Roetzen schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:24:
[...]
Aha, dus er zit ruimte in....
[...]
Daar zou ik nog even goed over nadenken. Dat in de woonkamer afmonteren van het AOP dateert nog uit de tijd dat er alleen een TV op de kabel werd aangesloten. Maar nu er bijna altijd meer aan hangt is het veel handiger het centrale aansluitpunt in de meterkast te hebben., Vandaar is het immers meestal makkelijker kabels te trekken naar andere delen van het huis,
[...]
Die kabel ligt er toch al? Je zegt zelf dat die groene kabel door de meterkast naar de woonkamer gaat. En je hebt er aan getrokken dus hij zit niet vast. Je zou er eventueel makkelijk iets anders door die buis van de meterkast naar de woonkamer kunnen trekken als dat achteraf beter uitkomt.
[...]
Ik weet niet precies wat je voor ogen hebt, maar ik denk dat als je de monteur het AOP in de woonkamer laat monteren, je daar later spijt van krijgt. Laat de monteur het AOP in de meterkast monteren en zet op het "afgeknipte" stuk in de meterkast een ICE plug en breng daarmee het signaal naar de woonkamer. Dan kun je later nog alle kanten op. Met het AOP in de woonkamer verf je jezelf in de hoek.
[...]
Graag gedaan.
Ik heb het nu al afgemonteerd, maar kan het helaas niet testen las ik zojuist, omdat je geen analoge zenders meer hebt tegenwoordig. Om het nu op voorhand weer weg te halen nu ik het eindelijk voor elkaar vind ik uhh... .
In principe heb ik niet meer nodig dan 1 signaal in de woonkamer, omdat ik enkel daar televisie wil kijken via de kabel. Voor internet heb ik glasvezel dus ik verwacht niet meer nodig te hebben van Ziggo.
Boven kijk ik televisie via het internet, maar voor op de bank wil ik gewoon kunnen zappen met de afstandsbediening. Dat doe ik nu nog via een alles-in-1 glasvezel abonnement van XS4ALL, maar dat ga ik opsplitsen naar Tweak en Ziggo en omdat Tweak geen goede televisie aanbiedt heb ik Ziggo er bij genomen.
Via de Ziggo app zal ik boven televisie kijken zoals ik dat nu via de XS4ALL app doe. Daar heb ik geen coax oid nodig.
Mocht het signaal niet goed zijn dan mag de monteur bekijken hoe hij het oplost. Indien hij adviseert de AOP te verplaatsen naar de meterkast en het stuk kabel naar de woonkamer te verbinden middels connectoren dan zal ik daarin meegaan.
[
Voor 5% gewijzigd door
Mit-46 op 20-03-2021 20:07
]