Tweak, en t-mobile hebben wat vrienden en collega's van mij, werkt helemaal prima! bij t-mobile moet je alleen even hun modem/router uit het raam gooien.ArcticWolf schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:54:
[...]
Heb je het topic van T-Mobile gezien? Ik wens je idd succes![]()
Ik heb zelf ook glasvezel besteld... keek al niet veel TV meer en vond voornamelijk de F1 meerwaarde hebben van Ziggo, maar hou Ziggo nog wel even aan voordat het echt werkt. Glasvezel providers zijn ook drama vaak.
Routing issues komen niet door een slecht modem/router... een provider met langdurige routing issues zou ik mijden als de pest.kneusteun schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:12:
[...]
Tweak, en t-mobile hebben wat vrienden en collega's van mij, werkt helemaal prima! bij t-mobile moet je alleen even hun modem/router uit het raam gooien.
En Tweak is hier niet beschikbaar.
Routing buiten het huis bedoel je?ArcticWolf schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:17:
[...]
Routing issues komen niet door een slecht modem/router... een provider met langdurige routing issues zou ik mijden als de pest.
En Tweak is hier niet beschikbaar.
Want de routing issues die men had waren opgelost met een eigen nieuw modem/router. Daarna ervaarden zij geen problemen meer.
Mooie ontwikkeling! Maar Ziggo…. Dat vergelijkingsplaatje…. Links is geen Full HD. Volgens mij is het nog minder dan SD.dinandus schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:15:
https://vodafoneziggo.nl/...liteit-te-zien-bij-ziggo/
Ziggo komt als eerste met de EK in UHD, wel via de Next. Het tweede 4K Test kanaal loopt al tijdje, is echter nog niet door ons te zien, c.q. te ontvangen.
Benieuwd wanneer de andere providers komen.
:strip_exif()/f/image/CtuFx6f6TYaeo15rqhmsN0fd.jpg?f=fotoalbum_large)
Om 4K te bekijken bij Ziggo heb je op dit moment een Next nodig nodig.
Maar is het technisch mogelijk om 4K te kijken met CI+?
Ik denk het niet omdat het via "internet" binnenkomt. Maar ik zou willen weten of de "ziggo go app" op een 4k tv ook voldoende is, dus ook via internet. Bandbreedte zal geen probleem zijn.ChiMan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:52:
Ze draaien de meerwaarde van het kabelnetwerk (DVB-C) zo langzaam maar zeker de nek om. Met IPTV kunnen ze moeilijk met glasvezel concurreren. De app levert geen Full HD, dus ik betwijfel of ze dit ooit in 4K gaan doorgeven. Het lijkt erop dat ze de duurdere abonnementen met de Next decoder willen verkopen. Ik ben benieuwd echt benieuwd hoe ze op de belangrijkste ontwikkelingen, het verdwijnen van F1 en de beperkte upload t.o.v. glas, gaan reageren.W1ck1e schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:01:
Ik denk het niet omdat het via "internet" binnenkomt. Maar ik zou willen weten of de "ziggo go app" op een 4k tv ook voldoende is, dus ook via internet. Bandbreedte zal geen probleem zijn.
Pas als mijn humax kapot is zou ik over willen stappen naar een next decoder, en dan alleen wanneer ik er niet extra voor moet gaan betalen (bijvoorbeeld omdat een hogere internet snelheid nodig ZOU zijn (wat ik niet geloof)). Zo nu en dan kan ik een 4K film bekijken en dan vind ik dat 2K echt voldoende goed is.rick77 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:08:
[...]
Ze draaien de meerwaarde van het kabelnetwerk (DVB-C) zo langzaam maar zeker de nek om. Met IPTV kunnen ze moeilijk met glasvezel concurreren. De app levert geen Full HD, dus ik betwijfel of ze dit ooit in 4K gaan doorgeven. Het lijkt erop dat ze de duurdere abonnementen met de Next decoder willen verkopen. Ik ben benieuwd echt benieuwd hoe ze op de belangrijkste ontwikkelingen, het verdwijnen van F1 en de beperkte upload t.o.v. glas, gaan reageren.
Tot voor kort nooit verdiept in het aanbod bij andere providers. Recentelijk even gekeken bij KPN, maar ik zie dat je daar altijd een 4K mediabox krijgt (welke passief gekoeld is). Ik ben benieuwd hoe lang Ziggo het vol houdt de Next box alleen bij het duurste tv abonnement aan te bieden. Ongetwijfeld zal KPN niet bij Ziggo achter blijven en straks ook mededelen dat het EK in 4K wordt doorgegeven, en misschien zelfs de Olympische Spelen.
Je hebt geen hoge internetsnelheid nodig. Je kunt via ‘zelf samenstellen’ kiezen voor start internet en max tv.W1ck1e schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:15:
[...]
Pas als mijn humax kapot is zou ik over willen stappen naar een next decoder, en dan alleen wanneer ik er niet extra voor moet gaan betalen (bijvoorbeeld omdat een hogere internet snelheid nodig ZOU zijn (wat ik niet geloof)). Zo nu en dan kan ik een 4K film bekijken en dan vind ik dat 2K echt voldoende goed is.
Hallo iedereen, ik heb een vraagje. Ik ben al jaren trouwe klant van ziggo, ik heb een alles in 1 start abbo. Zoals elk jaar gaan de prijzen omhoog. In de mail die ik kreeg zou dit gaan om €1,50 extra. Nu heb ik van iemand gehoord dat ziggo andere plannen heeft. Namelijk dat ziggo de abonnement prijs elke maand omhoog zou doen, een half jaar lang. Dus nu betaal ik €54,50, dat zou dan €56,00 worden en de maand daarna 57,50 enzovoorts. Maar omdat ik hierover niks terug kan vinden, vraag ik mij af wat hier van waar is. Is dit bij iemand bekend? Diegene die dit vertelde zei dat hij het van radar had gehoord.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Dat lijkt mij niet waar. Of "heeft het op facebook gestaan" ?MissShadows schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:21:
Hallo iedereen, ik heb een vraagje. Ik ben al jaren trouwe klant van ziggo, ik heb een alles in 1 start abbo. Zoals elk jaar gaan de prijzen omhoog. In de mail die ik kreeg zou dit gaan om €1,50 extra. Nu heb ik van iemand gehoord dat ziggo andere plannen heeft. Namelijk dat ziggo de abonnement prijs elke maand omhoog zou doen, een half jaar lang. Dus nu betaal ik €54,50, dat zou dan €56,00 worden en de maand daarna 57,50 enzovoorts. Maar omdat ik hierover niks terug kan vinden, vraag ik mij af wat hier van waar is. Is dit bij iemand bekend? Diegene die dit vertelde zei dat hij het van radar had gehoord.
Alvast bedankt.
Geloof hier maar niets vanMissShadows schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:21:
Alvast bedankt.
I intend to live forever. So far, so good.
Hij zei dat het bij radar was. Lijkt mij ook niet waar, want zoiets had ziggo dan zeker moeten melden aan de klanten, lijkt mij. En op Facebook is het ook niet te vinden.W1ck1e schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:23:
[...]
Dat lijkt mij niet waar. Of "heeft het op facebook gestaan" ?
[ Voor 6% gewijzigd door MissShadows op 21-05-2021 13:27 ]
Links is iets beter dan dat mijn Commodore 64 liet zien 35 jaar geleden.meesje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:26:
[...]
Mooie ontwikkeling! Maar Ziggo…. Dat vergelijkingsplaatje…. Links is geen Full HD. Volgens mij is het nog minder dan SD.
[Afbeelding]
Elect a clown, expect a circus.
Dat klopt (en weet ik ook) maar ik bedoelde eigenlijk een mogelijke smoes van ziggo dat het met mijn apparatuur niet zou kunnen (die 4K stream). Maar als ik kies voor Max TV dan ben ik ongeveer 8 euro meer kwijt per maand (want ik heb al Movies & Series XL). En dat heb ik er nog niet voor over.meesje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:20:
[...]
Je hebt geen hoge internetsnelheid nodig. Je kunt via ‘zelf samenstellen’ kiezen voor start internet en max tv.
Het is technisch mogelijk. Maar Ziggo biedt het niet aan...ChiMan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:52:
Sterker nog: Als ze het ongecodeerd aanbieden net als het HD signaal, heb je geen CI+ module nodig, Een 4K TV met DVB-C decoder is genoeg.
[ Voor 19% gewijzigd door Roetzen op 21-05-2021 13:47 ]
Hi allemaal,
Ik heb al een tijdje last van "onstabiele wifi". Mijn Speedtest is bijvoorbeeld nooit mooi stabiel met paar ms ping en netjes solid 300/30 mbit maar het schommelt nogal. Zelfs de ping is wel eens 15-20 ms en de down/up haalt soms wel de maximum, maar gaat dan vaak omlaag. Mijn wifi valt gemiddeld paar keer per dag voor paar seconden helemaal uit. Dit probleem heb ik in ieder geval op de beide laptops thuis.
Het gaat om een ConnectBox en ik zit op 4/5 meter daarvan in dezelfde ruimte op 5 GHz dus ik ga vanuit dat ik gewoon makkelijk paar ms moet kunnen halen met solid en stabiel 300/30 mbit. Als je dat verder weg zit in een andere ruimte, dan snap ik wel, maar zoiets moet gewoon kunnen toch?
Ziggo is bereid om een monteur langs te sturen om de AOP te controleren/meten, waar ik alleen bang voor ben is dat de AOP misschien gewoon helemaal in orde is, maar dat dit probleem mogelijk te maken heeft met de Puma6 chipset (zie ook nieuws: Ziggo moet van Geschillencommissie eind deze maand vrije modemkeuze a... en dan in de comments). De kans is dan aanwezig dat ik de kosten van de monteur zelf moet betalen.
Hebben jullie misschien tips of ideeën hoe ik dingen kan uitsluiten om zekerder te zijn dat het of aan de modem ligt of aan de AOP? Of hoe ik zoiets duidelijker richting Ziggo kan communiceren?
Ik heb al een tijdje last van "onstabiele wifi". Mijn Speedtest is bijvoorbeeld nooit mooi stabiel met paar ms ping en netjes solid 300/30 mbit maar het schommelt nogal. Zelfs de ping is wel eens 15-20 ms en de down/up haalt soms wel de maximum, maar gaat dan vaak omlaag. Mijn wifi valt gemiddeld paar keer per dag voor paar seconden helemaal uit. Dit probleem heb ik in ieder geval op de beide laptops thuis.
Het gaat om een ConnectBox en ik zit op 4/5 meter daarvan in dezelfde ruimte op 5 GHz dus ik ga vanuit dat ik gewoon makkelijk paar ms moet kunnen halen met solid en stabiel 300/30 mbit. Als je dat verder weg zit in een andere ruimte, dan snap ik wel, maar zoiets moet gewoon kunnen toch?
Ziggo is bereid om een monteur langs te sturen om de AOP te controleren/meten, waar ik alleen bang voor ben is dat de AOP misschien gewoon helemaal in orde is, maar dat dit probleem mogelijk te maken heeft met de Puma6 chipset (zie ook nieuws: Ziggo moet van Geschillencommissie eind deze maand vrije modemkeuze a... en dan in de comments). De kans is dan aanwezig dat ik de kosten van de monteur zelf moet betalen.
Hebben jullie misschien tips of ideeën hoe ik dingen kan uitsluiten om zekerder te zijn dat het of aan de modem ligt of aan de AOP? Of hoe ik zoiets duidelijker richting Ziggo kan communiceren?
Dat is niet waar. Ziggo sport en NPO1 worden/zijn 4K over DBV-C en geen internet streams. Dus ja, het kan technisch prima. Nee, werkt niet want Ziggo verkoopt je liever een Next abonnement.W1ck1e schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:01:
[...]
Ik denk het niet omdat het via "internet" binnenkomt. Maar ik zou willen weten of de "ziggo go app" op een 4k tv ook voldoende is, dus ook via internet. Bandbreedte zal geen probleem zijn.
Nog sterker.... de 4K kanalen lopen bij Ziggo inderdaad gewoon over DVB-C, in tegenstelling tot wat anderen hier beweren.Roetzen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:40:
[...]
Het is technisch mogelijk. Maar Ziggo biedt het niet aan...
Sterker nog: Als ze het ongecodeerd aanbieden net als het HD signaal, heb je geen CI+ module nodig, Een 4K TV met DVB-C decoder is genoeg.
Ze hebben er alleen bewust voor gekozen dit op een andere manier te coderen waardoor je met CI+ buiten spel wordt gezet, kunnen ze hun duurdere abonnement met Next blijven pushen.
Een lange tijd was Love Nature de enige 4K zender, maar daarbij heb je wel internet verbinding nodig.Yowzawood schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:02:
[...]
Nog sterker.... de 4K kanalen lopen bij Ziggo inderdaad gewoon over DVB-C, in tegenstelling tot wat anderen hier beweren.
Ze hebben er alleen bewust voor gekozen dit op een andere manier te coderen waardoor je met CI+ buiten spel wordt gezet, kunnen ze hun duurdere abonnement met Next blijven pushen.
Waarom ze daarvoor kiezen, is mij niet bekend. Wellicht een verschil tussen permanent aanbod (zender) en alleen een uitzending (wedstrijd/race)?
Als je alleen de door ziggo geleverde materialen gebruikt en geen andere apparaten aan de coax hebt hangen (bijv een tv of radio) dan sluit je e/e/a al uit.Treveo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:52:
Hi allemaal,
Op ziggoforum staat een mooi stukje over het uiltlezen van de docsis waardes op je modem. maar een gemakkelijkere test is natuurlijk om gewoon even bekabeld een laptop of pc aan te sluiten
https://ziggoforum.nl/top...s-3-1.93702/#post-1298228
meestal als het modem signaalproblemen heeft is er sprake van slecht afgeschermde bekabeling, of een verouderde splitter/aop.
De kabel die je bij je connectbox krijgt is een technetix (3 voudig afgeschermd).
Alles wat je later zelf hebt toegevoegd, kan mits niet afgeschermd/correct afgemonteerd storingen veroorzaken.
Een goede test is om alleen het modem in je AOP aan te sluiten en evt zelf toegevoegde splitters/kabels weg te laten. Dus alleen gebruiken wat je destijds van ziggo gehad hebt.
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
van https://www.ziggo.nl/4k#nodig begrijp ik toch dat je internet op je next box nodig hebt.jongetje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:02:
[...]
Dat is niet waar. Ziggo sport en NPO1 worden/zijn 4K over DBV-C en geen internet streams. Dus ja, het kan technisch prima. Nee, werkt niet want Ziggo verkoopt je liever een Next abonnement.
Ik bel ieder jaar even met Ziggo voor een verlenging van mijn abonnement. Gister ook gedaan en 90 euro korting gekregen; ik ga komende 9 maanden 43,50 betalen en daarna 53,50 dit voor Internet + TV. 75 down / 10 up. Ik maak nog steeds gebruik van een Humax hdd recorder en internet is snel zat. Thuis werk, Fortnite, Disney+, Netflix, alles gaat eroverheen en geen centje pijn. Kpn/adsl gaat hier tot max 40mbit en kosten zijn hoger als je wilt kunnen opnemen etc. Er wordt hier geen glasvezel aangeboden.
Voor zender Love Nature: jaW1ck1e schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:21:
[...]
van https://www.ziggo.nl/4k#nodig begrijp ik toch dat je internet op je next box nodig hebt.
Voor F1 race: nee
Deze week was ik overgestapt naar KPN glasvezel met overstap service. Vandaag een (standaard) sms van Ziggo of ik contact met ze op wilde nemen. Dat heb ik dus gedaan
Nu krijg ik 6 maanden € 35,- korting op Internet Complete met CI+ module.
Ga nu 6 maanden € 29,- betalen en daarna weer € 64,-
Prima deal en we hebben nooit gezeur hier (omgeving Barneveld), dus vind het geen probleem om bij Ziggo te blijven.
Ze zijn trouwens wel gieriger geworden t.o.v. vorig jaar, toen hoefde ik 9 maanden lang maar € 29,95 te betalen.
Nu krijg ik 6 maanden € 35,- korting op Internet Complete met CI+ module.
Prima deal en we hebben nooit gezeur hier (omgeving Barneveld), dus vind het geen probleem om bij Ziggo te blijven.
Ze zijn trouwens wel gieriger geworden t.o.v. vorig jaar, toen hoefde ik 9 maanden lang maar € 29,95 te betalen.
[ Voor 12% gewijzigd door Udrene op 21-05-2021 19:31 ]
Vanmiddag met de afdeling retentie, voor de jaarlijkse verlenging, gebeld. Aangeven dat ik ontevreden ben met de Mediabox XL... na de update (regelmatig foutcodes e.d.). Ze boden al snel de Next aan. Daarnaast heb ik aangeven dat ik de maandprijs te hoog vond (alles in een complete). Ik kon hoog of laag springen, maar er zat niet meer in dan 3 maanden 20€ korting, ook aangegeven dat mede Tweakers vandaag/gisteren een beter aanbod hebben gekregen, maar dat kon niet kloppen zeiden ze: "dit is echt de het beste aanbod... Die andere prijzen konden misschien tot gisteren, maar nu niet meer". Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en het gesprek beëindigd. Het aanbod hadden ze wel als notitie aan het gesprek toegevoegd voor als ik nog een keer bel...
Toch volgende week nog maar een keer proberen en hopen dat ze niet op de notitie terugvallen.
Toch volgende week nog maar een keer proberen en hopen dat ze niet op de notitie terugvallen.
Jou focus ligt op de media box die niet goed werkt en je kijkplezier niet gunstig stelden, als de next de oplossing is, en dat houdt een hoger abbo in voor 1 jaar, dan kan er wel wat meer korting gegeven worden dan 3 maand toch? Dat moet je vragen.(het staan nu in de notities)lennard92 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:38:
Vanmiddag met de afdeling retentie, voor de jaarlijkse verlenging, gebeld. Aangeven dat ik ontevreden ben met de Mediabox XL... na de update (regelmatig foutcodes e.d.). Ze boden al snel de Next aan. Daarnaast heb ik aangeven dat ik de maandprijs te hoog vond (alles in een complete). Ik kon hoog of laag springen, maar er zat niet meer in dan 3 maanden 20€ korting, ook aangegeven dat mede Tweakers vandaag/gisteren een beter aanbod hebben gekregen, maar dat kon niet kloppen zeiden ze: "dit is echt de het beste aanbod... Die andere prijzen konden misschien tot gisteren, maar nu niet meer". Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en het gesprek beëindigd. Het aanbod hadden ze wel als notitie aan het gesprek toegevoegd voor als ik nog een keer bel...
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Wat voor problemen heb je eigenlijk? Ik vind het enorm verbeterd na de update. Het werkt sneller en logischer, ik vind nu een prima ding.lennard92 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:38:
Als ik inlog bij facturen in mijn-ziggo op de site, dan zie ik deze meldingsdatum staan, rechts net boven de factuur lijst.
Er staat: Bijgewerkt op 25 mei 2021
Taalfoutje, of tijdfout, of bedoelen ze dat het dan weer bijgewerkt wordt.
Er staat: Bijgewerkt op 25 mei 2021
Taalfoutje, of tijdfout, of bedoelen ze dat het dan weer bijgewerkt wordt.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Hoe is het bekabeld?Treveo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:52:
Hi allemaal,
Ik had inderdaad de de Mediabox XL als heikel punt aangeven en ook dat de (standaard) prijs mij te hoog lag. Het abonnement zou wel gelijk blijven als ik de Next accepteerde.Mel33 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:42:
[...]
Jou focus ligt op de media box die niet goed werkt en je kijkplezier niet gunstig stelden, als de next de oplossing is, en dat houdt een hoger abbo in voor 1 jaar, dan kan er wel wat meer korting gegeven worden dan 3 maand toch? Dat moet je vragen.(het staan nu in de notities)
Het is gewoon balen dat ze zeggen dat het absoluut niet ("meer") kan, terwijl we allemaal weten hoe het gaat...
Had het ook al gelezen en als fervent basketball liefhebber een giga aderlating.ChiMan schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:09:
Naast F1 raakt Ziggo Sport ook de rechten voor NBA kwijt.
Bron: ad.nl
Uitkleden van het sportpakket en ook dit jaar mag je daar weer méér voor betalen.
Straks kun je alleen nog NPO kijken en is de rest niet meer aanwezig............ tegen een hogere abo prijs.......
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Weer iemand of je (binnenkort) ook zakelijk een internet only abonnement kan afsluiten?
Ziggo maakt ook overwegingen op commerciële basis. En ik vermoed dat basketbal weinig klanten trektsnah001 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Had het ook al gelezen en als fervent basketball liefhebber een giga aderlating.
Uitkleden van het sportpakket en ook dit jaar mag je daar weer méér voor betalen.
Straks kun je alleen nog NPO kijken en is de rest niet meer aanwezig............ tegen een hogere abo prijs.......
Ik kan me vergissen, maar dat kon altijd al? Je krijgt wel Kabel tv erbij, maar hoeft daar niet voor te betalen. Ik begreep dat Kabel tv een signaal is dat standaard meegeleverd wordt en ze niet kunnen uitschakelen.duderuud schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:30:
Weer iemand of je (binnenkort) ook zakelijk een internet only abonnement kan afsluiten?
Dat klopt maar het is inclusief Ziggo Go. Ik doel op die nieuwe optie bij particulieren zonder Ziggo Go, scheelt weer €6 per maand.grun93 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 06:46:
[...]
Ik kan me vergissen, maar dat kon altijd al? Je krijgt wel Kabel tv erbij, maar hoeft daar niet voor te betalen. Ik begreep dat Kabel tv een signaal is dat standaard meegeleverd wordt en ze niet kunnen uitschakelen.
Hier ook gebeld voor een jaarlijkse verlenging. Afgelopen jaren 6 maanden voor 30 euro aangeboden gekregen, maar krijg nu te horen dat 3 maanden 20 euro korting het maximale aanbod is. Heb ook geïnformeerd naar de vrije modem keuze, maar hier was nog niks over bekend.
Iemand een idee hoe ik aan een fatsoenlijke aanbieding kan komen? Heb nu gebeld met de afdeling waarbij je abonnement kunt opzeggen.
Iemand een idee hoe ik aan een fatsoenlijke aanbieding kan komen? Heb nu gebeld met de afdeling waarbij je abonnement kunt opzeggen.
Wat ik altijd doe is 1/2 concurrenten erbij pakken en berekenen hoeveel goedkoper het is als ik zou overstappen (vooral het 1e jaar). Dan weet je het verschil en kan je daarmee spelen. Vaak is dat toch al snel 150€ met een vergelijkbaar pakket qua snelheid/ontvangers etc. Dus 3x20€ is echt te weinig. Bel de opzeglijn en begin met 'ik wil graag blijven bij Ziggo want ben op zich tevreden, maar als ik overstap dan krijg ik 150€ korting, daar kan ik geen nee tegen zeggen. Dus ik moet helaas opzeggen tenzij er wellicht een mooi aanbod is vanuit Ziggo om mij als klant te houden...'. Laat ze dan maar komen.Jinx82 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:21:
Hier ook gebeld voor een jaarlijkse verlenging. Afgelopen jaren 6 maanden voor 30 euro aangeboden gekregen, maar krijg nu te horen dat 3 maanden 20 euro korting het maximale aanbod is. Heb ook geïnformeerd naar de vrije modem keuze, maar hier was nog niks over bekend.
^^ dit dus.
Of overstappen naar een ander met overstapservice. Dan nemen ze vanzelf contact met je op. De consequentie is dan wel dat je moet overstappen als je te weinig korting krijgt.
Zeg altijd dat het me niet uit maakt waar mijn internet vandaan komt, glasvezel of kabel, en dat met alle prijsstijgingen van iedereen elk jaar ik goed voor mezelf moet zorgen.
Of overstappen naar een ander met overstapservice. Dan nemen ze vanzelf contact met je op. De consequentie is dan wel dat je moet overstappen als je te weinig korting krijgt.
Zeg altijd dat het me niet uit maakt waar mijn internet vandaan komt, glasvezel of kabel, en dat met alle prijsstijgingen van iedereen elk jaar ik goed voor mezelf moet zorgen.
[ Voor 32% gewijzigd door Udrene op 24-05-2021 11:45 . Reden: Toevoeging ]
Ik sta op het punt over te stappen naar KPN, na serieus 15 jaar Ziggo. De kwaliteit en service vind ik prima, maar die continu verhoging van kosten. Elk jaar bel ook ik dat ik vertrek en krijg een leuke korting.
Maar zelfs met leuke korting is Ziggo veel duurder dan KPN, dus er zit niets anders op. Daarnaast wil ik het eens proberen met Internet Only van KPN en NL Ziet. Nog altijd voordeliger dan Ziggo. Als het niet bevalt, kom ik volgend jaar met hangende pootjes terug.
Maar zelfs met leuke korting is Ziggo veel duurder dan KPN, dus er zit niets anders op. Daarnaast wil ik het eens proberen met Internet Only van KPN en NL Ziet. Nog altijd voordeliger dan Ziggo. Als het niet bevalt, kom ik volgend jaar met hangende pootjes terug.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Gaat dat altijd goed? Zelf doe ik dat niet, stel je voor dat er iets mis gaat dan zit je zonder internet. Daarom zeg ik de vorige provider pas op als de nieuwe provider goed werkt. Nadeel is wel dat je dan een ruime maand dubbele kosten hebt.Udrene schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:43:
Of overstappen naar een ander met overstapservice. Dan nemen ze vanzelf contact met je op.
NLziet werkt echt prima. Ik ben na dit jaarcontract weg bij Ziggo, want glas is toch echt een stuk relaxter op veel fronten. Ga denk ik voor 1Gbps T-mobile met NLZiet, lijkt me een mooie combi. Dat in combinatie met een unlimited T-mobile sim en je krijgt ook nog eens dikke kortingen.THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:23:
Ik sta op het punt over te stappen naar KPN, na serieus 15 jaar Ziggo. De kwaliteit en service vind ik prima, maar die continu verhoging van kosten. Elk jaar bel ook ik dat ik vertrek en krijg een leuke korting.
Je kunt ook kijken naar een 1gb lijn van Tweak, maar wellicht wordt dat bij jou niet aangeboden. De komende tijd ga ik ook maar eens een maand NLziet uitproberen. Ik ben overigens benieuwd hoe NLziet anticipeert op de 4K ontwikkeling. Straks EK voetbal. Ongetwijfeld volgt de OS. Met sport begint het altijd.THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:23:
Je weet dat niet al het NLziet aanbod Full HD is?Lord_Dain schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:40:
[...]
NLziet werkt echt prima. Ik ben na dit jaarcontract weg bij Ziggo, want glas is toch echt een stuk relaxter op veel fronten. Ga denk ik voor 1Gbps T-mobile met NLZiet, lijkt me een mooie combi. Dat in combinatie met een unlimited T-mobile sim en je krijgt ook nog eens dikke kortingen.
Klopt. hebben hier in huis ook nog een 1080p en 720p TVmeesje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:18:
[...]
Je weet dat niet al het NLziet aanbod Full HD is?
Dus het is wel afhankelijk van iemands 'behoeften' op het gebied van TV kijken.
Live TV, Hoofdzenders - 1080p, 50fps, 5,5-7,5Mbit/s: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, RTL8, Veronica/Disney, Net5, RTLZ, SBS9 en InsightTV. - full HD kwaliteit.meesje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:18:
Je weet dat niet al het NLziet aanbod Full HD is?
Live TV, Themakanalen - 720p, 25fps, 3,5Mbit/s: TV538, RTL Crime, RTL Lounge, RTL Telekids, NPO1 Extra, NPO2 Extra, NPO Zappelin extra, NPO Nieuws, NPO politiek - let op, sommige van deze kanalen zijn bij de traditionele aanbieders in SD kwaliteit en niet in HD ready zoals bij NLZIET (720p).
Live TV, Regionale zenders - 720p, 25fps, 3,5Mbit/s: Omroep Friesland, RTV Noord, RTV Drenthe, RTV Oost, Omroep Gelderland, Omroep Flevoland, NH Media, RTV Utrecht, TV west, RTV Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Brabant, Limburg, AT5. let op, sommige van deze kanalen zijn bij de traditionele aanbieders in SD kwaliteit en niet in HD ready zoals bij NLZIET (720p).
De kwaliteit van de zenders hierboven geldt voor Live TV, begin gemist en replay tv. Voor ondemand is het 720p of 1080p met 25fps en 3,5 mbit/s. Op mobiel is het altijd 720p en 25 fps. Op Android tv, Apple TV en cromecast en AirPlay geldt de hogere kwaliteit.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit niet indrukwekkend. Het nieuwe kijken is ondemand en juist op dat vlak is het (RTL) aanbod HDready. Natuurlijk is het acceptabel, ik kijk ook wel eens via de Ziggo Go TV app (ook 720p). Voor af en toe is dit best.THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:00:
[...]
Live TV, Hoofdzenders - 1080p, 50fps, 5,5-7,5Mbit/s: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, RTL8, Veronica/Disney, Net5, RTLZ, SBS9 en InsightTV. - full HD kwaliteit.
Live TV, Themakanalen - 720p, 25fps, 3,5Mbit/s: TV538, RTL Crime, RTL Lounge, RTL Telekids, NPO1 Extra, NPO2 Extra, NPO Zappelin extra, NPO Nieuws, NPO politiek - let op, sommige van deze kanalen zijn bij de traditionele aanbieders in SD kwaliteit en niet in HD ready zoals bij NLZIET (720p).
Live TV, Regionale zenders - 720p, 25fps, 3,5Mbit/s: Omroep Friesland, RTV Noord, RTV Drenthe, RTV Oost, Omroep Gelderland, Omroep Flevoland, NH Media, RTV Utrecht, TV west, RTV Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Brabant, Limburg, AT5. let op, sommige van deze kanalen zijn bij de traditionele aanbieders in SD kwaliteit en niet in HD ready zoals bij NLZIET (720p).
De kwaliteit van de zenders hierboven geldt voor Live TV, begin gemist en replay tv. Voor ondemand is het 720p of 1080p met 25fps en 3,5 mbit/s. Op mobiel is het altijd 720p en 25 fps. Op Android tv, Apple TV en cromecast en AirPlay geldt de hogere kwaliteit.
De komende periode ga ik wel NLziet uitproberen. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van sportuitzendingen.
Niet indrukwekkend? Kabeltelevisie van Ziggo kost al €18 per maand. Wil je HD zenders, dan ben je €28 per maand kwijt.meesje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:08:
[...]
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit niet indrukwekkend. Het nieuwe kijken is ondemand en juist op dat vlak is het (RTL) aanbod HDready. Natuurlijk is het acceptabel, ik kijk ook wel eens via de Ziggo Go TV app (ook 720p). Voor af en toe is dit best.
De komende periode ga ik wel NLziet uitproberen. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van sportuitzendingen.
Ik weet niet of we on-topic blijven, maar het gaat mij eigenlijk alleen over NPO en RTL 4. Verder kijken we zelden lineair. Als dat Full HD is, vind ik het best. Vandaag even vergelijken met live tv via Ziggo en het is echt prima. De aankomende week even kijken via NLZiet hoe de ervaringen verder zijn.meesje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:08:
[...]
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit niet indrukwekkend. Het nieuwe kijken is ondemand en juist op dat vlak is het (RTL) aanbod HDready. Natuurlijk is het acceptabel, ik kijk ook wel eens via de Ziggo Go TV app (ook 720p). Voor af en toe is dit best.
Je hebt 14 dagen de mogelijkheid om te annuleren. Dus als je na 10 dagen nog niet gebeld ben, dan kan je gewoon de overstap annuleren.grun93 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:39:
[...]
Gaat dat altijd goed? Zelf doe ik dat niet, stel je voor dat er iets mis gaat dan zit je zonder internet. Daarom zeg ik de vorige provider pas op als de nieuwe provider goed werkt. Nadeel is wel dat je dan een ruime maand dubbele kosten hebt.
Uit eigen ervaring, ze bellen je altijd binnen 3 dagen. Het is best een belangrijke afdeling.
Het is net als met je mobiele abonnement: je huidige aansluiting wordt pas opgezegd door je nieuwe provider als de nieuwe lijn aangesloten is. Heb het nog niet meegemaakt, meestal blijf ik met een leuke kortinggrun93 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:39:
[...]
Gaat dat altijd goed? Zelf doe ik dat niet, stel je voor dat er iets mis gaat dan zit je zonder internet. Daarom zeg ik de vorige provider pas op als de nieuwe provider goed werkt. Nadeel is wel dat je dan een ruime maand dubbele kosten hebt.
Mijn Arris modem heeft gisteren een nieuwe firmware gekregen, versie 9.1.2103.102. Zoals gebruikelijk is het (nog) niet bekend wat er veranderd is
Hopelijk begrijp je ook wel dat ik het gaat over de beeldkwaliteit (resolutie, bitrate) welke ik niet indrukwekkend vind. Op papier dan. De praktijk zal de komende periode uitwijzen.GioStyle schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:28:
[...]
Niet indrukwekkend? Kabeltelevisie van Ziggo kost al €18 per maand. Wil je HD zenders, dan ben je €28 per maand kwijt.
Ik wil het komende periode ook uit gaan proberen. Zelf vind ik het wel fijn om regelmatig naar sport te kijken. Dan zit ik de komende maanden wel goed.THE_BASE schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:36:
[...]
Ik weet niet of we on-topic blijven, maar het gaat mij eigenlijk alleen over NPO en RTL 4. Verder kijken we zelden lineair. Als dat Full HD is, vind ik het best. Vandaag even vergelijken met live tv via Ziggo en het is echt prima. De aankomende week even kijken via NLZiet hoe de ervaringen verder zijn.
RTL ondemand is geen fullhd, maar daar had je een andere oplossing voor.
Verwijderd
wij hier gaan waarschijnlijk ook overstappen weg van ziggo f1 verdwijnt toch al.. als de korting is afgelopen betalen we 77eur naar 45eur kan zijn..van tmobile via KPN.. als het dan niet werkt nja dan pech dan eventjes de hotspot aanzetten met 8gb perdag dus dat moet wel goed komen
en dan apart f1tv kopen via F1 zelf
Als je kinderen hebt zou ik even Youtube blokkeren, anders verdwijnt die 8GB als sneeuw voor de zon.
Het grappige is dat Ziggo conform regels opgesteld door de vereniging Coin geen actieve acquisitie mag doen in opvolging van berichten van de overstapservice. Bellen voor klantbehoud na opzegging en een speciaal aanbod doen mag niet.Udrene schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:43:
^^ dit dus.
Betreft het zonder internet komen te zitten. Als jet goed is kan dat niet bij de overstapservice. De nieuwe provider stuurt pas de daadwerkelijke opzegging naar Ziggo als de overstap compleet is en de diensten opgeleverd zijn.grun93 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:39:
[...]
Dat doet Ziggo ook niet actief. Ze sturen een SMS met de vraag om contact op te nemen. Daarmee ligt het initiatief bij de klant.... (of dit netjes is, is een 2e).Quas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:21:
[...]
Het grappige is dat Ziggo conform regels opgesteld door de vereniging Coin geen actieve acquisitie mag doen in opvolging van berichten van de overstapservice. Bellen voor klantbehoud na opzegging en een speciaal aanbod doen mag niet.
Dat lijkt me sterk, hoe doen ze dat dan met nummerportatie?[...]
De nieuwe provider stuurt pas de daadwerkelijke opzegging naar Ziggo als de overstap compleet is en de diensten opgeleverd zijn.
Dat is de theorie, lijkt mij. "tja, volgens onze logs is alles opgeleverd en werkt de verbinding. Daarom hebben we uw oude provider voor u opgezegt. Mocht u problemen hebben met uw nieuwe verbinding, dan ligt dat niet aan ons. Heeft u uw PC al eens opnieuw opgestart? Tja, we kunnen wel een monteur sturen, die kan... ehm... over drie weken bij u zijn. Nee, ik kan u niet vertellen hoe laat."Quas schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:21:
Betreft het zonder internet komen te zitten. Als jet goed is kan dat niet bij de overstapservice. De nieuwe provider stuurt pas de daadwerkelijke opzegging naar Ziggo als de overstap compleet is en de diensten opgeleverd zijn.
Of het andere scenario: "we hebben uw oude provider opgezegt, echt waar! Beweren zij van niet en zit u nu al twee maanden met dubbele kosten? Die kunt u dan misschien op uw oude provider verhalen..."
Misschien dat ik hier te pessimistisch in ben, maar als ik zo iets als dit in eigen hand kan houden, dan doe ik dat. Dan WEET ik dat de verbinding werkt voor de oude opgezegt wordt. En dan WEET ik dat de opzegging verstuurd is.
Het verschilt misschien per provider, ik kan niet voor iedereen spreken. Bij ons (kleine glasvezel provider) doen we volgensmij goed en als er iets mis gaat met de overstap service dan bellen we met de overstapservice van de oude provider en lossen we het op. In alle gevallen is dat goed gekomenvanaalten schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:50:
[...]
Dat is de theorie, lijkt mij. "tja, volgens onze logs is alles opgeleverd en werkt de verbinding. Daarom hebben we uw oude provider voor u opgezegt. Mocht u problemen hebben met uw nieuwe verbinding, dan ligt dat niet aan ons. Heeft u uw PC al eens opnieuw opgestart? Tja, we kunnen wel een monteur sturen, die kan... ehm... over drie weken bij u zijn. Nee, ik kan u niet vertellen hoe laat."
Of het andere scenario: "we hebben uw oude provider opgezegt, echt waar! Beweren zij van niet en zit u nu al twee maanden met dubbele kosten? Die kunt u dan misschien op uw oude provider verhalen..."
Misschien dat ik hier te pessimistisch in ben, maar als ik zo iets als dit in eigen hand kan houden, dan doe ik dat. Dan WEET ik dat de verbinding werkt voor de oude opgezegt wordt. En dan WEET ik dat de opzegging verstuurd is.
Bwahaha, ja als ik zo hier en daar de horror verhalen lees, kan het best gebeuren en kan het weken duren voor die monteur een keer komt opdagen. Daarom kies ik altijd voor overlap. Dat kan in ons geval prima, want 3 opties. Nu dus een jaartje Ziggo (kom van XS4all af) en begin volgend jaar T-Mobile of een andere tegen die tijd interessante optie aanvragen, pas als dat opgeleverd is en werkt, zeg ik Ziggo op.vanaalten schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:50:
[...]
Dat is de theorie, lijkt mij. "tja, volgens onze logs is alles opgeleverd en werkt de verbinding. Daarom hebben we uw oude provider voor u opgezegt. Mocht u problemen hebben met uw nieuwe verbinding, dan ligt dat niet aan ons. Heeft u uw PC al eens opnieuw opgestart? Tja, we kunnen wel een monteur sturen, die kan... ehm... over drie weken bij u zijn. Nee, ik kan u niet vertellen hoe laat."
Liever 1 maandje dubbel betalen dan 2 weken zonder Internet.
De korting geldt vaak voor 6 maanden van de 12, je zult de overige 6 maanden ook nog klant moeten blijven bij Ziggo, contractueel.Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:58:
wij hier gaan waarschijnlijk ook overstappen weg van ziggo f1 verdwijnt toch al.. als de korting is afgelopen betalen we 77eur naar 45eur kan zijn..van tmobile via KPN.. als het dan niet werkt nja dan pech dan eventjes de hotspot aanzetten met 8gb perdag dus dat moet wel goed komen
Herkenbare aanpak, nu ben ik al ruim 11 jaar Ziggo klant. Nu F1 wegvalt, en Hollandsnieuwe de verjaardag bundel van 10G heeft geïntroduceerd. Vervalt voor mij de noodzaak om 100% aan Ziggo te blijven hangen. Die ene Gigabyte data extra wordt nu gecompenseerd binnen de standaard bundel van 10G (maak ik niet op). En F1 keek ik graag, blijf er niet voor thuis, maar kijk het graag.Lord_Dain schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:35:
[...]
Bwahaha, ja als ik zo hier en daar de horror verhalen lees, kan het best gebeuren en kan het weken duren voor die monteur een keer komt opdagen. Daarom kies ik altijd voor overlap. Dat kan in ons geval prima, want 3 opties. Nu dus een jaartje Ziggo (kom van XS4all af) en begin volgend jaar T-Mobile of een andere tegen die tijd interessante optie aanvragen, pas als dat opgeleverd is en werkt, zeg ik Ziggo op.
Liever 1 maandje dubbel betalen dan 2 weken zonder Internet.
De NEXT geeft met de videoland app 4Mbit stream ipv 8Mbit via native Samsung / Chromecast. Ik merk duidelijk verschil dat Videoland op de NEXT slechter zichtbaar is in donkere scenes. Ik zal het tzt nog eens testen voor NetFlix en Prime.
Als je dat wegstreept, en in ogenschouw neemt dat ik op dit moment in een wijksegment zit wat tijdens thuiswerkdagen qua upload volloopt. Zou ik rationeel al iets verder moeten zijn in mijn besluitvorming.
Ik wil alleen niet naar IPTV toe, teveel afhankelijkheden en noodzaak tot provider modems voor 100% garantie. Geneuzel met IGMP/MultiCast, alhoewel Tmobile haar TV stream unicast lijkt?
Blijf nog wel even wachten tot hier echt glas ligt, 2 jaar, dan nog eens een grondige toetsing doen. En eens kijken hoe ze inspelen op dat volle coax segment, met die 1,5 euro extra voor "netwerkverbeteringen" heb ik daar hoge verwachtingen van

Verwijderd
Daarna gaan we weg jastormfly schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:54:
[...]
De korting geldt vaak voor 6 maanden van de 12, je zult de overige 6 maanden ook nog klant moeten blijven bij Ziggo, contractueel.
Ik ga wel weg voorlopig, heb glasvezel aangevraagd... De F1 en de Next box waren wel de reden dat ik bij Ziggo bleef (300/30Mbit is voor mij ruim voldoende), maar nu de F1 wegvalt kan ik beter overstappen op glasvezel met een basis TV abonnement en een los F1TV Pro abonnement. Zal de Next box wel gaan missen, maar zoveel TV keek ik toch al niet meer en een externe schijf om op te nemen is ook nog een optie.stormfly schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:03:
[...]
Herkenbare aanpak, nu ben ik al ruim 11 jaar Ziggo klant. Nu F1 wegvalt, en Hollandsnieuwe de verjaardag bundel van 10G heeft geïntroduceerd. Vervalt voor mij de noodzaak om 100% aan Ziggo te blijven hangen. Die ene Gigabyte data extra wordt nu gecompenseerd binnen de standaard bundel van 10G (maak ik niet op). En F1 keek ik graag, blijf er niet voor thuis, maar kijk het graag.
De NEXT geeft met de videoland app 4Mbit stream ipv 8Mbit via native Samsung / Chromecast. Ik merk duidelijk verschil dat Videoland op de NEXT slechter zichtbaar is in donkere scenes. Ik zal het tzt nog eens testen voor NetFlix en Prime.
Als je dat wegstreept, en in ogenschouw neemt dat ik op dit moment in een wijksegment zit wat tijdens thuiswerkdagen qua upload volloopt. Zou ik rationeel al iets verder moeten zijn in mijn besluitvorming.
Ik wil alleen niet naar IPTV toe, teveel afhankelijkheden en noodzaak tot provider modems voor 100% garantie. Geneuzel met IGMP/MultiCast, alhoewel Tmobile haar TV stream unicast lijkt?
Blijf nog wel even wachten tot hier echt glas ligt, 2 jaar, dan nog eens een grondige toetsing doen. En eens kijken hoe ze inspelen op dat volle coax segment, met die 1,5 euro extra voor "netwerkverbeteringen" heb ik daar hoge verwachtingen van![]()
Ga dan naar glas met NL-Ziet ipv een basis TV abbo. NL-Ziet werkt velen malen beter dan Canal Digitaal met IPTV. Bovendien heb je niets nodig om op te nemen; je kunt tot een jaar terugkijken bij NL-Ziet en dan ook nog zonder reclame.ArcticWolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:11:
[...]
Ik ga wel weg voorlopig, heb glasvezel aangevraagd... De F1 en de Next box waren wel de reden dat ik bij Ziggo bleef (300/30Mbit is voor mij ruim voldoende), maar nu de F1 wegvalt kan ik beter overstappen op glasvezel met een basis TV abonnement en een los F1TV Pro abonnement. Zal de Next box wel gaan missen, maar zoveel TV keek ik toch al niet meer en een externe schijf om op te nemen is ook nog een optie.
Arriving Somewhere but not here....
Ik heb geen Canal Digitaal genomenJoop_Klepzeiker schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Ga dan naar glas met NL-Ziet ipv een basis TV abbo. NL-Ziet werkt velen malen beter dan Canal Digitaal met IPTV. Bovendien heb je niets nodig om op te nemen; je kunt tot een jaar terugkijken bij NL-Ziet en dan ook nog zonder reclame.Waarschijnlijk is het ook nog goedkoper: 7.95 p/m
Welke is dit dan?ArcticWolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Ik heb geen Canal Digitaal genomenen deze was 4,95 per maand (via CI+ module).
Want CI+ module betekent coax en dus IGMP/VLAN en managed switch etc bij glasvezel?
Arriving Somewhere but not here....
Oehoe en jij hebt zo mooi leeg schoon coax segment toch? Ik begrijp je keuze, ik en mijn vrouw zouden prima met een simpele TV optie af kunnen voor die paar items die je per week bekijkt. Bijvoorbeeld NLZiet, maar de leeftijd van het hele gezin laat dat nog niet toe. Die kunnen lezen en schrijven met de NEXT, en wat ook veel gebruikt wordt is het terugkijken van educatieve programma's via de Ziggo app op de iPad. Terwijl ik dit tik besef ik dat ze dat ook via NLZiet App kunnen.ArcticWolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:11:
[...]
Ik ga wel weg voorlopig, heb glasvezel aangevraagd... De F1 en de Next box waren wel de reden dat ik bij Ziggo bleef (300/30Mbit is voor mij ruim voldoende), maar nu de F1 wegvalt kan ik beter overstappen op glasvezel met een basis TV abonnement en een los F1TV Pro abonnement. Zal de Next box wel gaan missen, maar zoveel TV keek ik toch al niet meer en een externe schijf om op te nemen is ook nog een optie.
Mijn Budget 100/30 lijn xDSL draait super, super goed. Native KPNnetwerk, en een uniek eigen draadje tot in de wijkkast zonder deelfactor zoals een coaxnet wel heeft. 25 euro per maand...stel dat je daar nu eens 7,95 bij op zou tellen voor NLZiet.
- 32.95e budget met NLZiet
- 39e budget met TV van KPN (STB)
- 70e via Ziggo complete 300/30 en NEXT
Wij kijken bijna geen lineaire TV, maar zoals gezegd, de kids wel. Ik moet het denk ik nog even uitzitten tot er glas komt.
Eigenlijk hoop ik stilletjes dat Ziggo in gaat spelen op de markt, zich flexibeler opstelt:
- NEXT als los product aanbieden voor glas klanten
- Databundel (quadplay) kortingen vergroten, zodat er binding blijft tussen vodafone en Ziggo. Het is nu net te mager om echt te binden.
- Upload aanpassen, najaar schijnt er ruimte te komen door afschakelen analoge radio. Net als Delta naar 50MBit voor het Complete pakket zou tof zijn. Voorkeur 100MBit up
- Denk ook aan het optimaliseren van de klantenservice, dat is zo'n enorme chaos. Zeker telefonisch ga je vaker van de regen in de drup.
- Het inzetten van databundels als je per ongeluk afgesloten wordt door een administratieve fout.
Hoe denken jullie daarover?
Welke provider is "deze"?ArcticWolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Ik heb geen Canal Digitaal genomenen deze was 4,95 per maand (via CI+ module).
@Joop_Klepzeiker @stormfly
Ik heb hier Jonaz, I know beetje een gok, daarom wacht ik even met opzeggen van Ziggo.
Maar voor internet en een basis TV abonnement betaal je 44,90 euro/maand samen en dan nog F1TV Pro (65 euro/jaar) kom je uit op 50 euro/maand vs 70 euro/maand...
Ik heb hier Jonaz, I know beetje een gok, daarom wacht ik even met opzeggen van Ziggo.
Maar voor internet en een basis TV abonnement betaal je 44,90 euro/maand samen en dan nog F1TV Pro (65 euro/jaar) kom je uit op 50 euro/maand vs 70 euro/maand...
Waar neemt Jonaz TV af? Er zitten veel aanbieders toch op Canal Digital qua TV, hoeft niet slecht te zijn. Maar je leest wel dat het niet altijd goed isArcticWolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:23:
@Joop_Klepzeiker @stormfly
Ik ben erg benieuwd of F1TV PRO blijft bestaan, als die Nordics club echt alle rechten opgekocht heeft. Gaat daar mogelijk ook de stekker uit, 30miljoen moet je op e.a manier terugverdienen.
Ziggo moet inderdaad een hoop veranderen.
Het is toch te gek voor woorden dat Ziggo 4K zenders op de kabel doorgeeft maar vervolgens niet mogelijk maakt deze te zien met een CI+ module en smartcard en dan ook nog maar 1 Mediabox Next toestaat per gezin.
Dat is gewoon klantje pesten!
Het is toch te gek voor woorden dat Ziggo 4K zenders op de kabel doorgeeft maar vervolgens niet mogelijk maakt deze te zien met een CI+ module en smartcard en dan ook nog maar 1 Mediabox Next toestaat per gezin.
Niemand die bij VF werkt die wat friends & family codes kan maken ?lennard92 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:38:
ik was al klant maar je kon het toch activeren om 9 maanden korting te krijgen
Weet ik niet, heb het idee dat ze het bij Ziggo afnemen als ik de TV instellingen op de website zie en als het niet goed werkt zal ik iets anders moeten verzinnen. Enige wat ik mis is Discovery channel, maar dat is op te lossen door Discovery plus te nemen (kan ik eindelijk Heartbreak Island kijkenstormfly schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:48:
[...]
Waar neemt Jonaz TV af? Er zitten veel aanbieders toch op Canal Digital qua TV, hoeft niet slecht te zijn. Maar je leest wel dat het niet altijd goed is![]()
Ik ben erg benieuwd of F1TV PRO blijft bestaan, als die Nordics club echt alle rechten opgekocht heeft. Gaat daar mogelijk ook de stekker uit, 30miljoen moet je op e.a manier terugverdienen.
Hier staat dat F1TV Pro gewoon blijft bestaan:
nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland
Wat ik persoonlijk wel krom zou vinden als ik de rechten voor 30 miljoen zou kopen

https://viaplay.se/package_sport
Die kan je toch zelf aanmaken?alki schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:07:
[...]
Niemand die bij VF werkt die wat friends & family codes kan maken ?
ik was al klant maar je kon het toch activeren om 9 maanden korting te krijgen
Doe ik ook altijd, hoef je volgens mij geen medewerker voor te zijn.
Net ook even ziggo gebeld n.a.v. de jaarlijkse verhoging.
Zonder al te veel zeuren 6 maand voor 29,95 gekregen ipv 65 euro.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik denk dat ze mij kwijt willen, ze bieden voor Internet & TV 53,50 euro per maand, de eerste 3 maanden 20 euro korting. Ik moest er bijna om lachen, ook geen zin om terug te bellen. Lekker naar KPN dus.IkWilbert schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:25:
Net ook even ziggo gebeld n.a.v. de jaarlijkse verhoging.
Niet dat ik het goed praat, maar destijds bij de overgang naar HD moest je bij Ziggo ook meer betalen. Nu zie je dezelfde ontwikkeling. Als ik me niet vergis, zaten die zenders ook nog helemaal achteraan. Het heeft even geduurd voordat ze hun plek hadden veroverd.dolopfriet schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:56:
Ziggo moet inderdaad een hoop veranderen.
KPN heeft daar nog een handje van, 4K kost meer. Ziggo is al zo duur, die hebben in het in de prijs opgenomen ;-)meesje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:14:
[...]
Niet dat ik het goed praat, maar destijds bij de overgang naar HD moest je bij Ziggo ook meer betalen. Nu zie je dezelfde ontwikkeling. Als ik me niet vergis, zaten die zenders ook nog helemaal achteraan. Het heeft even geduurd voordat ze hun plek hadden veroverd.
Verder bevestigt de Formule 1 dat het Scandinavische bedrijf Nordic Entertainment Group een driejarige overeenkomst heeft getekend voor de uitzending van de wedstrijden. Dat betekent volgens de organisatie achter de races dat vanaf 2022 in Nederland de Formule 1-weekenden exclusief op de 'Viaplay-streamingdienst' zijn te bekijken.ArcticWolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:10:
[...]
Weet ik niet, heb het idee dat ze het bij Ziggo afnemen als ik de TV instellingen op de website zie en als het niet goed werkt zal ik iets anders moeten verzinnen. Enige wat ik mis is Discovery channel, maar dat is op te lossen door Discovery plus te nemen (kan ik eindelijk Heartbreak Island kijken)
Hier staat dat F1TV Pro gewoon blijft bestaan:
nieuws: F1 TV Pro-streamingdienst blijft na 2021 beschikbaar in Nederland
Wat ik persoonlijk wel krom zou vinden als ik de rechten voor 30 miljoen zou kopenmaar als ze hetzelfde vragen als in Zweden dan gok ik sowieso op een heel kort bestaan (45 euro per maand
).
https://viaplay.se/package_sport
F1TV Pro zal blijven bestaan, maar niet voor het "prijsje" wat Ziggo er voor rekende. Zoals je zelf al aangeeft rekenen ze voor Zweden hele andere bedragen. Hollanders zijn prima supporters, zolang het maar niets of weinig kost
Ik voorzie een verandering van het F1 landschap, alles via NEG om de 30miljoen terug te halen in 3 jaar. Dat F1TV Pro de stream ook mag aanbieden als commerciële partij onder NEG, geloof ik. Alleen niet voor de huidige prijzen.
Bij fZiggo was dat "vroeger" niet het geval. Met het standaard TV pakket, en verder helemaal niets anders, had je met een geactiveerde Irdeto smartcard alle basiszenders in Full HD, voor €18.70 (zag ik op een oud facturenoverzicht van schoonmoeder). Dat abonnement heeft ze tot eind 2019 nog aangehouden, daarna verhuist en geen Ziggo meer.meesje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:14:
[...]
Niet dat ik het goed praat, maar destijds bij de overgang naar HD moest je bij Ziggo ook meer betalen. Nu zie je dezelfde ontwikkeling. Als ik me niet vergis, zaten die zenders ook nog helemaal achteraan. Het heeft even geduurd voordat ze hun plek hadden veroverd.
Testing, one, two ...
Soms vergeet ik het fUPC/fZiggo onderscheid. Ik kom uit het eerste en daardoor al jaren gewend aan de huidige dienstverlening. Daardoor begrijp ik ook menig verbolgen reactie.hardware-lover schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:25:
[...]
Bij fZiggo was dat "vroeger" niet het geval. Met het standaard TV pakket, en verder helemaal niets anders, had je met een geactiveerde Irdeto smartcard alle basiszenders in Full HD, voor €18.70 (zag ik op een oud facturenoverzicht van schoonmoeder). Dat abonnement heeft ze tot eind 2019 nog aangehouden, daarna verhuist en geen Ziggo meer.
Bij Ziggo krijg je het erbij als Sport Totaal erbij neemt (wat weer gratis icm Vodafone wordt aangeboden), maar de losse prijs zonder Ziggo is 65 euro/jaar:stormfly schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Verder bevestigt de Formule 1 dat het Scandinavische bedrijf Nordic Entertainment Group een driejarige overeenkomst heeft getekend voor de uitzending van de wedstrijden. Dat betekent volgens de organisatie achter de races dat vanaf 2022 in Nederland de Formule 1-weekenden exclusief op de 'Viaplay-streamingdienst' zijn te bekijken.
F1TV Pro zal blijven bestaan, maar niet voor het "prijsje" wat Ziggo er voor rekende. Zoals je zelf al aangeeft rekenen ze voor Zweden hele andere bedragen. Hollanders zijn prima supporters, zolang het maar niets of weinig kost![]()
Ik voorzie een verandering van het F1 landschap, alles via NEG om de 30miljoen terug te halen in 3 jaar. Dat F1TV Pro de stream ook mag aanbieden als commerciële partij onder NEG, geloof ik. Alleen niet voor de huidige prijzen.

Nu nog wel omdat de rechten bij Ziggo liggen. Reken er maar niet op dat dit vanaf 2022 nog steeds het geval zal zijn.ArcticWolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:41:
[...]
Bij Ziggo krijg je het erbij als Sport Totaal erbij neemt (wat weer gratis icm Vodafone wordt aangeboden)
[...]
Lijkt me logisch.jongetje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:46:
[...]
Nu nog wel omdat de rechten bij Ziggo liggen. Reken er maar niet op dat dit vanaf 2022 nog steeds het geval zal zijn.
Maar de vraag is volgens mij meer of dat abbo voor €65 per jaar er volgend jaar nog is (dat is namelijk niet aan Ziggo gelinked), wat volgens het eerder gelinkte persbericht het geval is. Want dat is voor zover het er nu op lijkt de enige "betaalbare" optie om F1 te blijven volgen.
[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 25-05-2021 16:47 ]
Alles kan stuk.
Afwachten maar, er valt nog niks over te zeggen. Het zal wel iets duurder worden maar niet in die mate als in Zweden. De koopkracht daar is veel groter, net als in Noorwegen. Je kunt het niet 1:1 vergelijken.stormfly schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:23:
F1TV Pro zal blijven bestaan, maar niet voor het "prijsje" wat Ziggo er voor rekende. Zoals je zelf al aangeeft rekenen ze voor Zweden hele andere bedragen.
Nog een keer gebeld, maar ze kunnen op de Internet Only's geen korting geven, dus willen ze me 9 maanden 10 euro korting geven op het huidige abonnement. Dat is 90 euro per jaar. Bij KPN krijg ik minimaal 290 euro. De keuze is makkelijk.THE_BASE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:28:
[...]
Ik denk dat ze mij kwijt willen, ze bieden voor Internet & TV 53,50 euro per maand, de eerste 3 maanden 20 euro korting. Ik moest er bijna om lachen, ook geen zin om terug te bellen. Lekker naar KPN dus.
Wel erg jammer, was best tevreden met Ziggo, zelden klachten gehad, maar helaas. Ze prijzen zich nu uit de markt.
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw gebeld. Dit keer aangeven dat ik vorige keer niet akkoord kon gaan met de prijs en dat Kpn een hogere korting hanteert. Na even in de wacht te staan, konden zij mij 9 maanden €20,- korting (+Next) aanbieden.lennard92 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:38:
Het kan dus wel! 🙂
Bij welk abonnement? Complete? Dan weet ik waar ik in ieder geval vanuit kan gaan.lennard92 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:12:
[...]
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw gebeld. Dit keer aangeven dat ik vorige keer niet akkoord kon gaan met de prijs en dat Kpn een hogere korting hanteert. Na even in de wacht te staan, konden zij mij 9 maanden €20,- korting (+Next) aanbieden.
Het kan dus wel! 🙂
Yes, klopt. Internet Complete en TV Complete (69€) wordt hierna Internet Complete en TV Complete Next voor dezelfde prijs (- de korting korting natuurlijk)meesje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:14:
[...]
Bij welk abonnement? Complete? Dan weet ik waar ik in ieder geval vanuit kan gaan.
Thanks! Ik heb al Complete Next. Dan gaan we er weer een keer een belletje aan wagen.lennard92 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:32:
[...]
Yes, klopt. Internet Complete en TV Complete (69€) wordt hierna Internet Complete en TV Complete Next voor dezelfde prijs (- de korting korting natuurlijk)
In principe bevalt Ziggo wel. Internet is stabiel. Soms wel eens een tv opname die niet goed gegaan is.
Komende periode eerst NLziet uitproberen. Indien me de beeldkwaliteit niet bevalt, dan kan daar (icm Tweak) in ieder geval een streep door.
@Roetzen
D3.1 is live in onze area, zie jij ook meer downstream kanalen?
Upstream is 4x 6.4Mhz gebleven, is 25.6Mhz. Hoe kan je bepalen hoeveel IP bandbreedte dit oplevert? @ArChie @ANdrode Ik haal er 30Mbit up in 25.6Mhz.
Als het analoge radio segment erbij komt, geeft dat 20.5Mhz extra ruimte.
Nieuw
/f/image/M1Nsk1XX13O2kTpvF0Ubfass.png?f=fotoalbum_large)
Oud
D3.1 is live in onze area, zie jij ook meer downstream kanalen?
Upstream is 4x 6.4Mhz gebleven, is 25.6Mhz. Hoe kan je bepalen hoeveel IP bandbreedte dit oplevert? @ArChie @ANdrode Ik haal er 30Mbit up in 25.6Mhz.
Als het analoge radio segment erbij komt, geeft dat 20.5Mhz extra ruimte.
code:
1
| 2021-05-25 01:54:52 notice DS profile assignment change. DS Chan ID: 32; Previous Profile: ; New Profile: 1 2 3.;CM-MAC=;CMTS-MAC=;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
Nieuw
/f/image/M1Nsk1XX13O2kTpvF0Ubfass.png?f=fotoalbum_large)
Oud
/f/image/rJ0L8zG9mQYnVOA6Mdsqn9zd.png?f=fotoalbum_large)
Net opnieuw opgebeld lekker vroeg in de ochtend. Kreeg zonder problemen 9 maanden 20 euro korting aangeboden dus het kan dus wel!
(Mijn pakket is Internet Complete en TV Complete Next (zonder Ziggo bellen) plus ik heb nog een prive sim-only Vodafone mobiel abbonement.
(Mijn pakket is Internet Complete en TV Complete Next (zonder Ziggo bellen) plus ik heb nog een prive sim-only Vodafone mobiel abbonement.
[ Voor 35% gewijzigd door mehtevaschino op 26-05-2021 08:15 ]
Het ligt er ook aan of je in een gebied met glasvezel woont. Dan is er veel meer mogelijk dan als alternatief alleen een brak ADSL lijntje.mehtevaschino schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:14:
Net opnieuw opgebeld lekker vroeg in de ochtend. Kreeg zonder problemen 9 maanden 20 euro korting aangeboden dus het kan dus wel!
Helaas woon ik ook in een gebied waar alleen koper wordt geleverd op een KPN DSlam kan ik maar maximaal DL 120 mbps en UL 23 mbps behalen.
@stormfly Die 4 upstream kanalen hebben gezamenlijk een capaciteit van 108 Mbit/s. Wanneer de analoge radio verdwijnt, gaat het upstream frequentie gebied lopen tot 208 MHz. Dan komt er dus flink wat meer bij dan de 25 MHz waar jij het over hebt. Bovendien maakt docsis 3.1 ook gebruik van OFDMA, net als kanaal 32 in jouw plaatje. De throughput van een OFDMA kanaal ligt aanmerkelijk hoger dan bij een docsis 3.0 kanaal.
Reken er dus maar op dat de upload nog flink omhoog kan.
Tnx voor je uitleg, ik vroeg mij af of de GigaNet klanten die hele 1 Gigabit/s over dat ene OFDMA kanaal heen halen? Of dat ze die ophalen via de reguliere 32 kanalen, dat lijkt waarschijnlijker?valkenier schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:34:
@stormfly Die 4 upstream kanalen hebben gezamenlijk een capaciteit van 108 Mbit/s. Wanneer de analoge radio verdwijnt, gaat het upstream frequentie gebied lopen tot 208 MHz. Dan komt er dus flink wat meer bij dan de 25 MHz waar jij het over hebt. Bovendien maakt docsis 3.1 ook gebruik van OFDMA, net als kanaal 32 in jouw plaatje. De throughput van een OFDMA kanaal ligt aanmerkelijk hoger dan bij een docsis 3.0 kanaal.
https://www.totaaltv.nl/n...e-radio-nadert-bij-ziggo/
Hier werd de 20,5Mhz bandbreedte benoemd, het viel mij inderdaad op dat de downstream kanalen flink hoog in het spectrum zitten. Dat moet mogelijkheden opleveren voor upload laag in het spectrum.
/f/image/kUQDkartccOWrJZKKb46oyYR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1ZWFHXYvsEp9qvRCuGT54u8p.png?f=fotoalbum_large)
https://www.ciscolive.com...-2745-Technical-Paper.pdf
[ Voor 26% gewijzigd door stormfly op 26-05-2021 10:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic