Je was me net voor met de reactieSharule schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:01:
[...]
Dus de rijke bastards krijgen eerst de next
Ze zouden beter de complete mensen laten testen, kijken hoe de internet functionaliteit het doet met mindere snelheid (niet dat het wat zal uitmaken maar toch).
Het valt mij inderdaad op dat de MAX klanten voorlopig alleen de e-mail krijgen. Ben benieuwd wanneer de compleet klanten volgen
Next max aan zelfde prijs en complete mag abo omhoog hahaha surprise.edebee schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:10:
[...]
Je was me net voor met de reactie, wie weet wat voor verrassing ziggo straks heeft voor het complete kamp
Ff serieus hoop van niet..
Ik heb nog een alles-in-1 extra pakket en bewust mijn Humax nooit omgeruild voor de Mediabox XL gezien de vele negatieve ervaringen. Ik heb me ook op de maillijst laten zetten voor de Mediabox Next.
Ik heb ook nog het destijds TOP AIE-E pakket en een stel niet Horizon decoders (met max aantal smartcards). Hoewel het e.e.a. interessant lijkt zie ik er voorlopig toch vanaf (als ze hem me überhaupt aan zouden gaan bieden). Ik wil de opslag sowieso lokaal (en kan ik doen en laten wat ik wil met het opgenomen media), en dat gaat niet op bij de Next. Het enige wat mogelijk interessant zou kunnen voor mij, is F1 in 4K, maar dat is sowieso nog niet aan de orde bij Ziggo.poppyzbrite schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:14:
Ik heb nog een alles in een extra pakket en bewust mijn Humax nooit omgeruild voor de Mediabox XL gezien de vele negatieve ervaringen. Ik heb me ook op de maillijst laten zetten voor de Medaibox Next.
Ik vraag mij wel af in welke kwaliteit de Next "opnames" beschikbaar zijn op de server bij Ziggo. Blijft dat gelijk aan de bitrates die de DVB-C kanalen nu hebben, of gaat het meer richting de VOD bitrates (die lager liggen)?
Kan een Next gebruiker daar (met daadwerkelijke meetwaarden), een uitspraak over doen?
Testing, one, two ...
Geen idee, ik vermoed dat ze hier andere efficientere encoding voor gebruiken. Maar ik zie het verschil niet met gewone TV.hardware-lover schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:29:
[...]
Ik vraag mij wel af in welke kwaliteit de Next "opnames" beschikbaar zijn op de server bij Ziggo. Blijft dat gelijk aan de bitrates die de DVB-C kanalen nu hebben, of gaat het meer richting de VOD bitrates (die lager liggen)?
Kan een Next gebruiker daar (met daadwerkelijke meetwaarden), een uitspraak over doen?
De Next werkt prima met een 40/4Mbit abonnementSharule schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:01:
[...]
Ze zouden beter de complete mensen laten testen, kijken hoe de internet functionaliteit het doet met mindere snelheid (niet dat het wat zal uitmaken maar toch).
[ Voor 48% gewijzigd door jongetje op 12-03-2019 13:34 ]
Check het filmpje even op: https://nl.hardware.info/...preview-dit-moet-je-wetenhardware-lover schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:29:
[...]
Vnaaf een minuut of 6:30 even inhaken
Float like a butterfly, sting like a bee.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Gaat de snelheid van de Next ook af van je internetverbinding?
[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 12-03-2019 13:46 ]
Nou, dat ziet er zeker uit als een enórme upgrade sinds mijn laatste Mediaboxervaring. Lijkt wel gewoon een vlotte mini-PC met een uitgebreide ZiggoGo app erop zo.
Zoals dit eruit ziet vind ik het beter werken dan de CI+ module.
Enig idee of hier dan ook een Netflix-app op draait? En iets als een Plex player?
(dat heb ik wel op de TV, maar het zijn niet de snelste apps)
Zoals dit eruit ziet vind ik het beter werken dan de CI+ module.
Enig idee of hier dan ook een Netflix-app op draait? En iets als een Plex player?
[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 12-03-2019 14:19 ]
Dank je @Martinusz, Max. VOD kwaliteit verwacht ik dan (op dit moment), maar dat had ie ook kunnen meten als ie het zeker had willen weten (en ja, dat verschil in beeld zie ik).Martinusz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:41:
[...]
Check het filmpje even op: https://nl.hardware.info/...preview-dit-moet-je-weten
Vnaaf een minuut of 6:30 even inhaken
Ik houd het dus voorlopig even bij mijn eigen compacte 4k Turbo box (hoewel daar zeer waarschijnlijk nooit een 4k Ziggo zender aanbod voor gaat komen).
Testing, one, two ...
Netflix en andere apps zitten gewoon op deze mediabox Next.Pathogen schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:14:
Voor zover ik weet, wordt je internet snelheid iets verhoogt, zodat je ook buiten de Next box om, nog de internet snelheid hebt, die je gewend bentNotSoSteady schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:45:
Gaat de snelheid van de Next ook af van je internetverbinding?
Je kunt je abonnement tegenwoordig aanpassen. Ik heb de mediabox ook teruggestuurd ten faveure van een Ci+ module die ik al heb. Scheelt weer €4 voor niks.Phusebox schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:46:
[...]
Ik betaal nu ook voor Mediabox XL functionaliteit die ik niet heb, ding staat al jaren op zolder in de doos. Werkt voor geen meter.
Waar staat dat? De mediabox sluit je aan volgens de tekeningen op je WiFi of UTP, dan zit hij in je normale internet LAN. En geen apart VLAN waar ze shaping of policing op kunnen doen.Rinaldootje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:56:
[...]
Voor zover ik weet, wordt je internet snelheid iets verhoogt, zodat je ook buiten de Next box om, nog de internet snelheid hebt, die je gewend bent
Iemand riep dat 4K over IP gaat bij Ziggo, dat is 20-30Mbit (KPN riep ooit 28Mbit)? Zal bij Ziggo eerder 20Mbit zijn schat ik in, ze hebben toen op het tv platform ook flink gereduceerd in bandbreedte per stream, is op de frontpage ooit gemeld.
Stel dat het 20Mbit is per 4K stream, en je hebt twee van die boxen in huis dan zit je 40Mbit abonnementje dicht. Het is best een valide vraag welke je stelt
Iedereen bedankt voor de reacties op mijn post, heb het filmpje over de nieuwe mediabox 4k bekeken en op me lijstje gezet. Ik ga nu met alle gegeven informatie er goed overna denken
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Is dat niet alleen om een signaal terug te sturen van wat je wil kijken bij VOD en dat soort zaken? En de stream dan via de coax binnenkomt?stormfly schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:08:
[...]
Waar staat dat? De mediabox sluit je aan volgens de tekeningen op je WiFi of UTP, dan zit hij in je normale internet LAN. En geen apart VLAN waar ze shaping of policing op kunnen doen.
Nee, bij deze Next box, gaat alleen lineaire TV over coax, al het andere, VoD, replay en je opnames komen allemaal via IP binnen.Janus Bier schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:44:
[...]
Is dat niet alleen om een signaal terug te sturen van wat je wil kijken bij VOD en dat soort zaken? En de stream dan via de coax binnenkomt?
Dat zeggen ze in het Hardware.info filmpje ook nog eens.
Met alle nieuwe informatie mag nu eindelijk antwoord gegeven worden op de al gestelde vragen 
Overigens is het beeld uit de 4K box op 1080 al een stuk mooier dan uit de horizon. Daarbij had ik bij de horizon nog wel eens blokken of vastlopend beeld, met de nieuwe box niets van dat.
Ja ik heb hem met 4K kunnen testen. 4K gaat inderdaad over internet (is zelfs speciaal verzocht om 4K kanelen te testen). Daarin heb ik 0,0 haperingen meegemaakt. Wel bij vermelden dat ik een 200 mbit abbo heb en de box via utp heb aangesloten. Zware belasting ondertussen was er alleen van gelijktijdige Netflix 4K stream, Spotify etc maar toen ook geen haperingen.ANdrode schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:53:
[...]
Heb je hem met een 4K tv kunnen testen?
Wij kwamen in het topic over DVB-C indeling tot de conclusie dat 4K over internet gaat. Hapert het TV beeld wanneer je (veel) download? Of gaat dat gewoon goed
Overigens is het beeld uit de 4K box op 1080 al een stuk mooier dan uit de horizon. Daarbij had ik bij de horizon nog wel eens blokken of vastlopend beeld, met de nieuwe box niets van dat.
Cloudopname werkt fijn, want heb 2 boxen staan. Kan ik op beide hetzelfde kijken, hij onthoud prima waar je bent gestopt. Echter herken ik je problematiek. Ik vermoed dat het algoritme nog hetzelfde is, want inderdaad die problemen die bij de XL hieromtrent bestonden zijn nog niet helemaal weg. Zo neemt hij af en toe afleveringen niet op, neemt oude op en bij bijvoorbeeld Fox Walking Dead wordt op zondag rond 04:00 rechtstreeks uitgezonden. De ene keer neemt hij dan deze uitzending op, zonder ondertiteling, en de andere keer de NL uitzending met ondertiteling. Apart. Wat wel scheelt is dat het gehele menu veel overzichtelijker en sneller is, dus het even checken of de opname goed gaat is veel makkelijker. Want hij geeft ook de geplande opnames centraal weer.matthijst schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:54:
[...]
Hoe werkt dat cloudopnamegebeuren?
TV gids, aanvinken en nooit meer wat missen?
De XL mist hier namelijk nog regelmatig een opname van een serie.
Weet ik niet, gebruik geen bridge meer. Zou overigens niet weten waarom niet, het reguliere TV (tot 1080) gaat gewoon over COAX. Reply en 4k over internet.king006 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:21:
[...]
Weet jij ook hoe het zit als je je modem in bridge mode hebt staan en alles over je eigen apparatuur laat lopen? werkt de mediabox Nextgen dan ook? of moet hij verplicht aan de Ziggo modem?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik heb 'm eens nagekeken, maar ik zag er niets bijzonders aan.Martinusz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:40:
Haal hem er ff een keer uit, kijk of die niet beschadigd is, misschien door warmte ofzo, maak hem ff schoon en stop hem weer terug. Wij hebben het ook weleens gehad met een kaartje, ff keer eruit halen schoonmaken en het was weg.
Heb maar een proefopname gepland voor straks; kijken of dat goed gaat.
Irritante is dat dit probleem dus willekeurig opspeelt. Ook raar dat opname eerst goed gaat maar dan ineens dus stopt.
Ik ben er maar zuinig op; want deze combinatie van eigen Humax (FTP opnames verplaatsen) en eenmalige betaalde smartcard is tegenwoordig niet meer mogelijk; dus als deze combinatie niet meer betrouwbaar is/kapot gaat

Aha cool, die truuk heb ik nog nooit geprobeerd. De verlenging is redelijk automatisch en nogal stilzwijgendJeroen V schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:23:
[...]
Huh, waar zeg ik dat ik korting eis??? Ik heb ze gewoon gebeld omdat ik zie dat ik als nieuwe klant 4 maanden lang 50% korting krijg, dus ik vroeg me af wat ik als bestaande klant als korting zou kunnen krijgen als ik een jaar verleng. Niets meer en niets minder....
Thx voor de tip...
Als iedereen het doet houdt het ooknwel op.wvkreg schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:01:
[...]
Aha cool, die truuk heb ik nog nooit geprobeerd. De verlenging is redelijk automatisch en nogal stilzwijgend
Thx voor de tip...
Niet doen
Tja, zo kan ik er ook nog wel een paar. Ik mag er verder niets over zeggen vanuit de NDA, maar wat ik wel mag zeggen is dat ik een 40Mbit abonnement heb (gaat tenslotte niet over de Next) en deze doet nog steeds 40Mbit....
Ik vermoed dat daarom alleen de mensen met een snel internet abonnement eerst de Next krijgen. Als de grote introductie er komt dan zullen we zien of het ook in combinatie met een internet start (40Mbit) wordt toegestaan. Bij KPN krijg je namelijk ook pas een 4K ontvanger als er 100Mbit of meer geleverd kan worden.stormfly schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:08:
[...]
Waar staat dat? De mediabox sluit je aan volgens de tekeningen op je WiFi of UTP, dan zit hij in je normale internet LAN. En geen apart VLAN waar ze shaping of policing op kunnen doen.
[...]
Stel dat het 20Mbit is per 4K stream, en je hebt twee van die boxen in huis dan zit je 40Mbit abonnementje dicht. Het is best een valide vraag welke je stelt
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 12-03-2019 16:16 ]
Volgens mij wordt de Mediabox XL ook niet bij het goedkoopste abonnement geleverd. Alleen bij het 200/400 abonnement.jongetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:15:
[...]
Tja, zo kan ik er ook nog wel een paar. Ik mag er verder niets over zeggen vanuit de NDA, maar wat ik wel mag zeggen is dat ik een 40Mbit abonnement heb (gaat tenslotte niet over de Next) en deze doet nog steeds 40Mbit....
[...]
Ik vermoed dat daarom alleen de mensen met een snel internet abonnement eerst de Next krijgen. Als de grote introductie er komt dan zullen we zien of het ook in combinatie met een internet start (40Mbit) wordt toegestaan.
Dat komt vanwege fysieke beperkingen van je koperlijn bij ADSL. Bij Coax heb je dat niet zozeer (iedereen kan een Max afsluiten als hij wil), dus de streams voor TV kan Ziggo scheiden van het internetgebruik.jongetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:15:
[...]
[...]
Ik vermoed dat daarom alleen de mensen met een snel internet abonnement eerst de Next krijgen. Als de grote introductie er komt dan zullen we zien of het ook in combinatie met een internet start (40Mbit) wordt toegestaan. Bij KPN krijg je namelijk ook pas een 4K ontvanger als er 100Mbit of meer geleverd kan worden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Neehoor: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/NotSoSteady schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:17:
[...]
Volgens mij wordt de Mediabox XL ook niet bij het goedkoopste abonnement geleverd. Alleen bij het 200/400 abonnement.
Haha irritatie grens loading: [########]115% overschreden ;-)
feiten, feiten, feiten
Ik verwacht dat de box eind deze maand begin april voor iedereen gaat komen. We hadden ons aangemeld om op de hoogte gehouden te worden. Zojuist in de mail:
Beste meneer, mevrouw <KNIP>,
Je hebt gevraagd of we je op de hoogte willen blijven houden van de nieuwe TV-ervaring van Ziggo (inclusief de nieuwe Mediabox). Goed nieuws: binnenkort kan ook jij deze in huis halen! Zodra het zover is, laten we dat natuurlijk weten. Je hoeft hiervoor alleen je mail in de gaten te houden.
Tot snel!
Robin Clements
Directeur Klantenservice
Ik ben benieuwd! want de mediabox XL moet zo snel mogelijk de deur uit
Beste meneer, mevrouw <KNIP>,
Je hebt gevraagd of we je op de hoogte willen blijven houden van de nieuwe TV-ervaring van Ziggo (inclusief de nieuwe Mediabox). Goed nieuws: binnenkort kan ook jij deze in huis halen! Zodra het zover is, laten we dat natuurlijk weten. Je hoeft hiervoor alleen je mail in de gaten te houden.
Tot snel!
Robin Clements
Directeur Klantenservice
Ik ben benieuwd! want de mediabox XL moet zo snel mogelijk de deur uit
Los van of het kan weet ik niet of Ziggo dat doet. Dan zou iemand 1 of meerdere (4K) streams moeten starten en ervoor en erna een goede speed test moeten doen om te kijken of de snelheid daalt met die streams aan.Señor Sjon schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Dat komt vanwege fysieke beperkingen van je koperlijn bij ADSL. Bij Coax heb je dat niet zozeer (iedereen kan een Max afsluiten als hij wil), dus de streams voor TV kan Ziggo scheiden van het internetgebruik.
Sterker nog, ik vraag me af of je met een andere internetaanbieder dan Ziggo ook de Next kunt gebruiken. Maar dan gaan we nu wel erg offtopic omdat dat puur speculeren is.
In de installatie-beschrijving staat dat je een internetaansluiting van Ziggo moet hebben, dus ik denk nog niet. Maar...gezien de net-neutraliteit en het openstellen van de kabel, heb je best kans dat Ziggo er met deze opzet al vast rekening mee heeft gehouden.jongetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:23:
[...]
Sterker nog, ik vraag me af of je met een andere internetaanbieder dan Ziggo ook de Next kunt gebruiken. Maar dan gaan we nu wel erg offtopic omdat dat puur speculeren is.
Draait er op de box ook een soort van API zodat ik met mijn homeautomation zelf comando's kan geven?
En voor de duidelijkheid: In principe wordt er bij DOCSIS shaping toegepast in de modems bij de klant thuis. De shaping zou ook eerder in het netwerk toegepast kunnen worden. We kunnen controleren wat er gebruikt wordt.stormfly schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:08:
[...]
- Modem toont (in ieder geval: connect box) zijn shaping limieten in de web interface (A) - paar procent hoger dan D.
- Speedtest laat effectieve snelheid zien (B).
- Speedtest tijdens 4K stream laat snelheid tijdens stream zien (C).
- Abbonnement heeft een contractuele snelheid (D)
Lineaire 4k HEVC streams worden bij Ziggo toch op basis van DVB-C toch doorgegeven ? Zou mij verbazen als ze dit op basis van OTT ABR of RTSP zouden doen
Huh, dit is een aantal maal besproken. 4k gaat via IP.rapanui schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:30:
Lineaire 4k HEVC streams worden bij Ziggo toch op basis van DVB-C toch doorgegeven ? Zou mij verbazen als ze dit op basis van OTT ABR of RTSP zouden doen
Dan mag ik hopen dat het via een gereserveerd docsis kanaal gaat (docsis over IP). Als het een pure RTSP stream is met een bandbreedte van ~25 Mbit dan stroomt de download capaciteit van een wijksegment zo vol als er tientallen mensen naar een 4K stream kijkenjongetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:36:
[...]
Huh, dit is een aantal maal besproken. 4k gaat via IP.
Jeps dat zal relatie hebben met het afschakelen van analoog en het implementeren van D3.1 Een huidig coaxnet kan 800Mbit hebben vernam ik op GoT, dat is 32 streams van 25Mbit.rapanui schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:46:
[...]
Dan mag ik hopen dat het via een gereserveerd docsis kanaal gaat (docsis over IP). Als het een pure RTSP stream is met een bandbreedte van ~25 Mbit dan stroomt de download capaciteit van een wijksegment zo vol als er tientallen mensen naar een 4K stream kijken
Ik vraag mij af of het ooit een multicast design zal worden. Alle mobiele devices werken op dezelfde unicast manier. Daar lijkt voor nu op aangehaakt te worden als ik e.a. goed begrijp, maar de echte feiten ontbreken.
Een 8MHz 256QAM Docsis kanaal is goed voor ongeveer 50Mbps.stormfly schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:12:
[...]
Jeps dat zal relatie hebben met het afschakelen van analoog en het implementeren van D3.1 Een huidig coaxnet kan 800Mbit hebben vernam ik op GoT, dat is 32 streams van 25Mbit.
Ik vraag mij af of het ooit een multicast design zal worden. Alle mobiele devices werken op dezelfde unicast manier. Daar lijkt voor nu op aangehaakt te worden als ik e.a. goed begrijp, maar de echte feiten ontbreken.
Ziggo vertelt mij dat de Next pas halverwege het jaar beschikbaar wordt voor het gepeupel...raar
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Gaat over the toprapanui schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:46:
[...]
Dan mag ik hopen dat het via een gereserveerd docsis kanaal gaat (docsis over IP). Als het een pure RTSP stream is met een bandbreedte van ~25 Mbit dan stroomt de download capaciteit van een wijksegment zo vol als er tientallen mensen naar een 4K stream kijken
DOCSIS multicast is mogelijk maar wordt niet gebruikt. Het lijkt mij ook lastig om UDP multicast IPTV te implementeren met de huidige modems. Deze hebben immers al problemen met unicast UDP met weinig PPS.
En mijn ervaring is dat multicast UDP sowieso lastig is omdat devices snel storingen veroorzaken.
Plan B is simpel. Ten eerste kan je een 4K stream heel had afknijpen. Netflix is 25 mbit piek, Ziggo kan dit waarschijnlijk met +- 12 mbit gemiddeld en +- 20 piek. Daarnaast kan je mogelijk dynamisch de resolutie verlagen wanneer dit nodig is.
offtopic:
Beetje zoals de Netflix app doet wanneer de peering weer volloopt door een conflict
Beetje zoals de Netflix app doet wanneer de peering weer volloopt door een conflict
Mei, juni, juliJT schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:02:
Ziggo vertelt mij dat de Next pas halverwege het jaar beschikbaar wordt voor het gepeupel...raar
Jeps en het nieuwste modem joint 24 streams. =1200 mbit in een segment?sylvesterrr schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:38:
[...]
Een 8MHz 256QAM Docsis kanaal is goed voor ongeveer 50Mbps.
Ja. Dat een modem channel-bonding van 24 kanalen ondersteunt betekent overigens niet dat er max 24 kanalen in een segment beschikbaar kunnen zijn.stormfly schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:30:
[...]
Jeps en het nieuwste modem joint 24 streams. =1200 mbit in een segment?
Dit zal inderdaad alleen mogelijk zijn door het uitschakelen van het analoge signaal. Nu is het multicast vanaf het headend tot aan de EdgeQAM. Daarna wordt het RF.stormfly schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:12:
[...]
Jeps dat zal relatie hebben met het afschakelen van analoog en het implementeren van D3.1 Een huidig coaxnet kan 800Mbit hebben vernam ik op GoT, dat is 32 streams van 25Mbit.
Met unicast is het niet veel anders (multicast ingest en unicast output). Alleen moet je dan op elke hub of superhub locatie een unicast streamer plaatsen wat nogal kostbaar is

Mijn boefje is liev!
Goed detail. Dus interpreteer ik het goed dat multicast over IP is tot aan de EdgeQAM?rapanui schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:14:
[...]
Dit zal inderdaad alleen mogelijk zijn door het uitschakelen van het analoge signaal. Nu is het multicast vanaf het headend tot aan de EdgeQAM. Daarna wordt het RF.
Daarna gaat het fibers in die uiteindelijk een RF signaal in-gemixed worden? Of gaat het direct van EdgeQAM naar RF?
Als dat de huidige situatie is (multicast ingest en unicast output bij CMTS). Men kan ook het unicast verkeer veel verder door het netwerk heen vervoeren. Wat betreft volume is dit in het slechtste geval identiek aan de situatie dat de klanten met een 4K box allemaal netflix 4K kijken?Met unicast is het niet veel anders (multicast ingest en unicast output). Alleen moet je dan op elke hub of superhub locatie een unicast streamer plaatsen wat nogal kostbaar is
Ik heb snel een document gescant en over DOCSIS 3.1 met IPTV zie ik dat Arris CMTS downstreams reserveert om te bonden voor multicast?
En dat men wel een architectuur voorstelt waar zelfs 8x4 modems multicast IPTV doen. Ik ben sceptisch over de connect box/benieuwd welke modems dit eigenlijk goed zouden afhandelen.
Dit mogen ze inderdaad wel eens loslaten, die irritante restricties op CastingJB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:03:
![]()
Nog steeds geen Chromecast toegestaan om iets terug te kijken op je tv via Ziggo Go app. Wat een kansloze bedoeling blijft het toch allemaal. Als je alleen CI+ modules hebt...

rapanui schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:14:
[...]
Dit zal inderdaad alleen mogelijk zijn door het uitschakelen van het analoge signaal. Nu is het multicast vanaf het headend tot aan de EdgeQAM. Daarna wordt het RF.
Met unicast is het niet veel anders (multicast ingest en unicast output). Alleen moet je dan op elke hub of superhub locatie een unicast streamer plaatsen wat nogal kostbaar is
Gaan hier niet twee zaken door elkaar?ANdrode schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:16:
[...]
Goed detail. Dus interpreteer ik het goed dat multicast over IP is tot aan de EdgeQAM?
Daarna gaat het fibers in die uiteindelijk een RF signaal in-gemixed worden? Of gaat het direct van EdgeQAM naar RF?
[...]
Als dat de huidige situatie is (multicast ingest en unicast output bij CMTS). Men kan ook het unicast verkeer veel verder door het netwerk heen vervoeren. Wat betreft volume is dit in het slechtste geval identiek aan de situatie dat de klanten met een 4K box allemaal netflix 4K kijken?
Ik heb snel een document gescant en over DOCSIS 3.1 met IPTV zie ik dat Arris CMTS downstreams reserveert om te bonden voor multicast?
En dat men wel een architectuur voorstelt waar zelfs 8x4 modems multicast IPTV doen. Ik ben sceptisch over de connect box/benieuwd welke modems dit eigenlijk goed zouden afhandelen.
Lineare TV spreken we hier over toch? Multicast stream vanuit de bron (aanbieder wereldwijd) tot aan de EdgeQAM en daar gaat het om naar RF signaal. Waarschijnlijk via een hoofd wijkkast op glas en dan zo kort mogelijk over coax?
Dan heb je volgens mij nog het losse stukje over replay en het ziggo tv platform, dat zijn streams die naar Amsterdam lopen. Die lijken met traceroutes niet lokaal te worden afgehandeld in lokale IP POP locaties? Daarmee kan je nog steeds het coax segment dichttrekken als er 1200Mbit aan 4K streams gekeken wordt tijdens een Olympische spelen per wijk.
Er is een bijzondere actie bij Telecombinatie:
Je kunt daar kiezen voor Ziggo Internet Start en TV. Net als bij Ziggo zelf 4 maanden 50% korting en geen aansluitkosten. Daarnaast hebben ze dus iets wat nergens anders kan:
- 20 euro cashback (kan elders vast ook)
- voor 4,95 euro per maand de snelheid verhogen naar 100 Mbps.
Laatste kan best interessant zijn als 40 Mbps te weinig is en de volgende stappen weer te hoog.
Bijzonder dat dit alleen bij deze keten geregeld kan worden.
Je kunt daar kiezen voor Ziggo Internet Start en TV. Net als bij Ziggo zelf 4 maanden 50% korting en geen aansluitkosten. Daarnaast hebben ze dus iets wat nergens anders kan:
- 20 euro cashback (kan elders vast ook)
Laatste kan best interessant zijn als 40 Mbps te weinig is en de volgende stappen weer te hoog.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Voor de architectuur van dat netwerk vind ik het diagram dat eerder op het ziggo forum geplaatst was mooi.stormfly schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:41:
[...]
Gaan hier niet twee zaken door elkaar?
Lineare TV spreken we hier over toch? Multicast stream vanuit de bron (aanbieder wereldwijd) tot aan de EdgeQAM en daar gaat het om naar RF signaal. Waarschijnlijk via een hoofd wijkkast op glas en dan zo kort mogelijk over coax?
Een fiber(paar) per straatkast met daarna tot 30KM aan vezel tot de CMTS. Waar dat vezelpaar eventueel optisch gesplitst en samengevoegd wordt zodat meerdere straatkasten samen een 'kabelnetwerk' delen. Of in de oudere architectuur een versterker in de straatkast, waarna het in de wijkkast een fiber in gaat.
Met meerdere 'kabelnetwerken' per CMTS - per 'kabelnetwerk' heb je maar twee optische poorten op de modules van een CMTS nodig als ik het goed interpreteer
Nog een aanvulling hier: Als ik het mij goed herinner worden er twee service flows gedefiniĕerd.ANdrode schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:57:
[...]
En voor de duidelijkheid: In principe wordt er bij DOCSIS shaping toegepast in de modems bij de klant thuis. De shaping zou ook eerder in het netwerk toegepast kunnen worden. We kunnen controleren wat er gebruikt wordt.
Kan iemand met een connect box even kijken? Als IPTV op deze manier gescheiden wordt van internet verkeer dan gaat het inderdaad niet van de internet bandbreedte af
Misschien tijd om een ruwe capture wireshark in te gooien
[ Voor 45% gewijzigd door ANdrode op 13-03-2019 12:35 ]
Wat is uberhaupt de reden? Licenties lijkt me stug want een live uitzending kun je wel streamen met je ChromecastPathogen schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:13:
[...]
Dit mogen ze inderdaad wel eens loslaten, die irritante restricties op Castingzo vaak dat we even iets willen terugkijken via de app en dat het dan maar op de tablet moet...

Mijn boefje is liev!
Volgens mij al eerder eens aangehaald in dit topic, heeft toch met restricties te maken op replay tv en casting. Beetje zelfde hoek als dat je geen reclames kan skippen bij replay tv.JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:13:
[...]
Wat is uberhaupt de reden? Licenties lijkt me stug want een live uitzending kun je wel streamen met je Chromecast![]()
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Gisterenochtend de Mediabox Next besteld en net binnengekomen hier.
Aansluiten en instellen was een makkie. Binnen een kwartier werkte het,
zelfs de knoppen om mijn tv mee te bedienen met de Next afstandsbediening
werkte zonder daar iets voor te hoeven doen. De box lijkt vlotjes te werken.
Weet iemand welke knop je moet drukken op de afstandsbediening voor de box instellingen?
Weet iemand welke knop je moet drukken op de afstandsbediening voor de box instellingen?
Hoe heb jij dat ding ooit kunnen bestellen? Dit is via de website in ieder geval niet mogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:04:
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Gisteren de aanbieding voor een Next mediabox via mail van Ziggo gehad en voor 0 Euro meteen besteld.sjaool schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:11:
[...]
Hoe heb jij dat ding ooit kunnen bestellen? Dit is via de website in ieder geval niet mogelijk.
Zelf heb ik de box nog nietVerwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:04:
Dat kan ook bij ZIggo, moet je even voor bellen. Adverteren ze alleen niet actief mee.THE_BASE schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:14:
Er is een bijzondere actie bij Telecombinatie:
[....]
Heb je de handleiding gelezen? (daarnaast al eens op het " huisje" gedrukt, dan staat toch gewoon rechts " instellingen")Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:04:
[ Voor 42% gewijzigd door jongetje op 13-03-2019 14:01 ]
Lekker hoor. Ik heb nog geen mail mogen zien terwijl mijn Horizon Mediabox toch wel enige kuren vertoond met haperingen in het geluid of beeld dat af en toe even stil staat.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:19:
[...]
Gisteren de aanbieding voor een Next mediabox via mail van Ziggo gehad en voor 0 Euro meteen besteld.
Die Next is aardig kleiner zag ik en een behoorlijke klap sneller.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
De instellingen op de Next mediabox kun je bereiken door op de HOME knop van de Next afstandsbediening te drukken.
Lekker hoorVerwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:19:
[...]
Gisteren de aanbieding voor een Next mediabox via mail van Ziggo gehad en voor 0 Euro meteen besteld.
Erg jammer..Martinusz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:27:
[...]
Volgens mij al eerder eens aangehaald in dit topic, heeft toch met restricties te maken op replay tv en casting. Beetje zelfde hoek als dat je geen reclames kan skippen bij replay tv.

Mijn boefje is liev!
Ze blijven zich achter de "rechten" schuilen.
2250 WP Zuid PVoutput
De "rechten" waarvan? Een live uitzending kun je wel streamen. Zie even niet wat daar dan anders aan is mbt rechten? Terug kijken kan ook op een decoder, Ziggo GO app maar als je alleen CI+ hebt, is er geen mogelijkheid om het op je tv te krijgenMdO82 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:11:
[...]
Ze blijven zich achter de "rechten" schuilen.

Mijn boefje is liev!
Screenmirror van telefoon naar Chromecast? Het kan dus wel maar het is kansloos.JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:18:
[...]
De "rechten" waarvan? Een live uitzending kun je wel streamen. Zie even niet wat daar dan anders aan is mbt rechten? Terug kijken kan ook op een decoder, Ziggo GO app maar als je alleen CI+ hebt, is er geen mogelijkheid om het op je tv te krijgenKansloos..
Maar ik dacht dat Ziggo ook met een nieuwe versie van de ZiggoGO app gaat komen? Ziggo 360 of zoiets.
https://untappd.com/user/OzzBier
Screenmirror van iPhone naar AppleTV werkt iig niet. Ik heb in arren moede maar de mediabox XL geïnstalleerd. Nu kan ik wel uitzendingen terug kijken (jammer van de gekochte CI+ module, het extra elektriciteit verbruik, van het feit dat het niet zo lekker zapped, en van het feit dat het ding deels met RF signalen werkt en m'n Logitech Elite AB dat niet kan...).OzzieMann schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:29:
[...]
Screenmirror van telefoon naar Chromecast? Het kan dus wel maar het is kansloos.
Maar ik dacht dat Ziggo ook met een nieuwe versie van de ZiggoGO app gaat komen? Ziggo 360 of zoiets.
En die beloftes voor Android/Apple TV ben ik gewoon beu. Lijkt alsof het bewust niet komt om mensen die klote decoders te blijven aansmeren. Waarom toch al die 3th party troep nodig om (interactieve) tv te kunnen kijken
Het is dat glas providers het niet beter aanpakken, anders was ik weg. Blijft gewoon prettig om CI+ te hebben (3 tv's die allemaal aan de muur hangen).
https://www.totaaltv.nl/n...-go-op-android-tv-testen/
https://www.totaaltv.nl/n...-kijken-zonder-settopbox/

Mijn boefje is liev!
Ik denk dat dat inderdaad de reden is dat het zolang duurt.JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:46:
En die beloftes voor Android/Apple TV ben ik gewoon beu. Lijkt alsof het bewust niet komt om mensen die klote decoders te blijven aansmeren. Waarom toch al die 3th party troep nodig om (interactieve) tv te kunnen kijken![]()
Het is dat glas providers het niet beter aanpakken, anders was ik weg. Blijft gewoon prettig om CI+ te hebben (3 tv's die allemaal aan de muur hangen).
Aan de Ziggo Go app voor Android en Apple valt niks te verdienen voor ze en aangezien ze liefst winst maken zullen dit soort zaken lang op zich wachten.
Ik denk dat het geen "rechten" probleem is want waarom mag je op elk device replay tv kijken voor programma's die vrijgegeven zijn maar je mag ze niet casten.
Welk recht is er dan anders ? Volgens mij geen.
Ik denk dat ze bang zijn dat mensen massaal hun horizon-box in zullen leveren als ze ook via de app zouden kunnen casten.
Maar goed dat laatste is een gedachte van mij en nergens op gebaseerd.
Ik denk dat als mensen kunnen casten dat een groot gedeelte zich er niet druk om zal maken, maar ik blijf het makkelijk vinden als het er wel is dan hoef ik die trage mediabox XL niet op te starten
Overigens hebben ze hier morgen een bijeenkomst voor glas ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben
[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 13-03-2019 18:29 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Qua downstream is er volgens het schema inderdaad sharing tussen alle ''straatkasten'' achter dezelfde vezel. Echter zie ik bij de upstream een mux wat inhoud dat elke straatkast een unshared kanaal heeft naar de CMTS. De downstream is natuurlijk ook makkelijk te voorzien van een demux waardoor elke straatkast (segment van ~30 modems) een 1000Mbit capaciteit (20CH) krijgt maar dit FD concept wordt volgens mij nog erg weinig toegepast. Dat een enkele wijkkast (welke vaak zo'n 500-1000 modems voedt) overigens een capaciteit heeft van maar 1000Mbit is overigens niet zo, dit loopt op tot 8000Mbit in de huidige vorm/raster (20CH) als je kijkt naar specs van Teleste wijkkasten. (8 segmenten) Van wat ik heb gehoord gaat de 4K indd van je internetsnelheid af echter is dit nog een test natuurlijk aangezien ik hem nog niet kan bestellen op de site. Ik verwacht dat hier wel nog verandering in komt als de Next echt live gaat of als 4K meer gemeengoed wordt, waarschijnlijk worden de 4K zenders dan gewoon op een eigen 256QAM gezet. Totdat 4K echt ingeburgerd is verwacht ik geen problemen qua capaciteit.ANdrode schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:03:
[...]Een fiber(paar) per straatkast met daarna tot 30KM aan vezel tot de CMTS. Waar dat vezelpaar eventueel optisch gesplitst en samengevoegd wordt zodat meerdere straatkasten samen een 'kabelnetwerk' delen. Of in de oudere architectuur een versterker in de straatkast, waarna het in de wijkkast een fiber in gaat.
Met meerdere 'kabelnetwerken' per CMTS - per 'kabelnetwerk' heb je maar twee optische poorten op de modules van een CMTS nodig als ik het goed interpreteer
[...]
Nog een aanvulling hier: Als ik het mij goed herinner worden er twee service flows gedefiniĕerd.
Kan iemand met een connect box even kijken? Als IPTV op deze manier gescheiden wordt van internet verkeer dan gaat het inderdaad niet van de internet bandbreedte af
Misschien tijd om een ruwe capture wireshark in te gooien
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik heb gewoon een chinees Android kastje aan mn tweede TV gehangen. Die wordt herkent als tablet in de play store en daar heb ik dan de ziggo go app op geinstalleerd. Werkt perfect voor replay tv, movies en series xl en live tv kijken. Maar voor opnames kijken ben ik nog steeds gebonden aan de XL box.
Als ze eindelijk eens met een vernieuwde Ziggo Go komen, wat ze naast de Mediabox Next uit gaan rollen, dan kan dat dus ook gewoon op datzelfde kastje.
Als ze eindelijk eens met een vernieuwde Ziggo Go komen, wat ze naast de Mediabox Next uit gaan rollen, dan kan dat dus ook gewoon op datzelfde kastje.
En dan het wieltje selecteren.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:08:
De instellingen op de Next mediabox kun je bereiken door op de HOME knop van de Next afstandsbediening te drukken.
[ Voor 13% gewijzigd door hansvk op 13-03-2019 19:13 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Voor diegene die de Mediabox Next hebben kan je nu ook een opname terugkijken via de ZiggoGo app ?
Dus je neemt op op de Next en deze zie je dan in je Go App.
Met de Mediabox XL kan dat niet maar ben benieuwd of deze feature nu beschikbaar is bij de nieuwe box.
Wellicht is dat nog iets voor later
Met de Mediabox XL kan dat niet maar ben benieuwd of deze feature nu beschikbaar is bij de nieuwe box.
2250 WP Zuid PVoutput
als bestaande klant (8 jaar) van Ziggo ben ik niet zo blij met de steeds hogere kosten voor mijn alles-in-1 abbo (€49,95) dus ik ben op zoek naar alternatieven.
Ik kijk niet zoveel TV (maar als ik kijk, dan liever toch HD-tv), ik download weinig, doe niet aan Netflix, en gebruik geen vaste telefonie. Oftewel, ik ben een minimalist.
Ik heb nooit een media box gehad (maar ik betaal er wel voor?) - ik heb een tv met CI+ module.
A/VDSL is nu geen optie, omdat er blijkbaar geen kabel is tussen mijn ISRA punt en het wijkkastje (KPN internet providers willen mij daardoor niet aansluiten) en de meeste providers willen daar niet aan (te hoge kosten). Ik zit dus vast aan Ziggo.
Ik dacht aan het volgende:
1. mijn abbo omzetten naar https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/ €18,50
hier zitten maar 4 HD zenders bij. In andere topics las ik dat als je al een CI+ module hebt, je waarschijnlijk wel de meeste zenders in HD kunt zien. Klopt dat, zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
2. daarnaast meest goedkope Ziggo internet abbo nemen. Ik weet dat er een 25Mbit internet abbo bestaat, alleen deze is niet vindbaar. Dus dan zou ik moeten bellen.
In het 'slechtse' geval zou ik op jaarbasis €120 kunnen besparen. Oftewel 45 biertjes
meer mensen ervaring met deze route?
Ik kijk niet zoveel TV (maar als ik kijk, dan liever toch HD-tv), ik download weinig, doe niet aan Netflix, en gebruik geen vaste telefonie. Oftewel, ik ben een minimalist.
Ik heb nooit een media box gehad (maar ik betaal er wel voor?) - ik heb een tv met CI+ module.
A/VDSL is nu geen optie, omdat er blijkbaar geen kabel is tussen mijn ISRA punt en het wijkkastje (KPN internet providers willen mij daardoor niet aansluiten) en de meeste providers willen daar niet aan (te hoge kosten). Ik zit dus vast aan Ziggo.
hier zitten maar 4 HD zenders bij. In andere topics las ik dat als je al een CI+ module hebt, je waarschijnlijk wel de meeste zenders in HD kunt zien. Klopt dat, zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
2. daarnaast meest goedkope Ziggo internet abbo nemen. Ik weet dat er een 25Mbit internet abbo bestaat, alleen deze is niet vindbaar. Dus dan zou ik moeten bellen.
In het 'slechtse' geval zou ik op jaarbasis €120 kunnen besparen. Oftewel 45 biertjes

Mag ik vragen welk kastje dit is?OzzieMann schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:11:
Ik heb gewoon een chinees Android kastje aan mn tweede TV gehangen. Die wordt herkent als tablet in de play store en daar heb ik dan de ziggo go app op geinstalleerd. Werkt perfect voor replay tv, movies en series xl en live tv kijken. Maar voor opnames kijken ben ik nog steeds gebonden aan de XL box.
1. Volgens mij 'kon dit vroeger, als je in fZiggo gebied woonde en je CI+ module actief blijft. Bij jou klinkt het alsof je module aan je pakket verbonden is, dus dan zou die mogelijkheid wegvallen. Voor de 18,70 krijg je echt het basispakket zonder module/box.terabyte schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:49:
als bestaande klant (8 jaar) van Ziggo ben ik niet zo blij met de steeds hogere kosten voor mijn alles-in-1 abbo (€49,95) dus ik ben op zoek naar alternatieven.
In het 'slechtse' geval zou ik op jaarbasis €120 kunnen besparen. Oftewel 45 biertjes![]()
2. Die optie is er alleen voor mensen die alleen kabeltv hebben dacht ik. Wel heb je https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/
Natuurlijk is het wel een rechtenprobleem. En inderdaad: niet JOUW rechten, maar die van de rechthebbenden. Een simpel voorbeeld: Als jij via je ZiggoGO app terug kijkt naar een programma, krijgt bijvoorbeeld TLC weinig tot niets meer extra van de (reclame-) opbrengsten, maar als jij dit via de DPlay app van TLC doet, ziet TLC wel de reclamegelden hun kant op vloeien. Daarom frustreren dit soort partijen deze opties. En dat zal helaas niet minder worden.MdO82 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:28:
[...]
Ik denk dat dat inderdaad de reden is dat het zolang duurt.
Aan de Ziggo Go app voor Android en Apple valt niks te verdienen voor ze en aangezien ze liefst winst maken zullen dit soort zaken lang op zich wachten.
Ik denk dat het geen "rechten" probleem is want waarom mag je op elk device replay tv kijken voor programma's die vrijgegeven zijn maar je mag ze niet casten.
Welk recht is er dan anders ? Volgens mij geen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het feit dat andere providers het niet anders aanpakken, geeft wel iets aan. Ga er maar van uit dat het vooral de rechthebbende partijen zijn die dit frustreren. Zie mijn voorbeeld hier boven.JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:46:
En die beloftes voor Android/Apple TV ben ik gewoon beu. Lijkt alsof het bewust niet komt om mensen die klote decoders te blijven aansmeren. Waarom toch al die 3th party troep nodig om (interactieve) tv te kunnen kijken![]()
Gelukkig werkt normaal kijken & Movies & Series XL gewoon prima via CI+. Ik heb hier ook geen externe boxen in huis en wil dat in principe ook zo houden.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
@Messje, er wordt gesproken over 8 jaar lidmaatschap, dat stamt dus nog uit een tijd dat Ziggo met smartkaarten strooide en eenieder zelf de hardware-kant in mocht vullen voor het gebruik van die losse smartcard (als men dat wilde)?Messje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:09:
[...]
1. Volgens mij 'kon dit vroeger, als je in fZiggo gebied woonde en je CI+ module actief blijft. Bij jou klinkt het alsof je module aan je pakket verbonden is, dus dan zou die mogelijkheid wegvallen. Voor de 18,70 krijg je echt het basispakket zonder module/box.
2. Die optie is er alleen voor mensen die alleen kabeltv hebben dacht ik. Wel heb je https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/15-euro/
Testing, one, two ...
Hier ook een fossiel. 18,70 euro met 5 smartcards en volledig HD pakket i.p.v. de huidige voorwaarden die bij 18,70 euro horen. Ze bellen elke maand met een offer you can’t refuse omdat ze je daar het liefste vanaf krijgen maar na uitleg dat ik 31,30 euro betaal voor 100/100 glas + vaste lijn, is het snel klaar.hardware-lover schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:37:
[...]
@Messje, er wordt gesproken over 8 jaar lidmaatschap, dat stamt dus nog uit een tijd dat Ziggo met smartkaarten strooide en eenieder zelf de hardware-kant in mocht vullen voor het gebruik van die losse smartcard (als men dat wilde)?
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 13-03-2019 20:47 ]
Mijn boefje is liev!
Herkenbaar: Hier zelfs 6 kaarten, allemaal in een CI+ interface (nou ja, 5 in een CI+, eentje in de lade als reserve...) Hier ook geen noodzaak om naar een ander pakker over te stappen zodat ik "gratis" zo'n mediabox krijg.JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:45:
[...]
Hier ook een fossiel. 18,70 euro met 5 smartcards en volledig HD pakket i.p.v. de huidige voorwaarden die bij 18,70 euro horen. Ze bellen elke maand met een offer you can’t refuse omdat ze je daar het liefste vanaf krijgen maar na uitleg dat ik 31,30 euro betaal voor 100/100 glas + vaste lijn, is het snel klaar.
6? Hoe dan? 3 via mijn ziggo, 2 via telefoon geactiveerd destijds. Een reserve krijg je niet meer geactiveerd, mocht er 1 stucque gaan?TFHfony schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:02:
[...]
Herkenbaar: Hier zelfs 6 kaarten, allemaal in een CI+ interface (nou ja, 5 in een CI+, eentje in de lade als reserve...) Hier ook geen noodzaak om naar een ander pakker over te stappen zodat ik "gratis" zo'n mediabox krijg.
Mijn boefje is liev!
Er was een tijd waarin ze telefonisch nogal flexibel waren en was een 6e geactiveerd krijgen ook mogelijk. Op zich wel praktisch voor TV's met 2 CI+ sloten. Kan je een zender kijken en een andere opnemen. Ik hoop dat ik deze luxe nog lang mag hebben ;-)JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:17:
[...]
6? Hoe dan? 3 via mijn ziggo, 2 via telefoon geactiveerd destijds. Een reserve krijg je niet meer geactiveerd, mocht er 1 stucque gaan?
Hi, ik heb de CI+ module destijds zelf moeten kopen voor veel geld, was geen onderdeel van Ziggo abbo.Messje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:09:
[...]
1. Volgens mij 'kon dit vroeger, als je in fZiggo gebied woonde en je CI+ module actief blijft. Bij jou klinkt het alsof je module aan je pakket verbonden is, dus dan zou die mogelijkheid wegvallen. Voor de 18,70 krijg je echt het basispakket zonder module/box.
Dus er zijn mogelijkheden om HD te behouden tegen een lage prijs? Hmm.
@JB, er staat door Ziggo geschreven (of gaat die vlieger niet meer op nu?), dat bij beschadiging of diefstal van een Irdeto smartcard, deze vervangen kan worden door een ander exemplaar. Dit is destijds gesteld bij het stopzetten en verstrekken/activeren van de losse Irdeto kaarten.JB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:17:
[...]
6? Hoe dan? 3 via mijn ziggo, 2 via telefoon geactiveerd destijds. Een reserve krijg je niet meer geactiveerd, mocht er 1 stucque gaan?
Testing, one, two ...
Het maximaal aantal smartcards is 5. Mocht er één stuk gaan dan krijg je hiervoor geen nieuwe. Ook kan je nooit meer een aanpassing in je abonnement maken want ook dan zal er één vervallen.
Nee dat kan niet. Dit betekent dat je alleen Kabel TV over houdt. Je smartcards worden dan gedeactiveerd.terabyte schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:32:
[...]
Hi, ik heb de CI+ module destijds zelf moeten kopen voor veel geld, was geen onderdeel van Ziggo abbo.
Dus er zijn mogelijkheden om HD te behouden tegen een lage prijs? Hmm.
[ Voor 51% gewijzigd door Jay-B op 13-03-2019 22:08 ]
Ja, dat kan en werkt prima.MdO82 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:18:
Voor diegene die de Mediabox Next hebben kan je nu ook een opname terugkijken via de ZiggoGo app ?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Zijn er anderen die last hebben van traag internet? Ik haal maar iets van 6 megabit/sec bij o.a. Speedtest.net -- ik heb de Connectbox al gereboot en mijn ASUS RT-AC88U ook al gereboot. Gisteren werkte alles nog prima en aan mijn kant is er sindsdien niets veranderd.
(postcode 5021, Tilburg)
-- Edit: het zal toch iets op mijn PC moeten zijn, als ik op mijn GSM mobiele data uit zet zodat ik zeker de wifi test, haal ik goede snelheden.
Ik ga eens op speurtocht wat er loos is dan...
-- Edit #2: aha, oorzaak gevonden! Ik was alweer vergeten dat ik onlangs een minieme overclock heb gedaan door de baseclock van 100 naar 102.5 te zetten. Zet ik die weer terug op 100, dan werkt alles normaal. Zet ik 'm weer op 102.5, dan gaat de download weer onderuit. Wat maf!
(postcode 5021, Tilburg)
-- Edit: het zal toch iets op mijn PC moeten zijn, als ik op mijn GSM mobiele data uit zet zodat ik zeker de wifi test, haal ik goede snelheden.
Ik ga eens op speurtocht wat er loos is dan...
-- Edit #2: aha, oorzaak gevonden! Ik was alweer vergeten dat ik onlangs een minieme overclock heb gedaan door de baseclock van 100 naar 102.5 te zetten. Zet ik die weer terug op 100, dan werkt alles normaal. Zet ik 'm weer op 102.5, dan gaat de download weer onderuit. Wat maf!
[ Voor 51% gewijzigd door Wildfire op 13-03-2019 23:32 ]
Ziggo stelt (nog steeds?) dat een defect/gestolen exemplaar vervangen kan worden MITS er nog garantie op zit? Garantie op een smartcard?Jay-B schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:58:
Het maximaal aantal smartcards is 5. Mocht er één stuk gaan dan krijg je hiervoor geen nieuwe. Ook kan je nooit meer een aanpassing in je abonnement maken want ook dan zal er één vervallen.
[knip]
"- Als je smartcard defect/gestolen is, dan vervangen wij de smartcard als deze nog binnen de garantieperiode zit en bij Ziggo zelf is aangeschaft."
Testing, one, two ...
Heeft de nieuwe box ook picture-in-picture en/of picture-in-picture ondersteuning??
NopeHertog_Martin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 00:07:
Heeft de nieuwe box ook picture-in-picture en/of picture-in-picture ondersteuning??
We hadden het hier over de 6e smartcard. Bovendien zijn er nog maar weinig mensen die nog garantie hebben op hun smartcard en welke ook nog eens is aangeschaft bij Ziggo.hardware-lover schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:11:
[...]
Ziggo stelt (nog steeds?) dat een defect/gestolen exemplaar vervangen kan worden MITS er nog garantie op zit? Garantie op een smartcard?
"- Als je smartcard defect/gestolen is, dan vervangen wij de smartcard als deze nog binnen de garantieperiode zit en bij Ziggo zelf is aangeschaft."
Ik heb de Beelink GT1 eraan hangen. Middels een app cetusplay gebruiken we telefoons als afstandsbediening.
Ben jij tester of heb je al een "echt" exemplaar?
Elect a clown, expect a circus.
En omdat die Next box in essentie gewoon een versie van de ZiggoGo app draait hoop ik er stiekem een beetje op dat dit verhaal binnenkort verleden tijd isMartinusz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:27:
[...]
Volgens mij al eerder eens aangehaald in dit topic, heeft toch met restricties te maken op replay tv en casting. Beetje zelfde hoek als dat je geen reclames kan skippen bij replay tv.

Beetje een long shot, maar het voelt alsof de grenzen aan het vervagen zijn.
Voor mensen die net als ik ruzie hebben met de connectbox en port forwards: probeer upnpc om via upnp mappings aan te maken.
Ik probeerde ipv4/udp verkeer door te leiden naar mij pfsense router voor openvpn verkeer. Maar verkeer dat via die rules moest lopen kwam niet aan op pfsense (gezien met wireshark).
DMZ instellen op de connectbox, firewall uit allemaal geprobeerd. Helpdesk bellen. Nou ja, dat was duidelijk een waste of time.
Stond op het punt om naar bridged mode te gaan maar dan verlies ik mijn guest wifi dus liever niet.
Als laatste middel geprobeerd via upnp specifieke mappings aan te maken en dit werk vlekkeloos in een keer....
Ik gebruik miniunpnpc (http://miniupnp.free.fr) om de rules aan te maken.
Oh ja, TCP forwards aanmaken werkte wel gewoon via de connectbox, dus er is iets vreselijk brak in de GUI van die connectbox (kun je al merken door naar DMZ instellingen te gaan en weg te navigeren zonder iets wijzigen: dan vraagt de connectbox of je de gewijzigde instellingen op wil slaan).
Ik probeerde ipv4/udp verkeer door te leiden naar mij pfsense router voor openvpn verkeer. Maar verkeer dat via die rules moest lopen kwam niet aan op pfsense (gezien met wireshark).
DMZ instellen op de connectbox, firewall uit allemaal geprobeerd. Helpdesk bellen. Nou ja, dat was duidelijk een waste of time.
Stond op het punt om naar bridged mode te gaan maar dan verlies ik mijn guest wifi dus liever niet.
Als laatste middel geprobeerd via upnp specifieke mappings aan te maken en dit werk vlekkeloos in een keer....
Ik gebruik miniunpnpc (http://miniupnp.free.fr) om de rules aan te maken.
Oh ja, TCP forwards aanmaken werkte wel gewoon via de connectbox, dus er is iets vreselijk brak in de GUI van die connectbox (kun je al merken door naar DMZ instellingen te gaan en weg te navigeren zonder iets wijzigen: dan vraagt de connectbox of je de gewijzigde instellingen op wil slaan).
@Jay-B, die 6e, ah duidelijk. Maar 5 stuks zal wel volstaan voor de meesten, zeker in het eigen huis, en mocht dit niet het geval zijn dan is er altijd nog wel een andere draai aan te geven.Jay-B schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 00:34:
[...]
We hadden het hier over de 6e smartcard. Bovendien zijn er nog maar weinig mensen die nog garantie hebben op hun smartcard en welke ook nog eens is aangeschaft bij Ziggo.
Dat van die garantie is me nog steeds niet duidelijk, waar kan ik terugvinden hoelang er garantie zit op de losse Irdeto kaart zelf, dus niet icm een CI+ module?
Testing, one, two ...
Heel jammer. Vroeger zag je deze functie op veel tv's maar nu niet meer terwijl nu net de hogere resolutie en oppervlakte het beter kan werken. Ik kijk op groot beeld ivm beamer en zou bv graag meerdere beelden tonen met sport kijken
Ik ben tester. Voor zover zaken al openbaar zijn (gaat snel nu met de eerste uitgeleverde boxen aan klanten) mogen we daar iets over zeggen.Slasher schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:25:
[...]
Ben jij tester of heb je al een "echt" exemplaar?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic