Ik heb geen mogelijkheid om dergelijke gegevens getoond te krijgen, maar met het blote oog op normale kijkafstand zie je inderdaad een groot verschil tussen de Ziggo Go TV app (in mijn geval op een Apple TV) en de Ziggo mediabox (in mijn geval Next). Dit neemt niet weg dat ik wel leuk vind om alles via hetzelfde kastje te kunnen bedienen. Dit heb ik even volgehouden maar nu toch zo veel mogelijk via Next.hardware-lover schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:52:
[...]
Krijg je bij deze....., en deze kan iedereen te zien krijgen als ie even wat in de instellingen veranderd bij de app die beschikbaar is voor het Android-/Google-/Fire TV platform.
4.29Mbit bij 720@50p
... versus ~12Mbit voor de Ziggo Prime DVB-C zenders.
Een papegaai is er niets bij want dit is al zo vaak ter sprake gekomen.
Is ZiggoGo TV (voor Android/ enz. enz. TV), een volwaardig alternatief voor DVB-C als het op beeldkwaliteit aankomt? Nee, beslist niet.
Ik had eerder al eens begrepen dat het idd niet zichtbaar gemaakt kan worden met de Apple TV app, vandaar dat ik deze ook niet aanhaalde. Met de andere apparaten heb ik zelf de praktijkervaring opgedaanmeesje schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:08:
[...]
Ik heb geen mogelijkheid om dergelijke gegevens getoond te krijgen, maar met het blote oog op normale kijkafstand zie je inderdaad een groot verschil tussen de Ziggo Go TV app (in mijn geval op een Apple TV) en de Ziggo mediabox (in mijn geval Next). Dit neemt niet weg dat ik wel leuk vind om alles via hetzelfde kastje te kunnen bedienen. Dit heb ik even volgehouden maar nu toch zo veel mogelijk via Next.
Testing, one, two ...
Vannacht is mijn Ziggo gebied aangepast na werkzaamheden, vorige maand afschakelen analoog en vannacht een nieuwe frequentie indeling.
Mijn D3.1 modem is nog ingetraind op D3.0, maar wel op de hoge frequenties. Dat doet ook wat met de ICMP responses.
Vandaag het modem eens rebooten kijken of hij dan naar D3.1 schakelt. EDIT nee dat maakt nog niet uit, er is nog geen D3.1 carrier in het nieuwe frequentieplan.
@ANdrode
:fill(white):strip_exif()/f/image/zVpZhJHmgozp22oFksC3jirx.png?f=user_large)
Mijn D3.1 modem is nog ingetraind op D3.0, maar wel op de hoge frequenties. Dat doet ook wat met de ICMP responses.
Vandaag het modem eens rebooten kijken of hij dan naar D3.1 schakelt. EDIT nee dat maakt nog niet uit, er is nog geen D3.1 carrier in het nieuwe frequentieplan.
@ANdrode
:fill(white):strip_exif()/f/image/zVpZhJHmgozp22oFksC3jirx.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rAKfjGm26r1ZwkOgsIQNoPQr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 07-04-2021 08:09 ]
Hier idem.stormfly schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:04:
Vannacht is mijn Ziggo gebied aangepast na werkzaamheden, vorige maand afschakelen analoog en vannacht een nieuwe frequentie indeling.
Het ging zonder problemen. Ik hoefde ook niet naar kanaal 800 om de TVs weer in de pas te krijgen. Alleen deed teletekst het niet meer op de huiskamer TV, Er waren wel vaker problemen met teletekst op dit toestel en een minuutje de netspanning er helemaal af loste dan het probleem op. Nu ook.
Wat betreft internet: Mijn IP adressen zijn gelukkig niet gewijzigd. Maar de frequenties inderdaad wel. Mijn 3.0 Arris Connectbox gebruikt nu ook download frequenties van 618-786 MHz. Inderdaad hoger dan voorheen als mijn geheugen me niet bedriegt.
[ Voor 5% gewijzigd door Roetzen op 07-04-2021 11:47 ]
ik heb eigenlijk altijd al in die range gezeten volgens mij alleen een aantal upstream channels trainen wat lager in.

de errors op 802 - 810Mhz zijn normaal hier overigens gsm/telefoonmast op 50 mtr afstand. en kabel buiten het gebouw langs, dat komt gewoon door de mantel heen
Ik vind het verder prima want haal de maximale snelheid (1030/52) ondanks het "limited DS" lampje

de errors op 802 - 810Mhz zijn normaal hier overigens gsm/telefoonmast op 50 mtr afstand. en kabel buiten het gebouw langs, dat komt gewoon door de mantel heen
Ik vind het verder prima want haal de maximale snelheid (1030/52) ondanks het "limited DS" lampje
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Jij zit kennelijk in een gebied waar Gigabit al enige tijd aktief is en de veranderingen die hier afgelopen nacht plaatsgevonden hebben zijn dus bij jou al eerder geweest. Dus logisch dat jij al wat langer in die hogere range zit.JoSchaap schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:06:
ik heb eigenlijk altijd al in die range gezeten volgens mij alleen een aantal upstream channels trainen wat lager in.
Vooral de upstream frequenties zijn hoog. Heb je toevallig ook een screenshot van voor?stormfly schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:04:
@ANdrode
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ANdrode schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:40:
[...]
Vooral de upstream frequenties zijn hoog. Heb je toevallig ook een screenshot van voor?
/f/image/rJ0L8zG9mQYnVOA6Mdsqn9zd.png?f=fotoalbum_large)
Jazeker oud hierboven, nieuw beneden
:strip_exif()/f/image/rAKfjGm26r1ZwkOgsIQNoPQr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door stormfly op 07-04-2021 17:25 ]
Jij zit nog een frequentie blok hoger in de download streams, ik kom niet in de 8xxMhz reeks. Jij hebt al een full D3.1 spectrum gezien de snelheden die je afneemt.JoSchaap schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:06:
[Afbeelding]
Ik heb een vreemd probleem met mijn connectbox. Als deze herstart wordt (handmatig of automatisch door een storing) dan gebeurt het erg vaak dat de clients daarna geen DNS meer lijken te hebben. Je kunt dan nog sites openen die je onlangs geopend hebt (uit de lokale DNS cache van je device denk ik), maar een nieuwe site opent niet. Soms moet ik het modem wel een paar keer rebooten (van het stroom af, minuutje wachten en weer aan) voordat het weer werkt.
Ik test dit op een pc die bekabeld is aangesloten op het modem. Er zitten geen andere routers oid tussen. Verder heb ik wel een Deco M4 in AP mode, maar die zou bij bekabeld testen niet ertussen moeten zitten.
Herkennen meer mensen dit probleem? Hierdoor duurt het soms wel drie kwartier voordat ik weer in de lucht ben (dan is er nog de vraag waarom het modem soms reboot, maar dat zal ik bij Ziggo neerleggen, feit is wel als ik hem zelf reboot dat het ook optreedt).
Ik test dit op een pc die bekabeld is aangesloten op het modem. Er zitten geen andere routers oid tussen. Verder heb ik wel een Deco M4 in AP mode, maar die zou bij bekabeld testen niet ertussen moeten zitten.
Herkennen meer mensen dit probleem? Hierdoor duurt het soms wel drie kwartier voordat ik weer in de lucht ben (dan is er nog de vraag waarom het modem soms reboot, maar dat zal ik bij Ziggo neerleggen, feit is wel als ik hem zelf reboot dat het ook optreedt).
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 08-04-2021 09:41 ]
herken het probleem ook met een PiHole/unbound als DNS server en een ubiquty netwerk.....Palomar schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:40:
Ik heb een vreemd probleem met mijn connectbox. Als deze herstart wordt (handmatig of automatisch door een storing) dan gebeurt het erg vaak dat de clients daarna geen DNS meer lijken te hebben. Je kunt dan nog sites openen die je onlangs geopend hebt (uit de lokale DNS cache van je device denk ik), maar een nieuwe site opent niet. Soms moet ik het modem wel een paar keer rebooten (van het stroom af, minuutje wachten en weer aan) voordat het weer werkt.
Meestal doe ik het als volgt...
1) Haal de UTP kabel uit het modem
2) Reboot modem
3) Stop UTP Kabel terug
4) Reboot UDM B
5) Reboot PiHole
en alles werkt....
[ Voor 1% gewijzigd door MAdD op 08-04-2021 13:35 . Reden: typo ]
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Eerdaags verhuis ik naar Kortenhoef en moet ik mijn KPN glasvezel opzeggen. Helaas gaat dit dorpje mij op geen enkele manier glasvezel verschaffen. Ze hebben hier nog prehistorische verbindingen als adsl met 40Mbits. Dat is natuurlijk om te janken. Afijn, niks aan te doen. Ik heb voor de rust en mooi wonen gekozen. 😂
Het snelste wat ik kan nemen is 500Mbits van ziggo. Heeft iemand hier ervaring mee? Als je eenmaal glasvezel hebt gehad kan je moeilijk terug, maar nu is het erven niet anders. Van WiFi ga ik absoluut geen gebruik maken. Alles wordt bekabeld. Voornamelijk grote bestanden downloaden + meerdere accounts Netflix plus andere meuk in huis.
Ik heb in het verleden WiFi met Ziggo’s gehad en dat was een drama, vandaar mijn vraag.
Iemand anders ervaring met ziggo en dorps wonen? 😊
Het snelste wat ik kan nemen is 500Mbits van ziggo. Heeft iemand hier ervaring mee? Als je eenmaal glasvezel hebt gehad kan je moeilijk terug, maar nu is het erven niet anders. Van WiFi ga ik absoluut geen gebruik maken. Alles wordt bekabeld. Voornamelijk grote bestanden downloaden + meerdere accounts Netflix plus andere meuk in huis.
Ik heb in het verleden WiFi met Ziggo’s gehad en dat was een drama, vandaar mijn vraag.
Maar de groene kabel van ZIggo ligt er dus wel?PcManiaxx schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:52:
Eerdaags verhuis ik naar Kortenhoef en moet ik mijn KPN glasvezel opzeggen. Helaas gaat dit dorpje mij op geen enkele manier glasvezel verschaffen. Ze hebben hier nog prehistorische verbindingen als adsl met 40Mbits. Dat is natuurlijk om te janken. Afijn, niks aan te doen. Ik heb voor de rust en mooi wonen gekozen. 😂
Het voordeel van de groene coax van Ziggo tov het blauw van DSL is dat het voor coax nauwelijks uitmaakt hoe ver je van de centrale zit. Stad of dorp maakt bij coax dus nauwelijks uit. In tegenstelling tot bij DSL.Iemand anders ervaring met ziggo en dorps wonen? 😊
Het belangrijkste verschil tussen de coax en glasvezel is de relatief lage uploadsnelheid. Maar ik zie in jouw rijtje van toepassingen niets wat een hoge upload snelheid vereist en met 500 MBps download moet je prima uit de voeten kunnen lijkt me.
En als je de door Ziggo geleverde router in bridge mode laat zetten en daarna een eigen snelle en goede eigen router er achter hangt dan is ook Wifi geen probleem en levert geen snelheidsbeperkingen op bij die 500 Mbps, tenminste bij mij niet.
Moeten wel de clients over een voldoende snel Wifi modem/Usb-dongle beschikken.
Moeten wel de clients over een voldoende snel Wifi modem/Usb-dongle beschikken.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Als je het Ziggo modem in bridge (laat) zetten krijg je geen IPv6. En ook zonder bridge mode kun je de WiFi zelf doen door de Ziggo WiFi uit te zetten en eigen WiFi access points te installeren.snah001 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:46:
En als je de door Ziggo geleverde router in bridge mode laat zetten en daarna een eigen snelle en goede eigen router er achter hangt dan is ook Wifi geen probleem en levert geen snelheidsbeperkingen op bij die 500 Mbps,
Afgelopen jaar van Ziggo overgestapt van Ziggo naar KPN Glas. Maar hier in het dorp werkte Ziggo gewoon prima. Snelheid haalde je ook altijd wel. Met 500Mbit/sec ga je echt alles kunnen doen en qua download identiek vergelijkbaar met KPN Glas. Upload is een ander verhaal, die is natuurlijk maar amper 10%. Of je dat merkt is vooral afhankelijk van je eigen soort gebruik.PcManiaxx schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:52:
Qua Wifi/modem: Gewoon je modem in Bridge laten zetten en er je eigen apparatuur achter zetten. Ik had er hier een Fritz!Box 7590 met 2 via kabels aangesloten Fritz!Repeater 3000. Overal in huis, ook via de WiFi de volle snelheid.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Herken dit niet, meteen up and running na een herstart van de connectbox.Palomar schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:40:
Vind het wel vervelend dat je niet de DNS instellingen kan aanpassen in de connectbox.
Heb dit opgelost door Adguard DNS in te stellen op mijn PC en Laptop:
https://adguard.com/nl/adguard-dns/overview.html
Voordeel is dat je ook geen last meer hebt van reclamemeuk.
Voor de luie medemens hebben ze een betaalde applicatie.
Hartelijk dank voor alle bovenstaande berichten heren
@Roetzen @snah001 @TFHfony
Ik meen mij geen groene kabel te kunnen herinneren. Hier moet ik morgen even naar kijken en dan laat ik het nog weten.
Het zal tevens erg vergelijkbaar zijn inderdaad, dat denk ik ook. Ik upload geen bestanden of wat dan ook.
Gaat gewoon puur om usenet, we weten allemaal wel wat voor grote bestanden dat zijn
Ik meen mij geen groene kabel te kunnen herinneren. Hier moet ik morgen even naar kijken en dan laat ik het nog weten.
Het zal tevens erg vergelijkbaar zijn inderdaad, dat denk ik ook. Ik upload geen bestanden of wat dan ook.
Gaat gewoon puur om usenet, we weten allemaal wel wat voor grote bestanden dat zijn
[ Voor 39% gewijzigd door PcManiaxx op 08-04-2021 20:57 ]
Als er een groene kabel is, maak dan even een foto van het AOP (het hoofdaansluitpunt), het zit meestal in de meterkast. Dan kunnen we zien of het voldoet aan de huidige standaarden. En zo niet, dan kun je Ziggo inseinen dat ze bij de oplevering een monteur moeten sturen om het AOP te vervangen. Dat spaart gedoe aschteraf.PcManiaxx schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:53:
Hartelijk dank voor alle bovenstaande berichten heren@Roetzen @snah001 @TFHfony
Toppie, zal ik doen.Roetzen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:44:
[...]
Als er een groene kabel is, maak dan even een foto van het AOP (het hoofdaansluitpunt), het zit meestal in de meterkast. Dan kunnen we zien of het voldoet aan de huidige standaarden. En zo niet, dan kun je Ziggo inseinen dat ze bij de oplevering een monteur moeten sturen om het AOP te vervangen. Dat spaart gedoe aschteraf.
Ziggo stuurde me net dit in de mailbox. Abbo gaat van 38,12eur naar 50,82eur ik verlies mijn vaste IP (die ik gebruik) en ze doen net of ik dankbaar moet zijn. Die extra snelheid heb ik niet nodig (en niet om gevraagd).Beste mevrouw, meneer,
We brengen u thuis en op de zaak graag razendsnel en stabiel internet, voordelig vast bellen en tv-op-z'n-mooist. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.
We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Zakelijk Internet Start (met dynamisch ip).
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:
Internet
De internetsnelheid verandert. Uploaden gaat van 6 Mbps naar 10 Mbp.
Aan de inhoud en prijs van uw Safe Online pakket verandert niets.
Vanaf nu staat deze wel apart op uw factuur vermeld.
Prijs
De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 10,50.
Liever iets anders of advies?
Bevalt ons aanbod? Dan zetten wij uw huidige pakket(ten) vanaf 17 mei om naar bovenstaand(e) pakket(ten). Hier hoeft u verder niets voor te doen.
Er is 1 ding dat me aan Ziggo vast houd en dat is Formule 1. Verder kijk ik TV op de computer. Eind van het jaar komt hier glasvezel (kpn).
Tips?
Hier precies hetzelfde probleem & mail, belachelijke prijsverhoging. Gaat om oud ziggo zakelijk abbo.Durandal schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:04:
[...]
Ziggo stuurde me net dit in de mailbox. Abbo gaat van 38,12eur naar 50,82eur ik verlies mijn vaste IP (die ik gebruik) en ze doen net of ik dankbaar moet zijn. Die extra snelheid heb ik niet nodig (en niet om gevraagd).
Er is 1 ding dat me aan Ziggo vast houd en dat is Formule 1. Verder kijk ik TV op de computer. Eind van het jaar komt hier glasvezel (kpn).
Tips?
Tsjah ik werd ook heel boos van de mail, kijkt u even mee
Extra snelheid, tsjah nee bullshit zou bij mij 3mbps schelen. Nou yoheee voor 12 euro extra per maand.
Tsjah ik zat ook en nu...natuurlijk zal mn eerste reactie zijn ik ga niet akkoord. Maar in deze regio is ziggo ook nog eens de monopolist op gebied van snel internet dus ja
Vandaag het nieuwe Giga modem ontvangen ter vervanging van het oude modem. Ik denk dat het die tien euro extra per maand niet waard is (van 500MB naar 1GB), maar als grootverbruiker wilde ik het toch even proberen (ook door omstandigheden is de extra upload fijn). En gebruiken we het niet, dan kunnen we nog terug.
Helaas krijg ik op geen enkele manier ook maar in de buurt van de 1 GBPS. Edgerouter X met offloading enabled, adapterinstelling op desktop kloppen (2.5g poort op mobo), korte afstand tussen modem en muuraansluiting.
Maximale snelheid is zo een 750 mbps, met pieken naar 800.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4GiAmQai7739EFdROljtZzMe.png?f=user_large)
/f/image/JEAgpVhUyiO99xpyJe64Hl56.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/EIRsJpoa18vGn2O70p1KsK0K.png?f=user_large)
Volgensmij geen vreemde waarde. Box staat in bridge-modus uiteraard.
Iemand nog enige suggestie? Anders toch maar terug naar de 500mbps, als je de snelheid toch niet haalt.
Helaas krijg ik op geen enkele manier ook maar in de buurt van de 1 GBPS. Edgerouter X met offloading enabled, adapterinstelling op desktop kloppen (2.5g poort op mobo), korte afstand tussen modem en muuraansluiting.
:fill(white):strip_exif()/f/image/4GiAmQai7739EFdROljtZzMe.png?f=user_large)
/f/image/JEAgpVhUyiO99xpyJe64Hl56.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/EIRsJpoa18vGn2O70p1KsK0K.png?f=user_large)
Iemand nog enige suggestie? Anders toch maar terug naar de 500mbps, als je de snelheid toch niet haalt.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Melden bij Ziggo, kan via het Ziggo Community forum of via mijnziggo app
Moet je wel eerst door een aantal standaard vragen, zoals foto aop, downstream waarden etc
Ze gaan serieus net je melding om
Moet je wel eerst door een aantal standaard vragen, zoals foto aop, downstream waarden etc
Ga ik zeker doen. Dacht vraag het even hier, maar dat was absoluut mijn volgende stap.extraman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:27:
Melden bij Ziggo, kan via het Ziggo Community forum of via mijnziggo app
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Voor die 12,70 kun je ergens anders wel goedkoper formule 1 kijken...Durandal schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:04:
[...]
Ziggo stuurde me net dit in de mailbox. Abbo gaat van 38,12eur naar 50,82eur ik verlies mijn vaste IP (die ik gebruik) en ze doen net of ik dankbaar moet zijn. Die extra snelheid heb ik niet nodig (en niet om gevraagd).
Tips?
Of eigenlijk ergens anders is eigenlijk gewoon bij Ziggo... Je kunt als je niet bij Ziggo zit wel gewoon een Ziggo Sport Abonnement nemen: https://go.ziggosporttotaal.nl/ kost 9,99 per maand voor de maanden dat je het wilt zien.
@Durandal @okio Als je KPN hebt wordt het ziggo sport totaal pakket 14,99 en bij sommige andere providers wordt het 19,95jongetje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:54:
[...]
Voor die 12,70 kun je ergens anders wel goedkoper formule 1 kijken...
Of eigenlijk ergens anders is eigenlijk gewoon bij Ziggo... Je kunt als je niet bij Ziggo zit wel gewoon een Ziggo Sport Abonnement nemen: https://go.ziggosporttotaal.nl/ kost 9,99 per maand voor de maanden dat je het wilt zien.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Daarvoor kun je beter deze pagina gebruiken, dan kun je meteen je provider selecteren en zien wat het je gaat kosten per maand; https://www.ziggosport.nl/neem-ziggo-sport/jongetje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:54:
[...]
Voor die 12,70 kun je ergens anders wel goedkoper formule 1 kijken...
Testing, one, two ...
Ik doel juist op ziggo sport go waarbij je een abonnement neemt op de dienst onafhankelijk van je provider. Waarom zou je 15 of 20 euro bij je provider betalen als het voor 10euro per maand kan?
Ziggo Sport Go is meer voor mobiele apparaten en browsers bedoeld, Ziggo Sport Totaal komt via de TV kanalen tot een abonnee. Dus mogelijk is er ook een kwaliteitsverschil tussen beiden?jongetje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:29:
Ik doel juist op ziggo sport go waarbij je een abonnement neemt op de dienst onafhankelijk van je provider. Waarom zou je 15 of 20 euro bij je provider betalen als het voor 10euro per maand kan?
Wat is het verschil tussen Ziggo Sport Totaal en Ziggo Sport Totaal GO?
Ziggo Sport Totaal GO is de digital-only variant van Ziggo Sport Totaal. Je hebt dan dus alleen via de app of de website toegang tot de 6 Ziggo Sport Totaal zenders. Bij een abonnement via jouw provider heb je ook via de televisie toegang tot de zenders.
Testing, one, two ...
Voor €65/jaar kijk je het hele seizoen formule 1. Live, herhalingen, toegang tot extra camerabeelden en boardaudio. Alleen geen Olaf Mol.Durandal schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:04:
[...]
Tips?
https://f1tv.formula1.com/
Voor de F1 alleen zou ik niet blijven, een los abonnement kost veel minder dan het prijsvoordeel voor internet/tv pakketten bij andere providers. Ga gewoon eens wat prijzen vergelijken.Durandal schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:04:
Als je gehecht bent aan een vast ip adres, daar zijn oplossingen voor zoals een dynamisch dns service maar daar heb ik geen ervaring mee. Ziggo probeert je kennelijk in de richting van Zakelijk Pro te duwen want dan krijg je wel een vast ip adres. Heb je echt een zakelijk abo nodig? Misschien dat je dan wat betere en snellere service mag verwachten bij storingen, maar hoe vaak komt dat voor?
Die heb je wel, alleen kan je ook kiezen voor Engels commentaar en nog wat andere talen.BarremansNL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:15:
[...]
Voor €65/jaar kijk je het hele seizoen formule 1. Live, herhalingen, toegang tot extra camerabeelden en boardaudio. Alleen geen Olaf Mol.
https://f1tv.formula1.com/
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Bij voorkeur ook een foto met het dekseltje er af, Dat vergat ik er nog bij te zetten,,, ;-)
Ik weet zo niet of je hier doelt op glasvezel, maar die abonnementen zijn niet in alle regio's gelijk geprijsd.grun93 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 08:38:
Voor de F1 alleen zou ik niet blijven, een los abonnement kost veel minder dan het prijsvoordeel voor internet/tv pakketten bij andere providers. Ga gewoon eens wat prijzen vergelijken.
In mijn geval bijvoorbeeld is glasvezel ongeveer gelijkgeprijsd aan mijn Ziggo abonnement (glasvezel 200mbit, ziggo 300mbit) en daar komt dan dus nog het F1-pakket bij als ik voor glasvezel zou gaan.
Nee, glasvezel heb ik buiten beschouwing gelaten. Ook al omdat @durandal geen behoefte lijkt te hebben aan een hogere snelheid dan wat hij nu heeft. Hij zou eens kunnen kijken wat er via vdsl leverbaar is op zijn adres, bijvoorbeeld via deze link. Mij leverde dat een besparing op van >300 euro.LA-384 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:08:
Ik weet zo niet of je hier doelt op glasvezel, maar die abonnementen zijn niet in alle regio's gelijk geprijsd.
Heb je al eens puur voor het testen de router ertussenuit gehaald?WolfsRain schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:15:
Vandaag het nieuwe Giga modem ontvangen ter vervanging van het oude modem. Ik denk dat het die tien euro extra per maand niet waard is (van 500MB naar 1GB), maar als grootverbruiker wilde ik het toch even proberen (ook door omstandigheden is de extra upload fijn). En gebruiken we het niet, dan kunnen we nog terug.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wetende dat er F1TV bestaat zou ik mijn provider keuze absoluut niet van alleen formule 1 af laten hangen. maar goed, dat is nog altijd de keuze van de consument.
Alweer van een tijdje terug, maar ik kon geen follow up vinden. Ik vroeg me af of dit gelukt is? Ik ben ook totaal niet tevreden over de Horizon.Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:53:
ik was bij een vriendin in Maastricht die de Horizon heeft. Wat is dat ding nog steeds traag sinds de 1e en laatste keer ik m had jaren geleden(2010 ofzo). Ze gaat ook bellen naar Ziggo. Ben benieuwd of ze haar een Next aanbieden want Ziggo maakt haar maandelijks 68,- afhandig.
Gisteravond viel me op hoe traag het ding is dat ik maar gestopt ben met zappen.
Ze meldde eerder deze week dat Ziggo storing had, maar ze heeft m nog steeds. Wel dat er een update aan stond te komen.gemertp schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:04:
[...]
Alweer van een tijdje terug, maar ik kon geen follow up vinden. Ik vroeg me af of dit gelukt is? Ik ben ook totaal niet tevreden over de Horizon.
Dank voor de reactie! Ik zag net pas het Mediabox Next besteltopic wanneer Ziggo aanbiedt om de XL voor een next te vervangen.
Het schijnt dat de Gigarouter in bridge mode snelheidsproblemen heeft, ik hoorde van een monteur iets van 50% minder down. Dan is 750/800 down niet raar, maar dat hoort nog steeds niet.[b]WolfsRain in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"Helaas krijg ik op geen enkele manier ook maar in de buurt van de 1 GBPS. Edgerouter X met offloading enabled, adapterinstelling op desktop kloppen (2.5g poort op mobo), korte afstand tussen modem en muuraansluiting.
...
Inderdaad even op de community wat posten, de mods daar zijn erg behulpzaam en hebben veel meer kennis dan andere helpdesken.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
De 3.1 channels missen wel in jouw plaatje. Die zijn wel het belangrijkste om hoge snelheden te halen. Giganet viel bij ons thuis ook tegen bij aanschaf, monteur is nog langs geweest om alles door te meten en zei dat we een perfect aansluiting hebben. Het valt me wel op in mijn logs dat de 3.1 channels veel 'uncorrectables' hebben. Maar dat is blijkbaar normaal?WolfsRain schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb trouwens wel het idee dat het de verbinding na verloop van tijd is verbeterd. Toen we het net hadden, waren er nog wel eens storingen. Zijn er nu niet meer.
Ik ben trouwens van een edgerouter x naar een edgerouter lite-3 gegaan. Die zou beter gigabit snelheden aankunnen. Maar de x zou denk ik ook wel prima moeten zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xKcoFj48yMJAdoXsIZIXxYnS.png?f=user_large)
Dit zijn mijn snelheden nu. 940 down is wat ik op het beste krijg, maar het varieert enorm.
Bij deze dan @RoetzenRoetzen schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:56:
[...]
Bij voorkeur ook een foto met het dekseltje er af, Dat vergat ik er nog bij te zetten,,, ;-)
Hopelijk is dit voldoende, ik blijk toch de groene kabel te hebben. Hoe het met de rest van de aansluiting is mij een raadsel, ik ben niet zo thuis in het hele kabel gedoe.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KJTQVn8H5YLQAGiLkFqnLVqW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XSYCcg9zqK13cIRtrsp1y0ZQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OWw6PMTKFgDdmrecdfzs94k5.jpg?f=user_large)
Dank voor alle reacties, wist niet dat Zigo Sport Go bestond. Ik kijk alleen F1 op de computer. Is een oplossing.
Vwb glas is mijn voornaamste reden om dat te nemen stabiliteit en latency. Ziggo is niet altijd even stabiel, maar vdsl is op dat gebied ook beter.
Abbo's van rond de 38 euro (inc) inclusief TV ga ik niet makkelijk vinden als ik even snel kijk, maar ik ga zoeken.
Vwb glas is mijn voornaamste reden om dat te nemen stabiliteit en latency. Ziggo is niet altijd even stabiel, maar vdsl is op dat gebied ook beter.
Abbo's van rond de 38 euro (inc) inclusief TV ga ik niet makkelijk vinden als ik even snel kijk, maar ik ga zoeken.
Als het goed is zit er ook een POA-01 in je installatiepakket, dat is een opdruk splitter.PcManiaxx schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:25:
[...]
Bij deze dan @Roetzen
Hopelijk is dit voldoende, ik blijk toch de groene kabel te hebben. Hoe het met de rest van de aansluiting is mij een raadsel, ik ben niet zo thuis in het hele kabel gedoe.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is verstandig deze te gebruiken, aangezien de splitter die je nu gebruikt geen hogere frequenties dan 1000 MHz doorlaat, iets dat wel nodig is om DOCSIS 3.1 te kunnen gebruiken.
Als het dan nog niet goed werkt, dan zal Ziggo waarschijnlijk een monteur langssturen om het AOP (aansluitpunt) te vervangen, aangezien dit volgens mij een DIO is, en die laat volgens mij ook geen 1000+ MHz door, of heeft teveel verlies boven de 1000 MHz.
Dat ziet er uit als een Hirschmann DIO-01. Maar het zou ook een Tratec TRAS 1000/B kunnen zijn. Dat is pas te zien als je ook het schroefje in het midden op de eerste foto nog even losdraait en dat dekseltje er af neemt.PcManiaxx schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:25:
[...]
Bij deze dan @Roetzen
Ze zijn beiden wel goed, al is de DIO-01 iets beter in de afscherming van 4G/5G dan de TRAS 1000/B. Ze gaan allebei tot 1 GHz wat vooralsnog nog ruim voldoende is. Ziggo monteert nu wel standaard AOPs die geschikt zijn voor 2 GHz zodat ze niet over 5 jaar terug moeten komen om het alsnog te vervangen.
Dat er een groene kabel het huis in komt betekent nog niet dat er ook signaal op staat. Het zou kunnen dat de kabel is de straat is los genomen. Maar dat doet Ziggo pas als de aansluiting al enige tijd niet meer in gebruik is en als er toevallig toch een monteur in de buurt is. Je kunt een TV aansluiten en even laten scannen en als je dan een analoog TV signaal ziet op 863,25 MHz weet je dat de kabel in de straat aangesloten is. Het is in elk geval aangesloten geweest, dus weer aansluiten is geen probleem.
Hoe dan ook, er is groene coax aanwezig en je kunt dus signaal van Ziggo krijgen.
En over de rest van de aansluiting hebben we het dan wel als het zo ver is.
@Jeffrey87
Volgens mij gaat het nu met DOCSIS 3.1 nog niet verder dan 1 GHz. De volgende stap is 1,2 GHz. Officieel kan de DIO-01 dat niet aan, maar ik denk dat het wel meevalt...
[ Voor 5% gewijzigd door Roetzen op 10-04-2021 17:40 ]
Gisteren heb ik toevallig een Ziggo monteur gesproken ivm een wijkverstoring op de node hier in de buurt nadat er een nodesplitsing heeft plaatsgevonden, en deze vertelde mij dat alle actieve apparatuur in de EV's en GV's op 1200 MHz werken, en dat het DOCSIS 3.1 signaal op een 96 MHz blok binnen de 1000-1200 MHz werkt. De uitschakeling van het analoge signaal was namelijk niet de enige requirement om Giganet uit te rollen, daarnaast moesten alle versterkers en taps namelijk ook worden vervangen om 1200 MHz te kunnen bereiken.Roetzen schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:35:
[...]
Ze zijn beiden wel goed, al is de DIO-01 iets beter in de afscherming van 4G/5G dan de TRAS 1000/B. Ze gaan allebei tot 1 GHz wat vooralsnog nog ruim voldoende is. Ziggo monteert nu wel standaard AOPs die geschikt zijn voor 2 GHz zodat ze niet over 5 jaar terug moeten komen om het alsnog te vervangen.
Toen Giganet hier in Utrecht werd uitgerold, was het verplicht er een monteur bij te nemen, zodat er een DOCSIS 3.1-enabled AOP (Braun Telecom btv 1IEC-NL) geplaatst kon worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Jeffrey87 op 10-04-2021 17:45 ]
Wat ik hier aan DOCSIS 3,1 frequenties voor bij heb zien komen blijft nog onder de 1 GHz. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de frequenties to 1,2 GHz nog nergens in gebruik zijn.Jeffrey87 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:40:
[...]
Gisteren heb ik toevallig een Ziggo monteur gesproken ivm een wijkverstoring op de node hier in de buurt, en deze vertelde mij dat alle actieve apparatuur in de EV's en GV's op 1200 MHz werken, en dat het DOCSIS 3.1 signaal op een 96 MHz blok binnen de 1000-1200 MHz werkt. De uitschakeling van het analoge signaal was namelijk niet de enige requirement om Giganet uit te rollen, daarnaast moesten alle versterkers en taps namelijk ook worden vervangen.
De versterkers en verdelers in de straat zijn inderdaad aangepast, Ook voor de grotere uploadband die in gebruik genomen kan worden als de analoge radio er af gaat. Hier (Driebergen) is die operatie in 2019 al voltooid.
Klinkt logisch. Maar bij mij hoeft dat niet, want ik heb twee jaar geleden al een 2 GHz Braun gekregen toen de monteur hier was om het modem te verwisselen voor een Connect Box.Toen Giganet hier in Utrecht werd uitgerold, was het verplicht er een monteur bij te nemen, zodat er een DOCSIS 3.1-enabled AOP (Braun Telecom btv 1IEC-NL) geplaatst kon worden.
Edit: Maar als ik het goed begrijp is Giganet nog niet beschikbaar voor @PcManiaxx , dus voorlopig is die DIO nog wel goed genoeg. Die monteur is nog even niet nodig daarvoor.
[ Voor 5% gewijzigd door Roetzen op 10-04-2021 22:08 ]
Naast f1tv en ziggo go, heb je ook nlziet als je weinig eisen stelt (en veel reclamevrij terug wilt kunnen kijken). Dan is een internet only voldoende.Durandal schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:11:
Hmm.. ook een idee. Kan ik dat koppelen aan Plex of Kodi o.i.d.?jongetje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:55:
[...]
Naast f1tv en ziggo go, heb je ook nlziet als je weinig eisen stelt (en veel reclamevrij terug wilt kunnen kijken). Dan is een internet only voldoende.
We gaan wel wat offtopic, maar het handigste is een Android tv of Apple tvmediaspeler. Heb je ook meteen apps voor andere streaming diensten. (Of gewoon een chromecast).
Hebben meer mensen last van het volgende:
Heb één S21 en kan met de ZiggoGo App het scherm niet meer naar fullscreen trekken ?
Heb één S21 en kan met de ZiggoGo App het scherm niet meer naar fullscreen trekken ?
Alles is dus een heel stuk naar boven geschoven. Nog steeds hetzelfde aantal carriers: In theorie geen extra bandbreedte, in de praktijk een rustigere grafiek.stormfly schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:23:
[...]
[Afbeelding]
Jazeker oud hierboven, nieuw beneden
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of we kunnen zien wanneer de CMTS fysiek veranderd. Kan je als gebruiker het MAC adres van het CMTS makkelijk volgen?
Iets heel anders: Iemand heeft de Connect Box volledig gereversed. Inclusief DOCSIS certificaten.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Ziggo. In mijn ogen maakt deze hack het clonen van modems en/of het weghalen van de snelheidslimiet mogelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 11-04-2021 14:45 ]
@ANdrode
Ik snap er weinig van, maar die gast heeft denk ik een hoop tijd over. En waarom ik denk omdat het kan.
Ik snap er weinig van, maar die gast heeft denk ik een hoop tijd over. En waarom ik denk omdat het kan.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hij lost wel een vraag van velen op, dat speelt ook mee, kudo's iigPierre schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:17:
@ANdrode
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Volgens mij kun je als "gewone" gebruiker niet het MAC adres van de CMTS zien. Als ik in mijn modem kijk zi e ik niks van de CMTS.ANdrode schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:43:
[...]
Alles is dus een heel stuk naar boven geschoven. Nog steeds hetzelfde aantal carriers: In theorie geen extra bandbreedte, in de praktijk een rustigere grafiek.
Ik ben benieuwd of we kunnen zien wanneer de CMTS fysiek veranderd. Kan je als gebruiker het MAC adres van het CMTS makkelijk volgen?
Iets heel anders: Iemand heeft de Connect Box volledig gereversed. Inclusief DOCSIS certificaten.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Ziggo. In mijn ogen maakt deze hack het clonen van modems en/of het weghalen van de snelheidslimiet mogelijk.
Als je je modem hacked , kun je naar mijn mening weinig doen aan de snelheid die bepaalt het CMTS. Volgens mij aan de hand van je aansluitgegevens weet de CMTS welke service flow ID die moet gaan gebruiken. In de connectbox zie je iets van 3 SFID max 535, 600, 1000 M bytes.
Of je moet de DOCSIS certificaten van iemand die een hogere snelheid heeft hacken?
Beter hack de CMTS, dan kun je zelf alles bepalen

CMTS stuurt de service flow IDs en de limieten. Jouw modem past de limieten toeextraman schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:38:
[...]
Als je je modem hacked , kun je naar mijn mening weinig doen aan de snelheid die bepaalt het CMTS. Volgens mij aan de hand van je aansluitgegevens weet de CMTS welke service flow ID die moet gaan gebruiken. In de connectbox zie je iets van 3 SFID max 535, 600, 1000 M bytes.

Daarom is een eigen DOCSIS modem ook zo lastig: De provider moet het vertrouwen.
Dat is wat ik zeg, CMTS bepaalt.ANdrode schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:40:
[...]
CMTS stuurt de service flow IDs en de limieten. Jouw modem past de limieten toe.
Daarom is een eigen DOCSIS modem ook zo lastig: De provider moet het vertrouwen.
Vertrouwen is voor de CMTS slechts een certificaat, dus als je die cloned word je vertrouwd
Als je de CMTS kunt hacken pas je jouw snelheden gewoon aan. Betaal je voor een 40 Mb/s abonnement en geef je je zelf bv 600 Mb/s
Uiteraard is de max snelheid afhankelijk je type modem. Het modem type kan een max # downstream kanalen aan. De gewonde connectbox kan er 24 aan ( max snelheid = 24*50 Mb/s) . Volgens mji heeft de connectbox giga er 32 (32* 50 Mb/s)
[ Voor 6% gewijzigd door extraman op 11-04-2021 21:12 ]
Weer gaan de upload snelheden niet omhoog. Is toch gek?
nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden van bijna alle abonnementen

Ik zie de uploadsnelheden voor de goedkope abonnementen anders wel omhooggaan. Als klant van Internet Start zit ik in de sweetspot met 50% extra download en 100% extra uploadking006 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:23:
Weer gaan de upload snelheden niet omhoog. Is toch gek?![]()
En in dit stuk van tweakers staat internet basis, maar die kan ik op de ziggo site niet vinden.
ik probeer die basis te krijgen met TV Standard, ipv ziggo start, en met bellen vollop(12eu) erbij, voor mijn ouders. En met Vodafone ook op hun adres, hebben ze Ziggo Sport Totaal(F1) gratis. scheelt weer 10eu pm tov start
[ Voor 56% gewijzigd door Mel33 op 12-04-2021 10:09 ]
Zou een Ziggo modem van Ubee zonder wifi wel de maximale nu 300 mbps download kunnen halen? Persoonlijk vinden mijn ouders het wel goed zo. Ziggo WifiSpots zonder zelf een Ziggo spot te hebben en geen ruzie met modem+router in bridge moeten zitten. Lekker modem en een prima stabiele OpenWRT router ernaast.
Volgens mij hebben ze nog een Ubee EVM 320B zonder wifi. Heeft iemand een archief met de verschillende Ziggo modems?
Volgens mij hebben ze nog een Ubee EVM 320B zonder wifi. Heeft iemand een archief met de verschillende Ziggo modems?
[ Voor 14% gewijzigd door Groentjuh op 12-04-2021 09:43 ]
Nee dat is niet gek. Zolang analoge radio nog aanwezig is zit dit de upload frequentieband in de weg. Dat is de hele technische opzet van hoe docsis werkt.king006 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:23:
In de toekomst is wel een hogere upload nodig maar dan moet eerst analoge/FM radio eraf (waar nu aan wordt gewerkt).
Dat zou hij wel moeten kunnen. Check:Groentjuh schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:41:
https://www.ziggo.nl/klan...odem/ubee-evw320b-evw3200
Leuke verrassing, die hogere snelheden voor Compleet. De relatief lage upload, daar kan je lang over klagen (en dat doe ik ook wel eens), maar voor die paar grote bestanden die ik verstuur heb ik wel even geduld. Het is al letterlijk 30 keer zo snel als mijn oude ADSL2+ lijntje, dus wat dat betreft...
Een modem zoals in deze advertentie doet echt geen wifi!king006 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:44:
[...]
Dat zou hij wel moeten kunnen. Check:
https://www.ziggo.nl/klan...odem/ubee-evw320b-evw3200
Dus mijn vraag is voornamelijk: Hoe snel kan die soort modem!
Ik heb volgens Mijn Ziggo een "Basic (40/5)" internetpakket. Ik heb een oude abonnementsvorm (en heb nu 50/5 snelheid). Ben benieuwd of ik nu gedwongen word om een nieuw pakket te kiezen om de snelheidsverhoging te krijgen.
Ik betaal 54 euro voor 50/5 internet, TV standaard en bellen. Dat zou 54,50 zijn voor Alles-in-1 Start. Wat zijn de gevolgen voor mijn drie smartcards als ik een nieuwe abonnementsvorm zou kiezen?
Ik betaal 54 euro voor 50/5 internet, TV standaard en bellen. Dat zou 54,50 zijn voor Alles-in-1 Start. Wat zijn de gevolgen voor mijn drie smartcards als ik een nieuwe abonnementsvorm zou kiezen?
Er is bar weinig over dit modem te vinden zeg!Groentjuh schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:53:
[...]
Een modem zoals in deze advertentie doet echt geen wifi!
Dus mijn vraag is voornamelijk: Hoe snel kan die soort modem!
Niets. Ik heb hier 5 smartcards. Als je een andere abbonement neemt blijven je smartcards gewoon werken. Ik vraag er wel altijd expliciet om.rick77 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:55:
Ik heb volgens Mijn Ziggo een "Basic (40/5)" internetpakket. Ik heb een oude abonnementsvorm (en heb nu 50/5 snelheid). Ben benieuwd of ik nu gedwongen word om een nieuw pakket te kiezen om de snelheidsverhoging te krijgen.
Overigens hebben we hier vanaf middag 300/30 Internet, TV standaard en bellen voor gemiddeld 55 per maand.
Als het gemakkelijk te vinden was, dan zou ik het niet vragen!king006 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:57:
[...]
Er is bar weinig over dit modem te vinden zeg!
Zakelijk neem ik aan? Oh, ik zie het artikel op de FP staan!GioStyle schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:02:
[...]
Overigens hebben we hier vanaf middag 300/30 Internet, TV standaard en bellen voor gemiddeld 55 per maand.
[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey87 op 12-04-2021 10:14 ]
Snelheidsverhoging vanaf vanmiddag.Jeffrey87 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:09:
[...]
Zakelijk neem ik aan? Oh, ik zie het artikel op de FP staan!
[ Voor 23% gewijzigd door GioStyle op 12-04-2021 10:22 ]
Gevonden! downloadsnelheid tot 200 Mbit/sGroentjuh schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:02:
[...]
Als het gemakkelijk te vinden was, dan zou ik het niet vragen!
Vanaf 12:00 

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Haal nu al 513Mbit met m'n Max abonnement. Dus hopelijk over een half uur weer stukje boven de 600Mbit.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hmm, volgens mij heb ik dezelfde modem, iig een Ubee zonder wifi.
Toch maar eens voor een vervanger vragen, ook omdat ik soms even geen internet lijk te hebben, is alleen de vraag wat voor modem je dan krijgt, wifi heb ik niet nodig want hij moet toch in bridge, maar volgens mij is het niet veel soeps wat Ziggo tegenwoordig aan modems levert?
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
@Jorn Dat is voor consumenten altijd een Connectbox en voor de 1Gb abonnementen een speciale connectbox die 1Gb aankan.
MAdD vraagt zich af hoeveel mensen nu de CMTS-en bij Ziggo onder uit trekken door het modem te resetten nu het 12:00 is geweest

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
@Jorn,
Dat is inderdaad een connectbox.
@MAdD,
Goede vraag! :-) iemand die het al heeft getest toevallig hier?
Dat is inderdaad een connectbox.
@MAdD,
Goede vraag! :-) iemand die het al heeft getest toevallig hier?
[ Voor 47% gewijzigd door king006 op 12-04-2021 12:12 ]
Hoppa en omhoog na een herstart
Ik heb Internet voor een euro: het basic abbo
Voor herstart: 25/5
Na herstart: 50/20
Dus als het zo blijft vind ik het prima. Zelfs met de te verwachten €2 verhoging per juli. Pas in augustus zou ik overgaan op €48.50 van Internet start. Voor die tijd maar kijken of ik met mooie korting over kan op internet start.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4GZv8jitwnnm75DlX9CpD8qe.jpg?f=user_large)
Dus als het zo blijft vind ik het prima. Zelfs met de te verwachten €2 verhoging per juli. Pas in augustus zou ik overgaan op €48.50 van Internet start. Voor die tijd maar kijken of ik met mooie korting over kan op internet start.
Hiero In Leiden 2321 postcode.
Ziggo Basis abonnement.
11:58 uur: down 25.5, up 5.0
12:00 uur: modem uit en na 5 min aan:
12:05 uur: down 51.4, up 20.5
Ping : 8ms
Begrijp niet hoe dat kan, maar het is goed zo.
Ziggo Basis abonnement.
11:58 uur: down 25.5, up 5.0
12:00 uur: modem uit en na 5 min aan:
12:05 uur: down 51.4, up 20.5
Ping : 8ms
Begrijp niet hoe dat kan, maar het is goed zo.
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Wat vreemd die 50/20, die komt nergens in terugJoosie200 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:29:
Ik heb Internet voor een euro: het basic abbo
[Afbeelding]
Ik had 50/5 en zit na een herstart op 75/10 wat dus klopt met de tabel hier boven..
Nou, na 3 pogingen blijft het op 50/5 steken 
Neem aan dat jullie stoom van de modem halen, even wachten en dan weer inpluggen?

Neem aan dat jullie stoom van de modem halen, even wachten en dan weer inpluggen?
Modem twee minuten van de stroom gehad. Geen reset verder gedaan. Vind het prima voor het basic abbo. Voor €21 inclusief Ziggo Go en F1.Plisson schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:50:
Nou, na 3 pogingen blijft het op 50/5 steken
Kan het zijn dat Ziggo nieuwe firmware heeft uitgerold voor de connectbox (9.1.1912.304)?
Een aantal weken geleden heb ik een 'rotte' firmware update gekregen waardoor zowel het bereik als de snelheid van mijn 5G wifi flink inkakte (ook na meermaals wijzigen van kanalen en herstarten connectbox).
Sinds vandaag na de aankondiging van de verhoging mijn connectbox een reset gegeven en mijn 5G bereik en snelheid zijn weer als vanouds (200/300mbps op de slaapkamer vs 30 na de brakke update).
Edit: Blijkbaar is er vannacht inderdaad een upgrade geweest als ik de logging mag geloven:
12/04/2021 04:26:19 notice Touchstone SW Upgrade Successful: Manual upgrade;
Een aantal weken geleden heb ik een 'rotte' firmware update gekregen waardoor zowel het bereik als de snelheid van mijn 5G wifi flink inkakte (ook na meermaals wijzigen van kanalen en herstarten connectbox).
Sinds vandaag na de aankondiging van de verhoging mijn connectbox een reset gegeven en mijn 5G bereik en snelheid zijn weer als vanouds (200/300mbps op de slaapkamer vs 30 na de brakke update).
Edit: Blijkbaar is er vannacht inderdaad een upgrade geweest als ik de logging mag geloven:
12/04/2021 04:26:19 notice Touchstone SW Upgrade Successful: Manual upgrade;
[ Voor 16% gewijzigd door D33F op 12-04-2021 13:09 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Vaak is dit wel de eerste voorteken van een prijsverhoging. Zal vast los van elkaar zijn, maar begin mei zullen de prijzen verhoogt worden.king006 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:23:
Als ik bericht van nu.nl lees heeft Ziggo “flink” moeten inzitten om thuiswerken mogelijk te maken
[ Voor 17% gewijzigd door grote_oever op 12-04-2021 13:12 ]
Werd ook genoemd in het artikelking006 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:23:
nieuws: Ziggo: hogere uploadsnelheid komt pas bij docsis 3.1 10Gbit/s - updateEind 2019 gaf Ziggo aan dat hogere uploadsnelheden pas te verwachten zijn met de komst van de 10Gbit/s-upgrade van Docsis 3.1.
En daarnaast ook het opruimen van de analoge radio nieuws: Ziggo bevestigt met analoge radio via de kabel te stoppenArcticWolf schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:28:
[...]
Werd ook genoemd in het artikel
[...]
nieuws: Ziggo: hogere uploadsnelheid komt pas bij docsis 3.1 10Gbit/s - update
Al zal het waarschijnlijk niet zoals glasvezel worden.
In dit artikel is te zien dat voor het pakket Connect ZZP Instap de snelheid 25/5 was en 50/20 wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Tochjo op 12-04-2021 13:35 ]
Hmm, m'n modem heeft er geen zin in, er blijven groene pijlen knipperen. Nog maar wat langer van het stroom afhalen

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Staat hij niet in bridge? Dan moet je de router erachter ook even herstarten. Ben zelf al 2 keer in die valkuil gestaptjanvanduschoten schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:49:
Hmm, m'n modem heeft er geen zin in, er blijven groene pijlen knipperen. Nog maar wat langer van het stroom afhalen
Is een herstart niet voldoende, of echt de stekker eruit en dan er weer in?janvanduschoten schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:49:
Nee, hij staat niet in bridge. Het zou dus met een eenvoudige herstart opgelost moeten zijn.tyson69 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:56:
[...]
Staat hij niet in bridge? Dan moet je de router erachter ook even herstarten. Ben zelf al 2 keer in die valkuil gestapt
Ik heb net de stroom er een paar keer afgehaald, stekker eruit, schakelaar uit, alle combinaties. Op dit moment weer aan het opstarten (3e of 4e keer inmiddels)Pierre schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:01:
[...]
Is een herstart niet voldoende, of echt de stekker eruit en dan er weer in?
Tip, doe dit niet even tussendoor
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nee haha, dan krijg ik een boze vriendin achter me aan.janvanduschoten schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:09:
[...]
Nee, hij staat niet in bridge. Het zou dus met een eenvoudige herstart opgelost moeten zijn.
[...]
Ik heb net de stroom er een paar keer afgehaald, stekker eruit, schakelaar uit, alle combinaties. Op dit moment weer aan het opstarten (3e of 4e keer inmiddels)
Tip, doe dit niet even tussendoor
Ah, dat is grappig. Na reboot heb ik wel 500Mbit, maar de upload is van 35-40Mbit naar 15Mbit gegaan
Lekker Ziggo, doe de pre-upgrade snelheden maar weer want hier schiet ik niks mee op.

Lekker Ziggo, doe de pre-upgrade snelheden maar weer want hier schiet ik niks mee op.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik zit daar net naar te kijken, mijn upload was even 30 en is nu 17-20page404 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:12:
Ah, dat is grappig. Na reboot heb ik wel 500Mbit, maar de upload is van 35-40Mbit naar 15Mbit gegaan![]()
https://ziggobeta.speedte...89-11eb-8bb6-052fc05e9ae6
[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 12-04-2021 14:18 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic