Als je geen abonnement hebt hoeft Ziggo ook niets te leveren.evonck schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:55:
Indien ja, is Ziggo dan volgens de wet niet verplicht om te zorgen dat het signaal goed doorkomt? Ook als je geen Ziggo abbonement hebt.
Ook niet het ongecodeerde signaal met de publieke omroepen?hcQd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:59:
[...]
Als je geen abonnement hebt hoeft Ziggo ook niets te leveren.
Nee, na een tijdje trekt een monteur gewoon je coax uit de straatkast als je geen abonnement hebt. NPO 1,2,3 kan je altijd via DVB-T gratis uit de lucht oppikken.evonck schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:00:
[...]
Ook niet het ongecodeerde signaal met de publieke omroepen?
[ Voor 16% gewijzigd door menzo op 13-08-2019 14:08 ]
Ok,menzo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:06:
[...]
Nee, dat kan je altijd via DVB-T gratis uit de lucht oppikken.
Dank jullie wel. Ik dacht dat ze als kabelbeheerder verantwoordelijk waren voor het signaal (van de publieke omroepen) uit de muur, ongeacht.... (zie boven).
Maar ok, blijkbaar had ik het mis. Toch bedankt voor de responses
Dat best veel mensen dat denken komt denk ik omdat het best een tijd (jaren) kan duren voordat ze ze stekker uit de straat kast trekken.evonck schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:10:
[...]
Ok,
Dank jullie wel. Ik dacht dat ze als kabelbeheerder verantwoordelijk waren voor het signaal (van de publieke omroepen) uit de muur, ongeacht.... (zie boven).
Maar ok, blijkbaar had ik het mis. Toch bedankt voor de responses
Helaas geen optie ben ik bang, zou de kabel echt van voor tot achter onder de kruipruimte moeten. Geen idee of ik al uberhaubt overal langs kan daaronder.Masimo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:14:
Dan ben ik bang dat je er geen hogere snelheid uit kan halen. Beste, en enige oplossing, is netwerkkabels trekken.
@G.Scholtens, wat is hemelsbreed de afstand tussen het Ziggo modem en de kantoorruimte en hoeveel betonnen/stenen muren staan ertussen?
Testing, one, two ...
In de digitale wereld hebben ze daar iets handigs voor uitgevonden. Ze noemen dat 'knippen en plakken'.evonck schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:27:
Dag allen,
Kan ik hier ook mijn vraag kwijt omtrent het digitale coax signaal van Ziggo voor de TV? (dit voordat ik mijn verhaal uit de doeken doe. Ik wil t forum niet verder vervuilen of 3x ergens anders hetzelfde typen.
Modem staat vlakbij de tv in de woonkamer, denk 6-8 meter tot de deur opening naar de keuken. Keuken ongeveer 4 meter, dan bijkeuken van 2 meter en dan kom je in het "kantoor" uithardware-lover schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:00:
@G.Scholtens, wat is hemelsbreed de afstand tussen het Ziggo modem en de kantoorruimte en hoeveel betonnen/stenen muren staan ertussen?
Het zou wel de mooiste oplossing zijn. Ik denk dat er gaten in de tussenmuurtjes in de kruipruimte zijn die groot genoeg zijn om doorheen te kruipen. Als dat niet zo is, zou er in ieder vertrek een luik moeten zijn die toegang geeft tot de verschillende afzonderlijke kruipruimtes.G.Scholtens schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:26:
Helaas geen optie ben ik bang, zou de kabel echt van voor tot achter onder de kruipruimte moeten. Geen idee of ik al uberhaubt overal langs kan daaronder.
1 luik helaas in de voorraadkast (trapkast) bij de keuken. Maar is een huurwoning, dus wil ook niet zomaar gaten in de betonvloer borengrun93 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:04:
[...]
Het zou wel de mooiste oplossing zijn. Ik denk dat er gaten in de tussenmuurtjes in de kruipruimte zijn die groot genoeg zijn om doorheen te kruipen. Als dat niet zo is, zou er in ieder vertrek een luik moeten zijn die toegang geeft tot de verschillende afzonderlijke kruipruimtes.
Dit is gewoon niet waar. Ik gebruik al jaren powerline adapters en heb momenteel 380mbps tussen mijn AV1300 en oude AV600 adapters op twee verschillende groepen zonder aarde op de contacten. In de aanbouw (waar een uitbreiding van mijn groepenkast voor is aangelegd) haal ik tussen de twee AV1300 adapters ongeveer 250mbps.Masimo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:40:
[...]
maar kort samengevat is met de nieuwste generatie poweradapters maximaal een 100 mbps haalbaar in een ideaal systeem, en dat is de adapters op geaarde stopcontacten die in dezelfde electra-groep zitten.
Raar dat u wel zulke snelheden haalt met de av600 en ik niet ver boven de 10mbps komEdmin schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:31:
[...]
Dit is gewoon niet waar. Ik gebruik al jaren powerline adapters en heb momenteel 380mbps tussen mijn AV1300 en oude AV600 adapters op twee verschillende groepen zonder aarde op de contacten. In de aanbouw (waar een uitbreiding van mijn groepenkast voor is aangelegd) haal ik tussen de twee AV1300 adapters ongeveer 250mbps.
Laten we deze discussie vooral in het Powerline topic voeren, want het heeft niets te maken met Ziggo. Nog even in het kort: powerline kan een prima uitkomst zijn wanneer Wifi ontoereikend is en/of een utp-kabel niet getrokken kan worden. Het is echter nogal onvoorspelbaar qua prestaties/werking.G.Scholtens schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:00:
[...]
Raar dat u wel zulke snelheden haalt met de av600 en ik niet ver boven de 10mbps kom
Reactie via DM om het niet offtopic te maken.G.Scholtens schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:27:
[...]
Modem staat vlakbij de tv in de woonkamer, denk 6-8 meter tot de deur opening naar de keuken. Keuken ongeveer 4 meter, dan bijkeuken van 2 meter en dan kom je in het "kantoor" uit
Testing, one, two ...
Ik heb na wat zoeken dit gevonden: https://community.ziggo.n...resolutie-instellen-24528. Kennelijk schaalt de kwaliteit van de HTML5 stream met de grootte van het browserscherm. Een kleiner scherm zou een lagere resolutie toebedeeld moeten krijgen, dan kan mijn CPU het misschien wel weer aan. Van het weekend weer eens proberen... Mocht iemand nog info hebben hoe ik mijn GPU zover kan krijgen om de stream te decoderen houd ik me aanbevolenKC Boutiette schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:16:
Ik mag graag F1 kijken op mijn HTPC via Ziggo Go. Tot een paar weken (maanden) geleden ging dat allemaal prima, maar nu niet meer. Volgens mij omdat het decoderen van de stream niet meer door de GPU afgehandeld kan worden (Nvidia GT710). Mijn CPU is een oud beestje (AMD 3800+) dus die trekt dat niet meer. Tijdens de stream draait een van de cores van de CPU bijna continu op 100%, en heb ik een stotterend beeld. Ik heb de problemen zowel in Firefox, Chrome als IE (allen laatste versie). Bij andere streams (youtube) werkt GPU acceleratie wel gewoon.
Iemand tips/ideeen/nuttige informatie? Ik kan de systeemvereisten voor Ziggo Go niet vinden bijvoorbeeld. Evt. vind ik het geen probleem om de stream op lagere kwaliteit te kijken, maar die optie bestaat niet voor zover ik weet... De Ziggo Go Windows app is geen optie, daar mijn HTPC nog op Win8.1 draait...
edit: typo
Ik heb vooral de ervaring op verschillende adressen in verschillende steden dat het altijd blijft werken, ook na jaren nog of als er zelfs nog nooit een abonnement op het adres is geweest. Heb mij eens laten vertellen dat ze met name in oud-UPC-gebied op wat oudere wijkinstallaties geen individuele aansluitingen kunnen isoleren. (Wel 2+ jaar geleden voor het laatst ervaren. Ondertussen hebben ze analoog afgesloten, geen idee of dat invloed heeft.)menzo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:06:
[...]
Nee, na een tijdje trekt een monteur gewoon je coax uit de straatkast als je geen abonnement hebt. NPO 1,2,3 kan je altijd via DVB-T gratis uit de lucht oppikken.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 15-08-2019 07:51 ]
Alleen om een aansluiting af te koppelen een monteur langs sturen is domweg te duur, dat komt wel een keertje bij onderhoud. Een paar weken geleden nog bij de buurvrouw van een vriend, nadat ze inderdaad jaren gratis heeft kunnen kijken.Dennisdn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:50:
Ik heb vooral de ervaring op verschillende adressen in verschillende steden dat het altijd blijft werken, ook na jaren nog of als er zelfs nog nooit een abonnement op het adres is geweest.
Heel af en toe hebben ze wel eens een actie waarbij ze in een regio alle niet-abonnees afsluiten, meestal voor een of ander groot sportgebeuren.
Mensen die ingeschreven staan bij de KvK kunnen een zakelijk abo bestellen. Weet iemand wat het beleid bij Ziggo is als die KvK inschrijving vervalt? Wordt je dan gedwongen om over te stappen naar een (duurder) particulier abo?
Verwijderd
Iedereen kan zo'n abonnement afsluiten ook als je niet ingeschreven staat. Gewoon bellen.grun93 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:36:
Mensen die ingeschreven staan bij de KvK kunnen een zakelijk abo bestellen. Weet iemand wat het beleid bij Ziggo is als die KvK inschrijving vervalt? Wordt je dan gedwongen om over te stappen naar een (duurder) particulier abo?
Weet je zeker dat het goedkoper is? Vergeet niet dat de Zakelijk prijzen ex BTW zijn en die moet je toch echt betalen (zeker als je geen KvK meer hebt)...grun93 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:36:
Kleine vergelijking:
Particulier Alles-in-Een Compleet zonder telefonie is 66.50 incl BTW
Zakelijk Internet Complete & TV Complete Next (zonder telefonie) is 62.50 ex BTW = 75.63 incl BTW.
Zakelijk is dan 300/40 ipv 250/25, maar komt aardig overeen
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Het laagste pakket van zakelijk is veel interessanter.daxy schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:40:
[...]
Weet je zeker dat het goedkoper is? Vergeet niet dat de Zakelijk prijzen ex BTW zijn en die moet je toch echt betalen (zeker als je geen KvK meer hebt)...
Kleine vergelijking:
Particulier Alles-in-Een Compleet zonder telefonie is 66.50 incl BTW
Zakelijk Internet Complete & TV Complete Next (zonder telefonie) is 62.50 ex BTW = 75.63 incl BTW.
Zakelijk is dan 300/40 ipv 250/25, maar komt aardig overeen
Dan het consumenten pakket. Precies de reden dat ik het ook heb.
Overigens ook wel benieuwd naar het antwoord.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
vnt, dubbelpost
[ Voor 95% gewijzigd door grun93 op 15-08-2019 10:42 . Reden: samenvoegen van meerdere messages ]
Ja, zakelijke klanten betalen helemaal niets of hooguit 5,50 voor de tv, afhankelijk van de kwaliteit en/of aantal zenders. Zelfs als zou de btw betaald moeten worden, dan is het nog steeds goedkoper. En je krijgt een iets hogere internet snelheid (300 tegenover 250).daxy schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:40:
Weet je zeker dat het goedkoper is?
Destijds is dat mij niet gelukt. Integendeel, het KvK nummer is het eerste wat ze vragen en anders beginnen ze heel hard te lachen.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:27:
Iedereen kan zo'n abonnement afsluiten ook als je niet ingeschreven staat. Gewoon bellen.
Dat nummer heb ik nu wel, niet als ondernemer maar als bestuurder van een vereniging. BTW kan ik niet aftrekken maar de andere voordelen wel. Zakelijk abo bij providers bijvoorbeeld, Makro pasje enzovoort.
[ Voor 27% gewijzigd door grun93 op 15-08-2019 10:42 ]
Ik heb de afgelopen 9 maanden Ziggo Internet & TV Start gekregen voor €29,95 p/m. Per eind augustus gaat dat bedrag weer naar €51. Dat scheelt nogal.
Ik ben weer van plan te bellen met opzeggingen zoals ik de vorige keer ook heb gedaan (al heb ik toentertijd ook daadwerkelijk opgezegd wegens een overstap naar KPN die alsnog niet doorging door het aanbod van ZIggo van €29,95). Iemand nog tips voor het komende gesprek? Die 9 maanden zal ik niet nog een keer krijgen maar wellicht heeft iemand ervaring met bovenstaande
Ik ben weer van plan te bellen met opzeggingen zoals ik de vorige keer ook heb gedaan (al heb ik toentertijd ook daadwerkelijk opgezegd wegens een overstap naar KPN die alsnog niet doorging door het aanbod van ZIggo van €29,95). Iemand nog tips voor het komende gesprek? Die 9 maanden zal ik niet nog een keer krijgen maar wellicht heeft iemand ervaring met bovenstaande
Dit vind ik een tikkeltje 'brutaal'. Je hebt een jaarcontract. 9 van de 12 krijg je fikse korting. 3 maanden niet. Normaliter moet je die 3 maanden gewoon betalen en kun je na de volledige 12 maanden weer bellen voor korting. Je kunt wellicht openbreken en weer een jaarcontract nemen met een nieuw abonnement, maar daarvoor moet je even bellen. Start is niet veranderd, dus met Start gaat het je niet lukken denk ik.omnom schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:33:
Ik heb de afgelopen 9 maanden Ziggo Internet & TV Start gekregen voor €29,95 p/m. Per eind augustus gaat dat bedrag weer naar €51. Dat scheelt nogal.
Sowieso schrijf je zo!
Daar heb je inderdaad gelijk innadroJ schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:40:
[...]
Dit vind ik een tikkeltje 'brutaal'. Je hebt een jaarcontract. 9 van de 12 krijg je fikse korting. 3 maanden niet. Normaliter moet je die 3 maanden gewoon betalen en kun je na de volledige 12 maanden weer bellen voor korting. Je kunt wellicht openbreken en weer een jaarcontract nemen met een nieuw abonnement, maar daarvoor moet je even bellen. Start is niet veranderd, dus met Start gaat het je niet lukken denk ik.
Ik was even in de veronderstelling dat mijn jaar erop zat maar dat is natuurlijk niet zo...
Ik verwacht dat als je aanbiedt naar een hoger (duurder) abo over te stappen ze dat zeker gaan accepteren. En, omdat ze naar alle waarschijnlijkheid zoals ieder jaar, de prijzen eind mei/begin juni weer gaan verhogen kun je er dan ook weer kostenloos vanaf.omnom schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:33:
Mijn Triple play bij Ziggo kost 18.70 + 17,50 = 36,20
Zijn er hier mensen die ervaringen/tips hebben met betrekking tot het overstappen van Ziggo Zakelijk naar Ziggo Particulier? Wij zijn een paar jaar geleden vrij gemakkelijk overgestapt van particulier naar zakelijk maar wij gebruiken de voordelen van zakelijk niet echt en qua prijs is particulier op het moment interessanter.
Ik heb daarom laatst contact met Ziggo opgenomen en toen werd mij door de zakelijke helpdesk verteld dat teruggaan naar particulier nog niet zo makkelijk gaat. Er werd aangegeven dat je dan je contract moet opzeggen en vervolgens eerst je apparatuur moet inleveren voordat je weer particulier kan aanvragen. Kan iemand mij zeggen of dit in de praktijk echt zo is of dat ze dit vooral vertellen om mensen te ontmoedigen om van de duurdere zakelijke dienst terug te gaan naar de particuliere dienst?
Het zou geen ramp zijn om bij zakelijk te blijven aangezien ze gelukkig wel wat korting konden aanbieden, maar als deze korting afgelopen is zitten we wel weer met hogere kosten per maand. Persoonlijk gaat mijn voorkeur daarom uit naar een particulier abonnement maar ik heb ook weinig zin in een hoop rompslomp en mogelijke problemen met de overgang.
Ik heb daarom laatst contact met Ziggo opgenomen en toen werd mij door de zakelijke helpdesk verteld dat teruggaan naar particulier nog niet zo makkelijk gaat. Er werd aangegeven dat je dan je contract moet opzeggen en vervolgens eerst je apparatuur moet inleveren voordat je weer particulier kan aanvragen. Kan iemand mij zeggen of dit in de praktijk echt zo is of dat ze dit vooral vertellen om mensen te ontmoedigen om van de duurdere zakelijke dienst terug te gaan naar de particuliere dienst?
Het zou geen ramp zijn om bij zakelijk te blijven aangezien ze gelukkig wel wat korting konden aanbieden, maar als deze korting afgelopen is zitten we wel weer met hogere kosten per maand. Persoonlijk gaat mijn voorkeur daarom uit naar een particulier abonnement maar ik heb ook weinig zin in een hoop rompslomp en mogelijke problemen met de overgang.
@Terminator.T2 Voor zakelijk kunnen wel andere modems worden ingezet en is ook een andere tak van Ziggo. Het tv signaal zullen ze er niet vanaf halen en je hoeft de spullen pas na de omzetting terug te sturen. Je kunt Ziggo vragen of ze het naadloos alleen doen, dus alvast het consumenten abonnement actief willen maken voordat je zakelijke afloopt. Dan betaal je een paar dagen dubbel maar blijf je online. Technisch is het iig gewoon mogelijk (dat is dan weer het voordeel van kabel tov DSL).
@jongetje @Terminator.T2
Voor het normale Ziggo Zakelijk abonement krijg je nu de Connect Box, de Arris versie.
Deze werkt hier tot nu toe goed.
De normale Zakelijke versie krijgt ook geen vast IP meer.
Vandaar dezelfde modem.
Dus volgens mij is het een kwestie van een vinkje aan en uit en je bent van 'Ziggo versie' veranderd.
Voor het normale Ziggo Zakelijk abonement krijg je nu de Connect Box, de Arris versie.
Deze werkt hier tot nu toe goed.
De normale Zakelijke versie krijgt ook geen vast IP meer.
Vandaar dezelfde modem.
Dus volgens mij is het een kwestie van een vinkje aan en uit en je bent van 'Ziggo versie' veranderd.
Ik ben eens aan het uitpluizen geweest welke stats ik allemaal uit de Ziggo Connectbox (ARRIS) kan trekken. En heb daarvoor een scriptje gemaakt om deze er uit te trekken en in een metric database te stoppen. Zie mijn blog voor instructies als je handig bent met Linux. https://blog.kruyt.org/st...-arris-ziggo-cable-modem/

Nu kan ik heel duidelijk zien dat als er onderhoud bij mij in de buurt is geweest wat dat doet met mijn signaal waardes.

Nu kan ik heel duidelijk zien dat als er onderhoud bij mij in de buurt is geweest wat dat doet met mijn signaal waardes.

DNS is weer niet vooruit te branden bij Ziggo.
Stel je een andere in, dan werkt het weer normaal.
Alternatieven lijstje:
Stel je een andere in, dan werkt het weer normaal.
Alternatieven lijstje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| opendns: 208.67.222.222 208.67.220.220 Cloudflare 1.1.1.1 1.0.0.1 Google 8.8.8.8 8.8.4.4 |
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Dat is interessant om te zieneth0 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:00:
Ik ben eens aan het uitpluizen geweest welke stats ik allemaal uit de Ziggo Connectbox (ARRIS) kan trekken. En heb daarvoor een scriptje gemaakt om deze er uit te trekken en in een metric database te stoppen. Zie mijn blog voor instructies als je handig bent met Linux. https://blog.kruyt.org/st...-arris-ziggo-cable-modem/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Upstream waardes in dBmV staan er ook in. Zie andere grafiek. Of bedoel je iets anders?king006 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:36:
[...]
Dat is interessant om te zienwerkt dat niet met de upstream waardes en de T1, T2, T3 en T4 waardes?
Dat is jouw aanname, ik ken de Ziggo systemen niet en kan daar geen zinnig woord over zeggen. Maar veel bedrijven hebben een gescheiden administratie voor verschillend klanten (om verschillende reden). Kan misschien hetzelfde systeem zijn, maar dan moet de zakelijke medewerker wel in het particuliere gedeelte kunnen en andersom.neeecht schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:18:
@jongetje @Terminator.T2
Vraag gewoon opnieuw aan, krijg je ook een welkomst aanbieding of een mooie cashback via bijv. Cashbackxl / mediamarkt.
Uhm, als het een aanname was, had ik dat er wel bij verteld. Ik vermoed dat...jongetje schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:39:
[...]
Dat is jouw aanname, ik ken de Ziggo systemen niet en kan daar geen zinnig woord over zeggen. Maar veel bedrijven hebben een gescheiden administratie voor verschillend klanten (om verschillende reden). Kan misschien hetzelfde systeem zijn, maar dan moet de zakelijke medewerker wel in het particuliere gedeelte kunnen en andersom.
Vraag gewoon opnieuw aan, krijg je ook een welkomst aanbieding of een mooie cashback via bijv. Cashbackxl / mediamarkt.
Nee ik heb het zelf gevraagd.
Ik ben van particulier naar Zakelijk gegaan.
In eerste instantie vanwege de drama Compal Connect Box.
Daarna de Hitron gekregen, op advies van de monteur toen.
Ik test voor de grap de hoge Ziggo snelheid, maar als ik weer met wat anders bezig ben, downgrade ik weer.
Bij mijn laatste downgrade moest de Hitron vervangen worden.
Vanwege dat de Hitron geen dynamisch IP zou kunnen. Dat gedeelte is natuurlijk onzin.
Ook de 24 Docsis kanalen werken prima met dit modem.
Maar omdat ik altijd wel van testen houd, toch de nieuwe Arris Connect Box opgestuurd gekregen.
Ik mocht deze testen en indien niet goed, zou de Hitron modem weer aangesloten worden.
Nieuw is tegenwoordig, dat Ziggo "u moet uw oude hardware nog terugsturen" mailtjes stuurt.
In heb tot de laatste herinneringen mogen wachten + een aantekening bij mijn account.
Echter voldoet de modem, dus toen heb ik alle modems terug gestuurd en nog een Horizon + nog wat prul.
Tijdens mijn gesprek toen, zei ik: Ja maar als dit dan werkt, deze modem, kan ik dan ook weer makkelijk terug naar particulier?
Ja, dat is een kwestie van bellen en het kan geregeld worden, na uw jaarcontract.
Daarom pas ik mijn abonnement altijd via de telefoon aan, online kun je mogelijk weer een jaar contract moeten aannemen. Tenminste, die optie zie je steeds.
Technisch zou er geen verschil meer zijn tussen particulier en zakelijk.
Alleen met de nieuwe connect box en zakelijk PRO zou je dan weer IP addressen etc kunnen krijgen.
De precieze details van het Ziggo systeem heb ik niet, maar zolang je betaald en klant bent, zullen ze echt niet moeilijk doen.
De reden dan ik een goede modem MOET hebben, is dat ik een Flightradar24 ontvanger op het dak heb staan. Deze Compal modem kon niet eens UDP connecties tot stand houden.
De Arris doet het prima, maar intussen ligt er al een backup line.
De NLE (KPN) V10 DSL modem was perfect met uptime en nu ook de T-Mobile Huawei modem.
Nog te lui om een 4G backup te maken.
Het is gelukkig weekendeth0 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:40:
[...]
Upstream waardes in dBmV staan er ook in. Zie andere grafiek. Of bedoel je iets anders?
Gisteren mijn tv en internetabonnement van Ziggo omgezet naar alles in 1 van Ziggo. Heeft die medewerker m'n e-mailadres verkeerd ingetikt en nummerbehoud van KPN niet overgenomen, wel de hele KPN checklist doorgenomen maar niet op ok geklikt ofzo. Maar goed dat ik het net met een andere medewerker gecontroleerd heb. Ik verwachtte namelijk mail ter bevestiging, maar iemand anders heeft nu mijn persoonlijke gegevens in z'n mailbox liggen. Die krijgt nu een mail van Ziggo er achteraan dat het niet voor hem bestemd is.
Dat zijn alvast twee fouten in een vrij simpele aanvraag. Ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen.
Dat zijn alvast twee fouten in een vrij simpele aanvraag. Ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen.
Hey tweakers
Mn moeder heeft nog een oude humax decoder met opneem mogelijkheid (ding is nu zn 8 jaar oud”. Deze decoder is eigendom (gekocht vroeger bij ziggo in het oud ziggo gebiedt). Gisteren contact gehad met ziggo dit om te kijken welke mogelijkheden er zijn Voor een nieuwe decoder met opname mogelijkheid (niet de horizon).
De next werd geadviseerd, maar Mn moeder is alleen en heeft op dit moment alles in 1 basis incl onbeperkt bellen.
Ze wilt niet meer per maand betalen (ze betaald nu 62€ Pm).
Iemand hier nog adviezen over een decoder, die werkt in het oude ziggo gebied incl het opnemen van zenders en evt met Netflix erop ?
Mn moeder heeft nog een oude humax decoder met opneem mogelijkheid (ding is nu zn 8 jaar oud”. Deze decoder is eigendom (gekocht vroeger bij ziggo in het oud ziggo gebiedt). Gisteren contact gehad met ziggo dit om te kijken welke mogelijkheden er zijn Voor een nieuwe decoder met opname mogelijkheid (niet de horizon).
De next werd geadviseerd, maar Mn moeder is alleen en heeft op dit moment alles in 1 basis incl onbeperkt bellen.
Iemand hier nog adviezen over een decoder, die werkt in het oude ziggo gebied incl het opnemen van zenders en evt met Netflix erop ?
Ja, de next, een kaart krijg je niet meer geactiveerd, dus huren bij Ziggo is nog eigenlijk de enige mogelijkheid als je niet al een kaart op je account geactiveerd hebt.Jboy1991 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:34:
Hey tweakers
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Maar ze heeft zelf al een kaart (in haar humax). Dus dat is het probleem niet. Een next krijgt ze niet omdat die niet bij basis geleverd wordtMeNTaL_TO schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:07:
[...]
Ja, de next, een kaart krijg je niet meer geactiveerd, dus huren bij Ziggo is nog eigenlijk de enige mogelijkheid als je niet al een kaart op je account geactiveerd hebt.
In die Humax zit als het goed is een kaart welke al geactiveerd is als dat het geval is kan een decoder aanschaffen via marktplaats oid met een opname mogelijkheid. Daar de bestaande kaart in stoppen en gaan.
Vanuit Ziggo hebben alleen de Horizon en de Next met opname mogelijkheid en ondersteuning de standaard decoder die bij start geleverd wordt is een Humax 5300C en deze heeft geen HDD voor opnames.
Vanuit Ziggo hebben alleen de Horizon en de Next met opname mogelijkheid en ondersteuning de standaard decoder die bij start geleverd wordt is een Humax 5300C en deze heeft geen HDD voor opnames.
Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.
pricewatch: Samsung SMT-C7140
pricewatch: Cisco 8485DVB HD DVR
kzou deze met jou eigen decoder wisselen, kaartje ook in de nieuwe doen, ziggo id netwerk instellen klaar, opnemen, terugspoelen kan allemaal met deze 2 hdd decoders
niets huren of next huren van ziggo als je een smartcard van de oude hebt @Jboy1991
pricewatch: Cisco 8485DVB HD DVR
kzou deze met jou eigen decoder wisselen, kaartje ook in de nieuwe doen, ziggo id netwerk instellen klaar, opnemen, terugspoelen kan allemaal met deze 2 hdd decoders
niets huren of next huren van ziggo als je een smartcard van de oude hebt @Jboy1991
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
[knip]
[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2019 17:46 . Reden: geen antwoord, dus hij zoekt het maar uit 8P ]
Testing, one, two ...
Via het nieuwe ziggo kan je het wel vergeten.
Je kan een nieuwe humax krijgen, maar dan moet je naar een nieuw pakket en ben je duurder uit.
Neem aan dat je nog op een oud pakket zit.
Het is niet meer zoals voorheen dat je een nieuwe decoder kunt aanschaffen via Ziggo.
Het is nu alleen maar huur.
Kijk via internet voor een humax en bestel hem op die manier. De kaart heb je toch al
Je kan een nieuwe humax krijgen, maar dan moet je naar een nieuw pakket en ben je duurder uit.
Neem aan dat je nog op een oud pakket zit.
Het is niet meer zoals voorheen dat je een nieuwe decoder kunt aanschaffen via Ziggo.
Het is nu alleen maar huur.
Kijk via internet voor een humax en bestel hem op die manier. De kaart heb je toch al
2250 WP Zuid PVoutput
De docsIf3CmStatusUsT3Timeouts en docsIf3CmStatusUsT4Timeouts, zitten er in. Alleen deze worden door de modem als 0 gerapporteerd.king006 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:12:
[...]
Het is gelukkig weekendmijn fout. Maar de T1, T2, T3 en T4 errors in een grafiek lukt niet? Die waardes blijven nu door een bug overigens op “0” staan. Houdt jouw script ook rekening met de upstream waardes als ze ineens weer veranderen van bijvoorbeeld 4,465 naar 45? (Dus alles achter de commando weg en weer een normaal rond getal)
"docsIf3CmStatusUsTxPower.1":"45.75"
De . wordt als comma gezien. maar 4.5 is geen 45. Maar waarom wil je afronden dan?
@Jboy1991 Weet niet welke humax je moeder heeft, maar mocht ie kapot zijn heb je voor 35-50 euro een tweedehands van Marktplaats. Twee weken terug mijn 5050 vervangen door een 5200 voor 35 euro. De 5050 met 2TB schijf is daarna voor 45 weer verkocht.
Het liefst wilt ze de mogelijkheid tot Netflix. Haar smart tv van 7 jaar wordt helaas niet meer ondersteund. Op dit moment streamt zij dus vanaf haar iPad naar een chromecast (het werkt wel. Alleen het is niet exht fijn)_JGC_ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:22:
@Jboy1991 Weet niet welke humax je moeder heeft, maar mocht ie kapot zijn heb je voor 35-50 euro een tweedehands van Marktplaats. Twee weken terug mijn 5050 vervangen door een 5200 voor 35 euro. De 5050 met 2TB schijf is daarna voor 45 weer verkocht.
Had gehoopt dat er een soort multi media decoder is die dit dus kan. Zonder dat zij haar abonnement moet aanpassen.
Als de oude decoder het nog doet en het alleen om het toevoegen van Netflix gaat, zou een Apple TV wellicht nog een optie zijn. Wellicht tweedehands / ouder model indien het niet te duur mag zijn.
Aangezien ze over een iPad beschikt, heeft ze al een Apple ID dus is het ook zo ingesteld.
Aangezien ze over een iPad beschikt, heeft ze al een Apple ID dus is het ook zo ingesteld.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Wat gaat er dan mis tussen de iPad en chromecast?Jboy1991 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:07:
[...]
Het liefst wilt ze de mogelijkheid tot Netflix. Haar smart tv van 7 jaar wordt helaas niet meer ondersteund. Op dit moment streamt zij dus vanaf haar iPad naar een chromecast (het werkt wel. Alleen het is niet exht fijn)
Had gehoopt dat er een soort multi media decoder is die dit dus kan. Zonder dat zij haar abonnement moet aanpassen.
2250 WP Zuid PVoutput
Dit is nu inderdaad het gevaleth0 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:06:
[...]
De . wordt als comma gezien. maar 4.5 is geen 45. Maar waarom wil je afronden dan?
Denk niet dat er wat mis gaat, maar het werkt niet fijn. Om dezelfde reden had ik ook een Apple TV aangeschaft in plaats van Netflix te streamen van mijn iPad naar mijn Chromecast. Het werkt zeker wel, maar niet fijn.MdO82 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:42:
[...]Wat gaat er dan mis tussen de iPad en chromecast?
Ah zo ja. mmm er zit volgens mij een bug in ja.king006 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:11:
[...]
Dit is nu inderdaad het gevalmaar vroeger (paar maanden geleden) voor deze 'bug' (is het dat?) stond er altijd 42, 43, 44, 45 als upstream en dus niet 4,2 en 4,3 en 4,4 en 4,5. Vandaar mijn opmerking. De kans is namelijk aanwezig dat Ziggo bij een volgende update ineens weer terugkomt op 42, 43, 44 en 45. Dan zou jouw script niet meer werken?
Want volgende de MIB zijn de waardes in TenthdBmV
docsIf3CmStatusUsTxPower in TenthdBmV,
TenthdBmV Textual Convention
This data type represents power levels that are normally
expressed in dBmV. Units are in tenths of a dBmV;
for example, 5.1 dBmV will be represented as 51.
Daarom deelde ik alles in grafana door 10. Dan heb ik de correcte output. Dan heb ik ook de zelfde waarde als in de Ziggo modem zelf. Maar 4.5 is dan een beetje laag niet? Dus de waardes kloppen idd niet in de output en zowel in de web interface van het modem.
Dus ja de bug zit er in. Maar als ze deze oplossen is het simpel weg in grafana (dashboard) de door 10 deling weer aanzetten.
Dat is correcteth0 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:37:
[...]
Dus ja de bug zit er in. Maar als ze deze oplossen is het simpel weg in grafana (dashboard) de door 10 deling weer aanzetten.
Sinds enige tijd over op digitaal signaal in de slaapkamer met de digitale ontvanger. Op zoek gegaan naar de mogelijkheid om 'n enkele afstandsbediening voor tv én ontvanger te kunnen gebruiken. Ik heb al begrepen dat de AB van de digitale ontvanger in ieder geval niet de tv kan bedienen (https://community.ziggo.n...e-afstandsbediening-25019). Is er 'n andere mogelijkheid om dit gedaan te krijgen?
Met m'n slaperige hoofd nog even twee knoppen moeten indrukken is niet echt handig, luxe probleem ik weet 't.
Met m'n slaperige hoofd nog even twee knoppen moeten indrukken is niet echt handig, luxe probleem ik weet 't.
@Eric_Cantona,
Die link werkt helaas niet
doel je op dat basis kastje van Ziggo voor als je het normale digitale signaal niet kunt ontvangen via je TV ivm het missen van een digitale tuner in de TV? Daar heeft Ziggo helaas niets voor. Je zou dan zelf een Logitech Harmony kunnen kopen.
Die link werkt helaas niet
Yup dat bedoel ik inderdaad. Had ook al aan een Harmony zitten denken, maar vind ik wat overkill voor op de slaapkamer.king006 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:44:
@Eric_Cantona,
Die link werkt helaas nietdoel je op dat basis kastje van Ziggo voor als je het normale digitale signaal niet kunt ontvangen via je TV ivm het missen van een digitale tuner in de TV? Daar heeft Ziggo helaas niets voor. Je zou dan zelf een Logitech Harmony kunnen kopen.
Helaas heeft Ziggo daar niets voor bedachtEric_Cantona schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:30:
[...]
Yup dat bedoel ik inderdaad. Had ook al aan een Harmony zitten denken, maar vind ik wat overkill voor op de slaapkamer.
1) Harmony AB kopen
2) Nieuwe TV kopen met digitale tuner
3) Een extra betaalde mediabox nemen. (bijvoorbeeld Ziggo extra NEXT indien je al NEXT hebt)
Ik heb mijn zakelijke abonnement (thuis) verlengd naar "Zakelijk Internet Pro Max" 600/50mbit.
Nu werd ik gebeld door Ziggo dat mijn huidige modem (Hitron CNGV4) de snelheid niet aankan
en vervangen moet worden. Prima vond het toch aan klote ding aangezien deze al onderuit ging
door een paar pps waar een 56k modem zich nog voor zou schamen. Maar heeft iemand een idee
welke modem er waarschijnlijk geplaatst gaat worden?
Nu werd ik gebeld door Ziggo dat mijn huidige modem (Hitron CNGV4) de snelheid niet aankan
en vervangen moet worden. Prima vond het toch aan klote ding aangezien deze al onderuit ging
door een paar pps waar een 56k modem zich nog voor zou schamen. Maar heeft iemand een idee
Ofwel een Connectbox (Arris) of 'als je geluk hebt' een Ubee docsis UBC1318ZG modem (https://www.ziggo.nl/klan...nder-wifi/ubee-ubc1318zg/) (dat kun je meestal wel vragen)MasterL schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:13:
Ik heb mijn zakelijke abonnement (thuis) verlengd naar "Zakelijk Internet Pro Max" 600/50mbit.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Vanaf 2017 heb ik problemen met mijn Horizon Box. Het ding valt uit (alleen nog fysiek uit en een te zetten en dan 10 minuten naar Night Rider streepjes kijken). Sommige zenders doen het niet (andere dag weer wel). Soms meldingen dat de HDMI connectie niet goed is, na uit-en aanzetten werkt alles weer. Signaal laten doormeten, was uitstekend. Op de laatste Firmware versie, dus dat was ook goed. Horizonbox zelfs een keer omgeruild voor een nieuwe, nog steeds dezelfde problemen. Kortom, veel gezeik met dit rot apparaat. Toen ik een paar maanden geleden las dat de Media Next box kwam meteen gebeld.
Ziggo wilde mij niet aan een Media Box Next helpen, omdat mijn internet en televisie abonnement niet gelijk waren (Complete TV en Internet Max). Dat ging niet want: "Computer says no." Of ik moest meer zenders erbij nemen (die ik toch niet ga kijken) of mijn internetsnelheid moest naar beneden, wat ik niet wilde. Dat was dus geen oplossing. Ze hebben toen wel (omdat mijn abonnement verliep) een nieuwe aanbieding gedaan met korting, maar die Horizon Box vervangen konden ze niks mee.
Recentelijk geven ze wel de Media Next box uit aan mensen met een verschillende TV en Internet abonnement. Meteen weer gebeld. Ik kon de Media Next box krijgen, maar moest dan 20 euro betalen. Nou, dat vond ik best, eindelijk een oplossing. Maarrrrr. De korting die u heeft gekregen bij het aangaan van een nieuw abonnement gaat er dan wel vanaf. Dat is wel een hele dure Mediabox dan. (+- 270 euro). De vraag of er iets verrekend kon worden met de reeds gegeven korting was natuurlijk "Nee", want "Computer says no".
Nu had ik gelezen dat je een MediaBox next kon huren voor 5 euro per maand als extra box. Die oplossing geopperd, maar je raadt het al. Om een Mediabox te huren als tweede decoder moet je eerst een Mediabox bij je abonnement hebben, dus "Computer says no".
De computer zegt wel yes als ik weer mijn Horizonbox wil omruilen voor een andere Horizonbox. Die weg heb ik al bewandeld. Ik wil gewoon van dat gare ding af. De medewerker van Ziggo wenste mij toch nog een hele fijne dag. Ja, jij ook he? En bedankt hoor.
Zo, nu weer mijn Horizonbox powercyclen, dan kan ik over een kwartier weer even TV kijken.
Ziggo wilde mij niet aan een Media Box Next helpen, omdat mijn internet en televisie abonnement niet gelijk waren (Complete TV en Internet Max). Dat ging niet want: "Computer says no." Of ik moest meer zenders erbij nemen (die ik toch niet ga kijken) of mijn internetsnelheid moest naar beneden, wat ik niet wilde. Dat was dus geen oplossing. Ze hebben toen wel (omdat mijn abonnement verliep) een nieuwe aanbieding gedaan met korting, maar die Horizon Box vervangen konden ze niks mee.
Recentelijk geven ze wel de Media Next box uit aan mensen met een verschillende TV en Internet abonnement. Meteen weer gebeld. Ik kon de Media Next box krijgen, maar moest dan 20 euro betalen. Nou, dat vond ik best, eindelijk een oplossing. Maarrrrr. De korting die u heeft gekregen bij het aangaan van een nieuw abonnement gaat er dan wel vanaf. Dat is wel een hele dure Mediabox dan. (+- 270 euro). De vraag of er iets verrekend kon worden met de reeds gegeven korting was natuurlijk "Nee", want "Computer says no".
Nu had ik gelezen dat je een MediaBox next kon huren voor 5 euro per maand als extra box. Die oplossing geopperd, maar je raadt het al. Om een Mediabox te huren als tweede decoder moet je eerst een Mediabox bij je abonnement hebben, dus "Computer says no".
De computer zegt wel yes als ik weer mijn Horizonbox wil omruilen voor een andere Horizonbox. Die weg heb ik al bewandeld. Ik wil gewoon van dat gare ding af. De medewerker van Ziggo wenste mij toch nog een hele fijne dag. Ja, jij ook he? En bedankt hoor.

Zo, nu weer mijn Horizonbox powercyclen, dan kan ik over een kwartier weer even TV kijken.
Beauty is in the eye of the beerholder
@HellBeast Logisch natuurlijk dat je geen 2e box kunt bestellen als je geen eerste hebt. Maar waarom wil je daar wel 5euro per maand voor betalen en niet eenmalig 20euro activatie kosten voor de eerste?
Die 20 euro bespaar je binnen een half jaar op je energie rekening omdat die Horizon XL box veel meer energie kost.
Die 20 euro bespaar je binnen een half jaar op je energie rekening omdat die Horizon XL box veel meer energie kost.
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik zou graag die 20 euro willen betalen, maar mijn korting over mijn nieuwe abonnement komt dan ook te vervallen. Die korting is ongeveer 250 euro. 250 + 20 aanschafkosten is 270 euro. Dat vind ik veel te veel voor de Media Box.jongetje schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:01:
@HellBeast Logisch natuurlijk dat je geen 2e box kunt bestellen als je geen eerste hebt. Maar waarom wil je daar wel 5euro per maand voor betalen en niet eenmalig 20euro activatie kosten voor de eerste?
Tja het is of je Next of je Mediabox XL. Ziggo doet je een aanbieding voor een ander abonnement met Next. Dat hoef je niet te accepteren maar loop dan liever ook niet te zeuren. Er wordt je niets door de strot geduwd of verplicht. Je mag een vrijwillige keuze maken. Dat die keuze niet is wat je wilt prima. Maar daar heeft hier over zeuren geen zin. Ziggo is het adres waar je je beter toe kan richten.HellBeast schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:10:
[...]
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik zou graag die 20 euro willen betalen, maar mijn korting over mijn nieuwe abonnement komt dan ook te vervallen. Die korting is ongeveer 250 euro. 250 + 20 aanschafkosten is 270 euro. Dat vind ik veel te veel voor de Media Box.
Ik zit met een niet goed werkende decoder. Ik had het geen probleem gevonden om de Horizonbox te houden als dat ding het gewoon goed zou doen. Dus ja, feitelijk wordt de Horizonbox wel door mijn strot geduwd. En dat vind ik bij een abonnement van 75 euro per maand best kwalijk. Dat jij dat gezeur vindt komt raar op mij over. En dat ik mij beter op Ziggo kan richten is mij bekend, want ik heb ze inmiddels al meer dan 10 keer gebeld verspreid over een periode van 4 jaar. Ook webcare nog getwittert, maar nee is nee.MediaZoo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:53:
[...]
Tja het is of je Next of je Mediabox XL. Ziggo doet je een aanbieding voor een ander abonnement met Next. Dat hoef je niet te accepteren maar loop dan liever ook niet te zeuren. Er wordt je niets door de strot geduwd of verplicht. Je mag een vrijwillige keuze maken. Dat die keuze niet is wat je wilt prima. Maar daar heeft hier over zeuren geen zin. Ziggo is het adres waar je je beter toe kan richten.
Dit topic gaat over ervaringen met Ziggo. Dit is die van mij.
Die Next gaat jou veel meer extra kijkplezier opleveren dan die hele 270 euro, die kennelijk alleen maar ergernis oplevert. Gewoon eieren voor je geld kiezen en je verlies nemen, zou ik zeggen. Het is niet anders. Of afscheid nemen van Ziggo...HellBeast schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:35:
[...]
Ik zit met een niet goed werkende decoder. Ik had het geen probleem gevonden om de Horizonbox te houden als dat ding het gewoon goed zou doen. Dus ja, feitelijk wordt de Horizonbox wel door mijn strot geduwd. En dat vind ik bij een abonnement van 75 euro per maand best kwalijk. Dat jij dat gezeur vindt komt raar op mij over. En dat ik mij beter op Ziggo kan richten is mij bekend, want ik heb ze inmiddels al meer dan 10 keer gebeld verspreid over een periode van 4 jaar. Ook webcare nog getwittert, maar nee is nee.
[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 19-08-2019 18:44 ]
EDIT: Nevermind, niet goed gelezen. Ik zie nu dat je al een lopend jaarabbonement met korting hebt... Dan wordt het lastig inderdaad. Je zou wellicht wel kunnen proberen aan te sturen op vervanging van de Horizon Box wegens defect. Maar dan heb je ook kans een nieuwe Horizon Box te krijgen.HellBeast schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:10:
[...]
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik zou graag die 20 euro willen betalen, maar mijn korting over mijn nieuwe abonnement komt dan ook te vervallen. Die korting is ongeveer 250 euro. 250 + 20 aanschafkosten is 270 euro. Dat vind ik veel te veel voor de Media Box.
[ Voor 38% gewijzigd door Cpt.Morgan op 20-08-2019 11:23 ]
Waarschijnlijk waren ze erg scheutig met kortingen geven in het verleden, omdat de Mediabox XL niet zo goed werkte. Om de klanten toch tevreden te houden en bij Ziggo te houden, werd er wel eens een korting weggegeven.
Nu met de nieuwe box, die naar mijn idee gewoon prima werkt (op kleine dingen na), is het nut van die vele kortingen geven komen te vervallen.
Dus ja, je hebt de keuze, de oude XL blijven gebruiken met korting, of de nieuwe, goedwerkende box, zonder korting.
Het is niet dat het je 250 euro kost, het is alleen zo dat je jezelf geen 250 euro bespaart.
Nu met de nieuwe box, die naar mijn idee gewoon prima werkt (op kleine dingen na), is het nut van die vele kortingen geven komen te vervallen.
Dus ja, je hebt de keuze, de oude XL blijven gebruiken met korting, of de nieuwe, goedwerkende box, zonder korting.
Het is niet dat het je 250 euro kost, het is alleen zo dat je jezelf geen 250 euro bespaart.
Geduld is een schone zaak en anders (des)investeren.HellBeast schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:35:
[...]
Ik zit met een niet goed werkende decoder. Ik had het geen probleem gevonden om de Horizonbox te houden als dat ding het gewoon goed zou doen. Dus ja, feitelijk wordt de Horizonbox wel door mijn strot geduwd. En dat vind ik bij een abonnement van 75 euro per maand best kwalijk. Dat jij dat gezeur vindt komt raar op mij over. En dat ik mij beter op Ziggo kan richten is mij bekend, want ik heb ze inmiddels al meer dan 10 keer gebeld verspreid over een periode van 4 jaar. Ook webcare nog getwittert, maar nee is nee.
Dit topic gaat over ervaringen met Ziggo. Dit is die van mij.
Thanks! had gelijk even een mail gestuurd en heb nu de UBC1318ZG gekregen.tcviper schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:46:
[...]
Ofwel een Connectbox (Arris) of 'als je geluk hebt' een Ubee docsis UBC1318ZG modem (https://www.ziggo.nl/klan...nder-wifi/ubee-ubc1318zg/) (dat kun je meestal wel vragen)
Dan heb je een maand of 3 of 6 korting op je maandbedrag? Hoeveel nog te gaan?HellBeast schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:10:
[...]
Dan wacht je totdat die korting voorbij is en dan maak je de switch, zo moeilijk is het allemaal niet
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat is ook wat ik ga doen.Martinusz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:36:
[...]
Dan heb je een maand of 3 of 6 korting op je maandbedrag? Hoeveel nog te gaan?
Dan wacht je totdat die korting voorbij is en dan maak je de switch, zo moeilijk is het allemaal niet
Even een statusupdate van mijn problemen en de afhandeling van Ziggo.
Na een keer of 8/10 zelf te hebben gebeld en Ziggo Webcare gevraagd te hebben, dacht ik dat ik nu pech zou hebben en met de Horizonbox bleef zitten of dat ik mijn toegezegde korting moest laten vervallen. Ik kreeg echter na mijn laatste gesprek een e-mailbericht met een klantenbeoordeling die ik moest invullen op internet. Nog maar een keer de moeite genomen om die in te vullen en mij terug te laten bellen.
Dat terugbellen hebben ze zojuist gedaan en ik kreeg iemand aan de lijn die blijkbaar wel knopen kon doorhakken. Ik krijg:
* De Mediabox Next
* Mijn resterende korting alsnog verrekend op de volgende facturen
* Geen aansluit/registratiekosten voor de Next box
* geen nieuw jaarcontract, maar een maandelijks opzegbaar contract
Het enige is dat mijn maandabonnement met 0,50 omhoog gaat. Ik had het echt niet meer verwacht, maar ze hebben het nu toch zeer goed opgelost. De medewerker gaf aan dat hij het jammer vond dat de vorige medewerkers die ik sprak niet wat creatiever konden zijn met mijn probleem. Ik vermoed dat de persoon die ik nu aan de lijn had simpelweg meer commerciële beslissingen mocht nemen. Hoe dan ook, prima opgelost.
Na een keer of 8/10 zelf te hebben gebeld en Ziggo Webcare gevraagd te hebben, dacht ik dat ik nu pech zou hebben en met de Horizonbox bleef zitten of dat ik mijn toegezegde korting moest laten vervallen. Ik kreeg echter na mijn laatste gesprek een e-mailbericht met een klantenbeoordeling die ik moest invullen op internet. Nog maar een keer de moeite genomen om die in te vullen en mij terug te laten bellen.
Dat terugbellen hebben ze zojuist gedaan en ik kreeg iemand aan de lijn die blijkbaar wel knopen kon doorhakken. Ik krijg:
* De Mediabox Next
Het enige is dat mijn maandabonnement met 0,50 omhoog gaat. Ik had het echt niet meer verwacht, maar ze hebben het nu toch zeer goed opgelost. De medewerker gaf aan dat hij het jammer vond dat de vorige medewerkers die ik sprak niet wat creatiever konden zijn met mijn probleem. Ik vermoed dat de persoon die ik nu aan de lijn had simpelweg meer commerciële beslissingen mocht nemen. Hoe dan ook, prima opgelost.
Dat is afdeling retentie, die kunnen meer inderdaad.HellBeast schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:27:
* De Mediabox Next
Had je overigens ook zelf eerder al naar toe kunnen gaan door het menu opzeggen te volgen
Dus ik krijg vandaag de formulieren van mijn nieuwe abonnement in de bus. Geen vermelding van nummerbehoud. Even gebeld. Ze gaat dit uitzoeken, volgens het systeem is dit wel aangevraagd. Van dit alles heb ik geen mail gehad. Die stond namelijk NOG STEEDS verkeerd in het systeem.Dancing_Animal schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:52:
Gisteren mijn tv en internetabonnement van Ziggo omgezet naar alles in 1 van Ziggo. Heeft die medewerker m'n e-mailadres verkeerd ingetikt en nummerbehoud van KPN niet overgenomen, wel de hele KPN checklist doorgenomen maar niet op ok geklikt ofzo. Maar goed dat ik het net met een andere medewerker gecontroleerd heb. Ik verwachtte namelijk mail ter bevestiging, maar iemand anders heeft nu mijn persoonlijke gegevens in z'n mailbox liggen. Die krijgt nu een mail van Ziggo er achteraan dat het niet voor hem bestemd is.
Even gebeld dat ik wil overstappen op glasvezel en of TV-only met behoud smartcard mogelijk is.
Ziggo zei van niet.
Vervolgens gevraagd of ze mijn antwoord op "wat is uw ervaring" kon veranderen in slecht.
Toen kwam ze met de optie "6 maanden korting".
Nu nog maar een jaartje bij Ziggo dan maar (de glasvezel ligt er namelijk nog niet).
Dus: ik zou even bellen als ik jullie was
Ziggo zei van niet.
Vervolgens gevraagd of ze mijn antwoord op "wat is uw ervaring" kon veranderen in slecht.
Nu nog maar een jaartje bij Ziggo dan maar (de glasvezel ligt er namelijk nog niet).
[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 24-08-2019 12:14 ]
TV only met behoud van smartcard kan wel hoor.DJMaze schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:12:
Even gebeld dat ik wil overstappen op glasvezel en of TV-only met behoud smartcard mogelijk is.
Ziggo zei van niet.
Laat je niks wijs maken.
Als je een tv only pakket neemt met movies en series XL dan heb je al recht op een horizon-box en aangezien het digitale tv is behoud je gewoon je kaarten.
Ziggo weet het soms zelf ook niet.
Stap je over op alleen kabel tv dan ben je inderdaad je kaarten kwijt omdat er dan geen digitale activatie op het adres aanwezig is.
2250 WP Zuid PVoutput
Ja dat dus, of je zit aan de "TV start" van € 26,95MdO82 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:40:
Stap je over op alleen kabel tv dan ben je inderdaad je kaarten kwijt omdat er dan geen digitale activatie op het adres aanwezig is.
En dan is Tweak (Glasvezel + Bellen) + Internet = 42.00 + 26.95 = 68.95
Alles bij Ziggo op 250 Mb/s = 67,50
Het is dus de vraag of je nu 1Gb nodig hebt, of genoeg hebt aan 250Mb en 6 maanden 50% korting.
Daarnaast blijf ik het irritant vinden van de website dat je telkens naar de pagina geleid wordt voor alles in 1.
Kies je in het menu voor Televisie en wil je dit vergelijken dan is gelijk de eerste vraag hoeveel internet wil je hebben.
Als je alleen tv wilt hebben dan is het goed verstopt op de site.
Kies je in het menu voor Televisie en wil je dit vergelijken dan is gelijk de eerste vraag hoeveel internet wil je hebben.
2250 WP Zuid PVoutput
Ja dit is ook mijn ervaring, en niet alleen bij ziggo hoor, er wordt daar op zo'n terugkoppeling/klantenbeoordeling met een goed verhaal van jou probleem, heel goed naar jouw geluisterd en rekening met jou gehouden. En het is ook makkelijk.HellBeast schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:27:
* De Mediabox Next
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik heb sinds 1 jaar een contract bij Ziggo voor Alles-in-1 Compleet.
Ik \betaalde hiervoor het afgelopen jaar maar iets van 48,50 met korting, dus erg tevreden.
Weet iemand of ik weer kortingsacties kan krijgen als ik met Ziggo zou bellen?
Zie namelijk momenteel niet echt lopende kortingsacties op hun site, of zal ik bij het ingaan bij mijn nieuwe abonnement toch echt die 67,50 moeten gaan betalen? En mag ik dan verwachten dat ik dan automatisch de nieuwe Next box krijg?
Ik \betaalde hiervoor het afgelopen jaar maar iets van 48,50 met korting, dus erg tevreden.
Weet iemand of ik weer kortingsacties kan krijgen als ik met Ziggo zou bellen?
Zie namelijk momenteel niet echt lopende kortingsacties op hun site, of zal ik bij het ingaan bij mijn nieuwe abonnement toch echt die 67,50 moeten gaan betalen? En mag ik dan verwachten dat ik dan automatisch de nieuwe Next box krijg?
@Simone96 Dat ontwerp komt hier elke week naar voren, lees even terug....
Hetzelfde voor de next, de link staat om de topic warning.
Hetzelfde voor de next, de link staat om de topic warning.
Ja mee eens, Ziggo moet en wil een totaal pakket aan je slijten.MdO82 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:57:
Daarnaast blijf ik het irritant vinden van de website dat je telkens naar de pagina geleid wordt voor alles in 1.
Ik heb ook internet bij XS4ALL en TV-only bij Ziggo.
Heb me wel weer lopen verbazen over de UPC en Ziggo, nog steeds, verschillen. Als je ooit bij Ziggo zat, voor de fusie, betaal je 18.20 euro voor het basis pakket TV. Zat je bij UPC, dan betaal je 24 euro voor hetzelfde pakket. Mits je niets veranderd bij (voormalig) Ziggo. Ik heb een "gratis" CI+ module erbij in, zus mocht extra 2 euro aftikken voor een CI+ module. De oude was nog gekocht.
Kwam erachter toen ik een nieuwe TV bij m'n zus moest installeren. Ook handig dat ze nergens vertellen dat TVs van na 2014 alleen voor CI+ 1.3 gecertificeerd zijn.
Had je nog een oudere module + kaartje, dan grote kans dat de TV er niet mee over weg kan.
CI+ 1.3 in (voormalig) Ziggo gebied betekent wel dat on-demand werkt. Zit je in voormalig UPC gebied dan heb je pech.
Handig twee verschillende bedrijven onder een naam, met (nog steeds) twee verschillende infra en niet gelijk getrokken tarieven.
Wat Ziggo ook laatst flikte was om m'n abonnement op te heffen terwijl ik nog wel als klant in de boeken stond, dus automatische incasso actief, maar geen diensten. Kwam erachter toen ik ineens bv. RTL4 HD niet meer mocht zien (kanaal versleuteld etc). Ze hadden geen idee hoe dit kwam. Lekker administratie daar.
[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 26-08-2019 08:16 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Geffen, regio Oss. Ik wordt vanmorgen wakker en zet de TV aan, geen TV. Ik controleer de Ziggo Mediabox: Geen verbinding. Mediabox reset, geen verbinding. Ik ga via me smartphone naar de Ziggo website en zie dat er voor deze postcode eerst een storing staat vermeldt...
Een uurtje later was de storingsmelding verdwenen en staat er dit:

Net gebeld met Ziggo klantenservice, waar men ook niet veel meer wist te vertellen dan 'tsja, dan zal dat wel' en 'uw buren hebben er ook last van'. U leest het goed: De komende 4 hele werkdagen lang geen TV, geen internet en geen huistelefoon wegens onderhoud zonder enige aankondiging vooraf...
Dit wordt dus opzeggen...
Een uurtje later was de storingsmelding verdwenen en staat er dit:
Net gebeld met Ziggo klantenservice, waar men ook niet veel meer wist te vertellen dan 'tsja, dan zal dat wel' en 'uw buren hebben er ook last van'. U leest het goed: De komende 4 hele werkdagen lang geen TV, geen internet en geen huistelefoon wegens onderhoud zonder enige aankondiging vooraf...
Dit wordt dus opzeggen...
Women who seek to be equal with men lack sense of reality
Dat zijn zelfs 5 werkdagen, en dat is wel een flinke tijd inderdaad. Ik vermoed dat er toch een storing aan ten grondslag ligt (Ziggo kondigt groot onderhoud eigenlijk altijd aan), en je kunt sowieso een deel van je abbonementskosten terugkrijgen (https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon).Donuts schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:37:
Overigens zou ik de afbeelding even verwijderen. Uit de gegevens in het screenshot is je adres af te leiden (postcode + huisnummer).
Die werkzaamheden worden vaker gedaan, ze vervangen dan blijkbaar verouderde kabels en optimaliseren straatkasten. Ze zetten zo'n melding neer voor de hele dag, maar vaak duurt het slechts enkele uren en heb je sowieso na 17:30 uur weer signaal.Donuts schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:37:
Volgens mij is het modem wat jij benoemd een 3,1 docsis modem en die kan tot 500Mbps aan kunnenMasterL schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:13:
Ik vermoed een Arris connect box of de Ubee UBC1318ZG alhoewel de laatst genoemde weer geen wifi heeft
[ Voor 3% gewijzigd door maontje op 26-08-2019 13:17 ]
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Donuts, de URL (ibb.co...) is nog steeds zichtbaar in uw bewerkte bericht.Cpt.Morgan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:24:
[...]
Dat zijn zelfs 5 werkdagen, en dat is wel een flinke tijd inderdaad. Ik vermoed dat er toch een storing aan ten grondslag ligt (Ziggo kondigt groot onderhoud eigenlijk altijd aan), en je kunt sowieso een deel van je abbonementskosten terugkrijgen (https://www.rijksoverheid...ternet-televisie-telefoon).
Overigens zou ik de afbeelding even verwijderen. Uit de gegevens in het screenshot is je adres af te leiden (postcode + huisnummer).
Ik heb de UBC1318ZG gekregen.maontje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:12:
[...]
Volgens mij is het modem wat jij benoemd een 3,1 docsis modem en die kan tot 500Mbps aan kunnen
Ik vermoed een Arris connect box of de Ubee UBC1318ZG alhoewel de laatst genoemde weer geen wifi heeft
Volgens mij heeft ie niets bewerkt aan zijn bericht? Maar als ie weer 13 jaar gaat wachten met reageren dan heeft de waarschuwing ook niet veel zin gehadZonderTaal schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:06:
[...]
Donuts, de URL (ibb.co...) is nog steeds zichtbaar in uw bewerkte bericht.
Testing, one, two ...
Ik verwacht dat hij zal reageren na 4 hele werkdagenhardware-lover schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:40:
[...]
Volgens mij heeft ie niets bewerkt aan zijn bericht? Maar als ie weer 13 jaar gaat wachten met reageren dan heeft de waarschuwing ook niet veel zin gehad
Dat Ziggo actief klanten aan het pesten is met het dichtzetten van de horizon app geeft aan wat deze monopolist zich kan permitteren. Men wil niet dat klanten zich met een verouderde app gebruik maken van hun diensten. Een bedrijf moet verheugd zijn dat klanten gebruik willen maken van de diensten. Dit al de zoveelste keer dat Ziggo klanten een gebruikerservaring door de strot wil duwen.
- Jarenlang een slecht werkende mediabox de strot doorduwen. Het stand-by gebruik van dit apparaat is alleen al een misdaad tegen het klimaat.
- Een connectbox door je strot gedrukt waarmee je niet online kan gamen. Ik heb pingtijden tot 20,000 ms (!)
- De hele afwikkeling ban de blackfriday korting voor vaste klanten.
- .....
Ben het spuugzat, maar heb geen glasvezel in Rotterdam (KPN ziet geen toekomst in glasvezel
). ADSL of VDSL is ook geen optie hier. Heeft iemand een idee wanneer de kabel opgesteld gaat worden voor andere aanbieders.
- Jarenlang een slecht werkende mediabox de strot doorduwen. Het stand-by gebruik van dit apparaat is alleen al een misdaad tegen het klimaat.
- Een connectbox door je strot gedrukt waarmee je niet online kan gamen. Ik heb pingtijden tot 20,000 ms (!)
- De hele afwikkeling ban de blackfriday korting voor vaste klanten.
- .....
Ben het spuugzat, maar heb geen glasvezel in Rotterdam (KPN ziet geen toekomst in glasvezel

Dichtzetten Horizon app??? Bestond dat dan? Met Horizon/XL had ik al tijden de Ziggo Go app en nu met Next ook. Heb ik nu zo slecht geheugen?
Ik help mensen met een Ziggo box (niet die nieuwe); opnames liepen altijd via een oude HD Recorder (Sony RDR-HX750). Op de een of andere manier werkte dat altijd (misschien via de analoge kanalen?); ik herinner me dat de opnames in de "guide" van de HD recorder moesten worden geselecteerd.
De Ziggo box is met de TV verbonden en de TV met de HD recorder via HDMI.
Probleem is dat we het niet meer werkend krijgen (denk dat het al een paar maanden niet meer werkt). Ik heb Ziggo gebeld; er is natuurlijk een optie voor opname in de cloud maar daarvoor moet het "Basis" abbo naar "Compleet" gaan... dat scheelt 25 euro (alleen om af en toe iets op te nemen).
Iemand ervaring en tips waardoor we dit toch weer werkend kunnen krijgen?
Probleem is dat we het niet meer werkend krijgen (denk dat het al een paar maanden niet meer werkt). Ik heb Ziggo gebeld; er is natuurlijk een optie voor opname in de cloud maar daarvoor moet het "Basis" abbo naar "Compleet" gaan... dat scheelt 25 euro (alleen om af en toe iets op te nemen).
Schijnt dat Ziggo dat helemaal niet wilde, maar dat het hén door LibertyGlobal door de strot is geduwd.HEY_DUDE schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:19:
Je weet zeker dat het aan die connectbox ligt?- Een connectbox door je strot gedrukt waarmee je niet online kan gamen. Ik heb pingtijden tot 20,000 ms (!)
Wellicht op te lossen door dat ding in bridge mode te laten zetten en d'r zelf een router achter te hangen. Heb je net even wat meer controle over je verbinding. Ik zou zelf echt niet anders willen dan dat, zorg zelf wel voor mijn firewall en router. Modem moet gewoon een veredelde mediaconverter zijn en verder niets.
Ik denk niet en in het hele land ontstaan glasvezel initiatieven. Wellicht kijken of er ook zo'n initiatief in Rotterdam is?Ben het spuugzat, maar heb geen glasvezel in Rotterdam (KPN ziet geen toekomst in glasvezel). ADSL of VDSL is ook geen optie hier. Heeft iemand een idee wanneer de kabel opgesteld gaat worden voor andere aanbieders.
Sterker nog: https://l2fiberrotterdam.nl/
L2Fiber Rotterdam. Wij leggen een nieuw glasvezelnetwerk aan in 010, voor alle 295.000 woningen in de gemeente Rotterdam. We beginnen in Kralingen en gaan in vijf jaar tijd wijk voor wijk de hele stad door.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Wat voor "Ziggo box" praten we hierover? En hoe is die op de TV aangesloten (wat voor verbinding / kabel)?ErikJan2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:33:
Als het een Horizonbox is, kun je gewoon direct op de Horizonbox opnemen.
De HDMI aansluiting op de RDR-HX750 is enkel geschikt voor een uitgaand signaal, via die aansluiting kan er niet worden opgenomen.ErikJan2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:33:
Ik help mensen met een Ziggo box (niet die nieuwe); opnames liepen altijd via een oude HD Recorder (Sony RDR-HX750). Op de een of andere manier werkte dat altijd (misschien via de analoge kanalen?); ik herinner me dat de opnames in de "guide" van de HD recorder moesten worden geselecteerd.
Indien SD als opnamekwaliteit voldoet dan kan er een 2ehands Irdeto HDD decoder worden aangekocht voor een paar tientjes, die werkt in het volledige Ziggo gebied met het open (ongecodeerde) digitale zenderpakket.
Testing, one, two ...
Indien ze ook nog over een CI kaart beschikken, gewoon een (2e hands) Humax wegzetten lijkt mij.hardware-lover schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:50:
[...]
De HDMI aansluiting op de RDR-HX750 is enkel geschikt voor een uitgaand signaal, via die aansluiting kan er niet worden opgenomen.
Indien SD als opnamekwaliteit voldoet dan kan er een 2ehands Irdeto HDD decoder worden aangekocht voor een paar tientjes, die werkt in het volledige Ziggo gebied met het open (ongecodeerde) digitale zenderpakket.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic