Gewoon leverbaar, vorige week die van ons ontvangen. Vrijdags aangevraagd, maandag in huis
Extra next boxen zijn voorlopig niet leverbaar (al vanaf begin sept.)
Ik heb liever dat ze hun Cloud/opslag voorziening eerst eens op orde gaan krijgen voordat ze verder gaan met het verspreiden van de Next. Blijkbaar hebben ze het een niet zo goed op het ander afgestemd. De populariteit van de Next heeft Ziggo blijkbaar verrast of ze hebben hun infrastructuur daarvoor niet goed doorgerekend?king006 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:06:
[...]
Ze kunnen schijnbaar de drukte niet aaniedereen wil zo'n box hebben als hoofd en boven.
Testing, one, two ...
Anoniem: 279475
Want zijn daar problemen mee ik merk als gebruiker anders niks hoorhardware-lover schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:23:
[...]
Ik heb liever dat ze hun Cloud/opslag voorziening eerst eens op orde gaan krijgen voordat ze verder gaan met het verspreiden van de Next. Blijkbaar hebben ze het een niet zo goed op het ander afgestemd. De populariteit van de Next heeft Ziggo blijkbaar verrast of ze hebben hun infrastructuur daarvoor niet goed doorgerekend?
1 november krijg ik de sleutel van een nieuw huis. Voorkeur gaat uit naar Ziggo ivm internet snelheid. Hoor hier en daar dat als je belt je vaak betere kortingen krijgt? Zie via de cosumentenbond vergelijker ook betere deals voor Ziggo.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
Overstappen naar KPNtrummel schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:51:
1 november krijg ik de sleutel van een nieuw huis. Voorkeur gaat uit naar Ziggo ivm internet snelheid. Hoor hier en daar dat als je belt je vaak betere kortingen krijgt? Zie via de cosumentenbond vergelijker ook betere deals voor Ziggo.
Wat zouden jullie doen?
Recent zat ik in dezelfde situatie als jij. Een en al ellende voor het werkte en denk maar niet enige compensatie te krijgen. Van korting door te bellen heb ik ook niets ervaren. Zal te maken hebben met wie je toevallig treft.
alles kan off-topic
Probleem alleen is dat Ziggo de enige op de kabel is op het nieuwe adres. Andere aanbieders komen niet verder dan 24MB/s via DSL. Ziggo heeft pakketten voor 100, 250 en 500. Bovendien is de ZiggoGO app voor mij ook een hele dikke +.Ankona schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:55:
[...]
Overstappen naar KPN
Recent zat ik in dezelfde situatie als jij. Een en al ellende voor het werkte en denk maar niet enige compensatie te krijgen. Van korting door te bellen heb ik ook niets ervaren. Zal te maken hebben met wie je toevallig treft.
[ Voor 5% gewijzigd door trummel op 16-09-2019 13:57 ]
Ken het probleem, hier kan ik ongeveer 70Mb/s krijgen via kpn. Helaas is de uitrol van glas flink gestagneerd.trummel schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:56:
[...]
Probleem alleen is dat Ziggo de enige op de kabel is op het nieuwe adres. Andere aanbieders komen niet verder dan 24MB/s via DSL. Ziggo heeft pakketten voor 100, 250 en 500. Bovendien is de ZiggoGO app voor mij ook een hele dikke +.
alles kan off-topic
Die zijn er ja, sinds laatste week vooral. Maar als jij geen problemen hebt dan is dat alleen maar prettig (voor jou dan) 🤙Anoniem: 279475 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:34:
[...]
Want zijn daar problemen mee ik merk als gebruiker anders niks hoor
Testing, one, two ...
Sinds een tijdje krijg ik dagelijks een nieuw dynamisch ip adres in plaats van af en toe een keer in de zoveel maanden. Geen idee waarom het is aangepast, maar wel irritant. Betreft een Ziggo Connect Box in omgeving Helmond. Ziggo servicedesk kon er niet veel mee en verwees maar naar de Ziggo Community forum. Heel jammer, maar zal er wel niet veel aan kunnen doen.
Anoniem: 279475
ja want KPN is zo veel beter ....Ankona schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:55:
[...]
Overstappen naar KPN
vrienden van me ervaren ook met KPN veel problemen in een nieuwbouwwijk
Ja, en als Ziggo eenmaal goed werkt dan is het vaak ook wel prima. Zal dus aan Ziggo gebonden zijn, alleen nog even een 'betere' prijs eruit slepen. Was benieuwd of mensen daar ervaring mee hebben.Ankona schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:58:
[...]
Ken het probleem, hier kan ik ongeveer 70Mb/s krijgen via kpn. Helaas is de uitrol van glas flink gestagneerd.
[ Voor 5% gewijzigd door trummel op 16-09-2019 14:43 ]
Ik heb momenteel Digitale TV Standaard met DVR.
nu kreeg ik een mail met
Maar ...... als ik eens goed naar dat TV Start kijk, dan zie ik dus juist dat DVR en live pauzeren daar helemaal niet bij zitten. Voor ons is juist dat essentieel. Mis ik hier iets of gaat het dus duidelijk om een veel slechter pakket wat er in de verste verte niet op lijkt?
nu kreeg ik een mail met
En als uitleg enkel dat het 1,75 per maand minder gaat kosten..... En daarom ruimen we wat oude pakketten op. ...
We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: TV Start.
Maar ...... als ik eens goed naar dat TV Start kijk, dan zie ik dus juist dat DVR en live pauzeren daar helemaal niet bij zitten. Voor ons is juist dat essentieel. Mis ik hier iets of gaat het dus duidelijk om een veel slechter pakket wat er in de verste verte niet op lijkt?
Je hebt geen keuze, aangezien de overige TV abonnementen internet van Ziggo vereisen. Het is wel mogelijk een eigen decoder aan te schaffen met opname-functiesambalbaj schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:11:
nu kreeg ik een mail met
[...]
En als uitleg enkel dat het 1,75 per maand minder gaat kosten.
Tsja dat ligt er wel maar het is een beetje bijzondere situatie waarbij internet (100/100 glasvezel) en basis tv via Ziggo met een zakelijk collectief abonnement geregeld zijn en dit eigenlijk alleen een privé toevoeging daarbovenop is juist voor digitale tv +dvr.mad-dog schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:28:
[...]
Je hebt geen keuze, aangezien de overige TV abonnementen internet van Ziggo vereisen. Het is wel mogelijk een eigen decoder aan te schaffen met opname-functie
Bij het uitfaseren van oude UPC abo's was dit juist het voorstel van Ziggo, en dat was wel passend. Maar met het uifaseren van analoog, had ik al wel het idee dat het voor het tv deel niet meer nodig was enkel voor dvr. Misschien sowieso eens kijken naar een eigen decoder.
@sambalbaj De goedkoopste variant heeft maar een paar zenders in HD zag ik. Wellicht is het daarom goedkoper? Een 2de hands Humax 5200C heb je al voor 40-50euro. Deze bevalt ons ook prima, werkt altijd.
Whatever.
TV Start wordt vandaag de dag standaard met een Mediabox geleverd welke geen opnamefunctionaliteit heeft. De 'oeroude' DVR die jij nu hebt wordt dus niet meer aangeboden en stamt nog uit de UPC tijd maar kan je wel degelijk houden als je hem al hebt. Voor jou verandert er dus niks. Je kan tegenwoordig dus een TV Start abonnement hebben met een oude DVR. Je gaat alleen minder betalen.sambalbaj schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:11:
nu kreeg ik een mail met
[...]
En als uitleg enkel dat het 1,75 per maand minder gaat kosten.
Ik ging er inderdaad wel vanuit dat ik de huidige mediabox (Cisco 8485) gewoon bleef houden nu, alleen zat ik vooral met wanneer die box dus kapot gaat en vervangen moet worden (bij eerdere Thomsons was dat bijna jaarlijks, deze gaat al wel lang mee). Als ze dan enkel naar het abo kijken dan hoort daar geen mediabox met dvr meer bij.Jay-B schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:09:
[...]
TV Start wordt vandaag de dag standaard met een Mediabox geleverd welke geen opnamefunctionaliteit heeft. De 'oeroude' DVR die jij nu hebt wordt dus niet meer aangeboden en stamt nog uit de UPC tijd maar kan je wel degelijk houden als je hem al hebt. Voor jou verandert er dus niks. Je kan tegenwoordig dus een TV Start abonnement hebben met een oude DVR. Je gaat alleen minder betalen.
Maar goed, zal het nog wel even aan de ks voorleggen (al snappen die dat stuk met collectief en individueel nooit) en voorlopig zien we het wel even. En anders is wat @Harmen zegt inderdaad een optie, die genoemde Humax had ik al meer goede verhalen over gehoord.
met als aanvulling dat je met de Humax (lees iedere Irdeto decoder/recorder) in oud (f)UPC gebied maar een beperkt aantal HD zenders zult krijgen, dit omdat er in fUPC een ander type encryptie wordt toegepast (Nagravision). Daarom maar even een waarschuwing vooraf....sambalbaj schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:38:
[...]
Ik ging er inderdaad wel vanuit dat ik de huidige mediabox (Cisco 8485) gewoon bleef houden nu, alleen zat ik vooral met wanneer die box dus kapot gaat en vervangen moet worden (bij eerdere Thomsons was dat bijna jaarlijks, deze gaat al wel lang mee). Als ze dan enkel naar het abo kijken dan hoort daar geen mediabox met dvr meer bij.
Maar goed, zal het nog wel even aan de ks voorleggen (al snappen die dat stuk met collectief en individueel nooit) en voorlopig zien we het wel even. En anders is wat @Harmen zegt inderdaad een optie, die genoemde Humax had ik al meer goede verhalen over gehoord.
Testing, one, two ...
Gaat niet op. Irdeto smartcards werken in fUPC gebiedhardware-lover schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:37:
[...]
met als aanvulling dat je met de Humax (lees iedere Irdeto decoder/recorder) in oud (f)UPC gebied maar een beperkt aantal HD zenders zult krijgen, dit omdat er in fUPC een ander type encryptie wordt toegepast (Nagravision). Daarom maar even een waarschuwing vooraf....
offtopic:
Zolang je een Irdeto smartcard hebt natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 17-09-2019 08:49 ]
Idd, hier sinds terugkomst van vakantie vorige week bij replay tv/opnames terug kijken stutters en “momentje” in beeld. Internet verbinding verder op orde, lijkt dus bij ziggo te zitten.. het “momentje” topic op het ziggo forum is momenteel druk bezocht, dus ben iig niet de enige.hardware-lover schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:03:
[...]
Die zijn er ja, sinds laatste week vooral. Maar als jij geen problemen hebt dan is dat alleen maar prettig (voor jou dan) 🤙
Laten we het erop houden dat het opstart problemen zijn

We gaan natuurlijk uit van de legale opties bij Ziggo producten verkrijgbaar binnen fUPC gebied. Normaal gesproken kun je (legaal) dan geen Irdeto smartcard in bezit krijgen. Dat ze wel werken, mits geactiveerd, is een publiek geheim.ANdrode schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:48:
[...]
Gaat niet op. Irdeto smartcards werken in fUPC gebied
offtopic:
Testing, one, two ...
Sinds vandaag ben ik ook bij deze club aangesloten, met Internet compleet en tv start. Ging best snel want pas twee dagen geleden besteld. Ik vroeg nog om een monteur want ik heb nog een oude aop, een CTU01. Dat is een aansluitpunt met drie connectoren waarvan een met schroefdraad, voor data/tv/radio. Maar de medewerker zei me het eerst eens zelf te proberen, een monteur kan altijd nog. In de doos zou een brief zitten waarmee zo'n monteur aangevraagd kan worden, zat er echter niet in.
Tja, het werkt maar over de tv ben ik niet echt tevreden, ik vind het minder scherp dat dat van Telfort en bij sommige programma's is het niet lipsynchroon. De Humax mediabox is aangesloten op een van de drie connectoren op de CTU01 en op internet via de bijgeleverde dongle. Signaalsterkte is 60 en de kwaliteit 100.
Tja, het werkt maar over de tv ben ik niet echt tevreden, ik vind het minder scherp dat dat van Telfort en bij sommige programma's is het niet lipsynchroon. De Humax mediabox is aangesloten op een van de drie connectoren op de CTU01 en op internet via de bijgeleverde dongle. Signaalsterkte is 60 en de kwaliteit 100.
Ziggo nemen, goed (laten) aansluiten. Dan heb je 500/50. Zeer stabiel.trummel schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:56:
[...]
Probleem alleen is dat Ziggo de enige op de kabel is op het nieuwe adres. Andere aanbieders komen niet verder dan 24MB/s via DSL. Ziggo heeft pakketten voor 100, 250 en 500. Bovendien is de ZiggoGO app voor mij ook een hele dikke +.
Gewoon een monteur bestellen dan loopt die alles na voor jegrun93 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:38:
Sinds vandaag ben ik ook bij deze club aangesloten, met Internet compleet en tv start. Ging best snel want pas twee dagen geleden besteld. Ik vroeg nog om een monteur want ik heb nog een oude aop, een CTU01. Dat is een aansluitpunt met drie connectoren waarvan een met schroefdraad, voor data/tv/radio. Maar de medewerker zei me het eerst eens zelf te proberen, een monteur kan altijd nog. In de doos zou een brief zitten waarmee zo'n monteur aangevraagd kan worden, zat er echter niet in.
2250 WP Zuid PVoutput
Vraagje; ik heb het goedkoopste alles in 1 abonnement van Ziggo. Deze heb ik al jaren en ook nog altijd het eerste modem (staat in bridge-modus).
Nu merk ik dat deze de laatste tijd wat kuren krijgt, dus ik overweeg Ziggo te bellen voor een ander. Welk modem wordt er tegenwoordig uitgeleverd met het basis-abonnement? De huidige zit in een 10" patchkast, wordt nauwelijks warm, dus zou tof zijn als de nieuwe ook aan deze eisen voldoet
edit; welk modem zouden jullie vragen te leveren als je hem alleen in bridge zet? Wifi etc. heb ik er dus ook liever niet op.
Nu merk ik dat deze de laatste tijd wat kuren krijgt, dus ik overweeg Ziggo te bellen voor een ander. Welk modem wordt er tegenwoordig uitgeleverd met het basis-abonnement? De huidige zit in een 10" patchkast, wordt nauwelijks warm, dus zou tof zijn als de nieuwe ook aan deze eisen voldoet
edit; welk modem zouden jullie vragen te leveren als je hem alleen in bridge zet? Wifi etc. heb ik er dus ook liever niet op.
[ Voor 12% gewijzigd door Pepppie op 22-09-2019 08:42 ]
Iedereen krijgt een connectbox, er is niets te kiezen.Pepppie schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:39:
Geen wifi? Begrijpelijk, is slecht. Laat je connectbox dan in bridge zetten en koop een snelle AX Router.jongetje schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:46:
[...]
Iedereen krijgt een connectbox, er is niets te kiezen.
vandaag heb ik weer een flink last van een instabiele lijn, dit gebeurd wel eens vaker in de avonden en het weekend, maar nu is het echt veel (lees; meerdere keren per uur) de schijtconnectbox reset zich meerdere keren door het gevolg van een T3 error. logboek is ook telkens weer geleegd wanneer de verbinding er weer is..
hoewel dit geen wereld probleem is om af en toe een minuutje geen verbinding te hebben vind ik dit toch best wel een irritante probleem, zeker als je bijna €80,- ervoor betaald (internet only)... glasvezel wordt hier momenteel nog aangelegd...
dus voordat ik de klantenservice bel en de persoon aan de lijn weer helemaal gek vervloek, wou ik eerst hier even vragen wat het kan zijn..
het is vooral sterk aanwezig op de avonden en in het weekend, daar buiten is het eigenlijk best wel stabiel...
de schijtconnectbox staat overigens in Bridge modus, zou wat zijn als telkens ook 't interne netwerk eruit klapt..
hoewel dit geen wereld probleem is om af en toe een minuutje geen verbinding te hebben vind ik dit toch best wel een irritante probleem, zeker als je bijna €80,- ervoor betaald (internet only)... glasvezel wordt hier momenteel nog aangelegd...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| 22-09-2019 14:47:58 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:55 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:50 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:37 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:17 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:17 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:16 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:10 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:10 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:09 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:09 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:09 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:09 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:09 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:08 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:08 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:08 critical Ranging Request Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 22-09-2019 14:47:08 critical Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| Gebundelde downstream-kanalen Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer 1 754000000 7 37 256qam 20 2 610000000 9 38 256qam 2 3 618000000 9 38 256qam 3 4 626000000 9 38 256qam 4 5 634000000 9 38 256qam 5 6 642000000 9 38 256qam 6 7 650000000 9 38 256qam 7 8 658000000 8 38 256qam 8 9 666000000 9 38 256qam 9 10 674000000 8 37 256qam 10 11 682000000 8 38 256qam 11 12 690000000 8 38 256qam 12 13 698000000 8 38 256qam 13 14 706000000 8 37 256qam 14 15 714000000 7 37 256qam 15 16 722000000 7 37 256qam 16 17 730000000 7 37 256qam 17 18 738000000 7 37 256qam 18 19 746000000 7 37 256qam 19 20 602000000 9 38 256qam 1 21 762000000 6 37 256qam 21 22 770000000 6 37 256qam 22 23 778000000 6 37 256qam 23 24 786000000 6 37 256qam 24 Gebundelde downstream-kanalen Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors 1 Goed (Locked) 37.636 23619899 23 2 Goed (Locked) 38.983 22766064 33 3 Goed (Locked) 38.605 22765810 37 4 Goed (Locked) 38.983 22766074 32 5 Goed (Locked) 38.983 22767503 15 6 Goed (Locked) 38.605 22765604 22 7 Goed (Locked) 38.605 22765719 7 8 Goed (Locked) 38.605 22768189 24 9 Goed (Locked) 38.605 22768121 23 10 Goed (Locked) 37.636 22768990 22 11 Goed (Locked) 38.605 22768978 5 12 Goed (Locked) 38.605 22768962 7 13 Goed (Locked) 38.605 22771050 20 14 Goed (Locked) 37.636 22770957 15 15 Goed (Locked) 37.636 22767939 30 16 Goed (Locked) 37.356 22770879 27 17 Goed (Locked) 37.636 22770828 25 18 Goed (Locked) 37.356 22772045 26 19 Goed (Locked) 37.356 22772137 17 20 Goed (Locked) 38.983 22773020 25 21 Goed (Locked) 37.636 22773127 21 22 Goed (Locked) 37.356 22773097 14 23 Goed (Locked) 37.356 22773909 21 24 Goed (Locked) 37.356 22774056 16 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Gebundelde upstream-kanalen Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer 1 57800000 49 5.120 64qam 1 2 28600000 48 2.560 64qam 6 3 31800000 49 2.560 64qam 5 4 37100000 48 5.120 64qam 4 5 44000000 49 5.120 64qam 3 6 50900000 49 5.120 64qam 2 Gebundelde upstream-kanalen Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts 1 2.0 0 0 1 0 2 2.0 0 0 0 0 3 2.0 0 0 600 0 4 2.0 0 0 622 0 5 2.0 0 0 0 0 6 2.0 0 0 0 0 |
dus voordat ik de klantenservice bel en de persoon aan de lijn weer helemaal gek vervloek, wou ik eerst hier even vragen wat het kan zijn..
het is vooral sterk aanwezig op de avonden en in het weekend, daar buiten is het eigenlijk best wel stabiel...
de schijtconnectbox staat overigens in Bridge modus, zou wat zijn als telkens ook 't interne netwerk eruit klapt..
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Excuses voor de vertraging; de 'Ziggo box' is een Router.. de EPC3928Cpt.Morgan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:24:
[...]
Wat voor "Ziggo box" praten we hierover? En hoe is die op de TV aangesloten (wat voor verbinding / kabel)?
Als het een Horizonbox is, kun je gewoon direct op de Horizonbox opnemen.
Je hebt ontzettend veel T3 errors, maar dat wist je zelf ook al. Dat moet Ziggo oplossen.geenwindows schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:08:
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik ben altijd 3 dagen na reboot de connectie kwijt via webgui naar de ConnectBox in bridge modus.
192.168.100.1 of 192.168.178.1 reageren dan niet meer, ook non pingable. Internet via mijn router (RAX120) werkt wel gewoon.
Meer mensen hier last van en eventueel een oplossing?
192.168.100.1 of 192.168.178.1 reageren dan niet meer, ook non pingable. Internet via mijn router (RAX120) werkt wel gewoon.
Meer mensen hier last van en eventueel een oplossing?
[ Voor 15% gewijzigd door wvkreg op 22-09-2019 21:17 ]
Heb je die HUMAX bij installatie wel op een resolutie van 1080p of i gezet? Standaard staat ie op 576p namelijk en dat is inderdaad onscherp.grun93 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:38:
Goede tip! Zover had ik de manual nog niet bekeken, nee. Nu wel en het scheelt aanzienlijk.Timmert schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:58:
Heb je die HUMAX bij installatie wel op een resolutie van 1080p of i gezet? Standaard staat ie op 576p namelijk en dat is inderdaad onscherp.
Eigenlijk ben ik nu best wel tevreden, op de wifi na. Ik laat de monteur nog wel komen voor de vervanging van het aop, dan ben ik weer helemaal up-to-date. Ik heb het nu provisorisch aan elkaar geknoopt want de bijgeleverde kabel van de connectbox heeft geen schroefaansluiting en het aop wel. Ik hoop ook nog een wifi booster los te peuteren want dat laat te wensen over.
In verband met de foute facturen die Ziggo deze zomer stuurde mochten we als goedmaker 3 gratis films huren uit het On Demand aanbod.
Daar hebben we gebruik van gemaakt, echter werd de gehuurde film op de volgende factuur gewoon afgerekend, Broeva Haro voor Ziggo.
Na 20 minuten in de wacht, vriendelijke mevrouw aan de lijn is het weer geregeld. Mijn geld staat nu een maand op de rekening van Ziggo, goed voor de cijfers.
Ik neem aan dat er nog meer mensen zijn die dit aanbod hebben gehad, check dus even je factuur op mijn Ziggo.
Daar hebben we gebruik van gemaakt, echter werd de gehuurde film op de volgende factuur gewoon afgerekend, Broeva Haro voor Ziggo.
Na 20 minuten in de wacht, vriendelijke mevrouw aan de lijn is het weer geregeld. Mijn geld staat nu een maand op de rekening van Ziggo, goed voor de cijfers.
Ik neem aan dat er nog meer mensen zijn die dit aanbod hebben gehad, check dus even je factuur op mijn Ziggo.
dan gaan we op een goed moment weer een keertje babbelen met de klantenservice...Kanarie schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:44:
[...]
Je hebt ontzettend veel T3 errors, maar dat wist je zelf ook al. Dat moet Ziggo oplossen.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
De laatste tijd lees ik vaker dat Ziggo de kabel open moet gooien voor andere partijen.
Dan vraag ik mij het volgende af:
Partij A gaat de infra van Ziggo gebruiken om abonnementen te verkopen aan consumenten.
Partij A heeft in de smiezen waaraan het ontbreekt in het zenderaanbod van Ziggo: (de voorbeelden zijn fictief ik verzin dit terplekke)
-Aantal zenders die de klanten in HD willen levert Ziggo tot nu toe niet in HD
-Eurosport kan in 4k maar Ziggo doet alleen 1080p
-regionale omroepen kunnen in HD maar Ziggo doet SD
Dan kan Partij A dit toch alsnog niet doorgeven, omdat eigenaar van de infra Ziggo dit ook niet aanbiedt aan haar klanten?
Kunnen de partijen die gebruik maken van KPN eigenlijk exclusieve zenders doorgeven die KPN zelf niet doorgeeft?
Zo lijkt het maar een wassenneus om die kabel open te stellen.
Dan vraag ik mij het volgende af:
Partij A gaat de infra van Ziggo gebruiken om abonnementen te verkopen aan consumenten.
Partij A heeft in de smiezen waaraan het ontbreekt in het zenderaanbod van Ziggo: (de voorbeelden zijn fictief ik verzin dit terplekke)
-Aantal zenders die de klanten in HD willen levert Ziggo tot nu toe niet in HD
-Eurosport kan in 4k maar Ziggo doet alleen 1080p
-regionale omroepen kunnen in HD maar Ziggo doet SD
Dan kan Partij A dit toch alsnog niet doorgeven, omdat eigenaar van de infra Ziggo dit ook niet aanbiedt aan haar klanten?
Kunnen de partijen die gebruik maken van KPN eigenlijk exclusieve zenders doorgeven die KPN zelf niet doorgeeft?
KPN levert ook een groot aantal zenders af waarbij de provider zelf de licenties hiervoor moet leveren om het te mogen aanbieden. Bijv. online.nl levert fox 1, 2 en 3 standaard terwijl KPN en T-Mobile op DSL alleen Fox1 open hebben staan zonder aanvullend pakket.Janus Bier schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 02:25:
Ziggo kan natuurlijk ook extra zenders "op de kabel zetten" van andere aanbieders maar dat deze alleen te ontvangen zijn voor die klanten. Met verschillende netwerkID's is dat prima te doen (zo heb je nu ook al 4444 voor het open aanbod en 5555 voor de mensen met een smartcard).
4K zenders gaan bij Ziggo al OTT (over the top, dus via internet) dus dat zal een andere provider ook op die manier moeten aanbieden. Zenders die nu SD zijn zullen bij een andere aanbieden niet wel HD werden lijkt me. Tenzij Ziggo toestaat dat andere aanbieders IP-TV mogen leveren over de coax, dan is alles mogelijk.
Opengooien stelt volgens mij niks voor.
Het gaat net zoals met het gas en licht. Het is meer een keuze van wie jou de rekening gaat sturen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat al ie leveranciers hun eigen bitjes over de lijn kunnen/mogen sturen. Dat kan de lijn nooit verwerken.
Het gaat net zoals met het gas en licht. Het is meer een keuze van wie jou de rekening gaat sturen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat al ie leveranciers hun eigen bitjes over de lijn kunnen/mogen sturen. Dat kan de lijn nooit verwerken.
Als nieuwe klant ben ik nu over de kwaliteit van het signaal tevreden (op wifi na maar daar wordt aan gewerkt), maar de soms cryptische meldingen die je krijgt mogen wel wat duidelijker. Hopelijk leest ziggo hier mee en trekken er lering uit.
Zo wilde ik vanmorgen een mijn ziggo account aanmaken. In het ziggo community forum had ik al gelezen dat je dat pas na maximaal 72 uur kunt doen, die zijn nu voorbij. Krijg meteen een foutmelding te zien: het opgegeven klantnummer, postcode en huisnummer herkennen we niet. Via de chat contact gezocht en wat blijkt, ze herkennen het juist wel maar het is al in gebruik. Dat zou kunnen omdat ik in een ver verleden ook al klant was en toen al op het huidige adres woonde. Als je jaren later opnieuw klant wordt, krijg je geen nieuw klantnummer.
Maar ja, ik weet niet meer wat mijn toenmalige username en wachtwoord was, het is al meer dan 10 jaar geleden. Volgens de, overigens zeer vriendelijke, medewerker aan de andere kant van de lijn kon ik de username opvragen op een andere pagina waar opnieuw naar klantnummer, postcode en huisnummer gevraagd wordt. Zo gezegd zo gedaan, maar dan krijg je de melding dat de login naam alleen aan de eigenaar van het account wordt verstrekt. Maar dat ben ik!

Lang verhaal kort: het vorige user account is nu geheel verwijderd en morgen kan ik het opnieuw proberen. Het zal me benieuwen.
[update de volgende dag] Het werkt en ik heb nu een mijn ziggo account aan kunnen maken.
Zo wilde ik vanmorgen een mijn ziggo account aanmaken. In het ziggo community forum had ik al gelezen dat je dat pas na maximaal 72 uur kunt doen, die zijn nu voorbij. Krijg meteen een foutmelding te zien: het opgegeven klantnummer, postcode en huisnummer herkennen we niet. Via de chat contact gezocht en wat blijkt, ze herkennen het juist wel maar het is al in gebruik. Dat zou kunnen omdat ik in een ver verleden ook al klant was en toen al op het huidige adres woonde. Als je jaren later opnieuw klant wordt, krijg je geen nieuw klantnummer.
Maar ja, ik weet niet meer wat mijn toenmalige username en wachtwoord was, het is al meer dan 10 jaar geleden. Volgens de, overigens zeer vriendelijke, medewerker aan de andere kant van de lijn kon ik de username opvragen op een andere pagina waar opnieuw naar klantnummer, postcode en huisnummer gevraagd wordt. Zo gezegd zo gedaan, maar dan krijg je de melding dat de login naam alleen aan de eigenaar van het account wordt verstrekt. Maar dat ben ik!

Lang verhaal kort: het vorige user account is nu geheel verwijderd en morgen kan ik het opnieuw proberen. Het zal me benieuwen.
[update de volgende dag] Het werkt en ik heb nu een mijn ziggo account aan kunnen maken.
[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 25-09-2019 12:26 . Reden: aanvulling ]
Ik zie nu pas dat ik sinds juli een andere pakket heb gekregen en daarvoor 7€ extra mag betalen, van 59,45 naar 66,45.
We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Start XL en TV Start (CI+).
Het enigste wat verandert is is dat de internetsnelheid van 50 naar 100Mbit/s is gegaan en daarvoor mag je dan 7€ extra betalen
maar als ik op de Ziggo site kijk zie ik helemaal geen pakket of optie met 100Mbit/s.
Natuurlijk gebeld met Ziggo maar krijg een zeer wazig verhaal zoals het dus ook in de mail staat maar dat ik vond dat 50 niet op 100Mbit/s lijkt en dat dat ook zonder mijn toestemming is gedaan kreeg ik geen antwoord op.
Zit er aan te denken om over te stappen naar NLE of mijn pakket zelf samen te stellen naar Internet Start en TV Complete dan betaal ik 60,95.en heb ik dus wel een Next mediabox.
We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Start XL en TV Start (CI+).
Het enigste wat verandert is is dat de internetsnelheid van 50 naar 100Mbit/s is gegaan en daarvoor mag je dan 7€ extra betalen
Natuurlijk gebeld met Ziggo maar krijg een zeer wazig verhaal zoals het dus ook in de mail staat maar dat ik vond dat 50 niet op 100Mbit/s lijkt en dat dat ook zonder mijn toestemming is gedaan kreeg ik geen antwoord op.
Zit er aan te denken om over te stappen naar NLE of mijn pakket zelf samen te stellen naar Internet Start en TV Complete dan betaal ik 60,95.en heb ik dus wel een Next mediabox.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ziggo doet de laatste tijd vaker pakketten opruimen. Je kan daarbij ook op een pakket komen welke niet voor iedereen beschikbaar is. Waarschijnlijk zat je op een oud goedkoper pakket. Hiervoor is overigens geen toestemming nodig vanuit jou. Ze zeggen gewoon eenzijdig het contract op. Je hebt drie opties:
- akkoord gaan (dan hoef je niets te doen)
- opzeggen
- andere keus maken op basis van wat er nu beschikbaar is
- akkoord gaan (dan hoef je niets te doen)
- opzeggen
- andere keus maken op basis van wat er nu beschikbaar is
Maareh, hoe draait Ziggo Go de laatste tijd bij jullie? Op het Ziggo forum is het kommer en kwel maar Ziggo blijft ontkennen dat er wat aan de hand is...
Kut met peren. En dat is nog positief.Huigie schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:41:
Maareh, hoe draait Ziggo Go de laatste tijd bij jullie? Op het Ziggo forum is het kommer en kwel maar Ziggo blijft ontkennen dat er wat aan de hand is...
En heb je de DHCP aangezet in Pi Hole? Als ik de DHCP uitzet in de CB dan kom ik niet meer in Pi Hole.Eindhoven657 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:01:
[...]
Ik heb op mijn Raspberry ook pi-hole draaien.
Op de CB heb ik dhcp uitgezet en DNS gewijzigd naar het ip van de pi. Vervolgens regel je binnen pi-hole dhcp en DNS. Dus met die combi kan je toch voor andere DNS servers gaan. Werkt perfect.
Doe ik iets verkeerds?
Vast maar dat kun je beter buiten dit topic regelenRyan_ schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:00:
[...]
En heb je de DHCP aangezet in Pi Hole? Als ik de DHCP uitzet in de CB dan kom ik niet meer in Pi Hole.
Doe ik iets verkeerds?
Maar een hint: Je moet je Pi wel een vast IP-adres geven én DHCP inschakelen in Pi-Hole én je computer een DHCP-request (ipconfig /renew) laten doen zodat alles op hetzelfde subnet zit. Maar dit is verder off-topic.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo.
Vanochtend ben ik begonnen met het aansluiten.
Allereerst zaten er geen 'rood rood' coaxkabels en meterkast splitter bij mijn installatiepakket, dus dat begon lekker.
Omdat ik in het verleden bij Ziggo heb gezeten, had ik nog een oude splitter en coaxkabels.
Ik heb alles aangesloten en ik heb wel internet maar geen televisie.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Ziggo en zij denken dat het aan de splitter ligt.
Voor de zekerheid wil ik het hier nog even vragen, misschien heb ik iets verkeerd aangesloten.
Mijn splitter heeft 3 aansluitingen.
Aan de bovenkant zit 1 aansluiting: Wall Socket
Aan de onderkant zitten 2 aansluitingen: Set Top Box en Cable Modem
Ik heb 1 coaxkabel vanaf de hoofdaansluiting in de meterkast aangesloten op de 'Wall Socket'
Ik heb 1 coaxkabel vanaf 'Cable Modem' aangesloten op de Connectbox.
In de woonkamer heb ik de coaxkabel aangesloten vanuit de muur naar de Next box.
Ik heb ook geprobeerd om de coaxkabel vanuit de hoofdaansluiting aan te sluiten om 'Set Top Box' maar dat werkt ook niet.
Doe ik iets verkeerd? Of is het toch de splitter die problemen geeft?
EDIT: Dit is een foto van de splitter https://imgur.com/inlunTv
Allereerst zaten er geen 'rood rood' coaxkabels en meterkast splitter bij mijn installatiepakket, dus dat begon lekker.
Omdat ik in het verleden bij Ziggo heb gezeten, had ik nog een oude splitter en coaxkabels.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van Ziggo en zij denken dat het aan de splitter ligt.
Voor de zekerheid wil ik het hier nog even vragen, misschien heb ik iets verkeerd aangesloten.
Ik heb 1 coaxkabel vanaf de hoofdaansluiting in de meterkast aangesloten op de 'Wall Socket'
In de woonkamer heb ik de coaxkabel aangesloten vanuit de muur naar de Next box.
Ik heb ook geprobeerd om de coaxkabel vanuit de hoofdaansluiting aan te sluiten om 'Set Top Box' maar dat werkt ook niet.
Ik kan me nog herinneringen dat ik de verdeler enkele jaren geleden moest veranderen bij introductie van de Mediabox XL. Volgens mij had ik destijds exact hetzelfde probleem, wel internet maar de Mediabox XL werkte destijds niet. Of dat ook het geval is met de Next weet ik niet.jaihel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:33:
Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo.
Heb je de handleiding al doorlopen? Daar wordt dit namelijk uitgebreid behandeld. Heb je ook een Ethernet-kabel in je Next Box gestopt?
https://www.ziggo.nl/klan...stallatiepakket/alleen_tv
https://attachments-eu-we...r-Id=APKAJODP2KXSV47YM4AA
[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 25-09-2019 12:58 ]
Die splitter ziet er niet verkeerd uit. Elimineren of de spiltter het probleem is, is eenvoudig. Elimineer de splitter. Sluit de TV direct aan op het AOP. Heb je dan wel TV, dan ligt het aan de splitter. Zo niet, dan ligt het aan het AOP of aan de kabel van de meterkast naar de TV. Of aan allebei. Plaats eens een foto van het AOP...jaihel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:33:
I
.
Ik had hetzelfde topic geplaatst op het community forum van Ziggo. Ze gaven mij daar het advies om een monteur in te plannen omdat ik over een erg oud AOP zou beschikken. Dat heb ik dus gedaan. 8 jaar geleden was dit nog nieuwbouw. Ik wist niet dat het allemaal zo snel kon verouderenRoetzen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:57:
[...]
Die splitter ziet er niet verkeerd uit. Elimineren of de spiltter het probleem is, is eenvoudig. Elimineer de splitter. Sluit de TV direct aan op het AOP. Heb je dan wel TV, dan ligt het aan de splitter. Zo niet, dan ligt het aan het AOP of aan de kabel van de meterkast naar de TV. Of aan allebei. Plaats eens een foto van het AOP...
.
Zo hard gaat het ook niet. Een acht jaar oud AOP zou nog prima bruikbaar moeten zijn. Die dingen lopen altijd voor op de actualiteit. Hier is in maart een nieuw AOP gemonteerd. Dat gaat tot 2 GHz.Voorlopig gaan zie hier nog niet verder dan 852 MHz, dus dat AOP kan ook nog wel minstens 10 jaar mee.jaihel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:00:
[...]
Ik had hetzelfde topic geplaatst op het community forum van Ziggo. Ze gaven mij daar het advies om een monteur in te plannen omdat ik over een erg oud AOP zou beschikken. Dat heb ik dus gedaan. 8 jaar geleden was dit nog nieuwbouw. Ik wist niet dat het allemaal zo snel kon verouderen
Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat jouw AOP niet helemaal correct gemonteerd is. Destijds liet men de klant nog zelf het AOP monteren. Laat die monteur maar komen zou ik zeggen...
Ziggo go werkt steeds slechter op een desktop pc via de browser.
Intel i5 pc, via wifi, maar met kabel werkt het ook niet.
Ik gebruik xubuntu 18.04 + firefox.
Chrome werkt ook niet.
Van alles geprobeerd, maar niks werkte.
Omdat over ben gegaan naar "ubuntu mate",
heb ik deze geïnstalleerd, en het werkt weer, heel bijzonder dus.
Tijdens installatie gekozen voor updates en codes installeren,
na installatie geupdate,
flash geïnstalleerd(of dit nodig is weet ik niet),
alle web browsers geïnstalleerd.
Na inloggen werkt het weer, oorzaak ??????????
Misschien heeft iemand hier iets aan.
Intel i5 pc, via wifi, maar met kabel werkt het ook niet.
Ik gebruik xubuntu 18.04 + firefox.
Chrome werkt ook niet.
Van alles geprobeerd, maar niks werkte.
Omdat over ben gegaan naar "ubuntu mate",
heb ik deze geïnstalleerd, en het werkt weer, heel bijzonder dus.
Tijdens installatie gekozen voor updates en codes installeren,
na installatie geupdate,
flash geïnstalleerd(of dit nodig is weet ik niet),
alle web browsers geïnstalleerd.
Na inloggen werkt het weer, oorzaak ??????????
Misschien heeft iemand hier iets aan.
Tja ik wilde een film zien, maar die was al begonnen. Dus ik denk ziggo app.
Als eerste kan ik hem niet streamen naar mijn Chromecast
Dan kijk ik hem wel op mijn tablet.
Na 24 minuten is het beeld slecht, geluid weg.
Dus ik stop het, bij hervatten zelfde probleem
Ik stop de app, kan ik niet hervatten. vooruit spoele kan ook al niet
Wat een kut product.
Na 24 minuten ben ik weer op het zelfde punt, zelde problemen en app crashed.
Kan ik weer opnieuwen beginnen...
Als eerste kan ik hem niet streamen naar mijn Chromecast
Dan kijk ik hem wel op mijn tablet.
Na 24 minuten is het beeld slecht, geluid weg.
Dus ik stop het, bij hervatten zelfde probleem
Ik stop de app, kan ik niet hervatten. vooruit spoele kan ook al niet
Wat een kut product.
Na 24 minuten ben ik weer op het zelfde punt, zelde problemen en app crashed.
Kan ik weer opnieuwen beginnen...
[ Voor 13% gewijzigd door jeanj op 26-09-2019 00:27 ]
Everything is better with Bluetooth
Dat viel me ook al op. Bij TV Start krijg je geen Next, maar een Humax mediabox en ook daar ontbreken twee rood-rood kabels en een meterkast splitter, terwijl die er volgens de documentatie wel bij horen. Niet dat ik ze verder nodig had, maar dit even ter info.jaihel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:33:
Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo. [...] Allereerst zaten er geen 'rood rood' coaxkabels en meterkast splitter bij mijn installatiepakket, dus dat begon lekker.
Ervaren jullie hetzelfde als in https://community.ziggo.n...-beeld-bij-ziggo-go-45358 en https://community.ziggo.n...onderbroken-melding-44710? Dat wordt echt een irritant probleem en duurt al erg lang.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
goedemorgen,
Wij hebben erg veel last op RTL4 en RTL 5 dat het signaal weg valt en dan krijgen we foutcode 'E48-32 tv signaal bij je thuis is verstoord' enkel de RTL zenders hebben hier last van. De overige zenders zijn prima te kijken. Ik heb Ziggo gecontact en die sturen een nieuwe POA maja zelfde problemen... Nu zit ik nog een 10 maanden vast aan ziggo dus moet het er even mee doen wij kijken nog TV op de Humax 5300 box is het een idee om ons abonnement de upgraden en de Ziggo Next box aan te vragen? Wordt het hier misschien beter door? Met ziggo kom ik er niet echt uit die roepen ja je coax kabel thuis is niet goed.. (Deze is al vernieuwd door Ziggo gecertificeerde coax kabel)
Wij hebben erg veel last op RTL4 en RTL 5 dat het signaal weg valt en dan krijgen we foutcode 'E48-32 tv signaal bij je thuis is verstoord' enkel de RTL zenders hebben hier last van. De overige zenders zijn prima te kijken. Ik heb Ziggo gecontact en die sturen een nieuwe POA maja zelfde problemen... Nu zit ik nog een 10 maanden vast aan ziggo dus moet het er even mee doen wij kijken nog TV op de Humax 5300 box is het een idee om ons abonnement de upgraden en de Ziggo Next box aan te vragen? Wordt het hier misschien beter door? Met ziggo kom ik er niet echt uit die roepen ja je coax kabel thuis is niet goed.. (Deze is al vernieuwd door Ziggo gecertificeerde coax kabel)
Neem gewoon contact op met de klantenservice en vraag om een monteur. Als je zeker weet dat je bekabeling in orde is dan heb je niets te verliezen. Vergeet niet dat je ook storing kan ondervinden door bijvoorbeeld de buren die hun installatie niet op orde hebben of door een storing ergens voor jouw aansluiting (kabel in de straat bijv.) . Daar kom je zelf niet zo snel achter. Als er echt een storing op de lijn zit dan wordt dat niet ineens opgelost door de Next te nemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 26-09-2019 14:54 ]
Ik ben echt verschrikkelijk blij dat ik binnenkort over ga op glasvezel, nu ben ik nooit de meest tevreden klant geweest, maar het was allemaal stabiel zolang de boel in bridge modus stond met eigen apparatuur erachter.
Sinds onze verhuizing van oud UPC gebied naar Ziggo gebied is het wel drama geworden helaas, we moesten verplicht onze oude apparatuur inleveren en hebben een nieuw modem en TV-box gekregen.
- Het nieuwe modem is de Connect box tegenover een technicolor die we eerst hadden, het technicolor hadden we in het begin ook veel problemen mee (wekelijks resetten sowieso), maar sinds die in bridge is gezet en onze Asus 68u het werk deed hebben we daar maar weinig last van gehad. De Connect box is nog erger, die moeten we nog vaker resetten vanwege de drama verbinding, ik had hem dus in bridge laten zetten maar daarbij ontstaat er een probleem met de Asus router, iets wat blijkbaar wel vaker voorkomt en ook geen garantie geeft.
Hij staat nu dus weer in normale modus (zonder de Asus), maar we hebben de hele dag door last van kleine timeouts (meestal 10, 20 sec), bijzonder irritant in ieder geval.
- De TV-box die we ter vervanging hebben gekregen kan niet pauzeren en opnemen meer (we hebben oud abbo en ze leveren dus geen soortgelijk vervangende box als die we hadden).
Ik ben in ieder geval blij dat we bij onze nieuwe woning eindelijk meer keuze dan Ziggo hebben en dat we nu eindelijk naar een fatsoenlijk alternatief kunnen overstappen, en dan ook nog voor 20 euro p/m minder dan wat Ziggo er voor vraagt.
Edit: Ziggo Go lijkt het afgelopen jaar ook alleen maar slechter te zijn geworden.
Sinds onze verhuizing van oud UPC gebied naar Ziggo gebied is het wel drama geworden helaas, we moesten verplicht onze oude apparatuur inleveren en hebben een nieuw modem en TV-box gekregen.
- Het nieuwe modem is de Connect box tegenover een technicolor die we eerst hadden, het technicolor hadden we in het begin ook veel problemen mee (wekelijks resetten sowieso), maar sinds die in bridge is gezet en onze Asus 68u het werk deed hebben we daar maar weinig last van gehad. De Connect box is nog erger, die moeten we nog vaker resetten vanwege de drama verbinding, ik had hem dus in bridge laten zetten maar daarbij ontstaat er een probleem met de Asus router, iets wat blijkbaar wel vaker voorkomt en ook geen garantie geeft.
Hij staat nu dus weer in normale modus (zonder de Asus), maar we hebben de hele dag door last van kleine timeouts (meestal 10, 20 sec), bijzonder irritant in ieder geval.
- De TV-box die we ter vervanging hebben gekregen kan niet pauzeren en opnemen meer (we hebben oud abbo en ze leveren dus geen soortgelijk vervangende box als die we hadden).
Ik ben in ieder geval blij dat we bij onze nieuwe woning eindelijk meer keuze dan Ziggo hebben en dat we nu eindelijk naar een fatsoenlijk alternatief kunnen overstappen, en dan ook nog voor 20 euro p/m minder dan wat Ziggo er voor vraagt.
Edit: Ziggo Go lijkt het afgelopen jaar ook alleen maar slechter te zijn geworden.
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Meer mensen waarbij de ziggo app en online niet goed werkt? Laat bij tv-gids en replay maar 1 zender zien.
---RAWE CEEK!!!---
Zeewolde: Storing (geen internet) ondertussen bekend bij Ziggo.
Ervaring: Wederom weer slecht geholpen door een kortzichtige klantenservice medewerker
Vannacht is er blijkbaar een redelijk landelijke storing geweest bij Ziggo.
https://allestoringen.nl/storing/ziggo
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/
Volgens Ziggo is het probleem al opgelost echter werkt ons het internet nog niet.
Eigen moden geeft aan ISP DHCP server is not responding.
Contact gehad via de Ziggo chat met een medewerker.
Volgens ziggo zijn er aan hun kant geen problemen.
Of ik een monteur wil laten langskomen: kosten 15 euro per 15 minuten!!!
En of je dan ook maar even tussen 12:00 en 18:00 thuis kan blijven
Heel toevallig dat alles gister om 22:00 prima werkt, wij gaan slapen, er een storing is bij ziggo. wij wakker worden en ineens zou het probleem aan ons liggen.
Ik vindt het bijzonder slechte service dat een storings melding dus niet wordt opgepakt maar je als klant meteen op kosten gejaagd wordt.
Momenteel op mijn werk dus ik heb er nu geen last van, mijn vrouw instructies gegeven hoe ze alles kan resetten, mocht dit na een uur nog niet werken moet ook zij naar haar werk toe (normaal werk ze vanuit huis).
Vanmiddag dan nog een keer zelf proberen op te lossen, werkt dit ook niet dan maar weer met ziggo bellen.
Storing checker van Ziggo is aangepast.
Er is toch nog wel een storing in Zeewolde... (GOH!
)
Ervaring: Wederom weer slecht geholpen door een kortzichtige klantenservice medewerker
Vannacht is er blijkbaar een redelijk landelijke storing geweest bij Ziggo.
https://allestoringen.nl/storing/ziggo
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/
Volgens Ziggo is het probleem al opgelost echter werkt ons het internet nog niet.
- Eigen moden (ASUS AC68U) uitgeschakeld.
- Ziggo modem uitgeschakeld (staat in bridge mode)
- 10 mins gewacht.
- Ziggo modem aan
- 10 mins gewacht.(alle lampjes van het ziggo modem branden groen).
- Eigen moden weer aan.
Eigen moden geeft aan ISP DHCP server is not responding.
Contact gehad via de Ziggo chat met een medewerker.
Volgens ziggo zijn er aan hun kant geen problemen.
Of ik een monteur wil laten langskomen: kosten 15 euro per 15 minuten!!!
Heel toevallig dat alles gister om 22:00 prima werkt, wij gaan slapen, er een storing is bij ziggo. wij wakker worden en ineens zou het probleem aan ons liggen.
Ik vindt het bijzonder slechte service dat een storings melding dus niet wordt opgepakt maar je als klant meteen op kosten gejaagd wordt.
Momenteel op mijn werk dus ik heb er nu geen last van, mijn vrouw instructies gegeven hoe ze alles kan resetten, mocht dit na een uur nog niet werken moet ook zij naar haar werk toe (normaal werk ze vanuit huis).
Vanmiddag dan nog een keer zelf proberen op te lossen, werkt dit ook niet dan maar weer met ziggo bellen.
Storing checker van Ziggo is aangepast.
Er is toch nog wel een storing in Zeewolde... (GOH!
[ Voor 10% gewijzigd door Cowamundo op 27-09-2019 08:37 ]
Nergens last van eigenlijk. Zou het regio gebonden kunnen zijn?Huigie schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:41:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
@Cowamundo Als je zelf al niet de juiste termen gebruikt... Je hebt namelijk niet een eigen modem maar een router.
Daarnaast is het het beste om een computer aan je Ziggo modem te hangen mochten er issues zijn. Dan sluit je alles wat je er nu tussen hebt uit.
Daarnaast is het het beste om een computer aan je Ziggo modem te hangen mochten er issues zijn. Dan sluit je alles wat je er nu tussen hebt uit.
Ik lees wel veel problemen over de Zigo Go app. Nu heeft mijn zoon zijn iPad met de Ziggo Go app vergeten en kijk ik nu via zijn iPad via een XS4All verbinding bij mij thuis. Geen probleem met uitval. Ligt het dan niet aan de Ziggo verbinding (of connextbox)?
Heeft ziggo het recht om mijn netwerk snelheid telkens te throttlen als ik grote bestanden binnen haal via torrents? Ik word namelijk iedere keer volledig afgeknepen en ik kan er niks aan doen.
Edit:
Jezus, wat zijn de mensen die werken bij ziggo toch dom
"Nee meneer, het ligt aan de server van waar u downloadt."
40 minuten aan de lijn gezeten met deze idioot
Vervolgens schuiven ze het af op torrents bieden we geen ondersteuning voor en we kunnen je niet doorverbinden. Ik moest maar terugbellen, vervolgens bel ik terug en krijg ik dezelfde telefoon aan de lijn.
Dus ik zeg lacherig, "heb ik nu dezelfde persoon aan de lijn". Hoor ik op de achtergrond: "haha hij weet het"
Ik wist niet dat er kinderen op de klanteservice afdeling werken bij ziggo
Edit:
Jezus, wat zijn de mensen die werken bij ziggo toch dom

40 minuten aan de lijn gezeten met deze idioot
Dus ik zeg lacherig, "heb ik nu dezelfde persoon aan de lijn". Hoor ik op de achtergrond: "haha hij weet het"

[ Voor 66% gewijzigd door ion op 27-09-2019 20:59 ]
Nee, dat is zelfs verboden door netneutraliteition schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:05:
Heeft ziggo het recht om mijn netwerk snelheid telkens te throttlen als ik grote bestanden binnen haal via torrents? Ik word namelijk iedere keer volledig afgeknepen en ik kan er niks aan doen.
Internetaanbieders moeten u vrij en open toegang bieden tot het internet. Dit heet netneutraliteit. Internetaanbieders mogen de toegang tot internetdiensten niet blokkeren of onnodig beperken. Of een apart tarief in rekening brengen voor het gebruik van bepaalde internetdiensten.
Wanneer mag mijn internetaanbieder ingrijpen in het internetverkeer?
Alleen in uitzonderlijke gevallen mag uw aanbieder maatregelen nemen die verder gaan dan hierboven omschreven. Dat mag bijvoorbeeld:
- als het heel erg druk is op het internet. Dan mag een aanbieder internetdiensten blokkeren om het internet bereikbaar te houden. Dit is heel uitzonderlijk en mag alleen als het echt niet anders kan.
- als de veiligheid van het internet in gevaar komt. Bijvoorbeeld als een website schadelijke software
- verspreidt. Dan mag een aanbieder de toegang tot zo’n site blokkeren.
- als een wet of een rechter een blokkade heeft opgelegd. Dan moet een aanbieder de toegang blokkeren.
Je zal het vrijwel zeker in je eigen netwerk moeten zoeken
[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 27-09-2019 21:18 ]
Lijkt me sterk als het op het moment gebeurt als ik een torrent download. Alles, maar dan ook alles in mijn netwerk wordt afgeknepen. Van 250Mbit naar 5-10Mbit op het moment dat ik op download druk.Dennis-L schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:15:
[...]
Nee, dat is zelfs verboden door netneutraliteit
Internetaanbieders moeten u vrij en open toegang bieden tot het internet. Dit heet netneutraliteit. Internetaanbieders mogen de toegang tot internetdiensten niet blokkeren of onnodig beperken. Of een apart tarief in rekening brengen voor het gebruik van bepaalde internetdiensten.
Wanneer mag mijn internetaanbieder ingrijpen in het internetverkeer?
Alleen in uitzonderlijke gevallen mag uw aanbieder maatregelen nemen die verder gaan dan hierboven omschreven. Dat mag bijvoorbeeld:Ze zullen dan ook echt niet jouw bandbreedte beperken.
- als het heel erg druk is op het internet. Dan mag een aanbieder internetdiensten blokkeren om het internet bereikbaar te houden. Dit is heel uitzonderlijk en mag alleen als het echt niet anders kan.
- als de veiligheid van het internet in gevaar komt. Bijvoorbeeld als een website schadelijke software
- verspreidt. Dan mag een aanbieder de toegang tot zo’n site blokkeren.
- als een wet of een rechter een blokkade heeft opgelegd. Dan moet een aanbieder de toegang blokkeren.
Je zal het vrijwel zeker in je eigen netwerk moeten zoeken
Dat lijkt mij niet Ziggo die dat doet...maar eerder een router die over zijn nek gaat vanwege teveel connecties.ion schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:22:
[...]
Lijkt me sterk als het op het moment gebeurt als ik een torrent download. Alles, maar dan ook alles in mijn netwerk wordt afgeknepen. Van 250Mbit naar 5-10Mbit op het moment dat ik op download druk.
Gebruik je gewoon je modem/router van Ziggo of zit er nog wat tussen?
Mijn Asus AC87U hangt achter het modem van Ziggo. Er is niks veranderd aan mijn netwerk de afgelopen jaren. Ik heb voorheen makkelijk bestanden van 80-100gb binnengehaald met volle 25MB/s. En dit met veel connecties. Er is dus niks gewijzigd aan mijn router dat er nu ineens iets mis moet gaan.Vorkie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:42:
[...]
Dat lijkt mij niet Ziggo die dat doet...maar eerder een router die over zijn nek gaat vanwege teveel connecties.
Gebruik je gewoon je modem/router van Ziggo of zit er nog wat tussen?
Het gebeurt ook bij torrent waar ik verbonden ben met 2-3 seeds. Zodra ik een torrent aanzet is het gewoon max 1MB voor mijn hele netwerk. Als ik het uitzet en andere bestanden download vanaf een enkel adres en Netflix aanzet etc wordt ik niet gethrottlet.
Is het mogelijk om de connectbox op een ander ip-adres in te stellen?
Nu heeft deze standaard het ip-adres 192.168.178.1. De vorige modem had namelijk het ip-adres 192.168.1.1 en daarop zijn andere devices ingesteld.
Het gaat om de modem bij mijn zus, dus ik kan zelf fysiek niets controleren. Bij de dhcp settings had ik haar de derde octet van 178 naar 1 laten wijzigen (volgens internet zou dat de manier moeten zijn).
Maar nu doet de modem helemaal niks meer, ook na factory reset niet.
Nu heeft deze standaard het ip-adres 192.168.178.1. De vorige modem had namelijk het ip-adres 192.168.1.1 en daarop zijn andere devices ingesteld.
Het gaat om de modem bij mijn zus, dus ik kan zelf fysiek niets controleren. Bij de dhcp settings had ik haar de derde octet van 178 naar 1 laten wijzigen (volgens internet zou dat de manier moeten zijn).
De modem in Bridge modus laten zetten. Was bij mij binnen 5 minuten geregeld via de chat.iMars schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:52:
Is het mogelijk om de connectbox op een ander ip-adres in te stellen?
Dat is dus het probleem, ik maak gebruik van de dhcp functie op de router/modem, dus bridge gaat niet werken.Ryan_ schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:58:
[...]
De modem in Bridge modus laten zetten. Was bij mij binnen 5 minuten geregeld via de chat.
Ik wil dat het interne net werk op 192.168.1.0/24 staat (dus gateway 192.168.1.1)
[ Voor 11% gewijzigd door iMars op 27-09-2019 22:12 ]
Nou is die AC87U al wat jaartjes ouder en ook al heeft een torrent 2-3 seeds zijn er nog genoeg verbindingen die gemaakt worden van/naar je adres vanuit / naar de zwerm. Een Netflixje of een download zijn in ieder geval een stuk minder verbindingen.ion schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:48:
[...]
Mijn Asus AC87U hangt achter het modem van Ziggo. Er is niks veranderd aan mijn netwerk de afgelopen jaren. Ik heb voorheen makkelijk bestanden van 80-100gb binnengehaald met volle 25MB/s. En dit met veel connecties. Er is dus niks gewijzigd aan mijn router dat er nu ineens iets mis moet gaan.
Het gebeurt ook bij torrent waar ik verbonden ben met 2-3 seeds. Zodra ik een torrent aanzet is het gewoon max 1MB voor mijn hele netwerk. Als ik het uitzet en andere bestanden download vanaf een enkel adres en Netflix aanzet etc wordt ik niet gethrottlet.
Maar het is in ieder geval simpel uit te sluiten.. sluit je pc aan op het modem van Ziggo (in bridge misschien even lastiger, maar goed)
Het simpel stellen dat Ziggo iets (automatisch) throttled is te kort door de bocht zonder eerst lokale infra uit te sluiten.
Wat is dat nu voor een antwoord... Dan moet je ook een router kopen, tenzij je er 1 computert met utp op aansluit.Ryan_ schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:58:
[...]
De modem in Bridge modus laten zetten. Was bij mij binnen 5 minuten geregeld via de chat.
Je kunt dit aanpassen, ik heb dat ook gedaan. Check even de handleiding of online screenshots.
Mensen die een abbo herafsluiten ivm een Next en vollop bellen hadden, let er even op dat je na bestelling deze weer aanzet, Ziggo zet deze blijkbaar standaard uit bij een bestelling en zo had ik opeens een stuk hogere rekening, ik weet zeker dat bij de oude en nieuwe abbo vergelijking het enige verschil de decoder was.
Gelukkig redelijk snel kunnen regelen bij Ziggo, maar netjes vind ik het ergens niet.
Gelukkig redelijk snel kunnen regelen bij Ziggo, maar netjes vind ik het ergens niet.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik had exact hetzelfde probleem als jij, een paar keer per uur een vertraging van een seconde of 20 sinds een aantal maanden maar dan met een ouder Ubee modem (Ziggo gebied).Only schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:01:
In het modem zag ik dat de status Partial Bonding US was sinds een aantal maanden.
Vreemde was dat ik dus vooral last had van de download!
Afspraak gemaakt met Ziggo monteur en mezelf voorbereid:
Op mijn Ubuntu server waar de slave van Domoticz staat de commandline versie van speedtest opgezet en elke 5 minuten speedtest draaien en dit in een Domoticz grafiek zetten. Voor het geval dat de monteur niet overtuigd zou zijn van de problemen
Als je dit zelf gaat doen en je hebt een Raspberry Pi als Domoticz server: Niet alle RPI's zullen de downloadsnelheid van Ziggo halen! Daarom niet op mijn Domoticz master gezet die op een RPI draait.
Zo zag download eruit, je kunt precies zien wanneer de monteur is langs geweest

Aan de grafiek kun je niet opmaken dat ik regelmatig zo'n 20 seconden vertraging hebt. Wel dat er iets heel vreemds aan de hand is!
En de upload, niet echt spannend:

De ping waarden van de connectbox wel teleurstellend (de hoge ping van deze ochtend is een stevige upload naar stack die nu loopt). Denk dat er een ieniemienie processortje in de connectbox zit

Wat heeft de monteur gedaan:
- AOP vervangen voor het nieuws type (POA-01-B staat er op de splitter) . Ik had een SQ601, zat er denk ik een jaar of 4.
- Modem vervangen en raad eens: door een Connectbox. Ik had geen keuze en mis nu al instellingsmogelijkheden!
Het is nog maar een dag maar so far so good.
Ik hoop dat anderen iets hebben aan deze info als je soortgelijke problemen hebt.
Door de steeds hoger wordende snelheid wordt de bekabeling en AOP denk ik steeds kritischer en bij mij in combinatie met de oude Ubee was het dus opeens over en uit.
Nu weer Openvpn server en DHCP toewijzingen werkend maken. Gelukkig screenshots van de Ubee gemaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door oeps op 28-09-2019 11:39 . Reden: Ping grafiek toegevoegd ]
Dat is het punt, in de handleiding (online pdf) staat dat niet echt beschreven. Ziggo zegt zelf dat het niet kan (via twitter ziggo_webcare).jongetje schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 07:03:
[...]
Wat is dat nu voor een antwoord... Dan moet je ook een router kopen, tenzij je er 1 computert met utp op aansluit.
Je kunt dit aanpassen, ik heb dat ook gedaan. Check even de handleiding of online screenshots.
Online heb ik even een screenshot opgezocht:

Als ik hier het derde octet verander (178 -> 1) wordt daarmee het gateway adres ook aangepast van de modem/router?
Hoe heb je je pakket aangepast? Heb je gebeld of zelf een aanpassing gemaakt via Mijn Ziggo?MeNTaL_TO schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:31:
Mensen die een abbo herafsluiten ivm een Next en vollop bellen hadden, let er even op dat je na bestelling deze weer aanzet, Ziggo zet deze blijkbaar standaard uit bij een bestelling en zo had ik opeens een stuk hogere rekening, ik weet zeker dat bij de oude en nieuwe abbo vergelijking het enige verschil de decoder was.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Via mijn Ziggo, in bedrag was op 50 cent (bedrag van Next) gelijk, vandaar dat het me ook verbaast, zeker als je dan opeens een rekening van 46 euro aan telefoonkosten krijgt.En nog 13,66 voor deze maand, ik kijk wel even of die aan het einde van de maand nog op de rekening staat, anders nogmaals bellen.Jay-B schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 12:18:
[...]
Hoe heb je je pakket aangepast? Heb je gebeld of zelf een aanpassing gemaakt via Mijn Ziggo?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Rekening is sowieso een puinhoop met verrekeningen.
[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-09-2019 12:56 ]
Ja, ik gebruik mijn Connectbox ook als router/DHCP server voor mijn netwerk in een aangepaste range (de 192.168.2.x range bij mij). Als je de DHCP server in dat ding adressen laat uitdelen in een aangepaste range, wordt het IP adres van de Connectbox zelf automatisch 192.168.x.1.iMars schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:48:
[...]
Als ik hier het derde octet verander (178 -> 1) wordt daarmee het gateway adres ook aangepast van de modem/router?
Dit bleek inderdaad het geval, fijn dat Ziggo dat zelf niet weet (door te zeggen dat het helemaal niet kan).Cpt.Morgan schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:26:
[...]
Ja, ik gebruik mijn Connectbox ook als router/DHCP server voor mijn netwerk in een aangepaste range (de 192.168.2.x range bij mij). Als je de DHCP server in dat ding adressen laat uitdelen in een aangepaste range, wordt het IP adres van de Connectbox zelf automatisch 192.168.x.1.
Had me een ritje naar mijn zus en een paar uur klooien kunnen besparen.
Ik had het telefonisch uitgelegd om dat te proberen, maar had daar de fout gemaakt door haar naar https://192.168.1.1 te laten gaan ipv http://... Kon de gateway pingen maar niet op de portal komen (om locale wifi uit te zetten).
Maar goed, opgelost.
Kan me niet herinneren ooit ook maar enige aankondiging van werkzaamheden gezien te hebben. Niet per e-mail, niet per brief.Werkzaamheden (1)
Internet, Bellen, Digitale TV, Kabel TV
Op dit moment worden er werkzaamheden uitgevoerd waardoor je mogelijk geen gebruik kunt maken van je dienst(en) van Ziggo.
Status
Open
Bekend sinds
Donderdag 19 september om 15:25
Wanneer is het opgelost?
Vrijdag 25 oktober om 17:00
Oh ja, en dan een hele maand. Handig.
Tot nu toe gelukkig nergens last van, kwam erachter omdat ik puur toevallig eens die storingschecker invulde...
[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 28-09-2019 16:45 ]
Iemand enig idee of je online ook je abonnement ook kunt wijzigen van alles in 1 naar alleen tv ? Of is dat te lastig voor de website en kan zoiets alleen telefonisch?
2250 WP Zuid PVoutput
Je zegt dan eigenlijk op dus ik denk dat je of het opzeggingsformulier moet hebben of de klantenservice moet bellen.MdO82 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:17:
Iemand enig idee of je online ook je abonnement ook kunt wijzigen van alles in 1 naar alleen tv ? Of is dat te lastig voor de website en kan zoiets alleen telefonisch?
Zo te zien is die mogelijkheid niet aanwezig. Je kunt enkel wat wijzigen, niet opzeggen.MdO82 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:17:
Testing, one, two ...
Vanochtend opeens hele gekke dingen op mijn interne netwerk. Mailserver werkte niet meer, ik kon mijn NAS niet meer bereiken. Wat blijkt: Ziggo heeft 'vannacht' (of eerder, maar het modem ging nu resetten) IPv6 geactiveerd. Mijn verbinding heeft dus nu zowel een IPv4 en IPv6 adres. Geweldig natuurlijk, maar al mijn machines gaan nu via IPv6 naar buiten via IPv6 DNS en negeren mijn interne DNS server... DHCP stond namelijk voor IPv4 op de ConnectBox uit.
Inmiddels heb ik het weer aardig werkend door mijn server de juiste IPv6 firewall rules te geven (zowel lokaal als via de ConnectBox). En door het IP van mijn server in de externe DNS te zetten, zodat men direct bij dit adres kan komen. Het meeste werk zal nog zitten in het IPv6 'compatible' maken van al mijn externe services, aangezien de meeste op specifieke IPv4 adressen luisteren.
Inmiddels heb ik het weer aardig werkend door mijn server de juiste IPv6 firewall rules te geven (zowel lokaal als via de ConnectBox). En door het IP van mijn server in de externe DNS te zetten, zodat men direct bij dit adres kan komen. Het meeste werk zal nog zitten in het IPv6 'compatible' maken van al mijn externe services, aangezien de meeste op specifieke IPv4 adressen luisteren.
[ Voor 29% gewijzigd door eborn op 29-09-2019 11:35 ]
DS-Lite of full Dual Stack? FZiggo of fUPC? Arris Connectbox of Compal Connectbox?eborn schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:54:
Vanochtend opeens hele gekke dingen op mijn interne netwerk. Mailserver werkte niet meer, ik kon mijn NAS niet meer bereiken. Wat blijkt: Ziggo heeft 'vannacht' (of eerder, maar het modem ging nu resetten) IPv6 geactiveerd.
Als je Dual Stack hebt, zou alles wat eerst alleen via IPv4 ging gewoon moeten kunnen blijven werken. Maar je IPv4 adres is waarschijnlijk gewijzigd. Dus dat moet je dan wel aanpassen.Mijn verbinding heeft dus nu zowel een IPv4 en IPv6 adres. Geweldig natuurlijk, maar al mijn machines gaan nu via IPv6 naar buiten via IPv6 DNS en negeren mijn interne DNS server... DHCP stond namelijk voor IPv4 op de ConnectBox uit.
Mooi toch,Inmiddels heb ik het weer aardig werkend door mijn server de juiste IPv6 firewall rules te geven (zowel lokaal als via de ConnectBox). En door het IP van mijn server in de externe DNS te zetten, zodat men direct bij dit adres kan komen.
Komt vast wel goed.Het meeste werk zal nog zitten in het IPv6 'compatible' maken van al mijn externe services, aangezien de meeste op specifieke IPv4 adressen luisteren.
Die melding had ik ook op de Storingschecker. De verbinding lag toevallig er ook twee keer uit deze week.Wildfire schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:44:
[...]
Kan me niet herinneren ooit ook maar enige aankondiging van werkzaamheden gezien te hebben. Niet per e-mail, niet per brief.
Oh ja, en dan een hele maand. Handig.
Tot nu toe gelukkig nergens last van, kwam erachter omdat ik puur toevallig eens die storingschecker invulde...
Hier ook nergens een melding bekend dat er onderhoud was.
Ik heb vraag over Ziggo icm de Sony KD-43XG8399. Die tv heeft een dubbele tuner.
Kan ik hiermee op één ci-module+kaart (Ziggo) dan opnemen en kijken naar een andere zender tegelijkertijd?
Op dit moment heb ik een oude gekochte STB tuner van Samsung (SMT-C7140) met 1 smartcard en interne hdd, waarmee ik tegelijkertijd 2 programma's kan opnemen. Of 1 kijken, andere opnemen. Dus 2 tuners, op 1 kaart. Deze tuners werden destijds door Ziggo verkocht, dus was volledig ondersteund.
Ik wil nu -eigenlijk- van die hele STB af, en dacht dit met een tv met dubbele tuner weer te kunnen herstellen. Maar op het Ziggo forum kan het volgens hen bij Samsung tv's met twin tuner niet ivm decodering...
En als dit dus niet kan ivm decodering, waarom kan die oude settop box dat wel?
Heeft iemand hier verder ervaring mee?
Als dit niet kan, vervalt eigenlijk een deel van het argument om deze tv te nemen.
Kan ik hiermee op één ci-module+kaart (Ziggo) dan opnemen en kijken naar een andere zender tegelijkertijd?
Op dit moment heb ik een oude gekochte STB tuner van Samsung (SMT-C7140) met 1 smartcard en interne hdd, waarmee ik tegelijkertijd 2 programma's kan opnemen. Of 1 kijken, andere opnemen. Dus 2 tuners, op 1 kaart. Deze tuners werden destijds door Ziggo verkocht, dus was volledig ondersteund.
Ik wil nu -eigenlijk- van die hele STB af, en dacht dit met een tv met dubbele tuner weer te kunnen herstellen. Maar op het Ziggo forum kan het volgens hen bij Samsung tv's met twin tuner niet ivm decodering...
En als dit dus niet kan ivm decodering, waarom kan die oude settop box dat wel?
Heeft iemand hier verder ervaring mee?
Als dit niet kan, vervalt eigenlijk een deel van het argument om deze tv te nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 29-09-2019 21:48 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
@GAIAjohan, weet je zeker dat dit type TV een dubbele DVB-C tuner heeft? Dat staat wel specifiek bij het aantal sat. tuners vermeld maar wat ze voor DVB-C hebben opgenomen is tamelijk vaag?
Er staat: Aantal tuners (aardverbinding/kabel): 2 (digitaal) / 1 (analoog)
Dat aantal kan echter gelden als opgeteld aantal voor (digitaal) DVB-T/T2 en DVB-C?
Ik zou er dus voor aanschaf sowieso eerst duidelijk naar informeren?
Dat aantal kan echter gelden als opgeteld aantal voor (digitaal) DVB-T/T2 en DVB-C?
Testing, one, two ...
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar gezien hij echt als twintuner verkocht wordt, is dit wel wat ik -eigenlijk- verwacht. Al konden ze het me in de winkel ook niet vertellen. Ook wisten ze daar geen tv die dit wél kon.. (wat ik eigenlijk heel erg raar vind, want mijn STB komt uit 2012, en als zo'n oud ding het kan...)hardware-lover schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:08:
@GAIAjohan, weet je zeker dat dit type TV een dubbele DVB-C tuner heeft? Dat staat wel specifiek bij het aantal sat. tuners vermeld maar wat ze voor DVB-C hebben opgenomen is tamelijk vaag?
Ik heb voor alle zekerheid dezelfde vraag maar in het [LCD/OLED] Sony 2019 line-up topic gezet.. Hopelijk weten ze het daar.
//Edit
Ook op het eigen Sony forum geen positieve reacties..
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 29-09-2019 22:40 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Had zelfde probleem op dezelfde dag. Daarna werkte de dns server van ziggo niet meer en moest ik tijdelijk van google gebruiken. Ik heb een netgear r7800 router en die gaat niet om de nek om alleen 1 torrent met 10 seeds. Dus ik denk dat er iets gaande is omdat wij toevallig op dezelfde dag het hebben.Vorkie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:13:
[...]
Nou is die AC87U al wat jaartjes ouder en ook al heeft een torrent 2-3 seeds zijn er nog genoeg verbindingen die gemaakt worden van/naar je adres vanuit / naar de zwerm. Een Netflixje of een download zijn in ieder geval een stuk minder verbindingen.
Maar het is in ieder geval simpel uit te sluiten.. sluit je pc aan op het modem van Ziggo (in bridge misschien even lastiger, maar goed)
Het simpel stellen dat Ziggo iets (automatisch) throttled is te kort door de bocht zonder eerst lokale infra uit te sluiten.
Zijn er Mailproblemen bij Ziggo?
Ik heb diverse mails die niet aankomen
Bijvoorbeeld:
De reactie van de externe server was:
554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed. ;id=DUHTino13xsIjDUHViwUfb;sid=DUHTino13xsIj;mta=mx5.tb;d=20190926;t=155806[CET];ipsrc=209.85.215.180;
Ik heb diverse mails die niet aankomen
Bijvoorbeeld:
De reactie van de externe server was:
554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed. ;id=DUHTino13xsIjDUHViwUfb;sid=DUHTino13xsIj;mta=mx5.tb;d=20190926;t=155806[CET];ipsrc=209.85.215.180;
Dual Stack, mijn IPv4 adres is hetzelfde gebleven. Ik zit in het oude Casema gebied dus dat is neem ik aan fZiggo. Ik heb het modem al flink waar jaten dus ik vermoed een Compal.Roetzen schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:01:
DS-Lite of full Dual Stack? FZiggo of fUPC? Arris Connectbox of Compal Connectbox?
Als je Dual Stack hebt, zou alles wat eerst alleen via IPv4 ging gewoon moeten kunnen blijven werken. Maar je IPv4 adres is waarschijnlijk gewijzigd. Dus dat moet je dan wel aanpassen.
Normaal gesproken zou inderdaad alles werkend zijn gebleven, maar ik had een interne DNS op mijn machine staan. Echter, nu gingen al mijn machines via de externe IPv6 DNS servers verzoeken doen. Daar kwam vervolgens een extern IP adres uit, waardoor mijn firewall rules niet meer klopte.
Is inderdaad oud Ziggo gebiedeborn schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:10:
[...]
Dual Stack, mijn IPv4 adres is hetzelfde gebleven. Ik zit in het oude Casema gebied dus dat is neem ik aan fZiggo. Ik heb het modem al flink waar jaten dus ik vermoed een Compal.
Nope, gebeurt nog steeds. Ligt dus aan ziggo.Vorkie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:13:
[...]
Nou is die AC87U al wat jaartjes ouder en ook al heeft een torrent 2-3 seeds zijn er nog genoeg verbindingen die gemaakt worden van/naar je adres vanuit / naar de zwerm. Een Netflixje of een download zijn in ieder geval een stuk minder verbindingen.
Nee dat ligt het niet.
Maar als je daar overtuigd van bent, verzamel het sluitende harde bewijs en stuur het naar de ACM.
Knijpen van verkeer is gewoon verboden in Nederland en de ACM kan Ziggo dan een flinke (miljoenen) boete opleggen wegens het schenden van de netneutraliteit.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 01-10-2019 21:12 ]
Als er al geknepen wordt dan is dat plaatselijk (regio gebonden). Ik trek met gemak de volle 500Mbit dicht met een torrent (mits zo aangeboden), maar beperk wel wat de maximale upload. Ik heb daarmee verder geen enkel probleem met de internetverbinding.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 01-10-2019 21:17 ]
Testing, one, two ...
Hoe kun je verklaren dat ik hier last van heb sinds ik die connectbox als modem gebruik. In mijn netwerk is er niks gewijzigd. Aan ziggo's modem kan ik uiteraard niet gaan sleutelen. Net als het op afstand alleen in bridge mode kunnen zetten, belachelijk.Dennis-L schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:08:
[...]
Nee dat ligt het niet.
Maar als je daar overtuigd van bent, verzamel het sluitende harde bewijs en stuur het naar de ACM.
Knijpen van verkeer is gewoon verboden in Nederland en de ACM kan Ziggo dan een flinke (miljoenen) boete opleggen wegens het schenden van de netneutraliteit.
Ik had er voorheen ook geen last van om 250mbit te trekken met een torrent...hardware-lover schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:16:
Als er al geknepen wordt dan is dat plaatselijk (regio gebonden). Ik trek met gemak de volle 500Mbit dicht met een torrent (mits zo aangeboden), maar beperk wel wat de maximale upload. Ik heb daarmee verder geen enkel probleem met de internetverbinding.
[ Voor 30% gewijzigd door ion op 01-10-2019 21:35 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic