Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

menzo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:33:
De snelheden gaat in april omhoog.

nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden met een kwart

Start 50/5Mbit/s
Complete 250/25Mbit/s
Max 500/40Mbit/s
Eens kijken of de oude AIE pakketten ook nog een verhoging gaan krijgen? Zo niet, dan wordt het misschien toch eens tijd voor een overstap naar een ander pakketje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 15:16
menzo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:33:
De snelheden gaat in april omhoog.

nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden met een kwart

Start 50/5Mbit/s
Complete 250/25Mbit/s
Max 500/40Mbit/s
Zakelijk Max is 500/50, zou dat dan 600/50 of 600/60 worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Eens kijken of de oude AIE pakketten ook nog een verhoging gaan krijgen? Zo niet, dan wordt het misschien toch eens tijd voor een overstap naar een ander pakketje.
Ja want dat is onderdeel van je alles in 1 pakket. En anders doe je:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:50:
[...]
Ja want dat is onderdeel van je alles in 1 pakket. En anders doe je:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
@jongetje, wat bedoel je met; "Ja want dat is onderdeel van je alles in 1 pakket"?

@Help!!!!, zinnige info! Had ook aan het FP artikel toegevoegd kunnen worden wat mij betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2019 15:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Zag twee interessante reacties hierover in het FP topic:

HKLM_ in 'nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden met een kwart'

Cybertroy in 'nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden met een kwart'

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
[...]

Meestal niet, net op twitter gevraagt maar nee moet overstappen wil je meer snelheid, maarja dan ga ik ineens 15eu meer betalen.

heb nu 250/25 met gratis film1 sport1 box en 2 modules voor 80,50eu als ik dus moet overstappen voor iets meer snelheid dan word het 95,50(gratis film1 vervalt dan) ish voor zelfde tv pakket maar met iets meer snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door devil-strike op 25-03-2019 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

devil-strike schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:26:
[...]
Meestal niet, net op twitter grvraagt maar nee moet overstappen wil je meer snelheid, maarja dan ga ik ineens 15eu meer betalen voor ongeveer zelfde als wat ik nu heb.
@devil-strike, in mijn geval zou dit niet zo zijn als ik de pakketten naast elkaar zet. Sterker, ik zou van 250/25 naar 400/40 kunnen gaan en (bij een keuze van CI+/Mediabox(non-XL) << die ik beiden eigenlijk niet blief), €2,40 voordeliger uit kunnen zijn.

Let wel, ik heb nu een totaalpakket (met diverse extra's) wat op dit moment al €107,75 p/m kost.

Ik zal echter de overstap pas maken als ik dan toch voor de Next box zou kunnen kiezen. Niet dat ik deze perse wil hebben maar als ik dan toch een keuze zou moeten maken, dan de Next ipv de andere opties.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb nog zo'n oud AIE pakket, het stamt nog uit de Casema tijd. Ik kreeg zo juist een e-mail van ziggo Ik citeer:
Nóg sneller internet

Beste meneer Van Der Vlist,
Plezier heeft snelheid nodig. Daarom krijgt u er in april 25% internetsnelheid bij. Downloaden gaat straks met 50Mbit/s en uploaden met 5Mbit/s. Hoeft u zelf niets voor te doen, we regelen het. En u krijgt een seintje als het zover is.
Dus zo te zien wel...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Roetzen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:19:
[...]

Ik heb nog zo'n oud AIE pakket, het stamt nog uit de Casema tijd. Ik kreeg zo juist een e-mail van ziggo Ik citeer:

[...]

Dus zo te zien wel...
Yup, hier ook. Zojuist nagekeken en heb een Z2. De email is ook hier binnen dus ga er vanuit dat die dus ook gaat gelden.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Ziggo verhoogd weer internetsnelheden maar waarom weer niet voor klanten met 25 mbit verbinding? Die krijgen toch ook jaarlijkse tariefsverhogingen? Vindt dit oneerlijk. Waarom niet voor iedereen 25 procent meer snelheids verhoging?
https://www.nu.nl/interne...-25-procent-verhogen.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51

13art

Moderator Mobile
bt1441 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:57:
Ziggo verhoogd weer internetsnelheden maar waarom weer niet voor klanten met 25 mbit verbinding? Die krijgen toch ook jaarlijkse tariefsverhogingen? Vindt dit oneerlijk. Waarom niet voor iedereen 25 procent meer snelheids verhoging?
Omdat ze willen dat je overstapt naar een duurder pakket waarbij wel deze verhogingen doorgevoerd worden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
l3art schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:24:
[...]

Omdat ze willen dat je overstapt naar een duurder pakket waarbij wel deze verhogingen doorgevoerd worden.
Dat snap ik maar waarom 40 mbit klanten dan wel? 25 mbit of 40 scheeld niet zoveel he en niet dat ik dat zal gaan merken die 25 procent verhoging maar gewoon principe kwestie. Alle pakketten worden jaarlijks maar gratis verhoogd behalve voor 25 mbit klanten. Trouwe klanten moet je vast houden want meer en meer mensen hebben zoals ik ook glasvezel maar ik ben verder tevreden over ziggo maar na zoveelste uitsluiting verhoging 25 mbit klanten ben ik er zo langzamerhand klaar mee. Als biocsoop of pretpark toegangs prijs is verlaagd met 25 procent geldt dit toch ook voor alle klanten? Of aanbieding in supermarkt? Als 25 mbit klanten nooit verhoging krijgen dan ook geen tariefsverhoging!!! En zal ook nooit mijn pakket verhogen dan ga ik naar glasvezel

[ Voor 3% gewijzigd door bt1441 op 25-03-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stuffer schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:40:
[...]
Yup, hier ook. Zojuist nagekeken en heb een Z2. De email is ook hier binnen dus ga er vanuit dat die dus ook gaat gelden.
@stuffer, en internet Z2 staat voor welke snelheid nu en dat gaat dan ..... worden?

Ik zit met Z3 nu (250/25), naar welke exotische waarde zou deze dan kunnen gaan? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:17
bt1441 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:57:
Het 25Mbit pakket is een pakket wat niet standaard wordt verkocht op de website van Ziggo. (Als ik internet aantik op de website). Wil je sneller internet, dan zul je een duurder pakket moeten nemen.

Dat pakket is ook (veel) goedkoper dan een 40Mb verbinding. Ziggo verkoopt dat pakket specifiek aan klanten die alleen TV hebben van Ziggo en internet en telefonie via ADSL afnemen. Ziggo geeft al aan door het 25Mb pakket af te nemen, dat klanten goedkoper uitzijn dan gescheiden TV en ADSL te hebben.

Ziggo is overigens ook niet helemaal gek ;). Er zullen genoeg mensen zijn dat wel dat 25Mb pakket willen afnemen, maar dan loopt Ziggo inkomsten mis.

Overigens heeft Ziggo ook jarenlang geen snelheidsverhogingen bij het 40Mb pakket doorgevoerd, terwijl de prijs wel omhoog ging.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 25-03-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Eerlijk gezegd snap ik er niets meer van. Ik had een oud 50/5 pakket (ex upc gebied) en dit is laatst veranderd naar 100/10 met gelijk een prijsverhoging van €4.50 per maand.

Vervolgens verhogen ze het standaard pakket van 40/4 naar 50/5. Waarom zou ik dan nog dit 100/10 pakket houden als ik voorheen met 50/5 ook uit de voeten kan?
Of is dit nu niet meer goedkoper dan 100/10 wat ik nu heb?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
krakendmodem schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:58:
[...]

Het 25Mbit pakket is een pakket wat niet standaard wordt verkocht op de website van Ziggo. (Als ik internet aantik op de website). Wil je sneller internet, dan zul je een duurder pakket moeten nemen.

Dat pakket is ook (veel) goedkoper dan een 40Mb verbinding. Ziggo verkoopt dat pakket specifiek aan klanten die alleen TV hebben van Ziggo en internet en telefonie via ADSL afnemen. Ziggo geeft al aan door het 25Mb pakket af te nemen, dat klanten goedkoper uitzijn dan gescheiden TV en ADSL te hebben.

Ziggo is overigens ook niet helemaal gek ;). Er zullen genoeg mensen zijn dat wel dat 25Mb pakket willen afnemen, maar dan loopt Ziggo inkomsten mis.

Overigens heeft Ziggo ook jarenlang geen snelheidsverhogingen bij het 40Mb pakket doorgevoerd, terwijl de prijs wel omhoog ging.
Is niet helemaal waar. 25 mbit is gewoon compleet pakket met tv, telefoon en internet dus 25 mbit kun je gewoon compleet krijgen. Ik had jaren lang geleden enkel tv van ziggo en kon voor 10 euro (tientjes abbo) internet en telefonie erbij krijgen wat ik dus ook heb gedaan maar sinds enige jaren biedt ziggo ook compleet 25 mbit pakket aan. Dus waarom 25 mbit klanten na zoveel jaren nog steeds worden buiten gesloten is mij raadsel en klopt voor geen meter omdat 25 mbit klanten OOK jaarlijkse abbo verhogingen krijgen. En waarom hebben klanten die goedkopere abbo hebben dan geen recht op 25 procent snelheidsverhoging en vanaf 40 mbit abbo wel? Vindt dit bijna discriminatie.

https://www.ziggo.nl/pakk...-62-20756&zxuserid=376199

[ Voor 8% gewijzigd door bt1441 op 25-03-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51

13art

Moderator Mobile
bt1441 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:32:
[...]

Dat snap ik maar waarom 40 mbit klanten dan wel? 25 mbit of 40 scheeld niet zoveel he en niet dat ik dat zal gaan merken die 25 procent verhoging maar gewoon principe kwestie. Alle pakketten worden jaarlijks maar gratis verhoogd behalve voor 25 mbit klanten. Trouwe klanten moet je vast houden want meer en meer mensen hebben zoals ik ook glasvezel maar ik ben verder tevreden over ziggo maar na zoveelste uitsluiting verhoging 25 mbit klanten ben ik er zo langzamerhand klaar mee. Als biocsoop of pretpark toegangs prijs is verlaagd met 25 procent geldt dit toch ook voor alle klanten? Of aanbieding in supermarkt? Als 25 mbit klanten nooit verhoging krijgen dan ook geen tariefsverhoging!!! En zal ook nooit mijn pakket verhogen dan ga ik naar glasvezel
Tja ik werk niet bij Ziggo maar 25mbit is het meest budget pakket, niet de 40mbit. En bij de meest goedkope pakketten zitten de minste extra's. Vanuit dat oogpunt is het niet zo gek lijkt me. Tja dat je het er niet mee eens bent kan natuurlijk maar daar zal Ziggo geen boodschap aan hebben. Mogelijk dat ze je een leuke aanbieding kunnen doen waarmee je naar de 40mbit kan en voor een half jaar of een jaar op de prijs kan uitkomen van een 25mbit. En anders gewoon lekker overstappen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

hardware-lover schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:41:
[...]

@stuffer, en internet Z2 staat voor welke snelheid nu en dat gaat dan ..... worden?

Ik zit met Z3 nu (250/25), naar welke exotische waarde zou deze dan kunnen gaan? ;)
Om 1 of andere vage reden kan ik nu niet inloggen want wordt geredirect naar myvodafone. Maar volgens mij was het 200/20.

Wat het wordt weet ik niet maar de mail beloofd veel ;-)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franko P. schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:08:
Eerlijk gezegd snap ik er niets meer van. Ik had een oud 50/5 pakket (ex upc gebied) en dit is laatst veranderd naar 100/10 met gelijk een prijsverhoging van €4.50 per maand.

Vervolgens verhogen ze het standaard pakket van 40/4 naar 50/5. Waarom zou ik dan nog dit 100/10 pakket houden als ik voorheen met 50/5 ook uit de voeten kan?
Of is dit nu niet meer goedkoper dan 100/10 wat ik nu heb?
Slim hè, eerst de oude 50 mbit klanten naar het duurdere 100mbit zetten en dan de 40 maar 50mbit upgraden. Niet zo netjes en de meesten zullen geen downgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:05
jongetje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:58:
Slim hè, eerst de oude 50 mbit klanten naar het duurdere 100mbit zetten en dan de 40 maar 50mbit upgraden. Niet zo netjes en de meesten zullen geen downgrade doen.
Ze hadden toen toch ook gewoon voor 40/4 kunnen kiezen ipv het duurdere 100/10?..

Maar goed ook dat ze dit jaar de snelheid van alle abbo's weer verhogen.. dit zijn ze vorig jaar 'vergeten'.. :/

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
l3art schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:43:
[...]

Tja ik werk niet bij Ziggo maar 25mbit is het meest budget pakket, niet de 40mbit. En bij de meest goedkope pakketten zitten de minste extra's. Vanuit dat oogpunt is het niet zo gek lijkt me. Tja dat je het er niet mee eens bent kan natuurlijk maar daar zal Ziggo geen boodschap aan hebben. Mogelijk dat ze je een leuke aanbieding kunnen doen waarmee je naar de 40mbit kan en voor een half jaar of een jaar op de prijs kan uitkomen van een 25mbit. En anders gewoon lekker overstappen.
Upgraden zal ik nooit doen. Dan ben ik over 6 maanden veeel meer kwijt dan wat ik nu betaal en voor wat ik doe is 25 mbit meer dan voldoende en ik betaal nog geen 45 euro per maand en dat is inclusief movie xl (tv totaal) pakket en 5 geactiveerde smartcards. P.s. Wat moet je met paar honderd mbit als je toch niks illegaal mag down of uploaden he. Maar bedankt voor antwoord

[ Voor 6% gewijzigd door bt1441 op 25-03-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 12:53
Ik heb nog een oud UPC Pakket van 50Mbit dus zou er wel geen 25% bij krijgen :-( is wel ooit van 60Mbit naar 50Mbit gegaan :X

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
bt1441 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:27:
[...]

Is niet helemaal waar. 25 mbit is gewoon compleet pakket met tv, telefoon en internet dus 25 mbit kun je gewoon compleet krijgen. Ik had jaren lang geleden enkel tv van ziggo en kon voor 10 euro (tientjes abbo) internet en telefonie erbij krijgen wat ik dus ook heb gedaan maar sinds enige jaren biedt ziggo ook compleet 25 mbit pakket aan. Dus waarom 25 mbit klanten na zoveel jaren nog steeds worden buiten gesloten is mij raadsel en klopt voor geen meter omdat 25 mbit klanten OOK jaarlijkse abbo verhogingen krijgen. En waarom hebben klanten die goedkopere abbo hebben dan geen recht op 25 procent snelheidsverhoging en vanaf 40 mbit abbo wel? Vindt dit bijna discriminatie.

https://www.ziggo.nl/pakk...-62-20756&zxuserid=376199
Je begrijpt me niet. Als ik een postcode invul op de website, dan kan ik nergens dat pakket aanvinken. Ik zie alleen 40Mb, 200Mb en 400Mb. Als ik ga zoeken via google, dan kom ik ook op die pagina uit.

Sterker nog, als ik dat pakket wil bestellen (dat heb ik namelijk ook al eens geprobeerd), dan kon dat niet omdat hier al internet van Ziggo aanwezig was. Ziggo stond het niet toe dat ik van een 150Mb verbinding naar een 25Mb verbinding ging.

Je geeft zelf ook al aan dat je eerst alleen TV had, en met de tientjesactie dit kon krijgen. daar is dit pakket nu net voor bedoeld. Klanten die al internet van Ziggo hadden mochten toen niet downgraden naar 25Mbit.

Je betaald nu 15 euro (gok ik) voor internet en telefonie. Dat ga je nergens anders vinden. Dat weet Ziggo en daarom doen die waarschijnlijk niks met dat pakket.

https://www.ziggo.nl/pdf/...or%20nieuwe%20klanten.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 26-03-2019 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 20:33

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen tijd af en toe last gehad van tv storingen. Gisteravond even signaal waardes bekeken, signaal 52% kwaliteit 100%. Denk laat ik eens de UMU-1006 vervangen, had nog 1 liggen met schakelaar.
Heb nu betere waardes, signaal 72% en kwaliteit 100%. (Humax 5200C)
Komt blijkbaar toch best wel nauw bij Ziggo.

[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 26-03-2019 08:37 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 14:54
draakhoofd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:47:
[...]
ja, hier ook. Technicolor in bridge icm Asus router. Altijd goed gegaan, sinds enkele weken gaat het mis in de vorm van dhcp errors en traagheid. Ziggo zegt hier ook dat modem goed functioneerrt.
Afgelopen nacht week raak, modem gereset, een half uur later lag alles er weer uit. Net weer een reset gedaan, alles is nu weer even UP. Maar het is wachten totdat het modem weer onderuit gaat. Zeer irritant.

Jij toevallig ook last van gehad afgelopen nacht/vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmiGueL schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:11:
[...]

Ze hadden toen toch ook gewoon voor 40/4 kunnen kiezen ipv het duurdere 100/10?..
Dat had gekund, maar als je niets deed (en daar gaat het me om) dan ging je automatisch naar 100/10 en dus wat meer betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 08:50
draakhoofd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:47:
[...]
ja, hier ook. Technicolor in bridge icm Asus router. Altijd goed gegaan, sinds enkele weken gaat het mis in de vorm van dhcp errors en traagheid. Ziggo zegt hier ook dat modem goed functioneerrt.
Hmm, ik dacht dat het aan mij lag. Ik heb hetzelfde probleem met de Technicolor icm met Asus router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
krakendmodem schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:11:
[...]

Je begrijpt me niet. Als ik een postcode invul op de website, dan kan ik nergens dat pakket aanvinken. Ik zie alleen 40Mb, 200Mb en 400Mb. Als ik ga zoeken via google, dan kom ik ook op die pagina uit.

Sterker nog, als ik dat pakket wil bestellen (dat heb ik namelijk ook al eens geprobeerd), dan kon dat niet omdat hier al internet van Ziggo aanwezig was. Ziggo stond het niet toe dat ik van een 150Mb verbinding naar een 25Mb verbinding ging.

Je geeft zelf ook al aan dat je eerst alleen TV had, en met de tientjesactie dit kon krijgen. daar is dit pakket nu net voor bedoeld. Klanten die al internet van Ziggo hadden mochten toen niet downgraden naar 25Mbit.

Je betaald nu 15 euro (gok ik) voor internet en telefonie. Dat ga je nergens anders vinden. Dat weet Ziggo en daarom doen die waarschijnlijk niks met dat pakket.

https://www.ziggo.nl/pdf/...or%20nieuwe%20klanten.pdf
Ik begrijp je wel maar is het blijft ook soort abbonnement vorm wat veel mensen hebben en waarom deze klanten uitsluiten en alle andere abbo's gaan telkens gratis omhoog. Zoals ik al schreef.. ook 25 mbits klanten krijgen jaarlijks WEL tariefsverhoging dan mogen zij ook mee profiteren lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
bt1441 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:04:
[...]

Ik begrijp je wel maar is het blijft ook soort abbonnement vorm wat veel mensen hebben en waarom deze klanten uitsluiten en alle andere abbo's gaan telkens gratis omhoog. Zoals ik al schreef.. ook 25 mbits klanten krijgen jaarlijks WEL tariefsverhoging dan mogen zij ook mee profiteren lijkt mij.
Ziggo wil graag toe naar bepaalde standaard abonnementen en wil de oudere uitfaseren. Dan wil je de klanten graag over laten stappen naar de nieuwere abonnementsvormen. Door de snelheid van de oudere vormen niet mee te laten groeien, zullen meer mensen toch de overstap gaan maken naar de standaard abonnementen.

Puur dus een zakelijke beslissing om ook de processen te stroomlijnen en te vereenvoudigen (en dus kosten verlagen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bt1441 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:04:
[...]
en alle andere abbo's gaan telkens gratis omhoog. Zoals ik al schreef.. ook 25 mbits klanten krijgen jaarlijks WEL tariefsverhoging dan mogen zij ook mee profiteren lijkt mij.
De basis (dus nu 40Mbit) is nu na jaren eindelijk eens verhoogd want heeft ook een hele tijd stil gestaan (al van voor de fusie). Het staat je natuurlijk vrij om een hoger pakket te nemen of over te stappen. Kwa prijs kwaliteit is het "tientjes" pakket van 25Mbit natuurlijk nog steeds erg scherp geprijst.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 26-03-2019 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:37

XallaX

Meow

Hier een TC7210 in fziggo maar wel gewoon met 16 + 4 kanalen, geen wijzigingen de laatste tijd ondanks de werkzaamheden. Ping rond de 6ms, snelheid 440/43 op een Max abbo dus daarover niet te klagen.

Moet er wel bij vermelden dat de coax aansluiting weer zo ongeveer licht geeft, Horizon :( staat weer op uitmuntend, uitmuntend regelmatig te blokken en storen.
(Ben er wel klaar mee, glas 1000/1000 wordt nu aangelegd)

Ik snap trouwens niet waarom een falende connectbox met puma chipset verplicht gaat worden bij een nieuwe mediabox. Als ik dat ding hier aansluit is binnen 15 minuten de bufferbloat en andere troep over de lijn zo hoog dat er niet meer normaal mee te werken valt ... met andere woorden, ook tv kijken met een nieuwe mediabox zal dan verstoord (kunnen) worden ...
Laat ze eerst eens met een nieuw modem komen die geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
XallaX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:30:
Ik snap trouwens niet waarom een falende connectbox met puma chipset verplicht gaat worden bij een nieuwe mediabox. Als ik dat ding hier aansluit is binnen 15 minuten de bufferbloat en andere troep over de lijn zo hoog dat er niet meer normaal mee te werken valt ... met andere woorden, ook tv kijken met een nieuwe mediabox zal dan verstoord (kunnen) worden ...
Laat ze eerst eens met een nieuw modem komen die geen problemen geeft.
TV is TCP unicast. Daardoor heeft het weinig last van bufferbloat en jitter (latency maakt niet uit tot je EK/WK kijkt) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ANdrode schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:46:
[...]

TV is TCP unicast. Daardoor heeft het weinig last van bufferbloat en jitter (latency maakt niet uit tot je EK/WK kijkt) :>
Haha, zou zomaar kunnen dat de buren naast je eerder juichen omdat die een andere provider hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 21:45
Harmen schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:32:
Afgelopen tijd af en toe last gehad van tv storingen. Gisteravond even signaal waardes bekeken, signaal 52% kwaliteit 100%. Denk laat ik eens de UMU-1006 vervangen, had nog 1 liggen met schakelaar.
Heb nu betere waardes, signaal 72% en kwaliteit 100%. (Humax 5200C)
Komt blijkbaar toch best wel nauw bij Ziggo.
Apart want ik heb signaalstatus op 3% en signaalkwaliteit op 100% en nergens last van, ook niet met slecht weer oid.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:20

Technomania

Huiskamer verslaafde.

stuffer schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:40:
[...]

Ik heb zelf een Z1 maar nog geen email gehad.

Nog maar even afwachten dus.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NMZUrybG62SF4Xm3QMf5MD4t/full.jpg
Ik heb sinds de overgang naar DTV in onze regio problemen met m'n internetverbinding en dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de verandering van frequenties en 4G interferentie. Nu heb ik al m'n coaxkabels en connectoren vervangen voor fatsoenlijk 4G-proof spul en tevens m'n AOP vervangen. Het enige wat nu nog aan de beurt is, is de splitter en Ziggo gaat mij daar niet bij helpen.

Ik heb 2 TV's en één modem. Bovenstaande splitter zou volgens de productomschrijving geschikt zijn voor 1x radio, 1x TV en 1x modem. Weet iemand of ik op zo'n splitter ook 2x TV kan aansluiten? Dus dat ik op de linker connector gewoon een male connector richting TV1 doe en op de middelste connector een female connector richting TV2? Ik kan namelijk geen splitter vinden met 2x TV en 1x modem.

[ Voor 19% gewijzigd door temp00 op 26-03-2019 13:29 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*mopper*

Verhogen ze de snelheden, gaat van Ziggo Zakelijk 250/40 alleen de dowstream omhoog. :(

Leuk, maar ik kom van 500/50 particulier en merk het snelheidsverschil niet. Een hogere downstream boeit me dus niet, een hogere upstream wel.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11
temp00 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:25:
[Afbeelding]
Ik heb sinds de overgang naar DTV in onze regio problemen met m'n internetverbinding en dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de verandering van frequenties en 4G interferentie. Nu heb ik al m'n coaxkabels en connectoren vervangen voor fatsoenlijk 4G-proof spul en tevens m'n AOP vervangen. Het enige wat nu nog aan de beurt is, is de splitter en Ziggo gaat mij daar niet bij helpen.

Ik heb 2 TV's en één modem. Bovenstaande splitter zou volgens de productomschrijving geschikt zijn voor 1x radio, 1x TV en 1x modem. Weet iemand of ik op zo'n splitter ook 2x TV kan aansluiten? Dus dat ik op de linker connector gewoon een male connector richting TV1 doe en op de middelste connector een female connector richting TV2? Ik kan namelijk geen splitter vinden met 2x TV en 1x modem.
Die splitter met 2 TV en 1x modem bestaat helaas niet.
Dit probleem heb ik ook gehad.
Contact gehad met de KS maar werd niet wijzer.

Oplossing die we toen gedaan hebben is een gegoten coax gepakt die je tegenkomt in de doos van Ziggo.
Daarop een 2 splitter gezet.

Afbeeldingslocatie: https://hwimages.beslist.net/beslist-images/40000/F300/001/018/246/1018246166.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 26-03-2019 13:32 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
acoster schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Ziggo wil graag toe naar bepaalde standaard abonnementen en wil de oudere uitfaseren. Dan wil je de klanten graag over laten stappen naar de nieuwere abonnementsvormen. Door de snelheid van de oudere vormen niet mee te laten groeien, zullen meer mensen toch de overstap gaan maken naar de standaard abonnementen.

Puur dus een zakelijke beslissing om ook de processen te stroomlijnen en te vereenvoudigen (en dus kosten verlagen)..
Jij begrijpt het tenminste.
Of niet zo gierig zijn en overstappen naar 50mbit of niet klagen.
Ziggo wil af van de 25mbit. Tuurlijk gaan ze geen snelheidsverhoging toepassen ervoor maar wel een prijsverhoging.

Je zit gewoon nog op een oude abovorm. Net zoals je bij een oude telefoonabo niet hoeft te verlengen maar ook niets extra's hoeft te verwachten.
Zo simpel is het.

[ Voor 9% gewijzigd door Sharule op 26-03-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
bt1441 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:32:
[...]

Ik denk dat je het allemaal wel even in het juiste perspectief moet plaatsen. Hoe lang heb je dat 25mbit abb al? Volgens mij heb je namelijk wat upgrades gemist in het verleden?!

Als ik me niet vergis kon je wat jaartjes geleden kostenloos van 25mbit naar 30 mbit en nog wat later kosteloos naar 40mbit. Je moest toen alleen wel zelf in aktie komen...

[ Voor 7% gewijzigd door Kenny_026 op 26-03-2019 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Sharule schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:32:
[...]

Ziggo wil af van de 25mbit. Tuurlijk gaan ze geen snelheidsverhoging toepassen ervoor maar wel een prijsverhoging.
Al is het pakket van de 25mb nog altijd te bestellen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
Dat is wel een verschil inderdaad. Dan is het meer van we bieden het aan maar liever niet..
MdO82 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:39:
[...]

Al is het pakket van de 25mb nog altijd te bestellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sharule schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:42:
Dat is wel een verschil inderdaad. Dan is het meer van we bieden het aan maar liever niet..

[...]
Dat pakket is puur voor mensen die geen (hoge) eisen stellen en het goedkoopste van het goedkoopste willen. Waarom zouden ze dat verhogen en bijna even snel laten zijn als het 50Mbit abonnement? Als je sneller wilt neem je 1 van de 3 standaard pakketten.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 26-03-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Kan je nagaan hoe de tijd veranderd is :D
10 jaar geleden had je bij Alles in 1 Extra (oude Ziggo-naam) toen een maximale snelheid van 50/5 die ging toen naar 80/8

Nu heb je het start pakket met dezelfde snelheid.
Prijs van toen die weet ik helaas niet meer :P

Edit: prijs is ook wel wat gestegen :P

Voor dit pakket betaalde zover ik nog kan vinden €49.95
Nu betaal je €69.95

Al kan je het aanbod van toen ook niet helemaal meer vergelijken van nu.
En hebben we HBO, Ziggo Sport erbij en wellicht nog andere zaken.

Maar goed dat moet ook betaald worden :+

[ Voor 32% gewijzigd door MdO82 op 26-03-2019 17:51 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43
Iemand nog tips om een korting bij verlenging te onderhandelen? Ik heb ook Vodafone dus ik vraag me af of ik beter bij Ziggo kan beginnen op juist bij Vodafone.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
kbloem schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Ik denk dat je het allemaal wel even in het juiste perspectief moet plaatsen. Hoe lang heb je dat 25mbit abb al? Volgens mij heb je namelijk wat upgrades gemist in het verleden?!

Als ik me niet vergis kon je wat jaartjes geleden kostenloos van 25mbit naar 30 mbit en nog wat later kosteloos naar 40mbit. Je moest toen alleen wel zelf in aktie komen...
heb 25 mbit nu ongeveer 3 jaar en waarom ik ook niet wil upgraden is dat ik misschien geen 5 smartcards,wat ik nu heb, niet meer kan gebruiken en verder ook tevreden ben en nu las ik ook dit nog..
https://www.totaaltv.nl/n...oudere-abonnementsvormen/
Sjonge.. wel 25 mbit blijven aanbieden maar later gratis hogere snelheids internet aanbieden ho maar. Maar ach.. wat moet je ook met hogere snelheid. Las net dat europese unie in heeft gestemt met slopen van internet.
https://www.geenstijl.nl/...emt-over-slopen-internet/

[ Voor 11% gewijzigd door bt1441 op 26-03-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

MdO82 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:32:
[...]
Die splitter met 2 TV en 1x modem bestaat helaas niet.
Dit probleem heb ik ook gehad.
Contact gehad met de KS maar werd niet wijzer.

Oplossing die we toen gedaan hebben is een gegoten coax gepakt die je tegenkomt in de doos van Ziggo.
Daarop een 2 splitter gezet.

[Afbeelding]
Maar als ik gewoon van die female connector gebruik kan maken heb ik die extra splitter niet nodig ;) Ben dus nog steeds benieuwd of dit mogelijk is.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bt1441 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:01:
[...]
heb 25 mbit nu ongeveer 3 jaar en waarom ik ook niet wil upgraden is dat ik misschien geen 5 smartcards,wat ik nu heb, niet meer kan gebruiken
Ik ben over gestapt naar een ander (nieuw) abonnement en dan blijven die smartcards gewoon werken hoor. TotaalTV roeptoetert af en toe ook maar wat. Die moeten het volgens mij hebben van clickbait als ik de titels lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:22:
[...]
TotaalTV roeptoetert af en toe ook maar wat. Die moeten het volgens mij hebben van clickbait als ik de titels lees.
Ik dacht precies hetzelfde, wat een kansloze artikelen de laatste maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
the-edge schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Afgelopen nacht week raak, modem gereset, een half uur later lag alles er weer uit. Net weer een reset gedaan, alles is nu weer even UP. Maar het is wachten totdat het modem weer onderuit gaat. Zeer irritant.

Jij toevallig ook last van gehad afgelopen nacht/vandaag?
nee, sinds ik de modem weer dhcp laat doen (router in AP-mode) gaat het vooralsnog goed...

[ Voor 3% gewijzigd door draakhoofd op 26-03-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:15
@temp00 Volgens mij is op die specifieke splitter de FM uitgang alleen geschikt voor FM signalen (de TV en DATA krijgen wel het gehele signaal).
Voor jou toepassing is er de POA-03-UPC, die heeft 3 IEC male uitgangen met hetzelfde signaal; daarvoor heb je dan wel een andere modemkabel nodig (IEC female naar F male). Wel even opletten want deze versie geeft een hogere demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
temp00 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:11:
[...]

Maar als ik gewoon van die female connector gebruik kan maken heb ik die extra splitter niet nodig ;) Ben dus nog steeds benieuwd of dit mogelijk is.
Nee, dat gaat niet. De radio aansluiting geeft alleen het gebied voor de analoge FM radio door (85-108 MHz). De TV aansluiting geeft 5-65 MHz en 120-200 MHz door. Dus een TV op de radioaansluiting zal geen bruikbaar signaal krijgen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Okidokie thx beide (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

bt1441 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:01:
[...]
heb 25 mbit nu ongeveer 3 jaar en waarom ik ook niet wil upgraden is dat ik misschien geen 5 smartcards,wat ik nu heb, niet meer kan gebruiken en verder ook tevreden ben en nu las ik ook dit nog..
https://www.totaaltv.nl/n...oudere-abonnementsvormen/
Sjonge.. wel 25 mbit blijven aanbieden maar later gratis hogere snelheids internet aanbieden ho maar. Maar ach.. wat moet je ook met hogere snelheid. Las net dat europese unie in heeft gestemt met slopen van internet.
https://www.geenstijl.nl/...emt-over-slopen-internet/
Ziggo realiseert zich prima dat mensen die het 25mbit pakket afnemen vooral voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en blijkbaar geen hoge snelheid nodig hebben.
Je neemt nu een product af waarvan je zelf ook wel weet dat je dit nergens goedkoper gaat vinden. Tja... Ik zou zeggen: wees blij met hetgeen wat je betaalt en wat je er voor krijgt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
TFHfony schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Ziggo realiseert zich prima dat mensen die het 25mbit pakket afnemen vooral voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en blijkbaar geen hoge snelheid nodig hebben.
Je neemt nu een product af waarvan je zelf ook wel weet dat je dit nergens goedkoper gaat vinden. Tja... Ik zou zeggen: wees blij met hetgeen wat je betaalt en wat je er voor krijgt.
Sorry.. die vlieger gaat niet op. Ik vindt buiten sluiten deel van ziggo klanten niet correct welk abbo ik of wie dan ook heeft. Als ziggo 25 procent gratis hogere snelheden aanbiedt geldt dit voor ALLE klanten. En als ziggo dit niet doet dan hoeven deze klanten ook geen tariefsverhoging te verwachten. Moeten deze klanten dan wel meer betalen en mogen ze dan niks extras verwachten? Nee. Wij betalen zeker mee voor verhoging andere paketten zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ach alleen mensen die er geen verstand van hebben willen die hoge snelheden. Een consument heeft die hoge snelheden eigenlijk niet nodig. Ik zou persoonlijk liever zien dat de upload snelheid omhoog gaat. Voor werken in de cloud is het toch wel handig als je ook iets naar die cloud kan sturen met een acceptabele snelheid.

Natuurlijk wil een consument ook grootte bestanden snel binnen halen. Maar snelheid is van veel meer afhankelijk van dan de breedband.

Omdat het een ervaringen topic is voor DSL ben heel tevreden met BVVDSL verbinden van de geel-zwarte KPN-dochter. Haal netjes de 50/5 (werkelijk 54/66)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

bt1441 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:08:
[...]

Sorry.. die vlieger gaat niet op. Ik vindt buiten sluiten deel van ziggo klanten niet correct welk abbo ik of wie dan ook heeft. Als ziggo 25 procent gratis hogere snelheden aanbiedt geldt dit voor ALLE klanten. En als ziggo dit niet doet dan hoeven deze klanten ook geen tariefsverhoging te verwachten. Moeten deze klanten dan wel meer betalen en mogen ze dan niks extras verwachten? Nee. Wij betalen zeker mee voor verhoging andere paketten zeker.
Ziggo geeft zelf al aan dat niet alle pakketten een verhoging krijgen. Nergens is er ook een verplichting van Ziggo om zoiets te moeten doen.
Je hebt gewoon een budget product gekozen, geeft zelf al aan dat je de verhoging eigenlijk ook niet nodig hebt/zou merken en je ergens anders ook niet voor hetzelfde geld terecht kan.
Ziggo verdient gewoon het minst aan mensen met dit abonnement en zal daarom niet veel reden zien deze abonnees van cadeaus te voorzien.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22-09 21:34
[...]

Kan niet wachten totdat Ziggo de stekker uit dat 25mbit pakket trekt >:)
Je betaalt niet alleen voor snelheidsverhogingen hoor, sterker nog in feite betaald niemand daar voor, want het is niets meer of minder dan het schuifje wat verder open zetten op de bestaande infrastructuur. Waar je wel voor betaald zijn de diensten, netwerkonderhoud etc. etc. etc.
Als je het daar niet mee eens bent neem je het pakket boven je of ga je een andere provider zoeken :Y)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
Martinusz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:22:
[...]

Je betaalt niet alleen voor snelheidsverhogingen hoor, sterker nog in feite betaald niemand daar voor, want het is niets meer of minder dan het schuifje wat verder open zetten op de bestaande infrastructuur. Waar je wel voor betaald zijn de diensten, netwerkonderhoud etc. etc. etc.
Als je het daar niet mee eens bent neem je het pakket boven je of ga je een andere provider zoeken :Y)
Ze doen maar haha is mij om het even. Ik heb tenminste keuze voor alternatief glasvezel en jij denk ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Keihard blazen met 25 Mbps over glasvezel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
[...]

Als Ziggo een snelheidsverhoging doorvoert voor alle courante alles-in-één-paketten, en jij hebt een of ander obscuur pakket met TV en 25 Mbit internet abonnement, heb je gewoon pech. Het is formeel gezien geen alles-in-één pakket zoals die op de website van Ziggo worden aangeboden. Dus niet zeuren :+

[ Voor 3% gewijzigd door Tigerblood op 26-03-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
[...]

Volgens mij (maar weet dat absoluut niet zeker) krijg je standaard al dit pakket als je alleen telefonie afneemt bij Ziggo
Of Televisie + telefoon.

Maar nogmaals heb geen bewijs dus weet het niet zeker

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Martinusz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:22:
[...]

Mwoah, dat vind ik ook wat overdreven. Het heeft gewoon zijn bestaansrecht, net zoals de AH Budget productlijn. Maarja, dan moet men verder niet zeuren dat men geen cadeautjes ontvangt ;)
bt1441 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:11:
[...]

Ze doen maar haha is mij om het even. Ik heb tenminste keuze voor alternatief glasvezel en jij denk ik niet.
Maar overstappen doe je toch niet en dat heeft Ziggo ook wel door. Dat risico lopen ze gewoon eerder met de 200mbit+ abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
TFHfony schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Mwoah, dat vind ik ook wat overdreven. Het heeft gewoon zijn bestaansrecht, net zoals de AH Budget productlijn. Maarja, dan moet men verder niet zeuren dat men geen cadeautjes ontvangt ;)

[...]

Maar overstappen doe je toch niet en dat heeft Ziggo ook wel door. Dat risico lopen ze gewoon eerder met de 200mbit+ abbo's.
Wat mij eerlijk gezegd tegen houdt dat ik nog bij Ziggo blijf (al klant sinds 1995 toen @home) is dat ik nog 5 geactiveerde smartcards heb en dat krijg ik nooit meer als ik nu opzeg. Nieuwe klanten moeten voor 2e decoder of ci+module met 2e smartcard maandelijks extra voor betalen. Ik heb in de woonkamer 2 hdd recorders beide voor tv gebruik enof 2e gebruik ik als radio tuner (want ook anologe radio is straks verleden tijd bij ziggo) en kan zo eventueel 4 programma's gelijktijdig opnemen en via ci+module via mijn tv naar andere zender kijken en boven gebruik ik op 2 slaapkamers 2 smartcards. Zou ziggo ooit smartcards offline zetten en dat niet gratis compenseren dan gaat opzegging dezelfde dag nog de deur uit want dan kies ik zeker voor glasvezel met symetrische snelheden bv 100 up en download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

bt1441 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:54:
[...]

Wat mij eerlijk gezegd tegen houdt dat ik nog bij Ziggo blijf (al klant sinds 1995 toen @home) is dat ik nog 5 geactiveerde smartcards heb en dat krijg ik nooit meer als ik nu opzeg. Nieuwe klanten moeten voor 2e decoder of ci+module met 2e smartcard maandelijks extra voor betalen. Ik heb in de woonkamer 2 hdd recorders beide voor tv gebruik enof 2e gebruik ik als radio tuner (want ook anologe radio is straks verleden tijd bij ziggo) en kan zo eventueel 4 programma's gelijktijdig opnemen en via ci+module via mijn tv naar andere zender kijken en boven gebruik ik op 2 slaapkamers 2 smartcards. Zou ziggo ooit smartcards offline zetten en dat niet gratis compenseren dan gaat opzegging dezelfde dag nog de deur uit want dan kies ik zeker voor glasvezel met symetrische snelheden bv 100 up en download.
Volgens mij kan jij, omdat je dus geen echt alles-in-1 pakket hebt, je internet/telefonie bij Ziggo gewoon opzeggen en je huidige TV pakket houden. Kan je je internet wel via glas nemen en TV via de kabel. In jouw geval best of both worlds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
TFHfony schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:21:
[...]

Volgens mij kan jij, omdat je dus geen echt alles-in-1 pakket hebt, je internet/telefonie bij Ziggo gewoon opzeggen en je huidige TV pakket houden. Kan je je internet wel via glas nemen en TV via de kabel. In jouw geval best of both worlds?
Bedankt voor je meedenken. Dat heb ik inderdaad ook overwogen dat te doen maar vaak ben je bij glasvezel boeren goedkoper uit bij alles in een pakket en toekomst zal het leren wat Ziggo gaat doen met smartcards en aangezien ik inclusief movie xl tv pakket maar 45 euro betaal (ook al krijg ik geen gratis snelheidsverhoging haha) nog erg goedkoop uit ben en 25 mbit ook erg snel werkt en heb nooit buffers youtube - netflix. Maar we gaan het zien he. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
In die dubio zit ik hier ook :D
Ze gaan hier met glas beginnen, maar dan moet je jezelf voor 6 mei aanmelden.

Stap ik over dan ben ik mijn kaarten kwijt.
Maar wil ik na 6 mei nog glas hebben dan ben ik gelijk €1000 kwijt.

Het blijven die keuzes :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Beste luisteraar,

Vanaf 1 april zijn de Stingray Music kanalen (863 t/m 902) niet meer beschikbaar via Ziggo.

Wij vinden het erg jammer dat onze lange samenwerking met Ziggo gaat eindigen. Op dit moment werken wij hard aan een oplossing om ervoor te zorgen dat je kunt blijven luisteren naar jouw favoriete muziekkanalen.

Jammer!
Ben ik het enige fossiel die hier gebruik van maakt??
Ik lees over meer veranderingen per 1 april, verandert er nog wat aan het aanbod of verwijderen ze alleen Stingray music?

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
MdO82 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:49:
In die dubio zit ik hier ook :D
Ze gaan hier met glas beginnen, maar dan moet je jezelf voor 6 mei aanmelden.

Stap ik over dan ben ik mijn kaarten kwijt.
Maar wil ik na 6 mei nog glas hebben dan ben ik gelijk €1000 kwijt.

Het blijven die keuzes :D
Als je glas neemt voor 6 mei en scheeld jou 1000 euro had ik het zeker desnoods voor jaar erbij genomen. Ben je bij ziggo contracts vrij kun je vaak telefonisch voor 6 maanden mooie verlengingsaanbieding los peuteren of zet je huidige ziggo pakket naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Sharule schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:32:
[...]

Je zit gewoon nog op een oude abovorm. Net zoals je bij een oude telefoonabo niet hoeft te verlengen maar ook niets extra's hoeft te verwachten.
Zo simpel is het.
Heeft niets met gierig of wat dan ook te maken.
En als je dan toch gaat vergelijken met telefoon abonnementen, je hoeft inderdaad niet te verlengen, maar ze maken het abonnement ondertussen ook niet duurder. Iets wat Ziggo structureel wel doet.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

TFHfony schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:19:
[...]

Ziggo geeft zelf al aan dat niet alle pakketten een verhoging krijgen. Nergens is er ook een verplichting van Ziggo om zoiets te moeten doen.
Je hebt gewoon een budget product gekozen, geeft zelf al aan dat je de verhoging eigenlijk ook niet nodig hebt/zou merken en je ergens anders ook niet voor hetzelfde geld terecht kan.
Ziggo verdient gewoon het minst aan mensen met dit abonnement en zal daarom niet veel reden zien deze abonnees van cadeaus te voorzien.
Zou je denken? Je post was alle geloofwaardigheid kwijt sinds de rekeningen in de afgelopen jaren weldegelijk omhoog zijn gegaan. En wie hoefden niks te verwachten? Jawellll, 'de budgetlijn'-gebruikers. Dan denk ik dat het redelijk begrijpelijk is om te verwachten dat mensen hier pissig van worden.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

kbloem schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Wanneer dan? weet je zeker dat dat geen koppelverkoop was met andere producten? Zoiets staat me wel bij.
jongetje schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:08:
[...]

Dat pakket is puur voor mensen die geen (hoge) eisen stellen en het goedkoopste van het goedkoopste willen. Waarom zouden ze dat verhogen en bijna even snel laten zijn als het 50Mbit abonnement? Als je sneller wilt neem je 1 van de 3 standaard pakketten.
Want 25 Mbit * 1,25 = 50 Mbit. Exact 62,5 % van de snelheid waar jij het over hebt. Goed verhaal, lekker kort.

Edit: sorry dubbelpost.

[ Voor 3% gewijzigd door Racing_Reporter op 26-03-2019 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BAVAROIS schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:16:
Beste luisteraar,

Vanaf 1 april zijn de Stingray Music kanalen (863 t/m 902) niet meer beschikbaar via Ziggo.

Wij vinden het erg jammer dat onze lange samenwerking met Ziggo gaat eindigen. Op dit moment werken wij hard aan een oplossing om ervoor te zorgen dat je kunt blijven luisteren naar jouw favoriete muziekkanalen.

Jammer!
Ben ik het enige fossiel die hier gebruik van maakt??
Ik lees over meer veranderingen per 1 april, verandert er nog wat aan het aanbod of verwijderen ze alleen Stingray music?
@BAVAROIS, https://www.totaaltv.nl/n...enders-xite-music-bekend/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Racing_Reporter schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:28:
[...]

Zou je denken? Je post was alle geloofwaardigheid kwijt sinds de rekeningen in de afgelopen jaren weldegelijk omhoog zijn gegaan. En wie hoefden niks te verwachten? Jawellll, 'de budgetlijn'-gebruikers. Dan denk ik dat het redelijk begrijpelijk is om te verwachten dat mensen hier pissig van worden.
Yup.
Ziggo heeft nooit ergens gecommuniceerd dat snelheidsverhogingen gekoppeld zijn aan prijsverhogingen. Dat jij dat doet is prima, maar Ziggo stuurt altijd hetzelfde verhaaltje over kwaliteitsverbetering, netwerkblahblah, etc...
Beiden staan gewoon los van elkaar. Hoe terecht of onterecht je dat ook vind.
En pissig er van worden. Oh jee... Ga dan snel naar de concurrent!
Oh wacht nee, die is er nog steeds niet ondanks de prijsverhoging...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
De hele discussie hier gaat over het goedkoopste budget abbonnement en ik denk dat dat een budget abbonnement is met een rede. Je kunt dan eenmaal niet hetzelfde verwachten als klanten die bereid zijn iets meer te betalen voor bepaalde diensten.

En laten we nu eens feitelijk kijken waar een 25mbit abb voor bedoelt is. Dat zullen geen klanten zijn die fanatiek gamen, downloaden en of streamen met meerdere devices in huis. Dat zullen voornamelijk de facebook, marktplaats en google bezoekers zijn die het niet boeit of ze een seconde langer moeten wachten voor een internetpagina geladen is. Een 25% upgrade of een upgrade naar 30mbit zal ook geen verschil maken voor die doelgroep.

Als je wel iemand bent die veel gebruik maakt van streaming diensten, gamen en of downloaden dan heb je daar denk ik ook de devices voor in huis en weet je of hoor je te weten dat je met 25mbit niet weg gaat komen. En om nou met discimminatie te gaan gooien omdat je zelf niet meer wilt betalen....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• monic39
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 08:19
Ik word een beetje verdrietig over de reacties over het 25mb pakket. Ik heb dat pakket, niet omdat ik voor een dubbeltje op de 1e rij wil zitten, maar puur vanwege het feit dat ik gewoon een duurder pakket niet kan betalen.

Ik heb overigens geen totaal pakket (incl. bellen) maar het voordeelpakket, dat is 25 mb internet en tv voor 39,95 per maand.
Ik heb genoeg aan de 25mb en download ook wel het eea. Maar ja ik heb de tijd.
Streamen en tegelijk internetten en downloaden gaat gewoon prima.

Jammer dat de groep van 25mb-ers nu wordt weggezet als profiteurs en dat men niet blij genoeg kan zijn als deze groep oprot naar een duurder abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
monic39 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:41:
Ik word een beetje verdrietig over de reacties over het 25mb pakket. Ik heb dat pakket, niet omdat ik voor een dubbeltje op de 1e rij wil zitten, maar puur vanwege het feit dat ik gewoon een duurder pakket niet kan betalen.

Ik heb overigens geen totaal pakket (incl. bellen) maar het voordeelpakket, dat is 25 mb internet en tv voor 39,95 per maand.
Ik heb genoeg aan de 25mb en download ook wel het eea. Maar ja ik heb de tijd.
Streamen en tegelijk internetten en downloaden gaat gewoon prima.

Jammer dat de groep van 25mb-ers nu wordt weggezet als profiteurs en dat men niet blij genoeg kan zijn als deze groep oprot naar een duurder abo.

[ Voor 18% gewijzigd door bt1441 op 27-03-2019 09:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
bt1441 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:48:
[...]

Wat dom gezwets. Ik kan het alle duurste pakket betalen wat er is maar ik heb dat niet nodig en daarom heb ik toen van vdsl naar tientjes abbo van ziggo genomen. Ik geil niet op een speedtest metertje die de hoek in knalt en vervolgens ermee gaan opscheppen... ooo ik heb me daar toch een snelle internetverbinding!! Dus klets niet zo dom.
Doe eens normaal!

Iedereen kiest een pakket op maat wat bij hem of haar past. Voor sommige pakketten geniet je voorkeuren die je bij andere pakketten niet hebt. En als je dat niet snapt heb je nog veel te leren in deze wereld of je hebt gewoon een enorme plaat voor je kop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
kbloem schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:11:
De hele discussie hier gaat over het goedkoopste budget abbonnement en ik denk dat dat een budget abbonnement is met een rede. Je kunt dan eenmaal niet hetzelfde verwachten als klanten die bereid zijn iets meer te betalen voor bepaalde diensten.

En laten we nu eens feitelijk kijken waar een 25mbit abb voor bedoelt is. Dat zullen geen klanten zijn die fanatiek gamen, downloaden en of streamen met meerdere devices in huis. Dat zullen voornamelijk de facebook, marktplaats en google bezoekers zijn die het niet boeit of ze een seconde langer moeten wachten voor een internetpagina geladen is. Een 25% upgrade of een upgrade naar 30mbit zal ook geen verschil maken voor die doelgroep.

Als je wel iemand bent die veel gebruik maakt van streaming diensten, gamen en of downloaden dan heb je daar denk ik ook de devices voor in huis en weet je of hoor je te weten dat je met 25mbit niet weg gaat komen. En om nou met discimminatie te gaan gooien omdat je zelf niet meer wilt betalen....
Heb zelf ook het 25/2,5Mbps abonnement, afgesloten toen dit nog een tientje kostte per maand. De prijs is inmiddels anderhalf keer zo hoog, maar je krijgt er niets extra voor. Ja, het is een budget abonnement bedoeld voor eenvoudig surfen op internet en dergelijke. Maar ook gebruikers van zo'n abonnement halen, ik noem maar wat, Windows updates binnen die steeds groter worden en daardoor steeds langer duren.

Op zich vind ik 25/2,5Mbps snel genoeg voor ons thuis. Ik kwam van KPN glasvezel 60/6Mbps (wat in de praktijk rond de 70/35Mbps was). Ik merk zo nu en dan de beperking wel, maar dat is hooguit enkele keren per maand. Echter, als je telkens wordt buitengesloten bij de jaarlijkse snelheidsverhoging en je mag wel de jaarlijkse prijsverhoging betalen dan zijn er voor mij 2 momenten in het jaar dat ik serieus overweeg over te stappen. Niet naar een duurder Ziggo abonnement maar naar een andere aanbieder. En elke keer komt de ergernis weer terug dat de Ziggo Go Android TV app er nog niet is.

Ik begrijp waarom er geen snelheidsverhoging van het 25/2,5Mbps abonnement komt, maar in combinatie met de jaarlijkse prijsverhoging blijf ik dit op termijn niet accepteren en komt er een moment dat ik overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kbloem schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:53:
[...]

Doe eens normaal!

Iedereen kiest een pakket op maat wat bij hem of haar past. Voor sommige pakketten geniet je voorkeuren die je bij andere pakketten niet hebt. En als je dat niet snapt heb je nog veel te leren in deze wereld of je hebt gewoon een enorme plaat voor je kop.
Kennelijk vond ie dat zijn reactie ook niet echt netjes was (gezien zijn aanpassing=verwijderen). Door jouw quote blijft zijn/haar oorspronkelijke reactie wel gewoon zichtbaar. ;)

Ik sluit me overigens aan bij jouw opmerking. Iedereen moet zichzelf bepalen welk abonnement het beste past. Indien een huishouden met 1/2 personen, kan ik me best voorstellen dat een abonnement van 25mb volstaat. En als je een gezin hebt met meerdere opgroeiende kinderen die alle vaak regelmatig tegelijkertijd naar Netflix kijken, Spotify luisteren of iets downloaden, kan ik me voorstellen dat een wat sneller abonnement beter past.

Zelf heb ik een 200mb abo, welke straks naar 250 gaat. In principe is dit voor mijn gezin op dit moment zware overkill en overweeg wellicht over te gaan naar 50mb. Echter het prijsverschil (indien je ook wil kunnen opnemen) vind ik vrij laag (57,95 vs 64,50). Pas zonder opname functie is er een redelijk verschil (49,50 vs 64,50). Echter dit verschil zal waarschijnlijk lager worden, omdat ik (nu al drie jaar op rij) elk jaar een leuke korting van 6 maanden krijg. Deze korting zal bij een goedkoper abonnement lager uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:21:
[...]

Dat gaat niet zomaar. Als je alleen Kabel TV kiest dan vervallen je smartcards. Je zal dus minimaal een nieuw abonnement met alleen DTV moeten kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

TFHfony schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:54:
[...]

Yup.
Ziggo heeft nooit ergens gecommuniceerd dat snelheidsverhogingen gekoppeld zijn aan prijsverhogingen. Dat jij dat doet is prima, maar Ziggo stuurt altijd hetzelfde verhaaltje over kwaliteitsverbetering, netwerkblahblah, etc...
Beiden staan gewoon los van elkaar. Hoe terecht of onterecht je dat ook vind.
En pissig er van worden. Oh jee... Ga dan snel naar de concurrent!
Oh wacht nee, die is er nog steeds niet ondanks de prijsverhoging...
Nee nee, je kan het niet verklaren dat functionaliteit bij het ene abonnement omhoog gaat, en bij de andere niet, terwijl er wel sprake is van prijsverhogingen. Je weet hoe het gaat met hardware? Laten we zeggen dat door verloop van tijd dezelfde functionaliteit aangeboden kan worden voor een lagere prijs door verbeteringen in het proces, en uiteindelijk een midrange videokaart drie generaties verder evenveel kan dan de eerdere highend. Of data, nog nooit eerder werden zulke snelheden voor zulke prijzen aangeboden. Bottom line: onder de streep schuift de lat normaliter op en profiteert iedereen ervan. Konden we jaren geleden alleen maar van dromen.

Als Ziggo zegt dat je de snelheidsverhoging kan krijgen, maar dan moet je maar overstappen naar het abonnement hoger, dan betekent dat niets meer en niets minder dan dat:
a. het budgetabo wel bestaat maar niet populair is voor Ziggo (maar wel voor mensen die alleen internet nodig hebben, zoals mijzelf, en niet de rest van de services door hun strot geduwd heen willen krijgen omdat je het toch niet gebruikt. O.a. vanwege visie, maar ook vanwege financiën, meer kan en wil ik niet betalen.
b. om iets te krijgen je er maar meer voor gaat betalen. B is een leuk punt, want al eerder moest je een meerprijs ophoesten. De abo-prijzen zijn overal omhoog gegaan, terwijl alleen de onderste regionen niets extra's kregen waarbij er voor de duurste abo's nog wel eens 25/50 Mbit op werd geklapt). Die opschuivende welvaartsgrens hoort er voor iedereen te zijn. Betaal je, dan profiteer je zolang de rest dat ook doet. And again, als je niets meer kan betalen, en je moet toch mee, waarom zou je dan toch achterblijven?

De concurrent is een leuk begrip, maar met bijna-monopolies krijg je dus dit soort kansarme praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22-09 21:34
Racing_Reporter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:46:
[...]
De concurrent is een leuk begrip, maar met bijna-monopolies krijg je dus dit soort kansarme praktijken.
:? je hebt het laagste abbo, hoezo kun je daarmee niet naar concurrenten? Volgens mij kun je met (a)dsl makkelijk 25mbit halen in een heel groot gedeelte van Nederland.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28

TRaSH

koffie ?

En in heel veel gedeeltes ook weer niet,
ADSL is teveel afhankelijk van factoren.
Hier Max 4 MB/s

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Martinusz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:52:
[...]

:? je hebt het laagste abbo, hoezo kun je daarmee niet naar concurrenten? Volgens mij kun je met (a)dsl makkelijk 25mbit halen in een heel groot gedeelte van Nederland.
Precies, een overstap heeft geen enkele zin (want via de koppeling Ziggo/Vodafone heb ik al korting op simonly-abonnement samen met ouders. Stap ik over, dan schiet ik er onder de streep niets mee op. Qua snelheid vind je hier in de buurt alleen maar achteruitgang, 20/2, en dat voor een paar euro per maand minder. Blijkbaar is er ergens een keer iets misgegaan, want mijn 2,5 Mbit upload levert in de praktijk ruim 4.5 (ongeveer 600 kBps). Dat voordeel wil ik nou net niet weggooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Racing_Reporter op 27-03-2019 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Vodafone/ziggo weten dat ze makkelijk een vendor lock-in kunnen realiseren. Een goedkoper alternatief is namelijk telfort voor 30€ per maand. Echter als je de 5€ korting op telefonie per mobiel abbonnement en voordelen van een gratis pakket opzij zet door over te stappen is die 10€ besparing al weer weg tenzij je ook met mobiel naar telfort overstapt. Dat weet ik alleen niet zeker....

Met wat je krijgt zit je bij Ziggo gewoon het voordeligst met een budget abbonnement. Want extras als gemist/ziggo sport en hbo wordt hier wel makkelijk overheen gestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

kbloem schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:31:
Vodafone/ziggo weten dat ze makkelijk een vendor lock-in kunnen realiseren. Een goedkoper alternatief is namelijk telfort voor 30€ per maand. Echter als je de 5€ korting op telefonie per mobiel abbonnement en voordelen van een gratis pakket opzij zet door over te stappen is die 10€ besparing al weer weg tenzij je ook met mobiel naar telfort overstapt. Dat weet ik alleen niet zeker....

Met wat je krijgt zit je bij Ziggo gewoon het voordeligst met een budget abbonnement. Want extras als gemist/ziggo sport en hbo wordt hier wel makkelijk overheen gestapt...
Extra's zijn leuk, áls je het gebruikt. Je zegt het notabene zelf, vendor lock-in. Deze aanbiedingen voelen aan als een sigaar uit eigen doos, omdat je het toch niet gebruikt maar de prijs onder de streep hetzelfde blijft. Waarmee eigenlijk je suggestie offtopic is, omdat het over de snelheidsverhoging van het (meestgebruikte en besproken) onderdeel gaat. Maar goed, ik kom heel langzaam terug van illigali, met een shift naar pro-streaming met Spotify en Netflix, maar nog altijd is er een reden waarom TV's me eigenlijk totaal niet boeien (hint: ads). Nu echt terug ontopic: het heeft totaal geen zin om van abo/provider te veranderen als je er onder de streep niks mee opschiet, behalve een middelvinger richting Ziggo's koppelverkoop waarvan ze uiteindelijk toch niets voelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Racing_Reporter op 27-03-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ja maar het wordt zo snel vechten tegen de wereld op deze manier. Ik ben het ook niet eens met de ziektekosten of de belastingverhoging of prijsindexatie in het algemeen. Shit happens, of we het er nu mee eens zijn of niet...

Ik zie bijvoorbeeld ook graag een modulair aanbod van zenderpakketten maar dat gaan ook niet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
TRaSH schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:58:
En in heel veel gedeeltes ook weer niet,
ADSL is teveel afhankelijk van factoren.
Hier Max 4 MB/s
Ik moet toegeven dat het een heel stuk minder erg is dan enkele jaren terug. Natuurlijk zijn er ook altijd gebieden waar het nog steeds prut is.

Op een locatie waar ik geregeld ben, was er alleen ADSL tot 2 Mbit. Het is het nu mogelijk om 200Mbit af te nemen.

Momenteel verschuift KPN de planning wel weer naar de uitrol glasvezel en niet meer het opwaarderen van de DSL-netwerken. Het zou dus kunnen dat jullie buurt hierdoor weer glasvezel zou kunnen krijgen. Maarja, dat weet je natuurlijk maar nooit.

Wat dat betreft is dat Ziggo pakket met 25Mb internet ideaal. Nét iets meer dan 20Mbit ADSL, zodat die providers geen USP meer hebben en het is voor 15 euro nog steeds gewoon goedkoop.

Ik mis de tijden dat je voor 14,95 al ADSL had. :P. De snelheid was dan maar 8Mbit, maar voor mensen waar ik over de vloer kwam meer dan voldoende. Voor locaties waar wel een internetverbinding aanwezig "moest" zijn, maar dit niet teveel mocht kosten, was dit ideaal.

Aan de andere kant: Je hebt 100Mbit verbindingen voor nog geen 30 euro, verdubbeling van de prijs, maar de verbinding is wel 13x sneller dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sinds een maand merk ik bij de Ziggo Go app i.c.m. een Chromecast dat hij elke keer dat een volgend programma start weer gaat bufferen. Voorheen was dit nooit het geval en kon ik urenlang kijken, ik had niet eens door dat het via Ziggo Go ging :) Maar nu is dat verleden tijd en zie ik meerdere keren per uur dat hij gaat 'bufferen'.

Meer mensen die dit ervaren? Heb meerdere telefoons, een andere Chromecast en een andere internetverbinding geprobeerd, echter overal ervaar ik dit probleem. Het lijkt te zijn ontstaan na een update van de Ziggo Go app (op Android).
GH45T schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Heb zelf ook het 25/2,5Mbps abonnement, afgesloten toen dit nog een tientje kostte per maand. De prijs is inmiddels anderhalf keer zo hoog, maar je krijgt er niets extra voor. Ja, het is een budget abonnement bedoelt voor eenvoudig surfen op internet en dergelijke. Maar ook gebruikers van zo'n abonnement halen, ik noem maar wat, Windows updates binnen die steeds groter worden en daardoor steeds langer duren.

Op zich vind ik 25/2,5Mbps snel genoeg voor ons thuis. Ik kwam van KPN glasvezel 60/6Mbps (wat in de praktijk rond de 70/35Mbps was). Ik merk zo nu en dan de beperking wel, maar dat is hooguit enkele keren per maand. Echter, als je telkens wordt buitengesloten bij de jaarlijkse snelheidsverhoging en je mag wel de jaarlijkse prijsverhoging betalen dan zijn er voor mij 2 momenten in het jaar dat ik serieus overweeg over te stappen. Niet naar een duurder Ziggo abonnement maar naar een andere aanbieder. En elke keer komt de ergernis weer terug dat de Ziggo Go Android TV app er nog niet is.

Ik begrijp waarom er geen snelheidsverhoging van het 25/2,5Mbps abonnement komt, maar in combinatie met de jaarlijkse prijsverhoging blijf ik dit op termijn niet accepteren en komt er een moment dat ik overstap.
Ik ergerde me er ook aan en heb voor het 40Mbit/s (dalijk 50) abonnement gekozen. Ik bel ze elk jaar voor een aanbieding en zit daardoor nog maar enkele euro's van het oude 25Mbit/s 'tientje vriendje' abonnement vandaan. Jammer dat het zo moet gaan, ik ben enorm fan van een simpele relatief trage internetverbinding voor een zeer lage prijs. Heel de dag zit ik zakelijk op +10Gbit/s glas, dan is een fractie daarvan (20Mbit/s) in de avonduren op de bank echt overkill en onnodig naar mijn mening ;)

[ Voor 61% gewijzigd door MensionXL op 27-03-2019 18:17 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MensionXL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:10:
Sinds een maand merk ik bij de Ziggo Go app i.c.m. een Chromecast dat hij elke keer dat een volgend programma start weer gaat bufferen. Voorheen was dit nooit het geval en kon ik urenlang kijken, ik had niet eens door dat het via Ziggo Go ging :) Maar nu is dat verleden tijd en zie ik meerdere keren per uur dat hij gaat 'bufferen'.

Meer mensen die dit ervaren? Heb meerdere telefoons, een andere Chromecast en een andere internetverbinding geprobeerd, echter overal ervaar ik dit probleem. Het lijkt te zijn ontstaan na een update van de Ziggo Go app (op Android).
Heb je een voorbeeld wat je kijkt ?
Meestal als ik wil casten krijg ik dat het niet toegestaan is ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:11
MensionXL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:10:

Ik ervaar precies hetzelfde.
Bijzonder irritant. |:( |:( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MdO82 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:43:
[...]

Heb je een voorbeeld wat je kijkt ?
Meestal als ik wil casten krijg ik dat het niet toegestaan is ;)
Op elke zender heb ik het als een volgend programma (bijna) start. Niet toegestaan om te casten heb ik echt nooit eigenlijk, wanneer krijg je die melding dan? :)
Boomster schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:09:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde.
Bijzonder irritant. |:( |:( ;w
Zeker irritant en eigenlijk vreemd dat ze het zelf nog niet opgemerkt hebben... :)

[ Voor 26% gewijzigd door MensionXL op 27-03-2019 20:25 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MensionXL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:24:
[...]

Op elke zender heb ik het als een volgend programma (bijna) start. Niet toegestaan om te casten heb ik echt nooit eigenlijk, wanneer krijg je die melding dan? :)
Kreeg die melding nu niet zal eens verder kijken of ik die melding nog krijg, maar dat was met de vorige app-versie.

Nog altijd wel jammer dat replay-tv op deze manier nog niet werkt.
Als ik de app cast kan ik de aflevering niet starten.

Maar goed dat is een discussie de we al eerder gevoerd hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 27-03-2019 20:34 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Laatst online: 15-09 03:12
[...]

Sorry wat? Ik vind 33 Euro voor 25/5mbit met tv en dacht ook met telefonie echt veel geld kosten.
Internet gaat net soms te traag. Ik gamede vroeger veel en dat merk je soms dat het internet net te langzaam is.

Daarom ben ik ook van plan over te stappen naar een andere provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
noud schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:13:
[...]

Sorry wat? Ik vind 33 Euro voor 25/5mbit met tv en dacht ook met telefonie echt veel geld kosten.
Internet gaat net soms te traag. Ik gamede vroeger veel en dat merk je soms dat het internet net te langzaam is.

Ik ben wel benieuwd waar je voor €33 per maand en sneller internet en tv krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Post hier straks eens een update van welke provider en welk pakket het geworden is... ik ben erg benieuwd want ik vind 33 euro voor een dergelijk abonnement namelijk gewoon een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Er zijn wel aanbieders die de eerste 6 maanden 32 euro kosten met 100Mbit internet, maar na die korting betaal je rustig 45+ per maand. Onder de 30 euro ga je het niet vinden.

En de kwaliteit van bijvoorbeeld Online.nl met vage apparatuur valt ook te betwisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Er zijn wel aanbieders die de eerste 6 maanden 32 euro kosten met 100Mbit internet, maar na die korting betaal je rustig 45+ per maand. Onder de 30 euro ga je het niet vinden.

En de kwaliteit van bijvoorbeeld Online.nl met vage apparatuur valt ook te betwisten
Heb voor Ziggo 2 jr bij online.nl gezeten en 0,0 problemen gehad. Wou alleen Max Verstappen zien, dus overgestapt. Kost wel een smak meer. Dus nu je F1 online kunt kijken, ga ik maar weer eens uitkijken naar een goedkope aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Fmiels schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:47:
[...]

Heb voor Ziggo 2 jr bij online.nl gezeten en 0,0 problemen gehad. Wou alleen Max Verstappen zien, dus overgestapt. Kost wel een smak meer. Dus nu je F1 online kunt kijken, ga ik maar weer eens uitkijken naar een goedkope aanbieding.
Ik heb (helaas) een minder goede ervaring met Online.nl. Na omzetting van ADSL naar VDSL heeft m'n buurvrouw een maand (!) zonder internet gezeten. Ik heb meerdere malen met Online.nl gebeld dat er een monteur naar de centrale moest om draadjes te trekken, maar Online deed dit niet.

Uiteindelijk was Online mijn gestalk aan de helpdesk zat en stuurden ze een monteur. En de monteur gaf aan dat er in de wijkcentrale inderdaad één klein dingetjes aangepast moet worden...

Ook de capaciteitsproblemen die Online af en toe heeft (trage downloadspeeds) schept geen vertrouwen in die club. Dan nog liever Ziggo (wat hier ook niet geweldig is), die sturen wel binnen een dag een monteur.
Pagina: 1 ... 123 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic