Sow lekker werkt het daar bij ziggo niet helemaal, ik heb 10 dagen geleden een bestelling gedaan, verlengen van mijn contract, en ik heb voor €59,45 Eerste 6 maanden voor 39,95 p.m. en geen eenmalige kosten t.w.v. 19,95. Er met dikke zwarte letter erbij staan in het bestellings pdf
- Alles-in-1 Start XXL
- 150 Mbit/s Internet
- 80+ zenders (36 HD)
- Ziggo Sport
- Mediabox XL
- Voordelig bellen
- Maandelijks aanpasbaar
Ik krijg gewon een pdf bevestiging in mijn mail op zoals het hierboven staat met de kortingen e.d.
Nu kijk ik af en toe in mijn-ziggo app, en zie dat mijn maandbedrag van 58,95 naar 79, nogwat gaat, en toen zag ik paar dagen later dat het 117eu nogwat werd,( ik moet de maand mei nog betalen van 58,95), dus ik appen naar ziggo hoe dat zit met die korting en ik dus gewoon volledig de nieuwe maand ook moet betalen, waarom dat is.
Nu blijkt dat ik geen korting krijg en ook de eenmalige kosten van 19,95 moet betalen, want
vaste klant, en ik kan dit eigenlijk volgens hun helemaal niet bestellen.
( ik zie dat nergens staan en ook niet als waarschuwing vooraf, in mijn-ziggo website)
Er is niks in mijn pakket veranderd tov vorige maanden, alleen de mediabox xl dus
(die eenmalige kosten zijn dus even een paar dagen zichtbaar in de app, en werd doorberekend boven op mijn maandbedrag van 58,95, vandaar die 79eu)
This dat ik er op let, en ik er achteraan bel hoe dat zit, toen ik opeens 117 eu zag staan,
(( mijn vader van 80 had dat nooit gemerkt natuurlijk, en zal dat na de annulering tijd pas hebben gemerkt, en dan pas gebeld en er dus niet meer onderuit kunnen wss.))
Krijg ik een flinke weerstand gesprek in de app, en dat ik toch die korting niet krijg en die 19,95 ook moet betalen, ook als ik het doe annuleren

omdat ze het pakket veranderen (wat dus niet zo is, tenminste niet zichtbaar voor mij als klant, en alleen de mediabox xl dus wisselen)
Ja hallo ben niet gek, ik ga geen 20eu betalen voor alleen een omwissel vd de box natuurlijk,(khad er ook geen meerwaarde aan want mijn pakket heeft geen opnemen of terugspoelen e.d. alleen dus dat ik netflix kan kijken via de xl box) men kon mij nog wel 3 maand korting bieden van 39,95 terwijl ik dus 6 maand zwart op wit heb staan.
((het vreemde was dat de ziggo medewerker mijn bestelling en deze bevestiging mail helemaal blanco zag staan bij haar gegevens, heel vreemd dus)
Ik zei tegen de dame wat ik er tegen kan doen?, Ik kon alle bewijzen opsturen enz enz, en een klacht indienen, ze zetten mij aan het werk om te bewijzen en een dossier aan te maken met wat er fout ging, maar zij zaten dus achter de schermen mijn bestelling aan te passen zonder mij in kennis te stellen binnen 14 dagen na aanvraag, dus ik moest bewijzen opsturen zodat zij een programmeer fout dus kunnen oplossen, (geen korting als bestaande klant, dat had er natuurlijk gelijk bij moeten worden vermeld als ik inlog in mijn-ziggo en het bestel, maar dat gebeurde dus niet.)
Ik werd er gewoon boos om, ik zei, ik bel wel uw collega, dus ik hang op en bel naar afdeling opzeggen.
Krijg ik een dame aan de lijn die het probleem kende, en ik zei ik wil best voor u aan het werk en de bewijzen vd bevestigingen mail enz opsturen. Ze zei dat het idd niet met een oke afgesloten moest kunnen worden en ik het helemaal niet eens zou moeten kunnen bestellen.
Maar ze was er al mee bekend dus, en gaf aan dat het idd niet helemaal goed is geprogrammeerd op de site.((dat zal nu dus beter worden geprogrammeerd, dus sorry alvast voor de handige tweakers die het nog willen proberen))
Toch kreeg nu hetzelfde aangeboden als wat ik had besteld maar ipv 6 maand korting nu dus 9 maand, 39,95 voor een 12 maand contract, en alleen aanpasbaar naar boven toe, en niet down te graden in die 12 maand, prima natuurlijk, dus dat is wel netjes en ook zoals ik het bedoelde. Maar het had dus nogal wat weerstand met haar vorige collega, blij dat ik ophing en opnieuw belde. maar je moet dus vechten en het goed onderbouwen om het te krijgen, het wordt iig wel gezien en daarom de 9maand (neem ik even aan dat die 9maand mijn beloning is)
Ik moet nu het mailtje met deze afspraak nog krijgen, dus nog even opletten.
De inflatie correctie is al wel doorgevoerd, en ik ga van 58,95, naar 59,45 pm met dit verlengde pakket.
Het is dus een dunne lijn van boze klant naar tevreden klant, maar nog dus even afwachten of het goed gaat zoals afgesproken aan de telefoon.