Ziggo betaalde waarschijnlijk al niks voor de rechten, Liberty Media heeft voor het eerst de rechten op de markt gegooid dit jaar... wat wel vreemd is, maar blijkbaar verwachten ze hierdoor meer inkomsten te genereren dan het verwachte verlies via Ziggo.remco_k schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Wishful thinking.![]()
Ziggo gaat - lijkt mij - een hoop TV klanten en een hoop ~€15,- per maand klanten kwijtraken via andere providers. Dat zal best een knauw zijn. Aan de andere kant hebben ze volgend seizoen geen miljoenen investering in de F1 rechten. Maar ik zou het heel bijzonder vinden als de abbo's daardoor iets goedkoper worden.![]()
Als klap op de vuurpijl moeten ze (Ziggo, maar ook andere providers) misschien ook nog eens ruimte maken voor dat nieuwe TV kanaal en dat als (betaal-)optie aanbieden aan hun klanten, waar ze aanzienlijk minder aan zullen verdienen dan ze nu doen.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de nieuwe mogelijkheden in volgend seizoen en wat daarvan de kosten zouden zijn. Wellicht neem ik rechtstreeks een abbo af bij F1.
Oh. Really? Dat wist ik niet. En bijzonder ook. Dat betekend dat ze er zelf dan ook rekening mee hebben gehouden dat ze zelf die rechten kwijt zouden raken - en er inderdaad een beter verdienmodel aan over houden. Dat is wel de trend die ze de laatste tijd laten zien - meer inkomsten genereren, zodat de aandelen meer waard zijn. Vermoed ik.ArcticWolf schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:53:
[...]
Ziggo betaalde waarschijnlijk al niks voor de rechten, Liberty Media heeft voor het eerst de rechten op de markt gegooid dit jaar... wat wel vreemd is, maar blijkbaar verwachten ze hierdoor meer inkomsten te genereren dan het verwachte verlies via Ziggo.
Alles kan stuk.
Jawel, daar is gewoon op geboden via een veiling. Liberty Media staat los van Liberty Global, wat de eigenaar is van Ziggo.ArcticWolf schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:53:
[...]
Ziggo betaalde waarschijnlijk al niks voor de rechten, Liberty Media heeft voor het eerst de rechten op de markt gegooid dit jaar... wat wel vreemd is, maar blijkbaar verwachten ze hierdoor meer inkomsten te genereren dan het verwachte verlies via Ziggo.
Zeker wishful thinking :-)remco_k schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Wishful thinking.![]()
Ziggo gaat - lijkt mij - een hoop TV klanten en een hoop ~€15,- per maand klanten kwijtraken via andere providers. <knip>
Ik zit al jaren bij Ziggo. Heb er mijn e-mail adres lopen wat ik her en der gebruik voor inloggen.
Ik ga dat e-mail adres maar eens uitfaseren zodat ik makkelijker kan overstappen.
Ik ben echt tevreden over Ziggo, maar het kan geen kwaad om eens verder te kijken als F1 er niet meer is en ook mijn E-mail adressen mij niet meer vasthouden aan Ziggo.
Maar het moet echt wel een veel betere deal zijn wil ik overstappen.
Verwijderd
https://twitter.com/ziggo.../1394580282364338176?s=21
Ziggo: Vanaf 2022 zal Formule 1 helaas verhuizen naar een andere zender. Wij hebben dan 9 jaar met veel plezier en trots de Formule 1 uitgezonden! In die jaren zijn de tarieven voor de uitzendrechten zo sterk gegroeid dat het voor ons helaas niet mogelijk was om Formule 1 te behouden.
Ziggo: Vanaf 2022 zal Formule 1 helaas verhuizen naar een andere zender. Wij hebben dan 9 jaar met veel plezier en trots de Formule 1 uitgezonden! In die jaren zijn de tarieven voor de uitzendrechten zo sterk gegroeid dat het voor ons helaas niet mogelijk was om Formule 1 te behouden.
Al iets bekent of we dan ook F1 TV Pro niet meer gratis mogen gebruiken?Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:27:
https://twitter.com/ziggo.../1394580282364338176?s=21
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Verwijderd
Ze gaan de rechten verliezen dus dat wordt sws 7,99 pm voor f1tvlost95 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:31:
[...]
Al iets bekent of we dan ook F1 TV Pro niet meer gratis mogen gebruiken?
Ik hoor net op de radio dat de rechten naar een Zweeds bedrijf gegaan dat het spul op zijn eigen betaalzender (viaplay) wil gaan aanbieden.
Eens kijken of daar een Kodi app voor is dan ofzo
Eens kijken of daar een Kodi app voor is dan ofzo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nooit verstandig. Mijn schoonmoeder zit al tig jaar met een verschrikkelijke KPN verbinding opgescheept die ze niet wil loslaten vanwege haar 'fijne mailadres'.chippie777 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:11:
Ik zit al jaren bij Ziggo. Heb er mijn e-mail adres lopen wat ik her en der gebruik voor inloggen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
I Know, ik heb ook alternatieven email adressen maar bij verschillende bedrijven/services gebruik ik nog het ziggo mail adres. Tijd voor een update van mijn kant dus.Exirion schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:20:
[...]
Nooit verstandig. Mijn schoonmoeder zit al tig jaar met een verschrikkelijke KPN verbinding opgescheept die ze niet wil loslaten vanwege haar 'fijne mailadres'.
Voor mij 100% reden om naar de goedkopere glasvezel van KPN over te stappen. F1 was nog het enige stukje meerwaarde voor ziggo, maar als ze daar weer extra geld voor vragen valt de balans slecht uit voor ze.
Oeps weg 4k F1 kijken. heb je net alles, moet je maar afwachten of je 4ktv met een kabel 4k kan zien, wat als je niet online tv wil?(trouwens is er online wel 4k beschikbaar om te kijken)
[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 18-05-2021 12:50 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Idem hier. Ik zal de prettige Next gaan missen, maar daar houdt het dan ook wel op. Movies & Series gebruikte ik ook al nooit. Dat mijn 600/40 verbinding dan zo'n beetje 500/500 gaat worden is een mooie bijkomstigheid.superduper schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:46:
[...]Voor mij 100% reden om naar de goedkopere glasvezel van KPN over te stappen. F1 was nog het enige stukje meerwaarde voor ziggo, maar als ze daar weer extra geld voor vragen valt de balans slecht uit voor ze.
Als ik eventueel zou overstappen naar bv KPN (ik heb nu Next Complete voor 69,50 euro) is een soortgelijk abonnement bij KPN niet heel veel voordeliger (met opnemen en 200/200). Er zijn wel een paar zaken die me positief opvallen (niet dat ik ze hard nodig heb). De upload: deze was niet altijd gelijk aan de download (wellicht wel een betaalde optie?). Daarnaast een modem welke wifi6 ondersteunt. En je kunt zelfs direct kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement. Als het niet bevalt, kun je dus wat sneller weer wisselen van provider. O ja, de mediabox ondersteunt 4K. Dus niet perse het duurste abonnement nodig.coazter schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Idem hier. Ik zal de prettige Next gaan missen, maar daar houdt het dan ook wel op. Movies & Series gebruikte ik ook al nooit. Dat mijn 600/40 verbinding dan zo'n beetje 500/500 gaat worden is een mooie bijkomstigheid.
In ieder geval dit jaar nog lekker naar Max kijken en verdere ontwikkelingen volgen.
Helaas is het echt zeer regiogebonden hoe voordelig glasvezel geprijsd is. In mijn regio zijn de prijzen bijvoorbeeld vergelijkbaar met Ziggo kijkende naar vergelijkbare downloadsnelheid.superduper schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Voor mij 100% reden om naar de goedkopere glasvezel van KPN over te stappen. F1 was nog het enige stukje meerwaarde voor ziggo, maar als ze daar weer extra geld voor vragen valt de balans slecht uit voor ze.
F1 was voor mij sowieso een reden om bij Ziggo te blijven. Nu dat mogelijk wegvalt, wordt het zeer slecht presterende modem/router een zwaarwegender punt om mogelijk toch over te stappen. Als Ziggo de F1 klanten wil behouden, moet het sowieso van goede huizen komen, met een beetje geluk blijft het gratis en nemen ze het (mogelijk beperktere) verlies.
Ziggo blijft natuurlijk nog steeds een ‘gratis’ sportkanaal houden. De buitenlandse voetbalcompetities vind ik interessanter dan die in NL. Een abonnement op tweak i.c.m. NLziet klinkt nu ook best interessant. Voor 49 euro (41 + 8 ) ben je dan klaar en alles via 1 kastje (in mijn geval Apple TV). Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken of een opname wel/niet gelukt is. Tot einde F1 seizoen leuke stof om over na te denken.
Edit: nog iets goedkoper als je per jaar betaalt (410 euro). Iets meer dan 42 euro p/m.
Edit: nog iets goedkoper als je per jaar betaalt (410 euro). Iets meer dan 42 euro p/m.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 18-05-2021 20:33 ]
meesje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:31:
Ik vraag mij af hoe lang het Ziggo monopolie nog stand houdt. KPN legt hier glas aan, met de optie om vanaf start ook andere aanbieders zoals Tweak te kiezen. Als backup lijn al interssant 🙃
Waar voor hun een markt ligt; de NEXT 4K aanbieden inclusief cloud services bij glasklanten voor een winstgevende prijs. Dat product loshalen van het internet. Dan combineer je ultieme tv en ultiem internet.
Ben heel benieuwd naar hun nieuwe cijfers. Voor het eerst hebben ze gemeld dat in deze periode het klantenaantal afname? Niet vreemd, het verwijderen van analoge radio ten behoeve van de upload verbeteringen gaat veel trager dan de uitrol van glas bij de concurrentie.
Ik ken een klant(en buren) die overdag de 50% upload niet halen, erg vervelend. Het coaxnetwerk zit dan nog niet “vol” genoeg naar Ziggo haar maatstaven om er direct wat aan te doen. Er wordt nog aan gewerkt, hopelijk een passende oplossing. Doe je er niets aan als Ziggo dan jaag je klanten wel versneld naar glas toe…
Ik heb een groot ziggo hart, maar de prijsverhoging verhoging “tbv netwerk verbeteringen” mag van mij wat sneller zichtbaar worden.
Neem zoiets. Dat is een concurrerende prijs.
Waar voor hun een markt ligt; de NEXT 4K aanbieden inclusief cloud services bij glasklanten voor een winstgevende prijs. Dat product loshalen van het internet. Dan combineer je ultieme tv en ultiem internet.
Ben heel benieuwd naar hun nieuwe cijfers. Voor het eerst hebben ze gemeld dat in deze periode het klantenaantal afname? Niet vreemd, het verwijderen van analoge radio ten behoeve van de upload verbeteringen gaat veel trager dan de uitrol van glas bij de concurrentie.
Ik ken een klant(en buren) die overdag de 50% upload niet halen, erg vervelend. Het coaxnetwerk zit dan nog niet “vol” genoeg naar Ziggo haar maatstaven om er direct wat aan te doen. Er wordt nog aan gewerkt, hopelijk een passende oplossing. Doe je er niets aan als Ziggo dan jaag je klanten wel versneld naar glas toe…
Ik heb een groot ziggo hart, maar de prijsverhoging verhoging “tbv netwerk verbeteringen” mag van mij wat sneller zichtbaar worden.
Neem zoiets. Dat is een concurrerende prijs.
[ Voor 22% gewijzigd door stormfly op 19-05-2021 07:39 ]
Ik heb ook >10 jaar bij Ziggo/@Home/Essent gezeten en ben vorige maand overgestapt naar glasvezel icm NL-ziet. Ben nu nog geen 41,- maand kwijt voor een 1000/1000 verbinding t.o.v. 71,- bij Ziggo voor een 300/30 verbinding. Wat lever ik daarvoor in? Een aantal buitenlandse zenders waar ik toch al nooit naar keek.chippie777 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:11:
[...]
Maar het moet echt wel een veel betere deal zijn wil ik overstappen.
Een hoeveel betere deal wil je hebben?
[ Voor 0% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 18-05-2021 18:46 . Reden: typo ]
Arriving Somewhere but not here....
Bij welke provider?Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:44:
[...]
Ik heb ook >10 jaar bij Ziggo/@Home/Essent gezeten en ben vorige maand overgestapt naar glasvezel icm NL-ziet. Ben nu nog geen 41,- maand kwijt voor een 1000/1000 verbinding t.o.v. 71,- bij Ziggo voor een 300/30 verbinding. Wat lever ik daarvoor in? Een aantal buitenlandse zenders waar ik toch al nooit naar keek.
Een hoeveel betere deal wil je hebben?
Nu hebben we allemaal het nieuwsbericht gelezen over de prijsverhoging, maar die is hier nog niet per brief binnen gekomen. Mag de ziggo dan uberhaupt het nieuwe bedrag incaseren?
Ook wel nieuwsgierig, krijg binnenkort glas en moet nog een aanbieder kiezen.
Wat heb je daaraan als je geen zak om voetbal geeft?meesje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:31:
Ziggo blijft natuurlijk nog steeds een ‘gratis’ sportkanaal houden. De buitenlandse voetbalcompetities vind ik interessanter dan die in NL. Een abonnement op tweak i.c.m. NLziet klinkt nu ook best interessant. Voor 49 euro (41 +ben je dan klaar en alles via 1 kastje (in mijn geval Apple TV). Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken of een opname wel/niet gelukt is. Tot einde F1 seizoen leuke stof om over na te denken.
Sowieso, je wordt haast 24/7/52 iedere dag doodgegooid met voetbal, alsof er niks anders bestaat.
Deze: https://www.tweak.nl/glasvezel/productoverzicht.html
Maar ze bieden hun product niet aan op iedere glasvezelaansluiting, enkel op het "eigen" glas wordt dat aangeboden. Ik zou het met deze Tweak pakketten moeten doen; https://tweak.nl/bestellen/bestel.html
Testing, one, two ...
Ik gok dat er rekening gehouden is met winter/zomer stop (kijk geen voetbal, maar volgens mij is dat geen 12 maanden per jaar, F1 is sowieso geen 12 mnd per jaar), dus 1 jaar in 1x betalen is dan goedkoper dan 9,5 maand los betalen. Tuurlijk niet!
Het is de €410,- per jaar voor Tweak abbo en daar komt voor hem dan €8,-p/m bij voor NL-ziet = "iets meer dan €42,- / maand"
[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 18-05-2021 20:15 ]
Klopt. Dank voor de uitleg.LA-384 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:10:
[...]
Ik gok dat er rekening gehouden is met winter/zomer stop (kijk geen voetbal, maar volgens mij is dat geen 12 maanden per jaar, F1 is sowieso geen 12 mnd per jaar), dus 1 jaar in 1x betalen is dan goedkoper dan 9,5 maand los betalen. Tuurlijk niet!
Het is de €410,- per jaar voor Tweak abbo en daar komt voor hem dan €8,-p/m bij voor NL-ziet = "iets meer dan €42,- / maand"
Ik zag overigens wel dat in mijn een bericht de 8 met haakje sluiten een smiley met zonnebril. Dus wellicht was dat niet duidelijk.
Die ken ik. Noemde ik ook in mijn voorgaande berichten. Maar bij 41 euro p/m heb je nog tv zenders. Diegene noemt dat ie alleen wat buitenlandse zender mist. Maar noemt bv geen NLziet. Vandaar dus mijn interesse.hardware-lover schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:09:
[...]
Maar ze bieden hun product niet aan op iedere glasvezelaansluiting, enkel op het "eigen" glas wordt dat aangeboden. Ik zou het met deze Tweak pakketten moeten doen; https://tweak.nl/bestellen/bestel.html
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 18-05-2021 21:01 ]
Dan hoef jij in ieder geval niet bij Ziggo te blijven.Frappuccino schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:09:
[...]
Wat heb je daaraan als je geen zak om voetbal geeft?
Sowieso, je wordt haast 24/7/52 iedere dag doodgegooid met voetbal, alsof er niks anders bestaat.

Het enige voordeel wat ik mij nu nog kan bedenken na het verdwijnen van F1 is het voordeel dat je via een ci-module kunt kijken.
Scheelt weer een extra kastje.
En daarnaast heb ik mijn gratis smartcards nog van voormalig Ziggo.
Maar aan de andere kant zijn de extra kosten daarvoor het wel waard.
Heb nog wel even om na te denken
2250 WP Zuid PVoutput
Voor mij was dat ook lang een reden om niet over te stappen. Maar inmiddels gewoon gewend aan het 4K kastje van KPN. AB werkt via Bluetooth dus het kastje hoeft niet in het zicht en is zo klein dat het zelfs achter de meeste TV's past. En je kan er ook nog de standaard functies van je TV (volume, ingang, etc..) regelen.MdO82 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:20:
Het enige voordeel wat ik mij nu nog kan bedenken na het verdwijnen van F1 is het voordeel dat je via een ci-module kunt kijken.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dit kan ook met de Next box van Ziggo, maar in tegenstelling tot KPN krijgt niet iedereen de beschikking hierover. Dat is dus beter geregeld bij KPN. Hoe stil is dat kastje van KPN trouwens? Is ie passief gekoeld?TFHfony schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:24:
[...]
Voor mij was dat ook lang een reden om niet over te stappen. Maar inmiddels gewoon gewend aan het 4K kastje van KPN. AB werkt via Bluetooth dus het kastje hoeft niet in het zicht en is zo klein dat het zelfs achter de meeste TV's past. En je kan er ook nog de standaard functies van je TV (volume, ingang, etc..) regelen.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 18-05-2021 21:30 ]
Ik zie wel NLZiet staan in zijn reactie ("...overgestapt naar glasvezel icm NL-ziet"), en heb gewoon even naar wat eerdere reacties van desbetreffende Tweaker gekeken?meesje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:00:
[...]
Die ken ik. Noemde ik ook in mijn voorgaande berichten. Maar bij 41 euro p/m heb je nog tv zenders. Diegene noemt dat ie alleen wat buitenlandse zender mist. Maar noemt bv geen NLziet. Vandaar dus mijn interesse.
Testing, one, two ...
Volledig passief gekoeld, dus geen geluid. En volgens mij nog een flink maatje kleiner dan de Next.meesje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:29:
[...]
Dit kan ook met de Next box van Ziggo, maar in tegenstelling tot KPN krijgt niet iedereen de beschikking hierover. Dat is dus beter geregeld bij KPN. Hoe stil is dat kastje van KPN trouwens? Is ie passief gekoeld?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Sorry. Klopt helemaal! Niet goed gelezen. Verder dus hetzelfde bericht wat ik daarvoor plaatste.hardware-lover schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:41:
[...]
Ik zie wel NLZiet staan in zijn reactie ("...overgestapt naar glasvezel icm NL-ziet"), en heb gewoon even naar wat eerdere reacties van desbetreffende Tweaker gekeken?
De komende maanden lekker verdiepen in alle alternatieven. B.v. Tweak+NLziet of KPN. In ieder geval wel glas, geen dsl. En wie weet is de uitkomst dat ik lekker bij Ziggo blijf na een plezierig telefoongesprek.meesje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:31:
Ziggo blijft natuurlijk nog steeds een ‘gratis’ sportkanaal houden. De buitenlandse voetbalcompetities vind ik interessanter dan die in NL. Een abonnement op tweak i.c.m. NLziet klinkt nu ook best interessant. Voor 49 euro (41 + 8 ) ben je dan klaar en alles via 1 kastje (in mijn geval Apple TV). Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken of een opname wel/niet gelukt is. Tot einde F1 seizoen leuke stof om over na te denken.
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 18-05-2021 21:54 ]
Ze krijgen internet only abbos bij ziggo
https://www.vodafoneziggo...ken-assortiment-compleet/
Ik kan als bestaande klant mijn kabel tv er nog niet af halen
Als nieuwe klant kan je wel kiezen voor internet only
Morgen maar is bellen om te kijken 2atnze aan kunnen passen
Burp
Tweak
(En dan betalen per jaar, dan hoef je maar 10 maanden te betalen)
Inderdaad samen met NL-Ziet. Als je bij Tweak een jaarabonnement neemt en per jaar betaalt, dan is het 10 maanden betalen.hardware-lover schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:41:
[...]
Ik zie wel NLZiet staan in zijn reactie ("...overgestapt naar glasvezel icm NL-ziet"), en heb gewoon even naar wat eerdere reacties van desbetreffende Tweaker gekeken?
Met NL-ziet heb je circa 34 zenders, je kunt tot een jaar terugkijken, series nog veel verder terug en soms ook vooruit. En het mooiste van alles is dat je op de commerciële zenders zonder reclame kunt terugkijken.
Ook deze nieuwe abonnementen komen nog steeds met 'Kabel TV', het ongecodeerde DVB-C basispakket. Er zit alléén geen online tv (Ziggo Go) meer bij. Deze abonnementen zijn zes euro per maand goedkoper dan de variant mét Ziggo Go.Wii4all schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:42:
Het blijft jammer dat Ziggo de pakketten namen geeft die de lading niet dekken.
Zie ook: nieuws: Ziggo biedt internetabonnementen zonder online tv aan voor 6 euro minder
Ik zoek me rot op hun site. Maar het is (nog?) niet te vinden. Alleen Internet met Online TV. Zonder Online TV zie ik niet. Of ik kijk verkeerd.Wii4all schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:42:
@ManiacsHouse Hier vind je ze: https://www.ziggo.nl/pakketten?preselect=1501. Na het invoeren van je postcode en het kiezen van de snelheid, kies je vervolgens voor 'Ik wil geen interactieve tv'. Dan kom je op de juiste prijs uit.
En hoewel 'Kabel TV' dan níet staat aangevinkt, krijg je het er tóch bij. (Ziggo kan het ongecodeerde basispakket momenteel immers niet uitschakelen zolang je daar klant bent.) Online tv en interactieve tv worden wél echt uitgeschakeld als je voor deze variant kiest.
En hoewel 'Kabel TV' dan níet staat aangevinkt, krijg je het er tóch bij. (Ziggo kan het ongecodeerde basispakket momenteel immers niet uitschakelen zolang je daar klant bent.) Online tv en interactieve tv worden wél echt uitgeschakeld als je voor deze variant kiest.
Thanks. En wat ze vervolgens flikken is de mogelijkheid om vast telefonie te behouden uit te schakelen. Wil ik vaste telefonie, moet ik verplicht 'interactieve TV' afnemen. Wat natuurlijk je reinste kolder is. Heb nu pakket kabeltv/internet/telefonie. Alleen heb ik er dus Ziggo Go bij wat ik nooit gebruik of ga gebruiken.TexMex schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 01:12:
@ManiacsHouse Hier vind je ze: https://www.ziggo.nl/pakketten?preselect=1501. Na het invoeren van je postcode en het kiezen van de snelheid, kies je vervolgens voor 'Ik wil geen interactieve tv'. Dan kom je op de juiste prijs uit.
Wordt per fase gemaild, anders is de klantenservice en opzegafdeling direct overbelast.torretje2012 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:02:
Nu hebben we allemaal het nieuwsbericht gelezen over de prijsverhoging, maar die is hier nog niet per brief binnen gekomen. Mag de ziggo dan uberhaupt het nieuwe bedrag incaseren?
https://www.kpnnetwerk.nl/providers/ gelukkig wel via KPN glas.hardware-lover schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:09:
[...]
Als ze het financieel maar kunnen aanpassen, dan heb je al winst. Of het technisch dan actief blijft, is van mindere zorg, toch?Wii4all schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:42:
Het scheelt niet zoveel, maar toch mooi meegenomen als je geen gebruik maakt van tv/ziggo go.
Ik kan mijn bestaande abonnement (welke deze maand afloopt), niet via de website omzetten. Naar het nr gebeld wat vervolgens wordt gegeven, maar Ziggo geeft aan dat de 1e 6 maanden voor 39,95 alleen geldt voor nieuwe klanten. Ze ging het nog wel even bij een collega navragen en ik werd door verbonden met de afdeling verlengingen/opzeggingen. Dacht dat ze akkoord gingen, maar ook hier werd uiteindelijk aangegeven dat de korting niet mogelijk was voor bestaande klanten.
Iemand al gelukt om wel een aanbieding te krijgen icm het internet only abo? Als ik het topic zo lees, lijkt het sowieso dat Ziggo sinds dit jaar minder kortingen voor bestaande klanten?
Baal er wel van dat glasvezel hier niet beschikbaar is..
Ik kan mijn bestaande abonnement (welke deze maand afloopt), niet via de website omzetten. Naar het nr gebeld wat vervolgens wordt gegeven, maar Ziggo geeft aan dat de 1e 6 maanden voor 39,95 alleen geldt voor nieuwe klanten. Ze ging het nog wel even bij een collega navragen en ik werd door verbonden met de afdeling verlengingen/opzeggingen. Dacht dat ze akkoord gingen, maar ook hier werd uiteindelijk aangegeven dat de korting niet mogelijk was voor bestaande klanten.
Iemand al gelukt om wel een aanbieding te krijgen icm het internet only abo? Als ik het topic zo lees, lijkt het sowieso dat Ziggo sinds dit jaar minder kortingen voor bestaande klanten?
[ Voor 3% gewijzigd door SubSun op 19-05-2021 09:03 ]
Ik heb nog screenshots gemaakt van de prijs met die korting en de melding erna dat je contact moet opnemen om je abbo aan te passen.SubSun schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:02:
Het scheelt niet zoveel, maar toch mooi meegenomen als je geen gebruik maakt van tv/ziggo go.
Ziggo klantenservice zal het wel druk krijgen de komende dagen denk ik zo.
Burp
Dat weet ik, maar dan nog krijg ik van hen max 100/100Mbit aangeboden en niet datgene aan snelheid wat ze via het "eigen" netwerk aanbieden.stormfly schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:32:
[...]
https://www.kpnnetwerk.nl/providers/ gelukkig wel via KPN glas.
Testing, one, two ...
En ook gekregen als bestaande klant? Want dat heb ik niet voor elkaar gekregen bij 2 verschillende medewerkersWii4all schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:37:
[...]
Ik heb nog screenshots gemaakt van de prijs met die korting en de melding erna dat je contact moet opnemen om je abbo aan te passen.
Ziggo klantenservice zal het wel druk krijgen de komende dagen denk ik zo.
moet nog bellenSubSun schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:04:
[...]
En ook gekregen als bestaande klant? Want dat heb ik niet voor elkaar gekregen bij 2 verschillende medewerkers
Burp
Vind het ook vreemd.hardware-lover schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Dat weet ik, maar dan nog krijg ik van hen max 100/100Mbit aangeboden en niet datgene aan snelheid wat ze via het "eigen" netwerk aanbieden.
Maar via de meeste providers kan ik wel 1000/1000 krijgen op mijn adres, maar via Tweak, Canal digital, etc weer niet...
Jonaz is bij mij ook beschikbaar... maar volgens mij moet je daar zo ver mogelijk vandaan blijven
Even afwachten wat Ziggo gaat doen nav de Formule 1 wijziging...
Precies! Aan het einde van het seizoen zal de afdeling retentie ongetwijfeld ook meer bevoegdheid hebben gekregen om de klanten te behouden. Nu speelt dat nog niet, we zijn nog maar net begonnen.ArcticWolf schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:42:
Ik kan via andere aanbieders ook al jaren 1Gbit krijgen op mijn adres, maar dat was niet de aanleiding voor mijn reactie. Het ging over de totaalprijs die werd betaald voor deze snelheid via Tweak icm NLZietArcticWolf schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Vind het ook vreemd.
Maar via de meeste providers kan ik wel 1000/1000 krijgen op mijn adres, maar via Tweak, Canal digital, etc weer niet...
Jonaz is bij mij ook beschikbaar... maar volgens mij moet je daar zo ver mogelijk vandaan blijven
Testing, one, two ...
Ja dat bedoelde ik. Prijzen lopen heel erg uit een...hardware-lover schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:49:
[...]
Ik kan via andere aanbieders ook al jaren 1Gbit krijgen op mijn adres, maar dat was niet de aanleiding voor mijn reactie. Het ging over de totaalprijs die werd betaald voor deze snelheid via Tweak icm NLZiet
Maar ben op dit moment voor mijn pakket Internet & TV Complete Next icm Vodafone en Ziggo Sport Totaal minder kwijt dan voor nagenoeg hetzelfde bij KPN of T-Mobile (T-Mobile is iets goedkoper... maar veel routing issues weer).
En zou het liefst Tweak willen, maar die leveren alleen 100/100 op mijn adres (wat weer duurder is vergeleken met Ziggo
Weet iemand of het verliezen van de F1 rechten een geldige reden is om het lopende contract met Ziggo te ontbinden? Uiteindelijk per 1 mei voor Ziggo gekozen in onze nieuwe woning vanwege de F1. Als ze dat kwijt raken is het voor mij de enorme meerprijs niet waard.
Net als bij een prijsverhoging is het uiteindelijk in het nadeel van de klant, en je krijgt minder voor je geld.
Helaas dat dit nieuws net naar buiten komt na het verlopen van m'n 14 dagen bedenktijd...
Net als bij een prijsverhoging is het uiteindelijk in het nadeel van de klant, en je krijgt minder voor je geld.
Helaas dat dit nieuws net naar buiten komt na het verlopen van m'n 14 dagen bedenktijd...
[ Voor 10% gewijzigd door Robsta86 op 19-05-2021 11:14 ]
Waarschijnlijk wel maar wel pas wanneer de rechten er daadwerkelijk niet meer zijn (lees begin van het nieuwe seizoen).Robsta86 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:12:
Weet iemand of het verliezen van de F1 rechten een geldige reden is om het lopende contract met Ziggo te ontbinden? Uiteindelijk per 1 mei voor Ziggo gekozen in onze nieuwe woning vanwege de F1. Als ze dat kwijt raken is het voor mij de enorme meerprijs niet waard.
Ik zat niet op te letten. In het verleden was dat wel zo wanneer Ziggo zelf stopte met een kanaal. Dit is natuurlijk wat anders.
[ Voor 12% gewijzigd door Jay-B op 19-05-2021 15:23 ]
Onzin. Nee is geen reden. Er staat nergens in je contract dat F1 deel uit maakt van je abonnement..Jay-B schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Waarschijnlijk wel maar wel pas wanneer de rechten er daadwerkelijk niet meer zijn (lees begin van het nieuwe seizoen).
Ik heb zojuist contact gehad met een medewerker van Ziggo over de internet only abonnementen zoals vermeld in het Tweakers nieuwsartikel van 18 mei. Na met de coördinator te hebben gesproken zag hij inderdaad dat het 65,50 abonnement (GIGA Internet only + kabel TV) in zijn systeem beschikbaar was, maar de variant van 71,50 mét zigogo niet. De coördinator gaf via de medewerker door dat ze geen pakketten aanbieden die op willekeurige website vermeld worden. Ik heb toen maar gekozen voor de 65,50 versie en dan ga ik eens kijken of 'Nederland kijkt' me bevalt.
Kan met niet voorstellen dat die enorme meerprijs meer dan 15euro per maand is. Voor dat bedrag kun je het namelijk als extra pakket nemen bij een andere provider zoals KPN.Robsta86 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:12:
Als ze dat kwijt raken is het voor mij de enorme meerprijs niet waard.
(los van de al eerdere genoemde goedkopere legale alternatieven via apps)
[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 19-05-2021 13:17 ]
Reken er maar niet op, er staat volgens mij nergens dat je F1 erbij krijgt (alleen in reclame uitingen) maar je krijgt een Ziggo Sport zender die dan toevallig F1 uitzend.Robsta86 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:12:
Weet iemand of het verliezen van de F1 rechten een geldige reden is om het lopende contract met Ziggo te ontbinden?
Dat wist ik niet, dat geeft wel een teleurstelling.hardware-lover schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Dat weet ik, maar dan nog krijg ik van hen max 100/100Mbit aangeboden en niet datgene aan snelheid wat ze via het "eigen" netwerk aanbieden.
Mooi! Aan de telefoon weten ze niet eens dat er veranderingen zijn aan de pakketten en kan de persoon het ook niet wijzigen
Maar als nieuwe klant kan het natuurlijk wel

Maar als nieuwe klant kan het natuurlijk wel

Koekenbakkertje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:50:
[...]
Onzin. Nee is geen reden. Er staat nergens in je contract dat F1 deel uit maakt van je abonnement..
Jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik was niet helemaal wakker.MadMan68 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:19:
[...]
Reken er maar niet op, er staat volgens mij nergens dat je F1 erbij krijgt (alleen in reclame uitingen) maar je krijgt een Ziggo Sport zender die dan toevallig F1 uitzend.
Ik heb nu ook televisie van Ziggo. TV Start.
Ze hebben echter een mediabox opgestuurd ipv van smart card, maar omdat ik nu toch wel even normaal televisie wil kijken ipv via allerlei verschillende apps heb ik deze nu maar aangesloten totdat de smart card er is (nog geen verzendbericht ontvangen na 2 dagen).
Het is nu aan het installeren volgens het scherm, maar mij viel op dat de signaalsterkte bijna vol was, maar de signaalkwalteit op ongeveer 50%.
Is dit gebruikelijkof duidt dit op een slechte AOP aansluiting? Deze heb ik namelijk zelf afgemonteerd in de woonkamer.
Ze hebben echter een mediabox opgestuurd ipv van smart card, maar omdat ik nu toch wel even normaal televisie wil kijken ipv via allerlei verschillende apps heb ik deze nu maar aangesloten totdat de smart card er is (nog geen verzendbericht ontvangen na 2 dagen).
Het is nu aan het installeren volgens het scherm, maar mij viel op dat de signaalsterkte bijna vol was, maar de signaalkwalteit op ongeveer 50%.
Is dit gebruikelijkof duidt dit op een slechte AOP aansluiting? Deze heb ik namelijk zelf afgemonteerd in de woonkamer.
En zijn deze Kabel TV kanalen ook in HD of is dat alleen actief als je ook een Smart Card in je TV stopt van ziggo?TexMex schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 01:12:
Ik heb gewoon een bestelling geplaatst. Niet ingelogd eigenlijk. Wel aangegeven dat ik ook Vodafone heb. Bevestiging van bestelling gekregen. Ben benieuwd hoe dit uitpakt. Ik heb nu internet complete.SubSun schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:02:
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Thanks, ik zat in het overzicht https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht te kijken met dan de filter 'Kabel TV pakket' dat gaf helaas de verkeerde lijstTexMex schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:09:
@TheBoef NPO1, NPO2, NPO3, Ziggo TV (13) en Ziggo Sport (14) ontvang je dan in HD. De rest is nog ouderwets SD. Het gaat om deze zenders.
Dat is inderdaad verwarrend. Je zou zeggen dat je het juiste filter hebt geselecteerd.TheBoef schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:19:
[...]
Thanks, ik zat in het overzicht https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht te kijken met dan de filter 'Kabel TV pakket' dat gaf helaas de verkeerde lijst
Deze lijst is volgens wel juist: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
Echter geen HD vermelding bij kanaal 14, terwijl deze wel in HD wordt doorgegeven.
Edit: zelfde lijst als die van @TexMex .
Dat kanaal 13 ook in HD was, was mij niet bekend. Ik dacht altijd 1, 2, 3 en 14.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 19-05-2021 19:46 ]
De website blijft inderdaad heel verwarrend, op meerdere fronten. Hier staan de HD-kanalen in 'Kabel TV' dan weer wel goed aangegeven.
Wat chaotisch allemaal.TexMex schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:50:
De website blijft inderdaad heel verwarrend, op meerdere fronten. Hier staan de HD-kanalen in 'Kabel TV' dan weer wel goed aangegeven.
Er staat:
Wat krijg ik?
50+ tv-zenders (6 in HD)
40+ radiozenders in digitale geluidskwaliteit
NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport (in HD)
Ik tel toch echt vijf zenders in HD en niet zes.
Ik heb nu KabelTv/300/vaste telefonie. Ik betaal dus blijkbaar voor Ziggo Go extra wat ik nooit gebruik. En krijg net de mededeling via Twitter dat als ik Internet Only zou willen mijn telefonie dan wordt opgezegd. Terwijl als je het simpel bekijkt Internet Only blijkbaar alleen het uitschakelen van ZiggoGo is. Maar nee ze willen er niet aan. Of zullen ze je ook daadwerkelijk een nieuw modem sturen zonder telefonie-aansluiting?
Vaarwel Ziggo, hallo KPN glasvezel, voor bijna hetzelfde bedrag wat ik nu betaal maar dan 500 up/down én interactieve TV én vaste telefonie. Oh en de eerste 6 maanden een dikke korting.
Vaarwel Ziggo, hallo KPN glasvezel, voor bijna hetzelfde bedrag wat ik nu betaal maar dan 500 up/down én interactieve TV én vaste telefonie. Oh en de eerste 6 maanden een dikke korting.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 19-05-2021 20:15 ]
Het “extra” betalen voor Ziggo Go is nu een dingetje nadat gisteren het bericht eruit ging dat je zonder Go een paar euro per maand kon besparen. Toch vind ik Ziggo erg onduidelijk met de abonnementen op de website. Nergens zie ik die optie staan om een abonnement zonder GO af te bestellen, als ik als nieuwe klant iets wil afsluiten.ManiacsHouse schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:13:
Ik heb nu KabelTv/300/vaste telefonie. Ik betaal dus blijkbaar voor Ziggo Go extra wat ik nooit gebruik. En krijg net de mededeling via Twitter dat als ik Internet Only zou willen mijn telefonie dan wordt opgezegd. Terwijl als je het simpel bekijkt Internet Only blijkbaar alleen het uitschakelen van ZiggoGo is. Maar nee ze willen er niet aan. Of zullen ze je ook daadwerkelijk een nieuw modem sturen zonder telefonie-aansluiting?
Welkom bij KPN trouwens. Je gaat het leuk vinden hier
Vandaag gebeld naar Ziggo klantenservice met bedoeling om extra korting te krijgen?
Keuze menu gekozen in de IVR kwam ik uit bij een dame van afdeling retentie
Mijn contract periode van Ziggo verloopt medio midden Juli 2021 en heb ook geen mogelijkheid om mijn verbinding op te zeggen omdat er nog geen glasvezel verbinding is in mijn regio. (Koper max tot 120 mbit)
Ze konden mij maar extra korting geven van 6 maanden 20 euro.Voorwaarden is wel contract termijn verlengen tot medio Juli 2022.
Afgelopen jaren kon ik altijd minimaal 28 euro voor 6 maanden korting krijgen vanuit Ziggo zonder problemen.
Hebben jullie al geprobeerd om extra korting te vragen aan Ziggo van afdeling retentie?
Mijn contract periode van Ziggo verloopt medio midden Juli 2021 en heb ook geen mogelijkheid om mijn verbinding op te zeggen omdat er nog geen glasvezel verbinding is in mijn regio. (Koper max tot 120 mbit)
Ze konden mij maar extra korting geven van 6 maanden 20 euro.Voorwaarden is wel contract termijn verlengen tot medio Juli 2022.
Afgelopen jaren kon ik altijd minimaal 28 euro voor 6 maanden korting krijgen vanuit Ziggo zonder problemen.
Hebben jullie al geprobeerd om extra korting te vragen aan Ziggo van afdeling retentie?
Ik heb vorige week gebeld, ben al buiten mijn contract en een aanbod gekregen van 9 maanden 20 euro korting.mehtevaschino schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:23:
Vandaag gebeld naar Ziggo klantenservice met bedoeling om extra korting te krijgen?
Sinds dit jaar geven ze inderdaad 20 euro korting voor 6 maanden als standaard. Hoger mocht niet volgens de nieuwe regels recentelijk. Andere jaren ging het altijd makkelijker (gewoonlijk 30 of 35 euro, wat > 20 euro korting was voor mij en mijn ouders).
Zo te lezen hierboven kan eventueel 9 maanden wel (wat ik niet wist), maar ik bel altijd elk jaar. Ook kwam ik erachter dat exact 1 jaar vaak niet nodig blijkt voor verlenging.
Zo te lezen hierboven kan eventueel 9 maanden wel (wat ik niet wist), maar ik bel altijd elk jaar. Ook kwam ik erachter dat exact 1 jaar vaak niet nodig blijkt voor verlenging.
☻/
/▌
/ \
Dat laatste is goed om te weten. Meer laksheid maar soms wacht ik nog wat langer dan een paar maanden.Kixtart schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:39:
Sinds dit jaar geven ze inderdaad 20 euro korting voor 6 maanden als standaard. Hoger mocht niet volgens de nieuwe regels recentelijk. Andere jaren ging het altijd makkelijker (gewoonlijk 30 of 35 euro, wat > 20 euro korting was voor mij en mijn ouders).
Ook al is korting nu misschien wat minder, maar 120 euro (of zelfs 180 euro) is nog steeds aan leuk bedrag. Dit neem ik wel mee in mijn afweging om einde dit jaar wel/niet te switch van provider.
Sow lekker werkt het daar bij ziggo niet helemaal, ik heb 10 dagen geleden een bestelling gedaan, verlengen van mijn contract, en ik heb voor €59,45 Eerste 6 maanden voor 39,95 p.m. en geen eenmalige kosten t.w.v. 19,95. Er met dikke zwarte letter erbij staan in het bestellings pdf
Nu kijk ik af en toe in mijn-ziggo app, en zie dat mijn maandbedrag van 58,95 naar 79, nogwat gaat, en toen zag ik paar dagen later dat het 117eu nogwat werd,( ik moet de maand mei nog betalen van 58,95), dus ik appen naar ziggo hoe dat zit met die korting en ik dus gewoon volledig de nieuwe maand ook moet betalen, waarom dat is.
Nu blijkt dat ik geen korting krijg en ook de eenmalige kosten van 19,95 moet betalen, want vaste klant, en ik kan dit eigenlijk volgens hun helemaal niet bestellen.
( ik zie dat nergens staan en ook niet als waarschuwing vooraf, in mijn-ziggo website)
Er is niks in mijn pakket veranderd tov vorige maanden, alleen de mediabox xl dus
(die eenmalige kosten zijn dus even een paar dagen zichtbaar in de app, en werd doorberekend boven op mijn maandbedrag van 58,95, vandaar die 79eu)
This dat ik er op let, en ik er achteraan bel hoe dat zit, toen ik opeens 117 eu zag staan,
(( mijn vader van 80 had dat nooit gemerkt natuurlijk, en zal dat na de annulering tijd pas hebben gemerkt, en dan pas gebeld en er dus niet meer onderuit kunnen wss.))
Krijg ik een flinke weerstand gesprek in de app, en dat ik toch die korting niet krijg en die 19,95 ook moet betalen, ook als ik het doe annuleren
omdat ze het pakket veranderen (wat dus niet zo is, tenminste niet zichtbaar voor mij als klant, en alleen de mediabox xl dus wisselen)
Ja hallo ben niet gek, ik ga geen 20eu betalen voor alleen een omwissel vd de box natuurlijk,(khad er ook geen meerwaarde aan want mijn pakket heeft geen opnemen of terugspoelen e.d. alleen dus dat ik netflix kan kijken via de xl box) men kon mij nog wel 3 maand korting bieden van 39,95 terwijl ik dus 6 maand zwart op wit heb staan.
((het vreemde was dat de ziggo medewerker mijn bestelling en deze bevestiging mail helemaal blanco zag staan bij haar gegevens, heel vreemd dus)
Ik zei tegen de dame wat ik er tegen kan doen?, Ik kon alle bewijzen opsturen enz enz, en een klacht indienen, ze zetten mij aan het werk om te bewijzen en een dossier aan te maken met wat er fout ging, maar zij zaten dus achter de schermen mijn bestelling aan te passen zonder mij in kennis te stellen binnen 14 dagen na aanvraag, dus ik moest bewijzen opsturen zodat zij een programmeer fout dus kunnen oplossen, (geen korting als bestaande klant, dat had er natuurlijk gelijk bij moeten worden vermeld als ik inlog in mijn-ziggo en het bestel, maar dat gebeurde dus niet.)
Ik werd er gewoon boos om, ik zei, ik bel wel uw collega, dus ik hang op en bel naar afdeling opzeggen.
Krijg ik een dame aan de lijn die het probleem kende, en ik zei ik wil best voor u aan het werk en de bewijzen vd bevestigingen mail enz opsturen. Ze zei dat het idd niet met een oke afgesloten moest kunnen worden en ik het helemaal niet eens zou moeten kunnen bestellen.
Maar ze was er al mee bekend dus, en gaf aan dat het idd niet helemaal goed is geprogrammeerd op de site.((dat zal nu dus beter worden geprogrammeerd, dus sorry alvast voor de handige tweakers die het nog willen proberen))
Toch kreeg nu hetzelfde aangeboden als wat ik had besteld maar ipv 6 maand korting nu dus 9 maand, 39,95 voor een 12 maand contract, en alleen aanpasbaar naar boven toe, en niet down te graden in die 12 maand, prima natuurlijk, dus dat is wel netjes en ook zoals ik het bedoelde. Maar het had dus nogal wat weerstand met haar vorige collega, blij dat ik ophing en opnieuw belde. maar je moet dus vechten en het goed onderbouwen om het te krijgen, het wordt iig wel gezien en daarom de 9maand (neem ik even aan dat die 9maand mijn beloning is)
Ik moet nu het mailtje met deze afspraak nog krijgen, dus nog even opletten.
De inflatie correctie is al wel doorgevoerd, en ik ga van 58,95, naar 59,45 pm met dit verlengde pakket.
Het is dus een dunne lijn van boze klant naar tevreden klant, maar nog dus even afwachten of het goed gaat zoals afgesproken aan de telefoon.
- Alles-in-1 Start XXL
- 150 Mbit/s Internet
- 80+ zenders (36 HD)
- Ziggo Sport
- Mediabox XL
- Voordelig bellen
- Maandelijks aanpasbaar
Nu kijk ik af en toe in mijn-ziggo app, en zie dat mijn maandbedrag van 58,95 naar 79, nogwat gaat, en toen zag ik paar dagen later dat het 117eu nogwat werd,( ik moet de maand mei nog betalen van 58,95), dus ik appen naar ziggo hoe dat zit met die korting en ik dus gewoon volledig de nieuwe maand ook moet betalen, waarom dat is.
Nu blijkt dat ik geen korting krijg en ook de eenmalige kosten van 19,95 moet betalen, want vaste klant, en ik kan dit eigenlijk volgens hun helemaal niet bestellen.
( ik zie dat nergens staan en ook niet als waarschuwing vooraf, in mijn-ziggo website)
Er is niks in mijn pakket veranderd tov vorige maanden, alleen de mediabox xl dus
(die eenmalige kosten zijn dus even een paar dagen zichtbaar in de app, en werd doorberekend boven op mijn maandbedrag van 58,95, vandaar die 79eu)
This dat ik er op let, en ik er achteraan bel hoe dat zit, toen ik opeens 117 eu zag staan,
(( mijn vader van 80 had dat nooit gemerkt natuurlijk, en zal dat na de annulering tijd pas hebben gemerkt, en dan pas gebeld en er dus niet meer onderuit kunnen wss.))
Krijg ik een flinke weerstand gesprek in de app, en dat ik toch die korting niet krijg en die 19,95 ook moet betalen, ook als ik het doe annuleren

Ja hallo ben niet gek, ik ga geen 20eu betalen voor alleen een omwissel vd de box natuurlijk,(khad er ook geen meerwaarde aan want mijn pakket heeft geen opnemen of terugspoelen e.d. alleen dus dat ik netflix kan kijken via de xl box) men kon mij nog wel 3 maand korting bieden van 39,95 terwijl ik dus 6 maand zwart op wit heb staan.
((het vreemde was dat de ziggo medewerker mijn bestelling en deze bevestiging mail helemaal blanco zag staan bij haar gegevens, heel vreemd dus)
Ik zei tegen de dame wat ik er tegen kan doen?, Ik kon alle bewijzen opsturen enz enz, en een klacht indienen, ze zetten mij aan het werk om te bewijzen en een dossier aan te maken met wat er fout ging, maar zij zaten dus achter de schermen mijn bestelling aan te passen zonder mij in kennis te stellen binnen 14 dagen na aanvraag, dus ik moest bewijzen opsturen zodat zij een programmeer fout dus kunnen oplossen, (geen korting als bestaande klant, dat had er natuurlijk gelijk bij moeten worden vermeld als ik inlog in mijn-ziggo en het bestel, maar dat gebeurde dus niet.)
Ik werd er gewoon boos om, ik zei, ik bel wel uw collega, dus ik hang op en bel naar afdeling opzeggen.
Krijg ik een dame aan de lijn die het probleem kende, en ik zei ik wil best voor u aan het werk en de bewijzen vd bevestigingen mail enz opsturen. Ze zei dat het idd niet met een oke afgesloten moest kunnen worden en ik het helemaal niet eens zou moeten kunnen bestellen.
Maar ze was er al mee bekend dus, en gaf aan dat het idd niet helemaal goed is geprogrammeerd op de site.((dat zal nu dus beter worden geprogrammeerd, dus sorry alvast voor de handige tweakers die het nog willen proberen))
Toch kreeg nu hetzelfde aangeboden als wat ik had besteld maar ipv 6 maand korting nu dus 9 maand, 39,95 voor een 12 maand contract, en alleen aanpasbaar naar boven toe, en niet down te graden in die 12 maand, prima natuurlijk, dus dat is wel netjes en ook zoals ik het bedoelde. Maar het had dus nogal wat weerstand met haar vorige collega, blij dat ik ophing en opnieuw belde. maar je moet dus vechten en het goed onderbouwen om het te krijgen, het wordt iig wel gezien en daarom de 9maand (neem ik even aan dat die 9maand mijn beloning is)
Ik moet nu het mailtje met deze afspraak nog krijgen, dus nog even opletten.
De inflatie correctie is al wel doorgevoerd, en ik ga van 58,95, naar 59,45 pm met dit verlengde pakket.
Het is dus een dunne lijn van boze klant naar tevreden klant, maar nog dus even afwachten of het goed gaat zoals afgesproken aan de telefoon.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
@lange lap tekst: Ja, de opzeggingen lijn is volledig anders dan de normale service lijn. Ik ben jaren geleden eens uitgemaakt als leugenaar gezien ik dezelfde aanbieding wilde als anderen hier. Via opzeggingenlijn was het snel geregeld (zonder dreigen met echt opstappen).
☻/
/▌
/ \
Haha excuus, ja ik wilde volledig zijn met mijn verhaal.Kixtart schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:01:
@lange lap tekst: Ja, de opzeggingen lijn is volledig anders dan de normale service lijn. Ik ben jaren geleden eens uitgemaakt als leugenaar gezien ik dezelfde aanbieding wilde als anderen hier. Via opzeggingenlijn was het snel geregeld (zonder dreigen met echt opstappen).
Bevestiging mail met de 9 maand 20eu korting inmiddels ontvangen van ziggo.
Er staat nog wel bij in dat ik 1 euro meer ga betalen per 1 juli, of dat nu is tov wat ik nu heb met 59,45 of dat het tov mijn oude kosten van 58,95 is, is mij niet helemaal duidelijk, Aan de telefoon zei de medewerker dat ik de nieuwe kosten al zag, a 59,45, we wachten dat nog even af dus.
ik denk dat die 1 euro bovenop de 59,45 is. Dat is het bij mij namelijk ook. Ik heb sinds vorig jaar rond deze tijd ook start xxl. Daarbij heb ik vergelijkbare ervaringen (onduidelijkheid over bedragen en kortingen) als jij gehad. Uiteindelijk een aantal maanden gratis movies & series xl (waarvoor we voorheen 11,95 euro betaalden) zodat we eigenlijk pas na een maand op 10 gingen betalen voor de hogere snelheid. Op dit moment vind ik de nieuwe laagste snelheid voldoende, dus wanneer de 12 maanden van dit contract voorbij zijn, wi ik downgraden.Mel33 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:56:
[...]
Haha excuus, ja ik wilde volledig zijn met mijn verhaal.
Bevestiging mail met de 9 maand 20eu korting inmiddels ontvangen van ziggo.
Er staat nog wel bij in dat ik 1 euro meer ga betalen per 1 juli, of dat nu is tov wat ik nu heb met 59,45 of dat het tov mijn oude kosten van 58,95 is, is mij niet helemaal duidelijk, Aan de telefoon zei de medewerker dat ik de nieuwe kosten al zag, a 59,45, we wachten dat nog even af dus.
edit 2021-05-20: dat ik moest wachten heb ik gisteren begrepen van de servicedesk van ziggo. Echter zojuist kwam ik er achter dat vandaag toch al de internetsnelheid verlaagd is. Ik blijk ook al mailtje erover gehad te hebben. Ook nu weer gebeld. Waarbij een en ander werd bevestigd. Geen nieuwe einddatum van het huidige contract. Geen kosten, alleen minder snelheid en lager maandbedrag.
Ziggo is in principe prima, alleen de communicatie kan beter.
[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 20-05-2021 19:03 ]
Ja ga ik daar ook even vanuit wat u zegt.W1ck1e schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:14:
[...]
ik denk dat die 1 euro bovenop de 59,45 is. Dat is het bij mij namelijk ook. Ik heb sinds vorig jaar rond deze tijd ook start xxl. Daarbij heb ik vergelijkbare ervaringen (onduidelijkheid over bedragen en kortingen) als jij gehad. Uiteindelijk een aantal maanden gratis movies & series xl (waarvoor we voorheen 11,95 euro betaalden) zodat we eigenlijk pas na een maand op 10 gingen betalen voor de hogere snelheid. Op dit moment vind ik de nieuwe laagste snelheid voldoende, dus wanneer de 12 maanden van dit contract voorbij zijn, wi ik downgraden.
Ik heb dit xxl pakket in febr 2020 aangeboden gekregen voor 56,95 +3maand korting a 39,95.
Het verhaal was dat ik voor ongv 6eu meer de XXL internet(100mbit) kon nemen tov de internet start ,van 49,50. (40mbit) die ik toen wilde nemen, komend vanaf 10tjes lid dus,(kon alleen aangevraagd worden als je dus van die 25mbit af kwam)
Dus nog een korting van 3 maand van 39,95 toen ik voor dat xxl koos, en in juli van 2020 ging ik nadat de korting stopte in juni, naar 58,95 met de inflatie correctie erbij.
naja dan wordt het nu dus 60,45 want ik betaal nu 59,45, zullen zien.
Vanochtend heeft Ziggo aangekondigde werkzaamheden verricht in onze regio. Ik woon vlak bij Haarlem. Met sms op de hoogte gehouden. Om 9:00 kreeg ik een sms dat het klaar was. Maar ik heb nog steeds geen internet.
Modem (Ubee in Bridge) uitgezet en opnieuw aangezet;
Fritz!Box herstart;
Ubee Modem naar fabrieksinstellingen (op advies chat-helpdesk);
Dit alles verschillende keren en met variaties. Maar mijn router krijgt geen ip en de Modem is niet via 192.168.178.1 te benaderen.
Later op de dag zou er nog eens 2 minuten uitval zijn van internet. Ook aangekondigd.
Nou ik heb de hele dag geen internet! Krijg ik ook nog eens een sms'je "Dag, onze klus zit er helemaal op. .... Bedankt voor uw begrip, Ziggo".
Hallo! Ik heb nog steeds geen verbinding! Gaan ze nu naar huis? En ik dan?
Ik geloof overigens dat er meer mensen zijn in de buurt met problemen.
Kom maar op met die glasvezel hier in de buurt! Hopen dat dat beter is.
Modem (Ubee in Bridge) uitgezet en opnieuw aangezet;
Fritz!Box herstart;
Ubee Modem naar fabrieksinstellingen (op advies chat-helpdesk);
Dit alles verschillende keren en met variaties. Maar mijn router krijgt geen ip en de Modem is niet via 192.168.178.1 te benaderen.
Later op de dag zou er nog eens 2 minuten uitval zijn van internet. Ook aangekondigd.
Nou ik heb de hele dag geen internet! Krijg ik ook nog eens een sms'je "Dag, onze klus zit er helemaal op. .... Bedankt voor uw begrip, Ziggo".
Hallo! Ik heb nog steeds geen verbinding! Gaan ze nu naar huis? En ik dan?
Ik geloof overigens dat er meer mensen zijn in de buurt met problemen.
[ Voor 5% gewijzigd door ahbart op 20-05-2021 16:42 ]
Vind ik altijd van die aparte uitsprakenahbart schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:40:

Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat is zo. Maar ik wil sowieso al Glasvezel vanwege die veel hogere upload. Maar dan ben ik ook van Ziggo afMartinusz schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:59:
[...]
Vind ik altijd van die aparte uitsprakenalsof glasvezel onderhoudsvrij is
[ Voor 17% gewijzigd door ahbart op 20-05-2021 17:26 ]
Ja dat is begrijpelijk, het is wel een mooi verhaalahbart schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:25:
[...]
Dat is zo. Maar ik wil sowieso al Glasvezel vanwege die veel hogere upload. Maar dan ben ik ook van Ziggo afIk vind de Ziggo prijzen de pan uit rijzen. Bijna 80 euro per maand voor een paar mb upload. Vandaag is een stapeling van mijn ergernis.
Krijg je nu ook 1/30e keer €80 terug?
Ik heb nu bijna 1 jaar glasvezel, nog nooit 1 mailtje voor onderhoud gezien, denk inderdaad onderhoudsvrij
Je loopt al langer mee hier. Had je kunnen weten. Die kortingen op de website zijn bijna altijd alleen voor nieuwe klanten en deze worden dan ook verwijderd als je deze als bestaande klant probeert te bemachtigen. Er wordt om die reden dan ook gevraagd of je al internet hebt bij Ziggo. Klik je dan op ja dan krijg je de korting überhaupt niet te zien. Klik je toch op nee dan wordt hij wel getoond maar krijg je hem uiteindelijk niet als blijkt dat je er geen recht op heb volgens de voorwaarden.Mel33 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:31:
Sow lekker werkt het daar bij ziggo niet helemaal, ik heb 10 dagen geleden een bestelling gedaan, verlengen van mijn contract, en ik heb voor €59,45 Eerste 6 maanden voor 39,95 p.m. en geen eenmalige kosten t.w.v. 19,95. Er met dikke zwarte letter erbij staan in het bestellings pdfIk krijg gewon een pdf bevestiging in mijn mail op zoals het hierboven staat met de kortingen e.d.
- Alles-in-1 Start XXL
- 150 Mbit/s Internet
- 80+ zenders (36 HD)
- Ziggo Sport
- Mediabox XL
- Voordelig bellen
- Maandelijks aanpasbaar
Nu blijkt dat ik geen korting krijg en ook de eenmalige kosten van 19,95 moet betalen, want vaste klant, en ik kan dit eigenlijk volgens hun helemaal niet bestellen.![]()
Hier en daar zou het wel een stuk klantvriendelijker kunnen maar neemt niet weg dat je er geen recht op had.
Technisch heb je vast gelijk, maar ik vind het ook wel vreemd / belachelijk dat je als nieuwe klant allerlei kortingen kunt krijgen, terwijl je als bestaande klant veel te veel betaald. Waarom zou je als dienstverlener niet ook je bestaande klanten koesteren. Volgens mij levert dat veel meer op op de lange termijn. Ik krijg een steeds grotere kater van dit soort acties.Jay-B schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:33:
[...]
Je loopt al langer mee hier. Had je kunnen weten. Die kortingen op de website zijn bijna altijd alleen voor nieuwe klanten en deze worden dan ook verwijderd als je deze als bestaande klant probeert te bemachtigen. Er wordt om die reden dan ook gevraagd of je al internet hebt bij Ziggo. Klik je dan op ja dan krijg je de korting überhaupt niet te zien. Klik je toch op nee dan wordt hij wel getoond maar krijg je hem uiteindelijk niet als blijkt dat je er geen recht op heb volgens de voorwaarden.
Hier en daar zou het wel een stuk klantvriendelijker kunnen maar neemt niet weg dat je er geen recht op had.
Zo werkt dat nu eenmaal. Bij elke provider krijg je welkomstkorting of cadeaus. Daarom stap ik af en toe over en elk jaar een andere energieleverancier.
Je vergeet dat het een verzadigde markt is, iedereen heeft al internet. Misschien niet bij jouw bedrijf, maar dan toch bij de concurrent. Dat betekent dat jouw bedrijf niet meer kan groeien. Dat is echter nodig omdat er anders een groter bedrijf langs komt met een overnamebod.ahbart schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:27:
maar ik vind het ook wel vreemd / belachelijk dat je als nieuwe klant allerlei kortingen kunt krijgen, terwijl je als bestaande klant veel te veel betaald. Waarom zou je als dienstverlener niet ook je bestaande klanten koesteren. Volgens mij levert dat veel meer op op de lange termijn.
Nieuwe klanten zijn voor jouw bedrijf meer waard omdat ze hun huidige provider opzeggen, dus jij wordt sterker en de concurrent zwakker. Bestaande klanten kunnen dat voordeel niet bieden, ze zijn er al. Als klant kun je hiervan profiteren door zo vaak mogelijk over te stappen, dan ben je telkens weer ergens een nieuwe klant en word je verwend met kortingen en/of gratis extra apparatuur. En dan na een jaar ga je weer terug naar de vorige provider, bijvoorbeeld.
Ik loop idd al wat langer mee, en als tweaker probeer je gewoon, en als ik via een site doogelinkt wordt en er staat bij ziggo dat je kan inloggen als vaste klant, (je kan niet inloggen als je geen klant bent heh) en ik zie de korting in het oranje erbij staan en ik krijg het ook in de bestellings-mail geaccordeerd, dan bestel ik toch wat ik te zien krijg? En ga ik daar ook vanuit, ik ga als klant weer een jaarcontract aan dat vergeet je even hier, moet ik de korting dan laten schieten omdat iemand hier zegt dat ik het niet kan krijgen? Ik ben toch gewoon aan het tweaken wat er mogelijk is, en het onderste uit de kan aan het halen? Als ik iets bestel en zwart op wit teken, dan moet ik mij er ook aan houden na 14 dagen. Ziggo laat de mogelijkheid toch open voor ons op deze manier? Als je gelijk opgeeft bij de eerste nee, maar je hebt een bevestigen met wat je koopt, dan is het toch normaal dat ik krijg wat ik bestel?Jay-B schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:33:
[...]
Je loopt al langer mee hier. Had je kunnen weten. Die kortingen op de website zijn bijna altijd alleen voor nieuwe klanten en deze worden dan ook verwijderd als je deze als bestaande klant probeert te bemachtigen. Er wordt om die reden dan ook gevraagd of je al internet hebt bij Ziggo. Klik je dan op ja dan krijg je de korting überhaupt niet te zien. Klik je toch op nee dan wordt hij wel getoond maar krijg je hem uiteindelijk niet als blijkt dat je er geen recht op heb volgens de voorwaarden.
Ik lieg niet tegen hun en geef feedback etc, ik speel niet vals ik maak gebruik van wat er mogelijk is, ik haal alleen wat mij wordt belooft, ik ben in feite een nieuwe klant als ik een jaar ga vast zitten aan hun, zo zie ik het, en is ook heel normaal dat dit geboden wordt als je 12 maand aangaat toch?
Ik ga geen jaar bij hun blijven als ik geen korting krijg hoor. ik geef hun zekerheid en dan kan ik er ook wat korting voor krijgen.
Ps, ze zijn nu met de site bezig, er is onderhoud en je kan geen wijzingen doorvoeren nu.
Edit
Je hebt ook 2 dingen, 1) per maand aanpasbaar, in mijn geval alleen naar boven nu. En 2) per maand opzegbaar.
https://vodafoneziggo.nl/...liteit-te-zien-bij-ziggo/
Ziggo komt als eerste met de EK in UHD, wel via de Next. Het tweede 4K Test kanaal loopt al tijdje, is echter nog niet door ons te zien, c.q. te ontvangen.
Benieuwd wanneer de andere providers komen.
Ziggo komt als eerste met de EK in UHD, wel via de Next. Het tweede 4K Test kanaal loopt al tijdje, is echter nog niet door ons te zien, c.q. te ontvangen.
Benieuwd wanneer de andere providers komen.
Slimme actie om voetballiefhebbers met een 4k televisie te bewegen om hun pakket te upgraden voor de Next. Het blijft toch jammer dat je het Max tv-pakket moet hebben om van een fatsoenlijke mediabox gebruik te kunnen maken.
Hier ook een poging gewaagd. Zit nu buiten mijn contract.kgevol schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:13:
Hier ook verlengd met 9 maanden 20 euro korting. Contract zou volgende maand aflopen.
Aangegeven dat T-Mobile 1 Gbit/s up/down levert voor 40 euro met TV voor 15 euro extra.
Al bleef ik heel vriendelijk, de medewerker wenste mij succes bij T-Mobile.
Het is dus maar niet wie je spreekt...
Heb je het topic van T-Mobile gezien? Ik wens je idd succesLukeS schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:52:
[...]
Hier ook een poging gewaagd. Zit nu buiten mijn contract.
Aangegeven dat T-Mobile 1 Gbit/s up/down levert voor 40 euro met TV voor 15 euro extra.
Ik heb zelf ook glasvezel besteld... keek al niet veel TV meer en vond voornamelijk de F1 meerwaarde hebben van Ziggo, maar hou Ziggo nog wel even aan voordat het echt werkt. Glasvezel providers zijn ook drama vaak.
Gewoon nog een keer proberen en naar opzeggen bellen. Kijk er moet voor hun ook iets te halen zijn, als je gaat verlengen naar een minder pakket dan je nu hebt dan zal het snel nee zijn. Neem dat even mee.LukeS schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:52:
[...]
Hier ook een poging gewaagd. Zit nu buiten mijn contract.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic