Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:14:
[..]

Met een kabel direct op de AOP naar de tv geeft deze geen problemen
Dan is het duidelijk, de kabel is de boosdoener.

Als ik het goed begrijp is het probleem dat men de kabel zo "netjes mogelijk" in een gootje om de deur heeft willen wegwerken. De oplossing: minder netjes wegwerken in het gootje.

Haal in de hoeken de laatste vijf cm van het gootje weg. Of althans de buitenkant van het gootje. Laat de kabel in plaats van een scherpe 90 graden knik, in een ruime open lus met een buigstraal van niet minder dan 5 cm van het ene gootje naar het andere gaan. Staat minder fraai, maar de kabel blijft wel heel.

Succes.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:06
ANdrode schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:39:
[...]

Wat is het beste alternatief voor Ziggo op de nieuwe locatie?
Wat bedoel je?? De nieuwe locatie heb ik nog niet aangegeven, maar daar kan je ziggo kijken,de vorige bewoners hadden ziggo en daar is een glasvezelaansluiting wat niet gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Beloki schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:44:
[...]
Wat bedoel je?? De nieuwe locatie heb ik nog niet aangegeven, maar daar kan je ziggo kijken,de vorige bewoners hadden ziggo en daar is een glasvezelaansluiting wat niet gebruikt wordt
De korting die ziggo aanbiedt is afhankelijk van de alternatieven die je hebt.

Bij glasvezel zou je de maximale korting die je hier recent in het topic gezien hebt moeten kunnen krijgen bij verlenging/verhuizing/nieuw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Beloki schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:27:
Net met ziggo gepraat via chat

Volgende week ga ik verhuizen en ik heb nu een contract wat maandelijks opzegbaar is

Ik wil dan Ziggo meenemen naar de nieuwe huis en Next erbij hebben

Chat medewerker zegt: activitatie kosten erbij van 19,95 en geen korting op de abbo van 66,50 :(

Gezien de reacties boven van andere mensen lukt het bij anderen wel

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Heb nu bestaande abbo van 66,50 met smartcards die ik mee wilt nemen

Heb InternetZ2 + TV Standaard met Smart-card

Ik kan niet bellen omdat ik doof bent vandaar het chat-gesprek
Ben je alleen? Anders opzeggen en een nieuw abonnement nemen op iemand anders zijn naam. Mits je natuurlijk geen vaste telefonie hebt. Een nieuw abonnement is ongeveer in een week actief.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 01-08-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:06
NotSoSteady schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:48:
[...]

Ben je alleen? Anders opzeggen en een nieuw abonnement nemen op iemand anders zijn naam. Mits je natuurlijk geen vaste telefonie hebt.
Samen met mijn vriendin en 2 kinderen

Ik kan het idd aanvragen op naam van mijn vriendin, maar.... dan werken mijn smartcards niet meer en die wil ik juist meenemen naar het nieuwe huis

We hebben hier 2 decorders met smartcards erin en dat willen we meenemen voor onze slaapkamers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Beloki schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Samen met mijn vriendin en 2 kinderen

Ik kan het idd aanvragen op naam van mijn vriendin, maar.... dan werken mijn smartcards niet meer en die wil ik juist meenemen naar het nieuwe huis

We hebben hier 2 decorders met smartcards erin en dat willen we meenemen voor onze slaapkamers etc.
Ja, dan gaat het lastig worden. Ziggo heeft namelijk geen losse smartcards meer, dan zit je op 4 euro extra per maand. In combinatie met de korting en een 100 euro tegoedkaart van de Jumbo is dat wel een tijdje rendabel, maar in de long run zul je meer betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 01-08-2019 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment alleen TV van Ziggo. Nu zit ik er aan te denken om ook Internet ia Ziggo te gaan afnemen.

Daarbij wil ik voor TV (net als nu) alleen het basispakket maar voor Internet tenminste 250 Mbit/sec. Ik heb dus de keuze uit 2 mogelijkheden om dit zelf samen te stellen:

1. Prive, ik kom dan uit op 62,45/maand en 135,= kortingen.
of
2. Zakelijk, dan 57,48/maand en 142,50 kortingen. (alles incl. BTW). Bijkomend voordeel is 300 Mbit/sec.

Het lijkt dus alsof Zakelijk goedkoper is dan Prive.

Op zich kan ik mij dat niet helemaal voorstellen dus vraag ik mij af:
(1) zie ik een kostenpost over het hoofd en
(2) wat zijn de redenen om of voor de een of de ander te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:23
Slavy schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 06:24:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Beloki schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:27:
Net met ziggo gepraat via chat
.....
Gezien de reacties boven van andere mensen lukt het bij anderen wel
....
Ik kan niet bellen omdat ik doof bent vandaar het chat-gesprek
De enige afdeling van Ziggo die je kortingen geven bij verlenging (ik kreeg 3 maanden 39,50 bij verlenging met Next box) is de afdeling Retentie (de afdeling waar je naar doorgestuurd wordt volhoudt korting te willen, of eventueel dreigt met opzeggen). Ik weet niet of die via de chat bereikbaar zijn. Anders toch vragen of iemand anders een keer belt voor jou, en zorg dat ze worden doorgezet naar afdeling Retentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 12:50
Ik heb gedreigd met opzeggen en mij werd gevraagd of ik dat dan maar meteen wilde doen. Nee gezegd omdat ik mijn alternatief niet klaar had liggen.

Nu wel, besloten dat we geen TV meer nodig hebben dus 'cutting the cord'. Ik stap over naar online.nl en ik ga van 67,50 in de maand naar 30. Lever ook wel wat bandbreedte in maar dat ga ik toch niet merken.

Ziggo :w

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ballebek schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:18:
[...]

Members only:
Hangt er natuurlijk ook vanaf waar de straatkast staat. Als ik ooit een nieuwe kabel nodig heb is dat zo gepiept, de straatkast staat tegen mijn buitenmuur en dan ook nog eens aan de andere kant van mijn AOP. Hier zit denk ik nog geen halve meter kabel tussen. Als ze moeten graven dan schiet de prijs omhoog.

@Ballebek Ik snap ook wel dat Ziggo dit niet gratis voor je doet. Ik ken de situatie ook niet maar ze zullen vast een nieuwe kabel trekken ipv oplengen. Maar waarom niet je modem in de woonkamer (zoals zoveel mensen met een huis >1980). Heb je meteen internet bij je TV, mediaspeler, console etc. en Wi-Fi in je woonkamer. Dan trek je UTP naar waar je nog meer internet / Accespoint wilt.

@Dr. Strangelove Dreigen met opzeggen kan natuurlijk ook uitpakken dat ze je opzegging in orde maken, Ziggo weet ook wel dat een groot deel uit emotie belt omdat er iets is of op die manier (soms onbeschoft) korting vragen. Als het je echt om korting gaat kun je ze ook gewoon netjes om korting vragen (werkt bij mij atijd wel iig). Als je die mensen netjes benaderd krijg je veel meer gedaan, het zijn net echte mensen ;) . Als jij de hele dag al zeurpieten krijgt die dreigen met opzeggen dan snap ik dat je dan ook weleens zegt "OK, prima. Ik zal het direct voor u in orde maken". De mensen die echt weg willen regelen dat namelijk via de overstap service van hun nieuwe provider, die bellen niet op.

[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 02-08-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:25:
Ik heb op dit moment alleen TV van Ziggo. Nu zit ik er aan te denken om ook Internet ia Ziggo te gaan afnemen.

Daarbij wil ik voor TV (net als nu) alleen het basispakket maar voor Internet tenminste 250 Mbit/sec. Ik heb dus de keuze uit 2 mogelijkheden om dit zelf samen te stellen:

of
2. Zakelijk, dan 57,48/maand en 142,50 kortingen. (alles incl. BTW). Bijkomend voordeel is 300 Mbit/sec.

ik kom bij zakelijk uit op 64,13 inclusief btw en prive 61.45 exclusief telefonie en exclusief eventuele kortingen (zakelijk krijg je nu de eerste 3 maanden gratis) prive de eerste 6 maanden voor 49,50

met kortingen:

prive 55,47 p/m
Zakelijk €48,09

enige minpunt is dat je bij zakelijk na een jaar met het belletje voor korting minder mooi aanbod krijg.

zakelijk kan je ook nog tvstart kiezen signaal zonder mediabox
totaalprijs voor het eerste jaar is dan €43.10

[ Voor 11% gewijzigd door RenaldoN op 02-08-2019 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:12:
[...]

@Dr. Strangelove Dreigen met opzeggen kan natuurlijk ook uitpakken dat ze je opzegging in orde maken, Ziggo weet ook wel dat een groot deel uit emotie belt omdat er iets is of op die manier (soms onbeschoft) korting vragen. Als het je echt om korting gaat kun je ze ook gewoon netjes om korting vragen (werkt bij mij atijd wel iig). Als je die mensen netjes benaderd krijg je veel meer gedaan, het zijn net echte mensen ;) . Als jij de hele dag al zeurpieten krijgt die dreigen met opzeggen dan snap ik dat je dan ook weleens zegt "OK, prima. Ik zal het direct voor u in orde maken". De mensen die echt weg willen regelen dat namelijk via de overstap service van hun nieuwe provider, die bellen niet op.
Weet je wat ik onbeschoft vind? Mij 2,50 extra laten betalen zonder daar iets voor terug te doen per maand en me dan ook nog eens 20 euro te vragen om een settop box te vervangen die al twee jaar gewoon niet goed werkt.

Ik heb een keurig gesprek gehad maar daarin wel duidelijk gemaakt dat ik dit slechte service vind voor 67,50 per maand. Als je dan zegt dat je overweegt over te stappen en je krijgt als antwoord 'prima, zal ik dat dan maar voor U regelen?' dan voel ik me niet echt gewaardeerd als klant. Dus ga ik weg.

Overigens heb ik niet de illusie dat het bij online.nl beter is, maar het kost me daar minder dan de helft om als oud vuil behandeld te worden en dat is dan toch wat aantrekkelijker.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:23
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:12:
[...]
@BallebekIk snap ook wel dat Ziggo dit niet gratis voor je doet. Ik ken de situatie ook niet maar ze zullen vast een nieuwe kabel trekken ipv oplengen. Maar waarom niet je modem in de woonkamer (zoals zoveel mensen met een huis >1980). Heb je meteen internet bij je TV, mediaspeler, console etc. en Wi-Fi in je woonkamer. Dan trek je UTP naar waar je nog meer internet / Accespoint wilt.
Bij mij ging het om een complete renovatie van het huis en hing de AOP inderdaad in de woonkamer tegen de buitenmuur. Mijn apparatuur staat (op Wifi AP na) in de meterkast dus ik had jaren een kabel door de kruipruimte van de AOP naar de meterkast lopen. Nu zit alles in de muur weggewerkt (CAT 5e en Koka 9TS) en kan ik zonder versterker 3 TVs en mijn kabelmodem aansluiten; met mijn vorige kabel naar de straatkast (37 meter) was het direct op de AOP amper mogelijk om een goed signaal te krijgen.

Ik ga ook over op T-Mobile glas binnenkort (komt ook in de meterkast) en een KPN glas als backup om mijn ADSL te vervangen dus dan heb ik Ziggo alleen nog voor de TV.

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 02-08-2019 11:10 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:49
MdO82 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

In dit geval hebben de bewoners zelf zorg te dragen voor een abbonement ze hebben geen algemene aanbieder namens het verzorgingshuis.
Wellicht een uitzondering.

[...]

Met een kabel direct op de AOP naar de tv geeft deze geen problemen
Hier precies dezelfde probleem gehad, Ik wou ook graag netjes mijn kabel verbergen. Ik heb op internet een signaal versterker besteld (Ziggo Geschikt) en sindsdien geen problemen meer gehad. Het komt nog wel eens voor dat de signaal niet goed doorkomt door de bochten of druk wat er op de kabel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:40
Het lijkt dus alsof Zakelijk goedkoper is dan Prive. Op zich kan ik mij dat niet helemaal voorstellen
Bij zakelijk is de tv component aanzienlijk goedkoper of zelfs gratis. Kan dus best kloppen.
RenaldoN schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:20:
zakelijk kan je ook nog tvstart kiezen signaal zonder mediabox
totaalprijs voor het eerste jaar is dan €43.10
Die 43,10 kan ik even niet plaatsen?

TVstart zakelijk is wel met mediabox en kost 5,50 ex. Zonder mediabox heet het KabelTV en dat kost niks voor zakelijke klanten. Dan krijg je wel minder zenders en vooral minder in HD kwaliteit. Dacht ik tenminste, de zenderlijst is daarover wat vaag of ik kijk niet goed.

[ Voor 22% gewijzigd door grun93 op 02-08-2019 12:43 . Reden: samenvoegen van meerdere messages ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soppyscroll schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Ik heb op internet een signaal versterker besteld (Ziggo Geschikt) en sindsdien geen problemen meer gehad. Het komt nog wel eens voor dat de signaal niet goed doorkomt door de bochten of druk wat er op de kabel komt.
Een coaxkabel is geen tuinslang waar minder water doorkomt als hij gedeeltelijk wordt afgeknepen. Het is
meer een buis die afbreekt of scheuren vertoont bij te strak buigen. Een versterker is in dat geval ook
niet de oplossing. Dat de versterker in jouw geval wel hielp betekent dat er wat anders aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

of

kan kloppen, ik heb om die reden (en de hogere upload) ook een zakelijk abbo.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zojuist ontdekte ik dat Ziggo yts.am blokkeert.
Het vreemde is echter dat Ziggo dit doet met verwijzing naar een uitspraak van de rechtbank in Den Haag inzake The Pirate Bay. Deze uitspraak is echter al gedaan in september 2017 en gaat specifiek over The Pirate Bay. Dus ik snap niet waarom ze nu opeens yts.am blokkeren. Eerder dit jaar kon ik die website nog gewoon bereiken.
Weet iemand hoe dit zit en of dit zomaar mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
@El Cid Dat komt omdat de piratebay-proxies op IP-adres worden geblokkeerd, en shared hosting zorgt ervoor dat je dan onbedoelde bijvangst hebt. Onlangs nog met YZTV. Ik zie dat yts.am ook bij T-Mobile wordt geblokkeerd, en nee, eigenlijk mag dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Goedenavond,

Die Ziggo Mediabox Next, wat zijn daar de specs van? Momenteel gebruik ik een Humax DVR voor opnames en vroeg me af of (voornamelijk mijn vrouw) iets aan die nieuwe Ziggo heeft als we een paar weken weg zijn (ze neemt dagelijks soaps en Dr Phill op :') )

De Humax begint echter gebreken te vertonen, stottert en begint herrie te maken.
Heb overigens een Ziggo Horizon nieuw in doos staan. Was nooit echt gecharmeerd van de recencies van dat ding, en bovendien is vrouwlief wars van veranderingen....

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
Is het iemand gelukt om een abonnement te upgraden zonder een nieuw jaarcontract maar dus blijvend maandelijks opzegbaar bijv door te bellen of in de Ziggo winkel?

Zou graag een stap hoger willen en willen betalen. Maar het is goed mogelijk dat ik hier nog maar een maand of 5 woon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ambianz Wat zei Ziggo toen je het vroeg?
Ik heb ook weleens een snelheids upgrade en downgrade gedaan en toen bleef het gewoon een maandcontract. Alleen met aanbiedingen en bijv. de Next krijg je een jaarcontract zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
jongetje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:57:
@Ambianz Wat zei Ziggo toen je het vroeg?
Ik heb ook weleens een snelheids upgrade en downgrade gedaan en toen bleef het gewoon een maandcontract. Alleen met aanbiedingen en bijv. de Next krijg je een jaarcontract zover ik weet.
Nog niet gevraagd. Maar was van plan vanmiddag even naar de Ziggo winkel te lopen om het te vragen.

Snelheidsupgrade zou leuk zijn. Upgrade naar next zonder jaar contract nog leuker maar zoals je aangeeft dus waarschijnlijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambianz schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:51:
Is het iemand gelukt om een abonnement te upgraden zonder een nieuw jaarcontract maar dus blijvend maandelijks opzegbaar bijv door te bellen of in de Ziggo winkel?

Zou graag een stap hoger willen en willen betalen. Maar het is goed mogelijk dat ik hier nog maar een maand of 5 woon..
Een paar maanden geleden heb ik binnen mijn jaarcontract de Horizon/XL box probleemloos omgewisseld voor Next (de rest van mijn abonnement bleef hetzelfde). Het contract loopt nog tot oktober. Rond die tijd ga ik wel weer bellen voor een leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:37:
[...]

Een paar maanden geleden heb ik binnen mijn jaarcontract de Horizon/XL box probleemloos omgewisseld voor Next (de rest van mijn abonnement bleef hetzelfde). Het contract loopt nog tot oktober. Rond die tijd ga ik wel weer bellen voor een leuke aanbieding.
Alleen heb jij dat in de softlaunch gedaan op uitnodiging. Op dit moment zit je aan een jaarcontract vast en dan zou ik voor die paar maanden de mediaboxXL aansluiten en niet gedoe hebben als je er binnen een jaar vanaf wilt (al is het zonde dat hij dan niet een lager abonnement hebt genomen want je betaald al die tijd voor de MediaboxXL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

Alleen heb jij dat in de softlaunch gedaan op uitnodiging. Op dit moment zit je aan een jaarcontract vast en dan zou ik voor die paar maanden de mediaboxXL aansluiten en niet gedoe hebben als je er binnen een jaar vanaf wilt (al is het zonde dat hij dan niet een lager abonnement hebt genomen want je betaald al die tijd voor de MediaboxXL).
Ik was niet uitgenodigd, stond ook niet op hun lijst om uitgenodigd worden, maar het was inderdaad in die periode. Toen ook geen gezeur met activatiekosten.
Voor die vijf maanden zou ik ook doen wat jij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verdorie zeg! Hebben ze alle Disney content bij M&S verwijderd. Ik had net tegen mijn zoontje gezegd om samen naar Cars te kijken. Ook Netflix heeft deze niet meer. Amazon Prime ook al gecheckt, maar ook niks.
Toen deze films verdwenen bij Netflix, was ik blij met Ziggo.
Wellicht is dit al het effect van de Disney+ dienst begin volgend jaar. Worden licenties te duur? Of wellicht mogen de licenties niet meer verlengd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:26:
Verdorie zeg! Hebben ze alle Disney content bij M&S verwijderd. Ik had net tegen mijn zoontje gezegd om samen naar Cars te kijken. Ook Netflix heeft deze niet meer. Amazon Prime ook al gecheckt, maar ook niks.
Toen deze films verdwenen bij Netflix, was ik blij met Ziggo.
Wellicht is dit al het effect van de Disney+ dienst begin volgend jaar. Worden licenties te duur? Of wellicht mogen de licenties niet meer verlengd worden?
Disney heeft alle content waar ze dat juridisch voor konden van alle andere streamdiensten gehaald (in NL) inderdaad, in voorbereiding op de start van hun eigen streamingdienst.

[ Voor 21% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-08-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik even blij dat ik alles op een eigen NAS heb staan.Bespaart veel gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:23:
Ben ik even blij dat ik alles op een eigen NAS heb staan.Bespaart veel gezeur.
Via Synology Download Station nog even snel Cars 2 (NL gesproken) kunnen binnen halen. Helaas wel dvd kwaliteit, maar voor de kleine man voldoet het.

Begin 2020 neem ik wel een abo op Disney+. Ik heb gelezen dat deze dienst 70 euro per jaar gaat kosten. Voor Disney, Pixar, Star Wars, Marvel en 21sr Century Fox films vind het dit wel waard.

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 03-08-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:45:
[...]

Ik heb gelezen dat deze dienst 70 euro gaat kosten. Voor Disney, Pixar, Star Wars, Marvel en 21sr Century Fox films vind het dit wel waard.
per maand of per jaar ?
mag hopen per jaar want vind 70 per maand wel erg duur

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TRaSH schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:08:
[...]

per maand of per jaar ?
mag hopen per jaar want vind 70 per maand wel erg duur
Sorry, 70 euro per jaar of 7 euro per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 03-08-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:28
meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:45:
[...]

Via Synology Download Station nog even snel Cars 2 (NL gesproken) kunnen binnen halen. Helaas wel dvd kwaliteit, maar voor de kleine man voldoet het.

Begin 2020 neem ik wel een abo op Disney+. Ik heb gelezen dat deze dienst 70 euro per jaar gaat kosten. Voor Disney, Pixar, Star Wars, Marvel en 21sr Century Fox films vind het dit wel waard.
Waarmee je bevestigd dat de move van Disney vermoedelijk succesvol zal zijn. Ik vrees dat de relevantie van netflix snel zal dalen en er nog meer streaming diensten zullen verschijnen. Wat mij betreft zonde, juist netflix met het 'iets van alles' model sprak mij aan. Zodra de consument massaal gaat overstappen zal dat de markt nog verder pushen naar een 'alleen van ons' model.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Disney zal voor families met kinderen wellicht interessant zijn mar het is de grote vraag of de markt het pikt dat er straks 5 abonnementen nodig zijn om een fatsoenlijk aanbod te verkrijgen.
Als je alles bij elkaar neemt lijkt Netflix de beste papieren te hebben vanwege het enorm brede aanbod maar alles hangt uiteindelijk van de consument af.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 03-08-2019 22:58 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
snah001 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:56:
Disney zal voor families met kinderen wellicht interessant zijn mar het is de grote vraag of de markt het pikt dat er straks 5 abonnementen nodig zijn om een fatsoenlijk aanbod te verkrijgen.
Als je alles bij elkaar neemt lijkt Netflix de beste papieren te hebben vanwege het enorm brede aanbod maar alles hangt uiteindelijk van de consument af.
Vergis je niet Disney is ook eigenaar van o.a. Star Wars, Marvell, Indiana Jones enz. Met de overname van Fox komen daar o.a. X-men en Dead Pool bij. Vooral Marvell loopt de laatste jaren natuurlijk erg goed. Schijnt op Netflix het best bekeken spul te zijn. Denk aan Captain Marvell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:15

M-ThijZ

Riding on Rails

WTF, ik lijk interferentie te hebben van een houten kast. :?

Gisteren COAX tussen wandcontactdoos en TV vervangen. Signaalkwaliteit: 100%, signaalsterkte: 100%, BER: 0.

Schuif ik een houten kastje weer terug tegen de muur, voor de wandcontactdoos: signaal naar 30% en bit foutmarge schiet omhoog. Waarbij er nog steeds geen fysiek contact is tussen COAX connector en de achterwand van de kast.

Ik heb even gekeken, maar geen (grote) metalen voorwerpen in de kast. Schuif ik de kast weer 1cm naar voren: perfect signaal. 👻

Iemand een mogelijke verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31
@M-ThijZ Ik kan eén ding verzinnen:

Het kleine metale onderdeel in het kastje werkt als GSM antenne op mogelijk 800 MHz.
Zeker omdat het bij 'dichtbij' lijkt te storen, is dit een mogelijkheid.

Draai het kastje eens 180 graden en test nog eens?

Of: het kastje dichterbij schuiven drukt iets op de grond waar mogelijk ergens een kabel breuk zit.
Niet de nieuwe kabel, maar de kabel naar de muur doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
M-ThijZ schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:31:
WTF, ik lijk interferentie te hebben van een houten kast. :?

Gisteren COAX tussen wandcontactdoos en TV vervangen. Signaalkwaliteit: 100%, signaalsterkte: 100%, BER: 0.

Schuif ik een houten kastje weer terug tegen de muur, voor de wandcontactdoos: signaal naar 30% en bit foutmarge schiet omhoog. Waarbij er nog steeds geen fysiek contact is tussen COAX connector en de achterwand van de kast.

Ik heb even gekeken, maar geen (grote) metalen voorwerpen in de kast. Schuif ik de kast weer 1cm naar voren: perfect signaal. 👻

Iemand een mogelijke verklaring?
Ha, heb ook zo'n soort gevalletje aan de hand gehad.
Woon in een appartement waar de AOP in de woonkamer zit, zo'n 3 meter van de TV/Mediabox vandaan.
Kreeg begin vorig jaar na verhuizing slecht signaal op sommige zenders (verstoorde ontvangst) en zo gauw ik zelf maar in de buurt van de AOP kwam dan was het signaal ineens weer goed.
Er vandaan bewegen en het was weer slecht.
Die problemen had ik dus met de Horizon XL, Humax 5200c en CI+ kaart in de TV.
Als HBO-er elekronica ga je dus zoeken en zoeken maar je kunt weinig als je rechtstreeks met 3 meter kabel aan de AOP zelf zit met je apparatuur maar toch alle kabelwerk vervangen etc. etc..
Groene kabel was gelukkig lang genoeg om die opnieuw aan te strippen en nieuwe door Ziggo aangeleverde AOP doos erop maar hielp niks.
Een 2-weg versterker ertussen (van Ziggo zelf ontvangen c.a. 5 jaar geleden) en toen was het probleem opgelost.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:11
snah001 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:20:
[...]

Ha, heb ook zo'n soort gevalletje aan de hand gehad.
Woon in een appartement waar de AOP in de woonkamer zit, zo'n 3 meter van de TV/Mediabox vandaan.
Kreeg begin vorig jaar na verhuizing slecht signaal op sommige zenders (verstoorde ontvangst) en zo gauw ik zelf maar in de buurt van de AOP kwam dan was het signaal ineens weer goed.
Er vandaan bewegen en het was weer slecht.
Als HBO-er elekronica ga je dus zoeken en zoeken maar je kunt weinig als je rechtstreeks met 3 meter kabel aan de AOP zelf zit met je apparatuur maar toch alle kabelwerk vervangen etc. etc..
Groene kabel was gelukkig lang genoeg om die opnieuw aan te strippen en nieuwe door Ziggo aangeleverde AOP doos erop maar hielp niks.
Een 2-weg versterker ertussen (van Ziggo zelf ontvangen c.a. 5 jaar geleden) en toen was het probleem opgelost.
Ik wilde net een vraag stellen over mijn probleem toen ik jouw post zag, zit met ongeveer hetzelfde probleem.

Mijn AOP zit ook in de hoek van de woonkamer, heb een woning uit 1900. Ik had al een tijd storing bij verschillende zenders en meerdere frequenties, zowel met ci+ als een humax kastje. De coax kabel onlangs vervangen en dat hielp ook niet. Soms verbeterde het signaal iets als ik wat draaide met de aansluiting in het aop waardoor mijn vermoeden was dat het aop gewoon niet goed is.

Gisteren heb ik de aop losgehaald en opnieuw de groene kabel erin gestoken, nu is het signaal sterk verbeterd, maar nog steed niet perfect (92%) sommige zenders happeren nog een beetje.Tevens hangt mijn aop nu half uit de muur en verslechterd het signaal weer als ik de kabel buig om het aop weer in de muur te schroeven.

Ik zit nu 2 opties te overwegen:

1. Een nieuwe wandcontactdoos kopen en hopen dat het hiermee verholpen is.
2. Een monteur van ziggo laten komen (mogelijk met kosten gepaard gaande?).

Ik lees ook dat het niet de bedoeling is met je aop te klooien en ik wil zelf de groene kabel niet (verder) kapot maken.

Wat denken jullie? En heb ik eigenlijk wel voldoende aanleiding om de groene kabel of het aop te verdenken van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
jocd schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:09:
[...]

Ik wilde net een vraag stellen over mijn probleem toen ik jouw post zag, zit met ongeveer hetzelfde probleem.

Mijn AOP zit ook in de hoek van de woonkamer, heb een woning uit 1900. Ik had al een tijd storing bij verschillende zenders en meerdere frequenties, zowel met ci+ als een humax kastje. De coax kabel onlangs vervangen en dat hielp ook niet. Soms verbeterde het signaal iets als ik wat draaide met de aansluiting in het aop waardoor mijn vermoeden was dat het aop gewoon niet goed is.

Gisteren heb ik de aop losgehaald en opnieuw de groene kabel erin gestoken, nu is het signaal sterk verbeterd, maar nog steed niet perfect (92%) sommige zenders happeren nog een beetje.Tevens hangt mijn aop nu half uit de muur en verslechterd het signaal weer als ik de kabel buig om het aop weer in de muur te schroeven.

Ik zit nu 2 opties te overwegen:

1. Een nieuwe wandcontactdoos kopen en hopen dat het hiermee verholpen is.
2. Een monteur van ziggo laten komen (mogelijk met kosten gepaard gaande?).

Ik lees ook dat het niet de bedoeling is met je aop te klooien en ik wil zelf de groene kabel niet (verder) kapot maken.

Wat denken jullie? En heb ik eigenlijk wel voldoende aanleiding om de groene kabel of het aop te verdenken van het probleem?
Als er iets met het AOP is dan is dat normaliter iets dat Ziggo gratis voor je oppakt...Gewoon Ziggo bellen dus. De oude AOP's zijn gevoelig voor 4g straling.
snah001 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:20:

Je weet dat alleen de kern aansluiten niet voldoende is?

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 04-08-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
sdk1985 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Als er iets met het AOP is dan is dat normaliter iets dat Ziggo gratis voor je oppakt...Gewoon Ziggo bellen dus. De oude AOP's zijn gevoelig voor 4g straling.

[...]

Je weet dat alleen de kern aansluiten niet voldoende is?
Hoop dat je wat ik geschreven heb goed gelezen hebt.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
snah001 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 23:35:
[...]

Hoop dat je wat ik geschreven heb goed gelezen hebt.......
Mis ik iets of mis jij iets? Wellicht gewoon je punt maken? Op mijn eigen aop had iemand de braiding meegestript...

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 05-08-2019 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Vroeger Ziggo gehad en nu naar een paar jaar T-mobile glasvezel mogelijk verhuizing naar een niet glasvezel gebied, dus weer terug naar Ziggo.

Ik zat de prijzen te bekijken en kortingen, ik kon me herinneren dat je destijds voor 6 maanden 50% korting kreeg, nu lijkt het een stuk minder. Of kan je meer korting krijgen via de telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Viper®, per wanneer de "mogelijke" verhuizing?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:56
Viper® schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:08:
Vroeger Ziggo gehad en nu naar een paar jaar T-mobile glasvezel mogelijk verhuizing naar een niet glasvezel gebied, dus weer terug naar Ziggo.

Ik zat de prijzen te bekijken en kortingen, ik kon me herinneren dat je destijds voor 6 maanden 50% korting kreeg, nu lijkt het een stuk minder. Of kan je meer korting krijgen via de telefoon ?
Via de telefoon willen ze nog wel eens een X aantal maanden een zenderpakket geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Viper® schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:08:

Ik zie via https://www.ziggo.nl/pakketten/ wel een aanbieding van 6 maanden voor maar 39,95. Vreemd genoeg zie ik die alleen in Firefox en in Chrome niet... Maar misschien goed om even te bellen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cpt.Morgan schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:57:
[...]
Ik zie via https://www.ziggo.nl/pakketten/ wel een aanbieding van 6 maanden voor maar 39,95. Vreemd genoeg zie ik die alleen in Firefox en in Chrome niet... Maar misschien goed om even te bellen inderdaad.
Daarom mijn vraag; "per wanneer", want de Jumbo aanbieding is tot 15/09 zeer waarschijnlijk het meest aantrekkelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Cpt.Morgan schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:57:
[...]

Hier blijft tie hangen op 3 maanden € 39,95 ....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
OgWok schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:58:
[...]
Hier blijft tie hangen op 3 maanden € 39,95 ....
De Ziggo site is echt chaos als het aankomt op die kortingen... Van onder naar boven, op dezelfde computer, Chrome, Chrome Incognito, Firefox Incognito, Edge....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hoT9gFVWq94D2XVsMThj4fAd/medium.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-08-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Meneer iCy

swarma

Cpt.Morgan schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

De Ziggo site is echt chaos als het aankomt op die kortingen... Van onder naar boven, op dezelfde computer, Chrome, Chrome Incognito, Firefox Incognito, Edge....

[Afbeelding]
Heeft niet echt met de browserkeuze te maken. Net even getest en begon met Edge, kreeg 49,95 en daarna Chrome en toen 39,95

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Meneer iCy schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:50:
[...]

Heeft niet echt met de browserkeuze te maken. Net even getest en begon met Edge, kreeg 49,95 en daarna Chrome en toen 39,95
Ik bedoelde ook niet perse dat je in bepaalde browsers altijd een betere deal kreeg, maar dat de site nogal wispelturig is, afhankelijk van (voor mij) onduidelijke factoren, in de kortingen die je aangeboden krijgt. Ik vind het redelijk bizar dat ik 4* verschillende sets prijzen krijgen aangeboden als ik met verschillende browsers naar die site ga in ieder geval.

Het kan dus lonen eens op een ander apparaat, een andere browser of een andere verbinding te checken... Of gewoon te bellen en 6 maanden flinke korting te bedingen.

* EDIT: zie nu dat het 3 verschillende sets zijn, de twee middelste zijn hetzelfde, maar de pakketten staan in een andere volgorde :?

[ Voor 19% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-08-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, ik probeer een nieuw abonnement met CI+ af te sluiten maar dat lijkt weer een trapje moeilijker te zijn gemaakt...
Ik snap dat Ziggo graag de hardwarevloot wil vereenvoudigen, maar als een extra CI+ nog steeds gewoon kan, waarom niet meer als primair?

* Pathogen is ondanks een soort van telefoonfobie nu wel erg dichtbij om eens te gaan bellen voor de korting :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Ik ga een dezer dagen maar eens bellen. 6 maanden voor 39.95 past mij ook wel. Geen zin in gedoe via de site, mijn ervaring is dat bellen goed werkt bij Ziggo.
Black Friday korting is inmiddels afgelopen, maar ze hebben de prijzen verhoogt dus ik ben "vogelvrij" qua abonnement.

Nog een jaartje en dan ligt er hier glasvezel. Ook niet heilig, maar we gaan het maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:16
Zojuist gebeld door iemand van het call center die tevredenheid onderzoek doet.
Nou ben ik tevreden, enkel punt wat ik aangaf is dat er niks voor tevreden klanten gedaan wordt.

Vervolgens heeft hij mij de 39.95 voor 6 maanden gegeven :) Top toch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:55:
[...]
* EDIT: zie nu dat het 3 verschillende sets zijn, de twee middelste zijn hetzelfde, maar de pakketten staan in een andere volgorde :?
Overduidelijke gebruikersexperimenten met pakket en prijs. Voor mij niet acceptabel om meer te betalen dan iemand anders hier ziet - dat voelt niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
Gisteren en vandaag voor de gein eens speedtest gedraaid via Ziggo en speedtest.nl en zag dat mijn downloadsnelheid nu gemiddeld 101,5 Mb/s is terwijl dat altijd 50Mb/s was.
Zijn de snelheden omhoog gegaan want als ik naar de pakketten kijk heb je alleen 50, 250 en 500Mb/s.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

Overduidelijke gebruikersexperimenten met pakket en prijs. Voor mij niet acceptabel om meer te betalen dan iemand anders hier ziet - dat voelt niet eerlijk.
Onzin. Sommige aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe klanten of voor klanten die geen internet hebben. Om de juiste prijs te tonen wordt gebruikt gemaakt van cookies (eerste keer wordt een vraag gesteld zoals heb je al Ziggo blablabla) . Los van de vraag of dit een handige methode is krijg je daardoor dus verschillende prijzen te zien. Het maakt verder niet uit voor de afhandeling. Die is altijd gelijk. Probeer je te jokken door aan te geven geen internet te hebben dan zal de korting bij de verwerking alsnog verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Dag allen. Ik verwacht dat dit al eens (vaker) voorbij is gekomen, maar ik heb dat niet kunnen vinden. Excuus als dit dubbel is, en dat vermoed ik eigenlijk wel -O- .

Ik heb een jaar lang geklooi gehad met de horizon box, en ik wil nu een next. Het abo op naam van mijn vriendin loopt af, en de 6 maanden korting krijg ik niet losgepeuterd als we verlengen.

Is er een nadeel als we opzeggen en op mijn naam opnieuw aanvragen? Ik lees op andere fora (T-Mobile dacht ik, of kpn) dat je dan langer zonder internet kan zitten maar dat vond ik vreemd. Met een verhuizing heb ik tot nu toe ook altijd op dag 1 internet gehad.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 14-09 07:39
Jay-B schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:15:
[...]

Onzin. Sommige aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe klanten of voor klanten die geen internet hebben. Om de juiste prijs te tonen wordt gebruikt gemaakt van cookies (eerste keer wordt een vraag gesteld zoals heb je al Ziggo blablabla) . Los van de vraag of dit een handige methode is krijg je daardoor dus verschillende prijzen te zien. Het maakt verder niet uit voor de afhandeling. Die is altijd gelijk. Probeer je te jokken door aan te geven geen internet te hebben dan zal de korting bij de verwerking alsnog verwijderd worden.
Als je al internet van Ziggo hebt klopt het inderdaad dat je voor deze kortingen niet in aanmerking komt. Echter, ben je nog geen Ziggo klant, dan mag je van al die aanbiedingen gebruik maken (mits je ze tevoorschijn krijgt).

Bijvoorbeeld, een paar jaar geleden. Als mijn neef via de ADSL verbinding van zijn ouders de pakketten bekeek krijg hij 3 maanden een beetje korting. Keek ik via mijn glasvezelverbinding was er ineens 6 maanden hoge korting mogelijk. Dit allemaal ook na invullen van zijn gegevens.

Het was zelf zo erg dat als ik de site bij zijn ouders thuis opende ik de lage kortingen zag, maar als ik nog geen 30 seconden erna via een VPN naar mij thuis de pagina herlaadde (op dus exact hetzelfde apparaat zonder cookies reset) kwamen de hoge kortingen terug. Je kan dus wel raden hoe we besteld hebben voor hem :+ En hij heeft die korting gewoon gekregen en er waren ook geen 'kleine letters' die dit verboden.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak gebeurt dit met gecachte pagina's (proxy's, Google cache) . Als Ziggo op de bestelpagina het specifieke aanbod dan nog toe laat dan kan dat ja. Ik reageerde meer op de eerdere claim dat het willekeur is of dat het een strategie is. Dat is een broodje aap verhaal. Wel zijn er in het verleden acties geweest in glasvezelgebieden. Diegene net als ik die daar wonen hebben dergelijk aanbod ook wel gehad. Maar die zie je normaliter niet op de website staan of alleen wanneer je een specifieke link hebt. Uiteraard kan het zo zijn dat iemand een keer een foutje heeft gemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Jay-B op 07-08-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jay-B schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:36:
Vaak gebeurt dit met gecachte pagina's (proxy's, Google cache) . Als Ziggo op de bestelpagina het specifieke aanbod dan nog toe laat dan kan dat ja. Ik reageerde meer op de eerdere claim dat het willekeur is of dat het een strategie is. Dat is een broodje aap verhaal. Wel zijn er in het verleden acties geweest in glasvezelgebieden. Diegene net als ik die daar wonen hebben dergelijk aanbod ook wel gehad. Maar die zie je normaliter niet op de website staan of alleen wanneer je een specifieke link hebt. Uiteraard kan het zo zijn dat iemand een keer een foutje heeft gemaakt.
Dat is niet wat ik waarneem. Ik kan dit ook reproduceren (test met zelfde postcode/huisnummer in meerdere browsers). Ik zag ook verschillende aanbiedingen.
Verschillende aanbiedingsprijs per pakket met 3 maanden 49,50 (start), 6 maanden 49,50 (max/complete) in hoogste geval. 6 maanden 39,95 voor alle pakketten in laagste geval.

Je ziet hierboven de screenshots in de vier verschillende (waarvan twee privacy mode/anonieme) browser vensters. Occam's razor: gebruikersexperiment.
offtopic:
Full disclosure: Geen medewerker van of belangen in een telecombedrijf/Vodafone-Ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Jay-B schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:36:
Vaak gebeurt dit met gecachte pagina's (proxy's, Google cache) .
Wat er precies gebeurd is vreemder en niet helemaal daardoor te verklaren. Test opnieuw gedaan, zie onder. Bovenste is Firefox incognito mode (dus geen cookies etc.) en de vraag met "heeft u al internet van Ziggo" met 'nee' beantwoord. Onderste is Chrome incognito mode, op exacte dezelfde manier. Op dezelfde PC. En bij doorklikken op een aanbod, worden deze kortingen op deze manier verder verwerkt op de volgende pagina's. Het is dus geen "Google Cache", maar zijn echt aanbiedingen die zo door Ziggo worden gedaan, zie screenshots er onder. En ook bij nog verder klikken om dit af te sluiten, blijven de acties zoals ze zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SEiMcmyjLxvhSIiWipSGYe4h/medium.jpg

Firefox incognito, Alles-in-1 Complete:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fGIMkibzHTmw5V8Zc3fRGz7n/medium.jpg

Chrome incognito, Alles-in-1 Complete:'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/61K1QO9FAMKSZeRqPAlRG1bW/medium.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Cpt.Morgan op 08-08-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Is het iemand al inmiddels gelukt om voor een bestaande abbo - zonder verlies van korting - een next box te bemachtigen?

Tot op heden wil men mijn abbo alleen maar verlengen met een jaar en ik verlies mijn maandelijkse korting. Voor mij geen optie, maar kan niet wachten totdat ze wat soepeler worden want die Horizon box blijft een drama!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39

Sebazzz

3dp

Workaholic schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:36:
Is het iemand al inmiddels gelukt om voor een bestaande abbo - zonder verlies van korting - een next box te bemachtigen?
Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb nu zo'n oude Pace mediabox en het oude Internet Start XL abo (100 mbit voor de prijs van de huidige 50 mbit abonnement).

Misschien de retentieafdeling?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cpt.Morgan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Wat er precies gebeurd is vreemder en niet helemaal daardoor te verklaren. Test opnieuw gedaan, zie onder. Bovenste is Firefox incognito mode (dus geen cookies etc.) en de vraag met "heeft u al internet van Ziggo" met 'nee' beantwoord. Onderste is Chrome incognito mode, op exacte dezelfde manier. Op dezelfde PC. En bij doorklikken op een aanbod, worden deze kortingen op deze manier verder verwerkt op de volgende pagina's. Het is dus geen "Google Cache", maar zijn echt aanbiedingen die zo door Ziggo worden gedaan, zie screenshots er onder. En ook bij nog verder klikken om dit af te sluiten, blijven de acties zoals ze zijn.

[Afbeelding]

Firefox incognito, Alles-in-1 Complete:
[Afbeelding]

Chrome incognito, Alles-in-1 Complete:'
[Afbeelding]
Ik krijg alleen afwijkende prijzen bij incognito modus met Chrome. In alle ander gevallen (incognito of niet) hetzelfde. Soms wel in een andere volgorde. In alr gevallen aangegeven geen internet te hebben anders krijg je überhaupt geen korting. Getest met 4 browsers op verschillende netwerken. Alleen incognito chrome toont andere prijzen. Hebben jullie hetzelfde?
Workaholic schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:36:

Tot op heden wil men mijn abbo alleen maar verlengen met een jaar en ik verlies mijn maandelijkse korting. Voor mij geen optie, maar kan niet wachten totdat ze wat soepeler worden want die Horizon box blijft een drama!
Je kan nooit je korting behouden als je je pakket aanpast. Je kan wel weer een nieuwe korting als bestaande klant maar dan kom je bij opzeggingen terecht en moet je bereid zijn ook echt op te zeggen want die korting krijg je niet zomaar tegenwoordig. Zeker niet bij een nieuw product als de Next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Jay-B schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:55:
Alleen incognito chrome toont andere prijzen. Hebben jullie hetzelfde?
Het lijkt inderdaad bij mij ook Chrome te zijn die de lagere prijzen laat zien. Firefox, Edge, Opera laten allemaal de hogere prijzen zien. Exact dezelfde situatie op een Android device overigens (alleen de Chrome browser laat ook daar de lage prijzen zien). Een klein testje via https://www.browserling.com/ gaf echter juist hoge prijzen bij Chrome 75 en Opera 56 en de lage prijzen bij IE11 en Firefox 68. :?
Je kan nooit je korting behouden als je je pakket aanpast. Je kan wel weer een nieuwe korting als bestaande klant maar dan kom je bij opzeggingen terecht en moet je bereid zijn ook echt op te zeggen want die korting krijg je niet zomaar tegenwoordig. Zeker niet bij een nieuw product als de Next.
Je moet inderdaad bij de afdeling retentie (opzeggingen) zijn, maar in mijn geval heb ik niet echt hoeven dreigen met opzeggen. Ik heb gewoon gevraagd of ze mij als trouwe klant een korting wilde geven, en ook de Next box. En daar deden ze niet moeilijk over.

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Morgan op 08-08-2019 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:18
B-Real schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:17:
Ik ga een dezer dagen maar eens bellen. 6 maanden voor 39.95 past mij ook wel. Geen zin in gedoe via de site, mijn ervaring is dat bellen goed werkt bij Ziggo.
Black Friday korting is inmiddels afgelopen, maar ze hebben de prijzen verhoogt dus ik ben "vogelvrij" qua abonnement.

Nog een jaartje en dan ligt er hier glasvezel. Ook niet heilig, maar we gaan het maar eens proberen.
Je weet dat je niet vogelvrij bent hè.. dat was je als je voor 1 juli op zou zeggen omdat je het niet eens was met de prijs.. inmiddels zijn we daar ruim voorbij dus je zit in je lopende jaar contract..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T
hardware-lover schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Daarom mijn vraag; "per wanneer", want de Jumbo aanbieding is tot 15/09 zeer waarschijnlijk het meest aantrekkelijk.
Ik zie die actie niet meer verschijnen. Was dat niet vorige maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:16:
T
[...]
Ik zie die actie niet meer verschijnen. Was dat niet vorige maand?
Als ik op de link click dan lijkt dat wel het geval te zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Als ik op de link click dan lijkt dat wel het geval te zijn?
Ik keek op ziggo.nl en daar zie je niets staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:09
B-Real schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:17:

Na de Ziggo prijsverhoging zit je nog steeds aan je contract vast volgens mij?
Dan had je voor 1 Juli (prijsverhoging) over moeten stappen / op moeten zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:15:
[...]
Ik keek op ziggo.nl en daar zie je niets staan.
Dat zou kunnen, maar schijnbaar werkt de aanbieding via de Jumbo link nog prima zo te zien. Dus wat heb je dan op Ziggo.nl te zoeken? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

Dat zou kunnen, maar schijnbaar werkt de aanbieding via de Jumbo link nog prima zo te zien. Dus wat heb je dan op Ziggo.nl te zoeken? :+
Ziggo.nl is toch wel de gebruikelijke plek waar de meeste mensen beginnen. En daar zie je geen enkele verwijzing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Verwijderd, ik begrijp je niet helemaal? Er is een Ziggo aanbieding die werkt via de link die beschikbaar is voor het aanbod via de Jumbo website, waarom kom je dan steeds terug met "is niet te vinden op Ziggo.nl"?

Voorbeeld: ik heb deze week een nieuwe telefoon aangekocht via Belsimpel, met extra toestelkorting via een Ben abonnement. Dat toestel is totaal niet terug te vinden op de Ben website. Voor de aanbieding moest ik dus gebruik maken van de Belsimpel aanbieding. Probleem? Voor mij niet.

Edit: en als je bedoelt te zeggen; "maar niet iedere Ziggo.nl bezoeker weet dat er een Jumbo aanbieding is", dan klopt dit idd. Maar mogelijk wel iedere Jumbo bezoeker?

Zo weet ook beslist niet iedereen van het bestaan van het Oled TV aanbiedingen topic, waar de prijzen stukken lagen liggen dan via de gangbare prijs-websites (zoals Tweakers PW).

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 09-08-2019 12:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 13:05
Sinds 1 juli moet ik voor mijn (stokoude) UPC pakket 90 eu betalen ipv 75 per maand.
Ik heb(4x) gebeld, ze ruimen de oude pakketten op en in de nieuwe structuur kosten de door mij al jaren afgenomen diensten 90 eu. Dat is een 22% prijsverhoging.

Ziggo heeft mij in mei een mailtje gestuurd, mijn pakket ging anders heten, mijn factuur kwam er anders uit te zien en mijn diensten werden per i juli 2,40 duurder. Niet waar dus, 16 eu duurder.

Concurrentie(ADSL, iew) is er niet in mijn buurt, dus ze kunnen me gewoon afpersen.

Ben ik de enige die dit overkomt? Ik ben kwaad, jarenlang klant en dan dit.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 12:04
Helaas voor jou maar ik ben al die jaren wel meegegroeid, en ben van zeg dikke 52 naar nu 67. Kortom, ontkom je eraan....nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

backupdevice

Boeh!

zipb schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:59:
Sinds 1 juli moet ik voor mijn (stokoude) UPC pakket 90 eu betalen ipv 75 per maand.
Ik heb(4x) gebeld, ze ruimen de oude pakketten op en in de nieuwe structuur kosten de door mij al jaren afgenomen diensten 90 eu. Dat is een 22% prijsverhoging.

Ziggo heeft mij in mei een mailtje gestuurd, mijn pakket ging anders heten, mijn factuur kwam er anders uit te zien en mijn diensten werden per i juli 2,40 duurder. Niet waar dus, 16 eu duurder.

Concurrentie(ADSL, iew) is er niet in mijn buurt, dus ze kunnen me gewoon afpersen.

Gewoon de opzeglijn bellen en opzeggen. Adsl mag dan iew zijn , maar beter als zoveel betalen . Na een jaar weer terug naar ziggo

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28
Net mijn zakelijk internet voor 1 jaar verlengd. Kreeg hierbij 3 maanden gratis.
5 min werk, en weer mooi meegenomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Gelukkig komen er steeds meer alternatieven voor Ziggo.
Goed het is helaas niet overal vooruitgang, maar het is wel een goed signaal dat er andere mogelijkheden komen :)

offtopic:
niet dat ik problemen met ziggo heb, maar geef mij maar het oude ziggo voor de samengang. Dat was toch meer persoonlijk dan wat het nu is

[ Voor 30% gewijzigd door MdO82 op 09-08-2019 17:16 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de voicemail uitgezet en kreeg ook de melding van de spraakcomputer dat de dienst was gestopt. Maar als het nummer in gesprek is dan gaat toch weer de voicemail aan. Is dit bij iedereen zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:58:
Heb de voicemail uitgezet en kreeg ook de melding van de spraakcomputer dat de dienst was gestopt. Maar als het nummer in gesprek is dan gaat toch weer de voicemail aan. Is dit bij iedereen zo?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/voicemail

Je hoort de voicemail als ik in gesprek ben

Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
Toets #67# in.
Hang weer op. Je voicemail is nu uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de gebruiksaanwijzing staat #67, op het forum staat dat je ook #67# kan proberen zoals u zegt.Ga het zo proberen of het werkt.

Alleen jammer dat nieuwe klanten geen bundel meer af kunnen sluiten voor internationaal bellen. Ziggo had 2 belbundels voor goedkoper bellen naar het buitenland en volgens de klantenservice komt er ook geen nieuwe bundel voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd als je international en nationaal veel met je vaste lijn belt zou je VoIP kunnen overwegen. Is vele malen goedkoper dan Ziggo met zijn absurd hoge tarieven. Ik bel voor nog geen 2 cent per minuut naar erg veel landen zonder starttarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:44
zipb schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:59:

Als KPN de infra bij jullie heeft bijgewerkt, dan kan xDSL best lekker zijn. Wat voor UPC pakket had je dan?
DSL is zeker nog niet dood. 100Mb/s op koper is prima te doen. Krijg je er direct 30Mb upload bij.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 09-08-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik zeker bekijken @jongetje .13 cent per minuut voor vast bellen in NL en 23 voor een EU nummer, dat zijn geen leuke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik mag graag F1 kijken op mijn HTPC via Ziggo Go. Tot een paar weken (maanden) geleden ging dat allemaal prima, maar nu niet meer. Volgens mij omdat het decoderen van de stream niet meer door de GPU afgehandeld kan worden (Nvidia GT710). Mijn CPU is een oud beestje (AMD 3800+) dus die trekt dat niet meer. Tijdens de stream draait een van de cores van de CPU bijna continu op 100%, en heb ik een stotterend beeld. Ik heb de problemen zowel in Firefox, Chrome als IE (allen laatste versie). Bij andere streams (youtube) werkt GPU acceleratie wel gewoon.

Iemand tips/ideeen/nuttige informatie? Ik kan de systeemvereisten voor Ziggo Go niet vinden bijvoorbeeld. Evt. vind ik het geen probleem om de stream op lagere kwaliteit te kijken, maar die optie bestaat niet voor zover ik weet... De Ziggo Go Windows app is geen optie, daar mijn HTPC nog op Win8.1 draait...

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn Synology en WiFi via connectbox. Als ik een pdf wil downloaden vanaf mijn NAS via DS file van bv 25 mb dan kapt mijn WiFi ermee. WiFi komt dan na ongeveer een minuut weer bij en is alles weer okay. Het zelfde gebeurd bij DS photo via de Apple TV app deze probeert dan foto’s te laden gaat hij ook offline.
Als ik via de pc gewoon op mijn NAS dingen verplaatst heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11:23
Wij hebben thuis ziggo alles in 1 pakket, met 250mb/s download snelheid.
Echter heb ik op kantoor een computer staan icm AV600 Powerline Wifi Kit
TL-WPA4226KIT

https://www.tp-link.com/n.../powerline/tl-wpa4226kit/

Vanuit de adapter op kantoor gaat dan een netwerkkabel naar de computer doet, echter als ik een speedtest doe kom ik alleen maar uit op 10mbs.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:10:
Wij hebben thuis ziggo alles in 1 pakket, met 250mb/s download snelheid.
Echter heb ik op kantoor een computer staan icm AV600 Powerline Wifi Kit
TL-WPA4226KIT

https://www.tp-link.com/n.../powerline/tl-wpa4226kit/

Vanuit de adapter op kantoor gaat dan een netwerkkabel naar de computer doet, echter als ik een speedtest doe kom ik alleen maar uit op 10mbs.

Enig idee waar dit aan kan liggen?
Toevallig een 4-aderige netwerkkabel gebruikt i.p.v. 8 aders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:59:
[...]

Toevallig een 4-aderige netwerkkabel gebruikt i.p.v. 8 aders?
Meerder netwerkkabels getest, gewoon cat5e. Geen verschil qua snelhied.
Set is ook gewoon rechtstreeks via stopcontact aangesloten en niet via stekkerdoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:54:
[...]

Meerder netwerkkabels getest, gewoon cat5e. Geen verschil qua snelhied.
Set is ook gewoon rechtstreeks via stopcontact aangesloten en niet via stekkerdoos
Stopcontacten op verschillende fasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Roetzen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:18:
[...]

Stopcontacten op verschillende fasen?
Op verschillende groepen bedoel je toch? En anders is de vraag geaard of niet-geaard.
Dit is niet het topic voor discussie over powerline adapters, maar kort samengevat is met de nieuwste generatie poweradapters maximaal een 100 mbps haalbaar in een ideaal systeem, en dat is de adapters op geaarde stopcontacten die in dezelfde electra-groep zitten. In alle andere variaties kukelt je snelheid naar beneden. In dit geval: een oudere generatie poweradapters, die nog geen gebruik maakt van alle drie de aders (MIMO), mogelijk op stopcontacten in verschillende groepen.
Of wat ook nog kan: een stoorzender in het systeem. Een ingestoken simpele oplader kan de boel al verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Masimo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:40:
[...]

Op verschillende groepen bedoel je toch? En anders is de vraag geaard of niet-geaard.
Dit is niet het topic voor discussie over powerline adapters, maar kort samengevat is met de nieuwste generatie poweradapters maximaal een 100 mbps haalbaar in een ideaal systeem, en dat is de adapters op geaarde stopcontacten die in dezelfde electra-groep zitten. In alle andere variaties kukelt je snelheid naar beneden. In dit geval: een oudere generatie poweradapters, die nog geen gebruik maakt van alle drie de aders (MIMO), mogelijk op stopcontacten in verschillende groepen.
Of wat ook nog kan: een stoorzender in het systeem. Een ingestoken simpele oplader kan de boel al verstoren.
Volgens mij wel verschillende groepen en er is bijna niks geaard in huis. Ja badkamer en keuken, lang leve oude huurwoningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
Dan ben ik bang dat je er geen hogere snelheid uit kan halen. Beste, en enige oplossing, is netwerkkabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Laatst online: 07-07 13:30
Dag allen,

Kan ik hier ook mijn vraag kwijt omtrent het digitale coax signaal van Ziggo voor de TV? (dit voordat ik mijn verhaal uit de doeken doe. Ik wil t forum niet verder vervuilen of 3x ergens anders hetzelfde typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

evonck schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:27:
Dag allen,

Kan ik hier ook mijn vraag kwijt omtrent het digitale coax signaal van Ziggo voor de TV? (dit voordat ik mijn verhaal uit de doeken doe. Ik wil t forum niet verder vervuilen of 3x ergens anders hetzelfde typen.
Je zit in het Ziggo topic, dus leef je uit ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Laatst online: 07-07 13:30
Ok, here we go:

Volgens mij is de kabel wetgeving zo dat Ziggo een deugdelijk signaal op de aansluiting moet hebben toch. Immers NPO1,2,3 zijn publieke omroepen van belastinggeld. Dus via 4444 (in je dvb-c instellingen) i.p.v. 5555 krijg je normaliter het gewone pakket zenders ongecodeerd in HD-ready resolutie en de publieke in Full-HD.

Klopt dit?

Indien ja, is Ziggo dan volgens de wet niet verplicht om te zorgen dat het signaal goed doorkomt? Ook als je geen Ziggo abbonement hebt. (wij kijken ipv vroeger analoog nu gewoon via het signaal met de 4444-instelling, goed genoeg voor ons).

Juist de publieke omroepen hebben 100% signaal maar zere belabberde kwaliteit, zwart scherm of alleen maar distorted. De andere zenders zijn 100% en 70%kwaliteit of hoger. (maar die interesseren ons niet).

Dus juist wat ze ongecodeerd goed dienen aan te bieden ongeacht abbonee of niet op de 4444 instelling. Dat werkt niet.
Ik heb contact gehad met Ziggo hierover en ze zeggen: wordt eerst maar weer abbonee.
Volgens mij overtreden ze hiermee de wet. Aangezien Ziggo verantwoordelijk is voor het kabel-signaal.

Klopt deze conclusie?
En... leest hier ook iemand van Ziggo mee op dit forum? Dat zou nl. wel handig zijn.
Pagina: 1 ... 140 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic