Acties:
  • 0 Henk 'm!
ion schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:33:
[...]
Net als het op afstand alleen in bridge mode kunnen zetten, belachelijk.
Ik begrijp het wel, dan heb je ook geen mensen die het per ongeluk in bridge zetten en vervolgens de Wi-Fi enzo niet meer werkt. En je zet niet wekelijks je modem in bridge toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

jongetje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:41:
[...]

Ik begrijp het wel, dan heb je ook geen mensen die het per ongeluk in bridge zetten en vervolgens de Wi-Fi enzo niet meer werkt. En je zet niet wekelijks je modem in bridge toch?
Ik vind het nogal betutelend, de functie ergens verborgen onder een geavanceerd menu en met enkele popups met toelichting wat er gebeurt als je dat aanzet zou ook gewoon kunnen.

Edit:

Ik kan weer downloaden op volle toeren. Connectbox modem gereset en nu werkt alles weer naar behoren voor nu. Top spul+

[ Voor 12% gewijzigd door ion op 01-10-2019 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:41:
[...]

Dan kan je nog steeds genoeg verpesten in de rest van de instellingen van het modem.

Ik zou het snappen als ISP's pas na vragen het wachtwoord voor de moeilijkere functies van de modem interface geven (Draytek kan dit). Dit zonder onderbouwing als gebruiken om te motiveren dat bridge modem niet aanstaat? een excuus, geen reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zitten nog wat verschillen tussen de gebieden. In oud UPC gebied kan je gewoon zelf het modem in bridge zetten. Op termijn zal dat verschil vast wel verdwijnen en kan iedereen het.
ion schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:49:
[...]

Edit:

Ik kan weer downloaden op volle toeren. Connectbox modem gereset en nu werkt alles weer naar behoren voor nu. Top spul+
Er wordt dus niet geknepen zoals iedereen eigenlijk al wist. Geen idee wat er aan de hand was maar als het weer gebeurt dan misschien aantal connecties beperken en kijken of dat verbetering levert.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 02-10-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Jay-B schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:22:
Er zitten nog wat verschillen tussen de gebieden. In oud UPC gebied kan je gewoon zelf het modem in bridge zetten. Op termijn zal dat verschil vast wel verdwijnen en kan iedereen het.

[...]

Er wordt dus niet geknepen zoals iedereen eigenlijk al wist. Geen idee wat er aan de hand was maar als het weer gebeurt dan misschien aantal connecties beperken en kijken of dat verbetering levert.
Dat had ik geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Ik vind het bijzonder dat een reset in de connectbox het weer verholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
GAIAjohan schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:40:
Ik heb vraag over Ziggo icm de Sony KD-43XG8399. Die tv heeft een dubbele tuner.
Kan ik hiermee op één ci-module+kaart (Ziggo) dan opnemen en kijken naar een andere zender tegelijkertijd?

Op dit moment heb ik een oude gekochte STB tuner van Samsung (SMT-C7140) met 1 smartcard en interne hdd, waarmee ik tegelijkertijd 2 programma's kan opnemen. Of 1 kijken, andere opnemen. Dus 2 tuners, op 1 kaart. Deze tuners werden destijds door Ziggo verkocht, dus was volledig ondersteund.

Ik wil nu -eigenlijk- van die hele STB af, en dacht dit met een tv met dubbele tuner weer te kunnen herstellen. Maar op het Ziggo forum kan het volgens hen bij Samsung tv's met twin tuner niet ivm decodering...
En als dit dus niet kan ivm decodering, waarom kan die oude settop box dat wel?

Heeft iemand hier verder ervaring mee?
Als dit niet kan, vervalt eigenlijk een deel van het argument om deze tv te nemen.
Jouw TV moet dan physiek 2 demodulatoren bezitten maar ben die eigenlijk nog nooit tegengekomen.
Bij die z.g. pseudo 2 tuner tv's kun je wel 1 programma opnemen maar tegelijkertijd geen ander HD kanaal bekijken, wel naar een SD kanaal.
En i.d.d. weten ze dat bij de meeste zaken zelf ook niet of er daadwerkelijk 2 physieke tuners in zitten.
Het DVB-C protocol maakt het wel mogelijk trouwens.
Apparaten zoals de VU+ Duo4K heeft 8 van die demodulatoren waardoor je dus op een harddisk 8 programma's tegelijk kan opnemen.
Wellicht een goed alternatief voor wat jij zoekt aan functionaliteit.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een overzicht waarin ik kan zien welke zender op welke frequentie zit in Almere. Vroeger had Ziggo dit op hun site staan maar dat is verdwenen en op Internet vind ik alleen zwaar verouderde lijsten.

Voor alle duidelijkheid: ik bedoel niet de waardes t.b.v. instellen zoals Freq, Netwerk ID, Snelheid maar een lijst met "NPO 1 2 en 3 HD zitten op 386 Mhz","RTL 4, 5, Fox zit op 274 Mhz", etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:30:
Ik zoek een overzicht waarin ik kan zien welke zender op welke frequentie zit in Almere. Vroeger had Ziggo dit op hun site staan maar dat is verdwenen en op Internet vind ik alleen zwaar verouderde lijsten.

Voor alle duidelijkheid: ik bedoel niet de waardes t.b.v. instellen zoals Freq, Netwerk ID, Snelheid maar een lijst met "NPO 1 2 en 3 HD zitten op 386 Mhz","RTL 4, 5, Fox zit op 274 Mhz", etc.
"Vroeger" was dat inderdaad het geval, maar nu met digitale TV zitten de zenders in transport streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

"Vroeger" was dat inderdaad het geval, maar nu met digitale TV zitten de zenders in transport streams.
En daar wil ik dus de frequenties bij hebben zoals bijv. aangegeven NL 1, 2 en 3 die samen op 386 Mhz zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:30:

Zie Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

Daar heeft @ArChie voor de meeste Ziggo gebieden alle info staan die je maar zou willen hebben. Dit is inclusief de frequentie waarop de transport streams staan. Je moet het wel even matchen met welk gebied en welke network ID voor jou relevant is (omdat bij sommige (sub)gebieden een transport stream op een andere frequentie kan staan).

Zo vind je bijvoorbeeld in deze post de frequenties for o.a. Amsterdam en Rotterdam:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

En dan zie je dat het blok met NPO 1 en netwerk ID 5555 op 401,00 Mhz zit, maar voor ID 43140 op 514,75 Mhz zit.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

En daar wil ik dus de frequenties bij hebben zoals bijv. aangegeven NL 1, 2 en 3 die samen op 386 Mhz zitten.
Er is een monitor site voor digitale tv streams/muxen bij providers. dije zal die info hebben lijkt me. Helaas kan ik na redelijk wat googlen de site niet vinden, sorry (is google niet meer wat het ooit was?).

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 03-10-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Connect Box CH7465LG: Unauthenticated Remote Code Execution (CVE-2019-13025)

Lijkt er op dat Ziggo bij mij 15 dagen geleden een firmware update heeft gepusht waardoor alleen de information leak nog werkt, maar de remote code execution lijkt niet te werken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kanarie schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:06:
Connect Box CH7465LG: Unauthenticated Remote Code Execution (CVE-2019-13025)

Lijkt er op dat Ziggo bij mij 15 dagen geleden een firmware update heeft gepusht waardoor alleen de information leak nog werkt, maar de remote code execution lijkt niet te werken.
Wat bizar dat dit issue er (weer) in zat. Bij een eerdere evaluatie van dit modem [waarvan het rapport gepubliceerd is] zat er ook een (unauthenticated) remote command injection issue in de ping (en authenticated in traceroute) commando's.

Issue 6.1.19 (en verder) in dat rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thesaxofonist schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:16:
[...]

Ik heb nu geen decoder of smartcard. Mijn televisie ondersteunt DVB-C en daarmee kan ik 20-30 kanalen bekijken. Het lijkt me dat deze dus allemaal ongecodeerd zijn? Die zou ik dus allemaal moeten kunnen opnemen met een HD-recorder met DVB-C-tuner? Of zijn er verschillende versies van DVB-C?

Ik zag dat sommige apparaten een smartcard nodig hebben. Waar is dat voor? Heb ik die dan ook nodig? Nu gebruik ik die dus niet (heb ik ook niet).
Die 20-30 kanalen zijn inderdaad de ongecodeerde kanalen. Met een HD-recorder welke geschikt is voor dvb-c moet je deze kanalen kunnen opnemen.
Een smartcard heb je nodig om het gecodeerde signaal te kunnen ontvangen. Dit zijn alle andere HD kanalen. Een dergelijke card verstrekt Ziggo niet meer. Anders had je deze bv in een Humax decoder kunnen stoppen. Het enige wat Ziggo nog verstrekt is een CI+ module die je (als je tv het ondersteunt) in je tv kunt stoppen om alle kanalen te ontvangen, maar je kunt dan niet opnemen. Of je tv moet dat ondersteunen. Veel tv’s ondersteunen wel opnemen (op eigen harddisk of usb stick) maar niet het gecodeerde signaal.
Hopelijk is bovenstaande verhaal te volgen. ;)

Edit: wat @hardware-lover terecht aangeeft, voor verdere vragen kun je beter in het gewone Ziggo topic terecht. Mijn antwoord dus verplaatst naar dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Vanavond opeens slecht internet thuis. Zowel Wi-Fi op telefoon als PS4 bekabeld gaat belabberd.

Modem van Ziggo herstart maar verhelpt niet.

Upload is wel gewoon goede snelheid 50 mbps en upload is maar 0.3 mbps.... hier lijkt iets mis te gaan bij de upload...?

Op de PS4 netwerk getest via kabel... 20mbps download en iets van 135kb upload... dafuq..... 8)7

Edit: nu ook thuis 2x mobiel internet van Tele2 die zo traag als wat is en we hebben beiden nauwelijks normaal bereik.

Wtf is er aan de hand in dit huis.... damn

[ Voor 33% gewijzigd door Sleehond op 05-10-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Het is inmiddels verholpen hoor, geen idee hoe maar het doet weer normaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
GAIAjohan schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:24:
[...]

Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar gezien hij echt als twintuner verkocht wordt, is dit wel wat ik -eigenlijk- verwacht. Al konden ze het me in de winkel ook niet vertellen. Ook wisten ze daar geen tv die dit wél kon.. (wat ik eigenlijk heel erg raar vind, want mijn STB komt uit 2012, en als zo'n oud ding het kan...)

Ik heb voor alle zekerheid dezelfde vraag maar in het [LCD/OLED] Sony 2019 line-up topic gezet.. Hopelijk weten ze het daar.

//Edit
Ook op het eigen Sony forum geen positieve reacties..
Heeft alles temaken met de module, volgens mij kan als je gebruikt maakt van een module of dit nu ci+ is of oudere ci maar 1 zender tegelijk decoderen(zonder module dus alleen kaart heeft die beperking niet vandaar dat het werkt op je stb uit 2012)
snah001 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:30:
[...]

Jouw TV moet dan physiek 2 demodulatoren bezitten maar ben die eigenlijk nog nooit tegengekomen.
Bij die z.g. pseudo 2 tuner tv's kun je wel 1 programma opnemen maar tegelijkertijd geen ander HD kanaal bekijken, wel naar een SD kanaal.
En i.d.d. weten ze dat bij de meeste zaken zelf ook niet of er daadwerkelijk 2 physieke tuners in zitten.
Het DVB-C protocol maakt het wel mogelijk trouwens.
Apparaten zoals de VU+ Duo4K heeft 8 van die demodulatoren waardoor je dus op een harddisk 8 programma's tegelijk kan opnemen.
Wellicht een goed alternatief voor wat jij zoekt aan functionaliteit.
Ze zijn er wel hoor maar idd niet veel, heb zelf loewe die wel 2 ci+ sloten heeft en dus 1 kan kijken 1 met andere kan opnemen of 2x opnemen als tv in standby staat.

[ Voor 32% gewijzigd door devil-strike op 06-10-2019 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Ze zijn er wel hoor maar idd niet veel, heb zelf loewe die wel 2 ci+ sloten heeft en dus 1 kan kijken 1 met andere kan opnemen of 2x opnemen als tv in standby staat.
Eigenlijk niet nodig die 2 CI+ sloten want met 1 slot en meerdere demodulatoren is het net zo goed mogelijk.
Maar Loewe is toch failliet? Heb jij een uniek toestel.....

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zo te zien een aardige storing gaande bij Ziggo. Hier ging om 6:15 de boel offline, zo ook bij de buren. Dacht eerst dat het wellicht een straatprobleem was, maar zie intussen ook andere sites offline staan.
Ziggo statuspagina geeft overigens aan dat de storing omstreeks 13:00 opgelost zal worden.
Moet dan toch wel een aardig iets zijn, bijna 7 uur downtime ben ik niet van ze gewend.
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:25
Ik heb al een tijdje last van een haperende connect box, na een reboot is alles weer prima, maar voordat ik dat doe ondervind ik dat ik geen internet connectie heb + de gui van de connectbox is ook niet meer fatsoenlijk te bereiken, het lijkt dat steeds voorafgaand aan deze problemen het volgende optreed:

08-10-2019 15:09:42 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:7e:05;CMTS-MAC=00:17:10:8d:28:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Is dit toeval, of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
AlexFL schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:41:
Ik heb al een tijdje last van een haperende connect box, na een reboot is alles weer prima, maar voordat ik dat doe ondervind ik dat ik geen internet connectie heb + de gui van de connectbox is ook niet meer fatsoenlijk te bereiken, het lijkt dat steeds voorafgaand aan deze problemen het volgende optreed:

08-10-2019 15:09:42 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=54:67:51:ce:7e:05;CMTS-MAC=00:17:10:8d:28:88;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Is dit toeval, of ?
T3 kan storing op je lijn zijn, meten is weten, dus wellicht monteur langs laten komen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
Nu zag ik dus net dat het nieuwsbericht uitkwam dat Ziggo kwam met Docsis 3.1 abonnementen. Daarbij zag ik dat Ziggo weer met een modem komt zonder Wi-Fi en dat soort spul. Dat is dus precies wat ik zoek in een modem. Het gaat dan om de Ubee UBC1318-ZG. Wat ik mij nu afvraag is welke SoC er nou in dat ding zit. Als het een BCM3390 is, dan vind ik het namelijk erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

daanb14 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:29:
Nu zag ik dus net dat het nieuwsbericht uitkwam dat Ziggo kwam met Docsis 3.1 abonnementen. Daarbij zag ik dat Ziggo weer met een modem komt zonder Wi-Fi en dat soort spul. Dat is dus precies wat ik zoek in een modem. Het gaat dan om de Ubee UBC1318-ZG. Wat ik mij nu afvraag is welke SoC er nou in dat ding zit. Als het een BCM3390 is, dan vind ik het namelijk erg interessant.
*oooof*
10 Gbit/s downstream, 1–2 Gbit/s upstream

Gaan ze nu over koper concurreren met glas?

Van mij mogen ze, graag een Ziggo Zakelijk Pro voor een nette prijs met fatsoenlijke upstream. Word ik best gelukkig van. Kan dat glas nog even weg blijven. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

unezra schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:07:
[...]

*oooof*
10 Gbit/s downstream, 1–2 Gbit/s upstream

Gaan ze nu over koper concurreren met glas?

Van mij mogen ze, graag een Ziggo Zakelijk Pro voor een nette prijs met fatsoenlijke upstream. Word ik best gelukkig van. Kan dat glas nog even weg blijven. :)
Het is 10Gbit/s down op dezelfde manier dat DOCSIS 3.0 1Gbit/s down is. Oftewel als je het hele coax segment (met 400 andere klanten) voor jezelf zou hebben.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Kanarie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:21:
[...]
Het is 10Gbit/s down net op dezelfde manier dat DOCSIS 3.0 1Gbit/s down is. Oftewel als je het hele coax segment (met 400 andere klanten) voor jezelf zou hebben.
Die downstream boeit me niet zo veel. Het gaat mij vooral om de upstream.

Ik heb nu 250/40 en dat gaat best prima, maar een upstream van tussen de 100 en 500MBit/s zou toch wel erg prettig zijn. Zeker gecombineerd met een downstream tegen de 500MBit.

Dan blijft het voor mij concurerend met glas. (Glas ligt hier nog niet. Ze zijn wel bezig met een initiatief, maar d'r is nog geen ISP die d'r een abbo overheen zet dat vergelijkbaar is met Ziggo Zakelijk Pro, dus zolang dat niet is, overweeg ik geen overstap.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De upstream bij het gigabit abonnement wordt 50mbit dus dat valt wel "wat" tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:12:
De upstream bij het gigabit abonnement wordt 50mbit dus dat valt wel "wat" tegen...
Toch vind ik de upstream eigenlijk spannender dan de downstream.

@DJSmiley schreef een erg duidelijk comment over de upstream bij het nieuwsbericht.

Vraagteken is dus of er naast OFDM downstreams (die zijn al gezien) ook OFDM upstreams komen in Utrecht.

Met wat streamers in een coax segment gaat het trouwens hard met de upstream, zeker als ze (Utrecht) geen glasvezel als alternatief hebben in de meeste wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Heeft iemand anders hier problemen met de Ziggo DNS? Of beter nog, met de DHCP server. Ik zit in Leiden (Stevenshof). Mijn modem krijgt wel een lease, maar zonder DNS servers erin. Ik zit al een uur te kloten, maar toen zag ik opeens dat ik geen DNS servers had. Na het invoeren van Google's 8.8.8.8 werkt alles weer als een zonnetje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

jongetje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:12:
Ik kreeg vandaag ook een folder in de bus. De term upload wordt 0 keer genoemd :r
Ook op de giganet reclamepagina op de site van ziggo staat er geen woord over.

Jammer om nu erachter te komen dat er maar 10 mbit bijkomt aan de upload kant.

Ik wil minstens 100Mbps upload, pronto. Download boven de 500Mbps kan me eigenlijk niet zo veel schelen. Het is jammer dat er in mijn straat nog geen glas ligt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Ik lees dat bij dat gigabit abonnement ook het uitgebreide TV-pakket en vaste telefonie komt. Waarom??

Als uiteindelijk hier in Tilburg gigabit komt van Ziggo heb ik wel interesse, maar niet als daar automatisch het meest uitgebreide TV-pakket en vaste telefonie aan gekoppeld is.

Ik heb nu het basispakket TV en dat is meer dan voldoende, en vaste telefonie heb ik in zijn geheel geen behoefte aan...

Als ze die koppeling vasthouden dan blijf ik maar bij 500mbit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 19:37

MCP cloud

Op het web sinds 1998

ocf81 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:49:
[...]

Ik kreeg vandaag ook een folder in de bus. De term upload wordt 0 keer genoemd :r
Ook op de giganet reclamepagina op de site van ziggo staat er geen woord over.

Jammer om nu erachter te komen dat er maar 10 mbit bijkomt aan de upload kant.

Ik wil minstens 100Mbps upload, pronto. Download boven de 500Mbps kan me eigenlijk niet zo veel schelen. Het is jammer dat er in mijn straat nog geen glas ligt.
Ze kunnen het mooi brengen via de TV reclame en folders enz.

Maar Coax word nooit een glasvezelkabel hoe graag ze öok willen en proberen voor te houden aan mensen.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15
MCP cloud schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:39:
[...]

Ze kunnen het mooi brengen via de TV reclame en folders enz.

Maar Coax word nooit een glasvezelkabel hoe graag ze öok willen en proberen voor te houden aan mensen.
Ja, vooral met die super lage upload snelheid zeg. Was er maar glasvezel hier... Helaas nog altijd geen nieuws.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

De oranje glasvezelkabel van KPN ligt hier al naast de voordeur. De 24e komen ze hem binnen aansluiten. Het 500/500 pakket met 3 4K zender is al aangevraagd. Na 25 jaar gaat Ziggo hier de deur uit.
Niet dat ik heel ontevreden was trouwens. Die upstream is voor mij de hoofdreden om over te stappen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
TFHfony schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:21:
De oranje glasvezelkabel van KPN ligt hier al naast de voordeur. De 24e komen ze hem binnen aansluiten. Het 500/500 pakket met 3 4K zender is al aangevraagd. Na 25 jaar gaat Ziggo hier de deur uit.
Niet dat ik heel ontevreden was trouwens. Die upstream is voor mij de hoofdreden om over te stappen.
En dan zijn er altijd van die azijnpissers die dan gaan vragen van;

Waarom heb je die hoge upload nodig dan? :X

Het werkt fantastisch goed bij ons 500/40 ziggo maar zodra er glas ligt bij ons in de toekomst dan springen ook wij direct over.

1GB down, 50mb up 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

toro schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

En dan zijn er altijd van die azijnpissers die dan gaan vragen van;

Waarom heb je die hoge upload nodig dan? :X

Het werkt fantastisch goed bij ons 500/40 ziggo maar zodra er glas ligt bij ons in de toekomst dan springen ook wij direct over.

1GB down, 50mb up 8)7
Nou ja... Zo veel situaties, zoveel meningen natuurlijk.
Ik geloof ook best dat de meeste mensen echt wel genoeg hebben aan de huidige upstreams bij Ziggo. De meeste mensen die ik ken zijn geen Tweakers en hebben feitelijk aan het kleinste Ziggo abonnement meer dan voldoende qua upstream & downstream. Die kijken wat netflix, browsen wat op hun telefoons en uploaden 1 keer per jaar een foto album naar de Hema. En ik denk dat dat voor minimaal 80% (en waarschijnlijk nog veel meer) een redelijk correct scenario is.
Zelf ben ik wel zo'n tweaker die graag een hoge upstream wil. Ik huur nu nog serverruimte en ga dit dadelijk lekker thuis hosten (wat ik nu al deels doe). Daarnaast werk ik nogal eens met grote bestanden in de cloud voor mijn werk, Maar, ik realiseer mij ook wel dat ik daarmee een uitzondering ben en dat Ziggo gewoon met de techniek welke ze gebruiken nog niet klaar is om deze markt te kunnen bedienen. Coax is daar nog niet klaar voor.
En hoewel de meeste mensen hier in de wijk dus de upstream niet nodig hebben, heb ik inmiddels wel begrepen dat een groot deel de overstap naar glas gaat maken (Momenteel heeft iedereen in deze wijk Ziggo, daar KPN maar max. 8mbit kon leveren via xDSL). De reden is dat toch best wel veel mensen klachten hebben over "blokjes in beeld", wat waarschijnlijk in 9 van de 10 gevallen komt door matige binnenhuis bekabeling. Maar deze mensen gaan wel van dit probleem af zijn als ze glas nemen.

Dit zijn namelijk geen statistieken voor een gemiddelde gebruiker:
Data

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 11-10-2019 11:34 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Steenvoorde schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:14:
Heeft iemand anders hier problemen met de Ziggo DNS? Of beter nog, met de DHCP server. Ik zit in Leiden (Stevenshof). Mijn modem krijgt wel een lease, maar zonder DNS servers erin. Ik zit al een uur te kloten, maar toen zag ik opeens dat ik geen DNS servers had. Na het invoeren van Google's 8.8.8.8 werkt alles weer als een zonnetje...
Ik heb al een paar jaar OpenDNS in mijn router (TC7210) ingesteld staan omdat Ziggo eerder problemen met DNS servers heeft gehad. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij is het technisch nog niet verantwoord om de upload te verhogen vanwege de frequentie ruimte onderin, neem dat ze daarom de upload op 50Mbit houden voor de time being.

Dat het technisch wel kan is een andere vraag, maar je zit niet alleen op de lijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Steenvoorde schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:14:
Ik gebruik al jaren onderstaande configuratie van DNS servers (ook in deze volgorde, dus als ik slechts twee DNS servers kan invullen, dan gebruik ik alleen de 1e twee):

1.1.1.1 (CloudFlare)
208.67.222.222 (OpenDNS Primary)
8.8.8.8 (Google)
208.67.220.220 (OpenDNS Secondary)

Nog nooit problemen met DNS gehad. En deze configuratie gebruik ik ook voor alle sites die ik in beheer heb.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:58:
Volgens mij is het technisch nog niet verantwoord om de upload te verhogen vanwege de frequentie ruimte onderin, neem dat ze daarom de upload op 50Mbit houden voor de time being.

Dat het technisch wel kan is een andere vraag, maar je zit niet alleen op de lijn ;)
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:42

TradeMarkNL

Videoproducer
Gisteren heb ik m’n Ziggo-pakket ontvangen: internet (max) + tv (standard). Ik stap over van KPN glasvezel en hoopte simpelweg het modem in m’n meterkast te kunnen verwisselen, evenals m’n tv-kastje in m’n tv-meubel. Tijdens het aansluiten ben ik er alleen achtergekomen dat de keuze voor Ziggo misschien helemaal niet zo’n goede is geweest. Donderdag komt een monteur kijken voor de aansluiting maar ik ben in de tussentijd wel benieuwd of er hier misschien mensen zijn die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Punt is dat in m’n meter kast een hoofdaansluiting zit; zo een waar een groene kabel in gaat en een coax onder uit komt. Om het modem daarop aan te sluiten is een splitter meegeleverd, maar niet de benodigde coax-kabels. Daar kan ik dus sowieso niet mee verder, maar ik ontdekte ook dat in de Mediabox een coax-kabel moet voor tv. Bij kpn gaat er enkel een netwerkkabel in die netjes via een leiding in de vloer van m’n meterkast naar tv is getrokken. Dat zal dan dus ook met een coax-kabel moeten gebeuren...Ik heb overigens ook nog een standaard tweegatshoofdaansluiting, maar die zit in de slaapkamer dus die is ook onbruikbaar. Dus ik ben heel benieuwd hoe de monteur dit gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TradeMarkNL
De monteur zal het modem in de meterkast aansluiten. Die kabels voor het modem zitten erbij. Je zult zelf voor coaxkabels naar je tv('s) moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jongetje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:06:
@TradeMarkNL
De monteur zal het modem in de meterkast aansluiten. Die kabels voor het modem zitten erbij. Je zult zelf voor coaxkabels naar je tv('s) moeten zorgen.
Is het niet zo dat ze an-sich wel het spul op andere plekken willen aansluiten, maar tegen betaling?
(Ook kan ik me voorstellen dat ze dit vooraf moeten weten. Zulke kabeltrekkerij kan best in de papieren lopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TradeMarkNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:44:
Gisteren heb ik m’n Ziggo-pakket ontvangen: internet (max) + tv (standard). Ik stap over van KPN glasvezel en hoopte simpelweg het modem in m’n meterkast te kunnen verwisselen, evenals m’n tv-kastje in m’n tv-meubel. Tijdens het aansluiten ben ik er alleen achtergekomen dat de keuze voor Ziggo misschien helemaal niet zo’n goede is geweest. Donderdag komt een monteur kijken voor de aansluiting maar ik ben in de tussentijd wel benieuwd of er hier misschien mensen zijn die in dezelfde situatie hebben gezeten.

Punt is dat in m’n meter kast een hoofdaansluiting zit; zo een waar een groene kabel in gaat en een coax onder uit komt. Om het modem daarop aan te sluiten is een splitter meegeleverd, maar niet de benodigde coax-kabels. Daar kan ik dus sowieso niet mee verder, maar ik ontdekte ook dat in de Mediabox een coax-kabel moet voor tv. Bij kpn gaat er enkel een netwerkkabel in die netjes via een leiding in de vloer van m’n meterkast naar tv is getrokken. Dat zal dan dus ook met een coax-kabel moeten gebeuren...Ik heb overigens ook nog een standaard tweegatshoofdaansluiting, maar die zit in de slaapkamer dus die is ook onbruikbaar. Dus ik ben heel benieuwd hoe de monteur dit gaat doen.
De monteur gaat normaal gesproken (gratis) geen kabels voor je trekken. Mogelijk los vanuit de meterkast naar je mediabox en dat jij het later zelf nog netjes weg moet werken. Bereid je hier alvast maar op voor.

"vroeger" lag er standaard in de meeste huizen (vanaf de jaren 80) standaard al een DVB-C kabel in de leidingen. Later, bij de introductie van IPTV, werd deze kabel vaak door een monteur gebruikt als trekveer voor de benodigde UTP-kabel. Dit is bij jou mogelijk ook het geval geweest?

Misschien kan jij alvast hetzelfde proberen, de UTP kabel als trekveer voor DVB-C kabel gebruiken? Wil je echter wat met VOD gaan doen (of later met de MediaBox NEXT), dan is een vaste UTP verbinding echter wel wenselijk, en heb je dus beide kabels nodig (of een degelijke wifi verbinding).

Je hebt je, zoals jezelf eigenlijk al aangeeft, niet helemaal goed ingelezen in de verschillen van je oude en nieuwe provider, maar daar schiet je nu niet veel meer mee op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TradeMarkNL In je woonkamer zit geen CAI aansluiting? Vrijwel elke woning wordt en werd met een CAI aansluiting in de woonkamer opgeleverd. Dat was vroeger met mijn woning uit 1980, maar ook met mijn huidige woning van 14/15 jaar oud. Op nieuwbouwtekeningen zie ik ook nog steeds een CAI aansluiting ingetekend in de woonkamer. Op slaapkamers is dit (vaak) optioneel.

Of heb je wellicht destijds de leiding van meterkast naar de woonkamer (oorspronkelijk bedoeld voor CAI) gebruikt voor de UTP kabel?

Ik maak zelf al jaren gebruik van Ziggo, maar heb destijds wel een utp kabel getrokken via de leiding naar de woonkamer waarin ook een dun kabeltje zit voor de telefoon. Ik denk dat er voor jou helaas niks anders op zit dan alles opnieuw te gaan (laten) aanleggen en weer netjes weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
jongetje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:06:
@TradeMarkNL
Nee die coax-kabel voor naar de tv zit erbij. Alleen de kabels voor de splitter dus niet en die zouden er volgens de handleiding ook bij moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
meesje schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:33:
@TradeMarkNL In je woonkamer zit geen CAI aansluiting? Vrijwel elke woning wordt en werd met een CAI aansluiting in de woonkamer opgeleverd. Dat was vroeger met mijn woning uit 1980, maar ook met mijn huidige woning van 14/15 jaar oud. Op nieuwbouwtekeningen zie ik ook nog steeds een CAI aansluiting ingetekend in de woonkamer. Op slaapkamers is dit (vaak) optioneel.

Of heb je wellicht destijds de leiding van meterkast naar de woonkamer (oorspronkelijk bedoeld voor CAI) gebruikt voor de UTP kabel?

Ik maak zelf al jaren gebruik van Ziggo, maar heb destijds wel een utp kabel getrokken via de leiding naar de woonkamer waarin ook een dun kabeltje zit voor de telefoon. Ik denk dat er voor jou helaas niks anders op zit dan alles opnieuw te gaan (laten) aanleggen en weer netjes weg te werken.
Nee heel raar, alleen in de slaapkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TradeMarkNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:42:
[...]

Nee die coax-kabel voor naar de tv zit erbij. Alleen de kabels voor de splitter dus niet en die zouden er volgens de handleiding ook bij moeten zitten.
Er zit maar coax 1 kabel in? Weet je het heel zeker? Welke kleur heeft deze? De TV kabel is meestal zwart en heeft een IEC aansluiting. De coax kabel voor modem/splitter was bij mij wit met F-connector. Tegenwoordig zit daar geen schroefdraad meer op maar een soort klemmechanisme. Werkt super simpel. Er kan natuurlijk iemand hebben zitten slapen in het magazijn. Geen verborgen dubbele bodem in de doos ofzo.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TradeMarkNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:42:
[...]

Er zit een kabel bij het modem om die aan te sluiten en een kabel bij de decoder om die aan te sluiten, maar ik verwacht niet dat die lang genoeg is om naar je tv in de woonkamer te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
hardware-lover schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:13:
[...]

De monteur gaat normaal gesproken (gratis) geen kabels voor je trekken. Mogelijk los vanuit de meterkast naar je mediabox en dat jij het later zelf nog netjes weg moet werken. Bereid je hier alvast maar op voor.

"vroeger" lag er standaard in de meeste huizen (vanaf de jaren 80) standaard al een DVB-C kabel in de leidingen. Later, bij de introductie van IPTV, werd deze kabel vaak door een monteur gebruikt als trekveer voor de benodigde UTP-kabel. Dit is bij jou mogelijk ook het geval geweest?

Misschien kan jij alvast hetzelfde proberen, de UTP kabel als trekveer voor DVB-C kabel gebruiken? Wil je echter wat met VOD gaan doen (of later met de MediaBox NEXT), dan is een vaste UTP verbinding echter wel wenselijk, en heb je dus beide kabels nodig (of een degelijke wifi verbinding).

Je hebt je, zoals jezelf eigenlijk al aangeeft, niet helemaal goed ingelezen in de verschillen van je oude en nieuwe provider, maar daar schiet je nu niet veel meer mee op.
Nouja de monteur van kpn heeft toen wel gratis die netwerkkabel getrokken door de loze leiding. En alleen WiFi lijkt me niks, ik game best veel online. Maar we gaan het zien. Ik heb de situatie uitgelegd en de medewerker van Ziggo zei dat die monteurs altijd wel met een busje voor kabels etc komen aanrijden dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Jay-B schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:14:
[...]

Er zit maar coax 1 kabel in? Weet je het heel zeker? Welke kleur heeft deze? De TV kabel is meestal zwart en heeft een IEC aansluiting. De coax kabel voor modem/splitter was bij mij wit met F-connector. Tegenwoordig zit daar geen schroefdraad meer op maar een soort klemmechanisme. Werkt super simpel. Er kan natuurlijk iemand hebben zitten slapen in het magazijn. Geen verborgen dubbele bodem in de doos ofzo.?
Nee twee: een groen-blauwe en een groen-rode. Die zijn om het modem en de Mediabox aan te sluiten. Wat ontbreekt is een coax rood-rood om de splitter aan te sluiten. Daarvan zouden er 2 bij moeten zitten. Maar goed anders cast ik toch gewoon alles via de Ziggo Go app 🤣

[ Voor 4% gewijzigd door TradeMarkNL op 12-10-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TradeMarkNL schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:24:
[...]
Nouja de monteur van kpn heeft toen wel gratis die netwerkkabel getrokken door de loze leiding. En alleen WiFi lijkt me niks, ik game best veel online. Maar we gaan het zien. Ik heb de situatie uitgelegd en de medewerker van Ziggo zei dat die monteurs altijd wel met een busje voor kabels etc komen aanrijden dus ik ben benieuwd.
En hier in de omgeving op veel plaatsen ook gratis omdat (destijds) KPN heel graag klanten van Ziggo weg wilde halen. Dus of in een loze leiding, of in een leiding waar al coax lag. Maar Ziggo heeft het er blijkbaar (nog) niet voor over om die klanten weer terug te winnen en het kabel-trekken ook gratis aan te bieden. Misschien als je het als nieuwe overstappende klant (vanaf KPN) vooraf ter sprake brengt bij de Ziggo klantenservice, geen idee of dat kan werken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:59:
Ik lees dat bij dat gigabit abonnement ook het uitgebreide TV-pakket en vaste telefonie komt. Waarom??

Als uiteindelijk hier in Tilburg gigabit komt van Ziggo heb ik wel interesse, maar niet als daar automatisch het meest uitgebreide TV-pakket en vaste telefonie aan gekoppeld is.

Ik heb nu het basispakket TV en dat is meer dan voldoende, en vaste telefonie heb ik in zijn geheel geen behoefte aan...

Als ze die koppeling vasthouden dan blijf ik maar bij 500mbit.
Er komt natuurlijk ook gewoon een pakket Internet & online TV zoals we dat nu ook al kennen ;)

https://www.ziggo.nl/pakk...t-online-tv#zonder-bellen

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 12-10-2019 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TradeMarkNL dit is wellicht een oplossing voor je: https://www.klusspullen.n...ctdoos-wit-incl-afdekraam Staat ook een link bij naar gecombineerde UTP /coax kabel. Kan door 1 leiding, kwestie van doortrekken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
The Eagle schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:50:
@TradeMarkNL dit is wellicht een oplossing voor je: https://www.klusspullen.n...ctdoos-wit-incl-afdekraam Staat ook een link bij naar gecombineerde UTP /coax kabel. Kan door 1 leiding, kwestie van doortrekken.
Ah, interessant ja 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Komt wel goed hoor, alles wordt reeds 204Mhz upstream ready gemaakt in het netwerk. Incl. AOP's en modems.
Dus op het moment dat FM van de kabel wordt gewieberd is het een kwestie van diplexfilters wisselen in de kast en schakelen ze alle 3.1 modems om dan krijg je wel je 100+ Mb/s uploadsnelheid. Tot die tijd is het nog even behappen met de upstream van 3.0.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jim423 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:37:
[...]
Komt wel goed hoor, alles wordt reeds 204Mhz upstream ready gemaakt in het netwerk. Incl. AOP's en modems.
Dus op het moment dat FM van de kabel wordt gewieberd is het een kwestie van diplexfilters wisselen in de kast en schakelen ze alle 3.1 modems om dan krijg je wel je 100+ Mb/s uploadsnelheid. Tot die tijd is het nog even behappen met de upstream van 3.0.
Ik kan niet wachten.

Die upstream is praktisch de enige reden waarom ik twijfel over glas. Verder ben ik erg tevreden met Ziggo.
(En vooralsnog ligt glas hier niet én lijkt er geen aanbieder te zijn die over het initiatief dat er is, iets aan gaat bieden dat vergelijkbaar is met Ziggo Zakelijk Pro, dus met eigen subnet en native IPv6.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
  • Laatst online: 13-09 14:48
unezra schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 06:25:
[...]

Ik kan niet wachten.

Die upstream is praktisch de enige reden waarom ik twijfel over glas. Verder ben ik erg tevreden met Ziggo.
(En vooralsnog ligt glas hier niet én lijkt er geen aanbieder te zijn die over het initiatief dat er is, iets aan gaat bieden dat vergelijkbaar is met Ziggo Zakelijk Pro, dus met eigen subnet en native IPv6.)
Ik kan ook niet wachten en ga dat ook niet doen. Volgende maand wordt bij mij eindelijk glas aangelegd (heel binnenstad Alkmaar krijgt binnen een jaar glas) De volgende issues zitten mij bij Ziggo al tijden in de weg:
  • DHCP instellen op de Arris connectbox is zo ongeveer onmogelijk
  • Wachtwoord van de Connectbox is na 3 jaar nog steeds in plain text(!)
  • nog steeds geen AppleTV app, ondanks de belofte dat deze in ontwikkeling zou zijn... (vaporware?)
  • Ziggogo.tv werkt na jaren nog steeds niet in de Safari browser, ondanks de melding dat dit 'binnenkort' zou komen.
  • uploadsnelheid blijft ver achter
  • bij glas een internet only abbo voor minder geld, sneller (de upload) en betere latency (Puma chipset anyone??) dan bij Ziggo.
Bij bijvoorbeeld T-mobile thuis heb je van geen van deze problemen last:
  • Eigen router/modem gebruiken, dus geen gedoe met modems van de provider
  • Apple TV app
  • upload gelijk aan download
  • Goedkoper én sneller
  • lagere latency (want glas)
Ik besef best dat Tmobile vast ook weer zijn eigen issues heeft, maar bovenstaand lijstje is al jaren een ding zonder zicht op een snelle oplossing. Issues zijn niet erg, zolang er maar actie wordt ondernomen en daar ontbreekt het bij Ziggo nogal aan.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeL op 14-10-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@MikeL Mijn probleem is dat ik thuis Ziggo Zakelijk Pro heb.
Dus met /29 IPv4 en /64 IPv6. Die laatste gebruik ik nog niet, die eerste wel.

Het glasvezel initiatief waar ze hier mee bezig zijn, heeft vooralsnog geen ISP's die een eigen subnet kunnen leveren.

Die connectbox hier is een domme router en modem in 1 doosje, doet verder niets behalve verkeer overzetten van mijn eigen interne ethernet naar hun COAX netwerk. Een veredelde mediaconverter dus. :) Dat gaat prima.

Achter dat ding hangt mijn eigen router. (2 routers achter elkaar, dit is een van de situaties waarin dat wél logisch is en de enige mogelijkheid.)

Verder ben ik best tevreden over die nieuwe Mediabox van ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
unezra schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:16:
@MikeL
Die connectbox hier is een domme router en modem in 1 doosje, doet verder niets behalve verkeer overzetten van mijn eigen interne ethernet naar hun COAX netwerk. Een veredelde mediaconverter dus. :) Dat gaat prima.
Dat zou prima moeten werken, ware het niet dat alle connectboxen de puma chipset hebben welke enigszins gepacht is, maar altijd een hoge latency zal blijven houden. Als je nou een vrije modemkeuze zou hebben dan was dit geen issue geweest, maar dat laat Ziggo niet toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeL schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:22:
[...]
Dat zou prima moeten werken, ware het niet dat alle connectboxen de puma chipset hebben welke enigszins gepacht is, maar altijd een hoge latency zal blijven houden. Als je nou een vrije modemkeuze zou hebben dan was dit geen issue geweest, maar dat laat Ziggo niet toe...
Even snel vanaf een vm getest. Latency van rond de 9ms richting de eerste externe hops (die van Ziggo) gemiddeld.

Ik weet niet of jij dat veel of weinig vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
unezra schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:25:
[...]
Even snel vanaf een vm getest. Latency van rond de 9ms richting de eerste externe hops (die van Ziggo) gemiddeld.
Het gaat om latency spikes. Niet een constant probleem. Zie deze uitleg: https://approvedmodemlist...dem-list-chipset-defects/

Edit: en dit topic op DSLreports: https://www.dslreports.co...-Latency-Issue-Discussion

[ Voor 15% gewijzigd door MikeL op 14-10-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MikeL schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:27:
[...]
Het gaat om latency spikes. Niet een constant probleem. Zie deze uitleg: https://approvedmodemlist...dem-list-chipset-defects/

Edit: en dit topic op DSLreports: https://www.dslreports.co...-Latency-Issue-Discussion
Hmm. Ik kan zo snel even niet vinden welk type modem ik hier heb.
Hij is zwart en heeft een beetje een bubbeltje aan de onderkant. :)

Lijkt een beetje hier op, maar is wel duidelijk anders:
Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/_jcr_content/background_fullwidth/templatesection_0/section_content/nested_columns_0/parsys-0/nested_columns_0/parsys-0/image.img.png/1528293397639.png

Kortom, ik weet niet of dat modem/router, ook dergelijke issues heeft of niet.

(Ik monitor het op dit moment ook nog niet. Zou ik wel een keer kunnen doen, omdat het leuk is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
Dat is de Ubee UBC1318, geen issues van bekend tot dusver :)

Ubee UBC1318ZG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

toro schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:44:
Dat is de Ubee UBC1318, geen issues van bekend tot dusver :)
Ubee UBC1318ZG
Klopt, maar dat is dus niet mijn modem. :)
Ik kan mijn model online niet vinden.

(Die van mij heeft gaatjes aan de bovenkant en een uitstulping aan aan de onderkant.)

WiFi staat of uit, of zit er helemaal niet op.

Ik weet ook niet of dit modem bij reguliere consumentenverbindingen ook word gebruikt en alleen de instellingen / firmware anders zijn, of dat het modem dat ik heb exclusief is voor Zakelijk Pro.

(Nja, router dus, met ingebouwde mediaconverter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:02
unezra schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:52:
[...]

Klopt, maar dat is dus niet mijn modem. :)
Ik kan mijn model online niet vinden.

(Die van mij heeft gaatjes aan de bovenkant en een uitstulping aan aan de onderkant.)
Misschien staat je Ziggo modem hierbij?
https://www.google.com/se...isnv&source=lnms&tbm=isch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Nee, maar een welgemikte foto van de onderkant, leerde mij dat het deze is:
https://www.normann-engin...etails.php?p_id=938&pg=23
Technicolor EPC3940L

Afbeeldingslocatie: https://www.normann-engineering.com/products/product_pics/cable_modems/technicolor/EPC3940_katalog.png

Wel met afwijkende settings, geen WiFi, routed subnets, etc. (En een heel grote oranje sticker d'r op dat het een Ziggo Zakelijk Pro modem is en dus niet omgewisseld kan worden met een standaard Ziggo modem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
MikeL schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

Ik kan ook niet wachten en ga dat ook niet doen. Volgende maand wordt bij mij eindelijk glas aangelegd (heel binnenstad Alkmaar krijgt binnen een jaar glas) De volgende issues zitten mij bij Ziggo al tijden in de weg:
  • DHCP instellen op de Arris connectbox is zo ongeveer onmogelijk
  • Wachtwoord van de Connectbox is na 3 jaar nog steeds in plain text(!)
  • nog steeds geen AppleTV app, ondanks de belofte dat deze in ontwikkeling zou zijn... (vaporware?)
  • Ziggogo.tv werkt na jaren nog steeds niet in de Safari browser, ondanks de melding dat dit 'binnenkort' zou komen.
  • uploadsnelheid blijft ver achter
  • bij glas een internet only abbo voor minder geld, sneller (de upload) en betere latency (Puma chipset anyone??) dan bij Ziggo.
Bij bijvoorbeeld T-mobile thuis heb je van geen van deze problemen last:
  • Eigen router/modem gebruiken, dus geen gedoe met modems van de provider
  • Apple TV app
  • upload gelijk aan download
  • Goedkoper én sneller
  • lagere latency (want glas)
Ik besef best dat Tmobile vast ook weer zijn eigen issues heeft, maar bovenstaand lijstje is al jaren een ding zonder zicht op een snelle oplossing. Issues zijn niet erg, zolang er maar actie wordt ondernomen en daar ontbreekt het bij Ziggo nogal aan.
Hadden we hier maar glasvezel, dan zou ik gisteren al overgestapt zijn. :+

Het enige waar ik me echt kapot erger aan Ziggo is die belachelijke Connectbox. Dat ding hoeft alleen maar internet door te geven. Moet dat werkelijk 12W continue verbruik kosten? Als je op het forum van Ziggo daarover begint, dan krijg je als antwoord dat je niet zo moet zeuren. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Hadden we hier maar glasvezel, dan zou ik gisteren al overgestapt zijn. :+

Het enige waar ik me echt kapot erger aan Ziggo is die belachelijke Connectbox. Dat ding hoeft alleen maar internet door te geven. Moet dat werkelijk 12W continue verbruik kosten? Als je op het forum van Ziggo daarover begint, dan krijg je als antwoord dat je niet zo moet zeuren. :F
Wat zou de glasmodule/huismodule en je eigen router verbruiken? Samen 20 🤣?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
stormfly schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:54:
[...]

Mijn huidige setup is Connectbox + USG = 20,5W

Als ik glasvezel zou hebben, dan sluit ik hem zo aan op mijn switch. Dus voor die Connectbox hoeft helemaal niets terug te komen wat stroom verbruikt. De winst is dus die Connectbox van 12W. Dat is bijna 10% van mijn continue verbruik.

Het antwoord op je vraag is dus 8,5W van de USG. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeL schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

DHCP instellen op de Arris connectbox is zo ongeveer onmogelijk
Wat bedoel je precies. DHCP is basisfuctionaliteit en heeft altijd gewerkt ook op de Arris Connectbox. Of bedoel je dat je niet volledig vrij bent in de private range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:54:
[...]

+- 8 voor mijn T-Mobile setup.
FritzBox + mediaconverter gebruikten samen wat meer, +- 12w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:40
Jay-B schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

Wat bedoel je precies. DHCP is basisfuctionaliteit en heeft altijd gewerkt ook op de Arris Connectbox. Of bedoel je dat je niet volledig vrij bent in de private range?
Hij bedoelt dat er een fikse bug in de firmware zit, waardoor de modem-pagina nagenoeg unresponsive wordt als je DHCP reserveringen wilt aanbrengen in dit modem. De bug is bekend, en zou worden gefixed met de volgende firmware. Alleen duurt wachten op een volgende firmware bij Ziggo altijd eeuwen. Dit is een behoorlijk irritant issue voor veel klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag een Ziggo monteur over de vloer gehad, omdat één zender blokte en internet T3 errors gaf op dezelfde momenten.

Wat een top service gaf de beste man, hij heeft echt alles nagelopen en vervangen. Uiteindelijk lijkt de boosdoener de coax connector in de wijkkast te zijn, gecorrodeerd. Ik moet wat klein materiaal betalen maar als het allemaal weer 10 jaar mee kan, valt dat in het niet.

Heel fijn dat alles weer spik en span is, weer het contract met een jaartje verlengd.

[ Voor 13% gewijzigd door stormfly op 15-10-2019 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
stormfly schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:00:
Wat een top service gaf de beste man, hij heeft echt alles nagelopen en vervangen. Uiteindelijk lijkt de boosdoener de coax connector in de wijkkast te zijn, gecorrodeerd. Ik moet wat klein materiaal betalen maar als het allemaal weer 10 jaar mee kan, valt dat in het niet.
Vind het wat vreemd klinken: hij heeft eerst dingen bij jou vervangen en geeft je daar een rekening voor; maar dat alles lostte het probleem niet op. Oorzaak was een connector van Ziggo zelf. Dus waarom krijg je dan nog een rekening, als dat niet de oorzaak van het probleem was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 21:12
Vandaag ziggo gebeld om te informeren over het giga pakket...

ik betaal de eerste 6 maanden €69,- wat ik nu ook betaal voor men internet max + tv start. (Aanbieding)

Na deze 6 maanden wordt de prijs €81,- dus giga snel + tv start. Voor die €12 x 6 = €72 op jaar basisextra. Die extra kosten vind ik nog niet zo schrikbarend en heb het op een akkoord gegooit.

Alle apparatuur heb ik al en het is al omgezet. Ben erg benieuwd of de snelheid en stabiliteit net zo betrouwbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:30
DeadDevil6210 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:22:
Vandaag ziggo gebeld om te informeren over het giga pakket...

ik betaal de eerste 6 maanden €69,- wat ik nu ook betaal voor men internet max + tv start. (Aanbieding)

Na deze 6 maanden wordt de prijs €81,- dus giga snel + tv start. Voor die €12 x 6 = €72 op jaar basisextra. Die extra kosten vind ik nog niet zo schrikbarend en heb het op een akkoord gegooit.

Alle apparatuur heb ik al en het is al omgezet. Ben erg benieuwd of de snelheid en stabiliteit net zo betrouwbaar blijft.
Nou vraag ik mij af, welk modem heb je dan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanaalten schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

Vind het wat vreemd klinken: hij heeft eerst dingen bij jou vervangen en geeft je daar een rekening voor; maar dat alles lostte het probleem niet op. Oorzaak was een connector van Ziggo zelf. Dus waarom krijg je dan nog een rekening, als dat niet de oorzaak van het probleem was?
Omdat hij ook binnenshuis e.a. vervangen heeft, gewoon uit eigen initiatief het gehele circuit vervangen en geoptimaliseerd. Ik hou daar wel van, punctueel te werk gaan en niets overslaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
Jay-B schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

Zie dit topic: https://community.ziggo.n...emen-op-dhcp-pagina-40148

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ik zie nu wat je bedoelt. Persoonlijk had ik in dat geval ook niet gewacht en gewoon zelf een router aangeschaft en modem in bridge. Kan je nog veel meer instellen. Maar goed dat moet eenieder voor zichzelf bepalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-B op 15-10-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
ppeterr schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:33:
[...]

Nou vraag ik mij af, welk modem heb je dan staan ?
Ubee UBC1318ZG deze was al enige tijd leverbaar en gezien mijn meterkast 2 verdiepingen omlaag bij de voordeur is had het wi-fi deel geen zin voor mij. Modem bij verhuizing in Juni laten omwisselen voor deze en zo was ik ook klaar voor de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:30
DeadDevil6210 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:20:
[...]

Ubee UBC1318ZG deze was al enige tijd leverbaar en gezien mijn meterkast 2 verdiepingen omlaag bij de voordeur is had het wi-fi deel geen zin voor mij. Modem bij verhuizing in Juni laten omwisselen voor deze en zo was ik ook klaar voor de toekomst. :)
Top, ben erg benieuwd naar je bevindingen met dit modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
ppeterr schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:26:
[...]

Top, ben erg benieuwd naar je bevindingen met dit modem!
Get modem bevalt zeer goed, hoef hem niet elke week te resetten omdat ie over z’n. Nek is gegaan zoals men technicolor tc7210 en modem staat geen eens in bridge mode (nadat ik dat bij de tc7210 had gedaan was herstarten niet meer nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik krijg zojuist een kaart in de bus met een 'persoonlijk aanbod'.

Hier in Utrecht komt 1Gbps-internet beschikbaar. Ik kan daarom mee doen met een 'actie': Internet Start XXL met 100 Mbps.

Voor ik ga bellen: ik heb nu 50 Mbps. Wat we doen is streamen (één tegelijk), surfen en Spotify. Voor mijn gevoel is daar geen 100 Mbps voor nodig, maar het is natuurlijk wel lekker.

Waarvoor zou ik 100 Mbps willen hebben?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Vandaag weer wen folder: of ik niet over wil stappen. Zou het zin hebben om te gaan klagen over het gebrek aan upload en vaste IP-adressen voor consumenten? Waarschijnlijk niet. Dat is eigenlijk wel jammer. Je kan bij Ziggo nauwelijks terecht voor een beetje leuke features, zoals dat (nog) wel kam bij XS4all.
Ik wil eigenlijk wel de features van het zakelijke abonnement, maar een aanvraag daarvoor wordt steevast geweigerd. ;(

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ocf81 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:42:
Vandaag weer wen folder: of ik niet over wil stappen. Zou het zin hebben om te gaan klagen over het gebrek aan upload en vaste IP-adressen voor consumenten? Waarschijnlijk niet. Dat is eigenlijk wel jammer. Je kan bij Ziggo nauwelijks terecht voor een beetje leuke features, zoals dat (nog) wel kam bij XS4all.
Ik wil eigenlijk wel de features van het zakelijke abonnement, maar een aanvraag daarvoor wordt steevast geweigerd. ;(
Ik heb als particulier gewoon een zakelijk abonnement. Heb je deze aanvragen online gedaan, of telefonisch? Mijn abonnement heb ik indertijd telefonisch afgesloten en er werd niet moeilijk gedaan. Als ik inlog in Mijn Ziggo zie ik als bedrijfsnaam: BEDRIJF "mijn naam" staan.
THE_BASE schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:24:
Ik krijg zojuist een kaart in de bus met een 'persoonlijk aanbod'.

Hier in Utrecht komt 1Gbps-internet beschikbaar. Ik kan daarom mee doen met een 'actie': Internet Start XXL met 100 Mbps.

Voor ik ga bellen: ik heb nu 50 Mbps. Wat we doen is streamen (één tegelijk), surfen en Spotify. Voor mijn gevoel is daar geen 100 Mbps voor nodig, maar het is natuurlijk wel lekker.

Waarvoor zou ik 100 Mbps willen hebben?
Waarschijnlijk niet.
Tenzij de prijs en alle andere voorwaarden gelijk zijn. Dan zou ik het overwegen. En anders gewoon lekker 50mbit blijven houden.

[ Voor 29% gewijzigd door TFHfony op 15-10-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

TFHfony schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Ik heb als particulier gewoon een zakelijk abonnement. Heb je deze aanvragen online gedaan, of telefonisch? Mijn abonnement heb ik indertijd telefonisch afgesloten en er werd niet moeilijk gedaan. Als ik inlog in Mijn Ziggo zie ik als bedrijfsnaam: BEDRIJF "mijn naam" staan.

...
Ik heb het twee keer geprobeerd. De eerste keer was bij het afsluiten van het abonnement na mijn verhuizing uit mijn studentenhuis. Dat ging helaas niet door. Ik heb het onlangs nog eens geprobeerd en wederom werd er gevraagd om een KvK nummer en anders zou ik niet geholpen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 15-10-2019 21:36 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Na de werkzaamheden vannacht regio Eindhoven is mijn internet vandaag ontzettend langzaam. Met speedtest haal ik maximaal 25 Mbps in de eerste 1-2 sec en daarna zakt hij in tot 6 Mbps... Terwijl mijn abbo volgens mij 250 zou moeten halen?! Upload lijkt niks aan de hand die redt wel gewoon de normale snelheid.

Browsen werkt nog ok maar games zijn niet te doen en video streamen is ook traag.

Modem al tig keer gereset maar helpt niet.

Iemand anders vergelijkbare problemen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TFHfony schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:05:
Waarschijnlijk niet.
Tenzij de prijs en alle andere voorwaarden gelijk zijn. Dan zou ik het overwegen. En anders gewoon lekker 50mbit blijven houden.
Volgens Ziggo zou me dat een euro of 4 per maand meer gaan kosten. Dat is toch 50 euro op jaarbasis. Bovendien is het een standaard onbekend abonnement, dus zo speciaal is het niet.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadDevil6210 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:20:
[...]

Particulier of zakelijk abonnement? Voorheen werden ze alleen zakelijk geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadDevil6210
stormfly schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:38:
[...]

Particulier of zakelijk abonnement? Voorheen werden ze alleen zakelijk geleverd?
Uiteraard particulier, jemoet gewoon bellen met klantenservice dan heb je hem zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ocf81 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:42:
KvK nummer aanvragen, da's alles wat je nodig hebt.
(De administratie die daarmee gemoeid gaat is beperkt.)

Bij mij was het ook verplicht, ook bij telefonische navraag dus dat sommigen het wél voor elkaar krijgen zonder KvK is misschien meer geluk dan wijsheid.

Voordeel is dat ik een slapende stichting heb mét KvK nummer dat ik daarvoor kan en mag gebruiken. :) De 2 facturen worden volledig door mijzelf betaald (er is geen zakelijke rekening meer), alleen staat het op 2 namen. Het internet deel op naam van mijn stichting, het tv-deel op mijn eigen naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
Jay-B schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:12:
Ah ik zie nu wat je bedoelt. Persoonlijk had ik in dat geval ook niet gewacht en gewoon zelf een router aangeschaft en modem in bridge. Kan je nog veel meer instellen. Maar goed dat moet eenieder voor zichzelf bepalen.
Heb ik ook. De Connectbox staat in bridge met daarachter UniFi spul. Ik ben bij vrienden met een nieuw huis de boel aan het instellen en die zitten niet op een andere router te wachten... na paar uur wou ik die box het raam uitsmijten, niet te doen.

Alle overige issues die ik noemde loop ik overigens wél persoonlijk tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 13:38
unezra schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 06:21:
[...]

Bij mij was het ook verplicht, ook bij telefonische navraag dus dat sommigen het wél voor elkaar krijgen zonder KvK is misschien meer geluk dan wijsheid.

Voordeel is dat ik een slapende stichting heb mét KvK nummer dat ik daarvoor kan en mag gebruiken. :) De 2 facturen worden volledig door mijzelf betaald (er is geen zakelijke rekening meer), alleen staat het op 2 namen. Het internet deel op naam van mijn stichting, het tv-deel op mijn eigen naam.
Zou je puur een zakelijk abonnement nemen vanwege de prijs of zitten er meer voor/nadelen aan vast die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeadDevil6210 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 05:37:
[...]

Uiteraard particulier, jemoet gewoon bellen met klantenservice dan heb je hem zo
Cool ik heb hem ook gehad, het stroomverbruik is echt enorm positief een watt of 6 meen ik. Alleen viel deze Ubee bij mij wat vaker uit dan de connextbox. Maar zoals gisteren geschreven bleek ik ook een gecorrodeerde connector in de buitenkast te hebben. Ik kon toen slecht even een uurtje vooruit scrollen in youtube streams met het Ubee modem wat jij hebt.

De connectbox Arris, met de puma6 chip, werkt echt heel erg fijn. Ik heb die box verafschuwd in het begin maar het is nu echt een heel fijn modem (in bridge).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ambianz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:52:
[...]
Zou je puur een zakelijk abonnement nemen vanwege de prijs of zitten er meer voor/nadelen aan vast die ik over het hoofd zie?
Ik heb het niet vanwege de prijs. Ik betaal juist iets meer voor mijn verbinding, met een lagere up/down.
Eigenlijk de enige redenen die ik heb zijn:
  • /29 IPv4 waarvan 5 adressen vrij beschikbaar (de router van Ziggo heeft er zelf ook 1 nodig)
  • /64 IPv6
Verbeterde SLA heb ik ook, maar is minder relevant voor mij. (Wel leuk, want dankzij zit krijg ik opeens de klantenservice Ziggo Zakelijk aan de telefoon en die zijn aanzienlijk beter dan de consumenten servicedesk. Opeens is het dan "ja meneer, geen probleem meneer", terwijl ik met consumenten nog wel eens een onwillige 1e lijner door de telefoon heb moeten trekken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
@DeadDevil6210, @stormfly,

Goed te lezen dat jullie de UBEE zonder WiFi hebben gehad als particuliere abonnee ;) ik ga maar weer een keer een poging doen tot de UBEE, dan zijn we eindelijk van de connectbox af. Het is leuk dat dat ding WiFi kan en stroom op eet :( maar wij hebben eigen WiFi apparatuur dus een modem zonder WiFi net als vroeger bij UPC is uitstekend.

Nog even voor de zekerheid, jullie wonen toevallig niet in het gebied van Utrecht waar nu die nieuwe snelheden mogelijk zijn? anders kan dat nog een verklaring zijn dat jullie dit modem konden krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadDevil6210
king006 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:09:

Goed te lezen dat jullie de UBEE zonder WiFi hebben gehad als particuliere abonnee ;) ik ga maar weer een keer een poging doen tot de UBEE, dan zijn we eindelijk van de connectbox af. Het is leuk dat dat ding WiFi kan en stroom op eet :( maar wij hebben eigen WiFi apparatuur dus een modem zonder WiFi net als vroeger bij UPC is uitstekend.

Nog even voor de zekerheid, jullie wonen toevallig niet in het gebied van Utrecht waar nu die nieuwe snelheden mogelijk zijn? anders kan dat nog een verklaring zijn dat jullie dit modem konden krijgen.
ik woon in het gebied waar giga net beschikbaar is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

unezra schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 06:21:
[...]

Dit hebben we natuurlijk eerder besproken. Ik heb soms wat assistentie nodig van het UWV. In die gevallen is het niet zo handig om een bedrijf op je naam te hebben. Ik kan eens kijken naar een andere vorm.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
king006 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:09:

Waarom laat je de CB niet in bridge zetten dan? Dan staat de wifi van de CB uit... Heb mijn CB in bridge met eigen router/wifi erachter en werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 20:11
DeadDevil6210 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

ik woon in het gebied waar giga net beschikbaar is :)
Duidelijk! dat is de reden dat je dit nieuwe modem hebt ;)

@@ArcticWolf,

Dat is uiteraard al het geval. Alleen heeft die connectbox erg vaak bugs.

[ Voor 16% gewijzigd door king006 op 16-10-2019 11:24 ]

Pagina: 1 ... 144 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic