ik weet niet meer of je bij 3.1 ook één kanaal zowel voor upload als download kon gebruiken (bepaalde tijdsloten up, bepaalde tijdsloten down). Dat zou helemaal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27

Geen eenmalige kosten

Gratis overstapservice

Hier in Hengelo OV dezelfde actie met alleen iets andere actievoorwaarden 8)

https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/inhengelo

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Theopolis op 26-05-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Dr. Theopolis schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:35:
[...]

Hier in Hengelo OV dezelfde actie met alleen iets andere actievoorwaarden 8)

https://www.ziggo.nl/internet/gigabit/inhengelo
En ook andere snelheden :?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Geen eenmalige kosten

Gratis overstapservice

Ik heb dit een maand geleden gewoon aangeklikt (als bestaande klant en woon ver van Groningen vandaan) en ook gekregen. Eea ook bevestigd incl korting in een bevestigingsmailtje. Snap niet waarom ze dat niet gewoon dicht kunnen zetten, maarja..:)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:03

Op zich een hele mooie aanbieding. Ik woon in Groningen en ook in een van de in de voorwaarden genoemde postcodes, maar ik zou dan alleen gigabit internet willen bestellen, zonder tv en zonder telefoon. Dat laatste schijnt niet te kunnen, na het actietarief betaal je de reguliere kosten voor internet + Volop Bellen.
Als het zonder bellen kon, had ik het gedaan maar nu laat ik het passeren. Overigens gold de actie tot 7 mei, dus nu sowieso te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Dat maakt die extra upload een lastige keuze. Het is duur (zowel wat betreft tijd als reputatie) om bij klanten te debuggen en daarna de versterker als schuldige te moeten aanwijzen.
Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt. Het hoeft niet in één klap. Ze kunnen bijvoorbeeld beginnen met op het om te schakelen segment de geplande nieuwe uploadfrequenties niet meer te gebruiken voor download. Daar merkt als het goed gaat niemand wat van. Daarna kunnen ze voor de nieuwe upload frequenties voor DOCSIS 3.1 klanten die inschrijven voor meer upload één voor één omschakelen met de instructie dat ze hun modem niet meer via die versterker maar via een splitter direct op het AOP moeten aansluiten. De meesten zullen al op die manier aangesloten zijn.De DOSIS 3.0 klanten merken nog steeds niks en zullen pas wat gaan merken als ze ook overgaan op 3.1. Ik zie geen grote problemen.
Ik weet niet meer of je bij 3.1 ook één kanaal zowel voor upload als download kon gebruiken (bepaalde tijdsloten up, bepaalde tijdsloten down). Dat zou helemaal mooi zijn.
Net als bij GSM? Dat gaat hem voorlopig nog niet worden. Dan moet het hele segment synchroon mee omschakelen van zenden naar ontvangen, net als bij GSM. In tegenstelling tot bij GSM waar dat vanaf het begin in het ontwerp van de hardware was ingebouwd is dat bij de kabel niet zo. Dus, nee vergeet dat nog maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:47:
Net als bij GSM? Dat gaat hem voorlopig nog niet worden. Dan moet het hele segment synchroon mee omschakelen van zenden naar ontvangen, net als bij GSM. In tegenstelling tot bij GSM waar dat vanaf het begin in het ontwerp van de hardware was ingebouwd is dat bij de kabel niet zo. Dus, nee vergeet dat nog maar even.
Zo worden de upload slots toch ook verdeeld tussen de modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:27
Mediabox te warm

Vanaf begin zoemen. Door twee lucifers links- en rechtsvoor eronder te leggen, was dat weg. Gisteren nadat hij paar minuten aanstond, gaf hij aan te warm te zijn en af te sluiten. Hij is inderdaad ook altijd erg warm bovenop. Van alles geprobeerd daarna. Van snelle start, naar trage start en uiteindelijk naar eco-stand, internetkabel eruit (waar is die eigenlijk voor? - ik dacht voor de cloud opnames?).

En uiteindelijk de hele kast maar anders ingericht en de ruimte erboven verhoogd van zeker 10 cm naar nu 20 cm. Achterkant is sowieso open. Uiteindelijk is hij het blijven doen en konden we rustig TV kijken. Is dat normaal?

Elders las ik nog om er een ijzeren plaatje (eigenlijk om warme gerechten op te zetten) onder te zetten. Dat hebben we ook nog gedaan.

Of kan ik beter Ziggo bellen voor een nieuwe? Of is dit normaal gedrag?

Dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hansie18 Lijkt mij geen normaal gedrag dus gewoon melden bij Ziggo en laten omruilen. Je betaald er genoeg voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hansie18 Zoals hiervoor aangegeven, gewoon bellen met Ziggo!
Voor Next is er overigens een apart topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:07:
[...]

Zo worden de upload slots toch ook verdeeld tussen de modems?
Nee, er wordt in de upload wel met slots gewerkt, maar de zendrichting blijft binnen de uploadband hetzelfde, Die wordt niet omgeschakeld. De versterkers blijven dezelfde richting op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Laatste twee weken last van instabiele verbinding. Merk het vooral met gamen; sporadisch packet loss. Soms een paar keer per min, dan weer een kwartier niets, dan weer na 5 min. Geen pijl op te trekken. Twee keer gehad dat m'n verbinding helemaal wegviel. Dit gebeurt zowel bekabeld als via WIFI. Modem al tijdje van stroom gehad.

Mijn moed zakt me al in de schoenen als ik denk aan bellen naar de servicedesk... aangezien ze bij het uitlezen van m'n modem natuurlijk niets gaan merken en ik een reeks aan opties krijg die ik eerst moet proberen. Iemand anders toevallig eens dergelijke klachten gehad en nog suggesties?

Overigens is het misschien wel tijd voor een upgrade van een aantal dingen hier. Ik heb letterlijk nog deze UPC splitter in de muur hangen: https://www.coaxkabelwink...plitter/technetix-mcp-03/ Hoewel ik hiermee wel de beloofde snelheid haal. Ook heb ik nog een oude mediabox met... zo'n één met donkerblauwe menus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yinx84 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:54:

Overigens is het misschien wel tijd voor een upgrade van een aantal dingen hier. Ik heb letterlijk nog deze UPC splitter in de muur hangen: https://www.coaxkabelwink...plitter/technetix-mcp-03/
Die splitter is nog voor een tweegats wandcontactdoos. Als dat het AOP is, kun je ziggo vragen het AOP te vervangen door een exemplaar dat aan de huidige standaarden voldoet. Als het niet het AOP is, zou ik het zelf vervangen. Die spullen met radio aansluiting kunnen eind van het jaar toch naar het museum want de analoge FM radio gaat van de kabel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.nu.nl/tech/61...-modem-kunnen-kiezen.html

VodafoneZiggo stapt naar de rechter na een uitspraak van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten. De Commissie oordeelde eerder deze maand dat Ziggo-klanten ook modems van andere merken dan van de provider mogen gebruiken. Maar VodafoneZiggo is het daar niet mee eens, zegt een woordvoerder tegen NU.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ik zou echt zo blij worden als de vrije modem keuze er is, dan kunnen we afscheid nemen van al die verschillende modems met lage kwaliteit.
Ik hoop dan ook dat er een fabrikant een EuroDOCSIS SFP zal ontwikkelen, sinds dat we voor VDSL SFP's zijn gaan gebruiken hebben we veel minder storingen. Helemaal zou het zijn als Ziggo eindelijk wholesale access gaat aanbieden, maar dat blijft voorlopig dromen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
moppentappers schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:43:
Ik zou echt zo blij worden als de vrije modem keuze er is, dan kunnen we afscheid nemen van al die verschillende modems met lage kwaliteit.
Ik hoop dan ook dat er een fabrikant een EuroDOCSIS SFP zal ontwikkelen, sinds dat we voor VDSL SFP's zijn gaan gebruiken hebben we veel minder storingen. Helemaal zou het zijn als Ziggo eindelijk wholesale access gaat aanbieden, maar dat blijft voorlopig dromen.
En welk modem zou je dan kopen? En wat ga je doen als die kapot gaat? Storingen zal de ISP (niet enkel Ziggo) zal de storing eerst op jou afschuiven voordat ze zelf actie gaan ondernemen.

Een beetje een goed modem kost zo een paar honderd euro...

Dit is echt zo'n ding wat voor een handvol mensen iets gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:00:
[...]

En welk modem zou je dan kopen? En wat ga je doen als die kapot gaat?
Een Fritz!Box 6591 of 6660 bijvoorbeeld. En als ie kapot gaat wend ik mij tot de fabrikant AVM.
Of ik kijk nog even verder. Als meer landen dit overbnemen komen er vast nog wel meer merken op de markt.

Ja en? Je hoeft geen eigen modem te kopen. Als je geen eigen modem wilt kopen blijf je toch lekker bij die Connectbox met z'n beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:09:
[...]

Een Fritz!Box 6591 of 6660 bijvoorbeeld. En als ie kapot gaat wend ik mij tot de fabrikant AVM.
Of ik kijk nog even verder. Als meer landen dit overbnemen komen er vast nog wel meer merken op de markt.

[...]

Ja en? Je hoeft geen eigen modem te kopen. Als je geen eigen modem wilt kopen blijf je toch lekker bij die Connectbox met z'n beperkingen.
Ik ga naar glas :> maar goed, heb zelf nooit echt beperkingen gemerkt met de CB (in bridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die keuze heeft helaas iedereen nog niet. Hier (Driebergen) heeft Ziggo een quasi monopolie want het 75+ jaar oude PTT koper kan niet concurreren met de groene coax en glas is nog lang niet in zicht.
:> maar goed, heb zelf nooit echt beperkingen gemerkt met de CB (in bridge).
Anderen melden nog wel problemen met de CB in bridge. Voor mij is het onaanvaardbaar dat je met het Ziggo spul in bridge geen IPv6 krijgt. Een IPv4 only aansluiting is in het derde decennium van de eenentwintigste eeuw een gemankeerde verbinding..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
ArcticWolf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:00:
[...]

En welk modem zou je dan kopen? En wat ga je doen als die kapot gaat? Storingen zal de ISP (niet enkel Ziggo) zal de storing eerst op jou afschuiven voordat ze zelf actie gaan ondernemen.

Wij beheren zo'n 1000 Ziggo verbindingen en als we dan overal een modem kunnen plaatsen die we in een dashboard kunnen managen zoals we dat nu doen met bijvoorbeeld vigorACS van Draytek.
Nu zitten we elke keer met gedoe als er een modem stuk is, dan moet je weer 3 dagen wachten op een nieuwe, op een gegeven moment hadden we bij 1 klant wel een accountmanager die heeft gezorgd dat we gewoon bij de Ziggo shop een nieuwe modem konden ophalen, maar los van dat die accountmanager nu weer weg is wordt je er echt niet gelukkig van als je elke keer naar de binnenstad van Den Haag moet om een modem op te halen.

Op sommige plekken in Den Haag zijn de snelheden van VDSL nog steeds dramatisch, dus we kunnen niet anders dan het met Ziggo oplossen.

Overigens vind ik het ook nog steeds zeer storend dat je bij KPN in het geval van GPON ook weer gebonden bent aan een media converter van KPN, maar die kunnen we in ieder geval gewoon op voorraad nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:40
Wilde schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Ik heb dit een maand geleden gewoon aangeklikt (als bestaande klant en woon ver van Groningen vandaan) en ook gekregen. Eea ook bevestigd incl korting in een bevestigingsmailtje. Snap niet waarom ze dat niet gewoon dicht kunnen zetten, maarja..:)
Ik probeerde dit ook, maar kreeg in de bevestigingsmail wel het volledige bedrag zonder korting. Direct weer geannuleerd. Blijkbaar hebben ze je suggestie ter harte genomen en dit inderdaad dicht gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door virofi op 28-05-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Die keuze heeft helaas iedereen nog niet. Hier (Driebergen) heeft Ziggo een quasi monopolie want het 75+ jaar oude PTT koper kan niet concurreren met de groene coax en glas is nog lang niet in zicht.

[...]

Anderen melden nog wel problemen met de CB in bridge. Voor mij is het onaanvaardbaar dat je met het Ziggo spul in bridge geen IPv6 krijgt. Een IPv4 only aansluiting is in het derde decennium van de eenentwintigste eeuw een gemankeerde verbinding..
Dat zou best kunnen maar je gaat er dus vanuit dat je wel een IPV6 krijgt als je eigen spul gebruikt? Die snap ik even niet... want dat is (waarschijnlijk) helemaal niet zo. Ze zijn niet verplicht om jou een IPV6 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moppentappers schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Overigens vind ik het ook nog steeds zeer storend dat je bij KPN in het geval van GPON ook weer gebonden bent aan een media converter van KPN, maar die kunnen we in ieder geval gewoon op voorraad nemen.
Volgens mij zijn deze mediaconverters juist slim en gekoppeld per klant adres, via een monteurs app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
virofi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:44:
[...]

Ik probeerde dit ook, maar kreeg in de bevestigingsmail wel het volledige bedrag zonder korting. Direct weer geannuleerd. Blijkbaar hebben ze je suggestie ter harte genomen en dit inderdaad dicht gezet.
Hier net ook geprobeerd (via Den Haag). In de bevestigingsmail staat niks over korting, maar spreekt men wel over gratis Ziggo Sport. Ook moet ik volgens de mail 19.99 aansluitkosten betalen.

Inmiddels ben ik 30 minuten later al overgezet op het nieuwe abonnement en heb ik 40 euro cashback via CashbackXL. Ik ga er wel vanuit dat de korting wordt doorgezet, dus ik laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
stormfly schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Volgens mij zijn deze mediaconverters juist slim en gekoppeld per klant adres, via een monteurs app.
Dat klopt, maar daar kunnen wij gewoon in, we kunnen ook zelf in de wijkkasten van KPN, hierdoor kunnen we als het nodig is binnen 1 uur een internetverbinding opleveren of zonder tussenkomst van KPN een verbinding herstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
oohh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Hier net ook geprobeerd (via Den Haag). In de bevestigingsmail staat niks over korting, maar spreekt men wel over gratis Ziggo Sport. Ook moet ik volgens de mail 19.99 aansluitkosten betalen.

Inmiddels ben ik 30 minuten later al overgezet op het nieuwe abonnement en heb ik 40 euro cashback via CashbackXL. Ik ga er wel vanuit dat de korting wordt doorgezet, dus ik laat het zo.
Heb je de voorwaarden bekeken op de pagina? Als je de definitieve orderbevestiging hebt gehad en daar staat geen korting op dan is deze hoogstwaarschijnlijk verwijderd omdat je niet aan de voorwaarden voldeed. Je betaalt dan gewoon de volle pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:43:
[...]

Dat zou best kunnen maar je gaat er dus vanuit dat je wel een IPV6 krijgt als je eigen spul gebruikt? Die snap ik even niet... want dat is (waarschijnlijk) helemaal niet zo. Ze zijn niet verplicht om jou een IPV6 te geven.
Ja.daar ga ik wel van uit. Als eigen modems toegestaan worden, dan zijn ze uiteraard verplicht hetzelfde te bieden als met de Ziggo modems. En met de CB krijg je IPv6. Als Ziggo daar anders over denkt, dan is er weer werk aan de winkel voor de geschillencommissie. En die zal zeggen "als het in Duitsland en Italië kan, dan moet het hier ook kunnen. Daarmee heeft de geschillencommisie in de onderhavige procedure ook als argument tegen technische bezwaren gebruikt. De klant die dit aankaartte heeft al aangekondigd in actie te komen als Ziggo op eigen modems alleen IPv4 gaat leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:40
Jay-B schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Heb je de voorwaarden bekeken op de pagina? Als je de definitieve orderbevestiging hebt gehad en daar staat geen korting op dan is deze hoogstwaarschijnlijk verwijderd omdat je niet aan de voorwaarden voldeed. Je betaalt dan gewoon de volle pond.
Yep, zo werd het inderdaad aan de telefoon toen ik annuleerde uitgelegd. Als er in de bevestigingsmail geen korting wordt benoemd dan is zijn de actievoorwaarden niet van toepassing en betaal je het volledige maandbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Roetzen Ziggo ondersteund helemaal geen IPv6 in bridge.
En je kunt nooit dergelijke zaken eisen. Er zijn meerdere providers die alleen maar ipv4 doen.

Als het allemaal zo verschrikkelijk is bij Ziggo dan zou ik als klant gewoon gaan overstappen en mijn energie in nuttigere zaken steken dan je hier zo enorm druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:04:
@Roetzen Ziggo ondersteund helemaal geen IPv6 in bridge.
Precies. En dat is nou net één van de redenen waarom modem in bridge met eigen router er achter geen optie is.
En je kunt nooit dergelijke zaken eisen.
De klant is koning zeggen ze, En een koning kan eisen.
Er zijn meerdere providers die alleen maar ipv4 doen.
O ja, welke dan? Tja, er zullen ook wel bakkers zijn die geen bruin bood leveren. Daar loop ik ook aan voorbij.
Als het allemaal zo verschrikkelijk is bij Ziggo dan zou ik als klant gewoon gaan overstappen en mijn energie in nuttigere zaken steken dan je hier zo enorm druk over maken.
Het is helemaal niet zo verschrikkelijk bij Ziggo. Ik ben over het algemeen redelijk tevreden met Ziggo. Maar de geschillencommissie heeft een uitspraak gedaan en ik verwacht wel dat die uitspraak gehonoreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
moppentappers schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:51:
[...]

Wij beheren zo'n 1000 Ziggo verbindingen en als we dan overal een modem kunnen plaatsen die we in een dashboard kunnen managen zoals we dat nu doen met bijvoorbeeld vigorACS van Draytek.
Nu zitten we elke keer met gedoe als er een modem stuk is, dan moet je weer 3 dagen wachten op een nieuwe, op een gegeven moment hadden we bij 1 klant wel een accountmanager die heeft gezorgd dat we gewoon bij de Ziggo shop een nieuwe modem konden ophalen, maar los van dat die accountmanager nu weer weg is wordt je er echt niet gelukkig van als je elke keer naar de binnenstad van Den Haag moet om een modem op te halen.

Op sommige plekken in Den Haag zijn de snelheden van VDSL nog steeds dramatisch, dus we kunnen niet anders dan het met Ziggo oplossen.

Wij beheren een paar honderd verbindingen, zakelijk dus standaard in bridge.
We hebben zeer regelmatig het probleem dat onze apparatuur erachter (Draytek of Fortigate) niet meer bereikbaar is, Ziggo is nog wel te pingen (publiek). Bellen naar Ziggo en vragen om een reprovision van het modem helpt 9 van de 10 keer.
Heb je daar ook last van?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ora et Labora schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:30:
[...]

Wij beheren een paar honderd verbindingen, zakelijk dus standaard in bridge.
We hebben zeer regelmatig het probleem dat onze apparatuur erachter (Draytek of Fortigate) niet meer bereikbaar is, Ziggo is nog wel te pingen (publiek). Bellen naar Ziggo en vragen om een reprovision van het modem helpt 9 van de 10 keer.
Heb je daar ook last van?
We hebben wel wat fortigates, maar bij deze verbindingen zit er bijna overal of geen router achter of een Ubiquiti USG (bij die laatste optie staat de modem dan ook in bridge inderdaad)

Ding is dat die modems als gedeelde voorziening worden gebruikt in appartementencomplexen van particuliere verhuurders, soms hebben die dan wel een collectief maar de verbindingen staan niet op onze naam.

Fortigates zijn overigens wel echt top dingen.. gebruiken we bij al onze zakelijke klanten, maar daar doen we het meestal met VDSL of glasvezel van KPN of Eurofiber om gedoe met Ziggo te ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 21:13
virofi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Yep, zo werd het inderdaad aan de telefoon toen ik annuleerde uitgelegd. Als er in de bevestigingsmail geen korting wordt benoemd dan is zijn de actievoorwaarden niet van toepassing en betaal je het volledige maandbedrag.
Heb net nog even naar de klantenservice gebeld, maar zij zeggen dat de kortingen er gewoon in staan. Ik wacht nog even af dus. Zal waarschijnlijk binnen 14 dagen nogmaals contact opnemen om te kijken of alles goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Heeft Ziggo de radio zenders (digitaal) inmiddels volledig gecodeerd :? Mijn Vistron werkte voorheen prima maar nu “kein empfang” :/ Scannen blijft enorm lang lopen en hangen op 98%

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wilde schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Ik heb zojuist de spreekwoordelijke stoute schoenen aangetrokken en dit toch maar aan gevraagd. Erg tevreden over Ziggo, maar telefonisch komen ze niet verder dan 9 maanden 10 euro korting op 6 maanden 20 euro korting.

Dit is 9 maanden 25 euro korting + 12 maanden gratis HBO + Ziggo Sport i.c.m. Vodafone. In de PDF staat dat ik de actie krijg, dus hoop dat ze zich daar aan houden.

Benieuwd of de CI+ wel blijft werken, eventueel met een nieuwe smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Met je glazen bol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ik had ‘m goed opgepoetst.
In ieder geval bedankt voor het testen van NLziet. Van de vrij grote vertraging werd ik niet blij van. Daar gaat dus een streep door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Haha, ik had ‘m goed opgepoetst.
In ieder geval bedankt voor het testen van NLziet. Van de vrij grote vertraging werd ik niet blij van. Daar gaat dus een streep door.
Welkom. Ook een van mijn redenen hoor. Maar vooral dat ik geen enkele zekerheid heb dat KPN goed werkt op m’n adres. Van Ziggo weet ik dat het al jaren stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Welkom. Ook een van mijn redenen hoor. Maar vooral dat ik geen enkele zekerheid heb dat KPN goed werkt op m’n adres. Van Ziggo weet ik dat het al jaren stabiel is.
Voor mij was het verlies van F1 de trigger om eens verder te kijken dan alleen Ziggo. In principe ervaar ik ook geen problemen met Ziggo. Ongetwijfeld zal er in het najaar wel meer bekend worden over op welke wijze F1 aangeboden gaat worden. Wellicht ook gewoon als betaald pakket via de kabel. Voor een Complete pakket ben ik bij KPN niet echt veel voordeliger uit. Dus over een tijdje maar even bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Voor mij was het verlies van F1 de trigger om eens verder te kijken dan alleen Ziggo. In principe ervaar ik ook geen problemen met Ziggo. Ongetwijfeld zal er in het najaar wel meer bekend worden over op welke wijze F1 aangeboden gaat worden. Wellicht ook gewoon als betaald pakket via de kabel. Voor een Complete pakket ben ik bij KPN niet echt veel voordeliger uit. Dus over een tijdje maar even bellen. ;)
Kort kwam het er op neer dat ik naast 6 maanden voor de helft ook 5 euro korting op Spotify kreeg. Bovendien geen aansluitkosten en 70 euro cashback.

Nu met die ‘Giganet Groningen’ deal ben ik bij Ziggo 80 euro duurder uit. Morgen maar even bellen of ik toch niet de CI+ mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
virofi schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Die kan ik bevestigen. Volgens Truus op Twitter krijg je als bestaande klant deze gigantische korting niet. Ik moet morgen maar retentie bellen en naar deze aanbieding vragen.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
YEAH!! misschien oud nieuws? Maar ik lees het nu pas.

Zo maken we zelfs Oranje dit EK 4 keer scherper
Want ook het hele EK wordt bij Ziggo uitgezonden in 4K op NPO1. Het 4K-aanbod groeit erg snel dus deze sportzomer beleef je in haarscherpe beeldkwaliteit, alsof je er zelf bij bent.

https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 29-05-2021 07:37 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:37:

Want ook het hele EK wordt bij Ziggo uitgezonden in 4K op NPO1. Het 4K-aanbod groeit erg snel dus deze sportzomer beleef je in haarscherpe beeldkwaliteit, alsof je er zelf bij bent.

Leuk. Voor hen met een 4K-ontvanger en dus een vrij duur abonnement? Eigenlijk zouden ze dit ook via Ziggo Go moeten gaan aanbieden, dan hebben meer kijkers er iets aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:16
THE_BASE schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Je zou via cheapconnect, 3 maanden de verbinding kunnen testen :z heb ik gedaan voordat ik vaarwel tegen Ziggo zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
THE_BASE schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:45:
[...]

Leuk. Voor hen met een 4K-ontvanger en dus een vrij duur abonnement? Eigenlijk zouden ze dit ook via Ziggo Go moeten gaan aanbieden, dan hebben meer kijkers er iets aan. :)
Ik heb speciaal de Next voor F1 in 4K dus dat daar nu het EK ook bij komt is super.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:37:

Inderdaad oud, maar wel mooi nieuws.
Helaas andere sporten in deze zomer niet in 4K, zoals Olympische Spelen, Tour de France.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Inderdaad oud, maar wel mooi nieuws.
Helaas andere sporten in deze zomer niet in 4K, zoals Olympische Spelen, Tour de France.
En nu maar eens zien wat NPO en de NOS gaan doen. Misschien gaan het wel in 4K streamen via NPOplus of de NOS app. Dan kan ik ze ook zonder Next in 4K zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:19:
[...]

En nu maar eens zien wat NPO en de NOS gaan doen. Misschien gaan het wel in 4K streamen via NPOplus of de NOS app. Dan kan ik ze ook zonder Next in 4K zien.
Dat zou mooi zijn, maar ik verwacht dat eerlijk gezegd nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Dat zou mooi zijn, maar ik verwacht dat eerlijk gezegd nog niet.
Wie weet... Dat voetbal interesseert me geen klap en voor de F1 hoef je me ook niet wakker te maken. Maar de Tour in 4K zien lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Wie weet... Dat voetbal interesseert me geen klap en voor de F1 hoef je me ook niet wakker te maken. Maar de Tour in 4K zien lijkt me wel wat.
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja helaas. Misschien kan ik wel een maandabotje nemen bij Eurosport 4K
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is allemaal wel heel onduidelijk: Twitter zegt, we zien de korting niet. Telefoon zegt, we zien de korting niet.

Bel drie uur later nog eens, dan maar weer opzeggen. Meneer zegt dat de korting er in staat, heeft contact gehad met administratie, mocht het toch niet goed komen dan krijg ik de korting alsnog en de Mediabox XL mag geruild voor een CI+.

Het is ook altijd maar net wie je treft…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@THE_BASE Zorg er echt voor dat je al je afspraken op papier of via de chat hebt gemaakt. Mijn ervaring is dat zonder iets bevestigd te hebben niet bestaat.

En terug naar oudere abonnement vormen kan niet in het systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 29-05-2021 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roetzen schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Tja helaas. Misschien kan ik wel een maandabotje nemen bij Eurosport 4K
...
Schotel aan de muur? Dat Duits kunnen verstaan zou mogelijk geen probleem hoeven zijn? ;)

https://www.totaaltv.nl/n...-eurosport-via-satelliet/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Schotel aan de muur? Dat Duits kunnen verstaan zou mogelijk geen probleem hoeven zijn? ;)

https://www.totaaltv.nl/n...-eurosport-via-satelliet/
Nee, die heb ik niet en dat ga ik ook niet allemaal omhalen. Maar ze hebben ook een streamingsdienst...

https://help.eurosport.co...-Eurosport-on-my-SmartTV-

[ Voor 10% gewijzigd door Roetzen op 29-05-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Benieuwd of NPO 1 4K in HDR/HLG wordt uitgezonden of dat het gewoon SDR wordt. Hoop HDR! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Nee, die heb ik niet en dat ga ik ook niet allemaal omhalen. Maar ze hebben ook een streamingsdienst...
Ik heb nog niks gelezen over dat Eurosport via hun streamingdienst in 4K wordt uitgezonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:27:
Benieuwd of NPO 1 4K in HDR/HLG wordt uitgezonden of dat het gewoon SDR wordt. Hoop HDR! 8)
Wat je hoopt, komt uit. ;)
https://www.totaaltv.nl/n...in-4k-ultra-hd-aanbieden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Ik heb nog niks gelezen over dat Eurosport via hun streamingdienst in 4K wordt uitgezonden.
Ik ook nog niet, maar ik heb ook nog niet gehoord dat ze het niet doen. Technisch hebben ze het in elk geval wel voor elkaar:

https://help.eurosport.co...am-Eurosport-in-Ultra-HD-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:17:
@THE_BASE Zorg er echt voor dat je al je afspraken op papier of via de chat hebt gemaakt. Mijn ervaring is dat zonder iets bevestigd te hebben niet bestaat.

En terug naar oudere abonnement vormen kan niet in het systeem.
Heb een chat opgeslagen, dus bewijs is er. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Even naar het juiste topic gezet.
D.deJong schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 13:51:
[...]
De update is een update van de mediabox die een tijdje geleden gepushed werd.
https://www.ziggo.nl/tele...en/mediabox-xl-upgrade-nu

Ik heb het over ziggosport die gewoon in ieder abonnement van ziggo zit en ondanks wat ziggo je graag doet geloven is dit niet gratis maar zitten de kosten gewoon verwerkt in je abonnement. Ik krijg liever straks wat korting en doe het wel zonder als F1 niet meer uitgezonden wordt via dit kanaal.
Ik krijg straks minder voor hetzelfde maar waarschijnlijk meer geld.

Een andere provider is tegen die tijd misschien een optie maar ik betwijfel het.
Dat is een software_update van de XL box om deze naar het Go platform te brengen, maar dat brengt volgens mij helemaal niets in beeldkwaliteit, maar jij doelt natuurlijk op de ZiggoGo omgeving en dat is idd een hele verbetering.

Er zijn bij Ziggo inmiddels al diverse zenders verdwenen, daar heeft nooit een compensatie tegenover gestaan en zoals terecht wordt opgemerkt, kanaal 14 zal blijven bestaan voor de abonnee.

Die korting is ieder jaar wel te regelen en Ziggo zal met het wegvallen van diverse publiekstrekkers misschien nog wel meer welwillend zijn dan andere jaren.

U neme dus de telefoon ter hande en gaat aan den slag ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
WiseDise schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:33:
[Afbeelding]

Bovenstaande viel mij op bij de app updates. Heeft iemand Replay tv via Chromecast al werkend gekregen? Ik blijf zelf de melding krijgen dat casten niet toegestaan is voor een video.
Inmiddels werkt dit prima. Zie ook hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:02
TexMex schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:30:
[...]

Inmiddels werkt dit prima. Zie ook hier.
Klopt. Dank je. Zat nog wel wat tijd tussen het plaatsen van mijn reactie en de livegang van deze functie. Alsof ze nog een knopje in moesten drukken in de backend. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
JB schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:56:
Heeft Ziggo de radio zenders (digitaal) inmiddels volledig gecodeerd :? Mijn Vistron werkte voorheen prima maar nu “kein empfang” :/ Scannen blijft enorm lang lopen en hangen op 98%
Nee de meeste zenders zijn nu juist ongecodeerd te beluisteren. Ik gebruik daarvoor een Quantis QE317
met een externe dac. Klinkt goed.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/quantis-qe317

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
THE_BASE schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:45:
[...]

Ziggo go is nog steeds helaas 720p 50hz. Beetje zwakte bod van ziggo. Ik weet niet wat je onder duur verstaat, maar alleen al het hoogste tv pakket hebben kun je al een next krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

tubejack schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:03:
[...]

Nee de meeste zenders zijn nu juist ongecodeerd te beluisteren. Ik gebruik daarvoor een Quantis QE317
met een externe dac. Klinkt goed.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/quantis-qe317
Klopt inderdaad. De Vistron heeft uiteindelijk meer dan een half uur staan zoeken. Daarna alles toch gevonden maar de zenders waren opnieuw geshuffeld. Omdat het zo lang duurde was ik even huiverig. De Vistron VT855 is zijn broertje maar heeft geen Ziggo software.

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 30-05-2021 15:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:50
[bericht verhuisd naar Next topic]

[ Voor 86% gewijzigd door rowicom op 31-05-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels een Mediabox XL ontvangen. Om het abonnement te activeren moet die box aangesloten worden.

Pas daarna kan ik een CI+ aanvragen en de box retour. Het is toch zonde van het geld allemaal.

[ Voor 80% gewijzigd door THE_BASE op 31-05-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
THE_BASE schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:28:
Het blijft onvoorspelbaar, je wilt graag hetzelfde behouden, maar dat heeft behoorlijk wat voeten in aarde:

Ik krijg een Mediabox XL en die moet geïnstalleerd worden voordat het abonnement actief wordt. We hebben een of andere verdeelkast, waardoor een retoursignaal onmogelijk is. Er moet dus een monteur komen om de Mediabox XL te activeren.

Het vervelende is dat ik heb aangegeven die hele box niet eens te gaan gebruiken, maar de CI+ te willen gebruiken die ik al heb. Ook dat gaat niet op, die is al opgezegd. Zodra de nieuwe box is geïnstalleerd en geactiveerd, kan er een nieuwe CI+ verstuurd worden.

Het is voor Ziggo niet mogelijk om mijn huidige abonnement aan te bieden met dezelfde korting als het andere pakket. Ik vind hier wat van. 'Het systeem kan dit niet aan', was het antwoord.

Ik vind dit echt zeer klantonvriendelijk. Dat wilde ik nog even kwijt. :)
Er is hier wel vaker gezegd dat ze een smartcard intrekken voor de nieuwe mediaboxen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:23:
Er is hier wel vaker gezegd dat ze een smartcard intrekken voor de nieuwe mediaboxen.
Afgelopen november heb ik een nieuw Ziggo abonnement genomen (met 9x 30 euro korting en 1x WiFi booster) en heb toen de Next box gekregen (ik had hier voor geen enkele box, alleen maar smartcards). Ik zei wel aan de telefoon dat ik alle 3 mijn smartcards wilde behouden. En dat was geen probleem.
Ik heb dus uiteindelijk nu een Mediabox Next en 3 smartcards.
Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Is het ook mogelijk programma's vanaf het begin te starten met een CI+ module als je er halverwege instapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:55
Inmiddels een Mediabox XL ontvangen. Om het abonnement te activeren moet die box aangesloten worden.

Pas daarna kan ik een CI+ aanvragen en de box retour. Het is toch zonde van het geld allemaal.
De CI+ pakketten bestaan wel, maar niet op elk kanaal. Je moet het niet te gemakkelijk maken om voor CI+ te gaan, want met zo'n kastje kan Ziggo veel veel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het is toch zonde van het geld allemaal.
Ziggo heeft 2 maanden geleden bij iemand digitale kastjes geplaatst ivm afsluiten analoge signaal.
Nu is die persoon overleden.

Wat zegt Ziggo: breng de kastjes naar de stort 7(8)7
Stellete gekken...

Zouden ze werken in ander huis?

[ Voor 24% gewijzigd door DJMaze op 01-06-2021 08:05 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:03
DJMaze schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:03:
[...]
Bedoel je dan https://www.totaaltv.nl/c...235_5_ZiggoHumax5500C.jpg ? die moeten gewoon retour als het abonnement wordt opgezegd ;)

Hier riepen ze ook "Ja, hebben we niet meer nodig. Voor Ziggo kost dit nauwelijks iets". Vervolgens toen het abonnement werd opgezegd "We willen het kastje graag retour".

Bovenstaand kastje (Humax 5500C) werkt overigens overal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJMaze schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:03:
[...]
Ziggo heeft 2 maanden geleden bij iemand digitale kastjes geplaatst ivm afsluiten analoge signaal.
Nu is die persoon overleden.

Wat zegt Ziggo: breng de kastjes naar de stort 7(8)7
Stellete gekken...

Volgens mij kreeg je er 1 bij een abonnement als je nog geen digitale tv keek. Maar naar de stort is wel erg rigoureus, zeg dan dat deze eigendom is.

Dit zijn kastjes zonder CI+ module/kaart en hiermee kun je alleen het ongecodeerde pakket ontvangen. Kun je dus prima op elke Ziggo aansluiting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59

reaL_G

G

met die ci+ moet je uitkijken, het gros bij ziggo weet zelf niet echt hoe het werkt.

had voorheen internet start + tv. keek 6+ jaar met ci+ module. humax altijd in folie gelaten. nooit problemen
dacht zet internet start ff om naar start XXL voor de snelheid.
ze zeggen je krijgt mediabox maar je hoeft niks te doen, kan op de oude manier doorgaan.
daarna werd gewoon om de 2 weken mijn oude kaart in de CI+ gedeactiveerd (dus 4 dagen beperkte tv),
dit bleef zich herhalen ondanks herhaaldelijk opgeven/activeren van kaartnummer.

de ziggo oplossing. zonder oude abbo opzeggen kunnen wij niks aanpassen.
heb maar alles teruggezet naar oude, dan nog sturen ze nu nieuwe Ci+ en kaart op. 8)7

kijk het maar aan totdat de glasvezel er is, daarna is de keus makkelijk.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
reaL_G schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:23:
met die ci+ moet je uitkijken, het gros bij ziggo weet zelf niet echt hoe het werkt.

had voorheen internet start + tv. keek 6+ jaar met ci+ module. humax altijd in folie gelaten. nooit problemen
dacht zet internet start ff om naar start XXL voor de snelheid.
ze zeggen je krijgt mediabox maar je hoeft niks te doen, kan op de oude manier doorgaan.
daarna werd gewoon om de 2 weken mijn oude kaart in de CI+ gedeactiveerd (dus 4 dagen beperkte tv),
dit bleef zich herhalen ondanks herhaaldelijk opgeven/activeren van kaartnummer.

de ziggo oplossing. zonder oude abbo opzeggen kunnen wij niks aanpassen.
heb maar alles teruggezet naar oude, dan nog sturen ze nu nieuwe Ci+ en kaart op. 8)7

kijk het maar aan totdat de glasvezel er is, daarna is de keus makkelijk.
Zo'n zelfde verhaal hier. Ik had Internet Start + TV Start met 2x CI+ en 1x Humax. Drie werkende smartcards.

Alles werkt prima, maar bij verlenging moest ik toch de Mediabox XL ontvangen en activeren. Absurd, alle kabels moeten gebruiken, afstandsbediening in gebruik nemen om vervolgens weer in de doos te doen voor retour. Moet natuurlijk weer helemaal gecontroleerd en gereset worden...

Nu sturen ze een nieuwe CI+ en mag de Mediabox XL dus retour. Ondertussen wordt wel de korting van 9 maanden voor 29,95 en 12 maanden Movies en Series XL geactiveerd.

Dat moet toch allemaal vele malen makkelijker kunnen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UT8vmpZ.jpg

Dit abonnement wordt op prijsvergelijkingswebsites aangeboden aan bestaande klanten.

Ik heb de Ziggo helpdesk gebeld met de vraag of ze mij over kunnen zetten. Maar doordat het abonnement niet in hun systeem staat, krijg ik vooral verwarrende antwoorden; de een zegt dat het een prijsfout betreft, de ander zegt dat ik het abonnement al heb (klopt, maar betaal €7,50 meer).

Ondertussen is het wel te bestellen op Pricewise, zal ik het er op wagen? Of grote kans dat het bij het overzetten spaak loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
0_0 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:41:
[Afbeelding]

Dit abonnement wordt op prijsvergelijkingswebsites aangeboden aan bestaande klanten.

Ik heb de Ziggo helpdesk gebeld met de vraag of ze mij over kunnen zetten. Maar doordat het abonnement niet in hun systeem staat, krijg ik vooral verwarrende antwoorden; de een zegt dat het een prijsfout betreft, de ander zegt dat ik het abonnement al heb (klopt, maar betaal €7,50 meer).

Ondertussen is het wel te bestellen op Pricewise, zal ik het er op wagen? Of grote kans dat het bij het overzetten spaak loopt?
Ik kreeg dit aanbod gewoon van Ziggo, ze kunnen er alleen geen kortingen op geven. Zo is er ook nog een versie van 48,50 per maand met 75 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Ze zijn echt de weg kwijt daar hè? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Zo'n zelfde verhaal hier. Ik had Internet Start + TV Start met 2x CI+ en 1x Humax. Drie werkende smartcards.

Alles werkt prima, maar bij verlenging moest ik toch de Mediabox XL ontvangen en activeren. Absurd, alle kabels moeten gebruiken, afstandsbediening in gebruik nemen om vervolgens weer in de doos te doen voor retour. Moet natuurlijk weer helemaal gecontroleerd en gereset worden...

Nu sturen ze een nieuwe CI+ en mag de Mediabox XL dus retour. Ondertussen wordt wel de korting van 9 maanden voor 29,95 en 12 maanden Movies en Series XL geactiveerd.

Dat moet toch allemaal vele malen makkelijker kunnen. |:(
Waarom zou je een Mediabox XL bestellen activeren om hem vervolgens direct weer terug te sturen. Klinkt als een incompleet verhaal of een medewerker die niet weet wat hij of zij aan het doen is.
0_0 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:41:
[Afbeelding]

Welk pakket heb je nu? Wat staat er op je factuur? Wat staat er in mijn Ziggo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Mit-46 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:15:
Is het ook mogelijk programma's vanaf het begin te starten met een CI+ module als je er halverwege instapt?
Met een CI+ module kun je het DVB-C signaal decoderen. Dat is het primaire doel.
Met diezelfde kaart kun je ook gebruik maken van enkele diensten, waaronder het series & movies aanbod en ook terugkijken en herstarten (afhankelijk van zender en programma). Echter, dat draait allemaal op het trage chipje van die module, het werkt zeeeeer traag, dat doe je alleen maar als je geen andere opties hebt.
Pagina: 1 ... 212 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic