Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 15:49
Roetzen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:16:
[...]

En? Heb je signaal op 863,25 MHz?
Ik heb het niet getest, want ik heb geen coax kabel. Ik had gisteren een moment ingepland bij de Gamma om vandaag een kabel te halen waarmee ik kon testen, maar deze had ik weer geannuleerd toen ik las dat de analoge zenders niet meer bestaan.

Na jouw bericht geen nieuwe afspraak meer gemaakt. Vreselijk dit gedoe waarbij je niet gewoon even langs de winkel kan gaan.

Ik laat het voor wat het is aangezien er toch een monteur langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Roetzen schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:43:
[...]

Je kunt die tweegatsdoos voorlopig gewoon blijven gebruiken maar die is aan het eind van het jaar dus een museumstuk, :)
Hoe bedoel je dit precies? Ik heb buiten ook nog een Radio/TV "doos". In de meterkast is alles futureproof maar ik kan op die doos buiten toch gewoon een splitter op "TV" zetten om de andere COAX kabel die vanuit "Radio" naar de analoge tuner ging, weer te reanimeren met een DVB-C radio tuner ala Quantis?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 18:27
Mit-46 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:18:
[...]
Na jouw bericht geen nieuwe afspraak meer gemaakt. Vreselijk dit gedoe waarbij je niet gewoon even langs de winkel kan gaan.
Inderdaad lastig. Ik heb een aantal grote klusprojecten maar even op hold gezet. Het gebeurt te vaak dat ik een klein dingetje vergeten ben en om dan weer een nieuwe afspraak te maken en vier uur te moeten wachten voordat je dat vergeten kiemverpletternevensteentje in de winkel kunt gaan halen, dat houdt te veel op...

Je hebt geen woonplaats in je profiel staan. Met een woonplaats in je profiel heb je best een goede kans dat iemand in de buurt naar voren kont met: "ik heb nog wel een kabeltje liggen, dat mag je wel even komen halen/lenen om te testen"...
JB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Ik heb buiten ook nog een Radio/TV "doos"
Buiten? Als in "blootgesteld aan weer en wind" ?
In de meterkast is alles futureproof maar ik kan op die doos buiten toch gewoon een splitter op "TV" zetten om de andere COAX kabel die vanuit "Radio" naar de analoge tuner ging, weer te reanimeren met een DVB-C radio tuner ala Quantis?
Ik bedoel het precies zoals ik zeg: die tweegatsdoos met aparte radio en TV aansluiting kan naar het museum. Je kunt straks die radio aansluiting niet meer gebruiken om een radiotoestel aan te sluiten want daar zit een filter achter dat alleen 85-108 MHz doorlaat. DAB-C gebruikt andere frequenties. Je kunt inderdaad op de TV aansluiting van die tweegatsdoos een splitter zetten en daarmee een digitale tuner aansluiten. Maar je hebt kans dat de filters in die tweegatsdoos in de toekomst in de weg gaan zitten en je kunt dus beter die tweegatsdoos vervangen door een eengatsdoos zonder filters.

.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Roetzen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:17:

[...]

Buiten? Als in "blootgesteld aan weer en wind" ?
Zeker! Op de regenkant :P Dat zit allemaal mooi droog onder de veranda.
[...]
Maar je hebt kans dat de filters in die tweegatsdoos in de toekomst in de weg gaan zitten en je kunt dus beter die tweegatsdoos vervangen door een eengatsdoos zonder filters.

.
Is dat zo? Dan maakt Ziggo het allemaal een stuk ingewikkelder dan dat ze roeptoeteren;
Check je wandcontactdoos. Zit er al een kabel in je TV uitgang? Dan heb je wellicht een COAX splitter nodig, want je kunt niet meer de radio uitgang gebruiken. Die kan je hier ook bestellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 16:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Kasper1985 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Over het algemeen betekent "bridge mode" dat all functies mbt routing en accesspoint (wifi) worden uitgeschakeld inc. de switch.

Of alleen poort 1 werkt of alle poorten zal verschillen per device. Je kan iig maar 1 device aansluiten krijgt daarop direct het WAN IP ipv een lokaal IP.
in het geval van deze specifieke ubee (eigenlijk alleen in het zakelijk segment ingezet, en bij hoge uitzondering voor consumenten) werken de 4 poorten alle 4 nog wel, maar niet op de manier zoals je ze nu gebruikt. je eigen apparaten zul je dus achter je router moeten zetten en kunnen niet meer op de ubee aangesloten worden. mocht je zakelijk ziggo hebben, en meerdere IP's van ze afnemen dan kun je elk apparaat dat je in de ubee prikt een eigen extern IP geven en dan werkt dit wel. Wifi heeft dit modem nooit gehad, dus ga je ook niet missen :P

Wat bij deze ubee ook werkt is WAN aggegration (maar dan moet ook jouw router dit ondersteunen) en bij verbindingen lager dan giganet totaal overbodig! :)

ik vond het zelf geinig om mee te klooien dus ik heb het wel zo opgezet nu, maar om heel eerlijk te zijn, is het enige baat dat je daarbij hebt een speedtest result van 1030 ipv 960 :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
JB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:20:
[...]
Is dat zo? Dan maakt Ziggo het allemaal een stuk ingewikkelder dan dat ze roeptoeteren;
Hoezo? Wat ze vertellen is toch niet wezenlijk anders dan wat ik vertel? Ze laten alleen nog even weg dat in de toekomst die tweegatsdoos met separate Radio en TV aansluiting misschien problemen gaat geven. Dat schuiven ze nog even voor zich uit. En gelijk hebben ze want in veel gevallen zal dat helemaal geen probleem zijn en bovendien zullen een aantal van die wat oudere aansluitdozen sowieso vervangen moeten worden omdat ze naar de huidige maatstaven onvoldoende HF dicht zjin. HF is een wispelturig medium en het is gevoelig voor storingen van buiten af. Wat vandaag prima werkt kan volgende week niet meer voldoen omdat er een 4/5G zender in de buurt bijgeschakeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mit-46 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:01:
[...]
Ik heb het nu al afgemonteerd, maar kan het helaas niet testen las ik zojuist, omdat je geen analoge zenders meer hebt tegenwoordig.
Als je TV DVB-C ondersteund, dan kan je rechtreeks de kabel in je TV doen en testen met NPO 1,2 of 3 HD en Ziggo Sport. Die staan namelijk open op de kabel, net als alle andere Nederlandse zenders, maar deze staan er dan in SD formaat alleen open op.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Niemand last gehad van de storing bij Ziggo?
Gisteravond ineens hele lage internetsnelheden, na controle in de modem stond daar “ ziggo Internet (Verbonden (partial bonding DS)”.
Herstarten had geen zin en Ziggo was niet meer bereikbaar, vanmorgen weer herstart modem en nu werkt het gelukkig weer goed.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 22:19

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Nee, maar vreemd genoeg werken de port forwarding regels niet meer.
Modem al opnieuw opgestart,regels verwijderd en weer opnieuw aangemaakt.

Staan dus allemaal potdicht..

Heel vreemd dit..

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:42:
Niemand last gehad van de storing bij Ziggo?
Gisteravond ineens hele lage internetsnelheden, na controle in de modem stond daar “ ziggo Internet (Verbonden (partial bonding DS)”.
Herstarten had geen zin en Ziggo was niet meer bereikbaar, vanmorgen weer herstart modem en nu werkt het gelukkig weer goed.
Sowieso zijn storingen volgens mij vaak lokaal (op wijkniveau). In jouw geval als ik even snel google op die melding kan dit komen door slecht signaal cq. ruis op de lijn. Als het vaker voorkomt zou ik even contact opnemen met Ziggo (tip: via het ziggo community forum wordt je erg goed en snel geholpen door Ziggo-medewerkers). Ik had zelf last van een te lage snelheid. Dat komt meestal door verouderde bekabeling/splitters in huis. Ik kreeg eerst een nieuwe splitter en modemaansluitkabel toegestuurd. Toen dat het probleem nog niet oploste is er een Ziggo-monteur langsgeweest die het abonneeovernamepunt aan de muur heeft verwisseld met een nieuwere en in de wijkkast een connector vervangen naar een betere versie. Vooralsnog lijkt het probleem daarmee te zijn opgelost.

Wat wel frappant is, is dat Ziggo dit soort dingen niet pro-actief gaat aanpassen bij je in huis. Ze doen een upgrade aan hun wijkkasten e.d. voor hogere snelheden, maar eigenlijk moet bij de mensen thuis de bekabeling e.d. daar ook geschikt voor zijn (hogere frequenties/betere afscherming). Die vervangen ze pas als je klaagt. Natuurlijk wel logisch dat ze niet bij x miljoen klanten langskunnen, maar ik werd bijv. wel gebeld door hun commerciele afdeling voor een aanbod voor giganet. Dan heb ik ja gezegd, blijkt mijn aop/splitter/bekabeling daar helemaal niet geschikt voor. Waar ik dan dus zelf achter moet komen. Zal me niks verbazen dat er veel mensen zijn die ook abonnementsverhogingen hebben genomen na zo'n telefoontje en daar ook dik voor betalen, maar vervolgens helemaal geen hogere snelheid halen omdat hun bekabeling er niet geschikt voor is. Als je dan niet precies weet hoe je dat moet testen ga je ook niet snel klagen.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 23-03-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Hier is de snelheid ook ineens weer gedaald naar 27 met 250/25 :(
@Palomar Bedankt, ga maar weer eens contact opnemen met Ziggo, er is al eens een monteur geweest, maar op dat moment werkte het natuurlijk goed en zei de monteur dus ook dat er niks aan de hand was en dat het af en toe minder is was volgens hem normaal :(
Kan niet eens een YouTube filmpje kijken zonder steeds te bufferen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:26:
Hier is de snelheid ook ineens weer gedaald naar 27 met 250/25 :(
@Palomar Bedankt, ga maar weer eens contact opnemen met Ziggo, er is al eens een monteur geweest, maar op dat moment werkte het natuurlijk goed en zei de monteur dus ook dat er niks aan de hand was en dat het af en toe minder is was volgens hem normaal :(
Kan niet eens een YouTube filmpje kijken zonder steeds te bufferen.
Als er onlangs een monteur is geweest heeft die neem ik aan wel gecheckt of installatie up to date is qua bekabeling/splitters e.d. Dus dan zou het daar niet meer aan moeten liggen. Lijkt me dan eerder dat er dan een kabel in de grond defect is of iets in de wijkkast niet goed is. iig iets waar je Ziggo bij nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 23:29
@HereIsTom

Heeft dit niet te maken met die ddos aanvallen die er weer volop plaats vinden? Op allestoringen.nl staat bijna alles in het rood bij elke provider. Heb er zelf ook last van. Trage verbinding......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 17:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Komend weekend toch maar een gok wagen en de mediabox xl aansluiten.
Momenteel is de situatie als volgt: LG Webos tv (2018), Chromecast ultra, Humax 5200c, Denon soundbar.
Soundbar gekoppeld via toslink aan tv (Denon DHT-S514, arc zal ik nog even testen, dan gaat hij automatisch uit). Apparatuur wordt bedient via een oneforall universele ab, werkt opzich redelijk. (input van ccu naar humax lukt niet altijd)

Kwam het volgende tegen. Lijkt mij ideaal (de vrouw ook!) om alles via 1 ab te kunnen bedienen. Hoe zijn jullie ervaringen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Palomar Net een afspraak gemaakt, de monteur komt morgenochtend een nieuwe AOP plaatsen, hopelijk is het dan opgelost.
@blueface Geen idee, maar zie hierboven, hoop dat dat het oplost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWqH8TOzf7sfJxk6Qwg2qJ_UOQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsPYFujuxXXgXzea7wFoXnsP.jpg?f=fotoalbum_large

@Harmen Wij hebben een CI+ module in de Sony A89 Android TV, alles met één afstandsbediening en werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door HereIsTom op 23-03-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
HereIsTom schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:26:
@Palomar Net een afspraak gemaakt, de monteur komt morgenochtend een nieuwe AOP plaatsen, hopelijk is het dan opgelost.

[Afbeelding]
Die connector met dat witte kapje aan die witte kabel lijkt me in elk geval niet kosher..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Roetzen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Die connector met dat witte kapje aan die witte kabel lijkt me in elk geval niet kosher..
Idd, maar het is natuurlijk makkelijk te testen door die (en voor de zekerheid ook die andere) er een tijdje uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Roetzen @Palomar Is inderdaad oude kabel die hier nog naar de slaapkamer loopt, maar beeld is daar perfect net als de andere naar de woonkamer, dus over TV signaal geen klachten, alleen Internetsnelheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Palomar schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:44:
[...]

Idd, maar het is natuurlijk makkelijk te testen door die (en voor de zekerheid ook die andere) er een tijdje uit te halen.
Maar dan dan wel het overgebleven "gat" afsluiten met 75 Ohm. Of beter nog die twee splitters er even helemaal uit en de kabel naar het modem direct in het AOP.

Weet je, als ik dit soort dingen zie, dan vraag ik me altijd af: "wat is er nog meer mis?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Welk bedrijf zit er achter Randapparatuur Ziggo :?

Ik ga van kastje naar de muur, niet telefonisch bereikbaar. De chat op de pagina https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/ zet me door naar Ziggo Klantenservice chat en die kunnen me niet helpen want die zien geen orders omdat het een ander bedrijf is...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Roetzen Het probleem is dat de snelheid vaak wel goed is, maar net als je een film wilt kijken op Netflix of iets op YouTube, dat die dan gaat stotteren of hangen.
Testen is dus vrij lastig, maar als de AOP is vervangen en het probleem blijft zullen we die stekkers ook eens vervangen als de monteur dat niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
HereIsTom schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:01:
@Roetzen Het probleem is dat de snelheid vaak wel goed is, maar net als je een film wilt kijken op Netflix of iets op YouTube, dat die dan gaat stotteren of hangen.
Testen is dus vrij lastig, maar als de AOP is vervangen en het probleem blijft zullen we die stekkers ook eens vervangen als de monteur dat niet doet.
Het is mooi dat je op het "normale" TV signaal geen storingen hebt, maar een stoorsignaal dat op de kabel met die rotte plug opgepikt wordt kan toch het modemsignaal beïnvloeden ook al zie je dat niet op de TV. Als je Netflix kijkt heb je toch geen coax signaal nodig op je TV? dat werkt toch ook als je de kabel naar het modem direct in het AOP prikt?

Verwacht overigens niet dat de monteur die connector gaat vervangen. Althans niet gratis. Alles achter het AOP is in principe voor rekening van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 16:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Roetzen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:11:
[...]

Het is mooi dat je op het "normale" TV signaal geen storingen hebt, maar een stoorsignaal dat op de kabel met die rotte plug opgepikt wordt kan toch het modemsignaal beïnvloeden ook al zie je dat niet op de TV. Als je Netflix kijkt heb je toch geen coax signaal nodig op je TV? dat werkt toch ook als je de kabel naar het modem direct in het AOP prikt?

Verwacht overigens niet dat de monteur die connector gaat vervangen. Althans niet gratis. Alles achter het AOP is in principe voor rekening van de klant.
Dit dus inderdaad :) coax moet tegenwoordig gewoon overal RF shielded zijn.

Niet gerelateerd maar wel enigszins on-topic...

Ik woon zelf op de bovenste verdieping van een jaren 70 flatgebouw met de "groene kabel" buiten de flat langs met line of sight op zowel de KPN toren bij de RAI als een 5-tal GSM antennemasten (waarvan een binnen 50mtr).

De enige manier om limited DS te voorkomen is door op de plek van mn kabelmodem (hangt naast de balkondeur waar de kabel binnen komt) een stalen plaat op balkon neer te zetten.. :+)

het heeft meer als 7 jaar geduurd voor we hier achter kwamen; en ook dat puur doordat ik tijdens het verbouwen even tijdelijk een stalen verhuishondje op balkon had gezet en de volgende dag het lampje ineens uit was :Y)

Ik dacht dat bij een van de onderburen de kabelbuis gewoon open lag en er dus buiten mijn (en ziggo's) bereik ergens een storing was :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-06 08:33
KPN heeft eindelijk de status aangepast voor glasvezel in de buurt (centrum Groningen). Hij staat nu op "planning wordt gemaakt" (al een maand of twee). Zo snel gaat er geen glas komen liggen denk ik, dus wij zijn van plan begin juni over te stappen van T-Mobile naar Ziggo GigaNet.

Hebben wij Giganet nodig? Nee, niet echt. De tragere Ziggo abonnementen zijn echter al zo duur dat het enige wat qua prijs te verantwoorden is dat Giganet abonnement is. Vooral de upload is belangrijk (self-hosted NAS).

Ik vroeg mij nu af of er al mensen zijn met ervaring van Ziggo Giganet in Groningen stad, en het liefst in het centrum. Giganet via meervoordeel.nl kost de eerste zes maanden €40 p/m en dan krijg je ook nog €100 cashback bovenop. Uiteindelijk betalen wij dan het eerste jaar €50 p/m voor Giganet van Ziggo en hopelijk is KPN dan ook gereed volgend jaar. Goedkoper dan dat kom je eigenlijk niet uit bij Ziggo, toch?

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ben2513 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:29:
Ik vroeg mij nu af of er al mensen zijn met ervaring van Ziggo Giganet in Groningen stad, en het liefst in het centrum.
Giganet is toch gewoon weer een iets hogere snelheid op je bestaande kabelmodem? Ik ben een paar maand geleden ook gebeld of ik het nieuwe giganet wilde proberen (eerste half jaar gratis) en dat heb ik gedaan. Ik heb dan de 500Mbit-variant en ik woon in Groningen Zuid. Bevalt prima, behalve dat ik onlangs wat problemen had, te wijten aan een verouderd aop en splitter. Dat was Ziggo even vergeten dat ze dat ook moeten vervangen bij je thuis om die hogere snelheden te kunnen halen.

Als je de vergelijking tussen glasvezel en Ziggo giganet maakt is het verder belangrijk om ook rekening te houden met de upload. Want die is bij Ziggo veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Palomar schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Giganet is toch gewoon weer een iets hogere snelheid op je bestaande kabelmodem? (...)

Als je de vergelijking tussen glasvezel en Ziggo giganet maakt is het verder belangrijk om ook rekening te houden met de upload. Want die is bij Ziggo veel lager.
Dat klopt, het is gewoon kabelinternet. Dank voor je ervaringsbericht. Ja de upload is helaas we best laag, echter heb je met Giganet wel 40 (misschien zelfs 50?) upload. Dat is nog steeds 4-5x wat ik nu heb. Ik hoop Ziggo ook alleen ter overbrugging af te nemen totdat er eindelijk glasvezel ligt :) Buiten de hele diepenring om ligt al glasvezel (in de binnenstad), helaas nog niet binnen.

Goed om te weten wat betreft de splitter, dank je.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ben2513 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Dat klopt, het is gewoon kabelinternet. Dank voor je ervaringsbericht. Ja de upload is helaas we best laag, echter heb je met Giganet wel 40 (misschien zelfs 50?) upload. Dat is nog steeds 4-5x wat ik nu heb. Ik hoop Ziggo ook alleen ter overbrugging af te nemen totdat er eindelijk glasvezel ligt :) Buiten de hele diepenring om ligt al glasvezel (in de binnenstad), helaas nog niet binnen.

Goed om te weten wat betreft de splitter, dank je.
Kun je ook ergens zien wat de planning is voor het aanleggen van glasvezel? Als ik op de kpn site mijn adres invoer krijg ik alleen te zien dat er adsl is met een snelheid van 13Mbit (:')). Wat dat betreft heb ik ook niet heel veel keus qua provider. Al ben ik al jaren tevreden klant van Ziggo, dus ik hoef ook niet over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:56
Palomar schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Kun je ook ergens zien wat de planning is voor het aanleggen van glasvezel? Als ik op de kpn site mijn adres invoer krijg ik alleen te zien dat er adsl is met een snelheid van 13Mbit (:')). Wat dat betreft heb ik ook niet heel veel keus qua provider. Al ben ik al jaren tevreden klant van Ziggo, dus ik hoef ook niet over te stappen.
Voor glasvezel van KPN NetwerkNL kan je hier terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Palomar schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:37:
[...]

Kun je ook ergens zien wat de planning is voor het aanleggen van glasvezel?
Jazeker, dat kan op https://kpnnetwerk.nl. Bij mij staat: "Op dit moment maken wij plannen voor de aanleg van glasvezel in jouw gemeente."

Ik snap dat je je verbonden voelt met Ziggo maar stel dat KPN nu wel glasvezel heeft aangelegd en je voor €65 p/m (zonder televisie/internet) 1Gbit/s synchroon (lees: up en down) aanbiedt. Natuurlijk kun je ook voor 500 Mbit/s kiezen. Dat is wel heel fijn.

Dit is natuurlijk de Ziggo topic dus ik ben blij dat je tevreden bent met Ziggo in stad. Nog even hopen dat mijn pand ook goed is aangesloten (daarmee bedoel ik de kabels in het huis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ben2513 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Jazeker, dat kan op https://kpnnetwerk.nl. Bij mij staat: "Op dit moment maken wij plannen voor de aanleg van glasvezel in jouw gemeente."

Ik snap dat je je verbonden voelt met Ziggo maar stel dat KPN nu wel glasvezel heeft aangelegd en je voor €65 p/m (zonder televisie/internet) 1Gbit/s synchroon (lees: up en down) aanbiedt. Natuurlijk kun je ook voor 500 Mbit/s kiezen. Dat is wel heel fijn.

Dit is natuurlijk de Ziggo topic dus ik ben blij dat je tevreden bent met Ziggo in stad. Nog even hopen dat mijn pand ook goed is aangesloten (daarmee bedoel ik de kabels in het huis).
Ik ga het ook zeker overwegen als het beschikbaar komt. Alleen doet Ziggo het wel slim met hun combi met tv-kijken (ziggo sport, mediabox next, ziggo go etc.), waardoor dat ook allemaal wegvalt als je overstapt. Het is dan de vraag of via KPN of andere glasvezelaanbieder dergelijke diensten net zo goed zijn. Onder de streep moet het prijsverschil dan wel dermate groot zijn dat ik het waard vind om over te stappen. De snelheid van de verbinding alleen vind ik niet belangrijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:01:
[...]

Ik ga het ook zeker overwegen als het beschikbaar komt. Alleen doet Ziggo het wel slim met hun combi met tv-kijken (ziggo sport, mediabox next, ziggo go etc.), waardoor dat ook allemaal wegvalt als je overstapt. Het is dan de vraag of via KPN of andere glasvezelaanbieder dergelijke diensten net zo goed zijn. Onder de streep moet het prijsverschil dan wel dermate groot zijn dat ik het waard vind om over te stappen. De snelheid van de verbinding alleen vind ik niet belangrijk genoeg.
Als ik het vergelijk op mijn huidige adres dan betaal ik voor 250/25Mbit Ziggo icm Vodafone (40GB simonly) 92,50 euro/maand (68,50 + 24)

Als ik dan 1000/500Mbit wil van KPN (icm simonly Unlimited data) ben ik het volgende kwijt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T7IBy6Ol.png

123,48 euro/maand.

En bij 200/200Mbit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PhYka9il.png

108,48 euro/maand

Ik zie het voordeel vooralsnog niet om naar glasvezel over te stappen.

T-Mobile is misschien wat goedkoper van KPN maar ik lees veel issues met TV daar (een vriend van mij had ook altijd gezeik met TV van T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
Palomar schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:01:
[...]
Onder de streep moet het prijsverschil dan wel dermate groot zijn dat ik het waard vind om over te stappen. De snelheid van de verbinding alleen vind ik niet belangrijk genoeg.
ArcticWolf schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:17:
[...]
Ik zie het voordeel vooralsnog niet om naar glasvezel over te stappen.
Jullie hebben helemaal gelijk! Als je ook tv wilt kijken dan speelt er nog meer een rol (vooral bij sport denk ik?). Ik ben iemand die geabonneerd is op Netflix/Prime/Disney+ enzovoort. Vandaar dat ik alleen naar de prijs van het internet kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Vannacht is Firmware versie 9.1.2009.201 binnen gekomen op mijn Arris Connectbox. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat er nieuw is tov de vorige versie.

IP4 adres en IPv6 prefix zijn niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 18:36

immetjes

HIER is BERN-E

[Afbeelding]

@Harmen Wij hebben een CI+ module in de Sony A89 Android TV, alles met één afstandsbediening en werkt perfect.
AOP is inderdaad oud.

Moet die POA-01-B trouwens niet een POA-13-A zijn? De eerste is gewoon een splitter. De tweede heeft een filter om het data signaal van TV/Radio signaal te scheiden. Ik neem aan dat OUT1 naar je modem gaat?

Hangt er onder aan de POA-01-B nu nog een POA-01-B of is dat misschien de POA-13-A?

Haal die splitter van de POA-01-B en sluit de COAX met de metalen aansluiting direct aan op de POA-01-B. De plastic connector (die veel last heeft van 4G instraling) zo snel mogelijk vervangen door bv een Hirschmann haakse aansluiting KOKWI 5" of rechte aansluiting "KOK 5" of net zo'n ijzeren van Technetix die op die andere kabel zit.

Hier bij mij kreeg ik gezeur toen de frequentie van het signaal omhoog ging ivm toekomstig Giganet. Dat werd al beter toen ik een oude kabel had vervangen en werd nog beter door de POA-13-A.

[ Voor 0% gewijzigd door immetjes op 24-03-2021 14:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
En? Wat zei de monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
De monteur heeft de AOP vervangen, wat testen gedaan en nu lijkt het goed te werken, de snelheid is goed nu. De kabels en stekkers waren volgens hem goed en konden de storing niet veroorzaken, was echt de AOP. Kijken of het ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
immetjes schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:18:
[...]
Moet die POA-01-B trouwens niet een POA-13-A zijn? De eerste is gewoon een splitter. De tweede heeft een filter om het data signaal van TV/Radio signaal te scheiden.
Ik heb het even opgezocht en het essentiële verschil tussen de POA-01-B en de POA-13-A is inderdaad dat de 01-B een splitter is met gelijkwaardige poorten die beiden het hele frequentiespectrum van 5-1200 MHz doorlaten en de 13-A een stopbandfilter voor de uploadband (5-65 MHz) op de Radio.TV poort heeft. Dat zou inderdaad bepaalde stoorsignalen in die band kunnen tegen houden. Maar dat is dan eigenlijk symptoom bestrijding, want die stoorsignalen zouden daar helemaal niet moeten zijn. Maar goed, als het werkt, dan werkt het.

Dus als het met die POA-13-A goed werkt kun je die voorlopig rustig laten zitten, maar wat ik zeker niet zou doen is een POA-01-B vervangen door een PA-13-B. Het lot van die spullen met filters voor de uploadband en ook die met filters voor de analoge FM band (85-108 MHz) is namelijk bezegeld. De uiteindelijke bestemming is het museum of de recycling. De analoge radio gaat voor het einde van het jaar van de kabel en daarna kan de uploadband omhoog. Waarschijnlijk naar ergens in de buurt van de 200 MHz en dan zitten de huidige filters alleen maar in de weg.
HereIsTom schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:49:
[...]

De monteur heeft de AOP vervangen, wat testen gedaan en nu lijkt het goed te werken, de snelheid is goed nu. De kabels en stekkers waren volgens hem goed en konden de storing niet veroorzaken, was echt de AOP. Kijken of het ook zo blijft.
Mooi. :) Maar ook al zegt de monteur dat de storing die nu hopelijk verleden tijd is alleen door het verouderde AOP werd veroorzaakt, dan zou ik toch bij gelegenheid die connector met dat witte kapje vervangen. Het zou in de toekomst alsnog voor storing kunnen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Roetzen schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:54:
Mooi. :) Maar ook al zegt de monteur dat de storing die nu hopelijk verleden tijd is alleen door het verouderde AOP werd veroorzaakt, dan zou ik toch bij gelegenheid die connector met dat witte kapje vervangen. Het zou in de toekomst alsnog voor storing kunnen zorgen.
Ja die stekker zal ik ook vervangen.
Zo ziet het er nu uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuYnHVwHamKNcfBHq1RRQ5ZFbVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OU7Cl6xgwnWjUMk6A3ODqDAF.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ook een nieuwe PAO-1IEC, daarop zit een PAO-01 met daarop de kabels naar de slaapkamer en woonkamer waar ze uitkomen op wandcontactdoos in de muur met radio en TV aansluiting.
TV en radio werken prima.

Alleen zie ik hieronder steeds illigal dropped staan, wat is dat?

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
24-03-2021 21:34:37 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.94];CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 21:26:23 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f006:0015:face:b00c:0000:0002 MAC=01:5C:A8:70:46:86;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 21:12:46 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.94];CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 21:08:55 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4013:0c01:0000:0000:0000:006c MAC=01:5C:A8:70:46:86;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 11:14:12 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.94];CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 11:13:20 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4013:0c07:0000:0000:0000:006c MAC=01:5C:A8:70:46:86;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 09:01:26 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.115];CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 09:01:12 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.115 MAC=FC:3F:DB:F8:3E:4C;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 09:01:07 notice TR069 start;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 09:01:04 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.115 MAC=FC:3F:DB:F8:3E:4C;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 09:00:13 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 09:00:00 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.123 MAC=B6:99:A4:4D:B6:DD;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 08:59:54 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 08:59:45 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:01:18 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-03-2021 08:41:11 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f006:0017:face:b00c:0000:1823 MAC=01:5C:A8:70:46:86;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-03-2021 19:27:51 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.123];CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-03-2021 19:25:39 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4013:0c06:0000:0000:0000:006c MAC=01:5C:A8:70:46:86;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-03-2021 18:58:40 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.123];CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-03-2021 18:23:57 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:4013:0c07:0000:0000:0000:006c MAC=01:5C:A8:70:46:86;CM-MAC=68:02:b8:18:63:63;CMTS-MAC=00:01:5c:a8:70:48;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
@HereIsTom Misschien kan je wat met de link in deze oplossing

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vage klachten met mijn Honeywell thermostaat. Deze kan ik zonder problemen met hun eigen app bedienen. Er is altijd connectie. Echter sinds een paar weken is deze thermostaat heel vaak niet bereikbaar in de Woning (HomeKit) app. Daarvoor jaren stabiel gewerkt.
Logischerwijs ga je dan proberen te achterhalen wat er in die periode is veranderd. Sommige dingen al een streep door kunnen halen.
Ik wil ook de Ziggo modem/router uit sluiten. Ik heb een Connectie Box modem/router in de meterkast hangen.
De software versie is: CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p9-NOSH
Kan ik ergens achterhalen wanneer deze is uitgekomen en/of is geinstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 20:13
Ik denk dat je het hier kan vinden

https://ziggoforum.nl/top...dates-compal-arris.92745/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Oh handig die link, want je krijgt een advertentie waarmee je internet start en tv max met een next kan nemen.
Dat willen wel meer zag ik in het next topic. met vodafone 73,90 en zonder 79 euro geloof ik

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 27-03-2021 11:57 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Stond vandaag op het punt de Mediabox XL aan te sluiten. Echter lees ik dat je bij tv start niet kan opnemen, wel pauzeren. Wie heeft dat nou weer bedacht?! Heb even een CI+ module getest, werkt ook prima echter maar 1 tuner. Vriendin wil graag meer dingen tegelijk opnemen. Alles maar weer omgezet naar de humax 5200c. Keuzes keuzes. ;)

Laat die mediaboxen maar zitten, mij te prijzig. Zoveel tv kijken we toch niet meer.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor538
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 17:41
Harmen schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:07:
Stond vandaag op het punt de Mediabox XL aan te sluiten. Echter lees ik dat je bij tv start niet kan opnemen, wel pauzeren. Wie heeft dat nou weer bedacht?! Heb even een CI+ module getest, werkt ook prima echter maar 1 tuner. Vriendin wil graag meer dingen tegelijk opnemen. Alles maar weer omgezet naar de humax 5200c. Keuzes keuzes. ;)

Laat die mediaboxen maar zitten, mij te prijzig. Zoveel tv kijken we toch niet meer.
Ik heb een ci+ module voor mijn Sony tv die twee tuners heeft. Kan daarmee opnemen op een usb-stick, terwijl je ondertussen nog tv kijkt. Werkt wel aardig. Alleen de ci+ module werkt alleen op 1 tuner. Dus als je opneemt kan je vervolgens alleen de publieke zenders kijken. Misschien doen andere tv fabrikanten dat beter, maar het aanbod tv's met 2 tuners is beperkt. We nemen alleen bijna nooit iets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:26:
Vanmorgen besloot ik om F1 Cafe van gisteren terug te kijken. Het is een special met Max dus voor de F1 fan zeker iets om terug te kijken.

Maar los daarvan, ik kreeg een melding waarbij gecontroleerd werd of mijn verbinding snel genoeg was voor 4k. Helemaal super natuurlijk en we wisten ook dat F1 dit jaar in 4k zal zijn.

Nu heb ik in mijn box de settings van hdmi output op automatisch staan. Nu viel me op dat alle zenders die ik kijk als output 4k naar de tv geven. Is dit altijd zo geweest? Ik meen namelijk dat mijn tv met 1080p uitzending voorheen altijd 1080p aangaf in de info.
Ja de verbinding van je TV naar de NEXT is dan 4K en dan zou hij technisch het 4K signaal ook moeten ophalen bij de "centrale" . Maar dat zie ik nog niet, als ik op de ... toets druk en daarna naar info, en onderin zie ik HD? Wat staat daar bij jullie?

Concreet: hoe kan je zien of het 4K is? Ik heb een vrij kleine TV dus aan het beeld is het moeilijk te zien :+

@jongetje misschien tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:07:

We kunnen wel gaan klagen, maar dit is hopelijk toch geen verrassing? Staat toch duidelijk aangegeven. Opnemen begint bij Complete.
https://www.ziggo.nl/pakketten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
stormfly schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Ja de verbinding van je TV naar de NEXT is dan 4K en dan zou hij technisch het 4K signaal ook moeten ophalen bij de "centrale" . Maar dat zie ik nog niet, als ik op de ... toets druk en daarna naar info, en onderin zie ik HD? Wat staat daar bij jullie?

Concreet: hoe kan je zien of het 4K is? Ik heb een vrij kleine TV dus aan het beeld is het moeilijk te zien :+

@jongetje misschien tips?
Enkel kanaal 14 wordt in 4K uitgezonden, waarbij ook enkel F1 in native 4K wordt getoond. Alle programma’s daar omheen (ja óók de voor- en nabeschouwing) is upscaled 1080p naar 4K. Alleen de feed vanaf het circuit is native 4K. Je ziet dan namelijk ook het 4K Ultra HD logo in beeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dp5iXyt.jpg

Je Next moet dan overigens wel op 4K of Automatisch staan bij de HDMI settings. Wanneer deze op fixed 1080i of 1080p staat dan werkt het niet.

Je kunt dit zelf ook testen door FP1, FP2, FP3 of de kwalificatie van vandaag via Replay TV terug te kijken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 27-03-2021 17:56 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

meesje schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:34:
[...]

We kunnen wel gaan klagen, maar dit is hopelijk toch geen verrassing? Staat toch duidelijk aangegeven. Opnemen begint bij Complete.
https://www.ziggo.nl/pakketten
Geen verrassing, zie niet echt de logica, mediabox xl met beperkte functies. Zou mooi zijn dat je zelf een decoder oid kan aanschaffen ipv 20 euro per maand extra. De helft gebruik je vaak niet.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Geen verrassing, zie niet echt de logica, mediabox xl met beperkte functies. Zou mooi zijn dat je zelf een decoder oid kan aanschaffen ipv 20 euro per maand extra. De helft gebruik je vaak niet.
Vanuit provider oogpunt zie ik wel wat logica. Door de Next box hebben ze flink wat XL boxen over. Deze kunnen nu weer ingezet worden. Daarnaast maakt ieder klant zo gebruik van dezelfde software. Ik denk dat ze uiteindelijk toe willen naar echt iedereen aan dezelfde box (next) en dan op afstand (wat ze dus voor xl al doen) functionaliteiten aan/uit zetten, zoals 4K en opnamefunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:52:
[...]

Enkel kanaal 14 wordt in 4K uitgezonden, waarbij ook enkel F1 in native 4K wordt getoond. Alle programma’s daar omheen (ja óók de voor- en nabeschouwing) is upscaled 1080p naar 4K. Alleen de feed vanaf het circuit is native 4K. Je ziet dan namelijk ook het 4K Ultra HD logo in beeld.

[Afbeelding]

Je Next moet dan overigens wel op 4K of Automatisch staan bij de HDMI settings. Wanneer deze op fixed 1080i of 1080p staat dan werkt het niet.

Je kunt dit zelf ook testen door FP1, FP2, FP3 of de kwalificatie van vandaag via Replay TV terug te kijken. :)
Helder daar ga ik morgen op letten! Dank voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 15:36

Pierre

Van nature lui!

stormfly schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Helder daar ga ik morgen op letten! Dank voor de tips.
En een herstart van je Next (volgens mij).

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Pierre schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:56:
[...]

En een herstart van je Next (volgens mij).
Nee hoor. Nergens voor nodig (YMMV). Bij mij werkte het gewoon zonder enige herstart.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:23
Rivanov schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Nee hoor. Nergens voor nodig (YMMV). Bij mij werkte het gewoon zonder enige herstart.
Onze next heeft een hele irritante bug erin. Elke dag werkt 4K niet meer. Zowel Ziggo Sport als Love Nature. Stroom eruit en erin werkt. Hopelijk heeft Ziggo daar snel een fix voor. Heb de next box wel vandaag naar snelle start gezet i.p.v. trage start. Hopelijk doet hij morgen nog 4K zonder restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomSt schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Onze next heeft een hele irritante bug erin. Elke dag werkt 4K niet meer. Zowel Ziggo Sport als Love Nature. Stroom eruit en erin werkt. Hopelijk heeft Ziggo daar snel een fix voor. Heb de next box wel vandaag naar snelle start gezet i.p.v. trage start. Hopelijk doet hij morgen nog 4K zonder restart.
Ziggo F1 4K is als enige via coax, de rest van de 4K zenders die jij noemt gaan via internet. Ik zou de oorzaak zoeken in je internet <-> NEXT misschien via een UTP proberen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
stormfly schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Ziggo F1 4K is als enige via coax, de rest van de 4K zenders die jij noemt gaan via internet. Ik zou de oorzaak zoeken in je internet <-> NEXT misschien via een UTP proberen oid.
De Mediabox staat naast de AP dus internet zou goed moeten zijn. Ook Ziggo sport komt door in FHD totdat stroom eraf is geweest. Een vriend heeft het zelfde met zijn next box. Ook geen 4K tot restart. Binnenkort komt software 4.30 hopelijk is het dan weer goed. Het was wel jaren prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TomSt Er is een Next topic (zie de topic warning). Als je next naast je modem staat, utp erin, stabieler krijg je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 15:13

jerry_a

doei

TomSt schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Heeft het geholpen? Ik heb dit namelijk ook.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
jerry_a schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:39:
[...]

Heeft het geholpen? Ik heb dit namelijk ook.
Vooralsnog heeft het nu gewerkt! Snelle start aan en vandaag nog 4K zonder dat het stroom eraf moet. Dus voorlopig is het eerst opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 15:13

jerry_a

doei

TomSt schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:26:
[...]

Vooralsnog heeft het nu gewerkt! Snelle start aan en vandaag nog 4K zonder dat het stroom eraf moet. Dus voorlopig is het eerst opgelost.
Ik ga het ook proberen. Bedankt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 20:32
Palomar schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:32:
Ik heb een 500Mbit abo en sindskort haal ik bekabeld via ziggo speedtest en speedtest.nl nog maar 180Mbit. Ook via wifi blijft ie hangen op die snelheid (terwijl ik voorheen sneller heb gezien). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Aanvullend:
Gisteren had ik een gek probleem met mijn internet dat de DNS eruit leek te liggen. Ik kon sommige sites nog bereiken en andere niet, echter DNS veranderen naar 8.8.8.8 (google) verhielp het niet. Daarna modem herstart gedaan, maar het leek erop alsof ik alleen nog een IPv6-adres kreeg (wist niet eens dat Ziggo dit ondersteunde, kennelijk sinds niet zo lang). Daarna werkte niks meer en kon ook niet meer bij het control panel van het modem komen (benaderde ik via IP-adres en dat wilde niet). Daarna nog een keer modem uit gezet en weer aan en toen werkte het gelukkig weer. Om te checken of alles weer stabiel werkte deed ik een speedtest en toen kwam ik erachter dat dit op 180Mbit bleef hangen.

Iemand een idee of eea. wat ik noem met elkaar samenhangt? Kan natuurlijk ook zijn dat dit losstaande problemen zijn, want ik check niet dagelijks mijn snelheid.

Ik kon bij Ziggo geen actuele storingen zien (ik woon in de stad Groningen). Ga de vraag ook wel even bij Ziggo voorleggen als ik over een paar dagen nog steeds een te lage snelheid heb, maar was eerst benieuwd of meer mensen problemen hebben/hadden hiermee?
Worstel hier ook al een paar weken met vergelijkbare problemen, alles is reeds vervangen door Ziggo (AOP,modem) Ze hebben hier regio Leiden de frequentie indeling veranderd, een paar maand geleden was de max frequentie 500 Mhz en nu is de max frequentie 800 MHz geworden.

Na een herstart van het moden eerst 500 Mb/s na 15 minuten zakt de snelheid naar 180 Mb/s en blijft zonder herstart rond die snelheid hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:49

Zorian

What the fox?

extraman schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:35:
[...]

Worstel hier ook al een paar weken met vergelijkbare problemen, alles is reeds vervangen door Ziggo (AOP,modem) Ze hebben hier regio Leiden de frequentie indeling veranderd, een paar maand geleden was de max frequentie 500 Mhz en nu is de max frequentie 800 MHz geworden.

Na een herstart van het moden eerst 500 Mb/s na 15 minuten zakt de snelheid naar 180 Mb/s en blijft zonder herstart rond die snelheid hangen.
Klinkt als een firmwareprobleem. Probeer eens een volledige factory reset door de reset achterop 30 sec in te houden. Dan forceer je een verse firmware op het modem. Baat het niet, schaad het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
extraman schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:35:
[...]

Ik had idd exact dezelfde problemen. Weet niet zeker of ik eea. al in dit topic heb genoemd, maar ik dacht eerst ook aan iets administratiefs of firmwareprobleem oid, maar volgens de mensen op het ziggo-forum was daar geen sprake van. Je ziet in het control panel in de downstream logs ook dat er 'RS errors' zijn, wat inhoudt dat de verbinding verstoring heeft. Aan de hand daarvan werd een monteur langsgestuurd. Die constateerde een verouderd AOP en heeft dat vervangen. Ook had ie nog iets vervangen in de wijkkast, zodat alles weer helemaal compliant was. Daarna echter weer precies hetzelfde probleem. Eerst 500Mbit, na een paar minuten 180. Toen stond me bij dat de monteur aangaf dat mijn modem een reset zou krijgen en ik dus de custom instellingen (wachtwoord e.d.) opnieuw moest doen. Dat was niet gebeurd, dus heb ik zelf het modem via het control panel naar fabrieksinstellingen gereset. Daarna bleef de snelheid wel stabiel 500Mbit (nu al 2 weken). In het control panel zie ik overigens nog steeds RS errors (zo'n 100-200 per kanaal na 2 weken uptime), maar zolang het goed werkt vind ik het prima.

Dit was dus in mijn geval de oplossingsrichting. Aangezien bij jou al het modem is vervangen neem ik aan dat het probleem ergens anders ligt. Wellicht iets aan de kant van de wijkkast of in de kabel naar jouw huis toe. Maar dat zijn allemaal zaken die de monteur kan uitzoeken en jij niet. Zou het maar gewoon weer bij Ziggo blijven melden, totdat ze een oplossing hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:05
Gekke vraag misschien, maar stel dat ik TV-Start kies ipv Complete,
en ik hang mijn Humax 5200C aan de TV,

Is het dan wel mogelijk op te nemen?

Ik ben nl. niet zo fan van Horizon en de Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
A-Waxxx schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:57:
Gekke vraag misschien, maar stel dat ik TV-Start kies ipv Complete,
en ik hang mijn Humax 5200C aan de TV,

Ik ben nl. niet zo fan van Horizon en de Mediabox.
Bij TV Start krijg je tegenwoordig een Mediabox XL (Horizon), Ziggo levert geen Humax meer bij nieuwe abonnementen en wijzigingen. Je krijgt in dat geval dan ook geen smartcard.

Je zou eventueel wel kunnen kiezen voor een CI+ module, en dan de smartcard in je 5200C doen. Dit werkt trouwens alleen in fZiggo gebied. Je kunt dan gewoon opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:05
Mijn ouders hebben nog een smartcard, zou dat werken met een ander abo?
De Humax heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51
Roetzen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:11:
[...]

Die Televes connectoren mogen er ook wel uit. Vervangen voor bijvoorbeeld de Hirschmann KOKWI5. Die Televes kunnen zoveel breedbandige ingress veroorzaken dat je afgesloten wordt van het netwerk :+ Daarnaast zijn ze ook niet instralingsdicht. Dat verstoort weer je DOCSIS kanalen op 802 en 810Mhz.

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 03-04-2021 00:14 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb Ziggo per 1 april opgezegd. Maar de lijn blijft tot nu toe gewoon actief.
Ik vermoed dat als ik het modem los trek, het wegvalt.

Is dit de normale gang van zaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Zorian schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:09:
[...]

Klinkt als een firmwareprobleem. Probeer eens een volledige factory reset door de reset achterop 30 sec in te houden. Dan forceer je een verse firmware op het modem. Baat het niet, schaad het niet.
dank voor de suggestie , ik heb al de meest recente Ziggo firmware :/

[ Voor 3% gewijzigd door extraman op 03-04-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extraman
Palomar schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:36:
[...]

Ik had idd exact dezelfde problemen. Weet niet zeker of ik eea. al in dit topic heb genoemd, maar ik dacht eerst ook aan iets administratiefs of firmwareprobleem oid, maar volgens de mensen op het ziggo-forum was daar geen sprake van. Je ziet in het control panel in de downstream logs ook dat er 'RS errors' zijn, wat inhoudt dat de verbinding verstoring heeft. Aan de hand daarvan werd een monteur langsgestuurd. Die constateerde een verouderd AOP en heeft dat vervangen. Ook had ie nog iets vervangen in de wijkkast, zodat alles weer helemaal compliant was. Daarna echter weer precies hetzelfde probleem. Eerst 500Mbit, na een paar minuten 180. Toen stond me bij dat de monteur aangaf dat mijn modem een reset zou krijgen en ik dus de custom instellingen (wachtwoord e.d.) opnieuw moest doen. Dat was niet gebeurd, dus heb ik zelf het modem via het control panel naar fabrieksinstellingen gereset. Daarna bleef de snelheid wel stabiel 500Mbit (nu al 2 weken). In het control panel zie ik overigens nog steeds RS errors (zo'n 100-200 per kanaal na 2 weken uptime), maar zolang het goed werkt vind ik het prima.

Dit was dus in mijn geval de oplossingsrichting. Aangezien bij jou al het modem is vervangen neem ik aan dat het probleem ergens anders ligt. Wellicht iets aan de kant van de wijkkast of in de kabel naar jouw huis toe. Maar dat zijn allemaal zaken die de monteur kan uitzoeken en jij niet. Zou het maar gewoon weer bij Ziggo blijven melden, totdat ze een oplossing hebben gevonden.
Factory reset, gedaan niks verbeterd, na 15 minuten wordt mijn download snelheid gecapped....naar omgveer 150 Mb/s zie plaatje. Dat blijft verder ook zo stabiel.

A.s. woensdag komt er weer een monteur, misschien dat hij wat kan vinden in de wijkkast. Alles tot aan de wijkkast is goed. (AOP, groene kabel en modem) Anders toch eens praten met de helpdesk voor restitutie zolang de snelheid niet op peil is. Ben nu al een paar weken tevergeefs bezig, wordt vervelend zo 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXtkEGVSPNQtL6bhu9PESgZ7jvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5c4DA0DDDDvx7Fx7pKjVxoeB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:03:
Ik heb Ziggo per 1 april opgezegd. Maar de lijn blijft tot nu toe gewoon actief.
Ik vermoed dat als ik het modem los trek, het wegvalt.

Is dit de normale gang van zaken ?
Geen idee, ik had alles die dag nieuwe provider aangesloten en alles in de retourdoos teruggestuurd. Probeer het eens, kan best zijn dat het straks half werkt of opeens wel wegvalt.
Het coax signaal moeten ze in de straatkast fysiek lostrekken dus hebt best kans dat je nog TV kunt blijven kijken. Ik ken genoeg mensen die nog de kabel hebben aangesloten voor FM en/of kanaal 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
jongetje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:51:
[...]

Geen idee, ik had alles die dag nieuwe provider aangesloten en alles in de retourdoos teruggestuurd. Probeer het eens, kan best zijn dat het straks half werkt of opeens wel wegvalt.
Het coax signaal moeten ze in de straatkast fysiek lostrekken dus hebt best kans dat je nog TV kunt blijven kijken. Ik ken genoeg mensen die nog de kabel hebben aangesloten voor FM en/of kanaal 14.
Ik vertrek pas eind deze maand echt uit de woning waar ik de boel heb opgezegd. In mijn nieuwe
woning is een andere provider al actief. Dus eigenlijk is het wel fijn dat het nog werkt.
Wellicht gaan ze er ook vanuit dat als je het opzegt, je ook werkelijk de boel al gelijk lostrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
A-Waxxx schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:57:
Gekke vraag misschien, maar stel dat ik TV-Start kies ipv Complete, en ik hang mijn Humax 5200C aan de TV,
Zo heb ik het vorig jaar gehad, dat werkte prima. Dit jaar zit ik bij een andere provider met de bedoeling straks weer naar ziggo te gaan (ik stap ieder jaar over omdat je dan weer een nieuwe klant bent en verwend wordt met aanbiedingen en cadeautjes). Hopelijk blijven ze nog een tijd aan een smartcard vasthouden want die is wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grun93 schreef op zondag 4 april 2021 @ 06:32:
[...]

... Dit jaar zit ik bij een andere provider met de bedoeling straks weer naar ziggo te gaan (ik stap ieder jaar over omdat je dan weer een nieuwe klant bent en verwend wordt met aanbiedingen en cadeautjes). Hopelijk blijven ze nog een tijd aan een smartcard vasthouden want die is wel nodig.
Ik vraag mij af of jij je oude kaart(en) weer opnieuw kan koppelen aan je nieuwe account. Ik ben bang van niet.
Of denk je dat je een nieuwe kaart in je humax kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@grun93 met het weggaan bij Ziggo is het recht om smartcards op je naam te zetten vervallen. Alleen in fZiggo gebied kun je een ci+ module (daar zit een smartcard bij in) huren en die smartcard kun je dan in je eigen decoder gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 04-04-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
W1ck1e schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:47:
Ik vraag mij af of jij je oude kaart(en) weer opnieuw kan koppelen aan je nieuwe account. Ik ben bang van niet.
Of denk je dat je een nieuwe kaart in je humax kan gebruiken ?
Vorig jaar wel. Aan het eind van elke periode moet ik natuurlijk alle hardware inleveren, inclusief de kaart. Ik heb geen oude kaart(en) op mijn naam. Ik woon in fziggo gebied en hoop dat ziggo nog een tijdje de CI+ houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 12:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Een gewetensvraag:
Waarom steken zoveel mensen nog tijd in DVB-C (inclusief smartcards en CI+ modules)? De maximale resolutie is 1080i, je moet er een aparte infrastructuur voor aanhouden in je huis, het kost extra(!)...

Is het niet een beter alternatief om in een Android TV kastje te investeren en Ziggo GO te gebruiken?

Dit komt van iemand die ooit wel eens iets geschreven heeft over het gebruik van Ziggo smartcards en DVB-C tuners in PC's. Was ooit leuk, maar heeft tegenwoordig niet veel bestaansrecht meer.

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2021 17:05 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

TFHfony

Professional Weirdo

The Zep Man schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:04:
Een gewetensvraag:
Waarom steken zoveel mensen nog tijd in DVB-C (inclusief smartcards en CI+ modules)? De maximale resolutie is 1080i, je moet er een aparte infrastructuur voor aanhouden in je huis, het kost extra(!)...

Is het niet een beter alternatief om in een Android TV kastje te investeren en Ziggo GO te gebruiken?

Dit komt van iemand die ooit wel eens iets geschreven heeft over het gebruik van Ziggo smartcards en DVB-C tuners in PC's. Was ooit leuk, maar heeft tegenwoordig niet veel bestaansrecht meer.
Eerst geef je als argument dat DVB-C gelimiteerd is aan 1080i, maar tenzij Ziggo het laatste jaar er wat aan gedaan heeft is Ziggo Go zelfs gelimiteerd tot 1280x720?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

TFHfony schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:10:
Eerst geef je als argument dat DVB-C gelimiteerd is aan 1080i, maar tenzij Ziggo het laatste jaar er wat aan gedaan heeft is Ziggo Go zelfs gelimiteerd tot 1280x720?
1080i is effectief 540p. Verder heeft de 720p een hogere bitrate, waardoor de beeldkwaliteit daadwerkelijk beter is zonder algoritmes de missende regels op te laten vullen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:04:
Een gewetensvraag:

Ik maak regelmatig opnames (op de Humax) van programma's of documentaires die ik graag later nog eens wil zien.

Daarnaast is aparte infrastructuur aanhouden ook relatief; wij zouden juist nieuwe netwerkkabels moeten gaan trekken (in een huis waar men nog niet dacht over TV/internet in verschillende ruimtes).

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 04-04-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Piet91 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:32:
Ik maak regelmatig opnames (op de Humax) van programma's of documentaires die ik graag later nog eens wil zien.
Is daar geen terugkijkfunctie voor? Of wil je het veel langer terugzien dan dat?
Daarnaast is aparte infrastructuur aanhouden ook relatief; wij zouden juist nieuwe netwerkkabels moeten gaan trekken (in een huis waar men nog niet dacht over TV/internet in verschillende ruimtes).
Daarvoor heb je draadloze access points. Idealiter aangesloten op een netwerkkabel, maar er zijn alternatieven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:36:
Is daar geen terugkijkfunctie voor?
Genoeg zenders en/of programma's die niet terug te kijken zijn.
Of wil je het veel langer terugzien dan dat?
Ja.
Daarvoor heb je draadloze access points. Idealiter aangesloten op een netwerkkabel, maar er zijn alternatieven. ;)
True, maar daar is ook niet alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Piet91 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:41:
True, maar daar is ook niet alles mee gezegd.
I'm all ears. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Incorrect. 1080i/25 is effectief 25 volledige fps op dezelfde resolutie. Dus als je het wilt vergelijken is dat 1080p/25.
Of 540p50. Waarvan ik de eerste beter vind passen omdat die resolutie ook daadwerkelijk gehaald wordt én ik daar duidelijk verschil in zie in verhouding met 540p content.
(1080i/25 = 50 halve frames per seconde)
Verder heeft de 720p een hogere bitrate.
Hoe hoog is deze dan?

[ Voor 35% gewijzigd door remco_k op 04-04-2021 19:12 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

remco_k schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:52:
Incorrect. 1080i/25 is effectief 25 volledige fps op dezelfde resolutie. Dus als je het wilt vergelijken is dat 1080p/25.
'Effectief': het zijn halve frames. Eerst de oneven lijnen in één frame, daarna de even lijnen in de ander. Per frame mis je de helft van de informatie, dus effectief 540p.

720p is superieur aan 1080i omdat je geen trucs hoeft te doen om interlacing artifacts te voorkomen.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Interlaced_video_frame_(car_wheel).jpg

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

The Zep Man schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:03:
[...]
'Effectief': het zijn halve frames. Eerst de oneven lijnen in één frame, daarna de even lijnen in de ander. Per frame mis je de helft van de informatie, dus effectief 540p.
Check mijn edit.
Het is een misvatting dat je van elk frame de helft mist. Maar elk frame wordt in 2 delen van halve frames samengesteld.

Edit:
Ik zeg niks over dat interlaced een voordeel zou zijn. Ik ben ook een voorstander van progressive. Ik reageer alleen op je statement dat 1080i hetzelfde zou zijn als 540p.

[ Voor 18% gewijzigd door remco_k op 04-04-2021 19:08 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

remco_k schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:05:
Maar elke frame wordt in 2 delen van halve frames samengesteld.
Dus effectief de helft van de informatie per frame ten opzichte van progressief. Bedankt voor de bevestiging. :)

Je gebruikt nog steeds twee 540p frames om één 1080i frame te maken, hoe je het ook wendt of keert. Om daar iets nuttigs van te maken dat niet lelijk is moet er veel opgepoetst worden om de missende informatie aan te vullen. Qua dat is progressief een stuk beter en past het beter in 2021. 1080i was leuk in de beginjaren van HD.

[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

The Zep Man schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:06:
[...]
Dus effectief de helft van de informatie per frame ten opzichte van progressief. Bedankt voor de bevestiging. :)

Je gebruikt nog steeds twee 540p frames om één 1080i frame te maken, hoe je het ook wendt of keert.
Jij deelt voor het gemak de resolutie door 2. Terwijl je dat dus met de framerate zou moeten doen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

remco_k schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:09:
Jij deelt voor het gemak de resolutie door 2. Terwijl je dat dus met de framerate zou moeten doen.
Wat heeft effectief meer frames? 720p/1080p@50hz of 1080i@50hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

The Zep Man schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:11:
[...]
Wat heeft effectief meer frames? 720p/1080p@50hz of 1080i@50hz?
Exact. Dat is hoe je ernaar zou moeten kijken en precies wat ik eerder schreef:
720p/50 en 1080p/50, beide 50 fps
1080i komt na 50 halve frames per seconde dus uit op 25 hele frames met 1080 lijnen.
En is daarmee dus niet hetzelfde als 540p/50.
Maar is dan vergelijkbaar met 1080p/25.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

remco_k schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:16:
1080i komt na 50 halve frames per seconde dus uit op 25 hele frames met 1080 lijnen.
Maar elk van die 25 frames is opgebouwd uit 2 verschillende frames. Zie ook de interlaced afbeelding. Daarom is 1080i niet meer van deze tijd, en in veel gevallen slechter dan 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

The Zep Man schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:18:
[...]
Maar elk van die 25 frames is opgebouwd uit 2 verschillende frames. Zie ook de interlaced afbeelding. Daarom is 1080i niet meer van deze tijd, en in veel gevallen slechter dan 720p.
Nogmaals, dat bestrijd ik niet. Ik wil ook heel graag van 1080i af. Ik bestrijd jouw vergelijking dat 1080i hetzelfde zou zijn als 540p en dát klopt niet.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

remco_k schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:19:
Nogmaals, dat bestrijd ik niet. Ik wil ook heel graag van 1080i af. Ik bestrijd jouw vergelijking dat 1080i hetzelfde zou zijn als 540p en dát klopt niet.
Waar schrijf ik dat ze hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Volgens mij maken de de meeste zenders tegenwoordig wel gebruik van MBAFF, waardoor, voor progressief bronmateriaal (zoals series en films), 1080i50 effectief hetzelfde is als 1080p25. Dit werkt natuurlijk alleen via CI+, of een decoder die dit als progressief uitstuurt, zoals sommige decoders van Samsung.

[ Voor 25% gewijzigd door hcQd op 04-04-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

The Zep Man schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:11:
[...]
1080i is effectief 540p. Verder heeft de 720p een hogere bitrate, waardoor de beeldkwaliteit daadwerkelijk beter is zonder algoritmes de missende regels op te laten vullen. ;)
Hier.

En ik ben nog steeds benieuwd naar die bitrate.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Dat schrijf ik niet.
[...]
Over effectief.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Ik weet wat effectief betekend. Je hebt alleen de helft van de resulotie weggelaten in plaats van de helft van het aantal fps. Effectief of niet, je vergelijking klopt niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 04-04-2021 19:28 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Dus als Ziggo de 1080i50 content omzet naar 720p50 voor het Ziggo Go platform, gaat de kwaliteit omhoog? Ziggo Go levert een bedroevende kwaliteit, zelf 1080p VOD is om te huilen, veel compressie artifacts. Het is leuk voor de niet veeleisende consument. Ik zou er nooit voor betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

offtopic:
Voor de goede orde, de notatie is 1080i/25 omdat het effectief om 25 fps gaat na samenvoeging van de 50 halve frames.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 04-04-2021 19:32 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@remco_k @The Zep Man Tijd voor een nieuw topic? :) Deze discussie is niet specifiek Ziggo.

[ Voor 44% gewijzigd door meesje op 04-04-2021 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:21:
[...]
Hier.

En ik ben nog steeds benieuwd naar die bitrate.
Krijg je bij deze....., en deze kan iedereen te zien krijgen als ie even wat in de instellingen veranderd bij de app die beschikbaar is voor het Android-/Google-/Fire TV platform.

4.29Mbit bij 720@50p

... versus ~12Mbit voor de Ziggo Prime DVB-C zenders.

Dus deze reactie slaat als een tang op...; The Zep Man in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Een papegaai is er niets bij want dit is al zo vaak ter sprake gekomen.

Is ZiggoGo TV (voor Android/ enz. enz. TV), een volwaardig alternatief voor DVB-C als het op beeldkwaliteit aankomt? Nee, beslist niet.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 04-04-2021 20:15 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 202 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic