Ik meen mij te herinneren dat 4K bij Ziggo alleen via Next kan, en dan hybride (dus eigenlijk gewoon via Internet en niet een direct TV signaal). Waarschijnlijk doet hij het daarom niet in 4K met CI+.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Helaas... die zie ik met mijn Samsung TV met CI+ "slechts" in gewoon HD. 1080i.
De TV zelf kan wel 4K aan, ik zie met de interne web browser op youtube het bekende LG Chess promotiefilmpje op 2160. UHD.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Dat gaat jouw televisie op deze manier ook nooit in 4K tonen. Dat werkt alleen met de Next mediabox en die haalt de stream binnen over IP en niet over DBV-C wat je televisie doet.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Helaas... die zie ik met mijn Samsung TV met CI+ "slechts" in gewoon HD. 1080i.
De TV zelf kan wel 4K aan, ik zie met de interne web browser op youtube het bekende LG Chess promotiefilmpje op 2160. UHD.
Ik heb een smart TV (Samsung UE40KU6020W) Die kan IP streams aan. Dus dat Ziggo het alleen beschikbaar maakt via hun Next zie ik als een onnodige beperking en in strijd met de EU richtlijn dat providers moeten toelaten dat klanten eigen apparatuur gebruiken.jongetje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:35:
[...]
Dat gaat jouw televisie op deze manier ook nooit in 4K tonen. Dat werkt alleen met de Next mediabox en die haalt de stream binnen over IP en niet over DBV-C wat je televisie doet.
Daar heb je wel een valide punt.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Ik heb een smart TV (Samsung UE40KU6020W) Die kan IP streams aan. Dus dat Ziggo het alleen beschikbaar maakt via hun Next zie ik als een onnodige beperking en in strijd met de EU richtlijn dat providers moeten toelaten dat klanten eigen apparatuur gebruiken.
Maar dan moet de TV wel voorzien worden van de nodige software om de functionaliteit van de Next mogelijk te maken en/of Ziggo hier een smart tv app voor beschikbaar gaat stellen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Hoe zie je dit voor je? Wat @snah001 al aangeeft, de bal ligt bij de fabrikant. Samsung moet hun software aanpassen/app ontwikkelen. Heb je je al verdiept of Samsung hiervoor contact heeft opgenomen met Ziggo? Dit is nu wel heel snel de schuldige aanwijzen.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Ik heb een smart TV (Samsung UE40KU6020W) Die kan IP streams aan. Dus dat Ziggo het alleen beschikbaar maakt via hun Next zie ik als een onnodige beperking en in strijd met de EU richtlijn dat providers moeten toelaten dat klanten eigen apparatuur gebruiken.
Ik weet het niet zeker, maar gaat de vrije keuze niet alleen om modem/router?
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 19-06-2020 13:25 ]
Volgens mij gaat die richtlijn over modems en niet over TV ontvangers.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Maar ik begrijp je punt wel. Ziggo maakt een enorm onderscheid in TV abonnementen en wat voor ontvanger je daarbij krijgt. Als je wilt opnemen zul je minimaal compleet moeten aanschaffen (of een eigen HDD reorder). Wil je in de cloud kunnen opnemen moet je TV Max waarbij je 1 Next krijgt. Wil je TV op je slaapkamer terugkijken? Dan heb je op dit moment pech.
Dit hebben de DSL providers veel beter voor elkaar. Daar krijg je standaard een ontvanger en als je voor opnemen betaald (bij KPN 4,99 per maand of gratis bij een 2e ontvanger die 5 euro per maand kost) dan werkt dat direct op alle ontvangers. Hiermee heeft Ziggo in mijn ogen een enorme achterstand opgelopen en is in mijn geval KPN (met 50Mbit tov Ziggo met 50Mbit) goedkoper.
Deze situatie is wel tijdelijk van aard. De huidige Horizon/XL worden geschikt gemaakt voor het Next platform.jongetje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:28:
[...]
Maar ik begrijp je punt wel. Ziggo maakt een enorm onderscheid in TV abonnementen en wat voor ontvanger je daarbij krijgt. Als je wilt opnemen zul je minimaal compleet moeten aanschaffen (of een eigen HDD reorder). Wil je in de cloud kunnen opnemen moet je TV Max waarbij je 1 Next krijgt. Wil je TV op je slaapkamer terugkijken? Dan heb je op dit moment pech.
Mijn verwachting is dat je straks de situatie krijgt: Wilt u alleen HD zenders, dan krijgt u de XL box? Wilt u 4K zenders, dan krijgt u Next box. Bij beide heb je dan de voordelen van het Next platform (cloud opnames en integratie met de Ziggo Go app).
Je had vroeger toch ook de situatie dat je voor HD zenders een duurder abonnement moest nemen?
Bovenstaande neemt niet weg dat ik mijn bedenkingen heb over hoe soepel het straks werkt met een XL box. Hopelijk werkt dat straks ook fijn. Maar dat weten op dit moment alleen degene met een NDA.
Het lijkt me dat je de bal een beetje misslaat met deze reactie?Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Ziggo stelt de bewuste zender toch beschikbaar voor iedereen? Weliswaar misschien niet in de allerhoogste kwaliteit voor iedereen, maar deze is te bekijken. Menig provider levert tegen meerprijs diverse extra pakketten/hardware combinaties aan, de Next box icm bepaalde abonnementen is er daar eentje van.
Het staat je vrij om een box aan te schaffen waarin dezelfde mogelijkheden van de Next beschikbaar zijn, probleem is dat deze er simpelweg niet is, en dan kan men in een EU richtlijn van alles beweren, maar wat niet bestaat, kan je zelf niet inzetten, wel?
Testing, one, two ...
1) Ziggo kan het ook via DVB-C beschikbaar stellen. De DVB-C standaard voorziet er in en daar mijn TV verkocht is als "4K" mag ik aannemen dat de DVB-C decoder ook 4K aankan.snah001 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:18:
[...]
Daar heb je wel een valide punt.
Maar dan moet de TV wel voorzien worden van de nodige software om de functionaliteit van de Next mogelijk te maken en/of Ziggo hier een smart tv app voor beschikbaar gaat stellen.
2) Ik hoef niet de hele next functionaliteit in mijn TV te hebben. En 4K streams weergeven kan ie al. Via de webbrowser en ook via een app. Netflix levert ook 4K op die manier.
Ziggo heeft er een handje van om eigen apparatuur te ontmoedigen. Ze zeggen bijvoorbeeld IP telefonie te leveren, maar alles wat ze in feite leveren is een poort waar ik een analoge telefoon op kan aansluiten. Om een IP telefoon aan te kunnen sluiten heb ik de SIP gegevens nodig, maar die krijg ik niet. Eigen CI+ kaart kan ook niet meer voor extra aansluiting. En nu dus alleen 4K via hun Next.meesje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:24:
[...]
Hoe zie je dit voor je? Wat @snah001 al aangeeft, de bal ligt bij de fabrikant. Samsung moet hun software aanpassen/app ontwikkelen. Heb je je al verdiept of Samsung hiervoor contact heeft opgenomen met Ziggo? Dit is nu wel heel snel de schuldige aanwijzen.
Nee, het is veel ruimer. Ook de mobile providers zijn er aan gebonden. Ik weet niet beter of ALLE apparatuur valt er onder. Ook TV.Ik weet het niet zeker, maar gaat de vrije keuze niet alleen om modem/router?
Ja kunt dan inderdaad de bal bij de fabrikant neerleggen, maar dan moet ZIggo wel volgens een aanvaardde standaard werken of de afwijkingen daarop aan de fabrikanten ter beschikking stellen.
Volgens mij is die richtlijn veel ruimer en valt alle apperatuur er onder.jongetje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:28:
[...]
Volgens mij gaat die richtlijn over modems en niet over TV ontvangers.
Niet "krijgt" maar "huurt". Ik wil helemaal geen ontvanger huren van Zigoo. Ik heb al een ontvanger. Toen ik die kocht was ik nou juist zo blij dat ik van die extra kastjes en afstandsbedieningen af was.Maar ik begrijp je punt wel. Ziggo maakt een enorm onderscheid in TV abonnementen en wat voor ontvanger je daarbij krijgt.
Mijn TV kan ook opnemen, maar dat doe ik eigenlijk nooit, het meeste is wel on-line terug te zien en als ik ooit meer opnamemogelijkheden wil . koop ik liever zelf iets dan huren van Ziggo. Op de slaapkamer terugkijken wil ik helemaal niet. Er staat wel een TV, maar die staat daar maar....Als je wilt opnemen zul je minimaal compleet moeten aanschaffen (of een eigen HDD reorder). Wil je in de cloud kunnen opnemen moet je TV Max waarbij je 1 Next krijgt. Wil je TV op je slaapkamer terugkijken? Dan heb je op dit moment pech.
Wat ik wil is gewoon dat 4K kanaal kunnen zien. Het argument dat ik dan meer zou moeten betalen, daar zit misschien wel wat in. Aan de andere kant... als "men" 4K aan de man wil brengen, zal men het toch eerst moeten kunnen laten zien, zonder dat er eerste extra voor betaald gaat worden....
[ Voor 27% gewijzigd door Roetzen op 19-06-2020 15:33 ]
Daar is een simpele oplossing voor, Love Nature is in zijn volle glorie terug te vinden op YouTube. Bekijk/download de demo die in 4k en zijn allerhoogste bitrate (hoger dan je deze bij Ziggo/KPN zult krijgen), daar beschikbaar is en bekijk of je werkelijk wat mist en zou moeten investeren in aanvullende opties?Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:07:
[...]
[knip]
Wat ik wil is gewoon dat 4K kanaal kunnen zien. Het argument dat ik dan meer zou moeten betalen, daar zit misschien wel wat in. Aan de andere kant... als "men" 4K aan de man wil brengen, zal men het toch eerst moeten kunnen laten zien, zonder dat er eerste extra voor betaald gaat worden....
Ik betwijfel overigens of het op een 40" UHD TV werkelijk te beoordelen is, maar dit laten we maar buiten beschouwing
Testing, one, two ...
Om dit te onderbouwen kun je denk ik beter een bron vermelden. Dat stopt in ieder geval de discussie.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:07:
Volgens mij is die richtlijn veel ruimer en valt alle apperatuur er onder.
Dat is deels waar. Je krijgt de eerste decoder in bruikleen. Extra apparaten huur je inderdaad.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:07:
Niet "krijgt" maar "huurt". Ik wil helemaal geen ontvanger huren van Zigoo. Ik heb al een ontvanger. Toen ik die kocht was ik nou juist zo blij dat ik van die extra kastjes en afstandsbedieningen af was.
Ik ben van mening dat 4K zich zelf verkoopt. Zo lang 4K nog geen mainstream is (voor lineaire tv), vind ik het een goede keuze dat 4K een meerprijs betekent (dus zelfde ontwikkeling als HD destijds). 4K betekent namelijk ook een zwaardere belasting van de infrastructuur.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:07:
Aan de andere kant... als "men" 4K aan de man wil brengen, zal men het toch eerst moeten kunnen laten zien, zonder dat er eerste extra voor betaald gaat worden....
Dat vind ik sowieso een beperking aan alle abonnementen. De smart-tv hangt bij mij gewoon in het netwerk. Ze hoeven alleen maar goede IP-TV software uit te brengen en je zou alles in 4K moeten kunnen zien, inclusief opnemen, afspelen en replay etc. Een gemakkelijke ZiggoGo app voor smart-tv bijvoorbeeld dan kan de coax er ook uit. Zappen zal dan helaas wel een beetje een probleem zijn vrees ik. Maar een handige programmeur zal dat wel weten op te lossen.Roetzen schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Dat is helemaal waar.meesje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:37:
[...]
Bovenstaande neemt niet weg dat ik mijn bedenkingen heb over hoe soepel het straks werkt met een XL box. Hopelijk werkt dat straks ook fijn. Maar dat weten op dit moment alleen degene met een NDA.
[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 19-06-2020 17:19 ]
"When you grow up your heart dies"
Vrijwel alle LoveNature clips op youtube zijn slechts 1080p? Er staat alleen een demo van iemand op die is opgenomen van de Astra 28.2E en iemand die een verzameling demo-filmpjes Love Nature heeft genoemd. En zelfs die overstijgen de 22MBit/s niet die Love Nature 4K op KPN heeft.hardware-lover schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:00:
[...]
Daar is een simpele oplossing voor, Love Nature is in zijn volle glorie terug te vinden op YouTube. Bekijk/download de demo die in 4k en zijn allerhoogste bitrate (hoger dan je deze bij Ziggo/KPN zult krijgen),
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik verwijs toch naar desbetreffende demo?TFHfony schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:40:
[...]
Vrijwel alle LoveNature clips op youtube zijn slechts 1080p? Er staat alleen een demo van iemand op die is opgenomen van de Astra 28.2E en iemand die een verzameling demo-filmpjes Love Nature heeft genoemd. En zelfs die overstijgen de 22MBit/s niet die Love Nature 4K op KPN heeft.
Een betere kwaliteit ga je via KPN/Ziggo niet krijgen?
Testing, one, two ...
Dan moet je naar kpn, die heeft een Samsung iptv app.sjaool schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:17:
[...]
Dat vind ik sowieso een beperking aan alle abonnementen. De smart-tv hangt bij mij gewoon in het netwerk. Ze hoeven alleen maar goede IP-TV software uit te brengen en je zou alles in 4K moeten kunnen zien, inclusief opnemen, afspelen en replay etc.
Tja... Die demo is gewoon door iemand opgenomen van de Astra 28.2E en op Youtube gezet. Leuk. Dan heb je 1 demo die je elke avond opnieuw kan kijken?hardware-lover schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:44:
[...]
Ik verwijs toch naar desbetreffende demo?
[YouTube: Love Nature 4K Demo]
Een betere kwaliteit ga je via KPN/Ziggo niet krijgen?
Maar inderdaad. Die demo is zo'n beetje dezelfde kwaliteit als de uitzending bij KPN op 4K.
[ Voor 21% gewijzigd door TFHfony op 19-06-2020 17:55 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik kan me voorstellen dat Ziggo moeilijk voor elke tv een app kan ontwikkelen, maar iets soortgelijks doen ze toch met de Ziggo Go app voor de Apple TV (tvOS) en Android TV? Ik denk dat ze daarmee al een groot publiek bereiken. Helaas duurt het allemaal wel lang. Ik kijk er in ieder geval naar uit. Alles via één kastje: Ziggo, Netflix, Disney+, YouTube, etc. Laat de tv maar lekker ‘dom’ zijn.sjaool schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:17:
[...]
Dat vind ik sowieso een beperking aan alle abonnementen. De smart-tv hangt bij mij gewoon in het netwerk. Ze hoeven alleen maar goede IP-TV software uit te brengen en je zou alles in 4K moeten kunnen zien, inclusief opnemen, afspelen en replay etc. Een gemakkelijke ZiggoGo app voor smart-tv bijvoorbeeld dan kan de coax er ook uit. Zappen zal dan helaas wel een beetje een probleem zijn vrees ik. Maar een handige programmeur zal dat wel weten op te lossen.
[...]
Dat is helemaal waar.
En Canaldigitaal ook als het goed is.jongetje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:46:
[...]
Dan moet je naar kpn, die heeft een Samsung iptv app.
Probleempje, ik heb een LG.jongetje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:46:
[...]
Dan moet je naar kpn, die heeft een Samsung iptv app.
Maar ik redt mij voorlopig wel. Zoveel lineaire televisie kijk ik toch niet meer.
Volgens mij heb je een beetje de essentie van mijn oorspronkelijke reactie gemist (of überhaupt niet gelezen)? 😉TFHfony schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:55:
[...]
Tja... Die demo is gewoon door iemand opgenomen van de Astra 28.2E en op Youtube gezet. Leuk. Dan heb je 1 demo die je elke avond opnieuw kan kijken?
Maar inderdaad. Die demo is zo'n beetje dezelfde kwaliteit als de uitzending bij KPN op 4K.
Dat gezegd hebbende, er wordt elders verondersteld dat de KPN 4k Love Nature bitrate ~22Mbit bedraagt, geen idee of dit ook juist is.
Testing, one, two ...
Dat is juist. Het is overigens de 4K zender met de laagste bitrate bij KPN. InsightTV & XITE zitten beiden op zo'n 28MBit/s.hardware-lover schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:42:
[...]
Volgens mij heb je een beetje de essentie van mijn oorspronkelijke reactie gemist (of überhaupt niet gelezen)? 😉
Dat gezegd hebbende, er wordt elders verondersteld dat de KPN 4k Love Nature bitrate ~22Mbit bedraagt, geen idee of dit ook juist is.
Duidelijk zo. Niet dat we er bij Ziggo verder wat aan hebben 😏TFHfony schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:49:
[...]
Dat is juist. Het is overigens de 4K zender met de laagste bitrate bij KPN. InsightTV & XITE zitten beiden op zo'n 28MBit/s.
Eigenlijk kan die enige Ziggo 4k zender mij verder gestolen worden, maar je wilt je Next abonnees natuurlijk nog wel iets voor kunnen schotelen bij het aanprijzen van een 4k decoder 😉
Ik heb eigenlijk liever nog wat tweaker meesje aanhaalt, één boxje geschikt voor vrijwel alles. Daarvoor mis ik nu enkel nog de officiële vrijgave van de ZiggoGo AndroidTV app.
Testing, one, two ...
Het valt niet op omdat je weet dat de eerste factuur gaat afwijken, maar ook omdat er van meerdere maanden wordt geïncasseerd en gecorrigeerd.
Even bellen naar de klantenservice (optie facturen en dan de laatste optie die ze noemen) en dan wordt het gecrediteerd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZYd6sDJ7weJ3grIMkAufEt3N.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/lCuioeyxD5VbGEkFiB2V84TA.png?f=user_large)
Ik heb die demo gezien en ik ben niet echt onder de indruk. Mooie plaatjes, dat wel, maar ik zie bij deze demo niet echt verschil tussen gewoon HD en 4K, Voor dat ene kanaal ga ik vooralsnog niet investeren. Als ik nou volgend jaar (want dit jaar wordt het toch niks meer) de Tour de France in 4K zou kunnen zien... wie weet...hardware-lover schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:00:
[...]
Daar is een simpele oplossing voor, Love Nature is in zijn volle glorie terug te vinden op YouTube. Bekijk/download de demo die in 4k en zijn allerhoogste bitrate (hoger dan je deze bij Ziggo/KPN zult krijgen), daar beschikbaar is en bekijk of je werkelijk wat mist en zou moeten investeren in aanvullende opties?
Ik kan het verschil bij andere 4K demos, zoals de LG chess demo, wel degelijk zien. Maar dan moet ik er wel dichter op gaan zitten dan ik normaal doe. Maar bij de Love Nature demo zie ik het niet. Weet je zeker dat die demo echt 4K is en niet alleen maar doet alsof?Ik betwijfel overigens of het op een 40" UHD TV werkelijk te beoordelen is, maar dit laten we maar buiten beschouwing
Hier ook. Bekabeld. Wifi kan ie ook, maar ik geef voor vaste apparaten de voorkeur aan bekabeld. .sjaool schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:17:
[...]
Dat vind ik sowieso een beperking aan alle abonnementen. De smart-tv hangt bij mij gewoon in het netwerk.
Dat gaat kennelijk tegen het beleid van Ziggo in. Ze willen dat je voor hun content hun hardware gebruikt en daarvoor betaalt.Ze hoeven alleen maar goede IP-TV software uit te brengen en je zou alles in 4K moeten kunnen zien, inclusief opnemen, afspelen en replay etc.
Voor netflix hoef ik niet in extra hardware te investeren, daarvoor is er de netflix app...
[ Voor 28% gewijzigd door Roetzen op 20-06-2020 09:18 ]
TFHfony schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:49:
[...]
Dat is juist. Het is overigens de 4K zender met de laagste bitrate bij KPN. InsightTV & XITE zitten beiden op zo'n 28MBit/s.
/f/image/kB54jEOt5NcnRCCDImxCDFHS.png?f=fotoalbum_large)
Deze maand zit hij blijkbaar in het vrije pakket, 16Mbit kanaal 205 love nature.
Dat is dan bij Ziggo? Zou me wel een beetje tegenvallen. Dit is bij KPN:stormfly schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:09:
[...]
[Afbeelding]
Deze maand zit hij blijkbaar in het vrije pakket, 16Mbit kanaal 205 love nature.
/f/image/UfayZy6lJ3TPC76Bvcg6ysH7.png?f=fotoalbum_large)
Het eerste stukje is XiteHD, het 2e is Love Nature 4K en de laatste Insight 4K.
Jeps Ziggo NEXT unit.TFHfony schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:34:
[...]
Dat is dan bij Ziggo? Zou me wel een beetje tegenvallen. Dit is bij KPN:
[Afbeelding]
Het eerste stukje is XiteHD, het 2e is Love Nature 4K en de laatste Insight 4K.
KPN is ook heel open over de 4K stream als je er naar vraagt op Twitter 26Mbit/s
Op KPN glas of koper getest?
[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 20-06-2020 10:55 ]
Glas.stormfly schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:54:
[...]
Jeps Ziggo NEXT unit.
KPN is ook heel open over de 4K stream als je er naar vraagt op Twitter 26Mbit/s
Op KPN glas of koper getest?
Maar Ziggo encodeert de enige 4K zender die ze hebben dus ook nog eens naar een lagere bitrate? Dat is zonde...
Misschien kan de enige 4K decoder die ze hebben geen hogere bitrate aan?TFHfony schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:58:
[...]
Glas.
Maar Ziggo encodeert de enige 4K zender die ze hebben dus ook nog eens naar een lagere bitrate? Dat is zonde...
EU RICHTLIJN 2008/63/EG van 20 juni 2008meesje schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:30:
[...]
Om dit te onderbouwen kun je denk ik beter een bron vermelden. Dat stopt in ieder geval de discussie.
https://eur-lex.europa.eu...T/?uri=CELEX%3A32008L0063
[ Voor 35% gewijzigd door Roetzen op 20-06-2020 11:22 ]
Dat kan men simpel controleren via de statistieken (voor nerdsRoetzen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:03:
[...]
Ik heb die demo gezien en ik ben niet echt onder de indruk. Mooie plaatjes, dat wel, maar ik zie bij deze demo niet echt verschil tussen gewoon HD en 4K, Voor dat ene kanaal ga ik vooralsnog niet investeren. Als ik nou volgend jaar (want dit jaar wordt het toch niks meer) de Tour de France in 4K zou kunnen zien... wie weet...
[...]
Ik kan het verschil bij andere 4K demos, zoals de LG chess demo, wel degelijk zien. Maar dan moet ik er wel dichter op gaan zitten dan ik normaal doe. Maar bij de Love Nature demo zie ik het niet. Weet je zeker dat die demo echt 4K is en niet alleen maar doet alsof?
[knip]
De diverse (Oled) demo's zijn niet echt representatief voor wat er via de TV kabel tot ons komt, daar valt soms de mond wel van open ja, en al helemaal op een Oled TV
Edit: vwb het artikel wat je deelt, >> telecommunicatie? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 20-06-2020 13:46 ]
Testing, one, two ...
Zeker als het ook nog HDR is.hardware-lover schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:49:
[...]
De diverse (Oled) demo's zijn niet echt representatief voor wat er via de TV kabel tot ons komt, daar valt soms de mond wel van open ja, en al helemaal op een Oled TV
Ja, dat ook. dank voor de link.Edit: vwb het artikel wat je deelt, >> telecommunicatie? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie
Ik heb een 65 inch 4K tv maar kijk de meeste content nog gewoon in 1080p. Alleen films die ik echt de moeite waard vind die kijk ik in 4K en dan nog zie ik eigenlijk alleen het verschil in de kleinere details in de achtergrond. Je moet de 1080p en 4K echt naast elkaar zetten om echt het grote verschil te zien. Maar dat zal ook komen omdat ik zo'n 3.5 meter van mijn tv af zit.TFHfony schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:58:
[...]
Glas.
Ik hoef dan ook niet perse het journaal, praat- en spelprogramma's etc. in 4K te zien. Wil ik echt goede 4K zien dan grijp ik terug op streaming of andere wegen. Voor lineaire televisie voldoet voor mij voorlopig 1080i meer dan voldoende.
Vergeet even niet dat jouw tv ALLE beelden "upscaled" naar 4K onafhankelijk van de bron.sjaool schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:39:
[...]
Ik heb een 65 inch 4K tv maar kijk de meeste content nog gewoon in 1080p. Alleen films die ik echt de moeite waard vind die kijk ik in 4K en dan nog zie ik eigenlijk alleen het verschil in de kleinere details in de achtergrond. Je moet de 1080p en 4K echt naast elkaar zetten om echt het grote verschil te zien. Maar dat zal ook komen omdat ik zo'n 3.5 meter van mijn tv af zit.
Ik hoef dan ook niet perse het journaal, praat- en spelprogramma's etc. in 4K te zien. Wil ik echt goede 4K zien dan grijp ik terug op streaming of andere wegen. Voor lineaire televisie voldoet voor mij voorlopig 1080i meer dan voldoende.
En er zijn tv's die dat erg goed doen en wel zó goed dat een 1K film er bijna zo goed uitziet als een 4k source film.
M.a.w. je kijkt altijd in 4k maar blijft een SD opname net zo slecht, zoniet slechter omdat je veel beter de slechte kwaliteit kan waarnemen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Goede 4K streams? Die zijn er amper. De meeste 4K streams, afgezien van Apple, hebben een stuk lagere bitrate dan de 4K uitzendingen via KPN.sjaool schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:39:
[...]
Ik heb een 65 inch 4K tv maar kijk de meeste content nog gewoon in 1080p. Alleen films die ik echt de moeite waard vind die kijk ik in 4K en dan nog zie ik eigenlijk alleen het verschil in de kleinere details in de achtergrond. Je moet de 1080p en 4K echt naast elkaar zetten om echt het grote verschil te zien. Maar dat zal ook komen omdat ik zo'n 3.5 meter van mijn tv af zit.
Zet eens een echte 4K blu-ray tegenover een normale HD film. Dat is echt wel een zichtbaar verschil.
Resolutie alleen zegt niet zo veel. Je kan beter een hele goede HD bron hebben met een goede bitrate dan een matige 4K bron op een lage bitrate. Netflix, Disney, etc... zijn echt niet top of the bill in 4K.
Heb een tweede connectbox gekocht 2e hands
Maar dit werkt blijkbaar niet ivm serie nummers en adres gekoppeld.
Nu wil ik die gebruiken Al's wifi booster
Tweede vraag is de oude ziggo ubee modem nog bruikbaar tegenwoordig? Met een actueel ziggo abonnement?
Waarom zou je een connectbox kopen via marktplaats, daar kun je helemaal niet mee. Die dingen zijn altijd eigendom van Ziggo en zijn niet op de markt te koop (dus is in theorie heling).R.G schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:02:
Kort vraagje Kan ik een connectbox opbouwen tot wifi booster?
Heb een tweede connectbox gekocht 2e hands
Maar dit werkt blijkbaar niet ivm serie nummers en adres gekoppeld.
Nu wil ik die gebruiken Al's wifi booster
Tweede vraag is de oude ziggo ubee modem nog bruikbaar tegenwoordig? Met een actueel ziggo abonnement?
Hmm ik dacht be overzetten omdat hardware kapot is met een bestaand lopend abbonemt
Kon absoluut niet..
Vraag me dat toch echt af.
Toch wel vervelend allemaal.
Kan ik hem nog gebruiken Al's booster?
Of als de monteur komt ergens misschien eind july. Neemt hij hem mee? Beiden?
Zulke acties zie je regelmatigjongetje schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:34:
[...]
Waarom zou je een connectbox kopen via marktplaats, daar kun je helemaal niet mee. Die dingen zijn altijd eigendom van Ziggo en zijn niet op de markt te koop (dus is in theorie heling).

Ze verkopen een mediabox XL of connectbox want ik heb het over

Ze vergeten alleen dat het spul eigendom van Ziggo is.
En daarnaast kan je het niet gebruiken
Lekker handig

2250 WP Zuid PVoutput
ja, ik dacht wat anders.. een goede tijdelijke oplossing om in ieder geval wat stabiel internet te hebben.MdO82 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:06:
[...]
Zulke acties zie je regelmatig![]()
Ze verkopen een mediabox XL of connectbox want ik heb het over![]()
Ze vergeten alleen dat het spul eigendom van Ziggo is.
En daarnaast kan je het niet gebruiken
Lekker handig
tevens betaal ik al voor het abonnement, ze weigeren letterlijk om het aan te passen of een nieuwe te sturen.
dan zit je wel 2-4 maanden zonder fatsoenlijke service..
zou ik dat kunnen terug claimen? of is dat nasty afgevangen in een tosje.
zou ik die connectbox kunnen terugsturen en geld terugvragen?
dus ze mogen het niet eens verkopen? waarom doen ze het dan? wat zal ik in deze situatie moeten doen melden enzo?
je mag best weten, gekocht voor 30.. als een extra vaderdag presentje.. dit is al extra zuur.
[ Voor 12% gewijzigd door R.G op 20-06-2020 17:22 ]
Lees ik het nu niet goed. Maar dit gaat toch om telecom (dus vrije keuze in modem/router) en niet over tv?Roetzen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:05:
[...]
Misschien kan de enige 4K decoder die ze hebben geen hogere bitrate aan?
[...]
EU RICHTLIJN 2008/63/EG van 20 juni 2008
https://eur-lex.europa.eu...T/?uri=CELEX%3A32008L0063
Edit: Oh sorry, @hardware-lover zegt dit ook al.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 20-06-2020 17:29 ]
Je leest het niet goed, het gaat over alles wat je aan het aansluitpunt kunt aansluiten. Dus niet alleen over modems, maar ook over TV, als dat is wat de provider ook aanbiedt via dat aansluitpunt. Btw: Televisie is ook "Telecom". (Evenals telefoon en telegram)...meesje schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:28:
[...]
Lees ik het nu niet goed. Maar dit gaat toch om telecom (dus vrije keuze in modem/router) en niet over tv?
Nee, dat zegt ie niet. Hij verwijst naar en ander verhaal dat specifiek over modem/routers gaat. Maar dat zegt dus niets over waar de oorspronkelijke EU richtlijn al of niet over gaat,Edit: Oh sorry, @hardware-lover zegt dit ook al.
Niet dus. Daar was ik al bang voor... <zucht>Om dit te onderbouwen kun je denk ik beter een bron vermelden. Dat stopt in ieder geval de discussie.
[ Voor 3% gewijzigd door Roetzen op 20-06-2020 18:15 ]
Ben bang dat je mij niet helemaal goed hebt begrepen dan?Roetzen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:59:
[...]
[knip]
Nee, dat zegt ie niet. Hij verwijst naar en ander verhaal dat specifiek over modem/routers gaat. Maar dat zegt dus niets over waar de oorspronkelijke EU richtlijn al of niet over gaat,
[weg] zin- en nutteloze discussie eigenlijk (wat mij betreft), ik ga er verder dan ook niet meer op in
[ Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 20-06-2020 19:43 ]
Testing, one, two ...
Je kan hier gewoon helemaal niks mee. Niet gebruiken als Accesspoint, niet als modem. Ziggo kan het misschien best activeren voor je, als je zegt dat je het graag wil en dit modem hebt maar dan moet je het andere modem retoursturen.R.G schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:16:
[...]
ja, ik dacht wat anders.. een goede tijdelijke oplossing om in ieder geval wat stabiel internet te hebben.
tevens betaal ik al voor het abonnement, ze weigeren letterlijk om het aan te passen of een nieuwe te sturen.
dan zit je wel 2-4 maanden zonder fatsoenlijke service..
zou ik dat kunnen terug claimen? of is dat nasty afgevangen in een tosje.
zou ik die connectbox kunnen terugsturen en geld terugvragen?
dus ze mogen het niet eens verkopen? waarom doen ze het dan? wat zal ik in deze situatie moeten doen melden enzo?
je mag best weten, gekocht voor 30.. als een extra vaderdag presentje.. dit is al extra zuur.
Je kan het melden maar de verkoper heeft waarschijnlijk een afkoopsom gehad en dus betaald hiervoor. Ziggo schrijft het apparaat dan gewoon af.
https://zoek.officielebek...stb-2016-524.html#d17e196Roetzen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:59:
[...]
Je leest het niet goed, het gaat over alles wat je aan het aansluitpunt kunt aansluiten. Dus niet alleen over modems, maar ook over TV, als dat is wat de provider ook aanbiedt via dat aansluitpunt. Btw: Televisie is ook "Telecom". (Evenals telefoon en telegram)...
[...]
Nee, dat zegt ie niet. Hij verwijst naar en ander verhaal dat specifiek over modem/routers gaat. Maar dat zegt dus niets over waar de oorspronkelijke EU richtlijn al of niet over gaat,
[...]
Niet dus. Daar was ik al bang voor... <zucht>
Ah thanks ik zal het de monteur voorstellen ofzo? Chat en bellen helpt niet?SirMemeAlot schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:39:
[...]
Je kan hier gewoon helemaal niks mee. Niet gebruiken als Accesspoint, niet als modem. Ziggo kan het misschien best activeren voor je, als je zegt dat je het graag wil en dit modem hebt maar dan moet je het andere modem retoursturen.
Je kan het melden maar de verkoper heeft waarschijnlijk een afkoopsom gehad en dus betaald hiervoor. Ziggo schrijft het apparaat dan gewoon af.
Noem me eigenwijs of volhardend.Roetzen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:59:
[...]
Je leest het niet goed, het gaat over alles wat je aan het aansluitpunt kunt aansluiten. Dus niet alleen over modems, maar ook over TV, als dat is wat de provider ook aanbiedt via dat aansluitpunt. Btw: Televisie is ook "Telecom". (Evenals telefoon en telegram)...
[...]
[...]
Uit onderstaande definitie kan ik niet een televisie halen.
Artikel 1
In dit besluit wordt verstaan onder:
a. eindapparaten:
i. apparaten of radioapparaten die per draad, per optische vezel of via elektromagnetische golven direct of indirect zijn aangesloten op de netwerkaansluitpunten van een openbaar telecommunicatienetwerk ten behoeve van overbrenging, verwerking of ontvangst van informatie; een aansluiting is indirect wanneer een apparaat of radioapparaat geplaatst is tussen het eindapparaat en het netwerkaansluitpunt van een openbaar telecommunicatienetwerk;
En heb je daarnaast nog een gewoon artikel waarin e.e.a. beschreven is. In ‘normale’ artikelen kom ik echt alleen maar telecom tegen. O.a. op tweakers. Anders zou tweakers er toch echt wel melding van hebben gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 20-06-2020 19:58 ]
Ik begrijp nog niet helemaal wat je wil? Misschien moeten we beginnen met het probleem en wat je verwacht op te lossen?R.G schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:19:
[...]
Ah thanks ik zal het de monteur voorstellen ofzo? Chat en bellen helpt niet?
Wat je tot dusver hebt laten weten is dat je een connectbox voor 3 tientjes hebt gekocht omdat je wifi niet optimaal is? Maar wat voor modem heb je nu dan? Wil je betere wifi door een wifipunt op een andere verdieping te gebruiken? Iets meer informatie als je gericht advies wil hebben
Want ik begrijp niet waarom er een monteur moet komen nu bijvoorbeeld? Als je het nieuwe modem wil activeren zou ik het via Chat/Facebook Messenger proberen en niet aangeven dat je het gekocht hebt maar dat je een ander modem wil activeren (bijvoorbeeld).
Hier nog een tekst in normaal taalgebruik.Roetzen schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:59:
[...]
[...]
[...]
https://www.consuwijzer.n...k-mijn-eigen-modem-kiezen
Er is nog enige discussie. Ziggo is op dit moment dus niet ‘fout’ bezig. Dit breng m.i. een einde aan de discussie. In 2021 zien we wel weer. En wellicht wordt er nog e.e.a. uitgesteld.
Ik zal bij begin beginnen.SirMemeAlot schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:56:
[...]
Ik begrijp nog niet helemaal wat je wil? Misschien moeten we beginnen met het probleem en wat je verwacht op te lossen?
Wat je tot dusver hebt laten weten is dat je een connectbox voor 3 tientjes hebt gekocht omdat je wifi niet optimaal is? Maar wat voor modem heb je nu dan? Wil je betere wifi door een wifipunt op een andere verdieping te gebruiken? Iets meer informatie als je gericht advies wil hebben.
Want ik begrijp niet waarom er een monteur moet komen nu bijvoorbeeld? Als je het nieuwe modem wil activeren zou ik het via Chat/Facebook Messenger proberen en niet aangeven dat je het gekocht hebt maar dat je een ander modem wil activeren (bijvoorbeeld).
I.v.m. cornoa, werk ik thuis.
Op een moment ergens 3 maand geleden deed voip via een yealink sip tel niet meer deed het daarvoor Altijd.
Veel getest nagekeken maar geen oorzaak gevonden. Toen een ziggo modem geleend van een bekende deze geplaatst en what the hell voip werkte weer. (Hou rekening mee beiden modem full reset gedaan voordat ik voip test). Dan concludeer ik de modem is wat mis mee.
Toen dag getest en merk verbinding heel stabiel geen t3 errors.
Modem eind van de dag terug gedaan en oude modem geinstalleert. En meteen weer fouten en slechte verbinding.
Dit aangegeven bij ziggo en zeggen door regels bij huh kunnen ze niets doen.
Ik dacht eveb andere modem regelen dan daarop inloggen en voila tijdelijk even wel stabiel internet.
Dus niet, Alleen maar network access denied Activatie code nodig.. verkoper reageeert niet meer. Terwijl ik hem Bedankte van te voren omdat ik dacht eindelijk stabiel internet
Ondertussen wel 3 maand geen stabiel irritant internet.
Ik merk ook dat settings opslaan vaak misgaat denk naar bjj aan een Mac adress een naam aan hangen.
Wat ik dus zoek is een oplossing om stabiel internet te krijgen. Nu is ziggo oplossing we sturen een monteur. Ergens eind July.
Verder kunnen we niks.
Is het vreemd dat die verkoper meerdere connect boxen aanbiedt?
Ik Wil niet te drastisch ziin maar heb de nijging om eventueel eens swapping op chip niveau te proberen...
Natuurlijk weet ik dat. Ik ben nog van de generatie van de zwart/televisie en heb de beeldkwaliteit over de jaren zien toenemen. De eerste CD-roms met video. De overschakeling van de 576 lijntje van PAL naar HD en daarna Full HD en ga zo maar door. Maar het gaat mij vooral om perceptie en het praktische gebruik en dan stel ik prioriteiten aan wanneer ik zeer hoge resolutie bronnen gebruik of niet. Het ene materiaal leent zich hier nu eenmaal beter voor dan het andere.snah001 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:53:
[...]
Vergeet even niet dat jouw tv ALLE beelden "upscaled" naar 4K onafhankelijk van de bron.
En er zijn tv's die dat erg goed doen en wel zó goed dat een 1K film er bijna zo goed uitziet als een 4k source film.
M.a.w. je kijkt altijd in 4k maar blijft een SD opname net zo slecht, zoniet slechter omdat je veel beter de slechte kwaliteit kan waarnemen.
En ja, de 4K upscaler van mijn TV is best goed.
Ik heb mijn bronnen voor goed 4K streams, maar zoals ik al zei het hangt voor mij van het soort film af of ik het nodig vind om het in 4K te kijken. Netflix kijk ik amper en Disney/Apple TV heb ik niet.TFHfony schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:02:
[...]
Goede 4K streams? Die zijn er amper. De meeste 4K streams, afgezien van Apple, hebben een stuk lagere bitrate dan de 4K uitzendingen via KPN.
Zet eens een echte 4K blu-ray tegenover een normale HD film. Dat is echt wel een zichtbaar verschil.
Resolutie alleen zegt niet zo veel. Je kan beter een hele goede HD bron hebben met een goede bitrate dan een matige 4K bron op een lage bitrate. Netflix, Disney, etc... zijn echt niet top of the bill in 4K.
De vervoeging van "eigenwijs":
Ik ben vasthoudend.
Jij ben eigenzinnig.
Hij is eigenwijs.
In dit specifieke geval:Maar ik zie nog steeds de termen netwerk en telecom voorbij komen.
Telecom=het via beelden overbrengen van informatie van A naar B.
Netwerk=het kabelnetwerk van Ziggo
Netwerkaansluitpunt=AOP.
Ik wel.Uit onderstaande definitie kan ik niet een televisie halen.
Ik kan het niet anders lezen als dat een televiesieontvanger die direct of indirect middels versterkers en splitter/verdelers op het AOP is aangesloten 100% voldoet aan bovenstaande definitie van een "eindapparaat".Artikel 1
In dit besluit wordt verstaan onder:
a. eindapparaten:
i. apparaten of radioapparaten die per draad, per optische vezel of via elektromagnetische golven direct of indirect zijn aangesloten op de netwerkaansluitpunten van een openbaar telecommunicatienetwerk ten behoeve van overbrenging, verwerking of ontvangst van informatie; een aansluiting is indirect wanneer een apparaat of radioapparaat geplaatst is tussen het eindapparaat en het netwerkaansluitpunt van een openbaar telecommunicatienetwerk;
Lees gelijk ook even mijn andere reactie. Er is dus nog enige onduidelijkheid. Ziggo houdt zich op dit moment dus nog aan de wet. Het lijkt me eerlijk gezegd ook stug dat een dergelijke organisatie zich niet aan de wet houdt. Dan zouden ze al op hun vingers getikt zijn.Roetzen schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:37:
[...]
De vervoeging van "eigenwijs":![]()
Ik ben vasthoudend.
Jij ben eigenzinnig.
Hij is eigenwijs.
[...]
In dit specifieke geval:
Telecom=het via beelden overbrengen van informatie van A naar B.
Netwerk=het kabelnetwerk van Ziggo
Netwerkaansluitpunt=AOP.
[...]
Ik wel.
[...]
Ik kan het niet anders lezen als dat een televiesieontvanger die direct of indirect middels versterkers en splitter/verdelers op het AOP is aangesloten 100% voldoet aan bovenstaande definitie van een "eindapparaat".
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 21-06-2020 10:29 ]
En daar wordt nota bene "televisie" en "tv decoder" expliciet genoemd als voorbeeld van een 'eindapparaat".meesje schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:18:
[...]
Hier nog een tekst in normaal taalgebruik.
https://www.consuwijzer.n...k-mijn-eigen-modem-kiezen
"Goed" of "fout" is een kwestie van perceptie. Puur juridisch kun je stellen dat Ziggo niet "fout" zit. Maar er is meer dan het puur juridische aspect.Er is nog enige discussie. Ziggo is op dit moment dus niet ‘fout’ bezig. Dit breng m.i. een einde aan de discussie. In 2021 zien we wel weer. En wellicht wordt er nog e.e.a. uitgesteld.
Ziggo maakt handig gebruik van het feit dat 2008/63/EG van 20 juni 2008 "slechts" een EU richtlijn is die pas bindend wordt als het in de betreffende lidstaat in nationale wetgeving is opgenomen. Ja, er is nog discussie. Al TWAALF jaar lang! Discussie die door Ziggo wordt gerekt door steeds weer nieuwe spitsvondigheden in de strijd te gooien. Ze hebben nota bene zelf het begrip "Abonnee Overname Punt" geïntroduceerd. Dat is toch hardstikke duidelijk? Maar ja, dat kwam niet meer goed uit dus nu zie ik het nergens meer voluit geschreven worden en is (bijna) iedereen vergeten waar "AOP" ook weer voor staat. Nu is het volgens Ziggo de netwerkconnector aan de abonneekant van het modem het "aansluitpunt".meesje schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:24:
[...]
Lees gelijk ook even mijn andere reactie. Er is dus nog enige onduidelijkheid. Ziggo houdt zich op dit moment dus nog gewoon aan de wet. Het lijkt me eerlijk gezegd ook stug dat een dergelijke organisatie zich niet aan de wet houdt. Dan zouden ze al op hun vingers getikt zijn.
Zeker, Ziggo houdt zich aan de wet. Althans aan haar interpretatie van de wet. Maar ik stel daar tegenover dat ze al twaalf jaar aan het traineren is en probeert middels allerlei juridische en semantische truukjes steeds weer uitstel te forceren mogelijk in de hoop op afstel.
Ik ben over het algemeen best tevreden met Ziggo. Maar dit aspect bevalt me helemaal niet en in mijn perceptie is het toch echt "fout". KPN is inmiddels "om". KPN staat nu wel vrije modemkeuze toe, Helaas kunnen KPN en haar xDSL concurrenten vanwege het bijna middeleuws koper hier in de straat geen aantrekkelijk alternatief bieden. Ziggo heeft op de plaats waar ik woon de facto een monopolie.
Maar zodra dat verandert en Ziggo blijft volharden in het niet willen volgen van de EU richtlijn, dan zou het voor mij een breekpunt kunnen worden. Ik hecht erg aan vrije keuze.
En dus wel een alternatief en dus geen monopolie.Roetzen schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:56:
[...]
Ik ben over het algemeen best tevreden met Ziggo. Maar dit aspect bevalt me helemaal niet en in mijn perceptie is het toch echt "fout". KPN is inmiddels "om". KPN staat nu wel vrije modemkeuze toe, Helaas kunnen KPN en haar xDSL concurrenten vanwege het bijna middeleuws koper hier in de straat geen aantrekkelijk alternatief bieden. Ziggo heeft op de plaats waar ik woon de facto een monopolie.
Snap niet hoelang je nog de discussie door wil gaan, het lijkt me geen Ziggo ervaring, maar een mening over Ziggo.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hangt van wat je verwacht ik heb ook vdsl 30b max en in theorie wel keuze maar met tweaker + gezin eis 30mb niet meer voldoende. En daarom naar ziggo. Volgend jaar glasvezel hier en dan ben ik weg bij ziggo.En dus wel een alternatief en dus geen monopolie.
De juiste bewoording zo dan zijn "gelijkwaardig alternatief".saharoen schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:59:
[...]
Hangt van wat je verwacht ik heb ook vdsl 30b max en in theorie wel keuze maar met tweaker + gezin eis 30mb niet meer voldoende. En daarom naar ziggo. Volgend jaar glasvezel hier en dan ben ik weg bij ziggo.
En dat is natuurlijk in veel plaatsen zo. Nu is voor Ziggo een alternatief modem onzin. Je bridged het ding en je kan alle kanten op. Puma bug is grotendeels squashed. Dus tja.. Next.
Juridisch is er geen monopoly, maar praktisch gezien wel.MeNTaL_TO schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:54:
[...]
En dus wel een alternatief en dus geen monopolie.
En? Dat is jouw mening en jouw mening is ook maar een mening. En wat is er mis met meningen? De naam van het topic hier is Ziggo Ervaringen & discussie. Bij discussie hoort het geven van meningen. Als de moderator er anders over denkt hoor ik het wel.Snap niet hoelang je nog de discussie door wil gaan, het lijkt me geen Ziggo ervaring, maar een mening over Ziggo.
"Gelijkwaardig" is subjectief. Ik zou dan liever van "geen bruikbaar alternatief" spreken.Darkz0rs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:42:
[...]
De juiste bewoording zo dan zijn "gelijkwaardig alternatief".
Dat is jouw mening, ik zie het anders.En dat is natuurlijk in veel plaatsen zo. Nu is voor Ziggo een alternatief modem onzin. Je bridged het ding en je kan alle kanten op. Puma bug is grotendeels squashed.
1) "Grotendeels != "geheel"
2) In bridge krijg ik geen IPv6. Sorry, maar anno 2020 is IPv4 only voor mij geen volwaardige aansluiting.
Als je zo redeneert is er ook een prima alternatief voor kraanwater, namelijk regenwater.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
De definitie van alternatief is dat je een keuze hebt. Dat in dit geval de snelheid ontoereikend zou kunnen zijn. Maakt het dus een niet gelijkwaardig alternatief. En dat dit voor vele een doorn in het oog is snap ik.
Maar goed huilen heeft geen zin he.
Tja, de definitie van een AOP stamt natuurlijk uit de tijd van de eerste kabelaansluiting uit de vorige eeuw. Voor wat betreft analoge TV klopt deze ook nog steeds. Voor de overige diensten is de discussie gaande. Ik snap heel goed dat Ziggo niet staat te springen om dit te doen. Los van de toename van de druk op supportafdelingen (ja er is geen support maar dat neemt niet weg dat de druk toch zal toenemen) is het ook nog qua modems een mogelijk extra risico met betrekking tot de veiligheid. Er zullen vast veiligheidmiddelen bestaan maar het risico blijft toch hoger dan wanneer je dergelijke apparatuur zelf beheert. In de basis ben ik absoluut voor de mogelijkheid om eigen apparatuur te gebruiken maar ik snap dus ook de weerstand hiertegen.Roetzen schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:56:
[...]
Ze hebben nota bene zelf het begrip "Abonnee Overname Punt" geïntroduceerd. Dat is toch hardstikke duidelijk? Maar ja, dat kwam niet meer goed uit dus nu zie ik het nergens meer voluit geschreven worden en is (bijna) iedereen vergeten waar "AOP" ook weer voor staat. Nu is het volgens Ziggo de netwerkconnector aan de abonneekant van het modem het "aansluitpunt".
Het is niet relevant of jij vindt dat het in jouw geval een alternatief is, dat is subjectief. De definitie is duidelijk en niet vrij interpreteerbaar. Er is geen monopolie (ook niet praktisch of zo goed als). Wat je wel kan stellen is dat Ziggo vooral bij de hogere snelheden minder concurrentie kent omdat concurrenten dit niet willen of kunnen leveren. Ik blijf het echter wel merkwaardig vinden dat met name Ziggo hierop wordt aangekeken terwijl het toch andere partijen zijn die deze situatie hebben veroorzaakt:Room42 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:48:
Ik snap ook niet dat men over een concurrerend alternatief praat als je niet eens 10%-20% van de snelheid van Ziggo kunt halen, zeker qua upload.![]()
Als je zo redeneert is er ook een prima alternatief voor kraanwater, namelijk regenwater.
- De ACM heeft nooit voorwaarden gesteld aan bijvoorbeeld toegang toen de lokale kabelnetten van de hand werden gedaan.
- Een KPN die jarenlang achterover is gaan leunen en ziet gebeuren dat een UPC en een Ziggo wel stug doorgaan met investeren wat resulteert in de situatie die we vandaag de dag kennen. En achteraf dus huilen omdat ze het nu financieel en praktisch niet meer kunnen bijbenen. Je kan ook stellen dat Ziggo en zijn rechtsvoorgangers gewoon veel slimmer zijn geweest en daar nu de vruchten van plukken. Sterker nog, ik denk dat als Ziggo het momentum behoudt en blijft investeren (Docsis 4.0) dat de kabel voor zijn afscheid als medium (uiteindelijk wordt alles glasvezel) nog voor serieuze concurrentie zal gaan zorgen voor glasvezel.
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 21-06-2020 18:21 ]
Natuurliijk kan het. Voor een zakelijk Pro abo kan het immers ook. Maar ze doen het niet voor een consumenten abo, dus daar heb ik niks aan.Darkz0rs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:27:
@Roetzen dat jij in bridge geen IPv6 kan hebben is geen modem issue maar puur config. In theorie kan Ziggo dit gewoon aanzetten.
Niet precies. De term AOP is van deze eeuw. In het begin had je één aansluiting waar je één TV en één radio op mocht aansluiten. Wilde je een tweede toestel aansluiten, dan moest je zogenaamde nevenaansluiting laten aanleggen. En daarvoor extra betalen. Eenmalig voor de monteur en maandelijks voor het gebruik van de tweede aansluiting. Dat hadden ze afgekeken van de PTT die je huur liet betalen voor een tweede telefoontoestel.Jay-B schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:09:
[...]
Tja, de definitie van een AOP stamt natuurlijk uit de tijd van de eerste kabelaansluiting uit de vorige eeuw.
Toen bleek dat dat verdienmodel niet te handhaven was omdat mensen zelf wel iets aansloten, werd het AOP geïntroduceerd en mocht ja daarna naar hartelust spelen met versterkers en splitters achter het AOP. Dan was in elk geval duidelijk wie voor wat verantwoordelijk was.
O, dat snap ik ook best. Maar begrijpen en er in meegaan is niet hetzelfde,Voor wat betreft analoge TV klopt deze ook nog steeds. Voor de overige diensten is de discussie gaande. Ik snap heel goed dat Ziggo niet staat te springen om dit te doen.
Ja,ja,. Soortgelijke argumenten hoorden we ook van de PTT die voorschreef dat alleen de door hun in bruikleen of huur verstrekte telefooontoestellen aan het net aangesloten mochten worden. Ik begrijp best waarom ze niet stonden te springen om dat (verdien) model los te laten. Maar toen het uiteindelijk onder druk van de markt toch wel moest en je de stekkers kon kopen waarmee je eigen telefoons kon aansluiten bleek het met die risicos voor de veiligheid en betrouwbaarheid van het telefoonnet allemaal heel erg mee te vallen. Het telefoonnet bleef gewoon werken.Los van de toename van de druk op supportafdelingen (ja er is geen support maar dat neemt niet weg dat de druk toch zal toenemen) is het ook nog qua modems een mogelijk extra risico met betrekking tot de veiligheid. Er zullen vast veiligheidmiddelen bestaan maar het risico blijft toch hoger dan wanneer je dergelijke apparatuur zelf beheert.
Het zijn allemaal smoesjes en uitvluchten om er onder uit te komen en het verdienmodel van het verhuren van de eigen spullen zo lang mogelijk in de lucht te houden. In Duitsland is de wet tegen "Zwangsrouters al jaren geleden van kracht geworden en daar kun je gewoon zelf een Fritz kabelmodem kopen en op de kabel aansluiten. En het werkt gewoon. En de kabel daar wordt gerund onder de vlag van dezelfde moedermaatschappij als hier: Liberty Global.
Ik snap het ook maar al te goed, Maar net als destijds bij de PTT, ga ik me er niet zo maar bij neer leggen,,,In de basis ben ik absoluut voor de mogelijkheid om eigen apparatuur te gebruiken maar ik snap dus ook de weerstand hiertegen.
In de jaren zestig had ik al een beetje reputatie opgebouwd in het aansluiten van op de zwarte markt verkregen "tweede toestellen". Ik had een truuk bedacht waarbij ze antiparallel stonden met de bellen in serie. Dan rinkelde de bel niet mee bij het kiezen, maar kon je wel zonder moeilijk te doen overnemen.
Het is echt niet het verdienmodel wat bedrijven als Ziggo doen vasthouden aan het in het beheer houden van hardware. Sterker nog, de kosten qua logistiek zijn erg hoog om al die boxen en modems te sturen, te refurbishen en zorgen dat deze ook weer terug komen. Dat staat nog los van het up-to-date houden van firmware en bijvoorbeeld specifieke activatiesystemen.Roetzen schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:06:
[...]
Het zijn allemaal smoesjes en uitvluchten om er onder uit te komen en het verdienmodel van het verhuren van de eigen spullen zo lang mogelijk in de lucht te houden. In Duitsland is de wet tegen "Zwangsrouters al jaren geleden van kracht geworden en daar kun je gewoon zelf een Fritz kabelmodem kopen en op de kabel aansluiten. En het werkt gewoon. En de kabel daar wordt gerund onder de vlag van dezelfde moedermaatschappij als hier: Liberty Global.
Ik hoop niet dat je denkt dat wanneer er wel vrije keuze van hardware komt dat de prijzen dan lager zullen zijn. Sterker nog, waarschijnlijk zal het gevolg zijn dat de prijzen verder zullen stijgen daar Ziggo waarschijnlijk de IT-systemen zal moeten aanpassen om dit te kunnen servicen. Om die reden denk ik niet dat Ziggo 'echt' verdient aan het in bruikleen leveren van apparatuur. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Ik heb over de Duitse situatie gelezen en er is daar inderdaad vrije keuze van modem. Echter, ook daar is de vraag niet beantwoord of een modem onderdeel is van het transportnetwerk van de ISP. Ik ben dus erg benieuwd hoe dit in Nederland gaat uitpakken en wat de consequenties zullen zijn.
Heb met Ziggo gebeld; ze geven aan dat er een slecht signaal te meten is en sturen woensdag een monteur. De F-connector kabel heb ik vervangen, de bridge modus uit laten schakelen om er zeker van te zijn dat het probleem niet in m'n access points zit, maar geen resultaat.
Het lijkt haast wel alsof het modem "vol loopt", iemand dit dit herkent?
Drie jaar geleden was ik er net op tijd bij toen ik bij mijn nieuwe TV een CI+ module kocht. Ik betaalde daar €70 voor als ik me goed herinner. Nu kan dat niet meer en moet je een CI+ module huren voor wat is het? €2 per maand? Ik heb die CI+ module er dus al uit. Ziggo betaalt natuurlijk veel minder voor die module, want ze koopt er tienduizend tegelijk. Die paar Euro per maand is natuurlijk maar weinig. maar het telt wel door. Dus ik denk dat het verhuren van materiaal toch wel een verdienmodel is voor Ziggo. Maar misschien niet zo'n heel winstgevend model, want er zijn inderdaad ook flinke kosten aan verbonden en die CI+ module is natuurlijk ook maar een voorbeeld.Jay-B schreef op maandag 22 juni 2020 @ 01:48:
[...]
Het is echt niet het verdienmodel wat bedrijven als Ziggo doen vasthouden aan het in het beheer houden van hardware. Sterker nog, de kosten qua logistiek zijn erg hoog om al die boxen en modems te sturen, te refurbishen en zorgen dat deze ook weer terug komen. Dat staat nog los van het up-to-date houden van firmware en bijvoorbeeld specifieke activatiesystemen.
.
Over up-to-date houden van firmware: daar ben ik ook niet laaiend enthousiast over. Ik heb nu iets meer dan een jaar een Arris Connect box en de IPv6 firewall is behoorlijk brak. De twee firmware updates die ik tot nu toe ontvangen heb, hebben daar niets aan verbeterd. Sterker nog, de laatste firmware update heeft het slechter gemaakt. Mijn vorige modem een UBee Evw321B was beter wat dat betreft.
Als ik een eigen modem kon gebruiken, dan kon ik mij tot de fabrikant wenden en ik denk dat ik dan meer voor elkaar zou krijgen dan bij Ziggo. Bij een eigen modem kan ik uitwijken naar het modem van de concurrent en die weten dat natuurlijk. Bij Ziggo heb ik nu geen drukmiddel achter de hand anders dan Ziggo helemaal vaarwel zeggen. Als ik blijf moet ik het doen met hun modem. Punt uit.
Ik weet het niet en eigenlijk boeit het me ook niet zo. Ja, er zal door Ziggo geïnvesteerd moeten worden in de IT structuur en de service als ze vrije modemkeuze gaan toestaan. Of daar besparingen op langere termijn tegenover staan en het dan bij de klant terecht komt of in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt kan ik niet overzien. Nee, ik verwacht niet dat het (veel) goedkoper zal gaan worden voor de klant. Maar ik denk wel dat ik als klant beter af ben omdat ik niet meer vastzit aan de beperkte mogelijkheden van de hardware van Ziggo. Als het dan wat duurder wordt: soit.Ik hoop niet dat je denkt dat wanneer er wel vrije keuze van hardware komt dat de prijzen dan lager zullen zijn. Sterker nog, waarschijnlijk zal het gevolg zijn dat de prijzen verder zullen stijgen daar Ziggo waarschijnlijk de IT-systemen zal moeten aanpassen om dit te kunnen servicen. Om die reden denk ik niet dat Ziggo 'echt' verdient aan het in bruikleen leveren van apparatuur. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Als het niet langer wordt gebruikt als argument om de vrije modemkeuze te blokkeren is het ook niet meer zo spannend waar het scheidingsvlak precies ligt. Het is dan een academische kwestie geworden. Kennelijk heeft men in Duitsland een manier gevonden om zonder de kwestie van het scheidingsvlak op te lossen toch vrije modemkeuze af te dwingen. Mijn punt is dat de Duitse situatie aantoont dat vrije modemkeuze gewoon kan en kennelijk geen grote problemen veroorzaakt. Misschien zijn in Duitsland de consumentenorganisaties wat assertiever? Dat ze de kreet "Zwangsmodem" bedacht hebben zegt op zich al wat zou ik zeggen.Ik heb over de Duitse situatie gelezen en er is daar inderdaad vrije keuze van modem. Echter, ook daar is de vraag niet beantwoord of een modem onderdeel is van het transportnetwerk van de ISP. Ik ben dus erg benieuwd hoe dit in Nederland gaat uitpakken en wat de consequenties zullen zijn.

Zo'n vermoeden had ik al... Effectief dus maar een korte tijd om over te stappen. Op 1 juni pas brief ontvangen. Discussie met ziggo. Dat ik die 2 weken overlap in Juli dan wel betaal. Nee want dan gaat u effectief accoord met de prijsverhoging was hun reactie.hcQd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:08:
Als je opzegt vanwege de prijsverhoging, dan is dat per 1 juli. Mogelijk kun je bij KPN sneller aangesloten worden als je aangeeft af te willen zien van de bedenktijd.
Klopt helemaal en dat mogen ze ook want jij zegt m.i.v. 1 juli vanwege de prijsverhoging.ManiacsHouse schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:00:
Klein vraagje mbt de prijsverhoging. Heb van KPN een aanbod gekregen voor glasvezel. Kan Ziggo vanwege de prijsverhoging opzeggen tot 30 juni. Echter Ziggo zegt dan trekken we ook per 1 juli de stekker er uit, u kunt die datum niet op een later tijdstip zetten. Klopt dit en mag dit? Of kan ik opzeggen vanwege de prijsverhoging en de datum van overstap wel op een latere termijn zetten? Mijn officiële contract bij Ziggo loopt nog tot november 2020
Zeg jij pas op per (neem aan einde contract) 1 november dan moeten ze nog doorleveren tot 1 november.
Moet KPN maar een tandje bijschakelen.
[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 22-06-2020 13:17 ]
Zo heb ik er eerlijk gezegd nooit naar gekeken. Best wel 'slim' (vanuit hun perspectief) om de periode lekker kort te houden. Dan moet je vrij snel iets anders regelen.snah001 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:15:
[...]
Klopt helemaal en dat mogen ze ook want jij zegt m.i.v. 1 juli vanwege de prijsverhoging.
Zeg jij pas op per (neem aan einde contract) 1 november dan moeten ze nog doorleveren tot 1 november.
Moet KPN maar een tandje bijschakelen.
De klant mag opzeggen tot 1 juli toch? Stel dat hij dat pas doet op 30 juni, geldt de opzegtermijn van een maand dan niet meer? Als ziggo dan meteen de volgende dag de stekker er al uittrekt heb je een probleem. In het andere geval heb je nog een maand de tijd om iets te regelen.snah001 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:15:
Klopt helemaal en dat mogen ze ook want jij zegt m.i.v. 1 juli vanwege de prijsverhoging.
Dacht ik dus ook. Maar zo werkt het volgens Ziggo niet. 1 Juli is 1 juli. Afijn. KPN is nu tandje aan het bijzetten en dat gaat waarschijnlijk lukken. Kan Ziggo mooi de boom in met deze grapjes al staan ze in hun recht waarschijnlijk, klantvriendelijk is het niet. Helaas... Gaat niet lukken. KPN moet om de aansluiting te vervroegen de order annuleren. Maar dan zou ik nog ruim een week zonder internet zitten en krijg dan ook niet de aanbieding die ze aan de deur hebben afgesloten. Stuk minder korting...grun93 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:46:
[...]
De klant mag opzeggen tot 1 juli toch? Stel dat hij dat pas doet op 30 juni, geldt de opzegtermijn van een maand dan niet meer? Als ziggo dan meteen de volgende dag de stekker er al uittrekt heb je een probleem. In het andere geval heb je nog een maand de tijd om iets te regelen.
[ Voor 15% gewijzigd door ManiacsHouse op 22-06-2020 14:14 ]
Als jouw contract al langer dan 1 jaar loopt, mag je sowieso elke maand opzeggen.ManiacsHouse schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:00:
Klein vraagje mbt de prijsverhoging. Heb van KPN een aanbod gekregen voor glasvezel. Kan Ziggo vanwege de prijsverhoging opzeggen tot 30 juni. Echter Ziggo zegt dan trekken we ook per 1 juli de stekker er uit, u kunt die datum niet op een later tijdstip zetten. Klopt dit en mag dit? Of kan ik opzeggen vanwege de prijsverhoging en de datum van overstap wel op een latere termijn zetten? Mijn officiële contract bij Ziggo loopt nog tot november 2020
Maar dat is voor jou dus niet van toepassing.

Maar @ManiacsHouse, dan is het waarschijnlijk goedkoper om in de tussentijd een 4G-abonnementje te nemen dat maandelijks opzegbaar is.
[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 22-06-2020 14:15 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Mwah, zou het bij KPN dan anders gaan of zouden die eenzelfde aanpak hebben voor prijsverhogingen?ManiacsHouse schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:05:
Kan Ziggo mooi de boom in met deze grapjes al staan ze in hun recht waarschijnlijk, klantvriendelijk is het niet.
Dat dus 😉Room42 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Als jouw contract al langer dan 1 jaar loopt, mag je sowieso elke maand opzeggen.
Maar dat is voor jou dus niet van toepassing.![]()
4G tijdelijk is optie, maar dan heb ik hier ruzie thuis met gamende puber die komende weken nog veel online moet doen voor school ook...
Waarschijnlijk niet.vanaalten schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Mwah, zou het bij KPN dan anders gaan of zouden die eenzelfde aanpak hebben voor prijsverhogingen?

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 22-06-2020 14:17 ]
Vertelde dat ik vanaf volgende maand graag een abonnement zou willen afsluiten voor internet + tv aangezien ik ga verhuizen, alleen dat ik zelf echt een verschrikkelijke ervaring heb met de Mediabox XL/Horizon (zo verschrikkelijk dat het voor mij echt daadwerkelijk een dealbreaker is).
De Ziggo klantenservice gaf aan dat er geen aanbod bestaat waarbij je Internet + TV Complete (past het beste bij ons dagelijks gebruik) afsluit en daarbij een next-box krijgt, terwijl ik voet bij stuk hield dat dit toch wel mogelijk moet zijn. Helaas, geen gehoor... Ik blijf het toch verbazingwekkend vinden dat dit dus niet mogelijk is tenzij je TV-max afsluit, wat ik persoonlijk erg onnodig vind omdat ik meer ga betalen voor een pakket wat niet goed aansluit bij onze dagelijks gebruik (ik hoef geen extra zenders, movies en series XL e.d.).
Misschien toch maar een andere provider overwegen

Ze kunnen sinds kort in hun systeem wel Complete Next selecteren, maar wellicht alleen bij verlenging (als je al op Complete Next zit) en niet bij nieuwe omzettingen.Spartex schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:47:
Kom net van de telefoon af met Ziggo..
Vertelde dat ik vanaf volgende maand graag een abonnement zou willen afsluiten voor internet + tv aangezien ik ga verhuizen, alleen dat ik zelf echt een verschrikkelijke ervaring heb met de Mediabox XL/Horizon (zo verschrikkelijk dat het voor mij echt daadwerkelijk een dealbreaker is).
De Ziggo klantenservice gaf aan dat er geen aanbod bestaat waarbij je Internet + TV Complete (past het beste bij ons dagelijks gebruik) afsluit en daarbij een next-box krijgt, terwijl ik voet bij stuk hield dat dit toch wel mogelijk moet zijn. Helaas, geen gehoor... Ik blijf het toch verbazingwekkend vinden dat dit dus niet mogelijk is tenzij je TV-max afsluit, wat ik persoonlijk erg onnodig vind omdat ik meer ga betalen voor een pakket wat niet goed aansluit bij onze dagelijks gebruik (ik hoef geen extra zenders, movies en series XL e.d.).
Hoe rottig dan ook, hun reactie komt wel overeen met mijn kijk op de strategie van Ziggo: Wil je HD, dan krijg je de XL box (straks ook met software geschikt voor het Next cloud platform). Wil je 4K, dan moet je daar meer voor betalen en krijg je de Next box. Hetzelfde als dat je destijds meer moest betalen voor HD zenders.
Wellicht kun je nog tips halen uit het Next besteltopic (zie link in roze blok hieronder).
Het verbaasd mij ook, om klanten te behouden (leegloop te stoppen?) hebben ze wel de optie voor de NEXT unit recent toegevoegd voor klanten die willen opzeggen bij de retentie desk.Spartex schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:47:
Kom net van de telefoon af met Ziggo..
Die mediabox XL is niet meer van deze tijd, op alle fronten, dat gaat de zogenaamde "cloud softwareupdate" ook niets meer aan veranderen. Als het product al ruim 5 jaar een enorm slechte naam hebt, kan je het product beter gaan schrappen om je goede naam "Ziggo" te behouden, anders gaat het in elkaar overlopen
Naar het schijnt is er NEXT box schaarste, maar dat is er dan al erg lang
Balen voor jou, IPTV van KPN is het enige waardige alternatief, de rest van de providers heeft d de CanalDigital "crap".
Snap niet zo goed waarom ze niet een paar honderd duizend van die kastjes kunnen maken, lijkt mij toch fabriekwerk en ze hadden dit toch ook wel kunnen verwachten
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wat hier al eerder besproken is, de reden van deze strategie is onbekend. Wellicht heeft iemand tijdens een vergadering opeens geroepen 'Goh, wel zonde zeg dat nu al die XL decoders straks de prullenbak in kunnen'.Martinusz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:03:
Dat ze de Next met Complete kunnen leveren is niet zo bijzonder, dat konden ze in het begin ookik heb hem namelijk ook met Complete.
Snap niet zo goed waarom ze niet een paar honderd duizend van die kastjes kunnen maken, lijkt mij toch fabriekwerk en ze hadden dit toch ook wel kunnen verwachten
Gezegd dat ik niet tevreden was met de Horizon box XL:
Alles in 1 Complete is mn abo:
Korting: 3 maanden abonnementskosten 34,95
1x NEXT box (kost 50 ct per maand)
Vaste telefonie uitgezet, scheelt 1 euro per maand.
Na de 3 maanden de prijs van EUR 66,50
Alles in 1 Complete is nu 67 euro, na deze maand 69 euro.Hann1BaL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:12:
Gebeld met "Opzeggen":
Hoe kom je aan 66,50 dan?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nu betaal ik 67 euro p/m voor Ain1 Complete (dus incl. telefonie). Zonder telefonie ben je inderdaad 1 euro goedkoper uit. Dus 66 euro p/m. Een tijd geleden een mail gehad mijn abonnement per 1 juli met 2,50 euro wordt verhoogd. Dus dan zou ik uitkomen op 69,50 euro. Minus 1 euro voor telefonie kom je dan uit op 66,50 euro. Weet je zeker dat je 66,50 klopt?Hann1BaL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:12:
Gebeld met "Opzeggen":
Ik heb overigens dezelfde aanbieding gekregen, 3 x 34,95 euro (incl. telefonie) en ook 3 maanden gratis HBO (M&S XL).
@Martinusz Ik zag je bericht pas later. Ik kom uit op 69,50 incl. telefonie. Is dat wellicht verhoogd van 1 naar 1,50 euro?
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 22-06-2020 15:25 ]
Martinusz schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:20:
[...]
Alles in 1 Complete is nu 67 euro, na deze maand 69 euro.
Hoe kom je aan 66,50 dan?
Die 66,50 is uiteraard de huidige prijs, daar komt straks 2 euro bij en wordt dus 68,50 na de verhoging. Aan de verhoging ontkom je niet.meesje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:23:
[...]
Nu betaal ik 67 euro p/m voor Ain1 Complete (dus incl. telefonie). Zonder telefonie ben je inderdaad 1 euro goedkoper uit. Dus 66 euro p/m. Een tijd geleden een mail gehad mijn abonnement per 1 juli met 2,50 euro wordt verhoogd. Dus dan zou ik uitkomen op 69,50 euro. Minus 1 euro voor telefonie kom je dan uit op 66,50 euro. Weet je zeker dat je 66,50 klopt?
Ik heb overigens dezelfde aanbieding gekregen, 3 x 34,95 euro (incl. telefonie) en ook 3 maanden gratis HBO (M&S XL).
@Martinusz Ik zag je bericht pas later. Ik kom uit op 69,50 incl. telefonie. Is dat wellicht verhoogd van 1 naar 1,50 euro?
Dus 1 euro per maand mindering door telefonie af te schaffen en 50 ct er bij voor de NEXT. (Dat is 6 euro per jaar goed uitgegeven om die Horizon XL straalkachel de deur uit te kunnen doen.)
[ Voor 18% gewijzigd door Hann1BaL op 22-06-2020 15:35 ]
Dan klopt mijn 69,50 euro dus. Zo 'uiteraard' vind ik het overigens niet, gezien je zin 'Na de 3 maanden de prijs van EUR 66,50'. Na drie betaal je dus geen 66,50 euro, maar 68,50 euro.Hann1BaL schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:34:
[...]
[...]
Die 66,50 is uiteraard de huidige prijs, daar komt straks 2 euro bij en wordt dus 68,50 na de verhoging. Aan de verhoging ontkom je niet.
Dus 1 euro per maand mindering door telefonie af te schaffen en 50 ct er bij voor de NEXT. (Dat is 6 euro per jaar goed uitgegeven om die Horizon XL straalkachel de deur uit te kunnen doen.)
@stormfly @meesjemeesje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:58:
[...]
Ze kunnen sinds kort in hun systeem wel Complete Next selecteren, maar wellicht alleen bij verlenging (als je al op Complete Next zit) en niet bij nieuwe omzettingen.
Hoe rottig dan ook, hun reactie komt wel overeen met mijn kijk op de strategie van Ziggo: Wil je HD, dan krijg je de XL box (straks ook met software geschikt voor het Next cloud platform). Wil je 4K, dan moet je daar meer voor betalen en krijg je de Next box. Hetzelfde als dat je destijds meer moest betalen voor HD zenders.
Wellicht kun je nog tips halen uit het Next besteltopic (zie link in roze blok hieronder).
Net nogmaals gebeld met de afdeling verkoop maar daar blijven ze hard ontkennen dat ze überhaupt de Next Box aanbieden bij het verlengen van complete abonnementen. Zelfs kortingsprijzen van €34,95 bestonden niet volgens mevrouw. "De mensen die u kent liegen, ik kan u live laten zien dat wij dit niet kunnen doen" was wat ik te horen kreeg...
Aangegeven dat ik het inderdaad een rare keuze vind; of ik betaal €737,- op jaarbasis voor een pakket wat niet aansluit bij mijn wensen (ik hoef geen TV max) of ik krijg de Horizon Box waar ik absoluut niet op zit te wachten. Bestaande leden betalen, afhankelijk van de kortingsmaanden, €611 - 703,- op jaarbasis en krijgen er wel een next-boxje bij terwijl je als nieuw lid minimaal €130,- meer betaalt per jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Spartex op 22-06-2020 16:35 ]
Ziggo is geen vereniging waar je lid van kunt worden en inspraak hebt als lid, maar een groot commercieel bedrijf met aandeelhouders. Zolang ze zoveel mogelijk mensen in de duurste pakketten kunnen krijgen is hun missie geslaagd. Aan de duurste pakketten wordt namelijk het meeste verdient.Spartex schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:02:
[...] Bestaande leden[...]
Het klinkt wellicht stom, maar verkoop heeft minder bevoegdheden dan retentie/opzeggingen. Heb je dat keuze menu al geprobeerd?Spartex schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:02:
[...]
@stormfly @meesje
Net nogmaals gebeld met de afdeling verkoop maar daar blijven ze hard ontkennen dat ze überhaupt de Next Box aanbieden bij het verlengen van complete abonnementen. Zelfs kortingsprijzen van €34,95 bestonden niet volgens mevrouw. "De mensen die u kent liegen, ik kan u live laten zien dat wij dit niet kunnen doen" was wat ik te horen kreeg...
Aangegeven dat ik het inderdaad een rare keuze vind; of ik betaal €737,- op jaarbasis voor een pakket wat niet aansluit bij mijn wensen (ik hoef geen TV max) of ik krijg de Horizon Box waar ik absoluut niet op zit te wachten. Bestaande leden betalen, afhankelijk van de kortingsmaanden, €611 - 703,- op jaarbasis en krijgen er wel een next-boxje bij terwijl je als nieuw lid minimaal €130,- meer betaalt per jaar.
KPN maar geannuleerd. Ziggo alsnog gebeld met ik wil opzeggen. KPN had nummerportering al aangevraagd. Oh zegt Ziggo het is al in gang gezet. Maar dan bieden we u 3 maanden korting plus gratis wifibooster en verder blijft abonnement hetzelfde. Beetje bluf van mijn kant had immers KPN al stopgezet, maar toch nog paar maanden korting eruit kunnen halen. Volgende prijsverhoging (die zal er vast wel komen) wat sneller reageren. Weer wat geleerdManiacsHouse schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:15:
[...]
Dat dus 😉
4G tijdelijk is optie, maar dan heb ik hier ruzie thuis met gamende puber die komende weken nog veel online moet doen voor school ook...
[...]
Waarschijnlijk niet.
Voor de Extra Ci+-modules en Extra Mediaboxen heb je zeker een punt. Die zijn heel snel terugverdiend en het is ook overduidelijk dat je voor dat bedrag enkel de module krijgt. De rest van de infrastructuur zou al moeten werken je hebt immers al een hoofdabonnement. Als primaire hardware maakt het echt niet uit. Ziggo stelt de hardware in bruikleen beschikbaar. Er hangt geen prijskaartje aan. Tuurlijk, zal dit op enig moment onderaan de streep doorberekend worden maar zoals ik al zei: Het abonnement zal bij vrije keuze nog evenveel kosten als zonder eigen hardware juist omdat er niets maar dan ook niets te verdienen valt aan het bruikleenmodel zelf. Het kost vooral heel veel geld.Roetzen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:13:
[...]
Drie jaar geleden was ik er net op tijd bij toen ik bij mijn nieuwe TV een CI+ module kocht. Ik betaalde daar €70 voor als ik me goed herinner. Nu kan dat niet meer en moet je een CI+ module huren voor wat is het? €2 per maand? Ik heb die CI+ module er dus al uit. Ziggo betaalt natuurlijk veel minder voor die module, want ze koopt er tienduizend tegelijk. Die paar Euro per maand is natuurlijk maar weinig. maar het telt wel door. Dus ik denk dat het verhuren van materiaal toch wel een verdienmodel is voor Ziggo. Maar misschien niet zo'n heel winstgevend model, want er zijn inderdaad ook flinke kosten aan verbonden en die CI+ module is natuurlijk ook maar een voorbeeld.
De voornaamste reden waarom Ziggo het niet wil is toch echt het verliezen van de controle op het gebied van veiligheid en support. De vraag is natuurlijk vanaf welk bedrag Ziggo hier een sluitend business model in ziet. Zou je 10 euro per maand extra willen betalen als je daarmee een eigen modem mag kiezen? Klinkt toch verleidelijk al zeg ik het zelf
[ Voor 15% gewijzigd door Jay-B op 22-06-2020 17:59 ]
Na even over en weer gesprekje over wat ik graag keek kreeg ik de volgende aanbieding:
• Internet Complete en TV Complete Next en bellen
• Movies and Series XL 6 maanden gratis ter waarde van €71,70.
plus de eerste 3 maanden € 39,95, daarna ga ik € 69,50 per maand betalen.
Ook zijn de adminstratiekosten van € 19,95 weggestreept.
Ondertussen is hier dan ook Next box aangesloten. Ben dik tevreden, over 1 jaar kijken we wel weer opnieuw wat we gaan doen.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Lijkt maar zo omdat dit het gevolg is van de jaarlijkse tariefsverhoging. Over 2 weken is dit weer over. Om daar nu een nieuwe topic over te openen gaat wat ver.sdk1985 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:02:
Is een apart retentie topic een idee nu onderhand 75% van de berichten hier gaan over mensen die voor korting bellen?
Zelf heb ik de Compal Connectbox (CH7465LG-ZN) Deze geeft bij mij geen problemen in combinatie met Windscribe.Markos schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:28:
Sinds ik een nieuwe Ziggo Connect Box (Arris - TG2492LG) heb kan ik geen gebruik meer maken van mijn VPN (Windscribe). IKEv2 werkt vrijwel niet, als ik die kies ligt sowieso heel het internet hier plat. UDP en TCP werken regelmatig wel maar vaak ook niet. Het komt echt door het modem, het ligt niet aan de pc/telefoon/etc.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Volgens mij had ik die hiervoor ook en toen had ik geen problemen. De problemen zijn ontstaan met de komst van de ArrisMegapaul schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:50:
[...]
Zelf heb ik de Compal Connectbox (CH7465LG-ZN) Deze geeft bij mij geen problemen in combinatie met Windscribe.

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Er zijn tegenwoordig meer bedrijven die niet meer via e-mail bereikbaar zijn maar alleen nog maar via social media en/of een chat-bot. Daar ben ik ook al een aantal keer tegenaan gelopen. Telefonisch is vaak nog wel mogelijk, maar dan zit je weer aan kantoortijden vast.
Ik erger me er groen en geel aan.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Erg irritant inderdaad.
Via e-mail kan je alles zwart-op-wit vastleggen. Via het klachtenformulier krijg je ook niet eens een bevestiging van wat je hebt verzonden. Inderdaad allemaal erg irritant. Wat is er zo moeilijk aan e-mail?
APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic