It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 5% gewijzigd door austin_77 op 21-05-2017 16:01 ]
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om de toegangscode en landcode uit het meegestuurde nummer te verwijderen.
De Connect box bedoel je ?Amaze86 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:00:
Iemand al in bezit van die nieuwe witte Ziggo modem? Heb al jaren cisco, wil mischien die nieuwe modem aanvragen, omdat ze weer met een prijsverhoging komen.
2250 WP Zuid PVoutput
Yep, heb toevallig vorige week via Twitter Webcare een nieuw modem aangevraagd. Mede doordat ik binnenkort uit huis ga en m'n ouders wil achterlaten met een vele simpelere set-up. Had een Ubee modem hiervoor. Moet zeggen dat die ConnectedBox toch netjes is uitgedacht. Voor het oog oogt ie ook mooi. Hij lijkt ook sneller. Maar dat kan een placebo effect zijn.Amaze86 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:00:
Iemand al in bezit van die nieuwe witte Ziggo modem? Heb al jaren cisco, wil mischien die nieuwe modem aanvragen, omdat ze weer met een prijsverhoging komen.
Draait nu nog in bridge mode. Haalde die automagisch over. Vermoedelijk de Ziggo server die dat gewoon doorgeeft. Binnenkort maar eens uit bridge laten halen. Dat kun je bij deze box helaas niet zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door Alpha89 op 21-05-2017 18:15 ]
@Alpha89: Mooi om te lezen, binnenkort maar eens aanvragen.
Iemand die deze connect box voor ps4 of xbox one gebruikt en heeft de box een DMZ functie?
[ Voor 38% gewijzigd door Amaze86 op 21-05-2017 20:14 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ligt niet zozeer aan de box maar aan het gebied waarin je zit. Als je uit voormalig UPC gebied komt dan kan je hem wel zelf in bridge mode zetten en vice versa.Alpha89 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:13:
[...]
Draait nu nog in bridge mode. Haalde die automagisch over. Vermoedelijk de Ziggo server die dat gewoon doorgeeft. Binnenkort maar eens uit bridge laten halen. Dat kun je bij deze box helaas niet zelf.
Volgens de Ziggo site niet. Blijkbaar ondersteund deze box het niet: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/Jay-B schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:48:
[...]
Ligt niet zozeer aan de box maar aan het gebied waarin je zit. Als je uit voormalig UPC gebied komt dan kan je hem wel zelf in bridge mode zetten en vice versa.
Als je op t plaatje van de connectedbox klikt staat er dat je moet bellen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
In welk gebied zit je (oud-UPC ?) ?Jim423 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:04:
Volgens mij heeft Jay-B gelijk hoor. Ik heb dit staan (ga het alleen niet proberen):
[afbeelding]
2250 WP Zuid PVoutput
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Klopt inderdaad die optie heb ik er niet bij zitten (fZiggo dusJim423 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:12:
Yes, fUPC. In fZiggo zal het inderdaad niet gaan.
2250 WP Zuid PVoutput
Op zich werkt het aardig, soms een keer de boel resetten.
Ik kan echter niet goed inschatten of deze spullen nog snel genoeg zijn. Gewoon laten zitten of vragen om een nieuwe Connect Box. Kan ik ook mijn eigen router weglaten aangezien de Connect Box ook een Wifi-router is.
Zie ook veel mensen die toch graag een eigen router er achter willen hangen en de Connect Box in bridge-modus laten zetten. Waarom zou ik dat willen? Is dat wellicht gunstiger vanwege de Synology NAS die ik in mijn netwerk heb hangen?
[ Voor 15% gewijzigd door Jim423 op 21-05-2017 22:58 ]
De v1 is gewoon een traag ding, heb hier de meesten al vervangen omdat er random poorten uitvallen of omdat ze niet snel of stabiel genoeg zijn.
Ik merk de laatste tijd ook dat mijn verbinding een beetje klappert. TV krijgt geen verbinding met Netflix en als ik dan een speedtest doe dan is een 56k modem nog sneller. Alles even uit en aan zetten gaat dan wel goed, maar het is nu al drie gebeurd afgelopen twee weken.
Ik krijg ook geen verbinding met Netflix op mijn tv. Toevallig ook een Samsung? Via de chromecast werkt het wel namelijk.Lanithro schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:01:
Ik zit met een zelfde soort vraag als Civic09. Ik heb nog een oude Ubee modem met daarachter een D-Link DIR-845L Router. Nu heb ik vorige week verlengd en krijg daarbij die nieuwe Connect Box. Is het verstandig om die hele bups te vervangen voor die Connect box of alles zo laten?
Ik merk de laatste tijd ook dat mijn verbinding een beetje klappert. TV krijgt geen verbinding met Netflix en als ik dan een speedtest doe dan is een 56k modem nog sneller. Alles even uit en aan zetten gaat dan wel goed, maar het is nu al drie gebeurd afgelopen twee weken.
Ik denk dat Ziggo daar niet mee te maken heeft maar dit bij Samsung ligt. Ik zit namelijk bij kpn.
Nee heb een LG.krakendmodem schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Ik krijg ook geen verbinding met Netflix op mijn tv. Toevallig ook een Samsung? Via de chromecast werkt het wel namelijk.
Ik denk dat Ziggo daar niet mee te maken heeft maar dit bij Samsung ligt. Ik zit namelijk bij kpn.
Dan zou het wel eens bij Netflix zelf kunnen liggen denk ik... Heb nog geen tijd gehad om het uit te zoeken, maar snelle Search op Google laat zien dat we niet de enige zijn iig
Heb je toevallig IPv6?Jim423 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:12:
Yes, fUPC. In fZiggo zal het inderdaad niet gaan.
Dan kun je inderdaad zelf niet in bridge-mode zetten moet je een verzoek doen om naar IPv4 te gaan.
Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super
Ik heb gewoon gezegd dat ik klaar was met die prijsverhogingen en dat ik korting wilBartjuh1981 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:32:
Ik wil n.a.v. de prijsverhoging ook een korting bij Ziggo forceren. Zit momenteel nog in mijn "6 maanden voor 34,95" periode, die loopt op 10 juni af. Wat adviseren jullie? Bellen met opzeglijn en dreigen op te zeggen, of me aanmelden bij NLE en dan wachten tot Ziggo me belt? Bellen ze altijd? Want daadwerkelijk overstappen naar NLE is voor mij geen optie (max 11mbs).
Mijn ouders hebben het Connect Complete + Play Max + Ziggo Movies & Series XL + onbeperkt bellen.
Nu heb ik voor hun gebeld, en het beste voorstel wat ze konden doen is.
Connect Start (ouders willen zelf langzamer internet) + Play Complete.
Dit voor de eerste 6 maanden voor 29,95. En dan ook 6 maanden gratis Ziggo Movies & Series XL.
Daarna 66,90 per maand.
En dan komt er nog Volop Bellen bellen bij voor 10,95.
Want op de complete max konden ze geen eerste 6 maanden korting geven .. vandaar.
Is dit wel een redelijke deal?
En het zit je aan het volop bellen ook weer een jaar vast of kun je dit per maand opzeggen? (want ze twijfelen of ze dit wel echt nodig hebben) .. vergeten te vragen
Lijkt mij wel redelijke deal, maar ze moeten er zelf een goed gevoel bij hebbenAggressor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:01:
ff een vraagje.
Mijn ouders hebben het Connect Complete + Play Max + Ziggo Movies & Series XL + onbeperkt bellen.
Nu heb ik voor hun gebeld, en het beste voorstel wat ze konden doen is.
Connect Start (ouders willen zelf langzamer internet) + Play Complete.
Dit voor de eerste 6 maanden voor 29,95. En dan ook 6 maanden gratis Ziggo Movies & Series XL.
Daarna 66,90 per maand.
En dan komt er nog Volop Bellen bellen bij voor 10,95.
Want op de complete max konden ze geen eerste 6 maanden korting geven .. vandaar.
Is dit wel een redelijke deal?
En het zit je aan het volop bellen ook weer een jaar vast of kun je dit per maand opzeggen? (want ze twijfelen of ze dit wel echt nodig hebben) .. vergeten te vragen
Als je twijfelt of je volop bellen nodig hebt, dan zul je het waarschijnlijk niet nodig hebben
Float like a butterfly, sting like a bee.
klopt... mijn moeder heeft sinds kort ook een mobiel van mij gekregen. En heeft ze 300 belminuten mee...Martinusz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:14:
[...]
Lijkt mij wel redelijke deal, maar ze moeten er zelf een goed gevoel bij hebben
Als je twijfelt of je volop bellen nodig hebt, dan zul je het waarschijnlijk niet nodig hebbenanders weet je wel dat je dat niet weg moet doen
(dan bel je namelijk dagelijks ofzo of in ieder geval meerdere uren per maand)
En ik ben ook al een tijdje uit huis, dus het hele snelle internet hebben ze ook niet meer nodig.
Maar dat volop bellen kunnen ze bv ook wel na een maand opzeggen?
het is niet zo dat ze er nu een jaar aan vast zitten?
Want met het ziggo internet/tv zit je wel een jaar aanvast
Verwijderd
Wat is dat toch met dat 'dreigen'?! Bel ze gewoon op en ga een normaal fatsoenlijk gesprek met ze aan. Dat dreigen waarmee je schermt zal geen enkel effect hebben. Dat machodreiggedoe is echt sneu.Bartjuh1981 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:32:
Bellen met opzeglijn en dreigen op te zeggen, of me aanmelden bij NLE en dan wachten tot Ziggo me belt? Bellen ze altijd? Want daadwerkelijk overstappen naar NLE is voor mij geen optie (max 11mbs).
Lijkt mij wel, het is een extra optie, en zit dus ook niet in je korting-deal.Aggressor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:36:
[...]
klopt... mijn moeder heeft sinds kort ook een mobiel van mij gekregen. En heeft ze 300 belminuten mee...
En ik ben ook al een tijdje uit huis, dus het hele snelle internet hebben ze ook niet meer nodig.
Maar dat volop bellen kunnen ze bv ook wel na een maand opzeggen?
het is niet zo dat ze er nu een jaar aan vast zitten?
Want met het ziggo internet/tv zit je wel een jaar aanvast
Daar wordt mee bedoeld dat je ze belt om te onderhandelen zonder de intentie (soms ook zonder de mogelijkheid) tot overstappen. Dan breng je de mogelijkheid tot overstappen naar de concurrentie in om je eigen onderhandelingspositie te verbeteren. Vandaar dus "ermee dreigen". Dat heeft niks te maken met de toon van het gesprek (hoop ik toch).Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:50:
[...]
Wat is dat toch met dat 'dreigen'?! Bel ze gewoon op en ga een normaal fatsoenlijk gesprek met ze aan. Dat dreigen waarmee je schermt zal geen enkel effect hebben. Dat machodreiggedoe is echt sneu.
Tenzij zijn ouders er wel korting op krijgen (bijv. 6 maanden voor noppes of gereduceerd tarief). Even nakijken dus!Martinusz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:54:
[...]
Lijkt mij wel, het is een extra optie, en zit dus ook niet in je korting-deal.
Normaal gesproken is het een optie die je maandelijks aan en uit kunt zetten, maar met alle onderhandelingsdingen kan het best binnen de aanbieding vallen.
Nee, merp!
Zover ik weet geven ze haast nooit korting op volop bellen, tenzij je wellicht telefoonproblemen hebt gehad.PauseBreak schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:06:
[...]
Tenzij zijn ouders er wel korting op krijgen (bijv. 6 maanden voor noppes of gereduceerd tarief). Even nakijken dus!
Normaal gesproken is het een optie die je maandelijks aan en uit kunt zetten, maar met alle onderhandelingsdingen kan het best binnen de aanbieding vallen.
Wij hebben zelf ook volop bellen, maar dat wordt altijd buiten beschouwing gelaten bij korting deals, het basispakket krijg je voor x kortingsbedrag en hooguit nog extra tv pakketje erbij (movies xl ofzo).
Zeg nooit nooit, maar het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat ze hierop kortingen gaan aanbieden.
nee daar kregen ze geen korting op...PauseBreak schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:06:
[...]
Daar wordt mee bedoeld dat je ze belt om te onderhandelen zonder de intentie (soms ook zonder de mogelijkheid) tot overstappen. Dan breng je de mogelijkheid tot overstappen naar de concurrentie in om je eigen onderhandelingspositie te verbeteren. Vandaar dus "ermee dreigen". Dat heeft niks te maken met de toon van het gesprek (hoop ik toch).
[...]
Tenzij zijn ouders er wel korting op krijgen (bijv. 6 maanden voor noppes of gereduceerd tarief). Even nakijken dus!
Ze zei nog dan wordt het daarna 66,90 ..
Toen vroeg ik .. inclusief volop bellen.
Nee dat komt er nog bij 10,95
Kijk eens op hun Mijn Ziggo, daar kun je verbuik zien, of op facturen.Aggressor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:23:
[...]
nee daar kregen ze geen korting op...
Als ze niet uren bellen per maand, gauw opzeggen zou ik zeggen.
Dan zou ik zoals @Martinusz al zegt nu al even inloggen op Mijn Ziggo en het verbruik bekijken over de afgelopen paar maanden. Misschien ook even heroverwegen of je ouders dat extra tv-pakket wel echt nodig hebben, want je komt in totaal uit op €77,85. Dat kan vast wel wat goedkoper door iets slimmer diensten af te nemen.Aggressor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:23:
[...]
nee daar kregen ze geen korting op...
Nee, merp!
Met hun "Lokaal" zitten ze al tussen de 3 en 5 uur per maand gemiddeldMartinusz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:25:
[...]
Kijk eens op hun Mijn Ziggo, daar kun je verbuik zien, of op facturen.
Als ze niet uren bellen per maand, gauw opzeggen zou ik zeggen.
Laatste rekeningngen
t/m 31 April Van telefoonnummer Aantal Tijdsduur
Lokaal 94 4:46:23 0,00
Nationaal 4 0:09:11 0,00
Mobiel 39 1:10:06 0,00
Internationaal 1 0:03:07 0,45
Belkosten 4 0:04:38 0,00
08 betaald en 090xx nummers 4 0:04:38 1,20
t/m 31 mrt Van telefoonnummer antal Tijdsduur
Lokaal 59 3:16:30 0,00
Nationaal 2 0:03:12 0,00
Mobiel 20 0:16:38 0,00
0800 nummers gratis 2 0:17:38 0,00
Belkosten 2 0:02:18 0,00
08 betaald en 090xx nummers 2 0:02:18 1,65
t/m 28 feb Van telefoonnummer Aantal Tijdsduur
Lokaal 85 3:13:59 0,00
Mobiel 28 0:39:20 0,00
0800 nummers gratis 1 0:01:53 0,00
Belkosten 29 0:14:34 0,00
08 betaald en 090xx nummers 29 0:14:34 12,04
[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 22-05-2017 16:39 ]
Dus zeg maar 3-4 uur per maand naar vaste nummers.Aggressor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:35:
[...]
Met hun "Lokaal" zitten ze al tussen de 3 en 5 uur per maand gemiddeld
Laatste rekeningngen
t/m 31 April Van telefoonnummer Aantal Tijdsduur
Lokaal 94 4:46:23 0,00
Nationaal 4 0:09:11 0,00
Mobiel 39 1:10:06 0,00
Internationaal 1 0:03:07 0,45
Belkosten 4 0:04:38 0,00
08 betaald en 090xx nummers 4 0:04:38 1,20
t/m 31 mrt Van telefoonnummer antal Tijdsduur
Lokaal 59 3:16:30 0,00
Nationaal 2 0:03:12 0,00
Mobiel 20 0:16:38 0,00
0800 nummers gratis 2 0:17:38 0,00
Belkosten 2 0:02:18 0,00
08 betaald en 090xx nummers 2 0:02:18 1,65
t/m 28 feb Van telefoonnummer Aantal Tijdsduur
Lokaal 85 3:13:59 0,00
Mobiel 28 0:39:20 0,00
0800 nummers gratis 1 0:01:53 0,00
Belkosten 29 0:14:34 0,00
08 betaald en 090xx nummers 29 0:14:34 12,04
Pak je rekenmachine erbij zou ik zeggen, de tarieven staan vast op Ziggo website, ff rekenen en kijken of je goedkoper uit bent.
en bellen naar 06 nummers in NL is toch ook gratis?Martinusz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:40:
[...]
Dus zeg maar 3-4 uur per maand naar vaste nummers.
Pak je rekenmachine erbij zou ik zeggen, de tarieven staan vast op Ziggo website, ff rekenen en kijken of je goedkoper uit bent.
Je hebt gelijk, naar beide.Aggressor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:41:
[...]
en bellen naar 06 nummers in NL is toch ook gratis?
0,11 cent per minuut is het tarief anders, dus tenzij ze via mobiel meer gaan bellen en dus minder met vaste lijn, ben je met volop beter af dan zonder.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 22-05-2017 16:44 ]
Oke dankjewel voor jullie hulpMartinusz schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:43:
[...]
Je hebt gelijk, naar beide.
0,11 cent per minuut is het tarief anders, dus tenzij ze via mobiel meer gaan bellen en dus minder met vaste lijn, ben je met volop beter af dan zonder.
Meestal pakken ze toch de vaste telefoon. (Mijn vader belt nooit met zijn mobiel)
Dus volop bellen kunnen we beter in het pakket laten. Bedankt allemaal
ps:
ik heb thuis het goedkoopste abonnement... en ik kreeg ook aanbieding van de eerste 6 maanden voor 34,95. Altijd mooi meegenomen
[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 22-05-2017 16:55 ]
Draait hier al maanden zonder problemen
2250 WP Zuid PVoutput
Online gamen doe ik nog niet maar onlangs een PS4 Pro gekocht dus dat gaat er nog weleens van komen denk ik.
Het is dit beestje

Nu 2,4 en 5 Ghz tegelijk, tevens een wifi gast netwerk.
Oude modem houd ik nog even ivm stabiliteits controle aankomende week.
* Viper® is weer tevreden met z'n modem + aanbieding
mag ook gemeld worden natuurlijk
Toevallig een tijdje terug bij mijn zwager ook zo'n ding geïnstalleerd en geconfigureerd. Vond het een fijne verrassing dat je in zo'n ConnectBox net wat meer beveiligingsopties hebt dan de standaard wifi passwords, WPA knop etc, ik kon voor zowel het hele netwerk als voor het wifi MAC filters instellen (al weet ik niet of dit op de oude UBEE ook kon, die heb ik niet zo vaak ingesteld), en idd wifi gast netwerk wordt ook standaard ondersteunt. Stabiliteit van het apparaat is erg goed.Viper® schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:41:
Inmiddels mijn nieuwe modem router binnen en gisteravond aangesloten zonder problemen.
Het is dit beestje
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickPR op 23-05-2017 11:51 ]
Kun je dat apparaat ook aan de muur ophangen (zonder een plankje te maken waar ie op staat)? En zo ja, komt hij dan plat tegen de muur?Viper® schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:41:
Inmiddels mijn nieuwe modem router binnen en gisteravond aangesloten zonder problemen.
Het is dit beestje
[afbeelding]
Ik kan geen echte montagehandleiding vinden, alleen handleidingen die vertellen welke stekker waarin moet
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Er zit een steun bij om hem aan de muur te hangen, hij hangt/staat dan een stukje van de muur.ShadowLord schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:57:
[...]
Kun je dat apparaat ook aan de muur ophangen (zonder een plankje te maken waar ie op staat)? En zo ja, komt hij dan plat tegen de muur?
Ik kan geen echte montagehandleiding vinden, alleen handleidingen die vertellen welke stekker waarin moet
Mee eens.Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:50:
[...]
Wat is dat toch met dat 'dreigen'?! Bel ze gewoon op en ga een normaal fatsoenlijk gesprek met ze aan. Dat dreigen waarmee je schermt zal geen enkel effect hebben. Dat machodreiggedoe is echt sneu.
Als ik een zo'n telefoon medewerker van Ziggo was zou ik om snel van de meneer af te zijn meegaan met een korting geven (dat is namelijk toegestaan en wordt breed gedaan). alleen dan een stuk lagere korting dan bij een prettig normaal gesprek.
Kan me niet voorstellen dat dit niet al zo gebeurd.
Nu is het zo dat we 200/20 internet hebben(ubee modem in bridge) en twee (eigen) Humax-en met smartcards, één met opname-functionaliteit (5200c) in de woonkamer één om alleen te kijken (5300c) op zolder. Telefonie hebben we wel maar is buiten Ziggo om geregeld (freevoipdeal icm cheapconnect)
Verder kijken wij serieus nauwelijks "ouderwets" TV. Samen zitten we eigenlijk alleen maar te netflixen en mijn vriendin kijkt af en toe wat terug via uitzending gemist, RTL en NPO. Dat doet ze dan niet eens via de Humax maar gewoon op haar iPad, eventueel op de TV middels Airplay. Verder neem ik wel altijd Studio Sport Eredivisie (NPO1) op en kijk ik dat terug.. Maar daar houdt het serieus echt mee op. Af en toe kijken we live iets, zoals het songfestival of een belangrijke voetbalwedstrijd (ik ga woensdag ook wel kijken naar Ajax, maar ik weet niet eens waar dat uitgezonden wordt)...
Verder gebruik ik af en toe de Go app op mijn iPad als ik in het buitenland ben, maar dat is ook sporadisch, vorig jaar heb ik dat een paar keer gedaan toen ik tijdens het EK in het buitenland zat voor mijn werk....
Nu zit ik eens te kijken op de Ziggo site, en volgens mij kunnen wij prima af met het Internet Complete abbo. Dan gaat het internet van 200/20 naar 150/15 en we leveren een stuk televisie in, maar zoals gezegd, daar maken we nauwelijks gebruik van. Internet Start (40/4) vind ik iets te gortig overigens. Maargoed, met Internet Complete zouden we naar 51,50 gaan (per 1-7), dat scheelt toch 15,50 in de maand.
Zitten er nog adders onder het gras? Ik wil uiteraard wel de Humaxen kunnen blijven gebruiken, teruggang van HD naar "digitaal" is geen probleem. En ik wil mijn Ubee in bridge houden. Verder is het wellicht nog interessant te vermelden dat mijn vriendin een Ziggo mobiel abbo heeft, ik weet niet of dat nog gevolgen heeft verder...
/edit
Mijn smartcards worden wel onbruikbaar op deze manier denk ik? Dat is voor de toekomst wellicht niet zo handig... (als ik ze ooit weer wil gebruiken)....
[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 23-05-2017 12:52 ]
(regio 5224)
[ Voor 7% gewijzigd door junglebeast op 23-05-2017 13:40 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ja, heb het ook gemerkt. Tracert naar verschillende sites geeft mij aan dat hop 5 eruit ligtjunglebeast schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:22:
Meer mensen last van het niet laden van pagina's? (denk DNS probleem) Zelfs de ziggo site is traag.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| >tracert youtube.com Unable to resolve target system name youtube.com. >ipconfig /flushdns Windows IP Configuration Successfully flushed the DNS Resolver Cache. >tracert youtube.com Tracing route to youtube.com [172.217.19.206] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms 1 ms 1 ms router 2 2 ms 1 ms 2 ms modem 3 8 ms 9 ms 9 ms 10.207.x.x 4 9 ms 9 ms 9 ms zl-rc0001-cr102-xe-1-0-4-0.core.as9143.net [213.51.185.62] 5 * * * Request timed out. 6 12 ms 12 ms 13 ms nl-ams14a-ri1-ae5-0.aorta.net [84.116.135.34] 7 11 ms 12 ms 12 ms 74.125.146.228 8 12 ms 11 ms 11 ms 108.170.241.193 9 14 ms 11 ms 13 ms 72.14.238.245 10 11 ms 12 ms 12 ms ams16s31-in-f14.1e100.net [172.217.19.206] Trace complete. >tracert google.com Tracing route to google.com [172.217.17.110] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms 1 ms 1 ms router 2 2 ms 2 ms 1 ms modem 3 8 ms 10 ms 8 ms 10.207.x.x 4 12 ms 9 ms 9 ms dv-rc0001-cr101-xe-1-0-4-0.core.as9143.net [213.51.185.60] 5 * * * Request timed out. 6 17 ms 21 ms 11 ms nl-ams14a-ri1-ae8-0.aorta.net [84.116.135.38] 7 11 ms 15 ms 10 ms 74.125.146.228 8 13 ms 11 ms 11 ms 108.170.241.129 9 13 ms 12 ms 11 ms 108.170.236.223 10 13 ms 12 ms 11 ms ams15s29-in-f110.1e100.net [172.217.17.110] Trace complete. >tracert ziggo.nl Tracing route to ziggo.nl [213.46.237.24] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms 1 ms 1 ms router 2 2 ms 2 ms 2 ms modem 3 9 ms 9 ms 9 ms 10.207.x.x 4 11 ms 9 ms 9 ms dv-rc0001-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net [213.51.185.64] 5 * * * Request timed out. 6 * * * Request timed out. 7 11 ms 12 ms 19 ms nl-ams02a-ra5-bundle-ether100-2483.aorta.net [84.116.244.105] 8 12 ms 10 ms 11 ms sales.upc-cablecom.ch [213.46.237.24] Trace complete. |
Gek genoeg is Tweakers dan weer probleemloos:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| >tracert tweakers.net Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms 1 ms 1 ms router 2 2 ms 2 ms 1 ms modem 3 8 ms 8 ms 9 ms 10.207.x.x 4 16 ms 9 ms 9 ms dv-rc0001-cr101-xe-1-0-4-0.core.as9143.net [213.51.185.60] 5 12 ms 11 ms 12 ms asd-tr0042-cr101-ae53-0.core.as9143.net [213.51.158.0] 6 13 ms 12 ms 12 ms xe-1-2-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171] 7 13 ms 14 ms 17 ms ams7.edge02.tengig-6-3-230.true.nl [87.233.192.18] 8 12 ms 12 ms 13 ms tweakers.net [213.239.154.31] Trace complete. |
Dit is met gebruik van de standaard Ziggo DNS servers.
Edit: Regio Twente.
Nee, merp!
Ja hier ook, regio 5432.junglebeast schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:22:
Meer mensen last van het niet laden van pagina's? (denk DNS probleem) Zelfs de ziggo site is traag.
Edit: DNS wijzigen haalt niet uit. Lijkt er vooral op dat alles over de plas zo goed als onbereikbaar is.
[ Voor 74% gewijzigd door MadDogMcCree op 23-05-2017 13:45 ]
Er bestaat geen Internet Only abonnement bij Ziggo voor particulieren, er zit altijd Kabel TV bij het abonnement. En het Internet Complete, wat als voorbeeld wordt aangehaald, heeft dus nog steeds kabel TV in het abonnement zitten. Het is dus niet als vanzelfsprekend dat er een of meerdere Smardcards gedeactiveerd gaan worden, zeker niet als je benadrukt dat je deze gewoon wil blijven gebruiken. Mogelijk moet er bij een aantal van 5 actieve kaarten ééntje worden opgegeven, dat zou wel het geval kunnen zijn.Jay-B schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:59:
Je smartcards worden dan inderdaad gedeactiveerd. Aangezien je dan een internet only abonnement hebt.
Dus bellen en overleggen is het meest verstandig.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2017 13:58 ]
Testing, one, two ...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Als je puur en alleen voor digitaal tv kijken de CI+ kaart wil dan werkt het prima. Wil je opnemen en allerhande films bestellen etc. dan ben je waarschijnlijk beter af met een Horizon Box.Met de CI+ kaart ben je beperkter qua opties en mogelijkheden als ik me niet vergis.DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:46:
Hier veel mensen met ervaring met de CI+ kaart van Ziggo? Werkt dat goed? Ik ben de Horizon box een beetje zat namelijk, en m'n nieuwe TV blijkt gecertificeerd voor Ziggo CI+..
Hop 5 ligt er niet uit anders zou de trace er ophouden. Hop 5 geeft geen response op icmp verkeer.PauseBreak schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:37:
[...]
Ja, heb het ook gemerkt. Tracert naar verschillende sites geeft mij aan dat hop 5 eruit ligt
Daarnaast is meermaals in dit topic uitgelegd dat DNS niets met icmp verkeer op de route te maken heeft.
DNS doet alleen maar ip > naam en naam > ip en de nodige sercurity checks voor diverse servers maar dat ook niets meer dan antwoorden naar de aanvrager sturen. Een DNS kan traag reageren als hij teveel verkeer verwerken moet. Maar dit merk je alleen als in dat een ip of hostname opvragen langer duurt.
ICMP verkeer is niets meer dan een klein pakketje data sturen om te testen of de server of router online is. Hier hoeft geen response op te volgen. Er zijn genoeg apparaten waarbij in de firewall opgenomen is ICMP verkeer te blokkeren.
Als de routering niet optimaal is zie je dat vaak aan hogere response tijden van routers op ICMP verkeer. Maar ook hier geld dat er niets aan de hand hoeft te zijn maar slechts de router ICMP verkeer met een lage prioriteit afhandelt.
Daarbij normaals stop met oneliners als:
ofHeeft iemand anders problemen met DNS?
Laat ip adressen zien, specifieke regio, wat heb je zelf al uitgesloten, modem waardes, traceroutes, etc etc. Zoveel mogelijk info.Ja ik ook in postcode 1234.
Daar kunnen we veel meer uit halen dan:
Als mij auto rijdt hoor ik een raar geluid.
Opnemen kan m'n TV gelukkig zelf (naar een externe schijf), dus dat is dan opgelost. Films bestellen doe ik eigenlijk nooit. Dat hele on-demand gebeuren zit namelijk ook in het smart-tv gedeelte van m'n tv!dcell schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:50:
[...]
Als je puur en alleen voor digitaal tv kijken de CI+ kaart wil dan werkt het prima. Wil je opnemen en allerhande films bestellen etc. dan ben je waarschijnlijk beter af met een Horizon Box.Met de CI+ kaart ben je beperkter qua opties en mogelijkheden als ik me niet vergis.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Al 2 jaar over naar CI+ module en de Horizonbox eruit gedaan. Had ik veel eerder moeten doen! Geen vastlopers, trage meuk en ellende maar gewoon snelle stabiele tv & tv gids.DennusB schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:46:
Hier veel mensen met ervaring met de CI+ kaart van Ziggo? Werkt dat goed? Ik ben de Horizon box een beetje zat namelijk, en m'n nieuwe TV blijkt gecertificeerd voor Ziggo CI+..
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Bij het kabeltv abonnement waarbij je goedkoper uit bent dan met TV Start krijg je geen mediabox en werken Smartcards ook niet meer. Het enige wat je kunt kijken zijn de free to air zenders op de kabel.hardware-lover schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:45:
[...]
Er bestaat geen Internet Only abonnement bij Ziggo voor particulieren, er zit altijd Kabel TV bij het abonnement.
Daar zit idd het standaard digitale zender-pakket in, en daarom zeg ik ook "bellen en overleggen". Als men de smardcards zou willen behouden, en dus het basis TV pakket in HD, dan is dit mogelijk zo te regelen via de telefoon of anders kan men een ander pakket aanbieden wat voordeliger zou kunnen zijn, MITS het belangrijk voor een klant is dat deze het basis zenderpakket in HD wil behouden.jongetje schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:53:
[...]
Bij het kabeltv abonnement waarbij je goedkoper uit bent dan met TV Start krijg je geen mediabox en werken Smartcards ook niet meer. Het enige wat je kunt kijken zijn de free to air zenders op de kabel.
Testing, one, two ...
Als je dat wilt heb je minimaal TV Start nodig. Die (verborgen) instap abonnementen en tv only abonnementen zijn puur om mensen die weinig eisen stellen tegemoet te komen. Is al een hele vooruitgang tov analoog. Wil je meer, betaal je meer...hardware-lover schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:56:
[...]
en dus het basis TV pakket in HD, dan is dit mogelijk zo te regelen via de telefoon of anders kan men een ander pakket aanbieden wat voordeliger zou kunnen zijn, MITS het belangrijk voor een klant is dat deze het basis zenderpakket in HD wil behouden.
Als ik op de website van ziggo kijk staat deze niet gelist onder de actuele apparatuur. had eigenlijk een pace of humax verwacht. is het normaal dat ziggo nog oudere boxen uitleverd?
Dus wat je eigenlijk wilt zien is een gifje van de tracert zodat je kunt zien hoe lang het duurt voordat de hostname / het ip verschijnt? Want dat heeft best wat vertraging namelijk. Duurt een goede seconde of 5-6 (muv router en modem, die verschijnen direct).MediaZoo schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:50:
[...]
Hop 5 ligt er niet uit anders zou de trace er ophouden. Hop 5 geeft geen response op icmp verkeer.
Daarnaast is meermaals in dit topic uitgelegd dat DNS niets met icmp verkeer op de route te maken heeft.
DNS doet alleen maar ip > naam en naam > ip en de nodige sercurity checks voor diverse servers maar dat ook niets meer dan antwoorden naar de aanvrager sturen. Een DNS kan traag reageren als hij teveel verkeer verwerken moet. Maar dit merk je alleen als in dat een ip of hostname opvragen langer duurt.
Overigens reageert hop 5 normaliter wel, daarom benoem ik dat die er nu uit ligt want die hop reageert consequent niet (alleen bij Tweakers wel, daarom heb ik dat ook laten zien). Niet direct de conclusie trekken dat de hele verbinding eruit ligt want zo is het ook niet bedoeld.
Maar goed, of het nu een DNS probleem is of een routeringsprobleem, dat maakt voor mij als consument niet uit. Het gevolg is dat er plotseling websites time outs geven, traag laden of onderdelen niet laden. Het inladen van websites valt het makkelijkst te omschrijven alsof je weer een 56K inbelverbinding hebt. Je kent dat vast nog wel, de tijd dat websites traag binnenkwamen in etappes. En als ik zo even de posts samenvat dan is dat niet regiogebonden maar verspreid over het land.
En voor jouw info: Tests gedaan via bekabelde verbinding (desktop, cat5e en cat6 om kabel uit te sluiten) en wifi (laptop), router gereset, modem gereset, DNS servers omgezet naar Google, probleem blijft bestaan.
Edit: Ik ga er ook vanuit dat Ziggo dit vanzelf wel oplost. Het kwam spontaan dus het zal ook wel spontaan weer verdwijnen.
Sanoma Media websites (nu.nl, autoweek bijv) laden ook bijzonder slecht of niet. Via mobiel (tele2) geen problemen.MR_VIPER schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:11:
Ik merk dat het vooral bij sites is die gebruik maken van Google. Op die manier lijkt het op de vorige storing. Sommige websites laden prima. Sites met google laden slecht of niet. Via T-Mobile zelfde sites geeft geen problemen.
[ Voor 13% gewijzigd door PauseBreak op 23-05-2017 14:13 ]
Nee, merp!
*empty*
Hier een vergelijkbaar probleem regio 5256, maar niet constant zitten hier ook met meerdere mensen en niet iedereen heeft problemen en problemen zijn ook niet constant. Zijn er testjes die ik kan draaien om te helpen?PauseBreak schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:04:
[...]
Dus wat je eigenlijk wilt zien is een gifje van de tracert zodat je kunt zien hoe lang het duurt voordat de hostname / het ip verschijnt? Want dat heeft best wat vertraging namelijk. Duurt een goede seconde of 5-6 (muv router en modem, die verschijnen direct).
Overigens reageert hop 5 normaliter wel, daarom benoem ik dat die er nu uit ligt want die hop reageert consequent niet (alleen bij Tweakers wel, daarom heb ik dat ook laten zien). Niet direct de conclusie trekken dat de hele verbinding eruit ligt want zo is het ook niet bedoeld.
Maar goed, of het nu een DNS probleem is of een routeringsprobleem, dat maakt voor mij als consument niet uit. Het gevolg is dat er plotseling websites time outs geven, traag laden of onderdelen niet laden. Het inladen van websites valt het makkelijkst te omschrijven alsof je weer een 56K inbelverbinding hebt. Je kent dat vast nog wel, de tijd dat websites traag binnenkwamen in etappes. En als ik zo even de posts samenvat dan is dat niet regiogebonden maar verspreid over het land.
En voor jouw info: Tests gedaan via bekabelde verbinding (desktop, cat5e en cat6 om kabel uit te sluiten) en wifi (laptop), router gereset, modem gereset, DNS servers omgezet naar Google, probleem blijft bestaan.
Het valt meer nu pas op dat er nog upc mediabox op staat. Op de afstandbediening staat wel Ziggo. Helaas werkt die dus niet...tiguan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:06:
@Noreia Huh, levert Ziggo nu ook weer Cisco mediaboxen? Welk model is dat dan?
Volgens mij is het de Cisco 8485. Nog meer mensen die deze geleverd kregen?
[ Voor 11% gewijzigd door Noreia op 23-05-2017 14:14 ]
Dat een hop niet reageer op een ICMP request zegt niets.PauseBreak schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:04:
[...]
Dus wat je eigenlijk wilt zien is een gifje van de tracert zodat je kunt zien hoe lang het duurt voordat de hostname / het ip verschijnt? Want dat heeft best wat vertraging namelijk. Duurt een goede seconde of 5-6 (muv router en modem, die verschijnen direct).
Hop 5 kan voor iedere route anders zijn. De enige vast hops zijn de gateway van je modem en de gateway van de CMTS. Daarna kan iedere willekeurige route genomen worden en kan iedere hop anders zijn. Dat is net hoe de routering is ingesteld.
Zie het als de route vanaf je bureau naar een winkel: Tot aan de voordeur is iedere route gelijk, daarna kun je via oneindig veel mogelijkheden naar een andere lokatie. Geen enkele route hoeft gelijk te zijn. Op internet werkt dit net zo.
Dus alsnog zeggen die traceroutes ook niet altijd alles. Maar is een router gewoon up als erna ook nog verkeer waarneembaar is.
Daarbij staan de Google servers die wij gebruiken in Groningen (Eemshaven) en niet de USA. En als je youtube.com tracert roep je alleen die pagina op. Niet de streamservers, die hebben weer andere ip adressen en hostnames.
Wow die is best oud. Ik heb 'm zelf ook nog staan (gekocht), prima ding verder hoor. Veel fijner dan de Horizon, vind ik persoonlijk.Noreia schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:12:
[...]
Het valt meer nu pas op dat er nog upc mediabox op staat. Op de afstandbediening staat wel Ziggo. Helaas werkt die dus niet...
Volgens mij is het de Cisco 8485. Nog meer mensen die deze geleverd kregen?
Bij Ziggo staat er ook nog wel info over dit apparaat: https://www.ziggo.nl/klan...ntvangers/cisco-8485-dvb/
[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 23-05-2017 14:17 ]
Ik heb trouwens geen usb aansluiting aan de voorkant.
[ Voor 22% gewijzigd door Noreia op 23-05-2017 14:20 ]
Meta Taro!
Ter uitsluiting trouwens; alle modemwaardes zijn normaal. Geen enkel probleem met kanalen locken of signaalproblemen te zien. Alles precies zoals het al maanden is. Voor jouw info:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Downstream Channel Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR 1 Locked QAM256 199 6952000 289000000 Hz -4.1 dBmV 40.4 dB 2 Locked QAM256 193 6952000 241000000 Hz -4.6 dBmV 40.0 dB 3 Locked QAM256 194 6952000 249000000 Hz -4.6 dBmV 40.0 dB 4 Locked QAM256 195 6952000 257000000 Hz -4.3 dBmV 40.2 dB 5 Locked QAM256 196 6952000 265000000 Hz -4.0 dBmV 40.5 dB 6 Locked QAM256 197 6952000 273000000 Hz -3.9 dBmV 40.1 dB 7 Locked QAM256 198 6952000 281000000 Hz -4.0 dBmV 40.5 dB 8 Locked QAM256 200 6952000 297000000 Hz -4.0 dBmV 40.6 dB 9 Locked QAM256 201 6952000 305000000 Hz -3.8 dBmV 40.9 dB 10 Locked QAM256 202 6952000 313000000 Hz -3.6 dBmV 41.2 dB 11 Locked QAM256 203 6952000 321000000 Hz -3.4 dBmV 41.0 dB 12 Locked QAM256 204 6952000 329000000 Hz -3.3 dBmV 40.7 dB 13 Locked QAM256 205 6952000 337000000 Hz -3.3 dBmV 40.9 dB 14 Locked QAM256 206 6952000 345000000 Hz -3.2 dBmV 40.3 dB 15 Locked QAM256 207 6952000 353000000 Hz -3.0 dBmV 41.4 dB 16 Locked QAM256 208 6952000 361000000 Hz -2.8 dBmV 41.5 dB Upstream Channel Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power 1 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV 2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.0 dBmV 3 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.5 dBmV 4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.5 dBmV |
Nee, merp!
hier ook tussen as9143 en aorta

[ Voor 12% gewijzigd door MineTurtle op 23-05-2017 14:50 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Veel websites laden niet of langzaam.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
traceroute is gestart…
traceroute to reddit.map.fastly.net (151.101.37.140), 64 hops max, 72 byte packets
1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 2.869 ms 2.545 ms 2.343 ms
2 10.254.138.1 (10.254.138.1) 7.762 ms 9.280 ms 7.786 ms
3 ht-rc0001-cr102-xe-4-0-5-0.core.as9143.net (213.51.180.66) 10.767 ms 10.048 ms 14.708 ms
4 * * *
5 nl-srk03a-ri1-ae2-0.aorta.net (84.116.135.145) 17.311 ms 14.651 ms 14.098 ms
6 * 213.46.182.142 (213.46.182.142) 15.558 ms 13.070 ms
7 149.6.129.10 (149.6.129.10) 14.115 ms 13.737 ms 13.773 ms
8 * * *
9 151.101.37.140 (151.101.37.140) 14.667 ms 14.599 ms 14.160 ms
*edit* Ziggo is op de hoogte en er mee bezig.
[ Voor 3% gewijzigd door vmachiel op 23-05-2017 15:12 ]
Meta Taro!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Sinds +/- 1400 uur al last van traag internet. En ik maar een modem herstart uitvoeren, DNS wijzigen, etc... Nu lees ik dat hier (gelukkig) meer mensen last van hebben
Regio Zuidwest Brabant hier.

[ Voor 32% gewijzigd door commentator op 23-05-2017 15:20 . Reden: plaatje beter neerzetten ]
[ Voor 46% gewijzigd door sdk1985 op 23-05-2017 15:27 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Binnenkort werken we bij u in de buurt. Onze monteurs doen dan onderhoud aan het netwerk om het sterk en betrouwbaar te houden. Tijdens het onderhoud kan televisie, internet of telefoon even uitvallen. Sorry daarvoor. We houden het altijd zo kort mogelijk.
Begin: 22 mei
Einde: 26 mei
Het onderhoud vindt plaats op werkdagen tussen 07.00 en 17.00.
U hoeft zelf niets te doen, ook niet aanwezig te zijn. Wel is het fijn als u eventuele huisgenoten inlicht. Dan staat niemand voor verrassingen.
Hapert er iets na het onderhoud?
Soms is uw modem of mediabox door het onderhoud even van slag. Een herstart doet dan wonderen.
1. Haal de stekker van uw modem of mediabox uit het stopcontact.
2. Steek na 1 minuut de stekker terug in het stopcontact.
Het duurt soms tot een half uur voordat alles het weer normaal doet.
Meer weten?
Op onze website vindt u meer informatie over de werkzaamheden. Andere vraag? Online zijn we dag en nacht geopend. Komt u er niet uit of wilt u iets anders weten? Bekijk dan onze contactgegevens.
Fijne dag,
Sjors de Visser
Directeur Klantenservice
PS: Houd voor de zekerheid uw mobiele telefoon bij de hand. Zo blijft u bereikbaar.

IdemTigerblood schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:42:
Ik kan nog niet eens op de website van Ziggo kijken of er storingen of werkzaamheden zijn gepland. Site laadt gewoon niet
Ik zie de storingen niet en heb geen mail gehad, dus gaat denk ik over iets anders. Ziggo zei net dat ze veel meldingen binnen hebben gekregen van dit probleem en er mee bezig zijn.commentator schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:27:
Er is overigens ook al op 15 mei een mailtje over gestuurd:
[...]
Meta Taro!
B.S.U.R.
Het 'storingsbord' zal er wel weer uitliggen op de afdeling klantenservice. Net als de vorige keer dat er zo'n grote storing was. Wat een organisatie...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Precies hetzelfde probleem hier. Heb het modem en mijn router ruim een uur van het stroom gehad, maar dat heeft niet mogen baten. Pagina's laden traag, afbeeldingen worden niet weergegeven en ook mijn Xbox One is van streek.nextware schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:19:
Zucht.. Had ik maar wat eerder in dit topic gekeken...
Sinds +/- 1400 uur al last van traag internet. En ik maar een modem herstart uitvoeren, DNS wijzigen, etc... Nu lees ik dat hier (gelukkig) meer mensen last van hebben
Ben nog steeds tevreden over Ziggo, maar dit het valt wel op dat ze de laatste tijd zoveel last hebben van storingen e.d.
Edit: Tilburg Centrum hier.
Het gaat nu met ups en downs. De ene keer zijn bepaalde websites wel weer goed te bereiken, maar een minuutje later laden de sites weer zeer traag in.TFHfony schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:23:
De problemen lijken hier (Breda) inmiddels voorbij te zijn...
Ik heb het gelukkig niet echt nodig, dus morgen maar kijken of het verbeterd is
Haha, hier ook (467*). Ben al de halve dag aan het k*tten; router herstart, Ubee herstart, Pi-hole herstart...ene moment laadt alles snel in en het andere moment komt er geen pakket door zo lijkt het. Inloggen op ING (app) lukt niet etc.nextware schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 15:19:
Zucht.. Had ik maar wat eerder in dit topic gekeken...
Blij dat ik hier nog even kijk, bespaar ik mezelf de moeite om er nog langer naar te kijken. Lekker naar buiten toe
Ziggo On Demand is gewoon in zijn geheel beschikbaar i.c.m. CI+ 1.3. Wat je mist is een opnamefunctie, Replay TV en bijvoorbeeld het Frans en Italiaanse pakket. Als je vaak iets opneemt, dan is een PVR een betere keuze.dcell schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:50:
[...]
Als je puur en alleen voor digitaal tv kijken de CI+ kaart wil dan werkt het prima. Wil je opnemen en allerhande films bestellen etc. dan ben je waarschijnlijk beter af met een Horizon Box.Met de CI+ kaart ben je beperkter qua opties en mogelijkheden als ik me niet vergis.
NeeGogol schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:01:
Hebben de mensen die last hebben van niet laden van pagina's IPv6 verbinding?
*edit* het is nog steeds slecht hier, vooral buitenlandse domeinen (tweakers doet het 100% van de pogingen). Iemand hier ook contact gehad met Ziggo?
[ Voor 28% gewijzigd door vmachiel op 23-05-2017 17:22 ]
Meta Taro!
Ging er onterecht vanuit dat men op tweakers wel weet dat je sowieso Kabel TV hebt. Maar goed. Het is dan inderdaad Kabel TV met een internet product. Ziggo staat echter niet toe dat je deze smartcards dan kan blijven gebruiken. Het heeft geen zin dit nadrukkelijk te vragen. Als je die smartcards wil blijven gebruiken dan moet je digitale tv meenemen in je pakket. Kabel TV is zoals al genoemd door anderen het basis pakket analoog met de daarbij horende digitale content. Smartcards horen daar niet bij.hardware-lover schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:45:
[...]
Er bestaat geen Internet Only abonnement bij Ziggo voor particulieren, er zit altijd Kabel TV bij het abonnement. En het Internet Complete, wat als voorbeeld wordt aangehaald, heeft dus nog steeds kabel TV in het abonnement zitten. Het is dus niet als vanzelfsprekend dat er een of meerdere Smardcards gedeactiveerd gaan worden, zeker niet als je benadrukt dat je deze gewoon wil blijven gebruiken. Mogelijk moet er bij een aantal van 5 actieve kaarten ééntje worden opgegeven, dat zou wel het geval kunnen zijn.
Dus bellen en overleggen is het meest verstandig.
Hiervoor had ik een TC7200 in briding, met erachter een Airport Extreme als router & 802.11ac wifi. Werkte perfect. Geen packet loss, geen jitter en 150mbit bijna de hele dag.
Nu met de Compal in briding heb ik permanent tussen de 10 en 15% packet loss.

Als ik mijn compal terug in routing zet (dus dubbel nat met de airport extreme erachter) werkt alles weer prima.

Is dit een bekend probleem hier op het forum?
Ik heb een ticket lopen bij Ziggo, maar dat schiet allemaal niet op helaas. Ik baal echt van die Compal.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Via de desktop en laptop geen problemen, maar via de box blijven we tegen het Netflix logo aankijken.
Herstart van de box en factory reset hebben geen effect.
Speelt sinds vandaag
2250 WP Zuid PVoutput
Nope. Enkel IPv4 hier (Tilburg). Ik gebruik OpenDNS dus ook hier weer bewijs dat het geen DNS-issue is.Gogol schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:01:
Hebben de mensen die last hebben van niet laden van pagina's IPv6 verbinding?
Er valt bijna niet te surfen op deze manier, een wonder dat Tweakers.net het wel gewoon goed doet nog via Ziggo momenteel
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic