Armada schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:32:
[...]
Maar ik mag tegen het volle pond doorgaan, omdat het in de ziggo-wereld een enorme innovatie is?
Ik begrijp echt niet hoe retentie zo klanten vast denkt te houden. Dus ik heb maar opgezegd, om over te gaan naar KPN, na zo’n 11 jaar klant geweest te zijn. Als ze geen enkele tegemoetkoming willen doen en er geen enkel zicht is vanaf wanneer dan wel, dan rest mij niet veel keuze.
Dat vind ik persoonlijk iets wat sinds de overname van het oude ziggo veel leest en hoort.
Ze kijken alleen maar wat ze kunnen verdienen aan een klant (hoeveel winst levert het op) en verder kan het hun een zorg zijn.
Ik begrijp dat een bedrijf winst moet maken voor innovatie en soms zaken die niet relevant zijn te sponsoren, maar ik denk dat een klein deel van de klanten werkelijk belt naar de KS om korting te bedingen.
Het argument dat dit ten kosten gaat van bestaande klanten omdat ze dan een prijsverhoging krijgen omdat veel klanten korting vragen vindt ik ook onzin.
Een bedrijf heeft bepaalde kosten en moet dat op een of andere manier terug verdienen.
Loonsverhogingen bijvoorbeeld is iets wat een onderneming altijd terug krijgt.
Maar goed even terug naar het punt van mijn verhaal.
Persoonlijk vindt ik dat ze weinig waarde hechten aan trouwe klanten.
Ze concurrentie is op sommige plekken moordend.
KPN is niet voor niets overal aan de weg aan het timmeren om de snelheid via DSL omhoog te schroeven.
Dit is alleen maar om klanten over te krijgen van Ziggo naar hun.
Nu heeft elk pakket zijn voor en nadelen, maar ik denk dat het gebruik van Coax niet oneindig is en dat geldt net zoals de telefoonkabel, maar als een klant na net zoals bij jouw 11 jaar klant is en je dus al lange tijd hun rekening betaald (wat je gebruikt natuurlijk) dan maakt het toch niet uit of je een keer €270 aan kosten minder binnen zou halen.
Dat haalt Ziggo vast op andere vlakken weer terug.
Mijn punt wat ik bedoel ze doen soms weinig moeite om klanten bij zich te houden.
Als je opzegt dan zijn ze er als de raven bij om contact met je op te nemen waarom je opgezegd hebt en je echt niet wilt blijven.
Wellicht dat ze je van de week nog zullen bellen en dan wel een mooie korting geregeld kunnen hebben.
Waarom moet je als klant eerst perse opzeggen alvorens er iets mogelijk is.
In de energiewereld is het tegenwoordig niet vreemd meer.