Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hertog_Martin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:22:
[...]
Heel jammer. Vroeger zag je deze functie op veel tv's maar nu niet meer terwijl nu net de hogere resolutie en oppervlakte het beter kan werken. Ik kijk op groot beeld ivm beamer en zou bv graag meerdere beelden tonen met sport kijken
@Hertog_Martin, dat is een optie die ik bij mijn alternatieve Ziggo box wel beschikbaar heb, zowel PIP (hoewel dat beeld vrij klein is), alsook een 4x HD beeld, gelijk verdeeld over een 4k TV oppervlak.

Dit dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Nox

Noxiuz

Meer mensen last van een storing? Gestart om exact 1 uur maar geen onderhoudsmelding. Modem gereset en geen downstream. Helemaal niks dus, postcode 1906 (Gem. Castricum). Volgens allestoringen toch iets landelijks zo te zien.i

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen problemen gehad op pc 5467, de hele avond niet, en nu ook niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Heb probleem met het internet/wifi van mijn Cisco dus hoop dat ik a) in het goede topic zit en b) jullie mij een beetje kunnen helpen.
Heb al meerder malen modem gereset in een poging het te verhelpen, maar heb nog steeds geen wifi, maar on demand/internet lijkt ook niet te werken.
Alle lampjes branden groen, maar kan bijvoorbeeld ons Wi-fi netwerk niet eens op de telefoon zien, terwijl hij wel aanstaat en alles groen is. Week geleden werkte alles nog, nu ineens doet nisk het meer.

Hij staat nu wel achter de TV, weet niet of dat voor veel problemen veroorzaakt, maar weet iemand waar dit aan kan liggen of hoe te verhelpen?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Darkasantion Ik denk dat je modem stuk is. Als je Ziggo belt krijg je waarschijnlijk een connectbox en die heeft goede WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoft
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 15:09
Helaas heb ik zelf nog geen mail gehad voor de Mediabox next. Maar zijn er testers of softlaunchers die dit zou willen testen:

Zet de telnet client aan in Windows en voer daarna in de commandline (CMD) :
telnet ipvandenextbox 31339
en kijk of er een reactie terugkomt. Of zet je mediabox uit met de volgende commando :
echo IRCODE STANDBY | telnet ipvandenextbox 31339
Ik weet niet of ze deze functie uit hebben gezet, maar het zou zomaar kunnen dat het werkt. Als het werkt zijn de mogelijkheden eindeloos, zoals het koppelen aan Domoticz, Lexa, Home Assistant, enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 20:36
hardware-lover schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:24:
[...]

@Hertog_Martin, dat is een optie die ik bij mijn alternatieve Ziggo box wel beschikbaar heb, zowel PIP (hoewel dat beeld vrij klein is), alsook een 4x HD beeld, gelijk verdeeld over een 4k TV oppervlak.

Dit dus.
[YouTube: Vu uno 4k se openpli Quad PIP]
Welke gebruik je VU of Dreambox en zijn dat tegenwoordig nog goede (en legale) alternatieven? Dat is toch puur IPTV zonder coax kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je kan gewoon een enigma2 ontvanger als Dreambox VU+, etc gebruiken voor Ziggo mits er een DVB-C tuner in zit. Het is alleen niet supported door Ziggo, dus interactieve TV heb je niet. En als Ziggo CI+ gaat afdwingen dan zal het wel afgelopen zijn. Ik weet niet of dit ook geldt voor voormalig UPC gebied, maar de irdeto kaarten uit het voormalig Ziggo gebied werken zodat je ook de gecodeerde zenders kan zien als je daar een abonnement voor hebt (NB kaarten kan je niet meer activeren dus niet via marktplaats kopen)

Zelf gebruik ik ook een enigma2 box met als image openpli, een xtrend 8000, met 3 tuners, 1 voor DVB Ziggo kabel en 2 voor FTA schotel (hotbird en de 3 astra's, met name voor Astra 2, engelse kanalen als Channel 4, ITV, BBC etc) .

Een van de handige feautures is dat je addons kan installeren, zoals autotimer, die automatisch programma's voor je opneemt, handig als je nog een serie volgt op TV of formule 1 altijd wilt laten opnemen.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 22:45
Eindelijk laten ze iets van zich horen.

https://www.totaaltv.nl/n...dan-alleen-mediabox-next/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:00
Laat ze ook maar eens goed communiceren naar de klanten hoe het nu zit met de media box next en de uitlevering hiervan. De uitlevering van de box is omgeven met geheimzinnigheid en lijstjes van geselecteerde klanten, maar waaruit de selectie bestaat is niet duidelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wvkreg schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:17:
[...]
Welke gebruik je VU of Dreambox en zijn dat tegenwoordig nog goede (en legale) alternatieven? Dat is toch puur IPTV zonder coax kabel?
@wvkreg, dit is gewoon een legaal alternatief. Zolang men in het bezit is van één of meerdere geactiveerde Irdeto kaarten kan men daarmee de eigen apparatuur gebruiken die men zou willen (VU+ 4k in mijn geval). Het gaat dus via het DVB-C signaal, Ziggo via IPTV wordt hier alleen binnenshuis gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nox schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 01:47:
Meer mensen last van een storing? Gestart om exact 1 uur maar geen onderhoudsmelding. Modem gereset en geen downstream. Helemaal niks dus, postcode 1906 (Gem. Castricum). Volgens allestoringen toch iets landelijks zo te zien.i
Yep internet hapert en soms helemaal geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 22:13

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:55:
[...]

Yep internet hapert en soms helemaal geen internet
Nog steeds? 's Morgens werkte het gelukkig weer bij ons.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 17:28
Nox schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:59:
[...]

Nog steeds? 's Morgens werkte het gelukkig weer bij ons.
Ik zit in Amsterdam momenteel (1066), maar ook hier trager internet dan normaal. Ik haal na meerdere testen nog "maar" 30Mbit down. (van de 500Mb down, Zakelijk Pro..). Modem is herstart, maar dat mocht niet baten.

Upload is verder wel goed, haal de volle 50Mbit. Ping lijkt ook nog goed te zijn.

https://ziggobeta.speedte...2b-11e9-be17-7be1c3881951

Gaat ergens iets niet goed.

Bij het starten van de download piekt deze even tot +- 80Mbit, maar zakt vervolgens snel in tot rond de 30Mbit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/if5pytGl.jpg

Downloaden van de backup gaat vandaag dus iets langer duren.. :+ Eerst versio, nu dit :P

@Verwijderd Zit je ook toevallig in Noord Holland / oud-UPC gebied?

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 15-03-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom uit Limburg en hier is nog niks veranderd.. Internet hapert nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

In Koog aan de Zaan nergens last van, werkt prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 10:04
Storing (Limburg) sinds 10:23 bekend, en verwachte oplossing morgenochtend 10:00... Hoe kan zoiets in 2019 nog bijna 24 uur maximaal duren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-09 18:02
michaelw1998 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:57:
Storing (Limburg) sinds 10:23 bekend, en verwachte oplossing morgenochtend 10:00... Hoe kan zoiets in 2019 nog bijna 24 uur maximaal duren? 8)7
Pas maar op ;) voor je het weet staat er zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:06:
[...]

@wvkreg, dit is gewoon een legaal alternatief. Zolang men in het bezit is van één of meerdere geactiveerde Irdeto kaarten kan men daarmee de eigen apparatuur gebruiken die men zou willen (VU+ 4k in mijn geval). Het gaat dus via het DVB-C signaal, Ziggo via IPTV wordt hier alleen binnenshuis gebruikt.
DVB-C is gewoon standaard decoder werk. Sluit je de VU 4k dan ook op coax aan of alleen ethernet? En binnenshuis dwz je streamt in de tuin ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
michaelw1998 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:57:
Gewoon 400/40 in Maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wvkreg schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:00:
[...]
DVB-C is gewoon standaard decoder werk. Sluit je de VU 4k dan ook op coax aan of alleen ethernet? En binnenshuis dwz je streamt in de tuin ? :-)
@wvkreg, vanzelfsprekend coax voor het inkomende Ziggo TV signaal, ethernet om live TV/opnamen te delen in huis naar elk geschikt apparaat (dus naar alles eigenlijk wel wat een scherm heeft en aan het eigen netwerk hangt). Dat zou idd ook in de tuin kunnen zijn (als het weer het toelaat).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:25:
[...]

@wvkreg, vanzelfsprekend coax voor het inkomende Ziggo TV signaal, ethernet om live TV/opnamen te delen in huis naar elk geschikt apparaat (dus naar alles eigenlijk wel wat een scherm heeft en aan het eigen netwerk hangt). Dat zou idd ook in de tuin kunnen zijn (als het weer het toelaat).
De VU kan 4k aan, is er dan ook 4k content?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wvkreg schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:26:
[...]
De VU kan 4k aan, is er dan ook 4k content?
Alleen als ik dat zelf aan het apparaat aanbied (via het netwerk of op de interne opslag). Via Ziggo zelf zal dat niet gaan werken gezien het Next verhaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:28:
[...]

Alleen als ik dat zelf aan het apparaat aanbied (via het netwerk of op de interne opslag). Via Ziggo zelf zal dat niet gaan werken gezien het Next verhaal.
Dan is een Synology NAS met Plex en IPTV en Plex pass toch een beter alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wvkreg schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:30:
[...]
Dan is een Synology NAS met Plex en IPTV en Plex pass toch een beter alternatief :)
Synology NAS heb ik staan. Hoezo zou die setup een beter alternatief kunnen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:32:
[...]

Synology NAS heb ik staan. Hoezo zou die setup een beter alternatief kunnen zijn?
Ik zie geen toegevoegde waarde in de VU Box t.o.v. van de Mediabox Next. Je abonnement blijft duur.
Anders leg 't uit, dan snap ik het wellicht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wvkreg schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:36:
[...]
Ik zie geen toegevoegde waarde in de VU Box t.o.v. van de Mediabox Next. Je abonnement blijft duur.
Anders leg 't uit, dan snap ik het wellicht :).
De VU box heb ik al, die Next niet. Maar er zijn voor beiden zowel voor- en tegens.

Maar begin jij eerst maar eens deze toe te lichten? 8) wvkreg in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Edit: mits het een legale oplossing betreft, zo niet, dan behoeft het geen verdere uitleg!

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 15-03-2019 22:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
hardware-lover schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:41:
[...]

De VU box heb ik al, die Next niet. Maar er zijn voor beiden zowel voor- en tegens.

Maar begin jij eerst maar eens deze toe te lichten? 8) wvkreg in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Edit: mits het een legale oplossing betreft, zo niet, dan behoeft het geen verdere uitleg!
Dvr is legaal, maar de rest is nntp dus schemerzone 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:58
Ik zou maar voorlopig even niet hier onder mijn balkonnetje doorlopen...

Grote kans dat er een horizon box, door de lucht vliegt.

Tijdens een cruciaal moment (laatste minuten van een opname), plopt het menu
open met alleen een "OK"......opname gestopt blijkbaar.....iets met schijfbeheer
lees ik elders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Zo, hoe krijg je een harde schijf van 500 GB vol???
Misschien eens de hand in eigen boezem steken en er voortaan voor zorgen, dat hetgene wat afgekeken is, ook verwijderd wordt?
De box geeft al aan met een icoontje, dat de opname onvolledig is. En... je kunt de box ook automatisch, de oudste opnames laten verwijderen.
Zelf nog nooit last van gehad, maar ik heb die HDD ook nooit meer dan een derde gevuld gehad.

Problem found, problem exists between keyboard and chair ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Rinaldootje op 16-03-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Rinaldootje schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:00:
Misschien eens de hand in eigen boezem steken en er voortaan voor zorgen, dat hetgene wat afgekeken is, ook verwijderd wordt?
De box geeft al aan met een icoontje, dat de opname onvolledig is. En... je kunt de box ook automatisch, de oudste opnames laten verwijderen.
Zelf nog nooit last van gehad, maar ik heb die HDD ook nooit meer dan een derde gevuld gehad.

Problem found, problem exists between keyboard and chair ;)
500GB vol krijgen is niet heel moeilijk hoor.... vooral met HD opnames gaat t best vlot.. uurtje is zo 3~4GB

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Rinaldootje uhhh niet tegen mij toch, ik krijg dus die schijfbeheer melding (OK)
met een vers schoon gemaakte hdd. Er staat nu 7% gebruikt.

Ik heb juist, eergisteren. Voor de start van wat ik de komende 10 maanden op wil nemen
de schijf gewist....

[ Voor 28% gewijzigd door ppeterr op 16-03-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 20:32
ppeterr schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:30:
@Rinaldootje uhhh niet tegen mij toch, ik krijg dus die schijfbeheer melding (OK)
met een vers schoon gemaakte hdd. Er staat nu 7% gebruikt.

Ik heb juist, eergisteren. Voor de start van wat ik de komende 10 maanden op wil nemen
de schijf gewist....
Bellen met de klantenservice of het formulier op de website invullen (beter weten ze het probleem al en hoef je niet allerlei standaard helpdeskscripts te doorlopen) en om laten ruilen. Heb ik laatst gedaan en onze nieuwe Mediabox XL is al weer veel beter dan de oude die ik had. Helaas nog geen Mediabox Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Gandalf schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:18:
[...]

Bellen met de klantenservice of het formulier op de website invullen (beter weten ze het probleem al en hoef je niet allerlei standaard helpdeskscripts te doorlopen) en om laten ruilen. Heb ik laatst gedaan en onze nieuwe Mediabox XL is al weer veel beter dan de oude die ik had. Helaas nog geen Mediabox Next.
Dat is wel een goede tip. Ik wacht enkel natuurlijk nog even af of dit zich herhaald.
Ik dacht dat wellicht de hdd wat errors kreeg, en daardoor juist stopte met opnemen.

Ik heb liever dat dit ding het nog even 2 of 3 maanden gewoon doet, en dan naar die nieuwe next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 19:40
Wellicht dat anderen hier ook hinder van ondervinden. Met regelmaat springt mijn Mediabox XL spontaan aan en verschijnt het 'Welkom' scherm in beeld, waarbij een lopende uitzending/Netflix wordt onderbroken.

Iemand een idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Jewie schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:20:
Wellicht dat anderen hier ook hinder van ondervinden. Met regelmaat springt mijn Mediabox XL spontaan aan en verschijnt het 'Welkom' scherm in beeld, waarbij een lopende uitzending/Netflix wordt onderbroken.

Iemand een idee wat dit is?
Nee maar je moet hopen dat je snel een Next krijgt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Rinaldootje schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:00:
Leuke bug die ik had met dat ding. Hij liep soms vast tijdens opnemen 's nachts en bleef dan vrolijk door opnemen tot de schijf vol zat. Maar gelukkig gooide hij dan wel andere opnames weg om ruimte te maken voor de huidige opname :(

Na een vakantie hadden we dus een keer 100 uur opname van 1 programma en voor de rest niets meer |:(

Wat ben ik blij dat ik dat 'kwaliteitsproduct' terug gestuurd heb naar ziggo en ik nu 5 euro per maand goedkoper uit ben.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb Ziggo Max 400/40 en heb de laatste tijd last van halvering van de snelheid in download. Ik test deze bekabeld aan de de router en haal dan 230Mbps maximaal al enkele weken. Ik heb de TC7210, deze staat in bridge mode. Hierachter staat de Netgear AX12 (beta tester) en de rest is wired op mobiles en tablets na en een enkele laptop :)

Na wat overleg met Ziggo willen ze me nu de Connectbox opsturen, wat is nu een slimme keuze?
TC7210 houden of Connectbox nemen en deze ook weer in bridge? Ofwel ga ik daarvan voordeel hebben? Plaats: Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Laatst online: 09-09 17:59
wvkreg schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:01:
Ik heb Ziggo Max 400/40 en heb de laatste tijd last van halvering van de snelheid in download. Ik test deze bekabeld aan de de router en haal dan 230Mbps maximaal al enkele weken. Ik heb de TC7210, deze staat in bridge mode. Hierachter staat de Netgear AX12 (beta tester) en de rest is wired op mobiles en tablets na en een enkele laptop :)

Na wat overleg met Ziggo willen ze me nu de Connectbox opsturen, wat is nu een slimme keuze?
TC7210 houden of Connectbox nemen en deze ook weer in bridge? Ofwel ga ik daarvan voordeel hebben? Plaats: Maastricht
De TC7210 haalt gewoon 400 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:01:
Even je PC direct in het modem, daarna de TC7210 rebooten zodat je pc een nieuw IP krijgt. Dan zal je zien dat je misschien richting de 400Mbit gaat en het aan je AX12 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
stormfly schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Even je PC direct in het modem, daarna de TC7210 rebooten zodat je pc een nieuw IP krijgt. Dan zal je zien dat je misschien richting de 400Mbit gaat en het aan je AX12 ligt.
Hoe kan het aan de router liggen? Ik heb rechtstreeks op de TC7210 ook niet meer gehaald dan 230Mbps.
Vraag blijft, welk modem is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

wvkreg schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:53:
[...]

Hoe kan het aan de router liggen? Ik heb rechtstreeks op de TC7210 ook niet meer gehaald dan 230Mbps.
Waarom zou het niet aan de router kunnen liggen? (zeker als je zegt dat je een beta-tester van dat ding bent) Als je een probleem wilt oplossen dan ga je eerst de meest basale dingen uitsluiten.... En dit is er eentje van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
[...]

Heb je nog instellingen aangepast in je modem zover je weet ?
Zo niet dan kan je kijken of het terugzetten naar de fabrieksinstellingen helpt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De 7210 vandaar dat ik je adviseerde om nogmaals te testen. Heb je het op elk tijdstip? Hoeveel kanalen zijn er locked in je modem?

Test alles bedraad en ook eens met een andere pc.

Uitsluiten = Oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 19-03-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
stormfly schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:24:
[...]

De 7210 vandaar dat ik je adviseerde om nogmaals te testen. Heb je het op elk tijdstip? Hoeveel kanalen zijn er locked in je modem?

Test alles bedraad en ook eens met een andere pc.

Uitsluiten = Oplossen.
Kanalen locked? Help me even? Ik heb deze stats:

Status

Connection : This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity.

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 4 6952000 252000000 Hz 6.8 dBmV 38.8 dB
2 Locked QAM256 1 6952000 228000000 Hz 6.6 dBmV 38.2 dB
3 Locked QAM256 3 6952000 244000000 Hz 6.7 dBmV 39.0 dB
4 Locked QAM256 2 6952000 236000000 Hz 6.6 dBmV 38.8 dB
5 Locked QAM256 5 6952000 260000000 Hz 6.9 dBmV 39.2 dB
6 Locked QAM256 6 6952000 268000000 Hz 7.0 dBmV 38.4 dB
7 Locked QAM256 7 6952000 276000000 Hz 7.2 dBmV 39.2 dB
8 Locked QAM256 8 6952000 284000000 Hz 7.3 dBmV 39.2 dB
9 Locked QAM256 9 6952000 292000000 Hz 7.4 dBmV 39.2 dB
10 Locked QAM256 10 6952000 300000000 Hz 7.4 dBmV 39.3 dB
11 Locked QAM256 11 6952000 308000000 Hz 7.3 dBmV 39.2 dB
12 Locked QAM256 12 6952000 316000000 Hz 7.5 dBmV 39.4 dB
13 Locked QAM256 13 6952000 324000000 Hz 7.6 dBmV 39.4 dB
14 Locked QAM256 14 6952000 332000000 Hz 7.8 dBmV 39.2 dB
15 Locked QAM256 15 6952000 340000000 Hz 7.9 dBmV 36.2 dB
16 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 41.3 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.3 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.3 dBmV

CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----

Current System Time: Tue Mar 19 17:26:51 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:15
De TC7210 is een prima modem, ietsje ouder wel; kan 'maar' op 16x4 kanalen afstemmen, hij draait op een Broadcom chipset. De support vanuit Technicolor (als in firmware updates) is heel traag, laatste is van juli 2017. Ondanks dat alles toch de voorkeur van velen.

De Connectbox is iets nieuwer en kan op 24x8 afstemmen, maar hij draait op de gevreesde Intel puma6 chipset. Ziggo regelt hier zelf i.c.m. Liberty Global firmware updates voor (want eigen hardware).
Aangezien je 'm in bridge gebruikt zou je geen last hebben van de meer beperkte router mogelijkheden van de Connectbox.

aanvulling: ik zie net dat jij ook maar 15 downstreams locked hebt, dat doet ie bij mij dus ook sinds afgelopen vrijdag (er was toen onderhoud waardoor heel Limburg offline was), ik was al bang dat mijn TC7210 de geest aan het geven was, maar dit lijkt dus hogerop in het kabelnet te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivar1984 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:21:
De TC7210 is een prima modem, ietsje ouder wel; kan 'maar' op 16x4 kanalen afstemmen, hij draait op een Broadcom chipset. De support vanuit Technicolor (als in firmware updates) is heel traag, laatste is van juli 2017. Ondanks dat alles toch de voorkeur van velen.

De Connectbox is iets nieuwer en kan op 24x8 afstemmen, maar hij draait op de gevreesde Intel puma6 chipset. Ziggo regelt hier zelf i.c.m. Liberty Global firmware updates voor (want eigen hardware).
Aangezien je 'm in bridge gebruikt zou je geen last hebben van de meer beperkte router mogelijkheden van de Connectbox.

aanvulling: ik zie net dat jij ook maar 15 downstreams locked hebt, dat doet ie bij mij dus ook sinds afgelopen vrijdag (er was toen onderhoud waardoor heel Limburg offline was), ik was al bang dat mijn TC7210 de geest aan het geven was, maar dit lijkt dus hogerop in het kabelnet te zitten...
Haal jij wel je snelheid?

@wvkreg ik zou eens bij je buren kijken of die ook maar 15 kanalen hebben gelockt? Die kanalen deel je met elkaar en als daar wat mis is. Bijvoorbeeeld doordat er minder kanalen beschikbaar zijn. Dan kan je beperkte snelheid hebben in je wijk segment.

Mijn onderbuik gevoel is dat het met een nieuw modem niet direct weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
@stormfly snelheid is geen probleem hier, maar ik heb het 200 Mbps abonnement, ik zit trouwens een 30km bij @wvkreg vandaan, maar vind die 15 locked downstreams wel typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ivar1984 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:57:
@stormfly snelheid is geen probleem hier, maar ik heb het 200 Mbps abonnement, ik zit trouwens een 30km bij @wvkreg vandaan, maar vind die 15 locked downstreams wel typisch.
Parkstad ja... 😂.
Kijken bij de buren is niet echt een optie.

Ik haal mijn snelheid dus niet, ook niet direct op de tc7210. Maximaal 235 mbps.

Info:

Basic Status

Hardware Info

System
HW Revision 1.0 VENDOR Technicolor
BOOT Revision 2.5.0 SW Revision STF0.76.13.1
MODEL TC7210.Z Software Version STF0.76.13.1
Serial Number

MTA Hardware Information
Mta Serial Number

Software Build and Revision
Firmware Name (Unknown)
Firmware Build Time 11:48:48 Tue Jul 04 2017

Bellen met ziggo!?

Is er ergens uitleg over die locked channels? Heb vanmorgen de TC7210 gereset.

[ Voor 35% gewijzigd door wvkreg op 19-03-2019 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

MdO82 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:28:
[...]

Ik denk dat dat inderdaad de reden is dat het zolang duurt.
Aan de Ziggo Go app voor Android en Apple valt niks te verdienen voor ze en aangezien ze liefst winst maken zullen dit soort zaken lang op zich wachten.

Ik denk dat het geen "rechten" probleem is want waarom mag je op elk device replay tv kijken voor programma's die vrijgegeven zijn maar je mag ze niet casten.
Welk recht is er dan anders ? Volgens mij geen.

Ik denk dat ze bang zijn dat mensen massaal hun horizon-box in zullen leveren als ze ook via de app zouden kunnen casten.

Maar goed dat laatste is een gedachte van mij en nergens op gebaseerd.
Ik denk dat als mensen kunnen casten dat een groot gedeelte zich er niet druk om zal maken, maar ik blijf het makkelijk vinden als het er wel is dan hoef ik die trage mediabox XL niet op te starten :D
Blijft inderdaad vreemd dat casten niet toegestaan wordt vanaf mobiel/tablet naar TV, casten van de Chrome desktop browser naar TV werkt namelijk wel. Ik ben benieuwd of dit in de toekomstige versie van de Ziggo Go app wordt aangepast met de komst van de Mediabox Next.

Ik ben trouwens zo vrij geweest om een topic aan te maken om de ervaringen te delen mbt de Mediabox Next:

[DVB-C] Ziggo Mediabox Next

@DJSmiley of @rens-br
Misschien kunnen bepaalde posts zoals SkyFlyer in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10", SkyFlyer in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10" en F55 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10" verplaatst worden (met eventueel een verwijzing naar het topic hier in de topic waarschuwing).

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 20-03-2019 05:03 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Laguna schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 04:44:
[...]

Blijft inderdaad vreemd dat casten niet toegestaan wordt vanaf mobiel/tablet naar TV, casten van de Chrome desktop browser naar TV werkt namelijk wel. Ik ben benieuwd of dit in de toekomstige versie van de Ziggo Go app wordt aangepast met de komst van de Mediabox Next.
Dus met een een Chrome Browser op mijn MacBook zou ik alles moeten kunnen streamen (middels Chromecast) naar de tv vanuit Ziggo Go Replay TV website?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wvkreg schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:30:
[...]

Is er ergens uitleg over die locked channels? Heb vanmorgen de TC7210 gereset.
Topic start staat e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 14:54
Ik heb nu 2 dagen achter elkaar dat mijn Connectbox (welke in bridged modus staat) niet meer communiceert met de binnenkant. Ziggo klantenservice ziet dat het modem netjes online is en goede signaalwaardes heeft.

Echter moet ik een hard reset op het modem uitvoeren wil het weer werken.
Iemand nog meer met dergelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:33

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@the-edge Interne bekabeling ok? Heb zelf ervaren dat de lan poort gevoelig is voor storing, een te lange kabel resulteerde in 10mbit/half duplex. Connectbox is nu aangesloten op een edgerouter x middels 1m kabel. Werkt prima!

Wellicht kan je de netwerkconnectie op 1000mbit full duplex zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen op 20-03-2019 11:45 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 14:54
Harmen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:35:
@the-edge Interne bekabeling ok? Heb zelf ervaren dat de wan poort gevoelig is voor storing, een te lange kabel resulteerde in 10mbit/half duplex. Connectbox is nu aangesloten op een edgerouter x middels 1m kabel. Werkt prima!
Ik kan de kabel eens vervangen, maar er zit een korte en vrij nieuwe UTP kabel tussen Connectbox en USG. Overigens gebruik ik niet de WAN poort maar switch poort 1 aangezien dit de enige werkende poort is in bridged mode.

[ Voor 11% gewijzigd door the-edge op 20-03-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:35:
@the-edge Interne bekabeling ok? Heb zelf ervaren dat de lan poort gevoelig is voor storing, een te lange kabel resulteerde in 10mbit/half duplex. Connectbox is nu aangesloten op een edgerouter x middels 1m kabel. Werkt prima!

Wellicht kan je de netwerkconnectie op 1000mbit full duplex zetten.
Kan ook aan de kwaliteit van de kabel liggen. Ik heb een Cat5e kabel (inmiddels ligt die er al 12jaar) van de woonkamer naar de zolder en dat werkt netjes op 1Gbit duplex aan de connectbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

JB schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:24:
[...]
Dus met een een Chrome Browser op mijn MacBook zou ik alles moeten kunnen streamen (middels Chromecast) naar de tv vanuit Ziggo Go Replay TV website?
Correct.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 20:18
Heeft iemand ook een foto van de onderkant van de next voorbij zien komen? Gezien het formaat zou een wallmount oplossing tof zijn :D

[ Voor 4% gewijzigd door torretje2012 op 20-03-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Mijn contract bij Ziggo loopt momenteel af. Weet iemand of ze nog leuke aanbiedingen doen om weer met een jaar te verlengen? Vorig jaar kreeg ik 6 maanden 50% korting en 3 maanden gratis Movies & Series XL.

Al jaren veel problemen met de Mediabox XL dus zo'n Mediabox Next zou ik ook wel graag willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34

IkWilbert

Het is mij!

.GoO schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:17:
Mijn contract bij Ziggo loopt momenteel af. Weet iemand of ze nog leuke aanbiedingen doen om weer met een jaar te verlengen? Vorig jaar kreeg ik 6 maanden 50% korting en 3 maanden gratis Movies & Series XL.

Al jaren veel problemen met de Mediabox XL dus zo'n Mediabox Next zou ik ook wel graag willen proberen.
Bel ze zou ik zeggen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Het is handig om daarvoor wat voorkennis te hebben, zodat ik weet wat eruit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:47

TDB

Ik regelde vorige week voor mijn schoonvader van bijna 86 jaar nog 50% korting voor 6 maanden. (Heb wel gezegd dat hij daarom nog minimaal een jaar moet blijven leven ;)) Er is dus zeker eea te regelen.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34

IkWilbert

Het is mij!

.GoO schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:39:
[...]

Het is handig om daarvoor wat voorkennis te hebben, zodat ik weet wat eruit te halen valt.
Verschilt per klant en in welk gebied je woont. Heb je bijvoorbeeld ook beschikking over glasvezel dan krijg je vaak betere aanbiedingen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Heeft Ziggo de upload verhoogd? Ik haal nu al enkele dagen met Internet Max rond de 60Mbps upload terwijl het abonnement 40 Mbps is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Even een update over de Ziggo Ubee UBC1318ZG

Zojuist een update van de firmware naar:

OLD: Software version: 12.5.3207.
NEW: Software version: 12.5.3208.

Verschil voor zover bekend bij mij; OFDM streams zijn nu locked, althans bij mij. En de waarschuwing over ‘NOT LOCKED’ channels zijn ook verdwenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3pzATg0438WVzpC21sKQBa4Z/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NWTnf1kHuV2Iowl2Tj4evWmJ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Toevallig vandaag met ze aan de telefoon gezeten hierover. Mij vroegen ze meteen wat voor mobiele abbo ik heb (KPN). Ze kon mij 3 maanden korting geven op mijn Ziggo abbo MITS ik overstap naar VodafoneZiggo voor 18 euro in de maand, incl 10GB internet, onbeperkt bellen en 3 maanden gratis Apple music. Nu betaal ik 32 euro bij KPN voor hetzelfde maar ik heb ooit zo mijn redenen gehad om niet meer voor Vodafone te kiezen.

Misschien dat ik volgende week weer even bel om een andere deal met ze te sluiten want ik heb niet heel veel zin om naar VodafoneZiggo te gaan, terwijl ik puur belde voor korting op mijn Ziggo abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
wvkreg schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:17:
Heeft Ziggo de upload verhoogd? Ik haal nu al enkele dagen met Internet Max rond de 60Mbps upload terwijl het abonnement 40 Mbps is.
Wij hebben internet compleet (200/20) en halen geen hogere upload. Maar wellicht testen ze in sommige delen van het land met meer upload ;)

Geen zakelijke abonnee trouwens? Want daar is de upload hoger.

[ Voor 7% gewijzigd door king006 op 23-03-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Zojuist met de ziggo chat gesproken. Ons contract liep op 1 maart af. Volgens de dame kan je alleen korting krijgen als je opzegt en minimaal 6 maanden geen ziggo hebt, waarna je weer een abonnement kan nemen.

Dat lijkt in tegenspraak met wat ik hier lees? Herkent iemand dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Kortfragje op 23-03-2019 14:40 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king006
Kortfragje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:37:
Zojuist met de ziggo chat gesproken. Ons contract liep op 1 maart af. Volgens de dame kan je alleen korting krijgen als je opzegt en minimaal 6 maanden geen ziggo hebt, waarna je weer een abonnement kan nemen.

Dat lijkt in tegenspraak met wat ik hier lees?
Dat zeggen ze inderdaad ;) je moet niet de chat openen, maar even de telefoon pakken en bellen naar de afdeling opzeggingen. Daar kunnen ze een aanbod doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Ow wow, snelle reactie. Dank je!

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Geen dank! succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
wvkreg schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:17:
Oh is het weer zover, het jaarlijkse spontane verhogingen van of download of upload zolang het duurt :)

Zou wel mooi zijn als we weer en verhoging krijgen, is al tijd niet meer geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 23-03-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Requa schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:30:
Verschil voor zover bekend bij mij; OFDM streams zijn nu locked, althans bij mij. En de waarschuwing over ‘NOT LOCKED’ channels zijn ook verdwenen.
Denk je dat er echt een OFDM/Docsis 3.1 stream gelocked is?

Woon je in een gebied waar analoge TV is uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Gezien na de update het modem dit aangeeft, mag ik aannemen dat deze locked is. Snelheid e.d. is voor de rest ruimschoots in orde, geen storing niets.

fCasema gebied. Utrecht
Wij hebben gewoon nog analoge TV beschikbaar in onze regio, niet dat we het gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D95eajRU96E7ctjFlDIzx01S/full.jpg
ANdrode schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:11:
[...]

Denk je dat er echt een OFDM/Docsis 3.1 stream gelocked is?

Woon je in een gebied waar analoge TV is uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Requa schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:21:
fCasema gebied. Utrecht
Wij hebben gewoon nog analoge TV beschikbaar in onze regio, niet dat we het gebruiken.

[Afbeelding]
Ik had ook iets beter kunnen lezen - de frequentie zit in de screenshot.

De OFDM mux begint op 883 MHz. Dat is hoger/na de hoogste TV mux die bij mij op 842 MHz ziet. Als de gegevens die je hier ziet kloppen dan zou mijn conclusie zijn dat deze mux nog geen edit: mogelijk data verstuurt (width=nihil edit: erg groot) maar dat jouw CMTS wel DOCSIS 3.1 compatible is. OFDM bestond niet in EuroDOCSIS 3.0.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 23-03-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Pakketjes worden wel netjes afgehandeld, aldus het modem ‘Correctables’ of begrijp ik dit verkeerd?

Dit is een van Februari 2019:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XYyiAuBm457pdg0IzgAt9ETN/full.png
ANdrode schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Ik had ook iets beter kunnen lezen - de frequentie zit in de screenshot.

De OFDM mux begint op 883 MHz. Dat is hoger/na de hoogste TV mux die bij mij op 842 MHz ziet. Als de gegevens die je hier ziet kloppen dan zou mijn conclusie zijn dat deze mux nog geen data verstuurt (width=nihil) maar dat jouw CMTS wel DOCSIS 3.1 compatible is. OFDM bestond niet in EuroDOCSIS 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ebUmK9CNVo6rPSyI2vR8QLOK/full.jpg
Requa schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:29:
Pakketjes worden wel netjes afgehandeld, aldus het modem ‘Correctables’ of begrijp ik dit verkeerd?

OFDM PLC is inderdaad Docsis 3.1.

Dit is een van Februari 2019:
[Afbeelding]

[...]

[ Voor 9% gewijzigd door Requa op 23-03-2019 17:33 . Reden: Oeps dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Door de breedte gaat het hier niet puur over de pilot carrier, maar 883 MHz is dus de frequentie van de pilot carrier. Breedte is 190 MHz
Het viel mij net pas op dat er bij de ODFM lock KHz staat...
Als het puur de pilot carrier is dan is de breedte niet logisch!

Waar de subcarriers zitten kan je zonder spectrumanalyser eigenlijk niet zeggen. Kan zowel met subcarriers in eventuele lege plekken in TV gebied zitten (dus 693-883 MHz of juist daarboven, logischer, tot 1,073 GHz)

Wie weer er meer? :)
@ArChie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zag laatst wat dingen langs komen over het 16e kanaal die niet gelocked zou zijn in de TC7210, op het moment van die discussie had ik dat "probleem" nog niet, maar nu zie ik ook hier dat het 16e kanaal niet gelocked is :X
Heb maar 200Mbit dus 15 kanalen is genoeg :P maar wel odd.

edit;
Zo te zien ook begonnen na werkzaamheden 20 op 21 maart.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 23-03-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik kwam op bol.com een @smit 1.3 module met een blauwe sticker tegen (in plaats van oranje). Op de oranje staat expliciet dat deze ook voor Ziggo is, op de blauwe niet

Is dit de zelfde module als die oranje? Bij Ziggo vind ik deze niet terug

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Klopt, echter is de Technicolor 7210 een EuroDocsis 3.0 M/R.

Wij hebben het hier over Docsis 3.1. ;)
ArcticWolf schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:48:
Zag laatst wat dingen langs komen over het 16e kanaal die niet gelocked zou zijn in de TC7210, op het moment van die discussie had ik dat "probleem" nog niet, maar nu zie ik ook hier dat het 16e kanaal niet gelocked is :X

edit;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Er staat ‘Geschikt voor: Ziggo, Caiway, Delta én KabelNoord’ gewoon proberen. Anders weer retour sturen. :+
jeanj schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:56:
Ik kwam op bol.com een @smit 1.3 module met een blauwe sticker tegen (in plaats van oranje). Op de oranje staat expliciet dat deze ook voor Ziggo is, op de blauwe niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeanj schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:56:

Je krijgt bij Ziggo een eerste CI+ module bij je abonnement (als je geen mediabox XL neemt). Als je geen smartcards hebt liggen heeft het ook geen zin om deze te kopen. Dan kun je die beter deze aanvragen of een extra huren incl. smartcard als het voor een 2e of volgende TV is (2euro per maand).

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 23-03-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
krijg vandaag post binnen van DE concurrent van Ziggo, we gaan dit jaar glasvezel krijgen! ik kan niet wachten, nog meer upload :D :9~ (goed voor Plex en Nextcloud)
zal waarschijnlijk wel Ziggo ernaast blijven houden, maar dat wordt dan niet meer de 500Mbit zakelijke lijn. denk eerder het goedkoopste abbo ;)
we gaan langzamerhand maar eens kijken naar welke abbo we gaan, heb tenslotte een USG pro4 welke een Glasvezel SFP aansluiting heeft >:) sowieso een abbo waar ik dus de usg als hooft router kan gebruiken, maar dat is hier offtopic ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 20-09 21:10
ArcticWolf schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:48:

edit;
Ik dacht al dat mijn TC7210 kapot was omdat ie kanaal 16 niet locked. Is hier ook sinds de recente werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Masimo schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:58:
[...]

Ik dacht al dat mijn TC7210 kapot was omdat ie kanaal 16 niet locked. Is hier ook sinds de recente werkzaamheden.
Ik heb dat ook, zijn deze waarden wel ok trouwens?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WeEtIdjLCZcwtMuDMZ1eEpnM/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 20-09 21:10
Waardes zijn prima. Niks aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivar1984
@wvkreg ,@ArcticWolf en @Masimo

Ik heb het "probleem" van de missende downstream al aangekaart bij een Ziggo 'moderator', heb hem ook hiernaartoe verwezen.
Aangezien precies hetzelfde op verschillende coaxsegmenten na de recente werkzaamheden voorkomt kan ik haast niet anders concluderen dat er iets gewijzigd is in het kabelnet wat de TC7210 niet snapt; zelfs de standaard monitor software van Ziggo geeft aan dat mijn modem maar op 11 kanalen is gelocked, een andere tool geeft dan wel de 15 streams aan die ik in de interface zie 8)7.
Helaas spraken we pas vrijdag tegen het eind van de middag, dus verhaal wordt maandag vervolgd...

[ Voor 30% gewijzigd door Ivar1984 op 26-03-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 13:37
Ik heb een Ubee 3200 als modem en een Samsung ontvanger van Ziggo. De laatste tijd lees ik veel over de Mediabox Next.

Kom ik hier ook voor in aanmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsn schreef op zondag 24 maart 2019 @ 03:19:
Ik heb een Uber 3200 als modem en een Samsung ontvanger van Ziggo. De laatste tijd lees ik veel over de Mediabox Next.

Kom ik hier ook voor in aanmerking?
Wist niet dat uber ook modems maakte ;).
Lees je even in in dit topic, is echt al meerdere malen voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 13:37
jongetje schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:01:
[...]

Wist niet dat uber ook modems maakte ;).
Lees je even in in dit topic, is echt al meerdere malen voorbij gekomen.
Autocorrectie op de telefoon, niet altijd handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ivar1984 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 01:47:vu
@wvkreg ,@ArcticWolf en @Masimo

Ik heb het "probleem" van de missende downstream al aangekaart bij een Ziggo 'moderator', heb hem ook hiernaartoe verwezen.
Aangezien precies hetzelfde op verschillende coaxsegmenten na de recente werkzaamheden voorkomt kan ik haast niet anders concluderen dat er iets gewijzigd is in het kabelnet wat de TC7210 niet snapt; zelfs de standaard monitor software van Ziggo geeft aan dat mijn modem maar op 11 kanalen is gelocked, een andere tool geeft dan wel de 15 streams aan die ik in de interface zie 8)7.
Helaas spraken we pas vrijdag tegen het eind van de middag, dus verhaal wordt maandag vervolgd...

Ook kreeg ik van deze Ziggo medewerker te horen dat de Connectbox de enige 'gecertificeerde' modem/router is voor gebruik i.c.m. de Next TV box, en je dus hoogstwaarschijnlijk een automatische modemwissel krijgt als je straks op de Next overstapt (dat is ook al bij een aantal soft-launchers gebeurd).
Het lijkt er daarmee op dat Ziggo eens flink de bezem door de oudere (fZiggo) apparatuur wil halen.

Ter info: er zullen hoogstwaarschijnlijk geen firmware updates meer voor de TC7210 verschijnen, daarmee is ook IPv6 support (op de TC7210) van de baan.
Vandaar de mail van serkan die ik nu dus verkeerd heb beantwoord. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik kon het zo snel niet vinden, maar zijn er al mensen die de Next gebruiken en de ConnectBox in bridge mode hebben staan? En levert dat problemen op of werkt alles zoals je mag verwachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:03:
Ik kon het zo snel niet vinden, maar zijn er al mensen die de Next gebruiken en de ConnectBox in bridge mode hebben staan? En levert dat problemen op of werkt alles zoals je mag verwachten?
Ik heb de Next en Connectbox in bridge en alles werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Recon24 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:24:
[...]

Toevallig vandaag met ze aan de telefoon gezeten hierover. Mij vroegen ze meteen wat voor mobiele abbo ik heb (KPN). Ze kon mij 3 maanden korting geven op mijn Ziggo abbo MITS ik overstap naar VodafoneZiggo voor 18 euro in de maand, incl 10GB internet, onbeperkt bellen en 3 maanden gratis Apple music. Nu betaal ik 32 euro bij KPN voor hetzelfde maar ik heb ooit zo mijn redenen gehad om niet meer voor Vodafone te kiezen.

Misschien dat ik volgende week weer even bel om een andere deal met ze te sluiten want ik heb niet heel veel zin om naar VodafoneZiggo te gaan, terwijl ik puur belde voor korting op mijn Ziggo abbo.
Thanks, maar ik vind het een slechte deal. Vorig jaar 6 maanden voor 50% korting en 3 maanden Movies & Series XL zonder mobiele abbo, alleen door een jaar te verlengen. Dan is dit wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
.GoO schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:23:
[...]

Thanks, maar ik vind het een slechte deal. Vorig jaar 6 maanden voor 50% korting en 3 maanden Movies & Series XL zonder mobiele abbo, alleen door een jaar te verlengen. Dan is dit wel erg karig.
Ik krijg nu dus maar 3 maanden voor de helft van de prijs, en dat is idd een beetje "karig". Volgens mij willen ze echt dat ik eerst die overstap maak van KPN>VodafoneZiggo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28

TRaSH

koffie ?

Rond de zomermaanden heb je meestal de 6 maanden deal want dan heeft KPN dat ook.
En dan bel ik voor een verlenging aanbod via de afdeling opzeggen.
Even je huiswerk doen en jaar totaal van KPN evt T-Mobile erbij.
Ik zelf hoef geen extra zenders want heb daar gewoon weg steeds minder tijd voor.
Ik kijk liever content wanneer het mij uitkomt.
Netflix etc.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:14
De snelheden gaat in april omhoog.

nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden met een kwart

Start 50/5Mbit/s
Complete 250/25Mbit/s
Max 500/40Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

menzo schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:33:
De snelheden gaat in april omhoog.

nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden met een kwart

Start 50/5Mbit/s
Complete 250/25Mbit/s
Max 500/40Mbit/s
Yass! Kan ik eindelijk verlengen zonder op snelheid in te leveren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
the-edge schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:06:
Ik heb nu 2 dagen achter elkaar dat mijn Connectbox (welke in bridged modus staat) niet meer communiceert met de binnenkant. Ziggo klantenservice ziet dat het modem netjes online is en goede signaalwaardes heeft.

Echter moet ik een hard reset op het modem uitvoeren wil het weer werken.
Iemand nog meer met dergelijke problemen?
ja, hier ook. Technicolor in bridge icm Asus router. Altijd goed gegaan, sinds enkele weken gaat het mis in de vorm van dhcp errors en traagheid. Ziggo zegt hier ook dat modem goed functioneerrt.
Pagina: 1 ... 122 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic