snah001 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:20:
[...]
Ha, heb ook zo'n soort gevalletje aan de hand gehad.
Woon in een appartement waar de AOP in de woonkamer zit, zo'n 3 meter van de TV/Mediabox vandaan.
Kreeg begin vorig jaar na verhuizing slecht signaal op sommige zenders (verstoorde ontvangst) en zo gauw ik zelf maar in de buurt van de AOP kwam dan was het signaal ineens weer goed.
Er vandaan bewegen en het was weer slecht.
Die problemen had ik dus met de Horizon XL, Humax 5200c en CI+ kaart in de TV.
Als HBO-er elekronica ga je dus zoeken en zoeken maar je kunt weinig als je rechtstreeks met 3 meter kabel aan de AOP zelf zit met je apparatuur maar toch alle kabelwerk vervangen etc. etc..
Groene kabel was gelukkig lang genoeg om die opnieuw aan te strippen en nieuwe door Ziggo aangeleverde AOP doos erop maar hielp niks.
Een 2-weg versterker ertussen (van Ziggo zelf ontvangen c.a. 5 jaar geleden) en toen was het probleem opgelost.
Die problemen had ik dus met de Horizon XL, Humax 5200c en CI+ kaart in de TV.
Ik wilde net een vraag stellen over mijn probleem toen ik jouw post zag, zit met ongeveer hetzelfde probleem.
Mijn AOP zit ook in de hoek van de woonkamer, heb een woning uit 1900. Ik had al een tijd storing bij verschillende zenders en meerdere frequenties, zowel met ci+ als een humax kastje. De coax kabel onlangs vervangen en dat hielp ook niet. Soms verbeterde het signaal iets als ik wat draaide met de aansluiting in het aop waardoor mijn vermoeden was dat het aop gewoon niet goed is.
Gisteren heb ik de aop losgehaald en opnieuw de groene kabel erin gestoken, nu is het signaal sterk verbeterd, maar nog steed niet perfect (92%) sommige zenders happeren nog een beetje.Tevens hangt mijn aop nu half uit de muur en verslechterd het signaal weer als ik de kabel buig om het aop weer in de muur te schroeven.
Ik zit nu 2 opties te overwegen:
1. Een nieuwe wandcontactdoos kopen en hopen dat het hiermee verholpen is.
2. Een monteur van ziggo laten komen (mogelijk met kosten gepaard gaande?).
Ik lees ook dat het niet de bedoeling is met je aop te klooien en ik wil zelf de groene kabel niet (verder) kapot maken.
Wat denken jullie? En heb ik eigenlijk wel voldoende aanleiding om de groene kabel of het aop te verdenken van het probleem?