Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Net ervaren wat een ziek bedrijf Ziggo is. We zijn verhuisd, netjes ruim op tijd bij Ziggo aangegeven. Zij garanderen dan dat je door je eigen modem en smartcards mee te nemen alles direct aan kunt sluiten en het zou werken.

Niet dus. Ze monitoren niet of je modem nog wel ondersteund wordt. Gevolg, mijn modem was dus verouderd en kon niet geactiveerd worden. Ziggo biedt dan geen fatsoenlijke oplossing. Een monteur/koerier langsturen doen ze niet (ja, na een week). Een nieuw modem toesturen duurt 2 dagen.
Op aanwijzing van een support medewerker naar een Vodafone winkel gereden omdat ik daar het modem zelf om zou kunnen ruilen. Niet dus, die hebben het modem wel maar mogen hem niet aan bestaande klanten meegeven. Blijkbaar enkel om nieuwe klanten te paaien, niet om service te verlenen en te helpen problemen op te lossen.

Kortom, veel tijd kwijt met zinloos met Ziggo bellen. Enkele dagen onnodig veel naar klanten moeten rijden voor werk dat ik normaal remote had kunnen doen.

En dan ervaring nummer 2. Bij een kritische blik op mijn factuur zie ik dat ik meer betaal dan de huidige tarieven. Het pakket dat ik heb bestaat niet meer. Een iets goedkoper pakket biedt dezelfde snelheden etc en wat meer diensten. Supportmedewerker gevraagd om uitleg. Hebben ze niet, alleen dat je een pakketwijziging aan zou kunnen vragen (en dat moet dan weer geld kosten...)

Je valt van de ene verbazing in de andere. Wat een beroerde tent is Ziggo... :(

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
Ankona schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:29:
Net ervaren wat een ziek bedrijf Ziggo is. We zijn verhuisd, netjes ruim op tijd bij Ziggo aangegeven. Zij garanderen dan dat je door je eigen modem en smartcards mee te nemen alles direct aan kunt sluiten en het zou werken.

Niet dus. Ze monitoren niet of je modem nog wel ondersteund wordt. Gevolg, mijn modem was dus verouderd en kon niet geactiveerd worden. Ziggo biedt dan geen fatsoenlijke oplossing. Een monteur/koerier langsturen doen ze niet (ja, na een week). Een nieuw modem toesturen duurt 2 dagen.
Op aanwijzing van een support medewerker naar een Vodafone winkel gereden omdat ik daar het modem zelf om zou kunnen ruilen. Niet dus, die hebben het modem wel maar mogen hem niet aan bestaande klanten meegeven. Blijkbaar enkel om nieuwe klanten te paaien, niet om service te verlenen en te helpen problemen op te lossen.

Kortom, veel tijd kwijt met zinloos met Ziggo bellen. Enkele dagen onnodig veel naar klanten moeten rijden voor werk dat ik normaal remote had kunnen doen.

En dan ervaring nummer 2. Bij een kritische blik op mijn factuur zie ik dat ik meer betaal dan de huidige tarieven. Het pakket dat ik heb bestaat niet meer. Een iets goedkoper pakket biedt dezelfde snelheden etc en wat meer diensten. Supportmedewerker gevraagd om uitleg. Hebben ze niet, alleen dat je een pakketwijziging aan zou kunnen vragen (en dat moet dan weer geld kosten...)

Via de telefoon is er vaak niet veel mogelijk via Facebook en Twitter (als je dat gebruikt) zitten er toch wat mensen die toch wat meer kennis van zaken hebben.
Probeer het daar eens.
Anders met de opzeglijn contact opnemen als je dat nog niet gedaan hebt dan is er vaak ook wel wat mogelijk

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bij een verhuizing hoeft een modem niet opnieuw geactiveerd te worden. Dit klinkt dus als een broodje aap verhaal van de medewerker. Vervelende situatie. Hopen dat het nieuwe modem er snel is.
Slecht advies. Dit werkt nooit zo.
Dat is het risico van een consumentenlijn zonder SLA. Als je de lijn ook voor zakelijke doeleinden gebruikt dan is het misschien verstandig een zakelijk abonnement af te sluiten et SLA.

Ja sorry maar dit is je eigen verantwoordelijkheid. Pakketten wijzigen constant. Vaak ben je duurder uit bij een nieuw pakket soms goedkoper. Jij sluit een contract af voor een bepaalde prijs. In sommige gevallen ruimt Ziggo oude pakketten op en ga je meer of minder betalen maar je moet zelf in de gaten houden of je een betere deal kan krijgen. Dat komt je niet aanwaaien. Dat is overal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Jay-B schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Bij een verhuizing hoeft een modem niet opnieuw geactiveerd te worden. Dit klinkt dus als een broodje aap verhaal van de medewerker. Vervelende situatie. Hopen dat het nieuwe modem er snel is.
Helaas, als je je modem aansluit kom je automatisch enkel op een ziggo pagina om het modem te activeren. Broodje aap of niet, maar zo werkt het (of eigenlijk dat werkt dus niet aangezien Ziggo verzuimt om fatsoenlijk beheer te doen over de in het veld staande modems)
[...]

Slecht advies. Dit werkt nooit zo.
Zou wel zo moeten werken. Simpele manier om snel een oplossing te bieden. Waarom dan de onwil? En ja, het idee om het zo op te lossen kwam echt van hun eigen telefonische support medewerker.
[...]

Dat is het risico van een consumentenlijn zonder SLA. Als je de lijn ook voor zakelijke doeleinden gebruikt dan is het misschien verstandig een zakelijk abonnement af te sluiten et SLA.
Deels mee eens. Maar in dit geval was het geen onvoorziene storing maar gewoon een fout van Ziggo. Ten eerste is het fout dat ze een modem uit de support halen maar die niet vervangen. Ten tweede hadden ze dit bij de verhuisprocedure best nog wel een keer extra kunnen controleren.
SLA of niet, het gaat gewoon om een betaalde dienst met toezeggingen van Ziggo. Dat moeten ze oplossen.
[...]

Ja sorry maar dit is je eigen verantwoordelijkheid. Pakketten wijzigen constant. Vaak ben je duurder uit bij een nieuw pakket soms goedkoper. Jij sluit een contract af voor een bepaalde prijs. In sommige gevallen ruimt Ziggo oude pakketten op en ga je meer of minder betalen maar je moet zelf in de gaten houden of je een betere deal kan krijgen. Dat komt je niet aanwaaien. Dat is overal zo.
Niet waar. Door de tijd heen worden de prijzen wel naar boven aangepast. Dat kan dus wel en gaat wel automatisch.
En waarom zou je als bestaande klant gestraft moeten worden met "activeringskosten" om zelf je pakket bij te houden? Bijzonder klantonvriendelijk. Zeker omdat de nieuwe variant van mijn pakket exact hetzelfde biedt met wat meer voor een lagere prijs. Dat is dus niet een pakket aanpassen, dat is doelbewust klanten onwetend houden en uitknijpen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 15:45

WCA

Ankona schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Helaas, als je je modem aansluit kom je automatisch enkel op een ziggo pagina om het modem te activeren. Broodje aap of niet, maar zo werkt het (of eigenlijk dat werkt dus niet aangezien Ziggo verzuimt om fatsoenlijk beheer te doen over de in het veld staande modems)

[...]

Zou wel zo moeten werken. Simpele manier om snel een oplossing te bieden. Waarom dan de onwil? En ja, het idee om het zo op te lossen kwam echt van hun eigen telefonische support medewerker.

[...]

Deels mee eens. Maar in dit geval was het geen onvoorziene storing maar gewoon een fout van Ziggo. Ten eerste is het fout dat ze een modem uit de support halen maar die niet vervangen. Ten tweede hadden ze dit bij de verhuisprocedure best nog wel een keer extra kunnen controleren.
SLA of niet, het gaat gewoon om een betaalde dienst met toezeggingen van Ziggo. Dat moeten ze oplossen.

[...]

Niet waar. Door de tijd heen worden de prijzen wel naar boven aangepast. Dat kan dus wel en gaat wel automatisch.
En waarom zou je als bestaande klant gestraft moeten worden met "activeringskosten" om zelf je pakket bij te houden? Bijzonder klantonvriendelijk. Zeker omdat de nieuwe variant van mijn pakket exact hetzelfde biedt met wat meer voor een lagere prijs. Dat is dus niet een pakket aanpassen, dat is doelbewust klanten onwetend houden en uitknijpen.
Verhuizen zonder heractivering modem kan volgens mij alleen maar als je binnen het fUPC of fZiggo netwerk blijft. Als het wel mogelijk is om te wisselen, kan dat alleen met een modem dat in beide gebieden geleverd is geweest ook volgens mij

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prijzen gaan inderdaad omhoog. Zo kan het op een gegeven moment zijn dat je oude pakket iets duurder is dan een nieuw pakket. Je kunt toch zelf ook af en toe snel op de website van Ziggo kijken wat de prijzen doen?
Mijn advies: bel met Ziggo, kies menu optie 'opzeggingen', leg je probleem duidelijk uit, blijf netjes (dus niet de toonzetting zoals je het hier verwoordt), en dan wordt alles gewoon opgelost. Die activeringskosten zullen dan ongetwijfeld ook niet in rekening gebracht worden. Aangezien je van een redelijk oud abonnement afkomt, kun je ook informeren of ze een leuke aanbieding kunnen doen. B.v. een paar maanden voor een X bedrag.

Zelf bel ik elk jaar (komt bij mij meestal neer op bellen in maand 13 of 14, maar dat is laksheid ;)), kies voor optie 'opzeggingen' en ga een leuk gesprek aan, we nemem alles nog eens door, ik geef eerlijk aan wat er bevalt of niet bevalt, en informeer uiteindelijk naar een aanbod. Afgelopen jaar zelfs een aanbod geweigerd, ze moest even overleggen met leidinggevende en toen werd de 3 x 30 euro korting opeens 6 x 30 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
meesje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:04:
[...]

Prijzen gaan inderdaad omhoog. Zo kan het op een gegeven moment zijn dat je oude pakket iets duurder is dan een nieuw pakket. Je kunt toch zelf ook af en toe snel op de website van Ziggo kijken wat de prijzen doen?
Mijn advies: bel met Ziggo, kies menu optie 'opzeggingen', leg je probleem duidelijk uit, blijf netjes (dus niet de toonzetting zoals je het hier verwoordt), en dan wordt alles gewoon opgelost. Die activeringskosten zullen dan ongetwijfeld ook niet in rekening gebracht worden. Aangezien je van een redelijk oud abonnement afkomt, kun je ook informeren of ze een leuke aanbieding kunnen doen. B.v. een paar maanden voor een X bedrag.

Zelf bel ik elk jaar (komt bij mij meestal neer op bellen in maand 13 of 14, maar dat is laksheid ;)), kies voor optie 'opzeggingen' en ga een leuk gesprek aan, we nemem alles nog eens door, ik geef eerlijk aan wat er bevalt of niet bevalt, en informeer uiteindelijk naar een aanbod. Afgelopen jaar zelfs een aanbod geweigerd, ze moest even overleggen met leidinggevende en toen werd de 3 x 30 euro korting opeens 6 x 30 euro korting.
Ik zal ze eens bellen. Wel ziek dat dat zo moet. (leuk als je er een voordeeltje uit kunt slaan maar ik heb liever dat je op een normale manier gewoon netjes krijgt waar je voor betaalt)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

xxxneoxxx schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:14:
[...]
Indien ze ook nog over een CI kaart beschikken, gewoon een (2e hands) Humax wegzetten lijkt mij. ;) Dingen zijn snel, hebben goeie beeldkwaliteit en zijn betrouwbaar.
Mits dat Irdeto betreft, want indien Nagravision schieten ze daar niets mee op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
hardware-lover schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Mits dat Irdeto betreft, want indien Nagravision schieten ze daar niets mee op.
Is dat daadwerkelijk in gebruik (geweest) binnen Ziggo gebied? Ik zie op de wikipedia pagina alleen dat UPC dit mogelijk ooit heeft gehad, maar die waren volgens mij voor de overname door Ziggo daar al vanaf gestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GreNade schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:52:
[...]
Verhuizen zonder heractivering modem kan volgens mij alleen maar als je binnen het fUPC of fZiggo netwerk blijft. Als het wel mogelijk is om te wisselen, kan dat alleen met een modem dat in beide gebieden geleverd is geweest ook volgens mij
Ging daar stiekem al vannuit. Als je van een oud UPC naar oud Ziggo of vice versa verhuisd dan krijg je standaard een nieuw modem. Dat lijkt hier niet het geval. Modem activate komt alleen voor in oud Ziggo gebied. Dus ik vermoed een verhuizing van oud Ziggo naar een ander oud Ziggo gebied. Modem zou dan gewoon moeten werken. Ik vermoed dat de verhuizing gewoon niet goed is gegaan en dat is natuurlijk irritant.
[...]

Dat gebeurt ook. Om die reden denk ik dan ook dat er administratief iets mis is gegaan. Je zal zien dat mocht je een nieuw pakket bestellen dat je direct een nieuw modem krijgt.
Dit zou betekenen dat elke winkel extra voorraad zou moeten hebben voor defecte modems en grotere voorraden nieuwe modems. Dat hebben ze nu niet. Het is en blijft een winkel en geen servicecenter. Het doel is verkopen geen service verlenen. Dat is blijkbaar het doel. Overigens lijkt het me geen slecht idee hoor. Ik twijfel alleen aan de haalbaarheid.
Dat ze het moeten oplossen lijkt me vanzelfsprekend. Het support verhaal blijft gewoon een vreemd verhaal. Welk modem heb je eigenlijk?
Activatiekosten ben ik nooit een fan van geweest maar betaal je alleen als je nieuwe apparatuur krijgt. Je hebt waarschijnlijk gewoon een erg oud pakket. Het nieuwe zal dus nooit exact hetzelfde bieden maar iets vergelijkbaars. Waarschijnlijk krijg je meteen een nieuwe bruikleen Mediabox of CI+ en sowieso een nieuw modem. En gezien je al langer een abonnee bent en dus genoeg betaalt hebt, gewoon onderhandelen voor een nieuwe deal. Door dit probleem zijn ze dit vast wel bereid zolang je redelijk het gesprek blijft voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

xxxneoxxx schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:54:
[...]
Is dat daadwerkelijk in gebruik (geweest) binnen Ziggo gebied? Ik zie op de wikipedia pagina alleen dat UPC dit mogelijk ooit heeft gehad, maar die waren volgens mij voor de overname door Ziggo daar al vanaf gestapt?
Ik kan uit de oorspronkelijke reactie niet achterhalen of het over fZiggo of fUPC gebied gaat. Nagravision is nog steeds van toepassing in fUPC als ik mij niet vergis. Dat is oa te achterhalen ahv VOD mogelijkheden bij gebruik van CI+.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Stel: iemand lift op een ander adres mee op een ziggo abonnement, dmv TV met CI+ module en een smartcard, op een kabelaansluiting die al geruime tijd op die manier werkt. Nu heeft Ziggo in het betreffende gebied niet zo lang geleden het analoge signaal uitgezet. De situatie op het moment is dat de TV geen enkel kanaal meer kan vinden. Niet via de CI-module, ook niet met de free-to-air netwerkinstellingen. Ook de (analoge) radio op de via coax aangesloten tuner geeft geen kanalen meer.

Kan dit te maken hebben met het uitzetten van het analoge signaal, heeft daarbij ook een opschoning van de wijkkasten o.i.d. plaatsgevonden, of is het geheel toevallig, of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
In deze situatie is uiteraard de kabelaansluiting, van meterkast tot TV, uitgebreid gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Als jij zit te vissen of ze opeens kunnen weten dat iemand aftapt, nee volgens mij kan dat niet nee. Dit moet iets anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmartinuz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:20
Fk1 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:16:
Stel: iemand lift op een ander adres mee op een ziggo abonnement, dmv TV met CI+ module en een smartcard, op een kabelaansluiting die al geruime tijd op die manier werkt. Nu heeft Ziggo in het betreffende gebied niet zo lang geleden het analoge signaal uitgezet. De situatie op het moment is dat de TV geen enkel kanaal meer kan vinden. Niet via de CI-module, ook niet met de free-to-air netwerkinstellingen. Ook de (analoge) radio op de via coax aangesloten tuner geeft geen kanalen meer.

Kan dit te maken hebben met het uitzetten van het analoge signaal, heeft daarbij ook een opschoning van de wijkkasten o.i.d. plaatsgevonden, of is het geheel toevallig, of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
In deze situatie is uiteraard de kabelaansluiting, van meterkast tot TV, uitgebreid gecontroleerd.
Ik heb zelf voor een onderaannemer van Ziggo aan- en afsluitingen gereden. We kregen een lijst van Ziggo bij welke eindversterker de kabels voorzien moesten worden van een afsluiter, zodat hier geen signaal meer op stond. Dat waren dan adressen die of geen abonnement meer hadden of in het ergste geval wanbetaler.

Op die zelfde lijst stonden dan ook tappunten die juist weer van signaal voorzien moesten worden.

Wellicht nu definitief afgesloten, omdat er geen abonnement op dat adres staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

mrmartinuz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:16:
[...]

Ik heb zelf voor een onderaannemer van Ziggo aan- en afsluitingen gereden. We kregen een lijst van Ziggo bij welke eindversterker de kabels voorzien moesten worden van een afsluiter, zodat hier geen signaal meer op stond. Dat waren dan adressen die of geen abonnement meer hadden of in het ergste geval wanbetaler.

Op die zelfde lijst stonden dan ook tappunten die juist weer van signaal voorzien moesten worden.

Wellicht nu definitief afgesloten, omdat er geen abonnement op dat adres staat?
Dankjewel, vermoedelijk is er zoiets gebeurd en is het toeval dat dat in de periode vlak na afsluiten van analoog was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort weer erg regelmatig MPEG-corruptie op ZiggoGo (in een apart Firefox-profiel met enkel een adblocker). Dit speelt op alle zenders die ik kijk (NPO 1, 2, 3 en Ziggo Sport). Ik zie geen afwijkingen in mijn eigen netwerk (bedraad). Hebben anderen hier ook last van?

Het zit trouwens in de video zelf, realiseer ik me nu, want als ik terugspoel is de corruptie gewoon zichtbaar en kan ik er een screenshot van nemen. Ook na een Ctrl+F5 is exact dezelfde storing waar te nemen. Ik heb dit niet getest met Live-TV, enkel met terugkijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m9xOSzP.jpg

Ik merk dat ik geïrriteerd raak doordat dit een terugkerend thema is bij Ziggo, @VodafoneZiggo. Vooral de haperingen in het geluid dat hiermee gepaard gaat is storend! :(

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 31-08-2019 10:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 12:56
@Room42
Probeer eerst je modem te resetten. (Stroom eraf, wacht 2 minuten, stroom erop.)
Lukt dat niet, dan terwijl je TV kijkt, even de coax kabel in het TV kastje eruit en weer erin. (Kastje moet aanstaan dus.)
Als het daarna nog gebeurt, tijd voor een belletje naar Ziggo.

Oh net wakker, ZiggoGo, dus een app? Tja dan eerst modem resetten en anders te weinig bandbreedte.

[ Voor 15% gewijzigd door neeecht op 31-08-2019 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gevolg, mijn modem was dus verouderd en kon niet geactiveerd worden.
Hangt van de medewerker af. Ik had ook dit "probleem" met een medewerker.
Volgende dag na aandringen alsnog opgelost.
Hier een oude Ubee EVM.

Wat is jouw modem?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:41

GeeBee

Oddball

Mijn download (50/5Mbit ADSL kabel) is de laatste tijd soms mega slecht.
Nevermind...

[ Voor 66% gewijzigd door GeeBee op 31-08-2019 12:50 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GeeBee schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:58:
Mijn download (50Mbit ADSL) is de laatste tijd soms mega slecht.
Ziggo doet bij mijn weten niet aan adsl :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
neeecht schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 05:15:
@Room42
Probeer eerst je modem te resetten. (Stroom eraf, wacht 2 minuten, stroom erop.)
Lukt dat niet, dan terwijl je TV kijkt, even de coax kabel in het TV kastje eruit en weer erin. (Kastje moet aanstaan dus.)
Als het daarna nog gebeurt, tijd voor een belletje naar Ziggo.

Oh net wakker, ZiggoGo, dus een app? Tja dan eerst modem resetten en anders te weinig bandbreedte.
Het betreft ZiggoGo in Firefox (los profiel met alleen een Adblocker) :) Ik zal m'n modem eens herstarten (niet resetten), dat kan nooit kwaad.
GeeBee schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:58:
Mijn download (50Mbit ADSL) is de laatste tijd soms mega slecht.
[Afbeelding]

Speedtest geeft ook rare waarden: upload is hoger dan download:
[Afbeelding]

Modem (Cisco 3928AD) resetten is al vaak gebeurd.

heeft iemand suggesties hoe dit op te lossen is?
Hier kan toch echt niemand wat mee? 8)7 Als het al met Ziggo te maken heeft. Open gewoon een eigen topic waarin je alle nodige details vertelt en alle tests die je al gedaan hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Raven schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:00:
[...]

Ziggo doet bij mijn weten niet aan adsl :P
Waarschijnlijk is hij met de term in de war. Het modem is namelijk wel een kabelmodem die Ziggo gebruikt.

Daarnaast krijg je bij 50Mbit VDSL een hogere upload dan die (magere) 5Mbit up van Ziggo. Het is dus vrij zeker dat dat gewoon Ziggo is wat hij gebruikt, de upload haalt hij wel.

[ Voor 25% gewijzigd door krakendmodem op 31-08-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Room42 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:43:
[...]
Het betreft ZiggoGo in Firefox (los profiel met alleen een Adblocker) :) Ik zal m'n modem eens herstarten (niet resetten), dat kan nooit kwaad.

[knip]
Je kunt of wilt de ZiggoGo windows 10 app niet gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:55:
[...]

Je kunt of wilt de ZiggoGo windows 10 app niet gebruiken?
Nee... ;) Die draait niet op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
DJMaze schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:23:
[...]

Hangt van de medewerker af. Ik had ook dit "probleem" met een medewerker.
Volgende dag na aandringen alsnog opgelost.
Hier een oude Ubee EVM.

Wat is jouw modem?
oude was ook een of andere Ubee.
Nieuwe aangesloten, hele tijd wachten en toen deed alles het weer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 15:14
Ik heb mijn abo bij Ziggo vernieuwd want ik wou graag de Horizon Next.
Prima geholpen door de medewerker en ik zou gelijk een nieuwe modem ontvangen.

Van het weekend dacht ik even eerste de oude Horizon XL te vervangen voor de Next.
Alles gekoppeld en klaar maar werken, ho maar, bij het verbinding maken via de ethernetkabel of Wifi kreeg ik steeds verbindingsfouten.

Mijn conclusie was dat het waarschijnlijk aan de oude Ziggo modem lag dus ook deze gelijk maar vervangen.
Modem geïnstalleerd, ingelogd en aangemeld, alles zou het moeten doen....maar geen internet en de mediabox deed het nog steeds niet.
Dan maar een belletje... Wat bleek dat er ergens in India (?!) iets omgezet moest worden en dat kon 2 uur tot 2-3 dagen duren...
Ik moet alles maar weer terug zetten en het vanaf woensdag maar weer proberen?

Ik mag toch aannemen dat als men een klant een modem stuurt deze toch ook gelijk moet gaan werken?

Aankomend weekend maar poging 2.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Evink schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:24:

Van het weekend dacht ik even eerste de oude Horizon XL te vervangen voor de Next.
Alles gekoppeld en klaar maar werken, ho maar, bij het verbinding maken via de ethernetkabel of Wifi kreeg ik steeds verbindingsfouten.

Mijn conclusie was dat het waarschijnlijk aan de oude Ziggo modem lag dus ook deze gelijk maar vervangen.
Modem geïnstalleerd, ingelogd en aangemeld, alles zou het moeten doen....maar geen internet en de mediabox deed het nog steeds niet.
Dan maar een belletje... Wat bleek dat er ergens in India (?!) iets omgezet moest worden en dat kon 2 uur tot 2-3 dagen duren...
Ik moet alles maar weer terug zetten en het vanaf woensdag maar weer proberen?

Ik mag toch aannemen dat als men een klant een modem stuurt deze toch ook gelijk moet gaan werken?

Had het laten staan en het had waarschijnlijk binnen paar uur gewerkt :)
Lijkt mij dat wanneer je alles weer afkoppelt er eventueel een activatiesignaal ook niet gaat werken, maar misschien moest er iets anders omgezet worden.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
Martinusz schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:28:
[...]

Had het laten staan en het had waarschijnlijk binnen paar uur gewerkt :)
Lijkt mij dat wanneer je alles weer afkoppelt er eventueel een activatiesignaal ook niet gaat werken, maar misschien moest er iets anders omgezet worden.
Nou. ik kreeg al genoeg te verduren die 2 uur zonder internet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Evink schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:39:
[...]

Nou. ik kreeg al genoeg te verduren die 2 uur zonder internet :o
Dan idd ff van de week weer aankoppelen :) en fingers crossed ;)
En begin met je modem en daarna pas de next.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 02-09-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Die had ik ook. Next daarna een factory reset gegeven en daarna werkte het meteen wel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

.... knip

Dat mag je wel verwachten, maar de realiteit is anders. Het zou slim zijn van Ziggo als een apparatuur wissel zonder problemen gaat.
Krijg je het na 2 uur geen Internet benauwd, zorg dan voor een fallback als een hotspot via een Smartphone o.i.d.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
OgWok schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:17:
[...]

Dat mag je wel verwachten, maar de realiteit is anders. Het zou slim zijn van Ziggo als een apparatuur wissel zonder problemen gaat.
Krijg je het na 2 uur geen Internet benauwd, zorg dan voor een fallback als een hotspot via een Smartphone o.i.d.
Ik niet, maar de kinderen wel O-)
Maar goede tip, volgende keer inderdaad een hotspotje opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Daarom mogen die van mij nooit op internet. Wij speelden vroeger ook buiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Iemand die mij uit ervaring kan vertellen of de powerline units (bekabeld) snelheid verlies geven?
Ben pas verhuisd en enige oplossing lijkt er 2 laten plaatsen (boven/beneden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
darkangel456 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:35:
Iemand die mij uit ervaring kan vertellen of de powerline units (bekabeld) snelheid verlies geven?
Meestal wel. Maar dat ligt echter ook ontzettend aan de huisinstallatie én welke powerline units je wilt gebruiken. In mijn ervaring, maar die stamt alweer van een vijftal jaar geleden, was wifi n op 5GHz beter met snelheid en ping dan powerline. Maar nogmaals, dat ligt ontzettend aan de situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clemient
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 10:20
Ziggo biedt toch een goed bereik garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
clemient schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:17:
[...]

Ziggo biedt toch een goed bereik garantie?
Is natuurlijk heel wat anders dan overal hetzelfde als "bekabeld snelheid" garantie.
Vraag me trouwens af, of die commerciële nitwit die die actie bedacht heeft nog steeds in dienst is ?
Lijkt mij handen vol geld te kosten als ze die belofte overal na moeten komen.

Kwaliteit van je elektriciteitsnet is ook van belang voor je snelheid met Powerline.
Voor sommige mensen werkt het prima, bij anderen is het huilen met de pet op. Enige manier zo'n beetje om erachter te komen voor jezelf is een setje kopen en uitproberen.

[ Voor 22% gewijzigd door mvrhrln op 02-09-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01
mvrhrln schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:49:
[...]

Is natuurlijk heel wat anders dan overal hetzelfde als "bekabeld snelheid" garantie.
Vraag me trouwens af, of die commerciële nitwit die die actie bedacht heeft nog steeds in dienst is ?
Lijkt mij handen vol geld te kosten als ze die belofte overal na moeten komen.
Valt wel mee. Het enige wat die garantie inhoudt is dat je een wifi-booster krijgt als het niet gelijk goed is.
https://www.consumentenbo...-in-1/ziggo-power-promise

Daarna gooien ze het gewoon weer op de: tot-aan-de-aansluiting-is-alles-in-orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Iemand enig idee op welke manier ik de nieuwe Next box kan krijgen zonder de activatiekosten van 19,95 te hoeven betalen? Via de chat en op Facebook zeggen ze dat het niet mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:54
Simone96 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:40:
Iemand enig idee op welke manier ik de nieuwe Next box kan krijgen zonder de activatiekosten van 19,95 te hoeven betalen? Via de chat en op Facebook zeggen ze dat het niet mogelijk zou zijn.
Daar is al héél veel over gesproken. Lees maar eens terug.

De meeste kans maak je door in het telefoonmenu te kiezen voor de optie Opzeggingen. En dan gaan praten als Brugman....

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 03-09-2019 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Simone96 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:40:
Ik heb via de telefoon gemeld dat ze het maar uitzoeken met dat ding en dat ik hem niet hoef voor dat absurd hoge bedrag.
Vergeet niet: 12 maanden x €5 + 19.95 = € 79.95

Voor dat bedrag koop je ook een Mutant HD530c.
Plug er een HDD aan en je hebt een recorder.
Dan is elke opvolgende maand dat je gewoon €5 in je eigen zak houdt.
Nadeel is dat je geen "begin gemist" hebt, maar dan kijk je toch gewoon later via je smarttv apps?
RicoK schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:46:
De meeste kans maak je door in het telefoonmenu te kiezen voor de optie Opzeggingen. En dan gaan praten als Brugman....
Ik kwam niet verder dan 6 maanden korting zonder Next of 3 maanden met Next

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 03-09-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
RicoK schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:46:
[...]

Daar is al héél veel over gesproken. Lees maar eens terug.

En dan zie je in het overzicht van je bestelling alsnog die boete staan....

zieke club.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik zit bij Ziggo internet only, maar betaal 48,40 euro pm voor 60mb, zakelijke verbinding en wil overstappen op een andere provider, zit te denken aan Tmobile, NLE, Online of Youphone allemaal rond de 30 euro voor 100mbit, Een stuk goedkoper, heb al met ziggo gebeld voor korting, maar ze geven alleen maar 6 maanden korting en dan weer terug op het oude bedrag.. Iemand een advies voor een goed en goedkoper alternatief voor Ziggo? Hoeft geen zakelijk abo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
DJMaze schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:47:

Ik kwam niet verder dan 6 maanden korting zonder Next of 3 maanden met Next
Ik heb gepraat als Brugman en sloot het telefoongesprek met 6 maanden korting af.
Ik heb nu Ziggo compleet (250mbps/25mpbs) met de Next voor de eerste 6 maanden voor 39.95 per maand en geen activatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 15:52
TheMadd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:23:
[...]

Ik heb gepraat als Brugman en sloot het telefoongesprek met 6 maanden korting af.
Ik heb nu Ziggo compleet (250mbps/25mpbs) met de Next voor de eerste 6 maanden voor 39.95 per maand en geen activatiekosten.
Mooi resultaat. Welke argumenten heb je vooral gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Black-Death schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:13:
[...]

Volgens mij hangt het er vooral van af wie je toevallig treft. Degene die ik gisteren had kwam niet verder dan klagen dat zij het zo druk hadden omdat Ziggo een slechte media box uitgeleverd had waar nu veel support op nodig was.

Hij was bereid mijn pakket aan te passen maar daar bleef het wel bij. Achteraf blijkt dat hij er toch kosten voor heeft laten doorbelasten. Geen korting, wel activeringskosten. Waar bel je dan voor. (En ja, ik had wel een aantal sterke argumenten waarop je meer coulance/tegemoetkoming zou mogen verwachten)

Geen idee of ik weer een half uur wil investeren om die 20 euro terug te lullen. Ben een beetje meer dan klaar met ze.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Black-Death schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:13:
[...]

Bij mij ging het +- 2 maanden geleden (rond de prijsverhoging) echt super makkelijk. Belde ze op en zei gewoon dat ik korting wilde en anders ging switchen. Ik werd direct doorverbonden met afdeling klantbehoud en daar werd mij een half jaar lang 50% korting aangeboden. That's it. Ik hing langer in de wacht dan dat ik daadwerkelijk iemand gesproken heb.
Ankona schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:52:
[...]
Geen idee of ik weer een half uur wil investeren om die 20 euro terug te lullen. Ben een beetje meer dan klaar met ze.
Voor 20 euro misschien niet, maar ik heb 6 maanden 50% korting op een Internet + TV Compleet abo. Dat vind ik toch wel de moeite waard.

[ Voor 26% gewijzigd door Criminelis op 03-09-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badillus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 21:39
tv signaal gestopt??[

ik vermoed dat ziggo mijn decoder blokkeert sinds gisteren. Het is nog een oude kaart (van @home, ooit overgenomen door ziggo) en zit in een alphacrypt module. Mijn tv doet alleen CI en geen CI+ kaartjes.

Volgens ziggo is er niks veranderd. (wat een eikel zat er trouwens aan de telefoon). Ik moet maar een losse box van hun gaan gebruiken. Of m'n kaartje zou ineens stuk zijn gegaan. Een nieuw kaartje moet ik dan wel 2 euro per maand voor gaan betalen.
Leek me meer een verkoper dan een oplosser. Nu zit ik dus zonder tv.
Morgen nog maar eens bellen en dan hopelijk iemand aan de telefoon die wel weet wat er aan de hand is.
(internet doet het nog wel gewoon)

zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
badillus schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:43:
tv signaal gestopt??[

Nu zit ik dus zonder tv.
Als een TV een CI-slot heeft, dan is de kans ook wel groot dat er gewoon een DVB-c tuner in zit. Geen beeld als je gewoon de coax in de tv stopt en naar zenders zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dennisdn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:17:
[...]
Als een TV een CI-slot heeft, dan is de kans ook wel groot dat er gewoon een DVB-c tuner in zit. Geen beeld als je gewoon de coax in de tv stopt en naar zenders zoekt?
Er zit een DVB-C tuner in, anders kon ie de Alphacrypt module niet gebruiken. Dat is echter geen CI+ module, dus Ziggo Support zal wel nul (0) zijn verwacht ik.

Maar scannen op (0)4444, naar het open digitale pakket zal in ieder geval duidelijk maken of er een digitaal TV signaal aanwezig is.

@badillus, heb je de smartcard al een (her)activatie gegeven via "mijn" Ziggo? Als het goed is, is je kaart daar ergens zichtbaar onder je producten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badillus
@Dennisdn @hardware-lover
idd er zit een tuner in. Hij vindt een heleboel zenders, maar ik krijg het idee dat op een na, ze allemaal 'no service' laten zien. Behalve het testbeeld van ziggo. Dat doet het wel.
Ik heb gisteren nog een chat gehad met de klantenservice, ze gaan het kaartje opnieuw activeren. Duurt alleen 3 werkdagen.
Maar vreemd is het wel want ik dacht dat je npo1 gewoon altijd kon kijken, maar niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet niet alleen 4444 maar ook 5555 proberen. Soms werkt de een wel en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badillus schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:29:
idd er zit een tuner in. Hij vindt een heleboel zenders, maar ik krijg het idee dat op een na, ze allemaal 'no service' laten zien. Behalve het testbeeld van ziggo. Dat doet het wel.
Ik heb gisteren nog een chat gehad met de klantenservice, ze gaan het kaartje opnieuw activeren. Duurt alleen 3 werkdagen.
Maar vreemd is het wel want ik dacht dat je npo1 gewoon altijd kon kijken, maar niet dus.
3 werkdagen .....

Ik had dat van de week hier ook zo iets met 2 kaarten die 1 keer niet meer werkte .binmen 5min was het geregelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
badillus schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:29:
Zoals Ton aangeeft zou ik ook de 55555 ff proberen.
Ik heb mij eens laten vertellen dat Ziggo dat niet eens uit kan zetten op individuele basis omdat dan (in de oude UPC-centrales) de hele straat zonder signaal zit.

Uit eigen ervaring op 3 adressen zat er in ieder geval werkend signaal op zonder dat er een abonnement op het adres was.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 04-09-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:46:
[...]
3 werkdagen .....

Ik had dat van de week hier ook zo iets met 2 kaarten die 1 keer niet meer werkte .binmen 5min was het geregelt
Recente problemen met kaarten zijn hier ook bekend inclusief op de horizonbox. De horizonbox is nu gereset maar kaart is gemist (moesten op npo1 zetten en 15 min wachten). Het lijkt mogelijk gerelateerd te zijn aan een naamswijziging (naar Max). Op de community heb ik alleen weinig lotgenoten gevonden dus kan ook iets anders geweest zijn.

Edit: kaart ophalen vanaf mijn Ziggo werkte ook niet btw

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 04-09-2019 18:17 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kixtart schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:17:
[...]

Recente problemen met kaarten zijn hier ook bekend inclusief op de horizonbox. De horizonbox is nu gereset maar kaart is gemist (moesten op npo1 zetten en 15 min wachten). Het lijkt mogelijk gerelateerd te zijn aan een naamswijziging (naar Max). Op de community heb ik alleen weinig lotgenoten gevonden dus kan ook iets anders geweest zijn.

Hmmm, een Horizon box met een losse Smartcard die geactiveerd moet worden? Heb je het misschien niet over een andere Ziggo decoder?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

hardware-lover schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:34:
[...]

Hmmm, een Horizon box met een losse Smartcard die geactiveerd moet worden? Heb je het misschien niet over een andere Ziggo decoder?
Sorry onduidelijk. Een horizon en 2 losse kaarten. Een zit bijvoorbeeld in een wat oudere humax. De waren allemaal opeens het abonnement van extra zenders kwijt (16-4 op Discovery science bijvoorbeeld). Ook ziggo on demand toont dat je bij movies en series xl een abonnement nodig hebt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:17:
[...]

ging bij mij om 2x kaartje die in de module moet voor in de tv

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
Tweakers, vraagje. Ik heb momenteel een Ziggo aansluiting hier wat lijkt op een 'oude deal' vanuit mijn huurbaas. De internetsnelheden zijn meer dan prima, alleen loopt de televisie via een oude UPC/Ziggo coax aansluiting. Dit komt dus neer op geen zenderpakket, alleen puur de mogelijkheid om nog televisie te kijken puur omdat de aansluiting er nog ligt. Nu het volgende: ik huur als student via een bemiddelaar, alleen wil ik graag al mijn kanalen in HD ontvangen. Momenteel lukt alleen NPO 1, 2 en 3 plus Ziggo Sport in HD. Ik kan en mag niet bij het abonnement komen omdat dit een zakelijke deal is vanuit de verhurende partij. Wat zijn mijn verdere mogelijkheden? Ik heb in het verleden een CI+ module gehad via familie alleen is dit niet meer mogelijk door een overstap op een andere provider. Hebben jullie nog ideeën? Alvast bedankt :)

• Martinusz
Reeker schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:18:
Tweakers, vraagje. Ik heb momenteel een Ziggo aansluiting hier wat lijkt op een 'oude deal' vanuit mijn huurbaas. De internetsnelheden zijn meer dan prima, alleen loopt de televisie via een oude UPC/Ziggo coax aansluiting. Dit komt dus neer op geen zenderpakket, alleen puur de mogelijkheid om nog televisie te kijken puur omdat de aansluiting er nog ligt. Nu het volgende: ik huur als student via een bemiddelaar, alleen wil ik graag al mijn kanalen in HD ontvangen. Momenteel lukt alleen NPO 1, 2 en 3 plus Ziggo Sport in HD. Ik kan en mag niet bij het abonnement komen omdat dit een zakelijke deal is vanuit de verhurende partij. Wat zijn mijn verdere mogelijkheden? Ik heb in het verleden een CI+ module gehad via familie alleen is dit niet meer mogelijk door een overstap op een andere provider. Hebben jullie nog ideeën? Alvast bedankt :)
Wat zei de huurbaas toen je het vroeg wat er mogelijk is?

• Reeker
Martinusz schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:03:
[...]

Wat zei de huurbaas toen je het vroeg wat er mogelijk is?
Dat het niet mogelijk is door het collectieve contract, jammer genoeg.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Reeker schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:18:
De constructie die je met je ouders had, maar dan met iemand anders. Kijken of je iemand kent met een Ziggo aansluiting en deze mensen voor 2 euro per maand een CI+ interface laten nemen bij hun abonnement.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• badillus
Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:43:
Je moet niet alleen 4444 maar ook 5555 proberen. Soms werkt de een wel en de ander niet.
idd de een werkte wel en de andere niet. Hoe ziggo het dan voor elkaar krijgt om de ene ineens uit te zetten voor mij tv is een raadsel.
De gozer van de helpdesk die mij allerlei dure oplossingen wou verkopen zouden ze eens beter moeten opleiden. (of misschien is hij wel opgeleid om allerlei dure oplossingen te verkopen)
Reeker schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:13:
[...]

Dat het niet mogelijk is door het collectieve contract, jammer genoeg.
Het hangt er echt vanaf hoe de infrastructuur is opgebouwd en het contract wat afgesloten is door je huurbaas. Heb je Ziggo zelf al benaderd?

• Reeker
Jay-B schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:56:
[...]

Het hangt er echt vanaf hoe de infrastructuur is opgebouwd en het contract wat afgesloten is door je huurbaas. Heb je Ziggo zelf al benaderd?
Snap ik! En het contract is al zo'n 15 jaar oud en bestaat puur uit internet, tegen een heel klein prijsje voor de verhuurder. Ziggo zelf mag mij niks vertellen, omdat ik geen contracthouder ben en dit dus onder de privacy van de pandeingenaar en de huurbaas valt. Ik kan alleen dubbelop een eigen abonnement afsluiten wat erg veel geld is voor alleen een tv box (omdat internet dan ook dubbel moet).

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

badillus schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:32:
[...]
idd de een werkte wel en de andere niet. Hoe ziggo het dan voor elkaar krijgt om de ene ineens uit te zetten voor mij tv is een raadsel.
De gozer van de helpdesk die mij allerlei dure oplossingen wou verkopen zouden ze eens beter moeten opleiden. (of misschien is hij wel opgeleid om allerlei dure oplossingen te verkopen)
En welke cijferreeks heb je nu gebruikt?

Testing, one, two ...

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
Reeker schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:10:
[...]

Ziggo zelf mag mij niks vertellen, omdat ik geen contracthouder ben en dit dus onder de privacy van de pandeingenaar en de huurbaas valt.
Dat is natuurlijk wel logisch, maar bij dit soort bedrijven begint het een beetje door te slaan of anders gezegd bij elk bedrijf want hoe vaak hoor je tegenwoordig niet "privacy" niet in een zin vallen 8)7

Ik snap het wel hoor die bedrijven dekken zich in maar soms slaat het gewoon erg door.

Je moet van mensen hun hand vasthouden om te mogen bellen anders helpen ze je niet (even heel overdreven)

2250 WP Zuid PVoutput

• TFHfony
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:13:
[...]

Dat is natuurlijk wel logisch, maar bij dit soort bedrijven begint het een beetje door te slaan of anders gezegd bij elk bedrijf want hoe vaak hoor je tegenwoordig niet "privacy" niet in een zin vallen 8)7

Ik snap het wel hoor die bedrijven dekken zich in maar soms slaat het gewoon erg door.
Tja, niet zo vreemd natuurlijk met de hedendaagse privacy wetgeving. De boetes die er op staan zijn ook niet mals.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Reeker
MdO82 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:13:
[...]

Je moet van mensen hun hand vasthouden om te mogen bellen anders helpen ze je niet (even heel overdreven)
Klopt, dat sowieso. Maar vergeet niet dat dit goed een collectief abonnement kan zijn waarbij we praten over minstens 1000, en misschien wel richting de 3000 gebruikers/huurders. Dus elke wijziging die ik zou doormaken zou de oude afspraak overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 08:34
Sinds maandag is opeens de Ziggo Next Extra niet meer leverbaar door Ziggo hoor ik net van de klantenservice. Dit is wel erg teleurstellend net nu ik er een wilde bestellen. Maar eens de opzegservice bellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat rommel is hier werkte het voor geen meter . Ik ben voor 2x ap gegaan. Ook via hun .
Maar ik heb utp kunnen leggen op 1ste en 2de verdieping .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:02:
[...]

Mijn ervaring is dat rommel is hier werkte het voor geen meter . Ik ben voor 2x ap gegaan. Ook via hun .
Maar ik heb utp kunnen leggen op 1ste en 2de verdieping .
Powerlines werken prima als ze in dezelfde stroomgroep zitten. Dit is meestal niet mogelijk en dan is het vaak matig tot slecht. Als bekabeld niet kan, dan zou ik voor Wifi met extra AP's kiezen of een Wifi Mesh oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:07:
[...]

Powerlines werken prima als ze in dezelfde stroomgroep zitten. Dit is meestal niet mogelijk en dan is het vaak matig tot slecht. Als bekabeld niet kan, dan zou ik voor Wifi met extra AP's kiezen of een Wifi Mesh oplossing.
hier in de zelfde stroom groep verbindingen viel de hele tijd weg ( wonning uit 2018 ) . totaal onwerkbaar
nu bekabelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Reeker schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:10:
[...]

Snap ik! En het contract is al zo'n 15 jaar oud en bestaat puur uit internet, tegen een heel klein prijsje voor de verhuurder. Ziggo zelf mag mij niks vertellen, omdat ik geen contracthouder ben en dit dus onder de privacy van de pandeingenaar en de huurbaas valt. Ik kan alleen dubbelop een eigen abonnement afsluiten wat erg veel geld is voor alleen een tv box (omdat internet dan ook dubbel moet).
Je kan ook alleen een TV-abonnement afsluiten:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

Zo werkt het bij de zorginstelling van mijn vader ook. Het internet is centraal geregeld en iedere bewoner kan een extra TV-abonnement afsluiten, als ze dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
acoster schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:56:
[...]

Je kan ook alleen een TV-abonnement afsluiten:
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

Zo werkt het bij de zorginstelling van mijn vader ook. Het internet is centraal geregeld en iedere bewoner kan een extra TV-abonnement afsluiten, als ze dat willen.
Alleen hebben alle bewoners van een zorginstelling niet te maken met één centrale coax, en wij helaas wel. Alles wat aangepast wordt aan het abonnement gaat via de coax 'hoofdverbinding', deze wordt door heel het complex doorgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Reeker schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:51:
[...]

Alleen hebben alle bewoners van een zorginstelling niet te maken met één centrale coax, en wij helaas wel. Alles wat aangepast wordt aan het abonnement gaat via de coax 'hoofdverbinding', deze wordt door heel het complex doorgesplitst.
Dat is in principe niet anders hoor, waar je de kabel ook splitst, hij moet ergens gesplitst worden. Ook in een zorginstelling komt er 1 kabel binnen en wordt dan uitgesplitst. Je abo 'zit 'in die module, die kunnen ze activeren of de-activeren, de kabel in principe niet. Denk dat het probleem is dat ze het niet goed kunnen registreren voor je. Je zou moeten vragen of de bijv. 'Kamer 1' erbij kunnen zetten, zodat je administratief als aparte klant kan staan in het systeem. Maar of ze dat doen, vraag ik me af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

acoster schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:57:
[...]
Je zou moeten vragen of de bijv. 'Kamer 1' erbij kunnen zetten, zodat je administratief als aparte klant kan staan in het systeem. Maar of ze dat doen, vraag ik me af.
Ja, dat kan.

Ik heb een vakantiepark en daar wordt aan het huisnummer een toevoeging gegeven om een sub-abbonnee aan te geven.

Bijvoorbeeld Laan XYZ 25 -B37
Dit is Huisnummer 25B, huisje 37. Je moet het alleen weten, want als je vragen hebt moet je het wel EXACT zo doorgeven aan Ziggo, anders kunnen ze je niet vinden in het systeem.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit hoeft niet altijd zo te zijn. Dat is enkel zo wanneer iedere inviduele woning/caravan/bungalow of whatever een eigen AOP heeft. Het kan ook zijn dat er slechts sprake is van een SOP (signaal overname punt) waarbij de verdere vertakkingen verantwoordelijkheid is van de contractant. Het is dan niet mogelijk om zelf nog een abonnement af te sluiten. Dit laatste lijkt zo te zijn op basis van de info die ik nu lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kixtart schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:40:
[...]

Sorry onduidelijk. Een horizon en 2 losse kaarten. Een zit bijvoorbeeld in een wat oudere humax. De waren allemaal opeens het abonnement van extra zenders kwijt (16-4 op Discovery science bijvoorbeeld). Ook ziggo on demand toont dat je bij movies en series xl een abonnement nodig hebt.
Gaat 4 uur duren per kaart (en decoder moet dan aan blijven staan op npo1) en kaarten kunnen niet gelijktijdig volgens Ziggo. Eigenlijk geloof ik dit niet maar beter zo dan niks.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
Jay-B schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:25:
Dit hoeft niet altijd zo te zijn. Dat is enkel zo wanneer iedere inviduele woning/caravan/bungalow of whatever een eigen AOP heeft. Het kan ook zijn dat er slechts sprake is van een SOP (signaal overname punt) waarbij de verdere vertakkingen verantwoordelijkheid is van de contractant. Het is dan niet mogelijk om zelf nog een abonnement af te sluiten. Dit laatste lijkt zo te zijn op basis van de info die ik nu lees.
Volgens mij is dit 'm inderdaad. Valt niet individueel te splitsen omdat het van 'onder naar boven' gaat.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Toevallig iemand die de magic remote van de 55c7 gebruikt op zijn media next box?

Zo ja, hoe heb je dit precies gedaan?

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ivm verhuizing heb ik Ziggo opgezegd, echter krijg ik bericht dat ik mijn standaard Mediabox moet retourneren, omdat ik altijd mijn eigen Humax heb gebruikt en geen idee waar die Mediabox gebleven is vraag ik me af wat de restwaarde is die je schijnbaar moet betalen, iemand enig idee?

Verwijderd

shoombak schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:35:
Ivm verhuizing heb ik Ziggo opgezegd, echter krijg ik bericht dat ik mijn standaard Mediabox moet retourneren, omdat ik altijd mijn eigen Humax heb gebruikt en geen idee waar die Mediabox gebleven is vraag ik me af wat de restwaarde is die je schijnbaar moet betalen, iemand enig idee?
Ik zeg je 1 ding niet schikken . Die Prijzen zijn behoorlijk stevig ...

Een horizon box zet 300 euro op de teller

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:13:
[...]

Ik zeg je 1 ding niet schikken . Die Prijzen zijn behoorlijk stevig ...

Een horizon box zet 300 euro op de teller
Een standaard mediabox is wel iets goedkoper, exacte prijs weet ik niet maar zal vast ook stevig zijn. Een marktplaats variant is vast goedkoper.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
shoombak schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:35:
Bedragen zijn wel iets lager dan je hier voorgehouden worden ;)
Kijk op https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen welke bedragen er nu voor gerekend worden. Het gaat hier om restwaarde over een periode van 60 maanden berekend. Dus hoe lang heb je die nu al? Het restbedrag komt dan op je factuur.

VodafoneZiggo-webcare

Verwijderd

VodafoneZiggo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:01:
[...]

Kijk op https://www.ziggo.nl/tarieven/algemeen welke bedragen er nu voor gerekend worden. Het gaat hier om restwaarde over een periode van 60 maanden berekend. Dus hoe lang heb je die nu al? Het restbedrag komt dan op je factuur.
Ik toch echt wel in het verleden 300 euro betaald voor een vermiste horizonbox

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:07:
[...]

Ik toch echt wel in het verleden 300 euro betaald voor een vermiste horizonbox
Klopt, die was hoog ingezet: € 363,- Dit huidige bedrag is realistischer.
Wel een pijnlijke ervaring als je het mij vraagt als je die ongelukkig op je factuur ziet verschijnen. Is dat wel helemaal afgehandeld? Stuur me anders een PM met jouw klantgegevens.

VodafoneZiggo-webcare

Verwijderd

VodafoneZiggo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:23:
[...]

Klopt, die was hoog ingezet: € 363,- Dit huidige bedrag is realistischer.
Wel een pijnlijke ervaring als je het mij vraagt als je die ongelukkig op je factuur ziet verschijnen. Is dat wel helemaal afgehandeld? Stuur me anders een PM met jouw klantgegevens.
Is al meer dan een jaar gelden.... tja kwijd geraakt tijdens een verhuizing.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:01:
[...]

Thanks voor je bericht, is van juli 2015, dus dat komt neer op zo'n 25,- restwaarde. Dat komt wel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
urk_forever schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:53:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het kijken van uitzendingen via de Ziggo Go app? Ik kijk F1 races via de Ziggo Go app en meestal als ik probeer de uitzending te starten via de Ziggo Go app dan krijg ik de melding dat de internet verbinding niet stabiel is.
Na een aantal keer proberen lukt het me meestal wel om de stream te starten en dan kan ik gewoon kijken.
Ook terug kijken en dan een stuk overslaan gaat vaak lastig en geeft dezelfde melding.
Ik zit zelf bij KPN, maar heb het account van een familielid in gebruik die wel bij Ziggo zit.
Ik heb uiteindelijk gevonden wat het probleem is, op mijn KPN verbinding stond IPv6 aan en blijkbaar kan de Ziggo Go app daar niet mee overweg. Nadat ik dat uitgezet had kan ik zonder problemen de stream starten 8)7

Hail to the king baby!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

urk_forever schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:34:
[...]

Ik heb uiteindelijk gevonden wat het probleem is, op mijn KPN verbinding stond IPv6 aan en blijkbaar kan de Ziggo Go app daar niet mee overweg. Nadat ik dat uitgezet had kan ik zonder problemen de stream starten 8)7
Ook wel eens last van gehad met een Hurricane Electric IPv6 tunnel. Ziggo Go 'dacht' dat het adres niet uit Nederland (of de eu) kwam en het feest ging niet door..

8 punten en 3 strepen

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
mispost, sorry...

[ Voor 101% gewijzigd door Sjah op 12-09-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Geen idee of jullie mij kunnen helpen, ik weet even niet waar ik moet beginnen met troubleshooten.

Kijk in het buitenland (via VPN) via de Ziggo app. Dat ging tot voor kort (vorige week vrijdag) prima, maar sindsdien schakelt de app bijzonder vaak (soms om de seconde) van HD naar SD en weer terug.

Bandbreedte heb ik genoeg (~290mb), dus daar kan het niet aan liggen. Ook Netflix en Youtube in 4K niet.

Iemand enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken? Het is de Android app op een Minix media-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sanction schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:38:
Geen idee of jullie mij kunnen helpen, ik weet even niet waar ik moet beginnen met troubleshooten.

Kijk in het buitenland (via VPN) via de Ziggo app. Dat ging tot voor kort (vorige week vrijdag) prima, maar sindsdien schakelt de app bijzonder vaak (soms om de seconde) van HD naar SD en weer terug.

Bandbreedte heb ik genoeg (~290mb), dus daar kan het niet aan liggen. Ook Netflix en Youtube in 4K niet.

Iemand enig idee in welke hoek ik dit moet zoeken? Het is de Android app op een Minix media-box.
Capaciteits-problemen bij Ziggo? We merken het ook hier in Nederland, o.a. bij gebruik van de Ziggo Next box. Vooral bij replay en vertraagd kijken, dat beeld gaat via internet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
Sanction schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:38:

Misschien hierdoor: https://www.totaaltv.nl/n...bruik-vpn-bij-ziggo-go-2/

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dat zou vreemd zijn, ik gebruik de VPN op advies van Ziggo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Afgelopen zaterdag bij een maat een Ziggo Next aangesloten als vervanging van de Horizon. Geen problemen; coax kabel erin, HDMI, CAT5 en voeding en draaien maar. Eerst een paar updates opgehaald.
Daarna gaf het beeld af en toe flink wat blokjes. Next uitgezet en aan en nu gebruikt hij ook de 4K resolutie en de blokjes zijn weg. Wel een verbetering, Horizon werd ook erg warm.
In de slaapkamer een (nieuwe) Humax geïnstalleerd ipv. de Horizon XL. De Humax werkt stukken beter dan de XL op een niet zo goede coaxkabel. Operatie geslaagd ;)

Overigens: is er een nieuwe vervanger voor de Humax? Die werkt nog met een keycard.....

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 16-09-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:56
OgWok schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:37:
Overigens: is er een nieuwe vervanger voor de Humax? Die werkt nog met een keycard.....
Ja zeker ;) zodra ze weer leverbaar zijn de extra mediabox Next _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

king006 schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:22:
[...]

Ja zeker ;) zodra ze weer leverbaar zijn de extra mediabox Next _/-\o_
Weer leverbaar? Zijn ze uitverkocht? ;)

Pagina: 1 ... 142 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic