EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
En die klanten service knakker op Facebook blijft er leuk over doen zonder serieus op de zaak in te gaan.
Neen, niet voor iedereenTHE_BASE schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:30:
[...]
Tja. Feit blijft: de prijsverhoging is voor IEDEREEN en IEDEREEN mag weg.
Zojuist iemand van de webcare gesproken.
Mensen die het pakket Play Max hebben, hebben standaard deze mailing gehad.
Echter omdat wij meedoen met de FNV-actie is de prijsverhoging voor diegene niet van toepassing.
Nu dus even de factuur in de gaten houden of dit inderdaad zo is anders moest ik weer even bellen, het werd in ieder geval wel als notering opgenomen in het systeem dus nu maar afwachten of dit goed gaat.
Begrijp mij goed een bedrijf heeft ook kosten en wil dit graag doorberekenen, maar als ik een prijs afspreek met een klant dan kan ik ook niet aankomen met een verhoging omdat ik een vaste prijs heb besproken.
Dit is althans de info die ik gehad heb en voor ons geldt het dus ook zo dat je niet op kunt zeggen behalve aan het eind van je contract
[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 17-05-2017 13:38 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Dat was net het zelfde als die ^inflatie^ verhaal je spreekt wat af maar er komen altijd verhogingen aan!!MdO82 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:38:
[...]
Neen, niet voor iedereen
Echter omdat wij meedoen met de FNV-actie is de prijsverhoging voor diegene niet van toepassing.
Nu dus even de factuur in de gaten houden of dit inderdaad zo is anders moest ik weer even bellen, het werd in ieder geval wel als notering opgenomen in het systeem dus nu maar afwachten of dit goed gaat.
Begrijp mij goed een bedrijf heeft ook kosten en wil dit graag doorberekenen, maar als ik een prijs afspreek met een klant dan kan ik ook niet aankomen met een verhoging omdat ik een vaste prijs heb besproken.
Dit is althans de info die ik gehad heb en voor ons geldt het dus ook zo dat je niet op kunt zeggen behalve aan het eind van je contract
Zelfde verhaal hier, werd net gebeld nav mijn berichtje via twitter.MdO82 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:38:
[...]
Neen, niet voor iedereen
Dit vervangen gebeurd door zowel een "ZZP" monteur als door een "loondienstmonteur". Je lijkt hiermee te insinueren dat een zzp'er zijn werk niet goed doet. Iedereen maakt fouten.ANdrode schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:55:
[...]
Ziggo stuurt liever vaak een monteur dan één keer diep kijken. En dat is logisch want het is meestal eens impel probleem. De escalatie stappen zijn ongeveer:
1:
AOP vervangen/opnieuw aansluiten door een ZZP monteur. Dit gaat wel eens mis.
Daarna wordt er een signaal-meting gedaan. Als het om periodieke problemen gaat zal die meestal wel goed zijn.
Dit wordt ook door zgn "ZZP" monteurs gedaan. Die doen niet enkel AOP's vervangen maar worden ook ingezet als netwerk/storingsmonteur.2:
AOP controle door een "netwerkmonteur"/loondienst monteur. Als deze toch een fout bij het AOP vind dan verwacht hij dat dat de oplossing is
Wat is volgens jou een "goede monteur"?3:
Een goede monteur kijkt daarna naar de error rates en signaalsterkte van andere modems in de buurt. Hiermee kan hij kijken of jouw modem een outlier is wbt signaalkwaliteit.
fUPC gebied. Deze monteur gaf ook aan dat een deel van zijn collega's die digitale tools minder gebruikte/beheerste
Dit kan elke monteur wat je nu beschrijft. Of het nou een ZZP'er is of iemand in loondienst. En weet je waarom? Omdat elke monteur die dit werk uitvoert een verplichte HFC certificaat dient te hebben. Zonder dit certificaat mag je het werk niet eens doen. En in diezelfde HFC richtlijnen zal echt elke monteur die voor Ziggo rijdt de dingen doen die jij noemt, en beschikt ook over de tools om het uit te voeren zoals het gebruik van een DS2400Q meter waarmee je inderdaad signaalkwaliteit en bit error rates kan meten. Daarnaast kan er modems worden uitgelezen. Of ze het allemaal beheersen, tja, het moet wel, want het zit namelijk in het HFC examen. Ik vind het raar dat een monteur dit soort dingen vertelt aan je, want hij valt hiermee zijn directe collega's af, en dat mag niet. Merkwaardig, het is een van de dingen die bij een HFC training wordt geleerd: "val nooit je collega's af bij een klant".
Dit heet een zgn. pulse-meting. Dit wordt gedaan door netwerk/lijnmonteurs.Daarna zal hij een meting doen om te kijken of er problemen (reflecties) in de kabel zitten tussen het AOP en de wijkkast. Als dit uitgesloten is moet er verder gekeken worden.
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
Begin nou te twijfelen om toch over te stappen op t-mobile glasvezel voor 37,50 /mnd, of 47,50 voor 500 MbitViper® schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:08:
[...]
Grappig
Ik keek op https://www.eindelijkglas...hem/keuzehulp/resultaten/
daar staat ook T-mobile tussen, maar met andere prijzen.
500 mbit voor 50 euro is niet slecht.
Misschien volgend jaar maar eens overstappen.
Je krijgt overigens wel eenmalige kosten van 67,50.
Nu heb ik gisteren mijn Ziggo abo verlengd per 01-07, is dit nog te annuleren ?
Telefonisch gedaan? Koop op afstand, binnen 14 dagen nog te annuleren.Viper® schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:20:
[...]
Begin nou te twijfelen om toch over te stappen op t-mobile glasvezel voor 37,50 /mnd, of 47,50 voor 500 Mbit![]()
Nu heb ik gisteren mijn Ziggo abo verlengd per 01-07, is dit nog te annuleren ?
Ja, gezegd dat ik naar glasvezel wilde, kreeg toen een aanbieding.rolandos582 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:23:
[...]
Telefonisch gedaan? Koop op afstand, binnen 14 dagen nog te annuleren.
Zie alleen altijd op tegen overstappen, vaak problemen met aansluiting/afsluiting waardoor je soms een tijd geen internet hebt. Zit nu al jaren bij UPC, weinig problemen. Gevaar is dat ik straks meer internet problemen heb dan nu. choices
Je kunt met Ziggo toch ook best een leuke deal maken?Viper® schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:25:
[...]
Ja, gezegd dat ik naar glasvezel wilde, kreeg toen een aanbieding.
Zie alleen altijd op tegen overstappen, vaak problemen met aansluiting/afsluiting waardoor je soms een tijd geen internet hebt. Zit nu al jaren bij UPC, weinig problemen. Gevaar is dat ik straks meer internet problemen heb dan nu. choices
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Heb nu 6 maanden voor 34,95.THE_BASE schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:33:
[...]
Je kunt met Ziggo toch ook best een leuke deal maken?
Maar T-mobile is 37,50 voor 100/100 glasvezel.
Ik zal vanavond eens bellen over de verlenging. Als ze er nu 50% korting vna maken, dus 29,95 ofzo vind ik het wel mooi.
Ik begreep van Ziggo dat Vodafone ook van hun isHTT-Thalan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:34:
Hm, T-Mobile heeft Vodafone Thuis overgenomen. Ik kan daar ook een alles-in-een pakket nemen, maar loopt dat dan via kabel of xdsl?
[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 17-05-2017 16:45 ]
[ Voor 24% gewijzigd door tiguan op 17-05-2017 16:47 ]
Glasvezel is er nog niet in mijn wijk, heb ik al gecheckt.Viper® schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:44:
[...]
Heb nu 6 maanden voor 34,95.
Maar T-mobile is 37,50 voor 100/100 glasvezel.
Ik zal vanavond eens bellen over de verlenging. Als ze er nu 50% korting vna maken, dus 29,95 ofzo vind ik het wel mooi.
[...]
Ik begreep van Ziggo dat Vodafone ook van hun is
Mijn maandelijkse rekening Ziggo is 44 euro, nog los van de sim-only abbo's. Die waren vroeger heel interessant geprijsd (als je al Ziggo klant was) maar ondertussen is het verschil verwaarloosbaar.
Als ik naar XS4ALL ga, (voorbeeldje) krijg ik voor datzelfde bedrag (nog even los van wat ze verder beloven/aanbieden) 111/11mbit, in plaats van 40/4. Meting op het wijkpunt (afstand etc) wijst uit dat dit ook haalbaar is (max 160mbit xdsl).
Ik download eigenlijk niks meer (soms nog een een linux iso) maar uploaden vind ik wel héndig, voor mijn blog/youtube materiaal. Nu moet ik soms een paar uur wachten. Geen ramp, maar als het voor hetzelfde geld kan...
Mijn excuses. Ik heb de stappen in het escalatieproces die bij mij doorlopen zijn gekoppeld aan het contract dat de monteurs hebben.Mr.Master schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Dit wordt ook door zgn "ZZP" monteurs gedaan. Die doen niet enkel AOP's vervangen maar worden ook ingezet als netwerk/storingsmonteur.
...
Wat is volgens jou een "goede monteur"?
En een goede ervaring is een monteur die in het eerste dagdeel dat ik er voor thuisblijf de storing oplost.
Ik heb stappen overgeslagen, maar na ~5x een dagdeel thuis voor een monteur zijn de opportunity costs hoger dan een jaar XS4ALL.
In de eerste stap was er een AOP slordig gemonteerd vanwege een te korte kabel. Dat was niet te zien met metingen. Als je als monteur een nieuw AOP ziet verwacht je (terecht) dat dit het probleem niet is. De eerste netwerkmonteur ontdekte dat (grondig!).
Tweede netwerkmonteur vond na pulsmeting een geoxideerde las vlak voor kabel de grond in ging. Dit had in principe in één iteratie opgelost kunnen worden.
Het gebruik van digitale tools is iets waar niet iedereen comfortabel mee is. Ik kan mij voorstellen dat het er aan ligt welke ervaring je al hebt. En het kijken naar "telemetrie" over een wijk heen zodat je kan vergelijken is lastig.Daarnaast kan er modems worden uitgelezen. Of ze het allemaal beheersen, tja, het moet wel, want het zit namelijk in het HFC examen. Ik vind het raar dat een monteur dit soort dingen vertelt aan je, want hij valt hiermee zijn directe collega's af, en dat mag niet. Merkwaardig, het is een van de dingen die bij een HFC training wordt geleerd: "val nooit je collega's af bij een klant".
[...]
Dit heet een zgn. pulse-meting. Dit wordt gedaan door netwerk/lijnmonteurs.
Je moet details kennen (modem types correleren met getallen) om die informatie te duiden. Ik snap het als niet iedereen dat doet.
[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 17-05-2017 19:00 ]
En mijn oude thompson modem uit 2011 wordt vervangen, die doet geen 5 ghz en 2,4 tegelijk.
* Viper® is tevreden
hoor alleen net van iemand dat die thompson juist goed zijn

Enkele uitspraken van de CSR:
"ik werk nu 5 maanden voor Ziggo, en heb nog nooit iemand getroffen die de details zo goed uitgezocht heeft als u"
"voor alle mensen tot nu toe was dit aanbod (6 maanden 33% korting, daarna weer de volle mep) voldoende"
"ik kan u het hele lulverhaal besparen, onder de prijsverhoging komen we niet uit"
Blijkbaar is voor een groot deel van hun clientéle dat hele verhogingsverhaal ook gewoon zoete koek, maar ik trap er niet in. Ik geef tegen dat een heleboel providers meer back for buck bieden, zijn antwoord is dan dat:
"er eigenlijk maar 2 aanbieders dezelfde content en stabiliteit bieden, en dat zijn KPN en XS4ALL"
Ik zeg 'je hebt dus eigelijk maar één knopje gekregen van je baas, en als je daarop drukt gaat er 6 maanden lang 15 euro af?' - dat klopt (aldus de CSR) en op mijn uitleg dat dit een neerwaardse spiraal is (meer klanten verliezen is meer geld nodig hebben van de overblijvers) en dat hij beter meer aan loyalty kan doen (dat levert uiteindelijk meer geld op dan de prijzen verhogen) antwoord hij bevestigend.
Nou, ik ga mijn DSL aansluiting maar eens opzoeken en afstoffen dan.
Volgens mij is dit niet zo heel moeilijk toch. Er staat duidelijk dat als je een korting hebt afgesproken voor een bepaalde tijd dat die korting blijft gelden. Na de afgesproken tijd betaal je het nieuwe tarief zoals deze voor iedereen geldt.edebee schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:11:
[...]
heb net gebeld , de medewerker dacht dat de verhoging niet zou gelden ( hij kende trouwens de FNV actie niet eens) maar wilde dit niet bevestigen in een mail. Zou me niets verbazen dat straks de verhoging gewoon op de factuur staat zo betrouwbaar en klantvriendelijk is Ziggo wel
https://www.ziggo.nl/tari...n/?CMP=url_prijswijziging
Bij de FNV actie kreeg je niet echt korting maar had je een vast maandbedrag van 49,95 dit mag dan wel lijken op 10 euro korting per maand maar zo werd het nergens vernoemd, in de overeenkomst stond u betaald 24 maanden 49,95 per maand.Jay-B schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:56:
[...]
Volgens mij is dit niet zo heel moeilijk toch. Er staat duidelijk dat als je een korting hebt afgesproken voor een bepaalde tijd dat die korting blijft gelden. Na de afgesproken tijd betaal je het nieuwe tarief zoals deze voor iedereen geldt.
https://www.ziggo.nl/tari...n/?CMP=url_prijswijziging
https://www.ziggo.nl/tv-i...-11-19512&zxuserid=208615
ze bieden nu het standaard allin pakket aan voor 39.95... en ja dus ook bestelbaar voor bestaande klanten.
Deze aanbieding staat echter niet op hun site via de gewone navigatie
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=86689&sid=76873
De toevoeging van 24 maanden zou zinloos zijn als het bedrag erna hetzelfde zou blijvenedebee schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:23:
[...]
Bij de FNV actie kreeg je niet echt korting maar had je een vast maandbedrag van 49,95 dit mag dan wel lijken op 10 euro korting per maand maar zo werd het nergens vernoemd, in de overeenkomst stond u betaald 24 maanden 49,95 per maand.
Na de 24 maanden betaal je gewoon €62,50. Dus de huidige normale prijs + verhoging van € 2,55
[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 17-05-2017 19:39 ]
Dat is geen all-in pakket, het is TV plus internet. En omdat je de telefonie weglaat kan ik enigzins begrijpen dat het dan 40 euro kost ipv 46 euro.rage corp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:31:
na alle verhalen over de prijs verhoging bij ziggo via speurders aan deze link gekomen:
ze bieden nu het standaard allin pakket aan voor 39.95... en ja dus ook bestelbaar voor bestaande klanten.
nouja voor mensen die toch geen bellen meer hoeven...HTT-Thalan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:49:
[...]
Dat is geen all-in pakket, het is TV plus internet. En omdat je de telefonie weglaat kan ik enigzins begrijpen dat het dan 40 euro kost ipv 46 euro.
6 euro per maand is toch leuker dan slechts 1 euro per maand die ik er mee kan besparen als ik de telefoon er uit knikker..
dat gaan we de volgende ronde korting bedelen maar eens er bij gooien... dat de telefoon ook er wel uit kan

404 Signature not found
Verwijderd
Dat komt neer op ~37 euro per maand. Plus ik hou mijn CI+ module en mijn kleine Humax decoder op de slaapkamer. Mijn overstap/NLE avontuur is nu iig 12 maanden uitgesteld..
Let wel op! Dit is anders dan de pakketten op de site met tv standaard. Bij deze zitten 4HD zenders een bijvoorbeeld niet Fox.rage corp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:31:
na alle verhalen over de prijs verhoging bij ziggo via speurders aan deze link gekomen:
Ik ben destijds door Guidion benaderd om installaties voor UPC te komen doen. Gouden bergen beloofd maar op de weg terug naar huis het contract goed doorgelezen en besloten het niet te gaan doen.Mr.Master schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Dit vervangen gebeurd door zowel een "ZZP" monteur als door een "loondienstmonteur". Je lijkt hiermee te insinueren dat een zzp'er zijn werk niet goed doet. Iedereen maakt fouten.
[...]
Dit wordt ook door zgn "ZZP" monteurs gedaan. Die doen niet enkel AOP's vervangen maar worden ook ingezet als netwerk/storingsmonteur.
[...]
Wat is volgens jou een "goede monteur"?
Dit kan elke monteur wat je nu beschrijft. Of het nou een ZZP'er is of iemand in loondienst. En weet je waarom? Omdat elke monteur die dit werk uitvoert een verplichte HFC certificaat dient te hebben. Zonder dit certificaat mag je het werk niet eens doen. En in diezelfde HFC richtlijnen zal echt elke monteur die voor Ziggo rijdt de dingen doen die jij noemt, en beschikt ook over de tools om het uit te voeren zoals het gebruik van een DS2400Q meter waarmee je inderdaad signaalkwaliteit en bit error rates kan meten. Daarnaast kan er modems worden uitgelezen. Of ze het allemaal beheersen, tja, het moet wel, want het zit namelijk in het HFC examen. Ik vind het raar dat een monteur dit soort dingen vertelt aan je, want hij valt hiermee zijn directe collega's af, en dat mag niet. Merkwaardig, het is een van de dingen die bij een HFC training wordt geleerd: "val nooit je collega's af bij een klant".
[...]
Dit heet een zgn. pulse-meting. Dit wordt gedaan door netwerk/lijnmonteurs.
Je koopt voor duizenden euro's materiaal en gereedschap, je doet een dure verplichte cursus, je loopt stage en aan het einde van de rit mag je voor een habbekrats installaties gaan doen en op eigen kosten langs de klanten. Als het vervolgens niet werkt draai je zelf op voor de garantie.
Uiteindelijk heb je 3 soorten monteurs: bedrijven die ingehuurd worden en werknemers inzetten, eigen monteurs en ZZP monteurs. Ik gok dat die laatste het meeste te verliezen heeft als ie "maar wat doet".
Heeft iemand hier ooit al eens een klacht ingediend bij de ACM over Ziggo? Ben benieuwd of iemand dat ooit heeft gedaan en wat de reactie op de klacht was.
In mijn dorp is er alleen de keuze uit KPN (DSL) en Ziggo (Coax), glas is helaas niet aanwezig.
KPN hebben wij al eens geprobeerd en dat was echt 3x niks, erg trage en onstabiele verbinding, dus de enige oplossing is om Ziggo te nemen...
M.a.w.: Ziggo kan doen wat ze willen aangezien er geen concurrentie is.
Wat let jejesse111 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:30:
Die prijsverhogingen blijven maar komen joh...
Heeft iemand hier ooit al eens een klacht ingediend bij de ACM over Ziggo? Ben benieuwd of iemand dat ooit heeft gedaan en wat de reactie op de klacht was.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wanneer heb je voor het laatst xDSL gehad? Probeer eens een check te doen op deze site en wellicht heb je tegenwoordig gewoon een stabiele VDSL verbinding die beschikbaar is.jesse111 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:30:
Die prijsverhogingen blijven maar komen joh...
In mijn dorp is er alleen de keuze uit KPN (DSL) en Ziggo (Coax), glas is helaas niet aanwezig.
KPN hebben wij al eens geprobeerd en dat was echt 3x niks, erg trage en onstabiele verbinding, dus de enige oplossing is om Ziggo te nemen...
M.a.w.: Ziggo kan doen wat ze willen aangezien er geen concurrentie is.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Desnoods gebruik je deze truc om bij Ziggo om een mooie korting af te dwingen.
ADSL mag dan wel langzamer zijn. Maar qua stabiliteit heb ik nooit issues gehad
[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 18-05-2017 10:51 ]
It ain't stupid if it works!
Helaas, "Internet Snelheid" en "8Mbit/s" (praktijk zal 4Mbit uitwijzen, buren links en rechts hadden 2 en 6Mbit).vr6-only schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:51:
[...]
Wanneer heb je voor het laatst xDSL gehad? Probeer eens een check te doen op deze site en wellicht heb je tegenwoordig gewoon een stabiele VDSL verbinding die beschikbaar is.
Verder is ADSL alles behalve stabieler. Paar klanten van me zijn veroordeeld tot 5-6Mbit ADSL, dat gaat met enige regelmaat offline. De buitengebieden waar geklaagd wordt over "slechts ADSL" zitten te ver van de centrale om een fatsoenlijke stabiele verbinding te hebben.
Sterker nog adsl voelde voor mij altijd sneller aan omdat ziggo een ruk dns systeem heeft.vr6-only schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:51:
[...]
Wanneer heb je voor het laatst xDSL gehad? Probeer eens een check te doen op deze site en wellicht heb je tegenwoordig gewoon een stabiele VDSL verbinding die beschikbaar is.
Heb een nieuwe modem gehad waarbij je de dns niet kon instellen en gelijk voelt internet weer stroperig aan.
[ Voor 8% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-05-2017 11:51 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Niet alleen DNS. Sommige modems (Connect Box) verzorgen ook veel (> 4G) latency bij een klein deel van de verbindingen die gemaakt worden.icecreamfarmer schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:51:
[...]
Sterker nog adsl voelde voor mij altijd sneller aan omdat ziggo een ruk dns systeem heeft.
Heb een nieuwe modem gehad waarbij je de dns niet kon instellen en gelijk voelt internet weer stroperig aan.
Genoeg om 4G sneller te laten aanvoelen. Hulde
Waarschijnlijk heb je dan slechte verbindingen gehad, ik kom regelmatig in buitengebieden met 10Mb ADSL of lager, die gewoon superstabiel werkt. ADSL kan echt wel stabiel zijn, maar dan dient de bekabeling wel in orde te zijn. En anders kan KPN na wat aandringen ook nog wel kijken om het stabiel te krijgen._JGC_ schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Helaas, "Internet Snelheid" en "8Mbit/s" (praktijk zal 4Mbit uitwijzen, buren links en rechts hadden 2 en 6Mbit).
Verder is ADSL alles behalve stabieler. Paar klanten van me zijn veroordeeld tot 5-6Mbit ADSL, dat gaat met enige regelmaat offline. De buitengebieden waar geklaagd wordt over "slechts ADSL" zitten te ver van de centrale om een fatsoenlijke stabiele verbinding te hebben.
Verder kan het helpen om op een ADSL1 kaart aangesloten te zijn, voor mij gevoel is dat nog steeds de stabielste verbinding met de minste latency. Helaas wil KPN iedereen zo snel mogelijk ADSL2+ leveren, wat dus kan inhouden dat de verbinding wat sneller gaat klapperen door de hogere foutcontrole.
Jammer genoeg ziet KPN geen brood in de buitengebieden om die lijnen aan te pakken, maar Ziggo ziet er ook geen brood in om kabels te trekken naar dat gebied. Het is dan makkelijk om KPN aan te wijzen, maar Ziggo peinst er niet eens over om er een kabel heen te trekken.
Ben het wel eens met de opmerking dat 8Mb ADSL sneller aanvoelt dan kabel, dat had ik tijdens het UPC tijdperk al. Qua response kwamen de websites sneller binnen via ADSL.
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 18-05-2017 13:49 ]
Sinds de laatste werkzaamheden is de Technicolor TC7210 hier niet meer gereset omdat het niet meer nodig was. Huidige uptime is al bijna een maand zonder merkbare vertraging.Viper® schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:34:
Mensen hier ervaring met de oude Thomson modem vs de nieuwe Technicolor ? m.b.t. stabiliteit.
Edit: Al moet ik wel even opmerken dat ik het ding niet als router gebruik. Ding staat in bridge en wifi en routering doet mijn eigen router (Asus RT-AC56U). Ik heb het ding wel eens in gebruik gehad als modemrouter maar dat was een drama.
[ Voor 24% gewijzigd door PauseBreak op 18-05-2017 16:36 ]
Nee, merp!
Toen mijn ouders 10 jaar geleden hun nieuwbouwwoning introkken (nota bene nog in de stad ook) hadden ze ook zo'n fantastische KPN koperlijn die dus de halve stad doorliep richting de enige stadscentrale. Kwaliteit van de bekabeling was ook slecht want zodra het ging regenen was je een derde van de ADSL snelheid kwijt (4 ipv 6 Mbit).krakendmodem schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:47:
Waarschijnlijk heb je dan slechte verbindingen gehad, ik kom regelmatig in buitengebieden met 10Mb ADSL of lager, die gewoon superstabiel werkt. ADSL kan echt wel stabiel zijn, maar dan dient de bekabeling wel in orde te zijn. En anders kan KPN na wat aandringen ook nog wel kijken om het stabiel te krijgen.
Dus ik kan me wel voorstellen dat in het 'verloren' buitengebied de toestand van de bekabeling niet veel beter is.
Inmiddels heeft KPN de boel bij m'n ouders gefixed met een VDSL wijkkast, maar niet voordat de hele wijk al overgestapt was naar Ziggo
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Let op, dit gaat om kabel tv en niet tv standaard. Je verliest dus zenders en HD kwaliteit!rage corp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:31:
Heb je dan ook alle voordelen van VodafoneZiggo? Of vervallen die voordelen dan zoals een extra zenderpakket? Want opzich is het wel de moeite waard om over te stappen naar dit pakket want telefonie gebruiken we hier toch niet.rage corp schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:31:
Ik vermoed van niet.Jordyz schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:35:
[...]
Heb je dan ook alle voordelen van VodafoneZiggo? Of vervallen die voordelen dan zoals een extra zenderpakket? Want opzich is het wel de moeite waard om over te stappen naar dit pakket want telefonie gebruiken we hier toch niet.
Je hebt wel minimaal 30Mbit/s, maar geen digitaal tv pakket.
Dat staat wel als voorwaarden aangegeven
https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/Hoe kom ik in aanmerking?
Je hebt Internet (minimaal 30 Mbit/s) en Digitale TV van Ziggo
Je hebt een geselecteerd Vodafone abonnement
De abonnementen staan op hetzelfde adres en/of KvK-nummer
[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 18-05-2017 21:53 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Mee eens. Dit is ook jammer dat de eerste netwerkmonteur niet heeft opgelost. Punt is dat je ook m.b.t. netwerkmonteurs ook weer gradaties hebt. Degenen die iets meer kunnen zien (met pulse-meting en een DSAM) zijn ook meestal degenen die in o.a. de wijkcentrales (node) de storingen oplossen maar ook wel eens stoeptegels moeten lichten om een onderbreking of een slechte las opnieuw monteren. Vaak wordt dit ook nog eens uitbesteedt aan aannemers zoals de BAM.ANdrode schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:55:
[...]
Mijn excuses. Ik heb de stappen in het escalatieproces die bij mij doorlopen zijn gekoppeld aan het contract dat de monteurs hebben.
En een goede ervaring is een monteur die in het eerste dagdeel dat ik er voor thuisblijf de storing oplost.
offtopic:
Ik heb stappen overgeslagen, maar na ~5x een dagdeel thuis voor een monteur zijn de opportunity costs hoger dan een jaar XS4ALL.
In de eerste stap was er een AOP slordig gemonteerd vanwege een te korte kabel. Dat was niet te zien met metingen. Als je als monteur een nieuw AOP ziet verwacht je (terecht) dat dit het probleem niet is. De eerste netwerkmonteur ontdekte dat (grondig!).
Tweede netwerkmonteur vond na pulsmeting een geoxideerde las vlak voor kabel de grond in ging. Dit had in principe in één iteratie opgelost kunnen worden.
Klopt. Je zou verwachten dat men deze materie beheerst. Helaas is niet iedereen hier scherp op. Toch wordt hier op getraind en komen er vragen over in het HFC examen. Misschien een idee voor Ziggo om hier wat meer aandacht aan te besteden.Het gebruik van digitale tools is iets waar niet iedereen comfortabel mee is. Ik kan mij voorstellen dat het er aan ligt welke ervaring je al hebt. En het kijken naar "telemetrie" over een wijk heen zodat je kan vergelijken is lastig.
Je moet details kennen (modem types correleren met getallen) om die informatie te duiden. Ik snap het als niet iedereen dat doet.
Je hebt techneuten en je hebt monteurs die een schroevendraaier vast kunnen houden. De techneuten, die meestal meer achtergrond hebben en ook meer ervaring in de techniek zijn degenen die ook altijd verder kijken naar het hoe en waarom bij een storing. Simpel een AOP vervangen, of dan maar het modem lijkt meer op een doorsnee huisarts dat aan symptoom bestrijding doet zonder de oorzaak daadwerkelijk te achterhalen en weg te nemen.
Dus je kritiek is terecht.
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
dit heb ik dus ook en een pakket kiezen voor een half jaar ( kan ook over een paar maanden in laten gaan bv in augustus voor foxsports, moet dan later bellen met retentie).Viper® schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:56:
Zojuist gebeld en kreeg een aanbieding voor 6 maanden voor 34,95 ipv 56,45.
Een email ontvangen, als ik daar de bestelling volg staat deze op in afwachting tot 01-07-2017.
Kan nergens terugzien wat de bestelling nu precies inhoudt.
Mogelijk is 01-07 gekozen omdat dan normaal gesproken de prijsverhoging van 2,50 ingaat.
Heb echter maar één email tot nu toe ontvangen met de bedanking voor de aanvraag en bestelnummer. Vraag mij af krijg je niet nog een mail met daarin de afspraken die je maakt etc.?
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Gewoon 6 maanden 150mbit nemen voor de aanbiedingsprijs en daarna upgraden naar 300mbits.Janpietertje89 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:07:
Ook gebeld voor mijn vader gisteren. Op de snelste abonnementen (300mbit) geven ze maximaal 3 maanden korting, ook al was mijn vader al 20 jaar abonnee en had hij nog een oud abonnement (200mbit) waar hij veel te veel voor betaalde. Op de 150mbit pakketten konden ze wel 6 maanden korting geven. Ze weten natuurlijk precies bij welke pakketten ze concurrentie hebben van KPN/NLE, die komen natuurlijk niet verder dan ~100mbit zonder glasvezel, dit gaf de beste man ook haarfijn aan toen ik daarover begon. Heb nog wel 3 maanden gratis movies XL erbij gekregen dus het belletje was toch niet helemaal voor niks...
Als 200mit nog genoeg was, was 150mbit ook wel gelukt denk ik
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Er bestaan geen Ziggo abonnementen zonder digitale tv.MdO82 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:51:
[...]
Ik vermoed van niet.
Je hebt wel minimaal 30Mbit/s, maar geen digitaal tv pakket.
Dat staat wel als voorwaarden aangegeven
[...]
https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/
Niet slecht dat ik zo :-)
Wat hier bedoeld wordt is dat je een abonnement moet hebben waarbij een mediabox of smartcard geleverd wordt. Je komt dus niet in aanmerking voor de gratis extra's met het Kabel TV abonnement wat in het eerdergenoemde pakket zit.Janpietertje89 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:13:
[...]
Er bestaan geen Ziggo abonnementen zonder digitale tv.
Wat voor modem mag dat zijn dan? Ik heb er 3 verschillende gehad (Cisco, Ubee, Technicolor) en in alle gevallen was het aan te passen.icecreamfarmer schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:51:
[...]
Sterker nog adsl voelde voor mij altijd sneller aan omdat ziggo een ruk dns systeem heeft.
Overigens staat het je vrij de DNS op je lokale pc om te zetten: Ziggo storing oplossen: DNS server aanpassen.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dan is het gewoon prettig als het al door de router wordt geregeld via DHCP.
[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 19-05-2017 13:44 ]
De nieuwe connect boxsdk1985 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:43:
[...]
Wat voor modem mag dat zijn dan? Ik heb er 3 verschillende gehad (Cisco, Ubee, Technicolor) en in alle gevallen was het aan te passen.
Overigens staat het je vrij de DNS op je lokale pc om te zetten: Ziggo storing oplossen: DNS server aanpassen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Niet mee bekend helaas. In dat geval ga je dan al snel richting bridgen (verlies je alleen weer Ziggo hotspots).
[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 19-05-2017 13:46 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Op de laatste modem (de Connect Box) kun je geen DNS instellen. Ik merkte dat toen ik een keer wilde gaan spelen met Pi-Hole.sdk1985 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:43:
[...]
Wat voor modem mag dat zijn dan? Ik heb er 3 verschillende gehad (Cisco, Ubee, Technicolor) en in alle gevallen was het aan te passen.
Maar lokaal dus wel.meesje schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:48:
[...]
Op de laatste modem (de Connect Box) kun je geen DNS instellen. Ik merkte dat toen ik een keer wilde gaan spelen met Pi-Hole.
Zojuist aangesloten, heb internet, maar ze kunnen hem niet terugvinden
Kan 24 tot 48 uur duren.MikeyMan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:04:
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat Ziggo een connect box kan bridgen??
Zojuist aangesloten, heb internet, maar ze kunnen hem niet terugvinden
Is het een modemwissel of heb je een nieuw of aangepast abonnement?
[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 19-05-2017 18:26 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Thanks, das lekker dan...

Zat al niet op een nieuw modem te wachten...
Enige wat me tegenhoudt om het Ziggo modem te gebruiken is volgens mij de ridicule wachtwoordvereisten. Bepaal zelf wel m'n wachtwoord.
Port forwarding enzo zit er netjes op. Heel veel meer gebruikt ik niet.
Edit: zie net dat ik de ip range ook niet aan kan passen, das ook irritant...
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 19-05-2017 18:29 ]
Verwijderd
Ik kreeg eerst een aanbod van 6 maanden 18.70 en daarna 59,95 (150mbit). Bovendien zou ik een gratis box krijgen voor HD zenders. Toen ik hier toch niet mee inging moest hij even overleggen met de manager.
Toen kreeg ik een aanbod dat "eigenlijk" niet mag en ook niet kan. Ze gaan me een contact aanbieden zoals hierboven genoemd. Maar na die 6 maanden gaat hij er persoonlijk voor zorgen dat ik nog 3 maanden 34.95 ga betalen en vervolgens nog 3 maanden 59.95.
Waarom vertrouw ik dit niet?
Hij zegt dus dat in mijn contract komt te staan 6 maanden 18.70 en daarna 59.95 omdat het niet kan in het systeem om na die 6 maanden nog 3 maanden korting te geven.
Maar hij zou in zijn persoonlijke agenda een notitie aanmaken. Ik vind dit een beetje raar en ben bang dat hij liegt.
Wat kan ik nu het beste doen?
Kan wel ze gaan heel ver weet ook niet waarom maar ik mag niet klagen heb ook een prima aanbod gekregen. Dus ik blijf nog een jaar bij ziggo!!Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:15:
Ook ik heb dus ziggo net aan de lijn gehad wegens mijn overstap naar NlE. Zij hebben mij een aanbod gedaan dat ik niet helemaal vertrouw. Hebben jullie het volgende ooit meegemaakt en kan ik dit wel vertrouwen:
Ik kreeg eerst een aanbod van 6 maanden 18.70 en daarna 59,95 (150mbit). Bovendien zou ik een gratis box krijgen voor HD zenders. Toen ik hier toch niet mee inging moest hij even overleggen met de manager.
Toen kreeg ik een aanbod dat "eigenlijk" niet mag en ook niet kan. Ze gaan me een contact aanbieden zoals hierboven genoemd. Maar na die 6 maanden gaat hij er persoonlijk voor zorgen dat ik nog 3 maanden 34.95 ga betalen en vervolgens nog 3 maanden 59.95.
Hij zegt dus dat in mijn contract komt te staan 6 maanden 18.70 en daarna 59.95 omdat het niet kan in het systeem om na die 6 maanden nog 3 maanden korting te geven.
Maar hij zou in zijn persoonlijke agenda een notitie aanmaken. Ik vind dit een beetje raar en ben bang dat hij liegt.
Verwijderd
Maar ik vind het raar dat ik geen bevestiging kan ontvangen van wat we net hadden afgesproken. Hij zou alleen een contract kunnen sturen van 6 maanden 18.70 en 6 maanden 59.95 ipv 6 maanden 18.70 3 maanden 34.95 en 3 maanden 59.95. Een contract is natuurlijk volgens de wet bindend.cangri schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:22:
[...]
Kan wel ze gaan heel ver weet ook niet waarom maar ik mag niet klagen heb ook een prima aanbod gekregen. Dus ik blijf nog een jaar bij ziggo!!
Laat hem een offerte (of aanbieding) via de mail toesturen waarin de tarieven zwart op wit genoemd staan. Anders zou ik het niet doen. Grote kans dat je dan gezeur krijgt en nat gaat omdat het niet in je overeenkomst staat. En reken er maar op dat dit soort dingen fout gaan bij Ziggo. Ik zou die jongen niet op zijn ogen geloven, maar altijd iets op papier willen zien voordat ik akkoord zou geven. En op papier betekent dus eerst een aanbieding en dan een juist contract naar die aanbieding.Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:25:
[...]
Maar ik vind het raar dat ik geen bevestiging kan ontvangen van wat we net hadden afgesproken. Hij zou alleen een contract kunnen sturen van 6 maanden 18.70 en 6 maanden 59.95 ipv 6 maanden 18.70 3 maanden 34.95 en 3 maanden 59.95. Een contract is natuurlijk volgens de wet bindend.
Nee, merp!
Raar dan zou ik het ook niet doen tenzij het erop staat zwart op wit met de afspraken die gemaakt zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:25:
[...]
Maar ik vind het raar dat ik geen bevestiging kan ontvangen van wat we net hadden afgesproken. Hij zou alleen een contract kunnen sturen van 6 maanden 18.70 en 6 maanden 59.95 ipv 6 maanden 18.70 3 maanden 34.95 en 3 maanden 59.95. Een contract is natuurlijk volgens de wet bindend.
En vaak laten ze ook een log achter met de afspraken kunnen ze het terug lezen dus stel je voor je gaat akkoord dan MOET HIJ een log maken met wat er besproken is
Verwijderd
Dat vroeg ik inderdaad. Ik zei je kan toch een offerte sturen of iets dergelijks. Toen zei hij, nee vroeger deden de meeste bedrijven aan offertes maar tegenwoordig kan dat niet. Ik vertrouwde hem voor geen meter. Toen ik dat dus zei begon hij direct over een ander onderwerp met zal ik u anders maandag weer bellen. Bla bla ik vertrouw het niet en dacht gelijk even de experts op tweakers vragen.PauseBreak schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:27:
[...]
Laat hem een offerte (of aanbieding) via de mail toesturen waarin de tarieven zwart op wit genoemd staan. Anders zou ik het niet doen. Grote kans dat je dan gezeur krijgt en nat gaat omdat het niet in je overeenkomst staat. En reken er maar op dat dit soort dingen fout gaan bij Ziggo. Ik zou die jongen niet op zijn ogen geloven, maar altijd iets op papier willen zien voordat ik akkoord zou geven. En op papier betekent dus eerst een aanbieding en dan een juist contract naar die aanbieding.
Morgen ga ik ook een abonnement afsluiten bij NLE en oja Ziggo je hoeft bij mij geen aanbieding meer te doen.
zwart op wit vragen, anders niet doen, hebben ze mij ook geflikt, zgn aanbieding die niet mocht...........kreeg later dus geen korting en je hebt geen poot om op te staanVerwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:15:
Ook ik heb dus ziggo net aan de lijn gehad wegens mijn overstap naar NlE. Zij hebben mij een aanbod gedaan dat ik niet helemaal vertrouw. Hebben jullie het volgende ooit meegemaakt en kan ik dit wel vertrouwen:
Verwijderd
Dat is heel zuur voor jou maar nu weet ik genoeg. Heel erg bedankt voor je antwoord. NLE Here we come!raven22 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:42:
[...]
zwart op wit vragen, anders niet doen, hebben ze mij ook geflikt, zgn aanbieding die niet mocht...........kreeg later dus geen korting en je hebt geen poot om op te staan
Zoiets moet je inderdaad ervoor zorgen dat je het zwart op wit hebt. Die medewerker kan wel zeggen dat hij het persoonlijk regelt, maar wellicht verteld hij het er niet bij dat hij er nog een paar dagen werkt bijvoorbeeld.raven22 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:42:
[...]
zwart op wit vragen, anders niet doen, hebben ze mij ook geflikt, zgn aanbieding die niet mocht...........kreeg later dus geen korting en je hebt geen poot om op te staan
Dan is het zijn woord tegen de jouwe en hebben zijn collega's geen boodschap aan. Dus zulke dingen laten bevestigen via de mail als het kan zo niet jammer dan en stap je over.
2250 WP Zuid PVoutput
Kom je met je linuxbak op die site, adviseren ze je doodleuk apple safari

Ziggo heeft ooit gezegd dat er aan zou worden gewerkt, maar het had geen hoge prioriteit.valkenier schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:21:
Wanneer gaat ziggo die ziggogo-site eens fixen voor niet-silverlight, dat beloven ze nu al maanden.
Kom je met je linuxbak op die site, adviseren ze je doodleuk apple safari
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Ik vraag me wel eens af wat daar dan wel hoge prioriteit heeft. Stabielere modems? nieuwe firmware voor modems? IPv6? Er is totaal geen vernieuwing/vooruitgang merkbaar.Zombymario schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:37:
[...]
Ziggo heeft ooit gezegd dat er aan zou worden gewerkt, maar het had geen hoge prioriteit.
Unieke content leveren (f1, Ziggo sport) en daar bijbehorende prijsverhogingenvalkenier schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:41:
[...]
Ik vraag me wel eens af wat daar dan wel hoge prioriteit heeft. Stabielere modems? nieuwe firmware voor modems? IPv6? Er is totaal geen vernieuwing/vooruitgang merkbaar.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Werkt het als je uitlogt? Op de Windows app kan je uitloggen (linksonderin, account > uitloggen) en dan kan je na wat wachten elders weer inloggen.chim0 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 07:43:
Heb het idee dat de Ziggo GO app niet goed werkt bij mij, omdat ie op teveel apparaten is ingelogd. Je kan hem op maximaal 3 apparaten gebruiken, maar volgens mijn zijn die alle drie al bezet. Alleen ik kan nergens vinden hoe en waar je een apparaat kan afmelden net zoals bij Android. Weet iemand of dat überhaupt kan?
Nee, merp!
Heb ik al gedaan maar misschien wat langer wachten. Zal het eens proberen.PauseBreak schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:51:
[...]
Werkt het als je uitlogt? Op de Windows app kan je uitloggen (linksonderin, account > uitloggen) en dan kan je na wat wachten elders weer inloggen.

Volgens mij zijn de connectoren al niet volgens laatste richtlijnen. Horizonbox heeft nog steeds problemen en zo kregen ze na de laatste monteur die dit in elkaar geflanst heeft een rekening van €40,-
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Zoals ik zeg, connectoren zijn niet vervangen, probleem met horizonbox is nog steeds aanwezig. Aangezien ik recent zelf een monteur op bezoek heb gehad (Modem vervangen, nieuwe connectoren en een wijkkast vervangen vanwege kapotte onderdelen) die flink heeft aangepakt qua onderdelen, verbaast me dit (wat ik op foto zie) en dat er ook nog €40,- wordt in rekening wordt gebracht. En dan nog te vermelden dat monteur 2 het werk van monteur 1 afkraakt. En ja ik weet dat het soms zzp'ers zijn. Zo voldoende onderbouwing?Jim423 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:26:
Wat vind je nu het probleem? Ik ga er even vanuit dan port1 nu naar het modem gaat en port2 naar de Horizon. Dat zit in dat geval gewoon in orde. Voor de mooi zou je die hirschmann connector nog voor een EX6PE F kunnen vervangen maar het zou niet direct tot problemen mogen leiden mits die goed aangesloten zit.

Triest. Iemand die dus echt fout bezig is. Gelijk een melding van maken bij Ziggo, dan kan deze monteur worden aangesproken.austin_77 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:12:
Kom vandaag bij mijn schoonouders tref ik dit aan in de meterkast nadat twee keer (!) een ziggomonteur was geweest![]()
[afbeelding]
Volgens mij zijn de connectoren al niet volgens laatste richtlijnen. Horizonbox heeft nog steeds problemen en zo kregen ze na de laatste monteur die dit in elkaar geflanst heeft een rekening van €40,-
Er is echt veel mis met deze installatie:Jim423 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:26:
Wat vind je nu het probleem? Ik ga er even vanuit dan port1 nu naar het modem gaat en port2 naar de Horizon. Dat zit in dat geval gewoon in orde. Voor de mooi zou je die hirschmann connector nog voor een EX6PE F kunnen vervangen maar het zou niet direct tot problemen mogen leiden mits die goed aangesloten zit.
- Ongeaard AOP in de meterkast. Ik zie nergens een aarddraadje de opbouwrand inlopen.
- TV stekker links waarbij de kern vast is gezet met schroefje mag niet meer volgens de HFC richtlijnen. Een kern van een coaxkabel vastzetten met een schroefje zorgt ervoor dat je de kern beschadigd waarbij de elektronen aan de buitenkant van de kern (aangezien je spreekt van zogenoemde skineffect bij elektronen van dit elektrisch signaal die aan de buitenkant van de kern zit op hoge frequentie) niet goed doorkomen. De kans op blokjes in beeld met transportstreams op bijv een hoge frequentie is aanzienlijk.
- De TV stekker rechts met het wit kapje zorgt voor in/uitstraling van het signaal, tevens is de installatie hiermee niet hoog frequent (HF) dicht. Kans op interferentie is aanzienlijk.
Extra noot: bij het plaatsen van een Braun AOP in de meterkast, dient de volgende wandcontactdoos in de woonkamer waar de Horizon staat ook vervangen te worden voor een enkel galvanisch gescheiden Braun.
Verwijderd
Sorry, ik snap je ook niet. De reactie hierboven trouwens ook niet aangezien volgens mij iemand een bril nodig heeft en de genoemde punten toch echt zaken zijn die de bewoner / eigenaar moet aanpassen en niet Ziggo.
Je schoonouders kunnen toch gewoon Ziggo bellen en dan komt monteur 3 en lost het op? Laat ze gelijk even melden dat ze 40 euro moesten betalen en die krijgen ze dan waarschijnlijk teruggestort op de rekening. Waarschijnlijk komen ze je schoonouders ook tegemoet omdat het niet helemaal vlekkeloos is verlopen, maar zoveel is er nu ook niet mis. Even testen of het werkt voordat je weggaat zou wel handig zijn, maar daar hebben die monteurs die ik ken nooit tijd voor. Of je moet geluk hebben, bij mijn broer had de monteur een uur extra tijd en na een gebakje met koffie ging hij ook nog even helpen met kabels trekken door een kabelgoot en stelde nog even de tv's in in zijn nieuwe huis.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2017 15:42 ]
Waarschijnlijk vindt je mijn eisen te hoog als ik je reactie zo leesVerwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:34:
[...]
Sorry, ik snap je ook niet. Je schoonouders kunnen toch gewoon Ziggo bellen en dan komt monteur 3 en lost het op? Laat ze gelijk even melden dat ze 40 euro moesten betalen en die krijgen ze dan waarschijnlijk teruggestort op de rekening.
Ik begrijp verder je ergernis niet echt, kennelijk zit er ergens nog iets niet goed en dat wordt wel opgelost en anders krijgen ze vast ook nog een paar maand gratis of korting als tegemoetkoming voor de overlast.
@Mr.Master Thnx! Dat is precies wat ik bedoelde!
Lees anders mijn reactie boven jouw eerdere reactie even terug anders. Er is echt véél mis met deze installatie.

het ziet er naar uit dat de pvr binnen kort defect gaat, dit om dat de tijd regelmatig blijft staan, je kan hem dan alleen resetten door de stroom er af te halen en er weer op te doen
Dat kan alleen met een aantal Humax ontvangers.Wvr schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:17:
ik heb een vraagje, kan je van een ziggo pvr met hdd (geen horzion box) de serie/films die er opstaan download of op een harde schijf zetten.
het ziet er naar uit dat de pvr binnen kort defect gaat, dit om dat de tijd regelmatig blijft staan, je kan hem dan alleen resetten door de stroom er af te halen en er weer op te doen
Je kan hij die Cisco dingen gewoon de harde schijf eruit schroeven en in een externe case bouwen (of in een hot plug bay steken). Windows zal er niks mee kunnen maar met elke Linux of Unix distribution kun je de data eraf trekken.Wvr schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:17:
ik heb een vraagje, kan je van een ziggo pvr met hdd (geen horzion box) de serie/films die er opstaan download of op een harde schijf zetten.
"Horizonbox heeft nog steeds problemen" ?Timmert schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:35:
Maar ik lees nergens wat de klachten nou precies zijn?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De schijf van de Cisco is versleuteld (3DES, volgens een datasheet die ik helaas niet meer terug kan vinden). Veel succes!HTT-Thalan schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:41:
Je kan hij die Cisco dingen gewoon de harde schijf eruit schroeven en in een externe case bouwen (of in een hot plug bay steken). Windows zal er niks mee kunnen maar met elke Linux of Unix distribution kun je de data eraf trekken.
Hm, dan vraag ik me af hoe ik dat destijds heb gedaan. Ik weet dat ik de schijf gerepurposed heb nadat de pvr dood ging na een blikseminslag. Ik ga na jouw woorden nu twijfelen of ik die data er echt af heb gehaald.hcQd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:01:
[...]
De schijf van de Cisco is versleuteld (3DES, volgens een datasheet die ik helaas niet meer terug kan vinden). Veel succes!
Maarre, klinkt onnodig ingewikkeld, waarom zou je zoiets versleutelen? De humax slaat gewoon op in .ts format en je kunt er via ftp bij. Heeft de Cisco ook ftp?
Ja leuk, maar wat voor problemen?
Die hoeven niet gerelateerd te zijn aan bovenstaande tekortkomingen.
Ik had gehoopt dat dat wel duidelijk was na tig posts in dit forum over de horizonbox; vastlopers, blokjes, guide die niet goed inlaadt, kanalen die 'hangen' qua beeld terwijl geluid doorloopt.Timmert schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:03:
[...]
Ja leuk, maar wat voor problemen?
Die hoeven niet gerelateerd te zijn aan bovenstaande tekortkomingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 20-05-2017 22:39 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Als dat zo is zou ik je aansluitingen eens nakijken, horizonbox werkt prima, mits je aansluiting in orde is.austin_77 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:20:
[...]
Ik had gehoopt dat dat wel duidelijk was na tig posts in dit forum over de horizonbox; vastlopers, blokjes, guide die niet goed inlaadt, kanalen die 'hangen' qua beeld terwijl geluid doorloopt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Er mag gewoon geen enkel galvanische AOP geplaatst worden in de meterkast, dit is een HFC richtlijn van Ziggo. Dit mag enkel in de woonkamer.Jim423 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:36:
Op naar monteur 3 dus. Het zou kunnen dat er een Braun enkel is geplaatst in de meterkast, dan is er geen aardedraad aanwezig.
Die draden lopen naar een aardblok. Dáár had de 'monteur' de AOP kunnen aarden.Dat is afhankelijk van de aanwezige aarding, maar ik zie blanke draad lopen dus je zou verwachten dat het mogelijk is om een aarding met een Braun dubbel te realiseren.
De eerste kabel wél, dit is een coax 12 kabel.Die 2 connectoren moeten dus vervangen worden voor de Technetix IEC variant of een F connector maar het is maar de vraag of die goed gaat passen op dat type kabel.
De tweede kabel niet, dit is een coax18 kabel, hier past een crimp F-connector op, bedoeld voor coax 18.
Dat klopt, De KOSWI en KOKWI zijn de laatste connectoren die nu worden toegepast bij Ziggo en kunnen problemen geven bij onjuiste montage.het is meer de massa van die KOSWI3 waar ik weinig vertrouwen in heb
Wat je zou kunnen doen is het kabelmodem uitlezen van de horizon. Plug een netwerkkabel achterin de horizon en tik in: http://gwlogin.netDe klachten klinken overigens wel als een aardingsprobleem, toevallig alles in ongeaarde stopcontacten in de woonkamer? Je zou eens kunnen kijken of je veel vonkjes ziet als je de coax in de Horizon steekt, is dat het geval dan zou ik die richting ook nog eens bekijken. (Mits natuurlijk signaal en de rest van de bekabeling in orde is).
(mocht dit niet werken, en je krijgt een UPC landing page, ga dan naar het start menu in Windows en tik: CMD in. Doe dan ipconfig /all. Bij gateway IP adres staat het IP adres van de Horizon/Mediabox XL. Neem dit over, en tik dit in je browser in. Soms kan dit: http://192.168.43.1 of juist weer http://192.168.192.1 zijn).
Inlog: Username: admin
Wachtwoord: admin
Bij status van het kabelmodem kun je zowel de upstream als de downstream uitlezen. Wat zeggen die waardes? Upstream is 4 / 6 channels locked, Downstream (afhankelijk van type horizon) 8 / 16. Bij type 7400 is dit 8 DS, bij type 7401 is dit 16 channels DS. Wat is de SNR? Acceptabel is tussen de 34 en 39dB.
Downstream power het liefst tussen de 0dB en 11dBmV max. Upstream tussen de 40 en 50dB.
Natuurlijk biedt een kwaliteitsmeting iets meer uitkomst. De MER waarde moet tussen de 33dB en 39dB liggen (gemeten op een DS2400Q meter). Hoe hoger hoe beter. 33dB is de ondergrens bij Ziggo (was vroeger 32dB). En uiteraard de bitfouten, komen die voor?
Woonkamer dient minimaal de Braun BTV01 wandcontactdoos te hebben. En een coax9 of coax12 coaxkabel. Indien een coax18 -> vervangen voor coax 12 of 9 .
De Horizon kan natuurlijk defect zijn, vandaar de bovenstaande instructie om te loeren naar de waarden van het kabelmodem van de Horizon (tegenwoordig zeg je: Mediabox XL,de naam Horizon is verleden tijd).
Een 7400 is iets trager en de 1e versie, de 7401 (2e versie) verdient de voorkeur en is iets sneller t.o.v. 7400. Heeft gewoon meer bandbreedte, getuige de DS en US streams ( 4/6 US en 16 DS). Processor is iets sneller, TV gids laadt sneller, zappen gaat sneller, etc.
Kanttekening bij elke Mediabox XL (Horizon): als de signaalsterkte tegen de 11dB zit en/of de upstream (retour) is te hoog (vanaf 50 / 55 dB), dan wordt de box te heet en functioneert de box gewoonweg slecht. De ideale signaalsterkte voor de Mediabox XL is tot 11dBmV, retour het liefst onder de 50dB.
Ja, en een te lage upstream geeft ook weer gezeik. Zit je bijv. op 38dB met je upstream kan het soms verbindingsproblemen geven. Het blijft een gevoelige mediabox.
Voor iedereen die een extra mediabox XL bestelt (de cliënt die bij de Gateway (Mediabox XL hoort):
- Geef de extra mediabox XL een software update, anders werkt de afstandsbediening niet, deze wil dan niet koppelen. Sluit de extra mediabox XL met een UTP kabel aan op de gateway (de mediabox XL). Zet de extra mediabox XL aan, binnen 1 seconde de (-) min toets (channel min) op het frontpanel ingedrukt houden voor 20 sec. Er verschijnt een "verboden om de stekker uit het stopcontact te halen" symbool. De extra mediabox XL doet nu een reboot. Na de reboot verschijnt het weer met een landen instelling. Doe vervolgens een power cycle (dus extra mediabox XL uitzetten, van het stroom af, en weer aan). Na ongeveer anderhalf minuut krijg je weer hetzelfde scherm, druk nu op een toets op de afstandsbediening, en hij koppelt.
- Indien de extra mediabox XL niet koppelt, bel dan Ziggo. Er zijn individuele gevallen bekend waarbij de gateway niet de laatste software naar de cliënt stuurt. Er komt een monteur langs om dit alsnog op te lossen (meestal resulteert dit in een swap van de gateway (de Horizon/Mediabox XL).
Doe er je voordeel mee
Staat er niet een 4G mast in de buurt? Bij mijn ouders was dat het probleem en het staat geloof ik ook in de veelgestelde vragen op de site over die 4G interferentie. M'n pa heeft de afgelopen jaren geloof ik 10 monteurs en 5 Horizonboxen versleten en honderden euro's aan kabels, versterkers en what not. Het stoom kwam op een gegeven moment uit z'n oren, maar nu werkt het zooitje naar behoren volgens mij.austin_77 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:20:
[...]
Ik had gehoopt dat dat wel duidelijk was na tig posts in dit forum over de horizonbox; vastlopers, blokjes, guide die niet goed inlaadt, kanalen die 'hangen' qua beeld terwijl geluid doorloopt.
Ziggo GO app werkt nog steeds niet, na bijna 24 uur uitgelogd te zijn en herinstallatie. Ga nu sterk twijfelen of het niet een driver/software probleem is. Gebruikt die app toevallig Flash? Het lijkt erop dat het sinds de laatste Flash update is.

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 21-05-2017 03:55 ]
Verdere details in dit topic te vinden
Bedoel je dit Phydomir in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"?stormfly schreef op zondag 21 mei 2017 @ 08:02:
Heb je de Windows installatie op Nederlands staan, als je ergens Engels invult dan streamt hij inderdaad niet.
Verdere details in dit topic te vinden
Mijn Windows is altijd Nederlands geweest en altijd perfect gewerkt. Tijd staat op automatisch, regio staat op Nederland, toetsenbord is Nederlands met VS indeling (ook altijd zo geweest). Maar dan zouden toch meer mensen problemen moeten hebben?
Schiet mij maar lek, heb hem op moment van typen aangezet en hij doet het. Of dat uitloggen heeft geholpen (moest blijkbaar langer wachten) of jij hebt magisch krachten.
Of een storing, kan natuurlijk ook.
[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 21-05-2017 09:24 ]
En juist daarom is het van belang dat de installatie HF dicht is, en niet zoals je op bijgevoegde foto ziet.chim0 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 03:46:
[...]
Staat er niet een 4G mast in de buurt? Bij mijn ouders was dat het probleem en het staat geloof ik ook in de veelgestelde vragen op de site over die 4G interferentie.
(ook het gebruik van een coax18 kabel zorgt voor problemen aangezien deze vaak maar enkel afgeschermd zijn en dus tóch 4G interferentie kunnen doorlaten. Kortom, er zijn genoeg punten uit de betreffende post van @austin_77 waarbij er iemand van Ziggo kostenloos de installatie mag verbeteren en de kosten van het vorige bezoek mag crediteren. Wat zeg ik: dit moet zelfs
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic