Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Dat zou wat zijn. Je bent gewoon een klant met een consumentenlijntje, wat @elsinga al zegt. De techniek is er nog niet klaar voor, moet eerst FM helemaal uitgeschakeld zijn. Dan krijg je testen en gaan de gebieden (langzaam?) over.
Ik vermoed dat de benodigde veranderingen aan de infrastructuur van Ziggo al grotendeels voltooid zijn. Hier zijn twee jaar geleden de versterkers en verdelers in de straat al vervangen in voorbereiding op DOCSIS 3.1. Het is aan de Ziggo kant nu alleen nog de analoge FM band en op een paar plaatsen nog de Analoge TV die in de weg staat. Als de analoge FM weg is kan de upload band omhoog naar 200+ MHz.

Maar om dat te kunnen benutten zal er bij veel klanten thuis ook nog wat moeten gebeuren. In de eerste plaats de modems natuurlijk. Dat moeten 3,1 modems worden. En dan soms ook nog filters en versterkers vervangen. Ik verwacht dat ze hogere upload in aanvang alleen gaan bieden icm de duurste abos...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Natuurijk, Ziggo zal elke mogelijkheid aangrijpen om de tarieven te verhogen. Ook al is dit standaard bij glasvezel (en dat begint nu aardig op stoom te komen op veel plekken).
Dat zie je ook met de Next terwijl bij alle concurrenten cloud opnemen en terugkijken op elk kastje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 15:48
Moest er dan toch maar aan geloven. Afgelopen week 1gbit down besteld bij Ziggo.

Wat problemen met dsl lijntje(s). De snelheid kakt steeds verder in en de postcode check wordt hier gewoon op aangepast |:(

Vandaag installatie pakket ontvangen. Daar zit 1 kabel en een splitter in. Ik heb echter nog een AOP met een f connector. In de installatie handleiding staat dit er wel bij maar met een mooi rood kruis erop. Er moest een afspraak met een monteur komen. Dus online geprobeerd maar dit lukte niet. Gebeld; eerst aangegeven dat er vroegah gewoon spul in de doos zat om op zo’n f-connector AOP een modem aan te sluiten. Nou moet m’n hele AOP vervangen worden?

Wat dan wel weer geneig was: ik kreeg een sms met een link waarmee ik een foto kon doorsturen naar de helpdesk.

Volgende week woensdag komt pas de monteur. Er is niks verandert bij ziggo. Door de onmogelijke tijden van tussen 9 en 13:00 en 13:00 en 18:00 kon ik niet eerder ivm afspraken.

Dit begint al goed deze ervaring.

Zit er misschien een bepaalde demping op deze AOP’s waardoor het specifiek bij gigabit verbindingen niet goed gaat? Ik vind een heel AOP meteen vervangen omdat de juiste kabel/splitter niet in de doos zat nogal vreemd :D

[ Voor 4% gewijzigd door Kasper1985 op 12-03-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 07:31
Kasper1985 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:45:
Moest er dan toch maar aan geloven. Afgelopen week 1gbit down besteld bij Ziggo.

Wat problemen met dsl lijntje(s). De snelheid kakt steeds verder in en de postcode check wordt hier gewoon op aangepast |:(

Vandaag installatie pakket ontvangen. Daar zit 1 kabel en een splitter in. Ik heb echter nog een AOP met een f connector. In de installatie handleiding staat dit er wel bij maar met een mooi rood kruis erop. Er moest een afspraak met een monteur komen. Dus online geprobeerd maar dit lukte niet. Gebeld; eerst aangegeven dat er vroegah gewoon spul in de doos zat om op zo’n f-connector AOP een modem aan te sluiten. Nou moet m’n hele AOP vervangen worden?

Wat dan wel weer geneig was: ik kreeg een sms met een link waarmee ik een foto kon doorsturen naar de helpdesk.

Volgende week woensdag komt pas de monteur. Er is niks verandert bij ziggo. Door de onmogelijke tijden van tussen 9 en 13:00 en 13:00 en 18:00 kon ik niet eerder ivm afspraken.

Dit begint al goed deze ervaring.

Zit er misschien een bepaalde demping op deze AOP’s waardoor het specifiek bij gigabit verbindingen niet goed gaat? Ik vind een heel AOP meteen vervangen omdat de juiste kabel/splitter niet in de doos zat nogal vreemd :D
Dat vind je niet zo vreemd meer als je signaal steeds verder van je af loopt. Tijdelijk zou je denk ik wel ff af moeten kunnen. Mogelijk niet met het beste signaal. In het oude casema tijd per mocht je zelf een aop veranderen. Gelukkig doet Ziggo dit voor de mensen. Zeker als mensen niet begrijpen waarom een aop vervangen moet worden. (Dat klinkt wellicht vervelender dan ik dat bedoel).
Als je toch eens wist wat ik in de woningen ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Darkz0rs schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:12:
[...]

Dat vind je niet zo vreemd meer als je signaal steeds verder van je af loopt. Tijdelijk zou je denk ik wel ff af moeten kunnen. Mogelijk niet met het beste signaal. In het oude casema tijd per mocht je zelf een aop veranderen. Gelukkig doet Ziggo dit voor de mensen. Zeker als mensen niet begrijpen waarom een aop vervangen moet worden. (Dat klinkt wellicht vervelender dan ik dat bedoel).
Als je toch eens wist wat ik in de woningen ben tegen gekomen.
Voor de goede orde dit AOP ziet er visueel keurig uit. Ik heb in mijn tijd bij ISP’s ook een hoop ellende gezien :-)

Het gaat hier om een AOP met 1 enkele f-connector waar de groene kabel gewoon in gaat. Toen dit geplaatst werd door Ziggo waren ze al gefuseerd met Vodafone dus zólang kan dat niet geleden zijn. Toch?

Andere vraag: ik heb in de krochten van mijn zolder een f naar f kabel gevonden (die dus vroeger keurig in het installatie pakket zat) kan ik het modem rechtstreeks op het AOP aansluiten? Ik heb geen splitter kunnen vinden helaas.

Of is het signaal dan te sterk en blaas ik het modem op? Zo’n splitter dempt natuurlijk enigszins en té sterk signaal lijkt me ook niet bevorderlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
Kasper1985 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:14:
[...]

Voor de goede orde dit AOP ziet er visueel keurig uit. Ik heb in mijn tijd bij ISP’s ook een hoop ellende gezien :-)

Het gaat hier om een AOP met 1 enkele f-connector waar de groene kabel gewoon in gaat. Toen dit geplaatst werd door Ziggo waren ze al gefuseerd met Vodafone dus zólang kan dat niet geleden zijn. Toch?

Andere vraag: ik heb in de krochten van mijn zolder een f naar f kabel gevonden (die dus vroeger keurig in het installatie pakket zat) kan ik het modem rechtstreeks op het AOP aansluiten? Ik heb geen splitter kunnen vinden helaas.

Of is het signaal dan te sterk en blaas ik het modem op? Zo’n splitter dempt natuurlijk enigszins en té sterk signaal lijkt me ook niet bevorderlijk
Lijkt me te kunnen, modem opblazen dat lijkt me sterk! Als er te veel of weinig demping is dan zal alleen de modem dat niet zo leuk vinden en mogelijk niet lekker handshaken, waarbij in t ergste geval de port aan de andere kant dicht wordt gezet. Maar ik zou het wel aandurven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:06
jongetje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:48:
[...]

[...]
De techniek is er nog niet klaar voor, moet eerst FM helemaal uitgeschakeld zijn. Dan krijg je testen en gaan de gebieden (langzaam?) over. Denk niet dat Ziggo zijn infra anders gaat inrichten omdat jij anders opzegt 8) .
Je kunt natuurlijk Ziggo zakelijk, Eurofiber, KPN etc. bellen voor een offerte voor een glasaansluiting.
Que?? Techniek is er niet klaar voor? Lijkt me duidelijk toch anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZLjq5EscPwod2EAbT7j1rk__8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b2D37W6AhKPuSeFcMwL3Wdez.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMfhK8wQ3RLWDV7lvOajp7G7zas=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IiyvIgFl9w1FUYd2KaqeMZnB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kasper1985 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:45:
Een aantal oudere AOPs hebben meer demping bij hoge frequenties (down) en filteren te lage frequenties (up) voor de toekomstige DOCSIS 3.1 upstream banden.

Ik gok dat ze deze nu proactief vervangen omdat je anders de DOCSIS 3.1 OFDM band(en) niet goed kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incognitum schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:22:
[...]

Qua techniek bedoel ik dat eerst ruimte gemaakt moet worden door oa. FM af te schakelen.

Ik ben wel benieuwd wat voor ziggo abonnement jij dan hebt. Uitgezonderd van de glaslijnen kan ik niet meer dan 50mbit upload over coax krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
ANdrode schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Een aantal oudere AOPs hebben meer demping bij hoge frequenties (down) en filteren te lage frequenties (up) voor de toekomstige DOCSIS 3.1 upstream banden.

Ik gok dat ze deze nu proactief vervangen omdat je anders de DOCSIS 3.1 OFDM band(en) niet goed kan ontvangen.
Kijk dat is opzich goed nieuws. Naief als ik ben heeft goede hoop op een (veel) hogere upload in 2021. De realist in mij weet helaas dat we het over Ziggo hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
ANdrode schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Wat zijn op dit moment de gangbare AOP's en splitters?
Zijn dat nog steeds de Braun BTV 1 IEC en de POA-01-B of POA 3 IEC-NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Incognitum schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:22:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh, die snelheden halen wij op het werk ook met Ziggo zakelijk, maar dat is uiteraard glasvezel van Ziggo tot in de patchkast, geen coax meer. Zakelijk doet Ziggo ook veel glasvezel.

Ook hier hebben wij zakelijke lijnen van Ziggo over coax maar verder dan 50Mbit up gingen die niet.

Coax kan uiteraard wel sneller dan 50Mbit up halen overigens, een lokale kabelboer uit Veendam bood op Coax al heel lang 100/100 aan, maar is nu alles tot in huis aan het verglazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat niet een beetje offtopic om Ziggo glasvezel te vergelijken met Coax in dit topic?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:24:
Is dat niet een beetje offtopic om Ziggo glasvezel te vergelijken met Coax in dit topic?
Nee hoor, Ziggo glasvezel is ook Ziggo en past dus bij "Ziggo ervaringen".

Maar... als je dan snelheden gaat posten is het wel zo handig om er meteen bij te zetten dat het om glas en niet om coax gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Te achterlijk voor woorden dan je nog steeds niet in de connectbox je eigen DNS kan instellen.
Kan me ook niet bedenken waarom je dicht zou zetten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 07:10
MeNTaL_TO schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:27:
Te achterlijk voor woorden dan je nog steeds niet in de connectbox je eigen DNS kan instellen.
Kan me ook niet bedenken waarom je dicht zou zetten.
Hier zat ik ook mee. Kreeg mijn Nintendo 3DS niet online, via het Ziggo DNS werkt het niet, zeer frustrerend. Na een tijdje uitzoeken werkt het wel via een ander DNS. Toen kwam ik er ook achter dat je op de connectbox niet het DNS mag aanpassen, van Ziggo moest ik maar een eigen modem router aanschaffen en dan zou de connectbox in "bridge" gezet worden |:( .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:29

Pierre

Van nature lui!

@Ingelogd Je zal een router bedoelen. Je kan bij Ziggo geen eigen modem gebruiken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Ingelogd schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Hier zat ik ook mee. Kreeg mijn Nintendo 3DS niet online, via het Ziggo DNS werkt het niet, zeer frustrerend. Na een tijdje uitzoeken werkt het wel via een ander DNS. Toen kwam ik er ook achter dat je op de connectbox niet het DNS mag aanpassen, van Ziggo moest ik maar een eigen modem router aanschaffen en dan zou de connectbox in "bridge" gezet worden |:( .
Ik heb dan het voordeel dat ik een juiste DNS mee kan sturen via DHCP op mijn synology, maar mijn schoonmoeder moet dan alle apparaten (oa nog een ps3) handmatig instellen, Ziggo kan je hier niet mee helpen (dat ben ik niet met ze eens, ze hadden het in het pakket van eisen moeten hebben bij het inkopen van de routers)..
Pierre schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:10:
@Ingelogd Je zal een router bedoelen. Je kan bij Ziggo geen eigen modem gebruiken.
Nog niet, ook Ziggo moet zich aan de wet houden.

[ Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 14-03-2021 20:46 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via de Ziggo Go app heeft de laatste aflevering van Vikings (S08E20) geen subs, maar (gelukkig) via de Next mediabox wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn huidige Ubee modem heeft zo'n slecht wifi signaal, dat ik heb gevraagd voor een nieuwe modem.

Ik krijg nu dus binnenkort een Connectbox, maar ik zie nu echt alleen maar negatieve verhalen over dat ding. Valt het wel mee, of kan ik beter gewoon mijn huidige Ubee behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RekZ Volgens mij is dat al eindeloos bediscussieerd.

Daarbij, je hebt nu al een nieuw modem aangevraagd en die moet je wel aansluiten. De oude wordt namelijk binnen een paar weken inactief. Gewoon connectbox aansluiten, is voor gewoon gebruik niets mis mee. Beetje zonde om aan te vragen en weer ongebruikt terug te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:57

Meneer iCy

swarma

Weet iemand of de connectboxen/ziggo netwerk beveiligd zijn tegen DDOS aanvallen? Zoonlief zat wellicht met verkeerde "vrienden" te gamen en gaf weerwoord, daarna wisten ze ons ipadres op te noemen aan te geven dat zijn internet er uit gaat.

Ja, internet heeft hier een uur er uit gelegen direct na het dreigement. Volgens de Ziggo FB is het netwerk "beveiligd", maar wellicht voor hackaanvallen, maar een DDOS, zouden ze daar ook beveiligd voor zijn voor de consument?

Ik geloof niet zo zeer in toeval, maar dit zou wel extreem toevallig zijn. Na een dreigement een internet storing te hebben. TV deed het nog wel.

Niks op twitter, allestoringen.nl of de ziggo site kunnen vinden. Buren die ziggo hebben, hadden nergens last van.

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer iCy op 15-03-2021 21:12 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-06 19:20
ik heb de m4 wifi uitbreidingsset besteld. Ik denk alleen dat ik er maar 2 nodig heb wellicht 1.

Kan ik de andere(n) verkopen? set is 99 euro. beetje zonde dat ik niks met die andere(n) doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 17:35
Meneer iCy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:08:
Weet iemand of de connectboxen/ziggo netwerk beveiligd zijn tegen DDOS aanvallen? Zoonlief zat wellicht met verkeerde "vrienden" te gamen en gaf weerwoord, daarna wisten ze ons ipadres op te noemen aan te geven dat zijn internet er uit gaat.

Ja, internet heeft hier een uur er uit gelegen direct na het dreigement. Volgens de Ziggo FB is het netwerk "beveiligd", maar wellicht voor hackaanvallen, maar een DDOS, zouden ze daar ook beveiligd voor zijn voor de consument?

Ik geloof niet zo zeer in toeval, maar dit zou wel extreem toevallig zijn. Na een dreigement een internet storing te hebben. TV deed het nog wel.

Niks op twitter, allestoringen.nl of de ziggo site kunnen vinden. Buren die ziggo hebben, hadden nergens last van.
Ziggo heeft er een pagina met wat info over.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/ddos

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:57

Meneer iCy

swarma

Kan dus wel gewoon in tegenstelling wat Ziggo of de webcare verteld.

Dacht dat de Router ddos protectie had, maar had hem een tijdje geleden uitgezet omdat ik issues had. Dit kwam door een verouderde modem van Ziggo. Staat nu weer aan gelukkig.

Bedankt voor de informatie

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:43:
ik heb de m4 wifi uitbreidingsset besteld. Ik denk alleen dat ik er maar 2 nodig heb wellicht 1.

Kan ik de andere(n) verkopen? set is 99 euro. beetje zonde dat ik niks met die andere(n) doe
Volgens mij wel, want je kunt elke van de set instellen als master. Ze zijn verder identiek.

Aan de andere kant kan het ook handig zijn om er een achter de hand te houden. Bijv. als blijkt dat je in de zomer in de tuin niet goed bereik hebt, dan plaats je gewoon zo'n m4 deco in de buurt van je tuin om het bereik te vergroten.

Overigens, ik zou er wel minimaal 2 gebruiken. Want het voordeel van deze set is dat je devices naadloos het volgende station oppakken als je door het huis loopt, zonder verbinding te verliezen of dat ie blijft hangen op het verste wifi-punt met nog 1 streepje bereik. Als je er slechts 1 gebruikt kun je net zo goed een willekeurig ander access point aanschaffen. De bedoeling is dat je de wifi op je ziggo-modem uitzet en daar een Deco plaatst. De andere deco zet je dan in de volgende ruimte om het signaal te versterken (het liefst bekabeld aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Palomar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:51:
[...]

Volgens mij wel, want je kunt elke van de set instellen als master. Ze zijn verder identiek.

Aan de andere kant kan het ook handig zijn om er een achter de hand te houden. Bijv. als blijkt dat je in de zomer in de tuin niet goed bereik hebt, dan plaats je gewoon zo'n m4 deco in de buurt van je tuin om het bereik te vergroten.

Overigens, ik zou er wel minimaal 2 gebruiken. Want het voordeel van deze set is dat je devices naadloos het volgende station oppakken als je door het huis loopt, zonder verbinding te verliezen of dat ie blijft hangen op het verste wifi-punt met nog 1 streepje bereik. Als je er slechts 1 gebruikt kun je net zo goed een willekeurig ander access point aanschaffen. De bedoeling is dat je de wifi op je ziggo-modem uitzet en daar een Deco plaatst. De andere deco zet je dan in de volgende ruimte om het signaal te versterken (het liefst bekabeld aansluiten).
Helder. Ik zit een beetje met kabels. Ik kan er 2 bekabeld aanzetten maar 3e niet, ik wil achterin tuin goed bereik hebben (14/15 meter. Ik zit te denken aan voorkant huis achterkant zolder die hopelijk prima te tuin dekt. Die 2 hebben lan. 3e zou ik in mijn woonkamer beneden bij het raam achter kunnen zettne maar is denk wat overbodig? Eentje in de schuur zetten zonder kabel lijkt mij onlogisch? (16 meter in tuin dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TweakerVincent schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:40:
[...]

Helder. Ik zit een beetje met kabels. Ik kan er 2 bekabeld aanzetten maar 3e niet, ik wil achterin tuin goed bereik hebben (14/15 meter. Ik zit te denken aan voorkant huis achterkant zolder die hopelijk prima te tuin dekt. Die 2 hebben lan. 3e zou ik in mijn woonkamer beneden bij het raam achter kunnen zettne maar is denk wat overbodig? Eentje in de schuur zetten zonder kabel lijkt mij onlogisch? (16 meter in tuin dus)
idd, je moet hem onbedraad wel ergens neerzetten waar het bereik nog goed is. Ik heb er zelf een op de zolderkamer vlak bij het raam waar de tuin op grenst. Daarmee heb ik in de tuin gewoon prima bereik (tuin van zo'n 15 meter diep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Palomar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:02:
[...]

idd, je moet hem onbedraad wel ergens neerzetten waar het bereik nog goed is. Ik heb er zelf een op de zolderkamer vlak bij het raam waar de tuin op grenst. Daarmee heb ik in de tuin gewoon prima bereik (tuin van zo'n 15 meter diep).
Ok top, toevallig net een switch op zolder aangelegd dus daar kan hij mooi geplaatst worden. Dan heb ik er denk maar 2 nodig. zolder en voorkant huis (houten plafond enz). zou niet goed weten waar ik 3e kwijt moet. Kan eventueel in de woonkamer maar die straling kan natuurlijk gewoon via zolder naar tuin dus denk overkill. Zou eventueel in kamer ook met draad kunnen maar liever niet. (ligt nu geen draad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok ik heb 2 m4’s geinstalleerd. in de tuin haal ik nu 120 ipv 20 echter is mijn verbinding 500. Is 120 dan acceptabel? Binnen haal ik tegen de 300.

Maar volgens mij haalde ik met de ziggo router zelf wel 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TweakerVincent schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:02:
Ok ik heb 2 m4’s geinstalleerd. in de tuin haal ik nu 120 ipv 20 echter is mijn verbinding 500. Is 120 dan acceptabel? Binnen haal ik tegen de 300.

Maar volgens mij haalde ik met de ziggo router zelf wel 500?
Heb je die M4's dan bedraad aangesloten? Want draadloos wordt het altijd een stuk lager. Op zich is die 120Mbit best prima toch? Het blijft wel wifi, dus hoe verder je van het access point bent, hoe langzamer het wordt en hoe meer storing er in het signaal komt. 500Mbit via wifi haal ik alleen als ik vlak naast het access point sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Palomar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Heb je die M4's dan bedraad aangesloten? Want draadloos wordt het altijd een stuk lager. Op zich is die 120Mbit best prima toch? Het blijft wel wifi, dus hoe verder je van het access point bent, hoe langzamer het wordt en hoe meer storing er in het signaal komt. 500Mbit via wifi haal ik alleen als ik vlak naast het access point sta.
yes 2 bedraad en 1 zonder. 500 haal ik idd alleen ernaast. mss maar gewoon accepteren. 160 met ipad pro.

stuk beter dan voorheen :)

Ik neem aan dat 1 zonder draad laten versterken beter is dan geen? of zorgt zonder draad alleen maar voor narigheid? Zolder en1e etage bij het raam voor de tuin (14-16 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TweakerVincent schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:26:
[...]

yes 2 bedraad en 1 zonder. 500 haal ik idd alleen ernaast. mss maar gewoon accepteren. 160 met ipad pro.

stuk beter dan voorheen :)

Ik neem aan dat 1 zonder draad laten versterken beter is dan geen? of zorgt zonder draad alleen maar voor narigheid? Zolder en1e etage bij het raam voor de tuin (14-16 meter).
Die met draad is natuurlijk wel sneller. Je ziet in de Deco app wel met welke deco je device verbonden is. Dat is meestal de dichtstbijzijnde, maar als je er net tussenin zit kan je device de niet-bedrade pakken. Als dat niet wenselijk is kun je die niet-bedrade natuurlijk beter niet neerzetten. Kun je het beste even een tijdje aanzien hoe dat bevalt. Je wilt natuurlijk niet dat je aldoor geconnect bent met die langzamere niet-bedrade, terwijl de bedrade ook in range is. Ik weet eigenlijk niet of er dan wordt gekeken naar de deco met het beste signaal of naar de deco met de hoogste snelheid om te bepalen welke je device toegewezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Meneer iCy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Kan dus wel gewoon in tegenstelling wat Ziggo of de webcare verteld.

Dacht dat de Router ddos protectie had, maar had hem een tijdje geleden uitgezet omdat ik issues had. Dit kwam door een verouderde modem van Ziggo. Staat nu weer aan gelukkig.

Bedankt voor de informatie
Echte ddoss protectie bestaat niet echt. Zeker niet op een consumenten router. Als je zo’n vermoeden hebt kan je het beste contact opnemen met Ziggo zodat hun SOC maatregelen kan nemen. Die zullen dan proberen het verkeer zo goed mogelijk af te vangen door het naar een soort zwart gat te leiden “dev null” zegmaar.

Als het een serieuze grote aanval is heb je kans dat andere klanten er ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Palomar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Die met draad is natuurlijk wel sneller. Je ziet in de Deco app wel met welke deco je device verbonden is. Dat is meestal de dichtstbijzijnde, maar als je er net tussenin zit kan je device de niet-bedrade pakken. Als dat niet wenselijk is kun je die niet-bedrade natuurlijk beter niet neerzetten. Kun je het beste even een tijdje aanzien hoe dat bevalt. Je wilt natuurlijk niet dat je aldoor geconnect bent met die langzamere niet-bedrade, terwijl de bedrade ook in range is. Ik weet eigenlijk niet of er dan wordt gekeken naar de deco met het beste signaal of naar de deco met de hoogste snelheid om te bepalen welke je device toegewezen krijgt.
Ik zag dat ik ook apparaten per hub kan uitzetten. Dan kan ik altijd ipad pro en surface pro uitzetten of simpel testen. handig

of toch een kabeltje trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:03
Afgelopen nacht heeft Ziggo in mijn wijk (Utrecht, 3511) gepoogd het aantal upstream kanalen te verhogen van 4 naar 6, echter hebben ze dit vroeg in de ochtend weer teruggedraaid.

Waarschijnlijk heeft dit te maken gehad met interferentie op de gebruikte upstream band, aangezien ik na het verhogen van het aantal kanalen ineens last kreeg van packetloss.

Ben benieuwd of dat dit nog een vervolg gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-05 22:39
Palomar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Even kort vraagje hier tussendoor aangezien het over de M4's gaat. Ik heb deze afgelopen weekend bij mijn schoonouders geïnstalleerd, 1 beneden bedraad op het ziggo modem, 1 draadloos in de keuken, en 1 draadloos op zolder. Nu had ik die op zolder eerst ook bedraad aangesloten, maar in de deco app bleef die maar aangeven dat die draadloos verbonden was. Ook de bekabelde verbinding vanuit de TP-Link was niet geweldig te noemen. Enig idee hoe dit kan? Ik had alle kabels verder in het modem zitten en de TP-Link is ingesteld op Accesspoint mode.

Opzich werkt het nu prima. Snelheid op zolder is 100/40, van een pakket van 500/40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 21:00
SteinGames schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Even kort vraagje hier tussendoor aangezien het over de M4's gaat. Ik heb deze afgelopen weekend bij mijn schoonouders geïnstalleerd, 1 beneden bedraad op het ziggo modem, 1 draadloos in de keuken, en 1 draadloos op zolder. Nu had ik die op zolder eerst ook bedraad aangesloten, maar in de deco app bleef die maar aangeven dat die draadloos verbonden was. Ook de bekabelde verbinding vanuit de TP-Link was niet geweldig te noemen. Enig idee hoe dit kan? Ik had alle kabels verder in het modem zitten en de TP-Link is ingesteld op Accesspoint mode.

Opzich werkt het nu prima. Snelheid op zolder is 100/40, van een pakket van 500/40.
Omdat alleen de hoofd M4 met het modem verbonden moet zijn. De overige moeten aangesloten worden op de Hoofd M4, als het goed is heb je nog 1 poort vrij op de hoofd M4 waar je degene op zolder op kan aansluiten, wil je ze beide aansluiten moet je op die ene poort een switch zetten en dan beide daarop aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://static.tp-link.com/image001_1569824934195x.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-03-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 01:16:
Zojuist om 01:03 is hier in Driebergen het analoge TV signaal van de kabel gegaan. Zoals aangekondigd. Op één uitzondering na. Het "technische signaal" op kanaal 26 staat er nog steeds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1LwXNQt59QS4vMPIJOaTKLo0_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kcp4A1TUr7J2kHktsqi7xltz.png?f=user_large

Zie je de afschakeling van het analoge signaal? Heeft positieve invloed _/-\o_

Neem jij dit ook waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:58:
[...]

[Afbeelding]

Zie je de afschakeling van het analoge signaal? Heeft positieve invloed _/-\o_

Neem jij dit ook waar?
Ik heb geen smokeping lopen, dus ik kan je waarneming niet bevestigen. Maar als ik naar jouw plaatje kijk, dan zie ik wel een verandering, maar de tijd klopt niet. Hier (Driebergen) ging het analoge signaal er op 9 maart 01:03 af. De verandering in jouw plaatje is twee dagen later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
SirMemeAlot schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Omdat alleen de hoofd M4 met het modem verbonden moet zijn. De overige moeten aangesloten worden op de Hoofd M4, als het goed is heb je nog 1 poort vrij op de hoofd M4 waar je degene op zolder op kan aansluiten, wil je ze beide aansluiten moet je op die ene poort een switch zetten en dan beide daarop aansluiten.
[Afbeelding]
Dat zou het wel eens kunnen verklaren. Nu heb ik alleen net helemaal netjes die kabel weggewerkt , en staat de M4 ook niet pal naast het modem. Dus ik denk dat ik het eerst gewoon zo laat. Mocht de verbinding toch niet optimaal zijn kan ik er nog over nadenken. Ik wil ook geen snelheidsverlies op de kabel die naar zolder gaat, aangezien daarachter de "Game" Pc zit.

Verder heb ik alle bedrade apparaten nog wel aangesloten op het modem en niet op de deco. Dit moet gewoon kunnen aangezien de Deco in AP mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Ik heb geen smokeping lopen, dus ik kan je waarneming niet bevestigen. Maar als ik naar jouw plaatje kijk, dan zie ik wel een verandering, maar de tijd klopt niet. Hier (Driebergen) ging het analoge signaal er op 9 maart 01:03 af. De verandering in jouw plaatje is twee dagen later...
Ik ken de technische details niet in realatie tot de tijdslijn, of ze de kanalen uitschakelen en de apparatuur ontmantelden (demping oid) uit het netwerk halen op een ander moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Zojuist heeft een Ziggo monteur hier het AOP vervangen.

Hij vertelde dat hier (Amsterdam) monteurs al worden opgeleid als voorbereiding op de hogere upload snelheden. Volgens hem is de verwachting een paar maanden.

Helaas vertelde hij ook dat er nog steeds veel capaciteits problemen zijn in mijn wijk. Dus ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
SteinGames schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Dat zou het wel eens kunnen verklaren. Nu heb ik alleen net helemaal netjes die kabel weggewerkt , en staat de M4 ook niet pal naast het modem. Dus ik denk dat ik het eerst gewoon zo laat. Mocht de verbinding toch niet optimaal zijn kan ik er nog over nadenken. Ik wil ook geen snelheidsverlies op de kabel die naar zolder gaat, aangezien daarachter de "Game" Pc zit.

Verder heb ik alle bedrade apparaten nog wel aangesloten op het modem en niet op de deco. Dit moet gewoon kunnen aangezien de Deco in AP mode staat.
Als je alles op je modem aansluit dan moet je ook alle boosters als Master instellen, dan maak je als het ware van je Mesh gewoon 3 losse accesspoints. Dan zou ik toch adviseren om de booster op zolder aan te sluiten op de hoofd Deco.

Je kan er evt voordat deze in de booster gaat op zolder ook nog een switch tussen kunnen zetten die eerst naar je PC gaat, alhoewel ik niet denk dat de Deco voor vertraging gaat zorgen, althans niet merkbaar met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
SirMemeAlot schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:01:
[...]

Als je alles op je modem aansluit dan moet je ook alle boosters als Master instellen, dan maak je als het ware van je Mesh gewoon 3 losse accesspoints. Dan zou ik toch adviseren om de booster op zolder aan te sluiten op de hoofd Deco.

Je kan er evt voordat deze in de booster gaat op zolder ook nog een switch tussen kunnen zetten die eerst naar je PC gaat, alhoewel ik niet denk dat de Deco voor vertraging gaat zorgen, althans niet merkbaar met gamen.
Ik heb nu de decos draadloos. Verder zitten de poorten in het modem nu vol, met computers. Er gaat dus 1 kabel naar zolder waar de gamepc op staat. Toen ik de die op kabel had aangesloten ging de snelheid drastisch omlaag op de kabel, en bleef die in de app ook staan dat die draadloos verbonden was terwijl er een draad inzat, maar als ik het goed begrijp komt dit doordat hij in het modem zat en niet in de deco? Verder kon ik ook niet in COD komen. Dus dit was snel ongedaan gemaakt door ze gewoon draadloos aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Ik ken de technische details niet in realatie tot de tijdslijn, of ze de kanalen uitschakelen en de apparatuur ontmantelden (demping oid) uit het netwerk halen op een ander moment?
Ik ken de technische details ook niet, ik kan alleen melden dat ik waargenomen heb dat het analoge signaal hier om 01:03 verdween. Dat er dan in de dagen of weken daarna van alles kan gebeuren klinkt logisch. Maar hoe langer het dan duurt, hoe zwakker de aanname van een oorzakelijk verband.

Op https://mediamagazine.nl/ las ik dat in de nacht van maandag op dinsdag j.l. in de regios Velzen en Roermond het analoge TV signaal is uitgeschakeld. Ze zijn lekker bezig, er gaat nu bijna elk week wel ergens het analoge TV signaal van de kabelt. Misschien dat er nog wat meer van die plaatjes te verzamelen zijn verspreid over het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:01:
[...]

Is dat echt zo dat je alle op master moet zetten? Verlies je dan juist niet de mesh-functionaliteit (naadloos switchen tussen deco's als je door het huis loopt)? Want je telefoon kan maar beperkt switchen tussen AP's (pas als er een AP buiten bereik valt gaat ie es zoeken naar iets beters). De Deco kan dit zelf regelen.

Ik heb het zo ingericht: de hoofd Deco bedraad aangesloten rechtstreeks op Ziggo modem. Dan een kabel van het Ziggo modem naar boven op een switch. Vanaf die switch gaat tweemaal een draadje naar een deco (allebei als slave dus). Werkt allemaal prima. Als ik nu door het huis loop heb ik constant overal 4 of 5 streepjes bereik, zonder dat ie terugvalt naar bijna geen bereik.

Je moet de Deco overigens wel in Access Point mode zetten (als je ziggo modem ook de router is). Als je hem als router ingesteld laat (default) dan krijg je vreemde resultaten, omdat er 2 dhcp-servers actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Palomar schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Is dat echt zo dat je alle op master moet zetten? Verlies je dan juist niet de mesh-functionaliteit (naadloos switchen tussen deco's als je door het huis loopt)? Want je telefoon kan maar beperkt switchen tussen AP's (pas als er een AP buiten bereik valt gaat ie es zoeken naar iets beters). De Deco kan dit zelf regelen.

Ik heb het zo ingericht: de hoofd Deco bedraad aangesloten rechtstreeks op Ziggo modem. Dan een kabel van het Ziggo modem naar boven op een switch. Vanaf die switch gaat tweemaal een draadje naar een deco (allebei als slave dus). Werkt allemaal prima. Als ik nu door het huis loop heb ik constant overal 4 of 5 streepjes bereik, zonder dat ie terugvalt naar bijna geen bereik.

Je moet de Deco overigens wel in Access Point mode zetten (als je ziggo modem ook de router is). Als je hem als router ingesteld laat (default) dan krijg je vreemde resultaten, omdat er 2 dhcp-servers actief zijn.
Hhmm ik ging er een beetje vanuit gezien het installatie schema dat dit niet zou werken. Maar je hebt dus alle boosters rechtstreeks op het modem aangesloten en dat werkt ook allemaal goed in de App en ze herkennen elkaar etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Hhmm ik ging er een beetje vanuit gezien het installatie schema dat dit niet zou werken. Maar je hebt dus alle boosters rechtstreeks op het modem aangesloten en dat werkt ook allemaal goed in de App en ze herkennen elkaar etc. ?
ja idd. En dat installatieschema kwam ik ook tegen, wat ik enigszins onduidelijk vond. Ergens anders zag ik toen een schema waaruit eigenlijk bleek dat hoe ik het had aangesloten prima kan.

Op de TP-link site staat dit over de combi met een Ziggo-modem:
Afbeeldingslocatie: https://static.tp-link.com/image001_1592810671633e.png
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/

Er staat dus wel dat je niet meerdere deco's rechtstreeks op het Ziggo-modem moet aansluiten. Volgens mij komt dat door een of andere standaard in de switch van het ziggo modem dat niet helemaal goed werkt.

Wat in mijn geval dan volgens dat onderste schema eigenlijk zou moeten is dat ik op het Ziggo-modem alleen de deco aansluit (poort 1 van de deco). Dan vanaf de deco (poort 2) de kabel naar boven aansluiten waar een switch staat. Zo heb ik het dus niet precies en ik snap ook niet helemaal waarom het per sé zo zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Palomar schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:35:
[...]

Toch maar derde ook even bekabeld. Gaat allemaal prima en tesla heeft nu ook goed internet. Nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Ik ken de technische details ook niet, ik kan alleen melden dat ik waargenomen heb dat het analoge signaal hier om 01:03 verdween. Dat er dan in de dagen of weken daarna van alles kan gebeuren klinkt logisch. Maar hoe langer het dan duurt, hoe zwakker de aanname van een oorzakelijk verband.

Op https://mediamagazine.nl/ las ik dat in de nacht van maandag op dinsdag j.l. in de regios Velzen en Roermond het analoge TV signaal is uitgeschakeld. Ze zijn lekker bezig, er gaat nu bijna elk week wel ergens het analoge TV signaal van de kabelt. Misschien dat er nog wat meer van die plaatjes te verzamelen zijn verspreid over het land?
@ANdrode misschien heb ik mij vergist in het plaatsen van een nieuwe router (ipv UDM een ER-X van UBNT). Zou ik even met de uptime moeten terugrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:02:
Afgelopen nacht heeft Ziggo in mijn wijk (Utrecht, 3511) gepoogd het aantal upstream kanalen te verhogen van 4 naar 6, echter hebben ze dit vroeg in de ochtend weer teruggedraaid.

Waarschijnlijk heeft dit te maken gehad met interferentie op de gebruikte upstream band, aangezien ik na het verhogen van het aantal kanalen ineens last kreeg van packetloss.

Ben benieuwd of dat dit nog een vervolg gaat krijgen.
Weet je zeker dat dit voor alle modems geldt/hoe zag je dit? Het kan ook zo zijn dat jouw modem nu de andere upstreams niet gebruikt, dit kan namelijk verschillen per modem.

Als je het dmv sdr zag dan zal de conclusie wel kloppen :)
stormfly schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:03:
[...]

@ANdrode misschien heb ik mij vergist in het plaatsen van een nieuwe router (ipv UDM een ER-X van UBNT). Zou ik even met de uptime moeten terugrekenen.
Dat zou ook een goede verklaring zijn, de ER-X is de netste consumenten router (in smoke ping) die ik zelf heb gebruikt.

Vaak is de simpelste verklaring het beste :). Het kan ook los onderhoud geweest zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door ANdrode op 18-03-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 18:02
Vraagje: mijn connectbox (Arris) wordt vervangen door en Ubee UBC1318ZG en nu heb ik de volgende vraag.

Als ik de Ubee in bridgemodus laat zetten kan ik dan nog gebruik maken van de switch in het modem. Bij de oude connect box stond expliciet aangegeven dat dit niet kan maar ik kan hierover niks vinden voor het Ubee modem.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ottie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:41:
Vraagje: mijn connectbox (Arris) wordt vervangen door en Ubee UBC1318ZG en nu heb ik de volgende vraag.

Als ik de Ubee in bridgemodus laat zetten kan ik dan nog gebruik maken van de switch in het modem. Bij de oude connect box stond expliciet aangegeven dat dit niet kan maar ik kan hierover niks vinden voor het Ubee modem.
Goh leveren ze die nog wel?

Ja in bridge is het alleen een modem en geen switch, het was ook nooit een switch, het was een DHCP-server

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985

Over het algemeen betekent "bridge mode" dat all functies mbt routing en accesspoint (wifi) worden uitgeschakeld inc. de switch.

Of alleen poort 1 werkt of alle poorten zal verschillen per device. Je kan iig maar 1 device aansluiten krijgt daarop direct het WAN IP ipv een lokaal IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn Ubee is vervangen door een Connectbox en ik mis m'n Ubee nu al... Pagina's openen veel trager nu en ik heb regelmatig last van buffers op Twitch waar ik dat voorheen nooit had. Dit is op zowel 2,4 GHz als 5GHz.

Het bereik is wel groter, maar de stabiliteit en snelheid zijn een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02
RekZ schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:43:
Mijn Ubee is vervangen door een Connectbox en ik mis m'n Ubee nu al... Pagina's openen veel trager nu en ik heb regelmatig last van buffers op Twitch waar ik dat voorheen nooit had. Dit is op zowel 2,4 GHz als 5GHz.

Het bereik is wel groter, maar de stabiliteit en snelheid zijn een stuk minder.
Misschien goed om ook bedraad te testen om te achterhalen of de wifi trager is, of de verbinding naar Ziggo toe vanuit het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:28
Ziggo is met het 4K SIGNAAL op de Next begonnen, momenteel is de documentaire " The Inside Line" bezig en is in de programma het 4K logo onder in beeld te zien.
Ziet er goed uit. Zit inderdaad geen HDR op het signaal bij.
Laat de F1 maar beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:51
dinandus schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:24:
Ziggo is met het 4K SIGNAAL op de Next begonnen, momenteel is de documentaire " The Inside Line" bezig en is in de programma het 4K logo onder in beeld te zien.
Wel jammer dat dat kennelijk via internet verloopt en niet op DVB-C terug te zien lijkt te zijn. Ik zie enkel "LN UHD DVB" als enige HEVC zender, maar daar kan ik niet op afstellen met mijn smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:28
Nee gaat gewoon via de coax kabel, maar alleen door de in de Next gebruikte interne, codering denk Nagravision, die het als 4K signaal herkent en als zodanig in UHD te kijken.
Als ik in het menu kijk bij diagnostiek is het te zien of je coax signaal goed is.
Bij de andere 4K zender Love Nature staat daar dan expliciet dat je deze zender via je internet verbinding kijkt.
Nu is het duidelijk via de coax. (DVB-C)
Nu is er een samenvatting van de gisteren gespeelde UEFA voetbal, en lijkt dat er 4K beelden worden gebruikt, vooral te zien bij de close UP gezichten van de spelers, welke alle oneffenheden duidelijk scherp laten zien.
De zender staat nog in UHD namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
dinandus schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:51:
Nee gaat gewoon via de coax kabel, maar alleen door de in de Next gebruikte interne, codering denk Nagravision, die het als 4K signaal herkent en als zodanig in UHD te kijken.
Als ik in het menu kijk bij diagnostiek is het te zien of je coax signaal goed is.
Bij de andere 4K zender Love Nature staat daar dan expliciet dat je deze zender via je internet verbinding kijkt.
Nu is er een samenvatting van de gisteren gespeelde UEFA voetbal, en lijkt dat er 4K beelden worden gebruikt, vooral te zien bij de close UP gezichten van de spelers, welke alle oneffenheden duidelijk scherp laten zien.
Maar die is op Netflix via mijn Netflix app van mijn TV toch ook al in 4K te bekijken?
Wat is daar dan bijzonder aan want zo ver ik weet moet je daarvoor in de Next ook de serie via Netflix bekijken?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 15:28

D33F

Tweelingtemmer

dinandus schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:51:
Ik neem aan gewoon op kanaal 14? Hier zie ik nog geen 4K melding onder het logo (of überhaupt ergens op het scherm) en is er gewoon reguliere sport te zien. Gezien de kwaliteit lijkt het gewoon nog max full HD te zijn. Heb jij nog iets bijzonders moeten doen op jouw Next (kanalen opnieuw zoeken o.i.d.?). Uiteraard staat de uitvoerresolutie op 4K en Love and Nature is ook gewoon netjes in 4K te bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door D33F op 19-03-2021 13:23 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-06 18:26
D33F schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Ik neem aan gewoon op kanaal 14? Hier zie ik nog geen 4K melding onder het logo (of überhaupt ergens op het scherm) en is er gewoon reguliere sport te zien. Gezien de kwaliteit lijkt het gewoon nog max full HD te zijn. Heb jij nog iets bijzonders moeten doen op jouw Next (kanalen opnieuw zoeken o.i.d.?). Uiteraard staat de uitvoerresolutie op 4K en Love and Nature is ook gewoon netjes in 4K te bekijken.
Als je twee keer op oké klikt en dan naar onder scrollt kan je 4K logo zien. Volgens Totaaltv is de zender 4K en wordt de content geupscaled. Vooralsnog zou F1 de enige echte 4K uitzending worden.

https://ibb.co/9v8GHQF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
D33F schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Ik neem aan gewoon op kanaal 14? Hier zie ik nog geen 4K melding onder het logo (of überhaupt ergens op het scherm) en is er gewoon reguliere sport te zien. Gezien de kwaliteit lijkt het gewoon nog max full HD te zijn. Heb jij nog iets bijzonders moeten doen op jouw Next (kanalen opnieuw zoeken o.i.d.?)
F1 wordt in 4k uitgezonden, andere sporten weet ik zo niet, maar je moet dus ook de next hebben om via de coax (ci module) 4k te krijgen aangeboden, en natuurlijk op de next zelf ook als je dat wil, om de 4k f1 te kijken of netflix 4k, Ziggo moet de next bij jou thuis zien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:36

JB

Cédric roelt!

Ziggo Go onderuit? Lukt me via meerdere opties niet; Firefox, iOS app Ziggo Go, 4G/5G of via een touwtje maakt geen verschil.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
JB schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:27:
Ziggo Go onderuit? Lukt me via meerdere opties niet; Firefox, iOS app Ziggo Go, 4G/5G of via een touwtje maakt geen verschil.
Oh dacht al dat het aan mij lag, ik kijk na een jaar eens even via go naar meester visser gemist en floep ligt het eruit na 15min. haha

melding in go
Oeps… Ziggo GO doet het niet. Je begrijpt: hier is het nu alle hens aan dek om het snel weer aan de gang te krijgen. Probeer je het straks nog een keer? Sorry hiervoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 19-03-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mel33 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Oh dacht al dat het aan mij lag, ik kijk na een jaar eens even via go naar meester visser gemist en floep ligt het eruit na 15min. haha

melding in go

[...]
Hier idem, gebruik het sporadisch... werkt het niet :/ :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
JB schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Hier idem, gebruik het sporadisch... werkt het niet :/ :P
Ja idd je gaat twijfelen aan je karma he met zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dinandus schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:24:
Leuk dat ze nu al begonnen zijn met het signaal als 4k aan te bieden, maar vervolgens hebben ze de bitrate voor het full hd signaal op kanaal 14 verlaagd. Was deze eerst maximaal ruim 11Mbit, komt deze op dit moment amper hoger dan ~10Mbit.

Ze willen 4k er zeker nog beter uit laten zien vergeleken met de full hd uitzending via hetzelfde kanaal? 😏

De bitrate van de "gelijke" Sport Select HD zender (401) komt er echter nog beroerder af. Ziggo mag wel eens wat voorzichtiger worden met zijn HD logo, veel zenders verdienen amper die toekenning. Je zou verwachten dat het allemaal wat beter ipv minder zou zijn geworden door uitschakeling van analoog op veel plekken. Misschien verandert dat hier dan nog in positieve zin, we hebben hier nog een analoog tv aanbod.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

TomSt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Als je twee keer op oké klikt en dan naar onder scrollt kan je 4K logo zien. Volgens Totaaltv is de zender 4K en wordt de content geupscaled. Vooralsnog zou F1 de enige echte 4K uitzending worden.

https://ibb.co/9v8GHQF
Gevonden en ook hier 4K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:19

Wat wil je precies bereiken? Normaal hang je dan je eigen router op LAN1 poort. Er wordt ook maar 1 extern IP verleend.
Ik heb wel gehoord dat iemand een link aggregation met dit modem in bridge voor elkaar heeft gekregen, en daamee nog net ietsjes meer uit zijn Gigabit lijn weet te peuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:11:
[...]

Ze willen 4k er zeker nog beter uit laten zien vergeleken met de full hd uitzending via hetzelfde kanaal? 😏
Het oude slechter maken om het nieuwe er relatief nog beter uit te laten zien is een truuk die al zo oud is als de weg naar Kralingen. Ziggo (vlak daarvoor nog Casema) paste die truuk ook al toe met breedbeeld TV en de introductie van SD digitale TV.

Dit is wat ik er 13 jaar geleden over schreef voor een lokale website:

http://www.vlist.eu/columns/nepbreedbeeld.htm

Laatste paragraaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Roetzen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:09:
[...]

Het oude slechter maken om het nieuwe er relatief nog beter uit te laten zien is een truuk die al zo oud is als de weg naar Kralingen. Ziggo (vlak daarvoor nog Casema) paste die truuk ook al toe met breedbeeld TV en de introductie van SD digitale TV.

Dit is wat ik er 13 jaar geleden over schreef voor een lokale website:

http://www.vlist.eu/columns/nepbreedbeeld.htm

Laatste paragraaf...
Nuchtere moeder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 11:38
Zojuist een televisie abonnement TV Start afgesloten.

Ik dacht even zelf een wandcontactdoos te plaatsen, maar dat viel niet mee :F
De groene coaxkabel komt binnen in de meterkast en loopt door naar woonkamer waar deze niet is afgemonteerd, maar achter een afdekkapje zit. Ik dacht dat doe ik wel ff, maar de aansluiting in dat gat plaatsen lukt nog wel, maar dan moet die kabel er nog in. _O-

Gelukkig was ik ermee begonnen voordat ik het abonnement ging afsluiten dus heb er maar een monteur bij besteld en accepteer de deuk in mijn ego maar. 8)7

Misschien dat ik het van het weekend nog eens probeer mocht ik mij vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mit-46 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:38:
Zojuist een televisie abonnement TV Start afgesloten.

Ik dacht even zelf een wandcontactdoos te plaatsen, maar dat viel niet mee :F
De groene coaxkabel komt binnen in de meterkast en loopt door naar woonkamer waar deze niet is afgemonteerd, maar achter een afdekkapje zit. Ik dacht dat doe ik wel ff, maar de aansluiting in dat gat plaatsen lukt nog wel, maar dan moet die kabel er nog in. _O-
Ja, dat is lastig. Ik heb het hier wel voor elkaar gekregen. Maar hier is er een kruipruimte onder de plaats waar die doos zit en de buis die naar beneden gaat is open in de kruipruimte.Daar zit een open lus in de kabel zodat de kabel op en neer getrokken en geduwd kan worden. De kabel omhoog trekken, de wandcontactdoos aan de kabel monteren en dan het hele zaakje terug in de doos duwen. Maar dat lukt dus alleen als de kabel vrij in de buis kan bewegen...
Gelukkig was ik ermee begonnen voordat ik het abonnement ging afsluiten dus heb er maar een monteur bij besteld en accepteer de deuk in mijn ego maar. 8)7
Het zou me niet verbazen als de monteur de kabel in de meterkast doorknipt en het AOP in de meterkast monteert. Nieuw AOP in de meterkast is standaard procedure tegenwoordig. Zorg voor koffie en gebak en dan sluit hij misschien die doos in de huiskamer ook even voor je aan...
Misschien dat ik het van het weekend nog eens probeer mocht ik mij vervelen.
Kan je proberen, maar die groene kabel is erg stijf en vindt het niet leuk om in een krappe bocht gebogen te worden. Met te strak buigen kunnen er scheurtjes in de afscherming komen met alle nadelige gevolgen van dien. Slik het ego even in en laat de monteur het doen., Die heeft de juiste spullen en de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vanmorgen besloot ik om F1 Cafe van gisteren terug te kijken. Het is een special met Max dus voor de F1 fan zeker iets om terug te kijken.

Maar los daarvan, ik kreeg een melding waarbij gecontroleerd werd of mijn verbinding snel genoeg was voor 4k. Helemaal super natuurlijk en we wisten ook dat F1 dit jaar in 4k zal zijn.

Nu heb ik in mijn box de settings van hdmi output op automatisch staan. Nu viel me op dat alle zenders die ik kijk als output 4k naar de tv geven. Is dit altijd zo geweest? Ik meen namelijk dat mijn tv met 1080p uitzending voorheen altijd 1080p aangaf in de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Kenny_026 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:26:
Vanmorgen besloot ik om F1 Cafe van gisteren terug te kijken. Het is een special met Max dus voor de F1 fan zeker iets om terug te kijken.

Maar los daarvan, ik kreeg een melding waarbij gecontroleerd werd of mijn verbinding snel genoeg was voor 4k. Helemaal super natuurlijk en we wisten ook dat F1 dit jaar in 4k zal zijn.

Nu heb ik in mijn box de settings van hdmi output op automatisch staan. Nu viel me op dat alle zenders die ik kijk als output 4k naar de tv geven. Is dit altijd zo geweest? Ik meen namelijk dat mijn tv met 1080p uitzending voorheen altijd 1080p aangaf in de info.
Dat is hier ook het geval. Volgens mij geeft automatisch gewoon aan dat hij de uitvoerresolutie aanpast aan de maximale resolutie van de TV. Hier is deze dan ook altijd al 4K geweest (op automatisch) naar de TV toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 17:07
Weet iemand hoe je het IP-nummer van de default gateway van Ziggo kunt achterhalen als je niet meer verbonden bent?

Ik heb last van een storing bij Ziggo. Het modem is nog wel verbonden met het Ziggo netwerk (alle lampjes branden groen) maar mijn router krijgt geen ip-nummer en moppert dat DHCP van de provider niet werkt.

Ik heb in deze situatie in het verleden het probleem tijdelijk kunnen oplossen door m'n eigen IP-adres als statisch adres in te stellen. Dat probeer ik nu ook, maar ik weet de default gateway niet en die is wel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
PhilipsFan schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:18:
Weet iemand hoe je het IP-nummer van de default gateway van Ziggo kunt achterhalen als je niet meer verbonden bent?

Ik heb last van een storing bij Ziggo. Het modem is nog wel verbonden met het Ziggo netwerk (alle lampjes branden groen) maar mijn router krijgt geen ip-nummer en moppert dat DHCP van de provider niet werkt.

Ik heb in deze situatie in het verleden het probleem tijdelijk kunnen oplossen door m'n eigen IP-adres als statisch adres in te stellen. Dat probeer ik nu ook, maar ik weet de default gateway niet en die is wel nodig...
Als je met je "eigen IP adres" het adres bedoelt dat je onlangs hebt gekregen van ziggo . Dus een publiek adres en niet een private adres (bijvoorbeeld in de range 192.168.x.y), dan kan ik je misschien helpen. Bij mijn wan adres (dat ik van ziggo heb gekregen) heb ik een subnet mask van 255.255.254.0 (oftewel 11111111.11111111.11111110.00000000). Bij mij is het gateway adres dan het eerste in de range. Dus jouw wan adres (wat je onthouden hebt) "and"-en met het masker, en dan de 4de byte in het ipadres op 1.

voorbeeldje :

wan adres = 103.102.101.100
masker = 255.255.254.0
gateway = 103.102.100.1

mogelijk probleem indien het wanadres wat je hebt onthouden al door een andere klant wordt gebruikt, jij en/of die andere verbindings problemen krijgt.

misschien dat het werkt, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
ik was bij een vriendin in Maastricht die de Horizon heeft. Wat is dat ding nog steeds traag sinds de 1e en laatste keer ik m had jaren geleden(2010 ofzo). Ze gaat ook bellen naar Ziggo. Ben benieuwd of ze haar een Next aanbieden want Ziggo maakt haar maandelijks 68,- afhandig.

Gisteravond viel me op hoe traag het ding is dat ik maar gestopt ben met zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:57:
Even een vraag nav het uitschakelen van de analoge kabel:
Ik heb een (ik meen Hirschmann, iig a-merk) muurdoos met een aansluiting voor TV en radio. Als ik me goed herinner (en dus even voor waar aanneem) wordt voor de split tussen analoge radio en TV daar een stuk gefilterd. Nu gaat ziggo dus de analoge radio van de kabel afhalen. Prima, zoek wel een andere oplossing....maar gaat die doos dan roet in het eten gooien? Moeten we ineens massaal aan nieuwe inbouwdozen?
En wat als ik graag een analoge aansluiting in de doos hou (ivm mogelijk antenne op het dak enzo)?
Heb jij nog iets gedaan hieromtrent? Meen me te herinneren dat jij ook vintage audio hebt/verzameld. Ik gebruik nog vaker een versterker met Ziggo analoog radio signaal. Fm wil ik eigenlijk niet ivm beperkt zender aanbod. Is er iets wat je als tuner daarop aan kunt sluiten al dan niet als digitale radio? Zal wel weer een extra stopcontact kosten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Roetzen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:47:
[...]

Ja, dat is lastig. Ik heb het hier wel voor elkaar gekregen. Maar hier is er een kruipruimte onder de plaats waar die doos zit en de buis die naar beneden gaat is open in de kruipruimte.Daar zit een open lus in de kabel zodat de kabel op en neer getrokken en geduwd kan worden. De kabel omhoog trekken, de wandcontactdoos aan de kabel monteren en dan het hele zaakje terug in de doos duwen. Maar dat lukt dus alleen als de kabel vrij in de buis kan bewegen...

[...]

Het zou me niet verbazen als de monteur de kabel in de meterkast doorknipt en het AOP in de meterkast monteert. Nieuw AOP in de meterkast is standaard procedure tegenwoordig. Zorg voor koffie en gebak en dan sluit hij misschien die doos in de huiskamer ook even voor je aan...

[...]

Kan je proberen, maar die groene kabel is erg stijf en vindt het niet leuk om in een krappe bocht gebogen te worden. Met te strak buigen kunnen er scheurtjes in de afscherming komen met alle nadelige gevolgen van dien. Slik het ego even in en laat de monteur het doen., Die heeft de juiste spullen en de ervaring.
Nuttige tip wat betreft het afknippen. De kabel heeft wat speling. Ik had er zelf aan getrokken in de meterkast en toen was ik deze even kwijt in de woonkamer.

Ik ga er zelf nog eens mee stoeien en als het mij niet lukt ga ik eens mailen en bellen met Ziggo om er zeker van te zijn dat de monteur de boel afmonteert in de woonkamer en niet in de meterkast. Wanneer ik dan zelf een kabel door zou moeten gaan trekken naar de woonkamer en ik kan de boel niet meer annuleren word ik wel link namelijk. Dat is namelijk niet hoe ik het voor ogen heb dus daar ga ik nog eens achteraan als het mij zelf niet lukt.

Thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mit-46 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:46:
[...]

Nuttige tip wat betreft het afknippen. De kabel heeft wat speling. Ik had er zelf aan getrokken in de meterkast en toen was ik deze even kwijt in de woonkamer.
Aha, dus er zit ruimte in....
Ik ga er zelf nog eens mee stoeien en als het mij niet lukt ga ik eens mailen en bellen met Ziggo om er zeker van te zijn dat de monteur de boel afmonteert in de woonkamer en niet in de meterkast.
Daar zou ik nog even goed over nadenken. Dat in de woonkamer afmonteren van het AOP dateert nog uit de tijd dat er alleen een TV op de kabel werd aangesloten. Maar nu er bijna altijd meer aan hangt is het veel handiger het centrale aansluitpunt in de meterkast te hebben., Vandaar is het immers meestal makkelijker kabels te trekken naar andere delen van het huis,
Wanneer ik dan zelf een kabel door zou moeten gaan trekken naar de woonkamer
Die kabel ligt er toch al? Je zegt zelf dat die groene kabel door de meterkast naar de woonkamer gaat. En je hebt er aan getrokken dus hij zit niet vast. Je zou er eventueel makkelijk iets anders door die buis van de meterkast naar de woonkamer kunnen trekken als dat achteraf beter uitkomt.
en ik kan de boel niet meer annuleren word ik wel link namelijk. Dat is namelijk niet hoe ik het voor ogen heb dus daar ga ik nog eens achteraan als het mij zelf niet lukt.
Ik weet niet precies wat je voor ogen hebt, maar ik denk dat als je de monteur het AOP in de woonkamer laat monteren, je daar later spijt van krijgt. Laat de monteur het AOP in de meterkast monteren en zet op het "afgeknipte" stuk in de meterkast een ICE plug en breng daarmee het signaal naar de woonkamer. Dan kun je later nog alle kanten op. Met het AOP in de woonkamer verf je jezelf in de hoek.
Thanks voor de tip!
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag een Mediabox XL aangesloten bij m'n vader. Eerste indrukken waren goed. Hoe zijn jullie ervaringen met de laatste software icm cloud opnames? Kan je ook nog dingen opnemen vanaf de Ziggo go app (epg)?

Zit er over te denken op m'n humax 5200c te vervangen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 17:07
W1ck1e schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:53:
[...]
Als je met je "eigen IP adres" het adres bedoelt dat je onlangs hebt gekregen van ziggo . Dus een publiek adres en niet een private adres (bijvoorbeeld in de range 192.168.x.y), dan kan ik je misschien helpen. Bij mijn wan adres (dat ik van ziggo heb gekregen) heb ik een subnet mask van 255.255.254.0 (oftewel 11111111.11111111.11111110.00000000). Bij mij is het gateway adres dan het eerste in de range. Dus jouw wan adres (wat je onthouden hebt) "and"-en met het masker, en dan de 4de byte in het ipadres op 1.

voorbeeldje :

wan adres = 103.102.101.100
masker = 255.255.254.0
gateway = 103.102.100.1

mogelijk probleem indien het wanadres wat je hebt onthouden al door een andere klant wordt gebruikt, jij en/of die andere verbindings problemen krijgt.

misschien dat het werkt, succes
Dat bedoelde ik inderdaad. Ik had het al geprobeerd met het laatste cijfer van m'n wan in een 1 veranderd, maar ik had de netmask niet goed. Daardoor werkte het vermoedelijk niet.

De storing is intussen opgelost en het internet doet het weer, maar ik maak nu wel een screenshot van hoe de nummers zijn. Voor de volgende storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harmen schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:30:
Vandaag een Mediabox XL aangesloten bij m'n vader. Eerste indrukken waren goed. Hoe zijn jullie ervaringen met de laatste software icm cloud opnames? Kan je ook nog dingen opnemen vanaf de Ziggo go app (epg)?

Zit er over te denken op m'n humax 5200c te vervangen.
Dat is idd mogelijk. Die koppeling van ZiggoGo op diverse apparaten (settopbox, mobiel, diverse media spelers), is een erg fijne mogelijkheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Roetzen schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Aha, dus er zit ruimte in....

[...]

Daar zou ik nog even goed over nadenken. Dat in de woonkamer afmonteren van het AOP dateert nog uit de tijd dat er alleen een TV op de kabel werd aangesloten. Maar nu er bijna altijd meer aan hangt is het veel handiger het centrale aansluitpunt in de meterkast te hebben., Vandaar is het immers meestal makkelijker kabels te trekken naar andere delen van het huis,

[...]

Die kabel ligt er toch al? Je zegt zelf dat die groene kabel door de meterkast naar de woonkamer gaat. En je hebt er aan getrokken dus hij zit niet vast. Je zou er eventueel makkelijk iets anders door die buis van de meterkast naar de woonkamer kunnen trekken als dat achteraf beter uitkomt.

[...]

Ik weet niet precies wat je voor ogen hebt, maar ik denk dat als je de monteur het AOP in de woonkamer laat monteren, je daar later spijt van krijgt. Laat de monteur het AOP in de meterkast monteren en zet op het "afgeknipte" stuk in de meterkast een ICE plug en breng daarmee het signaal naar de woonkamer. Dan kun je later nog alle kanten op. Met het AOP in de woonkamer verf je jezelf in de hoek.

[...]

Graag gedaan.
Ik heb het nu al afgemonteerd, maar kan het helaas niet testen las ik zojuist, omdat je geen analoge zenders meer hebt tegenwoordig. Om het nu op voorhand weer weg te halen nu ik het eindelijk voor elkaar vind ik uhh... . 8)7 :+

In principe heb ik niet meer nodig dan 1 signaal in de woonkamer, omdat ik enkel daar televisie wil kijken via de kabel. Voor internet heb ik glasvezel dus ik verwacht niet meer nodig te hebben van Ziggo.

Boven kijk ik televisie via het internet, maar voor op de bank wil ik gewoon kunnen zappen met de afstandsbediening. Dat doe ik nu nog via een alles-in-1 glasvezel abonnement van XS4ALL, maar dat ga ik opsplitsen naar Tweak en Ziggo en omdat Tweak geen goede televisie aanbiedt heb ik Ziggo er bij genomen.
Via de Ziggo app zal ik boven televisie kijken zoals ik dat nu via de XS4ALL app doe. Daar heb ik geen coax oid nodig.

Mocht het signaal niet goed zijn dan mag de monteur bekijken hoe hij het oplost. Indien hij adviseert de AOP te verplaatsen naar de meterkast en het stuk kabel naar de woonkamer te verbinden middels connectoren dan zal ik daarin meegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Mit-46 op 20-03-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

hardware-lover schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:12:
[...]

Dat is idd mogelijk. Die koppeling van ZiggoGo op diverse apparaten (settopbox, mobiel, diverse media spelers), is een erg fijne mogelijkheid.
Thanks, wel handige functie idd. Hoe is de stabiliteit van de software?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Blijft er tegenwoordig nog tv signaal aanwezig na opzegging? Ik lees gemixte dingen daarover (of is het geluk hebben?)
Ik weet dat analoog geeindigd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten. Al is het maar om te kijken of het signaal goed is.

Ik wilde morgen een coax kabel gaan kopen om het te testen, maar las toen dat dit niet meer kon. Heb de afspraak bij de winkel nu weer geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harmen schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:03:
[...]
Thanks, wel handige functie idd. Hoe is de stabiliteit van de software?
Over het algemeen is deze aardig stabiel hoor, maar je bent voor een goede werking wel wat meer afhankelijk van Ziggo. Tenslotte gaat er veel via de internetverbinding.

@Mit-46, via wat voor apparaat ga jij boven ZiggoGo gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
hardware-lover schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Over het algemeen is deze aardig stabiel hoor, maar je bent voor een goede werking wel wat meer afhankelijk van Ziggo. Tenslotte gaat er veel via de internetverbinding.

@Mit-46, via wat voor apparaat ga jij boven ZiggoGo gebruiken?
Dat is via mijn pc in de hobbykamer om het maar even zo te noemen. De pc is verbonden met een 1Gbps verbinding die dat waarschijnlijk niet exact haalt, maar toch in de buurt moet komen. Ik kijk nu ook regelmatig vanaf de pc via XS4ALL met een 100mbps lijn dus ik verwacht niet dit een probleem zal zijn.

Mijn veronderstelling is dat ik dit via de Ziggo app ook kan doen, omdat het zo op de website van Ziggo staat. Anders heb ik mij mooi vergist in de mogelijkheden. :)

Beide abonnementen gaan pas op 25 mei in dus ik kan nu nog niet zoveel doen behalve wat voorbereidingen treffen.

Met de app bedoel ik de televisie website. Ik moet het wel goed zeggen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mit-46 op 20-03-2021 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MantaMaartuh schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:04:
Blijft er tegenwoordig nog tv signaal aanwezig na opzegging? Ik lees gemixte dingen daarover (of is het geluk hebben?)
Ik weet dat analoog geeindigd is
Ligt eraan, de verbinding wordt inactief gemeld en als er een monteur in de buurt is dan draait hij de kabel fysiek los in de kast. Dit kan snel gaan maar hier kan ook wat tijd overheen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mit-46 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Ik heb het nu al afgemonteerd, maar kan het helaas niet testen las ik zojuist, omdat je geen analoge zenders meer hebt tegenwoordig.
Er staat hier (Driebergen) nog één analoog signaal op de kabel. Op 863,25 staat een spectrum van de uploadband van 5-65 MHz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WHRommsRWcTDlUGQvUY4fuj6/full.jpg

Dus als dat signaal er bij jou ook is, kun je daarop testen.
In principe heb ik niet meer nodig dan 1 signaal in de woonkamer, omdat ik enkel daar televisie wil kijken via de kabel. Voor internet heb ik glasvezel dus ik verwacht niet meer nodig te hebben van Ziggo.
Mijn ervaring met verwachtingen is dat ze nogal eens niet uitkomen...
Mocht het signaal niet goed zijn dan mag de monteur bekijken hoe hij het oplost. Indien hij adviseert de AOP te verplaatsen naar de meterkast en het stuk kabel naar de woonkamer te verbinden middels connectoren dan zal ik daarin meegaan.
Het AOP vervangen door het allerlaatste model is standaard procedure tegenwoordig. Dus dat zal vrijwel zeker gebeuren. Naar mijn inschatting in de meterkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mit-46 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:32:
[...]
Dat is via mijn pc in de hobbykamer om het maar even zo te noemen. De pc is verbonden met een 1Gbps verbinding die dat waarschijnlijk niet exact haalt, maar toch in de buurt moet komen. Ik kijk nu ook regelmatig vanaf de pc via XS4ALL met een 100mbps lijn dus ik verwacht niet dit een probleem zal zijn.

Mijn veronderstelling is dat ik dit via de Ziggo app ook kan doen, omdat het zo op de website van Ziggo staat. Anders heb ik mij mooi vergist in de mogelijkheden. :)

Beide abonnementen gaan pas op 25 mei in dus ik kan nu nog niet zoveel doen behalve wat voorbereidingen treffen.
Je internet snelheid zou de bottleneck ook niet zijn, het apparaat waarmee je ZiggoGo zou willen gebruiken mogelijk wel. Maar jij gaat met een PC aan de slag (en ZiggoGo website dan?), en dan loop je niet tegen de beperking aan die de ZiggoGo TV app heeft die is uitgekomen voor Android/Google/Fire/Apple TV, deze heeft namelijk ook internet via Ziggo nodig om te kunnen werken. Deze app is wat dat betreft niet gelijk aan zijn mobiele tegenhanger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
hardware-lover schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Je internet snelheid zou de bottleneck ook niet zijn, het apparaat waarmee je ZiggoGo zou willen gebruiken mogelijk wel. Maar jij gaat met een PC aan de slag (en ZiggoGo website dan?), en dan loop je niet tegen de beperking aan die de ZiggoGo TV app heeft die is uitgekomen voor Android/Google/Fire/Apple TV, deze heeft namelijk ook internet via Ziggo nodig om te kunnen werken. Deze app is wat dat betreft niet gelijk aan zijn mobiele tegenhanger.
Dat is opmerkelijk, want op de website staat het volgende bij het TV Start abonnement welke ik heb afgesloten.

"
Niet alleen met je tv zap je lekker. Dat doe je ook met je laptop of tablet in bed, of onderweg met je smartphone. Overal waar internet is, kijk je online naar je favoriete programma met de Ziggo GO app. Je hebt toegang tot alle zenders van Kabel TV, inclusief Ziggo Sport. Zowel in Nederland als in de EU.
"

Hier heb ik mijn info vandaan en op basis van deze pagina heb ik mijn abonnement afgesloten:
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

Nu maakt het niet heel veel uit als het op mijn pc werkt, maar door deze info was ik in de veronderstelling dat het eigenlijk net zo werkt als bij XS4ALL met hun app / online tv website. Daar maakt het niet uit waar je bent, want moet je moet inloggen met jouw account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mit-46 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:52:
[...]
Dat is opmerkelijk, want op de website staat het volgende bij het TV Start abonnement welke ik heb afgesloten.

"
Niet alleen met je tv zap je lekker. Dat doe je ook met je laptop of tablet in bed, of onderweg met je smartphone. Overal waar internet is, kijk je online naar je favoriete programma met de Ziggo GO app. Je hebt toegang tot alle zenders van Kabel TV, inclusief Ziggo Sport. Zowel in Nederland als in de EU.
"

Hier heb ik mijn info vandaan en op basis van deze pagina heb ik mijn abonnement afgesloten:
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

Nu maakt het niet heel veel uit als het op mijn pc werkt, maar door deze info was ik in de veronderstelling dat het eigenlijk net zo werkt als bij XS4ALL met hun app / online tv website. Daar maakt het niet uit waar je bent, want moet je moet inloggen met jouw account.
Je hebt mij niet goed begrepen, ik schreef toch dat er verschillende ZiggoGo apps zijn? Wat jij nu aanhaalt als voorbeeld is de app die bedoelt is voor mobiel gebruik, en het klopt wat daarvoor geschreven staat.

Ik bedoelde deze app; https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Edit: als je bij de productinfo van TV Start kijkt dan zie je daar ook de verschillen tussen beide apps beschreven.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2021 21:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
hardware-lover schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Je hebt mij niet goed begrepen, ik schreef toch dat er verschillende ZiggoGo apps zijn? Wat jij nu aanhaalt als voorbeeld is de app die bedoelt is voor mobiel gebruik, en het klopt wat daarvoor geschreven staat.

Ik bedoelde deze app; https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Edit: als je bij de productinfo van TV Start kijkt dan zie je daar ook de verschillen tussen beide apps beschreven.
Dat heb ik inderdaad niet goed begrepen. Ik had geen idee dat er verschillende apps waren en heb nu ook even twee keer jouw bericht terug moeten lezen. :+

Het is dat je de link erbij hebt geplaatst want anders had ik het nog niet door. Niet handig dat ze alle apps Ziggo Go noemen. 8)7

Anyways, thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mit-46 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Ik heb het nu al afgemonteerd, maar kan het helaas niet testen las ik zojuist, omdat je geen analoge zenders meer hebt tegenwoordig.
En? Heb je signaal op 863,25 MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06 15:56
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:32:
[...]

Ligt eraan, de verbinding wordt inactief gemeld en als er een monteur in de buurt is dan draait hij de kabel fysiek los in de kast. Dit kan snel gaan maar hier kan ook wat tijd overheen gaan.
Hier was het signaal binnen 2 maanden weg. Waarschijnlijk kwam dat, omdat analoge radio hier denk ik binnenkort weggaat. Er stonden deze week namelijk een hoop Ziggo auto's in dorp ;)
Pagina: 1 ... 201 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic