B-Real schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:50:
[...]
Zijn die kosten al daadwerkelijk in rekening gebracht?
In mijn vorige huis had ik slecht/geen TV signaal. Ik heb toen bij de bouwmarkt allemaal Ziggo gecertificeerd spul gekocht en het zaakje vervangen en had alsnog geen TV.
Toen Ziggo gebeld welke een monteur heeft gestuurd, deze heeft alle aansluitingen in zowel de meterkast als de muur achter de TV vervangen. Deze gaf ook aan dat het gecertificeerde bouwmarkt spul alsnog troep is. Na de aanpassingen van de monteur werkte alles vlekkeloos.
Zowel aan de telefoon als door de monteur is nimmer gerept over kosten en ik heb dus ook nooit wat hoeven betalen.
Dat is vaak aan de monteur. In principe kunnen daar wél kosten voor worden gerekend namelijk, maar er is in dit geval gewoon coulance toegepast. Dat hangt samen met hoe een werkorder in wordt geschoten vanuit Ziggo. Dat wordt bepaalt door de Call Agent die je aan de lijn krijgt.
Ten aanzien van de bouwmarkt: ja, dit klopt. Vaak adverteert een bouwmarkt hiermee, maar is het installatiemateriaal niet geschikt. Ziggo heeft dit nooit goedgekeurd namelijk. Een winkel mag ermee aan de haal, verwarrend voor een consument, dat sowieso.
Ik heb vaak met dit bijltje gehakt, ik heb veel storingen gereden voor Ziggo. En kwam ook dit soort issues vaak tegen: bouwmarkt coax, splitters, wandcontactdozen. Allemaal niet van de juiste kwaliteit.
Coaxkabel: vaak slechte afscherming, ontbreken van folie om de foam, afscherming van slechte kwaliteit.
Wandcontactdozen: slechte filtering, of een filter die niet voldoet (of teveel demping geeft op het retoursignaal).
Spltters: vaak teveel demping op retoursignaal, en vaak gezeik met een Horizon Extra Media box (teveel demping rond de 1150/1250 MHz, het signaal wat wordt aangeleverd vanuit de Horizon naar de Extra Horizon MoCa signaal).
Ach, weet je, ik snap het wel. Een consument verwacht gewoon spullen die werken. Bij een kabelbedrijf komt er iets meer bij kijken. Die werken met coax, en dus met Hoog Frequent signalen. En HF (Hoog Frequent) is echt een vak apart en magisch. Er bestaat al decennia lang de VERON (
https://www.veron.nl/ ) dat over HF gaat, en vinden radio magie

Dat is voor Ziggo niet veel anders op gebied van HF op de coaxkabel.
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~