Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sjah schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:20:
Snap je verontwaardiging, maar het aanspreekpunt moet Ziggo zijn, DAT zijn degenen die die monteurs opjagen met "maar xx minuten per klus" . Misschien moet je boosheid ook niet op die monteur gericht zijn.
Het aanspreekpunt was Ziggo, daar is de afspraak mee gemaakt. Die sturen x monteur die blijkbaar niet geschikt is voor de job, gezien zijn kwaliteit van werken en zijn kennis van de producten die hij installeert.
Vervolgens is het ongenoegen daarover kenbaar gemaakt naar Ziggo toe.

Geen idee hoeveel xx minuten een monteur bezig mag zijn met een klus. Maar als die xx minuten in zouden houden dat er overal baggerwerk wordt afgeleverd dan denk ik dat dit intern wel besproken zal worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wernert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 12:05
ArcticWolf schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:06:
[...]

December - Mei is 6 maanden toch? :?
Dit is mijn overzicht:

Mei 2019 € 49,50
April 2019 € 32,47
Maart 2019 € 29,95
Februari 2019 € 29,95
Januari 2019 € 29,95
December 2018 € 18,85
November 2018 € 39,95 (tientje vriendje-constructie)
Oktober 2018 € 39,95
September 2018 € 39,95

Nogmaals bedankt voor uw bestelling met gewenste leverdatum 1 december 2018.
Internet Start en TV Start 49,50
Actie (niet verwerkt in bovenvermelde prijs)
1e 6 maanden Internet en TV €29,95 p/mnd.

NB: telefonie niet aangesloten, geen andere extra bestellingen. TV staat bijna nooit aan. :-)

[ Voor 8% gewijzigd door wernert op 27-05-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:29
Zoals ik het zie, heb je geen sterke zaak. Je hebt December extra korting gehad, en komt qua resultaat uit op dik 5 maanden. Aan jou de keus om alles eruit te halen, (mocht het je interesseren) ik zou het laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 21:33
CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
Brengt mij niet veel, this heel vaak donders slecht met WiFi. Ik kijk savonds altijd via ziggo go app en dat ligt er steeds uit de afgelopen dagen en dan ook gelijk heel mijn WiFi

Alle storingen geeft aan dat er idd veel storingen zijn dit weekend

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

FreakNL

Well do ya punk?

Vraagje,

Ik heb een Ubee evw321b in bridge, dit werkte gisteren niet meer, mijn router kreeg geen IP... Bleek uiteindelijk om een eigen stommiteit te gaan (technisch verhaal, bij interesse post is het wel)..

Medewerker vd helpdesk kwam niet verder dan "ik stuur een nieuw modem"...

Daarna alsnog gisteren zelf opgelost, maar dat modem is dus al onderweg met een mail erbij dat het oude modem binnen 14 dagen ge-deactiveerd wordt...

Wat zal ik doen? Dat nieuwe modem zal wel een connectbox zijn, doe ik er goed aan om mijn evw321b te behouden (alhoewel dat moeite zal kosten).. Bridge mode is een vereiste...

Stroomverbruik van de evw321b is 10watt (net even gemeten, dat kan nog een argument zijn).

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 28-05-2019 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:44
@FreakNL,

Wij hebben de Arris connectbox in bridge modus staan. Dat werkt prima ;) al het verkeer gaat dan immers direct naar je eigen router en de connectbox doet er niets mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
king006 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:17:
@FreakNL,

Wij hebben de Arris connectbox in bridge modus staan. Dat werkt prima ;) al het verkeer gaat dan immers direct naar je eigen router en de connectbox doet er niets mee.
Zelfde hier ook. Met de Next ook over moeten gaan naar de Connectbox. Direct in Bridge (niet vergeten dat dan zijn IP-adres ook wijzigt) en alles via eigen router. Nog geen enkel probleem met de box gehad sinds die er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
hardware-lover schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:01:
[...]

@G.Scholtens, dat werkt iid niet volgens mij in fUPC gebied. Is online bij Ziggo te controleren ahv postcode en model TV.
Bij postcode / tv check zegt hij gewoon dat toestel geschikt is. Maar moest bij zenders zoeken ook ander freq en ID invullen. Anders vond hij helemaal geen zenders. Alle zenders nu wel gelukt, alleen nog niet het interactieve gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@G.Scholtens, welke CI+ module heb je in het bezit?

Edit: een vluchtige Google zoekopdracht geeft al snel de info dat ITV i.c.m. een CI+ module (nog steeds) niet werkt in fUPC?

[ Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2019 11:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:51:
@G.Scholtens, welke CI+ module heb je in het bezit?

Edit: een vluchtige Google zoekopdracht geeft al snel de info dat ITV i.c.m. een CI+ module (nog steeds) niet werkt in fUPC?
Ik kan dit nergens vinden, met een ci 1.3 module moet dit gewoon werkzaam zijn.
Welke bron had jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G.Scholtens schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:11:
[...]
Ik kan dit nergens vinden, met een ci 1.3 module moet dit gewoon werkzaam zijn.
Welke bron had jij?
O.a. het Ziggo gebruikers forum.

Toch maar even de vraag stellen dan, welk type CI+ module heb jij in het bezit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:15:
[...]

O.a. het Ziggo gebruikers forum.

Toch maar even de vraag stellen dan, welk type CI+ module heb jij in het bezit?
@Smit CI 1.3 Module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En wat krijg jij op deze pagina te zien als je daar je gegevens invult?

https://www.ziggo.nl/klan...t-interactieve-ci-module/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:27:
[...]

En wat krijg jij op deze pagina te zien als je daar je gegevens invult?

https://www.ziggo.nl/klan...t-interactieve-ci-module/
Daar zegt ie wel ongeschikt, wel vreemd.

Zal thuis een verder stooien dan, moet vast wel mogelijk zijn. Zenders pakt hij ook via deze module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@G.Scholtens, hoe kom jij aan een Irdeto fZiggo gebied module die eigenlijk niet verstrekt wordt door Ziggo aan fUPC gebied klanten? Zit daar ook een geactiveerde Irdeto smartcard in?

M.a.w., heeft Ziggo je deze module geleverd op het adres waar jij nu woonachtig bent?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:57:
@G.Scholtens, hoe kom jij aan een Irdeto fZiggo gebied module die eigenlijk niet verstrekt wordt door Ziggo aan fUPC gebied klanten? Zit daar ook een geactiveerde Irdeto smartcard in?

M.a.w., heeft Ziggo je deze module geleverd op het adres waar jij nu woonachtig bent?
Nee deze had ik nog liggen, ja kaart etc. allemaal gewoon werkende in normaal ziggo gebied

[ Voor 7% gewijzigd door G.Scholtens op 28-05-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G.Scholtens schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:12:
[...]
Nee deze had ik nog liggen, ja kaart etc. allemaal gewoon werkende in normaal ziggo gebied
Well, there you go ;)

Je komt uit een fZiggo gebied en bent verhuisd misschien?

@G.Scholtens, dat schrijf ik ook, verhuisd naar fUPC ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 28-05-2019 14:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
hardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:28:
[...]

Well, there you go ;)

Je komt uit een fZiggo gebied en bent verhuisd misschien?
andersom, van ziggo naar upc gebied hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
FreakNL schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:37:
Vraagje,

Wat zal ik doen? Dat nieuwe modem zal wel een connectbox zijn, doe ik er goed aan om mijn evw321b te behouden (alhoewel dat moeite zal kosten).. Bridge mode is een vereiste...

Stroomverbruik van de evw321b is 10watt (net even gemeten, dat kan nog een argument zijn).
De connectbox van Arris verbruikt 11,5 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:35
M.b.t. kortingen een medewerker vertelde eens dat als iemand een kortingsorder invoert
en het het is voor de 10e van de lopende maand dat de korting op de 1e van de volgende maand ingaat. Op het moment dat het de 10e of later is en ze zetten de korting er per 1e van volgende maand in dan gaat het mis. Dan hadden ze de 1e van de maand erop moeten selecteren. Bovenstaande is alleen van toepassing als je pakket hetzelfde blijft.
Als je je pakket aanpast dan gaat het wel goed met de correctiefactuur

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:42
Zojuist contact gehad met de klantenservice van Ziggo om mijn abonnement op te zeggen per 15-08, maar blijkbaar kan dit niet? Mijn contract loopt nog tot 2020, maar door de tariefwijziging, mag ik het contract ontbinden, maar dan stoppen mijn diensten per 30-06, want verder in de toekomst kan niet door de tariefwijziging.

Klopt dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

amphora

Websites & Fotografie

Untouchablezz20 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:18:
Zojuist contact gehad met de klantenservice van Ziggo om mijn abonnement op te zeggen per 15-08, maar blijkbaar kan dit niet? Mijn contract loopt nog tot 2020, maar door de tariefwijziging, mag ik het contract ontbinden, maar dan stoppen mijn diensten per 30-06, want verder in de toekomst kan niet door de tariefwijziging.

Klopt dit verhaal?
Waarom zou je per 15-8 willen stoppen? Tariefswijziging gaat per 1 juli in dus als dat de reden is om contract te verbreken klinkt het heel logisch toch?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
amphora schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Waarom zou je per 15-8 willen stoppen? Tariefswijziging gaat per 1 juli in dus als dat de reden is om contract te verbreken klinkt het heel logisch toch?
Omdat ik dan ga verhuizen. Anders zit ik 1,5 maand zonder internet/tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Untouchablezz20 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Omdat ik dan ga verhuizen. Anders zit ik 1,5 maand zonder internet/tv
Als je gaat verhuizen mag je altijd opzeggen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
amphora schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Als je gaat verhuizen mag je altijd opzeggen volgens mij.
Maar mijn contract loopt nog tot 2020, en op het ander adres is ook ziggo beschikbaar. Ik mag tot en met 30 juni mijn contract ontbinden. Wat nou als ik 30 juni bel + een maand opzegtermijn, dan zit ik 2 weken zonder diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Untouchablezz20 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:26:
[...]
op het ander adres is ook ziggo beschikbaar
Dat zal dan waarschijnlijk in de kleine regeltjes staan van ze dat je dan verplicht bent om het mee te verhuizen. Neem aan dat op je nieuwe adres glasvezel is en je dus geen behoefte meer hebt aan ziggo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:22
[...]

Maar mijn contract loopt nog tot 2020, en op het ander adres is ook ziggo beschikbaar. Ik mag tot en met 30 juni mijn contract ontbinden. Wat nou als ik 30 juni bel + een maand opzegtermijn, dan zit ik 2 weken zonder diensten.
Als je opzegt vanwege de tariefsverhoging dan stopt je abonnement eind juni, ook al doe je dat een dag van tevoren. Wil je later opzeggen krijg je te maken met de contractsduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Laatst online: 15:45
[...]

Is het bestaande bouw of nieuwbouw ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MdO82 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:13:
[...]

Is het bestaande bouw of nieuwbouw ?
Dat maakt toch allemaal niet uit. Hij is zelf een jaarabonnement aangegaan. Als je in je nieuwe woning ook Ziggo kunt kijken moet je dat contact gewoon uitzitten. Maakt niet 2 maanden ook niet uit toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
amphora schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:28:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk in de kleine regeltjes staan van ze dat je dan verplicht bent om het mee te verhuizen. Neem aan dat op je nieuwe adres glasvezel is en je dus geen behoefte meer hebt aan ziggo?
Ja, dan maar per 30-06 opzeggen. Inderdaad geen behoefte meer aan ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Untouchablezz20 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:21:
[...]

Ja, dan maar per 30-06 opzeggen. Inderdaad geen behoefte meer aan ziggo.
tenzij je een goede reden kan bedenken vrees ik dat je ziggo moet meeverhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
amphora schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:22:
[...]

tenzij je een goede reden kan bedenken vrees ik dat je ziggo moet meeverhuizen.
Ik mag het contract ontbinden t/m 30-06 i.v.m. tariefwijziging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Untouchablezz20 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:24:
[...]

Ik mag het contract ontbinden t/m 30-06 i.v.m. tariefwijziging
Ja, maar dat was geen optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
jongetje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:16:
[...]

Dat maakt toch allemaal niet uit. Hij is zelf een jaarabonnement aangegaan. Als je in je nieuwe woning ook Ziggo kunt kijken moet je dat contact gewoon uitzitten. Maakt niet 2 maanden ook niet uit toch.
Toch wel.
Is het bestaande bouw dan is er al een Ziggo aansluiting waarschijnlijk. Dan kan je tv kijken en zou je jezelf even kunnen redden met een mobiel met 4g.

Maar het ligt er maar het aan in hoeverre dit haalbaar voor je is

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
amphora schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:40:
[...]

Ja, maar dat was geen optie voor je.
Ja, klopt maar het is nu mijn enige optie. Dus ik neem 'm.
MdO82 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:49:
[...]

Toch wel.
Is het bestaande bouw dan is er al een Ziggo aansluiting waarschijnlijk. Dan kan je tv kijken en zou je jezelf even kunnen redden met een mobiel met 4g.

Maar het ligt er maar het aan in hoeverre dit haalbaar voor je is
Niet helaas, want kan er pas later in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 08:56
Untouchablezz20 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:04:
[...]

Ja, klopt maar het is nu mijn enige optie. Dus ik neem 'm.
Laat je toch ontbinden per 30-06 en de provider die je in je nieuwe huis wil alvast op je oude adres aansluiten en vervolgens mee verhuizen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

B-Real schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Zijn die kosten al daadwerkelijk in rekening gebracht?

In mijn vorige huis had ik slecht/geen TV signaal. Ik heb toen bij de bouwmarkt allemaal Ziggo gecertificeerd spul gekocht en het zaakje vervangen en had alsnog geen TV.

Toen Ziggo gebeld welke een monteur heeft gestuurd, deze heeft alle aansluitingen in zowel de meterkast als de muur achter de TV vervangen. Deze gaf ook aan dat het gecertificeerde bouwmarkt spul alsnog troep is. Na de aanpassingen van de monteur werkte alles vlekkeloos.
Zowel aan de telefoon als door de monteur is nimmer gerept over kosten en ik heb dus ook nooit wat hoeven betalen.
Dat is vaak aan de monteur. In principe kunnen daar wél kosten voor worden gerekend namelijk, maar er is in dit geval gewoon coulance toegepast. Dat hangt samen met hoe een werkorder in wordt geschoten vanuit Ziggo. Dat wordt bepaalt door de Call Agent die je aan de lijn krijgt.

Ten aanzien van de bouwmarkt: ja, dit klopt. Vaak adverteert een bouwmarkt hiermee, maar is het installatiemateriaal niet geschikt. Ziggo heeft dit nooit goedgekeurd namelijk. Een winkel mag ermee aan de haal, verwarrend voor een consument, dat sowieso.

Ik heb vaak met dit bijltje gehakt, ik heb veel storingen gereden voor Ziggo. En kwam ook dit soort issues vaak tegen: bouwmarkt coax, splitters, wandcontactdozen. Allemaal niet van de juiste kwaliteit.

Coaxkabel: vaak slechte afscherming, ontbreken van folie om de foam, afscherming van slechte kwaliteit.

Wandcontactdozen: slechte filtering, of een filter die niet voldoet (of teveel demping geeft op het retoursignaal).

Spltters: vaak teveel demping op retoursignaal, en vaak gezeik met een Horizon Extra Media box (teveel demping rond de 1150/1250 MHz, het signaal wat wordt aangeleverd vanuit de Horizon naar de Extra Horizon MoCa signaal).

Ach, weet je, ik snap het wel. Een consument verwacht gewoon spullen die werken. Bij een kabelbedrijf komt er iets meer bij kijken. Die werken met coax, en dus met Hoog Frequent signalen. En HF (Hoog Frequent) is echt een vak apart en magisch. Er bestaat al decennia lang de VERON ( https://www.veron.nl/ ) dat over HF gaat, en vinden radio magie :+ Dat is voor Ziggo niet veel anders op gebied van HF op de coaxkabel. :)

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Videopac schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:03:
[...]

Ik zit al 100 jaar bij Ziggo en heb nu 250/50(?) (dat medium abonnement) en kijk via CI+, dus technisch geen probleem.
[gedeeltelijk offtopic]
Je bedoeld vast dat je al jaren bij A2000 zit/zat :+ Zolang bestaat Ziggo nou ook weer niet. En Videopac is nog ouder dan UPC en Ziggo trouwens! Een echt Philips product sinds 1978. Ik heb de Videopac G7400 met die rode aan/uit knop. Was ook een van mijn eerste spelcomputers trouwens, hierna ging ik over op de MSX2 van Philips (NMS8220 met Designer plus ingebouwd). Welke Videopac versie heb jij?
[/offtopic]

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:07

Videopac

Rommelt wat aan.

Mr.Master schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 05:00:
[...]

[gedeeltelijk offtopic]
Je bedoeld vast dat je al jaren bij A2000 zit/zat :+ Zolang bestaat Ziggo nou ook weer niet. En Videopac is nog ouder dan UPC en Ziggo trouwens! Een echt Philips product sinds 1978. Ik heb de Videopac G7400 met die rode aan/uit knop. Was ook een van mijn eerste spelcomputers trouwens, hierna ging ik over op de MSX2 van Philips (NMS8220 met Designer plus ingebouwd). Welke Videopac versie heb jij?
[/offtopic]
Wij hadden ook een G7400, die staat (hopelijk) nog bij mijn ouders op zolder. Daarvoor hadden we een G7000, weet niet of we die verkocht hadden of dat ik die ook nog tegen kan komen op zolder.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oke nadat ik mijn firmware update kreeg een week geleden CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH, is het bar en bar slecht op wifi met een iphone x, de rest doet het prima.
Ik heb op de connectbox een 30 sec harde reset (paperclip 30sec lang op de resetknop houden) uitgevoerd, Alle gegevens weer handmatig ingevuld (dus geen backup terug zetten) en het werkt nu vooralsnog weer goed. alle lag is verdwenen. ben weer blij ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf 15 juni is Vikings seizoen 5b beschikbaar bij Ziggo Movies & Series.
Bron: https://www.totaaltv.nl/n...tels-films-en-series-toe/
Zoals gewend is het heel slecht verwoord door totaal tv. Seizoen 5a was trouwens in december vorig jaar toegevoegd (https://www.ziggo.nl/ente...ggo-movies-series/vikings).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:21:
Zoek de verschillen tussen deze 2 combi-pakketten van Ziggo:

[...]

https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket

[...]

https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi

Gevonden? In het bovenste pakket zit ook een vaste telefoonlijn, verder alles hetzelfde ....
Man wist nooit van deze abonnementen, zojuist overstapt naar de voordeelpakket zonder telefonie voor mijn opa en oma.

Ik had een mail van Ziggo ontvangen over een prijsstijging van 5 euro p/m, omdat er automatisch een "Internet Start XL en Kabel TV" (kan hele abo niet vinden op hun site) wordt voorgesteld. Blijkbaar vervalt de huidige "Internet Start en Kabel TV (incl. Replay)"abonnement.

Ik vond de prijsverschil van 5 euro best wel groot, dus ben maar gaan informeren naar de andere mogelijkheden en er is dus het voordeelpakket genoemd. Ik dacht altijd dat de Internet Start het goedkoopste abo was, zonder Mediabox en CI+ 8)7 .

Qua TV kwaliteit gaan ze zelfs vooruit lijkt mij, omdat ze nu een CI+ module krijgen, maar internet wordt wat slomer. Maar ruim snel genoeg voor mijn opa en oma denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vraag me nog steeds af of je met 25mbit een beetje fatsoenlijk kunt Netflixen (1 apparaat tegelijk eigenlijk) en een torrentje downloaden. Bandwidth-anxiety weerhoudt me om toch een trapje goedkoper te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Pathogen schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:48:
Vraag me nog steeds af of je met 25mbit een beetje fatsoenlijk kunt Netflixen (1 apparaat tegelijk eigenlijk) en een torrentje downloaden. Bandwidth-anxiety weerhoudt me om toch een trapje goedkoper te gaan.
Kan prima, zolang je geen 4K wil streamen via Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pathogen 25mb zou net genoeg moeten zijn voor 4K. Moet je nu wel het max halen op speedtest of iets dergelijks.
https://help.netflix.com/nl/node/306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:26
Ik heb zelf begin deze week de Mediabox Next gekregen met daarbij de Ziggo Connect Box (Arris Touchstone TG2492LG-ZG). Nu wil Ziggo mijn oude modem (Cisco EPC3928) terug hebben, maar daar heb ik niet zo'n zin in, vanwege de problemen met de Intel Puma 6 in de Connect Box. Is het nu mogelijk om gewoon de EPC3928 in bedrijf te laten en de Connect Box ergens te laten verstoffen of terug te sturen? Ziggo geeft zelf aan dat de Mediabox Next 'niet goed zou werken' op de EPC3928 8)7 , terwijl daar gewoon de volle snelheid van Alles in 1 Complete op wordt gehaald. Ik heb uit zekerheid de EPC3928 gewoon aangesloten gelaten. Wat raden jullie mij nu aan om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

daanb14 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:40:
Ik heb zelf begin deze week de Mediabox Next gekregen met daarbij de Ziggo Connect Box (Arris Touchstone TG2492LG-ZG). Nu wil Ziggo mijn oude modem (Cisco EPC3928) terug hebben, maar daar heb ik niet zo'n zin in, vanwege de problemen met de Intel Puma 6 in de Connect Box. Is het nu mogelijk om gewoon de EPC3928 in bedrijf te laten en de Connect Box ergens te laten verstoffen of terug te sturen? Ziggo geeft zelf aan dat de Mediabox Next 'niet goed zou werken' op de EPC3928 8)7 , terwijl daar gewoon de volle snelheid van Alles in 1 Complete op wordt gehaald. Ik heb uit zekerheid de EPC3928 gewoon aangesloten gelaten. Wat raden jullie mij nu aan om te doen?
Ik zou als ik jouw was even dit topic lezen [DVB-C] Ziggo Mediabox Next

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Wat raden jullie mij nu aan om te doen?
Hij wordt binnen 14 dagen automatisch afgesloten en de connectbox werkt dan alleen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
king006 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Hij wordt binnen 14 dagen automatisch afgesloten en de connectbox werkt dan alleen nog.
Dat wordt dus weer een telefoontje naar Ziggo plegen. Ik ben dan ook blij dat hier misschien glasvezel komt met een Fritz!Box, maar dat duurt nog een tijdje helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

daanb14 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:30:
[...]

Dat wordt dus weer een telefoontje naar Ziggo plegen.
Ga je dan vragen of ze je huidige Cisco actief willen laten, dat ga ze niet doen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Precies dat ga ik proberen ja. Ik begin een beetje gefrustreerd te raken van Ziggo. Elke keer lijkt er wel weer een adder onder het gras te zitten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

daanb14 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:42:
Precies dat ga ik proberen ja. Ik begin een beetje gefrustreerd te raken van Ziggo. Elke keer lijkt er wel weer een adder onder het gras te zitten. :(
Nog keer. Dat doen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze willen hem terug, weet je dat zeker? Ik mag deze zelf afvoeren naar de milieustraat als ik zou willen.

Heb jij die EPC3928 ook als wifi-modem/router in gebruik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
hardware-lover schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Ze willen hem terug, weet je dat zeker? Ik mag deze zelf afvoeren naar de milieustraat als ik zou willen.

Heb jij die EPC3928 ook als wifi-modem/router in gebruik?
De EPC3928 wordt gebruikt als modem/bridge. Ik heb de Connect Box nog niet aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Nu wil Ziggo mijn oude modem (Cisco EPC3928) terug hebben, maar daar heb ik niet zo'n zin in, vanwege de problemen met de Intel Puma 6 in de Connect Box.
Ze houden er wel een apart beleid op na bij Ziggo want bij werd er vermeld dat ik mijn Cisco EPC3928 niet terug hoef te sturen en zelf naar de afval dump mag brengen. Ik heb die arris connectbox nu drie weken aangesloten staan en is gewoon prima stabiel. Ook met online games geen enkel probleem en merk totaal geen verschil met de Cisco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

daanb14 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:45:
[...]
De EPC3928 wordt gebruikt als modem/bridge. Ik heb de Connect Box nog niet aangesloten.
In Bridge mode draait de Connectbox als een tierelier bij mij, dat zal bij jou, verwacht ik, niet veel anders zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ADDG schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:48:
[...]
Ze houden er wel een apart beleid op na bij Ziggo want bij werd er vermeld dat ik mijn Cisco EPC3928 niet terug hoef te sturen en zelf naar de afval dump mag brengen. Ik heb die arris connectbox nu drie weken aangesloten staan en is gewoon prima stabiel. Ook met online games geen enkel probleem en merk totaal geen verschil met de Cisco.
Je mag hem in ieder geval niet verkopen op V&A – dan wordt de advertentie verwijdert zonder te vragen wat de herkomst is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Hij hoeft dus inderdaad niet teruggestuurd te worden, terwijl ik wel nog een mail had gehad om mijn modem terug te sturen. Ik ben nu Ziggo aan het bellen om mijn oude modem gewoon geactiveerd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

daanb14 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:12:
Hij hoeft dus inderdaad niet teruggestuurd te worden, terwijl ik wel nog een mail had gehad om mijn modem terug te sturen. Ik ben nu Ziggo aan het bellen om mijn oude modem gewoon geactiveerd te houden.
@daanb14, waarom zou iemand dat willen? De Connectbox in bridge is minstens zo stabiel dan je EPC3928 dat is, en is beter voorbereid op de Mediabox Next, omdat daarmee (in de toekomst) 30Mbit extra aan bandbreedte wordt gereserveerd, enkel voor de Next. Dat gaat dan niet af van je normale internet-verbinding. Ik zie daarom geen enkel voordeel in het behouden van de EPC3928 bij gebruik van een bridge stand, enkel minimaal één nadeel.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2019 21:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

daanb14 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:12:
Gaat je niet lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daanb14
Ik heb zojuist Ziggo gebeld en het is gelukt. De EPC3928 blijft actief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:44
Hoi,

Een korte vraag; sinds kort hebben wij thuis een nieuwe tv, een Philips 50pus6203 (of 6302..). Deze heeft een ci-slot. Werken ziggo kaarten daarin met een module ding? Op internet vind ik tegenstrijdige verhalen en ik weet niet waar ik op zou moeten letten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Er zijn al meerdere mensen geweest die hun oude modem mochten blijven gebruiken...Waarom dan deze reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Shaggie_NB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:42:
[...]

Er zijn al meerdere mensen geweest die hun oude modem mochten blijven gebruiken...Waarom dan deze reactie?
En er zijn ook genoeg mensen waarbij het niet lukte. Uiteraard is het voor @daanb14 fijn dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hangt echt af van het type modem. Sommige modems zijn gewoon echt te oud en worden niet meer geactiveerd. Heb je bijvoorbeeld nog een TC7210 (deze is nog relatief recent) dan wordt deze wel geschikt geacht. De 3928 is niet heel nieuw meer maar kan wel behouden worden. Het hangt er ook en beetje vanaf welk internetabonnement je bestelt. Want of je het nou leuk vindt of niet qua specs is de 3928 gewoon inferieur aan de Connectboxen. Wanneer je bijvoorbeeld een Internet Max abonnement bestelt dan voldoet hij echt niet meer en moet je over op een Connectbox.

[ Voor 35% gewijzigd door Jay-B op 31-05-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
juliusyoup schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:20:
Hoi,

Een korte vraag; sinds kort hebben wij thuis een nieuwe tv, een Philips 50pus6203 (of 6302..). Deze heeft een ci-slot. Werken ziggo kaarten daarin met een module ding? Op internet vind ik tegenstrijdige verhalen en ik weet niet waar ik op zou moeten letten.

Alvast bedankt!
Volgens de website van Ziggo is je tv niet geschikt.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet zal werken.

Ik zie dat het toestel geschikt is voor DVB-C wat dus inhoud dat er een digitale tuner inzit.
Heb je al gezocht zonder de module of je zender kunt ontvangen ?
Staan deze ook in de juiste volgorde ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Sinds begin Mei haal ik met speedtests tussen de 100/10 en 75/10 mbps. Ik heb echter een 50/5 abbo. Tot die tijd haalde ik altijd precies 50/5. Zijn er anderen die een verschil merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Torgo schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:42:
Sinds begin Mei haal ik met speedtests tussen de 100/10 en 75/10 mbps. Ik heb echter een 50/5 abbo. Tot die tijd haalde ik altijd precies 50/5. Zijn er anderen die een verschil merken?
Hebben ze jouw niet overgezet naar het Start XXL pakket voor €4,95 meer per maand ?
Haal hier nog altijd netjes 50/5

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 31-05-2019 21:49 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
MdO82 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:48:
[...]

Hebben ze jouw niet overgezet naar het Start XXL pakket voor €4,95 meer per maand ?
Haal hier nog altijd netjes 50/5
Nee, dat had ik voordat ik hier een bericht plaatste nog even gechecked.

Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Torgo schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding: Ziggo]
Dat zegt niet altijd wat helaas.
Houdt je rekening even in de gaten zal me niks verbazen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
MdO82 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Dat zegt niet altijd wat helaas.
Houdt je rekening even in de gaten zal me niks verbazen
Ik heb wel movies en series XL aangezet een tijdje geleden (voor Game of Thrones) 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik haal ook rustig boven de 300 betreft download snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dj81BX3GzG0h6av3emfBx9gT/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:44
MdO82 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:18:
[...]

Volgens de website van Ziggo is je tv niet geschikt.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet zal werken.

Ik zie dat het toestel geschikt is voor DVB-C wat dus inhoud dat er een digitale tuner inzit.
Heb je al gezocht zonder de module of je zender kunt ontvangen ?
Staan deze ook in de juiste volgorde ?
We zitten nu nog niet bij ziggo. We zouden eigenlijk alleen overstappen om van het extra kastje af te zijn. (De snellere aansluiting is fijn, de meerprijs iets minder, dus die twee heffen elkaar op) over je opzoeken, dan bedoel je gewoon een coaxkabel in de tv stoppen en kijken of ie de zenders ziet? Dat kan ik vandaag wel doen ja.

Verder had ik de ziggo website idd geraadpleegd, maar de ziggo jongen in de winkel zei van wel. En internet gaf idd aan dat er mijn tv DVB-C geschikt is...

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Van de week heb ik even iemand van mijn "Hangouderen bij het koffieapparaat bij AH clubje" uit de brand geholpen. Ze was qua telefoon overgestapt van KPN naar Ziggo, maar had niet doorgekregen dat er ook fysiek iets gedaan moest worden. Is ook wat te veel om te verwachten van een weduwe van 85. Haar telefoon was dood. Dus telefoon omgeprikt van de KPN aansluiting naar het Ziggo kabelmodem en ik had weer kiestoon en kon uitbellen. Een half uurtje later werkte inkomend ook. Iedereen blij.

Maar wat me opviel was dat de kiestoon wat horten en stoten vertoonde. Het kwartje viel al snel. Er werd met de kiestoon een letter 'V' geseind in Morse. dit dit dit daah... Kennelijk een indicatie voor de voicemail. Op mijn eigen aansluiting heb ik dat nooit gehoord omdat ik voicemail niet aan heb staan. Maar kennelijk wordt voicemail bij nieuwe aansluitingen of overzetten standaard aangezet.

Wel leuk eigenlijk. :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Mijn connectbox klapt er steeds vaker uit. WiFi valt geheel weg en de SSID is ook niet meer zichtbaar voor mijn apparaten. Harde reset van de modem helpt weer tijdje. Als ik in de log van de modem kijk rondom het optreden van de problemen zie ik de volgende foutmeldingen:

notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=143.204.229.109 MAC=00:17:10:95:41:8C;CM-MAC=38:43:7d:9d:a6:6f;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:9d:a6:6f;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.1.177 MAC=F4:F5:D8:F1:25:48;CM-MAC=38:43:7d:9d:a6:6f;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0

Ik kan hier niets van maken. Kan dit samenhangen met een volledige crash van de connectbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
HEY_DUDE schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:42:
Mijn connectbox klapt er steeds vaker uit. WiFi valt geheel weg en de SSID is ook niet meer zichtbaar voor mijn apparaten. Harde reset van de modem helpt weer tijdje. Als ik in de log van de modem kijk rondom het optreden van de problemen zie ik de volgende foutmeldingen:

notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=143.204.229.109 MAC=00:17:10:95:41:8C;CM-MAC=38:43:7d:9d:a6:6f;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:9d:a6:6f;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.1.177 MAC=F4:F5:D8:F1:25:48;CM-MAC=38:43:7d:9d:a6:6f;CMTS-MAC=00:17:10:95:41:8c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0

Ik kan hier niets van maken. Kan dit samenhangen met een volledige crash van de connectbox?
Dat is zeker mogelijk! Plaats eens je signaal waardes van zowel down als up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
HEY_DUDE schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:42:

Kheb precies het zelfde gezeik en ook in de logs het zelfde. Maar klantenservice zegt dat er niks aan de hand is. Tja ik blijf niet bellen en melden. Hoop dat ze mee lezen want dit is al 2 week gaande sinds ik de nieuwe firmware heb
Alle waarden zijn verder goed alleen veel error waardes bij de upstream
Heb een 30sec reset uitgevoerd en was het even goed. Maar het blijft terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Mel33 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:24:
[...]

Kheb precies het zelfde gezeik en ook in de logs het zelfde. Maar klantenservice zegt dat er niks aan de hand is. Tja ik blijf niet bellen en melden. Hoop dat ze mee lezen want dit is al 2 week gaande sinds ik de nieuwe firmware heb
Alle waarden zijn verder goed alleen veel error waardes bij de upstream
Heb een 30sec reset uitgevoerd en was het even goed. Maar het blijft terug komen.
Hier heb ik ook dezelfde meldingen zoals jij die hebt.
En inderdaad contact erover opnemen met de KS heeft geen zin.
"De waardes en foutmeldingen zeggen namelijk niks" 8)7

Verder werkt hier alles goed dus heb er verder ook geen problemen mee.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ze zullen niet veel zeggen die waardes maar viel mij op dat er iig flink veel meer zijn dat vorige firmware

Bij mij is het op mijn iPhone WiFi aan en uit doen. Maar is geen doen zo
Bekabelt werkt het allemaal wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:56
Torgo schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:53:
[...]

[Afbeelding: Ziggo]
Ik heb dit dus ook. Op de factuur en in Mijn Ziggo staat beide 'Alles-in-een Basis' met 50 mbit maar ik haal 100 mbit. Gisteren een mail in de mailbox dat het abonnement per juli 7 euro omhoog gaat:
• Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 100 Mbps.
• En uploaden gaat met 10 Mbps.
Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
Dit wist ik niet. Je kan gewoon een splitter gebruiken als je twee televisietoestellen hebt om een tweede televisietoestel aan te sluiten. Waarom bestaat die extra mediabox dan waar je 5 euro p/m voor betaalt? Of heb je die nodig als je van de interactieve diensten gebruik wilt maken?

Een vriend van mij is onlangs verhuisd van Amsterdam naar Dordrecht en heeft een nieuw pakket met mediabox XL en Connectbox modem, maar hij heeft nog een Pace kastje met CI+ module uit Amsterdam en vroeg zich of hij die als extra mediabox kon gebruiken in de slaapkamer, maar volgens mij kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
@chim0,

Het ligt er inderdaad aan, wil je alleen TV kunnen kijken boven zonder interactieve diensten is een CI+ module van 2 euro per maand voldoende. Wil je ook ondemand? dan heb je de PACE mediabox nodig.

Overigens, als je weinig waarde hecht aan alle zenders boven kun je ook de 'normale' digitale TV zenders bekijken zonder CI+ module. Dat bespaard 2 euro (5 indien PACE box) en je kan gewoon de belangrijkste zenders zien.

Je kan met een splitter inderdaad meerdere TV's aansluiten, dat is overigens altijd al geweest. De PACE box is immers ook via een coax kabel aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door king006 op 03-06-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 22:05
Dat was een flinke storing hier in Zuid-Limburg.
Vanaf begin van de avond regelmatig wegvallende internet en TV(HD) en vanaf c.a. 22:00 uur helemaal niks meer.
Om 09:00 uur vanochtend kabelmodem 1 minuut van de spanning en opnieuw laten booten en nu weer alles aanwezig.
Ziggo beweerde gisterenavond dat er geen storing was.......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
king006 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:44:
@chim0,

Het ligt er inderdaad aan, wil je alleen TV kunnen kijken boven zonder interactieve diensten is een CI+ module van 2 euro per maand voldoende. Wil je ook ondemand? dan heb je de PACE mediabox nodig.
Er zijn ook TV's die interactieve televisie van Ziggo ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:40:
[...]

Er zijn ook TV's die interactieve televisie van Ziggo ondersteunen.
Moet je wel in het fZiggo gebied woonachtig zijn. In fUPC kennen ze geen interactieve tv via CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:22
snah001 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:52:
Dat was een flinke storing hier in Zuid-Limburg.
Vanaf begin van de avond regelmatig wegvallende internet en TV(HD) en vanaf c.a. 22:00 uur helemaal niks meer.
Om 09:00 uur vanochtend kabelmodem 1 minuut van de spanning en opnieuw laten booten en nu weer alles aanwezig.
Ziggo beweerde gisterenavond dat er geen storing was.......
Nergens last van gehad. Ook de camera's en NAS zijn geen seconde offline geweest. Zowel niet in Landgraaf als in Maastricht. Flinke storing zal dus zeker niet het geval geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 17:38
In Wageningen een hele flinke storing, ik denk dat de halve stad er uit ligt.

Ergens rond 11:00 was er een korte stroomuitval, o.a. stoplichten enzo gingen uit in de hele stad, de verlichting op kantoor ook even.

Sindsdien geen internet meer gehad. Ziggo geeft geen details, maar ze geven aan dat ze verwachten het 16:58 opgelost te hebben. Bizar hoor. :P

Het modem ziet wel z'n gateway, en die is te pingen, maar verder niets. Wijkcentrale stuk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Hier ook in Maastricht geen internet vanmorgen, maar gisteravond geen probleem.
Niet verwacht dat de storm zo een effect heeft.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 11:45

Quellien

Excrement producer

Deem schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:44:
Hier ook in Maastricht geen internet vanmorgen, maar gisteravond geen probleem.
Niet verwacht dat de storm zo een effect heeft.
Helaas nog steeds geen internet in Maastricht West. Storing zou opgelost zijn, waarna weer een volgende storing actueel werd. Verwachte oplossing om 12.22.

Hoe bepalen ze die tijd eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Gister rond 19:00 opeens artifacts tijdes live tv uitzending, dat werd steeds erger. Rond 8 uur was het beeld 1 grote artifact plus internet klapte er steeds uit. Router bleef maar proberen verbinding te krijgen.
Herstarten, kabels in-uit, hardreset haalde niets uit.
Ziggo gebeld, zei konden de connectbox niet benaderen en geen bekend storingen in mijn regio.
Komt een monteur langs volgende (!) week.

Rond half 11 was het beeld van de Next weer goed en deed internet het weer alleen heel traag (50mbit max) en niet stabiel. Zowel met ethernetkabel als draadloos.
Vanochtend was internet nog steeds erg traag.

Meer mensen die hier last van hebben gehad gister? (noodweer?)

Zuid-Holland, Papendrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:53
Vraagje, heeft iemand ooit een keer vernomen dat Ziggo contact op neemt met de klanten om te melden dat er een storing van het huis komt waar de persoon woont en dat er een afspraak moet worden gemaakt om dit te laten checken door een monteur ?

Mijn moeder is namelijk meerdere keren gebeld door een prive nummer ( neemt ze nooit op, houd ze niet van) en vervolgens kreeg ze een voicemail met de melding dat er een storing zou komen vanuit haar huis en dat dit moet worden gecheckt.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Jeroenzer schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:29:
Vraagje, heeft iemand ooit een keer vernomen dat Ziggo contact op neemt met de klanten om te melden dat er een storing van het huis komt waar de persoon woont en dat er een afspraak moet worden gemaakt om dit te laten checken door een monteur ?

Mijn moeder is namelijk meerdere keren gebeld door een prive nummer ( neemt ze nooit op, houd ze niet van) en vervolgens kreeg ze een voicemail met de melding dat er een storing zou komen vanuit haar huis en dat dit moet worden gecheckt.
Ik meen mij te herinneren dat dat hier al eens eerder genoemd was. Maar, bij twijfel: waarom niet zelf Ziggo bellen en bevestigd krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:04

Nogne

>.<

Ja dat heb ik 1x meegemaakt, dat kwam bij mij omdat ik mijn signaal van de schotel en die van ziggo over 1 coax kabel laat lopen. En het bleek dat ik mijn schotel signaal terugstuurde over het Ziggo netwerk (?). Hierna heeft de monteur een koppelstuk geplaatst bij mijn AOP en toen was het opgelost.

Alleen dit resulteerde er wel in dat ik geen interactieve TV meer kon gebruiken (retour signaal word geblokkeerd). Ik vond dat niet erg want ik gebruikte destijds alleen maar een CI+ kaart.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
vanaalten schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat dat hier al eens eerder genoemd was. Maar, bij twijfel: waarom niet zelf Ziggo bellen en bevestigd krijgen?
Ik heb het in het verleden ook voorbij zien komen, echter zoeken op storing, afspraak etc kom ik niet echt super veel verder dan duizenden results in dit forum.

Dat heb ik mijn moeder ook geadviseerd, alleen heb ik aangegeven dat ik het na ging checken of dit überhaupt al eens is voor gekomen, dus vandaar mijn berichtje.
Maar ze gaat alsnog Ziggo bellen maar werkt zelf ook fulltime, dus dit zal ze vanavond gaan doen verwacht ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroenzer op 05-06-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Nogne schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:40:
[...]

Ja dat heb ik 1x meegemaakt, dat kwam bij mij omdat ik mijn signaal van de schotel en die van ziggo over 1 coax kabel laat lopen. En het bleek dat ik mijn schotel signaal terugstuurde over het Ziggo netwerk (?). Hierna heeft de monteur een koppelstuk geplaatst bij mijn AOP en toen was het opgelost.

Alleen dit resulteerde er wel in dat ik geen interactieve TV meer kon gebruiken (retour signaal word geblokkeerd). Ik vond dat niet erg want ik gebruikte destijds alleen maar een CI+ kaart.
Duidelijk, nou heeft zij dit allemaal niet, vrij standaard dingetjes.
Een ding wat ze heeft en waar ik verwacht waar de storing van kan en dat is hun eigen Horizon media box :+ :+

man man wat is dat ding traag met tv kijken en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 20:54
Jeroenzer schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Duidelijk, nou heeft zij dit allemaal niet, vrij standaard dingetjes.
Een ding wat ze heeft en waar ik verwacht waar de storing van kan en dat is hun eigen Horizon media box :+ :+

man man wat is dat ding traag met tv kijken en internetten.
Kan ook komen door iets anders in het netwerk of eventueel een oud telefoon toestel.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Dracoz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:07:
[...]

Kan ook komen door iets anders in het netwerk of eventueel een oud telefoon toestel.
Kan dat letterlijk door elk electro apparaat gebeuren welke bijvoorbeeld verkeerde stroom signalen afgeven ofzo ? Of alleen apparaten welke iets te maken hebben met de Ziggo verbinding > routers, wifi extenders, vaste telefoons, stream/cast devices ?

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenzer op 05-06-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 20:54
Jeroenzer schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:29:
[...]

Kan dat letterlijk door elk electro apparaat gebeuren welke bijvoorbeeld verkeerde stroom signalen afgeven ofzo ? Of alleen apparaten welke iets te maken hebben met de Ziggo verbinding > routers, wifi extenders, vaste telefoons, stream/cast devices ?
Naar mijn weten alles wat op het netwerk aangesloten zit. Een koffiezetapparaat niet dus :+

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09

Ja, dat gebeurd.
Er zijn buitenmonteurs die controleren hoe het netwerk werkt. Ze kunnen dan ook aan de deur komen, een kaartje in de bus doen, en soms ook filteren.

De beste en meest betrouwbare manier om te valideren, is de klantenservice bellen. De monteur zal namelijk altijd een melding maken in het systeem, wat zij terug kunnen vinden.
Mijn advies is dan ook _altijd_ dit te controleren :)

Storing kan door heel veel dingen komen, altijd onbewust. Ik moet tenminste de eerste nog tegenkomen waarbij dat het met opzet is gedaan :P

Maar denk aan TV stekkers die niet meer conform specs zijn, kabels die niet of niet goed zijn afgeschermd, etc. Dat veroorzaakt dan een storend signaal voor modems in de buurt, waar op gezocht wordt. Het is een voorbeeld, er kan natuurlijk nog meer zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door vdstaak op 05-06-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Ik lees trouwens wel eens vaak dat mensen soms bellen naar Ziggo en dan korting scoren door een jaartje bij te tekenen. Is het echt zó makkelijk dan? Want ik ben inmiddels al een ruime tijd lid van Ziggo en heb gewoon geen klachten.

Maar een beetje korting is nooit weg. O-)

De redenen dat ik geen storingen heb is wellicht omdat ik de wijze beslissing heb gemaakt om m'n modem in brugmodus te zetten en m'n TP-LINK het verkeer laat regelen..
Pagina: 1 ... 133 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic