Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markos schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:07:
[...]

Volgens mij had ik die hiervoor ook en toen had ik geen problemen. De problemen zijn ontstaan met de komst van de Arris
Neem even contact op met de klantenservice. Als je aangeeft dat je specifieke VPN-problemen ervaart met de Arris dan kunnen ze een Compal opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Jay-B schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:53:
[...]

Neem even contact op met de klantenservice. Als je aangeeft dat je specifieke VPN-problemen ervaart met de Arris dan kunnen ze een Compal opsturen.
Ik zal eens contact met ze opnemen, misschien kunnen ze remote iets veranderen. Ik hoopte op misschien een instelling die ik over het hoofd had gezien. Maar omruilen zal er waarschijnlijk niet in zitten want ik heb de compal juist omgeruild voor wat later bleek deze Arris omdat de Compal veel problemen met het WiFi signaal had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:27
Markos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:59:
[...]
Ik zal eens contact met ze opnemen, misschien kunnen ze remote iets veranderen. Ik hoopte op misschien een instelling die ik over het hoofd had gezien. Maar omruilen zal er waarschijnlijk niet in zitten want ik heb de compal juist omgeruild voor wat later bleek deze Arris omdat de Compal veel problemen met het WiFi signaal had.
Gebruik je dat modem in Bridge of niet?

Anders even inloggen op je modem en onder firewall /Ipv4 IP flood / beschadigde IP pakketten uitschakelen? Werkt de VPN dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

krakendmodem schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:23:
[...]

Gebruik je dat modem in Bridge of niet?

Anders even inloggen op je modem en onder firewall /Ipv4 IP flood / beschadigde IP pakketten uitschakelen? Werkt de VPN dan wel?
Geen Bridge, puur alleen de modem van Ziggo.

Onder firewall stond alles al uit behalve Firewallbeveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Markos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Geen Bridge, puur alleen de modem van Ziggo.

Onder firewall stond alles al uit behalve Firewallbeveiliging
Ah, dan snap ik dat je inderdaad naar het modem kijkt.

Wij hebben namelijk dezelfde problemen. Klanten van Ziggo hebben veel problemen met de VPN van ons werk. Klanten bij andere providers hebben nergens last van.

https://community.ziggo.n...open-zetten-tbv-vpn-35835

Dit topic beschrijft onze situatie redelijk goed. Vandaar dat ik ook met de firewall suggestie kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jay-B schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:50:
[...]
Ziggo stelt de hardware in bruikleen beschikbaar. Er hangt geen prijskaartje aan. Tuurlijk, zal dit op enig moment onderaan de streep doorberekend worden maar zoals ik al zei: Het abonnement zal bij vrije keuze nog evenveel kosten als zonder eigen hardware juist omdat er niets maar dan ook niets te verdienen valt aan het bruikleenmodel zelf. Het kost vooral heel veel geld.
"Er hangt geen prijskaartje aan" betekent alleen maar dat de prijs niet zichtbaar is voor de klant. Natuurlijk wordt het op een of andere manier doorberekend. En als het dan werkelijk alleen maar veel geld kost, waarom stoppen ze er dan niet mee? Dat soort dingen vraag ik me dan altijd af... Maar ja, Ziggo gaat ons natuurlijk never nooit vertellen wat de kosten en baten precies zijn, dus het blijft gissen allemaal.
De voornaamste reden waarom Ziggo het niet wil is toch echt het verliezen van de controle op het gebied van veiligheid en support
Als het verder alleen maar geld kost, dan moet het dat wel zijn. Maar ja, is dat terecht? Providers gaan altijd miepen bij zulke dingen. Toen ze gedwongen werden nummer portabiliteit door te voeren, werd er ook aan alle kanten tegengesputterd. Het zou te moeilijk zijn, het zou te duur worden, etc, ect. Alle argumenten werden uit de kast gehaald om er onder uit te komen. De overheid heeft door gezet en het blijkt dus best te kunnen, En nog gratis ook...
De vraag is natuurlijk vanaf welk bedrag Ziggo hier een sluitend business model in ziet. Zou je 10 euro per maand extra willen betalen als je daarmee een eigen modem mag kiezen? Klinkt toch verleidelijk al zeg ik het zelf :+ Misschien toch nog even wachten op de uitkomst van deze soap. Ziggo kennende zal, bij het doorvoeren van deze richtlijn, de prijzen wederom verhogen om dit te compenseren. Kunnen wij weer in de pen klimmen om hierover te klagen. >:)
€10 per maand vind ik veel te veel. Als het bruikleen model werkelijk zo veel geld kost, zou ik geld toe moeten krijgen als ik afzie van deelname aan dat dure systeem. Ik zei dan wel: als het dan iets duurder wordt: soi. maar €10 per maand vind ik niet "iets duurder". En waarom zouden de eventuele extra kosten voor vrije modemkeuze dan alleen bij degenen in rekening worden gebracht die er gebruik van maken, terwijl de kosten van het bruikleensysteem wel over alle klanten uitgesmeerd wordt? Ook degenen die er geen gebruik van maken.? Het wordt sowieso al duurder voor mij omdat ik dat vrij gekozen modem uiteraard zelf moet betalen. Dat heb ik er wel voor over, maar dan nog eens €10 per maand extra, dat wordt teveel. Dan ga ik toch maar eens kijken wat Freedom te bieden heeft ondanks het 75+ jaar oude PTT koper hier in de straat... :P

Ik ben ook benieuwd hoe deze soap gaat aflopen. Ik hoop en verwacht ook wel een beetje dat Ziggo uiteindelijk wel om gaat. Ongeacht of het scheidingsvlak al of niet bij wet wordt vastgelegd. De Duitse situatie toont aan dat kan en nu KPN om is, zal Ziggo uiteindelijk toch niet kunnen achterblijven denk ik.

We gaan het zien.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik had vandaag een vreemd probleem. Ik heb een Technicolor TC7210 in bridge mode. Vanwege de vervanging van een switch had ik even de stroom van het modem gehaald (kabelmanagement). Na het starten van het modem brandden na een minuut weer de 5 juiste lampjes (Power, DS, US, Online, LAN1). Echter kreeg mijn router geen ip. Opnieuw opstarten hielp niet.

De helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat de wifi op het modem aanstond en hij kon ook niet zien dat het modem in bridge mode stond. De interface was wel de "beperkte" bridge-interface, dus zonder DHCP, firewall en dat soort zaken. Ook had het modem zelf geen WAN-ip (wat zo hoort, want deze moet natuurlijk naar de router). Wel was de downstream power te hoog. Dat laatste wist ik en wordt volgens mij gedeeltelijk door een 5-wegsversterker veroorzaakt en een gebrek aan passieve splitters verder downstream.

Maar goed, hij ging bridge mode inschakelen en ik moest een harde reset proberen en terugbellen als het probleem bleef aanhouden. Ik heb toen ook de versterker vervangen door een passieve splitter en het power level was nu ook een stuk beter. Echter had ik nog steeds geen internet. De symptomen waren nog identiek, dus ik belde weer terug. De volgende medewerker zag dat het modem inderdaad in bridge mode staat, maar ook dat de signaalwaardes volgens hem "bijzonder slecht" waren. Dus hij heeft een monteursafspraak ingepland. Op mijn vraag wat de waardes dan moesten zijn kon hij geen antwoord geven, maar hij wist wel te melden dat het op zijn scherm niet rood mocht zijn en dat wel zo was.

Vervolgens kwam tijdens het gesprek kwam de verbinding ineens weer op.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Is mijn modem door de power cycle ineens half terug in routermode gesprongen? Of zijn mijn signaalwaardes inderdaad echt zo slecht? Volgens de vele sites die ik op het internet kan vinden zijn mijn waardes op zich prima, zeker nu ik de versterker er tussenuit heb gehaald. Nu mijn internet het weer doet haal ik ook 470/40 met een speedtest. Net als vroeger, met versterker.

De waardes met de versterker waren als volgt:

DS: 16 channels, QAM256, SNR: 39 - 41dB, power 10 - 12 dBmV
US: 4 channels, QAM64, power 43 - 47 dBmV

Zonder de versterker:

DS: 16 channels, QAM256, SNR 39 - 41dB, power 6 - 7,5 dBmV
US: 4 channels, QAM64, power 43 - 45 dBmV

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-06-2020 12:33 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we het inderdaad houden op die laatste zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:28:
Toen ze gedwongen werden nummer portabiliteit door te voeren, werd er ook aan alle kanten tegengesputterd. Het zou te moeilijk zijn, het zou te duur worden, etc, ect. Alle argumenten werden uit de kast gehaald om er onder uit te komen. De overheid heeft door gezet en het blijkt dus best te kunnen, En nog gratis ook...
Dat je er vaak niets voor betaald betekend niet dat het gratis is. Dit verdienen bedrijven als Ziggo en KPN eenvoudig en snel terug met hun gigantisch hoge beltarieven (en nog 1 of 2 euro per maand aan abonnement).
Bedrijven als Cheapconnect laten zien dat het allemaal veel goedkoper kan. Daar betaal je dan wel een redelijk bedrag voor nummerportatie (uit mijn hoofd iets van 7 a 8 euro), maar geen dingen als 25euro aansluitkosten en ook minder dan 1 a 2 euro per maand (maar 8 euro per jaar) en dan heb ik het nog niet over de vele malen lagere beltarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:29:
Ik had vandaag een vreemd probleem. Ik heb een Technicolor TC7210 in bridge mode. Vanwege de vervanging van een switch had ik even de stroom van het modem gehaald (kabelmanagement). Na het starten van het modem brandden na een minuut weer de 5 juiste lampjes (Power, DS, US, Online, LAN1). Echter kreeg mijn router geen ip. Opnieuw opstarten hielp niet.

De helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat de wifi op het modem aanstond en hij kon ook niet zien dat het modem in bridge mode stond. De interface was wel de "beperkte" bridge-interface, dus zonder DHCP, firewall en dat soort zaken. Ook had het modem zelf geen WAN-ip (wat zo hoort, want deze moet natuurlijk naar de router). Wel was de downstream power te hoog. Dat laatste wist ik en wordt volgens mij gedeeltelijk door een 5-wegsversterker veroorzaakt en een gebrek aan passieve splitters verder downstream.

Maar goed, hij ging bridge mode inschakelen en ik moest een harde reset proberen en terugbellen als het probleem bleef aanhouden. Ik heb toen ook de versterker vervangen door een passieve splitter en het power level was nu ook een stuk beter. Echter had ik nog steeds geen internet. De symptomen waren nog identiek, dus ik belde weer terug. De volgende medewerker zag dat het modem inderdaad in bridge mode staat, maar ook dat de signaalwaardes volgens hem "bijzonder slecht" waren. Dus hij heeft een monteursafspraak ingepland. Op mijn vraag wat de waardes dan moesten zijn kon hij geen antwoord geven, maar hij wist wel te melden dat het op zijn scherm niet rood mocht zijn en dat wel zo was.

Vervolgens kwam tijdens het gesprek kwam de verbinding ineens weer op.

Iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Is mijn modem door de power cycle ineens half terug in routermode gesprongen? Of zijn mijn signaalwaardes inderdaad echt zo slecht? Volgens de vele sites die ik op het internet kan vinden zijn mijn waardes op zich prima, zeker nu ik de versterker er tussenuit heb gehaald. Nu mijn internet het weer doet haal ik ook 470/40 met een speedtest. Net als vroeger, met versterker.

De waardes met de versterker waren als volgt:

DS: 16 channels, QAM256, SNR: 39 - 41dB, power 10 - 12 dBmV
US: 4 channels, QAM64, power 43 - 47 dBmV

Zonder de versterker:

DS: 16 channels, QAM256, SNR 39 - 41dB, power 6 - 7,5 dBmV
US: 4 channels, QAM64, power 43 - 45 dBmV
Niks mis met de waardes zonder versterker, maar misschien ziet de medewerker ruis op 1 van de kanalen (meen dat je dat niet kan zien in het TC modem).
Maar bij mij duurt het na een powercycle soms ook minuten (5+) voordat m'n router een IP adres krijgt (Arris CB in bridge), dat is niet zo vreemd... dus hoe ongeduldig ben je geweest? ;)

Kan zijn dat de DHCP server even een hiccup had.

Waarom heb je eigenlijk een versterker? En heeft die versterker dan geen niet-versterkte poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:46:
[...]

Dat je er vaak niets voor betaald betekend niet dat het gratis is.
Daar heb je een punt. Ik had "gratis" beter tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Hiervoor geldt uitaraard hetzelde "er hangt geen prijskaartje aan" als in mijn vorige bericht.
Dit verdienen bedrijven als Ziggo en KPN eenvoudig en snel terug met hun gigantisch hoge beltarieven (en nog 1 of 2 euro per maand aan abonnement).
Bedrijven als Cheapconnect laten zien dat het allemaal veel goedkoper kan.
Ik heb een account bij 12Connect...
Daar betaal je dan wel een redelijk bedrag voor nummerportatie (uit mijn hoofd iets van 7 a 8 euro), maar geen dingen als 25euro aansluitkosten en ook minder dan 1 a 2 euro per maand (maar 8 euro per jaar) en dan heb ik het nog niet over de vele malen lagere beltarieven.
Ik heb geen probleem met eenmalige kosten voor nummerporteren. Ik blijf meestal vrij lang ergens hangen en dan valt dat op termijn in het niet. Ik betaal bij 12Connect enkel en alleen voor uitgaande gesprekken. Binnen Nederland en veel landen in de wereld €0,02/min. Ik heb een "gratis" 085 nummer. Dat kan ik niet porteren naar een concurrent. Ze presenteren het als een doorkies nummer op hun "interne telefooncentrale"

Mijn oude regiogebonden nummer heb ik destijds van KPN naar Casema laten porteren. Het zit nu nog steeds bij Ziggo, en het wordt (vrijwel) alleen gebruikt voor inkomende gesprekken. Uitgaand gaat via 12Connect. Op die manier heb ik met heel weinig kosten twee lijnen.

En oh ja... 12Connect doet niet moeilijk over mijn VOIP apparatuur die ik niet bij hen gehuurd of gekocht heb, maar gewoon op de vrije markt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
100 paginas,,,, Dat ga ik niet allemaal uitspitten. Ik verwacht niet dat er in staat hoeveel die huur/bruikleen constructie precies kost per klant en wat het oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:15

amphora

Websites & Fotografie

100 pagina's en nog steeds staat er nergens hoeveel miljoen/miljard winst ze hebben?
Edit: toch wel. verstopt in een klein plaatje. Belachelijke winst in verhouding tot omzet. 45% marge? Dan zijn ze dus eigenlijk veel te duur

[ Voor 17% gewijzigd door amphora op 23-06-2020 14:49 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:48
ArcticWolf schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Niks mis met de waardes zonder versterker, maar misschien ziet de medewerker ruis op 1 van de kanalen (meen dat je dat niet kan zien in het TC modem).
Maar bij mij duurt het na een powercycle soms ook minuten (5+) voordat m'n router een IP adres krijgt (Arris CB in bridge), dat is niet zo vreemd... dus hoe ongeduldig ben je geweest? ;)

Kan zijn dat de DHCP server even een hiccup had.

Waarom heb je eigenlijk een versterker? En heeft die versterker dan geen niet-versterkte poort?
Ah ja, ik verwachtte inderdaad dat hij het redelijk meteen zou doen zodra de DS en US "handshakes" voltooid zijn en de onderste 4 lampjes branden. Dat is tot op heden wel altijd het geval geweest, maar het zou inderdaad een DHCP-hiccup kunnen zijn geweest.

De versterker zit erin omdat dat zo al was toen ik het huis kocht :P. De verkoopster had overal TV's hangen, dus ik denk dat het niet eens zozeer om het signaal ging, maar gewoon dat ze 4 uitgangen had. Ik heb echter maar één TV en één modem, dus ik kan gewoon een simpele splitter gebruiken, wat ik nu dus doe.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
het valt me op dat de ziggo verbinding telkens slechter wordt wanneer kpnetwerkNL weer een stapje verder komt, nu al meerdere malen wegvallende verbindingen gehad , UBEE meld allemaal T3 en T4 errors, Ziggo blijft volhouden dat de verbinding er dik prima in orde uitziet, Dat de UBEE meld over too high power maakt niet uit, splitter moet ik er tussen laten of ik kom niet eens online, maakt niet uit... :F
Moet de UBEE maar in router modus laten, dat werkt prima volgens hun, dus mooi niet, OPNsense heeft veel meer features die ik heel fijn vind.
en dat stipt op het moment dat de verbinding er meerdere keren achter elkaar uitklapt komt er in eens een mailtje van ze binnen met de nieuwe factuur, €78.65,- Katsjing!!!
nog even volhouden, hopelijk houd KPNnetwerknl zich nu wel aan de afspraken en zit ik eind volgende maand op glas (Ook zij zijn niet heilig hoor ;) )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Time    Priority    Description
2020-06-23 15:20:31 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:25 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:24 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:22 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:19 notice  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2020-06-23 15:20:07 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:07 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:07 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:07 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:07 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:07 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:06 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:06 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:06 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:20:02 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:19:37 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:19:37 critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:19:36 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:19:36 critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:19:36 critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:19:36 critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

Tekens weer CMTS...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2020-06-23 15:36:34 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:31 notice  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2020-06-23 15:36:30 critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:27 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:17 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:16 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:16 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:16 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:16 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:15 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:36:15 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:35:29 critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:30:18 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:30:13 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-23 15:30:12 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

T4, T3, T4, T3, T4, T3 :+

[ Voor 17% gewijzigd door geenwindows op 23-06-2020 15:52 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tHe_BiNk schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:35:
@Jeroen O
Erg irritant inderdaad.

Via e-mail kan je alles zwart-op-wit vastleggen. Via het klachtenformulier krijg je ook niet eens een bevestiging van wat je hebt verzonden. Inderdaad allemaal erg irritant. Wat is er zo moeilijk aan e-mail? :?
What is in it for them?

Een e-mail kan lang zijn. Dat kost tijd om te lezen.
Bij reactie op een e-mail staat alles vast. Dat kan nadelig zijn.
Bij e-mail heb je misschien meerdere reacties nodig, bellen kan synchroon. Dat is voordeliger.

Klantenservice via e-mail is iets dat afgelopen is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 16:28
ANdrode schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:55:
[...]

What is in it for them?

Bij e-mail heb je misschien meerdere reacties nodig, bellen kan synchroon. Dat is voordeliger.

Heb daar eind vorig jaar een discussie met de rabobank over gehad ahv de feedback die ik had aangeleverd. Ik had informatie nodig over de dienst die ik afnam die na inloggen niet op hun website en ook niet in hun app te vinden was. Vervolgens bleek dat je geen mail kon sturen maar alleen kon chatten en bellen (en natuurlijk net niet op de tijd dat ik het nodig had). Voor mij heel onhandig want dan moet je er echt tijd voor vrijmaken. Het aanmaken van een ticket/versturen van een mail had me nog geen minuut gekost. Het kwam er op neer dat ze de hoeveelheid tickets niet aan konden, op maandag zouden ze er dan zo'n 500 hebben liggen. Bij zo'n directe verbinding ontstaat zo'n achterstand niet want dan wordt je óf geholpen óf heb je pech en haak je af ivm de wachtrij.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 23-06-2020 16:46 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ANdrode schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:55:
[...]

What is in it for them?

Je wordt zo moe van al die wijsneuzen. Moet er eigenlijk weer een wet oid komen die verplicht dat klachten ook via email / brief gedocumenteerd moeten worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

snah001 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Lijkt maar zo omdat dit het gevolg is van de jaarlijkse tariefsverhoging. Over 2 weken is dit weer over. Om daar nu een nieuwe topic over te openen gaat wat ver.
Nee hoor, over 3 maanden weer, want dan lopen de eerste kortingen weer af. 3 Maanden later dan weer, want dan lopen de 6 maanden en de mensen die weer voor 3 maanden korting hadden weer af. Niet dat het van mij in een apart topic moet, maar we moeten niet doen alsof dit maar 1 keer per jaar is.
meesje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:29:
[...]

Na 3 maanden niet weer hoor. Iedereen moet eerst het nieuwe jaarcontract uitzitten.
Helemaal vergeten, heb je gelijk in.

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-06-2020 23:41 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Nee hoor, over 3 maanden weer, want dan lopen de eerste kortingen weer af. 3 Maanden later dan weer, want dan lopen de 6 maanden en de mensen die weer voor 3 maanden korting hadden weer af. Niet dat het van mij in een apart topic moet, maar we moeten niet doen alsof dit maar 1 keer per jaar is.
Na 3 maanden niet weer hoor. Iedereen moet eerst het nieuwe jaarcontract uitzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 23:47
Stel je voor, je bent een gemeente en je besluit om een wijk die aardig verzakt een centimeter of 20 op te hogen, dan...
  1. werk je natuurlijk netjes samen met Ziggo en zorg je ervoor dat de straatkasten netjes mee-verhoogd worden
  2. denk je dat samenwerken moeilijk is, dus je maakt een lelijke verdieping rondom de straatkasten zodat die niet verhoogd hoeven te worden
  3. geef je geen ene bal om de straatkasten van Ziggo, dus begraaf je de onderkant ervan onder de tegels of de nieuwe grond, zodat ze niet meer open kunnen zonder breekwerk
Natuurlijk kiest deze gemeente voor 3, want 1 zou te netjes zijn en 2 veel te praktisch 8)7

Hier een foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lrbdFPdl.jpg

Ter referentie, hier een foto van hoe ze normaal open gaan:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1936/44875166434_25cfbef878_w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peetz0r schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:16:
Stel je voor, je bent een gemeente en je besluit om een wijk die aardig verzakt een centimeter of 20 op te hogen, dan...
  1. werk je natuurlijk netjes samen met Ziggo en zorg je ervoor dat de straatkasten netjes mee-verhoogd worden
  2. denk je dat samenwerken moeilijk is, dus je maakt een lelijke verdieping rondom de straatkasten zodat die niet verhoogd hoeven te worden
  3. geef je geen ene bal om de straatkasten van Ziggo, dus begraaf je de onderkant ervan onder de tegels of de nieuwe grond, zodat ze niet meer open kunnen zonder breekwerk
Natuurlijk kiest deze gemeente voor 3, want 1 zou te netjes zijn en 2 veel te praktisch 8)7

Hier een foto:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja de gemeente is niet schuw, bij de brandweer ervaren we heel regelmatig "weg geasfalteerde brandkranen" #ookheelhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00

Hier een foto:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
4. De gemeente denk helemaal niet na over deze zaken en de stratenmaker wordt niet per uur maar gelegde meter betaald dus die wil er ook geen tijd aan besteden.

Overigens is 2 paraktisch tot de eerste regenbui. Daarna doet die kast het waarschijnlijk niet zo goed meer :+

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hier een foto:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit schering en inslag is. De monteurs van Ziggo kijken er niet eens meer van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Simpele oplossing: zorg ervoor dat de kleppen van straatkasten naar de zijkant openen.
Als je weet dat gemeentes hier nogal dom in zijn, bedenk dan zelf een oplossing :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 14:47
ShadowLord schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:52:
[...]

4. De gemeente denk helemaal niet na over deze zaken en de stratenmaker wordt niet per uur maar gelegde meter betaald dus die wil er ook geen tijd aan besteden.

Overigens is 2 paraktisch tot de eerste regenbui. Daarna doet die kast het waarschijnlijk niet zo goed meer :+
5. Gemeente heeft afspraken gemaakt over installaties van derden, welke aan zet zijn na de uitvoering van werkzaamheden.

Dat is de reden dat je ook zo vaak die lantaarnpalen midden op parkeerplaatsen en trottoirs ziet staan na herinrichtingswerkzaamheden aan de bestrating. (Motto van de aannemer is in zulke contracten dan ook vaak: is niet mijn opdracht, dus ga ik dat niet doen als ik er niet voor betaald wordt) De gemeente houdt ook gewoon vaak aan haar eigen planning vast en biedt derden de ruimte om daar binnen of buiten hun ding te doen.

Andere vraag aan iemand die dat misschien weet, vorige week "nieuw abonnement" afgesloten, maar korting kon op dat moment niet meer verwerkt worden vanwege het systeem en zou dan deze week verwerkt worden.

Kan ik er van uit gaan dat dat goed komt of moet ik daar ook weer achteraan? :+

[ Voor 28% gewijzigd door TIGER1125 op 24-06-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Paradise schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:15:
Iemand toevallig ervaring met het volgende? Ik heb een Ziggo Connectbox, tijd lang in Bridge modus gehad, met het TP Link Deco M4 mesh wifi systeem erachter. Sinds een week of twee wordt de verbinding op den duur merkbaar slechter; uitschieters in ping naar zo'n 200ms en packetloss. Met name die packetloss loopt steeds verder op, tot de verbinding helemaal wegvalt (deco's geven een rood lampje -> geen internet). Dan herstart ik de modem (stroom eraf, 1 minuut wachten, stroom er weer op) en werkt het weer als vanouds. Tot een paar uur tot een dag later hetzelfde weer gebeurt...

Heb met Ziggo gebeld; ze geven aan dat er een slecht signaal te meten is en sturen woensdag een monteur. De F-connector kabel heb ik vervangen, de bridge modus uit laten schakelen om er zeker van te zijn dat het probleem niet in m'n access points zit, maar geen resultaat.

Het lijkt haast wel alsof het modem "vol loopt", iemand dit dit herkent?
Monteur is vandaag geweest. Zijn meting van de AOP tot de wijkkast was prima, zonder verstoringen en op 45 meter afstand van de AOP. Hij heeft de volgende aanpassingen gedaan:
- 3-weg splitter op AOP vervangen door een 2-weg splitter;
- Andere f-connector kabel;
- Ander modem (had een Arris, nu een Technicolor).

Vooralsnog lijkt de verbinding weer stabiel, tijd zal leren of het zo blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paradise schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Monteur is vandaag geweest. Zijn meting van de AOP tot de wijkkast was prima, zonder verstoringen en op 45 meter afstand van de AOP. Hij heeft de volgende aanpassingen gedaan:
- 3-weg splitter op AOP vervangen door een 2-weg splitter;
- Andere f-connector kabel;
- Ander modem (had een Arris, nu een Technicolor).

Vooralsnog lijkt de verbinding weer stabiel, tijd zal leren of het zo blijft. :)
Welke Technicolor heb je gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 07:31
stormfly schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Welke Technicolor heb je gekregen?
7210 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hebben ze last gehad van (corona) leveringsproblemen als ze oude modems gaan hergebruiken :)

Neemt niet weg dat het een top modem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

stormfly schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Dan hebben ze last gehad van (corona) leveringsproblemen als ze oude modems gaan hergebruiken :)

Neemt niet weg dat het een top modem is.
Bij mij loopt ie juist na ongeveer een week vol, je merkt dan dat eerst de ping gaat oplopen en vervolgens knalt heel internet eruit, herstarten, paar minuten wachten en weer verder.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Bij mij loopt ie juist na ongeveer een week vol, je merkt dan dat eerst de ping gaat oplopen en vervolgens knalt heel internet eruit, herstarten, paar minuten wachten en weer verder.
Klopt, zeer oude bug. En de wifi is crap :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MeNTaL_TO schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Neemt niet weg dat het een top modem is, in bridge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Zojuist aan het kijken naar het verlengen van Ziggo, aangezien op het lopende pakket al jaren oud is. Nu blijkt dat Ziggo voor nieuwe klanten een aanbieding heeft waarbij de 1e 5 maanden met korting worden aangeboden. Maar ze doen er nog een schep boven op. De uiteindelijk pakket prijs na 12 maanden voor nieuwe klanten is 1 euro minder dan voor bestaande klanten. :F. Hoe absurd is dat. Bijv. het Start pakket kost voor bestaande klanten 52 euro. Terwijl voor nieuwe klanten het 51 euro kost. Hetzelfde geldt voor het Compleet en Max pakket.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
aex351 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:51:
Zojuist aan het kijken naar het verlengen van Ziggo, aangezien op het lopende pakket al jaren oud is. Nu blijkt dat Ziggo voor nieuwe klanten een aanbieding heeft waarbij de 1e 5 maanden met korting worden aangeboden. Maar ze doen er nog een schep boven op. De uiteindelijk pakket prijs na 12 maanden voor nieuwe klanten is 1 euro minder dan voor bestaande klanten. :F. Hoe absurd is dat. Bijv. het Start pakket kost voor bestaande klanten 52 euro. Terwijl voor nieuwe klanten het 51 euro kost. Hetzelfde geldt voor het Compleet en Max pakket.
Ik zou zeggen wis eens wat cookies en cache of zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aex351 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:51:
Dat is niet waar. Zowel bestaande als nieuwe klanten betalen exact hetzelfde voor dat pakket. Heb je niet per ongeluk telefonie aan of uitgevinkt? Dat scheelt precies een euro ;) 52 euro met telefonie en 51 zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Jay-B schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:12:
[...]
Dat is niet waar. Zowel bestaande als nieuwe klanten betalen exact hetzelfde voor dat pakket. Heb je niet per ongeluk telefonie aan of uitgevinkt? Dat scheelt precies een euro ;) 52 euro met telefonie en 51 zonder.
Staat kennelijk standaard uitgevinkt. Tot dusver mijn frustratie. Ziggo chat adviseert me nu om de afdeling retentie te bellen.

[ Voor 62% gewijzigd door aex351 op 24-06-2020 18:22 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Good for you! Maar hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen :? :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Help!!!! schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Ik niet hoor. Ik heb een ubee docsis 3.1 ding. En de 7210 als reserve 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Good guess ;-)
Help!!!! schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Ik vroeg 'm of ik een nieuw modem kon krijgen. Hij vroeg of ik dacht dat dat zou helpen, en dat leek me wel. Hij kwam zelf met de Technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Oh ok, ik dacht dat ze de 7210 niet meer leverden.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Help!!!! schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:32:
^
Oh ok, ik dacht dat ze de 7210 niet meer leverden.
Monteurs hebben veel in hun busjes liggen hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-05 19:54
Darkz0rs schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:53:
[...]

Ik niet hoor. Ik heb een ubee docsis 3.1 ding. 😉
En dat Ubee Docsis 3.1 ding werkt 100% beter dan de troep van Arris (connectbox) en Compal (connectbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
king006 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:30:
[...]

En dat Ubee Docsis 3.1 ding werkt 100% beter dan de troep van Arris (connectbox) en Compal (connectbox).
Was dit een vraag of constatering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:50
Meer mensen die op het moment timeouts ervaren op hun lijn?

Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=11ms TTL=55
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=12ms TTL=55
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=10ms TTL=55
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=19ms TTL=55
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=14ms TTL=55
Request timed out.
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=16ms TTL=55
Request timed out.
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=16ms TTL=55
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=17ms TTL=55
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=17ms TTL=55
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=18ms TTL=55
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=13ms TTL=55
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=15ms TTL=55
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=18ms TTL=55

Zie nergens dat Ziggo problemen heeft op het moment. Boel al herstart, maar lijkt geen effect te hebben. Router staat in Bridge mode, met daarachter een TP Link deco netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Protax schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:51:
Meer mensen die op het moment timeouts ervaren op hun lijn?

[...]

Zie nergens dat Ziggo problemen heeft op het moment. Boel al herstart, maar lijkt geen effect te hebben. Router staat in Bridge mode, met daarachter een TP Link deco netwerk.
wel meer dan alleen timeouts:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
2020-06-25 05:39:09 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:31 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:26 notice  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2020-06-25 05:13:20 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:10 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:10 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:10 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:10 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:09 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:08 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:07 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:05 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:04 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:12:18 critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 04:29:30 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

T3 en T4 errors klappen me om de oren (helaas heeft de UBEE geen overzicht van alle "T" errors...), mijn OPNsense bakkie verliest zelf de wan verbinding, ik moet handmatig of de utp kabel eruit halen of de wan interface geforceerd herstarten om weer online te komen.

p.s. haal je public ip address ff weg ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
geenwindows schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:01:
[...]

wel meer dan alleen timeouts:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
2020-06-25 05:39:09 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:31 notice  TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 error   Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:29 warning DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:26 notice  Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2020-06-25 05:13:20 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:09 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:08 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:07 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:05 critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:13:04 critical    Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 05:12:18 critical    Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
2020-06-25 04:29:30 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=90:32:4b:c7:e7:cb;CMTS-MAC=00:17:10:91:50:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

T3 en T4 errors klappen me om de oren (helaas heeft de UBEE geen overzicht van alle "T" errors...), mijn OPNsense bakkie verliest zelf de wan verbinding, ik moet handmatig of de utp kabel eruit halen of de wan interface geforceerd herstarten om weer online te komen.

p.s. haal je public ip address ff weg ;)
Dat is het IP van Tweakers ;-)
Ziggo gebeld, ze sturen een nieuw modem op (want ze kunnen mijn logs niet uitlezen).
Zojuist andere DNS servers ingesteld, ben benieuwd of dat effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-05 19:54
Darkz0rs schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:45:
[...]

Was dit een vraag of constatering?
Dat is een constatering :) heb zelf namelijk ook de Ubee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:17

R.G

Protax schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Dat is het IP van Tweakers ;-)
Ziggo gebeld, ze sturen een nieuw modem op (want ze kunnen mijn logs niet uitlezen).
Zojuist andere DNS servers ingesteld, ben benieuwd of dat effect heeft.
Serieus??
Hoe dan, aan de telefoon zeggen ze dat ze geen nieuwe modems kunnen en willen versturen.
en we moeten wachten op een ziggo monteur eind july!!

hoe krijg je dat voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
R.G schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:07:
[...]

Serieus??
Hoe dan, aan de telefoon zeggen ze dat ze geen nieuwe modems kunnen en willen versturen.
en we moeten wachten op een ziggo monteur eind july!!

hoe krijg je dat voor elkaar..
Geen idee, heb in totaal 10 minuten aan de telefoon gezeten. Misschien woon ik in een andere postcodegebied? Ik zit in een oud UPC gebied, volgens mij verschillen de modems van beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
king006 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Dat is een constatering :) heb zelf namelijk ook de Ubee :*)
Ahh. Op die fiets. Nou ik kan je zeggen. Ben het roerend met je eens 😂.

Maar voor de meeste Sjaak en Anita's on voldoende ivm het ontbreken van wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 30-05 17:52
Mijn ervaring met de nieuwe randapparatuur webshop van Ziggo: bestel er in ieder geval geen (HDMI-)kabels.

Na mijn bestelling van twee 2m-HDMI-kabels en de betaling ervan werd ik weer teruggestuurd naar de site (logisch), maar kwam terecht op de thankyou-pagina met een 'Forbidden'-melding. Kreeg ook geen bevestigingsmail.

Via de chat contact opgenomen. De eerste medewerker zag de bestelling die volgens haar gewoon goed was gegaan en kon niet achterhalen waarom ik geen bevestigingsmail heb gehad, waarschijnlijk door de foutmelding. Doorverbonden met een andere medewerker en die kon de bestelling opeens helemaal nergens meer vinden, uiteindelijk was de conclusie dat ik beter het algemene Ziggo-nummer kon bellen.

Dat gedaan, zij kon ook niks vinden maar gaf aan dat ze gewoon twee 1.5m HDMI-kabels kosteloos opstuurt. Blijkbaar gewoon een service en voor de volgende keer gewoon bellen ipv via de webshop kopen (die overigens dus blijkbaar helemaal los staat van Ziggo).

Morgen dus maar even achter m'n 15 euro aan, want de betaling is wel gewoon gelukt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 18:46
mash_man02 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:56:
Bij deze dan ook maar even mijn ervaringen. Ik ben 1,5 jaar terug op dit adres komen wonen en had daar voor Xs4all en haalde ongeveer 55Mb/10Mb en was daar vanwege de consistente verbinding best heel content mee.

In het verleden ben ik al eens weg gegaan bij Ziggo vanwege een al niet zo net akkefietje., maar goed dat is zo lang geleden dat dat niet geheel relevant meer is.

Op mijn nieuwe adres in een stad notabene kan ik helaas niet meer dan 21Mbit op DSL krijgen en Glas is hier niet aanwezig.

Als je dan een paar kinderen en een Netflix abbo en 4K tv's hebt is 21Mbit niet echt in alle situaties toerijkend dus toch maar naar het enige resterende alternatie gegaan, kabel van Ziggo.

Dat heeft ruim een jaar redelijk gewerkt, maar het werd als maar discutabeler tot ik op een dag besloot smokeping bedraad te gebruiken om inzichtelijk te krijgen wat er zo af en toe mis ging. Uiteraard hier 2 verschillende in Amsterdam gebaseerde websites, een aantal lokale en het ziggo modem in meegenomen.

De symptomen :

* Netflix start "wazig" en soms niet, dan moet je meerdere keren proberen.
* Gamen (FPS) kun je zeker 1 van de 5 keren dat je het probeert beter opgeven, rubber banding maakt dat onmogelijk en heel frustrerend.
* Thuis werken en een teleconference met teams starten is een gokje, soms is het goed, maar soms ook audio drops en video freezes.

Ik gebruik zelf professionele apparatuur, maar goed, je moet ook je eigen installatie als onderdeel van de keten in twijfel trekken.

Dus ergens begin april de resultaten maar eens met Ziggo gedeeld.

Alles intern en naar het modem was qua jitter en package loss feilloos waarbij mijn wlan controller in een ander vlan door mijn firewall consequente een 400us laat zien zonder package loss en nagenoeg geen jitter.

De modem van ziggo is niet zo snel, maar zeg een consequente 2ms zonder package loss en jitter is ook wel gezond te noemen.

De 2 externe websites waren echter all over the place, soms 10ms en consequent maar vlagen tot wel 300ms met 20% package loss.

In eerste instantie werd er aan mijn installatie getwijfeld en kon ik een nieuwe splitter ontvangen, het plaatsen had echter 0 soelaas.

Dus maar weer contact opgenomen en er zou iemand komen kijken de feitelijk al wel heel snel weer buiten stond omdat er geen problemen in de huisinstallatie waren aangetroffen en men zou dit verder oppakken omdat dat niet alleen voor mij een probleem zou zijn maar voor de gehele wijk.

Na een maandje maar weer eens contact opgenomen om te vragen wat de voortgang was. Helaas had men hier niets mee gedaan en men zo dan nu werkelijk actie ondernemen. Op mijn verzoek werd ik dan ook teruggebeld door een Ziggo techneut die vertelde dat het "headend" veel te zwaar belast was, hij zag al ruim 800 devices op het "headend" en kon ook mijn ervaringen volledig onderschrijven aan de hand van zijn statistieken. Hij wist niet wanneer het opgelost zou worden, maar vertelde wel dat er iets moest gebeuren.

Een maand later, zeg vorige week ben ik zalf maar weer eens beginnen te chatten met de klantenservice en men wist nog steeds niets over planningen, na even aangegeven te hebben wat ik daar van vond werd mij plechtig beloofd dat men het voor mij zou nagaan en terug zou bellen, er was die dag zelfs tijd voor ingeplanned om een update te kunnen geven.

maar helaas..... Geen update dus vandaag maar weer eens gechat met een medewerker.

Dus na 3 maanden is dit voor nu even mijn ervaring :

* iedereen begrijpt je
* er word niet proactief gemonitord
* men houd zich niet altijd aan de afspraken
* vlagen met 300ms latency en 20% package loss is geen storing
* Na 3 maanden hoef je niet te weten wat je gaat doen om problemen op te lossen en al zeker niet als het om een hele wijk gaat.
* Escaleren of met een verantwoordelijk manager spreken kan niet
Ok na 3 maanden is er iets gedaan en ik kan het zien, de kwaliteit is verbeterd, het is allen weer super jammer dat op de manier moet zoals dat gegaan is :

* meer dan 3 maanden problemen
* Je moet zelf contact opnemen om uberhaupt iets van informatie te krijgen
* compensatie is toegezegd, maar dat pakt men ook zelf niet verder op ondanks dat men als je contact opneemt dat het probleem opgelost zou moeten zijn.
* En oh, la er zijn dus klaarblijkelijk meer problemen waar men geen pro actieve aandacht aan schenkt.
* escaleren kan nog steeds niet.
* procedures zijn alles ondanks dat deze niet tot resultaat leiden
* management is niet bereikbaar en totaal niet aanspreekbaar in tegenstelling tot wat men in het jaarverslag qua doelstellingen pretendeert.

Oh ja, en had ik gezegd dat nu men iets zonder contact met de klant iets aangepast heeft men stelt dat het opgelost is ? Oh en dan moet je daar zelf om gaan zeuren, pas na een medewerker of 3 en bijna een week wachttijd iets van inhoudelijke feedback gekregen wat er op neer komt dat Ziggo bepaald wanneer de incidenten van een klant opgelost zijn, de ervaring van de klant is daarin klaarblijkelijk niet relvant.

Verbeterd, ja dat wel, opgelost ?? Dan moet je met de onderstaande statistieken maar eens een FPS gaan proberen. Heb ik helaas gedaan en het was een zeer frustrerende ervaring kan ik je vertellen. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0oCfdwSIKyIsV48SC68yfoMd9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qddVvqqlllyqlZDEAgsLHc9Q.png?f=fotoalbum_large

Dit is bedraad gemeten naar meerdere inclusief intern gerouteerde eindpunten waarbij alle externe meetpunten met uitzondering van het modem van Ziggo en de andere interne meetpunten zelf allemaal dit plaatje laten zien. De eigen apparatuur is professionele apparatuur en we meten daar geen enkele discard, drop of error.

Nu mogen we dus weer lekker achteraan sluiten en weer om een monteur gaan vragen. Met andere woorden zal het als we naar het voorgaande kijkt er op neerkomen dat de klant een ruim half jaar moet lopen duwen tegen de Ziggo organisatie om misschien te krijgen wat men beloofd in de reclames.

Als er iemend van het managment van Ziggo meeleest........ neem AUB even contact op, ik zie forste mogelijkheden tot verbetering en niet alleen voor de klanten.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
succes ermee, Ik ben al sinds medio maart bezig met een hele slechte verbinding, via Chat en de klantenservice (de zakelijke lijn, want zakelijke abbo als particulier!) het enige wat die aangeven, de UBEE moet in router modus!!! Bridge modus geen support blablabla...
uiteindelijk heb ik mijn beklaag op hun forum neer geplempt, resulteerde in een gesloten topic.
2e aangemaakt en die is tot nu toe nog steeds open, naar veel screenshots van de UBEE logboek, heeft uiteindelijk een Mod een lijnmeeting uitgezet voor de komende dagen...
kijken wat daaruit komt, want ja, de upstream/downstream specs zien er top uit, maar ja, T3 en T4 errors klappen er vol doorheen, zelf zo erg dat mijn OPNsense bak gewoonweg er klaar mee is...
wat ook kan, waardoor ik nu wat meer stappen voor elkaar krijg, is dat ik volgende maand een glasvezel aansluiting in huis krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
geenwindows schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:28:
[...]

succes ermee, Ik ben al sinds medio maart bezig met een hele slechte verbinding, via Chat en de klantenservice (de zakelijke lijn, want zakelijke abbo als particulier!) het enige wat die aangeven, de UBEE moet in router modus!!! Bridge modus geen support blablabla...
uiteindelijk heb ik mijn beklaag op hun forum neer geplempt, resulteerde in een gesloten topic.
2e aangemaakt en die is tot nu toe nog steeds open, naar veel screenshots van de UBEE logboek, heeft uiteindelijk een Mod een lijnmeeting uitgezet voor de komende dagen...
kijken wat daaruit komt, want ja, de upstream/downstream specs zien er top uit, maar ja, T3 en T4 errors klappen er vol doorheen, zelf zo erg dat mijn OPNsense bak gewoonweg er klaar mee is...
wat ook kan, waardoor ik nu wat meer stappen voor elkaar krijg, is dat ik volgende maand een glasvezel aansluiting in huis krijg....
Ik zou bij problemen beginnen met je modem uit bridge modus te halen, dan ben je van die discussie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
sdk1985 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Ik zou bij problemen beginnen met je modem uit bridge modus te halen, dan ben je van die discussie af.
Snap ik en klinkt ook heel logisch als men daar om vraagt, maar technisch gezien niet heel erg relevant.

Om het maar simpel te zeggen geen L3 zonder correct functionerend L2.

[ Voor 4% gewijzigd door mash_man02 op 28-06-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:04:
[...]

dat had ik ook gedaan, maar de problemen bleven...
plus dubbele NAT is niet wenselijk, openvpn en Plex begonnen moeilijk te doen, suricata ging helemaal door het lint... na een aantal uur de UBEE mooi weer in bridge modus gezet, kreeg meer allende dan verbetering.
en ik heb m'n hele netwerk verdeelt met Vlans, OPNsense er helemaal tussen uithalen was niet een oplossing...
offtopic:
en daarbij heb ik poort 80 en 443 openstaan (letsencrypt) zonder Geoip stampen china en amerika alle logboeken vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
mash_man02 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Snap ik en klinkt ook heel logisch als men daar om vraagt, maar technisch gezien niet heel erg relevant.

Het lost de discussie op, niet het probleem :+ .
geenwindows schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:17:
[...]

dat had ik ook gedaan, maar de problemen bleven...
plus dubbele NAT is niet wenselijk, openvpn en Plex begonnen moeilijk te doen, suricata ging helemaal door het lint... na een aantal uur de UBEE mooi weer in bridge modus gezet, kreeg meer allende dan verbetering.
en ik heb m'n hele netwerk verdeelt met Vlans, OPNsense er helemaal tussen uithalen was niet een oplossing...
offtopic:
en daarbij heb ik poort 80 en 443 openstaan (letsencrypt) zonder Geoip stampen china en amerika alle logboeken vol...
Je kunt je modem via LAN ipv WAN aan je netwerk hangen en dan zelf even kijken op welk van de twee devices je DHCP uit zet. Als je weet hoe een vlan werkt dan zal DHCP uitschakelen op de ziggo modem ook wel lukken :o .

[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 28-06-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
mash_man02 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Je hebt er echter nog steeds een vrij gammel L3 device tussen zitten bij bridge mode: Het is geen echte bridge. Er zijn firmware issues geweest die alleen bij bridge speelden :X.

Het is het waard om de discussie op te lossen. Dan kan je sneller door naar de lijnmeting en de "bij uitzondering kan er een ander type"-modem-swap.

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 28-06-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
sdk1985 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Het lost de discussie op, niet het probleem :+ .
Helemaal mee eens, maar toont dat niet aan dat je als aanbieder niet voldoende kennis hebt van je eigen product ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
ANdrode schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Je hebt er echter nog steeds een vrij gammel L3 device tussen zitten bij bridge mode: Het is geen echte bridge. Er zijn firmware issues geweest die alleen bij bridge speelden :X.

Het is het waard om de discussie op te lossen. Dan kan je sneller door naar de lijnmeting en de "bij uitzondering kan er een ander type"-modem-swap.
Dus het door Ziggo verplicht modem is L2 en L3 niet adequaat en een lijnmeting moet dat gaan aantonen ?

En dan is het een uitzondering dat men het modem vervangt voor een die doet wat die zou moeten doen ?

Tja ik weet het niet hoor, maar het geeft niet echt veel vertrouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door mash_man02 op 28-06-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
mash_man02 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Dus het door Ziggo verplicht modem is L2 en L3 niet adequaat en een lijnmeting moet dat gaan aantonen ?

En dan is het een uitzondering dat men het modem vervangt voor een die doet wat die zou moeten doen ?

Tja ik weet het niet hoor, maar het geeft niet echt veel vertrouwen.
Er is een stappenplan van escalatie. Je moet er doorheen voordat je bij de echte oplossingen komt. Men wil 'gewoon' (en door medewerkers met zo min mogelijk kennis) de standaard oorzaken afvangen.

Mijn ervaring was het beste via het formulier op de site. Hoewel een forum bericht tegenwoordig ook lijkt te werken. Zodra je met webcare te maken hebt zijn ze heel vriendelijk en tonen ze veel respect het kost alleen uren de tijd.
CMTS statistieken wat betreft node-bezetting moeten de technisch betere medewerkers kunnen uitlezen…
offtopic:
Uiteindelijk waren bij mij multicast announcements van de IPMI van mijn server de oorzaak van een dagelijkse crash van een TC7200u. Toen een modem swap… naar de net uitgebrachte connectbox, weer feest :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:29:
[...]
Je kunt je modem via LAN ipv WAN aan je netwerk hangen en dan zelf even kijken op welk van de twee devices je DHCP uit zet. Als je weet hoe een vlan werkt dan zal DHCP uitschakelen op de ziggo modem ook wel lukken :o .
OPNsense kan ik zelf kiezen welke poort als WAN of LAN werkt ;)
De optie DMZ "helpt", maar dan zit ik alsnog met Dubbel NAT, de autist in mij wil dit niet hebben, dat het "werkt" betekend niet dat het de juiste oplossing is ;)
Ik heb een paar uur de UBEE in router modus gehad, en het was toen nog steeds een en al allende, kortom het probleem blijft aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 10:28
Even een uitdaging.

Situatie: ik woon in Zeeland en ik heb een internet&tv abonnement van Delta. Mijn ouders hebben een abonnement van Ziggo gezien zij in Brabant wonen.
Normaliter kijk ik Ziggo Sport via de app op mijn iPhone, dat is geen probleem want dit kan je ook buitenshuis gebruiken.
Ziggo heeft vandaag de officiële Ziggo Go app uitgebracht voor de Apple TV maar deze vereist een Ziggo internetaansluiting.

Uitdaging: is het mogelijk om een VPN tunnel te leggen tussen mijn huis en dat van mijn ouders. Het verkeer van de Apple TV verplicht te sturen door de tunnel zodat de app denkt een Ziggo IP te zien?
Ikzelf heb een Unifi Dream Machine en mijn ouders hebben een Unifi Secure Gateway.

Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:16

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lejavh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:15:
Even een uitdaging.

Situatie: ik woon in Zeeland en ik heb een internet&tv abonnement van Delta. Mijn ouders hebben een abonnement van Ziggo gezien zij in Brabant wonen.
Normaliter kijk ik Ziggo Sport via de app op mijn iPhone, dat is geen probleem want dit kan je ook buitenshuis gebruiken.
Ziggo heeft vandaag de officiële Ziggo Go app uitgebracht voor de Apple TV maar deze vereist een Ziggo internetaansluiting.

Uitdaging: is het mogelijk om een VPN tunnel te leggen tussen mijn huis en dat van mijn ouders. Het verkeer van de Apple TV verplicht te sturen door de tunnel zodat de app denkt een Ziggo IP te zien?
Ikzelf heb een Unifi Dream Machine en mijn ouders hebben een Unifi Secure Gateway.

Wat denken jullie?
Jeps je zou kunnen proberen een site2site vpn op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Dit is geweldig nieuws. Ik ben benieuwd naar de beeldkwaliteit op apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 15:19
Weet iemand of de app op de Apple TV een volwaardige vervanger is van de Next? Qua functionaliteit en snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Master__R schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:37:
Weet iemand of de app op de Apple TV een volwaardige vervanger is van de Next? Qua functionaliteit en snelheid?
Degene met een NDA mogen niet reageren. ;) Morgen weten we meer.
Mijn vermoeden is dat het hetzelfde werkt als de Ziggo Go app op iOS (of Android). Je moet natuurlijk wel een Next abonnement hebben.
dolopfriet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:35:
Ik ben benieuwd naar de beeldkwaliteit op apple TV 4K
Ik ook. Wellicht kan ik de Next box definitief uitzetten. Alle diensten via 1 kastje!

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 29-06-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:33
Als je modem van ziggo in bridgemodus staat werkt het wel om aan die eis te voldoen dat je internet van ziggo moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostje123 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:09:
Als je modem van ziggo in bridgemodus staat werkt het wel om aan die eis te voldoen dat je internet van ziggo moet zijn?
Dat lijkt mij wel. Je neemt toch de dienst internet af van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik gok dat het een kwestie van IP adres checken gaat zijn. Veruit de makkelijkste manier om te controleren of je op een Ziggo-lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 30-05 16:27
meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Dat lijkt mij wel. Je neemt toch de dienst internet af van Ziggo?
Ik hoop het ook, we gaan er achter komen. Ik draai nu nog de 'gemodificeerde' horizontv app maar die werkt toch niet ideaal (naast dat de tekst in het pools is), de gids update niet altijd namelijk en soms werd ik eruit gegooid. Logisch natuurlijk omdat het geen officiele app was. Was allang blij dat ik geen coax naar mn tv hoefde te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 30-05 16:27
Pathogen schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:23:
Ik gok dat het een kwestie van IP adres checken gaat zijn. Veruit de makkelijkste manier om te controleren of je op een Ziggo-lijn zit.
Wel jammer dat het dus niet gaat werken als je op een vpn zit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk niet dat het mogelijk is: maar programma’s opnemen of terug kijken een optie? Via iOS natuurlijk niet mogelijk.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-05 19:56
Lejavh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:15:
Even een uitdaging.

Wat denken jullie?
Als je maar zorgt dat het subnet waar je TV in zit het Internet opgaat via je ouders verbinding. Inderdaad IPsec tunnel opzetten met 0-route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat betreft de Ziggo Go app voor Apple TV, Android TV en Fire TV, was het denk ik handiger geweest om deze app gewoon 'Ziggo' te noemen, zonder het woord 'Go'. Dit laatste woord suggereert m.i. dat de app mobile gebruikt kan worden, maar dat kan dus gezien de wetgeving niet (en daardoor de bekende restrictie). Noem het bv de 'Ziggo TV' app.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 29-06-2020 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik lees net dat het zusje van Ziggo, Telenet in gesprek is over FTTH in Belgie.

https://www.techzine.be/n...-vlaams-glasvezelnetwerk/

Zou dit voor Nederland ook gaan gebeuren met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomtopper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-07-2020

Boomtopper

Groei als een boom

Vandaag mijn telecomdagje gehad voor de 6 mensen waarvoor ik dit regel, nu enerverend is het zeker (zie ook Online.nl topic).

Hang je 10 minuten in de wacht, wordt daarna doodleuk de verbinding verbroken met de mededeling dat het nummer niet bestaat :?

Ik belde om gebruik te maken van de aanbieding van 9 maanden 29,95 die ze zelf hadden gedaan maar die de medewerker blijkbaar niet goed had genoteerd (ondanks dat ze kunnen zien dat voor de 2e persoon waarvoor ik belde dit gewoon was gedaan) en mij dus vertelden dat ze dit niet gingen doen en dus 1. hun woord breken en 2. mij gewoon indirect een leugenaar noemen. Toen kwam die persoon van notabene retentie doodleuk met de mededeling dat

Gecombineerd met dit alles heb ik ze nu een mail gestuurd dat als dit de manier is waarop ze te werk willen gaan ik alle 6 mensen (waarvan meerderen notabene de voor Ziggo lucratieve extra pakketten hebben) per direct ga overzetten naar KPN Glasvezel (daar heb ik betere ervaringen mee). Benieuwd of iemand daar wakker wordt en bedenkt dat het misschien niet zo handig is om mensen (indirect) leugenaar te noemen omdat jijzelf als organisatie je administratie niet kunt doen.

Mocht hier iemand van Ziggo zitten die het wel snapt en wel wat te zeggen heeft, DM mij gerust.

De bomen groeien tot in de hemel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:29:
Ik lees net dat het zusje van Ziggo, Telenet in gesprek is over FTTH in Belgie.

https://www.techzine.be/n...-vlaams-glasvezelnetwerk/

Zou dit voor Nederland ook gaan gebeuren met Ziggo?
Ik scheef het in een reactie op de frontpagina. Dat voor mijn gevoel de mensen veel naar glasvezel overstappen, als het ultieme internet zijnde.

Dat gaat mijn inziens fors afbreuk doen aan het marktaandeel van Ziggo in de komende jaren, de glasaanleg gaat gestaagd door al die jaren.

Wat heeft Ziggo dan nog te bieden? Relatief hoge prijzen is nu mogelijk doordat ze bijna alleenstaand zijn tov lange xDSL lijnen.

Ik wil graag Ziggo TV klant blijven, met de NEXT en dan glasvezel internet (voorkeur Ziggo/KPN)

Ziggo zie ik niet, of veel te laat, in de glasvezel markt stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:17
stormfly schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Ik scheef het in een reactie op de frontpagina. Dat voor mijn gevoel de mensen veel naar glasvezel overstappen, als het ultieme internet zijnde.

Dat gaat mijn inziens fors afbreuk doen aan het marktaandeel van Ziggo in de komende jaren, de glasaanleg gaat gestaagd door al die jaren.

Wat heeft Ziggo dan nog te bieden? Relatief hoge prijzen is nu mogelijk doordat ze bijna alleenstaand zijn tov lange xDSL lijnen.

Ik wil graag Ziggo TV klant blijven, met de NEXT en dan glasvezel internet (voorkeur Ziggo/KPN)

Ziggo zie ik niet, of veel te laat, in de glasvezel markt stappen.
Lijkt me meer een klus voor Marketing? Technisch heeft glasvezel meer rek, maar er zit nog genoeg rek in de coax kabel. Persoonlijk zou de iets lagere latency en upload wel handig zijn, maar voor mij niet reden genoeg om over te stappen en dan beschouw ik mezelf toch al een veeel grotere gebruiker. Als ik dan kijk naar bekende/vrienden/collega's en wat ze met internet doen voor zover ik dat weet natuurlijk (:P) absoluut niet nodig om over te stappen. Ik denk dat het uiteindelijk wel wat meevalt maar door het publiek wat hier komt het groter wordt gemaakt dan het daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

THE_BASE schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:58:
Ik denk niet dat het mogelijk is: maar programma’s opnemen of terug kijken een optie? Via iOS natuurlijk niet mogelijk.
In de Android uitvoering is dit idd beschikbaar, want opslag is cloud.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Lijkt me meer een klus voor Marketing? Technisch heeft glasvezel meer rek, maar er zit nog genoeg rek in de coax kabel. Persoonlijk zou de iets lagere latency en upload wel handig zijn, maar voor mij niet reden genoeg om over te stappen en dan beschouw ik mezelf toch al een veeel grotere gebruiker. Als ik dan kijk naar bekende/vrienden/collega's en wat ze met internet doen voor zover ik dat weet natuurlijk (:P) absoluut niet nodig om over te stappen. Ik denk dat het uiteindelijk wel wat meevalt maar door het publiek wat hier komt het groter wordt gemaakt dan het daadwerkelijk is.
Ja hier zitten vooral Tweakers, en die willen waarschijnlijk snel internet, nieuwste techniek _/-\o_ De andere groep mensen die niet onder tweakers vallen zitten mijn inziens meer aan de kostenzijde van een dienst.

Met 100/100 en een RTT van 3ms ben ik zo gelukkig als een kind :9 kom maar door met die fiber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb het beeld bekeken van de Ziggo go app op de Apple TV 4K.
Ik vind het beeld beslist niet scherp genoeg.
Ik weet niet of dit de opzet is, maar ik zal er weinig gebruik van maken op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
Als ik zou kunnen kiezen zou ik glasvezel nemen voor internet, voip via cheapconnect en dan televisie gewoon op de coax bij Ziggo.

Maargoed, lekker verder dromen, KPN gaat hier de ADSL niet vervangen door glas en zolang er Ziggo is zal een andere aanbieder daar ook niet aan beginnen. Glasvezel (kabelnoord buitengebied) ligt hier op 200 meter vanaf de achtertuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dolopfriet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:55:
Ik weet niet of dit de opzet is, maar ik zal er weinig gebruik van maken op deze manier.
Misschien is Ziggo een beetje voorzichtig en houden ze hun bitrate bewust wat lager tijdens deze introductie. 720 of 1080 media hebben beiden "slechts" 4.29Mbit, dan mag je geen scherp gestoken beeld verwachten op een uit de kluiten gewassen TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
_JGC_ schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:24:
Als ik zou kunnen kiezen zou ik glasvezel nemen voor internet, voip via cheapconnect en dan televisie gewoon op de coax bij Ziggo.

Maargoed, lekker verder dromen, KPN gaat hier de ADSL niet vervangen door glas en zolang er Ziggo is zal een andere aanbieder daar ook niet aan beginnen. Glasvezel (kabelnoord buitengebied) ligt hier op 200 meter vanaf de achtertuin.
Kabelnoord is ook niet heilig ;). Ik vind ze behoorlijk aan de prijs voor een pakket over glas met minder aanbod dan een Ziggo of KPN doet.

Overigens is KPN met glasvezel al bezig (geweest) in Wolvega, Surhuisterveen, Heerenveen en Drachten. Tot een jaar geleden had ik er ook geen vertrouwen in, maar nu heb ik ook glas van KPN. met wat opstartproblemen. Kwestie van tijd.

Probleem met aanleg van glas is dat het ook mis kan gaan. Dat is hier dus aan de hand. Veel kruisingen waardoor verbindingen verkeerd gepatcht zijn. Ik noem het maar kinderziektes, maar vervelend is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:48

Oekol

waka waka hey hey

Leuk die nieuwe ziggo go app voor android TV ed
Beetje jammer dat het niet te gebruiken is. Wat een farce zeg. Heb TV van ziggo en internet van tmobile want glasvezel 1000/1000. Nu mag ik mijn tv niet via de app bekijken want internet van tmobile? Ik koop toch TV bij jullie, achterlijke regeling. App leek mooi en responsief, alles wat de rode knop op de afstandbediening niet is om programma's via ziggo terug te kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 29-06-2020 21:11 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

Oekol schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:10:
Leuk die nieuwe ziggo go app voor android TV ed
Beetje jammer dat het niet te gebruiken is. Wat een farce zeg. Heb TV van ziggo en internet van tmobile want glasvezel 1000/1000. Nu mag ik mijn tv niet via de app bekijken want internet van tmobile? Ik koop toch TV bij jullie, achterlijke regeling. App leek mooi en responsief, alles wat de rode knop op de afstandbediening niet is om programma's via ziggo terug te kijken.
Ben ik gek of.. in mijn SHIELD TV ga ik naar Google Play en zoek handmatig naar de app. Niks nadaa.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JoeZuCK schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Ben ik gek of.. in mijn SHIELD TV ga ik naar Google Play en zoek handmatig naar de app. Niks nadaa.
Op de Google play op Sony TV moest ik een halfuur naar rechts scrollen en toen stond die er.

Net met klantenservice gesproken van ziggo. Je kunt beter het goedkoopste abonnement afnemen, dan krijg je er gratis ip tv bij. Anders werkt dus niet. Vaag

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 15:18

robhof

Lembongan view

dolopfriet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:55:
Ik merk weinig verschil in beeldkwaliteit tussen mijn huidige decoder, de Samsung 7140 (1080P), en de app via mijn Apple TV 4K. Beide beter dat casten vanaf mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jammer dat je een Ziggo IP moet hebben om de Android (TV) app te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ziggo Go app ziet er goed uit, werkt ook al prima. Resolutie zit goed, stream mag nog wel wat dikker (compressie zichtbaar in vergelijk met CI+).

Kijk via Apple TV 4th gen, via HDMI op receiver / TV. Krijg alleen geen multichannel (5.1 / 7.1) eruit, alleen stereo. Iemand al gelukt?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 07:19
Na het nieuws van vandaag dat de ziggo go app op de fire stick was ik helemaal blij.

Maar na een avondje prutsen kom ik niet echt verder. Ik kan de app niet vinden, en kan niet zoeken op naam.
Dit is hoe ik op het internet vind dat het homescreen eruit moet zien:

Afbeeldingslocatie: https://www.aftvnews.com/wp-content/uploads/2016/12/ccn-fire-tv-new-ui-photo.jpg

Maar bij mij heb ik maar drie opties:
[Home][Categories][Settings]

De apps tab ontbreekt dus, ook de zoek tab ontbreekt.

De fire stick is gekocht op amazon.nl en gekoppeld aan een nl amazon account.

Ik heb ook geprobeerd om de nieuwe app via de online appstore te pushen, maar de nl app store kan ik niet vinden en de us appstore werkt niet met mijn nl account.

Wie weet raad?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:06

Mr. Freeze

¡GO!

ymoona schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:34:
Na het nieuws van vandaag dat de ziggo go app op de fire stick was ik helemaal blij.

Maar na een avondje prutsen kom ik niet echt verder. Ik kan de app niet vinden, en kan niet zoeken op naam.

[Afbeelding]

Ik heb ook geprobeerd om de nieuwe app via de online appstore te pushen, maar de nl app store kan ik niet vinden en de us appstore werkt niet met mijn nl account.

Wie weet raad?
Nog even geduld hebben voordat de app in de playstore van Amazon verschijnt, komt goed ;-)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ymoona schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:34:

[Afbeelding]

Wie weet raad?
Ik gok je geo settings even naar UK of DE veranderen. Amazon alexa werkt ook alleen als je in USA DE of UK zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 07:19
Oekol schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Ik gok je geo settings even naar UK of DE veranderen. Amazon alexa werkt ook alleen als je in USA DE of UK zit.
Ja dat scheelt wel. Ik moest even zoek hoe ik dat moest doen, maar dat moet dus blijkbaar via je amazon account en die verhuis je dan naar DE. Heb nu wel een uitgebreider menu, inclusief zoek optie. Ziggo staat er nog niet tussen, morgen weer proberen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ymoona schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Ja dat scheelt wel. Ik moest even zoek hoe ik dat moest doen, maar dat moet dus blijkbaar via je amazon account en die verhuis je dan naar DE. Heb nu wel een uitgebreider menu, inclusief zoek optie. Ziggo staat er nog niet tussen, morgen weer proberen.
Helemaal naar rechts scrollen/verder scrollen als je op ziggo zoekt. De app stond bij mij ook helemaal achteraan ergens. Logica is ver te zoeken.

Pagina: 1 ... 171 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic