Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:34
@THE_BASE en @Jeffrey87 gebruiken jullie met de 25 mbit ook streaming diensten als Netflix / Disney enzo?

Ik keek laats Starwars op disney+ en die leek gewoon non-stop 30 / 44 Mbit te lurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:46:
@THE_BASE en @Jeffrey87 gebruiken jullie met de 25 mbit ook streaming diensten als Netflix / Disney enzo?

Ik keek laats Starwars op disney+ en die leek gewoon non-stop 30 / 44 Mbit te lurken.
Een 4K stream bij KPN TV is 26Mbit, dan denk ik dat er wat anders mee gelopen heeft. Of het geeft een vertekend beeld doordat de stream continu buffert en dan hogere snelheden behaalt. Als het maximum 25 is dan buffert hij binnen de 25Mbit.

Een het klopt volledig dat je een even zo snelle browser ervaring is, browsing is dns request en dns request zijn snel als je latency laag is. Bij een download heb je pas invloed van de abonnementsnelheid, maar tja wanneer download je nu nog dat je er op wacht. IOS en OS updates thats all.

Ik denk dat ik met een 100/100 lijn het meest gelukkig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Darkz0rs schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:46:

Gisteren NPO Plus gekeken, denk dat dat wel HD is maar een lagere kwaliteit.

Daarnaast waren we beiden bezig op MacBook en merkten we geen enkel probleem.

Denk dat je meer nodig hebt als je nog echt films of software download, maar voor streamen vind ik het prima. Toch weer 150,- euro per jaar voordeliger.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
stormfly schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Een 4K stream bij KPN TV is 26Mbit, dan denk ik dat er wat anders mee gelopen heeft. Of het geeft een vertekend beeld doordat de stream continu buffert en dan hogere snelheden behaalt. Als het maximum 25 is dan buffert hij binnen de 25Mbit.

Een het klopt volledig dat je een even zo snelle browser ervaring is, browsing is dns request en dns request zijn snel als je latency laag is. Bij een download heb je pas invloed van de abonnementsnelheid, maar tja wanneer download je nu nog dat je er op wacht. IOS en OS updates thats all.

Ik denk dat ik met een 100/100 lijn het meest gelukkig zou zijn.
De kpn dame die ik sprak gaf aan dat ik ik via VDSL in de buurt kom van 100/100 :-) in die zin ongeveer 100 / 60 omdat ik voor 100 via vdsl echt pairbonding moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09-2024
Darkz0rs schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:54:
[...]
De kpn dame die ik sprak gaf aan dat ik ik via VDSL in de buurt kom van 100/100 :-) in die zin ongeveer 100 / 60 omdat ik voor 100 via vdsl echt pairbonding moet hebben.
Die KPN dame was waarschijnlijk in de veronderstelling dat je op glas kon worden aangesloten.

Ik wil je niet in rouw dompelen maar als je pairbonding nodig hebt ga je van ze langzalzeleven geen 60 up halen. Dat kan alleen via de buitenring, als je straatkast op glas is aangesloten. Maar dan heb je geen pairbonding nodig lijkt me.

Als je per lijn 50 Mbit down haalt begrijp je wellicht dat daar geen 30 Mbit up bij hoort.
Reken op max 20 als je per lijn 10 haalt.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
videopionier schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:00:
[...]

Die KPN dame was waarschijnlijk in de veronderstelling dat je op glas kon worden aangesloten.

Ik wil je niet in rouw dompelen maar als je pairbonding nodig hebt ga je van ze langzalzeleven geen 60 up halen. Dat kan alleen via de buitenring, als je straatkast op glas is aangesloten. Maar dan heb je geen pairbonding nodig lijkt me.

Als je per lijn 50 Mbit down haalt begrijp je wellicht dat daar geen 30 Mbit up bij hoort.
Goed punt, die demping werkt twee kanten op.

@Darkz0rs wat haal je op de KPN site aan snelheden bij de postcode check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
GeneralX schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:28:
[...]
De gateway laat packet loss zien, ongeacht dataverbruik:
[Afbeelding]

Daarmee is de rest van het internet dus sowieso de klos:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Op het Ziggo Community forum werd dit gemeld als reactie op de logs:

[...]
Je ziet tegelijkertijd packetloss naar de gateway en naar het internet. Voor mijn gevoel komt dit overeen met de situatie waarin het modem gaat rebooten etc. Bonuspunten als de log meldingen ook nog rond die tijd zijn.

Mijn nieuwe hypothese: Het is wel een probleem in het fysieke netwerk maar niet in de signaal niveaus. Tijd voor de 'netwerkmonteur'/hoe de tweedelijns monteur ook heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Je ziet tegelijkertijd packetloss naar de gateway en naar het internet. Voor mijn gevoel komt dit overeen met de situatie waarin het modem gaat rebooten etc. Bonuspunten als de log meldingen ook nog rond die tijd zijn.

Mijn nieuwe hypothese: Het is wel een probleem in het fysieke netwerk maar niet in de signaal niveaus. Tijd voor de 'netwerkmonteur'/hoe de tweedelijns monteur ook heet.
Ja een losse connector in het AOP of een verdwaald massa "haartje" heb ik ook aan gedacht. Maar dat kan hij zelf ook even aandraaien @GeneralX De AOP kern aandraaien kan zonder schade aan te richten, als die misschien los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:12:
[...]
Ja een losse connector in het AOP of een verdwaald massa "haartje" heb ik ook aan gedacht. Maar dat kan hij zelf ook even aandraaien @GeneralX De AOP kern aandraaien kan zonder schade aan te richten, als die misschien los zit.
Ik vind het eigenlijk ook wel tijd voor een monteur. Ik zou er in ieder geval zelf naar kijken.

@GeneralX mijn interpretatie is dat er bij geen WiFi/waarschijnlijk ook als je het verpest een monteur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
videopionier schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:00:
[...]

Nee vdsl. Het ver haal is dat ik net geen 100 haal op 1 lijn. Dus moeten het er 2.worden incl pairbondi g. Upload word niet gecapped is wat ze zegt dat kunnen ze niet of iets. En dus word down gecapped op 100 en is de up dus 2x 28 dus +/- 60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
stormfly schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:21:
[...]

Goed punt, die demping werkt twee kanten op.

@Darkz0rs wat haal je op de KPN site aan snelheden bij de postcode check?
190 / 58 ( wisselt hoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 10:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Even grommen. Half uur in de wacht voor de chat, ga je naar de WC, kom je terug heeft de medewerker het gesprek beëindigd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Pathogen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:59:
Even grommen. Half uur in de wacht voor de chat, ga je naar de WC, kom je terug heeft de medewerker het gesprek beëindigd :(
Tip: chat op je mobiel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-06 16:30
Het is weer raak met Ziggo. Storing. Geen internet en bellen. Naar verwachting is het maandag rond 12:30 opgelost. Lfijn vooruitzicht met een regenachtig weekend voor de deur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Wellicht niet het goede topic (waarscijnlijk helemaal het verkeerde topic juist)

Maar ligt het aan mij of is ziggo gigantisch hinderlijk aan het adverteren via de telefoon. Elke keer als ik zeg dat ik geen interesse heb en vraag hoe ze aan mijn nummer komen wordt er gigantisch wazig gedaan. Ook steeds brutalere pushy jehova achtige verkopers.

Het was vroeger al irritant, maar laatste 3 maanden is het echt bizar

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 17:48
Ze hebben mij nog nooit gebeld (heb geen vast nummer) en wellicht daardoor nooit gebeld geworden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 00:21

RaJitsu

B.S.U.R.

Denko schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:20:
Wellicht niet het goede topic (waarscijnlijk helemaal het verkeerde topic juist)

Maar ligt het aan mij of is ziggo gigantisch hinderlijk aan het adverteren via de telefoon. Elke keer als ik zeg dat ik geen interesse heb en vraag hoe ze aan mijn nummer komen wordt er gigantisch wazig gedaan. Ook steeds brutalere pushy jehova achtige verkopers.

Is het echt Ziggo? Of gewoon een partij die je nummer ergens vandaan heeft en een bepaald account heeft waarmee ze zaken mogen aanbieden?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 15:57

Booth

¯¯¯¯¯¯

Hi allen,

Voor de mensen die alleen Ziggo Internet hebben en gebruik maken van Online TV, hoe werkt dit precies?

Ik zie het volgende staan bij Internet Complete:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1AfOXMk9exA_Ew4GqFAudE_ZBI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yuXGmu5ucJ0O5MvOT3jKVpmY.png?f=user_large

Kun je dan met een CI module alle zenders gewoon krijgen? Of moet je dan telkens van je mobiel naar je TV / Chromecast gaan lopen casten? En kun je programma's gewoon terugkijken?

[edit] Ik heb al met Ziggo aan de lijn gehangen maar ze kunnen me neit een eenduidig antwoord geven (3 dames gesproken die wisten het allemaal niet)

[ Voor 12% gewijzigd door Booth op 05-06-2020 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:14
Booth schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:53:
Hi allen,

Voor de mensen die alleen Ziggo Internet hebben en gebruik maken van Online TV, hoe werkt dit precies?

Ik zie het volgende staan bij Internet Complete:
[Afbeelding]

Kun je dan met een CI module alle zenders gewoon krijgen? Of moet je dan telkens van je mobiel naar je TV / Chromecast gaan lopen casten? En kun je programma's gewoon terugkijken?

[edit] Ik heb al met Ziggo aan de lijn gehangen maar ze kunnen me neit een eenduidig antwoord geven (3 dames gesproken die wisten het allemaal niet)
Je kan zonder CI+ module alle free to air zenders ontvangen op je TV door een coax aan te sluiten, kijk even op deze pagina om te zien welke dat zijn: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

Naast deze zenders kun je ook de Ziggo Go app gebruiken om alle zenders te bekijken op je mobiel en/of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

RaJitsu schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Is het echt Ziggo? Of gewoon een partij die je nummer ergens vandaan heeft en een bepaald account heeft waarmee ze zaken mogen aanbieden?
Geen idee, dat vroeg ik ook. Maar willen ze nooit antwoord op geven. Maakt het wat uit? Want het mag blijkbaar van ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

snah001 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:37:
Ze hebben mij nog nooit gebeld (heb geen vast nummer) en wellicht daardoor nooit gebeld geworden.
Ze bellen mij op mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 17-06 10:55

Pathogen

Shoop Da Whoop

Denko schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Geen idee, dat vroeg ik ook. Maar willen ze nooit antwoord op geven. Maakt het wat uit? Want het mag blijkbaar van ziggo
Ik kan ook bellen en zeggen dat het mag van Ziggo. Klinkt ontzettend als een stel oplichters in ieder geval, ik heb werkelijk nog nooit telefonisch contact gehad vanuit Ziggo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Denko schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:20:

Ik heb mij, via mijn Ziggo, afgemeld voor alles wat ik niet wil hebben. Het enige wat ik nu nog krijg is het mailtje met daarin de aankondiging voor de volgende afschrijving. Verder blijft het al jaren doodstil van hun kant.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Denko schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Als ze niet willen antwoorden weet je je antwoord al en ook met wat voor telesales-organisatie je te maken hebt. Evt. kun je vragen naar een leidinggevende zodat je meer kans hebt op een antwoord, waarop je dan een klacht tegen ze kan indienen.

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:37
Booth schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:53:
Hi allen,

De naamgeving is een beetje verwarrend. Een andere benaming is "Internet + Kabel TV".

Maar feitelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: je kunt geen internet afnemen zonder televisie. Dus je krijgt het meest uitgeklede televisiepakket wat er is.

Dit pakket kun je kijken zonder CI+ module of mediabox, mits je televisie is voorzien van een digitale (DVB-C) tuner. Eventueel kun je wel een kastje krijgen / kopen indien je nog een hele oude TV hebt zonder digitale tuner.
Bijna alle zenders zijn daarbij in SD, met uitzondering van 5 HD zenders (NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport).
Tevens kun je deze zenders ook bekijken via de Ziggo GO app.

Ik heb dit pakket zelf sinds een half jaar ook: internet complete + kabel TV. Ik ben naar dit pakket gegaan vanwege kostenbesparing. Voorheen had ik er TV start bij en telefonie. Van beide maakte ik echter geen gebruik meer, maar de kosten gaan wel ieder jaar omhoog.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

RaJitsu schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:16:
[...]

Als ze niet willen antwoorden weet je je antwoord al en ook met wat voor telesales-organisatie je te maken hebt. Evt. kun je vragen naar een leidinggevende zodat je meer kans hebt op een antwoord, waarop je dan een klacht tegen ze kan indienen.
Misschien maar doen volgende keer. Ik heb eigenlijk ook het geduld niet voor moet ik eerlijk zijn, ik hang meestal gelijk op zodra ik hoor dat het ziggo is. Maar het wordt steeds vaker en vaker. Heb het gevoel 1x aan het begin van de maand elke maand.
hardware-lover schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Ik heb mij, via mijn Ziggo, afgemeld voor alles wat ik niet wil hebben. Het enige wat ik nu nog krijg is het mailtje met daarin de aankondiging voor de volgende afschrijving. Verder blijft het al jaren doodstil van hun kant.
Voor mij niet echt een optie, gezien ik geen ziggo heb (en dus ook niet wil)
Pathogen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Ik kan ook bellen en zeggen dat het mag van Ziggo. Klinkt ontzettend als een stel oplichters in ieder geval, ik heb werkelijk nog nooit telefonisch contact gehad vanuit Ziggo zelf.
Ik zou bij god niet weten als het oplichters zijn waarom ze het zo doen. Ik vermoed dat het idd een 3e partij is die mij ziggo wil aansmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Denko schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Misschien maar doen volgende keer. Ik heb eigenlijk ook het geduld niet voor moet ik eerlijk zijn, ik hang meestal gelijk op zodra ik hoor dat het ziggo is. Maar het wordt steeds vaker en vaker. Heb het gevoel 1x aan het begin van de maand elke maand.

[...]

Voor mij niet echt een optie, gezien ik geen ziggo heb (en dus ook niet wil)

[...]

Ik zou bij god niet weten als het oplichters zijn waarom ze het zo doen. Ik vermoed dat het idd een 3e partij is die mij ziggo wil aansmeren.
Afmelden voor telemarketing via belmeniet een optie? Duurt wel even voordat het is verwerkt dacht ik. Bellen ze dan, verwijzen naar belmeniet, bellen ze daarna nog steeds, direct ophangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

hardware-lover schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Afmelden voor telemarketing via belmeniet een optie? Duurt wel even voordat het is verwerkt dacht ik. Bellen ze dan, verwijzen naar belmeniet, bellen ze daarna nog steeds, direct ophangen.
Volgens mij is het ook zo dat ze je aan het belmeniet-register moeten toevoegen als je dit vraagt?
@Denko Je kan het ook handmatig doen: https://www.bel-me-niet.nl/

Maar goed, het kan dus dat je met een louche partij te maken hebt die je nummer gewoon op een lijst heeft staan.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
_Chris_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:18:
Het is weer raak met Ziggo. Storing. Geen internet en bellen. Naar verwachting is het maandag rond 12:30 opgelost. Lfijn vooruitzicht met een regenachtig weekend voor de deur....
Unlimited Mobiel rocks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

RaJitsu schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Volgens mij is het ook zo dat ze je aan het belmeniet-register moeten toevoegen als je dit vraagt?
@Denko Je kan het ook handmatig doen: https://www.bel-me-niet.nl/

Maar goed, het kan dus dat je met een louche partij te maken hebt die je nummer gewoon op een lijst heeft staan.
Ja, ik heb mijn mobiel maar handmatig toegevoegd eraan. Bedankt voor de herinnering!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 19:15
Nadat mijn opzegavontuur klaar was en ik een aanmelding bij Online had gedaan wordt ik vandaag gebeld.
Beleefde heer van Ziggo, of ik wellicht wilde blijven als ik een goede aanbieding krijg.

Had hem uitgelegd dat (heb nu 250Mbit met TV a 62? euro) dat ik al iets had voorgesteld vorige keer en dat niet kon worden gehonoreerd.

Aanbieding was 3 x 39,95 en 9 x 56,95 (ong 653,-)
Wat ik wilde was 6 x 29.95 en 6 x 56,95 (ong 522,-)

Hij bood me aan die 6 x 29,95 te honoreren maar dan moest ik wel op mijn oude pakket blijven i.v.m. de opties en korting.
Hebben even overlegd en ik zei dat ik echt van die box afwilde en terug naar mijn 56,95 abbo terug wil.
Hij ging nog even kijken wat hij kon doen.
Komt terug met het volgende aanbod; 9 x 29,95 en 3 x 63,- (456,- ong)

Ik zeg doen!
Zat met me oren te klapperen, heb net mijn contract binnen. Staat er allemaal netjes in.
Ben blij en wilde het even delen i.v.m. de discussie die er ontstond i.v.m. mijn opzegging eind mei.

Ik had dus al opgezegd, en ben 8 dagen later teruggebeld met dit aanbod. *O*
Nu maar hopen dat de snelheids klachten hier opgelost worden, want de afgelopen 2 weken is het bar en boos voor het eerst in 7 jaar.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 15:57

Booth

¯¯¯¯¯¯

SirMemeAlot schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Je kan zonder CI+ module alle free to air zenders ontvangen op je TV door een coax aan te sluiten, kijk even op deze pagina om te zien welke dat zijn: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv

Naast deze zenders kun je ook de Ziggo Go app gebruiken om alle zenders te bekijken op je mobiel en/of tablet.
Jeroen O schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:21:
[...]

De naamgeving is een beetje verwarrend. Een andere benaming is "Internet + Kabel TV".

Maar feitelijk komt het allemaal op hetzelfde neer: je kunt geen internet afnemen zonder televisie. Dus je krijgt het meest uitgeklede televisiepakket wat er is.

Dit pakket kun je kijken zonder CI+ module of mediabox, mits je televisie is voorzien van een digitale (DVB-C) tuner. Eventueel kun je wel een kastje krijgen / kopen indien je nog een hele oude TV hebt zonder digitale tuner.
Bijna alle zenders zijn daarbij in SD, met uitzondering van 5 HD zenders (NPO 1, 2, 3, Ziggo TV en Ziggo Sport).
Tevens kun je deze zenders ook bekijken via de Ziggo GO app.

Ik heb dit pakket zelf sinds een half jaar ook: internet complete + kabel TV. Ik ben naar dit pakket gegaan vanwege kostenbesparing. Voorheen had ik er TV start bij en telefonie. Van beide maakte ik echter geen gebruik meer, maar de kosten gaan wel ieder jaar omhoog.
Bedankt beiden, dit is helder. Laatste vraag, kan ik ook programma's terugkijken met Ziggo Go? Of moet ik dan toch voor een aanvullende optie betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

(niet duidelijk)

[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2020 21:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Heb zelf internet (250Mbit) + kabel TV, dus ik heb het even nagekeken. Je kunt tot een week terugkijken op Ziggo Go.

[ Voor 5% gewijzigd door AlbertJP op 05-06-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 07:30
Ik heb het ziggo modem in bridge staan en zie nu voor het eerst dit in mijn logs:

DHCPACK from 10.160.113.129.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2020-06-05T01:01:41 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:49:59 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:44:10 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:38:36 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:30:25 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:20:42 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:16:56 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:15:18 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:12:54 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:11:27 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:09:47 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:09:11 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:08:57 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:08:40 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:08:28 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:08:00 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:07:44 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:06:06 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:05:26 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:05:10 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67

Alles werkt gewoon en de router krijgt gewoon een extern ip adres.

Als ik de logs zo mag geloven gebeurd dit best wel vaak de laatste tijd.

Dit heb ik eerder nog niet gezien, terwijl de boel al een jaar zeker stabiel werkt.

Maar vooral de regelmaat en zo kort op elkaar, iets gaat er sinds kort niet goed, maar waar en wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
toro schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:36:
Ik heb het ziggo modem in bridge staan en zie nu voor het eerst dit in mijn logs:

DHCPACK from 10.160.113.129.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2020-06-05T01:01:41 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:49:59 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:44:10 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:38:36 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:30:25 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:20:42 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:16:56 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:15:18 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:12:54 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:11:27 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:09:47 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:09:11 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:08:57 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:08:40 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:08:28 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:08:00 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:07:44 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:06:06 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:05:26 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67
2020-06-05T00:05:10 dhclient[54633]: DHCPREQUEST on em0 to 10.160.113.129 port 67

Alles werkt gewoon en de router krijgt gewoon een extern ip adres.

Als ik de logs zo mag geloven gebeurd dit best wel vaak de laatste tijd.

Dit heb ik eerder nog niet gezien, terwijl de boel al een jaar zeker stabiel werkt.

Maar vooral de regelmaat en zo kort op elkaar, iets gaat er sinds kort niet goed, maar waar en wat :?
OPNsense/PFsense in gebruik? hier de laatste tijd hier ook last van, als ik niks doe, klapt de boel er van zelf uit. herstart WAN zeide "fixt" het voor mij. (ofnouja, ik herstart suricata(IDS) dat herstart ook de WAN interface) hier zijn de problemen zo'n beetje begin maart gestart..
Ik gaf hier in eerste instantie suricata de schuld, maar nu ik steeds vaker dit soort problemen zie langskomen lijkt het er wel op dat het aan Ziggo ligt...
hier nog een topic waar dit probleem op lijkt:
geenwindows in "opnsense dropt soms WAN verbinding"

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 12:38
Bad Brains schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:29:
Nadat mijn opzegavontuur klaar was en ik een aanmelding bij Online had gedaan wordt ik vandaag gebeld.
Beleefde heer van Ziggo, of ik wellicht wilde blijven als ik een goede aanbieding krijg.

Had hem uitgelegd dat (heb nu 250Mbit met TV a 62? euro) dat ik al iets had voorgesteld vorige keer en dat niet kon worden gehonoreerd.

Aanbieding was 3 x 39,95 en 9 x 56,95 (ong 653,-)
Wat ik wilde was 6 x 29.95 en 6 x 56,95 (ong 522,-)

Hij bood me aan die 6 x 29,95 te honoreren maar dan moest ik wel op mijn oude pakket blijven i.v.m. de opties en korting.
Hebben even overlegd en ik zei dat ik echt van die box afwilde en terug naar mijn 56,95 abbo terug wil.
Hij ging nog even kijken wat hij kon doen.
Komt terug met het volgende aanbod; 9 x 29,95 en 3 x 63,- (456,- ong)

Ik zeg doen!
Zat met me oren te klapperen, heb net mijn contract binnen. Staat er allemaal netjes in.
Ben blij en wilde het even delen i.v.m. de discussie die er ontstond i.v.m. mijn opzegging eind mei.

Nu maar hopen dat de snelheids klachten hier opgelost worden, want de afgelopen 2 weken is het bar en boos voor het eerst in 7 jaar.
Zelf ook geprobeerd wat korting te krijgen maar ik kwam niet verder als
de eerste 3 maanden 39,95 euro (internet complete en tv complete)
Die 2 euro per maand zouden dan ook nog verrekend worden.

Gezegd dat ik erover ga nadenken. Nieuwe klanten krijgen die korting voor 5 maanden.
Helaas is glasvezel en ADSL hier niet echt een mogelijkheid ( 9 Mb/s down en 1Mb/s up)
Beetje aan het twijfelen wat ik ga doen, om het nu op te zeggen lijkt me ook niet handig ook vanwege die kortingen bij Vodafone.

Helaas hebben ze hier met Ziggo echt een monopoly positie :P
En dat weten ze want ze checken daar zelf dus ook al de ADSL snelheid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:14
Booth schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:24:
[...]

[...]

Bedankt beiden, dit is helder. Laatste vraag, kan ik ook programma's terugkijken met Ziggo Go? Of moet ik dan toch voor een aanvullende optie betalen?
Bij Complete en Max zit uitgebreid terugkijken er bij in, bij start niet. Uitgebreid terugkijken staat voor Replay TV.

Kort antwoord: Ja dat kan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 12:38
Iemand een idee hoe je aan de F&F code komt om de actie met Ziggo Max te kunnen nemen?

Ben verhuist en op zoek naar een goede internet provider, maar wil geen Mediabox XL en Ziggo max is zo erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals de actie al doet vermoeden; je moet dan een "vriend of familie" zijn van een medewerker en daarvan een actiecode krijgen. Het is overigens niet toegestaan om hier naar te vragen op het forum van Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:29:

Ik vind het hartstikke leuk voor je, maar die gok ga ik niet nemen. Je bent wellicht per toeval terug gebeld en had de juiste persoon te pakken.

Als ik de boel opzeg en word niet gebeld heb ik hier in huis de poppen aan het dansen. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
THE_BASE schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Ik vind het hartstikke leuk voor je, maar die gok ga ik niet nemen. Je bent wellicht per toeval terug gebeld en had de juiste persoon te pakken.

Als ik de boel opzeg en word niet gebeld heb ik hier in huis de poppen aan het dansen. :)
Hoorde gister van mijn vriendin (die nu bij KPN zit) dat zij ook een belachelijk goed voorstel kreeg.
Zij gebruikt het internet niet heel veel, en heeft dus niet gehapt.

Maar ik kan het niet voor je garanderen, als ze bellen is het binnen 14 dagen (lees een week) omdat je je nieuwe abbo moet kunnen opzeggen. Anders krijgen ze je nooit mee terug.
(power of deduction) ;)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
thespeed schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Zelf ook geprobeerd wat korting te krijgen maar ik kwam niet verder als
de eerste 3 maanden 39,95 euro (internet complete en tv complete)
Die 2 euro per maand zouden dan ook nog verrekend worden.

Gezegd dat ik erover ga nadenken. Nieuwe klanten krijgen die korting voor 5 maanden.
Helaas is glasvezel en ADSL hier niet echt een mogelijkheid ( 9 Mb/s down en 1Mb/s up)
Beetje aan het twijfelen wat ik ga doen, om het nu op te zeggen lijkt me ook niet handig ook vanwege die kortingen bij Vodafone.

Helaas hebben ze hier met Ziggo echt een monopoly positie :P
En dat weten ze want ze checken daar zelf dus ook al de ADSL snelheid :X
Hier hetzelfde, zat echt geen beweging in, alleen 3 maanden korting. Zelfs de 2 euro verhoging wilde ze niets mee doen..

Opzeggen was geen optie, want 5mbps over ADSL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 04:26
THE_BASE schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:54:
Ik denk niet dat het toeval is. Ziggo weet waar je woont en dus ook welke alternatieven je hebt. Iemand die het geluk heeft dat hij op zijn adres ook een behoorlijke snelheid kan halen op vdsl of glasvezel, zal waarschijnlijk een betere aanbieding krijgen dan iemand die op een plaats woont waar ziggo min of meer de enige provider is. Die krijgt helemaal geen korting of veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
grun93 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Ik denk niet dat het toeval is. Ziggo weet waar je woont en dus ook welke alternatieven je hebt. Iemand die het geluk heeft dat hij op zijn adres ook een behoorlijke snelheid kan halen op vdsl of glasvezel, zal waarschijnlijk een betere aanbieding krijgen dan iemand die op een plaats woont waar ziggo min of meer de enige provider is. Die krijgt helemaal geen korting of veel minder.
Woon in Utrecht en heb plenty-mogelijkheden, dus daar zouden ze wel van moeten schrikken. Maar toen ik aangaf naar T-Mobile te willen bleef het toch echt bij 3 maanden voor 34,95 euro omdat ik de afgelopen jaren al veel korting heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
THE_BASE schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:03:
[...]

Maar toen ik aangaf naar T-Mobile te willen bleef het toch echt bij 3 maanden voor 34,95 euro omdat ik de afgelopen jaren al veel korting heb gekregen.
Die personen aan de telefoon op retentie hebben tegenwoordig niet de mogelijkheden, ze kunnen X aantal opties aanklikken. That's it.
Die mensen die later bellen kunnen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-06 00:25

PA5AM

Hallo test 1 2

Je kan het altijd proberen en als binnen 14 werkdagen nog niks hebt gehoord kun je altijd nog zelf met hangende pootjes terugkomen en je nieuwe provider afzeggen :P

Jij krijgt van mij 8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfq-5VN1HhAq94zdBMVRxkCVg4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIuUAimG7VbvoeQvwduI642i.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg sinds de laatste update steeds zo'n digitale streep onderaan in beeld. Ik heb de ziggo next al gereset enzo. Hij is ook verbonden met mijn TCL 55EP640. Daaraan heb ik ook mijn soundbar, xbox one en nvidia shield aangesloten. Ik heb de tv kal op de Next aangesloten, en het probleem blijft, andere HDMI input en kabel ook geprobeert. Niks hielp.
Op mijn andere devices heb ik die streep niet. Iemand hier ervaring mee en/of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:17
Bad Brains schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Die personen aan de telefoon op retentie hebben tegenwoordig niet de mogelijkheden, ze kunnen X aantal opties aanklikken. That's it.
Die mensen die later bellen kunnen meer.
Het hangt er ook vanaf wie je aan de lijn krijgt, medewerker A beweerde bij hoog en bij laag dat 3 maanden 39,95 het uiterste bod was. 10 minuten later weer bellen, medewerker B gaf aan dat 3 maanden 34,95 het uiterste was. Vervolgens een paar dagen later nogmaals gebeld. Aangegeven dat ik op zich tevreden ben over Ziggo alleen het verschil in prijs is simpelweg te groot. Medewerker C zegt ja dat is wel een hele hoge korting bij KPN, ik gaf aan ik snap dat jullie dat niet kunnen matchen maar wat kan jij wel doen?
Toen kwam alsnog 6 maanden 39,95 uit de hoge hoed. Vervolgens nog een leuk gesprek over retentie werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Megapaul op 16-06-2020 00:49 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Megapaul schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Het hangt er ook vanaf wie je aan de lijn krijgt, medewerker A beweerde bij hoog en bij laag dat 3 maanden 39,95 het uiterste bod was. 10 minuten later weer bellen, medewerker B gaf aan dat 3 maanden 34,95 het uiterste was. Vervolgens een paar dagen later nogmaals gebeld. Aangegeven dat ik op zich tevreden ben over Ziggo alleen het verschil in prijs is simpelweg te groot. Medewerker C zegt ja dat is wel een hele hoge korting bij KPN, ik gaf aan ik snap dat jullie dat niet kunnen matchen maar wat kan jij wel doen?
Toen kwam alsnog 6 maanden 39,95 uit de hoge hoed. Vervolgens nog een leuk gesprek over retentie werk.
(ik weet hoe het werkt heb namelijk 3 jaar bij Ziggo op die afdeling gewerkt)
Najah, de eerste keer dat ik belde was het direct 3 maanden voor 34,95 euro. Toen aangegeven dat T-Mobile echt een beter aanbod had (wellicht is KPN een betere concurrent om te gebruiken) en ging ze nog even verder kijken. Ze kwam terug met het antwoord dat ik de afgelopen jaren al vaak 6 maanden voor 29,95 euro had gekregen en dat nu niet meer kan...

Ik wil helemaal niet weg bij Ziggo, heb nu een voordelig abonnement van 43,50 per maand en mijn partner krijgt 5,- euro korting bij Vodafone en 15GB dubbele data. Bovendien Ziggo Sport gratis. Dus de voordelen zijn nog altijd ruim. Maar het is wel prettig als ik een leuk aanbod krijg voor het komende jaar.

Echter wil ik niet zover gaan dat ik moet gaan opzeggen én een andere provider aan het werk zet om die vervolgens te annuleren en hopen dat Ziggo mij gaat bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik hoop dat Ziggo snel eens de tweede Mediabox Next gaat uitleveren. Die selectieve schaarste ervan wordt ik spuugzat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dolopfriet schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:11:
Ik hoop dat Ziggo snel eens de tweede Mediabox Next gaat uitleveren. Die selectieve schaarste ervan wordt ik spuugzat.
Laten ze de Next box eerst maar weer bij het middelste abonnement aanbieden ipv gedwongen te worden het duurste abonnement af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:25

amphora

Websites & Fotografie

dolopfriet schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:11:
Is er schaarste dan? Als je maar het duurste abo neemt krijg je 'm toch gewoon?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!
amphora schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:59:
[...]

Is er schaarste dan? Als je maar het duurste abo neemt krijg je 'm toch gewoon?
In mijn ogen is het schaarste of gedoseerde uitrol (capaciteit server park).
Er zijn genoeg tweakers die Next hebben bij een middelste abonnement, of zelfs een tweede Next box in huis hebben. In mijn ogen ging deze ontwikkeling te snel en hebben ze de uitrol teruggeschroefd door Next alleen bij het duurste abonnement aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:25

amphora

Websites & Fotografie

meesje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:23:
[...]

In mijn ogen is het schaarste of gedoseerde uitrol (capaciteit server park).
Er zijn genoeg tweakers die Next hebben bij een middelste abonnement, of zelfs een tweede Next box in huis hebben. In mijn ogen ging deze ontwikkeling te snel en hebben ze de uitrol teruggeschroefd door Next alleen bij het duurste abonnement aan te bieden.
Kan ook een commerciële truc zijn. Eerste wat mensen de Next laten ervaren (ik heb 'm inderdaad zelf ook gehad vorig jaar bij midden abo) en vervolgens uitmelken? En pas als de voorraad oude Horizon boxen weg is ook bij andere abo's aanbieden.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:23
Ik heb een email ontvangen om mee te doen aan een pilot voor de ge-update versie van de horizon box. Dit betreft een softwarematige update op de al bestaande horizon. Dus blijkbaar gaan ze nog wel even door met de horizon.

Ga vriendelijk bedanken, sta op het punt om de hele zooi op te zeggen bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:28:
[...]

Kan ook een commerciële truc zijn. Eerste wat mensen de Next laten ervaren (ik heb 'm inderdaad zelf ook gehad vorig jaar bij midden abo) en vervolgens uitmelken? En pas als de voorraad oude Horizon boxen weg is ook bij andere abo's aanbieden.
Hmm... ik weet het niet. Het kan hoor.
Gezien de opmerking van @iRobert (dank daarvoor) verwacht ik dat binnen Ziggo opeens iemand dacht van 'goh, best wel zonde van al die Horizon/XL boxen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:44:
[...]
Hmm... ik weet het niet. Het kan hoor.
Gezien de opmerking van @iRobert (dank daarvoor) verwacht ik dat binnen Ziggo opeens iemand dacht van 'goh, best wel zonde van al die Horizon/XL boxen'.
Dat aanpassen van de Horizon is toch iets wat al een hele poos geleden naar buiten is gebracht, we hebben er alleen daarna vrijwel niets meer over gehoord?

nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor 'vergelijkbar...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 17:48
Toen ik die 3 maanden korting bedong bij verlenging van mijn contract 2 weken geleden meldde de medewerker ook nog eens een keer dat ze hard bezig waren om de Horizon box dezelfde mogelijkheden mee te geven als de Next.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Dat aanpassen van de Horizon is toch iets wat al een hele poos geleden naar buiten is gebracht, we hebben er alleen daarna vrijwel niets meer over gehoord?

nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor 'vergelijkbar...
Klopt, daarna was het (voor mij) stil. Daarom ben ik blij met de update van @iRobert .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch weer een poging gedaan, aangegeven dat ik het echt jammer vind dat ze voor mij geen mooi aanbod konden doen.

Ze bood zonder horten of stoten direct 6 maanden 29,95 euro aan met een contract van 12 maanden. Op dit moment zit ik op 43,50 euro voor 25Mbps/5Mbps met TV. Dat zou over een jaar uitgesmeerd 522 euro zijn.

Het nieuwe pakket is weer 50Mbps/5Mbps met TV, waarbij de eerste 6 maanden 179,70 euro zijn en de resterende 6 maanden 53 euro per maand, dus totaal 318 euro. Het hele jaar komt op 497,70 euro. Gemiddeld 41,48 euro.

Ik zou dus weer 50Mbps krijgen en een contract van 12 maanden waar ik aan vast zit voor een voordeel van 2,02 euro per maand of 24,24 euro op jaarbasis.

Het meisje was goudeerlijk en zei: 'Als u geen problemen heeft met uw snelheid zou ik geen jaarcontract aan gaan.'

Ergens heeft ze daar gelijk in. Er is een notitie gemaakt, dus terugbellen voor dat aanbod mag altijd. Uiteindelijk toch een goed gevoel overhouden, zo vriendelijk ben ik überhaupt nog nooit te woord gestaan.

PS: Bovenstaand was gelijk een mooie rekensom voor mijzelf. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

iRobert schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:32:
Ik heb een email ontvangen om mee te doen aan een pilot voor de ge-update versie van de horizon box. Dit betreft een softwarematige update op de al bestaande horizon. Dus blijkbaar gaan ze nog wel even door met de horizon.

Ga vriendelijk bedanken, sta op het punt om de hele zooi op te zeggen bij hen.
Klopt, ik heb mij wel aangemeld. Ik ben namelijk heel benieuwd wat het gaat worden. Alhoewel ik het nog steeds geen oplossing vind. Een op zich goed werkende, maar zeer trage Mediabox XL kreupel maken door hardware buitenspel te zetten die daarna alsnog stroom blijft vreten. Die van mij is trouwens inmiddels wel afgeschreven want ik heb hem al zeker meer dan 5 jaar denk ik.

Mocht de test mij tegenvallen ben ik geneigd om alsnog een Next te gaan bedingen. Hoe? Geen idee nog. :P
Ziggo opzeggen is in ieder geval geen optie voor mij. De concurrentie kan mij nog steeds niet bieden wat ik wil voor hetzelfde geld.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 08-06-2020 15:45 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Klopt, ik heb mij wel aangemeld. Ik ben namelijk heel benieuwd wat het gaat worden. Alhoewel ik het nog steeds geen oplossing vind. Een op zich goed werkende, maar zeer trage Mediabox XL kreupel maken door hardware buitenspel te zetten die daarna alsnog stroom blijft vreten. Die van mij is trouwens inmiddels wel afgeschreven want ik heb hem al zeker meer dan 5 jaar denk ik.

Mocht de test mij tegenvallen ben ik geneigd om alsnog een Next te gaan bedingen. Hoe? Geen idee nog. :P
Ziggo opzeggen is in ieder geval geen optie voor mij. De concurrentie kan mij nog steeds niet bieden wat ik wil voor hetzelfde geld.
Kan je niet van Max na 1 maand terug naar Complete? (volgens mij kan dat namelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:03:
[...]

Kan je niet van Max na 1 maand terug naar Complete? (volgens mij kan dat namelijk)
Dan zullen ze je ongetwijfeld weer een XL toesturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-06 17:21
[...]

Helaas :) sturen ze weer de mediabox XL op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
king006 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:53:
[...]

Helaas :) sturen ze weer de mediabox XL op.
8)7 bijzonder.

Terwijl er wel gewoon een Internet & TV Complete Next abonnement bestaat (die heb ik..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:58:
[...]

8)7 bijzonder.

Terwijl er wel gewoon een Internet & TV Complete Next abonnement bestaat (die heb ik..)
Die heb ik ook, maar ze bieden dat abonnement niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:28

P_Tingen

omdat het KAN

Nadat Dyme voor mij onderhandeld had met Ziggo kwam er een aanbod uit voor drie maanden Alles-in-1 Start met korting. Dat vond ik te mager, want in Start zit geen interactieve tv dus ik belde om het af te zeggen.

Wat schetst mijn verbazing? Omdat ik nog een oud Alles-in-1 Basis abonnement heb met een eigen smartcard, blijft interactieve tv voor mij beschikbaar, ook als ik overstap naar Alles-in-1 Start. Zolang mijn smartcard het doet, kennelijk. Dus nu toch maar over naar Start, mét interactieve tv.

Ik vraag me wel af: stel dat ik toch op het oude Basis blijf zitten en over een jaar begeeft mijn smartcard het, moet ik dan alsnog naar Start, maar dan zonder interactieve tv?

EDIT 09:51: waar ik hier zeg "interactieve tv", bedoel ik "Opnemen & live-tv pauzeren", excuus...

[ Voor 7% gewijzigd door P_Tingen op 09-06-2020 09:51 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

8)7 bijzonder.

Ik had al sinds het begin een Next en had mijn abonnement met de Next gedowngrade naar TV start. Dat hebben ze toen heel snel voor andere klanten onmogelijk gemaakt. Net zoals het bestellen van een tweede. Na een jaar is het platform blijkbaar nog niet geschikt voor een grote uitrol. Het voordeel van een cloudbox is juist dat je op elk kastje hetzelfde kunt doen en terugkijken. Vervolgens krijg je er maximaal 1... Kun je in principe net zo goed een harddisk recorder neerzetten.
Nu met KPN met meerdere kastjes werkt dat gewoon handig en krijg je standaard direct het uitgebreide kastje. Hoef je geen TV abonnement van ruim 20euro per maand voor te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P_Tingen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:17:
Nadat Dyme voor mij onderhandeld had met Ziggo kwam er een aanbod uit voor drie maanden Alles-in-1 Start met korting. Dat vond ik te mager, want in Start zit geen interactieve tv dus ik belde om het af te zeggen.

Wat schetst mijn verbazing? Omdat ik nog een oud Alles-in-1 Basis abonnement heb met een eigen smartcard, blijft interactieve tv voor mij beschikbaar, ook als ik overstap naar Alles-in-1 Start. Zolang mijn smartcard het doet, kennelijk. Dus nu toch maar over naar Start, mét interactieve tv.

Ik vraag me wel af: stel dat ik toch op het oude Basis blijf zitten en over een jaar begeeft mijn smartcard het, moet ik dan alsnog naar Start, maar dan zonder interactieve tv?
Waarom laat je een platform als Dyme voor je onderhandelen. Die steken een deel ervan (plus provisie!) in hun zak (maargoed, ik geef liever de controle over mijn bankrekening en producten/diensten niet uit handen, is een tik van mij om zelf allemaal in te verdiepen). Je kunt zelf ook bellen met Ziggo en aangeven dat je super tevreden bent en of ze wat voor je kunnen betekenen, zeker nu de prijs omhoog is gedaan. Werkt prima.

Bij TV Start zit ook interactieve TV, dat is al jaren zo. Tenminste, als je daar uitzending gemist mee bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 12:43
Gisteren na een prettig belletje met retentie toch maar weer 12 maanden bijgetekend. 6 maand 34,95 was het resultaat voor Internet Start en TV Start (met CI+ Module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:19:
[...]

Ik had al sinds het begin een Next en had mijn abonnement met de Next gedowngrade naar TV start. Dat hebben ze toen heel snel voor andere klanten onmogelijk gemaakt. Net zoals het bestellen van een tweede. Na een jaar is het platform blijkbaar nog niet geschikt voor een grote uitrol. Het voordeel van een cloudbox is juist dat je op elk kastje hetzelfde kunt doen en terugkijken. Vervolgens krijg je er maximaal 1... Kun je in principe net zo goed een harddisk recorder neerzetten.
Nu met KPN met meerdere kastjes werkt dat gewoon handig en krijg je standaard direct het uitgebreide kastje. Hoef je geen TV abonnement van ruim 20euro per maand voor te nemen.
Yes maar TV Start heeft nooit een abonnement icm Next gehad, TV Complete wel.

De vraag is of ze eerst alle XL boxen willen afschrijven of dat ze een probleem hebben met het server park (cloud capaciteit).
Ik heb nooit de XL of een andere mediabox gehad, ben rechtstreeks van een CI+ naar de Next gegaan (geen spijt van gehad :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:36:
[...]
De vraag is of ze eerst alle XL boxen willen afschrijven of dat ze een probleem hebben met het server park (cloud capaciteit).
Ik heb nooit de XL of een andere mediabox gehad, ben rechtstreeks van een CI+ naar de Next gegaan (geen spijt van gehad :+ )
Ze gaan alle XL boxen voorzien van de (Next) cloud software, daar lopen op dit moment testen voor. Ik vermoed dat de Next pas verder geleverd gaat worden als dit is afgerond om zo niet een berg XL boxen terug te krijgen.

Wat ik me dan wel afvraag is of de interactieve diensten via de standaard decoders en CI+ 1.3 blijven werken als dit helemaal is afgerond over 1 a 2 jaar en het gros op het cloud platform zit. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Ze gaan alle XL boxen voorzien van de (Next) cloud software, daar lopen op dit moment testen voor. Ik vermoed dat de Next pas verder geleverd gaat worden als dit is afgerond om zo niet een berg XL boxen terug te krijgen.

Wat ik me dan wel afvraag is of de interactieve diensten via de standaard decoders en CI+ 1.3 blijven werken als dit helemaal is afgerond over 1 a 2 jaar en het gros op het cloud platform zit. We gaan het zien.
Bijzondere keuze, want de herrie van de box, de warmte, en het stroomverbruik zakken er niet door. Het blijft het gevoel alsof je een oostblok Lada overspuit in een nieuwe kleur en dan zegt; top wagentje kan nog jaren mee!

De NEXT kan volgens mij niet geleverd worden vanuit Liberty Global, dan heb je geen andere keuze dan de uitlevering verminderen.

Vooralsnog heeft Ziggo geen multicast streams in haar netwerk, en als je van DVB-C en CI+ af wilt dan zal je dat eerst op orde moeten hebben. Vooralsnog denk ik dat het grotere plan is om meer ruimte op de kabel te creeren door analoog af te schakelen, D3.1 landelijk uit te rollen. Daarna misschien iets te gaan doen met de FMband leeghalen, en dan DVB-C naar 4K en de upload omhooog. Maar noem dat gerust een 5-10 jaren plan. Ziggo is een grote olietanker, stuurt moelijk en log bij, maar als het eenmaal op koers ligt behaalt het zijn einddoel wel, alleen niet snel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@stormfly De 4K stream is een unicast stream, en daarnaast zijn er ook een paar voor wat buitenlandse zenders. Deze zijn ook alleen met de Horizon en Next te kijken.
MAAR ik doelde meer op het DBV-C interactieve platform (uit 2009) welke voor de Cisco, Humax, Samsung en CI+ wordt gebruikt voor uitzending gemist en Movies en Series op die decoders te krijgen. Dat DBV-C weggaat zal zeker een heel veel jaren plan zijn (als dat al gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

jongetje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:23:
[...]

Waarom laat je een platform als Dyme voor je onderhandelen. Die steken een deel ervan (plus provisie!) in hun zak (maargoed, ik geef liever de controle over mijn bankrekening en producten/diensten niet uit handen, is een tik van mij om zelf allemaal in te verdiepen). Je kunt zelf ook bellen met Ziggo en aangeven dat je super tevreden bent en of ze wat voor je kunnen betekenen, zeker nu de prijs omhoog is gedaan. Werkt prima.

Bij TV Start zit ook interactieve TV, dat is al jaren zo. Tenminste, als je daar uitzending gemist mee bedoelt.
Ik hád eerst zelf onderhandeld, maar kwam niet verder dan 3x€34 en switchen van abbo. Toen dacht ik: laat Dyme het maar proberen. Uiteindelijk komen die dan op hetzelfde, alleen wist ik niet dat het Opnemen aan mijn smartcard is gekoppeld. Ik vind het ook flauw om nu de Dyme versie te annuleren en dan morgen het alsnog zelf te regelen. Laat ze dan dat deel maar hebben.

Waar ik zei 'interactieve tv' bedoelde ik 'Opnemen & live-tv pauzeren' zie ik nu. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-06 17:21
[...]
Dat klopt! die kunnen ze echter niet meer opvoeren (zeggen ze) als je zou verlengen of als je je pakket omhoog bijstelt en later weer omlaag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 17-06 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

ArcticWolf schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:36:
[...]

Yes maar TV Start heeft nooit een abonnement icm Next gehad, TV Complete wel.

Het serverpark zal het probleem niet zijn aangezien de Mediabox XL daar straks ook gebruik van gaat maken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P_Tingen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:50:
[...]
Waar ik zei 'interactieve tv' bedoelde ik 'Opnemen & live-tv pauzeren' zie ik nu. Excuus.
Opnemen en pauzeren gebeurd op de USB hardeschijf van een TV met CI+ en een USB schijf op een simpele Humax en ingebouwde schijf van enig andere DVB-C decoder.
Ik heb ook nog een Samsung interactieve decoder met 2 tuners staan die dat kan, maar is blijkbaar weinig interesse voor op Marktplaats (ben wel de ab kwijt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Sinds wanneer hangt opname vast aan een smartcard? Dat je voor interactieve diensten een smartcard moet hebben snap ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gert456
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 15:50
meesje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Die heb ik ook, maar ze bieden dat abonnement niet meer aan.
Ik heb vandaag ook met een jaar verlengd (met 3mnd @ €34,95 voor TV + Internet Complete), maar kwam er in de onderhandelingen achter dat er sinds vandaag (?) weer een Complete Next abonnement bestaat. Meerprijs voor de Next €0,50/mnd. Dat was het mij wel waard om van die trage stampende energieslurpende XL af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:16
Gert456 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Ik heb vandaag ook met een jaar verlengd (met 3mnd @ €34,95 voor TV + Internet Complete), maar kwam er in de onderhandelingen achter dat er sinds vandaag (?) weer een Complete Next abonnement bestaat. Meerprijs voor de Next €0,50/mnd. Dat was het mij wel waard om van die trage stampende energieslurpende XL af te komen.
Ik zou gewoon TV Start nemen en dan een Humax 5100 op de kop tikken via Marktplaats ofzo.
Zoveel meerwaarde heeft die Next niet, met name door het niet vooruit mogen spoelen in opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 17:59
Jeffrey87 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Ik zou gewoon TV Start nemen en dan een Humax 5100 op de kop tikken via Marktplaats ofzo.
Zoveel meerwaarde heeft die Next niet, met name door het niet vooruit mogen spoelen in opnames.
Ik kan bij de opnames op de next gewoon vooruit spoelen, dit is een van de redenen dat ik heell veel opneem om zo de reclame te kunnen doorspoelen 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 14:58
[...]

Dat mag wel hoor.
Alleen terugkijken via de gids mag je niet doorspoelen en dat alleen bij commerciele zenders, de rest van de zenders wel, maar als je iets hebt opgenomen en dat kijk je terug mag je spoelen zoveel je wilt bij welke zender ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Ora et Labora op 10-06-2020 09:13 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ora et Labora schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Dat mag wel hoor.
Alleen terugkijken via de gids mag je niet doorspoelen en dat alleen bij commerciele zenders, de rest van de zenders wel, maar als je iets hebt opgenomen en dat kijk je terug mag je spoelen zoveel je wilt bij welke zender ook.
Deze restrictie is niet eens bij alle commerciële zenders. Bij Fox kun je bij veel uitzendingen wel doorspoelen, b.v. The Walking Dead.
[...]

Als @Gert456 jouw advies opvolgt, heb je toch nog alleen de zenders NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport in HD? Hij komt van een XL box af, dus ik neem aan dat hij niet nog ergens een smartcard heeft die hij in de Humax kan stoppen. Sowieso geldt dat alleen in het fZiggo gebied.

Of de Next meerwaarde heeft, dat is heel persoonlijk. Een tijdje geleden las ik hier bijvoorbeeld dat iemand graag opnames nog ergens op een harddisk wil bewaren. Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Zelf ervaar ik het Next platform als zeer fijn. De box is supersnel, serie opnames werken goed (bij Horizon/XL was dat onbetrouwbaar). Je kunt makkelijk opnames ook op je iPad terug kijken. Etc. Het is dus heel persoonlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
Gisteren positief verrast door pro-activiteit van Ziggo.
Zoals zoveel mensen werk ik al weken thuis, geen problemen eigenlijk ondervonden, maar sinds een week toch wat issues, VPN leek wat te haperen etc. Maar op zich nog prima mee te werken, had er nog niet echt tijd in gestoken.
Stond er dus ineens een busje van Ziggo in de straatkast te rommelen en even later aan de deur.
"Mag ik even in uw meterkast kijken, uw adres geeft storing op de lijn".
Natuurlijk prima, bleek dat ons retoursignaal te sterk was en voor ruis zorgde op de lijn, dat hadden ze dus zelf gezien en daarom op pad gegaan.

Hij heeft er wat dempers tussen gezet en retoursignaal is nu weer braaf en zorgt niet voor ruis. En jawel inderdaad mijn issues zijn voorbij :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinusz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:41:
Zoals zoveel mensen werk ik al weken thuis, geen problemen eigenlijk ondervonden, maar sinds een week toch wat issues, VPN leek wat te haperen etc. Maar op zich nog prima mee te werken, had er nog niet echt tijd in gestoken.
Stond er dus ineens een busje van Ziggo in de straatkast te rommelen en even later aan de deur.
Natuurlijk prima, bleek dat ons retoursignaal te sterk was en voor ruis zorgde op de lijn, dat hadden ze dus zelf gezien en daarom op pad gegaan.

Hij heeft er wat dempers tussen gezet en retoursignaal is nu weer braaf en zorgt niet voor ruis. En jawel inderdaad mijn issues zijn voorbij :)
Dat zijn de mooie verhalen! Zit je heel dicht op een straatkast oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

jongetje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:18:
[...]
Opnemen en pauzeren gebeurd op de USB hardeschijf van een TV met CI+ en een USB schijf op een simpele Humax en ingebouwde schijf van enig andere DVB-C decoder.
Ik heb ook nog een Samsung interactieve decoder met 2 tuners staan die dat kan, maar is blijkbaar weinig interesse voor op Marktplaats (ben wel de ab kwijt...)
Nou, ja. Nee. Je kan opnemen op harddisk (kan ik nu ook op mijn Humax 5200C) maar programmeren via de gids is zoveel makkelijker. En dan wordt het in de cloud bewaard en niet op mijn harddisk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:19
stormfly schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:45:
[...]

Dat zijn de mooie verhalen! Zit je heel dicht op een straatkast oid?
Ja best wel, schuin aan de overkant van de straat (vorige huis stond ie in de voortuin :P ).
Ik vroeg ook van zijn er klachten gekomen van buren ofzo? Maar hij zei nee, dit heb ik zelf gezien en wilde het fixen d:)b

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 17-06 15:24
[...]

Ik ben de afgelopen tijd vanwege omstandigheden een aantal keer gewisseld van abonnement, en elke keer krijg je dan een doos thuis gestuurd met de vraag of je je oude ontvanger dan terug wilt sturen. Nog nooit gedaan en ook nog nooit wat van gehoord.

Eerst van particulier naar zakelijk en kreeg ik, ook al hoefde ik hem niet, een oude Humax. Later weer naar particulier en kreeg ik een Horizon met de vraag om de Humax terug te sturen. Nu pas geleden naar het Max abonnement gegaan met de vraag om de Horizon terug te sturen, krijg je zo'n doos opgestuurd enzo. Alleen heb ik dus nog nooit iets terug gestuurd, ook nog nooit iets van gehoord en er is ook niets in rekening gebracht.

Dit is alleen geen enkele garantie dat dit ook met de Next / Horizon zo is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:02
Ik heb een Technicolor TC7210 die ik recentelijk in bridge mode heb laten zetten. Nu is echter de webinterface voor het bekijken van signaalwaardes e.d. niet meer bereikbaar via 192.168.178.1. Is dat IP veranderd of moet ik nu maar zonder interface doen?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 08:32
HarmoniousVibe schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:30:
Ik heb een Technicolor TC7210 die ik recentelijk in bridge mode heb laten zetten. Nu is echter de webinterface voor het bekijken van signaalwaardes e.d. niet meer bereikbaar via 192.168.178.1. Is dat IP veranderd of moet ik nu maar zonder interface doen?
Dat is merkwaardig, mijn gebridgde TC7210 staat wel degelijk op 192.168.178.1. Je kan nog eens 192.168.100.1 proberen, maar daar zit de mijne niet in elk geval.

Kan het ook aan je eigen router liggen? Dat die geen private range 192.168.x.x adressen over de WAN interface routeert?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
@Justevo Het is toch gewoon netjes om de spullen die je niet meer huurt terug te sturen. Los van of Ziggo hier een rekening voor stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
jongetje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:37:
@Justevo Het is toch gewoon netjes om de spullen die je niet meer huurt terug te sturen. Los van of Ziggo hier een rekening voor stuurt.
Dan verschillen we daarover van mening, maar het ging meer om het verhaal over het terug sturen. Dat ze dat wel vragen, maar verder geen consequenties aan verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:02
valkenier schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Dat is merkwaardig, mijn gebridgde TC7210 staat wel degelijk op 192.168.178.1. Je kan nog eens 192.168.100.1 proberen, maar daar zit de mijne niet in elk geval.

Kan het ook aan je eigen router liggen? Dat die geen private range 192.168.x.x adressen over de WAN interface routeert?
Je bent een held! Ik heb een OPNsense router met 6 NICs. Block private networks stond inderdaad aan, maar dat uitschakelen hielp niet. Op internet lees ik ook dat je iets met outbound NAT moet doen, maar dat leek me bij mij niet van toepassing omdat ik gewoon de 192.168.178.0/24 range heb behouden ivm een aantal statische IP-configuraties. Wat wel hielp was om ook de WAN interface aan de bridge toe te voegen. Logisch ook want anders komen de requests naar 192.168.178.x überhaupt niet bij de WAN-interface.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Justevo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Dan verschillen we daarover van mening, maar het ging meer om het verhaal over het terug sturen. Dat ze dat wel vragen, maar verder geen consequenties aan verbinden.
Dat klopt niet. Ik kan niet verklaren waarom dit bij jou (nog) niet gebeurd is (misschien is de apparatuur al dermate oud dat Ziggo het afgeschreven heeft) maar in de regel ontvang je netjes op je factuur dan de vervangingskosten. Advies is dus gewoon terugsturen. Je kan er sowieso niet zo heel veel meer mee.
Martinusz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:41:

Ook Ziggo gaat met zijn tijd mee (ondanks dat iedereen altijd beweert dat er geen investeringen gedaan worden). Er komen steeds betere tools om netwerkstoringen te detecteren. Steeds vaker heeft Ziggo een storing al opgelost nog voordat jij als klant er last van hebt. Dit gaat vaak zelfs tot aan de individuele aansluiting aan toe. Uiteraard voorkom je daar niet mee dat er één keer in de zoveel tijd een graafmachine door een kabel heengaat natuurlijk. :+

[ Voor 52% gewijzigd door Jay-B op 10-06-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Ik ken wel mensen die een rekening hebben gekregen omdat ze het niet (compleet) hebben teruggestuurd.
Daarnaast wil ik ook wel iets van jou huren. Dan zeg ik het contract op en stuur ik het ook niet terug, beetje vreemde mentaliteit dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
Jay-B schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Dat klopt niet. Ik kan niet verklaren waarom dit bij jou (nog) niet gebeurd is (misschien is de apparatuur al dermate oud dat Ziggo het afgeschreven heeft) maar in de regel ontvang je netjes op je factuur dan de vervangingskosten. Advies is dus gewoon terugsturen. Je kan er sowieso niet zo heel veel meer mee.
Het is niet met de intentie van ik ga Ziggo spullen afhandig maken. Gewoon laksheid. Die dozen staan nu ergens in de berging, niet op Marktplaats ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 04:26
Zij willen gewoon niet dat zo'n elektronisch apparaat bij het huisvuil of in een sloot beland, want wie wordt op aangekeken? Niet jij of ik maar ziggo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Je mag gerust delen wat jij zou doen, geen enkel probleem, al heeft desbetreffende Tweaker er niet veel aan.

Dingen beweren die pertinent niet kloppen, daar heeft niemand wat aan, wel? Sterker nog, het schept enkel verwarring.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 168 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic