Ik kan hem ook niet vinden. Locatie op Duitsland gezet en ik zie nu idd meer menuutjes en de zoekoptie. Hoe heb jij die ziggo app dan precies gevonden?Oekol schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:33:
[...]
Helemaal naar rechts scrollen/verder scrollen als je op ziggo zoekt. De app stond bij mij ook helemaal achteraan ergens. Logica is ver te zoeken.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tvPalomar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:40:
[...]
Ik kan hem ook niet vinden. Locatie op Duitsland gezet en ik zie nu idd meer menuutjes en de zoekoptie. Hoe heb jij die ziggo app dan precies gevonden?
Zo heb ik het gedaan op mijn Shield.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
sorry, ik had het even in mijn quote moeten vermelden, maar dit gaat over de Amazon Fire TV stick.Pierre schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:49:
[...]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tv
Zo heb ik het gedaan op mijn Shield.
Deze gezien? nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie... Misschien dat het nog een paar uur duurt voordat je hem kan vinden.Palomar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:50:
[...]
Sorry, ik had het even in mijn quote moeten vermelden, maar dit gaat over de Amazon Fire TV stick.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Vanochtend nog even gekeken, maar nog niets.Palomar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:50:
[...]
sorry, ik had het even in mijn quote moeten vermelden, maar dit gaat over de Amazon Fire TV stick.
https://f1nerd.nl
Ja, zo kwam ik hieropRoom42 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:58:
[...]
Deze gezien? nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie... Misschien dat het nog een paar uur duurt voordat je hem kan vinden.
Ik heb hem gedownload uit de play store op mijn android TV (Sony). Kon hem ook niet vinden totdat iemand zei blijf bladeren naar volgende pagina's (in ons geval naar links scrollen) en uiteindelijk vond ik hem.Palomar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:40:
[...]
Ik kan hem ook niet vinden. Locatie op Duitsland gezet en ik zie nu idd meer menuutjes en de zoekoptie. Hoe heb jij die ziggo app dan precies gevonden?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Gisteren de app meteen geïnstalleerd en gebruikt. Blij mee! Loop echter tegen 1 dingetje aan dat irriteert. Met de decoder kun je met een druk op de knop naar een programmagids. Hier lijk ik wel tig stappen te moeten doorlopen voordat ik daar ben. Mis ik hier iets?
Een zakelijke lijn word gewoon op dezelfde infra getermineerd als de consumenten dus technisch weinig onderscheid anders dan een mogelijkheid tot een vast ip.geenwindows schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:28:
[...]
de zakelijke lijn, want zakelijke abbo als particulier!
Tegen de rest van de wereld verkopen ze het verhaal dat je geen zakelijk abbo kunt afsluiten als particulier. Ik heb dat al een aantal keer geprobeerd maar men zegt gewoon dat dat niet kan.
Ik heb even in dubio gezeten om als KVK online 01234567 in te vullen want dan kun je door met je aanvraag.
Maar daar ben ik dan net weer even te eerlijk voor

Maar voor het idee, kun je eens in je modem kijken naar het Scheduling profiel ? Als deze ook op best effort staat krijg je als zakelijke klant echt heel weinig meer dan je consumenten anders dan een SLA waarvan je je echt moet afvragen of dat meerwaarde bied gezien we hier al meer dan 3 maanden capaciteits issues hebben en klaarblijkelijk op meerdere niveaus.
[ Voor 23% gewijzigd door mash_man02 op 30-06-2020 11:58 ]
Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+
deze zakelijke abbo is niks meer dan 600mbit down en 50mbit up, niks SLA, daar mag je een zakelijke pro abbo voor afsluiten, de UBEE heeft gewoon exact de zelfde setting als de particulieren abbo, behalve dan hogere down/upload...mash_man02 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:55:
[...]
Een zakelijke lijn word gewoon op dezelfde infra getermineerd als de consumenten dus technisch weinig onderscheid anders dan een mogelijkheid tot een vast ip.
Tegen de rest van de wereld verkopen ze het verhaal dat je geen zakelijk abbo kunt afsluiten als particulier. Ik heb dat al een aantal keer geprobeerd maar men zegt gewoon dat dat niet kan.
Ik heb even in dubio gezeten om als KVK online 01234567 in te vullen want dan kun je door met je aanvraag.
Maar daar ben ik dan net weer even te eerlijk voor
Maar voor het idee, kun je eens in je modem kijken naar het Scheduling profiel ? Als deze ook op best effort staat krijg je als zakelijke klant echt heel weinig meer dan je consumenten anders dan een SLA waarvan je je echt moet afvragen of dat meerwaarde bied gezien we hier al meer dan 3 maanden capaciteits issues hebben en klaarblijkelijk op meerdere niveaus.
kleine 2 jaar hiervoor gekozen ivm upload, maar ja, glasvezel ligt er bijna dus de keuze word na 3 maanden allende wel makkelijk
ik heb zelf niks gedaan met kvk nummer, dit regelde de betreffende medewerker.
ps, voordeel van een zakelijke abbo hebben: de kl. service nummer is gratis!
funfact; nu bijna 2 dagen geen enkele problemen, doet ziggo eindelijk een lijnmeting, zijn er geen problemen!
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Al 2 keer met klantenservice gesproken en het kon gewoon niet ondanks het feit dat ik aangaf dat ik meerdere voorbeelden ken waar het wel gebeurd. De volgende vraag direct daarna is of ze nog iets anders voor je kunnen doengeenwindows schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:26:
[...]
deze zakelijke abbo is niks meer dan 600mbit down en 50mbit up, niks SLA, daar mag je een zakelijke pro abbo voor afsluiten, de UBEE heeft gewoon exact de zelfde setting als de particulieren abbo, behalve dan hogere down/upload...
kleine 2 jaar hiervoor gekozen ivm upload, maar ja, glasvezel ligt er bijna dus de keuze word na 3 maanden allende wel makkelijk![]()
ik heb zelf niks gedaan met kvk nummer, dit regelde de betreffende medewerker.
ps, voordeel van een zakelijke abbo hebben: de kl. service nummer is gratis!![]()
funfact; nu bijna 2 dagen geen enkele problemen, doet ziggo eindelijk een lijnmeting, zijn er geen problemen!
Lijnmeting is niets anders dan een spectrum analyse op je coax segment en uitlezen van CMTS / Modem statistieken. Als je dus een capaciteits issue in de backhaul hebt zien ze helaas niets interessants.
Ik zie geen enkele uncorrectable error in mijn modem, het coax segment is 2 weken geleden gesplitst maar latency wise zag ik gisteravond had ik weer echt traag internet, statistieken bevestigen dit :
/f/image/B9YsQBaYe9bzQjk2tplahefR.png?f=fotoalbum_large)
Tijdens deze latency spikes voer ik een 18Mbit aan netflix load van een enkele 4k stream. op een 500/40 Abbo.
Maar, ik had nu wel iemand van klantenservice die het issue gelijk bij 2e lijns voor mij neerlegd en beloofd heeft dat ik vandaag door 2e lijns teruggebeld word. Eerlijk is eerlijk, dat klinkt mij wel goed in de oren.
[ Voor 8% gewijzigd door mash_man02 op 30-06-2020 12:39 ]
De meeste mensen hebben toch wel een onbeperkt bellen abonnement (of bellen naar 1200 via hun Ziggo lijn). Dan bel je toch ook "gratis"? (088 121 2817)geenwindows schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:26:
[...]
hier loopt de logboek vol met T3/T4 en nog een aantel meldingen.
smokeping geeft ook genoeg aan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/3UyG1mMIGtQ0CjS1h883861c.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/U4VZfMgN4XwQm9tcrUZ8oOZs.png?f=user_large)
hoewel met de UBEE heb ik wel stuk minder ping spikes (geen PUMA chip)
ik bedoelde de 0900 nummer, en ik heb geen vodafone abbo, 1200 zal bij mij niet werkenjongetje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:46:
[...]
De meeste mensen hebben toch wel een onbeperkt bellen abonnement (of bellen naar 1200 via hun Ziggo lijn). Dan bel je toch ook "gratis"? (088 121 2817)
die 088 nummer kende ik niet, de bewaar ik even.
[ Voor 9% gewijzigd door geenwindows op 30-06-2020 12:59 ]
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Die 0900 nummers zijn met een abonnement met onbeperkt bellen ook gratis idd, heb iig nog nooit hoeven betalen als ik het klantenservice nummer bel.
Het 0900 nummer is tegenwoordig toch ook tegen normaal tarief? Althans dat gaat van mijn belminuten af en betaal niet extrajongetje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:46:
[...]
De meeste mensen hebben toch wel een onbeperkt bellen abonnement (of bellen naar 1200 via hun Ziggo lijn). Dan bel je toch ook "gratis"? (088 121 2817)
2250 WP Zuid PVoutput
Een koppeling tussen een knop op je afstandsbediening en het direct weergeven van TV&Replay?Jab65 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:11:
Gisteren de app meteen geïnstalleerd en gebruikt. Blij mee! Loop echter tegen 1 dingetje aan dat irriteert. Met de decoder kun je met een druk op de knop naar een programmagids. Hier lijk ik wel tig stappen te moeten doorlopen voordat ik daar ben. Mis ik hier iets?
Het "omslachtige" is overigens vwb bediening gelijk aan de ZiggoGo app op je mobiel/tablet, en dat lijkt mij ook wel logisch. Misschien heb je die app niet eerder gebruikt op een mobiel of gaat het vlotter met je vinger dan nu met een afstandsbediening?
Testing, one, two ...
1200 is voor consumenten ook gratis?geenwindows schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:26:
[...]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik denk vooral dat laatste, inderdaad. Maar voor mij is het gebruik van de app op tv toch meer een vervanging van de set top dan een extra gebruik van de mobiele app...hardware-lover schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:38:
[...]
Een koppeling tussen een knop op je afstandsbediening en het direct weergeven van TV&Replay?
Het "omslachtige" is overigens vwb bediening gelijk aan de ZiggoGo app op je mobiel/tablet, en dat lijkt mij ook wel logisch. Misschien heb je die app niet eerder gebruikt op een mobiel of gaat het vlotter met je vinger dan nu met een afstandsbediening?
Daar heb je idd gelijk in, misschien komt dat dan nog. De opmerking dat dit meer als settopbox vervanger zal overkomen zal door meer gebruikers zo worden gezien. Is het wel even afwachten hoevelen zich hieraan gaan storen zodat het ook zo bij Ziggo terecht gaat komen?Jab65 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:21:
[...]
Ik denk vooral dat laatste, inderdaad. Maar voor mij is het gebruik van de app op tv toch meer een vervanging van de set top dan een extra gebruik van de mobiele app...
Testing, one, two ...
dat nummer werkt alleen als je telefoon (thuis of mobiel) van ziggo/vodafone hebt
Ik heb net ook de Apple TV app getest en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Ik heb kabel TV, dus de meeste zenders zijn SD. Via de app kan ik ze wel in HD kijken. Het beeld is in ieder geval een stuk scherper.
Ik heb kabel TV, dus de meeste zenders zijn SD. Via de app kan ik ze wel in HD kijken. Het beeld is in ieder geval een stuk scherper.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Waarom in SD?Jeroen O schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:39:
Ik heb net ook de Apple TV app getest en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Ik heb ook kabel (coax) maar alles in HD. Vergeleken daarmee is het beeld van de app maar meh.
Ik snap je even niet.
[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 30-06-2020 19:49 ]
Dat is inderdaad een leuk extraatje (dat je de SD zenders nu in 720p kunt kijken)!Jeroen O schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:39:
@rinkel Als je de coax direct in je tv stopt zonder CI kaartje heb je vier zenders in HD en de rest in SD.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 30-06-2020 19:54 ]
Kabel TV; https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tvrinkel schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:48:
[...]
Waarom in SD?
Ik heb ook kabel (coax) maar alles in HD. Vergeleken daarmee is het beeld van de app maar meh.
Ik snap je even niet.
Snappie nu? 😉
Testing, one, two ...
Ziggo Go app hier ook geïnstalleerd. Ik keek al via NLziet app tv op de Apple TV 4.
Herinneringen dat je een programma wilt zien werkt best cool. Schakelt daarna automatisch over naar dat programma.
Wanneer je een zender bekijkt kan je niet makkelijk naar de volgende of vorige zender schakelen. Met de NLziet app kan je in de linker- of rechterbovenhoek drukken van je Apple TV afstandsbediening om te schakelen naar de volgende of vorige zender. Zou mooi zijn als dat ook bij de Ziggo Go App kan.
Tijdens het kijken kan je ook niet echt snel door de lijst scrollen van zenders, je moet dit of 1 voor 1 doen of je vinger op de AB houden maar dan gaat het wel erg snel. Een snelheid afhankelijk van je swipe beweging zou prettiger zijn denk ik.
Stream kwaliteit lijkt zo op het eerste gezicht best okee.
Herinneringen dat je een programma wilt zien werkt best cool. Schakelt daarna automatisch over naar dat programma.
Wanneer je een zender bekijkt kan je niet makkelijk naar de volgende of vorige zender schakelen. Met de NLziet app kan je in de linker- of rechterbovenhoek drukken van je Apple TV afstandsbediening om te schakelen naar de volgende of vorige zender. Zou mooi zijn als dat ook bij de Ziggo Go App kan.
Tijdens het kijken kan je ook niet echt snel door de lijst scrollen van zenders, je moet dit of 1 voor 1 doen of je vinger op de AB houden maar dan gaat het wel erg snel. Een snelheid afhankelijk van je swipe beweging zou prettiger zijn denk ik.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Je hebt daarbij de "cursor naar links" optie ook al gebruikt?Morpheusk schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:46:
Ziggo Go app hier ook geïnstalleerd. Ik keek al via NLziet app tv op de Apple TV 4.
Testing, one, two ...
Vroeger (jaar of 5-10 geleden) vielen 0900- en 088-nummers niet onder onbeperkt bellen, in ieder geval bij UPC niet.MdO82 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:27:
[...]
Het 0900 nummer is tegenwoordig toch ook tegen normaal tarief? Althans dat gaat van mijn belminuten af en betaal niet extra
Welke?hardware-lover schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:03:
[...]
Je hebt daarbij de "cursor naar links" optie ook al gebruikt?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Eh....., wat ik schreef 😏
Maar ik doel eigenlijk op wat er als hint boven in beeld getoond wordt als je een eerste zender kiest, direct na opstarten app.
Met het apparaat wat ik gebruik is het een druk op de linkerzijde van de ring die om de oke knop van de afstandsbediening zit (AndroidTV boxen Shield en Mi Box). Geen idee hoe dat bij een Apple TV box gaat.
Testing, one, two ...
Nou als je die stats met die van mij vergelijkt heb jij normaal een heel stabiele latency. maar wel vaak wat package loss.geenwindows schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:57:
[...]
hier loopt de logboek vol met T3/T4 en nog een aantel meldingen.
smokeping geeft ook genoeg aan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hoewel met de UBEE heb ik wel stuk minder ping spikes (geen PUMA chip)
[...]
ik bedoelde de 0900 nummer, en ik heb geen vodafone abbo, 1200 zal bij mij niet werken
die 088 nummer kende ik niet, de bewaar ik even.
Waar ping je eigelijk tegenaan ?
Google, Ziggo en opendns.mash_man02 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:27:
[...]
Nou als je die stats met die van mij vergelijkt heb jij normaal een heel stabiele latency. maar wel vaak wat package loss.
Waar ping je eigelijk tegenaan ?
de Ubee UBC1318ZG heeft zo zijn pluspuntjes
package loss is nou het probleem waar ik al een tijd mee zit te klooien, dit was er al toen ik de connectbox inruilde voor de ubee
Package loss is ook niet fijn, dat heb ik slechts met vlagen waar jij dat consequent hebt. Dus ik zou dat zeker bij ziggo onder de aandacht blijven brengen tot ze met een acceptabele verklaring komen.geenwindows schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:31:
[...]
Google, Ziggo en opendns.
de Ubee UBC1318ZG heeft zo zijn pluspuntjes
package loss is nou het probleem waar ik al een tijd mee zit te klooien, dit was er al toen ik de connectbox inruilde voor de ubee
Theoretisch zouden ze ICMP kunnen cappen, maar dan zou je ook nagenoeg gen applicatieve issues mogen zien. Dus een wireshark sessie zou nagenoeg geen TCP retransmissions mogen zien op services dicht bij huis.
Wilde in bed de ziggo go app gebruiken op m'n telefoon maar dan stottert het beeld zo. Op telefoon van vriendin ook. Hebben anderen dit ook? Heb 't aleen tijdje laatst ook voetbal wedstrijd afgezet hierdoor. Internet is via de wifi 160mb daar ligt 't niet aan. Is het door de hardware van de telefoon? Heb een Oneplus 3 en vriendin 3t
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik lijk geen problemen te hebben op mijn op5.Oekol schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:41:
Wilde in bed de ziggo go app gebruiken op m'n telefoon maar dan stottert het beeld zo. Op telefoon van vriendin ook. Hebben anderen dit ook? Heb 't aleen tijdje laatst ook voetbal wedstrijd afgezet hierdoor. Internet is via de wifi 160mb daar ligt 't niet aan. Is het door de hardware van de telefoon? Heb een Oneplus 3 en vriendin 3t
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Zal straks eens op m'n werk telefoon op6t proberen. Zou toch best raar zijn als de hardware 't niet trekt of zo.
Lijkt gewoon telkens of er een paar frames missen. Loopt niet vloeiend.
[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 01-07-2020 07:13 ]
Ik heb op dit moment glasvezel via TRINED en wil (om kosten te besparen) overstappen op Ziggo. Ik heb voorheen Ziggo gehad zonder veel problemen. Dit was met het Technicolor TC7210 modem. Als ik nu overstap krijg ik als modem/router de connectbox (Hitron CGNV4, Arris of Compal) met de Puma 6 chipset.
Ik twijfel heel er of ik de overstap moet maken omdat ik bang ben dat ik connectie/latency/packetloss problemen ga krijgen die ik hier veelvuldig gelezen heb. Ik download e.a. en speel regelmatig een spel (bijvoorbeeld COD:warzone, casual). Gaat dit puma 6 modem mij in de praktijk echt zoveel problemen geven? Ziggo zou al e.a. opgelost hebben met firmware updates. Bijvoorbeeld in Warzone heb je bovenin statistieken (o.a, packetloss) zal dit dan regelmatig van de 0 af gaan of valt het allemaal mee
?
Ik twijfel heel er of ik de overstap moet maken omdat ik bang ben dat ik connectie/latency/packetloss problemen ga krijgen die ik hier veelvuldig gelezen heb. Ik download e.a. en speel regelmatig een spel (bijvoorbeeld COD:warzone, casual). Gaat dit puma 6 modem mij in de praktijk echt zoveel problemen geven? Ziggo zou al e.a. opgelost hebben met firmware updates. Bijvoorbeeld in Warzone heb je bovenin statistieken (o.a, packetloss) zal dit dan regelmatig van de 0 af gaan of valt het allemaal mee
[ Voor 3% gewijzigd door Bart1983 op 01-07-2020 09:11 ]
Ik heb gisteravond ook zitten klooien met een (nieuw gekochte) Amazon Fire TV Stick.
Ook ik heb slechts die drie categorieën in beeld staan.
Maaarrrrr: zoeken kun je doen door op je smartphone (ik met een iPhone) de Fire TV Remote te installeren. Vervolgens op het Alexa zoek-ding te klikken/schuiven om iets te zoeken. Dan kun je met een toetsenbordje zoeken naar 'Ziggo'.
Dat levert nu nog geen resultaten op, maar dat is logisch, want Ziggo schijnt een probleem te hebben met het plaatsen van de app in de Amazon App store, dat las ik hier: https://community.ziggo.n...?postid=612541#post612541
Nog even geduld dus tot ze dat hebben opgelost, en dan kun je de app via bovenstaande zoekmethode vinden. Redelijk omslachtig verder ;-)
Volgens mij is het al tijden geen issue meer. Het is echt een hardnekkig gerucht over de Puma 6 chip. Correct me if i'm wrong.Bart1983 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:02:
Ik heb op dit moment glasvezel via TRINED en wil (om kosten te besparen) overstappen op Ziggo. Ik heb voorheen Ziggo gehad zonder veel problemen. Dit was met het Technicolor TC7210 modem. Als ik nu overstap krijg ik als modem/router de connectbox (Hitron CGNV4, Arris of Compal) met de Puma 6 chipset.
Ik twijfel heel er of ik de overstap moet maken omdat ik bang ben dat ik connectie/latency/packetloss problemen ga krijgen die ik hier veelvuldig gelezen heb. Ik download e.a. en speel regelmatig een spel (bijvoorbeeld COD:warzone, casual). Gaat dit puma 6 modem mij in de praktijk echt zoveel problemen geven? Ziggo zou al e.a. opgelost hebben met firmware updates. Bijvoorbeeld in Warzone heb je bovenin statistieken (o.a, packetloss) zal dit dan regelmatig van de 0 af gaan of valt het allemaal mee?
Maar om je vraag te beantwoorden, ik en paar maten van mij(ook allemaal Ziggo + Connectbox) hebben, spelen allemaal warzone samen en heb nog bij niemand issues meegemaakt
Denk je dat het nog iets uitmaakt of dat ziggo een Connectbox van Compal of Arris levert?SirMemeAlot schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:15:
[...]
Volgens mij is het al tijden geen issue meer. Het is echt een hardnekkig gerucht over de Puma 6 chip. Correct me if i'm wrong.
Maar om je vraag te beantwoorden, ik en paar maten van mij(ook allemaal Ziggo + Connectbox) hebben, spelen allemaal warzone samen en heb nog bij niemand issues meegemaakt. Als je toch problemen hebt is de kans groot dat het signaal gerelateerd is.
Er lijkt ook een Chromecast aan te komen met afstandbediening. Is daar al meer over bekend?bas-r schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:06:
[...]
Ik heb gisteravond ook zitten klooien met een (nieuw gekochte) Amazon Fire TV Stick.
Ik vind alleen dit: https://www.rtlnieuws.nl/...iening-binnenkort-te-koop
Aannemend dat dat ding op Android (TV) draait, lijkt het me een stuk makkelijker om daar een app naar te porten.
Durf ik je zo niet te zeggen, maar zou gewoon open er in stappen. Aansluiten en als je tegen problemen aanloopt je er dan druk over maken. Er zijn bugs en problemen met elk modem en dat geldt structureel voor alle apparaten en software. Cross that bridge when you get thereBart1983 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:17:
[...]
Denk je dat het nog iets uitmaakt of dat ziggo een Connectbox van Compal of Arris levert?
Gaat sabrina heten volgens mijkwaazaar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:56:
[...]
Er lijkt ook een Chromecast aan te komen met afstandbediening. Is daar al meer over bekend?
Aannemend dat dat ding op Android (TV) draait, lijkt het me een stuk makkelijker om daar een app naar te porten.
https://www.androidplanet...-afstandsbediening-fotos/
Burp
Inderdaad. Ik heb zojuist de bestelling geplaatst. Hopelijk vallen de problemen in de praktijk mee en is ook de nieuwe wifi booster (de witte) weer gratis leverbaar bij installatie via een monteur. Er waren schijnbaar leveringsproblemen waardoor ze tijdelijk de oude zwarte weer uitgeleverd hebben.SirMemeAlot schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:00:
[...]
Durf ik je zo niet te zeggen, maar zou gewoon open er in stappen. Aansluiten en als je tegen problemen aanloopt je er dan druk over maken. Er zijn bugs en problemen met elk modem en dat geldt structureel voor alle apparaten en software. Cross that bridge when you get there
[ Voor 16% gewijzigd door Bart1983 op 01-07-2020 13:27 ]
Deze dus: nieuws: 'Google komt dit jaar met nieuwe Chromecast Ultra met Android TV en r...kwaazaar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:56:
[...]
Er lijkt ook een Chromecast aan te komen met afstandbediening. Is daar al meer over bekend?
En voor AndroidTV hoeft de app niet geport te worden, die is al klaar
Testing, one, two ...
De ziggo go app is (nog) NIET beschikbaar voor de stick...
https://www.totaaltv.nl/n...azon-fire-tv-beschikbaar/
[ Voor 10% gewijzigd door monic39 op 01-07-2020 16:26 ]
Vanmiddag had ik ook een (aardige) verkoper van Ziggo aan de lijn die het toch wel vrij bont maakte. Beweerde dat alle providers per 1 juli een prijsverhoging invoerden en ik dus contractvrij ben, maar dat is helemaal niet zo bij T-Mobile Thuis. Ik heb het nog even gegoogeld voor de man, maar hij bleef voet bij stuk houden, dus moest ik maar een abonnement bij Ziggo afsluiten en als het toch niet waar was, dan kon ik het makkelijk weer terugdraaien.Spartex schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:47:
Kom net van de telefoon af met Ziggo..
Vertelde dat ik vanaf volgende maand graag een abonnement zou willen afsluiten voor internet + tv aangezien ik ga verhuizen, alleen dat ik zelf echt een verschrikkelijke ervaring heb met de Mediabox XL/Horizon (zo verschrikkelijk dat het voor mij echt daadwerkelijk een dealbreaker is).
De Ziggo klantenservice gaf aan dat er geen aanbod bestaat waarbij je Internet + TV Complete (past het beste bij ons dagelijks gebruik) afsluit en daarbij een next-box krijgt, terwijl ik voet bij stuk hield dat dit toch wel mogelijk moet zijn. Helaas, geen gehoor... Ik blijf het toch verbazingwekkend vinden dat dit dus niet mogelijk is tenzij je TV-max afsluit, wat ik persoonlijk erg onnodig vind omdat ik meer ga betalen voor een pakket wat niet goed aansluit bij onze dagelijks gebruik (ik hoef geen extra zenders, movies en series XL e.d.).
Misschien toch maar een andere provider overwegen

Ik begrijp dat providers een inflatiecorrectie doen, maar deze prijzen zijn echt niet meer normaal, een paar jaar geleden betaalde ik nog 45 euro voor een prima alles-in-een abbonnement. De hoge prijzen liggen waarschijnlijk aan het feit dat we nog maar 2 grote internetproviders hebben overgehouden.
Hij beweerde eerst dat ik geen coax kabel nodig heb naar de tv-box en ik gewoon mijn ethernet kabels kan gebruiken, maar zei later dat het wel nodig is en geen probleem is om dit door de monteur te laten verwisselen. De 2e TV-box hoef ik alleen op wifi aan te sluiten. Is dit ook zo, werkt de extra mediabox ook goed via WiFi?
Bij mijn neefje welke recent een nieuwe LG TV heeft met AirPlay 2 werkt het dus niet, dit niet met een iPhone X/11/6S en of welke iPad dan ook, het werkt gewoon niet ondanks Ziggo aangeeft dat ze AirPlay 2 ondersteunen. Na wat Googlen zie ik ook Samsung gebruikers met dezelfde problematiek.. Dus wees gewaarschuwd.. Enige wat altijd lijkt te werken is een Chromecast.RicoK schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:57:
[...]
Thanks! Ik kon het mij al niet helemaal voorstellen.
De intentie is om mijn zoon voor zijn verjaardag binnenkort een knappe 4K TV kado (Modeljaar 2020 met Apple AirPlay 2 ingebouwd) te doen. Hij is een xBox Gamer, Youtuber en Netflixer (dit gaat in 4K via de xBox of de Smart TV Apps). Hij wil wel eens naar Ziggo Sport (Totaal) kijken, maar meer TV kijkt ie eigenlijk niet. Dit gaat dan via de Ziggo Go App op zijn iPad via AirPlay. De kwaliteit hiervan is iets minder belangrijk. Als het maar wel mogelijk is.
[ Voor 6% gewijzigd door epo op 01-07-2020 22:36 ]
Ze lijken het idd net zoals voorheen met de chromecast de boel te blokkeren.epo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:30:
[...]
Bij mijn met een nieuwe LG TV welke AirPlay 2 heeft werkt het dus, maakt niet uit wel Apple Device ik gebruikt, werkt gewoon niet ondanks Ziggo aangeeft dat ze AirPlay 2 ondersteunig. Wat zoeken op Google zie ik ook Samsung gebruikers met dezelfde problematiek.. Dus wees gewaarschuwd.. Enige wat altijd lijkt te werken is een Chromecast.
Zodra je wilt streamen is de aflevering ineens "niet beschikbaar"
2250 WP Zuid PVoutput
Denk niet dat ze het blokkeren, maar meer technische onkunde, anders zouden ze dit toch niet laten werken op de Chromecast? Daarnaast werkt het ook niet meer op de ATV2, via mijn ATV4K dan nog steeds wel (maar dat zal niet lang meer durenMdO82 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:46:
[...]
Ze lijken het idd net zoals voorheen met de chromecast de boel te blokkeren.
Zodra je wilt streamen is de aflevering ineens "niet beschikbaar"
Ik heb af en aan al weken dat bijvoorbeeld het spel Overwatch een hele hoge latency heeft (tussen de 400 en 600).
Modem, Router, Switch en AP resets lijken niet te helpen.
Een tracert naar de EU, maar ook US server geven een zelfde beeld. Op een groot aantal punten een hele hoge latency.
Vraag me af of ik de enige hier in ben. Tijdens het spel hoor ik anderen daar dan weer niet over.
Daarbij moet ik zeggen dat we met Skype voor bedrijven (werk uiteraard) vaak tijdens een gesprek de ander kort niet horen, maar ook vaak robot stem of geluid en beeld wat achter loopt.
Als ik dat bij elkaar op tel, dan kan het eigenlijk niet perse met Overwatch te maken hebben.
Daarbij als ik naar de Ziggo site ga is het ook niet heel snel.
In het modem welke in bridge staat kom ik op dit moment ook niet echt met 192.168.100.1.
Het lijkt er haast op dat er een grote download aan stond waardoor alles meteen in zakt (Torrent).
Heb nu 1 hop met 200 als latency. De rest allemaal weer heel laag.
Modem, Router, Switch en AP resets lijken niet te helpen.
Een tracert naar de EU, maar ook US server geven een zelfde beeld. Op een groot aantal punten een hele hoge latency.
Vraag me af of ik de enige hier in ben. Tijdens het spel hoor ik anderen daar dan weer niet over.
Daarbij moet ik zeggen dat we met Skype voor bedrijven (werk uiteraard) vaak tijdens een gesprek de ander kort niet horen, maar ook vaak robot stem of geluid en beeld wat achter loopt.
Als ik dat bij elkaar op tel, dan kan het eigenlijk niet perse met Overwatch te maken hebben.
Daarbij als ik naar de Ziggo site ga is het ook niet heel snel.
In het modem welke in bridge staat kom ik op dit moment ook niet echt met 192.168.100.1.
Het lijkt er haast op dat er een grote download aan stond waardoor alles meteen in zakt (Torrent).
Heb nu 1 hop met 200 als latency. De rest allemaal weer heel laag.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 01-07-2020 21:49 ]
Ik wilde het netjes verwoordenepo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:29:
[...]
Denk niet dat ze het blokkeren, maar meer technische onkunde, anders zouden ze dit toch niet laten werken op de Chromecast? Daarnaast werkt het ook niet meer op de ATV2, via mijn ATV4K dan nog steeds wel (maar dat zal niet lang meer duren).
2250 WP Zuid PVoutput
Vanavond geprobeerd mijn fire stick weer te koppelen aan mijn amazon NL account, nou dat blijkt dus onmogelijk. Dus nu zit mijn stick vast aan mijn duitse account (zelfde username en pw als nl account) en ik krijg hem met geen mogelijkheid aan mijn nl acccount. Amazon helpdesk weet het ook niet en het doorgezet naar een interne afdeling. De stick heeft wel weer hoofdmenu met 3 tabs, dus iets is wel omgezet.bas-r schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:06:
[...]
Ook ik heb slechts die drie categorieën in beeld staan.
Maaarrrrr: zoeken kun je doen door op je smartphone (ik met een iPhone) de Fire TV Remote te installeren. Vervolgens op het Alexa zoek-ding te klikken/schuiven om iets te zoeken. Dan kun je met een toetsenbordje zoeken naar 'Ziggo'.
Dat levert nu nog geen resultaten op, maar dat is logisch, want Ziggo schijnt een probleem te hebben met het plaatsen van de app in de Amazon App store, dat las ik hier: https://community.ziggo.n...?postid=612541#post612541
Nog even geduld dus tot ze dat hebben opgelost, en dan kun je de app via bovenstaande zoekmethode vinden. Redelijk omslachtig verder ;-)
Ook Firestick app op android heeft een mic knopje, maar geen type optie
Ik houd het topic in je link in de gaten en hopelijk komt de app snel in de store en kan ik hem daarna vinden.
Een ander onderwerp, ik heb sindskort mijn connectbox in bridge gezet omdat ik lan/wifi beter kan regelen dan de connectbox dat kan. Is het mogelijk om een modem-only te krijgen? Ik vind dat de connect-box nog al veel stroom verbruikt (ook met alle features uit)
Off-topic, maar voor jou wel handig: als je die mic indrukt, of nadrukkelijk naar beneden trekt dan verschijnt er bij mij ineens een toetsenbordje waarmee ik kan zoeken. Stoei ff daarmee, want dat is de workaround als Alexa niet werkt.ymoona schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:09:
[...]
Ook Firestick app op android heeft een mic knopje, maar geen type optie
Ik houd het topic in je link in de gaten en hopelijk komt de app snel in de store en kan ik hem daarna vinden.
Terug op mijn post van gisteren. Heb vanochtend het modem gereset voor 30 seconden en de waarden zien er nu weer goed uit. Probleem ligt dus bij mijn Connectbox.
Er staat wel op een laag pitje een Torrent te draaien omdat we er last van hadden (welke in de nacht op vol vermogen mag door pruttelen). Kwam al mededeling in dit topic over Torrents tegen en de Connectbox.
Dit is wel echt heel gaar. Geen idee wat ik er nog mee zou kunnen verder.
Lijkt me dat vervangen weinig zin heeft?
Er staat wel op een laag pitje een Torrent te draaien omdat we er last van hadden (welke in de nacht op vol vermogen mag door pruttelen). Kwam al mededeling in dit topic over Torrents tegen en de Connectbox.
Heeft het niks te maken gehad met de storing op AMS-IX gisteren?Arunia schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:59:
Terug op mijn post van gisteren. Heb vanochtend het modem gereset voor 30 seconden en de waarden zien er nu weer goed uit. Probleem ligt dus bij mijn Connectbox.
Mijn zoon heeft nu zo'n 2 weken zijn LG 4K TV MY2020 en AirPlay werkt out-of-the-box direct en goed.epo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:30:
Bij mijn neefje welke recent een nieuwe LG TV heeft met AirPlay 2 werkt het dus niet, dit niet met een iPhone X/11/6S en of welke iPad dan ook, het werkt gewoon niet ondanks Ziggo aangeeft dat ze AirPlay 2 ondersteunen. Na wat Googlen zie ik ook Samsung gebruikers met dezelfde problematiek.. Dus wees gewaarschuwd.. Enige wat altijd lijkt te werken is een Chromecast.
@Pathogen Dat dacht ik ook toen mijn vrouw er over klaagde, maar gaat het modem daar dan van over de zeik? Vanochtend namelijk kreeg ik met die test een stukje terug in dit topic alleen maar rood.
Na een reset van het modem was het weg naar 1 of 2 stukjes rood.
Het is echt heel apart.
En uiteraard klaagt mijn vrouw nu weer dat ze maar op 4G zit.
Het is inderdaad zo af en aan traag.
Welke waardes zou ik naar moeten kijken in het modem om te zien of er wat aan schort? Weet iemand dat?
Kom nu wel weer in het modem, dat scheelt. Het zegt me ook helemaal niets wat er staat.
Dit is wat ik op het modem tegen kom:
Info:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UzLATqxP0ocZ161YkV2WevtX.png?f=user_large)
Downstream en downstream errors:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GbOZtTVWxccLSVlDfN5EEtVN.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/VXEQuvAYSyCSHAT6IOfyG6Bj.png?f=user_large)
Upstream en errors:
:fill(white):strip_exif()/f/image/oG6mCYDX1oHpD5nEHoKbSZd1.png?f=user_large)
Netwerkhistorie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/PzvoR9xkvx9vx9nxyjposw61.png?f=user_large)
Alleen bij downstream en netwerkhistorie kom ik fouten tegen, maar wat het zegt heb ik echt geen idee van. Dat gaat boven mijn kennis.
Het is echt heel apart.
Welke waardes zou ik naar moeten kijken in het modem om te zien of er wat aan schort? Weet iemand dat?
Kom nu wel weer in het modem, dat scheelt. Het zegt me ook helemaal niets wat er staat.
Info:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UzLATqxP0ocZ161YkV2WevtX.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/GbOZtTVWxccLSVlDfN5EEtVN.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/VXEQuvAYSyCSHAT6IOfyG6Bj.png?f=user_large)
Upstream en errors:
:fill(white):strip_exif()/f/image/oG6mCYDX1oHpD5nEHoKbSZd1.png?f=user_large)
Netwerkhistorie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/PzvoR9xkvx9vx9nxyjposw61.png?f=user_large)
Alleen bij downstream en netwerkhistorie kom ik fouten tegen, maar wat het zegt heb ik echt geen idee van. Dat gaat boven mijn kennis.
[ Voor 83% gewijzigd door Arunia op 02-07-2020 11:19 ]
Voor eerst na jarenlang een Ziggo abonnement te hebben dit geprobeerd (afdeling opzeggingen), maar ze konden niks bieden... Zeer flauw.meesje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:37:
[...]
Het klinkt wellicht stom, maar verkoop heeft minder bevoegdheden dan retentie/opzeggingen. Heb je dat keuze menu al geprobeerd?
Dan is er vast geen glasvezel op jou adres beschikbaar?epo schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:58:
[...]
Voor eerst na jarenlang een Ziggo abonnement te hebben dit geprobeerd (afdeling opzeggingen), maar ze konden niks beiden... Zeer flauw.
Klopt, dat zien ze dan zeker in hun schermpje hahaha, sneaky.dehardstyler schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:01:
[...]
Dan is er vast geen glasvezel op jou adres beschikbaar?
Inderdaad, dus dan zeggen ze succes ermee en dan kom je toch weer met de staart tussen de benen terug. Als je glasvezel op je adres kunt krijgen, dan is er van alles mogelijk.epo schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:01:
[...]
Klopt, dat zien ze dan zeker in hun schermpje hahaha, sneaky.

Thanks, duidelijk en slim van ze, want ADSL is inderdaad echt geen optie.dehardstyler schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:03:
[...]
Inderdaad, dus dan zeggen ze succes ermee en dan kom je toch weer met de staart tussen de benen terug. Als je glasvezel op je adres kunt krijgen, dan is er van alles mogelijk.
Dit is precies waarom die concurrentie zo belangrijk is. Ik heb het geluk dat ze glasvezel hebben aangelegd en ben nog nooit overgestapt naar glas, maar wel al een paar keer een korting gehad van tussen de 100 en 200 euro op het abonnement. Helaas snap ik Ziggo wel. Korting geven doe je met een doel als bedrijf. Als er geen alternatief is, is korting geven ook totaal niet nodig. Vervelend voor klanten, maar ik begrijp het wel vanuit Ziggo.dehardstyler schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:03:
[...]
Inderdaad, dus dan zeggen ze succes ermee en dan kom je toch weer met de staart tussen de benen terug. Als je glasvezel op je adres kunt krijgen, dan is er van alles mogelijk.
Maar als de wellicht gefrustreerde klant later alsnog een goed alternatief krijgt dan is ie zeker te weten voor goed weg.....Hann1BaL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:06:
[...]
Dit is precies waarom die concurrentie zo belangrijk is. Ik heb het geluk dat ze glasvezel hebben aangelegd en ben nog nooit overgestapt naar glas, maar wel al een paar keer een korting gehad van tussen de 100 en 200 euro op het abonnement. Helaas snap ik Ziggo wel. Korting geven doe je met een doel als bedrijf. Als er geen alternatief is, is korting geven ook totaal niet nodig. Vervelend voor klanten, maar ik begrijp het wel vanuit Ziggo.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Die conclusie kan zomaar de deur uit als de korting dan ineens wel gegeven wordt.snah001 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:27:
[...]
Maar als de wellicht gefrustreerde klant later alsnog een goed alternatief krijgt dan is ie zeker te weten voor goed weg.....
De realiteit is dat glasvezel helemaal niet zo veel goedkoper is, maar vooral de nieuwe klantenkorting heeft een impact.
Het KAN goedkoper zijn, maar dat hangt er sterk vanaf wat je gebruikt. Je uploadsnelheid wordt wel hoger. De prijs ligt voor mij redelijk gelijk. Overstappen geeft korting, is waar de winst zit.
Overstappen levert verder potentieel hoofdpijn op tijdens de overstap en veel mensen hebben daar eigenlijk geen zin in.
Na een tijdje de Ziggo Go app op de Apple TV te hebben gebruikt voor nu de conclusie: goede app, werkt fijn. Doorspoelen per 30s, zou handiger zijn als dat net zoals bij bv Netflix zou kunnen. Bitrate of compressietechniek moet echt beter. Veel compressie zichtbaar. Moet ook multichannel audio toegevoegd worden (PCM en eventueel DD5.1).
Divide and conquer.
Die fouten zijn niet noemenswaardig, pas als er tienduizenden staan binnen enkele uren dan moet je je zorgen gaan makenArunia schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:41:
@Pathogen Dat dacht ik ook toen mijn vrouw er over klaagde, maar gaat het modem daar dan van over de zeik? Vanochtend namelijk kreeg ik met die test een stukje terug in dit topic alleen maar rood.
Het is echt heel apart.
Info:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Upstream en errors:
[Afbeelding]
Netwerkhistorie:
[Afbeelding]
Zo te zien is er niks mis met het modem en de signaalwaardes veel beter zul je ze niet treffen. Het kan zijn dat Ziggo zelf issues heeft aan de gateway zijde waardoor het internet traag is/voelt.
Heb je het modem in bridge staan met een router er tussen of gebruik je het modem als router?
Dat 2e en 3e upstream kanaal ken ik dan weer niet en heeft een andere symbolrate maar lijkt ook niet verkeerd zo.
Wat zijn de resultaten van een gewone speedtest bij DSLreports?
http://www.dslreports.com/speedtest
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-07-2020 14:02 ]
@ArcticWolf Dank voor je reactie. Mijn modem staat in bridge met de Unifi 3pgateway erachter. De rest van het netwerk is ook Unifi trouwens op 1 switch in de woonkamer na, maar daar hangt het tv meubel aan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CVretWLSCG2wdglmC02sBRmd.png?f=user_large)
Ziggo Go is sinds vandaag ook beschikbaar voor Amazon Fire TV: https://www.amazon.com/dp/B08BZG44W7.
Binnenkort mijn ziggo contract verlengen, momenteel heb ik alles in 1 complete (Well met een next mediabox) maar wil ik mijn internet upgraden naar 500/40. Zo te zien krijg ik een nieuwe modem, de connectbox, als het goed is maar eigenlijk ben ik meer dan tevreden met mijn oude ubee, eerlijk gezegd nooit een probleem gehad.
Mag ik mijn ubee blijven gebruiken? Zo niet, is de connectbox betrouwbaar?
Los van dat je altijd je snelheid mag verhogen en verlagen bij Ziggo binnen je contract, snap ik niet dat je nog een ubee hebt. Meestal komt met de Next ook een connectbox mee.chulin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:19:
Voor ervaringen, zoek even op connectbox in dit topic. Is al eindeloos voorbij gekomen.
Net even geprobeerd en ziet er erg goed uit. De eerste indruk is dat dit wel een erg goede vervanging is van de traditionele kabelaansluiting, omdat je nu ook gewoon een afstandsbediening hebt om mee te zappenTexMex schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:15:
Ziggo Go is sinds vandaag ook beschikbaar voor Amazon Fire TV: https://www.amazon.com/dp/B08BZG44W7.
[edit] alleen live tv pauzeren lijkt er niet in te zitten, wat wel jammer is.
[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 02-07-2020 20:45 ]
Dit is precies wat ik gisteren meemaakte toen ik de afdeling retentie belde:Hann1BaL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:54:
[...]
Die conclusie kan zomaar de deur uit als de korting dan ineens wel gegeven wordt.
De realiteit is dat glasvezel helemaal niet zo veel goedkoper is, maar vooral de nieuwe klantenkorting heeft een impact.
Het KAN goedkoper zijn, maar dat hangt er sterk vanaf wat je gebruikt. Je uploadsnelheid wordt wel hoger. De prijs ligt voor mij redelijk gelijk. Overstappen geeft korting, is waar de winst zit.
Overstappen levert verder potentieel hoofdpijn op tijdens de overstap en veel mensen hebben daar eigenlijk geen zin in.
Na 5 jaar lang van 40/4 & + 2x CI+) (en nu 50/5) na een welkomstkorting nooit gebeld te hebben kreeg ik het volgende aangeboden:
- 9 maanden lang 29,95 (3 overige maanden voor het normale tarief welk abbonement ik ook zou kiezen)
- Extra TV-pakket
- Gratis Wifi-booster
En ja, ik bevind mij in een nieuw (P2P) G-PON gebied. Zelfs als ik mijn mobiel bij KPN houd (ontvangst Vodafone is slecht) was Ziggo nog goedkoper. Toch stap ik over naar KPN. Misschien bevalt het jaarlijks overstappen wel. Ik ben benieuwd hoe het gaat.
Bij Ziggo zakelijk. 1000/50HugoVS schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:23:
Primeurtje voor Ziggo ? 1000 Gbit/s , waar kan ik me aanmelden[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zou kijken of je dit telefonisch kunt bestellenHugoVS schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:34:
[...]
Tja dat is de 1Gbit , ik ben toch echt op zoek naar die 1000Gbit
2250 WP Zuid PVoutput
God komt persoonlijk de bitjes bij je thuis brengen!HugoVS schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:23:
Primeurtje voor Ziggo ? 1000 Gbit/s , waar kan ik me aanmelden[Afbeelding]

Helaas kan de Ziggo Go app alleen via de app store geïnstalleerd worden op Apple TV. Daarmee gaat het dus niet op een Gen3, want daar staan alleen Apple approved apps op en geen app store. Bestaat er een kans dat de Ziggo Go App een officieel approval krijgt van Apple en daarmee beschikbaar voor de Apple TV Gen3?
Kans is bijna nihil. Reden daarvoor is dat de TV 3 al bijna tien jaar oud is, niet meer wordt verkocht en belangrijker...pas vanaf de vierde generatie werd de App Store geïntroduceerd. Ook wordt de derde generatie al vanaf september 2016 niet meer verkocht, dus zelfs als Ziggo zelf zou willen dan zou het Apple moeten overtuigen op de app nog uit te mogen brengen op een apparaat dat al bijna 4 jaar niet meer wordt verkocht.Frank S schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:58:
Helaas kan de Ziggo Go app alleen via de app store geïnstalleerd worden op Apple TV. Daarmee gaat het dus niet op een Gen3, want daar staan alleen Apple approved apps op en geen app store. Bestaat er een kans dat de Ziggo Go App een officieel approval krijgt van Apple en daarmee beschikbaar voor de Apple TV Gen3?
Zoals gezegd: kans is dus nihil.
Weet ik, maar met contract verlenging kan ik altijd onderhandelen, zo heb ik vorige jaar mijn next gekregen en extra korting zonder mijn abonnement te veranderen.jongetje schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Los van dat je altijd je snelheid mag verhogen en verlagen bij Ziggo binnen je contract, snap ik niet dat je nog een ubee hebt. Meestal komt met de Next ook een connectbox mee.
Voor ervaringen, zoek even op connectbox in dit topic. Is al eindeloos voorbij gekomen.
Ik had al gezocht op ervaringen maar met 687 pagina’s....... ik had verwacht een kort maar krachtig antwoord 😉
Nou om eerlijk te zijn gaat het mij gewoon om een stabiele verbinding en ik ben echt aan het overwegen om van ziggo terug te gaan naar ADSL al is het maar 21mbit.Hann1BaL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:54:
[...]
Die conclusie kan zomaar de deur uit als de korting dan ineens wel gegeven wordt.
Ik ben al 4 maanden bezig om een verbinding te krijgen met een normale latency en jitter in de avond uren.
Maar dat is ziggo na 4 maanden nog niet gelukt.
Neem gewoon het maandabonnement van KPN ernaast en bepaal dan of het je zorgen verlicht.mash_man02 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:35:
[...]
Nou om eerlijk te zijn gaat het mij gewoon om een stabiele verbinding en ik ben echt aan het overwegen om van ziggo terug te gaan naar ADSL al is het maar 21mbit.
Ik ben al 4 maanden bezig om een verbinding te krijgen met een normale latency en jitter in de avond uren.
Maar dat is ziggo na 4 maanden nog niet gelukt.
chulin schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:19:
Binnenkort mijn ziggo contract verlengen, momenteel heb ik alles in 1 complete (Well met een next mediabox) maar wil ik mijn internet upgraden naar 500/40. Zo te zien krijg ik een nieuwe modem, de connectbox, als het goed is maar eigenlijk ben ik meer dan tevreden met mijn oude ubee, eerlijk gezegd nooit een probleem gehad.
Hij heeft waarschijnlijk de 321b. Die wordt niet standaard vervangen als je een Next neemt. Als je nu naar Internet Max gaat dan krijg je sowieso een nieuw modem. De 321b voldoet dan niet meer.jongetje schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Los van dat je altijd je snelheid mag verhogen en verlagen bij Ziggo binnen je contract, snap ik niet dat je nog een ubee hebt. Meestal komt met de Next ook een connectbox mee.
En dat betekent dat ik verplicht bent om een nieuwe modem te gebruiken.....Jay-B schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:39:
[...]
[...]
Hij heeft waarschijnlijk de 321b. Die wordt niet standaard vervangen als je een Next neemt. Als je nu naar Internet Max gaat dan krijg je sowieso een nieuw modem. De 321b voldoet dan niet meer.
Nog een keer de vraag, is het moeite waard om de 321b te vervangen door het connect box?
In principe ben ik nu tevreden dus ik hoef geen nieuwe modem
Het is geen keuze. De kans dat je 500 Mbps niet haalt met je huidige modem is groot. Dat risico neemt Ziggo niet en geeft je dan ook niet de vrijheid om deze te behouden. Je krijgt een nieuw modem en de oude wordt na enige tijd gedeactiveerd.
Ok, bedankt
Ik ga nu ff goed lezen hoe goed of niet de connect box is 😉
Ps: ik lees alleen maar ellende met de puma chipset... dan maar 250mbit/s stabiel
Ps: ik lees alleen maar ellende met de puma chipset... dan maar 250mbit/s stabiel
[ Voor 35% gewijzigd door chulin op 03-07-2020 20:22 ]
Ik kan hem nog steeds niet vinden in store. Heb geprobeerd om de Amazon appstore te installeren op mijn telefoon, maar daar kan ik hem ook niet vinden. Ook op de firestick stick zelf met het zoek/microfoon truukje kan ik geen Ziggo app vinden. Ik heb een NL firestick en een NL Amazon account. De link die eerder gepost is is een .com adres, moet ik dan een us Amazon account hebben?Palomar schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:43:
[...]
Net even geprobeerd en ziet er erg goed uit. De eerste indruk is dat dit wel een erg goede vervanging is van de traditionele kabelaansluiting, omdat je nu ook gewoon een afstandsbediening hebt om mee te zappen
[edit] alleen live tv pauzeren lijkt er niet in te zitten, wat wel jammer is.
Ik heb ook gewoon een nl account. Volgens mij stond ie onder categories - movies and tv en dan heel lang doorscrollen totdat je hem uiteindelijk vindt. Dat is erg onhandig dat de zoekfunctie in Nederland is weggelaten...ymoona schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:06:
[...]
Ik kan hem nog steeds niet vinden in store. Heb geprobeerd om de Amazon appstore te installeren op mijn telefoon, maar daar kan ik hem ook niet vinden. Ook op de firestick stick zelf met het zoek/microfoon truukje kan ik geen Ziggo app vinden. Ik heb een NL firestick en een NL Amazon account. De link die eerder gepost is is een .com adres, moet ik dan een us Amazon account hebben?
Ja, dit heb ik ook al een paar keer geprobeerd. Tot nu toe zonder resultaatPalomar schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:20:
[...]
Ik heb ook gewoon een nl account. Volgens mij stond ie onder categories - movies and tv en dan heel lang doorscrollen totdat je hem uiteindelijk vindt. Dat is erg onhandig dat de zoekfunctie in Nederland is weggelaten...
Wat versta je onder een NL Firestick? Deze? En daar zit geen normale zoekfunctie op? Wat vreemd.ymoona schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:06:
[...]
Ik kan hem nog steeds niet vinden in store. Heb geprobeerd om de Amazon appstore te installeren op mijn telefoon, maar daar kan ik hem ook niet vinden. Ook op de firestick stick zelf met het zoek/microfoon truukje kan ik geen Ziggo app vinden. Ik heb een NL firestick en een NL Amazon account. De link die eerder gepost is is een .com adres, moet ik dan een us Amazon account hebben?
Zelf heb ik deze, ingesteld met een UK-account. Via de zoekfunctie verscheen de app gelijk.
Overigens kun je hier via de desktop-website de app ook op je Firestick laten 'bezorgen'. Misschien is dat makkelijker.
Ik heb inderdaad de basic edition. En die is zonder zoek funtie. Via de desktop-webiste heb ik nu eindelijk de app op mijn fire tv stick kunnen laten "bezorgen". Hopelijk verschijnt hij snel!TexMex schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:15:
[...]
Wat versta je onder een NL Firestick? Deze? En daar zit geen normale zoekfunctie op? Wat vreemd.
Zelf heb ik deze, ingesteld met een UK-account. Via de zoekfunctie verscheen de app gelijk.
Overigens kun je hier via de desktop-website de app ook op je Firestick laten 'bezorgen'. Misschien is dat makkelijker.
Na een handmatige sync kwam hij vrij snel te voorschijn, werkt wel goed. Kreeg al snel de melding dat ik teveel streams open had, maar die verdween gelukkig weer snel.
[ Voor 8% gewijzigd door ymoona op 04-07-2020 09:45 ]
Waar lees je dat?chulin schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:14:
Ok, bedankt
Mijn Ubee heeft het een paar jaar goed gedaan, daarna kwamen de resets die wekelijks nodig waren, daarna dagelijks. Nu heb ik een Connect Box en die werkt super stabiel, ik heb 'm 1 keer moeten resetten nadat er een grote netwerkstoring in de wijk was geweest.
Gelezen hier en oa de ziggo comunity forum.ikweethetbeter schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:27:
[...]
Waar lees je dat?
Mijn Ubee heeft het een paar jaar goed gedaan, daarna kwamen de resets die wekelijks nodig waren, daarna dagelijks. Nu heb ik een Connect Box en die werkt super stabiel, ik heb 'm 1 keer moeten resetten nadat er een grote netwerkstoring in de wijk was geweest.
Mijn ubee wekt perfect, eerlijk gezegd ik kan me niet herinneren wanneer ik een reset heb gedaan.
WiFi op de ubee is uitgeschakeld, ik gebruik ubiquiti AP’S.
Mijn Ubee deed het ook redelijk, een reset per kwartaal. Totdat hij "af" begon te raken.chulin schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:16:
Mijn ubee wekt perfect, eerlijk gezegd ik kan me niet herinneren wanneer ik een reset heb gedaan.
Ik gebruikte de Ubee wifi ook niet, ik had 'm in de modem-only pass through stand laten zetten. De Connect Box, die ik als vervanger kreeg, kwam ook automatisch in dezelfde stand. Hij moest tijdens het initialiseren wel wat vaker opstarten, en ook de ledjes hadden niet dezelfde kleur als in de beschrijving, maar het werkte meteen goed.WiFi op de ubee is uitgeschakeld, ik gebruik ubiquiti AP’S.
Je leest een hele hoop paniek en geschreeuw rondom de Puma chipset, maar in de praktijk merken velen er geheel niets van.
Ik heb zelf ook een Connectbox, ca. 2 jaar nu, met een 500mbit abonnement en heb nooit ergens iets van gemerkt. (bridged, met een ASUS router)
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 04-07-2020 10:47 ]
Ok, goed nieuws, dan is geen reden voor paniek.
Op korte termijn ben ik van plan om de ziggo modem te bridgen en alles laten lopen via een ubiquiti USG
Bedankt 👌
Op korte termijn ben ik van plan om de ziggo modem te bridgen en alles laten lopen via een ubiquiti USG
Bedankt 👌
De grootste bugs zijn ook allemaal squashed.Wildfire schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:42:
[...]
Je leest een hele hoop paniek en geschreeuw rondom de Puma chipset, maar in de praktijk merken velen er geheel niets van.
Ik heb zelf ook een Connectbox, ca. 2 jaar nu, met een 500mbit abonnement en heb nooit ergens iets van gemerkt. (bridged, met een ASUS router)
Bovendien is het standaard om ziggo's spullen af te zeiken. Gewoon omdat het van Ziggo is. 😂
21Mbit max hier in de stad, al hadden ze iets van 50 of meer kunnen bieden.... geloof mij dan had je mij hier niet over Ziggo gehoord.stormfly schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:16:
[...]
Neem gewoon het maandabonnement van KPN ernaast en bepaal dan of het je zorgen verlicht.
Maar moet ik dan accepteren dat men zich totaal niet bekommert om de kwaliteit van de dienst en de tevredenheid van de klant ? Wij hebben als consumenten toch ook gewoon rechten ?
Ziggo levert mij al 4 maanden niet het beloofde, moet je als klant eens proberen om 4 maanden je factuur niet te betalen.
Los van het feit dat ik wel veel meer kan gaan betalen om in te kopen wat ik acht nodig te hebben gaat het mij fundamenteel ook om het principe.
Men adverteert met kreten als perfecte wifi, razendsnel internet, maar het is bij mij in ieder geval nooit perfect geweest en de laatste maanden niet eens redelijk.
ZIggo mag zich wat mij betreft diep gaan schamen over hoe men hier mee omgaat. Dat is zelfs iedereen die ik spreek van Ziggo met mij eens, maar als organisatie krijgen ze hun zaakjes gewoon niet op orde.
En het management neemt daarin geen enkele verantwoordelijkheid richting hun klanten en verschuild zich waar ze maar kunnen.
[ Voor 62% gewijzigd door mash_man02 op 04-07-2020 14:02 ]
Heb sinds 1 week Ziggo Connectbox en 500/40 mb pakket. Werkt super, maar moet wel erbij zeggen dat ik de wifi functie uitgezet heb via Ziggo in bridge modus en een TP Linl Deco 5 erachter gezet heb. Super ! Trek met mijn 5G telefoon draadloos 300-400 mb en via kabel maximaal 500/40.
Ziggo heeft een aanbieding om voor 7 euro meer van 250/25 naar 500/40 mb te gaan met behoud van oude pakket voor TV en telefonie. Super aanbieding voor 75 euro per maand ipv 89 voor "oude pakket max"van Ziggo.
Is natuurlijk om klantjes te behouden maar is voor mij een goede investering !
Ziggo heeft een aanbieding om voor 7 euro meer van 250/25 naar 500/40 mb te gaan met behoud van oude pakket voor TV en telefonie. Super aanbieding voor 75 euro per maand ipv 89 voor "oude pakket max"van Ziggo.
Is natuurlijk om klantjes te behouden maar is voor mij een goede investering !
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic