Precies: en ook de enige reden dat ik opneem 😆edebee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Ik kan bij de opnames op de next gewoon vooruit spoelen, dit is een van de redenen dat ik heell veel opneem om zo de reclame te kunnen doorspoelen 😀.
Dit is wel een interessant aanbod. Hoe ben je zo ver gekomen? Simpel weg om gevraagd? Ik wil het namelijk proberenGert456 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:29:
[...]
Ik heb vandaag ook met een jaar verlengd (met 3mnd @ €34,95 voor TV + Internet Complete), maar kwam er in de onderhandelingen achter dat er sinds vandaag (?) weer een Complete Next abonnement bestaat. Meerprijs voor de Next €0,50/mnd. Dat was het mij wel waard om van die trage stampende energieslurpende XL af te komen.
Iemand anders hetzelfde gekregen of geprobeerd?
Hoe wat waar?! Ik zie het niet terug op de site ofzGert456 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:29:
[...]
Ik heb vandaag ook met een jaar verlengd (met 3mnd @ €34,95 voor TV + Internet Complete), maar kwam er in de onderhandelingen achter dat er sinds vandaag (?) weer een Complete Next abonnement bestaat. Meerprijs voor de Next €0,50/mnd. Dat was het mij wel waard om van die trage stampende energieslurpende XL af te komen.

Die meerprijs is het mij wel waard!
Ik heb het laten checken en dit abbo is naar verluid niet verkoopbaar.Marsjee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:23:
[...]
Hoe wat waar?! Ik zie het niet terug op de site ofz
jawel hoor. nav eerdere bericht was ik in gelogd op mijnziggo en zag tot mijn verbazing dat ik ook het pakket kon aanpassen naar tv complete met next box voor 50ct extra per maand. wel weeer jaar contract. Heb idem de korting gekregen na een belletje echter was mijn korting 39,95 abbonnementskosten 1e 3 maanden
Darkz0rs schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 07:52:
[...]
Ik heb het laten checken en dit abbo is naar verluid niet verkoopbaar.
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Ik kreeg ook na belletje 3 maanden voor € 34,95 met nieuw jaarcontract.amsterdammertje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:45:
jawel hoor. nav eerdere bericht was ik in gelogd op mijnziggo en zag tot mijn verbazing dat ik ook het pakket kon aanpassen naar tv complete met next box voor 50ct extra per maand. wel weeer jaar contract. Heb idem de korting gekregen na een belletje echter was mijn korting 39,95 abbonnementskosten 1e 3 maanden
[...]
Blijft af en toe vreemd.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik had hier graag een link gedeeld van het TV Complete Next abonnement, maar kan die momenteel ook niet vinden...Marsjee schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:23:
[...]
Hoe wat waar?! Ik zie het niet terug op de site ofz
Eerder deze week zag ik zowel bij "stel zelf samen" op de reguliere site als bij "upgrade uw abonnement" in MijnZiggo de mogelijkheid voor een TV Complete Next abonnement.
Ik heb overigens de bevestiging per email en de MediaBox Next al ontvangen - dat zegt meer dan een website.
Weten jullie of we een nieuw type connectbox uit is en zoja hoe Kan je deze verkrijgen of claimen?
Is de connect box wifi beperkend?
Daarmee bedoel ik hoeveel wifi devices Kan zon box meteen aan?
Ik merk dat de fabrikant van een apparaat vertelt dat hun apparaat 5 live streams ondersteunt.
Maar Al's ik met wifi ziggo connectbox 5 test android phones pak en verbind naar de Livestream Dan is altijd de 3e phone krijgt de melding error connecting, Al's ik Dan phone 2 afmeldt Kan phone 3 er meteen in.
Hoe is het mogelijk een nieuwere connectbox te verkrijgen?
Ik merk dat de fabrikant van een apparaat vertelt dat hun apparaat 5 live streams ondersteunt.
Maar Al's ik met wifi ziggo connectbox 5 test android phones pak en verbind naar de Livestream Dan is altijd de 3e phone krijgt de melding error connecting, Al's ik Dan phone 2 afmeldt Kan phone 3 er meteen in.
Als ik het zo bekijk lijkt mij jouw probleem meer een beperking van de software die je gebruikt om te streamen dan dat het aan de Connectbox ligt.R.G schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:21:
Weten jullie of we een nieuw type connectbox uit is en zoja hoe Kan je deze verkrijgen of claimen?
"When you grow up your heart dies"
Het wordt nu spannend.
Connectbox, rexhtsreeks VoIP yealink phone via Ethernet in de connectbox
Bellen naar een mobiel met firewall aan is jezelf horen praten, de andere persoon horen praten maar de andere persoon hoort mij niet
Nu komt het gekke..
Firewall uit is lijn dood..
Internet werkt wel.. hoe Kan dit?
Fout in modem? Heb ook keer recovery herstel geprobeert, via 4g hotspot en crossover cable werkt de yealink gewoon.
Is dit een ziggo four het gaat om een sip phone protocol
Daarnaast ziggo stuurt mij nu een nieuwe stroom adapter en singnaal kabel want nieuwe box doen ze niet aan net 2,5 uur gebeld..
Ik denk niet dat het helpt.. hoe denken jullie erover?
Connectbox, rexhtsreeks VoIP yealink phone via Ethernet in de connectbox
Bellen naar een mobiel met firewall aan is jezelf horen praten, de andere persoon horen praten maar de andere persoon hoort mij niet
Nu komt het gekke..
Firewall uit is lijn dood..
Internet werkt wel.. hoe Kan dit?
Fout in modem? Heb ook keer recovery herstel geprobeert, via 4g hotspot en crossover cable werkt de yealink gewoon.
Is dit een ziggo four het gaat om een sip phone protocol
Daarnaast ziggo stuurt mij nu een nieuwe stroom adapter en singnaal kabel want nieuwe box doen ze niet aan net 2,5 uur gebeld..
Ik denk niet dat het helpt.. hoe denken jullie erover?
Wat bedoel je met firewall uit? Kun je een screenshot maken van de pagina op de Connectbox waar je dat instelt? Ik ben even kwijt hoe de interface van dat apparaat precies werkt, want ik heb maar weinig met Connectboxen te maken gehad tot nu toe.
Ik vermoed dat je meer functies uitschakelt als je de firewall uit zet, zoals port forwards (moest je die instellen voor je telefoon?)
Ik vermoed dat je meer functies uitschakelt als je de firewall uit zet, zoals port forwards (moest je die instellen voor je telefoon?)
En het is wederom raak: ik vraag om een verlenging van Internet Start + TV Start. Ik kreeg een aanbod voor 6 maanden 29,95 en daarna 54,00 euro. Verder geen poespas en alles zou hetzelfde blijven.
Net als de downgrading een maand geleden wordt er ook deze keer een pakket toegestuurd met een nieuw modem en decoder en moet ik mijn CI+ retourneren. Bovendien eenmalige kosten van 19,95 euro.
Terug gebeld naar Ziggo: pakket moet worden geweigerd aan de deur, pakket komt retour, bestelling wordt geannuleerd. Daarna opnieuw aanvragen.
Ik geef nog aan dat ik niets wil wijzigen, behalve een contract van een jaar met actietarieven.
Net als de downgrading een maand geleden wordt er ook deze keer een pakket toegestuurd met een nieuw modem en decoder en moet ik mijn CI+ retourneren. Bovendien eenmalige kosten van 19,95 euro.
Terug gebeld naar Ziggo: pakket moet worden geweigerd aan de deur, pakket komt retour, bestelling wordt geannuleerd. Daarna opnieuw aanvragen.
Ik geef nog aan dat ik niets wil wijzigen, behalve een contract van een jaar met actietarieven.

iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Via de Ziggo go website of de Ziggo go app (Apple IOS, Android en Win10) kun je de gecodeerde zenders zien. Je hebt een account met login en daar zijn je zenderpakketten aan gekoppeld. Heb je bijvoorbeeld het erotisch pakket dan kun je dus wel de erotische zenders bekijken, maar niet de andere gecodeerde zenderpakketten.Booth schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:53:
Hi allen,
Voor de mensen die alleen Ziggo Internet hebben en gebruik maken van Online TV, hoe werkt dit precies?
Ik zie het volgende staan bij Internet Complete:
[Afbeelding]
Kun je dan met een CI module alle zenders gewoon krijgen? Of moet je dan telkens van je mobiel naar je TV / Chromecast gaan lopen casten? En kun je programma's gewoon terugkijken?
[edit] Ik heb al met Ziggo aan de lijn gehangen maar ze kunnen me neit een eenduidig antwoord geven (3 dames gesproken die wisten het allemaal niet)
Wanneer je een tv via DVB-C (coax) aansluit, kun je met een CI-module de gecodeerde zenders ontgrendelen. Daarbij heb je geen login nodig, de CI-kaart heeft een uniek nummer dat gekoppeld wordt aan je account.
Terugkijken kan via de app, online of via een mediabox (STB), dat geldt ook voor opnames.
prompt $p $g
Is het iemand gelukt om over te stappen naar start XXL en niet zo'n gare Mediabox te krijgen? Ik heb al jaren een Z1 abonnement met 50mbit en wilde (thuiswerken..) toch iets meer upload.
Na een uur bellen met de klantenservice bleek dat ik eerst over moest naar Start, anders kon ik niet over naar Start XXL. Nu moest ik daarbij kiezen tussen een Mediabox of een CI+ module... Maar ik heb al mijn eigen Humax 5050c én een eigen CI+ module. Dus die spullen van Ziggo had ik niet nodig. Ik kwam er echter niet onderuit om een CI+ module te verkrijgen (gratis dat dan weer wel) met smartcard. Één van mijn oude smartcards kwam dan te vervallen.. Oftewel er veranderde niets, maar er was wel weer voor niets een CI+ module in de wereld.. Vooruit..
Na heb ik dus al een paar dagen Start en kan nu over naar Start XXL, maar Dan moet ik weer verplicht een Mediabox XL erbij nemen en dat ding wil ik echt niet in huis. In de garage opslaan is prima, maar de net nieuwe smartcard komt dan weer te vervallen, dus geen CI+ module meer..
Heb nu bijna 2 uur met Ziggo aan de telefoon gezeten, maar het lukt me gewoon niet. Is mijn enige optie nu om Ziggo abonnement op te zeggen en ergens anders een 100mbit internet abonnement te nemen? Dan hou ik alleen tv van Ziggo.
Na een uur bellen met de klantenservice bleek dat ik eerst over moest naar Start, anders kon ik niet over naar Start XXL. Nu moest ik daarbij kiezen tussen een Mediabox of een CI+ module... Maar ik heb al mijn eigen Humax 5050c én een eigen CI+ module. Dus die spullen van Ziggo had ik niet nodig. Ik kwam er echter niet onderuit om een CI+ module te verkrijgen (gratis dat dan weer wel) met smartcard. Één van mijn oude smartcards kwam dan te vervallen.. Oftewel er veranderde niets, maar er was wel weer voor niets een CI+ module in de wereld.. Vooruit..
Na heb ik dus al een paar dagen Start en kan nu over naar Start XXL, maar Dan moet ik weer verplicht een Mediabox XL erbij nemen en dat ding wil ik echt niet in huis. In de garage opslaan is prima, maar de net nieuwe smartcard komt dan weer te vervallen, dus geen CI+ module meer..
Heb nu bijna 2 uur met Ziggo aan de telefoon gezeten, maar het lukt me gewoon niet. Is mijn enige optie nu om Ziggo abonnement op te zeggen en ergens anders een 100mbit internet abonnement te nemen? Dan hou ik alleen tv van Ziggo.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Dat is vreemd, het internet staat namelijk los van de tv. Start xxl is 5 euro duurder dan internet start. Ook wel logisch want voor 10euro meer heb je 250mbit.
Ik begrijp daarom niet af de HorizonXL in dit verhaal doet want dat is een duurder tv pakket wat je niet wilt.
Ik begrijp daarom niet af de HorizonXL in dit verhaal doet want dat is een duurder tv pakket wat je niet wilt.
Op de website van Ziggo staat bij het start XXL pakket een plaatje van een Humax decoder, maar volgens de klantenservice krijg je een Mediabox XL (dus zo'n horizon box)...jongetje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:46:
Dat is vreemd, het internet staat namelijk los van de tv. Start xxl is 5 euro duurder dan internet start. Ook wel logisch want voor 10euro meer heb je 250mbit.
Ik wil helemaal niets veranderen aan de tv situatie, snap werkelijk niet dat het allemaal zo moeilijk moet zijn. M'n casema smartcard werkt nog prima
[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-06-2020 21:54 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Destijds een humax gekregen, deze had de smart card als insteek kaart. En we hadden destijds al een losse CI+ module gekocht.WVL_KsZeN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:52:
[...]
Op de website van Ziggo staat bij het start XXL pakket een plaatje van een Humax decoder, maar volgens de klantenservice krijg je een Mediabox XL (dus zo'n horizon box)...
Ik wil helemaal niets veranderen aan de tv situatie, snap werkelijk niet dat het allemaal zo moeilijk moet zijn. M'n casema smartcard werkt nog prima
Sinds kort met korting over naar Internet complete + TV start.
Het lijkt me inderdaad niet juist dat je er dan een XL box bij krijgt. Bij Start krijg je een Humax decoder. En XXL houdt toch alleen sneller internet in? Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat dit abonnement via de menu opties op de Ziggo website niet te vinden is. Of kijk ik nu verkeerd?WVL_KsZeN schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:52:
[...]
Op de website van Ziggo staat bij het start XXL pakket een plaatje van een Humax decoder, maar volgens de klantenservice krijg je een Mediabox XL (dus zo'n horizon box)...
Vannacht is onze mediabox gerestart of geüpdatet ofzo want hij laat nu niks zien op de display. Dus geen tijd, geen zenderinfo. Weet iemand wat dat is? Heb de instellingen al doorgespit, maar kon niks vinden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/apggczDE6TDbJw1k8gtsaJFH.jpg?f=user_large)
@chim0 Even stroom eraf en erop? Elektronica kan weleens vastlopen.
Niet eens aan gedacht. Doet het weer!jongetje schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:28:
@chim0 Even stroom eraf en erop? Elektronica kan weleens vastlopen.
Vreemd! Vorige maand konden we niet meer terug naar TV Compleet (Next) en Internet Compleet nadat we tijdelijk ivm thuiswerken ons abonnement hadden aangepast naar TV Compleet (Next) en Internet Max.
Keek ik gisteren in My Ziggo en wat zie ik daar? De mogelijkheid om Internet Compleet en TV Compleet (Next) weer te selecteren
Kennelijk kan het weer...
Keek ik gisteren in My Ziggo en wat zie ik daar? De mogelijkheid om Internet Compleet en TV Compleet (Next) weer te selecteren
Kennelijk kan het weer...
Gisteren zijn ze hier in de meterkast bezig geweest met de glasvezel aansluiting, gezien de meterkast hier vol zit heb ik deze leeg moeten halen. (ook tot de conclusie gekomen dat de kabel management, verbetering nodig heeft.)
Nadat ze klaar waren de boel weer aangesloten, in eens een belabberde verbinding, T3 errors vliegen me om de oren, m'n OPNsense bakje krijgt problemen met de WAN zijde.
wat blijkt, bij het terug aansluiten ben ik vergeten de splitter er tussen te plaatsen, Splitter er weer tussen en nu stukke minder T3 errors... Nooit verwacht dat een splitter weg laten, voor problemen kon zorgen...
Man, Ik ben inmiddels een beetje T3 errors moe...
Nadat ze klaar waren de boel weer aangesloten, in eens een belabberde verbinding, T3 errors vliegen me om de oren, m'n OPNsense bakje krijgt problemen met de WAN zijde.
wat blijkt, bij het terug aansluiten ben ik vergeten de splitter er tussen te plaatsen, Splitter er weer tussen en nu stukke minder T3 errors... Nooit verwacht dat een splitter weg laten, voor problemen kon zorgen...
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Dan is waarschijnlijk je signaal veel te sterk, de splitter dempt een deel van het signaal waardoor het modem dat hoge signaal niet voor z'n kiezen krijgt (en zelf niet kan compenseren)geenwindows schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:34:
Gisteren zijn ze hier in de meterkast bezig geweest met de glasvezel aansluiting, gezien de meterkast hier vol zit heb ik deze leeg moeten halen. (ook tot de conclusie gekomen dat de kabel management, verbetering nodig heeft.)
dit zou me idd niks verbazen, zo'n 2 jaar terug ook al eens veel problemen gehad, AOP vervangen en op een andere aansluiting in de wijkkast aangesloten was toen de oplossing... nou ja, voor de komende tijd laat ik het maar zo zitten.ArcticWolf schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:56:
[...]
Dan is waarschijnlijk je signaal veel te sterk, de splitter dempt een deel van het signaal waardoor het modem dat hoge signaal niet voor z'n kiezen krijgt (en zelf niet kan compenseren)
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Even een vraagje met betrekking tot de Connect Box.
Tijdje terug probleem met mijn internet verbinding gehad, dit probleem heeft zichzelf opgelost. Maar tijdens het gesprek met de medewerker constateerde deze dat ik een oud modem had (Cisco EPC3925) en dat ik een gratis upgrade kon krijgen naar de Connect Box die ook 5 ghz ondersteunde. Klinkt als een prima deal.
Na ontvangst van de Connect Box heb ik deze aangesloten en nu heb ik nog maar een fractie van mijn snelheid downstream (25-40mbps) en ook met gamen is mijn ping enorm hoog. Upload is gek genoeg wel zoals vanouds (25mbps)
Klantenservice kan niks vinden, daar loop ik keer op keer op stuk. Nu merkte ik vandaag dat al mijn locatie applicaties aangeven dat ik in Groningen zit terwijl ik in Zuid-Holland woon. Verschillende geolocatie sites geven dezelfde resultaten.
Al met al een vaag verhaal. Met mijn oude modem heb ik nog nooit problemen gehad en nu ik deze Connect Box heb ontvangen is het een absoluut drama. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik heb zelf het verzoek al neergelegd om mijn oude modem dan maar te gebruiken maar de medewerker die ik sprak kon dat niet.
Tijdje terug probleem met mijn internet verbinding gehad, dit probleem heeft zichzelf opgelost. Maar tijdens het gesprek met de medewerker constateerde deze dat ik een oud modem had (Cisco EPC3925) en dat ik een gratis upgrade kon krijgen naar de Connect Box die ook 5 ghz ondersteunde. Klinkt als een prima deal.
Na ontvangst van de Connect Box heb ik deze aangesloten en nu heb ik nog maar een fractie van mijn snelheid downstream (25-40mbps) en ook met gamen is mijn ping enorm hoog. Upload is gek genoeg wel zoals vanouds (25mbps)
Klantenservice kan niks vinden, daar loop ik keer op keer op stuk. Nu merkte ik vandaag dat al mijn locatie applicaties aangeven dat ik in Groningen zit terwijl ik in Zuid-Holland woon. Verschillende geolocatie sites geven dezelfde resultaten.
Al met al een vaag verhaal. Met mijn oude modem heb ik nog nooit problemen gehad en nu ik deze Connect Box heb ontvangen is het een absoluut drama. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik heb zelf het verzoek al neergelegd om mijn oude modem dan maar te gebruiken maar de medewerker die ik sprak kon dat niet.
Als tweaker ben je natuurlijk onmiddellijk je modem in gedoken om te kijken wat dat je te vertellen heeft?Sinister Ertai schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:43:
Even een vraagje met betrekking tot de Connect Box.
Zijn er anderen die een internet storing ervaren bij Ziggo? Normaliter werkt mijn Netgear Orbi systeempje feilloos, maar sinds deze week valt de wifi regelmatig (en soms ook bekabeld) weg. Heel vervelend... ik heb de Orbi bijgewerkt, maar dat mag niet baten. Het gaat om de gemeente Landgraaf.
Ziggo geeft aan dat er geen storing is, maar dat wil natuurlijk niks zeggen. Op twitter en allestoringen.nl zie ik vergelijkbare berichten, maar niet echt een stortvloed... alvorens ik verder in mijn eigen netwerk duik zou ik eerst graag willen uitsluiten dat het aan Ziggo ligt.
Ziggo geeft aan dat er geen storing is, maar dat wil natuurlijk niks zeggen. Op twitter en allestoringen.nl zie ik vergelijkbare berichten, maar niet echt een stortvloed... alvorens ik verder in mijn eigen netwerk duik zou ik eerst graag willen uitsluiten dat het aan Ziggo ligt.
Bij mij (Ziggo, ook Landgraaf) werkt het gewoon, daarnaast zou ik het willen omdraaien: eerst kijken of het aan je eigen netwerk ligt door rechtstreeks op je modem/router aan te sluiten. Als je dan nog problemen hebt zal het waarschijnlijk niet aan je eigen netwerk liggen, en wel aan ziggo of iets anders externs. En mochten de problemen weg zijn dan zaten/zitten ze in je eigen deel van het netwerk.Timx2 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:40:
... alvorens ik verder in mijn eigen netwerk duik zou ik eerst graag willen uitsluiten dat het aan Ziggo ligt.
Vandaag mijn jaarlijkse contact met de retentieafdeling van Ziggo gehad. Vorig jaar had ik 6 maanden voor € 34,95. Eerste telefoontje vandaag leverde 3 maanden à € 34,95 op. "6 maanden bieden we niet meer aan." Daarna teruggebeld en aangegeven dat ik van iemand gehoord had dat Ziggo 6 maanden € 34,95 aangeboden had en dat ik dat ook graag wilde. Inmiddels de bevestiging binnen.
Ik heb en behoud Internet Complete & TV Start met CI+ Module (nieuwe tarief € 63,95).
Ik heb en behoud Internet Complete & TV Start met CI+ Module (nieuwe tarief € 63,95).
[ Voor 10% gewijzigd door Flieger op 15-06-2020 14:13 . Reden: Abonnement vermeld ]
Goed geregeld! Het is wel handig om even terug te koppelen welke abonnement je hebt.Flieger schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
Vandaag mijn jaarlijkse contact met de retentieafdeling van Ziggo gehad. Vorig jaar had ik 6 maanden voor € 34,95. Eerste telefoontje vandaag leverde 3 maanden à € 34,95 op. "6 maanden bieden we niet meer aan." Daarna teruggebeld en aangegeven dat ik van iemand gehoord had dat Ziggo 6 maanden € 34,95 aangeboden had en dat ik dat ook graag wilde. Inmiddels de bevestiging binnen.
En wat het alternatief geweest zou zijn van een andere aanbieder.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ze weten nl. precies dat jij glasvezel als alternatief hebt.Flieger schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:21:
@meesje Post aangepast en erbij vermeld. Dank!
@snah001 Ik was niet voornemens over te stappen dus heb niet uitgezocht wat ik elders zou gaan betalen. Ik weet toevallig dat KPN en T-Mobile hier glasvezel leveren en dat dat boven de €65 per maand kost.
Diegenen die dat niet hebben krijgen die maximale 3 maanden korting, meer zit er dan niet in.
Dat zou kunnen, maar het is niet ter sprake gekomen. Ik heb ook niet de indruk gewekt weg te willen bij Ziggo. Alleen gezegd dat ik graag de aanbiedingen wilde horen die bij een jaarverlenging gelden.
Hier ook op dezelfde wijze het gesprek in gegaan en aangeven dat ik het aanbod van KPN wil matchen. Ik heb wel veel nadruk gelegd op de Mediabox; dat is voor mij (ook echt) een reden om over te stappen.Flieger schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:27:
Dat zou kunnen, maar het is niet ter sprake gekomen. Ik heb ook niet de indruk gewekt weg te willen bij Ziggo. Alleen gezegd dat ik graag de aanbiedingen wilde horen die bij een jaarverlenging gelden.
Uiteindelijk 3 maanden voor €34,95 en de Next er voor €0,50 pm bij, zonder activatie kosten. Vriendelijke dame was aan het vertellen dat de Next (inderdaad) sinds enkele dagen weer leverbaar is voor Complete abonnementen - de Next was gewoonweg te succesvol en ze waren op.
Bij deze dan ook maar even mijn ervaringen. Ik ben 1,5 jaar terug op dit adres komen wonen en had daar voor Xs4all en haalde ongeveer 55Mb/10Mb en was daar vanwege de consistente verbinding best heel content mee.
In het verleden ben ik al eens weg gegaan bij Ziggo vanwege een al niet zo net akkefietje., maar goed dat is zo lang geleden dat dat niet geheel relevant meer is.
Op mijn nieuwe adres in een stad notabene kan ik helaas niet meer dan 21Mbit op DSL krijgen en Glas is hier niet aanwezig.
Als je dan een paar kinderen en een Netflix abbo en 4K tv's hebt is 21Mbit niet echt in alle situaties toerijkend dus toch maar naar het enige resterende alternatie gegaan, kabel van Ziggo.
Dat heeft ruim een jaar redelijk gewerkt, maar het werd als maar discutabeler tot ik op een dag besloot smokeping bedraad te gebruiken om inzichtelijk te krijgen wat er zo af en toe mis ging. Uiteraard hier 2 verschillende in Amsterdam gebaseerde websites, een aantal lokale en het ziggo modem in meegenomen.
De symptomen :
* Netflix start "wazig" en soms niet, dan moet je meerdere keren proberen.
* Gamen (FPS) kun je zeker 1 van de 5 keren dat je het probeert beter opgeven, rubber banding maakt dat onmogelijk en heel frustrerend.
* Thuis werken en een teleconference met teams starten is een gokje, soms is het goed, maar soms ook audio drops en video freezes.
Ik gebruik zelf professionele apparatuur, maar goed, je moet ook je eigen installatie als onderdeel van de keten in twijfel trekken.
Dus ergens begin april de resultaten maar eens met Ziggo gedeeld.
Alles intern en naar het modem was qua jitter en package loss feilloos waarbij mijn wlan controller in een ander vlan door mijn firewall consequente een 400us laat zien zonder package loss en nagenoeg geen jitter.
De modem van ziggo is niet zo snel, maar zeg een consequente 2ms zonder package loss en jitter is ook wel gezond te noemen.
De 2 externe websites waren echter all over the place, soms 10ms en consequent maar vlagen tot wel 300ms met 20% package loss.
In eerste instantie werd er aan mijn installatie getwijfeld en kon ik een nieuwe splitter ontvangen, het plaatsen had echter 0 soelaas.
Dus maar weer contact opgenomen en er zou iemand komen kijken de feitelijk al wel heel snel weer buiten stond omdat er geen problemen in de huisinstallatie waren aangetroffen en men zou dit verder oppakken omdat dat niet alleen voor mij een probleem zou zijn maar voor de gehele wijk.
Na een maandje maar weer eens contact opgenomen om te vragen wat de voortgang was. Helaas had men hier niets mee gedaan en men zo dan nu werkelijk actie ondernemen. Op mijn verzoek werd ik dan ook teruggebeld door een Ziggo techneut die vertelde dat het "headend" veel te zwaar belast was, hij zag al ruim 800 devices op het "headend" en kon ook mijn ervaringen volledig onderschrijven aan de hand van zijn statistieken. Hij wist niet wanneer het opgelost zou worden, maar vertelde wel dat er iets moest gebeuren.
Een maand later, zeg vorige week ben ik zalf maar weer eens beginnen te chatten met de klantenservice en men wist nog steeds niets over planningen, na even aangegeven te hebben wat ik daar van vond werd mij plechtig beloofd dat men het voor mij zou nagaan en terug zou bellen, er was die dag zelfs tijd voor ingeplanned om een update te kunnen geven.
maar helaas..... Geen update dus vandaag maar weer eens gechat met een medewerker.
Dus na 3 maanden is dit voor nu even mijn ervaring :
* iedereen begrijpt je
* er word niet proactief gemonitord
* men houd zich niet altijd aan de afspraken
* vlagen met 300ms latency en 20% package loss is geen storing
* Na 3 maanden hoef je niet te weten wat je gaat doen om problemen op te lossen en al zeker niet als het om een hele wijk gaat.
* Escaleren of met een verantwoordelijk manager spreken kan niet
In het verleden ben ik al eens weg gegaan bij Ziggo vanwege een al niet zo net akkefietje., maar goed dat is zo lang geleden dat dat niet geheel relevant meer is.
Op mijn nieuwe adres in een stad notabene kan ik helaas niet meer dan 21Mbit op DSL krijgen en Glas is hier niet aanwezig.
Als je dan een paar kinderen en een Netflix abbo en 4K tv's hebt is 21Mbit niet echt in alle situaties toerijkend dus toch maar naar het enige resterende alternatie gegaan, kabel van Ziggo.
Dat heeft ruim een jaar redelijk gewerkt, maar het werd als maar discutabeler tot ik op een dag besloot smokeping bedraad te gebruiken om inzichtelijk te krijgen wat er zo af en toe mis ging. Uiteraard hier 2 verschillende in Amsterdam gebaseerde websites, een aantal lokale en het ziggo modem in meegenomen.
De symptomen :
* Gamen (FPS) kun je zeker 1 van de 5 keren dat je het probeert beter opgeven, rubber banding maakt dat onmogelijk en heel frustrerend.
* Thuis werken en een teleconference met teams starten is een gokje, soms is het goed, maar soms ook audio drops en video freezes.
Ik gebruik zelf professionele apparatuur, maar goed, je moet ook je eigen installatie als onderdeel van de keten in twijfel trekken.
Alles intern en naar het modem was qua jitter en package loss feilloos waarbij mijn wlan controller in een ander vlan door mijn firewall consequente een 400us laat zien zonder package loss en nagenoeg geen jitter.
De modem van ziggo is niet zo snel, maar zeg een consequente 2ms zonder package loss en jitter is ook wel gezond te noemen.
De 2 externe websites waren echter all over the place, soms 10ms en consequent maar vlagen tot wel 300ms met 20% package loss.
In eerste instantie werd er aan mijn installatie getwijfeld en kon ik een nieuwe splitter ontvangen, het plaatsen had echter 0 soelaas.
Dus maar weer contact opgenomen en er zou iemand komen kijken de feitelijk al wel heel snel weer buiten stond omdat er geen problemen in de huisinstallatie waren aangetroffen en men zou dit verder oppakken omdat dat niet alleen voor mij een probleem zou zijn maar voor de gehele wijk.
Na een maandje maar weer eens contact opgenomen om te vragen wat de voortgang was. Helaas had men hier niets mee gedaan en men zo dan nu werkelijk actie ondernemen. Op mijn verzoek werd ik dan ook teruggebeld door een Ziggo techneut die vertelde dat het "headend" veel te zwaar belast was, hij zag al ruim 800 devices op het "headend" en kon ook mijn ervaringen volledig onderschrijven aan de hand van zijn statistieken. Hij wist niet wanneer het opgelost zou worden, maar vertelde wel dat er iets moest gebeuren.
Een maand later, zeg vorige week ben ik zalf maar weer eens beginnen te chatten met de klantenservice en men wist nog steeds niets over planningen, na even aangegeven te hebben wat ik daar van vond werd mij plechtig beloofd dat men het voor mij zou nagaan en terug zou bellen, er was die dag zelfs tijd voor ingeplanned om een update te kunnen geven.
maar helaas..... Geen update dus vandaag maar weer eens gechat met een medewerker.
* iedereen begrijpt je
* Na 3 maanden hoef je niet te weten wat je gaat doen om problemen op te lossen en al zeker niet als het om een hele wijk gaat.
Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+
Het is dan wel lastiger maar met goede argumenten is het mij wel gelukt.snah001 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:24:
[...]
Ze weten nl. precies dat jij glasvezel als alternatief hebt.
Diegenen die dat niet hebben krijgen die maximale 3 maanden korting, meer zit er dan niet in.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Vreemd een node met 800 devices is zeldzaam, de meeste (overbelaste) nodes zijn al gesplitstmash_man02 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:56:
Bij deze dan ook maar even mijn ervaringen. Ik ben 1,5 jaar terug op dit adres komen wonen en had daar voor Xs4all en haalde ongeveer 55Mb/10Mb en was daar vanwege de consistente verbinding best heel content mee.
De symptomen :
* iedereen begrijpt je
24 stuks, en het aantal nodes was slechts een doorsnede op het moment dat men keek.ArcticWolf schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:25:
[...]
Vreemd een node met 800 devices is zeldzaam, de meeste (overbelaste) nodes zijn al gesplitsten Ziggo kan dat toch echt wel zien (en merken), meestal wordt er dan wel relatief snel actie ondernomen. Heeft jou modem 16 kanalen gelocked of 24?
[ Voor 8% gewijzigd door mash_man02 op 16-06-2020 11:53 ]
Ik heb recentelijk een overstap aangevraagd naar KPN Glasvezel en heb vandaag van Ziggo een aanbieding gekregen voor 3 maanden € 34.95 + plus het vervangen van mijn Horizon box voor een Next box.Flieger schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
Na wat gebakkelei heen en weer zou ik ook nog een credit van € 50 krijgen. Mijn enige wens was dat Ziggo het aanbod van 6 maanden korting zou matchen, maar dat was nog niet mogelijk anders had de medewerker het meteen gegeven? Weird.
Edit: Ik heb Ziggo complete
Ik heb aangegeven dat ik het jammer vond en om bedenktijd gevraagd. Morgen bellen ze terug. Misschien maar het "iemand anders heeft wél 6 maanden korting gekregen" argument gebruiken.
Als er 800HP op 1 node zitten dan zullen het er altijd 800 zijn (tenzij mensen massaal opzeggen), 600HP of kleiner is de norm tegenwoordig. Kabel devices (mediaboxen en modes) zijn namelijk altijd online en die delen 24/7; 16, 24 en tegenwoordig zelfs 32 kanalen.mash_man02 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:53:
[...]
24 stuks, en het aantal nodes was slechts een doorsnede op het moment dat men keek.
De CMTS verdeelt constant de kanalen naar capaciteit over de mensen. Als dit vol zit dan gaat de CMTS geforceerd prioriteren en krijg je dat kanalen wegvallen en daarom zie je die timeouts.
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 16-06-2020 13:20 ]
Ik had ook zoiets , maand geen fatsoenlijk internet , maar het lag echt aan mijn bekabeling en HP switch :")mash_man02 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:56:
Toen ik er na een maand compleet klaar mee was en dreigde 350V op mn AOP te zetten : Dag later werkte alles opeens weer ... Bleek dus een wijkkast-probleem te zijn.
Ben ook meteen daarna overgestapt. Boutprovider
De NEXT lijkt weer terug als redmiddel om klanten te behouden? Ook bij "het middelste abonnement" Complete? Ik denk dat de NEXT al een deel van de 6mnd marge opsnoept waardoor je nog maar 3mnd effectief kan krijgen (regeltjes?)Chippu schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:04:
[...]
Ik heb recentelijk een overstap aangevraagd naar KPN Glasvezel en heb vandaag van Ziggo een aanbieding gekregen voor 3 maanden € 34.95 + plus het vervangen van mijn Horizon box voor een Next box.
Na wat gebakkelei heen en weer zou ik ook nog een credit van € 50 krijgen. Mijn enige wens was dat Ziggo het aanbod van 6 maanden korting zou matchen, maar dat was nog niet mogelijk anders had de medewerker het meteen gegeven? Weird.
Ik heb aangegeven dat ik het jammer vond en om bedenktijd gevraagd. Morgen bellen ze terug. Misschien maar het "iemand anders heeft wél 6 maanden korting gekregen" argument gebruiken.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62762662
[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 16-06-2020 13:42 ]
In mijn geval wel, ja. Ik moet echter toegeven dat ik liever 6 maanden korting zou ontvangen. Wellicht een idee om dan 6 maanden korting te vragen zonder NEXT box. Liever allebei natuurlijk.stormfly schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:41:
[...]
De NEXT lijkt weer terug als redmiddel om klanten te behouden? Ook bij "het middelste abonnement" Complete? Ik denk dat de NEXT al een deel van de 6mnd marge opsnoept waardoor je nog maar 3mnd effectief kan krijgen (regeltjes?)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62762662
Wat overigens ook opviel: medewerker kon dus geen 6 maanden korting geven, maar wél een aantekening voor me maken dat ik volgend jaar wéér korting zou ontvangen.
Mijn ervaring met Ziggo is dat verschillende medewerkers nooit op de hoogte zijn van elkaars aantekeningen, dus dat is nogal een dode mus.
Edit: ik heb Ziggo Complete.
[ Voor 30% gewijzigd door Chippu op 16-06-2020 13:48 ]
Begrijp ik, voor iedereen persoonlijk.Chippu schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:44:
[...]
In mijn geval wel, ja. Ik moet echter toegeven dat ik liever 6 maanden korting zou ontvangen.
Maar jij had bij ziggo het complete abonnement (middelste?)
Klopt. Ik heb mijn posts meteen even geüpdatet.stormfly schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:45:
[...]
Begrijp ik, voor iedereen persoonlijk.
Maar jij had bij ziggo het complete abonnement (middelste?)
Ik heb zojuist gebeld en ze kunnen bij Alles in 1 Complete (met Next) niet verder gaan dan 3 x 34,95 euro. Het eerste aanbod was 3 x 39,95 euro. De voorgaande keren zat ik op 6 x 29,95 euro (lang geleden) en 6 x 34,95 euro. Ik heb aangegeven dat ik er even over na moet denken.Flieger schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
@Chippu Ik ben erg benieuwd welk aanbod je morgen te horen krijgt.
ik kreeg onlangs 6x 39,95 euro.meesje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:59:
[...]
Ik heb zojuist gebeld en ze kunnen bij Alles in 1 Complete (met Next) niet verder gaan dan 3 x 34,95 euro. Het eerste aanbod was 3 x 39,95 euro. De voorgaande keren zat ik op 6 x 29,95 euro (lang geleden) en 6 x 34,95 euro. Ik heb aangegeven dat ik er even over na moet denken.
I intend to live forever. So far, so good.
Hier was het echt niet mogelijk om 6x 34.95 te krijgen (Internet Complete & TV Smart met CI+). Met pijn en moeite van 3x 39.95 naar 3x 29.95 en Fox Sport tijdelijk uit, was ik vergeten... (dat is ook nog eens 3x 17.95 minimaal 😀). Toch een 155 euro besparing voor 30 minuten aan de telefoon.Flieger schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62770710meesje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:59:
[...]
Ik heb zojuist gebeld en ze kunnen bij Alles in 1 Complete (met Next) niet verder gaan dan 3 x 34,95 euro. Het eerste aanbod was 3 x 39,95 euro. De voorgaande keren zat ik op 6 x 29,95 euro (lang geleden) en 6 x 34,95 euro. Ik heb aangegeven dat ik er even over na moet denken.
Precies wat ik denk, het is of/of en niet en/en.
Nu ben ik echt enorm fan van die NEXT box, ik vind het een sterke aanbieding.
Ja, die Next box wil ik echt niet kwijt. Dan inderdaad 'maar' 3 x 34,95 euro. Morgen maar bellen dat ik akkoord ga. Het levert me toch bijna 105 euro op. Zonde om niet te bellen. En altijd leuk om te horen "Goed dat u eerst met ons belt".stormfly schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:37:
[...]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62770710
Precies wat ik denk, het is of/of en niet en/en.
Nu ben ik echt enorm fan van die NEXT box, ik vind het een sterke aanbieding.
hmz,
Kan je ook gewoon "midden" in het jaar naar die Retentie afdeling bellen?
Wil na 20jaar ook wel eens wat korting
Ja, zeker! Waarom niet? Zo lang je maar niet 'midden' in je jaarcontract zit.mvrhrln schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:51:
hmz,
En dan niet pas na 20 jaar weer bellen.
Ah dus tegen einde jaarcontract ff bellen, net als met de energie zeg maar "wat kunnen jullie betekenen voor mij?".meesje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:54:
[...]
Ja, zeker! Waarom niet? Zo lang je maar niet 'midden' in je jaarcontract zit.Je gaat namelijk wel een jaarcontract aan. M.a.w. je zit in ieder geval weer een jaar vast aan Ziggo.
En dan niet pas na 20 jaar weer bellen.Gewoon jaarlijks doen. Ik heb nu wat langer gewacht (18 maanden). Ik wil namelijk niet dat Next weer vervangen wordt door XL (bij 'Complete').
Korting is jaarlijks standaard te krijgen, via opzegafdeling jaarlijks standaard 6 maanden korting voor of 34,95 of 39.95.mvrhrln schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:56:
[...]
Ah dus tegen einde jaarcontract ff bellen, net als met de energie zeg maar "wat kunnen jullie betekenen voor mij?".
Van klanten als jij worden ze dus rijk :d
Inclusief NEXT?
@stormfly en @meesje Ik heb geen ervaring met de Next box, ik weet alleen dat de Horizon box echt héél slecht is.
Wat maakt volgens jullie de Next box zo'n goede deal? Is deze zoveel beter ook dan de standaard box van KPN, bijvoorbeeld?
Het voorgaande jaar had ik trouwens een aanbieding gekregen 9 maanden € 29,95 + HBO. Dus 3 maanden is dan ineens heel schraal.
[ Voor 55% gewijzigd door Chippu op 16-06-2020 16:08 ]
Ik heb staan nu "Maandelijks aanpasbaar", dus kan dan bellen dan wordt het jaarcontract neem ik aan.
vanavond ff regelen
vanavond ff regelen
Klopt helemaal! Zelf wacht Ik altijd 1 à 2 maand na jaarcontract tot ik bel, maar dat is denk ik helemaal niet nodig. Het belangrijkst is dat je de juist menu keuzes maakt dat je bij opzeggingen (retentie) terecht komt. Standaard doen ze een riedeltje om te checken of je huidige pakket nog voldoet. Je hoeft overigens helemaal niet te dreigen, je kunt gewoon eerlijk zijn dat je het liefst bij Ziggo wil blijven, maar dat je wel ziet welke korting nieuwe klanten bij hun krijgen en wat de aanbiedingen zijn van de concurrentie.mvrhrln schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:56:
[...]
Ah dus tegen einde jaarcontract ff bellen, net als met de energie zeg maar "wat kunnen jullie betekenen voor mij?".
Mijn max. aanbieding (met Next) is dus 3 x 34,95 euro. Indien je ook VodafoneZiggo hebt kunnen ze je 6 x 34,95 euro aanbieden.
@Chippu Next is een verademing! Snel, stil, zuinig, opnames in de cloud, dus ook makkelijk terug kijken op bv een iPad, serie opnames werken ook gewoon.
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 16-06-2020 16:09 ]
Ik vind de Mediabox Next ook een verademing.
Ik kom van Caiway en vergeleken bij het IPTV kastje van Caiway over de glasvezel is de Mediabox Next van Ziggo, het paradijs !!
Ik kom van Caiway en vergeleken bij het IPTV kastje van Caiway over de glasvezel is de Mediabox Next van Ziggo, het paradijs !!
Ja de NEXT is alles wat je Horizon box niet is, stil, slank, snel, gehoorzaam, trouw, ze kost ook minder aan onderhoud (stroom). Je zou je huidige echt zo inruilen als je weet wat je krijgt. Owh een nadeel als je van haar huidige warmte houdt moet je wel inleveren, de NEXT is een vrij koel type.Chippu schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:01:
[...]
Inclusief NEXT?
@stormfly en @meesje Ik heb geen ervaring met de Next box, ik weet alleen dat de Horizon box echt héél slecht is.![]()
Wat maakt volgens jullie de Next box zo'n goede deal? Is deze zoveel beter ook dan de standaard box van KPN, bijvoorbeeld?
Nu even technisch, ding is super goed doordacht, veel software ontwikkeling die nu nog loopt. Geen gedoe met langzaam zappen als je coax plug scheef zit. Ding heeft een WiFi of UTP kabel nodig, en heeft gelukkig geen eigen coax modem meer. Is stabiel, en het replay/pauzeren/opnemen etc werkt heel fijn. Streams van 11Mbit dus strak beeld, ook als je terugkijkt.
Bij KPN is een stream max 720 meen ik bij terugkijken, bij KPN zit je te klooien met start en eind tijden dat je veel moet spoelen. Bij de NEXT is dit beter doordacht, hij start veel "dichter" op de echte programma start, omdat het streams zijn kan je ook vrij goed verder doorkijken.
Ik durf te stellen, ook na het testen van KPN, dat de NEXT op dit moment echt premium TV is. Zelf kijk ik niet heel veel TV (uitgezonderd COVID-19 tijden). Als ik TV kijk ervaar ik het als zeer prettig.
[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 16-06-2020 17:11 ]
En vergeet de twee tientjes aan energie niet die je bespaard met de NEXT. Maakt die stap alweer een stuk makkelijkerstormfly schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:09:
[...]
Ja de NEXT is alles wat je Horizon box niet is, stil, slank, snel, gehoorzaam, trouw, ze kost ook minder aan onderhoud (stroom). Je zou je huidige echt zo inruilen als je weet wat je krijgt. Owh een nadeel als je van haar huidige warmte houdt moet je wel inleveren, de NEXT is een vrij koel type.
Alles in 1 complete ja, geen next. Heb voor mijn tv's CI modules.
Dank voor je reactie. Dan denk ik dat 3 x 34,95 euro wel het max is vorm Alles in 1 complete met Next. Morgen maar terugbellen en akkoord geven.IkWilbert schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:08:
[...]
Alles in 1 complete ja, geen next. Heb voor mijn tv's CI modules.
Dat is bij KPN sinds de laatste update naar het nieuwe platform opgelost. Hij begint nu op de begintijd. En bij terugkijken gaat hij bij einde programma gewoon verder net de volgende en de next stopt het afspelen.stormfly schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:09:
[...]
bij KPN zit je te klooien met start en eind tijden dat je veel moet spoelen. Bij de NEXT is dit beter doordacht, hij start veel "dichter" op de echte programma start, omdat het streams zijn kan je ook vrij goed verder doorkijken.
Wat de next wel veel beter doet is het doorspoelen, pauzeren en starten. Hier zit bij kpn elke keer 2 seconden wachttijd in omdat ie dan pas gaat bufferen.
Eens, hij gaf aan dat het er meer dan 800 waren dus laten we dan maar stellen dat het er minder dan 900 waren. Dat is dan van wat ik aan de hand van de zeer gewaardeerde reacties al begrijp tegen de 50% meer dan wat als richtlijn gehanteerd word.ArcticWolf schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:18:
[...]
Als er 800HP op 1 node zitten dan zullen het er altijd 800 zijn (tenzij mensen massaal opzeggen), 600HP of kleiner is de norm tegenwoordig. Kabel devices (mediaboxen en modes) zijn namelijk altijd online en die delen 24/7; 16, 24 en tegenwoordig zelfs 32 kanalen.
De CMTS verdeelt constant de kanalen naar capaciteit over de mensen. Als dit vol zit dan gaat de CMTS geforceerd prioriteren en krijg je dat kanalen wegvallen en daarom zie je die timeouts.
Ik krijg ook hier sterk het gevoel dat men weet dat er geen echt alternatief is en daar de investeringen dan ook op afstemt. Ik kan mij echt geen andere rede voorstellen gezien statistieken bij dergelijke organisaties toch wel de juiste inzichten zouden moeten kunnen genereren.
Vandaag de langste storing die ik heb ervaren bij Ziggo.
Van ellende de afwas maar gedaan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zN7Z8aXLQ2uHE4jnjOxJhlOl.jpg?f=user_large)
(Sorry als dit onder one liner valt)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zN7Z8aXLQ2uHE4jnjOxJhlOl.jpg?f=user_large)
(Sorry als dit onder one liner valt)
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
wel met de hand he...Technomania ® schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:55:
Vandaag de langste storing die ik heb ervaren bij Ziggo.
Weet iemand toevallig of een installatiedatum bij Ziggo ook in het weekend kan liggen? Een monteur hoeft er niet langs te komen, dus daar gaat het niet om. Enige complicerende factor is wellicht het nummerbehoud?
Zoals eerder in dit topic aangegeven doet Ziggo heel moeilijk m.b.t. kortingen als er een next box in je pakket zit. Nadat mijn vader hoorde dat ik 6 maanden 39,95 op internet complete en tv complete next had gekregen.
Ging hij ook maar eens bellen, 1e medewerker bood eerst 3 maanden 39,95 daarna 3 maanden 34,95.
KPN was toch minder als Ziggo want Ziggo heeft glasvezel (ja voor 97%)
Meer korting was "onmogelijk". Mijn vader heeft wederom even ruggespraak met mij gehad en vervolgens opnieuw contact opgenomen met Ziggo. Situatie kort en bondig uitgelegd, 2e medewerker toonde meer begrip en kon wel 6 maanden korting aanbieden. (rara hoe kan dat?)
Mijn ouders hebben nu 6 maanden 34,95 op internet start en tv complete next, na 6 maanden zijn de kosten 62,95. Mijn ouders zijn blij dat het toch is gelukt.
Ging hij ook maar eens bellen, 1e medewerker bood eerst 3 maanden 39,95 daarna 3 maanden 34,95.
Meer korting was "onmogelijk". Mijn vader heeft wederom even ruggespraak met mij gehad en vervolgens opnieuw contact opgenomen met Ziggo. Situatie kort en bondig uitgelegd, 2e medewerker toonde meer begrip en kon wel 6 maanden korting aanbieden. (rara hoe kan dat?)
Mijn ouders hebben nu 6 maanden 34,95 op internet start en tv complete next, na 6 maanden zijn de kosten 62,95. Mijn ouders zijn blij dat het toch is gelukt.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
@Megapaul Goed om te horen. Dan kan mijn 3 x 34,95 voor Alles in 1 complete nog wat scherper. (Over)morgen maar weer eens bellen.
Hoe weet je zo zeker dat er geen monteur nodig is? Heb je al signaal op je AOP? Zo niet, dan zal de monteur je eerst toch echt moeten aansluiten in de eindversterker. Verder hangt het vooral af van wanneer je het installatiepakket hebt gekregen. Eenmaal aangekomen en aangesloten meld het modem zich vanzelf aan en werkt de verbinding. Nummerportering kan wel iets langer duren. Ik heb al heel lang geen vaste telefoon meer maar kan me voorstellen dat het nummer uiteraard wel eerst vrijgegeven dient te worden door de donor-provider.Tomas Hochstenbach schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:29:
Weet iemand toevallig of een installatiedatum bij Ziggo ook in het weekend kan liggen? Een monteur hoeft er niet langs te komen, dus daar gaat het niet om. Enige complicerende factor is wellicht het nummerbehoud?
Elke provider heeft een retentieafdeling en ook die hebben hun targets en een aantal tools. Ik kan me voorstellen dat men niet onbeperkt kortingen kan blijven strooien. Persoonlijk ben ik van mening dat deze waanzin en ogenschijnlijke willekeur moet stoppen. Het is prima om een gereduceerd tarief aan te bieden in ruil voor een jaarcontract maar maakt dit dan voor iedereen beschikbaar en maak er geen loterij van. Of stop er helemaal mee.Megapaul schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:22:
Zoals eerder in dit topic aangegeven doet Ziggo heel moeilijk m.b.t. kortingen als er een next box in je pakket zit. Nadat mijn vader hoorde dat ik 6 maanden 39,95 op internet complete en tv complete next had gekregen.
Zeker, signaal op het AOP is nooit weggeweest (tot +- 2015 klant geweest bij Ziggo iirc). Maar goed om te weten, eventueel kan ik internet & tv dus alvast installeren als het telefoonnummer nog 'onderweg' is.Jay-B schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:35:
[...]
Hoe weet je zo zeker dat er geen monteur nodig is? Heb je al signaal op je AOP? Zo niet, dan zal de monteur je eerst toch echt moeten aansluiten in de eindversterker. Verder hangt het vooral af van wanneer je het installatiepakket hebt gekregen. Eenmaal aangekomen en aangesloten meld het modem zich vanzelf aan en werkt de verbinding. Nummerportering kan wel iets langer duren. Ik heb al heel lang geen vaste telefoon meer maar kan me voorstellen dat het nummer uiteraard wel eerst vrijgegeven dient te worden door de donor-provider.
Kleine update:
Mij is inmiddels 9 maanden 29.95 aangeboden, zonder Next box weliswaar.
Ben hier akkoord mee gegaan daar mijn vrouw de Horizon box eigenlijk alleen nodig heeft om Strictly Come Dancing op te nemen later dit jaar.
Scheelt toch een behoorlijk bedrag.
Ben hier akkoord mee gegaan daar mijn vrouw de Horizon box eigenlijk alleen nodig heeft om Strictly Come Dancing op te nemen later dit jaar.
Hebben jullie wellicht ook VodafoneZiggo? Mij werd medegedeeld dat ze dan weer meer korting kunnen geven.Chippu schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:06:
Kleine update:
Ben hier akkoord mee gegaan daar mijn vrouw de Horizon box eigenlijk alleen nodig heeft om Strictly Come Dancing op te nemen later dit jaar.![]()
Werkelijk? Mijn vrouw heeft een Vodafone abo, zodat mijn zoon een gratis sportpakket heeftmeesje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:08:
Hebben jullie wellicht ook VodafoneZiggo? Mij werd medegedeeld dat ze dan weer meer korting kunnen geven.
Nee, ik heb wel een Hollandse Nieuwe SIM-only abonnement waarmee ik 1GB extra data krijg en volgens mij een televisiepakket (movies en series).meesje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:08:
[...]
Hebben jullie wellicht ook VodafoneZiggo? Mij werd medegedeeld dat ze dan weer meer korting kunnen geven.
Medewerker was daar zelf niet van op de hoogte, die dacht dat Hollands Nieuwe bij KPN hoorde.
Hele aardige medewerker overigens, ben goed geholpen.
Dan kun je dus nog een pakket omlaag en een usb schijf aan je decoder hangen of voor 30euro mijn interactieve hdd recorder (samsung smt-c1740) overnemenChippu schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:06:
Kleine update:
Ben hier akkoord mee gegaan daar mijn vrouw de Horizon box eigenlijk alleen nodig heeft om Strictly Come Dancing op te nemen later dit jaar.![]()
Ik had gisteren met de Next dat deze het beeld af en toe te langzaam of te snel afspeelde bij de serie The Pacific. Ook een paar keer gehad dat de servers niet bereikbaar waren. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met het afspelen van films of series?
Helemaal mee eens, dit is geen toekomstbestendig business-model. Je krijgt nu de indruk dat vaste klanten worden uitgemolken en nieuwe klanten bij elkaar weggelokt worden met grote kortingen en gratis apparatuur.Jay-B schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:35:
[...]
Elke provider heeft een retentieafdeling en ook die hebben hun targets en een aantal tools. Ik kan me voorstellen dat men niet onbeperkt kortingen kan blijven strooien. Persoonlijk ben ik van mening dat deze waanzin en ogenschijnlijke willekeur moet stoppen. Het is prima om een gereduceerd tarief aan te bieden in ruil voor een jaarcontract maar maakt dit dan voor iedereen beschikbaar en maak er geen loterij van. Of stop er helemaal mee.
Zo langzamerhand wordt steeds duidelijker dat je bij energieleveranciers en mobiele/internetproviders het beste elk jaar kan switchen, of in elk geval er actief mee dreigen om de hoogste kortingen te krijgen.
Op het moment dat (bijna) alle klanten dat gaan doen ontstaat een onwerkbare situatie met steeds meer kortingen dus lagere opbrengsten, veel meer personeelskosten, en veel apparatuur die voortijdig vervangen wordt. Ook een ramp voor het milieu want denk maar niet dat alle teruggestuurde apparatuur nog opnieuw gebruikt wordt, op zijn best netjes gerecycled.
Deze bedrijven zouden hun geld beter kunnen steken in het opbouwen van langdurige klantrelaties, waarbij de trouwe klanten gekoesterd en beloond worden.
Toen ik vorige week met Ziggo belde om een Wifi-booster kon ik deze als trouwe klant (ruim 20 jaar) absoluut niet gratis krijgen. Ik kon evt. wel een aantal maanden zonder meerkosten het Giga-abonnement krijgen, maar daar heb ik geen behoefte aan. Nou kan ik die € 1,- per maand voor die Wifi-booster best missen, maar ik krijg er toch geen warm gevoel van over Ziggo.
Opel Ampera-e (2020)
Ik heb ook maar eens gebeld met afdeling opzeggingen.
Aangegeven dat ik op zich tevreden ben (heb nu al jaren alles-in-1 complete), maar dat ik het gewoon erg duur vind, zeker met de aankomende 2 euro verhoging. En dat de Mediabox XL ook niet erg fijn is, zacht uitgedrukt.
Ik kreeg ook als maximum aanbod de 3 maanden voor 34,95, en dan de Next mediabox erbij.
Tarief gaat dan wel maandelijks met 0,50 omhoog, en wordt per 1 juli dan 69,50.
Expliciet aangegeven dat ik de korting maar magertjes vind, maar ze gaf direct aan dat 3 maanden korting icm de Next echt het maximum is wat ze mogen geven (wat hier in het topic al diverse malen vermeld werd).
Zonder Next is de korting 6 maanden voor 39,95, maar dat zal nog wel naar 34,95 kunnen.
Vanavond eens overleggen thuis, het wordt dit of toch maar over naar Budget.
Aangegeven dat ik op zich tevreden ben (heb nu al jaren alles-in-1 complete), maar dat ik het gewoon erg duur vind, zeker met de aankomende 2 euro verhoging. En dat de Mediabox XL ook niet erg fijn is, zacht uitgedrukt.
Ik kreeg ook als maximum aanbod de 3 maanden voor 34,95, en dan de Next mediabox erbij.
Tarief gaat dan wel maandelijks met 0,50 omhoog, en wordt per 1 juli dan 69,50.
Expliciet aangegeven dat ik de korting maar magertjes vind, maar ze gaf direct aan dat 3 maanden korting icm de Next echt het maximum is wat ze mogen geven (wat hier in het topic al diverse malen vermeld werd).
Zonder Next is de korting 6 maanden voor 39,95, maar dat zal nog wel naar 34,95 kunnen.
Vanavond eens overleggen thuis, het wordt dit of toch maar over naar Budget.
Zojuist weer gebeld met Ziggo en akkoord gegeven op het eerdere aanbod van 3 x 34,95 euro (voor Alles in 1 Complete met Next). Advies is om expliciet te vermelden dat de 20 euro eenmalige kosten niet in rekening gebracht moeten worden.RicoK schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:33:
[...]
Werkelijk? Mijn vrouw heeft een Vodafone abo, zodat mijn zoon een gratis sportpakket heeft. Dus dat biedt mogelijkheden?
O ja, in mijn aanbod zat ook 3 maanden Ziggo Sport Totaal. Deze heb ik om laten zetten naar M&S XL. Kan ik op een legale manier de laatste seizoenen van Game of Thrones kijken.
Mij werd nogmaals gezegd dat meer korting mogelijk is icm een VodafoneZiggo abonnement.
Al met al vind ik het wel goed zo. Volgend jaar zien we wel weer.
Ik wil niks verpesten ofzo, maar zie seizoen 7 als het laatste, vergeet dat seizoen 8 überhaupt bestaat. De hele "herkijkwaarde" van GOT is verpest bij mij door dat zg. 8ste seizoenmeesje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:40:
[...]
Kan ik op een legale manier de laatste seizoenen van Game of Thrones kijken.
XBL gamertag StayingPow3r
Hier ook gebeld nav de laatste reacties en ook 3x 34,95 gekregen + de next ipv horizon icm net complete pakket (zonder aansluitkosten) voor kleine maandelijkse bijbetaling. Ben blij dat ik hiermee van de horizon af ben!
Ik had een kort vraagje; veel van jullie sluiten allemaal verleningen af (met mooie kortingen). Hebben jullie ook ervaring met het afsluiten van nieuwe abonnementen?
30 Juni krijgen wij de sleutel van onze woning en ik ben blij dat ik even in dit topic gegluurd heb, anders was ik straks nog met een Horizon Box thuis gekomen. Morgen wil ik dus even gaan bellen met Ziggo over het afsluiten van een nieuw pakket, kan ik van dezelfde kortingen uitgaan als bij een verlenging?
Daarnaast - is TV Max het waard om aan te schaffen? Ik heb een 4K televisie maar de laatste keer dat ik mijzelf erin verdiept had waren er nog maar weinig tv-zenders die daadwerkelijk 4k kwaliteit konden aanbieden.
30 Juni krijgen wij de sleutel van onze woning en ik ben blij dat ik even in dit topic gegluurd heb, anders was ik straks nog met een Horizon Box thuis gekomen. Morgen wil ik dus even gaan bellen met Ziggo over het afsluiten van een nieuw pakket, kan ik van dezelfde kortingen uitgaan als bij een verlenging?
Daarnaast - is TV Max het waard om aan te schaffen? Ik heb een 4K televisie maar de laatste keer dat ik mijzelf erin verdiept had waren er nog maar weinig tv-zenders die daadwerkelijk 4k kwaliteit konden aanbieden.
Net gebeld. Heb start internet en tv. Kan 3 maanden voor 39,95 krijgen ipv de 53,50 na prijsverhoging.
Heb nu een samsung box van 5 jaar oud en een ci module boven.
Wil eigenlijk een next. Dan moet ik tv complete max en met internet start kwam het iets meer dan 71 per maand. Prijsverhoging nog niet meegenomen zei ze.
Dacht zelf aan een complete internet en complete tv en wat korting maar zat er allemaal niet in.
Ben ik niet hard genoeg geweest? Verkeerde medewerker??
Wil eigenlijk een next. Dan moet ik tv complete max en met internet start kwam het iets meer dan 71 per maand. Prijsverhoging nog niet meegenomen zei ze.
Dacht zelf aan een complete internet en complete tv en wat korting maar zat er allemaal niet in.
Het is denk een kwestie van geluk en een stukje volhardendheid. Sommige medewerkers zijn makkelijker dan andere, of zitten beter in hun targets etc.Slingertj3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:42:
Net gebeld. Heb start internet en tv. Kan 3 maanden voor 39,95 krijgen ipv de 53,50 na prijsverhoging.
Ik heb nu 2 jaar achter elkaar 9 maanden korting gekregen door van tevoren eigenlijk al een overstap naar KPN te maken.
Ik was ook écht bereid om over te stappen, maar 9x 29.95 voor het complete abonnement is toch wel lekker. Misschien dat dit nog verschil maakt in het onderhandelingsproces.
Andere Tweakers hebben ook aangegeven dat het aanbod in je regio ook mee zou kunnen spelen. Als er bijvoorbeeld geen concurrentie is in jouw woonplaats dan je natuurlijk weinig leverage.
Er ligt ook glasvezel. Vind de aanbiedingen van kpn ook mooi. Mijn idee goedkoper. Maar dan geen formule1...
Moet het telefonisch of kan ik maandag bijvoorbeeld nog poging doen via de chat?
En zou het überhaupt goed werken de next op internet start met cloud opnemen afspelen etc?
Eigenlijk wilde ik meer snelheid en de next. Maar werd het 78. Standaard prijzen die ik ook via mijn ziggo kan kiezen.
Moet het telefonisch of kan ik maandag bijvoorbeeld nog poging doen via de chat?
En zou het überhaupt goed werken de next op internet start met cloud opnemen afspelen etc?
Eigenlijk wilde ik meer snelheid en de next. Maar werd het 78. Standaard prijzen die ik ook via mijn ziggo kan kiezen.
Chippu schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:13:
[...]
Het is denk een kwestie van geluk en een stukje volhardendheid. Sommige medewerkers zijn makkelijker dan andere, of zitten beter in hun targets etc.
Ik heb nu 2 jaar achter elkaar 9 maanden korting gekregen door van tevoren eigenlijk al een overstap naar KPN te maken.
Ik was ook écht bereid om over te stappen, maar 9x 29.95 voor het complete abonnement is toch wel lekker. Misschien dat dit nog verschil maakt in het onderhandelingsproces.
Andere Tweakers hebben ook aangegeven dat het aanbod in je regio ook mee zou kunnen spelen. Als er bijvoorbeeld geen concurrentie is in jouw woonplaats dan je natuurlijk weinig leverage.
Zelf bel ik altijd, en dat raad ik ook wel aan. Het bedrijf waar ik werk heeft ook een (interne) klantenservice en als het op chatten aankomt houden medewerkers zich veel strakker aan de bestaande scripts (want copy/paste).Slingertj3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:43:
[...]
Bellen is is persoonlijker en de communicatie is ook vlotter.
Ziggo heeft helaas maar 1 4K TV zenderSpartex schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:36:
Wel is de NEXT box veel beter dan de mediabox XL.
[ Voor 6% gewijzigd door king006 op 18-06-2020 19:15 ]
Ik heb hetzelfde abo. Vanmiddag gebeld en 3 maanden 29,95 gekregen. Hetzelfde aanbod als vorig jaar.Slingertj3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:42:
Kan dus nog wel beter.
Welke is dat dan?king006 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:15:
[...]
Ziggo heeft helaas maar 1 4K TV zenderdus dat is niet gewijzigd.
Is het geen idee om een Ziggo kortingen topic te maken? Vind het nu wel minder worden dat het alleen maar gaat over hoeveel korting je hebt gekregen of kunt krijgen.
Tja dat zijn altijd vlagen en pieken. Met snelheidsverhogingen, prijsverhogingen, of anders krijg je storingen gemeld.jongetje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:39:
Is het geen idee om een Ziggo kortingen topic te maken? Vind het nu wel minder worden dat het alleen maar gaat over hoeveel korting je hebt gekregen of kunt krijgen.
Weinig andere innovatie vanuit het Ziggo front te melden. Hele D3.1 uitrol ligt stil, any other news ?
Zeker, https://community.ziggo.n...ggogo-tv-via-chrome-57934stormfly schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Tja dat zijn altijd vlagen en pieken. Met snelheidsverhogingen, prijsverhogingen, of anders krijg je storingen gemeld.
Weinig andere innovatie vanuit het Ziggo front te melden. Hele D3.1 uitrol ligt stil, any other news ?
Love Nature.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic